abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212487201
Echt heel mooi die deuren! O+
  zondag 18 februari 2024 @ 19:29:13 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212487206
Jonge jonge wat heb je er weer iets moois van gemaakt zeg, hulde _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 18 februari 2024 @ 21:20:03 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_212488975
Ik had schuifdeuren verwacht :D maar echt heel mooi zeg!
KuikenGuppy
pi_212492209
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 21:20 schreef Burdie het volgende:
Ik had schuifdeuren verwacht :D maar echt heel mooi zeg!
Haha ja dat was nog mooier geweest, maar dit is de oude achtergevel en dan had ik een nog diepere voorzetwand moeten maken. En dan hadden de nissen in de keuken niet gepast. Aan de oude woonkamerzijde was ook geen plek.

Bij een klassieke ensuitekast halverwege de kamer bestaat de hele wand gewoon uit meubel dus is dat makkelijker.
  maandag 19 februari 2024 @ 09:02:54 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_212492996
Is ook zo, schuifdeuren nemen veel ruimte in beslag. Denk ik ook de reden dat veel ensuites destijds gesneuveld zijn.
Wat heb je trouwens voor vloer in de woonkamer/keuken? Is vast al eens genoemd, maar vragen is sneller dan terugzoeken ;). Wij moeten de vloer nog doen en zoeken ook iets dergelijks. Heel mooi.
KuikenGuppy
pi_212493197
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 09:02 schreef Burdie het volgende:
Is ook zo, schuifdeuren nemen veel ruimte in beslag. Denk ik ook de reden dat veel ensuites destijds gesneuveld zijn.
Wat heb je trouwens voor vloer in de woonkamer/keuken? Is vast al eens genoemd, maar vragen is sneller dan terugzoeken ;). Wij moeten de vloer nog doen en zoeken ook iets dergelijks. Heel mooi.
Wij hebben hem gehaald bij luxury floors. Het is een PVC visgraat vloer. Verschillende zaken hadden hem onder een andere naam met behoorlijk wat prijsverschil, maar wij hebben gewoon stukken mee naar verschillende showrooms genomen en ernaast gelegd. Was exact hetzelfde patroon. :D

Destijds heette deze prestige oak natural, maar die zie ik niet meer op de website. Lijkt op deze: https://www.luxuryfloors.(...)704/8218?number=8218

Bij ons zitten er wel te veel donker noesten in naar onze smaak. Wordt nog eens versterkt doordat de legger af en toe tegels met hetzelfde patroon naast elkaar heeft gelegd. :N
En een leerpuntje: egaliseren is niet hetzelfde als uitvlakken. Onze nieuwe dekvloer is slordig gelegd en die hobbels zitten nu ook in de pvc vloer helaas, nog een beetje verergerd door dat het egaliseren op sommige plekken niet helemaal netjes is gebeurd.

Dus al met al, erg tevreden met het type vloer. Super in gebruik en schoon houden. Uiterlijk is over het algemeen ook mooi, maar ben heel scherp op de kwaliteit van leggen.
  maandag 19 februari 2024 @ 10:31:45 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_212493951
Dank voor je ervaring! Wij dachten inderdaad ook aan PVC, lekker makkelijk schoon te maken met een gezin en huisdieren ;). We willen het zelf leggen, maar dat egaliseren is dus een aandachtspunt. Goed te weten, thanx!
Die knoesten komen op je foto's niet zo over, ik vind het een mooie, rustige vloer, echt passend bij het huis.
KuikenGuppy
  maandag 19 februari 2024 @ 19:41:50 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212501503
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:40 schreef archito het volgende:
Nog niet helemaal afgelakt maar kon het niet laten om alvast een paar foto's te delen.

Deze vrijdag zijn eindelijk de ensuitedeuren geplaatst. We zijn er echt heel blij mee. Super chique en niet standaard maar passend bij het huis. De kleuren van het glas in lood passen precies bij de erker.

Nu nog wat plamuren, kitten en schilderen en dan kan ik dat klusje eindelijk afvinken van de lijst.

De deuren kunnen overigens twee kanten opdraaien want het zijn klapdeuren met een 90 graden stop, dus geen losse deurstopper nodig. Met een klein zetje vallen ze dicht.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel erg gaaf, mooie glaskeuze ook!
Resistance is futile.
  maandag 19 februari 2024 @ 19:44:22 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212501553
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef Burdie het volgende:
Dank voor je ervaring! Wij dachten inderdaad ook aan PVC, lekker makkelijk schoon te maken met een gezin en huisdieren ;). We willen het zelf leggen, maar dat egaliseren is dus een aandachtspunt. Goed te weten, thanx!
Die knoesten komen op je foto's niet zo over, ik vind het een mooie, rustige vloer, echt passend bij het huis.
Als je zelf gaat egaliseren: sowieso spijkerschoenen en prikroller gebruiken, het vloeit niet vanzelf superglad uit.
Resistance is futile.
  maandag 19 februari 2024 @ 20:03:29 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_212501938
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2024 19:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als je zelf gaat egaliseren: sowieso spijkerschoenen en prikroller gebruiken, het vloeit niet vanzelf superglad uit.
Ik denk dat we dat dus niet zelf gaan doen :P.
KuikenGuppy
  maandag 19 februari 2024 @ 21:34:36 #136
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212503651
Mooie deuren! ^O^
  maandag 19 februari 2024 @ 21:36:46 #137
36431 bleiblei
pi_212503688
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 07:12 schreef archito het volgende:

[..]
Haha ja dat was nog mooier geweest, maar dit is de oude achtergevel en dan had ik een nog diepere voorzetwand moeten maken. En dan hadden de nissen in de keuken niet gepast. Aan de oude woonkamerzijde was ook geen plek.

Bij een klassieke ensuitekast halverwege de kamer bestaat de hele wand gewoon uit meubel dus is dat makkelijker.
Je had 1 van de muren eruit kunnen halen om de deuren in te laten schuiven. Al wordt het dan wel echt een serieuze klus met flinke stalen balken enzo. Dus dit is gewoon een nette oplossing. Vooral de scharnieren vind ik een sjiek detail :Y .
pi_212505888
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je had 1 van de muren eruit kunnen halen om de deuren in te laten schuiven. Al wordt het dan wel echt een serieuze klus met flinke stalen balken enzo. Dus dit is gewoon een nette oplossing. Vooral de scharnieren vind ik een sjiek detail :Y .
Haha ja idd. En een belangrijke reden om het zo te doen was dat we het bestaande gat van de tuindeuren konden gebruiken dus de constructie van het huis niet aan hoefden te passen. Scheelde behoorlijk veel geld.

Bedankt! Vriendin moest even wennen aan de aanwezigheid van de scharnieren, ze zijn iets groter dan we verwachten. Maar ze zijn mooi vernikkeld en het past wel bij een jaren 30 deur vind ik.
pi_212505893
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef Burdie het volgende:
Nee klopt valt ook wel mee, het is niet heel rustiek ofzo maar mijn smaak is eigenlijk nog net wat rustiger en moderner.

De legger vertelde op die dag lachend dat hij eens een klant had gehad die de tegels met de meeste noesten er tussenuit haalde. Vond hij raar maar leek mij achteraf een goed idee. 😜
pi_212505988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 06:43 schreef archito het volgende:

[..]
Nee klopt valt ook wel mee, het is niet heel rustiek ofzo maar mijn smaak is eigenlijk nog net wat rustiger en moderner.

De legger vertelde op die dag lachend dat hij eens een klant had gehad die de tegels met de meeste noesten er tussenuit haalde. Vond hij raar maar leek mij achteraf een goed idee. 😜
Wij hebben hier ook een type 'plank' er tussenuit gehaald inderdaad, die was echt een stuk donkerder dan de rest.

echt super mooie deuren!
pi_212506720
Ik heb net als je vriendin wat moeite met de scharnieren, maar de deur is prachtig! Wat voor kleur heeft/krijgt de deur?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212508764
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net als je vriendin wat moeite met de scharnieren, maar de deur is prachtig! Wat voor kleur heeft/krijgt de deur?
Ik twijfelde nog even over om de scharnieren mee te schilderen met de deuren, maar als dat niet mooi is dan dan ik niet meer terug en dat is ook zonde. Dus ik denk dat het wennen wordt. ;)

De deuren worden lichtgrijs net zoals de andere binnendeuren. Sikkens FN.02.77 in zijdeglans, combineert erg mooi met RAL9016 van de muren vind ik. Door heel lichtgrijs te kiezen komen ze net wat naar voren t.o.v. de muur zonder heel erg te contrasteren.
Op de foto's is de zijde aan de woonkamer al geschilderd, het kozijn en de keukenzijde moeten nog.
pi_212509782
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 11:41 schreef archito het volgende:

[..]
Ik twijfelde nog even over om de scharnieren mee te schilderen met de deuren, maar als dat niet mooi is dan dan ik niet meer terug en dat is ook zonde. Dus ik denk dat het wennen wordt. ;)

De deuren worden lichtgrijs net zoals de andere binnendeuren. Sikkens FN.02.77 in zijdeglans, combineert erg mooi met RAL9016 van de muren vind ik. Door heel lichtgrijs te kiezen komen ze net wat naar voren t.o.v. de muur zonder heel erg te contrasteren.
Op de foto's is de zijde aan de woonkamer al geschilderd, het kozijn en de keukenzijde moeten nog.
Ha, ik zat hetzelfde te denken! Maar ik vind het schilderen van scharnieren uiteindelijk toch erger.

Ik heb zelf lang moeten wennen aan onze dakkapel van zink. Met de kennis van nu zou ik een andere uitvoering hebben gekozen. Misschien dat het daarom altijd verleidelijk blijft om een nieuw huis te kopen en het allemaal nóg een keer te kunnen doen maar dan veel beter omdat ik meer weet.

Ik dacht al dat ik grijs zag. Best een ongebruikelijke keuze, volgens mij? Ik vind het een slimme manier om oud en modern samen te brengen.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 12:54:41 #144
36431 bleiblei
pi_212509861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ha, ik zat hetzelfde te denken! Maar ik vind het schilderen van scharnieren uiteindelijk toch erger.

Ik heb zelf lang moeten wennen aan onze dakkapel van zink. Met de kennis van nu zou ik een andere uitvoering hebben gekozen. Misschien dat het daarom altijd verleidelijk blijft om een nieuw huis te kopen en het allemaal nóg een keer te kunnen doen maar dan veel beter omdat ik meer weet.

Ik dacht al dat ik grijs zag. Best een ongebruikelijke keuze, volgens mij? Ik vind het een slimme manier om oud en modern samen te brengen.
Dat gaat nooit over. Bij elk huis maak je weer andere fouten ;) .
En ik gok dat het vervangen van dat zink of andere scharnieren op een deur "iets" goedkoper is dan een nieuw huis.
pi_212510001
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:54 schreef bleiblei het volgende:

Dat gaat nooit over. Bij elk huis maak je weer andere fouten ;) .
En ik gok dat het vervangen van dat zink of andere scharnieren op een deur "iets" goedkoper is dan een nieuw huis.
Iets wat ik ook anders zou doen in een eventueel nieuw huis, is alleen naar buiten draaiende ramen nemen. Ik kan in onze huidige woning niet alle kozijnen die we vijf jaar geleden hebben laten vervangen weer vernieuwen. Dat is kapitaalvernietiging. Maar als ik nou een krot koop op een prachtig, riant perceel... O-)

De ellende is dat we het te goed hebben waar we nu zitten. Het is vrijwel onmogelijk om iets beters in deze omgeving te vinden. We kunnen verder gaan kijken als de kinderen het huis uit zijn, maar ook dan wordt het moeilijk een perceel te vinden binnen mijn budget dat aan mijn wensen voldoet. Uiteindelijk is het sowieso goedkoper om blij te zijn met wat je hebt.
pi_212511172
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha herkenbaar, mijn lijst van dingen die ik anders zou doen is ook lang. De kunst is om je er niet elke keer aan te irriteren als je het ziet. ;)

Combinatie van witte muur en lichtgrijze kozijnen is niet heel gebruikelijk denk ik inderdaad, ik kom het niet vaak tegen. Heb dit in 2018 bedacht bij het kopen van het huis en na de verbouwing in 2021 nog wat verder doorgezet. In de gang waren de deuren, lambrisering en trap wel wit namelijk, die zijn nu ook lichtgrijs.

En hoewel de tint heel licht is, is bijkomend voordeel dat stof minder opvalt. :7
pi_212512870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 14:44 schreef archito het volgende:

[..]
Haha herkenbaar, mijn lijst van dingen die ik anders zou doen is ook lang. De kunst is om je er niet elke keer aan te irriteren als je het ziet. ;)
De truc die ik toepas, is mezelf afleiden. In de tuin probeer ik alles naar m'n hand te zetten. En dat lukt natuurlijk niet, dus de tuin slokt vrijwel al m'n aandacht op. In de winter ga ik me wat meer ergeren aan kleine dingen in huis en dan doe ik daar weer eens wat aan.
pi_213027071
Ik zal het eindresultaat van de ensuitedeuren binnenkort eens fotograferen.

Intussen maak ik plannen voor het aanpakken van de eethoek. Ik wil graag een eetkamerbank met iets kleinere tafel zodat de woonkamer ruimtelijker wordt. Daarnaast is extra bergruimte met een kleine ook wel erg handig.

Plan tot nu toe:

Een tafel met middenpoot zodat de bank goed te gebruiken is. Onder de zitting komen laden. De meest rechtse twee panelen zijn deurtjes voor kisten met speelgoed erachter. Daar loopt de bank over in een dressoir.
pi_213049876
Zoals beloofd foto's van de ensuitedeuren.

Meestal staat de rechtse deur open en is de ander dicht.

Beide dicht.

Ingezoomd.

Vanuit de keuken. De kleuren zijn dan niet echt zichtbaar omdat de woonkamer een stuk donkerder is dan de keuken. Maar dat is niet erg want ze horen ook meer bij de originele erker in de woonkamer.

pi_213050212
Heel erg mooi! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')