LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
De belangrijkste kenmerken van deze lening:
Kredietbedrag: ¤ 1.175.000,-
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 24 maanden
Rente: 6%
Belangrijkste zekerheden:
Eerste hypothecaire inschrijving op de panden aan de Leharstraat 26 – 28 in Tilburg met een marktwaarde na verbouwing en in verhuurde staat van ¤ 1.470.000,-
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
U kunt investeren tot maandag 8 augustus 12:00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Probleem dossier CollinWel jammer dat er geen medewerking is van de kant van geldlener. Dat betekent dat de weg van de minnelijke onderhandse verkoop niet waarschijnlijk is en dus ook geen al te hoge opbrengst.......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden moeten voldoende zijn. Goed om te lezen dat de hypotheek ten gelden gemaakt kan worden.Pecunia non olet
Koopprijs is nog iets hogerquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.
De vergunning tot transformatie is twee weken geleden aangevraagd, de omwonenden mogen nog hun zegje doen en die zijn vast razend enthousiast over de plannen.
No go voor mij.
Maar -tot aan de aflossing waarschijnlijk- dus een ltv van > 100 %. En dat wordt niet expliciet vermeld door gvequote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Koopprijs is nog iets hoger
Bestedingsdoel
Aankoop pand ¤ 950.000,-
Aankoopkosten ¤ 95.000,-
Kosten verbouwing ¤ 200.000,-
Financieringskosten en depotregeling¤ 33.500,-
Totaal¤ 1.278.500,-
Als de 1e hypotheekgever ook aangeeft over te gaan tot executie, kan het lampje nog gaan branden dat ze maar beter zelf kunnen verkopen omdat ze anders veel te veel in eigen vingers snijden. Het huis heeft nu een leuke overwaarde. Dan houden ze er nog wat aan over.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wel jammer dat er geen medewerking is van de kant van geldlener. Dat betekent dat de weg van de minnelijke onderhandse verkoop niet waarschijnlijk is en dus ook geen al te hoge opbrengst.......
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Voor zover ik het altijd heb begrepen (maar ik ben geen jurist) mag de 1e hypotheekhouder de executie dan overnemen, maar hij kan hem niet tegenhouden, tenzij de verwachte opbrengst zo laag is dat de 2e hypotheekhouder waarschijnlijk niets zal ontvangen en de executie hem dus niets zal opleveren (misbruik van recht).
Dat kan inderdaad. Bij dit woonhuis is dat niet te verwachten. Waarde is +/- 450k. Restschuld 1e+2e hypotheek 330k. Het lijkt reëel dat de openstaande schuld bij CCF terugkomt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:12 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met pré-linkje:
[..]
Linkje:https://www.fundainbusine(...)nnendaalderweg-97-a/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant, want als de 1e hypotheeknemer geen achterstanden heeft, kan je het bijna interpreteren als een (gedwongen)vervroegde aflossing waarbij de 1e hypotheek nemer dus wel zijn vordering terugkrijgt, maar wel een hoop toekomstige renteinkomsten kan missen waar hij in normale omstandigheden een aflosboete voor zou rekenen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:36 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De 2e hypotheeknemer kan inderdaad zelfstandig executeren, maar de opbrengst gaat eerst naar de 1e hypotheeknemer en wat er over blijft is voor de 2e hypotheeknemer. In bijzondere gevallen (lees: als de verwachte opbrengst al te laag is voor de vordering van de 1e hypotheeknemer) kan die 1e hypotheeknemer zelfs verlangen dat de 2e hypotheek wordt doorgehaald. Dat is dan dikke pech voor nummer 2, want die zit dan met lege handen. Een 2e hypotheek geeft dus niet altijd zekerheid.
De melding vd aanvraag voor de omgevingsvergunning heb ik gevonden, waar heb je de info over de scheurvorming gelezen, heb ik erover heen gelezen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de l
Streetview.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:28 schreef peterc het volgende:
[..]
De melding vd aanvraag voor de omgevingsvergunning heb ik gevonden, waar heb je de info over de scheurvorming gelezen, heb ik erover gelezen?
Voor mij ook!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
LTV t.o.v. wozwaarde 2021 is ruim 158 % (!). Ik vind het ronduit misleidend dat GVE alleen de waarde ná transformatie noemt. Ook de koopprijs wordt niet genoemd, maar die zal tussen de 8 en 9 ton liggen, mede gezien de ernstige scheurvorming in nr. 28. Dus ook t.o.v. de vermoedelijke koopprijs ligt de ltv boven de 100 %.
De vergunning tot transformatie is twee weken geleden aangevraagd, de omwonenden mogen nog hun zegje doen en die zijn vast razend enthousiast over de plannen.
No go voor mij.
En het zou best kunnen zijn dat de gemeente voorwaarden aan die vergunning verbindt. Bijvoorbeeld dat de te realiseren woningen binnen de sociale huurgrens moeten vallen....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:24 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Zodra omgevingsvergunning is verstrekt heb ik interesse. Nu is het ook voor mij een No go.
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:39 schreef paardendokter het volgende:
[..]
En het zou best kunnen zijn dat de gemeente voorwaarden aan die vergunning verbindt. Bijvoorbeeld dat de te realiseren woningen binnen de sociale huurgrens moeten vallen....
Dat is erg in tegenwoordig, maar funest voor de business case van de geldlener.
quote:De verbouwingen die zullen plaatsvinden zijn enkel intern. Dit houdt in dat er geen vergunning benodigd is en dat de verbouwing binnen de bestaande regelgeving valt.
Om de funding rond te krijgen wellicht ? De vergunning is recent aangevraagd, dus dat botst met wat gve meldt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?
[..]
Ik schat in dat ze bedoelen dat er geen vergunning nodig is voor de kamerverhuur, ik lees namelijk in het verkorte taxatierapport (en ook in pitch) dat de twee panden momenteel in gebruik zijn als kamerverhuur voor 10 gebruikers. Waar de aangevraagde omgevingsvergunning voor nodig is weet ik niet, maar mogelijk iets met uiterlijk of draagmuren of brandveiligheid etc. te maken of mischien wel voor een schuurtje in de tuin (al lijkt me dat niet zo snel vergunningsplichtig). Dat zou je uit de aanvraag bij de gemeente moeten kunnen halen of zou natuurlijk gve eenvoudig moeten kunnen aangeven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waarom zou gve in de pitch opnemen dat er geen vergunning nodig zou zijn?
[..]
Meegenomen, prima 1 jaars deposito. WOZ waarde is trouwens wel hoog in relatie tot taxatiewaarde en verkochte woningen in de straat, 020 heeft een stevig taxatiebeleid blijkbaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:48 schreef zeeland6 het volgende: een nieuw 1 jaars deposito vanaf 5,0% netto bij SIG IJsselmeerstraat 82 A te Amsterdam LIVE 5 augustus om 12.30 uur.
Indrukwekkend cv ook, deze van oorsprong Griekse dame.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Meegenomen, prima 1 jaars deposito. WOZ waarde is trouwens wel hoog in relatie tot taxatiewaarde en verkochte woningen in de straat, 020 heeft een stevig taxatiebeleid blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |