Mooi jochie. Op die eerste foto staat hij echt te poseren, in zijn hemd met zijn shirt over zijn schouder.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:29 schreef Viv het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-62403993
Europees Hof voor de Rechten van de Mens gaat zich er niet in mengen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef TigerXtrm het volgende:
Tis een beetje...
...uitstel van executie.
[ afbeelding ]
dikgedrukte kan je wel weglaten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:39 schreef Elpis het volgende:
Archie ligt sinds april in coma na een online challenge waarbij hij zichzelf verstikte, hersendood en zal nooit meer uit coma ontwaken
Dus niet naar Turkije?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-beademing-hospice
Welke spanning?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp die ouders niet hoor. Deze spanningen moeten toch moordend zijn. Ik zou het achter me willen laten....
Dat jochie voelt niks hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Dieptriest voor dat jochie![]()
Hoop dat het nu snel voorbij is, dit mediacircus
Lijkt me dat er geen hospice is dat dat gaat goedkeuren.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-beademing-hospice
Ouders Archie (12) krijgen laatste kans voor stap naar hof.
Verzoek om hospice.
Eens. Laat die jongen liggen waar hij nu ligt...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:57 schreef Elpis het volgende:
En hoe willen ze dat hele circus om hem heen naar een hospice verhuizen? Er is daar ook geen personeel dat die apparatuur kan bedienen. Dus hoeveel tijd denken ze in dat hospice te hebben?
Gezeik om een mooiere plek om die stekker eruit te trekken.
Het gaat wel alle kanten op inderdaad.quote:
Nee, dat is het enige positieve: dat hij geen pijn heeft en dat hij hier niks meer van meekrijgt...quote:
Geef die ouders maar een note dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, en dan nu een hospice willen.. Ik snap die ouders niet meer.
Ja het gaat ook om haar nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:56 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Alles voor de media aandacht. Wat een walgelijk wijf is die moeder, zeg.Dit heeft echt niks meer te maken met de jongen maar alles met een aandachtszieke narcist. Niet normaal, hoor.
Dat dacht ik ook. Deze jongen is, cru gezegd, een lijk, met machines er aan vast die zorgen dat er nog een hartslag is bijvoorbeeld. Palliatieve zorg in een hospice is meestal gericht op pijnmanagement (niet nodig want geen bewustzijn en dus geen pijn meer) en het mensen nog zo comfortabel mogelijk maken in de laatste fase van hun leven (niet aan de orde want die jongen is dus al dood.)quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Is een hospice ook voor iemand die in coma/aan de apparaten ligt?Serieuze vraag. Dacht altijd dat daar alleen mensen heen gingen die nog wel bij zijn zeg maar.
Coma weet ik niet maar dit lijkt me niet helemaal de doelgroepquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Is een hospice ook voor iemand die in coma/aan de apparaten ligt?Serieuze vraag. Dacht altijd dat daar alleen mensen heen gingen die nog wel bij zijn zeg maar.
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:58 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Deze jongen is, cru gezegd, een lijk, met machines er aan vast die zorgen dat er nog een hartslag is bijvoorbeeld. Palliatieve zorg in een hospice is meestal gericht op pijnmanagement (niet nodig want geen bewustzijn en dus geen pijn meer) en het mensen nog zo comfortabel mogelijk maken in de laatste fase van hun leven (niet aan de orde want die jongen is dus al dood.)
Maar ik lees dat die moeder zegt dat een hospice al gezegd heeft dat ze Archie willen opnemen.
Een hospice is in principe voor mensen in de terminale fase. En ja, er zijn ook high care hospices.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Die moeder zegt dat he, dus hoe waar het is valt nog te bezienquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.
Wat ik er uit haal is dat ze dus een beetje tijd willen voor een waardig afscheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.
Maar waarom verwacht dat het hospice de stekkers eruit zou willen trekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:03 schreef Ama het volgende:
Ik lees nu ergens dat ze dit misschien ook wel doen zodat ze weer bij het begin kunnen beginnen en dan die hospice kunnen verbieden om de stekkers eruit te trekken en we zo weer vooraan beginnen met alles.
Klinkt best plausibel.
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar waarom verwacht dat het hospice de stekkers eruit zou willen trekken?
Misschien is het erg moeilijk om hem stabiel te houden gedurende de verplaatsing. Misschien wil het ziekenhuis die verantwoordelijkheid niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef Sumppi het volgende:
Ze geven aan dat verplaatsing een te groot risico met zich meebrengt. Dat begrijp ik niet helemaal en ik weet ook niet of het zo erg is om dat risico te lopen in dit geval. Wat komt er dan allemaal bij kijken?
Dat gaat sowieso niet gebeuren, binnen een aantal weken zullen al z'n organen uitgevallen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.
Maar dat kan sowieso niet meer, ook aan de stekkers gaat zijn lichaam op een gegeven moment gewoon vergaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.
Dat heet eigenbelang en is niet raarquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik altijd zo raar vind is dat sommige gelovige lieden vinden dat we in Jezus' naam niet het recht hebben door de machines (uitgevonden in 19e, 20e of 21e eeuw) stop te zetten.
In de tijd van Jezus toen Hij ons de weg wees sprak Hij tijdens het laatste avondmaal "Neemt deze beker" en "Neemt dit brood". Dus dat is de norm voor "toediening voedsel".
Anders had Hij ook wel de voedingssonden en de beademingsapparatuur gepresenteerd.
Raar ook dat sommige lieden het gebruik van vaccins afwijzen omdat je je lot moet overlaten aan "de Here".
In dat opzicht zijn al die medische uitvindingen die het leven "onnatuurlijk verlengen" toch ook verboden?
Een hospice dat alleen terminale patiënten opneemt, zal moeten inschatten dat hij binnen een bepaalde periode zal komen te overlijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat kan toch niet met stekker? Dit kan tot oneindig durenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een hospice dat alleen terminale patiënten opneemt, zal moeten inschatten dat hij binnen een bepaalde periode zal komen te overlijden.
En er zijn ook instellingen voor lange duur.
Blijkbaar wel, zie de berichten over orgaanuitval. Beademing alleen is niet voldoende om een bloedsomloop gaande te houden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet met stekker?
Ja, ik krijg de indruk dat de gelovige lieden graag zien dat mensen zo gebrekkig mogelijk, zo lang mogelijk doorleven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heet eigenbelang en is niet raar
Ja, dat zal het wel zijn. Wat het ziekenhuis siert, maar zo zien de ouders het niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is het erg moeilijk om hem stabiel te houden gedurende de verplaatsing. Misschien wil het ziekenhuis die verantwoordelijkheid niet.
Oh ok weer wat geleerd. Verstoppen de aders dan op een gegeven moment?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zie de berichten over orgaanuitval. Beademing alleen is niet voldoende om een bloedsomloop gaande te houden.
Nee God wil dat en ze leggen zich erbij neer zolang het in hun eigenbelang isquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, ik krijg de indruk dat de gelovige lieden graag zien dat mensen zo gebrekkig mogelijk, zo lang mogelijk doorleven.
Dan beleven ze hun "finest hour".
Het is wel iets ingewikkelder.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh ok weer wat geleerd. Verstoppen de aders dan op een gegeven moment?
Maken gifstoffen de machine kapot dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wel iets ingewikkelder.
Denk bijv. aan nieren die nog steeds moeten functioneren om gifstoffen af te voeren. Als die nieren ermee ophouden, is het verhaal ook snel afgelopen.
Het lichaam.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maken gifstoffen de machine kapot dan?
Dat is toch al stuk?quote:
Ja, doei.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is toch al stuk?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de hersenen vloeibaar worden en op een moment uit de openingen gaan druppelen.
Wat wil God?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee God wil dat en ze leggen zich erbij neer zolang het in hun eigenbelang is
Het ging meer om zijn veinzen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat gebeurt inderdaad, daarom zuigen ze vocht af via een drainagebuisje.
Wat denk je.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
Stuurt het ziekenhuis de rekening naar zijn ouders, of mag de Britse belastingbetaler dit oplossen?
Ik heb nog geen go fund me gezien…quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
Stuurt het ziekenhuis de rekening naar zijn ouders, of mag de Britse belastingbetaler dit oplossen?
De factuur kunnen de ouders onmogelijk betalen (lijkt me) dus dan zal er wel een crowdfunding komen. Dus het het Britse volk draait sowieso op voor de kosten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen flauw idee. Daarom vraag ik het ook.quote:
Zal wel gewoon vergoed worden door het ziekenfonds hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Daarom vraag ik het ook.
https://www.gofundme.com/f/just-for-archiequote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nog geen go fund me gezien…
Toch onbegrijpelijk dat de zorgkosten onbetaalbaar worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zal wel gewoon vergoed worden door het ziekenfonds hoor.
Geen idee hoe dat aan de overkant van het water zit. Maar dat de zorgkosten hier de pan uit rijzen komt zeker niet alleen door de zorg van patiënten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch onbegrijpelijk dat de zorgkosten onbetaalbaar worden.
Zo’n dooddoener.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch onbegrijpelijk dat de zorgkosten onbetaalbaar worden.
NHS, de belastingbetaler dus.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
Klopt. Daarom zei ik al:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
NHS, de belastingbetaler dus.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat zou het kosten aan mankracht en geld om een hersendood kind jaar in, jaar uit te verzorgen?
Als iemand dat zelf kan financieren en medisch personeel weet te vinden dat zich daarvoor wil inzetten is het nog tot daaraan toe, maar volledig betaald van gemeenschapsgeld? Terwijl de verwachte baten voor de patiënt nul komma nul zijn? Dat lijkt me niet houdbaar.
Waarom dan niet de jongen "natuurlijk" dood laten gaan. Dan gaat hij een maandje later.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zie de berichten over orgaanuitval. Beademing alleen is niet voldoende om een bloedsomloop gaande te houden.
Bedoel je, waarom werkt het ziekenhuis daar niet aan mee? Die volgen hun protocollen en daar past het niet in.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom dan niet de jongen "natuurlijk" dood laten gaan. Dan gaat hij een maandje later.
Nja als er een crowdfunding komt kun je nog zelf bepalen of wilt bijdragen of niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De factuur kunnen de ouders onmogelijk betalen (lijkt me) dus dan zal er wel een crowdfunding komen. Dus het het Britse volk draait sowieso op voor de kosten.
Hoe waardig is dat als de hersenen nu al aan het vergaan zijn?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom dan niet de jongen "natuurlijk" dood laten gaan. Dan gaat hij een maandje later.
Ja, dat bedoel ik. Hmm oke. In dit geval had wellicht van protocol afgeweken kunnen worden. Je hebt nu eenmaal met ouders te maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedoel je, waarom werkt het ziekenhuis daar niet aan mee? Die volgen hun protocollen en daar past het niet in.
Als hij er niks van voelt wat is we dan onwaardig aan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:43 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hoe waardig is dat als de hersenen nu al aan het vergaan zijn?
Voor papa en mama gezelliger misschienquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gaat wel alle kanten op inderdaad.
Ik begreep dat volgens de artsen de organen van de jongen de komende weken uit gaan vallen, ondanks de beademing. Dan klinkt een hospice als een prima compromis zodat de ouders de situatie leren accepteren. Ik vraag me alleen af wat voor zorg een hospice precies kan bieden.
Het is toch al aan alle kanten opgerekt? Het ziekenhuis werkt zelf mee aan uitstel omdat ze de zoveelste juridische uitweg ontdekt hebben. Dat raakt na het Europese hof een beetje opgedroogd. Op een goed moment is het gewoon klaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Hmm oke. In dit geval had wellicht van protocol afgeweken kunnen worden. Je hebt nu eenmaal met ouders te maken.
Ik kan het helemaal niet begrijpen. 99,9% van de mensen gaat niet zo ver als deze vrouw, en gaan ook niet naar tien rechters.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar er zijn wettelijk gezien blijkbaar genoeg kansen die de ouders kunnen aanpakken om dit voort te laten duren. Ik kan ondanks alles heel goed begrijpen dat de ouders er alles uit willen halen wat er in zit. En als ik dan als belastingbetaler hier dan wat zal het zijn? Een paar euro? aan zou moeten betalen, boeiend.
Wellicht, maar niet onwaar. Het is een onprettige discussie, maar we kunnen niet iedereen tot in het oneindige blijven helpen via ons collectieve zorgsysteem, ook buiten dit soort extreme gevallen om. We zorgen onszelf failliet als we deze discussie niet eindelijk een keer gaan voeren.quote:
Dat heb ik ook niet gezegd, maar het is wel een belangrijke factor. We kunnen meer, maar we durven niet te zeggen dat het af en toe ook gewoon niet moeten doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat aan de overkant van het water zit. Maar dat de zorgkosten hier de pan uit rijzen komt zeker niet alleen door de zorg van patiënten.
Die protocollen zijn er natuurlijk ook niet voor niets. Zo is het nogal een belasting voor de verpleging, lijkt mij. De tijd en de middelen zullen ze ook liever willen besteden aan patiënten die nog een kans hebben. En zo zijn er vast nog meer redenen te bedenken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat laatste speelt idd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
God verhoede dat we medicatie tegen kanker vinden die een miljoen per patiënt kost.
Hun uitspraken zijn niet erg netjes nee. Dat ben ik met je eensquote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan het helemaal niet begrijpen. 99,9% van de mensen gaat niet zo ver als deze vrouw, en gaan ook niet naar tien rechters.
Ze zijn totaal ontspoord (ziekenhuis beschuldigen van executie). Iemand moet dat snel een halt toeroepen en die mensen tegen zichzelf in bescherming nemen, in plaats van te roepen dat 'iedereen alles zou proberen'.
Er gaan wat facebook-berichten rond van voorbeelden dat Archie de hand dichtknijpt om de vinger van de moeder. Foto's er bij... Je kent dat wel.....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hun uitspraken zijn niet erg netjes nee. Dat ben ik met je eensMaar ik vind het een lastige kwestie. Waarschijnlijk zien de ouders in alles een een sprankje hoop en waarschijnlijk ook in dingen die er helemaal niet zijn. Tsja, ik kan het allemaal wel snappen.
Guilty by association door een ficitief persoon gebaseerd op iemand uit een totaal ander land die zich bezighoudt met totaal andere zaken dan dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er gaan wat facebook-berichten rond van voorbeelden dat Archie de hand dichtknijpt om de vinger van de moeder. Foto's er bij... Je kent dat wel.....
En dan komen allerlei "William Angel" (Willem Engel in het VK) types die een neef van een buurman hebben die ook aan de beademing zat waarbij de artsen "het" wouden opgeven, maar nu al weer de marathon loopt etc.
U hier?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Guilty by association door een ficitief persoon gebaseerd op iemand uit een totaal ander land die zich bezighoudt met totaal andere zaken dan dit.
Ik denk dat de kronkelaward 2022 naar jou gaat.
Dat waren comapatiënten. Dit is geen comapatiënt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
U hier?
Haha, dank je!
Ook wat in andere landen speelt kan een precedent zijn voor "ons allen", ook voor NL.
Deze Archie-kwestie speelde ooit ook in de VS (Terri Schiavo) en Frankrijk (Vincent Lambert).
Ethische kwesties die ook in NL maatschappij zouden kunnen spelen. Vandaar wel interessant om uit te diepen hoe we dit zullen duiden.
OK, interessant.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat waren comapatiënten. Dit is geen comapatiënt.
Heel anders. Beiden waren vegetatief, dan is er wel hersenactiviteit. Archie zal niet nog jaren ‘in leven’ blijven, want er gaat geen bloed naar de hersenen en het proces van afsterven en organen die gaan stoppen is al gaande.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
OK, interessant.
Maar maakt dat de zaak anders?
Ik meende dat Terri Schiavo ook "geen hersenactiviteit" had.
Wat is het essentiële verschil.
In alle gevallen toch "geen kans op genezing"?
Afkoppelen kan toch niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ming-onlinechallenge
Ik snap nu die artsen niet.
Wat voor 'aanzienlijk risico' zou er zijn om die jongen te verplaatsen? Dan koppelen ze hem toch af en geven het kind aan de ouders mee. Is dat 'aanzienlijke risico' toch de ouders hun pakkie an
Dus mét de apparatuur van het ziekenhuis naar een hospice. Oké... Zou als ziekenhuis zeggen: onze apparatuur dus dat komt de afdeling niet af.quote:
Zonde van de organen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dus mét de apparatuur van het ziekenhuis naar een hospice. Oké... Zou als ziekenhuis zeggen: onze apparatuur dus dat komt de afdeling niet af.
Dus: hier is je kind, wij hebben ons best gedaan en zoek het nu maar zelf uit.
Maar zo zal het dan niet werken![]()
En ondertussen gaat dit circus door. Triest.
Dank.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel anders. Beiden waren vegetatief, dan is er wel hersenactiviteit. Archie zal niet nog jaren ‘in leven’ blijven, want er gaat geen bloed naar de hersenen en het proces van afsterven en organen die gaan stoppen is al gaande.
En de controverse was niet dat een ziekenhuis de behandeling wilde staken, maar dat familieleden onderling het niet eens waren.
God wil niet dat hij afgekoppeld wordt want dat is niet natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dus mét de apparatuur van het ziekenhuis naar een hospice. Oké... Zou als ziekenhuis zeggen: onze apparatuur dus dat komt de afdeling niet af.
Dus: hier is je kind, wij hebben ons best gedaan en zoek het nu maar zelf uit.
Maar zo zal het dan niet werken![]()
En ondertussen gaat dit circus door. Triest.
nog een potjequote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:16 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
https://www.gofundme.com/f/just-for-archie
Maar volgens mij betaalt de NHS dit idd.
Daar zal niet veel meer van over zijn, lijkt mij.quote:
Ja, maar de rechtszaken betaald de NHS natuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:16 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
"Gij zult gebruiken den voedingssonde"quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:30 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
God wil niet dat hij afgekoppeld wordt want dat is niet natuurlijk.
Ofzo.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:16 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal want aan zo'n apparaat hangen is wel natuurlijkquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:30 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
God wil niet dat hij afgekoppeld wordt want dat is niet natuurlijk.
Ofzo.
Ook door die schoonzus gestart zie ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:33 schreef suzi1 het volgende:
[..]
nog een potje
https://www.justgiving.com/crowdfunding/spreadthepurplewave
Nee, dat neem ik aan van nietquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar de rechtszaken betaald de NHS natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:35 schreef maily het volgende:
[..]Storten ze dat geld ook terug als ie wel het loodje legt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man man man, het wordt steeds idioter. Die ouders zouden eigenlijk uit de ouderlijke macht moeten worden gezet
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:35 schreef maily het volgende:
[..]dat ijsje dat dan een ander vast mag houden en in zn mond moet proppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kijk hij is hersendood en er blijft niks meer van over. maar die moeder kan toch ook wel na gaan denken dat als hij al wel zgn nog zou kunnen leven en een jaar of wat door kan, dat hij dan totaal geen leven heeft.
en ja 'je' hoeft me niet uit te leggen dat er hier geen sprake van zal zijn, maar gaat me even om die moeder.
Nee daar is het denk ik al te laat voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Daar zal niet veel meer van over zijn, lijkt mij.
volgens mij lukte het refunden allemaal niet zo goed. heb gister wel het eea gelezen nav een link hier. werd je niet vrolijker van trouwens. echt een afkeer van vooral die moeder.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Storten ze dat geld ook terug als ie wel het loodje legt?
Man man man, het wordt steeds idioter. Die ouders zouden eigenlijk uit de ouderlijke macht moeten worden gezet
Dat gebeurd bij Nouri en Schumacher toch ook niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso niet gebeuren, binnen een aantal weken zullen al z'n organen uitgevallen zijn.
Die verkeren in een vegetatieve staat na coma.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat gebeurd bij Nouri en Schumacher toch ook niet?
Ze gaat blijkbaar over lijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:41 schreef suzi1 het volgende:
[..]
volgens mij lukte het refunden allemaal niet zo goed. heb gister wel het eea gelezen nav een link hier. werd je niet vrolijker van trouwens. echt een afkeer van vooral die moeder.
Toen was die knul 10. Kom op, ik was jaloers op een vriendinnetje van mij die een soort trouwjurk had. Dat wilde ik ook. Dat was een heilige communie wist ik veel. Jonge kinderen boeit het geloof echt niet zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:43 schreef suzi1 het volgende:
mijn speculatie (magda?) is trouwens dat ze de kerk in armen hebben genomen omdat die wat dit soort zaken nogal gul kunnen zijn. marja, die zijn daar dan ook weer zelf bij.
ondanks dat moeders zei dat archie 2 jaar terug al gedoopt wilde worden.
Helemaal dit jaquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:49 schreef suzi1 het volgende:
waar ik eerder nog begrip had begint nu de walging de overhand te nemen.
Nu toch ook? En als het straks officieel klaar is, en met de begrafenis en ga zo maar door.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ze gaat blijkbaar over lijkenOh nee, nog niet.
En stel nou, dat er een ienimienie pietepeuterige onwaarschijnlijk nihil kleine kans zou zijn dat het kind niet sterft, dan zal hij toch nóóit meer ook maar iets kunnen behalve liggen vegeteren?
Maar ja, dan heeft die moeder wél alle aandacht.
Ja, maar dan vergeet men het op den duur weer. Moet ze gaan afkicken dat ze niet meer op de voorpagina staat.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:50 schreef maily het volgende:
[..]
Nu toch ook? En als het straks officieel klaar is, en met de begrafenis en ga zo maar door.
Mhmm, zelfs als dat zo is dan zijn er nog de rechtbank kosten en die kunnen ook aardig oplopen. Maar het kan ook gewoon in de zakken van ouders et al verdwijnen, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:36 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ook door die schoonzus gestart zie ik.
[..]
Nee, dat neem ik aan van nietMaar volgens het judgement een tijdje terug werken die advocaten pro bono. https://www.judiciary.uk/(...)bee-judgment-2-1.pdf
Zijn verjaardag, zijn sterfdag, zijn begrafenisdag ....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, maar dan vergeet men het op den duur weer. Moet ze gaan afkicken dat ze niet meer op de voorpagina staat.
Daar ga je in de Britse pers niet ver mee komen, denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef maily het volgende:
[..]
Zijn verjaardag, zijn sterfdag, zijn begrafenisdag ....
De eerste kerst zonder hem ....
Oh heb altijd gedacht dat Nouri ook hersendood was. Maar blijkbaar doet iets het nog daar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die verkeren in een vegetatieve staat na coma.
Deze Engelse jongen ligt niet in coma, hij is hersendood.
Maar dat komt dan niet op de voorpagina dus niet veel aandacht dan. Nouja, wie weet wat ze er dan idd weer voor dramatisch iets van maaktquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef maily het volgende:
[..]
En soort Rachel Hazes maar net ff iets anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef maily het volgende:
[..]
Neverending storyquote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Misschien heeft ze de filmrechten al verkocht.
Er is kennelijk nog veel onwetendheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh heb altijd gedacht dat Nouri ook hersendood was. Maar blijkbaar doet iets het nog daar.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:59 schreef suzi1 het volgende:
nou ik ga haast vermoeden dat ze aan munchausen by proxy lijdt. en ik ben nou niet echt van de stempels uitdelen
Dames. Misschien elkaar niet zo ophitsen.quote:
Ze heeft nog een kind.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, maar dan vergeet men het op den duur weer. Moet ze gaan afkicken dat ze niet meer op de voorpagina staat.
Ook daarmee wist ze de media te halen, weliswaar onder haar oude naam.quote:
Teringquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:08 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ook daarmee wist ze de media te halen, weliswaar onder haar oude naam.
https://www.gazette-news.(...)-by-phone-box-glass/
Dat je dat nog niet wist, joh.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat trekt toch minder de aandacht in de media.
Wist alleen dat er nog een ander kind was maar wist zo snel leeftijd niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat je dat nog niet wist, joh.
Jij niet alleen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:31 schreef Forbry het volgende:
Mijn onderbuik heeft een heel slecht gevoel bij die moeder...
Ik had op diezelfde site ook een nieuwsbericht gelezen over de moeder. Ze had zich nogal laten gaan tegen twee meiden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:08 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Ook daarmee wist ze de media te halen, weliswaar onder haar oude naam.
https://www.gazette-news.(...)-by-phone-box-glass/
Ik vraag me vooral steeds meer af wat er is gebeurd voordat die jongen zichzelf heeft opgehangen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:45 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Jij niet alleen.
Op Reddit lopen aardig wat topics over Archie maar vooral over het zwaar ongepaste gedrag van zijn moeder, en dat ze de verhalen over zijn ophanging steeds blijkt te veranderen. En nog zoveel meer. Een ontzettend naar wijf schijnt het te zijn. Geen wonder dat Archie zich verhangen heeft. Wie weet wat die knul allemaal heeft moeten meemaken met haar.
Mensen vragen zich af of ze niet eens doorgelicht moet worden door de politie. Kan het er alleen maar mee eens zijn.
Waar op Reddit?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:45 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Jij niet alleen.
Op Reddit lopen aardig wat topics over Archie maar vooral over het zwaar ongepaste gedrag van zijn moeder, en dat ze de verhalen over zijn ophanging steeds blijkt te veranderen. En nog zoveel meer. Een ontzettend naar wijf schijnt het te zijn. Geen wonder dat Archie zich verhangen heeft. Wie weet wat die knul allemaal heeft moeten meemaken met haar.
Mensen vragen zich af of ze niet eens doorgelicht moet worden door de politie. Kan het er alleen maar mee eens zijn.
https://www.reddit.com/r/(...)nts_to_take_case_to/quote:
Vaak zie je dat het komt door een uit de hand gelopen masturbatiesessie. Maar dat lijkt me hier sterk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral steeds meer af wat er is gebeurd voordat die jongen zichzelf heeft opgehangen.
Het mens is echt compleet geschift. Een bully. Het laagste van het laagste uitschot dat er bestaat, dat is wat ik vooral lees over deze mevrouw en haar gedragingen richting de verzorgers van haar al maanden geleden overleden kind. En ze zal nog veel erger worden als de stekker eruit gaat heb ik begrepen. Maar dan hoop ik dat ze haar bij d'r dikke lelijke Engelse reet pakken en haar zo de straat opmieteren. Toch niet normaal dat 1 persoon zo een hele afdeling op stelten kan zetten waar nog meer zieken liggen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had op diezelfde site ook een nieuwsbericht gelezen over de moeder. Ze had zich nogal laten gaan tegen twee meiden.
Ik gok dat ze flink de boel op stelten heeft gezet in het ziekenhuis en nog steeds doet. Dat is misschien ook de reden waardoor Archie nu nog leeft. Waar deze vrouw voor geen reden vatbaar is zijn andere mensen toch wat toegankelijker.
Ik weet dat dit een aanname is, maar het past m.i. wel bij het beeld wat ik nu bij de moeder heb.
Sommigen beweren dat er een ruzie met zijn moeder aan vooraf is gegaan. Maar of dat klopt weet alleen zijn moeder en die verzint een challenge of steeds andere verhalen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral steeds meer af wat er is gebeurd voordat die jongen zichzelf heeft opgehangen.
Zoek op zijn naam en er komt een hele rits aan topics waar veel info staat her en der.quote:
Het kan op zich wel, 12 jaar is oud genoeg daarvoor maar om nu meteen aan zoiets te denken bij een 12 jarige gaat mij ook wat te ver.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vaak zie je dat het komt door een uit de hand gelopen masturbatiesessie. Maar dat lijkt me hier sterk.
Dat boeit gristenen niet. Volgens hun is dat dan gewoon de wil van God.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:43 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hoe waardig is dat als de hersenen nu al aan het vergaan zijn?
https://www.reddit.com/r/(...)seek_permission_for/quote:His mother also publicly stated that he had been a 'problem child' and the only punishments that worked to curb his behaviour was public humiliation and belittling.
WTF? Wat is dat voor een graftakketrol?quote:
Mag toch hopen dat politie dan een keertje komt helpen om die moeder weg te halen daar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:15 schreef maily het volgende:
[..]
Kolere. Eens zien hoe lang ze dat volhoudt
Kan ze de politie de schuld geven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat politie dan een keertje komt helpen om die moeder weg te halen daar.
Hoe kunnen hersenen nou vergaan? Kind leeft gewoon nog. Is alleen in coma.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:14 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dat boeit gristenen niet. Volgens hun is dat dan gewoon de wil van God.
Lijden zult gij, met een hoofdletter L, tot de dood aan toe.
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe kunnen hersenen nou vergaan? Kind leeft gewoon nog. Is alleen in coma.
Dat is toch altijd triest he. Stel je voor je moet een taxi betalen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:17 schreef lily het volgende:
op zijn fiets werd geschept door een auto (dronken automobilist)
Kijk, en precies hierom haat ik dus christenen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is altijd zo'n nare manier hoe "de Kerk" zich hier altijd weer tussenwurmt.
Aan de ene kant zitten ze te tetteren dat je geen verworvenheden mag gebruiken zoals een anticonceptiepil of vaccin. Want als God wil dat je zwanger of geïnfecteerd raakt mag je je daar niet in verzetten.
Maar als diezelfde medische wetenschap een voedingssonde-toedieningsapparaat heeft uitgevonden of beademingsapparatuur dan staan ze met hun neus voorop om het als een algehele verplichting toe te schrijven.
Dan hoor je weer niet "Laat het over aan Gods wil", zonder al die moderne medische toeters en bellen.
Het doel schijnt te zijn:
"Zoveel mogelijk zieke mensen zo lang mogelijk laten voortsukkelen."
Schandalig .... jouw oom en tante helemaal overrompeld natuurlijk ....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef lily het volgende:
Tja, hij kreeg een jaar rijontzegging en 400 gulden boete. 1984 heh.
Dat kind is zo dood als een pierquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nope. Hij is hersendood met 0,0 kans op hetstel. Geen vegetatieve toestand, volledig hersendood. Onomkeerbaar dus.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hun zoon was dood (hersendood).quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:43 schreef maily het volgende:
[..]
Schandalig .... jouw oom en tante helemaal overrompeld natuurlijk ....
Oke, nou dan zou ik ook als ik een van de ouders was moeten toegeven dat de stekker er uit zou moeten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nope. Hij is hersendood met 0,0 kans op hetstel. Geen vegetatieve toestand, volledig hersendood. Onomkeerbaar dus.
Het had menselijker gebracht moeten worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:46 schreef lily het volgende:
[..]
Hun zoon was dood (hersendood).
De reactie van het ziekenhuis was niet heel handig maar veranderde niks aan de situatie.
En de straf van de veroorzaker ook niet, maar goed. Hun leven was sowieso getekend.
Ze hebben trouwens wel nog zijn organen gedoneerd.
De kerk is jaloers op de verworvenheden van de niet-godsdienstige maatschappijen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:39 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Kijk, en precies hierom haat ik dus christenen.
Als ik een christen ontmoet die niet veroordelend is en die een ander niets opdringt dan hoor je me niet. Maar ik moet de eerste nog tegenkomen. In de kern zijn ze helaas allemaal hetzelfde, is althans mijn ervaring èn die van mijn naastenm
Zie je nu ook weer met dit loeder van een moeder.
Ik heb "geloven" enigszins gerectificeerd. Het gaat meer om het instituut kerk met al zijn verplichtingen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:54 schreef suzi1 het volgende:
door te stoppen met geloven krijg je er +20 jaar bij
Exact. En daarom zijn het voor mij barbaren. Door en door verrot.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De kerk is jaloers op de verworvenheden van de niet-godsdienstige maatschappijen.
In tijden dat in NL iedereen nog braaf in de kerkbankjes zat ging 7 van de 10 kinderen dood en de rest werd nog geen 60.
In de loop van de 20e eeuw is het grootste deel van het geloof afgestapt (herstel: uit de officiële kerk gaat), en pats boem, ineens wordt men 80 en hoger.
Het is dan wel logisch dat je gewoon rationeel de kansen op herstel e.d. met alle mogelijkheden afweegt, op medisch gebied.
Wat is redelijk en wat is logisch. Je ontkomt daar niet aan.
En dat systeem van afweging willen die zure Christenen een beetje in de war schoppen.
Zodat straks niemand meer geholpen kan worden.
Terecht.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:31 schreef Forbry het volgende:
Mijn onderbuik heeft een heel slecht gevoel bij die moeder...
wat zouden ze voor haar dan nog kunnen betekenen? of wat zou ze dan van ze willen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:00 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Exact. En daarom zijn het voor mij barbaren. Door en door verrot.
Een oude kennis van mij is stervende aan anorexia (41 jaar, 25 kg) en - zoals uiteraard te verwachten valt - laten die smerige honden haar volledig aan haar lot over.
Tja, hersendood. Ze hebben de definitie ervan, en de criteria om het vast te stellen, al eens moeten wijzigen. Dan kan ik begrijpen dat sommige ouders er weinig vertrouwen in hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nope. Hij is hersendood met 0,0 kans op hetstel. Geen vegetatieve toestand, volledig hersendood. Onomkeerbaar dus.
Hoe kun je lachend poseren bij je kind die hersendood in een ziekenhuis ligt?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:01 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Terecht.
https://kiwifarms.net/thr(...)-purple-wave.124942/
Eigenlijk gaat het ook niets helpen, want ik merk aan alle kanten dat ze niet daadwerkelijk wil herstellen, maar stiekem geniet van de aandacht en de slachtofferrol. Wel heeft ze al 10000 euro van goedgelovige mensen weten af te troggelen met een GoFund. Uitgenast type.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:04 schreef suzi1 het volgende:
[..]
wat zouden ze voor haar dan nog kunnen betekenen? of wat zou ze dan van ze willen?
een gebedje gaat niet helpen. net zo min als een gofundme
Toch is bij deze knul duidelijk vastgesteld dat hij al op 31 Mei is overleden. Maar loedermoeder melkt het graag uit. Alles voor de aandacht.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, hersendood. Ze hebben de definitie ervan, en de criteria om het vast te stellen, al eens moeten wijzigen. Dan kan ik begrijpen dat sommige ouders er weinig vertrouwen in hebben.
Dat kan je enkel als je ernstig psychisch gestoord bent. Een andere verklaring heb ik er niet voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe kun je lachend poseren bij je kind die hersendood in een ziekenhuis ligt?
Ik zie haar sowieso maar zelden echt huilen ofzo.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat ZIJ op de foto moet met haar smoel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zegt op zich niks, dat kan ze ook aan zijn bed doen wanneer er geen camera's zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie haar sowieso maar zelden echt huilen ofzo.
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, hersendood. Ze hebben de definitie ervan, en de criteria om het vast te stellen, al eens moeten wijzigen. Dan kan ik begrijpen dat sommige ouders er weinig vertrouwen in hebben.
https://nos.nl/artikel/22(...)-ontwaakt-onmogelijkquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
Dat is god's wil, en je weet: zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef Jan_Lul het volgende:
waarom is dit groot nieuws in Nederland, als er bij een of ander kind in de UK wel of niet de stekker eruit getrokken wordt? Hier gaat het er al bijna 3 topics over, het was zelfs op het landelijk journaal op tv. Waarom?
Het nieuws is, dat het nieuws is. Het zegt iets over de maatschappij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef Jan_Lul het volgende:
waarom is dit groot nieuws in Nederland, als er bij een of ander kind in de UK wel of niet de stekker eruit getrokken wordt? Hier gaat het er al bijna 3 topics over, het was zelfs op het landelijk journaal op tv. Waarom?
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:quote:Om vast te stellen of er echt sprake is van hersendood wordt er verplicht een serie tests uitgevoerd, van het testen van reflexen tot metingen van de hersenactiviteit. "In Nederland is het nog nooit voorgekomen dat iemand na zo'n procedure hersendood werd verklaard en toch weer bijkwam."
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954quote:Hospital bosses want an unconscious 12-year-old boy tested to see if he is brain dead – and have asked a High Court judge for permission.
Nee dat zegt iets over de journalist, die bepaalt wat nieuws isquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het nieuws is, dat het nieuws is. Het zegt iets over de maatschappij.
Het geval van Lewis Roberts was in het VK en recenter. Een jongen van 19 die ook ‘brain stem dead’ was verklaard, aan de machines werd gehouden ivm orgaandonatie en toch een paar uur voordat men tot het uitnemen van organen over zou gaan tekenen van leven begon te vertonen. Wat ik begrijp, is dat hij nog altijd aan het revalideren is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-stoke-staffordshire-61220154quote:Following reviews the Intensive Care Society said updated procedures "would alert clinicians to the need to take extra diagnostic caution if a similar circumstance ever arose again in the future".
University Hospitals of North Midlands NHS Trust, where Mr Roberts was treated, said national clinical guidelines were strictly followed when he was declared brain-stem dead.
In cases like this, it added, where "the rarest of events occur", national guidelines are rightly reviewed so changes can be made.
De gebruikelijke test kon niet worden uitgevoerd. In plaats daarvan is 31 mei een MRI gedaan. Op grond daarvan heeft een rechter hem doodverklaard.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:
[..]
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:
[..]
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954
Ik kon niet terugvinden of de procedure inmiddels wél doorlopen is.
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat zegt iets over de journalist, die bepaalt wat nieuws is
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:
[..]
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:
[..]
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954
Ik kon niet terugvinden of de procedure inmiddels wél doorlopen is.
Waarom de vergelijking met complotverhalen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.
[..]
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.
De "kou" wordt nooit uit de lucht genomen. Omdat er altijd weer nieuwe complottheorieën komen dat ze een plek zijn vergeten... etc.
Dit is ook zoiets. Het is altijd "Ja maar er was een geval...toen en toen..."
Dat is maar de vraag. Interesse wordt gewekt door wat je leest. Als je het niet kan lezen omdat het er niet is kan je er ook geen interesse voor ontwikelen omdat je niet weet dat het er is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.
[..]
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.
De "kou" wordt nooit uit de lucht genomen. Omdat er altijd weer nieuwe complottheorieën komen dat ze een plek zijn vergeten... etc.
Dit is ook zoiets. Het is altijd "Ja maar er was een geval...toen en toen..."
Alle aandacht die er "d'rum herum" allemaal in gang wordt gezet kan dit wel oproepen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom de vergelijking met complotverhalen?
De berichtgeving omtrent de zaak van Archie is toch gewoon feitelijk. Het is ongewoon dat ouders op deze manier alle legale wegen zoeken om het ontkoppelen van life support tegen te houden..
Welke geruchtenmachine?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Alle aandacht die er "d'rum herum" allemaal in gang wordt gezet kan dit wel oproepen.
Je hoeft maar zo'n "geval uit 2000 zoveel" in gedachten hebben of de geruchtenmachine gaat weer op volle toeren.
Er wordt links en rechts beweerd dat met "meer geld" er nog wel een genezingsproces mogelijk is. Dat "geld" de bottleneck is.quote:
Ik heb helemaal niet het idee dat dit relevant is in de berichtgeving omtrent deze zaak. Ik ben het nog niet een keer tegengekomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er wordt links en rechts beweerd dat met "meer geld" er nog wel een genezingsproces mogelijk is. Dat "geld" de bottleneck is.
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet het idee dat dit relevant is in de berichtgeving omtrent deze zaak. Ik ben het nog niet een keer tegengekomen.
Ik heb meer het idee dat jij dit topic nu richting het complotterige wil trekkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.
Het gevoel van "geheime agenda" dat "de elite" heeft.
Die discussie is vergelijkbaar met "voltooid leven" discussie. Prominente Nederlanders maken reclame over "Ik maak zelf mijn keuze", terwijl veel burgers een "geheime agenda" vermoeden van. "U zet mij onder druk, om AOW kosten te besparen als ik dood ben"
Medici hebben het over "the best interest for Archie".
Veel reacties (ook uit kerkelijke kring) beweren dat de dood niet "the best interest" is, maar je hoort best wel het vermoeden van het financiële argument.
Ja, omdat dit verschijnsel uiteindelijk de oorzaak is dat dit nieuws blijft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat jij dit topic nu richting het complotterige wil trekken
Alles wat jij er nu bij trekt, daar hecht je kennelijk waarde aan. Als je dat nou eens niet zou doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, omdat dit verschijnsel uiteindelijk de oorzaak is dat dit nieuws blijft.
Mensen smullen van deze opgeblazen anekdotische gevallen. Lekker overzichtelijk. Geen statistieken. Da's allemaal maar moeilijk.
Het is natuurlijk per definitie anekdotisch. Dit is een ontzettend sterk gegeven: “In Nederland is het nog nooit voorgekomen dat iemand na zo'n procedure hersendood werd verklaard en toch weer bijkwam."quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)-ontwaakt-onmogelijk
Er worden vraagtekens gezet bij dit verhaal. Verder heb ik niet gelezen. Maar ik geloof eerder het nuchtere NL verhaal dan de spectaculaire versie. Anekdotisch volgens mij.
Snap ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alles wat jij er nu bij trekt, daar hecht je kennelijk waarde aan. Als je dat nou eens niet zou doen.
https://www.neurologie.nl(...)en-en-antwoorden.pdfquote:Hoe ziet het hersendoodprotocol eruit?
Het hersendoodprotocol kent wereldwijd dezelfde onderdelen:
1. er is een duidelijke diagnose die past bij onomkeerbare hersenschade (bijvoorbeeld: geen
hersenactiviteit, geen reactie op pijn of zintuigelijke prikkels);
2. er zijn geen medicijnen gegeven die de hersenfuncties onderdrukken;
3. er is neurologisch onderzoek uitgevoerd (testen en metingen van hersenfuncties), die uitwijst dat er geen
enkele reactie meer is van de hersenen op prikkels uit de omgeving;
4. er is een apneutest gedaan om na te gaan dat er geen ademhaling is.
Dat ouders zo tot het uiterste gaan is kennelijk wel nieuwswaardig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar: als je dit hele geval op zichzelf beschouwt is er nul komma nul nieuwswaarde.
Afwegingen mbt einde leven over machines is volgens mij an every day job.
Het feit dat dit zo'n krankzinnige nieuwswaarde heeft, vind ik wel nieuwswaardig in een maatschappij waar veel mensen overal wat achter zoeken.
Maar kennelijk kunnen er fouten worden gemaakt bij het onderzoek. Dan wordt iemand onterecht hersendood verklaard. Zie mijn eerste post over Lewis Roberts. Naar aanleiding van dat geval hebben ze de protocollen om hersendood vast te stellen nog eens tegen het licht gehouden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.neurologie.nl(...)en-en-antwoorden.pdf
Daarom is het ook onmogelijk om te herstellen. De hersenen zijn dood en daarmee ook de patient.
Dat geval kende ik niet. Wat een verhaal. Ik kwam wel een ander verhaal tegen uit het buitenland waarbij er duidelijk in de procedure van hersensdoodverklaring iets niet goed was gegaan. Die persoon moest trouwens ook lang revalideren, maar herstelde wel boven verwachting goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het geval van Lewis Roberts was in het VK en recenter. Een jongen van 19 die ook ‘brain stem dead’ was verklaard, aan de machines werd gehouden ivm orgaandonatie en toch een paar uur voordat men tot het uitnemen van organen over zou gaan tekenen van leven begon te vertonen. Wat ik begrijp, is dat hij nog altijd aan het revalideren is.
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-stoke-staffordshire-61220154
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5102206/quote:At the time of his brain-only autopsy, TK's body measured approximately 3½ feet long with an approximate weight of 155 pounds. His extremities were symmetric, but poorly developed with muscles of severely reduced mass. His head was disproportionately small for his body size, probably because he did not have a growing brain to keep expanding the skull.
When the skull was opened, the autopsy revealed a hard, nearly spherical mass of approximately four inches in diameter with an irregular surface. No definite posterior brain structures including neither the cerebellum nor the brain stem were identifiable. CT analysis revealed irregular densities and signal changes consistent with calcification throughout the interior of the mass. MRI of the same sample revealed no identifiable specific anatomic brain structures. Sectioning of the mass with a saw revealed that the specimen consisted of a hollow hard-calcified shell containing semisolid material resembling clotted blood surrounding cyst-like spaces. There were no identifiable cerebral structures within the mass. Microscopic examination revealed mineralized deposits and material that resembled blood clots that had become, as the autopsy described it, “mummified.” No nerve cells or nerve cell structures were recognizable under the light microscope. No signals for any neuronal specific markers were detected by immunohistochemistry.
The pathology report concluded: “Our pathologic findings at autopsy confirmed that [TK's] brain had been destroyed by the events associated with the episode of H. influenzae type b meningitis, whereas his body remained alive (brain death with living body) for an additional two decades, a duration of survival following brain death that far exceeds that of any other reports” (Repertinger et al. 2006, 594).
Ik kwam dit verhaal ook pas tegen toen ik n.a.v. de berichten van deze week de nieuwsberichten eens ben gaan bekijken. Het zal bij de ouders mogelijk hebben meegespeeld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat geval kende ik niet. Wat een verhaal. Ik kwam wel een ander verhaal tegen uit het buitenland waarbij er duidelijk in de procedure van hersensdoodverklaring iets niet goed was gegaan. Die persoon moest trouwens ook lang revalideren, maar herstelde wel boven verwachting goed.
Ik heb wel het idee dat bij zulke uitzonderlijke gevallen er sneller sprake is van een teken van leven. Archie is al een flinke tijd hersendood verklaard. Maar goed, ik ben geen expert. Bij mijn eigen moeder accepteerde ik onmiddellijk het oordeel van een team van artsen.
Wat ik lees in je linkje:quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5102206/
Even gepikt van een ander forum maar er is dus een geval bekend van een hersendood iemand die 20 jaar 'in leven' is gehouden. Zal hier niet snel gebeuren maar de ouders kunnen het nog wel even rekken zolang Archie niet volledig uit elkaar valt.
En daarna staat beschreven dat hij aan de beademing lag en voeding kreeg via een sonde maar dat het lichaam verder wel zelf stabiel kon blijven. En dat is wat volgens mij dan zo uitzonderlijk is aan deze casus.quote:For several weeks following his initial infection, TK experienced severe temperature and blood pressure fluctuations that required days of dopamine infusion to support his blood pressure. Urine output fluctuated tremendously suggesting that he had diabetes insipidus. There were also dramatic shifts in his serum sodium. After this period of crisis, however, TK's temperature, blood pressure, urine output, and serum sodium levels became stable.
Zou het dan eindelijk? Eerst zien, dan geloven. Wie weet waar die moeder nu weer mee aan komt zetten. Thuis sterven ofzo en dan weer de hele riedel opnieuwquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:03 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Behandeling Archie Battersbee (12) wordt stopgezet; High Court velt definitief vonnis
https://www.telegraaf.nl/(...)lt-definitief-vonnis
Een hoge rechter oordeelde vandaag tegen de ouders van Archie Battersbee die hem naar een hospice willen brengen om 'met waardigheid te sterven' - en drong er bij hen op aan hem 'vreedzaam' te laten gaan - maar de familie is al van plan om tegen de beslissing in beroep te gaan voor een nieuwe Vanmiddag 14.00 uur deadline.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zou het dan eindelijk? Eerst zien, dan geloven. Wie weet waar die moeder nu weer mee aan komt zetten. Thuis sterven ofzo en dan weer de hele riedel opnieuw
Ja, ze zeggen dat zijn moeder dat zegt. Dat klopt toch gewoon?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:31 schreef Ama het volgende:
Telegraaf neemt ook weer mooi over wat moeder zegt (of naja 1 van de vele verhalen): De juridische strijd om het leven van Archie wordt al dagenlang op de voet gevolgd door internationale media. De jongen raakte zwaargewond toen hij volgens zijn moeder vermoedelijk meedeed aan een online challenge, waarbij deelnemers opzettelijk bewusteloos proberen te raken.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat allang geprobeerd hebben.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moeten die moeder eens adviseren om afscheid te nemen van haar zoon, die staat al de hele week de pers te woord.
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de trap. Weet niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen dat zijn moeder dat zegt. Dat klopt toch gewoon?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.
Had niet anders verwachtquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:29 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Een hoge rechter oordeelde vandaag tegen de ouders van Archie Battersbee die hem naar een hospice willen brengen om 'met waardigheid te sterven' - en drong er bij hen op aan hem 'vreedzaam' te laten gaan - maar de familie is al van plan om tegen de beslissing in beroep te gaan voor een nieuwe Vanmiddag 14.00 uur deadline.
De uitspraak van het Hooggerechtshof is opnieuw een klap voor de familie, die zegt dat hij het verdient om zijn levensonderhoud te laten verwijderen, weg van het lawaai en het gebrek aan privacy in het Royal London Hospital in Whitechapel.
Vertaling van Daily Mail.
Nee, het klopt toch gewoon dat de moeder dat zegt? En dus vermeldt de krant dat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de trap. Weet niet.
Maar die online challenge is gewoon niet waar dat is allang gebleken, waarom de media dat blijft roepen vind ik raar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het klopt toch gewoon dat de moeder dat zegt? En dus vermeldt de krant dat.
Zucht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar die online challenge is gewoon niet waar dat is allang gebleken, waarom de media dat blijft roepen vind ik raar.
Die moeder roept zoveel. Beter neemt de media de feiten eens over.quote:
Het gaat uiteindelijk niet om het hoe/waarom dit ongeluk (?) is gebeurd. Dat is bijzaak. Daar draaien al die zaken van de afgelopen tijd niet om.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Die moeder roept zoveel. Beter neemt de media de feiten eens over.
Hij is al dood.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij gaat vanmiddag overlijden, las ik net.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hersendode Archie (12) mag niet naar palliatieve instelling van rechter, maar ouders gaan in beroep
Een High Court in Londen heeft een verzoek om de 12-jarige hersendode Archie Battersbee van een ziekenhuis naar een palliatieve instelling over te brengen afgewezen. Ook mag hij van de rechtbank niet naar het buitenland worden gebracht voor een behandeling. De familie gaat in beroep, melden Britse media.
https://www.hln.be/buiten(...)-in-beroep~afa6472d/
Het gaat nog even verder...
Dus zouden die nu aangescherpt moeten zijn..quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar kennelijk kunnen er fouten worden gemaakt bij het onderzoek. Dan wordt iemand onterecht hersendood verklaard. Zie mijn eerste post over Lewis Roberts. Naar aanleiding van dat geval hebben ze de protocollen om hersendood vast te stellen nog eens tegen het licht gehouden.
Omdat het ziekenhuis dan de verantwoordelijkheid heeft en ze geen zin hebben in een rechtszaak van deze hysterische ouders voor dood door nalatigheidquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:03 schreef qajariaq het volgende:
Ik snap het niet. Hersendood en door de rechter tot in de treure bevestigd dat hersendood ook echt dood is in de zin van geen enkele hersenactiviteit en onomkeerbaar.
Waarom dan een verbod op vervoer met als reden dat de knaap te fragiel is. In mijn beleving moet het hospitaal die ouders hierin wel steunen en dat vervoer naar een palliatieve afdeling/instelling juist toelaten (op eigen kosten). Als dan de rest van de lichaamsfuncties onderweg dan ook stoppen heeft iedereen toch zijn/haar zin gehad. Ouders hebben alles geprobeerd en het ziekenhuis is van het gedoe af.
Ik gok dat dit ziekenhuis sowieso aangeklaagd gaat worden als dit allemaal voorbij is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het ziekenhuis dan de verantwoordelijkheid heeft en ze geen zin hebben in een rechtszaak van deze hysterische ouders voor dood door nalatigheid
Het lijkt mij dat die juridisch al zijn ingedekt wat het joch is al dood. Verder kan je als hospitaal de verantwoording en de regie over de uitvoering toch gewoon bij de ouders neerleggen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het ziekenhuis dan de verantwoordelijkheid heeft en ze geen zin hebben in een rechtszaak van deze hysterische ouders voor dood door nalatigheid
Zo makkelijk is dat niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat die juridisch al zijn ingedekt wat het joch is al dood. Verder kan je als hospitaal de verantwoording en de regie over de uitvoering toch gewoon bij de ouders neerleggen?
Het feit dat een papiertje laten ondertekenen niet specifiek je ontslaat van juridische gevolgen als de jongen onverwijld overlijd in de ambu.quote:
Maar die jongen is al dood, juridisch.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat een papiertje laten ondertekenen niet specifiek je ontslaat van juridische gevolgen als de jongen onverwijld overlijd in de ambu.
Juridisch is het niet zo simpel.
Dat ouders nee zeggen tegen deze verantwoordelijkheidquote:
Dit is een simpele catch42; of je gelooft dat het kind niet dood is, en dan is overplaatsing niet oké, want enorm groot risico dat het overlijdt tijdens transport. Of je gelooft dat het kind al dood is, en dan is overplaatsing niet oké, want hij is al dood. In beide gevallen is overplaatsing niet oké.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:03 schreef qajariaq het volgende:
Ik snap het niet. Hersendood en door de rechter tot in de treure bevestigd dat hersendood ook echt dood is in de zin van geen enkele hersenactiviteit en onomkeerbaar.
Waarom dan een verbod op vervoer met als reden dat de knaap te fragiel is. In mijn beleving moet het hospitaal die ouders hierin wel steunen en dat vervoer naar een palliatieve afdeling/instelling juist toelaten (op eigen kosten). Als dan de rest van de lichaamsfuncties onderweg dan ook stoppen heeft iedereen toch zijn/haar zin gehad. Ouders hebben alles geprobeerd en het ziekenhuis is van het gedoe af.
Nou nee, hersendood.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar die jongen is al dood, juridisch.
En als dit daadwerkelijk zou gebeuren dan zouden de ouders helemaal moord en brand schreeuwen.....quote:Dat geldt volgens hen ook voor een verplaatsing naar een hospice per ambulance. Dat zou 'hoogstwaarschijnlijk de voortijdige achteruitgang bespoedigen die de familie wenst te vermijden, zelfs met volledige intensivecareapparatuur en personeel op de reis'.
De rechter van het Hooggerechtshof gaat mee in deze redenering en vindt de kans dat de jongen tijdens het vervoer zal overlijden te groot, meldt Sky News.
Maakt niet uit wat er gaat gebeuren, gaan ze (die moeder iig) toch wel doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En als dit daadwerkelijk zou gebeuren dan zouden de ouders helemaal moord en brand schreeuwen.....
Maar extra munitie geven hoeftnietquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat er gaat gebeuren, gaan ze (die moeder iig) toch wel doen.
Doen, dit vooral stimuleren. Na een half uur ligt ze dan vermoeid op de grond en komt ze tot rust, kan ze eindelijk aan haar rouwproces beginnen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:14 schreef Ericr het volgende:
Hollie wil blijkbaar mond op mond beademing toepassen als de support systemen ontkoppeld worden. Lijkt me nog listig als Archie inderdaad deels aan het ontbinden is.
Blijft de topictitel relevant, dat scheelt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:01 schreef Elpis het volgende:
Het is inmiddels verschoven naar morgenochtend.
[ afbeelding ]
Totaal van het padje af. Die gozer heeft zijn hersenen al leeg laten lopen. Ziekenhuis.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk niet dat het personeel van het ziekenhuis het heel tof gaat vinden als er tig man daar voor de deur staan met kaarsen e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat hij bedoelt dat mammie zich bij die kerk heeft aangesloten om letterlijk en figuurlijk verzekerd te zijn voor de kosten ....quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 11:03 schreef suzi1 het volgende:
wil je nou een reactie van mensen die in een god geloven en uitleg hoe het in de bijbel omschreven zou staan??
Omdat het daar in het Christelijk geloof nu juist om gaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 11:11 schreef suzi1 het volgende:
beetje omslachtig dan om zelfs petrus erbij te halen
Misschien even doodgaan om het te vragen, en dan terug komen om het hier te vertellen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 10:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Welke jurisprudentie hanteert Petrus bij de selectie aan de Hemelpoort?
Je hebt wel een fikse fixatie op het geloof of niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 10:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wie kan dit verifiëren?
Ik las ergens dat die moeder lid was geworden van een Christelijke organisatie, en daarna was gedoopt etc.
Allemaal nadat haar zoon in coma kwam.
En dat alle gerechtelijke kosten om Archie aan de machines te houden door die organisatie zijn betaald.
Ik zie dat als een verzekering aangaan na het onheil en vanaf dat moment een paar centjes premie betalen en een veelvoud terugontvangen van de werkelijke kosten van het onheil.
Komt wel even bij dat kerkelijke organisaties fiscaal worden gepamperd. Tenminste in NL, maar dat zal in het VK ook wel zo zijn. Dus "we" als burgers betalen vet mee aan deze hele santekraam.
En het blijft wel een bezopen iets dat je "bijbels verplicht" bent om machines te gebruiken die er in bijbelse tijden helemaal niet waren.
Hoe doet Petrus dat in de hemel? In de middeleeuwen gingen alle godsvruchtige kerkgangers naar de hemel ook al hebben ze hun familieleden niet gekoppeld aan de voedingssonde en beademingsapparatuur.
Maar op een gegeven moment worden al die uitvindingen gedaan in medische laboratoria terwijl alle kerkgangers "prijs den Here" stonden te gillen in hun grauwe kerkgebouwen.
Dan komt er dus een moment dat familieleden van coma-patienten die overlijden kan worden verweten dat ze geen medische machines hebben gekoppeld aan de patienten.
Dan horen deze zondaars naar de hel worden verwezen.
Immers de uitvinding was er, en de comapatient kon verder "leven". Welke jurisprudentie hanteert Petrus bij de selectie aan de Hemelpoort?
Klopt. Religie vind ik iets persoonlijks en net zoals Finkers zegt een combinatie met humor en kunst.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:31 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je hebt wel een fikse fixatie op het geloof of niet?
Klopt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 15:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)e-support-withdrawn/
Volgens mij is Archie overleden....
Godzijdank nu officiëel .....quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 15:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt.
Archie (12) na wekenlange juridische strijd overleden: “Ik heb alles gedaan wat ik mijn kleine jongen beloofd heb”
De 12-jarige Britse jongen Archie Battersbee is overleden. Dat hebben zijn ouders Hollie Dance en Paul Battersbee bekendgemaakt. De apparatuur die de jongen in leven houdt, werd vandaag afgekoppeld. “Ik aanvaard die beslissing niet, en ik denk dat ik ze nooit zal aanvaarden”, reageerde Archies moeder Hollie Dance gisteren nog aan Sky News.
https://www.hln.be/buiten(...)ofd-heb-br~a54c70b9/
Mooi snel gegaan. Wie kan hier nu tegen zijn?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |