rond rotterdam nog niet in ieder geval, ook niet in de pluim.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt er steeds meer op dat de regen wordt uitgesteld en de warme aanhoud tot wellicht wel volgend weekend.
De regen voor maandag/dinsdag/woensdag is al uit de kaarten iig:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rond rotterdam nog niet in ieder geval, ook niet in de pluim.
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die lui uit die koloniën van ze nemen nou ook al hun landschap mee.
Tot nu toe was het een redelijke zomer maar dit begint toch wel weer walgelijke 2018-vormen aan te nemen met die hitte en droogte.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De regen voor maandag/dinsdag/woensdag is al uit de kaarten iig:
https://www.buienradar.nl/weer/rotterdam/nl/2747891/14daagse
Interessant. Geen idee of dit experiment ook echt zo 1 op 1 te vertalen is naar een real life situatie. Maar interessant sowieso.quote:
Zat?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:24 schreef Bolasie het volgende:
We zijn de hitte nu al zat allen en we moeten nog een week.
Dat is wel heel lang!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Hittegolf duurt tot 16 september, waarschijnlijk
Zou wel vet zijn. Na zaterdag gewoon 25/26 graden tot 16 september en je hebt een hele lange hittegolf. Die 3x 30 heb je dan immers alquote:
Ik sta a priori skeptisch tegenover zulke simpele demonstraties. Het demonstreert iets, maar ik ben er niet van overtuigd dat het is wat geclaimd wordt. Zie je wel vaker als men (vooral aan kinderen) iets belangrijks op een simpele manier wil demonstreren. Zoals een brandende kaars in een schaal met water, zet er een glas over en de kaars gaat uit en het water stijgt in het glas. Dat werd vaak verklaard door het opbranden van de zuurstof. Nee het toont dat afkoelende lucht krimpt.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Interessant. Geen idee of dit experiment ook echt zo 1 op 1 te vertalen is naar een real life situatie. Maar interessant sowieso.
Waarvan aktequote:Op woensdag 10 augustus 2022 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Hittegolf duurt tot 16 september, waarschijnlijk
alle knmi stations zitten ondr de 25. stedelijke gebieden/woonwijken waarschijnlijk nog veel warmerquote:
En ook niet fatsoenlijk te voorspellen, zeker met zo'n nauwkeurigheidquote:
Kop van Noord-Holland lijkt ook wel dramatisch zo. Maar dat is allemaal zanderige poldergrond waar alles nu op is uitgebloeid, in vergelijking met de groene melkveegronden ten zuiden ervanquote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:20 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
zo zie je de droogte goed in west europa.
Oh, nu al de stroom uitgevallen? Dat belooft nog wat.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 00:21 schreef TLC het volgende:
Het valt nooit zo op dat het snachts zo donker kan zijn, alle straatverlichting is uitwel mooi hoor met die volle maan
Komt door oa door het onjuist gebruik van airco’s en het gebrek aan stroom. Frankrijk heeft al moeite met kerncentrales en Noorwegen heeft ook problemen met energiewinning door de droogte. De stroom zal veel vaker uit gaan vallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 01:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, nu al de stroom uitgevallen? Dat belooft nog wat.
🥵quote:Op donderdag 11 augustus 2022 03:36 schreef crystal_meth het volgende:
27° op m'n kamer..
waarom is er geen zwetende smilie?
idd, nog maar 4 dagen hitte......voorspellingen zijn toch aardig veranderdquote:Op donderdag 11 augustus 2022 08:08 schreef Oriente het volgende:
Ik zie hier vanaf maandag alleen maar bakken met regen staan joh.
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
idd, nog maar 4 dagen hitte......voorspellingen zijn toch aardig veranderd
maandag 26, dinsdag 27.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]maandag 30, dinsdag 29, woensdag 32 graden.
Noordoost Brabant.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maandag 26, dinsdag 27.
waar woon je dan ?
ah ja...dat verklaartquote:
Werkt niet bij mij. oude browserversie, of simpelweg verkeerde Text encoding ingesteld.quote:
Dat snap ik met dit weer.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:14 schreef Haags het volgende:
Kan aan mij liggen hoor maar die voorspelde regen zie ik voor regio zuid-west nergens meer terug. Verdampt als sneeuw voor de zon.
Midden van Nederland.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:31 schreef crystal_meth het volgende:
Is er eigenlijk een goede (weerkundige of statistische) reden waarom De Bilt geldt als representatief voor Nederland (en Ukkel voor Belgie), of is het vooral vanwege historische redenen (omdat het KNMI daar gevestigd werd, of het eerste meetstation.. )?
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
idd, nog maar 4 dagen hitte......voorspellingen zijn toch aardig veranderd
Prov. Groningen ook gewoon tegen de 30 graden inderdaad en gelukkig gewoon lekker zonnig.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]maandag 30, dinsdag 29, woensdag 32 graden.
In je eigen tuin zeker wel, lijkt me?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:25 schreef Sunri5e het volgende:
Grondwater oppompen is volgens mij nog steeds gewoon toegestaan of niet?
Helaas gaan de dauwpunten wel omhoog, vanaf maandag dus echt veel klammer/benauwder weer.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Prov. Groningen ook gewoon tegen de 30 graden inderdaad en gelukkig gewoon lekker zonnig.
Ja via een puls met een grondwaterpomp.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In je eigen tuin zeker wel, lijkt me?
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:04 schreef bianconeri het volgende:
Eindelijk de mooie dagen![]()
Maar Nederland![]()
Dus helaas weer maar een hele korte tijd.
Als je van een zomer met 20 graden houdt dan wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:40 schreef R-woud93 het volgende:
[..]we hebben een fantastische zomer hoor.
Dresscodesquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ben vandaag maar in mn hemd en korte broek naar kantoor gegaan. "Officieel" hebben we een overhemd en lange broeken dresscode.
Niemand die een fuck lijkt te geven momenteel![]()
heb wel gewoon schoenen aangedaan, daar wel spijt van, ik had het af kunnen maken door op slippers te gaan. Damn it!![]()
Fijn, hèquote:
Op kantoor werkenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dresscodes
Ik zit het hele jaar door gewoon lekker met t-shirt op kantoor, met bonus korte broek op warme dagen.
Verfbrander zou je bedoelen!quote:
Ach. Nog even doorbijten en de Hollander krijgt maanden-lang weer het weertype dat hij zo graag heeft:quote:
Neequote:
Moet kunnen. Zit meestal toch binnenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach. Nog even doorbijten en de Hollander krijgt maanden-lang weer het weertype dat hij zo graag heeft:
Grijs koel en NAT. Echt heel, heel, héél nat. Elke dag. De hele dag. Non stop, alles nat. Zeiknat. Drassig. Modderig. Nat.
[ afbeelding ]
Daar kun je je wel beter op kleden...quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach. Nog even doorbijten en de Hollander krijgt maanden-lang weer het weertype dat hij zo graag heeft:
Grijs koel en NAT. Echt heel, heel, héél nat. Elke dag. De hele dag. Non stop, alles nat. Zeiknat. Drassig. Modderig. Nat.
[ afbeelding ]
Niets zo sexy inderdaad als mensen in dikke winterjassen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar kun je je wel beter op kleden...
Je vergeet zompig.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit plaatje maakt me spontaan depressief. Ik ga even wandelen om het weer goed te maken.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heerlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo enorm comfortabel, drie lagen kleding, een jas en een sjaal, puur genot.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als je er soms van geniet dan kun je het gaan missen, ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ik houd ook wel van de herfst op bepaalde hoogte. Het verkleuren van de bomen i.c.m. mooie zonnige dagen is wel tof, heeft wel een bepaalde vibe die ik kan waarderen.
Weet je wat het ook gewoon is..... als het er niet is, dan verlang je er naar. En als het er eenmaal is, en het is er langdurig, dan kots je er weer van
Duurt ook maar een halfjaar, dat scheeltquote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, juist niet. Nu een korte broek, shirt en slippers. Anders lange broek, shirt, vest en jas. Nou ik weet wel wat beter isquote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Winter kennen we hier vrijwel niet. het is een halfjaar herfst.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je er soms van geniet dan kun je het gaan missen, ja.
Ik kan zonder herfst en vooral winter. Heb er niks mee.
Ahja, wel credit voor dit jaar, maart was meeeega zonnig. Dus de ellende duurde dit jaar een maandje korterquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winter kennen we hier vrijwel niet. het is een halfjaar herfst.
Nul graden in januari en februari noem je toch winter?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winter kennen we hier vrijwel niet. het is een halfjaar herfst.
Heerlijk als je thuiskomt van een paar uur in de koude sneeuw lopen, de kachel aan en een warme chocomelk lekker voor een vuurtje naar buiten kijken hoe de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je er soms van geniet dan kun je het gaan missen, ja.
Ik kan zonder herfst en vooral winter. Heb er niks mee.
-1quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Heerlijk als je thuiskomt van een paar uur in de koude sneeuw lopen, de kachel aan en een warme chocomelk lekker voor een vuurtje naar buiten kijken hoe de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen.
Je woont in een sprookjesbos?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Heerlijk als je thuiskomt van een paar uur in de koude sneeuw lopen, de kachel aan en een warme chocomelk lekker voor een vuurtje naar buiten kijken hoe de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen.
Enorm gezellig.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
beter dan de zomer, denk je lekker naar het strand te gaan met een miljoen mensen, voordat je uberhaupt een parkeerplaats heb gevonden hoor je ping dat je gaar bent, dan moet je nog naar het strand lopen om een plek te zoeken tussen de tokkies die gaan lopen schelden dat je in hun weg zit, eenmaal gezwommen tussen de drijvende drollen en het chemisch afval zit er een kilo zand in de zwembroek, al zwetend naar de auto waar je jezelf de pleuris schrikt als je de parkeermeter moet betalen, sta je verdomme weer in de file om naar huis te gaan.quote:
Laat mij nou ook eens genietenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je woont in een sprookjesbos?
Ik hoorde wel meteen een knisperend haardvuurtjequote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:44 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Laat mij nou ook eens genieten
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
beter dan de zomer, denk je lekker naar het strand te gaan met een miljoen mensen, voordat je uberhaupt een parkeerplaats heb gevonden hoor je ping dat je gaar bent, dan moet je nog naar het strand lopen om een plek te zoeken tussen de tokkies die gaan lopen schelden dat je in hun weg zit, eenmaal gezwommen tussen de drijvende drollen en het chemisch afval zit er een kilo zand in de zwembroek, al zwetend naar de auto waar je jezelf de pleuris schrikt als je de parkeermeter moet betalen, sta je verdomme weer in de file om naar huis te gaan.
Ander strand dan Scheveningen kiezen (wat ik geen strand noem doordat er net zoveel winkels-attracties als zand lijkt te zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
beter dan de zomer, denk je lekker naar het strand te gaan met een miljoen mensen, voordat je uberhaupt een parkeerplaats heb gevonden hoor je ping dat je gaar bent, dan moet je nog naar het strand lopen om een plek te zoeken tussen de tokkies die gaan lopen schelden dat je in hun weg zit, eenmaal gezwommen tussen de drijvende drollen en het chemisch afval zit er een kilo zand in de zwembroek, al zwetend naar de auto waar je jezelf de pleuris schrikt als je de parkeermeter moet betalen, sta je verdomme weer in de file om naar huis te gaan.
Warme chocomelk associeer ik met koud en nat kutweer, meer bepaald kutweer tijdens de fietstocht van school naar huis. Felle regen of smeltende sneeuw, volledig doorweekt, of met bevroren handen en oren thuiskomen. Dan stond de warme chocomelk vaak klaar. In verhouding tot het doorstane leed was dat eerlijk gezegd ruim onvoldoende.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Daar denken heel veel mensen, met dit weer, heel anders over.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 17:52 schreef Nattekat het volgende:
Het mooie van zomer is dat je ook spontaan de hele dag door eens wat kan doen. Nou is het nu wel een tikkie te warm, maar dat is maar een paar dagen. In de winter is het 9 van de 10 keer gewoon kutweer en is er geen haar op mijn hoofd die eraan moet denken om buiten iets te doen.
Dat zeg ik tochquote:Op donderdag 11 augustus 2022 18:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar denken heel veel mensen, met dit weer, heel anders over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |