abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:10:04 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_210500729
Hoe meer kleur hoe beter, al zeg ik het zelf :7
disclaimer
pi_210500924
Meer inderdaad.
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:35:37 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210500934
Meer kleur, sowieso. Ik zou in de zijkanten in het midden ook iets doen, vind ze wat saai zo.
KuikenGuppy
pi_210501128
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef Burdie het volgende:
Meer kleur, sowieso. Ik zou in de zijkanten in het midden ook iets doen, vind ze wat saai zo.
Bedankt voor je DM!

Ik vind in het midden rustiger qua kleuren wel fijn voor het doorzicht denk ik. Het blanke glas is ook echt helemaal transparant met maar een minimaal 'getrokken glas'- effect.
pi_210501895
Meer kleuren idd!
Is dat zo?
pi_210502945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:03 schreef archito het volgende:
We zijn wel overtuigd geraakt van de optie met paars en oranje en twee identieke ramen. Bevestigd door de poll. :P
Met de glas in lood maker hebben we een tijdje terug al een keer gezeten om wat schetsen te maken. Zij heeft toen een wat rijkere indeling getekend. Deze heb ik ook nog even met de nu gekozen kleuren gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie, eenvoudig houden of de rijkere optie?
Rechtse. Net wat meer details. Ik kan daar jaren naar blijven kijken en genieten van lijntjes en patronen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:48:15 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210503069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:03 schreef archito het volgende:
We zijn wel overtuigd geraakt van de optie met paars en oranje en twee identieke ramen. Bevestigd door de poll. :P
Met de glas in lood maker hebben we een tijdje terug al een keer gezeten om wat schetsen te maken. Zij heeft toen een wat rijkere indeling getekend. Deze heb ik ook nog even met de nu gekozen kleuren gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie, eenvoudig houden of de rijkere optie?
Rijkere optie :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210505059
Less is more, maar ja ik vond geel ook mooier. -O-
pi_210505193
De rijkere optie. Heel mooi, dat rood.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 september 2023 @ 01:56:40 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210505390
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:10 schreef SQ het volgende:
Hoe meer kleur hoe beter, al zeg ik het zelf :7
Hear hear
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210505695
En bedoelen jullie dan meer verschillende kleuren of meer gekleurde ruitjes met dezelfde zoals de rijkere versie?

Want ik vind het wel mooi als het bij een beperkt aantal kleuren blijft denk ik. Dan is het geen bonte kermis maar heeft het een sterker thema.
  zondag 3 september 2023 @ 10:48:38 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210516892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 05:34 schreef archito het volgende:
En bedoelen jullie dan meer verschillende kleuren of meer gekleurde ruitjes met dezelfde zoals de rijkere versie?

Want ik vind het wel mooi als het bij een beperkt aantal kleuren blijft denk ik. Dan is het geen bonte kermis maar heeft het een sterker thema.
Allebei, denk ik.
Resistance is futile.
  zondag 3 september 2023 @ 12:34:52 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210517847
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 05:34 schreef archito het volgende:

Ik vind de rijkere versie persoonlijk prima zo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 3 september 2023 @ 15:39:10 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210520606
Ik zou niet nog meer kleuren toevoegen. Meer dan 3 wordt onrustig. Zelfs met soorten glas. Voor je het weet is een kermis.
pi_210520632
Ik vind die rijkere optie ook mooi. Niet meer kleuren, wel meer te zien ^O^
pi_211136889
Vraagje aan ervaringsdeskundigen.

We laten op dit moment een offerte maken voor een nieuwe voordeur, inclusief kozijn. Het huidige (grotendeels originele) glas in lood is aan renovatie toe. De huidige voorzetramen zijn lelijk dus dat wil ik verbeteren.

Ik twijfel tussen glas in lood in dubbel glas laten zetten, of het glas in lood áchter dubbel glas zetten. In dat laatste geval wordt eerst HR++ glas in het raam gezet en daarna het glas in lood raam aan de binnenkant ertegen en dan opgesloten met een glaslat. Veel mooier dan een regulier voorzetraam omdat alles geīntegreerd is in het raamhout.

