abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:56:53 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_205557649
Waar we ons afvragen wat Amerikaanse cultuur nou eigenlijk is.
En waar je nooit naartoe wil met je kinderen.

disclaimer
pi_205557695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:52 schreef SQ het volgende: [..]Heel eerlijk wil ik op dit moment de meeste landen niet bezoeken met kinderen. Ik zie vakantie nog steeds als bikkelen, en krijg echt hele zwarte gedachten bij het idee een verre dure reis te moeten maken met mijn kinderen zoals ze nu zijn. Als ik dan toch veel ruzie moet maken kan ik net zo goed thuis blijven, ofzo. Misschien verandert dat nog als ze wat groter zijn, maar ik ben wel altijd pisjaloers op anderen die dat wel gewoon kunnen / willen / durven / whatever _O-
Nou en dit inderdaad. Ik vind het vooral veel geregel en gedoe en weinig relaxed :@. Over 10 jaar zien we wel weer verder :') .
pi_205557700
@SQ Herkenbaar van dat reizen/vakantie met kinderen. :Y Wij hebben dat nu met Disney voor het eerst meegemaakt. Ging goed hoor dus eigenlijk moeten we nu meer aankunnen. :P
En wat mijn man betreft: die mist Disney en zou graag weer terugwillen. Die heeft zó genoten! :D
Hij heeft de reis ook gemaakt en dat beviel goed.
Morgen Bobbejaanland! *O*
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:44 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557721
Wij hadden een gesprek met die vriend van F. in de VS, 45, vriendin 38. Hij was heel open en gaf aan dat het feit dat hij nooit kinderen kreeg enorm aan hem knaagt. Volgens mij noemde hij het zelf zelfs falen.
Ik gaf aan dat het op zich nog zou kunnen, maar hij wil geen oude vader zijn, zijn eigen vader was ook ouder toen hij geboren werd en heeft zich nooit met hem bemoeid. (Later zei hij trws dat hij inmiddels wist dat zijn vader nooit kinderen heeft gewild, ik denk dat het vooral daar aan lag. :+ )
Maar tijdens dat gesprek realiseerde ik me wel dat het idd een zegen is om 2 van die groterds te hebben en wat een vrijheden dat geeft. :Y
Met kleintjes zou dit een stuk minder leuk geweest zijn hoor.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:53 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_205557723
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:08:11 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205557733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet :D

Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijk :') We gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg :')
Gewoon chillen aan het zwembad is echt ook al meer dan prima inderdaad! Alle dagen een vol programma is natuurlijk absoluut niet nodig! :N Zeker niet met 3 van die mini's. Zorgen dat iedereen een beetje normaal de dag door komt is al een prestatie op zichzelf! :+
pi_205557735
Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad en dat nog zonder vliegschaamte. Ik vind vliegen gewoon heeeeeel erg vervelend. Je zit krap, er is altijd wel iemand die stinkt, je kan geen kant op, het eten is niet te vreten en ik kan nog wel even doorgaan met klagen.

Vliegen met kinderen vind ik next level vervelend.

Met zijn 2en hebben we aardig wat vliegreizen achter de rug. En ik was altijd erg blij als ik er was. Maar als Juul wat ouder is, zullen we vast wel eens gaan vliegen.

Wij letten overigens ook altijd op de wettelijke shit ten aanzien van homorechten omdat vaak dan mijn ouderlijke gezag niet wordt erkent.

En wat betreft bekrompen mensen, die tref je overal, ook in LA, ook in NY en ook in Nederland. 9 van de 10 keer negeer ik dat maar met kinderen erbij is dat gewoon extra vervelend.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:11:11 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_205557755
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:08 schreef exode het volgende:
Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad en dat nog zonder vliegschaamte. Ik vind vliegen gewoon heeeeeel erg vervelend. Je zit krap, er is altijd wel iemand die stinkt, je kan geen kant op, het eten is niet te vreten en ik kan nog wel even doorgaan met klagen.

Vliegen met kinderen vind ik next level vervelend.

Met zijn 2en hebben we aardig wat vliegreizen achter de rug. En ik was altijd erg blij als ik er was. Maar als Juul wat ouder is, zullen we vast wel eens gaan vliegen.

Wij letten overigens ook altijd op de wettelijke shit ten aanzien van homorechten omdat vaak dan mijn ouderlijke gezag niet wordt erkent.

En wat betreft bekrompen mensen, die tref je overal, ook in LA, ook in NY en ook in Nederland. 9 van de 10 keer negeer ik dat maar met kinderen erbij is dat gewoon extra vervelend.
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Dat is wel echt next level bedroevend.

Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer :+

(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's :? )
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:09 #9
382129 crew  Donna
pi_205557759
Wij zijn geen vakantiegangers of wereldreizigers. Misschien dus ooit eens naar de VS. Verder lekker in tuinesië.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:12:30 #10
382129 crew  Donna
pi_205557763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.

Whut. 8)7
pi_205557765
wij deden in de meivakantie twee weken zuid Frankrijk met de kleuter en de viermaander en dat was zoveel makkelijker dan ik me had voorgesteld! ik had me helemaal ingesteld op afgepeigerd en doodmoe thuiskomen, kinderen die ziek zouden worden, tandjesellende, oneindige bergen wasgoed en weet ik allemaal wat nog meer. Maar de jongens deden het verbazingwekkend goed, konden ze vrij moeiteloos s avonds laat nog mee uit eten nemen ook :o had ik echt niet verwacht!

t voelde af en toe zelfs soort van ontspannend :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:13:13 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_205557767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Whut. 8)7
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.

(dat vinden ze in Kameroen waarschijnlijk ook van ons he, maar soit :+ )
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:14:07 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_205557775
Gelukkig was ik toch al niet echt van plan om naar Kameroen te gaan.
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:16:09 #14
382129 crew  Donna
pi_205557799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.

(dat vinden ze in Kameroen waarschijnlijk ook van ons he, maar soit :+ )
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is. :X
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:16:30 #15
5428 crew  miss_sly
pi_205557806
quote:

Daarom gingen wij dus jaren op rij jaar dezelfde camping in Frankrijk. Met maar 1 ook nog tamelijk gemakkelijk kind. Het herkenbare en voorspelbare maakte het voor haar een stuk fijner en gemakkelijker ben dus voor ons ook. Ze wist waar we naartoe gingen, ze kende de hele (niet zo heel grote) camping helemaal en wist wat ze kon verwachten. Niet heel spannend allemaal, maar juist daarom voor iedereen wel redelijk ontspannend.

Pas nu begint zij ook wensen te krijgen om andere dingen te bezoeken, want de wereld is groter dan die ene camping en ze wil meer ontdekken. Maar goed, ze is 13, maakt het een stuk gemakkelijker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:14 schreef SQ het volgende:
Gelukkig was ik toch al niet echt van plan om naar Kameroen te gaan.
*schrapt van lijstje :D

welke landen hebben jullie wel nog op de bucketlist staan ( met of zonder kinderen :+ ) ?

ik wil graag een keer naar costa rica, de sechellen, nieuw Zeeland, roadtrip door Amerika.

eigenlijk ook naar Japan maar ik denk dat alles daar te klein voor ons zal zijn :') wij zijn lange dikkerds
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:21:36 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557851
quote:

Ja maar jullie zijn outnumbered hè? Zodra het stel met z'n allen gaat muiten hebben jullie geen kans van slagen!

Met 3 kleintjes op reis lijkt me ook best wel de hel. Een vriendin is nu zwanger van nummer 3 en ging nog even lekker kamperen. Ik geloof er niets van dat dat alleen maar relaxed is :X

Wat dat betreft kunnen wij de taken mooi verdelen met 1 kleine man, dat is goed te behappen :)

quote:

[..]

Blijkbaar klopt de theorie dus wel dat homo's baileys drinken :+

En wat dat laatste betreft: dat heeft veel met beeldvorming te maken. Bij mannen wordt er meteen gedacht aan ruige homoseks terwijl het bij vrouwen veel liever wordt voorgesteld en veel (hetero)mannen dit idee ook wel sexy vinden. Absurd natuurlijk maar absoluut een dubbele standaard.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:21:51 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_205557852
Ik heb ook wel een beetje besloten dat het ook oke is om niet heel veel en ver te reizen.

Ik ben er niet bang voor en ik ben er zeker niet vies van, maar mijn leven voelt niet (meer) incompleet als ik geen fantastische verre reizen heb gemaakt.
Soberso is dat geen doen met zoveel miljard mensen op de wereld, als die allemaal veel en ver moeten reizen, dat kan helemaal niet :D

Dus ik geniet wel van de mooie plaatjes :Y
disclaimer
pi_205557870
B en Juul zouden we ook het allerblijste maken als we gewoon elk jaar naar dezelfde camping in Frankrijk gingen. Maar dat zien wij niet (meer) zitten.

Bizar SQ, sowieso rare regels en wetten in veel landen.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:23:54 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook wel een beetje besloten dat het ook oke is om niet heel veel en ver te reizen.

Ik ben er niet bang voor en ik ben er zeker niet vies van, maar mijn leven voelt niet (meer) incompleet als ik geen fantastische verre reizen heb gemaakt.
Soberso is dat geen doen met zoveel miljard mensen op de wereld, als die allemaal veel en ver moeten reizen, dat kan helemaal niet :D

Dus ik geniet wel van de mooie plaatjes :Y
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.

Ik krijg ook wel een paniekaanval van een verre vliegreis met een dreumes trouwens, en dat staat nog los van mijn vliegangst _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:24:03 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_205557874
(jullie merken wel weer hoe het met mijn werkmotivatie zit op deze vrijdagmiddag-in-augustus he :'))
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:25:42 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_205557887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.

Ik krijg ook wel een paniekaanval van een verre vliegreis met een dreumes trouwens, en dat staat nog los van mijn vliegangst _O-
Ja... dat derde kind heeft ons echt genekt _O-

het was ook wel naief om te denken dat deze vast wel rustig en lief en go with the flow zou zijn :') zo zie je maar, you never learn.

(het is een schatje hoor, maar hij heeft ook vrij veel persoonlijkheid. Hij is sowieso vrij veel, in alles. _O- Veel geluid, veel aandacht, veel eten, veel veel)
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:28:46 #23
5428 crew  miss_sly
pi_205557909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
*schrapt van lijstje :D

welke landen hebben jullie wel nog op de bucketlist staan ( met of zonder kinderen :+ ) ?

ik wil graag een keer naar costa rica, de sechellen, nieuw Zeeland, roadtrip door Amerika.

eigenlijk ook naar Japan maar ik denk dat alles daar te klein voor ons zal zijn :') wij zijn lange dikkerds
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:29:20 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_205557916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor. :+
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:30:11 #25
5428 crew  miss_sly
pi_205557929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor. :+
Vast wel inderdaad :')
pi_205557938
Ik heb vooral bestemmingen waar ik heen wil in bepaalde periodes. Wij houden van Kerst bijvoorbeeld. Londen met Kerst, NY met Kerst, Disney met Kerst.

Buiten dat: Disney World, Brighton (met vriendinnen geweest, dat vond ik zo'n leuke stad, dus nog een x met kinderen), Namibie (maar ja....die staan dus tussen die 71 landen dus voorlopig niet), maar ook Noorderlicht en de Wadden eilanden, Portugal en Italie in de meivakantie (way too hot in de zomer).

En als we ooit met pensioen zijn gaan we met een paar bevriende stellen een camper huren en meedoen aan een kampeerreis a We zijn er bijna.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:33:03 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_205557957
Ik zou later wel stedentrips willen maken met mijn dochter, dat lijkt me nou leuk.

En dan kan vader lekker met de jongens naar Goodwood ofzo :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:40:42 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205557999
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:33 schreef SQ het volgende:
Ik zou later wel stedentrips willen maken met mijn dochter, dat lijkt me nou leuk.

En dan kan vader lekker met de jongens naar Goodwood ofzo :P
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden ja :D

Het lijkt me wel leuk in een gezin van meer kinderen om dan af en toe met 1 iets te gaan doen. Mijn vader heeft dat ook gedaan met alle kinderen, dat zijn bijzondere dingen om op terug te kijken O+ Al voel ik me een beetje bekocht want met mijn broer ging hij naar San Francisco, met mijn zus naar New York en met mij naar Londen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:41:51 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_205558009
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden ja :D

Het lijkt me wel leuk in een gezin van meer kinderen om dan af en toe met 1 iets te gaan doen. Mijn vader heeft dat ook gedaan met alle kinderen, dat zijn bijzondere dingen om op terug te kijken O+ Al voel ik me een beetje bekocht want met mijn broer ging hij naar San Francisco, met mijn zus naar New York en met mij naar Londen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Londen is anders wel de leukste stad :P
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen _O-
disclaimer
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:43:30 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205558018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Londen is anders wel de leukste stad :P
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen _O-
Eens met beide punten :Y

Trouwens ook iets stoms: we gaan naar Zuid-Engeland op vakantie en ik heb al heel vaak links gereden. Nu we echter met een kindje gaan vind ik het opeens spannend :@ Wat nou als ik nu een ongeluk veroorzaak :X
pi_205558021
quote:

[..]

Omdat stoere mannenwereld?
Ik denk dat zoiets van zoooo ver komt.

Oh ja, ik was toen straks aan het bedenken waar ik heen zou willen met de kinderen, maar kon alleen maar bedenken wat jij zegt. Niet aan denken met kleine kinderen. In de eigen auto vind ik 12 uur al een hel, laat staan in een openbaar vliegtuig ;(
Voorlopig ontdekken we kleine stukjes Europa en dat is helemaal geen straf.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:44:18 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_205558025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
Eens met beide punten

Trouwens ook iets stoms: we gaan naar Zuid-Engeland op vakantie en ik heb al heel vaak links gereden. Nu we echter met een kindje gaan vind ik het opeens spannend Wat nou als ik nu een ongeluk veroorzaak
Welkom in de wereld van ouderschap. Waarin ineens alles potentieel levensbedreigend is :') ;(
disclaimer
pi_205558034
Ik ben met B een nachtje naar Den Haag geweest en een weekend Londen. Dat was zo leuk! Inderdaad even 1 op 1, geen zusje die aandacht wil. Aankomende donderdag gaat verloofde met B een nachtje naar Utrecht. Ze gaan naar de bios en winkelen want dat wilde B graag.

Ik ga met Juul ook wat leuks doen, nog even kijken wat. Juul ziet de lol van 1 op 1 nog niet in. Die mist haar broer dan.
pi_205558094
Oh en wat ik al heel lang roep en wat totaal niet bij ons past, maar ik toch echt eens wil: The Hamptons. Al is het 1 nacht. Geen idee waarom, ik vrees de invloed van Gossip Girl.
pi_205558112
Op mijn lijstje staat nog hawaï.

Met kinderen komen we ook vooral in Frankrijk. En dan niet eens echt diep Frankrijk in.

Normandie is wel mooi. Staat ook nog op mijn lijstje maar qua weer vaak wat kouder en nu weer zo laat gaan wilde ik iets meer kans op mooi weer. Vriendinnetje van jongste van volgende week naar normandie het wordt daar 25 graden prima weer lijkt mij. Collega is r nu heeft ook mooi weer.

Bij onze bestemming geeft hij 29a 33 graden aan wel bewolkt.

We hebben net een zonneluifel omhoog getakeld die hangt inmiddels.
pi_205558137
Enige wat zoon op vakantie wil is shoppen en dan heeft Londen wel zijn voorkeur :') De rest boeit hem dus écht níet.

Baal nog steeds dat ik met dochter niet naar Schotland ben geweest. Na het VO was het geen doen om zoon thuis te laten (werk man en zoon te jong om mee te gaan) en na haar bachelor was er iets met corona :') en inmiddels woont ze samen en denk ik niet dat ze nog met haar ma op vakantie wil ;(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:59:17 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_205558146
Ja normandie is niet heet, maar hoeft ook niet heet te zijn van mij.

Ik vond de 17 graden die we een jaar geleden in Zandvoort hadden wel echt serieus kut. De verwachtingen voor Normandie zijn voorlopig nog prima, tussen de 23 en 30 graden de komende tijd ;)
disclaimer
pi_205558151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is. :X
Die afspraak (voor balkons dan) had onze VVE ook in onze flat vol bejaarden _O-
pi_205558164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:59 schreef SQ het volgende:
Ja normandie is niet heet, maar hoeft ook niet heet te zijn van mij.

Ik vond de 17 graden die we een jaar geleden in Zandvoort hadden wel echt serieus kut. De verwachtingen voor Normandie zijn voorlopig nog prima, tussen de 23 en 30 graden de komende tijd ;)
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.
Vorig jaar in Frankrijk bewolkt en best fris. Hebben we week vaker in Frankrijk gehad helaas
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:08:46 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_205558226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:01 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.
Vorig jaar in Frankrijk bewolkt en best fris. Hebben we week vaker in Frankrijk gehad helaas
Haha ja, dat heb je niet voor het zeggen, da's wel jammer. Zodra ze mooiweergaranties gaan verkopen sta ik vooraan *O*
disclaimer
pi_205558454
Zolang het niet regent of warmer is dan 30 graden vind ik het best. We vermijden sinds een aantal jaren dus Zuid Europese landen in de zomer. En ach, toen hadden we dus 40 graden in de Efteling wat uiteindelijk heel erg meeviel en eigenlijk zelfs prima was.

Voor volgend jaar zomer hebben we airco op de planning staan voor de slaapkamers dus dan horen jullie mij niet meer hoor met hittegolfen. Overigens is die hitte in Nederland gewoon heel naar, zo drukkend, ik moet dan meerdere keren per dag extra puffen omdat ik er benauwd van wordt.

Normandie ben ik alleen als kind geweest, ik weet nog dat ik de stranden geweldig vond, krabbetjes zoeken, van die betonnen plonsbaden langs de kust. Wij gingen altijd naar Frankrijk in de zomer, 3 weken op 1 camping in de vouwwagen. O+
pi_205558492
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik elke vakantie weer verlang naar een vakantie met z’n tweetjes :@
Op het begin toen ze klein waren en ze zonder gezeik overal mee naar toe gingen niet, maar nu is alles saaaaaaaai en het binnenzwembad het allerleukste wat er is.

Maar goed, nu stel ik mij er op in en plan ik niks meer. Ik lees in 6 dagen vakantie twee boeken uit, als ik geluk heb komen ze eten en ik heb alleen ruzie wanneer ze naar bed moeten.

Landen waar ik niet naar toe wil. Ik ben misschien een beetje raar, maar Azië en Afrika trekken mij totaal niet.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:30:24 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205558907
Wij zijn net terug uit Zuid-Frankrijk waar het afgelopen week >35 graden was. Ik wil als ik op vakantie ga echt zomers weer, nou dat heb ik gekregen. :P Maar ik houd ervan hoor, ook in Nederland (vind de warmte overigens echt nooit anders aanvoelen, NLD of Zuid-Frankrijk).

Twee jaar geleden had ik de meest vreselijke vakantie ooit, ik heb ongeveer 25 x uitgezocht naar welk treinstation ik zou moeten rijden om man en/of de kinderen op de trein naar Nederland te zetten. Maar dit keer duidelijke afspraken: in de ochtend gaan we wat doen buiten de camping en in de middag gaan we met jullie naar het zwembad, speeltuin etc.

Normandië is heel leuk en mooi, maar 25 graden op de voorspelling is daar in werkelijkheid of voelt daar aan als 18 graden. Ik had 1 trui meegenomen. Alle vakantiefoto’s leken dus op elkaar. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205558964
VS trekt mij helemaal niet, Japan heb ik ook niks mee.

IJsland wil ik nog wel een keer naar toe en dan in een iets rustiger tempo rondreizen (maar is volgens mij nog toeristischer geworden en duur). Zweden en Noorwegen zou ik ook wel willen zien. Maar verder geen wensen buiten Europa. Volgend jaar waarschijnlijk eerst maar eens kijken of ik een weekje waddeneiland kan volmaken ;) .
Ik zou wel willen dat ik zo makkelijk op vakantie kon als anderen, maar ik vond het als kind al lastig, dus ik verwacht niet dat dat ineens anders zal worden... maar wie weet verandert dat nog...
Fake it till you make it...
pi_205559035
Wij willen dus ook graag naar Japan, mas hebben die reis juist bedacht voor als de kids het huis uit zijn! Nog 14 jaar ;)

En ik moet zeggen dat onze verre reis met 3 kids best chill ging (zelfs al zaten we 5 dagen zonder koffers). Het enige wat we lastig vonden was de ruzies tussen de jongens. Die zitten even tijdelijk in een ruzie maak fase.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:57:21 #46
5428 crew  miss_sly
pi_205559079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:50 schreef Loj het volgende:
Wij willen dus ook graag naar Japan, mas hebben die reis juist bedacht voor als de kids het huis uit zijn! Nog 14 jaar ;)

Het lijkt me juist zo leuk om zo’n reis te maken met onze tiener. We hebben wel wat gezamenlijke wensen, maar zij heeft ook specifieke dingen die ze wil bezoeken of doen. Zie je toch ook nog eens wat anders, denk ik.
pi_205559178
Wij hebben een camper, omdat Sjaak een stuk voorspelbaarheid/veiligheid nodig heeft. Hij heeft zijn eigen bed bovenin, zijn eigen deken, knuffel, boeken, het ruikt naar hem etc. Vanuit die camper ontdekt hij de wereld, maar hij vindt het ook heel fijn om weer op zijn eigen bed te liggen.
pi_205559293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:

[..]
Al deze 71 landen:
https://winq.nl/articles/(...)sualiteit-strafbaar/

En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.
Whoa wij waren op 1 reis in 4 landen op dit lijstje. En een andere keer nog naar een ander.
Ik wist alleen van Namibië. Toen waren we wel heel afstandelijk enzo omdat we het eng vonden. Doet wel iets met je reis en plezier enzo.

Wel een machtige reis O+ Blij dat we dat pre kinderen nog even voor elkaar getoverd hebben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:44:44 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_205559372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:30 schreef Mariposas het volgende:

Normandië is heel leuk en mooi, maar 25 graden op de voorspelling is daar in werkelijkheid of voelt daar aan als 18 graden. Ik had 1 trui meegenomen. Alle vakantiefoto’s leken dus op elkaar. :+
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen als je over het strand loopt, maar er is daar toch wel meer dan de kust? :D
disclaimer
pi_205559566
Bij ons mogen de kinderen als ze 10 worden een citytrip naar keuze doen (wel in Europa). We zijn pre corona naar Málaga geweest met onze dochter en daar heeft ze het nu 2.5 jaar later nog steeds over. O+ Echt een toffe ervaring.

Ik zou zelf nog wel naar Zuid-Afrika en de VS willen, maar mijn man is niet zo avontuurlijk. Mijn dochter is dat wel, dus ik zie mezelf over een paar jaar nog wel eens met mijn dochter die kant op gaan. :)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:14:13 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205559603
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
pi_205559760
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.
Ik kan niet hard genoeg blazen om wat verkoeling jouw kant op te blazen amaranta. Sterkte daar in de plakwarmte :*
pi_205560075
Wij zitten in Bretagne en het is hier heerlijk. 25-27 graden. Vandaag wel wat frisser.

We zijn jarenlang op vakantie geweest bij opa en oma in Frankrijk. Later gecombineerd met een camping vlakbij opa en oma. Dat was heel finn en de aanwezigheid van extra volwassenen zorgde dat wij ook vakantie hadden.

Een verre reis wil ik erg graag maken met de kinderen maar mijn man is geem reiziger. Houdt ook niet van vakantie. Dus misschien ooit met alleen met de kinderen of gewoon 3 reizen, elk met 1 kind.
pi_205560386
Verloofde kijkt momenteel op de VPRO brommers kiek'n en toen ze net tijdens de trekker trek auto's tegen elkaar ramden (bewust he) riep ze alleen maar 'dat is toch gaaf?!' Dus ik rijd morgen als we naar mijn moeder gaan.

En verder succes daar Amaranta, hopelijk koelt het wat af.

Vanyel, ik voelde me in Namibie wel op mijn gemak. Daar bestaat de wet gelukkig alleen op papier. Maar het staat nu dus wel onderaan de lijst van wishes.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:29:32 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205560398
Voor wie het warm heeft, komt naar Zweden. Ik heb vanmiddag met oudste zoon een heerlijke wandeling langs de Scherenkust gemaakt in de zeikende regen... Tot nu toe valt het weer me echter prima mee, 20-25 graden, zonnetje, soms wat gespetter (behalve vanmiddag dus).

De wandeling met zoon was trouwens top. We zitten nu zo'n 30km van Stockholm en het is hier ontzettend mooi. Over veel rotsen geklauterd, langs zee gelopen over een schiereiland. Hij heeft niet een keer geklaagd, vond het leuk zelfs :o Zo fijn dat dit dus nu kan met kinderen (nou ja, eentje dus, jongste voelde zich niet lekker en heeft even geslapen en had toen een diarree aanval in bed wat vriendlief mocht oplossen ^O^ :r)

Morgen een dagje stad, en daarna weer door naar de volgende locatie in het merengebied.
pi_205560900
Opsom!

Wij zitten in de Jura. Watervallen beklimmen, zwemmen in helderblauwe meren en in kleine bergstroompjes, dinosporen ontdekken, dat soort dingen O+
pi_205561062
Opsom! Ik lig thuis in bed.

Als ik op vakantie zou zijn dan zou ik ook in bed liggen, maar dan ergens anders. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205561349
Ik heb zelf geen reislust. Ik heb wel behoorlijk wat gereisd vanwege m’n werk; Israël vond ik het indrukwekkendst, zowel het land als de mensen. Maar het allerliefst blijf ik thuis. Ik houd van Nederland en vooral van de plek waar we wonen.

Als we op vakantie gaan, mijden we veel dingen waar anderen juist voor kiezen: campings, vakantieparken, pretparken, resorts. Als ik hier meelees over vakanties van anderen, val ik van de ene verbazing in de andere. Waarom zou je willen afzien op vakantie? Waarom zou je naar Eurodisney willen als je een van de mooiste steden ter wereld zou kunnen verkennen?

Maar ik besef goed dat niet jullie gek zijn, maar ik het zelf ben. Gelukkig is m’n gezin op ongeveer dezelfde manier gek. Waar je mee omgaat, raak je mee besmet. En we hebben het erg leuk met elkaar op vakantie. Ik besefte dit jaar ineens dat de kinderen op weg naar Bretagne niet naar de series hebben gekeken die we voor hen hadden klaargezet, maar we de hele reis hebben gekletst, spelletjes hebben gespeeld, muziek hebben geluisterd. Kortom: we hebben van elkaars gezelschap genoten. En zo was ik net zo gelukkig als thuis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205561539
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Heb je het misschien extra warm met al dat temperament? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205561566
Huuu Parijs huu.
Het idee alleen al :D
pi_205561601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:28 schreef exode het volgende:

Vanyel, ik voelde me in Namibie wel op mijn gemak. Daar bestaat de wet gelukkig alleen op papier. Maar het staat nu dus wel onderaan de lijst van wishes.
Wij vonden het (15 jaar geleden) dus wel een oncomfortabel idee. Maar we kwamen net uit zuid Afrika. Daar liepen we ook niet in het openbaar te viezelevozelen ofzo.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:30:58 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205561791
Ik vind een vakantie vaak te duur :')
Plus dat we hier verschillende manieren van vakantie leuk vinden: N zit het liefst in een huisje in Drenthe, zelf koken enz. en ik zit het liefst in een hotel aan de Middellandse-Zee.
Ik vind zo'n huisje 150 km verderop zo vreselijk zonde van het geld :@

Hoewel ik nu sowieso Turkije boycot, dus mijn laatste vliegvakantie was naar Griekenland, oktober 2018, alleen.
Was trouwens ook de eerste vliegvakantie in heel veel jaar, ik denk dat Turkije in mei 2002 de laatste keer daarvoor was.

Een stedentrip Parijs waarderen we wel allebei trouwens, Soneal ook.
Maar met de bouw van het huis en Corona sowieso niet veel meer weggeweest.
Alleen een paar dagen Kijkduin volgens mij in 2020.

2 weken geleden op de bonnefooi met Soneal gaan treinen, Duits treinkaartje van ¤ 9,= en een nachtje Keulen gedaan, was leuk en te kort dus volgende week gaan we weer.
Deze keer allebei een rugtas mee, dan kan er wat meer mee dan voor beiden voor 3 dagen sokken, ondergoed en shirts :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205562415
Wat heerlijk MM! Zweden O+ Geniet er nog lekker van.

Vanyel, ik moest even terugkijken, wij waren er in 2009 dus dat scheelt niet veel. In die periode waren we ook vooral naief in dat soort dingen, dat kan er ook mee te maken hebben. Wie kon ons samen nou niet leuk vinden? Wij kwamen ook vanuit Zuid Afrika, dat vond ik een veel onveiliger land maar dan op andere manieren.

Claudia, je bent dan toch niet gek. Leuk juist die verschillen.

Hier loopt de straat weer langzaam vol, steeds meer mensen komen terug van vakantie. Kinderen nog 2 weken vakantie, verloofde nog 1 week en ik 0. Dat wordt weer wennen volgende week met vroeg opstaan.
pi_205562910
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:32 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.
Ik kan niet hard genoeg blazen om wat verkoeling jouw kant op te blazen amaranta. Sterkte daar in de plakwarmte :*
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.
😂😂😂🤣🤣🤣
pi_205563114
Ik sta nu op het autodek van de boot te wachten. Tot we eraf mogen, de douane door, anderhalf uur rijden. En dan zijn we bij ons eigen huis terug na 2,5 week Schotland. Het zou me niet verbazen als we dat volgend jaar weer doen.

Het is dat of ergens een huisje in NL. Of toch Denemarken of Noorwegen.

Man moet maandag weer aan de slag, de kinderen hebben nog 3 weken. Met nog wat verjaardagen gaan we ons wel vermaken.
pi_205563251
Ik mag nog een weekje werken voor ik vakantie heb. Ik kijk er ondertussen wel naar uit. Hopen dat tegen die tijd niet al het goede weer op is. Maar dat zijn er wel gewend helaas. We plannen altijd verkeerd.
Maar gaat toch wel goed komen.

Ik heb zelf nog best veel landen die ik zou willen zien, man niet. Dus dat is jammer, heb dan weer niet de behoefte om alleen te reizen (en ook geen vriendinnen waar ik dat soort dingen mee zou doen).

Maar als man ooit iets roept wat hij nog zou willen zien dan onthoud ik dat en daar hou ik hem aan :P
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:07:01 #67
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205563420
Ik heb vakantie zo'n 10 jaar geleden afgezworen na een aantal traumatische vakanties. Toen heb ik me bedacht waarom ik daar in vredesnaam nog zin in had. Man en kinderen gaan sindsdien alleen. Zij blij en ik blij en collega's blij, want hoeven ze met mij ook geen rekening te houden.
Enige nadeel is het stuwmeer aan vrije dagen, want ik zie ook het nut niet zo van vrij zijn en thuis zijn. Dan voel ik me verplicht om te gaan schoonmaken, opruimen en schilderen en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205563450
@livelink Ach :*
pi_205563886
Ik hou echt van vakantie. Dat is de enige reden waarom ik überhaupt werk, omdat we met mijn inkomen de vakanties betalen. Ik heb er voor dit jaar ook alweer 6 (soms halve) weken op zitten en er staan er nog minimaal 2 gepland voor dit jaar. Maar tegelijk is dat ook wat me qua werk tegenhoudt, ik ben bang dat ik nergens anders een baan met zoveel flexibiliteit qua vakanties kan krijgen, dus blijft ik maar zitten waar ik zit. Mijn man werkt thuis dus die hoeft vaak maar een deel van de vakantie op te nemen.
pi_205564155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:07 schreef livelink het volgende:
Ik heb vakantie zo'n 10 jaar geleden afgezworen na een aantal traumatische vakanties. Toen heb ik me bedacht waarom ik daar in vredesnaam nog zin in had. Man en kinderen gaan sindsdien alleen. Zij blij en ik blij en collega's blij, want hoeven ze met mij ook geen rekening te houden.
Enige nadeel is het stuwmeer aan vrije dagen, want ik zie ook het nut niet zo van vrij zijn en thuis zijn. Dan voel ik me verplicht om te gaan schoonmaken, opruimen en schilderen en zo.
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis mee :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:29:41 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205564213
Ik ben al weer volle bak aan het werk. :o
Oud collega van mij overleed woensdagavond, ik kreeg het verzoek of ik haar uitvaart kon doen toen wij nog in Seattle liepen. Dus donderdag geland, naar huis, douchen, omkleden en naar haar kinderen toe.
Wel een goeie voor de jet-lag want geen tijd om 's middags in slaap te vallen. ;)
En gisterenavond belde er een nieuwe familie dus ook vanmorgen weer bijtijds mijn bed uit.

Nadeel is wel dat de vakantie al weer eeuwen geleden lijkt. -O- Maar goed, gelukkig hebben we de foto's nog. O+
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:43:38 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_205564587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis mee :*
Dit!

Ik heb iets van 32 dagen per jaar (op een werkweek van 4 dagen ;)) en ik kom altijd tekort. En ik ga zelden op vakantie _O-
Lekker dagjes shoppen, naar de sauna, netflix bingen, de tuin aanpakken, al mijn kasten ordenen, een lange boswandeling maken, naar een museum of uitstapjes met mijn broertjes. Ik krijg ze wel gevuld hoor :Y)
disclaimer
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:01:40 #73
382129 crew  Donna
pi_205564712
Heerlijk idd. Ben deze zomervakantie 5 dinsdagen vrij zonder kinderen. 'S ochtends breng ik ze weg, dan ga ik daarna boodschappen doen en een klusje (glas wegbrengen of zoiets) en daarna doe ik lekker de hele dag wat ik leuk vindt.
pi_205564736
Ik hou enorm van vakanties, vooral de zomer omdat die lang genoeg is om echt af te schakelen. En het is dan rustig. Heb amper tot niet hoeven werken de afgelopen 4 weken, echt vakantie dus.

Ik heb 23 dagen en koop er gemiddeld 15 per jaar bij. Ik neem vrij wanneer ik wil. Ik heb geen echte backup dus mijn werk blijft gewoon liggen.

Wij gaan in 1e instantie op vakantie om echt vrij te zijn. Anders gaan wij al snel in de praktische modus.

Maar vakanties zijn geen must, het is een luxe. Ik snap heel goed dat niet iedereen weg wil. En de vele Insta foto's zijn vaak veel mooier dan de werkelijkheid. Zo staat de IG van onze overburen vol mooie foto's maar weet ik dat ze een week eerder terugkwamen omdat het enorm tegenviel.
pi_205565061
Ik vind het jammer dat ik niet zelf kan kiezen wanneer ik vrij wil. Je bent dan altijd vrij als anderen ook vrij zijn en dus is het overal drukker.
Aan de andere kant is vakantie zonder doel soms ook fijn. Dat er even niet zo veel hoeft zonder dat het voelt als verspilde tijd.
pi_205565393
Wij zijn net terug uit Fethiye, Turkije. Echt genoten daar. O+
Alhoewel ik ook echt wel weer een keer alleen met m’n man weg wil.

De vrije dagen hier hebben we gevuld met dagtripjes. Over 6 weken gaan we weer op vakantie. Ik tel nu al de dagen af. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_205565729
Helaas hebben we geen budget voor vakantie. We maken het thuis wel leuk. Normaal zou ik dagjes uit gaan met de kinderen naar pretpark of dierentuin met kortingsacties. Nu mijn vriend met zijn gebroken heup zit wil dat niet. Ik begin me nu pas weer een beetje beter te voelen na corona.16 juli was de positieve test. Maar ik ben nog steeds snel kortademig/benauwd en duizelig. De kinderen zijn nu wel een paar keer naar de bioscoop geweest met een vriendje/ vriendin, mogen vaker een ijsje bij de cafetaria kopen. Een aantal keer eten besteld, wat we normaal zelden doen. Filmavondjes thuis met popcorn, chips etc.
Het hondenzwembadje opgezet waar de hond niks van wilde weten. Blijkt dat de kinderen er samen net in kunnen zitten. Sowieso doen ze ineens veel meer samen zoals spelletjes en kletsen. Samen de hond uitlaten.
Maandag gaan ze samen naar de bioscoop. En wie weet gaat het over een paar weken wel een stuk beter met mijn vriend en kunnen we alsnog een dagje weg.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:45:01 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205565849
Soneal en ik hebben zojuist besloten niet morgen naar Duitsland te gaan.
De buren zijn op vakantie en godzijdank hebben ze die onbetrouwbare, bijtende hond of mee (denk het niet, in de caravan), of naar een pension gebracht, dus we hebben besloten nog even te genieten van onze tuin zonder gestoorde buurhond, gaan we weg als ze terug zijn, of volgende week zondag, als ze dan nog niet terug zijn.
Maken we er deze week wel uitstapjes van.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:52:40 #79
37150 livelink
pi_205566633
Oh, wow. En ik dacht dat ik last had van de blaffende hond van mijn buren. Maar dit lijkt dan overtreffende trap te zijn :o
pi_205566636
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef Leandra het volgende:
Soneal en ik hebben zojuist besloten niet morgen naar Duitsland te gaan.
De buren zijn op vakantie en godzijdank hebben ze die onbetrouwbare, bijtende hond of mee (denk het niet, in de caravan), of naar een pension gebracht, dus we hebben besloten nog even te genieten van onze tuin zonder gestoorde buurhond, gaan we weg als ze terug zijn, of volgende week zondag, als ze dan nog niet terug zijn.
Maken we er deze week wel uitstapjes van.
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.
pi_205566928
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.
😂😂😂🤣🤣🤣
Hahaha, een onontdekt talent ;). Nee, ik was het niet. Maar koelt het nu dan ook een beetje af daar?

Leandra, dat klinkt erg onaangenaam zo'n hond. Geniet van de rust in eigen tuin :*
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:59:55 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567143
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.
Ja, ik baal er ook wel van dat het toch meer effect op me heeft dan ik dacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:03:45 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567167
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:52 schreef livelink het volgende:
Oh, wow. En ik dacht dat ik last had van de blaffende hond van mijn buren. Maar dit lijkt dan overtreffende trap te zijn :o
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.

Een week later sprak ik de buurman toen hij de hond uitliet en dacht ik van "ik kan geen buurhond hebben die ik niet vertrouw" dus ik dacht ik laat hem aan mijn hand ruiken, hand open, naar boven, niet boven zijn bek maar eronder.
Nou ja, toen moest mijn arm dus gehecht worden.
Dat was vrij nasty.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205567308
Jeetje, Leandra :{
pi_205567489
Ja, Leandra ik kan het me echt voorstellen! Wat naar blijft dat toch. Ik zou daar ook last van hebben.

Nou, ik ben weer bijgepraat hoor. Eerst stond de overbuurman voor de deur, die kwam melden dat ze volgende week zaterdag een feestje hebben en ik ben weer bij met zijn visie over onze buurt en daarna kwam er een andere overbuurvrouw langs om een bedankje te brengen voor de verzorging van kat en tuin tijdens de vakantie. Dus ik weet weer alles. Wie er zwanger is, wie wil verhuizen, wie lawaai maakt, wie niet. Etc.

Verloofde lag in een deuk 'bellen ze nu al aan om met jou te ouwehoeren?'
pi_205567730
@Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:35 schreef exode het volgende:
Verloofde lag in een deuk 'bellen ze nu al aan om met jou te ouwehoeren?'
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handig :D
pi_205567773
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handig :D
Hier ook inderdaad. Maar nu gaan ze zelfs aanbellen ;)

Het zijn leuke buren overigens, maar ik moet er ook wel om grinniken. Ze vertellen echt alles.

Oh en dat huis verderop heeft een invasie van kijkers gehad de afgelopen dagen. Ik geloof dat de huizenmarkt hier nog wel doorgedraaid is.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:05:06 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]

Bij Soneal vloog hij er gelukkig achteraan en had hem vrij snel te pakken, bij mij trok hij de hond wel terug maar had duidelijk niet door hoe ernstig het was.
Ik was direct naar binnen gegaan, N. naar beneden geroepen terwijl ik mijn arm onder stromend water hield, huisarts gebeld (vrijdagmiddag :X) en er naartoe gegaan.
Tetanusprik, hechting.

Pas dagen later had de buurman door dat het zo ernstig was.
Maar goed, het loeder heeft een van hun kinderen ook al eens gebeten, en de postbode (beide voor hij Soneal aanviel), dus ik had gehoopt dat ze de verstandigste zouden zijn, maar helaas.

Ik vind het serieus onprettig als Soneal met mijn kleinzoon buitenspeelt zonder volwassene erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205567879
Pfff Leandra, ik herinner me nog dat je van Soneal vertelde ja. Ik zou dat als erg onprettig ervaren. Kan je er wel met de buren over praten?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:14:26 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205567909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef exode het volgende:
Pfff Leandra, ik herinner me nog dat je van Soneal vertelde ja. Ik zou dat als erg onprettig ervaren. Kan je er wel met de buren over praten?
Mwah deels.
De buurvrouw vindt het ook gewoon heel naar.
De buurman heeft een beroep waarin je niet te lang kunt blijven hangen in (de gevolgen van) een vervelende situatie, dus die gaat daar imho heel anders mee om.

Prachtige eigenschap in zijn beroep, maar op andere vlakken niet altijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:16:00 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205567927
Heb je toen geen aangifte gedaan dan?
pi_205567937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:33 schreef exode het volgende:
Vanyel, ik moest even terugkijken, wij waren er in 2009 dus dat scheelt niet veel. In die periode waren we ook vooral naief in dat soort dingen, dat kan er ook mee te maken hebben.
Wij waren (2008) toen ook al een tikje ouder dan jullie :D

Wel naïef genoeg om in een met ducttape bijeengehouden Namibisch vliegtuigje te stappen voor een parachutesprong boven dat toffe rode zand waarvan ik nu ff niet op de naam kom trouwens.
Maar iets minder naïef over hoe leuk iedereen ons vond.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:46:33 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205568356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:16 schreef BE het volgende:
Heb je toen geen aangifte gedaan dan?
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205568537
Blijft een bizar verhaal. Hoe je als (ogenschijnlijk) weldenkend mens niet kunt bedenken dat je hond na het aanvallen van 4 mensen misschien niet zo geschikt is gebleken als huisdier.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:37:03 #95
37150 livelink
pi_205568972
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.

Een week later sprak ik de buurman toen hij de hond uitliet en dacht ik van "ik kan geen buurhond hebben die ik niet vertrouw" dus ik dacht ik laat hem aan mijn hand ruiken, hand open, naar boven, niet boven zijn bek maar eronder.
Nou ja, toen moest mijn arm dus gehecht worden.
Dat was vrij nasty.
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:48:04 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205569139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.
Hij is voor zover ik weet nooit uit hun tuin ontsnapt en die ene keer tijdens het uitlaten had hij de verkeerde halsband om, maar het blijft gewoon heel naar om zo'n gevaarlijk beest dat simpelweg niet onder controle is naast je te hebben.

Kwam de buurvrouw met hond een paar weken geleden drie straten verderop tegen tijdens mijn avondwandeling, niets gezegd, alleen een subtiele handbeweging als groet naar haar maar zodra de hond mij opmerkte (op zeker 10 meter afstand) flipte hij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:50:31 #97
37150 livelink
pi_205569173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Blijft een bizar verhaal. Hoe je als (ogenschijnlijk) weldenkend mens niet kunt bedenken dat je hond na het aanvallen van 4 mensen misschien niet zo geschikt is gebleken als huisdier.
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik ben zelf vroeger ook eens gebeten door een hond, die altijd uit de tuin kwam rennen als je langsfietste. Eén keer had hij dus beet en hing in mijn enkellaars. Verder dan dat was hij niet gekomen. Ik fietste toen samen met mijn vriendin en hij had het broertje van mijn vriendin ook al eens gebeten.

Dus de vader van mijn vriendin besloot er maar eens langs te gaan. Zeiden die mensen doodleuk tegen hem dat ze niet begrepen dat hij zo boos was, want ze betaalden altijd de schade en de medische kosten 8)7
Totaal geen benul :|W
pi_205571410
@Leandra dat beest zou een muilkorf moeten dragen. Geen optie om iig een melding te doen bij de politie, desnoods anoniem?

Onze buren hadden een huge hond. Toen zoon een paar dagen oud was en in zn maxi cosi zat, pakte buurvrouw hem over het hek, zette hem voor hond neer (waar ik best huiverig voor was) en liet hond goed ruiken.
Vanaf dat moment konden vreemden niet meer bij zoon in de buurt komen of hond begon te blaffen en te grommen. Werkte iets te goed :D
Diezelfde hond pakte een verkoper die onaangekondigd bij buuf naar binnen liep omdat de deur open stond. Kleding stuk. Hij naar de politie, die kwam kijken, hoorde het verhaal van buuf en zei tegen verkoper: eigen schuld, had je niet zomaar binnen moeten lopen.

We wonen in een hondenrijke buurt en toch vind ik dat niet altijd fijn. Weet nooit wat een hond kan doen.

Edit: ze hebben nu een nieuwe hond en die is vaak in de voortuin. Word wel gebeld door voedselbezorgers die dan ook mijn tuin niet in durven.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205578943
Ik hoorde Mushanga gisteren voor het eerst op de radio, wat een lekker liedje O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:42:17 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205579069
We hebben toch besloten vandaag te vertrekken, dus zijn onderweg naar Limburg en daarvandaan naar Keulen.
We zien wel hoelang we wegblijven, heeft N het huis lekker voor zichzelf :')
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')