abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205541490

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_205541507
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Alleen de kosten uit het lopende en voorafgaande jaar. De rest kan niet verhaald worden door de notaris. Als achterstanden langer lopen wordt er niet automatisch verhaald.
[..]

Dus samenvattend, om verlies te lijden op de inleg, moeten er minimaal 3 naar de censuur gaan en moet hun achterstand of van 1 of 2 van hen, méér dan de genoemde periode, oud zijn.

Ik vind het ergens wel opmerkelijk dat ze ineens wel hogere kosten kunnen en willen opbrengen als de nood acuut wordt, maar dat ze niet de voorbije jaren al een dergelijk vrij gering bedrag bij elkaar konden sparen.

Er zijn betere op dit moment voor dit rente %.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-08-2022 20:44:54 ]
Pecunia non olet
pi_205542546
Het maandelijkse lijstje van ontbrekende betalingen bij SIG:

Korte Geuzenstr
Fluitstr
Akkerstraat 7
Scharnerweg 1-27
Pecunia non olet
pi_205543035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:55 schreef obligataire het volgende:
Het maandelijkse lijstje van ontbrekende betalingen bij SIG:

Korte Geuzenstr
Fluitstr
Akkerstraat 7
Scharnerweg 1-27
en;

grote gracht 35-35d
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_205543510
en
Kerkrade, van Leerodestraat 17 en 19 (1A, 2 is wel betaald evenals vorige maand)
Rotterdam, Jonker Fransstraat 90 D
pi_205544323
Maastricht Heerder Groenweg 15 Herfinanciering
pi_205544592
Reactie Collin op vragen inzake HSA:

er wordt gewerkt met koop/aanneemovereenkomsten. Bij de start van de bouw wordt de grond dus al aangekocht/gepasseerd (door de kopers van de unit) en verder wordt er in termijnen aan de aannemer betaald. We geven voor die eerste 30 units dus deelroyement om niet, bij de start van de bouw. Op de overige houden we hypotheekrecht en hier wordt dan ook al een unit opgebouwd waardoor die gronddelen meer waarde krijgen. Vanaf de 31e wordt er ¤ 100.000 afgelost bij passeren van de grond. Dit is een gangbare procedure zo, hoop dat het zo ook duidelijk is. Bij start bouw (jan 2023) wordt er dus al minimaal ¤ 800.000 afgelost omdat ze starten bij 38 units verkocht. Naast de hypotheek op de grond is er uiteraard nog de 2e hypotheek met forse overwaarde
pi_205545125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:14 schreef erwin_kool het volgende:
Maastricht Heerder Groenweg 15 Herfinanciering
die is betaald bij mij op 1-8
pi_205545282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:24 schreef zeeland6 het volgende:

Rotterdam, Jonker Fransstraat 90 D
Die is nog niet gestart en heeft nog geen betaalschema.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205545323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die is nog niet gestart en heeft nog geen betaalschema.
passage op 29/7 dus als goed is is die wel gestart.
pi_205545336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
passage op 29/7 dus als goed is is die wel gestart.
Maar de rente betaling volgt dan toch pas rond 28/9 ?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_205545359
Er is nog geen betaalschema en dus nog geen achterstand.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205545377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:14 schreef erwin_kool het volgende:
Maastricht Heerder Groenweg 15 Herfinanciering
Deze heb ik 1-8 ontvangen
pi_205545384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Maar de rente betaling volgt dan toch pas rond 28/9 ?
Nee, eerste termijn is dan op 1-8. Alleen de eerste betaling is altijd 0 euro vanwege de fee van SIG. Het is niet zo'n ramp als deze wat later geboekt wordt.
pi_205545399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:37 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Maar de rente betaling volgt dan toch pas rond 28/9 ?
zelfde als zaandam apolloplantsoen die is ook gestart op 29/7 en dan vindt er ook een (kleine) afrekening plaats per 1-8. Alle betalingen vinden op de eerste vd maand plaats. (de eerste maanden gaat dit op aan kosten, dus de uitbetaling is 0).
pi_205545405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
passage op 29/7 dus als goed is is die wel gestart.
Lijkt dat deze nog niet op 29/7 gepasseerd is...
Nieuwsflits 3 augustus 2022: Jonker Fransstraat 90 te Rotterdam passeer datum nog niet bekend
pi_205545452
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:44 schreef Inductor het volgende:

[..]
Lijkt dat deze nog niet op 29/7 gepasseerd is...
Nieuwsflits 3 augustus 2022: Jonker Fransstraat 90 te Rotterdam passeer datum nog niet bekend
Ja idd daarom zegt ik ook 'als het goed is gepasseerd'. Met Sig weet je het maar nooit. : 8-)
We zien het wel.
pi_205546741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:00 schreef Jaco078 het volgende:
Reactie Collin op vragen inzake HSA:

er wordt gewerkt met koop/aanneemovereenkomsten. Bij de start van de bouw wordt de grond dus al aangekocht/gepasseerd (door de kopers van de unit) en verder wordt er in termijnen aan de aannemer betaald. We geven voor die eerste 30 units dus deelroyement om niet, bij de start van de bouw. Op de overige houden we hypotheekrecht en hier wordt dan ook al een unit opgebouwd waardoor die gronddelen meer waarde krijgen. Vanaf de 31e wordt er ¤ 100.000 afgelost bij passeren van de grond. Dit is een gangbare procedure zo, hoop dat het zo ook duidelijk is. Bij start bouw (jan 2023) wordt er dus al minimaal ¤ 800.000 afgelost omdat ze starten bij 38 units verkocht. Naast de hypotheek op de grond is er uiteraard nog de 2e hypotheek met forse overwaarde
Dank voor deze info!

Had ik het toch niet goed begrepen.

CCF had deze info natuurlijk ook gewoon op deze manier in de pitch moeten zetten.
pi_205547377
Ik loop de SIG-betalingen pas na ruim een week langs. Dat scheelt me, met ruim 100 projecten, flink wat werk en ergernis. In 99% van de gevallen komt het na een week of wat wel goed.
pi_205547383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:56 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik loop de SIG-betalingen pas na ruim een week langs. Dat scheelt me, met ruim 100 projecten, flink wat werk en ergernis. In 99% van de gevallen komt het na een week of wat wel goed.
100% Zelfs want ze hebben nog geen enkele default bij SIG (dat ik weet tenminste).
Pecunia non olet
pi_205548165
Probleem dossier Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden moeten voldoende zijn. Goed om te lezen dat de hypotheek ten gelden gemaakt kan worden.
pi_205548273
Zomaar vraagje tussendoor, als 1e hypotheek bij geldverstrekker A zit, en 2e bij geldverstrekker B, geldnemer betaalt braaf bij A, maar niet meer bij B, kan B dan zijn 2e hypotheek executeren zonder toestemming van 1e hypotheek houder? Geen idee hoe sterk de rechten dan zijn van de 2e hypotheek.
Ik vraag dit natuurlijk adhv het CCF verhaal in vorige post. Het lijkt mij dat de 1e hypotheek geldverstrekker hiermee benadeeld zou kunnen worden, maar ik ken niet het hele verhaal.

[ Bericht 24% gewijzigd door Crowdmeister op 04-08-2022 17:06:43 (Aanvulling) ]
pi_205548406
Nieuw GvE project met pré-linkje:

quote:
Beste investeerder,

Als gewaardeerde investeerder maken we u graag attent op een project met maatschappelijke impact. Loyaal Zorg Limburg gaat naast ambulante zorg ook dagbesteding verzorgen op een nieuwe locatie in Maria Hoop. Hiermee voorziet het in de grote naar vraag naar dagbesteding vanuit gemeenten. Cliënten met diverse problematieken krijgen door de dagbesteding weer zingeving en een opstap naar zelfstandig functioneren in de maatschappij.

Belangrijkste kenmerken lening:

Kredietbedrag: ¤ 820.000,-

Rente: 7%

Leenvorm: Vastgoedlening

Looptijd: 36 maanden

Belangrijkste zekerheid: Eerste hypotheek op woning en perceel groot 2.30.40 ha te Maria
Hoop. Pandrecht mantelzorgwoning te plaatsen op perceel te Maria Hoop.

Via de volgende link kunt u het project inzien en vanaf maandag 8 augustus a.s. om 10.00 uur als eerste investeren in het project Aankoop vastgoed Loyaal Zorg. Dinsdag 9 augustus om 10.00 uur zal het project vervolgens regulier gepubliceerd worden op Geldvoorelkaar.nl
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205548471
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:50 schreef Crowdmeister het volgende:
Zomaar vraagje tussendoor, als 1e hypotheek bij geldverstrekker A zit, en 2e bij geldverstrekker B, geldnemer betaalt braaf bij A, maar niet meer bij B, kan B dan zijn 2e hypotheek executeren zonder toestemming van 1e hypotheek houder? Geen idee hoe sterk de rechten dan zijn van de 2e hypotheek.
Ik vraag dit natuurlijk adhv het CCF verhaal in vorige post. Het lijkt mij dat de 1e hypotheek geldverstrekker hiermee benadeeld zou kunnen worden, maar ik ken niet het hele verhaal.
Voor zover ik het altijd heb begrepen (maar ik ben geen jurist) mag de 1e hypotheekhouder de executie dan overnemen, maar hij kan hem niet tegenhouden, tenzij de verwachte opbrengst zo laag is dat de 2e hypotheekhouder waarschijnlijk niets zal ontvangen en de executie hem dus niets zal opleveren (misbruik van recht).
pi_205548658
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:12 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met pré-linkje:
[..]
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een pre linkje
quote:
De belangrijkste kenmerken van deze lening:​

Kredietbedrag: ¤ 1.175.000,-​
Leenvorm: Vastgoedlening​
Looptijd: 24 maanden​
Rente: 6%​

Belangrijkste zekerheden:​
​ Eerste hypothecaire inschrijving op de panden aan de Leharstraat 26 – 28 in Tilburg met een marktwaarde na verbouwing en in verhuurde staat van ¤ 1.470.000,-​
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.​

U kunt investeren tot maandag 8 augustus 12:00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.​
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door KrekelJapie op 04-08-2022 17:51:03 ]
pi_205549020
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
De belangrijkste kenmerken van deze lening:​

Kredietbedrag: ¤ 1.175.000,-​
Leenvorm: Vastgoedlening​
Looptijd: 24 maanden​
Rente: 6%​

Belangrijkste zekerheden:​
​ Eerste hypothecaire inschrijving op de panden aan de Leharstraat 26 – 28 in Tilburg met een marktwaarde na verbouwing en in verhuurde staat van ¤ 1.470.000,-​
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.​

U kunt investeren tot maandag 8 augustus 12:00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.​
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.

De vergunning tot transformatie is twee weken geleden aangevraagd, de omwonenden mogen nog hun zegje doen en die zijn vast razend enthousiast over de plannen.
No go voor mij.
pi_205549071
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Probleem dossier Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden moeten voldoende zijn. Goed om te lezen dat de hypotheek ten gelden gemaakt kan worden.
Wel jammer dat er geen medewerking is van de kant van geldlener. Dat betekent dat de weg van de minnelijke onderhandse verkoop niet waarschijnlijk is en dus ook geen al te hoge opbrengst.......
Pecunia non olet
pi_205549072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:

[..]
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.

De vergunning tot transformatie is twee weken geleden aangevraagd, de omwonenden mogen nog hun zegje doen en die zijn vast razend enthousiast over de plannen.
No go voor mij.
Koopprijs is nog iets hoger
Bestedingsdoel
Aankoop pand ¤ 950.000,-
Aankoopkosten ¤ 95.000,-
Kosten verbouwing ¤ 200.000,-
Financieringskosten en depotregeling¤ 33.500,-
Totaal¤ 1.278.500,-
pi_205549507
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Koopprijs is nog iets hoger
Bestedingsdoel
Aankoop pand ¤ 950.000,-
Aankoopkosten ¤ 95.000,-
Kosten verbouwing ¤ 200.000,-
Financieringskosten en depotregeling¤ 33.500,-
Totaal¤ 1.278.500,-
Maar -tot aan de aflossing waarschijnlijk- dus een ltv van > 100 %. En dat wordt niet expliciet vermeld door gve oO/
pi_205549606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wel jammer dat er geen medewerking is van de kant van geldlener. Dat betekent dat de weg van de minnelijke onderhandse verkoop niet waarschijnlijk is en dus ook geen al te hoge opbrengst.......
Als de 1e hypotheekgever ook aangeeft over te gaan tot executie, kan het lampje nog gaan branden dat ze maar beter zelf kunnen verkopen omdat ze anders veel te veel in eigen vingers snijden. Het huis heeft nu een leuke overwaarde. Dan houden ze er nog wat aan over.
pi_205549745
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Voor zover ik het altijd heb begrepen (maar ik ben geen jurist) mag de 1e hypotheekhouder de executie dan overnemen, maar hij kan hem niet tegenhouden, tenzij de verwachte opbrengst zo laag is dat de 2e hypotheekhouder waarschijnlijk niets zal ontvangen en de executie hem dus niets zal opleveren (misbruik van recht).
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.
pi_205549957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.
Dat kan inderdaad. Bij dit woonhuis is dat niet te verwachten. Waarde is +/- 450k. Restschuld 1e+2e hypotheek 330k. Het lijkt reëel dat de openstaande schuld bij CCF terugkomt.
pi_205550723
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:12 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met pré-linkje:
[..]
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.fundainbusine(...)nnendaalderweg-97-a/
pi_205550853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.
Interessant, want als de 1e hypotheeknemer geen achterstanden heeft, kan je het bijna interpreteren als een (gedwongen)vervroegde aflossing waarbij de 1e hypotheek nemer dus wel zijn vordering terugkrijgt, maar wel een hoop toekomstige renteinkomsten kan missen waar hij in normale omstandigheden een aflosboete voor zou rekenen.
1e hypotheek nemer zal tevreden zijn dat hij er iig niet bij inschiet. Een beetje hypothetisch verhaal, zal ik de praktijk waarschijnlijk nauwelijks voorkomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Crowdmeister op 04-08-2022 20:56:01 (Aanvulling) ]
pi_205551453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de l
De melding vd aanvraag voor de omgevingsvergunning heb ik gevonden, waar heb je de info over de scheurvorming gelezen, heb ik erover heen gelezen?

Was recent in Tilburg, had ik er ff langs Lehars kunnen rijden.
Overigens ter melding hiervan de HCN 30ML Tilburg op de oude markt is nog (steeds) niet open, de aktes en ovek zijn nov 21 ondertekend en opening stond gepland voor febr 22, nu is het aug 22. Toko was blijkbaar wel wat verbouwd?, maar vanwege folies kon ik niet goed naar binnen kijken. Je mist nu als 30ML Tilburg wel een top-periode, de naburige terrasjes zaten vol.
Updateje van 30ML miscchien?

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 04-08-2022 21:45:37 ]
pi_205551752
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:28 schreef peterc het volgende:

[..]
De melding vd aanvraag voor de omgevingsvergunning heb ik gevonden, waar heb je de info over de scheurvorming gelezen, heb ik erover gelezen?
Streetview.

[ Bericht 11% gewijzigd door paardendokter op 05-08-2022 09:43:20 ]
pi_205552058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:

[..]
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.

De vergunning tot transformatie is twee weken geleden aangevraagd, de omwonenden mogen nog hun zegje doen en die zijn vast razend enthousiast over de plannen.
No go voor mij.
Voor mij ook!
pi_205552131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:18 schreef TisIk het volgende:

[..]
Voor mij ook!
Zodra omgevingsvergunning is verstrekt heb ik interesse. Nu is het ook voor mij een No go.
pi_205552265
Jeroen Lentze, bekend als CCF geldnemer, heeft weer een rechtzaak tegen gemeente Den Haag gewonnen over opsplitsing herenhuis.

https://www.ad.nl/den-haa(...)mag-gewoon~a52aaf16/
pi_205554333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:24 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Zodra omgevingsvergunning is verstrekt heb ik interesse. Nu is het ook voor mij een No go.
En het zou best kunnen zijn dat de gemeente voorwaarden aan die vergunning verbindt. Bijvoorbeeld dat de te realiseren woningen binnen de sociale huurgrens moeten vallen....
Dat is erg in tegenwoordig, maar funest voor de business case van de geldlener.
pi_205554348
SIG Jonker Fransstraat Rdam
"Helaas blijkt er iets niet juist te zijn aan de kant van de verkoper waardoor e.e.a. tijdelijk uitgesteld is.
Verwachting is wel dat dit met 1 week opgelost zal zijn.
We wachten het af en houden het in de gaten. "
pi_205554770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:39 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En het zou best kunnen zijn dat de gemeente voorwaarden aan die vergunning verbindt. Bijvoorbeeld dat de te realiseren woningen binnen de sociale huurgrens moeten vallen....
Dat is erg in tegenwoordig, maar funest voor de business case van de geldlener.
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?
quote:
De verbouwingen die zullen plaatsvinden zijn enkel intern. Dit houdt in dat er geen vergunning benodigd is en dat de verbouwing binnen de bestaande regelgeving valt.
pi_205554944
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?
[..]

Om de funding rond te krijgen wellicht ? De vergunning is recent aangevraagd, dus dat botst met wat gve meldt.
pi_205555124
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?
[..]

Ik schat in dat ze bedoelen dat er geen vergunning nodig is voor de kamerverhuur, ik lees namelijk in het verkorte taxatierapport (en ook in pitch) dat de twee panden momenteel in gebruik zijn als kamerverhuur voor 10 gebruikers. Waar de aangevraagde omgevingsvergunning voor nodig is weet ik niet, maar mogelijk iets met uiterlijk of draagmuren of brandveiligheid etc. te maken of mischien wel voor een schuurtje in de tuin (al lijkt me dat niet zo snel vergunningsplichtig). Dat zou je uit de aanvraag bij de gemeente moeten kunnen halen of zou natuurlijk gve eenvoudig moeten kunnen aangeven.
Over de taxatiewaarde laat ik me niet uit, zal best kunnen kloppen, maar ik pas voor het geheel.
pi_205555345
Vergunning voor kamerverhuur is een omgevingsvergunning volgens mij.
pi_205555394
Afbouw loods
https://www.collincrowdfund.nl/hawks-handel-verhuur/

Waarom deze maar 6% rente biedt is mij een raadsel. Het betreft een 2e hypotheek met maar 50% dekking.
pi_205555674
Schip
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26132
Specifieke achtergestelde 2e hypotheek
pi_205556117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:48 schreef zeeland6 het volgende: een nieuw 1 jaars deposito vanaf 5,0% netto bij SIG IJsselmeerstraat 82 A te Amsterdam LIVE 5 augustus om 12.30 uur.
Meegenomen, prima 1 jaars deposito. WOZ waarde is trouwens wel hoog in relatie tot taxatiewaarde en verkochte woningen in de straat, 020 heeft een stevig taxatiebeleid blijkbaar.
pi_205556150
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Meegenomen, prima 1 jaars deposito. WOZ waarde is trouwens wel hoog in relatie tot taxatiewaarde en verkochte woningen in de straat, 020 heeft een stevig taxatiebeleid blijkbaar.
Indrukwekkend cv ook, deze van oorsprong Griekse dame.
pi_205556782
J.W. Teng Holding B.V. op ccf live

na 9 min vol.

[ Bericht 14% gewijzigd door zeeland6 op 05-08-2022 14:10:01 ]
pi_205556979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
J.W. Teng Holding B.V. op ccf live

na 9 min vol.
JW Teng Holding BV / niet verkeerd / zie drimble
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205557064
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Meegenomen, prima 1 jaars deposito. WOZ waarde is trouwens wel hoog in relatie tot taxatiewaarde en verkochte woningen in de straat, 020 heeft een stevig taxatiebeleid blijkbaar.
Wozwaarde loket
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2020 491.000 euro
01-01-2019 179.000 euro
pi_205557162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:40 schreef namliam het volgende:

[..]
Wozwaarde loket
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2020 491.000 euro
01-01-2019 179.000 euro
Dat is niet zo vreemd natuurlijk. In 2019 was de bouw nog bezig. Het pand is pas in 2020 afgebouwd.

quote:
WOZ-gegevens
Identificatie: 036303644065
Kenmerken
Bouwjaar: 2020
Gebruiksdoel: woonfunctie
Oppervlakte: 117m2
pi_205557219
Goedlopend bedrijfje met 2e hypotheek

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205561354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
J.W. Teng Holding B.V. op ccf live

na 9 min vol.
Pfff, als die nog niet vol was gekomen........dan weet ik het ook niet meer. :)
Pecunia non olet
pi_205561371
Update over Cord*i: weer een hoofdpijngevalletje opgelost, keurig GvE. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_205561506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Afbouw loods
https://www.collincrowdfund.nl/hawks-handel-verhuur/

Waarom deze maar 6% rente biedt is mij een raadsel. Het betreft een 2e hypotheek met maar 50% dekking.
Zekerheden is hier denk ik maar een deel van het verhaal.

* de knul verdient geld als water (blijkbaar);
* volledige lineaire aflossing, dus risico neemt vlot af;
* woont nog bij zijn ouders (dus weet nog niet hoe duur vrouwen zijn.)
* hoog eigen vermogen;
* prima werkkapitaal/current ratio.;


Ik heb deze klein meegenomen, misschien hoog ik nog wat op als er niets anders voorbij komt.
Pecunia non olet
pi_205561634
De Gem Tilburg heeft een lijst (1/7/21) waarop alle kamerverhuur- & logies panden staan waarvoor een vergunning verstrekt is. Volgens mij worden geen nieuwe vergunningen meer verstrekt. Ff de laatste Tilburg projecten vergeleken met de lijst
Ter info CCF 42722
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inzake Abel Tasmanstr 24, GVE Leharstraat 26-28, en de SIGjes Korte Hoefstr en Postelse Hoefln staan op deze lijst, dus in ieder geval geen gedoe hiermee.
pi_205562236
IT bedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/it-quales-scientia-holding-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand met net geen 100% dekking
pi_205562238
Schoonheidsspecialiste
https://www.collincrowdfund.nl/dermaparadise/
1e hypotheek winkelpand en maatwerk project.

https://www.fundainbusine(...)655-floresstraat-11/
pi_205562241
Lederwaren winkel
https://www.collincrowdfund.nl/le-bagage-lederwaren-alkmaar/
2e hypotheek winkelpand na Briqwise.

Ondernemer had beter de hele lening via ccf kunnen laten lopen gezien de rente die hij via Briqwise betaald.
pi_205562244
ijs, churros en oliebollen
https://www.collincrowdfund.nl/vb-events/
1e hypotheek bedrijfsunit

https://m.facebook.com/pg(...)mp=25NADq1MKgjQokYzh
Beheersing taal is wel een dingetje voor deze ondernemer. Misschien iemand anders Facebook posts laten maken.

[ Bericht 23% gewijzigd door KrekelJapie op 06-08-2022 06:49:29 ]
pi_205562261
Overname installatiebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26303
Geen zekerheden
pi_205564554
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Schoonheidsspecialiste
https://www.collincrowdfund.nl/dermaparadise/
1e hypotheek winkelpand en maatwerk project.

https://www.fundainbusine(...)655-floresstraat-11/
Investeringslink
https://www.collincrowdfu(...)3f2716a5f617598ebaf1

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 06-08-2022 17:17:08 ]
pi_205564829
Na lange tijd vandaag weer eens ingelogd bij CrowdPartners. Zij hebben nu dezelfde IT-omgeving als bij NewFunding. Moest wel wachtwoord-reset doen.
pi_205565037
quote:
Is toch een link van de schoonheidsspecialiste 🤔
pi_205565571
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:22 schreef Jaco078 het volgende:
Na lange tijd vandaag weer eens ingelogd bij CrowdPartners. Zij hebben nu dezelfde IT-omgeving als bij NewFunding. Moest wel wachtwoord-reset doen.
Je maakte me nieuwsgierig :) , ik moest ook een password reset doen maar wat ik te zien kreeg leek niet op de investeerders omgeving van NF, verre van dat zelfs.
pi_205565704


[ Bericht 52% gewijzigd door paardendokter op 06-08-2022 17:50:05 ]
pi_205565841
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:10 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Investeringslink
https://www.collincrowdfu(...)3f2716a5f617598ebaf1
Is toch een link van de schoonheidsspecialiste 🤔
Mede gezien de hoge eigen inbreng basis meegenomen. De naam van het bedrijf is Dermaparadise. Dit kan bij een argeloze dyslectische voorbijganger snel tot enige verwarring leiden...
pi_205565960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:44 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Mede gezien de hoge eigen inbreng basis meegenomen. De naam van het bedrijf is Dermaparadise. Dit kan bij een argeloze dyslectische voorbijganger snel tot enige verwarring leiden...
Wat mij doet twijfelen is dat er geen taxatiewaarde of WOZwaarde van het pand opgegeven is. En ik vind het stevig voor 80 m2 winkel. Is niet bepaald aan A locatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Faraday01 op 06-08-2022 17:58:05 ]
pi_205566587
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:22 schreef tnhb het volgende:
Je maakte me
Qua projectfoto's en dan die staafdiagrammen van 'te ontvangen per jaar' en reeds ontvangen toch wel?
pi_205567255
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:46 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Qua projectfoto's en dan die staafdiagrammen van 'te ontvangen per jaar' en reeds ontvangen toch wel?
Ok, ik ging veel meer van het geheel uit, en dan voor het geheel hoe de projecten worden aangeboden, dan lijkt nf veel meer op sig en ziet crowdpartners en anders uit. Als ik naar de broncode van de pagina's kijk komt de basis zover ik kan zien bij beiden bij webclusieve/fundingcore vandaan. Een groot verschil is dat newfunding vol hangt met google analytics en facebook pixelcode en dat dat bij crowdpartners (nog?) ontbreekt.
pi_205571591
De lening Cord*i is vandaag geheel afgelost, geen bloemen voor hem (zou wat wrang zijn :D ;) ), maar wel voor GvE, 2e hypotheken zijn wel degelijk kansrijk bij recovery.


Laatste default bij GvE is al weer enige tijd geleden (Lavand*a), je kunt van GvE van alles zeggen over hun verouderde werkwijze etc., maar het uitblijven/voorkomen van defaults is met afstand #1 beoordelingscriterium.....

Het jaar 2019 was het slechtste jaar , maar daarna bijna niets meer, alleen genoemde Lavand*a.

[ Bericht 20% gewijzigd door obligataire op 07-08-2022 11:25:33 ]
Pecunia non olet
  zondag 7 augustus 2022 @ 12:00:39 #74
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205571978
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:07 schreef obligataire het volgende:
De lening Cord*i is vandaag geheel afgelost, geen bloemen voor hem (zou wat wrang zijn :D ;) ), maar wel voor GvE, 2e hypotheken zijn wel degelijk kansrijk bij recovery.

Laatste default bij GvE is al weer enige tijd geleden (Lavand*a), je kunt van GvE van alles zeggen over hun verouderde werkwijze etc., maar het uitblijven/voorkomen van defaults is met afstand #1 beoordelingscriterium.....

Het jaar 2019 was het slechtste jaar , maar daarna bijna niets meer, alleen genoemde Lavand*a.
Ik heb bij GVE ook al lang geen defaults meer gehad nee, zelfs nog wat opgeloste probleemgevallen zelfs dus mijn rendement is weer omhoog aan het kruipen gelukkig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205572212
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat mij doet twijfelen is dat er geen taxatiewaarde of WOZwaarde van het pand opgegeven is. En ik vind het stevig voor 80 m2 winkel. Is niet bepaald aan A locatie.
prima reviews
https://www.treatwell.nl/salon/dermaparadise/
pi_205572299
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat mij doet twijfelen is dat er geen taxatiewaarde of WOZwaarde van het pand opgegeven is. En ik vind het stevig voor 80 m2 winkel. Is niet bepaald aan A locatie.
Paradoxaal genoeg zijn de winkelruimtes in dit soort sociaal zwakkere wijken gewilder dan op A locaties. Dat heeft alles te maken met het ondernemerschap van nieuwe Nederlanders. Die drijven graag winkeltjes dichtbij de doelgroep. Loop maar eens door de Kanaalstraat in Utrecht. Daar staat geen winkelruimte leeg...

Het is wel raar dat het schadeherstelbedrijf van de echtgenoot van de uitbaatster van Dermaparadise onvindbaar is op internet. Dat maakt me wel enigszins kopschuw...
pi_205572597
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:46 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Paradoxaal genoeg zijn de winkelruimtes in dit soort sociaal zwakkere wijken gewilder dan op A locaties. Dat heeft alles te maken met het ondernemerschap van nieuwe Nederlanders. Die drijven graag winkeltjes dichtbij de doelgroep. Loop maar eens door de Kanaalstraat in Utrecht. Daar staat geen winkelruimte leeg...

Het is wel raar dat het schadeherstelbedrijf van de echtgenoot van de uitbaatster van Dermaparadise onvindbaar is op internet. Dat maakt me wel enigszins kopschuw...
Het bedrijf kon ik wel vinden. Alleen het heeft geen eigen website, wat best gek is voor zo'n bedrijf.
pi_205573089
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:46 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Paradoxaal genoeg zijn de winkelruimtes in dit soort sociaal zwakkere wijken gewilder dan op A locaties. Dat heeft alles te maken met het ondernemerschap van nieuwe Nederlanders. Die drijven graag winkeltjes dichtbij de doelgroep. Loop maar eens door de Kanaalstraat in Utrecht. Daar staat geen winkelruimte leeg...

Het is wel raar dat het schadeherstelbedrijf van de echtgenoot van de uitbaatster van Dermaparadise onvindbaar is op internet. Dat maakt me wel enigszins kopschuw...
Het paradijs is wel een van de eerste zaken waarop bezuinigd zal worden ingeval van recessie/energiecrisis zo denk ik.
pi_205578374
Dis is wel een aardig vakantie FOK projectje. https://www.collincrowdfund.nl/le-bagage-lederwaren-alkmaar/
lijkt mij. Dus als iemand een linkje heeft doe ik mee.
pi_205579828
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:25 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het paradijs is wel een van de eerste zaken waarop bezuinigd zal worden ingeval van recessie/energiecrisis zo denk ik.
Jij bent vast geen vrouw _O- Ik ook niet maar weet wel dat dat een van de laatste dingen is waar vrouwen op bezuinigen.

Mijn schoonzusje doet haar salon al minstens 25 jaar en die heeft er al die tijd een goed belegde boterham aan gehad.
Nooit horen klagen over crises....
Pecunia non olet
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:08:38 #81
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_205580194
Mail gehad van Max CF. Nóg een partij die de afspraken niet nakomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben echt benieuwd of MCF het gaat redden. Communicatie doen ze veel aan, al heb ik persoonlijk geen zin om online ellenlange 'live-sessies' te gaan volgen. Maar dat is een eigen afweging, zij bieden in ieder geval deze mogelijkheid aan investeerders en dat is goed. Maar er zijn zo vaak problemen van allerlei aard dat ik en waarschijnlijk velen met mij, dit platform op 'hold' heb gezet.
pi_205580269
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:08 schreef InVestEerder het volgende:
Mail gehad van Max CF. Nóg een partij die de afspraken niet nakomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben echt benieuwd of MCF het gaat redden. Communicatie doen ze veel aan, al heb ik persoonlijk geen zin om online ellenlange 'live-sessies' te gaan volgen. Maar dat is een eigen afweging, zij bieden in ieder geval deze mogelijkheid aan investeerders en dat is goed. Maar er zijn zo vaak problemen van allerlei aard dat ik en waarschijnlijk velen met mij, dit platform op 'hold' heb gezet.
op zich heb je gelijk maar ik heb wel het idee dat ze misschien té communicatief zijn in de zin dat ze allerlei complicaties melden die andere platformen ook hebben maar niet melden
pi_205580509
Ik vermoed dat MCF met samengeknepen billetjes deze UK loans tot een goed einde probeert te brengen en vervolgens een brexitje doet.
pi_205580510
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jij bent vast geen vrouw _O- Ik ook niet maar weet wel dat dat een van de laatste dingen is waar vrouwen op bezuinigen.

Mijn schoonzusje doet haar salon al minstens 25 jaar en die heeft er al die tijd een goed belegde boterham aan gehad.
Nooit horen klagen over crises....
Je hebt me overtuigd om een inv te doen. Vrouwen zijn vreemde wezens idd. :X
pi_205580848
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:48 schreef dbrmnn het volgende:
Ik vermoed dat MCF met samengeknepen billetjes deze UK loans tot een goed einde probeert te brengen en vervolgens een brexitje doet.
Zo op eerste hand zou je dat denken, probleem zit er natuurlijk in dat er veel te veel geld naar een specifieke geldnemer is gegaan. Ik ga er ook van uit dat het geld op mijn Corbelootjes een jaar later terug komt.
Maar ik heb vandeweek een bericht voorbij zien komen dat er ook een vestiging in NZ is geopend, dus een Brexit acht ik onwaarschijnlijk. (Is oud nieuws) Lijkt me voor debiteurenbeheer helemaal niks.
Ik zit ook in andere UK leningen die prima betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowdmeister op 08-08-2022 15:37:46 (Aanvulling) ]
pi_205581681
L. Van Hoepen zit even krap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:37:45 #87
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_205581934
Aankomende donderdag een lening bij MCF voor vakantiehuizen in Groningen van 9%:
https://maxcrowdfund.com/nl/node/1150797
pi_205582099
Investeringslink elektronische componenten binnen de aerospace
https://www.collincrowdfu(...)d754ac9e2ba367419358
2e hypotheek woonhuis

[ Bericht 22% gewijzigd door KrekelJapie op 08-08-2022 19:38:00 ]
pi_205583362
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink elektronische componenten binnen de aerospace
https://www.collincrowdfu(...)d754ac9e2ba367419358
2e hypotheek woonhuis
Zag er op basis van de tweede hypotheek wel aardig uit, maar ik geloof niet zoveel van de taxatie. WOZ-waarde per 01-01-2021 is 385.000 euro. Dan vind ik een taxatie van 735.000 fors. En de WOZ-waarde ontwikkelt zich raar: in 2016 was die nog 459.000 en dus flink hoger dan nu, maar in 2015 duikelt die naar 275.000. Wat zou daar het verhaal achter zijn?
pi_205585218


[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 08-08-2022 23:38:11 ]
pi_205586466
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef Incitatus3 het volgende:
En de WOZ-waarde ontwikkelt zich raar: in 2016 was die nog 459.000 en dus flink hoger dan nu, maar in 2015 duikelt die naar 275.000. Wat zou daar het verhaal achter zijn?
Afbraak deel van opstallen en latere herbouw? De situatie per 1-1 is voor de woz meen ik bepalend, kan dus best dat er bezwaren zijn gemaakt omdat een deel van de opstallen (tijdelijk?) verdwenen was. Het zou ccf hebben gesiert hebben dit (indien van toepassing!) in de pitch te vermelden, want vragen staat niet helemaal vrij wegens CD.

Maar ik zie de business wel als risicovol als er blijkbaar in het geval dat er één type vliegtuig aan de grond staat de financiele impact zo groot is dat het ev direct negatief wordt en het vervolgens een aantal jaren duurt voordat dit gecompenseerd is. Het zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen dat er meer is, bijvoorbeeld een forse (prive) verbouwing (zou ook woz mogelijk kunnen verklaren?) die indirect ook wel wat impact heeft gehad op de kosten/resultaat.
pi_205586636
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Zag er op basis van de tweede hypotheek wel aardig uit, maar ik geloof niet zoveel van de taxatie. WOZ-waarde per 01-01-2021 is 385.000 euro. Dan vind ik een taxatie van 735.000 fors. En de WOZ-waarde ontwikkelt zich raar: in 2016 was die nog 459.000 en dus flink hoger dan nu, maar in 2015 duikelt die naar 275.000. Wat zou daar het verhaal achter zijn?
Dit en het leendoel werkkapitaal en herfinanciering maken mij -naast de dramatische current ratio- erg kopschuw. Ik blijf er van af.
pi_205586653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:30 schreef tnhb het volgende:

[..]
Afbraak deel van opstallen en latere herbouw? De situatie per 1-1 is voor de woz meen ik bepalend, kan dus best dat er bezwaren zijn gemaakt omdat een deel van de opstallen (tijdelijk?) verdwenen was. Het zou ccf hebben gesiert hebben dit (indien van toepassing!) in de pitch te vermelden, want vragen staat niet helemaal vrij wegens CD.

Maar ik zie de business wel als risicovol als er blijkbaar in het geval dat er één type vliegtuig aan de grond staat de financiele impact zo groot is dat het ev direct negatief wordt en het vervolgens een aantal jaren duurt voordat dit gecompenseerd is. Het zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen dat er meer is, bijvoorbeeld een forse (prive) verbouwing (zou ook woz mogelijk kunnen verklaren?) die indirect ook wel wat impact heeft gehad op de kosten/resultaat.
Luchtvaart is een hele volatiele business. Bij Ora*nge Aircraf*t liep dat verkeerd af (default Collin), APOC heeft het wel gered maar die hadden sterke partners. Die heeft AC niet; denk dat ze 2 jaar geleden amper een faillissement hebben weten te voorkomen. Nu zijn ze op de weg terug maar er moet weinig geks gebeuren.

Het huisje ziet er zeker interessant uit, veel grond, rustige ligging.
https://www.google.nl/map(...).6979651!4d5.2298842

Het is een Direct lening plus volledige aflossing dus een bescheiden inleg levert toch nog wel een leuke maandelijkse cashflow op. Voorlopig draait de toko met winst dus het risico loopt er vlot uit.
Pecunia non olet
pi_205586662
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Zag er op basis van de tweede hypotheek wel aardig uit, maar ik geloof niet zoveel van de taxatie. WOZ-waarde per 01-01-2021 is 385.000 euro. Dan vind ik een taxatie van 735.000 fors. En de WOZ-waarde ontwikkelt zich raar: in 2016 was die nog 459.000 en dus flink hoger dan nu, maar in 2015 duikelt die naar 275.000. Wat zou daar het verhaal achter zijn?
https://huispedia.nl/vlijmen/5251ek/molenhoek/10
Taxatie lijkt volgens huispedia reëel

Bedrijf heeft o.a. verkoopkantoor in Ukraine/Russia
Kharkiv https://www.avio-connect.com/lets-connect/ daar zal niet veel verkoop vandaan komen op dit moment.

Daarnaast zinspeelt de pitch op verkoop van het huis op korte termijn met daarbij nieuwe zekerheden die dan vermoedelijk met Noord Koreaanse cijfers goed gekeurd worden en waarvan ik niet weet of ze mij ten goede komen. Ik laat deze ,alles afwegend, lopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-08-2022 10:21:17 ]
pi_205586868
beveiligingscertificaat MC verlopen
pi_205587334
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:48 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Je hebt me overtuigd om een inv te doen. Vrouwen zijn vreemde wezens idd. :X
Misschien ben ik ook wel een vreemd wezen maar ik ben afgehaakt bij de zin “vastgoedportefeuille opbouwen”. Ze hebben een woning en willen daarnaast een bedrijfspand kopen. Plausibel. Maar door het zo te omschrijven krijg ik het gevoel dat ze iets is aangepraat waar ze misschien weinig verstand van hebben.
pi_205587403
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:29 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Misschien ben ik ook wel een vreemd wezen maar ik ben afgehaakt bij de zin “vastgoedportefeuille opbouwen”. Ze hebben een woning en willen daarnaast een bedrijfspand kopen. Plausibel. Maar door het zo te omschrijven krijg ik het gevoel dat ze iets is aangepraat waar ze misschien weinig verstand van hebben.
Dat zou kunnen, aan de andere kant zie ik dat dit Iraniërs zijn die vermoedelijk met doorzetten hier een bestaan opbouwen en zo te zien daar aardig in zijn geslaagd. Mevrouw is HBO opgeleid in NL.Haarlem is een stad met relatief veel yuppen. Mevrouw werkt nu dindag t/m vrijdag dus als de nood aan de man komt kan daar de maandag en zaterdag nog bij.
Ik doe mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-08-2022 11:42:53 ]
pi_205587482
HCN vervroegde aflossing:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')