In dat laatste geval is het glas in lood vanuit binnen nog beleefbaar hoe het bedoeld is. Bij de eerste optie heb je aan 2 kanten een spiegelend glaspaneel voor het glas in lood zitten. Voordeel is wel dat dit het minst kwetsbaar is en vanuit buiten zit het glas in lood dichter achter het glas.

Wie heeft ervaring met laten renoveren van glas in lood?

Nummer 5/6 of 7 in onderstaande afbeelding dus.
pi_211325226
Niemand met ervaring merk ik. Dan ga ik het zelf verder uitzoeken en deel mijn ervaringen later.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de offerte van de timmerman, intussen teken ik de deur precies op maat uit voor hem.

We zijn nog steeds in afwachting van de ensuitedeuren. De timmerman heeft het erg druk dus er is nog geen plaatsingsdatum bekend. De glas-in-lood maker gaat wel binnenkort beginnen aan het glas. Het is de rijkere versie met meer kleur geworden.

Ik merk wel dat ik nu vooral kleinere klussen oppak met een baby in huis, elke keer een stapje verder.
Zo moet de badkamerdeur nog ingekort worden, geplamuurd en voorzien van nieuw beslag. De wc deur beneden heb ik voorzien van een nieuw slot. Het originele hendeltje met vrij/bezet was heel lelijk gemonteerd. Omdat er eigenlijk te weinig ruimte was hebben ze maar een stuk uit het kozijn gezaagd. :'(
Ben een foto van de voor situatie vergeten maar op deze foto zie je wel nog het oude slotgat.

Nu moet mooie draaiknop in jaren 30 stijl. Alleen nog de laatste puntjes op de i zetten en misschien de slotkast zwart maken, die is nu zo vaak overgeschilderd dat het barst aan alle kanten.

In de woonkamer heb ik sierlijsten rond de lamp toegevoegd. Grote kans dat die er origineel ook zaten. Heb het eenvoudig gehouden zoals in de jaren 30 mode was. Het zijn 2 prefab gipsen lijsten, rondom gekit en met muurverf geschilderd. Ziet eruit of het er altijd gezeten heeft.

Verder maak ik nog plannen voor een zitbank bij de (nieuwe) eettafel in de woonkamer en fantaseer ik alvast over wat we ooit met de zolder kunnen doen. Je blijft toch altijd bezig. :P
pi_211326084
Mooi dat zwart op de deuren, mooie stijl zo wat past bij het huis.
En de gipsen lijsten op plafond ook erg mooi!
Chapeau weer! *O*
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:28:59 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211327007
Mooie upgrades. Sowieso zijn sierlijsten weer helemaal upcoming.

Het is shocking hoe weinig je gedaan krijgt met een baby in huis.. ;(
Resistance is futile.
pi_211328130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef NedKelly het volgende:
Mooi dat zwart op de deuren, mooie stijl zo wat past bij het huis.
En de gipsen lijsten op plafond ook erg mooi!
Chapeau weer! *O*
Ik heb nu een beetje spijt dat ik de platte plafondplint langs de rand weg heb bezuinigd. Was mooi geweest icm deze rozetten. Maar alleen de twee vierkanten in de woonkamer waren al 800 euro.
pi_211328146
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:28 schreef Seven. het volgende:
Mooie upgrades. Sowieso zijn sierlijsten weer helemaal upcoming.

Het is shocking hoe weinig je gedaan krijgt met een baby in huis.. ;(
En nog geeneens altijd dat je echt geen tijd hebt, maar heb er dan ook echt geen zin in als het wel even kan.
pi_212142860
Weer 2 maanden verder maar het schiet nog niet echt op. :N Intussen natuurlijk wel weer allerlei nieuwe plannen bedacht voor de toekomst.

Voor de ensuitedeuren hebben we nog steeds geen plaatsingsdatum, heb nu wel aangegeven dat dat echt binnenkort moet gaan gebeuren omdat het wel erg lang duurt allemaal.

Met een timmerman werk ik een plan uit voor het vervangen van de voordeur. Glas in lood in dubbel glas laten zetten zou 6500 euro gaan kosten. :') Dat is wel inclusief nog een aardig groot raam in het trappengat, maar alsnog veel te duur. Totaal zou dan op 12,5k komen voor voordeur met kozijn en nieuw raamkozijn in het trappengat. We gaan nu voor optie 6 in het eerder gedeelde plaatje, het glas in lood aan de binnenzijde tegen regulier dubbel glas aanzetten.

Als test voor de nieuwe kleurstelling etc. ga ik eerst het poortje opknappen van het gangetje naar de achtertuin.
Het glas in lood is er vandaag uitgehaald om te laten restaureren, het glas was helemaal ingezakt en er ontbraken ook stukjes. Dus dat was wel nodig.
Verder ga ik de poort helemaal kaal halen en kijken of het mooi is om de originele merbau poort blank te lakken. Het kozijn wordt een heel lichte zandkleur i.p.v. grachtegroen, want dat scheurt te veel met de hete zomers. Het raamkozijn wordt dan RAL9001 zoals nu ook al is.
Ook moet het slot vervangen worden en het beslag, komt er een dranger op tegen hard dichtklappen en moet de bestrating opgehoogd worden en de poort dus ingekort. Bij de herinrichting van de straat hebben ze de straat 10cm opgehoogd waardoor er nu een irritant hoogteverschil is.

Het glas in lood bleek er veel te strak in te zitten, vandaar dat het met de werking van het hout en het zakken van het huis er helemaal uit is gedrukt.

Verder willen we nog een nieuwe bank en eettafel. Bij de eettafel zou ik graag een grote bank maken die overloopt in een dressoir met veel bergruimte. Zal binnenkort een afbeelding delen. We twijfelen nog tussen een ronde of plat ovale tafel.

Stijl van de tafel zal zoiets zijn:

De bank wil ik graag in lichtgrijs maar vriendin in donkergrijs, dus daar moeten we de juiste kleur nog voor vinden. Maar het model wordt zoiets:
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:41:25 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212142881
Holyyyyy, wat een prijzen. Maar leuke plannen!
Resistance is futile.
pi_212149724
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:41 schreef Seven. het volgende:
Holyyyyy, wat een prijzen. Maar leuke plannen!
Haha ja schrokken wij ook van. Ik denk dat restauratie van glas in lood en los isolatieglas nog niet de helft kost. Nog steeds vrij prijzig maar dan hebben we wel een volledig maatwerk voordeur die tot in detail lijkt op de originele deur. Alleen dan verbeterd zodat er driepuntsluiting en isolatieglas etc in past en fatsoenlijke tochtstrips.

De granito onderdorpel is nu gebroken en het tocht in de gang enorm op koude dagen. En het geluid van de straat is een op een te horen dus ik denk dak het heel veel comfort op gaat leveren. En architect dat ik ben wil ik dan ook echt voor imitatie gaan met een massief mahonie houten deur in de blanke lak, gerestaureerd glas in lood en verouderd messing beslag. Dat telt allemaal op in de prijs.

De poort ga ik daarentegen zelf doen, dus daar zal het glas in lood het duurste zijn en verder alleen de materialen.
pi_212485941
Nog niet helemaal afgelakt maar kon het niet laten om alvast een paar foto's te delen.

Deze vrijdag zijn eindelijk de ensuitedeuren geplaatst. We zijn er echt heel blij mee. Super chique en niet standaard maar passend bij het huis. De kleuren van het glas in lood passen precies bij de erker.

Nu nog wat plamuren, kitten en schilderen en dan kan ik dat klusje eindelijk afvinken van de lijst.

De deuren kunnen overigens twee kanten opdraaien want het zijn klapdeuren met een 90 graden stop, dus geen losse deurstopper nodig. Met een klein zetje vallen ze dicht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')