abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210014298
Bedankt allemaal!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 19:36 schreef NedKelly het volgende:
Gefeliciteerd! Krijgen we ook nog een foto te zien van die creatie? *)
Nou vooruit, 1 foto voor 24 uur in de spoiler

*knip

En qua interieur nog wel een leuke vondst: bij de tuindeuren wilden we een smalle lange deurmat, maar op maat maken was en duur en vaak lelijk.
Ik wilde hem zo min mogelijk laten opvallen en kwam bij ikea deze loper tegen. Hij was eigenlijk 80x150 maar heb hem doormidden gesneden. Snijrand tegen de dorpel aan en het ziet er best chique uit voor 40 euro al zeg ik het zelf. 😜

[ Bericht 9% gewijzigd door archito op 25-07-2023 05:10:24 ]
  zondag 23 juli 2023 @ 20:19:57 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210014366
Heerlijke foto, fijn zeg, blije bakkes O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210018289
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:16 schreef archito het volgende:
Bedankt allemaal!
[..]
Nou vooruit, 1 foto voor 24 uur in de spoiler. 😉

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een schatje, smelt..... O+ O+
pi_210477620
De ensuitedeuren tussen woonkamer en keuken zijn bijna klaar dus moeten we een beslissing nemen over het ontwerp van het glas in lood dat in de deuren komt. We twijfelen zowel aan indeling als kleurgebruik. Wat vinden jullie? En hebben jullie eventueel nog mooie voorbeelden?

We kunnen beide deuren hetzelfde indelen of juist gespiegeld zodat het één geheel vormt. Qua kleurgebruik twijfelen we tussen de kleuren van de erker voor (zoals ze dat in de jaren '30 vaak deden, 1 ontwerp voor erker, ensuite en tuindeuren) of gebruik van voornamelijk geel glas zoals de binnendeuren en de nieuwe achterpui.
Het witte glas met grijze streepjes is blank ribbelglas, vonden we wel een leuke moderne touch.

Glas in lood van de erker. Voor mij lijkt het een abstracte weergave van een ondergaande zon achter een bergachtig eiland. :D

twee keer hetzelfde, kleuren erker

twee keer hetzelfde, vooral geel

spiegelsymetrisch, kleuren erker

spiegelsymetrisch, vooral geel

Ter referentie:

woensdag 30 augustus 2023 @ 19:47:34 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210478514
Sowieso 1 of 2.
Maar goed, ik ben beetje biassed O-) .
Deze hadden wij nml. In ons vorige huis :P .
pi_210478852
Eerste of derde, kleuren erker. Ik neig naar nummer 3. :)
Is dat zo?
pi_210479096
3
pi_210480310
4, omdat ik paars gewoon geen mooie kleur vind en die rand in de erker in elk geval op de foto bijna niet opvalt. Die doet gewoon mee met de schaduwrand in het kozijn.
pi_210481158
twee keer hetzelfde, vooral geel. Die is erg mooi O+
  woensdag 30 augustus 2023 @ 22:28:52 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210481696
1 maar dan het groen daarin terug laten komen (leuke match met je kasten).
Resistance is futile.
pi_210482531
Ik vind zelf het ontwerp van de spiegelsymmetrische ramen leuker dan van 2 keer hetzelfde. Daarom dus moeilijk te vergelijken. Niet per se door de symmetrie. En het ontwerp met de kleuren van de ramen voor springt er voor mij uit het door het gebruik van het groen. Dus niet het paars of geel is doorslaggevend voor mij.
Vandaar dat ik zou kiezen voor nummer 3.
pi_210483236
Beginnersfout om geen poll aan te maken. :+

De combinatie tussen het groen van de kasten en het geel vind ik niet geweldig, dus 1 of 3 met een lichte voorkeur voor 1. Dat rood erin vind ik ook wel leuk, geeft een beetje spanning. Voor het geheel is het inderdaad misschien leuker als er ook wat groen ik zit.

Jou kennende heb je allang tekeningen gemaakt van de deuren in de huidige situatie. Die zouden interessant zijn om te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 31-08-2023 04:12:06 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210483238
Het wordt trouwens uiteindelijk allemaal mooi!
pi_210483580
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 04:06 schreef Claudia_x het volgende:
Beginnersfout om geen poll aan te maken. :+

De combinatie tussen het groen van de kasten en het geel vind ik niet geweldig, dus 1 of 3 met een lichte voorkeur voor 1. Dat rood erin vind ik ook wel leuk, geeft een beetje spanning. Voor het geheel is het inderdaad misschien leuker als er ook wat groen ik zit.

Jou kennende heb je allang tekeningen gemaakt van de deuren in de huidige situatie. Die zouden interessant zijn om te zien.
Haha klopt, bedacht ik me vannacht ook! Ik ga de ontwerpen nog wat bijwerken en even in de foto photoshoppen. Dan volgt dit weekend een poll. 😉

Wel leuk hoe iedereen er net even anders naar kijkt!
pi_210483760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 07:34 schreef archito het volgende:

[..]
Haha klopt, bedacht ik me vannacht ook! Ik ga de ontwerpen nog wat bijwerken en even in de foto photoshoppen. Dan volgt dit weekend een poll. 😉

Wel leuk hoe iedereen er net even anders naar kijkt!
Ik moet bekennen dat ik later pas besefte dat de deuren achterin komen en niet tussen de groene kasten (kan natuurlijk niet). Dat maakt ook wel verschil, vind ik.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 08:33:45 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210483840
1 of 3, ik vind het geel te flets.
En ik neig iets naar 3.
pi_210484010
Ik vind het paars heel mooi. 1 of 3. Liever nog een combi van paars, oranje met rood en groen.
pi_210488898
Onderstaand de photoshops! Met natuurlijk een poll wat jullie dan het mooiste vinden.

optie 1: kleuren erker en identiek

optie 2: geel en identiek

optie 3: kleuren erker en spiegelsymetrisch

optie 4: geel en spiegelsymetrisch

POLL
pi_210489016
Dat is toch wel heel nuttig! Paars is duidelijk beter dan geel.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 18:25:39 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210489437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is toch wel heel nuttig! Paars geel is duidelijk beter dan geel paars.
:P
KuikenGuppy
  donderdag 31 augustus 2023 @ 18:30:18 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_210489520
Ik ga voor 1 of 2, puur omdat mijn eigen ervaring is dat je die deuren zelden tot nooit helemaal dicht hebt een je bij 3 of 4 dan het mooiste stukje van de deur nooit ziet ;)
disclaimer
pi_210489693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is toch wel heel nuttig! Paars is duidelijk beter dan geel.
Ja zeker, was voor mij ook een openbaring!
Zelf werd ik ook ineens een stuk enthousiaster van paars terwijl ik de kleur ansich eigenlijk niet zo mooi vindt.
Optie 1 vond ik het meest aantrekkelijk maar het idee van spiegelsymetrie staat me wel aan. Misschien ga ik nog een optie proberen van spiegelsymetrie zonder groen maar met een accentje rood.
pi_210489737
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 18:30 schreef SQ het volgende:
Ik ga voor 1 of 2, puur omdat mijn eigen ervaring is dat je die deuren zelden tot nooit helemaal dicht hebt een je bij 3 of 4 dan het mooiste stukje van de deur nooit ziet ;)
Daar heb je wel een punt!
Al zullen de deuren vaak gewoon open staan denk ik, de woonkamer is vrij donker. Ze zijn ook maar 70cm breed per stuk dus 1 deur open voelt als doorgang wat benauwd.

Bedenk me nu als ze altijd open staan dat je dus ook altijd tegen een asymmetrische deur aankijkt...
pi_210495699
Goh ja, verhelderend inderdaad! Ik vind dat met het gele glas in de pui het paars en ook het rood mooi afsteekt terwijl de opties met het geel en groen een beetje wegvallen. En terwijl ik het ontwerp met de spiegelsymmetrie an sich ietsje mooier vind, vind ik nu in de photoshop dat detail in het midden juist heel sprekend en dat blijf je inderdaad ook zien als ze half open staan. Dus: 1.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 18:39 schreef archito het volgende:

[..]
Ja zeker, was voor mij ook een openbaring!
Zelf werd ik ook ineens een stuk enthousiaster van paars terwijl ik de kleur ansich eigenlijk niet zo mooi vindt.
Optie 1 vond ik het meest aantrekkelijk maar het idee van spiegelsymetrie staat me wel aan. Misschien ga ik nog een optie proberen van spiegelsymetrie zonder groen maar met een accentje rood.
Maar dit lijkt me ook een goed idee.
pi_210500675
We zijn wel overtuigd geraakt van de optie met paars en oranje en twee identieke ramen. Bevestigd door de poll. :P
Met de glas in lood maker hebben we een tijdje terug al een keer gezeten om wat schetsen te maken. Zij heeft toen een wat rijkere indeling getekend. Deze heb ik ook nog even met de nu gekozen kleuren gemaakt:

Wat vinden jullie, eenvoudig houden of de rijkere optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')