abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2024 @ 17:57:44 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213050771
Mooie plannen weer! En jullie deuren zijn echt waanzinnig gaaf geworden.

Hoe loopt het allemaal met de kleine? Ondertussen gaan jullie alweer richting een jaartje, of niet?
Resistance is futile.
pi_213051075
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2024 17:57 schreef Seven. het volgende:
Mooie plannen weer! En jullie deuren zijn echt waanzinnig gaaf geworden.

Hoe loopt het allemaal met de kleine? Ondertussen gaan jullie alweer richting een jaartje, of niet?
Leuk dat je het vraagt, komende week 10 maanden dus dat gaat snel!

Gaat helemaal goed, het is een vrolijke tante die goed eet, slaapt en veel plezier maakt. Ze kruipt het hele huis door, pakt alles van tafels en kastjes sinds ze kan staan en liep vorige week al de halve kamer door achter een loopwagen. 😍
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:24:11 #153
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213058366
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:27 schreef archito het volgende:
Zoals beloofd foto's van de ensuitedeuren.

Meestal staat de rechtse deur open en is de ander dicht.
[ afbeelding ]

Beide dicht.
[ afbeelding ]

Ingezoomd.
[ afbeelding ]

Vanuit de keuken. De kleuren zijn dan niet echt zichtbaar omdat de woonkamer een stuk donkerder is dan de keuken. Maar dat is niet erg want ze horen ook meer bij de originele erker in de woonkamer.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Netjes. Maar twee vragen:
1. waar teken jij in en welke renderer gebruik je?
2. Wat zijn dat voor panelen achter je bureau?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213060459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Netjes. Maar twee vragen:
1. waar teken jij in en welke renderer gebruik je?
2. Wat zijn dat voor panelen achter je bureau?
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.

De panelen zijn zachtboard platen met daarop vilt gelijmd om als prikbord te gebruiken. Heb daar in deze topicreeks een keer een post aan gewijd met uitleg hoe ik dat gemaakt heb geloof ik.
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:07:02 #155
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213060589
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:13 schreef archito het volgende:
Er komen ook nog panelen onder het bureau, maar dit is de tussenstand:

[ afbeelding ]

Eigenlijk zijn de panelen eenvoudige te maken.

Ik heb een pakket zachtboard ondervloer gekocht. Link in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze platen heb ik op maat gesneden. Hiervoor heb ik op de muur een verticale (met waterpas) lijn gezet precies in het midden van het bureau. Het bureau is uiteraard ook waterpas. Omdat de wanden niet helemaal waterpas zijn kan ik op deze manier vanuit deze lijn de breedte van elk paneel opmeten. Het paneel linksonder is bijvoorbeeld 74cm breed aan de onderkant maar 74,3cm aan de bovenkant. Het paneel erboven is dan 74,3cm aan de onderkant en 74,5cm aan de bovenkant etcetera.
Daarmee kan ik de ondervloerplaten op maat snijden met een (stanley)mes:

[ afbeelding ]

Vervolgens snijd ik het vilt op maat. Een paar centimeter groter dan het zachtboard. Link van vilt in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]

Vervolgens spuit je beide oppervlakten met lijm in en leg je het zachtboard op het vilt en druk je het stevig aan. (Andersom, het vilt op het zachtboard leggen is moeilijker strak te krijgen. Leg het vilt dus op de grond/tafel en het zachtboard erbovenop)
Daarna niet je met een tacker het vilt op de achterkant vast. In de hoeken kun je een stukje vilt wegsnijden zodat het wat makkelijker vouwt.

[ afbeelding ]

Dan is de plaat klaar om op de muur vast te maken. Dit kan met spijkertjes, ophanglatjes of gewoon vastkitten. Dat laatste heb ik gedaan.

De totale oppervlakte van het prikbord is 4m

Kosten:
- Zachtboard 25 euro
- Vilt 100 euro
- Spuitlijm 15 euro
- Hulpmaterialen zoals tackernietjes en kit etc ongeveer 10 euro

Totaal 150 euro
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:23:16 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213060797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:53 schreef archito het volgende:

[..]
Ik teken in Revit en gebruik de VRay plugin van Chaosgroup, in combinatie met photoshop. Gebruik ik ook professioneel als architect.

De panelen zijn zachtboard platen met daarop vilt gelijmd om als prikbord te gebruiken. Heb daar in deze topicreeks een keer een post aan gewijd met uitleg hoe ik dat gemaakt heb geloof ik.
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213061432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hmm dat ga ik mij niet meer aanleren. Had mijn verbouwing in Archicad getekend en mij dat aangeleerd maar de nieuwbouw in Sketchup 2017. Eens kijken of ik daar niet een renderer bij kan kiezen.
Het programma heeft een vrij steile leercurve inderdaad. Voor sketchup heb je ook vray plugins, maar wellicht zijn er ook gratis varianten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')