Nou en dit inderdaad. Ik vind het vooral veel geregel en gedoe en weinig relaxedquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:52 schreef SQ het volgende: [..]Heel eerlijk wil ik op dit moment de meeste landen niet bezoeken met kinderen. Ik zie vakantie nog steeds als bikkelen, en krijg echt hele zwarte gedachten bij het idee een verre dure reis te moeten maken met mijn kinderen zoals ze nu zijn. Als ik dan toch veel ruzie moet maken kan ik net zo goed thuis blijven, ofzo. Misschien verandert dat nog als ze wat groter zijn, maar ik ben wel altijd pisjaloers op anderen die dat wel gewoon kunnen / willen / durven / whatever
![]()
Gewoon chillen aan het zwembad is echt ook al meer dan prima inderdaad! Alle dagen een vol programma is natuurlijk absoluut niet nodig!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet![]()
Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijkWe gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:08 schreef exode het volgende:
Ik vind vliegen een noodzakelijk kwaad en dat nog zonder vliegschaamte. Ik vind vliegen gewoon heeeeeel erg vervelend. Je zit krap, er is altijd wel iemand die stinkt, je kan geen kant op, het eten is niet te vreten en ik kan nog wel even doorgaan met klagen.
Vliegen met kinderen vind ik next level vervelend.
Met zijn 2en hebben we aardig wat vliegreizen achter de rug. En ik was altijd erg blij als ik er was. Maar als Juul wat ouder is, zullen we vast wel eens gaan vliegen.
Wij letten overigens ook altijd op de wettelijke shit ten aanzien van homorechten omdat vaak dan mijn ouderlijke gezag niet wordt erkent.
En wat betreft bekrompen mensen, die tref je overal, ook in LA, ook in NY en ook in Nederland. 9 van de 10 keer negeer ik dat maar met kinderen erbij is dat gewoon extra vervelend.
Whut.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.
Dat is wel echt next level bedroevend.
Heb het wel even doorgehint naar mijn baileys drinkende homobroer![]()
(oh en waarom worden homo's overal veel zwaarder bestraft dan lesbo's)
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.quote:
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, het grootste deel van de wereld is tamelijk gestoord hoor.
(dat vinden ze in Kameroen waarschijnlijk ook van ons he, maar soit)
Daarom gingen wij dus jaren op rij jaar dezelfde camping in Frankrijk. Met maar 1 ook nog tamelijk gemakkelijk kind. Het herkenbare en voorspelbare maakte het voor haar een stuk fijner en gemakkelijker ben dus voor ons ook. Ze wist waar we naartoe gingen, ze kende de hele (niet zo heel grote) camping helemaal en wist wat ze kon verwachten. Niet heel spannend allemaal, maar juist daarom voor iedereen wel redelijk ontspannend.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Nou ja wij gaan dus naar een stacaravan in Normandie dit jaar. En dan komen meteen allemaal collega's met van die supergave tips in de omgeving. Alsof je vakantie pas compleet is als je elke dag vet heftig coole dingen en uistapjes doet![]()
Maar goed, die hebben dan 1 of 2 kinderen en die zijn dan stukken ouder. Of het zijn gewoon niet zulke brulapen als de mijne natuurlijkWe gaan eerst maar eens kijken of we de heenreis uberhaupt overleven. Dus Frankrijk voelt voor nu wel ff avontuurlijk genoeg
*schrapt van lijstjequote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:14 schreef SQ het volgende:
Gelukkig was ik toch al niet echt van plan om naar Kameroen te gaan.
Ja maar jullie zijn outnumbered hè? Zodra het stel met z'n allen gaat muiten hebben jullie geen kans van slagen!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Blijkbaar klopt de theorie dus wel dat homo's baileys drinkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik las in die lijst die je linkte (overigens zeer bedroevend) dat in Kameroen het drinken van baileys strafbaar is voor mannen, omdat baileys een vrouwendrankje is.
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook wel een beetje besloten dat het ook oke is om niet heel veel en ver te reizen.
Ik ben er niet bang voor en ik ben er zeker niet vies van, maar mijn leven voelt niet (meer) incompleet als ik geen fantastische verre reizen heb gemaakt.
Soberso is dat geen doen met zoveel miljard mensen op de wereld, als die allemaal veel en ver moeten reizen, dat kan helemaal niet
Dus ik geniet wel van de mooie plaatjes
Ja... dat derde kind heeft ons echt genektquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie weet dat het over 10 jaar ook weer anders is, dit zijn natuurlijk ook wel tropenjaren voor je.
Ik krijg ook wel een paniekaanval van een verre vliegreis met een dreumes trouwens, en dat staat nog los van mijn vliegangst
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
*schrapt van lijstje
welke landen hebben jullie wel nog op de bucketlist staan ( met of zonder kinderen) ?
ik wil graag een keer naar costa rica, de sechellen, nieuw Zeeland, roadtrip door Amerika.
eigenlijk ook naar Japan maar ik denk dat alles daar te klein voor ons zal zijnwij zijn lange dikkerds
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben twee wensen van reizen die we met drieën willen maken: VS en Japan. En als het kan ook nog een keer Mexico. Maar goed, ze is 13 en gaat vast niet meer tien jaar mee op vakantie en voor dergelijke vakanties zullen we wel even moeten sparen.
Vast wel inderdaadquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Vast wel als jullie naar Japan gaan hoor.
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:33 schreef SQ het volgende:
Ik zou later wel stedentrips willen maken met mijn dochter, dat lijkt me nou leuk.
En dan kan vader lekker met de jongens naar Goodwood ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat laatste moest ik Googlen maar dat zouden mijn man en Aapie (als zijn liefde voor auto's door blijft zetten) wel fantastisch vinden ja
Het lijkt me wel leuk in een gezin van meer kinderen om dan af en toe met 1 iets te gaan doen. Mijn vader heeft dat ook gedaan met alle kinderen, dat zijn bijzondere dingen om op terug te kijkenAl voel ik me een beetje bekocht want met mijn broer ging hij naar San Francisco, met mijn zus naar New York en met mij naar Londen
Londen is anders wel de leukste stadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen
disclaimer
Eens met beide puntenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Londen is anders wel de leukste stad![]()
Maar zal voor een tiener vast niet zo voelen
Omdat stoere mannenwereld?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van ouderschap. Waarin ineens alles potentieel levensbedreigend isquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:43 schreef MaJo het volgende:
Eens met beide punten
Trouwens ook iets stoms: we gaan naar Zuid-Engeland op vakantie en ik heb al heel vaak links gereden. Nu we echter met een kindje gaan vind ik het opeens spannend Wat nou als ik nu een ongeluk veroorzaak
Die afspraak (voor balkons dan) had onze VVE ook in onze flat vol bejaardenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Blijkt toch maar weer dat de 'de was mag niet in de tuin hangen te drogen als dit zichtbaar is vanaf de openbare weg' wet in bepaalde staten van Amerika zo gek nog niet is.
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:59 schreef SQ het volgende:
Ja normandie is niet heet, maar hoeft ook niet heet te zijn van mij.
Ik vond de 17 graden die we een jaar geleden in Zandvoort hadden wel echt serieus kut. De verwachtingen voor Normandie zijn voorlopig nog prima, tussen de 23 en 30 graden de komende tijd
Haha ja, dat heb je niet voor het zeggen, da's wel jammer. Zodra ze mooiweergaranties gaan verkopen sta ik vooraanquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:01 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben al meerdere van dat soort vakanties gehad. 2 wk regen in Luxemburg. 3wk regen in Noorwegen.
Vorig jaar in Frankrijk bewolkt en best fris. Hebben we week vaker in Frankrijk gehad helaas
Het lijkt me juist zo leuk om zo’n reis te maken met onze tiener. We hebben wel wat gezamenlijke wensen, maar zij heeft ook specifieke dingen die ze wil bezoeken of doen. Zie je toch ook nog eens wat anders, denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:50 schreef Loj het volgende:
Wij willen dus ook graag naar Japan, mas hebben die reis juist bedacht voor als de kids het huis uit zijn! Nog 14 jaar
Whoa wij waren op 1 reis in 4 landen op dit lijstje. En een andere keer nog naar een ander.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef exode het volgende:
[..]
Al deze 71 landen:
https://winq.nl/articles/(...)sualiteit-strafbaar/
En Namibie staat hierop, die vind ik lastig. Wij hebben er daar destijds niets van gemerkt iig.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen als je over het strand loopt, maar er is daar toch wel meer dan de kust?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:30 schreef Mariposas het volgende:
Normandië is heel leuk en mooi, maar 25 graden op de voorspelling is daar in werkelijkheid of voelt daar aan als 18 graden. Ik had 1 trui meegenomen. Alle vakantiefoto’s leken dus op elkaar.
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
Heb je het misschien extra warm met al dat temperament?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:14 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben net heeeerlijk onweer gehad. 35 graden in de Ardèche is ronduit heet, klam en vies. En onze slaapkamer is net een sauna.
En kom niet aanzetten met jamaarjijhebtspaansegenen. Want ik temperament je tegen je kop.
Wij vonden het (15 jaar geleden) dus wel een oncomfortabel idee. Maar we kwamen net uit zuid Afrika. Daar liepen we ook niet in het openbaar te viezelevozelen ofzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:28 schreef exode het volgende:
Vanyel, ik voelde me in Namibie wel op mijn gemak. Daar bestaat de wet gelukkig alleen op papier. Maar het staat nu dus wel onderaan de lijst van wishes.
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij schuiven net de tuindeur dicht omdat het toch wel fris begint te worden, stiekem best lekker.
Ik kan niet hard genoeg blazen om wat verkoeling jouw kant op te blazen amaranta. Sterkte daar in de plakwarmte
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis meequote:Op zaterdag 6 augustus 2022 11:07 schreef livelink het volgende:
Ik heb vakantie zo'n 10 jaar geleden afgezworen na een aantal traumatische vakanties. Toen heb ik me bedacht waarom ik daar in vredesnaam nog zin in had. Man en kinderen gaan sindsdien alleen. Zij blij en ik blij en collega's blij, want hoeven ze met mij ook geen rekening te houden.
Enige nadeel is het stuwmeer aan vrije dagen, want ik zie ook het nut niet zo van vrij zijn en thuis zijn. Dan voel ik me verplicht om te gaan schoonmaken, opruimen en schilderen en zo.
Dit!quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
En gewoon vrij zijn om eens lekker op de bank te liggen? Volgens mij is daar helemaal niets mis mee
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef Leandra het volgende:
Soneal en ik hebben zojuist besloten niet morgen naar Duitsland te gaan.
De buren zijn op vakantie en godzijdank hebben ze die onbetrouwbare, bijtende hond of mee (denk het niet, in de caravan), of naar een pension gebracht, dus we hebben besloten nog even te genieten van onze tuin zonder gestoorde buurhond, gaan we weg als ze terug zijn, of volgende week zondag, als ze dan nog niet terug zijn.
Maken we er deze week wel uitstapjes van.
Hahaha, een onontdekt talentquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe hard blaas jij wel niet? Het waait echt heel hard nu.
😂😂😂🤣🤣🤣
Ja, ik baal er ook wel van dat het toch meer effect op me heeft dan ik dacht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je woonplezier enigszins wordt vergalt door een hond.
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:52 schreef livelink het volgende:
Oh, wow. En ik dacht dat ik last had van de blaffende hond van mijn buren. Maar dit lijkt dan overtreffende trap te zijn
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handigquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 20:35 schreef exode het volgende:
Verloofde lag in een deuk 'bellen ze nu al aan om met jou te ouwehoeren?'
Hier ook inderdaad. Maar nu gaan ze zelfs aanbellenquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]
Bij ons is in de voortuin werken een soort van vlag uit voor buurtgenoten om te komen kletsen. Meestal niet zo erg, soms niet handig
Bij Soneal vloog hij er gelukkig achteraan en had hem vrij snel te pakken, bij mij trok hij de hond wel terug maar had duidelijk niet door hoe ernstig het was.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 20:57 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Wat heftig, zeg. Wat zegt/doet die buurman op dat moment?
[..]
Mwah deels.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef exode het volgende:
Pfff Leandra, ik herinner me nog dat je van Soneal vertelde ja. Ik zou dat als erg onprettig ervaren. Kan je er wel met de buren over praten?
Wij waren (2008) toen ook al een tikje ouder dan julliequote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:33 schreef exode het volgende:
Vanyel, ik moest even terugkijken, wij waren er in 2009 dus dat scheelt niet veel. In die periode waren we ook vooral naief in dat soort dingen, dat kan er ook mee te maken hebben.
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 20:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorig zomer had hij Soneal in zijn achterwerk gebeten nadat hij ontsnapt was tijdens het uitlaten, gelukkig niet doorgebeten.
Een week later sprak ik de buurman toen hij de hond uitliet en dacht ik van "ik kan geen buurhond hebben die ik niet vertrouw" dus ik dacht ik laat hem aan mijn hand ruiken, hand open, naar boven, niet boven zijn bek maar eronder.
Nou ja, toen moest mijn arm dus gehecht worden.
Dat was vrij nasty.
Hij is voor zover ik weet nooit uit hun tuin ontsnapt en die ene keer tijdens het uitlaten had hij de verkeerde halsband om, maar het blijft gewoon heel naar om zo'n gevaarlijk beest dat simpelweg niet onder controle is naast je te hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 22:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Allemachtig. Ik ben wel vrij bang voor honden, dus ik kan me voorstellen dat je nu niet altijd lekker buiten zit als het hem ook nog lukt om te ontsnappen.
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik ben zelf vroeger ook eens gebeten door een hond, die altijd uit de tuin kwam rennen als je langsfietste. Eén keer had hij dus beet en hing in mijn enkellaars. Verder dan dat was hij niet gekomen. Ik fietste toen samen met mijn vriendin en hij had het broertje van mijn vriendin ook al eens gebeten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 22:02 schreef Vanyel het volgende:
Blijft een bizar verhaal. Hoe je als (ogenschijnlijk) weldenkend mens niet kunt bedenken dat je hond na het aanvallen van 4 mensen misschien niet zo geschikt is gebleken als huisdier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |