Mooi! Echt knap ook dat je dit soort dingen zelf kan. Klussende mannenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:04 schreef archito het volgende:
Tegelijk met de tuin ben ik ook bezig met het werkplekje in de keuken.
Dit is het idee:
Links een eiken nis zoals in mijn vorige post, maar dan dieper omdat hier vroeger een raam zat. Het blad met 2 bergvakken is dezelfde kleur als de ensuitekast. De achterwand wordt helemaal van vilt op zachtboard zodat het als prikbord gebruikt kan worden.
[ afbeelding ]
Vandaag het blad waterpas gesteld en de randen bevestigd. De nis is al klaar:
[ afbeelding ]
Komende 2 dagen kom ik een heel eind met het werkblad hoop ik.
Je zou ook een mooi stukje linoleum met bisontex direct op de muur kunnen plakken. Als je dat niet durft in een keer op de muur kan je het ook op plaatmateriaal doen en dan strak op maat zagen en dat tegen de muur.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:04 schreef archito het volgende:
De achterwand wordt helemaal van vilt op zachtboard zodat het als prikbord gebruikt kan worden.
Haha thanks! Een beetje aanleg is handig maar verder is het gewoon doen en je leert per project bij. 😜quote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi! Echt knap ook dat je dit soort dingen zelf kan. Klussende mannen![]()
.
Bedoel je een product als Forbo Bulletin board? Dat kende ik nog niet!quote:Op zondag 5 juni 2022 17:06 schreef jpajs het volgende:
[..]
Je zou ook een mooi stukje linoleum met bisontex direct op de muur kunnen plakken. Als je dat niet durft in een keer op de muur kan je het ook op plaatmateriaal doen en dan strak op maat zagen en dat tegen de muur.
[ afbeelding ]
quote:
Krentenboom is leuk ja! Hebben we sinds vorig jaar ook in onze voortuin. Een magnolia ook. Voor de afwisseling zou een Acer kunnen, die hadden we ook gezien bij de kweker. Rood blad is wel leuk want er is erg veel groen rond onze tuin.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:13 schreef Puala het volgende:
Inderdaad wat SQ zegt, krentenboompje!
Al is een magnolia ook leuk. Acer eventueel, met rood blad helemaal tof![]()
En volgens mij zou een Perzisch ijzerhout ook kunnen.
Je kan Bulletin board gebruiken maar een restje vloer linoleum werk net zo goed............quote:Op zondag 5 juni 2022 17:42 schreef archito het volgende:
Bedoel je een product als Forbo Bulletin board? Dat kende ik nog niet!
Mooie suggesties zijn hier voorbijgekomen. Ik zou denk ik voor een Japanse esdoorn gaan. Zo'n mooie plant! En je hebt keuze, want ze hebben niet allemaal dezelfde kleur blad en ze verkleuren bovendien ook op andere manieren. Zo heb je op verschillende momenten van het jaar iets moois te zien.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:17 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Krentenboom is leuk ja! Hebben we sinds vorig jaar ook in onze voortuin. Een magnolia ook. Voor de afwisseling zou een Acer kunnen, die hadden we ook gezien bij de kweker. Rood blad is wel leuk want er is erg veel groen rond onze tuin.
Van die laatste had ik nog nooit gehoord, ziet er op afbeeldingen ook wel mooi uit!
Die bomen zijn wel te vinden, ze kosten alleen aardig watquote:Op maandag 6 juni 2022 18:37 schreef archito het volgende:
Bedankt voor alle suggesties! We hebben weer even wat om over na te denken. Planten zal waarschijnlijk pas in november of volgend voorjaar gebeuren. Tenzij we iets gekweekt in pot kunnen vinden.
Het werkplekje is weer wat stappen verder. Nog 1 keer aflakken en een 2-componenten transparante lak ter bescherming. Volgende week verder met de achterwand.
[ afbeelding ]
Ik weet het.😞 Baalde ik ook van, maar dacht er pas te laat aan helaas. Even kijken nog wat ik precies met het snoer ga doen, half verstoppen werkt meestal niet dus dan maar een zichtbaar mooi snoer.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Die bomen zijn wel te vinden, ze kosten alleen aardig wat![]()
En gaaf zeg! Wel zonde dat dr rechts geen lichtpunt is gemaakt met de verbouwing, nu heb je straks een snoer over de muur
Ditquote:
Een zwarte peterselievlierquote:Op zondag 5 juni 2022 20:50 schreef archito het volgende:
Vraagje aan jullie:
Bij ons nieuwe terras komt een boom, maar we komen er nog niet uit wat het moet worden.
Omdat onze tuin klein is moet de boom niet te groot worden een meter of 3 max 4 hoog en diameter van 2 meter ongeveer. We houden niet van dakvormen of strak geknipte bollen, mag dus wel een vrije vorm hebben.
Zelf dachten we aan een fluweelboom, slaapboom, of judasboom maar ben benieuwd naar jullie ideeën!
Standplaats is schaduw/halfzon
Ik denk dat users dat best heel erg leuk vinden om te zien hoe je zoiets maakt en wat voor materialen je gebruikt !quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:42 schreef archito het volgende:
Vinden jullie het eigenlijk leuk als ik uitgebreider omschrijf hoe ik het maak, welke materialen ik gebruik en de kosten bijvoorbeeld? Of vinden de meesten vooral foto's leuk en zo min mogelijk tekst? 😜
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |