abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208450064
Één klus kunnen we voor nu afvinken. De bijkeukenkast is af! Alleen de plinten moeten er nog op.

Uiteindelijk heb ik meteen maar een plankje voor de magnetron toegevoegd want dat is wel handig met de kleine straks.

zondag 19 maart 2023 @ 12:47:42 #52
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208450224
Ziet er goed uit! Help me even wat was de oorspronkelijke bedoeling/inrichting van het vak waar nu ook de magnetron staat, die overigens bijna wegvalt zo naar achteren?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 19 maart 2023 @ 12:53:01 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208450271
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:34 schreef archito het volgende:
Één klus kunnen we voor nu afvinken. De bijkeukenkast is af! Alleen de plinten moeten er nog op.

Uiteindelijk heb ik meteen maar een plankje voor de magnetron toegevoegd want dat is wel handig met de kleine straks.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi geworden!
Resistance is futile.
pi_208450338
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:47 schreef SV-tje het volgende:
Ziet er goed uit! Help me even wat was de oorspronkelijke bedoeling/inrichting van het vak waar nu ook de magnetron staat, die overigens bijna wegvalt zo naar achteren?
Dat was een nisje met klein werkblad voor keukenmachine of fruitmand o.i.d. En als werkblad als je oud papier ofzo aan het opruimen bent.

Maar de magnetron staat zo hoog en naar achteren dat keukenmachine er gewoon onder past, dus de functie is niet veel veranderd. Magnetron is nog steeds makkelijk te bedienen zo en nu staat hij minder in de weg dan als hij naar voren was geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door archito op 19-03-2023 16:46:50 ]
  zondag 19 maart 2023 @ 15:31:32 #55
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208452805
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:58 schreef archito het volgende:

[..]
Dat was een nisje met klein werkblad voor keukenmachine of fruitmand o.i.d. En als werkblad als je oud papier ofzo aan het opruimen bent.

Maar de magnetron staat zo hoog en naar achteren dat keukenmachine er gewoon onder past, dus de functie is niet veel veranderd. Magnetron is nog steeds makkelijk te bedienen zo en nu staat hij minder in de weg dan als
hij naar voren was geplaatst.
Heel slim geplaatst zo!
pi_208565564
Het kluslijstje wordt steeds korter. Heb een nieuwe bestelling plinten, architraven en neuten geplaatst dus daar kan ik volgende week mee aan de slag. Voor de ensuitedeuren ligt er nu een offerte en hopen we dat de timmerman deze zomer tijd heeft.

Ik heb eigenlijk door het hele huis vooral kleine afwerkklusjes zoals plinten, afkitten, wat herstelwerk en schilderwerk. In de tuin wil ik dit voorjaar de pergola nog maken en het dakterras/groendak wordt pas volgend jaar of later.

sneak peak van de babykamer:

De hoge lambrisering is verf die we nog hadden van de woonkamer. Het bedje wordt dezelfde kleur als de ensuitekasten in de woonkamer, een donkerde tint van hetzelfde groen. De commode is een antieke kast met nieuwe poten. De vloer is een licht eiken laminaat met v-groef.

Inrichting

We vervangen ook een paar meubels in de woonkamer. Zo zijn we nog op zoek naar een nieuwe salontafel, hebben we een bank op het oog en hebben we een nieuwe vloerlamp gekocht.

Ook wel leuk is een vintage poefje dat ik opgeknapt heb. Paar jaar terug al gekocht en een stofje om de beschadigde deksel gedaan. Maar ik had nog vilt over van de achterwand bij het werkplekje in de keuken. Dat past er wel mooi bij. Was in een kwartiertje gepiept, gewoon met een tacker vastgeniet aan de onderkant en goed strak trekken.

Deze lamp hebben we gekocht, Salamanca van It's about Romi in zandkleur:

Deze bank hebben we op het oog, met lichtgrijze stof en in 3-zits variant met chaise longue. De hoge poten vinden we erg fraai en maakt de bank luchtig. De Lund van Trendhopper
pi_208567265
Wat een leuke babykamer. O+ Ik houd ervaring als een kinderkamer niet kinderachtig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208572765
De sneak peek van babykamer smaakt naar meer! Wanneer wordt de kleine ook al weer verwacht? En de keukenkast is prachtig geworden _O_
  woensdag 29 maart 2023 @ 12:42:48 #59
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208578642
Mooie babykamer en meubels, vind de kleur van de foto van de bank ook wel heel mooi 😍
pi_208579534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een leuke babykamer. O+ Ik houd ervaring als een kinderkamer niet kinderachtig is.
Ja vind ik ook! Hetzelfde als met kleding. Ik vind te volwassen ook niet mooi maar we houden niet van heel erg kinderlijk, tuttig of roze.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 21:49 schreef yinu het volgende:
De sneak peek van babykamer smaakt naar meer! Wanneer wordt de kleine ook al weer verwacht? En de keukenkast is prachtig geworden _O_
De andere kant volgt later ;), we moeten het bedje nog schilderen en een stoel kopen. Dan nog wat voor aan de muur en is het een heel eind af. Half juni is de uitgerekende datum! Dus in april/begin mei willen we wel een heel eind zijn met de kamer.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:42 schreef SV-tje het volgende:
Mooie babykamer en meubels, vind de kleur van de foto van de bank ook wel heel mooi 😍
Die kleur vind ik ook wel mooi! Maar we kiezen toch voor iets neutralers, vind het altijd makkelijker om de kleur van de muur te veranderen dan de kleur van de bank als we het beu zijn. :7
pi_208735217
De tuin is ook voorjaars klaar gemaakt. Hopelijk krijgen de borders dit jaar een groeispurt zodat het deze zomer mooi gevuld is. De Japanse esdoorn rechts vooraan heeft nog wat jaren nodig. :7 Het gras heeft de winter redelijk overleefd en het gevecht met de klimop linksachter is gestart, op sommige plekken was deze wel een meter dik. Ik heb de houten banken en de rand van de bloembak in de olie gezet en we hebben de nieuwe tuintafel(s) binnen. We hebben gekozen voor 2 tafels van 80x80cm waarvan het blad opklapbaar is. Dit is wel handig in een kleine tuin zodat we bijvoorbeeld 1 tafel kunnen opklappen als we een zwembadje o.i.d. willen neerzetten. Deze: Bellagio Canzo

To do lijstje voor de tuin:

- pergola afmaken
- overkapping inrichten
- border rond Japanse esdoorn aanplanten
- klimop bedwingen
- looppoort tussen tuin en gangetje
pi_209234670
De kinderkamer deel ik als onze familie hem heeft mogen zien, die komt dus later. 😉

De tuin is tot bloei gekomen en we hebben de pergola gemaakt. Hier gaan winterjasmijn, Amerikaanse sering en een clematis overheen groeien:

Uitzicht vanaf de overkapping

Het zitplekje heeft een heerlijk avondzonnetje. Deze week komt daar nog een bijzettafeltje voor binnen.

Doorloop naar het grasveldje

zondag 21 mei 2023 @ 23:19:43 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209234906
Wow, het ziet er nu al supergezellig uit, en dat komt omdat het een compacte en supergroene tuin is. Mooie indeling ook, de meeste mensen komen niet verder dan kunstgras met beplanting aan 2 zijden met een terras tegen het huis. Omdat je niet alles in 1x ziet, lijkt de tuin veel groter. Hoogte optimaal benut. Goed gedaan weer!
Resistance is futile.
pi_209236532
Dat wordt echt superleuk! Inderdaad, wat Seven zegt, doordat je niet meteen alles ziet is het heel spannend en lijkt het groter. Goed gedaan hoor!
pi_209707276
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2023 23:19 schreef Seven. het volgende:
Wow, het ziet er nu al supergezellig uit, en dat komt omdat het een compacte en supergroene tuin is. Mooie indeling ook, de meeste mensen komen niet verder dan kunstgras met beplanting aan 2 zijden met een terras tegen het huis. Omdat je niet alles in 1x ziet, lijkt de tuin veel groter. Hoogte optimaal benut. Goed gedaan weer!
Dank je! Beetje traag met reageren, maar dat was inderdaad precies de bedoeling! De pergola met plantenbak zorgt voor een kader waarachter je niet meteen alles kan zien.
pi_209707377
Inmiddels is ons leven rigoureus veranderd. Op 7 juni hebben we kleine archimini mogen verwelkomen!😀 Vanaf nu afgekort tot B. Een weekje te vroeg geboren dus had mijn kluslijst nog net niet af.

Deze weken tijdens verlof af en toe nog een uurtje pakken om dingen af te kunnen vinken.

Vandaag heb ik de poort afgemaakt. Dit was de oude schuurdeur die ik 4 jaar terug had gemaakt. Iets smaller en lager gemaakt, nieuwe gehengen, een aanslaglat tegen de aanbouw en zwart geschilderd.

vrijdag 30 juni 2023 @ 18:31:45 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209708593
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 17:13 schreef archito het volgende:
Inmiddels is ons leven rigoureus veranderd. Op 7 juni hebben we kleine archimini mogen verwelkomen!😀 Vanaf nu afgekort tot B. Een weekje te vroeg geboren dus had mijn kluslijst nog net niet af.

Deze weken tijdens verlof af en toe nog een uurtje pakken om dingen af te kunnen vinken.

Vandaag heb ik de poort afgemaakt. Dit was de oude schuurdeur die ik 4 jaar terug had gemaakt. Iets smaller en lager gemaakt, nieuwe gehengen, een aanslaglat tegen de aanbouw en zwart geschilderd.

[ afbeelding ]
Jaaaaa, gefeliciteerd! Hoe doen Archemini en Archevrouw het?

Ontopic :+ : mooie poort!
Resistance is futile.
pi_209709194
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 18:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jaaaaa, gefeliciteerd! Hoe doen Archemini en Archevrouw het?

Ontopic :+ : mooie poort!
Goed! Architini (L.) heeft de bevalling goed doorstaan (en gedaan) dus daar kunnen we allebei met een goed gevoel op terugkijken.

B. doet het ook goed, eet en groeit veel maar slapen nog niet top. Last van reflux denken we. Dus de nachten zijn pittig.😜
pi_209709242
Gefeliciteerd! Krijgen we ook nog een foto te zien van die creatie? *)
  vrijdag 30 juni 2023 @ 20:19:41 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209709729
Gefeliciteerd met jullie kleine, top. De komende jaren gaat alles anders worden. Heftig èn ook tof O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209711529
Gefeliciteerd! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 06:55:01 #72
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_209713450
Gefeliciteerd ❤
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator zaterdag 1 juli 2023 @ 09:56:23 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209714387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 17:13 schreef archito het volgende:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd ! *O*
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:43:46 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209714855
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 19:32 schreef archito het volgende:

[..]
Goed! Architini (L.) heeft de bevalling goed doorstaan (en gedaan) dus daar kunnen we allebei met een goed gevoel op terugkijken.

B. doet het ook goed, eet en groeit veel maar slapen nog niet top. Last van reflux denken we. Dus de nachten zijn pittig.😜
Ahh, die rollercoaster O+ . Sterkte met de reflux.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:36:13 #75
4330 PJ
Tja.....
pi_209716406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 19:32 schreef archito het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Herken de reflux eerste kind 3 maanden rechtop geslapen daarna via huisarts wat Nexium (maagzuurremmer) en binnen 1,5 dag ander kind.

Nummer 2 begon ook na 5 dagen gelijk begonnen met Nexium en geen kind aan gehad.

Alle homeopathie, indikmiddelen etc etc werkten voor geen meter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')