Haha klopt, bedacht ik me vannacht ook! Ik ga de ontwerpen nog wat bijwerken en even in de foto photoshoppen. Dan volgt dit weekend een poll. 😉quote:Op donderdag 31 augustus 2023 04:06 schreef Claudia_x het volgende:
Beginnersfout om geen poll aan te maken.
De combinatie tussen het groen van de kasten en het geel vind ik niet geweldig, dus 1 of 3 met een lichte voorkeur voor 1. Dat rood erin vind ik ook wel leuk, geeft een beetje spanning. Voor het geheel is het inderdaad misschien leuker als er ook wat groen ik zit.
Jou kennende heb je allang tekeningen gemaakt van de deuren in de huidige situatie. Die zouden interessant zijn om te zien.
Ik moet bekennen dat ik later pas besefte dat de deuren achterin komen en niet tussen de groene kasten (kan natuurlijk niet). Dat maakt ook wel verschil, vind ik.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:34 schreef archito het volgende:
[..]
Haha klopt, bedacht ik me vannacht ook! Ik ga de ontwerpen nog wat bijwerken en even in de foto photoshoppen. Dan volgt dit weekend een poll. 😉
Wel leuk hoe iedereen er net even anders naar kijkt!
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is toch wel heel nuttig! Paars geel is duidelijk beter dan geel paars.
Ja zeker, was voor mij ook een openbaring!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is toch wel heel nuttig! Paars is duidelijk beter dan geel.
Daar heb je wel een punt!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:30 schreef SQ het volgende:
Ik ga voor 1 of 2, puur omdat mijn eigen ervaring is dat je die deuren zelden tot nooit helemaal dicht hebt een je bij 3 of 4 dan het mooiste stukje van de deur nooit ziet
Maar dit lijkt me ook een goed idee.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:39 schreef archito het volgende:
[..]
Ja zeker, was voor mij ook een openbaring!
Zelf werd ik ook ineens een stuk enthousiaster van paars terwijl ik de kleur ansich eigenlijk niet zo mooi vindt.
Optie 1 vond ik het meest aantrekkelijk maar het idee van spiegelsymetrie staat me wel aan. Misschien ga ik nog een optie proberen van spiegelsymetrie zonder groen maar met een accentje rood.
Bedankt voor je DM!quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef Burdie het volgende:
Meer kleur, sowieso. Ik zou in de zijkanten in het midden ook iets doen, vind ze wat saai zo.
Rechtse. Net wat meer details. Ik kan daar jaren naar blijven kijken en genieten van lijntjes en patronen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:03 schreef archito het volgende:
We zijn wel overtuigd geraakt van de optie met paars en oranje en twee identieke ramen. Bevestigd door de poll.
Met de glas in lood maker hebben we een tijdje terug al een keer gezeten om wat schetsen te maken. Zij heeft toen een wat rijkere indeling getekend. Deze heb ik ook nog even met de nu gekozen kleuren gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie, eenvoudig houden of de rijkere optie?
Rijkere optiequote:Op vrijdag 1 september 2023 17:03 schreef archito het volgende:
We zijn wel overtuigd geraakt van de optie met paars en oranje en twee identieke ramen. Bevestigd door de poll.
Met de glas in lood maker hebben we een tijdje terug al een keer gezeten om wat schetsen te maken. Zij heeft toen een wat rijkere indeling getekend. Deze heb ik ook nog even met de nu gekozen kleuren gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie, eenvoudig houden of de rijkere optie?
Hear hearquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:10 schreef SQ het volgende:
Hoe meer kleur hoe beter, al zeg ik het zelf
Allebei, denk ik.quote:Op zaterdag 2 september 2023 05:34 schreef archito het volgende:
En bedoelen jullie dan meer verschillende kleuren of meer gekleurde ruitjes met dezelfde zoals de rijkere versie?
Want ik vind het wel mooi als het bij een beperkt aantal kleuren blijft denk ik. Dan is het geen bonte kermis maar heeft het een sterker thema.
Ik vind de rijkere versie persoonlijk prima zo.quote:Op zaterdag 2 september 2023 05:34 schreef archito het volgende:
En bedoelen jullie dan meer verschillende kleuren of meer gekleurde ruitjes met dezelfde zoals de rijkere versie?
Want ik vind het wel mooi als het bij een beperkt aantal kleuren blijft denk ik. Dan is het geen bonte kermis maar heeft het een sterker thema.
Ik heb nu een beetje spijt dat ik de platte plafondplint langs de rand weg heb bezuinigd. Was mooi geweest icm deze rozetten. Maar alleen de twee vierkanten in de woonkamer waren al 800 euro.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef NedKelly het volgende:
Mooi dat zwart op de deuren, mooie stijl zo wat past bij het huis.
En de gipsen lijsten op plafond ook erg mooi!
Chapeau weer!
En nog geeneens altijd dat je echt geen tijd hebt, maar heb er dan ook echt geen zin in als het wel even kan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:28 schreef Seven. het volgende:
Mooie upgrades. Sowieso zijn sierlijsten weer helemaal upcoming.
Het is shocking hoe weinig je gedaan krijgt met een baby in huis..
Haha ja schrokken wij ook van. Ik denk dat restauratie van glas in lood en los isolatieglas nog niet de helft kost. Nog steeds vrij prijzig maar dan hebben we wel een volledig maatwerk voordeur die tot in detail lijkt op de originele deur. Alleen dan verbeterd zodat er driepuntsluiting en isolatieglas etc in past en fatsoenlijke tochtstrips.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:41 schreef Seven. het volgende:
Holyyyyy, wat een prijzen. Maar leuke plannen!
Haha ja dat was nog mooier geweest, maar dit is de oude achtergevel en dan had ik een nog diepere voorzetwand moeten maken. En dan hadden de nissen in de keuken niet gepast. Aan de oude woonkamerzijde was ook geen plek.quote:Op zondag 18 februari 2024 21:20 schreef Burdie het volgende:
Ik had schuifdeuren verwachtmaar echt heel mooi zeg!
Wij hebben hem gehaald bij luxury floors. Het is een PVC visgraat vloer. Verschillende zaken hadden hem onder een andere naam met behoorlijk wat prijsverschil, maar wij hebben gewoon stukken mee naar verschillende showrooms genomen en ernaast gelegd. Was exact hetzelfde patroon.quote:Op maandag 19 februari 2024 09:02 schreef Burdie het volgende:
Is ook zo, schuifdeuren nemen veel ruimte in beslag. Denk ik ook de reden dat veel ensuites destijds gesneuveld zijn.
Wat heb je trouwens voor vloer in de woonkamer/keuken? Is vast al eens genoemd, maar vragen is sneller dan terugzoeken. Wij moeten de vloer nog doen en zoeken ook iets dergelijks. Heel mooi.
Heel erg gaaf, mooie glaskeuze ook!quote:Op zondag 18 februari 2024 17:40 schreef archito het volgende:
Nog niet helemaal afgelakt maar kon het niet laten om alvast een paar foto's te delen.
Deze vrijdag zijn eindelijk de ensuitedeuren geplaatst. We zijn er echt heel blij mee. Super chique en niet standaard maar passend bij het huis. De kleuren van het glas in lood passen precies bij de erker.
Nu nog wat plamuren, kitten en schilderen en dan kan ik dat klusje eindelijk afvinken van de lijst.
De deuren kunnen overigens twee kanten opdraaien want het zijn klapdeuren met een 90 graden stop, dus geen losse deurstopper nodig. Met een klein zetje vallen ze dicht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je zelf gaat egaliseren: sowieso spijkerschoenen en prikroller gebruiken, het vloeit niet vanzelf superglad uit.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef Burdie het volgende:
Dank voor je ervaring! Wij dachten inderdaad ook aan PVC, lekker makkelijk schoon te maken met een gezin en huisdieren. We willen het zelf leggen, maar dat egaliseren is dus een aandachtspunt. Goed te weten, thanx!
Die knoesten komen op je foto's niet zo over, ik vind het een mooie, rustige vloer, echt passend bij het huis.
Ik denk dat we dat dus niet zelf gaan doenquote:Op maandag 19 februari 2024 19:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je zelf gaat egaliseren: sowieso spijkerschoenen en prikroller gebruiken, het vloeit niet vanzelf superglad uit.
Je had 1 van de muren eruit kunnen halen om de deuren in te laten schuiven. Al wordt het dan wel echt een serieuze klus met flinke stalen balken enzo. Dus dit is gewoon een nette oplossing. Vooral de scharnieren vind ik een sjiek detailquote:Op maandag 19 februari 2024 07:12 schreef archito het volgende:
[..]
Haha ja dat was nog mooier geweest, maar dit is de oude achtergevel en dan had ik een nog diepere voorzetwand moeten maken. En dan hadden de nissen in de keuken niet gepast. Aan de oude woonkamerzijde was ook geen plek.
Bij een klassieke ensuitekast halverwege de kamer bestaat de hele wand gewoon uit meubel dus is dat makkelijker.
Haha ja idd. En een belangrijke reden om het zo te doen was dat we het bestaande gat van de tuindeuren konden gebruiken dus de constructie van het huis niet aan hoefden te passen. Scheelde behoorlijk veel geld.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je had 1 van de muren eruit kunnen halen om de deuren in te laten schuiven. Al wordt het dan wel echt een serieuze klus met flinke stalen balken enzo. Dus dit is gewoon een nette oplossing. Vooral de scharnieren vind ik een sjiek detail.
Nee klopt valt ook wel mee, het is niet heel rustiek ofzo maar mijn smaak is eigenlijk nog net wat rustiger en moderner.quote:Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef Burdie het volgende:
Dank voor je ervaring! Wij dachten inderdaad ook aan PVC, lekker makkelijk schoon te maken met een gezin en huisdieren. We willen het zelf leggen, maar dat egaliseren is dus een aandachtspunt. Goed te weten, thanx!
Die knoesten komen op je foto's niet zo over, ik vind het een mooie, rustige vloer, echt passend bij het huis.
Wij hebben hier ook een type 'plank' er tussenuit gehaald inderdaad, die was echt een stuk donkerder dan de rest.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:43 schreef archito het volgende:
[..]
Nee klopt valt ook wel mee, het is niet heel rustiek ofzo maar mijn smaak is eigenlijk nog net wat rustiger en moderner.
De legger vertelde op die dag lachend dat hij eens een klant had gehad die de tegels met de meeste noesten er tussenuit haalde. Vond hij raar maar leek mij achteraf een goed idee. 😜
Ik twijfelde nog even over om de scharnieren mee te schilderen met de deuren, maar als dat niet mooi is dan dan ik niet meer terug en dat is ook zonde. Dus ik denk dat het wennen wordt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net als je vriendin wat moeite met de scharnieren, maar de deur is prachtig! Wat voor kleur heeft/krijgt de deur?
Ha, ik zat hetzelfde te denken! Maar ik vind het schilderen van scharnieren uiteindelijk toch erger.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:41 schreef archito het volgende:
[..]
Ik twijfelde nog even over om de scharnieren mee te schilderen met de deuren, maar als dat niet mooi is dan dan ik niet meer terug en dat is ook zonde. Dus ik denk dat het wennen wordt.
De deuren worden lichtgrijs net zoals de andere binnendeuren. Sikkens FN.02.77 in zijdeglans, combineert erg mooi met RAL9016 van de muren vind ik. Door heel lichtgrijs te kiezen komen ze net wat naar voren t.o.v. de muur zonder heel erg te contrasteren.
Op de foto's is de zijde aan de woonkamer al geschilderd, het kozijn en de keukenzijde moeten nog.
Dat gaat nooit over. Bij elk huis maak je weer andere foutenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ha, ik zat hetzelfde te denken! Maar ik vind het schilderen van scharnieren uiteindelijk toch erger.
Ik heb zelf lang moeten wennen aan onze dakkapel van zink. Met de kennis van nu zou ik een andere uitvoering hebben gekozen. Misschien dat het daarom altijd verleidelijk blijft om een nieuw huis te kopen en het allemaal nóg een keer te kunnen doen maar dan veel beter omdat ik meer weet.
Ik dacht al dat ik grijs zag. Best een ongebruikelijke keuze, volgens mij? Ik vind het een slimme manier om oud en modern samen te brengen.
Iets wat ik ook anders zou doen in een eventueel nieuw huis, is alleen naar buiten draaiende ramen nemen. Ik kan in onze huidige woning niet alle kozijnen die we vijf jaar geleden hebben laten vervangen weer vernieuwen. Dat is kapitaalvernietiging. Maar als ik nou een krot koop op een prachtig, riant perceel...quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:54 schreef bleiblei het volgende:
Dat gaat nooit over. Bij elk huis maak je weer andere fouten.
En ik gok dat het vervangen van dat zink of andere scharnieren op een deur "iets" goedkoper is dan een nieuw huis.
Haha herkenbaar, mijn lijst van dingen die ik anders zou doen is ook lang. De kunst is om je er niet elke keer aan te irriteren als je het ziet.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ha, ik zat hetzelfde te denken! Maar ik vind het schilderen van scharnieren uiteindelijk toch erger.
Ik heb zelf lang moeten wennen aan onze dakkapel van zink. Met de kennis van nu zou ik een andere uitvoering hebben gekozen. Misschien dat het daarom altijd verleidelijk blijft om een nieuw huis te kopen en het allemaal nóg een keer te kunnen doen maar dan veel beter omdat ik meer weet.
Ik dacht al dat ik grijs zag. Best een ongebruikelijke keuze, volgens mij? Ik vind het een slimme manier om oud en modern samen te brengen.
De truc die ik toepas, is mezelf afleiden. In de tuin probeer ik alles naar m'n hand te zetten. En dat lukt natuurlijk niet, dus de tuin slokt vrijwel al m'n aandacht op. In de winter ga ik me wat meer ergeren aan kleine dingen in huis en dan doe ik daar weer eens wat aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:44 schreef archito het volgende:
[..]
Haha herkenbaar, mijn lijst van dingen die ik anders zou doen is ook lang. De kunst is om je er niet elke keer aan te irriteren als je het ziet.![]()
Leuk dat je het vraagt, komende week 10 maanden dus dat gaat snel!quote:Op maandag 1 april 2024 17:57 schreef Seven. het volgende:
Mooie plannen weer! En jullie deuren zijn echt waanzinnig gaaf geworden.
Hoe loopt het allemaal met de kleine? Ondertussen gaan jullie alweer richting een jaartje, of niet?
Netjes. Maar twee vragen:quote:Op maandag 1 april 2024 16:27 schreef archito het volgende:
Zoals beloofd foto's van de ensuitedeuren.
Meestal staat de rechtse deur open en is de ander dicht.
[ afbeelding ]
Beide dicht.
[ afbeelding ]
Ingezoomd.
[ afbeelding ]
Vanuit de keuken. De kleuren zijn dan niet echt zichtbaar omdat de woonkamer een stuk donkerder is dan de keuken. Maar dat is niet erg want ze horen ook meer bij de originele erker in de woonkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Netjes. Maar twee vragen:
1. waar teken jij in en welke renderer gebruik je?
2. Wat zijn dat voor panelen achter je bureau?
quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:13 schreef archito het volgende:
Er komen ook nog panelen onder het bureau, maar dit is de tussenstand:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zijn de panelen eenvoudige te maken.
Ik heb een pakket zachtboard ondervloer gekocht. Link in spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze platen heb ik op maat gesneden. Hiervoor heb ik op de muur een verticale (met waterpas) lijn gezet precies in het midden van het bureau. Het bureau is uiteraard ook waterpas. Omdat de wanden niet helemaal waterpas zijn kan ik op deze manier vanuit deze lijn de breedte van elk paneel opmeten. Het paneel linksonder is bijvoorbeeld 74cm breed aan de onderkant maar 74,3cm aan de bovenkant. Het paneel erboven is dan 74,3cm aan de onderkant en 74,5cm aan de bovenkant etcetera.
Daarmee kan ik de ondervloerplaten op maat snijden met een (stanley)mes:
[ afbeelding ]
Vervolgens snijd ik het vilt op maat. Een paar centimeter groter dan het zachtboard. Link van vilt in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Vervolgens spuit je beide oppervlakten met lijm in en leg je het zachtboard op het vilt en druk je het stevig aan. (Andersom, het vilt op het zachtboard leggen is moeilijker strak te krijgen. Leg het vilt dus op de grond/tafel en het zachtboard erbovenop)
Daarna niet je met een tacker het vilt op de achterkant vast. In de hoeken kun je een stukje vilt wegsnijden zodat het wat makkelijker vouwt.
[ afbeelding ]
Dan is de plaat klaar om op de muur vast te maken. Dit kan met spijkertjes, ophanglatjes of gewoon vastkitten. Dat laatste heb ik gedaan.
De totale oppervlakte van het prikbord is 4m²
Kosten:
- Zachtboard 25 euro
- Vilt 100 euro
- Spuitlijm 15 euro
- Hulpmaterialen zoals tackernietjes en kit etc ongeveer 10 euro
Totaal 150 euro
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:53 schreef archito het volgende:
[..]
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.
De panelen zijn zachtboard platen met daarop vilt gelijmd om als prikbord te gebruiken. Heb daar in deze topicreeks een keer een post aan gewijd met uitleg hoe ik dat gemaakt heb geloof ik.
Het programma heeft een vrij steile leercurve inderdaad. Voor sketchup heb je ook vray plugins, maar wellicht zijn er ook gratis varianten.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |