Mooi! Ik vind het wel leuk als de boom een andere kleur heeft dan standaard groen. Twijfel alleen wel of deze boom meer zon nodig heeft dan we in de tuin hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een zwarte peterselievlier
https://www.willaert.be/nl/plant/SAMBUCUS+NIGRA+'BLACK+LACE'%C2%AE/sanblace
https://www.yarinde.nl/vlier-sambucus-nigra-black-lace/quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:08 schreef archito het volgende:
[..]
Mooi! Ik vind het wel leuk als de boom een andere kleur heeft dan standaard groen. Twijfel alleen wel of deze boom meer zon nodig heeft dan we in de tuin hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze platen heb ik op maat gesneden. Hiervoor heb ik op de muur een verticale (met waterpas) lijn gezet precies in het midden van het bureau. Het bureau is uiteraard ook waterpas. Omdat de wanden niet helemaal waterpas zijn kan ik op deze manier vanuit deze lijn de breedte van elk paneel opmeten. Het paneel linksonder is bijvoorbeeld 74cm breed aan de onderkant maar 74,3cm aan de bovenkant. Het paneel erboven is dan 74,3cm aan de onderkant en 74,5cm aan de bovenkant etcetera.
Daarmee kan ik de ondervloerplaten op maat snijden met een (stanley)mes:
Vervolgens snijd ik het vilt op maat. Een paar centimeter groter dan het zachtboard. Link van vilt in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens spuit je beide oppervlakten met lijm in en leg je het zachtboard op het vilt en druk je het stevig aan. (Andersom, het vilt op het zachtboard leggen is moeilijker strak te krijgen. Leg het vilt dus op de grond/tafel en het zachtboard erbovenop)
Daarna niet je met een tacker het vilt op de achterkant vast. In de hoeken kun je een stukje vilt wegsnijden zodat het wat makkelijker vouwt.
Dan is de plaat klaar om op de muur vast te maken. Dit kan met spijkertjes, ophanglatjes of gewoon vastkitten. Dat laatste heb ik gedaan.
De totale oppervlakte van het prikbord is 4m²
Kosten:
- Zachtboard 25 euro
- Vilt 100 euro
- Spuitlijm 15 euro
- Hulpmaterialen zoals tackernietjes en kit etc ongeveer 10 euro
Totaal 150 euro
Haha nee klopt idd, ben blij dat we er aan vastgehouden hebben! 😀quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Het is een mooie hoek geworden, vooral met die lichtval. En dan te bedenken dat er hier niet veel enthousiasme was voor het maken van een werkplek in de keuken!
Ik word er wel wat nerveus van dat je de tape zolang laat zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door archito op 20-06-2022 18:55:56 ]
Ik had opeens zin om dit klusje weer op te pakken. In de tuin kon ik niet verder omdat het gras een paar weken moet vastgroeien en voor de bijkeuken wacht ik op het hout om de kast te kunnen bouwen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:57 schreef archito het volgende:
Eerder maakte ik een post over een verborgen inbouwkast (zie quote) in onze slaapkamer. Nu we er niet wonen en de aannemer druk aan het werk is, leek me dat een mooi klusje om komende weken eens op te pakken.
[..]
Eerst maar eens een kijkgaatje maken om de inbouwkast te kunnen inmeten.
[ afbeelding ]
Best een aardige ruimte
[ afbeelding ]
De kapstok hangt er al![]()
[ afbeelding ]
Nu een plannetje maken hoe we de kast kunnen inrichten. Smalle deurtje(s) is handig i.v.m. de draaicirkel.
De opties:
Budget d.m.v. standaard kast in de nis geplaatst.
[ afbeelding ]
Maatwerk kast voor optimaal gebruik van de ruimte.
[ afbeelding ]
Of een mini inloopkast.
[ afbeelding ]
Ik ben zelf wel gecharmeerd van de laatste. Niet persé het meest efficiënt maar het lijkt me wel grappig om gewoon een smalle kastdeur in de muur te maken van 50cm breed en daar dan als verrassing zo'n ruime kast achter te hebben zitten.
Haha nog steeds niet besloten welke boom/heester het wordt. We gaan sowieso pas in het najaar planten, als de schuur ook staat.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi hoor! Echt gras!Mijn ervaring is dat je met stoelen veel prettiger aan tafel eet dan met een vaste bank die je ook gebruikt om op te relaxen, dus het lijkt me een goede zet om de tafel te verplaatsen.
Zelf vind ik zwart wat zwaar voor in de tuin. Daarom pleit ik voor een roze schuurtje.![]()
![]()
![]()
Heb je al besloten wat voor heester je gaat planten?
Beetje late reactie van mij, maar dank je!quote:Op maandag 18 juli 2022 22:16 schreef yinu het volgende:
Mooi zeg! De tuin lijkt wel twee keer zo groot met deze indeling. Ik vind het zwart wel mooi staan bij de oude muur. Maar stem toch ook voor een roze schuurtje
Volgens mij was het piranha van de gamma, met de sikkens kleurenwaaier kwam ik er niet uit.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:58 schreef Debsterr het volgende:
Kleur van de badkamer![]()
![]()
ik ben dus enorm op zoek naar een mooie, warme terracotta kleur die niet TE oranje is (want al snel erg perzik) maar ook niet te donker. Weet je nog hoe deze heet
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |