abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker donderdag 4 augustus 2022 @ 20:50:58 #201
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205550954
quote:
8s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:43 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[ afbeelding ]

Here we go.
quote:
It should be used for any mental health aids
Dat zeker :Y
pi_205551002
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
Dat zeker :Y
Daar is geen redden meer aan. Lekker cashen over de rug van je wegrottende kind. :X :r
pi_205553449
Ik dacht dat het op woensdag zou eindigen, maar blijkbaar is het nog steeds niet gebeurd?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205553502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tja, hersendood. Ze hebben de definitie ervan, en de criteria om het vast te stellen, al eens moeten wijzigen. Dan kan ik begrijpen dat sommige ouders er weinig vertrouwen in hebben.
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205553856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
https://nos.nl/artikel/22(...)-ontwaakt-onmogelijk

Er worden vraagtekens gezet bij dit verhaal. Verder heb ik niet gelezen. Maar ik geloof eerder het nuchtere NL verhaal dan de spectaculaire versie. Anekdotisch volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 05-08-2022 09:10:18 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:04:42 #206
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205554088
waarom is dit groot nieuws in Nederland, als er bij een of ander kind in de UK wel of niet de stekker eruit getrokken wordt? Hier gaat het er al bijna 3 topics over, het was zelfs op het landelijk journaal op tv. Waarom?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:06:35 #207
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205554110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef Jan_Lul het volgende:
waarom is dit groot nieuws in Nederland, als er bij een of ander kind in de UK wel of niet de stekker eruit getrokken wordt? Hier gaat het er al bijna 3 topics over, het was zelfs op het landelijk journaal op tv. Waarom?
Dat is god's wil, en je weet: zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.
pi_205554147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:04 schreef Jan_Lul het volgende:
waarom is dit groot nieuws in Nederland, als er bij een of ander kind in de UK wel of niet de stekker eruit getrokken wordt? Hier gaat het er al bijna 3 topics over, het was zelfs op het landelijk journaal op tv. Waarom?
Het nieuws is, dat het nieuws is. Het zegt iets over de maatschappij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:34:59 #209
269689 crew  Viv
pi_205554304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:

quote:
Om vast te stellen of er echt sprake is van hersendood wordt er verplicht een serie tests uitgevoerd, van het testen van reflexen tot metingen van de hersenactiviteit. "In Nederland is het nog nooit voorgekomen dat iemand na zo'n procedure hersendood werd verklaard en toch weer bijkwam."
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:
quote:
Hospital bosses want an unconscious 12-year-old boy tested to see if he is brain dead – and have asked a High Court judge for permission.
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954

Ik kon niet terugvinden of de procedure inmiddels wél doorlopen is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 05-08-2022 09:40:47 ]
pi_205554322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Het nieuws is, dat het nieuws is. Het zegt iets over de maatschappij.
Nee dat zegt iets over de journalist, die bepaalt wat nieuws is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:43:58 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In 2018 was er een jongen van de leeftijd van Archie die hersendood was verklaard en een paar uur voordat de apparatuur zou worden stopgezet alsnog bijkwam. Het is zeer onwaarschijnlijk, maar het komt voor. Ik kan me ook wel voorstellen dat radeloze ouders zich daaraan vastklampen.
Het geval van Lewis Roberts was in het VK en recenter. Een jongen van 19 die ook ‘brain stem dead’ was verklaard, aan de machines werd gehouden ivm orgaandonatie en toch een paar uur voordat men tot het uitnemen van organen over zou gaan tekenen van leven begon te vertonen. Wat ik begrijp, is dat hij nog altijd aan het revalideren is.

quote:
Following reviews the Intensive Care Society said updated procedures "would alert clinicians to the need to take extra diagnostic caution if a similar circumstance ever arose again in the future".

University Hospitals of North Midlands NHS Trust, where Mr Roberts was treated, said national clinical guidelines were strictly followed when he was declared brain-stem dead.

In cases like this, it added, where "the rarest of events occur", national guidelines are rightly reviewed so changes can be made.
https://www.bbc.com/news/uk-england-stoke-staffordshire-61220154
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:45:54 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554395
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:
[..]
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:
[..]
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954

Ik kon niet terugvinden of de procedure inmiddels wél doorlopen is.
De gebruikelijke test kon niet worden uitgevoerd. In plaats daarvan is 31 mei een MRI gedaan. Op grond daarvan heeft een rechter hem doodverklaard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205554412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat zegt iets over de journalist, die bepaalt wat nieuws is
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Uit het NOS-artikel dat hieronder gelinkt werd:
[..]
Zo'n procedure is er in het VK ook, maar de ouders van Archie hebben dat lang geweigerd. Want als de hersendood officieel bevestigd zou worden, dan hadden ze juridisch geen poot om op te staan om af te dwingen dat hij extra tijd zou krijgen voor zijn herstel. Zie o.a.:
[..]
https://www.gbnews.uk/new(...)is-brain-dead/292954

Ik kon niet terugvinden of de procedure inmiddels wél doorlopen is.
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.
De "kou" wordt nooit uit de lucht genomen. Omdat er altijd weer nieuwe complottheorieën komen dat ze een plek zijn vergeten... etc.
Dit is ook zoiets. Het is altijd "Ja maar er was een geval...toen en toen..."
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:51:21 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.
[..]
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.
De "kou" wordt nooit uit de lucht genomen. Omdat er altijd weer nieuwe complottheorieën komen dat ze een plek zijn vergeten... etc.
Dit is ook zoiets. Het is altijd "Ja maar er was een geval...toen en toen..."
Waarom de vergelijking met complotverhalen?

De berichtgeving omtrent de zaak van Archie is toch gewoon feitelijk. Het is ongewoon dat ouders op deze manier alle legale wegen zoeken om het ontkoppelen van life support tegen te houden..
The love you take is equal to the love you make.
pi_205554464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Zo'n journalist weet dat "John en Mary" geïnteresseerd zijn in dit soort anekdotische gevallen.
[..]
Net zoals er ook altijd gezocht wordt naar martelkelders onder scholen, na geruchten bij sommige ouders.
De "kou" wordt nooit uit de lucht genomen. Omdat er altijd weer nieuwe complottheorieën komen dat ze een plek zijn vergeten... etc.
Dit is ook zoiets. Het is altijd "Ja maar er was een geval...toen en toen..."
Dat is maar de vraag. Interesse wordt gewekt door wat je leest. Als je het niet kan lezen omdat het er niet is kan je er ook geen interesse voor ontwikelen omdat je niet weet dat het er is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205554465
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom de vergelijking met complotverhalen?

De berichtgeving omtrent de zaak van Archie is toch gewoon feitelijk. Het is ongewoon dat ouders op deze manier alle legale wegen zoeken om het ontkoppelen van life support tegen te houden..
Alle aandacht die er "d'rum herum" allemaal in gang wordt gezet kan dit wel oproepen.
Je hoeft maar zo'n "geval uit 2000 zoveel" in gedachten hebben of de geruchtenmachine gaat weer op volle toeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:56:36 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Alle aandacht die er "d'rum herum" allemaal in gang wordt gezet kan dit wel oproepen.
Je hoeft maar zo'n "geval uit 2000 zoveel" in gedachten hebben of de geruchtenmachine gaat weer op volle toeren.
Welke geruchtenmachine?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205554559
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke geruchtenmachine?
Er wordt links en rechts beweerd dat met "meer geld" er nog wel een genezingsproces mogelijk is. Dat "geld" de bottleneck is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:07:49 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Er wordt links en rechts beweerd dat met "meer geld" er nog wel een genezingsproces mogelijk is. Dat "geld" de bottleneck is.
Ik heb helemaal niet het idee dat dit relevant is in de berichtgeving omtrent deze zaak. Ik ben het nog niet een keer tegengekomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205554680
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niet het idee dat dit relevant is in de berichtgeving omtrent deze zaak. Ik ben het nog niet een keer tegengekomen.
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.
Het gevoel van "geheime agenda" dat "de elite" heeft.
Die discussie is vergelijkbaar met "voltooid leven" discussie. Prominente Nederlanders maken reclame over "Ik maak zelf mijn keuze", terwijl veel burgers een "geheime agenda" vermoeden van. "U zet mij onder druk, om AOW kosten te besparen als ik dood ben"
Medici hebben het over "the best interest for Archie".
Veel reacties (ook uit kerkelijke kring) beweren dat de dood niet "the best interest" is, maar je hoort best wel het vermoeden van het financiële argument.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:18:48 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205554736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.
Het gevoel van "geheime agenda" dat "de elite" heeft.
Die discussie is vergelijkbaar met "voltooid leven" discussie. Prominente Nederlanders maken reclame over "Ik maak zelf mijn keuze", terwijl veel burgers een "geheime agenda" vermoeden van. "U zet mij onder druk, om AOW kosten te besparen als ik dood ben"
Medici hebben het over "the best interest for Archie".
Veel reacties (ook uit kerkelijke kring) beweren dat de dood niet "the best interest" is, maar je hoort best wel het vermoeden van het financiële argument.
Ik heb meer het idee dat jij dit topic nu richting het complotterige wil trekken :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205554829
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb meer het idee dat jij dit topic nu richting het complotterige wil trekken :{
Ja, omdat dit verschijnsel uiteindelijk de oorzaak is dat dit nieuws blijft.
Mensen smullen van deze opgeblazen anekdotische gevallen. Lekker overzichtelijk. Geen statistieken. Da's allemaal maar moeilijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:45:04 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205554919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ja, omdat dit verschijnsel uiteindelijk de oorzaak is dat dit nieuws blijft.
Mensen smullen van deze opgeblazen anekdotische gevallen. Lekker overzichtelijk. Geen statistieken. Da's allemaal maar moeilijk.
Alles wat jij er nu bij trekt, daar hecht je kennelijk waarde aan. Als je dat nou eens niet zou doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205554991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)-ontwaakt-onmogelijk

Er worden vraagtekens gezet bij dit verhaal. Verder heb ik niet gelezen. Maar ik geloof eerder het nuchtere NL verhaal dan de spectaculaire versie. Anekdotisch volgens mij.
Het is natuurlijk per definitie anekdotisch. Dit is een ontzettend sterk gegeven: “In Nederland is het nog nooit voorgekomen dat iemand na zo'n procedure hersendood werd verklaard en toch weer bijkwam."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205555027
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Alles wat jij er nu bij trekt, daar hecht je kennelijk waarde aan. Als je dat nou eens niet zou doen.
Snap ik.
Maar: als je dit hele geval op zichzelf beschouwt is er nul komma nul nieuwswaarde.
Afwegingen mbt einde leven over machines is volgens mij an every day job.

Het feit dat dit zo'n krankzinnige nieuwswaarde heeft, vind ik wel nieuwswaardig in een maatschappij waar veel mensen overal wat achter zoeken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:59:56 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_205555034
quote:
Hoe ziet het hersendoodprotocol eruit?
Het hersendoodprotocol kent wereldwijd dezelfde onderdelen:
1. er is een duidelijke diagnose die past bij onomkeerbare hersenschade (bijvoorbeeld: geen
hersenactiviteit, geen reactie op pijn of zintuigelijke prikkels);
2. er zijn geen medicijnen gegeven die de hersenfuncties onderdrukken;
3. er is neurologisch onderzoek uitgevoerd (testen en metingen van hersenfuncties), die uitwijst dat er geen
enkele reactie meer is van de hersenen op prikkels uit de omgeving;
4. er is een apneutest gedaan om na te gaan dat er geen ademhaling is.
https://www.neurologie.nl(...)en-en-antwoorden.pdf

Daarom is het ook onmogelijk om te herstellen. De hersenen zijn dood en daarmee ook de patient.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:01:02 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205555042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Snap ik.
Maar: als je dit hele geval op zichzelf beschouwt is er nul komma nul nieuwswaarde.
Afwegingen mbt einde leven over machines is volgens mij an every day job.

Het feit dat dit zo'n krankzinnige nieuwswaarde heeft, vind ik wel nieuwswaardig in een maatschappij waar veel mensen overal wat achter zoeken.
Dat ouders zo tot het uiterste gaan is kennelijk wel nieuwswaardig.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:03:59 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205555072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Ericr het volgende:

[..]
https://www.neurologie.nl(...)en-en-antwoorden.pdf

Daarom is het ook onmogelijk om te herstellen. De hersenen zijn dood en daarmee ook de patient.
Maar kennelijk kunnen er fouten worden gemaakt bij het onderzoek. Dan wordt iemand onterecht hersendood verklaard. Zie mijn eerste post over Lewis Roberts. Naar aanleiding van dat geval hebben ze de protocollen om hersendood vast te stellen nog eens tegen het licht gehouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205555085
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het geval van Lewis Roberts was in het VK en recenter. Een jongen van 19 die ook ‘brain stem dead’ was verklaard, aan de machines werd gehouden ivm orgaandonatie en toch een paar uur voordat men tot het uitnemen van organen over zou gaan tekenen van leven begon te vertonen. Wat ik begrijp, is dat hij nog altijd aan het revalideren is.
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-stoke-staffordshire-61220154
Dat geval kende ik niet. Wat een verhaal. Ik kwam wel een ander verhaal tegen uit het buitenland waarbij er duidelijk in de procedure van hersensdoodverklaring iets niet goed was gegaan. Die persoon moest trouwens ook lang revalideren, maar herstelde wel boven verwachting goed.

Ik heb wel het idee dat bij zulke uitzonderlijke gevallen er sneller sprake is van een teken van leven. Archie is al een flinke tijd hersendood verklaard. Maar goed, ik ben geen expert. Bij mijn eigen moeder accepteerde ik onmiddellijk het oordeel van een team van artsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:49:35 #230
40566 Ericr
Livewrong
pi_205555508
quote:
At the time of his brain-only autopsy, TK's body measured approximately 3½ feet long with an approximate weight of 155 pounds. His extremities were symmetric, but poorly developed with muscles of severely reduced mass. His head was disproportionately small for his body size, probably because he did not have a growing brain to keep expanding the skull.

When the skull was opened, the autopsy revealed a hard, nearly spherical mass of approximately four inches in diameter with an irregular surface. No definite posterior brain structures including neither the cerebellum nor the brain stem were identifiable. CT analysis revealed irregular densities and signal changes consistent with calcification throughout the interior of the mass. MRI of the same sample revealed no identifiable specific anatomic brain structures. Sectioning of the mass with a saw revealed that the specimen consisted of a hollow hard-calcified shell containing semisolid material resembling clotted blood surrounding cyst-like spaces. There were no identifiable cerebral structures within the mass. Microscopic examination revealed mineralized deposits and material that resembled blood clots that had become, as the autopsy described it, “mummified.” No nerve cells or nerve cell structures were recognizable under the light microscope. No signals for any neuronal specific markers were detected by immunohistochemistry.

The pathology report concluded: “Our pathologic findings at autopsy confirmed that [TK's] brain had been destroyed by the events associated with the episode of H. influenzae type b meningitis, whereas his body remained alive (brain death with living body) for an additional two decades, a duration of survival following brain death that far exceeds that of any other reports” (Repertinger et al. 2006, 594).
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5102206/

Even gepikt van een ander forum maar er is dus een geval bekend van een hersendood iemand die 20 jaar 'in leven' is gehouden. Zal hier niet snel gebeuren maar de ouders kunnen het nog wel even rekken zolang Archie niet volledig uit elkaar valt.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:56:42 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205555568
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat geval kende ik niet. Wat een verhaal. Ik kwam wel een ander verhaal tegen uit het buitenland waarbij er duidelijk in de procedure van hersensdoodverklaring iets niet goed was gegaan. Die persoon moest trouwens ook lang revalideren, maar herstelde wel boven verwachting goed.

Ik heb wel het idee dat bij zulke uitzonderlijke gevallen er sneller sprake is van een teken van leven. Archie is al een flinke tijd hersendood verklaard. Maar goed, ik ben geen expert. Bij mijn eigen moeder accepteerde ik onmiddellijk het oordeel van een team van artsen.
Ik kwam dit verhaal ook pas tegen toen ik n.a.v. de berichten van deze week de nieuwsberichten eens ben gaan bekijken. Het zal bij de ouders mogelijk hebben meegespeeld.

Bij Archie is, nadat de gebruikelijke testen eerst niet konden worden uitgevoerd omdat de ouders dat niet wilden en de tests uiteindelijk niet (meer?) konden worden uitgevoerd volgens de gebruikelijke procedures, uiteindelijk een MRI gemaakt waaruit bleek dat er geen enkele bloedtoevoer naar de hersenen was.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:04:44 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205555659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:49 schreef Ericr het volgende:

[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC5102206/

Even gepikt van een ander forum maar er is dus een geval bekend van een hersendood iemand die 20 jaar 'in leven' is gehouden. Zal hier niet snel gebeuren maar de ouders kunnen het nog wel even rekken zolang Archie niet volledig uit elkaar valt.
Wat ik lees in je linkje:

quote:
For several weeks following his initial infection, TK experienced severe temperature and blood pressure fluctuations that required days of dopamine infusion to support his blood pressure. Urine output fluctuated tremendously suggesting that he had diabetes insipidus. There were also dramatic shifts in his serum sodium. After this period of crisis, however, TK's temperature, blood pressure, urine output, and serum sodium levels became stable.
En daarna staat beschreven dat hij aan de beademing lag en voeding kreeg via een sonde maar dat het lichaam verder wel zelf stabiel kon blijven. En dat is wat volgens mij dan zo uitzonderlijk is aan deze casus.
In het geval van Archie moet het lichaam stabiel gehouden worden maar is met de medicatie die hem nu wordt toegediend aanvullend op dat hij beademd wordt niet genoeg om te voorkomen dat zijn organen ermee ophouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205556161
Behandeling Archie Battersbee (12) wordt stopgezet; High Court velt definitief vonnis

https://www.telegraaf.nl/(...)lt-definitief-vonnis
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:07:54 #234
375570 crew  Cyan9
pi_205556193
Werd ook wel eens tijd dat er een eind aan kwam, dit ging veel te ver.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205556292
pi_205556344
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:03 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Behandeling Archie Battersbee (12) wordt stopgezet; High Court velt definitief vonnis

https://www.telegraaf.nl/(...)lt-definitief-vonnis
Zou het dan eindelijk? Eerst zien, dan geloven. Wie weet waar die moeder nu weer mee aan komt zetten. Thuis sterven ofzo en dan weer de hele riedel opnieuw :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205556408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zou het dan eindelijk? Eerst zien, dan geloven. Wie weet waar die moeder nu weer mee aan komt zetten. Thuis sterven ofzo en dan weer de hele riedel opnieuw :')
Een hoge rechter oordeelde vandaag tegen de ouders van Archie Battersbee die hem naar een hospice willen brengen om 'met waardigheid te sterven' - en drong er bij hen op aan hem 'vreedzaam' te laten gaan - maar de familie is al van plan om tegen de beslissing in beroep te gaan voor een nieuwe Vanmiddag 14.00 uur deadline.

De uitspraak van het Hooggerechtshof is opnieuw een klap voor de familie, die zegt dat hij het verdient om zijn levensonderhoud te laten verwijderen, weg van het lawaai en het gebrek aan privacy in het Royal London Hospital in Whitechapel.

Vertaling van Daily Mail.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:30:12 #238
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556414
Deze circus stopt nog niet hoor.
Your beauty never ever scared me.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:31:21 #239
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556427
Telegraaf neemt ook weer mooi over wat moeder zegt (of naja 1 van de vele verhalen): De juridische strijd om het leven van Archie wordt al dagenlang op de voet gevolgd door internationale media. De jongen raakte zwaargewond toen hij volgens zijn moeder vermoedelijk meedeed aan een online challenge, waarbij deelnemers opzettelijk bewusteloos proberen te raken.
Your beauty never ever scared me.
pi_205556431
Ze moeten die moeder eens adviseren om afscheid te nemen van haar zoon, die staat al de hele week de pers te woord.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:32:28 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205556437
quote:
83s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:31 schreef Ama het volgende:
Telegraaf neemt ook weer mooi over wat moeder zegt (of naja 1 van de vele verhalen): De juridische strijd om het leven van Archie wordt al dagenlang op de voet gevolgd door internationale media. De jongen raakte zwaargewond toen hij volgens zijn moeder vermoedelijk meedeed aan een online challenge, waarbij deelnemers opzettelijk bewusteloos proberen te raken.
Ja, ze zeggen dat zijn moeder dat zegt. Dat klopt toch gewoon?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205556441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moeten die moeder eens adviseren om afscheid te nemen van haar zoon, die staat al de hele week de pers te woord.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze dat allang geprobeerd hebben.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:32:57 #243
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556443
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ze zeggen dat zijn moeder dat zegt. Dat klopt toch gewoon?
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de trap. Weet niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_205556447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Nou ja ik wel. Facebook commentaren dat wel.
:')
pi_205556451
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:29 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Een hoge rechter oordeelde vandaag tegen de ouders van Archie Battersbee die hem naar een hospice willen brengen om 'met waardigheid te sterven' - en drong er bij hen op aan hem 'vreedzaam' te laten gaan - maar de familie is al van plan om tegen de beslissing in beroep te gaan voor een nieuwe Vanmiddag 14.00 uur deadline.

De uitspraak van het Hooggerechtshof is opnieuw een klap voor de familie, die zegt dat hij het verdient om zijn levensonderhoud te laten verwijderen, weg van het lawaai en het gebrek aan privacy in het Royal London Hospital in Whitechapel.

Vertaling van Daily Mail.
Had niet anders verwacht |:(

Op naar de volgende uitspraak.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:34:51 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205556472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:32 schreef Ama het volgende:

[..]
Hij heeft zichzelf opgehangen aan de trap. Weet niet.
Nee, het klopt toch gewoon dat de moeder dat zegt? En dus vermeldt de krant dat.
The love you take is equal to the love you make.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:35:26 #247
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556478
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, het klopt toch gewoon dat de moeder dat zegt? En dus vermeldt de krant dat.
Maar die online challenge is gewoon niet waar dat is allang gebleken, waarom de media dat blijft roepen vind ik raar.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:37:08 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205556503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Maar die online challenge is gewoon niet waar dat is allang gebleken, waarom de media dat blijft roepen vind ik raar.
Zucht.
The love you take is equal to the love you make.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:38:15 #249
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556518
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zucht.
Die moeder roept zoveel. Beter neemt de media de feiten eens over.
Your beauty never ever scared me.
  roze vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:39:30 #250
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205556523
Ik moet een beetje gniffelen. ;(
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')