Mooi jochie. Op die eerste foto staat hij echt te poseren, in zijn hemd met zijn shirt over zijn schouder.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:29 schreef Viv het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-62403993
Europees Hof voor de Rechten van de Mens gaat zich er niet in mengen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef TigerXtrm het volgende:
Tis een beetje...
...uitstel van executie.
[ afbeelding ]
dikgedrukte kan je wel weglaten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:39 schreef Elpis het volgende:
Archie ligt sinds april in coma na een online challenge waarbij hij zichzelf verstikte, hersendood en zal nooit meer uit coma ontwaken
Dus niet naar Turkije?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-beademing-hospice
Welke spanning?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp die ouders niet hoor. Deze spanningen moeten toch moordend zijn. Ik zou het achter me willen laten....
Dat jochie voelt niks hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Dieptriest voor dat jochie![]()
Hoop dat het nu snel voorbij is, dit mediacircus
Lijkt me dat er geen hospice is dat dat gaat goedkeuren.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-beademing-hospice
Ouders Archie (12) krijgen laatste kans voor stap naar hof.
Verzoek om hospice.
Eens. Laat die jongen liggen waar hij nu ligt...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:57 schreef Elpis het volgende:
En hoe willen ze dat hele circus om hem heen naar een hospice verhuizen? Er is daar ook geen personeel dat die apparatuur kan bedienen. Dus hoeveel tijd denken ze in dat hospice te hebben?
Gezeik om een mooiere plek om die stekker eruit te trekken.
Het gaat wel alle kanten op inderdaad.quote:
Nee, dat is het enige positieve: dat hij geen pijn heeft en dat hij hier niks meer van meekrijgt...quote:
Geef die ouders maar een note dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, en dan nu een hospice willen.. Ik snap die ouders niet meer.
Ja het gaat ook om haar nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:56 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Alles voor de media aandacht. Wat een walgelijk wijf is die moeder, zeg.Dit heeft echt niks meer te maken met de jongen maar alles met een aandachtszieke narcist. Niet normaal, hoor.
Dat dacht ik ook. Deze jongen is, cru gezegd, een lijk, met machines er aan vast die zorgen dat er nog een hartslag is bijvoorbeeld. Palliatieve zorg in een hospice is meestal gericht op pijnmanagement (niet nodig want geen bewustzijn en dus geen pijn meer) en het mensen nog zo comfortabel mogelijk maken in de laatste fase van hun leven (niet aan de orde want die jongen is dus al dood.)quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Is een hospice ook voor iemand die in coma/aan de apparaten ligt?Serieuze vraag. Dacht altijd dat daar alleen mensen heen gingen die nog wel bij zijn zeg maar.
Coma weet ik niet maar dit lijkt me niet helemaal de doelgroepquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Is een hospice ook voor iemand die in coma/aan de apparaten ligt?Serieuze vraag. Dacht altijd dat daar alleen mensen heen gingen die nog wel bij zijn zeg maar.
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:58 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Deze jongen is, cru gezegd, een lijk, met machines er aan vast die zorgen dat er nog een hartslag is bijvoorbeeld. Palliatieve zorg in een hospice is meestal gericht op pijnmanagement (niet nodig want geen bewustzijn en dus geen pijn meer) en het mensen nog zo comfortabel mogelijk maken in de laatste fase van hun leven (niet aan de orde want die jongen is dus al dood.)
Maar ik lees dat die moeder zegt dat een hospice al gezegd heeft dat ze Archie willen opnemen.
Een hospice is in principe voor mensen in de terminale fase. En ja, er zijn ook high care hospices.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Ama het volgende:
Die moeder zegt dat he, dus hoe waar het is valt nog te bezienquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.
Wat ik er uit haal is dat ze dus een beetje tijd willen voor een waardig afscheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Top nemen ze daar ook weer een plek in wat totaal onnodig is.
Maar waarom verwacht dat het hospice de stekkers eruit zou willen trekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:03 schreef Ama het volgende:
Ik lees nu ergens dat ze dit misschien ook wel doen zodat ze weer bij het begin kunnen beginnen en dan die hospice kunnen verbieden om de stekkers eruit te trekken en we zo weer vooraan beginnen met alles.
Klinkt best plausibel.
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar waarom verwacht dat het hospice de stekkers eruit zou willen trekken?
Misschien is het erg moeilijk om hem stabiel te houden gedurende de verplaatsing. Misschien wil het ziekenhuis die verantwoordelijkheid niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef Sumppi het volgende:
Ze geven aan dat verplaatsing een te groot risico met zich meebrengt. Dat begrijp ik niet helemaal en ik weet ook niet of het zo erg is om dat risico te lopen in dit geval. Wat komt er dan allemaal bij kijken?
Dat gaat sowieso niet gebeuren, binnen een aantal weken zullen al z'n organen uitgevallen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.
Maar dat kan sowieso niet meer, ook aan de stekkers gaat zijn lichaam op een gegeven moment gewoon vergaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze kunnen die jongen toch moeilijk tot zijn 80ste daar laten liggen aan de stekkers.
Dat heet eigenbelang en is niet raarquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat ik altijd zo raar vind is dat sommige gelovige lieden vinden dat we in Jezus' naam niet het recht hebben door de machines (uitgevonden in 19e, 20e of 21e eeuw) stop te zetten.
In de tijd van Jezus toen Hij ons de weg wees sprak Hij tijdens het laatste avondmaal "Neemt deze beker" en "Neemt dit brood". Dus dat is de norm voor "toediening voedsel".
Anders had Hij ook wel de voedingssonden en de beademingsapparatuur gepresenteerd.
Raar ook dat sommige lieden het gebruik van vaccins afwijzen omdat je je lot moet overlaten aan "de Here".
In dat opzicht zijn al die medische uitvindingen die het leven "onnatuurlijk verlengen" toch ook verboden?
Een hospice dat alleen terminale patiënten opneemt, zal moeten inschatten dat hij binnen een bepaalde periode zal komen te overlijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat kan toch niet met stekker? Dit kan tot oneindig durenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een hospice dat alleen terminale patiënten opneemt, zal moeten inschatten dat hij binnen een bepaalde periode zal komen te overlijden.
En er zijn ook instellingen voor lange duur.
Blijkbaar wel, zie de berichten over orgaanuitval. Beademing alleen is niet voldoende om een bloedsomloop gaande te houden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch niet met stekker?
Ja, ik krijg de indruk dat de gelovige lieden graag zien dat mensen zo gebrekkig mogelijk, zo lang mogelijk doorleven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heet eigenbelang en is niet raar
Ja, dat zal het wel zijn. Wat het ziekenhuis siert, maar zo zien de ouders het niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is het erg moeilijk om hem stabiel te houden gedurende de verplaatsing. Misschien wil het ziekenhuis die verantwoordelijkheid niet.
Oh ok weer wat geleerd. Verstoppen de aders dan op een gegeven moment?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, zie de berichten over orgaanuitval. Beademing alleen is niet voldoende om een bloedsomloop gaande te houden.
Nee God wil dat en ze leggen zich erbij neer zolang het in hun eigenbelang isquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, ik krijg de indruk dat de gelovige lieden graag zien dat mensen zo gebrekkig mogelijk, zo lang mogelijk doorleven.
Dan beleven ze hun "finest hour".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |