In de steden wordt wordt een brand vaak snel geblust, zeker als er een functionerende brandweer is. Ik gebruik het ook vaak om een verschil tussen Oekrainsch en russisch gebied aan te tonen, of hele specifieke (munitie)doelwitten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat er precies op FIRMS te zien is. Op Liveukraine wordt bevoorbeeld wel melding gemaakt van zware bombardementen op Kharkov.
Als militair heb ik denk ik ook liever een veelvoud aan onnauwkeurige bommen die me proberen te raken dan een paar die precies op mijn kruin gericht zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 19:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat er precies op FIRMS te zien is. Op Liveukraine wordt bevoorbeeld wel melding gemaakt van zware bombardementen op Kharkov.
In Donetsk lijken er twee punten waar Oekraïnse troepen in de problemen zitten: bij Pisky en ten oosten van Kurdiumivka.
[..]
[..]
[..]
[..]
Het is moeilijk op te maken hoe zwaar deze bombardementen zijn qua intensiteit echter. Het grote verschil met een maand terug: bombardementen op Donetsk. Deze stad ligt tegenwoordig vrijwel dagelijks onder vuur.
Daarnaast uiteraard het bestoken van Russische posities achter de frontlinie met name in het Zuiden.
quote:For the UA to conduct *deliberate attacks* mixed with relatively untrained territorials & resistance forces will be hard.
...
Key to this fight will be movement, maneuver, precision fires, artillery (and air) support, speed & effectiveness of logistics, good command and control.
It may take a while & it will be bloody...but UA is prepared for this fight
Dat zou interessant zijn, als het waar is.quote:Op zondag 7 augustus 2022 19:23 schreef oheng het volgende:
Het Oekrainsche leger heeft waarschijnlijk AGM-88 HARM anti radar raketten gekregen. Platform is onbekend.
Hmmmm...
Ik heb mijn post geedit en een link toegevoegd. Normaal ben ik niet zo van de speculatie, maar dit is een beetje te toevallig allemaal. Zeker aangezien de AGM-88 een platform nodig heeft, en het oude sovjet materiaal ongeschikt is, zonder rewiring, extra electronica, en extra bediening.quote:Op zondag 7 augustus 2022 19:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zou interessant zijn, als het waar is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ells-1984-2-a4138199quote:Wie niet vertrekt uit Cherson moet dekking zoeken. De havenstad ten noorden van de Krim en aan de rivier de Dnjepr, werd direct na het begin van de oorlog ingenomen. Sindsdien verschijnen er dagelijks bericht van plunderingen, intimidatie, repressie. Ook zijn zo’n 600 arrestaties en verdwijningen gemeld, zoals die van burgemeester Ihor Kolychajev, die eind juni in een busje werd gezet en van wie sindsdien niets meer is vernomen.
Op sociale media gaat een flyer rond met adviezen, waaronder het inrichten van een schuilkelder, en de aanschaf van een powerbank, genoeg water en eten. „Wij hebben eten en drinken voor een week”, zegt inwoner Bogdan (45). Met zijn tienerzoon woont hij in de buurt van het centrum. „Er is geen bommenkelder in onze buurt, die zijn allemaal bezet door de Russen. Ze zijn bang om gedood te worden door raketten.”
Oude Turkse F4 Phantoms?quote:Op zondag 7 augustus 2022 19:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb mijn post geedit en een link toegevoegd. Normaal ben ik niet zo van de speculatie, maar dit is een beetje te toevallig allemaal. Zeker aangezien de AGM-88 een platform nodig heeft, en het oude sovjet materiaal ongeschikt is, zonder rewiring, extra electronica, en extra bediening.
Heh, wie weet?quote:
"Likely fired from an adapted ground-based launcher"quote:Op zondag 7 augustus 2022 19:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb mijn post geedit en een link toegevoegd. Normaal ben ik niet zo van de speculatie, maar dit is een beetje te toevallig allemaal. Zeker aangezien de AGM-88 een platform nodig heeft, en het oude sovjet materiaal ongeschikt is, zonder rewiring, extra electronica, en extra bediening.
Ik lees hier niet dat Rusland bang is geworden. Alleen dat een schuilkelder de beste plek is om te schuilen tegen vijandelijke raketten.quote:
Daar geloof ik niet zo in aangezien de range dan enorm beperkt wordt.quote:Op maandag 8 augustus 2022 02:26 schreef SillyWalks het volgende:
"Likely fired from an adapted ground-based launcher"
https://twitter.com/oryxs(...)gPfTYLW1hb4__jHKPHhA
quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:56 schreef BEFEM het volgende:
https://wartranslated.com(...)ern-weapon-supplies/
Interessante kijk vanaf de andere kant.
Dit geloven ze echt. In het begin van de invasie liepen trollen op FOK! te roepen dat Ukraine niet "eerlijk" terug vocht.quote:I know one thing: unlike the Ukrainians, we started the SMO with white gloves. That is, we wanted not a single local resident to suffer. We opened the fighting as some kind of knightly duel. And this, sorry for the expression, is a dirty fight in the alley, where there are no rules.
Een milde reactie.quote:Op maandag 8 augustus 2022 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Dit geloven ze echt. In het begin van de invasie liepen trollen op FOK! te roepen dat Ukraine niet "eerlijk" terug vocht.
Ik denk dat de Russen dachten voldoende verraders en omgekochte functionarissen in Ukraine te hebben voor een soepele inval en overname.
Vooral dit:quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:56 schreef BEFEM het volgende:
https://wartranslated.com(...)ern-weapon-supplies/
Interessante kijk vanaf de andere kant.
quote:The SMO once again confirmed the thesis that you can launch hundreds, thousands of unguided projectiles, which are cheap, but all this power is levelled by two guided missiles that accurately hit the target. Two missiles, with all their high cost, will solve more problems than thousands of unguided ones. Old conventional missiles do not cause significant damage to the enemy, especially if he is buried deeply in the ground or hiding in concrete bunkers. This is another confirmation of the triumph of high-precision weapons.
Roemenië en Israël hebben jarenlange ervaring met het moderniseren van Mig 21'squote:Op zondag 7 augustus 2022 21:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Heh, wie weet?
Er is een hele kleine kans dat een ex-Warschaupact land een Mig of Sukhoi compatibel heeft gemaakt. Of misschien zijn de Mi-24's, die de VS achterhielden voor Afghanistan, omgebouwd.
Mooie kaart. maar ze zitten er al sinds donderdagnamiddag op de Patrisa Lumumby Street in Oostelijk Bachmoet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 02:04 schreef riazop het volgende:
Wagner schijnt aan de poorten van Bakhmut te staan sinds vandaag
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |