abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:56:53 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_205557649
Waar we ons afvragen wat Amerikaanse cultuur nou eigenlijk is.
En waar je nooit naartoe wil met je kinderen.

disclaimer
pi_205557695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:52 schreef SQ het volgende: [..]Heel eerlijk wil ik op dit moment de meeste landen niet bezoeken met kinderen. Ik zie vakantie nog steeds als bikkelen, en krijg echt hele zwarte gedachten bij het idee een verre dure reis te moeten maken met mijn kinderen zoals ze nu zijn. Als ik dan toch veel ruzie moet maken kan ik net zo goed thuis blijven, ofzo. Misschien verandert dat nog als ze wat groter zijn, maar ik ben wel altijd pisjaloers op anderen die dat wel gewoon kunnen / willen / durven / whatever _O-
Nou en dit inderdaad. Ik vind het vooral veel geregel en gedoe en weinig relaxed :@. Over 10 jaar zien we wel weer verder :') .
pi_205557700
@SQ Herkenbaar van dat reizen/vakantie met kinderen. :Y Wij hebben dat nu met Disney voor het eerst meegemaakt. Ging goed hoor dus eigenlijk moeten we nu meer aankunnen. :P
En wat mijn man betreft: die mist Disney en zou graag weer terugwillen. Die heeft zó genoten! :D
Hij heeft de reis ook gemaakt en dat beviel goed.
Morgen Bobbejaanland! *O*
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:44 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557721
Wij hadden een gesprek met die vriend van F. in de VS, 45, vriendin 38. Hij was heel open en gaf aan dat het feit dat hij nooit kinderen kreeg enorm aan hem knaagt. Volgens mij noemde hij het zelf zelfs falen.
Ik gaf aan dat het op zich nog zou kunnen, maar hij wil geen oude vader zijn, zijn eigen vader was ook ouder toen hij geboren werd en heeft zich nooit met hem bemoeid. (Later zei hij trws dat hij inmiddels wist dat zijn vader nooit kinderen heeft gewild, ik denk dat het vooral daar aan lag. :+ )
Maar tijdens dat gesprek realiseerde ik me wel dat het idd een zegen is om 2 van die groterds te hebben en wat een vrijheden dat geeft. :Y
Met kleintjes zou dit een stuk minder leuk geweest zijn hoor.
***
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:53 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_205557723
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:08:11 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
Gewoon chillen aan het zwembad is echt ook al meer dan prima inderdaad! Alle dagen een vol programma is natuurlijk absoluut niet nodig! :N Zeker niet met 3 van die mini's. Zorgen dat iedereen een beetje normaal de dag door komt is al een prestatie op zichzelf! :+
***
pi_205557735
Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad en dat nog zonder vliegschaamte. Ik vind vliegen gewoon heeeeeel erg vervelend. Je zit krap, er is altijd wel iemand die stinkt, je kan geen kant op, het eten is niet te vreten en ik kan nog wel even doorgaan met klagen.

Vliegen met kinderen vind ik next level vervelend.

Met zijn 2en hebben we aardig wat vliegreizen achter de rug. En ik was altijd erg blij als ik er was. Maar als Juul wat ouder is, zullen we vast wel eens gaan vliegen.

Wij letten overigens ook altijd op de wettelijke shit ten aanzien van homorechten omdat vaak dan mijn ouderlijke gezag niet wordt erkent.

En wat betreft bekrompen mensen, die tref je overal, ook in LA, ook in NY en ook in Nederland. 9 van de 10 keer negeer ik dat maar met kinderen erbij is dat gewoon extra vervelend.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:11:11 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_205557755
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:08 schreef exode het volgende:
Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad en dat nog zonder vliegschaamte. Ik vind vliegen gewoon heeeeeel erg vervelend. Je zit krap, er is altijd wel iemand die stinkt, je kan geen kant op, het eten is niet te vreten en ik kan nog wel even doorgaan met klagen.

Vliegen met kinderen vind ik next level vervelend.

Met zijn 2en hebben we aardig wat vliegreizen achter de rug. En ik was altijd erg blij als ik er was. Maar als Juul wat ouder is, zullen we vast wel eens gaan vliegen.

Wij letten overigens ook altijd op de wettelijke shit ten aanzien van homorechten omdat vaak dan mijn ouderlijke gezag niet wordt erkent.

En wat betreft bekrompen mensen, die tref je overal, ook in LA, ook in NY en ook in Nederland. 9 van de 10 keer negeer ik dat maar met kinderen erbij is dat gewoon extra vervelend.
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Dat is wel echt next level bedroevend.

Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer :+

(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's :? )
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:09 #9
382129 crew  Donna
pi_205557759
Wij zijn geen vakantiegangers of wereldreizigers. Misschien dus ooit eens naar de VS. Verder lekker in tuinesië.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:30 #10
382129 crew  Donna
pi_205557763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Dat is wel echt next level bedroevend.

Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer :+

(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's :? )
Whut. 8)7
pi_205557765
wij deden in de meivakantie twee weken zuid Frankrijk met de kleuter en de viermaander en dat was zoveel makkelijker dan ik me had voorgesteld! ik had me helemaal ingesteld op afgepeigerd en doodmoe thuiskomen, kinderen die ziek zouden worden, tandjesellende, oneindige bergen wasgoed en weet ik allemaal wat nog meer. Maar de jongens deden het verbazingwekkend goed, konden ze vrij moeiteloos s avonds laat nog mee uit eten nemen ook :o had ik echt niet verwacht!

t voelde af en toe zelfs soort van ontspannend :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:13:13 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_205557767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Whut. 8)7
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.

(dat vinden ze in Kameroen waarschijnlijk ook van ons he, maar soit :+ )
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:14:07 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_205557775
Gelukkig was ik toch al niet echt van plan om naar Kameroen te gaan.
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:16:09 #14
382129 crew  Donna
pi_205557799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.

(dat vinden ze in Kameroen waarschijnlijk ook van ons he, maar soit :+ )
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is. :X
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:16:30 #15
5428 crew  miss_sly
pi_205557806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
Daarom gingen wij dus jaren op rij jaar dezelfde camping in Frankrijk. Met maar 1 ook nog tamelijk gemakkelijk kind. Het herkenbare en voorspelbare maakte het voor haar een stuk fijner en gemakkelijker ben dus voor ons ook. Ze wist waar we naartoe gingen, ze kende de hele (niet zo heel grote) camping helemaal en wist wat ze kon verwachten. Niet heel spannend allemaal, maar juist daarom voor iedereen wel redelijk ontspannend.

Pas nu begint zij ook wensen te krijgen om andere dingen te bezoeken, want de wereld is groter dan die ene camping en ze wil meer ontdekken. Maar goed, ze is 13, maakt het een stuk gemakkelijker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:14 schreef SQ het volgende:
Gelukkig was ik toch al niet echt van plan om naar Kameroen te gaan.
*schrapt van lijstje :D


welke landen hebben jullie wel nog op de bucketlist staan ( met of zonder kinderen :+ ) ?

ik wil graag een keer naar costa rica, de sechellen, nieuw Zeeland, roadtrip door Amerika.

eigenlijk ook naar Japan maar ik denk dat alles daar te klein voor ons zal zijn :') wij zijn lange dikkerds
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:21:36 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
Ja maar jullie zijn outnumbered hè? Zodra het stel met z'n allen gaat muiten hebben jullie geen kans van slagen!

Met 3 kleintjes op reis lijkt me ook best wel de hel. Een vriendin is nu zwanger van nummer 3 en ging nog even lekker kamperen. Ik geloof er niets van dat dat alleen maar relaxed is :X

Wat dat betreft kunnen wij de taken mooi verdelen met 1 kleine man, dat is goed te behappen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Dat is wel echt next level bedroevend.

Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer :+

(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's :? )
Blijkbaar klopt de theorie dus wel dat homo's baileys drinken :+

En wat dat laatste betreft: dat heeft veel met beeldvorming te maken. Bij mannen wordt er meteen gedacht aan ruige homoseks terwijl het bij vrouwen veel liever wordt voorgesteld en veel (hetero)mannen dit idee ook wel sexy vinden. Absurd natuurlijk maar absoluut een dubbele standaard.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:21:51 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_205557852
Ik heb ook wel een beetje besloten dat het ook oke is om niet heel veel en ver te reizen.

Ik ben er niet bang voor en ik ben er zeker niet vies van, maar mijn leven voelt niet (meer) incompleet als ik geen fantastische verre reizen heb gemaakt.
Soberso is dat geen doen met zoveel miljard mensen op de wereld, als die allemaal veel en ver moeten reizen, dat kan helemaal niet :D

Dus ik geniet wel van de mooie plaatjes :Y
disclaimer
pi_205557870
B en Juul zouden we ook het allerblijste maken als we gewoon elk jaar naar dezelfde camping in Frankrijk gingen. Maar dat zien wij niet (meer) zitten.

Bizar SQ, sowieso rare regels en wetten in veel landen.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:23:54 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook wel een beetje besloten dat het ook oke is om niet heel veel en ver te reizen.

Ik ben er niet bang voor en ik ben er zeker niet vies van, maar mijn leven voelt niet (meer) incompleet als ik geen fantastische verre reizen heb gemaakt.
Soberso is dat geen doen met zoveel miljard mensen op de wereld, als die allemaal veel en ver moeten reizen, dat kan helemaal niet :D

Dus ik geniet wel van de mooie plaatjes :Y
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.

Ik krijg ook wel een paniekaanval van een verre vliegreis met een dreumes trouwens, en dat staat nog los van mijn vliegangst _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:24:03 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_205557874
(jullie merken wel weer hoe het met mijn werkmotivatie zit op deze vrijdagmiddag-in-augustus he :'))
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:25:42 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_205557887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.

Ik krijg ook wel een paniekaanval van een verre vliegreis met een dreumes trouwens, en dat staat nog los van mijn vliegangst _O-
Ja... dat derde kind heeft ons echt genekt _O-

het was ook wel naief om te denken dat deze vast wel rustig en lief en go with the flow zou zijn :') zo zie je maar, you never learn.

(het is een schatje hoor, maar hij heeft ook vrij veel persoonlijkheid. Hij is sowieso vrij veel, in alles. _O- Veel geluid, veel aandacht, veel eten, veel veel)
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:28:46 #23
5428 crew  miss_sly
pi_205557909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
*schrapt van lijstje :D


welke landen hebben jullie wel nog op de bucketlist staan ( met of zonder kinderen :+ ) ?

ik wil graag een keer naar costa rica, de sechellen, nieuw Zeeland, roadtrip door Amerika.

eigenlijk ook naar Japan maar ik denk dat alles daar te klein voor ons zal zijn :') wij zijn lange dikkerds
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:29:20 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_205557916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor. :+
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:30:11 #25
5428 crew  miss_sly
pi_205557929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor. :+
Vast wel inderdaad :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557938
Ik heb vooral bestemmingen waar ik heen wil in bepaalde periodes. Wij houden van Kerst bijvoorbeeld. Londen met Kerst, NY met Kerst, Disney met Kerst.

Buiten dat: Disney World, Brighton (met vriendinnen geweest, dat vond ik zo'n leuke stad, dus nog een x met kinderen), Namibie (maar ja....die staan dus tussen die 71 landen dus voorlopig niet), maar ook Noorderlicht en de Wadden eilanden, Portugal en Italie in de meivakantie (way too hot in de zomer).

En als we ooit met pensioen zijn gaan we met een paar bevriende stellen een camper huren en meedoen aan een kampeerreis a We zijn er bijna.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:33:03 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_205557957
Ik zou later wel stedentrips willen maken met mijn dochter, dat lijkt me nou leuk.

En dan kan vader lekker met de jongens naar Goodwood ofzo :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:40:42 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557999
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:33 schreef SQ het volgende:
Ik zou later wel stedentrips willen maken met mijn dochter, dat lijkt me nou leuk.

En dan kan vader lekker met de jongens naar Goodwood ofzo :P
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden ja :D

Het lijkt me wel leuk in een gezin van meer kinderen om dan af en toe met 1 iets te gaan doen. Mijn vader heeft dat ook gedaan met alle kinderen, dat zijn bijzondere dingen om op terug te kijken O+ Al voel ik me een beetje bekocht want met mijn broer ging hij naar San Francisco, met mijn zus naar New York en met mij naar Londen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:41:51 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_205558009
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden ja :D

Het lijkt me wel leuk in een gezin van meer kinderen om dan af en toe met 1 iets te gaan doen. Mijn vader heeft dat ook gedaan met alle kinderen, dat zijn bijzondere dingen om op terug te kijken O+ Al voel ik me een beetje bekocht want met mijn broer ging hij naar San Francisco, met mijn zus naar New York en met mij naar Londen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Londen is anders wel de leukste stad :P
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen _O-
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:43:30 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205558018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Londen is anders wel de leukste stad :P
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen _O-
Eens met beide punten :Y

Trouwens ook iets stoms: we gaan naar Zuid-Engeland op vakantie en ik heb al heel vaak links gereden. Nu we echter met een kindje gaan vind ik het opeens spannend :@ Wat nou als ik nu een ongeluk veroorzaak :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_205558021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Dat is wel echt next level bedroevend.

Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer :+

(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's :? )
Omdat stoere mannenwereld?
Ik denk dat zoiets van zoooo ver komt.

Oh ja, ik was toen straks aan het bedenken waar ik heen zou willen met de kinderen, maar kon alleen maar bedenken wat jij zegt. Niet aan denken met kleine kinderen. In de eigen auto vind ik 12 uur al een hel, laat staan in een openbaar vliegtuig ;(
Voorlopig ontdekken we kleine stukjes Europa en dat is helemaal geen straf.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:44:18 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_205558025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
Eens met beide punten

Trouwens ook iets stoms: we gaan naar Zuid-Engeland op vakantie en ik heb al heel vaak links gereden. Nu we echter met een kindje gaan vind ik het opeens spannend Wat nou als ik nu een ongeluk veroorzaak
Welkom in de wereld van ouderschap. Waarin ineens alles potentieel levensbedreigend is :') ;(
disclaimer
pi_205558034
Ik ben met B een nachtje naar Den Haag geweest en een weekend Londen. Dat was zo leuk! Inderdaad even 1 op 1, geen zusje die aandacht wil. Aankomende donderdag gaat verloofde met B een nachtje naar Utrecht. Ze gaan naar de bios en winkelen want dat wilde B graag.

Ik ga met Juul ook wat leuks doen, nog even kijken wat. Juul ziet de lol van 1 op 1 nog niet in. Die mist haar broer dan.
pi_205558094
Oh en wat ik al heel lang roep en wat totaal niet bij ons past, maar ik toch echt eens wil: The Hamptons. Al is het 1 nacht. Geen idee waarom, ik vrees de invloed van Gossip Girl.
pi_205558112
Op mijn lijstje staat nog hawaï.

Met kinderen komen we ook vooral in Frankrijk. En dan niet eens echt diep Frankrijk in.

Normandie is wel mooi. Staat ook nog op mijn lijstje maar qua weer vaak wat kouder en nu weer zo laat gaan wilde ik iets meer kans op mooi weer. Vriendinnetje van jongste van volgende week naar normandie het wordt daar 25 graden prima weer lijkt mij. Collega is r nu heeft ook mooi weer.

Bij onze bestemming geeft hij 29a 33 graden aan wel bewolkt.

We hebben net een zonneluifel omhoog getakeld die hangt inmiddels.
pi_205558137
Enige wat zoon op vakantie wil is shoppen en dan heeft Londen wel zijn voorkeur :') De rest boeit hem dus écht níet.

Baal nog steeds dat ik met dochter niet naar Schotland ben geweest. Na het VO was het geen doen om zoon thuis te laten (werk man en zoon te jong om mee te gaan) en na haar bachelor was er iets met corona :') en inmiddels woont ze samen en denk ik niet dat ze nog met haar ma op vakantie wil ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:59:17 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_205558146
Ja normandie is niet heet, maar hoeft ook niet heet te zijn van mij.

Ik vond de 17 graden die we een jaar geleden in Zandvoort hadden wel echt serieus kut. De verwachtingen voor Normandie zijn voorlopig nog prima, tussen de 23 en 30 graden de komende tijd ;)
disclaimer
pi_205558151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is. :X
Die afspraak (voor balkons dan) had onze VVE ook in onze flat vol bejaarden _O-
pi_205558164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:59 schreef SQ het volgende:
Ja normandie is niet heet, maar hoeft ook niet heet te zijn van mij.

Ik vond de 17 graden die we een jaar geleden in Zandvoort hadden wel echt serieus kut. De verwachtingen voor Normandie zijn voorlopig nog prima, tussen de 23 en 30 graden de komende tijd ;)
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.
Vorig jaar in Frankrijk bewolkt en best fris. Hebben we week vaker in Frankrijk gehad helaas
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:08:46 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_205558226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:01 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.
Vorig jaar in Frankrijk bewolkt en best fris. Hebben we week vaker in Frankrijk gehad helaas
Haha ja, dat heb je niet voor het zeggen, da's wel jammer. Zodra ze mooiweergaranties gaan verkopen sta ik vooraan *O*
disclaimer
pi_205558454
Zolang het niet regent of warmer is dan 30 graden vind ik het best. We vermijden sinds een aantal jaren dus Zuid Europese landen in de zomer. En ach, toen hadden we dus 40 graden in de Efteling wat uiteindelijk heel erg meeviel en eigenlijk zelfs prima was.

Voor volgend jaar zomer hebben we airco op de planning staan voor de slaapkamers dus dan horen jullie mij niet meer hoor met hittegolfen. Overigens is die hitte in Nederland gewoon heel naar, zo drukkend, ik moet dan meerdere keren per dag extra puffen omdat ik er benauwd van wordt.

Normandie ben ik alleen als kind geweest, ik weet nog dat ik de stranden geweldig vond, krabbetjes zoeken, van die betonnen plonsbaden langs de kust. Wij gingen altijd naar Frankrijk in de zomer, 3 weken op 1 camping in de vouwwagen. O+
pi_205558492
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik elke vakantie weer verlang naar een vakantie met z’n tweetjes :@
Op het begin toen ze klein waren en ze zonder gezeik overal mee naar toe gingen niet, maar nu is alles saaaaaaaai en het binnenzwembad het allerleukste wat er is.

Maar goed, nu stel ik mij er op in en plan ik niks meer. Ik lees in 6 dagen vakantie twee boeken uit, als ik geluk heb komen ze eten en ik heb alleen ruzie wanneer ze naar bed moeten.

Landen waar ik niet naar toe wil. Ik ben misschien een beetje raar, maar Azië en Afrika trekken mij totaal niet.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:30:24 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205558907
Wij zijn net terug uit Zuid-Frankrijk waar het afgelopen week >35 graden was. Ik wil als ik op vakantie ga echt zomers weer, nou dat heb ik gekregen. :P Maar ik houd ervan hoor, ook in Nederland (vind de warmte overigens echt nooit anders aanvoelen, NLD of Zuid-Frankrijk).

Twee jaar geleden had ik de meest vreselijke vakantie ooit, ik heb ongeveer 25 x uitgezocht naar welk treinstation ik zou moeten rijden om man en/of de kinderen op de trein naar Nederland te zetten. Maar dit keer duidelijke afspraken: in de ochtend gaan we wat doen buiten de camping en in de middag gaan we met jullie naar het zwembad, speeltuin etc.

Normandië is heel leuk en mooi, maar 25 graden op de voorspelling is daar in werkelijkheid of voelt daar aan als 18 graden. Ik had 1 trui meegenomen. Alle vakantiefoto’s leken dus op elkaar. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205558964
VS trekt mij helemaal niet, Japan heb ik ook niks mee.

IJsland wil ik nog wel een keer naar toe en dan in een iets rustiger tempo rondreizen (maar is volgens mij nog toeristischer geworden en duur). Zweden en Noorwegen zou ik ook wel willen zien. Maar verder geen wensen buiten Europa. Volgend jaar waarschijnlijk eerst maar eens kijken of ik een weekje waddeneiland kan volmaken ;) .
Ik zou wel willen dat ik zo makkelijk op vakantie kon als anderen, maar ik vond het als kind al lastig, dus ik verwacht niet dat dat ineens anders zal worden... maar wie weet verandert dat nog...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205559035
Wij willen dus ook graag naar Japan, mas hebben die reis juist bedacht voor als de kids het huis uit zijn! Nog 14 jaar ;)

En ik moet zeggen dat onze verre reis met 3 kids best chill ging (zelfs al zaten we 5 dagen zonder koffers). Het enige wat we lastig vonden was de ruzies tussen de jongens. Die zitten even tijdelijk in een ruzie maak fase.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:57:21 #46
5428 crew  miss_sly
pi_205559079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:50 schreef Loj het volgende:
Wij willen dus ook graag naar Japan, mas hebben die reis juist bedacht voor als de kids het huis uit zijn! Nog 14 jaar ;)

Het lijkt me juist zo leuk om zo’n reis te maken met onze tiener. We hebben wel wat gezamenlijke wensen, maar zij heeft ook specifieke dingen die ze wil bezoeken of doen. Zie je toch ook nog eens wat anders, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205559178
Wij hebben een camper, omdat Sjaak een stuk voorspelbaarheid/veiligheid nodig heeft. Hij heeft zijn eigen bed bovenin, zijn eigen deken, knuffel, boeken, het ruikt naar hem etc. Vanuit die camper ontdekt hij de wereld, maar hij vindt het ook heel fijn om weer op zijn eigen bed te liggen.
pi_205559293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:
https://winq.nl/articles/(...)sualiteit-strafbaar/

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.
Whoa wij waren op 1 reis in 4 landen op dit lijstje. En een andere keer nog naar een ander.
Ik wist alleen van Namibië. Toen waren we wel heel afstandelijk enzo omdat we het eng vonden. Doet wel iets met je reis en plezier enzo.

Wel een machtige reis O+ Blij dat we dat pre kinderen nog even voor elkaar getoverd hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:44:44 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_205559372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:30 schreef Mariposas het volgende:

Normandië is heel leuk en mooi, maar 25 graden op de voorspelling is daar in werkelijkheid of voelt daar aan als 18 graden. Ik had 1 trui meegenomen. Alle vakantiefoto’s leken dus op elkaar. :+
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen als je over het strand loopt, maar er is daar toch wel meer dan de kust? :D
disclaimer
pi_205559566
Bij ons mogen de kinderen als ze 10 worden een citytrip naar keuze doen (wel in Europa). We zijn pre corona naar Málaga geweest met onze dochter en daar heeft ze het nu 2.5 jaar later nog steeds over. O+ Echt een toffe ervaring.

Ik zou zelf nog wel naar Zuid-Afrika en de VS willen, maar mijn man is niet zo avontuurlijk. Mijn dochter is dat wel, dus ik zie mezelf over een paar jaar nog wel eens met mijn dochter die kant op gaan. :)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:14:13 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205559603
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
pi_205559760
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.
Ik kan niet hard genoeg blazen om wat verkoeling jouw kant op te blazen amaranta. Sterkte daar in de plakwarmte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205560075
Wij zitten in Bretagne en het is hier heerlijk. 25-27 graden. Vandaag wel wat frisser.

We zijn jarenlang op vakantie geweest bij opa en oma in Frankrijk. Later gecombineerd met een camping vlakbij opa en oma. Dat was heel finn en de aanwezigheid van extra volwassenen zorgde dat wij ook vakantie hadden.

Een verre reis wil ik erg graag maken met de kinderen maar mijn man is geem reiziger. Houdt ook niet van vakantie. Dus misschien ooit met alleen met de kinderen of gewoon 3 reizen, elk met 1 kind.
pi_205560386
Verloofde kijkt momenteel op de VPRO brommers kiek'n en toen ze net tijdens de trekker trek auto's tegen elkaar ramden (bewust he) riep ze alleen maar 'dat is toch gaaf?!' Dus ik rijd morgen als we naar mijn moeder gaan.

En verder succes daar Amaranta, hopelijk koelt het wat af.

Vanyel, ik voelde me in Namibie wel op mijn gemak. Daar bestaat de wet gelukkig alleen op papier. Maar het staat nu dus wel onderaan de lijst van wishes.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:29:32 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205560398
Voor wie het warm heeft, komt naar Zweden. Ik heb vanmiddag met oudste zoon een heerlijke wandeling langs de Scherenkust gemaakt in de zeikende regen... Tot nu toe valt het weer me echter prima mee, 20-25 graden, zonnetje, soms wat gespetter (behalve vanmiddag dus).

De wandeling met zoon was trouwens top. We zitten nu zo'n 30km van Stockholm en het is hier ontzettend mooi. Over veel rotsen geklauterd, langs zee gelopen over een schiereiland. Hij heeft niet een keer geklaagd, vond het leuk zelfs :o Zo fijn dat dit dus nu kan met kinderen (nou ja, eentje dus, jongste voelde zich niet lekker en heeft even geslapen en had toen een diarree aanval in bed wat vriendlief mocht oplossen ^O^ :r)

Morgen een dagje stad, en daarna weer door naar de volgende locatie in het merengebied.
pi_205560900
Opsom!

Wij zitten in de Jura. Watervallen beklimmen, zwemmen in helderblauwe meren en in kleine bergstroompjes, dinosporen ontdekken, dat soort dingen O+
pi_205561062
Opsom! Ik lig thuis in bed.

Als ik op vakantie zou zijn dan zou ik ook in bed liggen, maar dan ergens anders. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205561349
Ik heb zelf geen reislust. Ik heb wel behoorlijk wat gereisd vanwege m’n werk; Israël vond ik het indrukwekkendst, zowel het land als de mensen. Maar het allerliefst blijf ik thuis. Ik houd van Nederland en vooral van de plek waar we wonen.

Als we op vakantie gaan, mijden we veel dingen waar anderen juist voor kiezen: campings, vakantieparken, pretparken, resorts. Als ik hier meelees over vakanties van anderen, val ik van de ene verbazing in de andere. Waarom zou je willen afzien op vakantie? Waarom zou je naar Eurodisney willen als je een van de mooiste steden ter wereld zou kunnen verkennen?

Maar ik besef goed dat niet jullie gek zijn, maar ik het zelf ben. Gelukkig is m’n gezin op ongeveer dezelfde manier gek. Waar je mee omgaat, raak je mee besmet. En we hebben het erg leuk met elkaar op vakantie. Ik besefte dit jaar ineens dat de kinderen op weg naar Bretagne niet naar de series hebben gekeken die we voor hen hadden klaargezet, maar we de hele reis hebben gekletst, spelletjes hebben gespeeld, muziek hebben geluisterd. Kortom: we hebben van elkaars gezelschap genoten. En zo was ik net zo gelukkig als thuis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205561539
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
Heb je het misschien extra warm met al dat temperament? O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205561566
Huuu Parijs huu.
Het idee alleen al :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205561601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:28 schreef exode het volgende:

Vanyel, ik voelde me in Namibie wel op mijn gemak. Daar bestaat de wet gelukkig alleen op papier. Maar het staat nu dus wel onderaan de lijst van wishes.
Wij vonden het (15 jaar geleden) dus wel een oncomfortabel idee. Maar we kwamen net uit zuid Afrika. Daar liepen we ook niet in het openbaar te viezelevozelen ofzo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:30:58 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205561791
Ik vind een vakantie vaak te duur :')
Plus dat we hier verschillende manieren van vakantie leuk vinden: N zit het liefst in een huisje in Drenthe, zelf koken enz. en ik zit het liefst in een hotel aan de Middellandse-Zee.
Ik vind zo'n huisje 150 km verderop zo vreselijk zonde van het geld :@

Hoewel ik nu sowieso Turkije boycot, dus mijn laatste vliegvakantie was naar Griekenland, oktober 2018, alleen.
Was trouwens ook de eerste vliegvakantie in heel veel jaar, ik denk dat Turkije in mei 2002 de laatste keer daarvoor was.

Een stedentrip Parijs waarderen we wel allebei trouwens, Soneal ook.
Maar met de bouw van het huis en Corona sowieso niet veel meer weggeweest.
Alleen een paar dagen Kijkduin volgens mij in 2020.

2 weken geleden op de bonnefooi met Soneal gaan treinen, Duits treinkaartje van ¤ 9,= en een nachtje Keulen gedaan, was leuk en te kort dus volgende week gaan we weer.
Deze keer allebei een rugtas mee, dan kan er wat meer mee dan voor beiden voor 3 dagen sokken, ondergoed en shirts :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205562415
Wat heerlijk MM! Zweden O+ Geniet er nog lekker van.

Vanyel, ik moest even terugkijken, wij waren er in 2009 dus dat scheelt niet veel. In die periode waren we ook vooral naief in dat soort dingen, dat kan er ook mee te maken hebben. Wie kon ons samen nou niet leuk vinden? Wij kwamen ook vanuit Zuid Afrika, dat vond ik een veel onveiliger land maar dan op andere manieren.

Claudia, je bent dan toch niet gek. Leuk juist die verschillen.

Hier loopt de straat weer langzaam vol, steeds meer mensen komen terug van vakantie. Kinderen nog 2 weken vakantie, verloofde nog 1 week en ik 0. Dat wordt weer wennen volgende week met vroeg opstaan.
pi_205562910
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:32 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.
Ik kan niet hard genoeg blazen om wat verkoeling jouw kant op te blazen amaranta. Sterkte daar in de plakwarmte :*
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.
😂😂😂🤣🤣🤣
pi_205563114
Ik sta nu op het autodek van de boot te wachten. Tot we eraf mogen, de douane door, anderhalf uur rijden. En dan zijn we bij ons eigen huis terug na 2,5 week Schotland. Het zou me niet verbazen als we dat volgend jaar weer doen.

Het is dat of ergens een huisje in NL. Of toch Denemarken of Noorwegen.

Man moet maandag weer aan de slag, de kinderen hebben nog 3 weken. Met nog wat verjaardagen gaan we ons wel vermaken.
pi_205563251
Ik mag nog een weekje werken voor ik vakantie heb. Ik kijk er ondertussen wel naar uit. Hopen dat tegen die tijd niet al het goede weer op is. Maar dat zijn er wel gewend helaas. We plannen altijd verkeerd.
Maar gaat toch wel goed komen.

Ik heb zelf nog best veel landen die ik zou willen zien, man niet. Dus dat is jammer, heb dan weer niet de behoefte om alleen te reizen (en ook geen vriendinnen waar ik dat soort dingen mee zou doen).

Maar als man ooit iets roept wat hij nog zou willen zien dan onthoud ik dat en daar hou ik hem aan :P
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:07:01 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205563420
Ik heb vakantie zo'n 10 jaar geleden afgezworen na een aantal traumatische vakanties. Toen heb ik me bedacht waarom ik daar in vredesnaam nog zin in had. Man en kinderen gaan sindsdien alleen. Zij blij en ik blij en collega's blij, want hoeven ze met mij ook geen rekening te houden.
Enige nadeel is het stuwmeer aan vrije dagen, want ik zie ook het nut niet zo van vrij zijn en thuis zijn. Dan voel ik me verplicht om te gaan schoonmaken, opruimen en schilderen en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205563450
@livelink Ach :*
pi_205563886
Ik hou echt van vakantie. Dat is de enige reden waarom ik überhaupt werk, omdat we met mijn inkomen de vakanties betalen. Ik heb er voor dit jaar ook alweer 6 (soms halve) weken op zitten en er staan er nog minimaal 2 gepland voor dit jaar. Maar tegelijk is dat ook wat me qua werk tegenhoudt, ik ben bang dat ik nergens anders een baan met zoveel flexibiliteit qua vakanties kan krijgen, dus blijft ik maar zitten waar ik zit. Mijn man werkt thuis dus die hoeft vaak maar een deel van de vakantie op te nemen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205564155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:07 schreef livelink het volgende:
Ik heb vakantie zo'n 10 jaar geleden afgezworen na een aantal traumatische vakanties. Toen heb ik me bedacht waarom ik daar in vredesnaam nog zin in had. Man en kinderen gaan sindsdien alleen. Zij blij en ik blij en collega's blij, want hoeven ze met mij ook geen rekening te houden.
Enige nadeel is het stuwmeer aan vrije dagen, want ik zie ook het nut niet zo van vrij zijn en thuis zijn. Dan voel ik me verplicht om te gaan schoonmaken, opruimen en schilderen en zo.
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis mee :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:29:41 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205564213
Ik ben al weer volle bak aan het werk. :o
Oud collega van mij overleed woensdagavond, ik kreeg het verzoek of ik haar uitvaart kon doen toen wij nog in Seattle liepen. Dus donderdag geland, naar huis, douchen, omkleden en naar haar kinderen toe.
Wel een goeie voor de jet-lag want geen tijd om 's middags in slaap te vallen. ;)
En gisterenavond belde er een nieuwe familie dus ook vanmorgen weer bijtijds mijn bed uit.

Nadeel is wel dat de vakantie al weer eeuwen geleden lijkt. -O- Maar goed, gelukkig hebben we de foto's nog. O+
***
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:43:38 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_205564587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis mee :*
Dit!

Ik heb iets van 32 dagen per jaar (op een werkweek van 4 dagen ;)) en ik kom altijd tekort. En ik ga zelden op vakantie _O-
Lekker dagjes shoppen, naar de sauna, netflix bingen, de tuin aanpakken, al mijn kasten ordenen, een lange boswandeling maken, naar een museum of uitstapjes met mijn broertjes. Ik krijg ze wel gevuld hoor :Y)
disclaimer
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:01:40 #73
382129 crew  Donna
pi_205564712
Heerlijk idd. Ben deze zomervakantie 5 dinsdagen vrij zonder kinderen. 'S ochtends breng ik ze weg, dan ga ik daarna boodschappen doen en een klusje (glas wegbrengen of zoiets) en daarna doe ik lekker de hele dag wat ik leuk vindt.
pi_205564736
Ik hou enorm van vakanties, vooral de zomer omdat die lang genoeg is om echt af te schakelen. En het is dan rustig. Heb amper tot niet hoeven werken de afgelopen 4 weken, echt vakantie dus.

Ik heb 23 dagen en koop er gemiddeld 15 per jaar bij. Ik neem vrij wanneer ik wil. Ik heb geen echte backup dus mijn werk blijft gewoon liggen.

Wij gaan in 1e instantie op vakantie om echt vrij te zijn. Anders gaan wij al snel in de praktische modus.

Maar vakanties zijn geen must, het is een luxe. Ik snap heel goed dat niet iedereen weg wil. En de vele Insta foto's zijn vaak veel mooier dan de werkelijkheid. Zo staat de IG van onze overburen vol mooie foto's maar weet ik dat ze een week eerder terugkwamen omdat het enorm tegenviel.
pi_205565061
Ik vind het jammer dat ik niet zelf kan kiezen wanneer ik vrij wil. Je bent dan altijd vrij als anderen ook vrij zijn en dus is het overal drukker.
Aan de andere kant is vakantie zonder doel soms ook fijn. Dat er even niet zo veel hoeft zonder dat het voelt als verspilde tijd.
pi_205565393
Wij zijn net terug uit Fethiye, Turkije. Echt genoten daar. O+
Alhoewel ik ook echt wel weer een keer alleen met m’n man weg wil.

De vrije dagen hier hebben we gevuld met dagtripjes. Over 6 weken gaan we weer op vakantie. Ik tel nu al de dagen af. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_205565729
Helaas hebben we geen budget voor vakantie. We maken het thuis wel leuk. Normaal zou ik dagjes uit gaan met de kinderen naar pretpark of dierentuin met kortingsacties. Nu mijn vriend met zijn gebroken heup zit wil dat niet. Ik begin me nu pas weer een beetje beter te voelen na corona.16 juli was de positieve test. Maar ik ben nog steeds snel kortademig/benauwd en duizelig. De kinderen zijn nu wel een paar keer naar de bioscoop geweest met een vriendje/ vriendin, mogen vaker een ijsje bij de cafetaria kopen. Een aantal keer eten besteld, wat we normaal zelden doen. Filmavondjes thuis met popcorn, chips etc.
Het hondenzwembadje opgezet waar de hond niks van wilde weten. Blijkt dat de kinderen er samen net in kunnen zitten. Sowieso doen ze ineens veel meer samen zoals spelletjes en kletsen. Samen de hond uitlaten.
Maandag gaan ze samen naar de bioscoop. En wie weet gaat het over een paar weken wel een stuk beter met mijn vriend en kunnen we alsnog een dagje weg.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:45:01 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205565849
Soneal en ik hebben zojuist besloten niet morgen naar Duitsland te gaan.
De buren zijn op vakantie en godzijdank hebben ze die onbetrouwbare, bijtende hond of mee (denk het niet, in de caravan), of naar een pension gebracht, dus we hebben besloten nog even te genieten van onze tuin zonder gestoorde buurhond, gaan we weg als ze terug zijn, of volgende week zondag, als ze dan nog niet terug zijn.
Maken we er deze week wel uitstapjes van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:52:40 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205566633
Oh, wow. En ik dacht dat ik last had van de blaffende hond van mijn buren. Maar dit lijkt dan overtreffende trap te zijn :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205566636
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef Leandra het volgende:
Soneal en ik hebben zojuist besloten niet morgen naar Duitsland te gaan.
De buren zijn op vakantie en godzijdank hebben ze die onbetrouwbare, bijtende hond of mee (denk het niet, in de caravan), of naar een pension gebracht, dus we hebben besloten nog even te genieten van onze tuin zonder gestoorde buurhond, gaan we weg als ze terug zijn, of volgende week zondag, als ze dan nog niet terug zijn.
Maken we er deze week wel uitstapjes van.
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.
pi_205566928
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.
😂😂😂🤣🤣🤣
Hahaha, een onontdekt talent ;). Nee, ik was het niet. Maar koelt het nu dan ook een beetje af daar?

Leandra, dat klinkt erg onaangenaam zo'n hond. Geniet van de rust in eigen tuin :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:59:55 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567143
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.
Ja, ik baal er ook wel van dat het toch meer effect op me heeft dan ik dacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:03:45 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567167
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:52 schreef livelink het volgende:
Oh, wow. En ik dacht dat ik last had van de blaffende hond van mijn buren. Maar dit lijkt dan overtreffende trap te zijn :o
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.

Een week later sprak ik de buurman toen hij de hond uitliet en dacht ik van "ik kan geen buurhond hebben die ik niet vertrouw" dus ik dacht ik laat hem aan mijn hand ruiken, hand open, naar boven, niet boven zijn bek maar eronder.
Nou ja, toen moest mijn arm dus gehecht worden.
Dat was vrij nasty.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205567308
Jeetje, Leandra :{
pi_205567489
Ja, Leandra ik kan het me echt voorstellen! Wat naar blijft dat toch. Ik zou daar ook last van hebben.

Nou, ik ben weer bijgepraat hoor. Eerst stond de overbuurman voor de deur, die kwam melden dat ze volgende week zaterdag een feestje hebben en ik ben weer bij met zijn visie over onze buurt en daarna kwam er een andere overbuurvrouw langs om een bedankje te brengen voor de verzorging van kat en tuin tijdens de vakantie. Dus ik weet weer alles. Wie er zwanger is, wie wil verhuizen, wie lawaai maakt, wie niet. Etc.

Verloofde lag in een deuk 'bellen ze nu al aan om met jou te ouwehoeren?'
pi_205567730
@Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:35 schreef exode het volgende:
Verloofde lag in een deuk 'bellen ze nu al aan om met jou te ouwehoeren?'
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handig :D
pi_205567773
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handig :D
Hier ook inderdaad. Maar nu gaan ze zelfs aanbellen ;)

Het zijn leuke buren overigens, maar ik moet er ook wel om grinniken. Ze vertellen echt alles.

Oh en dat huis verderop heeft een invasie van kijkers gehad de afgelopen dagen. Ik geloof dat de huizenmarkt hier nog wel doorgedraaid is.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:05:06 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]

Bij Soneal vloog hij er gelukkig achteraan en had hem vrij snel te pakken, bij mij trok hij de hond wel terug maar had duidelijk niet door hoe ernstig het was.
Ik was direct naar binnen gegaan, N. naar beneden geroepen terwijl ik mijn arm onder stromend water hield, huisarts gebeld (vrijdagmiddag :X) en er naartoe gegaan.
Tetanusprik, hechting.

Pas dagen later had de buurman door dat het zo ernstig was.
Maar goed, het loeder heeft een van hun kinderen ook al eens gebeten, en de postbode (beide voor hij Soneal aanviel), dus ik had gehoopt dat ze de verstandigste zouden zijn, maar helaas.

Ik vind het serieus onprettig als Soneal met mijn kleinzoon buitenspeelt zonder volwassene erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205567879
Pfff Leandra, ik herinner me nog dat je van Soneal vertelde ja. Ik zou dat als erg onprettig ervaren. Kan je er wel met de buren over praten?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:14:26 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef exode het volgende:
Pfff Leandra, ik herinner me nog dat je van Soneal vertelde ja. Ik zou dat als erg onprettig ervaren. Kan je er wel met de buren over praten?
Mwah deels.
De buurvrouw vindt het ook gewoon heel naar.
De buurman heeft een beroep waarin je niet te lang kunt blijven hangen in (de gevolgen van) een vervelende situatie, dus die gaat daar imho heel anders mee om.

Prachtige eigenschap in zijn beroep, maar op andere vlakken niet altijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:16:00 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205567927
Heb je toen geen aangifte gedaan dan?
***
pi_205567937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:33 schreef exode het volgende:
Vanyel, ik moest even terugkijken, wij waren er in 2009 dus dat scheelt niet veel. In die periode waren we ook vooral naief in dat soort dingen, dat kan er ook mee te maken hebben.
Wij waren (2008) toen ook al een tikje ouder dan jullie :D

Wel naïef genoeg om in een met ducttape bijeengehouden Namibisch vliegtuigje te stappen voor een parachutesprong boven dat toffe rode zand waarvan ik nu ff niet op de naam kom trouwens.
Maar iets minder naïef over hoe leuk iedereen ons vond.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:46:33 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205568356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:16 schreef BE het volgende:
Heb je toen geen aangifte gedaan dan?
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205568537
Blijft een bizar verhaal. Hoe je als (ogenschijnlijk) weldenkend mens niet kunt bedenken dat je hond na het aanvallen van 4 mensen misschien niet zo geschikt is gebleken als huisdier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:37:03 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205568972
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.

Een week later sprak ik de buurman toen hij de hond uitliet en dacht ik van "ik kan geen buurhond hebben die ik niet vertrouw" dus ik dacht ik laat hem aan mijn hand ruiken, hand open, naar boven, niet boven zijn bek maar eronder.
Nou ja, toen moest mijn arm dus gehecht worden.
Dat was vrij nasty.
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:48:04 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205569139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.
Hij is voor zover ik weet nooit uit hun tuin ontsnapt en die ene keer tijdens het uitlaten had hij de verkeerde halsband om, maar het blijft gewoon heel naar om zo'n gevaarlijk beest dat simpelweg niet onder controle is naast je te hebben.

Kwam de buurvrouw met hond een paar weken geleden drie straten verderop tegen tijdens mijn avondwandeling, niets gezegd, alleen een subtiele handbeweging als groet naar haar maar zodra de hond mij opmerkte (op zeker 10 meter afstand) flipte hij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:50:31 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205569173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Blijft een bizar verhaal. Hoe je als (ogenschijnlijk) weldenkend mens niet kunt bedenken dat je hond na het aanvallen van 4 mensen misschien niet zo geschikt is gebleken als huisdier.
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik ben zelf vroeger ook eens gebeten door een hond, die altijd uit de tuin kwam rennen als je langsfietste. Eén keer had hij dus beet en hing in mijn enkellaars. Verder dan dat was hij niet gekomen. Ik fietste toen samen met mijn vriendin en hij had het broertje van mijn vriendin ook al eens gebeten.

Dus de vader van mijn vriendin besloot er maar eens langs te gaan. Zeiden die mensen doodleuk tegen hem dat ze niet begrepen dat hij zo boos was, want ze betaalden altijd de schade en de medische kosten 8)7
Totaal geen benul :|W
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205571410
@Leandra dat beest zou een muilkorf moeten dragen. Geen optie om iig een melding te doen bij de politie, desnoods anoniem?

Onze buren hadden een huge hond. Toen zoon een paar dagen oud was en in zn maxi cosi zat, pakte buurvrouw hem over het hek, zette hem voor hond neer (waar ik best huiverig voor was) en liet hond goed ruiken.
Vanaf dat moment konden vreemden niet meer bij zoon in de buurt komen of hond begon te blaffen en te grommen. Werkte iets te goed :D
Diezelfde hond pakte een verkoper die onaangekondigd bij buuf naar binnen liep omdat de deur open stond. Kleding stuk. Hij naar de politie, die kwam kijken, hoorde het verhaal van buuf en zei tegen verkoper: eigen schuld, had je niet zomaar binnen moeten lopen.

We wonen in een hondenrijke buurt en toch vind ik dat niet altijd fijn. Weet nooit wat een hond kan doen.

Edit: ze hebben nu een nieuwe hond en die is vaak in de voortuin. Word wel gebeld door voedselbezorgers die dan ook mijn tuin niet in durven.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205578943
Ik hoorde Mushanga gisteren voor het eerst op de radio, wat een lekker liedje O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:42:17 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205579069
We hebben toch besloten vandaag te vertrekken, dus zijn onderweg naar Limburg en daarvandaan naar Keulen.
We zien wel hoelang we wegblijven, heeft N het huis lekker voor zichzelf :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205579293
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik hoorde Mushanga gisteren voor het eerst op de radio, wat een lekker liedje O+
Ja he O+

Veel plezier @Leandra :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205579335
We hebben in de slaapkamers van die plakhorren. Werk(t)en prima. Tot zoon besloot dat het kleine gaatje wel wat groter kon }:| Had er gelukkig nog 2 liggen dus net maar vervangen.
Toch maar es kijken voor echte. Hoewel, zoon... :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205580604
Morgen vertrekken we naar Ameland en het wordt echt heerlijk weer *O* *O* *O* *O* *O*

Maar je raadt het al: ik krijg net de eerste tekenen van mijn menstruatie :'( :'( :( :( :( :( :( :(
Ik was altijd vrij regelmatig en normaal gesproken zou ik rond deze tijd niet ongesteld zijn, maar ja iets met 45 jaar.... Vorige maand overgeslagen en ja hoor perfect timing, precies als wij met vakantie gaan :( :(
Ik kan wel janken :'( :'( (pms enzo....). Meestal heb ik ook nog 1 of 2 dagen zo heftig dat ik het bij elke beweging voel..... Leuk zo, op het strand......

Nou, ik zal nog maar wat extra broeken en onderbroeken in gaan pakken......

#einde rant
pi_205580923
@TolstoiFan ;( Hoop dat je toch kunt genieten van je vakantie :*

Ik stopte een maand voor mijn 50ste met de pil. Nu een maand of 9 verder en niks noppes nada. Zal wel in de overgang zijn dan, denk ik :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205581037
Jeetje Tolstoi ;( Sterkte..

Veel plezier Leandra!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:58:05 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205581057
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Morgen vertrekken we naar Ameland en het wordt echt heerlijk weer *O* *O* *O* *O* *O*

Maar je raadt het al: ik krijg net de eerste tekenen van mijn menstruatie :'( :'( :( :( :( :( :( :(
Ik was altijd vrij regelmatig en normaal gesproken zou ik rond deze tijd niet ongesteld zijn, maar ja iets met 45 jaar.... Vorige maand overgeslagen en ja hoor perfect timing, precies als wij met vakantie gaan :( :(
Ik kan wel janken :'( :'( (pms enzo....). Meestal heb ik ook nog 1 of 2 dagen zo heftig dat ik het bij elke beweging voel..... Leuk zo, op het strand......

Nou, ik zal nog maar wat extra broeken en onderbroeken in gaan pakken......

#einde rant
Bummer, ook echt nasty hoe dat dan zo net op zo'n moment komt :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205581128
Het is natuurlijk niet het einde van de wereld :') Maar ik baal wel echt van de timing en de pms helpt ook niet echt met positief denken. Oh, well, it's gonna be a bloody hot mess :') :') :( :(
pi_205581878
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:
We hebben in de slaapkamers van die plakhorren. Werk(t)en prima. Tot zoon besloot dat het kleine gaatje wel wat groter kon }:| Had er gelukkig nog 2 liggen dus net maar vervangen.
Toch maar es kijken voor echte. Hoewel, zoon... :+
Wij hebben van die dingen van Bruynzeel, die je zelf op maat kan maken. Ideaal!
Maar goed, dan moet er dus niet een kind grotere gaatjes in maken, want dan helpt het niet zo. En een plakhor is goed te vervangen, maar zo'n rolhor geval is dan wel wat kostbaarder ;).
Ooit op kamp had ik een kind die horren "van die horror dingen" noemde :+ .

@TolstoiFan, *O* voor Ameland en -O- voor menstruatieperikelen en pms :*

@Mushanga71, dat leek mij ook wel wat... stoppen met de pil en dan niks meer.
Maar ik stopte vorige zomer met de pil en sindsdien is er niet meer helemaal een pijl op te trekken. Te vroeg, te laat, anders dan ik gewend ben. Heb t al eens overlegd met de huisarts, die zei: dan ga je toch weer aan de pil?
Mijn vorige huisarts vond dat ik na mn 40e moest stoppen met de pil. De huidige huisarts vindt dat het prima nog kan (ik ben 43).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:16:20 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205582176
Ik slik al 12 jaar geen pil meer. Lang leve de sterilisatie van mijn man.
Ik zou graag niet meer ongesteld worden. En dat zou kunnen met NovaSure oid. Maar zoveel bloed verlies ik nou ook weer niet.
pi_205582223
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben van die dingen van Bruynzeel, die je zelf op maat kan maken. Ideaal!
Maar goed, dan moet er dus niet een kind grotere gaatjes in maken, want dan helpt het niet zo. En een plakhor is goed te vervangen, maar zo'n rolhor geval is dan wel wat kostbaarder ;).
Ooit op kamp had ik een kind die horren "van die horror dingen" noemde :+ .

@:TolstoiFan, *O* voor Ameland en -O- voor menstruatieperikelen en pms :*

@:Mushanga71, dat leek mij ook wel wat... stoppen met de pil en dan niks meer.
Maar ik stopte vorige zomer met de pil en sindsdien is er niet meer helemaal een pijl op te trekken. Te vroeg, te laat, anders dan ik gewend ben. Heb t al eens overlegd met de huisarts, die zei: dan ga je toch weer aan de pil?
Mijn vorige huisarts vond dat ik na mn 40e moest stoppen met de pil. De huidige huisarts vindt dat het prima nog kan (ik ben 43).
Horrorhor, leek de mijne op :D
Ik wacht nog wel even met vaste horren ;)

Heb het nooit met mijn ha gehad over stoppen met de pil, vond het zelf wel welletjes. Nou slikte ik dat ding maanden door, had nooit zin in die shit. Was bij mij ook nooit een pijl op te trekken.
Maar las ergens dat het na je 50ste niet handig is om de combinatiepil door te blijven slikken.
Wie weet had ik er al veel eerder mee kunnen stoppen, maar ben wel blij dat het zo verloopt.
Weet niet wat voor pil jij slikte? Er zijn ook pillen met maar 1 hormoon maar daar was ook iets mee.
Wel makkelijk van je ha, begin je maar weer aan de pil :')
Maar zo zie je maar dat huisartsen het ook niet altijd weten.
Linkje waar in staat dat je tot je 50ste kan blijven gebruiken. Dan zou je er wel weer aan kunnen beginnen ;)
https://www.eg.be/serelys/nl/menopauze-blog/menopauze-en-de-pil

Edit:
Nog meer info
https://www.benuapotheek.(...)-tijdens-de-overgang
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205582260
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Horrorhor, leek de mijne op :D
Ik wacht nog wel even met vaste horren ;)

Heb het nooit met mijn ha gehad over stoppen met de pil, vond het zelf wel welletjes. Nou slikte ik dat ding maanden door, had nooit zin in die shit. Was bij mij ook nooit een pijl op te trekken.
Maar las ergens dat het na je 50ste niet handig is om de combinatiepil door te blijven slikken.
Wie weet had ik er al veel eerder mee kunnen stoppen, maar ben wel blij dat het zo verloopt.
Weet niet wat voor pil jij slikte? Er zijn ook pillen met maar 1 hormoon maar daar was ook iets mee.
Wel makkelijk van je ha, begin je maar weer aan de pil :')
Maar zo zie je maar dat huisartsen het ook niet altijd weten.
Linkje waar in staat dat je tot je 50ste kan blijven gebruiken. Dan zou je er wel weer aan kunnen beginnen ;)
https://www.eg.be/serelys/nl/menopauze-blog/menopauze-en-de-pil

Edit:
Nog meer info
https://www.benuapotheek.(...)-tijdens-de-overgang
Ha, lurker van 45 met zelfde probleem tnx voor de linkjes, morgen eens doorlezen :Y)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205582285
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:30 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ha, lurker van 45 met zelfde probleem tnx voor de linkjes, morgen eens doorlezen :Y)
:D
Succes!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205583277
Veel plezier Leandra! Tocg goed dat je bent gegaan, even thuis weg is ook lekker.

Hier is duidelijk dat vrijwel iedereen weer terug van vakantie is, drukte buiten. Extra blij weer met de rolluiken bij de kinderen die horen de zagende achterbuurman, de HOESTENDE buurman en de kletsende buren niet. Het is hier altijd zo rustig, maar ik denk dat iedereen even wil laten horen dat ze weer thuis zijn. Wij zijn al dat geluid niet gewend joh.

En over geluid, de overburen hebben dus een feestje zaterdag, met DJ en veeeel mensen tot een uur of 1. En aangezien het 32 graden wordt, ga ik geen ramen dichtdoen om het geluid te dempen. Kortom wij gaan een weekend weg, of een nacht. Maar ik sla steeds steil achterover als ik de prijzen zie, Landal 't Loo staat vooralsnog op de pole position. Maar verloofde wil het liefste naar een hotel want geen zin in van alles meenemen. (het argument dat je kan betalen voor opgemaakte bedded, is niet met gejuich ontvangen)
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:35:02 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205583372
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:24 schreef exode het volgende:
Veel plezier Leandra! Tocg goed dat je bent gegaan, even thuis weg is ook lekker.

Hier is duidelijk dat vrijwel iedereen weer terug van vakantie is, drukte buiten. Extra blij weer met de rolluiken bij de kinderen die horen de zagende achterbuurman, de HOESTENDE buurman en de kletsende buren niet. Het is hier altijd zo rustig, maar ik denk dat iedereen even wil laten horen dat ze weer thuis zijn. Wij zijn al dat geluid niet gewend joh.

En over geluid, de overburen hebben dus een feestje zaterdag, met DJ en veeeel mensen tot een uur of 1. En aangezien het 32 graden wordt, ga ik geen ramen dichtdoen om het geluid te dempen. Kortom wij gaan een weekend weg, of een nacht. Maar ik sla steeds steil achterover als ik de prijzen zie, Landal 't Loo staat vooralsnog op de pole position. Maar verloofde wil het liefste naar een hotel want geen zin in van alles meenemen. (het argument dat je kan betalen voor opgemaakte bedded, is niet met gejuich ontvangen)
Kun je dat niet een avond / nacht overzien?
pi_205583396
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kun je dat niet een avond / nacht overzien?
Vast wel, maar we gaan gewoon lekker genieten van het mooie weer :)
pi_205583599
Ik zou voor een hotel kiezen exode. Dan heb je ook airco. De meeste vakantiebungalows in Nederland hebben dat niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:58:14 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205583614
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:36 schreef exode het volgende:

[..]
Vast wel, maar we gaan gewoon lekker genieten van het mooie weer :)
Waar kwam de rant over de herrie van iedereen dan vandaan? #firstworldproblems
***
pi_205583646
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:58 schreef BE het volgende:

[..]
Waar kwam de rant over de herrie van iedereen dan vandaan? #firstworldproblems
Serieus? Ok. Het is hoe jij het opvat geloof ik, ik schrijf niet eens herrie.

Maar wees gerust, het is geluid, geen herrie. Ik zit lekker in de tuin met een 0.0 biertje.
pi_205583676
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:56 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou voor een hotel kiezen exode. Dan heb je ook airco. De meeste vakantiebungalows in Nederland hebben dat niet.
Ik wil er meteen een weekendje weg van maken, het liefst aan zee. Volgende week begint het gewone leven weer deels. Als een soort van extra afsluiter. Nog even naar zee of een plekje met zwemmogelijkheden.
Het is ook mijn laatste vrije vrijdag, vanaf volgende week wordt woensdag mijn vrije dag.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:10:44 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205583762
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:00 schreef exode het volgende:

[..]
Serieus? Ok. Het is hoe jij het opvat geloof ik, ik schrijf niet eens herrie.

Maar wees gerust, het is geluid, geen herrie. Ik zit lekker in de tuin met een 0.0 biertje.
Sorry, ik telde het op bij het gemiep over hoesten en what not. ;)

Het is mooi weer en mensen leven buiten... is dat echt zo ontzettend storend dan?

Ik zat hier echt even met een opgetrokken wenkbrauw want je doet me denken aan mijn zeurbuurvrouw die de overbuurkinderen veel te veel herrie vindt maken en dat dan luid zuchtend gaat zitten verkondigen in de tuin.
***
pi_205583817
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:10 schreef BE het volgende:

[..]
Sorry, ik telde het op bij het gemiep over hoesten en what not. ;)

Het is mooi weer en mensen leven buiten... is dat echt zo ontzettend storend dan?

Ik zat hier echt even met een opgetrokken wenkbrauw want je doet me denken aan mijn zeurbuurvrouw die de overbuurkinderen veel te veel herrie vindt maken en dat dan luid zuchtend gaat zitten verkondigen in de tuin.
Je vat het inderdaad veel te serieus en persoonlijk op.
Het is hier altijd heel erg rustig, tot het stille af. En dan valt het op als er ineens veel geluid is. Ik stoor me er helemaal niet aan. dat is jouw interpretatie.
Ik ben wel blij dat de kinderen gewoon slapen, die zijn niet te genieten momenteel. En als ze er niet door konden slapen, zal ik daar absoluut niet over zeuren naar de geluidsmakers, het zijn hele normale geluiden.

Zaterdag daarentegen, ik bespaar ze mijn zeurende reactie ;) Ze zijn heel netjes komen melden dat ze een feestje hebben en dat het veel geluid zal produceren. Ze vroegen ook of we even een drankje kwamen doen. Helaas zijn onze kinderen (nog) niet zo lang opblijven proof. Dus wij maken van iets vervelends (voor ons), iets leuks.
pi_205583927
Kom lekker hierheen exode. Heerlijk aan zee!
Met een meidenkwartet
pi_205583932
Door mijn zoektocht voor zaterdag ben ik er wel achtergekomen dat er een bratwurst hotel bestaat. Die is nu op de lijst gekomen voor de vriendinnen weekendjes weg. :)
pi_205583937
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:23 schreef Cathmar het volgende:
Kom lekker hierheen exode. Heerlijk aan zee!
Jaaaaaaaaa!
pi_205583948
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:23 schreef exode het volgende:

[..]
Jaaaaaaaaa!
Er is amper iets vrij maar mijn blik op booking.com geeft wel een paar opties.
Met een meidenkwartet
pi_205583964
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Er is amper iets vrij maar mijn blik op booking.com geeft wel een paar opties.
Zeeland is wel echt next level duur komend weekend.
pi_205584013
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:25 schreef exode het volgende:

[..]
Zeeland is wel echt next level duur komend weekend.
Ja! Wel lekker het gevoel dat je echt in het buitenland zit. En heerlijke lange avonden op het strand. Dit worden TOP dagen!
Met een meidenkwartet
pi_205584034
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:29 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja! Wel lekker het gevoel dat je echt in het buitenland zit. En heerlijke lange avonden op het strand. Dit worden TOP dagen!
Toch maar eens kijken weer. Morgen, nu Trainwreck Woodstock kijken.
pi_205584382
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:29 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja! Wel lekker het gevoel dat je echt in het buitenland zit. En heerlijke lange avonden op het strand. Dit worden TOP dagen!
Oh dat gevoel verdwijnt nog wel hoor. :P
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:17:15 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_205584571
Ik heb vandaag een topic aangeklikt in SEX en sindsdien krijg ik continu een heel arsenaal aan dildo-ads vol over mijn scherm ;(
disclaimer
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:22:45 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_205584646
Oh wacht, het zijn geen dildos, het zijn "gezichtsmassagers"

:') :') :')
disclaimer
pi_205584715
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Oh dat gevoel verdwijnt nog wel hoor. :P
Hahahaha vast. Ik moet wel weer een nieuwe taal bij leren, Duits. Maar ben van plan hier de komende 10-15 jaar te blijven zitten. Net heerlijk na het eten even uurtje op het strand gezeten met de kinderen O+
Met een meidenkwartet
pi_205586090
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Horrorhor, leek de mijne op :D
Ik wacht nog wel even met vaste horren ;)

Heb het nooit met mijn ha gehad over stoppen met de pil, vond het zelf wel welletjes. Nou slikte ik dat ding maanden door, had nooit zin in die shit. Was bij mij ook nooit een pijl op te trekken.
Maar las ergens dat het na je 50ste niet handig is om de combinatiepil door te blijven slikken.
Wie weet had ik er al veel eerder mee kunnen stoppen, maar ben wel blij dat het zo verloopt.
Weet niet wat voor pil jij slikte? Er zijn ook pillen met maar 1 hormoon maar daar was ook iets mee.
Wel makkelijk van je ha, begin je maar weer aan de pil :')
Maar zo zie je maar dat huisartsen het ook niet altijd weten.
Linkje waar in staat dat je tot je 50ste kan blijven gebruiken. Dan zou je er wel weer aan kunnen beginnen ;)
https://www.eg.be/serelys/nl/menopauze-blog/menopauze-en-de-pil

Edit:
Nog meer info
https://www.benuapotheek.(...)-tijdens-de-overgang
Ik had het met de huisarts gehad over de pil en kreeg de tip om op anticonceptie.nl te kijken. Daar las ik dat de pil die ik slikte niet werd aangeraden als je last had van migraine met aura... ik heb alleen dat aura stukje, gelukkig tot nog toe zonder hoofdpijn... dat was wel een extra reden om toch maar eens te stoppen.

Ik zag dat er bij die pil met maar 1 hormoon, niet zo'n waarschuwing staat.

Huisarts opperde nog een spiraaltje, maar dat lijkt me niks. Omdat ik al een aantal keer heb gehoord van mensen die dan maanden ongesteld zijn. Ik vind die ene week al niks. En misschien valt het mee, maar ik ben bang dat het zo'n negatieve invloed zal hebben als het wel zo is, dat ik het niet wil proberen.

Ik zie op die site die jij linkt dat de ellende begint met onregelmatige menstruaties... nou dan kunnen we daar vast een vinkje bij zetten... is het nou nog zinvol om bloed te laten prikken om te weten of er echt iets aan het rommelen is?

@exode, 1 uur vind ik nog redelijk schappelijk voor een feestje. Maar mooi excuus voor een weekendje weg ;).
Hier heerlijk rustig, het lijkt of de halve buurt op vakantie is (zal ook wel zo zijn).
Buren aan de ene kant zijn op vakantie, de buren aan de andere kant zijn aan het verhuizen en daar komen pas eind van het jaar nieuwe buren in.
Bratwurst hotel... ? Ik ging googlen, ik denk dat ik maar oversla. Dat behang... visuele overload :X
Maar wel goed doorgevoerd thema zo te zien :Y
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205586137
@Nijna met spiraaltje (mirena, met koper geen ervaring) hier eerst een hele tijd minimaal bloedverlies, maar wel lang aaneengesloten. Maar was met een inlegkruisje per dag aan te kunnen. En sindsdien niets meer. En dat vind ik wel feest eigenlijk *O*
Maar dat werkt ook bij iedereen anders waarschijnlijk.
pi_205586183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:24 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik had het met de huisarts gehad over de pil en kreeg de tip om op anticonceptie.nl te kijken. Daar las ik dat de pil die ik slikte niet werd aangeraden als je last had van migraine met aura... ik heb alleen dat aura stukje, gelukkig tot nog toe zonder hoofdpijn... dat was wel een extra reden om toch maar eens te stoppen.

Ik zag dat er bij die pil met maar 1 hormoon, niet zo'n waarschuwing staat.

Huisarts opperde nog een spiraaltje, maar dat lijkt me niks. Omdat ik al een aantal keer heb gehoord van mensen die dan maanden ongesteld zijn. Ik vind die ene week al niks. En misschien valt het mee, maar ik ben bang dat het zo'n negatieve invloed zal hebben als het wel zo is, dat ik het niet wil proberen.

Ik zie op die site die jij linkt dat de ellende begint met onregelmatige menstruaties... nou dan kunnen we daar vast een vinkje bij zetten... is het nou nog zinvol om bloed te laten prikken om te weten of er echt iets aan het rommelen is?

@:Exode, 1 uur vind ik nog redelijk schappelijk voor een feestje. Maar mooi excuus voor een weekendje weg ;).
Hier heerlijk rustig, het lijkt of de halve buurt op vakantie is (zal ook wel zo zijn).
Buren aan de ene kant zijn op vakantie, de buren aan de andere kant zijn aan het verhuizen en daar komen pas eind van het jaar nieuwe buren in.
Bratwurst hotel... ? Ik ging googlen, ik denk dat ik maar oversla. Dat behang... visuele overload :X
Maar wel goed doorgevoerd thema zo te zien :Y
Ja, vind ik dus ook. Ze zijn ook echt de hele wijk doorgeweest om het te melden.

Eerlijk gezegd was komend weekend al een tijdje geblockt. Als mogelijkheid voor een weekendje weg. Dit was een extra duwtje ;)

De afgelopen week waren maar 3 huizen thuis in ons deel van de straat. Dus echt uitgestorven.

Vandaag weer naar kantoor, weer een lange broek en schoenen aan. Voelt nog heel onwennig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:59:44 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205586296
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben van die dingen van Bruynzeel, die je zelf op maat kan maken. Ideaal!
Maar goed, dan moet er dus niet een kind grotere gaatjes in maken, want dan helpt het niet zo. En een plakhor is goed te vervangen, maar zo'n rolhor geval is dan wel wat kostbaarder ;).
Ooit op kamp had ik een kind die horren "van die horror dingen" noemde :+ .

@:TolstoiFan, *O* voor Ameland en -O- voor menstruatieperikelen en pms :*

@:Mushanga71, dat leek mij ook wel wat... stoppen met de pil en dan niks meer.
Maar ik stopte vorige zomer met de pil en sindsdien is er niet meer helemaal een pijl op te trekken. Te vroeg, te laat, anders dan ik gewend ben. Heb t al eens overlegd met de huisarts, die zei: dan ga je toch weer aan de pil?
Mijn vorige huisarts vond dat ik na mn 40e moest stoppen met de pil. De huidige huisarts vindt dat het prima nog kan (ik ben 43).
En die roldingen/inzetdingen passen niet altijd. In onze combinatie van draai-kiep-ramen en rolluiken passen echt alleen plakhorren, helaas...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:10:20 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205586342
We hebben boven voor de smalle ramen inzethorren laten maken.
Bij de lokale zonwering, garagedeuren en horrenspecialist.
Die heeft ze ingemeten en ook geplaatst, dus hij mocht uitzoeken welke horren in onze draai-kiep ramen pasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205586362
Onze horren zijn deels inzethorren op maat, 1 plisse hor op maat en voor de openslaande deuren hebben we zelf hordeuren 'vermaakt'. Allemaal door van het bedrijf die ook onze markies heeft geplaatst. Heel tevreden. Ze dachten echt mee. De inzethorren vind ik juist ideaal met kiepramen in combinatie met de rolluiken. De horren hoeven er alleen uit als verloofde een schoonmaakbui heeft en de horren polvrij maakt.

Nergens plakhorren iig.

Bij de hor aan de voorkant hebben we wel moeten repareren, daar is een pijltje doorheen gegaan van kinderen die ouderwets aan het pijltje schieten waren met folders.
pi_205586373
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:22 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, het zijn geen dildos, het zijn "gezichtsmassagers"

:') :') :')
Je zal ze thuis maar door elkaar halen. :')
pi_205586546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:33 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna met spiraaltje (mirena, met koper geen ervaring) hier eerst een hele tijd minimaal bloedverlies, maar wel lang aaneengesloten. Maar was met een inlegkruisje per dag aan te kunnen. En sindsdien niets meer. En dat vind ik wel feest eigenlijk *O*
Maar dat werkt ook bij iedereen anders waarschijnlijk.
Klinkt iets minder horror en dat "sindsdien niks meer" klinkt wel goed.
Heel waarschijnlijk duurt het niet nog 100 jaar voordat het uit zichzelf stopt :+ en de enige reden om weer aan de pil te gaan is toch de ongemakken van het hele menstruatie gedoe. Niet voor anticonceptie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En die roldingen/inzetdingen passen niet altijd. In onze combinatie van draai-kiep-ramen en rolluiken passen echt alleen plakhorren, helaas...
Mijn ouders hebben volgens mij draai-kiep-ramen, waar de hor volgens mij buiten zit, van die inzethorren zijn dat dan denk ik. Werkt op zich wel.
Ik heb op zolder 1 raam waar met het rolgordijn ervoor eigenlijk geen rolhor kan, daar wil ik eigenlijk nog een keer zo'n plakhor op het kozijn maken, dan kan dat raam ook op de tochtstand.
En we hebben zo'n velux dakraam daar heb ik een tijdje ook zo'n plakding voor gehad, want er kwamen best wat beestjes binnen. Maar de plakstrip bleef niet zo goed zitten, dus ik had het al met nietjes in het "kozijn" bevestigd :+
Mooi is anders, ik heb het raam nu maar gewoon dicht zitten, we gebruiken de zolder vooral voor de was enzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205586718
Wij hebben gewoon geen horren! Licht aan binnen is deuren en ramen dicht, en dat werkt prima. Kan ook met elk soort raam!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:14:16 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205586767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:16 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je zal ze thuis maar door elkaar halen. :')
Maar het zijn wel dildo’s. Das de hele grap.
pi_205586934
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar het zijn wel dildo’s. Das de hele grap.
Nee, vibrators. Met een dildo valt weinig te masseren.
pi_205587016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:07 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben gewoon geen horren! Licht aan binnen is deuren en ramen dicht, en dat werkt prima. Kan ook met elk soort raam!
Geen horren is bij ons een invasie van vliegen, wespen en muggen binnen. Leve wonen tussen de bomen en dichtbij open water.
pi_205587017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:24 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik had het met de huisarts gehad over de pil en kreeg de tip om op anticonceptie.nl te kijken. Daar las ik dat de pil die ik slikte niet werd aangeraden als je last had van migraine met aura... ik heb alleen dat aura stukje, gelukkig tot nog toe zonder hoofdpijn... dat was wel een extra reden om toch maar eens te stoppen.

Ik zag dat er bij die pil met maar 1 hormoon, niet zo'n waarschuwing staat.

Huisarts opperde nog een spiraaltje, maar dat lijkt me niks. Omdat ik al een aantal keer heb gehoord van mensen die dan maanden ongesteld zijn. Ik vind die ene week al niks. En misschien valt het mee, maar ik ben bang dat het zo'n negatieve invloed zal hebben als het wel zo is, dat ik het niet wil proberen.

Ik zie op die site die jij linkt dat de ellende begint met onregelmatige menstruaties... nou dan kunnen we daar vast een vinkje bij zetten... is het nou nog zinvol om bloed te laten prikken om te weten of er echt iets aan het rommelen is?

@:Exode, 1 uur vind ik nog redelijk schappelijk voor een feestje. Maar mooi excuus voor een weekendje weg ;).
Hier heerlijk rustig, het lijkt of de halve buurt op vakantie is (zal ook wel zo zijn).
Buren aan de ene kant zijn op vakantie, de buren aan de andere kant zijn aan het verhuizen en daar komen pas eind van het jaar nieuwe buren in.
Bratwurst hotel... ? Ik ging googlen, ik denk dat ik maar oversla. Dat behang... visuele overload :X
Maar wel goed doorgevoerd thema zo te zien :Y
Ik heb een jaar of 4 geleden bloed laten prikken en daar kwam uit dat ik nog niet in de overgang zat. Nu ist wel duidelijk :+
Zou dus zeker even een testje laten doen, dan weet je het zeker ;)
Oeh, dan ben je er wel op tijd mee gestopt. Stel dar de migraine ook was komen opzetten ;( Maar de 1 hormoon pil werkt toch weer anders. Weet niet meer wat het was, maar daarom begon ik er maar niet aan.
En een spiraaltje...moet er zelf niet aan denken ook😖
Maar iig bloed prikken en dan kan je altijd nog kijken wat het beste is.

Buurvrouw heeft ook op maat gemaakte horren. Handig maar best duur. Zeker met een gaatjesprikker in huis :+
Het ligt overigens ook aan het soort plakstrip wat erbij zit. Heb ze al lang en uk heb wat bredere witte strips. Die doen het prima, waren van xenos geloof ik. Die dunnere van action blijven minder goed plakken. Moest weer wat losse stukjes vervangen.

Edit
De minipil
https://www.thuisarts.nl/(...)nipil-gaan-gebruiken

Weet ook weer waarom ik daar niet aan begonnen ben: je kan een bloeding krijgen maar daar is geen pijl op te trekken. Dan maar zonder, was mijn conclusie :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 09-08-2022 10:51:43 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205587160
Ik gebruik niks van hormonen etc. Keurig elke maand dezelfde cyclus waar ik, behalve de eerste 3 dagen, weinig last van heb.
Ik vind het wel best. :)
Het is vooral de laatste maanden minder heftig allemaal. Gelukkig maar.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:12:59 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:34 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Nee, vibrators. Met een dildo valt weinig te masseren.
Tot zo ver mijn kennis over sex attributen
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:14:01 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587231
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:45 schreef exode het volgende:

[..]
Geen horren is bij ons een invasie van vliegen, wespen en muggen binnen. Leve wonen tussen de bomen en dichtbij open water.
Misschien kun je de volgende gaan voor geluidsdichte horren ook nog. :+
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:15:19 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587240
Zo. Net ff een weekje Salou geboekt voor mij en m’n zoon.
Eind basisschool tripje.
pi_205587250
Anticonceptie moet ik ook weer in gaan verdiepen. Ik zou het liefst een anticonceptie hebben waarbij mijn lichaam denkt zwanger te zijn want ik ga goed op de zwangerschapshormonen.
pi_205587257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:18 schreef Elleska het volgende:
Anticonceptie moet ik ook weer in gaan verdiepen. Ik zou het liefst een anticonceptie hebben waarbij mijn lichaam denkt zwanger te zijn want ik ga goed op de zwangerschapshormonen.
Herkenbaar. Ik voelde me bij allebei
de zwangerschappen fantastisch.
pi_205587306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:18 schreef Elleska het volgende:
Anticonceptie moet ik ook weer in gaan verdiepen. Ik zou het liefst een anticonceptie hebben waarbij mijn lichaam denkt zwanger te zijn want ik ga goed op de zwangerschapshormonen.
Goeie, die maanden waren echt heerlijk..

Al heb ik nu een pil met een kortere stopweek (yaz24). Dan heb je 4 dagen geen pil ipv 7. Dat is genoeg om niet/nauwelijks bloedingen te hebben, maar niet het hormonale gedoe van mopperigheid en huilbuien dat is heb bij doorslikken/de prikpil/zwangerschap..
Daarvoor had ik de Qlaira, die was alleen een poos niet leverbaar. Die heeft 3 verschillende fases met wisselende hormonen, en dan 2 dagen geen pil. Ze werken allebei goed voor mijn PDS. Want die week is van nature vreselijk bloederig, maar geeft ook veel buikpijn/krampen/diarree.
Ik ga het najaar eens proberen hoe het zonder gaat. Dan ben ik 40 en mijn moeder was ook erg vroeg klaar. Mijn cyclus stuitert de laatste maanden ook minder stabiel door de pil heen als eerder. Dus eens kijken wat er nog van nature over is..
pi_205587368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik voelde me bij allebei
de zwangerschappen fantastisch.
Mijn gewrichtsklachten verdwijnen deels. Zolang de cyclus nog niet terug is blijft dat effect is mijn ervaring van de vorige zwangerschap dus hopelijk kan ik daar nu weer een jaartje van genieten.
De cyclus op de een of andere manier plat leggen zou in theorie ook helpen maar daar kleven weer veel bijwerkingen aan. Spiraaltje was destijds de beste optie want daarmee worden de hormoonschommelingen zo veel mogelijk beperkt maar wie weet is er inmiddels nog iets beters op de markt.
Een minipil is voor mij iig geen optie daar knalt mijn eigen cyclus gewoon keihard doorheen.

Is er in OUD eigenlijk een anticonceptie topic of moet ik daarvoor naar LIF ofzo?
pi_205587381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Goeie, die maanden waren echt heerlijk..

Al heb ik nu een pil met een kortere stopweek (yaz24). Dan heb je 4 dagen geen pil ipv 7. Dat is genoeg om niet/nauwelijks bloedingen te hebben, maar niet het hormonale gedoe van mopperigheid en huilbuien dat is heb bij doorslikken/de prikpil/zwangerschap..
Daarvoor had ik de Qlaira, die was alleen een poos niet leverbaar. Die heeft 3 verschillende fases met wisselende hormonen, en dan 2 dagen geen pil. Ze werken allebei goed voor mijn PDS. Want die week is van nature vreselijk bloederig, maar geeft ook veel buikpijn/krampen/diarree.
Ik ga het najaar eens proberen hoe het zonder gaat. Dan ben ik 40 en mijn moeder was ook erg vroeg klaar. Mijn cyclus stuitert de laatste maanden ook minder stabiel door de pil heen als eerder. Dus eens kijken wat er nog van nature over is..
Mijn moeder was ook vroeg in de overgang. 37 was ze, geloof ik. Werd uitgelachen door de huisarts toen :')
Met dat in gedachte was het fijn dat ik een dag voor mijn 39e een zoon uit poepte maar rond mijn 45e wel dacht dat het zover was. Maar de test wees anders uit.
Het hoeft dus niet zo te zijn, als je moeder vroeg was, jij dat ook bent. Kan wel, hoeft niet ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205587399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Mijn moeder was ook vroeg in de overgang. 37 was ze, geloof ik. Werd uitgelachen door de huisarts toen :')
Met dat in gedachte was het fijn dat ik een dag voor mijn 39e een zoon uit poepte maar rond mijn 45e wel dacht dat het zover was. Maar de test wees anders uit.
Het hoeft dus niet zo te zijn, als je moeder vroeg was, jij dat ook bent. Kan wel, hoeft niet ;)
Nee, dat klopt.. Maar ik was op mijn 10e al bezig. Dus mijn eitjes zijn toch ook weleens op :P
Ik ga het eens proberen. En anders begin ik gewoon weer opnieuw.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:41:16 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_205587439
Als je van menstruatieperikelen af wil zijn er echt betere opties dan de pil. Zeker op onze leeftijd is de pil niet zonder risico. Ik zou me eens goed laten voorlichten door de huisarts als je hier mee worstelt.
disclaimer
pi_205587443
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Misschien kun je de volgende gaan voor geluidsdichte horren ook nog. :+
Die heten rolluiken :)
pi_205587496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Nee, dat klopt.. Maar ik was op mijn 10e al bezig. Dus mijn eitjes zijn toch ook weleens op :P
Ik ga het eens proberen. En anders begin ik gewoon weer opnieuw.
Das jong idd en dan snap ik dat je er wel klaar mee bent :Y
Dan gewoon proberen. Er is geen vrouw overboord als het niet zo is en weer aan de pil begint ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:05:27 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205587642
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:43 schreef Nijna het volgende:

[..]
Klinkt iets minder horror en dat "sindsdien niks meer" klinkt wel goed.
Heel waarschijnlijk duurt het niet nog 100 jaar voordat het uit zichzelf stopt :+ en de enige reden om weer aan de pil te gaan is toch de ongemakken van het hele menstruatie gedoe. Niet voor anticonceptie.
[..]
Mijn ouders hebben volgens mij draai-kiep-ramen, waar de hor volgens mij buiten zit, van die inzethorren zijn dat dan denk ik. Werkt op zich wel.
Ik heb op zolder 1 raam waar met het rolgordijn ervoor eigenlijk geen rolhor kan, daar wil ik eigenlijk nog een keer zo'n plakhor op het kozijn maken, dan kan dat raam ook op de tochtstand.
En we hebben zo'n velux dakraam daar heb ik een tijdje ook zo'n plakding voor gehad, want er kwamen best wat beestjes binnen. Maar de plakstrip bleef niet zo goed zitten, dus ik had het al met nietjes in het "kozijn" bevestigd :+
Mooi is anders, ik heb het raam nu maar gewoon dicht zitten, we gebruiken de zolder vooral voor de was enzo.
Dat was precies ons plan, maar de rolluiken zitten zo dicht op het raam dat een inzethor (dus het ieniemienie stukje dat uitsteekt) niet past, want dan gaan de rolluiken niet meer dicht.

Oh, en menstruatieperikelen: mirenaspiraal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205587655
Ik heb al jaren de koperspiraal (wel tussentijds een onderbreking van 1,5 jaar). Voor mij is dit het beste, al merkte ik de laatste keer dat hij geplaatst werd wel dat mijn lichaam er weer flink aan moest wennen. Geen hormonen. Keerzijde is wel heftige menstruaties. 3 dagen lang flinke bloedingen, maar daarna zwakt het echt heel snel af. Bij elkaar vaak maar 4 dagen ongesteld.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:09:44 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_205587668
Bij ons in het dorp is nu een kermis gaande. De kermis is hemelsbreed ruim een kilometer verderop, maar ik kan letterlijk volgen wat ze door de luidsprekers blèren. Ik heb dan altijd zo te doen met de mensen die er echt letterlijk naast wonen :')
En ja, het is maar een paar dagen per jaar, maar toch, het is intens. _O-
disclaimer
pi_205587683
Ik werd vroeger gewoon ongesteld door de pil heen, als ik probeerde door te slikken. De laatste tijd toen ik de pil nog slikte, kon ik zo 3 strips doorslikken, dus ik vermoed dat mn cyclus toen al aan het veranderen was.
En nu is er dus niet echt een pijl op te trekken ook. Soms te vroeg, dan weer te laat.
En dan 1 dag loop ik leeg, de andere dagen een stuk minder.

Mijn moeder was vroeg in de overgang, tegen de tijd dat de huisarts er bloed voor liet prikken, bleek ze er al doorheen te zijn. Huisarts schoof het allemaal op "zal wel tussen de oren zitten" net als andere klachten die achteraf dus niet tussen de oren zaten. Was een huisarts die vooral slecht naar vrouwen kon luisteren.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:22:52 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587740
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:09 schreef SQ het volgende:
Bij ons in het dorp is nu een kermis gaande. De kermis is hemelsbreed ruim een kilometer verderop, maar ik kan letterlijk volgen wat ze door de luidsprekers blèren. Ik heb dan altijd zo te doen met de mensen die er echt letterlijk naast wonen :')
En ja, het is maar een paar dagen per jaar, maar toch, het is intens. _O-
Wij horen ook alles woordelijk.
Hier fietsen ze ook allemaal langs lijkt het wel. En blijkbaar is de hoek van ons huis ook de plaatselijke afscheidschreeuwplaats waar de wegen van diverse vrienden scheiden.

Laatst was wel “ernstig”. 2 meisjes van 15. En die probeerden te flirten met een jongen die langsreed op de scooter. Zij allemaal “stoere” praat. Hij vroeg hoe oud ze waren. Ze zeiden 15. Hij zei hij 25 was en dat ze veel te jong waren en reed weer weg.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:25:58 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_205587769
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij horen ook alles woordelijk.
Hier fietsen ze ook allemaal langs lijkt het wel. En blijkbaar is de hoek van ons huis ook de plaatselijke afscheidschreeuwplaats waar de wegen van diverse vrienden scheiden.

Laatst was wel “ernstig”. 2 meisjes van 15. En die probeerden te flirten met een jongen die langsreed op de scooter. Zij allemaal “stoere” praat. Hij vroeg hoe oud ze waren. Ze zeiden 15. Hij zei hij 25 was en dat ze veel te jong waren en reed weer weg.
Nou gelukkig dat ie door reed en ze geen breezer aanbod bij hem thuis :X
disclaimer
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:26:08 #165
5428 crew  miss_sly
pi_205587770
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:09 schreef SQ het volgende:
Bij ons in het dorp is nu een kermis gaande. De kermis is hemelsbreed ruim een kilometer verderop, maar ik kan letterlijk volgen wat ze door de luidsprekers blèren. Ik heb dan altijd zo te doen met de mensen die er echt letterlijk naast wonen :')
En ja, het is maar een paar dagen per jaar, maar toch, het is intens. _O-
Ik woonde in Helmond aan de markt, waar de kermis ieder jaar stond. Het spookhuis en een of ander gokding stonden recht tegenover mijn appartement, hemelsbreed 50 meter denk ik :')
Weekje maar, maar echt vreselijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:27:28 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_205587782
WIEP WIEP WIEP WIEUWWWW
JA KOM ALLEMAAL NAAR MAIKS PRIJSPALEIS
disclaimer
pi_205587783
Wij hadden een huisarts die naar niemand luisterde. Bij ons allemaal fouten gemaakt. Toen ik zwanger was, meteen weggegaan daar. Wilde mijn kind geen risico laten lopen.
Helaas wilde mijn moeder niet bij hem weg, hij was makkelijk met medicijnen en dichtbij. Maar toen ze hem echt snel nodig had, kreeg ze té laat een afspraak en hoefde het niet meer ;(
Huisarts die ik nu heb is een goeie, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:29:15 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587797
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou gelukkig dat ie door reed en ze geen breezer aanbod bij hem thuis :X
Gelukkig wel.
pi_205587807
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
WIEP WIEP WIEP WIEUWWWW
JA KOM ALLEMAAL NAAR MAIKS PRIJSPALEIS
:D Veel plezier :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:30:02 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587809
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
WIEP WIEP WIEP WIEUWWWW
JA KOM ALLEMAAL NAAR MAIKS PRIJSPALEIS
WOP WOP OP ZN KANTJUUUUH
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:32:36 #171
5428 crew  miss_sly
pi_205587829
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
WIEP WIEP WIEP WIEUWWWW
JA KOM ALLEMAAL NAAR MAIKS PRIJSPALEIS
EN WE HEBBEN EEN WINNAAR

*SIRENES TOETERS EN BELLEN
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:34:54 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_205587855
Bestaan breezers eigenlijk nog?
disclaimer
pi_205587911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:34 schreef SQ het volgende:
Bestaan breezers eigenlijk nog?
Doe mij een toppertje en een breezer ananas... *O* Een van de favoriete nummers van m'n 6-jarige 8-)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:40:42 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587912
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:34 schreef SQ het volgende:
Bestaan breezers eigenlijk nog?
Diezelfde vraag stelde ik mezelf vanochtend toevallig ook. Wilde het gaan opzoeken maar ben het toen vergeten. Gaat het nu gelijk voor je doen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:42:06 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205587928
Het antwoord is ja
pi_205587964
ik dronk laatst uit n soort sentiment weer eens passoa, maar das me n partijtje zoet joh :') herinnerde me het echt volledig anders.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:50:00 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_205588007
Passoa trek ik ook niet meer maar ik heb een vreemde hernieuwde liefde voor Safari gevonden. Ik kan dat echt drinken als ware het dubbeldrank :@ :')
disclaimer
pi_205588083
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:22 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, het zijn geen dildos, het zijn "gezichtsmassagers"

:') :') :')
Uiteraard. Dildo's vibreren niet :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:57:29 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_205588094
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uiteraard. Dildo's vibreren niet :N
Weet ik. Ze zagen er uit als roze piemels met ballen, hence de term "dildo" ;)
disclaimer
pi_205588101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:34 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Nee, vibrators. Met een dildo valt weinig te masseren.
Hmm, ik was te laat -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588111
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
WIEP WIEP WIEP WIEUWWWW
JA KOM ALLEMAAL NAAR MAIKS PRIJSPALEIS
Het is nou nooit JAN-WILLEM’S PRIJSPALEIS! :P
pi_205588137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:40 schreef Amsel het volgende:

[..]
Doe mij een toppertje en een breezer ananas... *O* Een van de favoriete nummers van m'n 6-jarige 8-)
Geef 'm lekker een Bacardi lemon.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Weet ik. Ze zagen er uit als roze piemels met ballen, hence de term "dildo" ;)
Bij dildo denk ik aan een seksloos minikomkommervormpje.
Dat niet trilt :P
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588164
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij dildo denk ik aan een seksloos minikomkommervormpje.
Dat niet trilt :P
Dildo’s heb je uiteraard ook in elk model, kleur en grootte te krijgen. :P
pi_205588167
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:05 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dildo’s heb je uiteraard ook in elk model, kleur en grootte te krijgen. :P
Ja ik weeeeet het. Maar zo associeert het niet.

Vergeet trouwens niet "materiaal". Ik ben stiekem wat gefascineerd door glazen dildo's. Die zou je zo in de vitrinekast zetten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588176
Vogelbadje is blijkbaar leeg. Zitten nu een teleurgestelde ekster en duif in de tuin. Ga maar es vullen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:07:32 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_205588189
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij dildo denk ik aan een seksloos minikomkommervormpje.
Dat niet trilt :P
Da's nen buttplug 8-)
disclaimer
pi_205588190
Als je een vitrinekast had, tenminste
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588198
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Da's nen buttplug 8-)
Pas op!
Voor je het weet ben je die kwijt *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik weeeeet het. Maar zo associeert het niet.

Vergeet trouwens niet "materiaal". Ik ben stiekem wat gefascineerd door glazen dildo's. Die zou je zo in de vitrinekast zetten.
Leuke binnenkomer voor wanneer je bezoek krijgt. :P
pi_205588227
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:

[..]
Leuke binnenkomer voor wanneer je bezoek krijgt. :P
Kiek dan. Dat is toch een plaatje

Toch stom. Bij mij stond gewoon een URL eindigend op jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door Vanyel op 09-08-2022 13:18:23 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:12:45 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_205588243
Lukt niet
disclaimer
pi_205588248
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:12 schreef SQ het volgende:
Lukt niet
Plaatje niet? Toont hier wel
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588270
quote:
Kijk schoonma, we hebben een mooie glazen bloem gekocht
https://www.mistermitch.n(...)d2912-00_glam_2.webp
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:15:41 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_205588271
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Plaatje niet? Toont hier wel
https://images.app.goo.gl/j8v7Uw8pYh5rKhKz
Ja ik durf dit ff niet te fixen op mijn werklaptop met 3 aangekoppelde schermen :')!
disclaimer
pi_205588277
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kiek dan. Dat is toch een plaatje
[ afbeelding ]
zouden die met de hand geblazen worden?

(pun intended uiteraard :P )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205588284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:15 schreef SQ het volgende:

[..]
https://images.app.goo.gl/j8v7Uw8pYh5rKhKz
Ja ik durf dit ff niet te fixen op mijn werklaptop met 3 aangekoppelde schermen :')!
Hahaha ik begrijp dat je óp je werk zit?
Ik zal er een linkje van maken
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588305
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kiek dan. Dat is toch een plaatje
[ afbeelding ]
Altijd een harde piemel in huis. Wie wil dat nu niet!? :D
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:18:59 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_205588308
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hahaha ik begrijp dat je óp je werk zit?
Ik zal er een linkje van maken
Ja laatste werkdag enzo :')
disclaimer
pi_205588315
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Altijd een hardemooie piemel in huis. Wie wil dat nu niet!? :D
FTFY
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205588321
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja laatste werkdag enzo :')
Zou juist moeten kunnen, maar je gaat intern verkassen hè.

Then again, als je toch al zit te fokken, wat boeit dan een plaatje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:21:40 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_205588334
Fokken op telefoon is toch wel wat anders dan fokken op groot scherm :P
disclaimer
pi_205588338
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:21 schreef SQ het volgende:
Fokken op telefoon is toch wel wat anders dan fokken op groot scherm :P
Ooh, maar dan kun je toch ook wel mijn drama's mobiel fixen..
Insert puppy eyes
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:24:15 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_205588354
Ik ben geen mod meer he. Al ff.
disclaimer
pi_205588383
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:24 schreef SQ het volgende:
Ik ben geen mod meer he. Al ff.
Uiteraard. Maar
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:15 schreef SQ het volgende:

[..]
https://images.app.goo.gl/j8v7Uw8pYh5rKhKz
Ja ik durf dit ff niet te fixen op mijn werklaptop met 3 aangekoppelde schermen :')!
Je wilde iets fixen. Ergens. :P
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:50:17 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_205588509
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar
[..]
Je wilde iets fixen. Ergens. :P
Ja ik kan niet zo makkelijk naar plaatjes linken in mobiele browser. Ben daar op de laptop veel behendiger in.
disclaimer
pi_205588695
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ik kan niet zo makkelijk naar plaatjes linken in mobiele browser. Ben daar op de laptop veel behendiger in.
Ik doe alles mobiel :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:18:43 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_205588707
Oh maar dat mag ook van mij hoor. 8-)

Ik zeg alleen maar dat ik zelf niet zo goed ben in plaatjes hotlinken via mijn telefoon :P
disclaimer
pi_205588715
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:18 schreef SQ het volgende:
Oh maar dat mag ook van mij hoor. 8-)

Ik zeg alleen maar dat ik zelf niet zo goed ben in plaatjes hotlinken via mijn telefoon :P
Ik probeerde het subtiel als excuus te gebruiken voor mijn jammerlijk falen eerder }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:55:53 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205589583
Zit je op een van de mooiste plekjes in Zweden, proppen ze alle Nederlanders in hetzelfde straatje kampeerhutten :(
Op zich niet erg natuurlijk, de kinders spelen prima met het jongetje in het huisje naast ons, en die mensen doen lekker hun eigen ding.

Tegenover ons echter :X Heb net noodgedwongen en telefonische klaagzang van een half uur moeten aanhoren van een enorme zeikerd (luide stem, irritant accent). Het eten is vreemd, het is te koud en het waait, de snelweg is te smal en je mag er maar 90, de kano is te duur, er zitten muggen, het water in het meer is te koud. Echt, ga volgend jaar op vakantie in Schubbekutteveen als je t buitenland niet kunt handelen...

Ik zie ze nu in hun auto stappen, hoezee! Intussen hangt m'n was wel en is die al bijna droog (want wind!) en ga ik eens zwemmen in dat meer (water is 21 graden, heerlijk).
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:58:51 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_205589602
:D ik snap ook nooit zo goed waarom zoveel mensen roepen dat ze Fransen haten als ik vertel dat ik naar Frankrijk ga. Er is echt niks ergers dan Nederlanders op vakantie. Al is het maar omdat je alles wat ze over de camping roepen ook verstaat _O-
disclaimer
pi_205589619
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik woonde in Helmond aan de markt, waar de kermis ieder jaar stond. Het spookhuis en een of ander gokding stonden recht tegenover mijn appartement, hemelsbreed 50 meter denk ik :')
Weekje maar, maar echt vreselijk.
Bij ons 2x per jaar. KOMT IE DAN HÈ, KOMT DIE DAN HÈ.
ALWEER PRIJS ALWEER EEN WINNAAR REPEAT
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:12:59 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205589713
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:15 schreef SQ het volgende:

[..]
https://images.app.goo.gl/j8v7Uw8pYh5rKhKz
Ja ik durf dit ff niet te fixen op mijn werklaptop met 3 aangekoppelde schermen :')!
Ik durf uberhaupt niet te klikken vanwege de advertenties die ik daarna tot in het einde der dagen ga zien.

En ik wil ook op vakantie... Ben alweer een ruime maand terug en ik wil NU weer weg.

Aan de andere kant kwam ik vandaag met vlag en wimpel door mijn proeftijd *O* Op die nieuwe plek dus, zonder achterbakse kutcollega's en met een manager die gewoon zegt wat ze vindt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:23:20 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205589794
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:58 schreef SQ het volgende:
:D ik snap ook nooit zo goed waarom zoveel mensen roepen dat ze Fransen haten als ik vertel dat ik naar Frankrijk ga. Er is echt niks ergers dan Nederlanders op vakantie. Al is het maar omdat je alles wat ze over de camping roepen ook verstaat _O-
Dat laatste inderdaad. Misschien klagen de Zweden en Noren op de camping ook wel maar dat versta ik toch niet.

En deze meneer is het type dat enorm in mijn allergie zit. Die vooral op de camping is om 'gezellige nieuwe mensen te ontmoeten en een drankje mee te doen' (mijn interpretatie, gezien zijn postuur komt ie niet om te mountainbiken of hiken).

Ik denk dat ie deze camping niet zo leuk gaat vinden, vooral rustige mensen die van buitensport houden, stilte na 10 uur 's avonds. Geen georganiseerd vermaak _O_
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:38:14 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_205589918
Ik heb VAAKAAANSIEEEE!!!!

En mijn collega's kwamen gewoon terug voor nóg een stukje courgette-chocoladecake. Had ik eerder moeten weten :')
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:50:51 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_205590011
Volgens de voorspellingen wordt het deze hele week prachtig zomers weer op ons vakantie-adres. En gaat het ongeveer regenen wanneer wij aankomen. _O-
disclaimer
pi_205590029
Dat is altijd zo }:|
pi_205590040
Ik heb net een treinreis van iets meer dan 4 uur overleefd met de dreumes (en de kleuter),van Wenen naar München. Het ging beter dan verwacht :D maar ben wel kapot. Die jongste is echt intens :') Tijdens dit soort reizen ben ik wel blij dat ik 'm nog aan de borst heb :+
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:59:57 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_205590091
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:54 schreef Aure het volgende:
Ik heb net een treinreis van iets meer dan 4 uur overleefd met de dreumes (en de kleuter),van Wenen naar München. Het ging beter dan verwacht :D maar ben wel kapot. Die jongste is echt intens :') Tijdens dit soort reizen ben ik wel blij dat ik 'm nog aan de borst heb :+
Held! Blijf je nog in München of ben je op doorreis?
disclaimer
pi_205590151
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Held! Blijf je nog in München of ben je op doorreis?
We blijven tm zondag en vliegen dan naar huis! Afgelopen donderdag naar Wenen gevlogen. 2 steden vonden we wel even genoeg met 2 jonge kinderen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:10:37 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_205590174
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:07 schreef Aure het volgende:

[..]
We blijven tm zondag en vliegen dan naar huis! Afgelopen donderdag naar Wenen gevlogen. 2 steden vonden we wel even genoeg met 2 jonge kinderen.
Ja snap ik. Wauw, tien dagen stedentrippen met zulke ukken _O_
Maar goed, jullie zijn ook wel stadsmenschen natuurlijk 8-)
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:12:22 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_205590188
En ach ik ga ook wel in de kou op de camping #genieten als het moet. Heb in het voorjaar flink geprofiteerd van afprijzingen op dikke borgfleecetruien bij mountainwarehouse dus wij kunnen er tegenaan 8-)
disclaimer
pi_205590244
Het is ook wel intens hoor :D die jongste is echt heftig :') heeft ontzettend veel gejankt in het openbaar vervoer in wenen :+ maar tijdens uitjes vaak wel gezellig. Uit eten was wisselend, maar ging toch elke keer beter dan verwacht maar soms wel met ernstig veel entertainment vanuit ons :P ben blij als ik weer thuis ben :') maar de oudste heeft echt zooo genoten van alles, dat is wel echt leuk om te zien.

En uiteindelijk is het hele niet perse iets moeten idee van vakantie toch ook wel heerlijk, dat maakt ook wel dat ik toch een prima tijd heb :P
pi_205590246
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:12 schreef SQ het volgende:
En ach ik ga ook wel in de kou op de camping #genieten als het moet. Heb in het voorjaar flink geprofiteerd van afprijzingen op dikke borgfleecetruien bij mountainwarehouse dus wij kunnen er tegenaan 8-)
Lekker met het gehele gezin in dezelfde truien O+
pi_205590371
Zullen we het nooit meer hebben over ongesteld zijn... blijkbaar triggert dat iets ofzo... |:( het was net 2 weken geleden :X . Zoals ik dus al zei: geen peil op te trekken. Verklaart trouwens wel mijn ontzettende heksen humeur afgelopen weekend }:|
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205590977
Wij zijn vanochtend aangekomen in Zweden. Vannacht in een prachtig hotel en het is precies zoals ik hoopte: direct aan het meer, heerlijk rustig en we hebben kaneelbroodjes O+ en ook nog het beste weer mogelijk: zonnig en 22 graden O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205591441
Verblijven jullie in een hotel Aure?

Wij waren vorig jaar in Dubrovnik voor een bruiloft icm vakantie, maar die stad vonden de kinderen niet zo boeiend (al vonden ze het eerste stuk van de stadsmuur wel erg leuk, daarna werd het te heet), dus ik zou een echte stedentrip nog niet zo snel aandurven. Plus dat ik sowieso meestal teveel wil in 1 stedentrip, dus daar kom ik sowieso vermoeider van terug :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:14:57 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205591776
Nog even over de kermis hè…
Deze is zo grappig

pi_205592370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:40 schreef FlyingFish het volgende:
Verblijven jullie in een hotel Aure?

Wij waren vorig jaar in Dubrovnik voor een bruiloft icm vakantie, maar die stad vonden de kinderen niet zo boeiend (al vonden ze het eerste stuk van de stadsmuur wel erg leuk, daarna werd het te heet), dus ik zou een echte stedentrip nog niet zo snel aandurven. Plus dat ik sowieso meestal teveel wil in 1 stedentrip, dus daar kom ik sowieso vermoeider van terug :D
In Wenen hadden we een appartement met 2 slaapkamers+badkamers, woonkamer, keuken, dakterras. Dus dat was echt luxe. Nu zitten we in een hotel vlakbij een vriendin van ons, beetje kneuterig hotel, heel schattig wel. Maar we slapen nu dus met z'n allen op één kamer :D de kamer is wel in een L-vorm dus de kinderen liggen om de hoek zeg maar, maar echt relaxt is dit niet :P

We hebben nu maar één activiteit per dag gedaan en dan soms uit eten. Dat was echt meer dan genoeg voor de jongens. Wilden eigenlijk ook naar een wijngaard maar gezien Otis z'n gedrag hebben we dat maar even overgeslagen :P
pi_205593566
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
Ik heb VAAKAAANSIEEEE!!!!

En mijn collega's kwamen gewoon terug voor nóg een stukje courgette-chocoladecake. Had ik eerder moeten weten :')
Courgette-Chocoladecake? -O-
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:06:29 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_205593750
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Courgette-Chocoladecake? -O-
Ja, was echt superlekker _O-
disclaimer
pi_205593752
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Courgette-Chocoladecake? -O-
Ja, precies!
Details graag.

Ennnnheel fijne vakantie!!
Met een meidenkwartet
pi_205593768
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, was echt superlekker _O-
Kan ik me niet voorstellen maar ik hou dan ook niet van courgette. :P
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:21:38 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205594133
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik weeeeet het. Maar zo associeert het niet.

Vergeet trouwens niet "materiaal". Ik ben stiekem wat gefascineerd door glazen dildo's. Die zou je zo in de vitrinekast zetten.
Ik zit iig lekker te lachen tijdens het bijlezen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:47:05 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205594644
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:38 schreef SQ het volgende:
Ik heb VAAKAAANSIEEEE!!!!

En mijn collega's kwamen gewoon terug voor nóg een stukje courgette-chocoladecake. Had ik eerder moeten weten :')
Dat vraagt natuurlijk om een recept!
***
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:48:08 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205594657
:o
***
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:48:23 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205594660
2x zelfs! :o
***
pi_205594690
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zit iig lekker te lachen tijdens het bijlezen :')
Heb je toevallig een vitrinekast? O-) O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205594700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:48 schreef BE het volgende:
2x zelfs! :o
Lijkt die cake je zo lekker? :o
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205594714
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:53 schreef Aure het volgende:

[..]
In Wenen hadden we een appartement met 2 slaapkamers+badkamers, woonkamer, keuken, dakterras. Dus dat was echt luxe. Nu zitten we in een hotel vlakbij een vriendin van ons, beetje kneuterig hotel, heel schattig wel. Maar we slapen nu dus met z'n allen op één kamer :D de kamer is wel in een L-vorm dus de kinderen liggen om de hoek zeg maar, maar echt relaxt is dit niet :P

We hebben nu maar één activiteit per dag gedaan en dan soms uit eten. Dat was echt meer dan genoeg voor de jongens. Wilden eigenlijk ook naar een wijngaard maar gezien Otis z'n gedrag hebben we dat maar even overgeslagen :P
Klinkt goed, het gedeelte van Wenen dan :P Met kinderen op één kamer is altijd een beetje jammer. Dan kun je 's Avonds ook eigenlijk niets meer doen qua tv kijken of een spelletje oid.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:52:12 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205594779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Lijkt die cake je zo lekker? :o
Hey, als ik chocoladecake kan eten waar toch wat minder kcal inzitten, dus 2x zo veel kan eten... Count me in! *)
***
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:04:11 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_205595041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:52 schreef BE het volgende:

[..]
Hey, als ik chocoladecake kan eten waar toch wat minder kcal inzitten, dus 2x zo veel kan eten... Count me in! *)
Nou, ik denk dat mijn roombotercake per plak minder kcal bevat hoor :7

Maar hey, het zijn groenten dus het telt niet 8-)
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:06:08 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_205595106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:47 schreef BE het volgende:

[..]
Dat vraagt natuurlijk om een recept!
https://www.byandreajanssen.nl/chocolade-courgette-cake/
disclaimer
pi_205595262
quote:
Klinkt goed!

Geniet nog van de laatste dag kermis :P
Die kermis bij jullie staat ook wel in heinde en verre bekend als dé kermis! Ik ben er zelf nooit geweest maar heb er altijd veel verhalen over gehoord over de gezelligheid.


Gisteren trouwens naar park hilaria geweest (of ja eigenlijk man met de kinderen ik had eerst een afspraak en toen ik daar was waren ze bijna rond geweest) maar dat is ook een flinke geldschuiverij daar.. ¤6 voor sommige attracties (de kinderen hadden geluk dat man er bij was, die is daar iets vrijgeviger in dan ik :') )
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:35:31 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205595443
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:15 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Klinkt goed!

Geniet nog van de laatste dag kermis :P
Die kermis bij jullie staat ook wel in heinde en verre bekend als dé kermis! Ik ben er zelf nooit geweest maar heb er altijd veel verhalen over gehoord over de gezelligheid.

Het heet niet voor niks: “nooit meer naar huis”
pi_205596037
Ons kind slaapt nog steeds als een blok beton. Daar kan, als hij slaapt, gewoon rustig films naast kijken :? En inmiddels taaien we ongeveer net zo laat af als hij :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 08:07:12 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_205596063
Ze hebben hier zelfs kermis-kostuums als ware het carnaval. En in de kroeg kun je alleen betalen met kermismunten.
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2022 @ 08:10:37 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_205596075
Ben zelf trouwens met de kinderen ook alleen naar Park Hilaria geweest. Lokale kermis is toch meer zomercarnaval. :')
disclaimer
pi_205596281
Kermis O+ alleen mijn vriend vindt het dus niks dus we gaan nooit. We zijn in Wenen niet eens naar prater geweest ;( maar daar hadden we eigenlijk ook geen tijd voor :P
pi_205597019
Ik heb de pest aan kermis :@
Laatst wel hier geweest met en voor zoon want die wilde zo graag. Viste ik wel een Pokémon uit dat grijpding :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205597184
Kermis is best ok maar ik sla het net zo makkelijk over.
We hebben best veel geld uitgegeven met de vakantie en komende week komt de kermis hier.
Ik hoop dat niemand ons meevraagt. :+
pi_205597291
Ik vind kermis nooit zo interessant. We hebben in onze stad de grootste van de Benelux maar ik geloof dat ik 5 jaar geleden voor het laatst ben geweest. Gelukkig vindt Sjaak het ook niet zo boeiend.

We zijn nu in Legoland O+ dat vindt hij wel boeiend 8-)
pi_205597426
Ik ben ook opgegroeid met de grootste kermis van de Benelux, alle andere vind ik daardoor toch vaak wat armetierig. :') Maar nu al jaren niet geweest want meestal zijn we dan op vakantie.
pi_205597543
ik ben bij kermissen altijd bang dat zo'n attractie net die ene keer dat ik er ben net even niet zo goed in elkaar geschroefd is :') omdat ze het steeds verplaatsen ect.

lees ook iets te veel van die nieuwsberichten :X al is dat wel vaak in het buitenland.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 11:21:33 #255
382129 crew  Donna
pi_205597732
Ik vind kermis altijd wel leuk haha. Maar dan eendjes hengelen enzo.
pi_205597815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:07 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben bij kermissen altijd bang dat zo'n attractie net die ene keer dat ik er ben net even niet zo goed in elkaar geschroefd is :') omdat ze het steeds verplaatsen ect.

lees ook iets te veel van die nieuwsberichten :X al is dat wel vaak in het buitenland.
Dat heb ik dus bij pretparken. Ik blijf wel met de voetjes op de vloer/water :') Behalve villa volta bij de Efteling. Maar das niet zo hoog :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205597860
Wij waren van het weekend in Bobbejaanland.
Stonden vooraan bij een achtbaan toen net de boel open was. Was er ineens een storing. De beugeltjes gingen weer omhoog van degene die al plaats hadden genomen.
Mijn moeder durfde niet meer want die vond dat de achtbaan eerst maar even moest warmlopen. :D
pi_205597891
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:21 schreef Donna het volgende:
Ik vind kermis altijd wel leuk haha. Maar dan eendjes hengelen enzo.
Ja, dat :D En de grijper! Maar tis meer de tyfusherrie en drukte dat ik de pest aan de kermis heb :@
Aan alles eigenlijk met teveel geluid en mensen :')
Totoconcerten uitgezonderd :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205597903
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:35 schreef vencodark het volgende:
Wij waren van het weekend in Bobbejaanland.
Stonden vooraan bij een achtbaan toen net de boel open was. Was er ineens een storing. De beugeltjes gingen weer omhoog van degene die al plaats hadden genomen.
Mijn moeder durfde niet meer want die vond dat de achtbaan eerst maar even moest warmlopen. :D
Geef ik je moeder groot gelijk :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205597921
Kermis heb ik niet zoveel mee. Die attracties trekken me niet (roestig of te snel). En met die gok-dingen geef ik teveel uit. Blijft de oliebollenkraam over en mijn buik is ook al groot genoeg :D

Mijn totaal ruptuur is vandaag 15 jaar oud :D *O*
pi_205598140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Kermis heb ik niet zoveel mee. Die attracties trekken me niet (roestig of te snel). En met die gok-dingen geef ik teveel uit. Blijft de oliebollenkraam over en mijn buik is ook al groot genoeg :D

Mijn totaal ruptuur is vandaag 15 jaar oud :D *O*
Gefeliciteerd er mee! Ze zijn best leuk, die 15 jarigen.
Met een meidenkwartet
pi_205598345
Gefeliciteerd @Deepfreeze *O*

Wij kregen gisteren de boeken voor de middelbare school van de oudste binnen. Die heb ik vanmorgen gekaft, dat vind ik zo'n heerlijk rustgevend klusje. O+ Ik geloof dat ik zelf meer zin heb in het feit dat L naar de middelbare gaat dan zijzelf. :+
pi_205598478
Goed bezig Nikki! Dat mogen ze hier lekker zelf uitzoeken, dat kaften. Denk niet dat oudste ooit één boek heeft gekaft. Nu nummer 2 naar de middelbare en denk dat zij alles tot in de puntjes gaat organiseren.
Met een meidenkwartet
pi_205598658
ik denk dat tegen de tijd dat mijn nu kleuter naar de middelbare gaat er geen fysieke schoolboeken meer zullen zijn om te kaften :'( ik vond dat ook altijd wel een leuk klusje :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205598749
Gefeliciteerd @Deepfreeze *O*

Ik heb voor zoon van die rekbare boekenkaften gekocht. Had ze toen ook voor dochter. Heel makkelijk :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205598848
Mijn oma woonde in de straat waar de kermis was. Mooi was dat als kind, en zij had lekker wat te kijken. Vond ze de mooiste dagen van het jaar. O+

Morgen gaan we met mijn familie naar de Efteling. Wie heeft er tips om dat leuk te houden met de hitte?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205598879
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:49 schreef PKM het volgende:
Mijn oma woonde in de straat waar de kermis was. Mooi was dat als kind, en zij had lekker wat te kijken. Vond ze de mooiste dagen van het jaar. O+

Morgen gaan we met mijn familie naar de Efteling. Wie heeft er tips om dat leuk te houden met de hitte?
Er zijn vrij veel bomen. Het is er meestal goed uit te houden. En anders in de piranha en vliegende Hollander. Kun je wat afkoelen.

Veel plezier
pi_205599207
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:49 schreef PKM het volgende:
Morgen gaan we met mijn familie naar de Efteling. Wie heeft er tips om dat leuk te houden met de hitte?
Daar hebben ze zelf een blog over. ;) https://www.efteling.com/(...)haduw-in-de-efteling
pi_205599301
Pet op en zonnebrand (bijsmeren overdag) en veel water.
Met een meidenkwartet
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:34:45 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205599315
Pro-tip voor mensen die op een verzengend hete dag in Keulen zijn: in de Dom van Keulen is het lekker koel :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205599402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:07 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben bij kermissen altijd bang dat zo'n attractie net die ene keer dat ik er ben net even niet zo goed in elkaar geschroefd is :') omdat ze het steeds verplaatsen ect.

lees ook iets te veel van die nieuwsberichten :X al is dat wel vaak in het buitenland.
Wij zijn een paar jaar geleden op de prikkelarme ochtend geweest, dat is zonder muziek (en lampen). Dan hoor je dus alles piepen en kraken. Was ook niet goed voor mijn vertrouwen in de kermis. Nu snap ik ook waarom de muziek zo luid staat altijd.
pi_205600151
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:49 schreef PKM het volgende:
Mijn oma woonde in de straat waar de kermis was. Mooi was dat als kind, en zij had lekker wat te kijken. Vond ze de mooiste dagen van het jaar. O+

Morgen gaan we met mijn familie naar de Efteling. Wie heeft er tips om dat leuk te houden met de hitte?
Veel binnenattracties hebben airco. Ga 's ochtends al in de bootjes etc die gaan bij hitte dicht. En verder enjoy! Wij vonden de 40 graden er dus heel goed te doen en het is vast rustig :)
pi_205600176
Toen we in die hitte in Disney waren was het ook erg lekker om even de polsen, nek en gezicht nat te maken. :)
Een natte doek in je nek leggen kan natuurlijk ook.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:52:54 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205600424
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:49 schreef PKM het volgende:
Mijn oma woonde in de straat waar de kermis was. Mooi was dat als kind, en zij had lekker wat te kijken. Vond ze de mooiste dagen van het jaar. O+

Morgen gaan we met mijn familie naar de Efteling. Wie heeft er tips om dat leuk te houden met de hitte?
Veel plezier! Wij gaan zaterdag! Laat je weten hoe het was? ;)
pi_205600621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij zijn een paar jaar geleden op de prikkelarme ochtend geweest, dat is zonder muziek (en lampen). Dan hoor je dus alles piepen en kraken. Was ook niet goed voor mijn vertrouwen in de kermis. Nu snap ik ook waarom de muziek zo luid staat altijd.
brrrrr :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205600905
Bedankt voor de tips! Ik laat het je weten @Quoi . :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205600938
@PKM: 's ochtends is het rustig in het Marerijk (bij de Droomvlucht, Villa Volta, maar ook dat plein van de laven en de draaimolens). De laatste keer dat ik er was gingen we als eerste naar Reizenrijk (waar de carnaval festival, pagode en bootjes zijn), daar was het toen ook heel rustig (en het was wel druk in het park). 's Middags duik je dan lekker het (schaduwrijke) sprookjesbos in. Piranha zou ik zelf niet in gaan, wachtrijen lopen met deze warmte echt enorm op daar. Of desnoods in de app in de gaten houden wanneer ze wat afnemen, maar ik vind het de lange wachtrij eigenlijk nooit waard.
pi_205600953
Vond ik net de oproep voor baarmoederhalskanker onderzoek tussen wat papieren. Van maart :@ En ik me maar afvragen waarom ik geen oproep kreeg :')
Net gebeld en om een zelftest gevraagd. Scheelt weer een tripje naar de kliniek.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205601033
PKM, toen wij met heel warm weer in Disney waren vorig jaar gooiden we de dag er voor twee 1,5e liter waterflessen in de vriezer. Die dan op de dag zelf in een handdoek wikkelen en onder in de buggy gooien en je hebt de hele dag koel water en drinkt daardoor automatisch ook meer. Ze gingen bij ons de hele dag mee.

Wij zouden volgende week naar de Efteling gaan, maar we wachten het weer nog even af. Ik vind het te duur om daar in de regen naar toe te gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205601063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:19 schreef FlyingFish het volgende:
PKM, toen wij met heel warm weer in Disney waren vorig jaar gooiden we de dag er voor twee 1,5e liter waterflessen in de vriezer. Die dan op de dag zelf in een handdoek wikkelen en onder in de buggy gooien en je hebt de hele dag koel water en drinkt daardoor automatisch ook meer. Ze gingen bij ons de hele dag mee.

Wij zouden volgende week naar de Efteling gaan, maar we wachten het weer nog even af. Ik vind het te duur om daar in de regen naar toe te gaan.
Ik ben er meermaals in de regen geweest. Zo nu en dan sluit een achtbaan. Verder well chill.
pi_205601110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Gefeliciteerd @:Deepfreeze *O*

Ik heb voor zoon van die rekbare boekenkaften gekocht. Had ze toen ook voor dochter. Heel makkelijk :Y
Hier ook rekbare kaften en een paar die in papier moeten omdat ze te klein zijn. Maar we doen nog met de rollen van het eerste jaar :o
De boeken zijn hier ook binnen. Zoon wel ze nog niet zien. Dus ik heb ze gecheckt en daarna op zijn kamer gezet. Maar niet zonder heel klungelig de doos neer te zetten en nu een schram van 15 cm en een blauw-gele plek aan weerszijden op mijn onderarm te hebben van een punt van de doos. Karma van de doos zei zoon |:(
pi_205601331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier ook rekbare kaften en een paar die in papier moeten omdat ze te klein zijn. Maar we doen nog met de rollen van het eerste jaar :o
De boeken zijn hier ook binnen. Zoon wel ze nog niet zien. Dus ik heb ze gecheckt en daarna op zijn kamer gezet. Maar niet zonder heel klungelig de doos neer te zetten en nu een schram van 15 cm en een blauw-gele plek aan weerszijden op mijn onderarm te hebben van een punt van de doos. Karma van de doos zei zoon |:(
Auww en die doos is echt loeizwaar :X Beterschap met je arm :*
Hier staat ie nog ongeopend in de keuken. Zoon heeft er totaal geen belangstelling voor en ik vertoon uitstel gedrag. Iets met laatste kind naar het VO en zo :@

Hij moet 4 schriften met harde kaft hebben. Vind het idioot, zeker gezien de prijs van een euro of 4 per stuk :X Hebben dus alleen slappe kaft schriften.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205601395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Vond ik net de oproep voor baarmoederhalskanker onderzoek tussen wat papieren. Van maart :@ En ik me maar afvragen waarom ik geen oproep kreeg :')
Net gebeld en om een zelftest gevraagd. Scheelt weer een tripje naar de kliniek.
Goed dat je het zegt! De zelftest ligt hier nog steeds te verstoffen.

Vanmorgen naar de huisarts geweest voor aanhoudende oorpijn rechts. Al sinds corona af en aan. Resultaat rechts ziet er goed zei de arts (in opleiding vanwege drukte) , maar die zal dat vast wel weten. En links ook maar gecheckt en daar zat een klein propje. Die er meteen uit gespoten. De buis van Eustachius zal wel iets mee zijn. Doorgaan met neusspray en paracetamol.

Ik kan tegenwoordig niet goed meer tegen de hitte hoor en de vaak bijbehorende benauwdheid. Zal wel aan de leeftijd liggen ofzo. (40) Zo blij dat we een 2e plafondventilator hebben nu, scheelt echt in huis. Zeker met tuin op het zuiden. Positief is dat na wat vertraging er nu wel eindelijk een komkommer is ge-oogst!
pi_205602052
Wij zijn helemaal gelukkig met onze mobiele airco, vorig jaar is ie amper aan geweest, maar nu loeit ie flink. Gelukkig produceren onze zonnepanelen nog steeds een stuk meer dan we verbruiken. Anders zou ik moeten slikken om de kosten van het draaien van zo'n ding.
Ik heb hem om 17 uur aangezet in de slaapkamer, toen was het 27 graden.....nu 22. Heerlijk. Juul vindt het te koud, die verzocht net of haar deur dicht mocht want ze voelde de kou van de airco _O- In haar kamer is het 25 graden en ze bliefde een nachtjapon. Raar ding.

Verloofde is een nacht naar een hotel met B. Ze hebben samen geshopt, zijn uit eten en gaan morgen naar de bios. B verheugde zich er al maanden op. Het werd steeds uitgesteld vanwege de gezondheid van verloofde.
pi_205602156
Mijn kinderen zitten op een i-pad school, idee was alle boeken op de ipad, maar afgelopen jaren waren er wel werkschriften.
En nu was er een mail dat oudste aan het begin van het schooljaar haar boeken krijgt en dat we ze dan moeten kaften :? . Nou ja, we zien wel. Komt dan in de eerste schoolweek wel.

En in het schoolportaal staat nog maar 1 kind, dat zou ermee te maken kunnen hebben dat ze nog aan het puzzelen waren met hoe ze het gingen doen in de 4e met de mentoren want ze wilden iets nieuws proberen...
En anders zal de oudste dat als een goed excuus zien om niet naar school te hoeven O-)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205602262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:48 schreef exode het volgende:
Juul vindt het te koud, die verzocht net of haar deur dicht mocht want ze voelde de kou van de airco _O- In haar kamer is het 25 graden en ze bliefde een nachtjapon. Raar ding.
Toen het hier in de woonkamer gister afkoelde naar 25 graden heb ik ook snel een trui aangetrokken en een dekentje over me heen gedrapeerd.
Brrrrr, kippenvel man
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205602292
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Toen het hier in de woonkamer gister afkoelde naar 25 graden heb ik ook snel een trui aangetrokken en een dekentje over me heen gedrapeerd.
Brrrrr, kippenvel man
Voor de rolluiken liep het op naar 30 graden in haar kamer, ik denk dat ik zo een dekbed over haar heen leg ;)
pi_205602323
Het wordt 's nachts ook gewoon echt koud. Ik werd vannacht om 12 al koud wakker onder mijn dekbedovertrek. Ben ik eerst maar een dekbed over t kind gaan gooien voor ik mezelf verwende ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:47:04 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205602525
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:56 schreef PKM het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik laat het je weten @:Quoi . :)
Ik vond ook deze link nog: https://www.efteling.com/(...)haduw-in-de-efteling
pi_205603228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:25 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Goed dat je het zegt! De zelftest ligt hier nog steeds te verstoffen.

Vanmorgen naar de huisarts geweest voor aanhoudende oorpijn rechts. Al sinds corona af en aan. Resultaat rechts ziet er goed zei de arts (in opleiding vanwege drukte) , maar die zal dat vast wel weten. En links ook maar gecheckt en daar zat een klein propje. Die er meteen uit gespoten. De buis van Eustachius zal wel iets mee zijn. Doorgaan met neusspray en paracetamol.

Ik kan tegenwoordig niet goed meer tegen de hitte hoor en de vaak bijbehorende benauwdheid. Zal wel aan de leeftijd liggen ofzo. (40) Zo blij dat we een 2e plafondventilator hebben nu, scheelt echt in huis. Zeker met tuin op het zuiden. Positief is dat na wat vertraging er nu wel eindelijk een komkommer is ge-oogst!
Wel doen hoor, die test. Ik kreeg uitleg aan de foon. Tis het zo`n staafje als de C test alleen dan op een andere plek :+
Das kut, van je oor ;( Sommige klachten kunnen idd lang aanhouden. Hopelijk lost het op :*

Ik kan ook absoluut niet tegen de hitte. Vandaag aten we andijviestamppot :') maar de rest van de week worden het pizza, pasta, pasta en pizza of zo. Ga toch echt de keuken niet in met dit weer.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:48 schreef exode het volgende:
Wij zijn helemaal gelukkig met onze mobiele airco, vorig jaar is ie amper aan geweest, maar nu loeit ie flink. Gelukkig produceren onze zonnepanelen nog steeds een stuk meer dan we verbruiken. Anders zou ik moeten slikken om de kosten van het draaien van zo'n ding.
Ik heb hem om 17 uur aangezet in de slaapkamer, toen was het 27 graden.....nu 22. Heerlijk. Juul vindt het te koud, die verzocht net of haar deur dicht mocht want ze voelde de kou van de airco _O- In haar kamer is het 25 graden en ze bliefde een nachtjapon. Raar ding.

Verloofde is een nacht naar een hotel met B. Ze hebben samen geshopt, zijn uit eten en gaan morgen naar de bios. B verheugde zich er al maanden op. Het werd steeds uitgesteld vanwege de gezondheid van verloofde.
Hier ook een mobiele airco en ben er nog steeds zo blij mee! Zet um op 24 graden maar das prima. Gaat er meer om dat het vocht wordt afgevoerd want dat maakt het zo plakkerig. En de rekening boeit me nu ff niet :@

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:02 schreef Nijna het volgende:
Mijn kinderen zitten op een i-pad school, idee was alle boeken op de ipad, maar afgelopen jaren waren er wel werkschriften.
En nu was er een mail dat oudste aan het begin van het schooljaar haar boeken krijgt en dat we ze dan moeten kaften :? . Nou ja, we zien wel. Komt dan in de eerste schoolweek wel.

En in het schoolportaal staat nog maar 1 kind, dat zou ermee te maken kunnen hebben dat ze nog aan het puzzelen waren met hoe ze het gingen doen in de 4e met de mentoren want ze wilden iets nieuws proberen...
En anders zal de oudste dat als een goed excuus zien om niet naar school te hoeven O-)
Ik vind het nog steeds stom dat ze echte boeken moeten hebben hier. Alles is inmiddels digitaal maar nog steeds met een zware rugzak zeulen. Maar zo`n eipad school zegt dus ook niet alles :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205603553
Oudste had in de eerste alleen digitaal, maar andere lesmethode. Die niet bij haar paste.
Daarna wel werkboeken/-werkschriften van veel vakken, dus dan inderdaad toch zeulen. Jongste ook vorig jaar een stapel werkboeken, die had soms echt net zo'n zware tas als ik had als brugpieper.
En de ene docent wilde dan dat ze hun opgaven in het online werkboek maakten (want dat was makkelijk te controleren) en de andere dan weer absoluut niet. Of soms wel soms niet, dus toch best veel sjouwen.
Nou hebben we niet om die reden deze school gekozen, maar toch...

En hoe dat dan zometeen in de bovenbouw zit, we gaan het zien. Maar ik kreeg dus de indruk dat er leenboeken mee zouden komen en dat die gekaft moeten worden... Ik heb die skill vast nog wel ergens, vond t vroeger wel leuk om te doen 8)7 .

Ik moet wel zeggen dat ik zelf een fysiek boek makkelijker vind met dingen opzoeken/terugbladeren.
Maar daar hoor ik mn kroost nooit over.

Geen mobiele airco hier, ook geen vaste trouwens. Maar ik heb nu de ramen open staan en het koelt best lekker af buiten.

Erg stil hier, volgens mij zijn we een van de weinigen die thuis zijn op het moment.
Ik ga mn bed maar eens in, morgen de schoolzooi uitzoeken. Even kijken of er nog spullen nodig zijn voor de start van het nieuwe schooljaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205605797
Zo, een ochtendje home alone. Ook wel eens lekker.
Vergaderdag was gecanceld en had kinderen de keuze gegeven wat ze wilden, thuis blijven of naar de opvang. Ze wilden beiden gaan (want vriendjes en waterspelletjes op het programma) dus heb afgesproken ze om 13.00 op te halen. Kunnen we vanmiddag nog wat doen. Dus ik zit nu lekker in m’n ei-stoel op een heerlijk schaduwplekje in de tuin en ga zo heel relaxed een boek lezen voor een uurtje en dan zien we wel weer verder wat ik nog ga doen, in ieder geval geen huishouden heb ik me voorgenomen O+
pi_205605864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:11 schreef Nijna het volgende:
Oudste had in de eerste alleen digitaal, maar andere lesmethode. Die niet bij haar paste.
Daarna wel werkboeken/-werkschriften van veel vakken, dus dan inderdaad toch zeulen. Jongste ook vorig jaar een stapel werkboeken, die had soms echt net zo'n zware tas als ik had als brugpieper.
En de ene docent wilde dan dat ze hun opgaven in het online werkboek maakten (want dat was makkelijk te controleren) en de andere dan weer absoluut niet. Of soms wel soms niet, dus toch best veel sjouwen.
Nou hebben we niet om die reden deze school gekozen, maar toch...

En hoe dat dan zometeen in de bovenbouw zit, we gaan het zien. Maar ik kreeg dus de indruk dat er leenboeken mee zouden komen en dat die gekaft moeten worden... Ik heb die skill vast nog wel ergens, vond t vroeger wel leuk om te doen 8)7 .

Ik moet wel zeggen dat ik zelf een fysiek boek makkelijker vind met dingen opzoeken/terugbladeren.
Maar daar hoor ik mn kroost nooit over.

Geen mobiele airco hier, ook geen vaste trouwens. Maar ik heb nu de ramen open staan en het koelt best lekker af buiten.

Erg stil hier, volgens mij zijn we een van de weinigen die thuis zijn op het moment.
Ik ga mn bed maar eens in, morgen de schoolzooi uitzoeken. Even kijken of er nog spullen nodig zijn voor de start van het nieuwe schooljaar.
Lees zelf ook nog gewone boeken en nooit digitaal. Zoon leest niks, helaas :{
Maar handig dat leraren zo tegenstrijdig kunnen zijn met lesgeven :? Maar oudste zit nu wel op haar plekje?
Hier is het gros leenboeken vandaar ook de rekbare kaften :D Weet nog wel van vroeger. Had ik geloof ik inpakpapier want vond ik mooier :D

Wanneer begint bij jullie school weer? Zoon moet de 30e.

Hier ook altijd ramen en deuren open zodra het kan. Gister maar even de airco aan gehad. Scheelt dat het nu niet drukkend warm is.

Buren aan de overkant, 60 meter verder ofzo, hadden laatst een feestje met een tent, op het gras buiten hun tuin. Met teringherrie en parkeeroverlast :X

Zoon gaat straks met man mee. Heb ik een dagje niks :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205606333
Ik werk vandaag een halve dag, alleen thuis met Juul. En die vermaakt zich prima, dartelt rond in haar prinsessenjurk.

De komende dagen geen huishouden en niet koken. Lekker genieten van de zon 8-)
pi_205606713
De jongens hebben nu nog dik 2 weken vrij. Jongste gewoon de maandag de 29e(groep8). Oudste ergens dus week. Horen we nog wel. Maar die redt zichzelf wel daarmee(4a).
Bij de oudste hebben ze wel digitale dingen ter ondersteuning zoals overhoren. Maar bij de meeste vakken ook boeken.

Qua leesboeken is de jongste net zo gek als ik. Hij is nu, vanwege gebrek aan boeken op de boot terug van vakantie, begonnen in mijn Sherlock. E-book, bundel van 1500 bladzijdes in het Engels, geschreven in 1920 ofzo. We lezen gewoon alles wat op ons pad komt :P

Ik ga zo maar boodschappen doen. Iets van gebakken aardappels en salade. Gisteren naar een all-in restaurant geweest, dus vandaag lichte kost
pi_205606722
En wéér een fucking tissue in een broekzak in de was :( Ik ga alle zakken maar dichtnaaien ofzo :') Dit keer was man de schuldige, was de enige met zakken :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205606748
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Mushanga71 het volgende:
En wéér een fucking tissue in een broekzak in de was :( Ik ga alle zakken maar dichtnaaien ofzo :') Dit keer was man de schuldige, was de enige met zakken :+
Dat is echt stom..
Ik was blij dat de steen van jongste is blijven haken tussen de rubbers van de machine. Had anders mooi tegen het raampje kunnen tikken :o
pi_205606784
Ik heb geen flauw idee hoe zoon het gaat doen straks, met lezen voor de lijst. Wordt drama vrees ik :{ Dochter en ik lezen véél, kan me een leven zonder boeken niet voorstellen.

Vanavond eet ik zo'n roerbakpasta uit de vriezer. Zoon eet op de zaak :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205606790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:44 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat is echt stom..
Ik was blij dat de steen van jongste is blijven haken tussen de rubbers van de machine. Had anders mooi tegen het raampje kunnen tikken :o
Ooooh, das idd mazzel geweest. Verkeerde tik en doei deur :o
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205607429
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lees zelf ook nog gewone boeken en nooit digitaal. Zoon leest niks, helaas :{
Maar handig dat leraren zo tegenstrijdig kunnen zijn met lesgeven :? Maar oudste zit nu wel op haar plekje?
Hier is het gros leenboeken vandaar ook de rekbare kaften :D Weet nog wel van vroeger. Had ik geloof ik inpakpapier want vond ik mooier :D

Wanneer begint bij jullie school weer? Zoon moet de 30e.

Hier ook altijd ramen en deuren open zodra het kan. Gister maar even de airco aan gehad. Scheelt dat het nu niet drukkend warm is.

Buren aan de overkant, 60 meter verder ofzo, hadden laatst een feestje met een tent, op het gras buiten hun tuin. Met teringherrie en parkeeroverlast :X

Zoon gaat straks met man mee. Heb ik een dagje niks :s)
Ik lees leesboeken dan weer wel digitaal (al vind ik een echt boek wel fijner lezen dan e-reader), maar als ik iets wil opzoeken dan vind ik bladeren fijner.
Ze moeten de 29e weer naar school volgens mij.
Of de oudste op haar plek zit... we gaan het zien. Als het goed is gaat er meer begeleid worden op school, anders moet ik nog maar zien of ze het gaat redden. We hebben op zich een goed gesprek gehad voor de vakantie, maar dat zijn woorden, ik wacht eerst de uitvoering af...

Geniet van je dagje niks :) . Minder prettige verrassing zo'n tissue in de was :{

Ik heb de gamesquad tegenover me aan tafel zitten. Maaaar, de oudste zit niet op haar kamer en heeft al meer woorden gesproken dan in de afgelopen 3 weken. Wel tegen zusje, maar er komt geluid uit en geen gemok *)

@exode, fijne dag samen met Juul.

Wij gaan bbq-en vandaag, gelukkig hebben we aan de tuinkant schaduw vanavond. Man is met de auto naar zn werk want die vond het terugfietsen gisteren erg onprettig en vandaag is het nog warmer.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_205607433
En dicht
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')