SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.quote:
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Niet qua extra vetjes, maar ik heb wel het idee dat mijn buik wat meer hangt en dat komt puur omdat mijn spieren wat minder strak staan. Voorzover die strak stonden he... 't is geen For Him Only 6-pack natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Zo snel zak je toch niet uit BEkomt vast goed hoor!
Ja, maar dat noem ik niet meer gezondquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar dat noem ik niet meer gezondmaar ik ben een kcaltellende-gek, dus dat telt niet
(al doe ik heel hard mijn best dat niet meer te doen).
(naja mijn diëtist heeft ook die instelling. Die zegt dat mijn gewicht veel gezonder kan, maar nooit meer wordt zoals het was als ik gezond eet volgens haar lijst. Daar zit ik soms best wel erg mee, maar alles beter dan dit. Als ik onder de 100 zit geef ik mezelf een klein feestje).
quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar zij zegt dat als ik rond de 75 weeg het al heel mooi is, gezien alle factoren. Zelf hoop ik op 63, want ik een kabouter ben. Met 75 heb ik nog steeds overgewicht. Anyways, ik doe wat ze zegt, ik merk aan de weegschaal dat het echt succes heeft! Ik kom niet aan, zelfs niet met deze hitte en val zelfs wat af. Dus ik heb vertrouwen en volg haar dieet. Maar wat ik zei, bij 98 ga ik feest vieren (spaar al voor een cadeautje, mag dan een filmpje huren op Pathé-site, thuis-spa... en nieuwe broeken kopen. Echt even stil staan bij een groots moment)
[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 20-07-2022 17:15:11 ]
Ja, dat is ook zo. Maar ik kan me voorstellen dat haar boodschap nogal deprimerend is voor wie nog goede hoop heeft om in een slank lichaam terecht te komen en te blijven.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling.![]()
Dat altijd maar ontevreden zijn is wel echt de pest van onze generatie.
Ik denk dat het heel goed kan helpen bij mensen die "vanaf maandag ga ik weer op dieet" en/of "het is nu toch al verloren" denken en dan te veel eten.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh en ik moet 1 á 2 x per week wat ongezonds eten van haar. Iets snoepen, of een P.
Van haar mag ik dan zoveel als ik wil, mits ik het bewust eet, bewust geniet, en het geen eetbui is. Betekent voor mij wel eten weggooien, wat zonde is, maar zo lukt het me wel zonder eetbui
Dat is ook heel erg moeilijkquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.
Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer.
Vertel je het me als je die manier gevonden hebtquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.
Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik herken je situatie echt volledig. Ik heb ook heel lang elke calorie geteld die erin kwam én ook het tegenovergestelde: kop in 't zand en losgaan.
Waar ik nu mee bezig ben (sinds 1,5 maand) is het volgende:
Ik heb opgeschreven in een boekje wat ik vind dat een normaal, gezond eetpatroon is. Met ook ruimte voor wat minder goede dingen en etentjes.
Verder heb ik voor mezelf de regel dat ik doordeweeks (zo-do) 'basis' eet, voor mij dus ontbijt-lunch-diner met fruit/kwark oid tussendoor en in het weekend ruimte voor wat meer.
En dan nadruk op intuïtief eten, dus eten wanneer ik voel dat ik wat nodig heb. Dat is (vind ik) mega lastig, want door het vele afvallen en aankomen is dat wat verstoord. Als ik denk trek/honger te hebben drink ik eerst een glas water, ga ik even wat anders doen, en als ik dan na 15/20 min nog steeds trek/honger heb, neem ik iets tussendoor.
Verder sport ik 3x per week, maar dat is ook meer voor mijn mentale welzijn.
Ik tel geen kcal meer. Ik vind het doodeng. Maar deze benadering heeft nu sinds 15 juni -2.9 opgeleverd. Gaat dus mooi naar beneden én ik ben nog geen enkele keer echt hongerig geweest (wat voor mij uiteindelijk een trigger is voor eetbuien).
Wellicht heb je er wat aan
quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik verwacht ook nog wel een (flinke) daling. Het kwam er ook in een paar dagen bij, dus dan moet er ook wel een paar dagen een flinke daling op de weegschaal zijn. Toch toch toch?quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:56 schreef Lonaa het volgende:
Hier is de vochtkilo er ook af maar ik voel me nog wel opgezwollen in mn voeten en handen. Dus wie weet morgen _nog_ lichter. That be great.
Vind ik wel.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik verwacht ook nog wel een (flinke) daling. Het kwam er ook in een paar dagen bij, dus dan moet er ook wel een paar dagen een flinke daling op de weegschaal zijn. Toch toch toch?
Ik ben er net weer vanafquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
1 vochtkilo down. Wel ontzettend dorst vandaag en vannacht ongesteld geworden (Ja altijd in de nacht) dus zal nog wel ff aanhouden.
Ik wil je nog even bedanken voor deze post, fijn om te horen dat dit ook goed kan gaan! Ik vind intuïtief eten echt een heel interessante benadering, en wil me daar ook graag meer in verdiepen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik herken je situatie echt volledig. Ik heb ook heel lang elke calorie geteld die erin kwam én ook het tegenovergestelde: kop in 't zand en losgaan.
Waar ik nu mee bezig ben (sinds 1,5 maand) is het volgende:
Ik heb opgeschreven in een boekje wat ik vind dat een normaal, gezond eetpatroon is. Met ook ruimte voor wat minder goede dingen en etentjes.
Verder heb ik voor mezelf de regel dat ik doordeweeks (zo-do) 'basis' eet, voor mij dus ontbijt-lunch-diner met fruit/kwark oid tussendoor en in het weekend ruimte voor wat meer.
En dan nadruk op intuïtief eten, dus eten wanneer ik voel dat ik wat nodig heb. Dat is (vind ik) mega lastig, want door het vele afvallen en aankomen is dat wat verstoord. Als ik denk trek/honger te hebben drink ik eerst een glas water, ga ik even wat anders doen, en als ik dan na 15/20 min nog steeds trek/honger heb, neem ik iets tussendoor.
Verder sport ik 3x per week, maar dat is ook meer voor mijn mentale welzijn.
Ik tel geen kcal meer. Ik vind het doodeng. Maar deze benadering heeft nu sinds 15 juni -2.9 opgeleverd. Gaat dus mooi naar beneden én ik ben nog geen enkele keer echt hongerig geweest (wat voor mij uiteindelijk een trigger is voor eetbuien).
Wellicht heb je er wat aan
quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik verwacht ook nog wel een (flinke) daling. Het kwam er ook in een paar dagen bij, dus dan moet er ook wel een paar dagen een flinke daling op de weegschaal zijn. Toch toch toch?
De lazyfitgirl methode werkt ook met intuïtief eten toch? Ik volg iemand op Insta die dat doet, maar die zegt zo vaak het woord voedzaam dat ik haar niet meer zo goed kan handelenquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik wil je nog even bedanken voor deze post, fijn om te horen dat dit ook goed kan gaan! Ik vind intuïtief eten echt een heel interessante benadering, en wil me daar ook graag meer in verdiepen.
Zoals jij het nu doet zou ik het ook graag doen
Haha ze zat vroeger bij mij in de klas dus ik voel me lullig om haar ineens te verwijderen haha.quote:Op donderdag 21 juli 2022 09:43 schreef SQ het volgende:
Ik doe niet aan mensen volgen op insta want ik word daar echt heel ongelukkig vanwat houdt het in?
Nou, dat is wel heel kort door de bocht:quote:
Ik lees op die pagina (alle mindset daargelaten) overigens niets nieuws ten opzichte van bijvoorbeeld de adviezen van het Voedingscentrum.quote:“Het zijn kleine aanpassingen die je doet. Een pakje van Knorr is bijvoorbeeld prima, maar ik verdubbel dan de groente. Zo wordt je lijf verzadigd met voedzaam eten en krijg je minder snaaidrang.”
Raadt ze het aan of zegt ze dat het niet zo'n issue is als je dat doet?quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm
Euh
Juist ja
Pakjes Knorr aanraden, voeding kiezen die laag in vetten is. Ik ben afgehaakt
Komt voor mij op hetzelfde neerquote:Op donderdag 21 juli 2022 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Raadt ze het aan of zegt ze dat het niet zo'n issue is als je dat doet?
Tsja sorry maar dat vind ik zelf ook wel narrow minded.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Komt voor mij op hetzelfde neer
Voor mij niet. Ze bedoelt het als opsteker, zo van "je hoeft echt niet alles ineens om te gooien".quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Komt voor mij op hetzelfde neer
Ik ben het hier mee eens. En ik eet ook wel eens een wereldgerecht. De burritos en lasagne vind ik gewoon lekker.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Voor mij niet. Ze bedoelt het als opsteker, zo van "je hoeft echt niet alles ineens om te gooien".
Dus als je voorheen graag Knorr at, dan kan dat nog steeds met deze methode. En als je altijd al alles from scratch (als we het dan toch over jeuktermen hebben) maakte, dan hoef je natuurlijk niet over te stappen op Knorr.
Het zit niet in mijn allergie overigens, maar ik vind het wel een hoop open deuren. Etiketten lezen, switchen naar volkoren, etc. Dat gaat bij mij geen zoden aan de dijk zetten in ieder geval, gezond verstand had ik al.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:46 schreef SQ het volgende:
Maar goed, het zit wat minder in mijn allergie dan bij jullie, dat merk ik![]()
Whahaha ja het zijn vaak wel mensen met genoeg tijd op handen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik verwonder me wel altijd een beetje over de voorgestelde ontbijten. Ik bedoel, ik ben me er van bewust dat ik aan de andere kant van het spectrum zit met m'n minimaal/niet-ontbijten, maar wie heeft er de tijd om pannenkoeken te bakken in de ochtend.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:53 schreef SQ het volgende:
Precies. Beetje nuance kan geen kwaad
Ik ben er van overtuigd dat een pakje van knorr prima in een gezond eetpatroon kan passen. Net als een pizza trouwens. Het ligt allemaal aan de CONTEXT
Dit is met heel veel van die methodes zo. Heel veel open deuren, maar de marketing eromheen en dat je op een zeker moment ergens voor hebt betaald maakt het vaak een succes. Als het geld gekost heeft houdt men beter en langer vol, heb ik laatst nog over gelezen. Daarom werkt weight watchers ook goed voor veel mensen. Want bijzonder is dat verder ook niet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Het zit niet in mijn allergie overigens, maar ik vind het wel een hoop open deuren. Etiketten lezen, switchen naar volkoren, etc. Dat gaat bij mij geen zoden aan de dijk zetten in ieder geval, gezond verstand had ik al.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef SQ het volgende:
Zelfs een pizza bevat voedingsstoffen. Echt.
Ik denk wel dat WW als "extra" voordeel heeft dat het (indien gewenst) een sociaal aspect heeft én het calorieën tellen is enorm versimpeld met dat puntensysteem van ze.quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit is met heel veel van die methodes zo. Heel veel open deuren, maar de marketing eromheen en dat je op een zeker moment ergens voor hebt betaald maakt het vaak een succes. Als het geld gekost heeft houdt men beter en langer vol, heb ik laatst nog over gelezen. Daarom werkt weight watchers ook goed voor veel mensen. Want bijzonder is dat verder ook niet.
Ja klopt, maar ik zie (lees, op fora) ook veel mensen die hun extra punten van zichzelf 'moeten' opmaken en zich volproppen met die 0 punten producten, naast het andere eten.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik denk wel dat WW als "extra" voordeel heeft dat het (indien gewenst) een sociaal aspect heeft én het calorieën tellen is enorm versimpeld met dat puntensysteem van ze.
Ik kan ook wel een blog/insta account beginnen, toch nog op zoek naar ander werkquote:Op donderdag 21 juli 2022 09:38 schreef Donna het volgende:
[..]
De lazyfitgirl methode werkt ook met intuïtief eten toch? Ik volg iemand op Insta die dat doet, maar die zegt zo vaak het woord voedzaam dat ik haar niet meer zo goed kan handelen
quote:Welke voedingsmiddelen zijn zero Points?
Onderstaande voedingsmiddelen zijn zero Points:
Alle vers fruit (dus géén fruit uit blik of gedroogd fruit)
Alle verse groenten (dus géén producten met andere ingrediënten, zoals spinazie in roomsaus of rode kool met appel)
Eieren*
Peulvruchten & maïs (dus géén bewerkte peulvruchten of maïsproducten zoals polenta of bonenmeel)
Vis & zeevruchten (dus géén gedroogde vis of ingeblikte vis met tomatensaus, olie of roomsaus, let op: ingeblikte vis met water of eigen nat wél)
Kip- en kalkoenfilet (dus níet gemarineerd en zónder vel en bot)
Magere yoghurt, naturel (dus zónder toegevoegde smaakstoffen)
Magere Griekse yoghurt (dus zónder toegevoegde smaakstoffen)
Skyr, naturel (dus zónder toegevoegde smaakstoffen)
Sojayoghurt, naturel (dus zónder toegevoegde smaakstoffen)
Tofu, naturel (dus níet gemarineerd en zónder andere toegevoegde ingrediënten)
Quorn, naturel (dus níet gemarineerd en zónder andere toegevoegde ingrediënten
Ik was ook nieuwsgierig: https://www.weightwatcher(...)nalpoints/zeropointsquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:09 schreef SQ het volgende:
Wat zijn nulpunters dan? Ik neem aan komkommers en wortel?
Nee maar goed, waar leg je dan de grens he?quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik was ook nieuwsgierig: https://www.weightwatcher(...)nalpoints/zeropoints
Dus ook dingen die calorietechnisch wat hoger zijn, maar er staat wel weer als voorwaarde bij dat het niet de bedoeling is om ze maar naar binnen te schuiven.
Ik heb vragen, maar ze zijn niet prangend genoeg om lid te worden en het uit te zoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee maar goed, waar leg je dan de grens he?
Ik heb het ooit geprobeerd, maar kon er echt niks mee. Toen raakte ik zwanger en dan mag je het niet doen en toen kreeg ik niet een deel van m'n geld terug. Vond dat zo niet klantvriendelijk dat ik er meteen klaar mee was.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb vragen, maar ze zijn niet prangend genoeg om lid te worden en het uit te zoeken.![]()
Wacht wat.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb het ooit geprobeerd, maar kon er echt niks mee. Toen raakte ik zwanger en dan mag je het niet doen en toen kreeg ik niet een deel van m'n geld terug. Vond dat zo niet klantvriendelijk dat ik er meteen klaar mee was.
Hoho, dat ei is alleen nul punten als je het kookt of pocheert. Anders punten voor je bakspul. Hetzelfde geld voor kip: als je het bakt, kost het je punten. Dus gekookte kip ofzo...brrt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:21 schreef SQ het volgende:
Elke dag ontbijten met eieren kip en bonen voor nul punten
Lunchen met skyr en fruit voor nul punten
Dineren met aardappelen groenten en vis voor nul punten
Op de bank voor veertig punten chocolade en chips in je waffel proppen
Grillen! En aardappelen zijn 1 punt per ons, dus heb je 2 punten aan aardappelen, kun je nog steeds 38 punten aan chocolade wegschransenquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoho, dat ei is alleen nul punten als je het kookt of pocheert. Anders punten voor je bakspul. Hetzelfde geld voor kip: als je het bakt, kost het je punten. Dus gekookte kip ofzo...brrt.
En aardappels kosten ook punten.
Overigens is dit precies waarom mijn moeder met WW de soep in draaide: die at makkelijk 10-12 stuks fruit per dag. En had dan nog honger, want vooral suiker en verder niks.
Bananen tellen volgens mij niet voor de 0-punters btw.
Anyway, ik lurk weer door.
Ja dan zou ik er snel klaar mee zijn. Fuckers.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja heb je dan voor 6 of 8 maanden betaald. Doei geld.
Hahahah echt? Dat valt me nog mee.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:34 schreef SQ het volgende:
Ik zie dat je voor 38 punten 11 flesjes trappist mag klappen
quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:34 schreef SQ het volgende:
Van gewoon bier mag je dan 19 glazen (250ml)quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind 11 flesjes Trappist drinken nog een beste opgave. 11 pils, prima.
5 trappist is 17,5 punten, dat houdt ruimte voor ongeveer 11 bitterballenquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:35 schreef Lonaa het volgende:
Als ik er 5 drink, hou ik dan genoeg punten over voor bitterballen?
quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Van gewoon bier mag je dan 19 glazen (250ml)
[..]
5 trappist is 17,5 punten, dat houdt ruimte voor ongeveer 11 bitterballen
Saillant: 5 bitterballen zijn 9 punten. Dus 5 bitterballen = 2,5 trappist
19 glazen, hoeveel pijpjes zijn dat?quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Van gewoon bier mag je dan 19 glazen (250ml)
[..]
5 trappist is 17,5 punten, dat houdt ruimte voor ongeveer 11 bitterballen
Saillant: 5 bitterballen zijn 9 punten. Dus 5 bitterballen = 2,5 trappist
19x 250 ml = 4,75 liter. Dus uh 14quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
19 glazen, hoeveel pijpjes zijn dat?Verdeurie rekenwerk dit.
Overgaan op jupiler!quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
19 glazen, hoeveel pijpjes zijn dat?Verdeurie rekenwerk dit.
Honger.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Even terug naar het serieuze "dieet", tot nu toe zit ik in ieder geval niet boven m'n verbruik met m'n eten en gisteravond niet meer gegraasd. Progressie.
Ok, m'n zaterdag gaat uit donuts, friet, bitterballen, hamburgers, kroketten en chips bestaan, maar goed. Details.
Weekend daarna wordt ook leuk, zaterdag overdag eerst ergens lunchen, daarna een goeien matigen activiteit gevolgd door een andere goeien matigen activiteit met snacks en dan met een verwegger ergens wat eten. Gevolgd door een verjaardag waar ze meestal goeie taart hebben. En de volgende dag weer een verjaardag.quote:
Hahaha oh ja die mindfuck... succes!quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Krijg trek van deze posts![]()
Ik wil al drie dagen een too good to go box van de Dunkin donuts halen en alle zes de donuts opeten als lunch en avondeten.
Vooralsnog heb ik me nog ingehouden.
Volgende woensdag proefles gepland bij personal trainer. Nu proberen niet te denken dat ik 'dan echt ga beginnen' zodat ik tot dan alles wat los en vast zit naar binnen kan schuiven want 'nu kan het nog'.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Krijg trek van deze posts![]()
Ik wil al drie dagen een too good to go box van de Dunkin donuts halen en alle zes de donuts opeten als lunch en avondeten.
Volgende woensdag proefles gepland bij personal trainer. Nu proberen niet te denken dat ik 'dan echt ga beginnen' zodat ik tot dan alles wat los en vast zit naar binnen kan schuiven want 'nu kan het nog'.
Ja. Moet je daar wel aan denken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef Donna het volgende:
Ik neem overnight oats mee naar het werk. Die zet ik voor 2-3 dagen alvast in de koelkast.
Voelt heel gezond ook.
Als ik dat op mijn werk in de koelkast zou zetten, zou het direct weggekieperd worden door de mannen van 50+ die nooit iets anders eten dan brood met kaas en salade al iets exotisch vindenquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef Donna het volgende:
Ik neem overnight oats mee naar het werk. Die zet ik voor 2-3 dagen alvast in de koelkast.
Voelt heel gezond ook.
Het staat thuis in de koelkast. Op m'n werk eet ik het op.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:37 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Als ik dat op mijn werk in de koelkast zou zetten, zou het direct weggekieperd worden door de mannen van 50+ die nooit iets anders eten dan brood met kaas en salade al iets exotisch vinden
Ik zit hier hardop te lachenquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:34 schreef SQ het volgende:
Waarom klopt het niet?quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toch interessant, mijn ex was een alcoholist (in een keer gestopt, super knap) en toen we wat kregen was hij toch niet de slankste. Ergens klopt dat dieet niet
Hij viel af toen hij ging eten
Wij bakken bijna altijd vers brood. Dat gaat niet altijd goed (lees: we vergeten het wel eens).quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik verwonder me wel altijd een beetje over de voorgestelde ontbijten. Ik bedoel, ik ben me er van bewust dat ik aan de andere kant van het spectrum zit met m'n minimaal/niet-ontbijten, maar wie heeft er de tijd om pannenkoeken te bakken in de ochtend.
Rokenquote:Op donderdag 21 juli 2022 11:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Grillen! En aardappelen zijn 1 punt per ons, dus heb je 2 punten aan aardappelen, kun je nog steeds 38 punten aan chocolade wegschransen
Oh nee, ik dacht nog aan die punten van vandaag. Dat systeem werkt niet dusquote:Op donderdag 21 juli 2022 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom klopt het niet?
Halve liter bier doet al vlug 200 kcal, drink er elke dag 15 en je wordt gewoon dik.
Nee, duhquote:Op donderdag 21 juli 2022 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh nee, ik dacht nog aan die punten van vandaag. Dat systeem werkt niet dus
De burrito’s idd! Moet ik maar weer eens maken en ik doe er dan zelf extra groente door!quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens. En ik eet ook wel eens een wereldgerecht. De burritos en lasagne vind ik gewoon lekker.
Oh, wij doen zoiets weleens hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2022 11:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoi!quote:Op donderdag 21 juli 2022 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik vind voornamelijk dat je de hele dag mensen lopend ziet eten in de stad. Valt jou dat ook op?quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:23 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren een dagje shoppen in Westfield mall, cadeautje voor de tiener voor haar verjaardag.
We hebben hier een koffie bij Starbucks genomen (een moccha), ik heb een broodje krabbelde voor de lunch op en we eindigden nog met een ijsje.
Als je hier zo een hele dag rondloopt, zie je ook zoveel verleidingen. En zoals dat laatste ijsje: wij namen een hoorntje met softijs, maar dat is dus het meest uitgeklede ijsje dat je kon kopen bij dat stalletje. Eigenlijk hoor je iets met een mega-bubbeltjeshoorn of een crêpe of suikerwater te nemen, berg ijs, aantal toppings van chocolade, caramel, gekleurde bolletjes en slagroom en chocolade-of fruitsaus. Het zijn echt enorme combinaties van suiker. En het ziet er allemaal heerlijk uit, maar het is gewoon te veel.
Ik ben blij dat wij vandaag in staat waren de minst ongezonde keuze te maken
Je bent een ochtendmens zeker?quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoi!
Best wel vaak. Mijn dochter eet het graag op schooldagen.
Daar had ik het laatst met mijn moeder over. Alle winkels veranderen in eettentjes, mensen koken minder en lopen idd te eten. In plaats van rustig de tijd te nemen en het aandacht te geven. Erg jammer en vreemd.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind voornamelijk dat je de hele dag mensen lopend ziet eten in de stad. Valt jou dat ook op?
Jij liever dan ik.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij bakken bijna altijd vers brood. Dat gaat niet altijd goed (lees: we vergeten het wel eens).
Dus sta ik best regelmatig in de ochtend pannenkoeken te bakken voor iedereen, inclusief voor mee. Kan best
Nee..geen ochtendmens.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:38 schreef Viv het volgende:
[..]
Je bent een ochtendmens zeker?
Hell no dat ik eerder ga opstaan om pannenkoeken te bakken 's ochtends.
Ik had melk en Brinta op mijn werk staan en maakte het daar klaar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:18 schreef Donna het volgende:
Voelt heel gezond ook.
Mja, nee, mij te veel moeite 's ochtends.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee..geen ochtendmens.![]()
7.15 wekker, 8.10 de deur uit.
Maar echt veel extra tijd kost het ook niet.
Opstaan, eieren, meel, melk in een kom roeren. Kom laten rusten. Dan douchen, en dan bakken.
Zo gepiept.
Ah..dat is wel lekker snel ja.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, nee, mij te veel moeite 's ochtends.![]()
Maar ik rol om 5 voor half m'n bed uit en ben om kwart voor de deur uit.
Die heb ik inderdaad niet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..dat is wel lekker snel ja.
Met kind duren dat soort dingen langer...
Neuh, ik kan wel eerder opstaan, maar dan zit ik suf voor me uit te staren tot het tijd is om weg te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Holymoly geeft dat niet heel erg veel stress? Als ik de deur uit moet sta ik zeker twee uur van te voren op. Al ben ik ook zo'n gek die vrijwillig om zes uur opstaat
Haha lol.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee..geen ochtendmens.![]()
7.15 wekker, 8.10 de deur uit.
Maar echt veel extra tijd kost het ook niet.
Opstaan, eieren, meel, melk in een kom roeren. Kom laten rusten. Dan douchen, en dan bakken.
Zo gepiept.
Ook 6 donuts in je eentje?quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, wij doen zoiets weleens hoor.Zelfgebakken brownies, cakejes, scones of koekjes in plaats van avondeten. (Eventueel met fruit voor de vitaminen.)
Wat mij betreft beter zo, dan een volwaardige avondmaaltijd én dat spul.
Ja, is ook zoquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:53 schreef SQ het volgende:
Als je zo'n doos leegvreet voel je je daarna wel compleet misbruikt en vies. Misschien een goede stok om het niet te doen
Ik zocht net kcal per donut opquote:Op donderdag 21 juli 2022 17:55 schreef SQ het volgende:
Ik at vandaag 5 van die fruttige merci reepjes en werd toch wel een beetje verdrietig toen ik zag hoeveel kcal dat eigenlijk was
(DRIEHONDERDVIJFTIG!!)
Ja! Het centrum hier is ook voor een groot deel eettentjes, ijssalons en dergelijke geworden. Minder winkels. Meer eetdingen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daar had ik het laatst met mijn moeder over. Alle winkels veranderen in eettentjes, mensen koken minder en lopen idd te eten. In plaats van rustig de tijd te nemen en het aandacht te geven. Erg jammer en vreemd.
Achteraf denk ik dan altijd, voor die kcal had ik ook iets écht lekkers kunnen eten (favoriete taartje, goeie chocolade, kom chips)quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:55 schreef SQ het volgende:
Ik at vandaag 5 van die fruttige merci reepjes en werd toch wel een beetje verdrietig toen ik zag hoeveel kcal dat eigenlijk was
(DRIEHONDERDVIJFTIG!!)
De hele dag! En dan hele zakken chips, patatjes, broodjes, snoepjes, ijsjes, en dan van alles ook megaverpakkingen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind voornamelijk dat je de hele dag mensen lopend ziet eten in de stad. Valt jou dat ook op?
Oh ik at er 4quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:55 schreef SQ het volgende:
(DRIEHONDERDVIJFTIG!!)
Wauw! - 8 wat een prestatie! Ik ben trots op jequote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
Ik ben nu, door if in combinatie met koolhydraatarm, 8 kilo kwijt... Ik vind alleen dat je t niet zietdat mn buik nog dik is ... Dus deze week een moeilijke week, hence die merci
Volgende week weer wat strenger, en ook wat beweging inbouwen. Dan hopelijk weer meer omlaag
Komt omdat de meeste winkels nauwelijks omzet meer draaien, is vervangen door online shoppen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja! Het centrum hier is ook voor een groot deel eettentjes, ijssalons en dergelijke geworden. Minder winkels. Meer eetdingen.
Ik sta ook graag vroeg op dus dan kan ik net zo goed even alles voorbereiden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoi!
Best wel vaak. Mijn dochter eet het graag op schooldagen.
vindt je familie dat ook? 8 kilo is heel netjes joh!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
Ik ben nu, door if in combinatie met koolhydraatarm, 8 kilo kwijt... Ik vind alleen dat je t niet zietdat mn buik nog dik is ... Dus deze week een moeilijke week, hence die merci
Volgende week weer wat strenger, en ook wat beweging inbouwen. Dan hopelijk weer meer omlaag
Goed man, 8 kilo. Hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
Acht kilo?quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
8 kg is super goed! Lekker bezigquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
8 kilo is hartstikke mooiquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh ik at er 4![]()
Costes en the sting moet je echt van wegblijven hoor. Ik krijg meestal xl ook niet verder dan mijn nek / kuiten daarquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb me overigens vandaag eens niet laten ontmoedigen in de paskamers. Ik heb in de winkels waar ik met dochter kwam ook zelf wat jurkjes gepast, maar mijn god, die zijn echt niet gemaakt voor volwassen vrouwen met vormenIk ben zeker niet de slankste, maar dat een XL amper over mijn borsten heen past, zegt toch echt meer over het model dan over mij
Het is allemaal gemaakt voor meisjes, amper heupen, amper borsten, geen buik. Uiteindelijk toch geslaagd voor een jurkje van Costes en een t-shirt. Ook al had ik al een aantal dingen gepast die echt niet pasten. Meestal geef ik het dan op en wil niet eens meer passen
Ik heb amper borsten en zelfs mijn borsten passen er niet in daar.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Costes en the sting moet je echt van wegblijven hoor. Ik krijg meestal xl ook niet verder dan mijn nek / kuiten daar
Dit!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:35 schreef Pinuts het volgende:
[..]
8 kg is super goed! Lekker bezig
En het hoeft niet altijd super streng/perfect. Ik merk juist nu dat ik het zo veel beter volhou als ik mezelf gewoon toesta om ook 'ongezonde' dingen te eten. Zo eet ik 1x per week s'avonds iets van friet, pizza, spareribs of diner met vrienden, noem het maar op. En ook bijv 2 a 3x per week een boterham met hagelslag. Gewoon omdat ik het lekker vind. En ik merk nu dat het afvallen zo veel beter gaat omdat ik daar juist niet te moeilijk over doe ipv zoals ik vroeger deed, als ik deze hele week alles goed doe mag ik zondag misschien dat ene chocolaatje. Binge eating incoming...
Ik heb ook geleerd dat het ordinair isquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:20 schreef Viv het volgende:
Komt omdat de meeste winkels nauwelijks omzet meer draaien, is vervangen door online shoppen.![]()
Vroeger werd eten op straat als ordinair gezien. Mijn oma zou zich omdraaien in haar graf als ze wist hoe het straatbeeld nu is. Vroeger slechts een enkeling met een HEMA-rookworst of zo.
Hartstikke mooi gedaan, 8 kilo is echt wel mooi. Dat moet je toch wel merken in je kleding!quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:07 schreef tombolafan het volgende:
Oh ik at er 4![]()
True, is ook echt wel een dingquote:Op donderdag 21 juli 2022 18:44 schreef SQ het volgende:
Oh en tombolafan, even als moeder van rond de 40 tegen moeder van rond de 40... je buik wordt nooit meer plathet is beter dat te accepteren en alle andere mooie dingen te waarderen aan jezelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ik ben nog niet eens in de buurt en mijn jongste wordt in november 2. Maar het is nu wel voor de eerste keer dat ik echt serieus een poging doe en niet na 2 weken de handdoek in de ring gooi.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:08 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het zo interessant om jullie verhalen te lezen. Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik de eerste keer 20+ afviel (dat is al 10 jaar geleden, wtf) ik op een gegeven moment wel 'klaar' was en er een knop om was. Ik kon toen het elke dag soorten/bewegen en geen ongezonde keuzes losmaken en van allebei een beetje doen.
Maar sinds ik 2 kinderen heb gekregen vind ik het echt veel lastiger. Met beide zwangerschappen kwam ik veel aan, zonder echt veel meer te eten. En beide keren ging het er ook moeizaamer af. De jongste is nu anderhalf en ik ben nu pas bijna () op het gewicht van daarvoor. Ik heb er moeite mee dat mijn lichaam blijvend veranderd is, en dan niet alleen mijn gewicht/buik. Ik hoop door weer te sporten in elk geval weer wat lekkerder in mijn vel te komen.
Mooi interview. Toevallig ken ik de mevrouw die dat interview voor Medisch Contact heeft geschreven, zie ikquote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:05 schreef Viv het volgende:
Ik las net dit interessante zomerportret over een arts gespecialiseerd in obesitas: https://www.medischcontac(...)ent-met-obesitas.htm
Ik woog begin dit jaar bijna 20 kilo meer dan na m'n eerste zwangerschap. Oudste is 9 en jongste 5quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens in de buurt en mijn jongste wordt in november 2. Maar het is nu wel voor de eerste keer dat ik echt serieus een poging doe en niet na 2 weken de handdoek in de ring gooi.
Ik heb juist echt die weegschaal nodig om te merken dat ik afval omdat ik dus zelf blind ben voor het uiterlijke verschil.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel als ik de weegschaal loskoppel van hoe leuk ik als mens ben gelukkiger ben en gemakkelijker afval en gemakkelijker uit de eetstoornis blijf
Interessant stuk!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:05 schreef Viv het volgende:
Ik las net dit interessante zomerportret over een arts gespecialiseerd in obesitas: https://www.medischcontac(...)ent-met-obesitas.htm
Ja maar da's ook niet wat CotS zegtquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:53 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb juist echt die weegschaal nodig om te merken dat ik afval omdat ik dus zelf blind ben voor het uiterlijke verschil.
Ah zo, ja dat is ook wel zoquote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar da's ook niet wat CotS zegtmeer dat je je eigenwaarde niet aan je gewicht moet koppelen.
Ja bij de zwangerschappen die een miskraam werden heb ik ook behoorlijk gesponst idd. Hielp niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik woog begin dit jaar bijna 20 kilo meer dan na m'n eerste zwangerschap. Oudste is 9 en jongste 5![]()
Tussen die 2 wel ook 2 miskramen gehad met 8 en 10 weken, dat werkte ook niet mee qua gewicht![]()
M'n buik is wel echt t grootste punt trouwens, de 2e trigger (naast dat ik op vakantie wil paardrijden met m'n dochter en ik boven het maximale gewicht zat wat er op de paarden mag) was een collega die dacht dat ik zwanger was
Precies ditquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:21 schreef Donna het volgende:
Ik spons sowieso echt als ik (net) zwanger ben. Heb dat destijds ook met de internist besproken, maar mijn hormonen doen echt rare dingen blijkbaar. Er zijn (gelukkig) meer vrouwen die dat hebben. Voelt sowieso kut, gezond en met mate eten en dan na 6 weken al 4 kilo zwaarder.![]()
En daarna nog een paar bakken B&J als emotievoer helpt niet mee nee.
Ja ik ook, echt meteen hartstikke dik ook. Keek altijd jaloers naar die vrouwen die zo charmant zwanger waren. Maar ja. Na 3 kinderen inmiddels wel door dat mijn lichaam niet aan charmant zwangeren doetquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:21 schreef Donna het volgende:
Ik spons sowieso echt als ik (net) zwanger ben. Heb dat destijds ook met de internist besproken, maar mijn hormonen doen echt rare dingen blijkbaar. Er zijn (gelukkig) meer vrouwen die dat hebben. Voelt sowieso kut, gezond en met mate eten en dan na 6 weken al 4 kilo zwaarder.![]()
En daarna nog een paar bakken B&J als emotievoer helpt niet mee nee.
Nee, schrijf en heb ook niet meegeschreven in oud. Mijn oudste is nu 6 en de jongste bijna 5.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:33 schreef SQ het volgende:
4 maanden in bed joh, wat heftig
Heb jij meegeschreven in OUD? Ik kan het me even niet meer zo voor de geest halen. Hoe oud zijn je kinderen?
Ja, ik zag na terugzoeken ook dat je wel gelijktijdig met mij in Z&G hebt gepost (die paar keer danquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:40 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nee, schrijf en heb ook niet meegeschreven in oud. Mijn oudste is nu 6 en de jongste bijna 5.
Kom maar even op de boobjes.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:
Haha, vanochtend hier roepen dat je jezelf veel meer accepteert tegenwoordig, dan moeten hardlopen met trainen en dat dan alle negatieve gedachtes je als een sloophamer raken. Janken alles.
Hahaha de mijne is 11 en ik ben net bij het gewicht van voor ik zwanger raaktequote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens in de buurt en mijn jongste wordt in november 2. Maar het is nu wel voor de eerste keer dat ik echt serieus een poging doe en niet na 2 weken de handdoek in de ring gooi.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:
Haha, vanochtend hier roepen dat je jezelf veel meer accepteert tegenwoordig, dan moeten hardlopen met trainen en dat dan alle negatieve gedachtes je als een sloophamer raken. Janken alles.
Je bent gegaan. En hebt gewerkt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Was ook niet onverwacht verder want brein is druk sinds gisteren met kutzooi dus peace of mind is feeble.
En ik weet ook wel dat de overwinning zit in het feit dat ik wel die shit gedaan heb en het 100% gegeven heb ditdat. En kwetsbaar was tegenover al m'n CrossFitbuddy's en dat er over gepraat werd en ditdat, maar ugh zeg. Tering.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:
* DancingPhoebe patpatpatpatquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes plz. Is precies wat ik nodig heb geloof ik.
Is that what you kids call it these days...quote:
Dan hebben we het niet over hangende zaken. Dat zou de activiteit dan weer niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Is that what you kids call it these days...
Ik weet dit want mijn brein heeft er een handje van daar wel mee bezig te zijn dan. Echt top hihaho.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan hebben we het niet over hangende zaken. Dat zou de activiteit dan weer niet ten goede komen.
Ja jammer is dat.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet dit want mijn brein heeft er een handje van daar wel mee bezig te zijn dan. Echt top hihaho.
En als dat nou het enige was. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat de weg misschien toch nog wel een stuk langer is dan dat ik dacht. Vet gaaf.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja jammer is dat.
Beetje ouder worden nog. Bij mij wordt dat minder met de jaren.
ik gnorktequote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een ex was een vat vol wijsheden
- naakte tiet = goede tiet
- dikke wijven voelen overal als tiet
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een ex was een vat vol wijsheden
- naakte tiet = goede tiet
- dikke wijven voelen overal als tiet
Maar je komt er toch elke keer weer sterker en beter uit. En ik vind het hartstikke knap dat je gewoon door blijft gaan op die wegquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En als dat nou het enige was. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat de weg misschien toch nog wel een stuk langer is dan dat ik dacht. Vet gaaf.
Dat is heel lief! Het is gewoon af en toe best wel zwaar. Een gevecht, de leef. En dat mag er zijn en dat los ik op. Soms brokkelt het dan alleen even iets verder af dan ik zou willen ofzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar je komt er toch elke keer weer sterker en beter uit. En ik vind het hartstikke knap dat je gewoon door blijft gaan op die wegJe hebt echt wel een hele hoop in je mars. Jij komt er echt wel. Daar twijfel ik geen moment aan.
How come?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En als dat nou het enige was. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat de weg misschien toch nog wel een stuk langer is dan dat ik dacht. Vet gaaf.
Dat bestempel ik als offtopic en ook niet per se for the whole world to read.quote:
Ik vind dit echt heel knap.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik merk wel als ik de weegschaal loskoppel van hoe leuk ik als mens ben gelukkiger ben en gemakkelijker afval en gemakkelijker uit de eetstoornis blijf
Klopt. Misschien is het ook wel dat er dan ineens zo snel en veel veranderd, waar ik moeite mee heb. Er zijn gelukkig ook wel dingen die ik (meer) ben gaan waarderen. Ik ben echt veel vrouwelijker qua vormen of zo, en dat vind ik wel fijn. En moeiteloos 2 kinderen tillen is ook wel tof.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
Wat gek ook eigenlijk he, dat we onszelf dat aandoen. Eerst kinderen maken (mega impact op je lichaam) en dan verwachten dat je binnen een half jaar daarna je "oude" lichaam weer terug hebt. En dan boos/teleurgesteld op jezelf zijn omdat dat niet lukt (duh) en dingen roepen als "nu heb ik echt een schop onder mijn kont nodig!" Terwijl je dat oude lichaam nooit meer terug krijgt. Dus waarom is die verwachting er toch.
Ik doe er even hard aan mee, maar toch maakt het me altijd extreem droevig als ik het bij anderen lees
Als je genoeg klatst, verlies je wel extra vochtquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef SQ het volgende:
nou, vandaag ga ik in elk geval niks afvallen
#vrijdag #rodeklats #hongerrrr
Ik heb ook momenten waarop ik mezelf een lelijke blob vind hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:32 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik vind dit echt heel knap.![]()
Voor mij is hoe ik me voel wel echt verbonden met hoe lekker ik mijn lijf draag. Al heeft dat weinig met gewicht te maken maar meer met hoe fit ik ben.
Oh zo'n dagquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:54 schreef SQ het volgende:
nou, vandaag ga ik in elk geval niks afvallen
#vrijdag #rodeklats #hongerrrr
Wie noem je nu een mega lelijke blob, fiebs?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je kunt ook mega lelijke blob zijn en er alsnog helemaal mogen zijn he. Uiteindelijk is het gewoon maar de verpakking van alles dat je bent, denkt en doet.
Zo heb ik hem niet opgevoed hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik vind het wel licht zorgelijk dat jouw 37 kilo kennelijk al de conclusie trekt dat dikke mensen zich in principe kleuren schamen in het zwembad
Doe je zwemsokken aan!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zo heb ik hem niet opgevoed hoor
Ik vind blote voeten gewoon viesDat is de voornaamste reden dat ik liever niet zwem.
Dán val ik wel op jaquote:
Heel goed. Lekker plonzen!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 20:48 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dán val ik wel op ja![]()
Mijn kind is een hufter, ik ga maandag -gewoon- in bikini mee
Ik ben trots op je! Goed bezigquote:Op zondag 24 juli 2022 10:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Weegschaal gaf 74,2 aan, dus het afvallen is echt begonnen. Op naar de 72 voor het gezonde bmi. Ik mik op 1 oktober.
Goed om te zien dat de boterhammen echt terug zijn in jouw dagmenu.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Verslapen vandaag ...
Slaappil gehad en de accu van de telefoon is leeg
O. 2 boterhammen sandwichspread
L. 2 boterhammen kaas met tomaat en komkommer
T. Appel kwark
D. Boontjes aardappelpuree en vleesvervanger
T. Appel en kwark
Wat fijn!quote:Op zondag 24 juli 2022 10:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Weegschaal gaf 74,2 aan, dus het afvallen is echt begonnen. Op naar de 72 voor het gezonde bmi. Ik mik op 1 oktober.
Ja! Ik had ze echt wel gemist. Dank je welquote:Op zondag 24 juli 2022 11:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Goed om te zien dat de boterhammen echt terug zijn in jouw dagmenu.
[..]
Wat fijn!
Waarschijnlijk had je de slaap nodig danquote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Verslapen vandaag ...
Slaappil gehad en de accu van de telefoon is leeg
L. 2 boterhammen kaas met tomaat en komkommer
T. Appel kwark
D. Boontjes aardappelpuree en vleesvervanger
T. Appel en kwark
Hahaha ja heel hard nodig zelfsquote:Op zondag 24 juli 2022 16:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je de slaap nodig dan
Hier opgestaan met migrainegister op tijd naar bed gegaan ivm hoofdpijn maar helaas niet kunnen voorkomen.
En dat betekent snaaien, zoet, zout alles
Nou ja, ik voel me iig beter, morgen de schade maar eens opnemen
Herkenbaar dat je bij migraine alles wat los en vast zit eet (behalve dan fatsoenlijk avondeten, dat lukt bij mij dan nooit).quote:Op zondag 24 juli 2022 16:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je de slaap nodig dan
Hier opgestaan met migrainegister op tijd naar bed gegaan ivm hoofdpijn maar helaas niet kunnen voorkomen.
En dat betekent snaaien, zoet, zout alles
Nou ja, ik voel me iig beter, morgen de schade maar eens opnemen
Vanavond toevallig wel geluktquote:Op zondag 24 juli 2022 17:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Herkenbaar dat je bij migraine alles wat los en vast zit eet (behalve dan fatsoenlijk avondeten, dat lukt bij mij dan nooit).
Ik begin ook met veel drinken (geen alcohol), ga dan vanzelf een keer kotsen namelijk. Maar tnt altijd maar 1xquote:Op zondag 24 juli 2022 17:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow dat jullie dat kunnen. Als ik migraine heb lig ik in het donker te kotsen
Als het werkt dan werkt het toch? Misschien ben ik gewoon raarquote:Op zondag 24 juli 2022 18:53 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Vanavond toevallig wel gelukt
[..]
Ik begin ook met veel drinken (geen alcohol), ga dan vanzelf een keer kotsen namelijk. Maar tnt altijd maar 1x![]()
En dan dus snaaien en dan wordt t langzaam beter
Klinkt al als een goede balansdag toch?quote:Op maandag 25 juli 2022 11:19 schreef SQ het volgende:
Vind het wel bold van je dat je te kleine broeken niet terug stuurtmaar wel fijn dat je ze nu aan krijgt
Ik had een weekend met AYCE sushi en bbq en ik voel me echt propvol, opgeblazen en dik
Hopelijk lukt het me nog een beetje terug te balansen de komende weken.
Plan du jour:
L: pond watermeloen, leftover vlees van de bbq (worst en filetlapje) en een komkommer
D: ik denk wraps.
B: lesje hardlopen, blokje krachttraining
ik pis me in elk geval een slag in de rondte dus dat is al winstquote:Op maandag 25 juli 2022 12:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Klinkt al als een goede balansdag toch?![]()
Ik had laatst ook zo'n weekend, met 3 avonden uit eten (ook sushi idd)
Toen heb ik die week 2 dagen gedagvast, dat was ook best wel te doen
Dat is wel slim ja. Hier met kinderen in huis geen mogelijkheid om niks in huis te halenquote:Op zondag 24 juli 2022 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hahaha ik voel me weird
Tenzij ik ongesteld ben
Of als ik wraps heb gegeten
Die twee dingen laten mij snaaien
Maar ik heb niks snaaibaars in huis op 1 dag in de week na
Hahahahahaha yesssssquote:Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef SQ het volgende:
[..]
ik pis me in elk geval een slag in de rondte dus dat is al winst
Daarbij is "snaaibaar" een breed rekbaar begrip.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat is wel slim ja. Hier met kinderen in huis geen mogelijkheid om niks in huis te halen
Hahahahaha zo herkenbaarquote:Op maandag 25 juli 2022 12:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Daarbij is "snaaibaar" een breed rekbaar begrip.
Niet zelden heb ik in mijn studententijd mijn snaaizin gesust met: rijst met ketchup, hagelslag, Wasa crackers met smeerkaas, gebakken uien, augurken die al anderhalf jaar in de koelkast staan of soepstengels.
#dontjudge
Fijne vakantie!quote:Op maandag 25 juli 2022 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch altijd wel prettig om hier de bevestiging te zien dat je niet alleen staat in bepaalde acties
Vanmorgen gewogen, sta nog behoorlijk laag, maar ietsje boven laagste tot nu toe. Morgen vertrekken we naar Frankrijk, dus dan is het een kwestie van over twee weken de schade bekijken
Geniet van je vakantie!quote:Op maandag 25 juli 2022 12:38 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch altijd wel prettig om hier de bevestiging te zien dat je niet alleen staat in bepaalde acties
Vanmorgen gewogen, sta nog behoorlijk laag, maar ietsje boven laagste tot nu toe. Morgen vertrekken we naar Frankrijk, dus dan is het een kwestie van over twee weken de schade bekijken
En, had je dat broodje nog gevonden?quote:Op maandag 25 juli 2022 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier vandaag een doorsnee lijstje eigenlijkalleen even wezen lunchen ergens met mijn moeder
L. Broodje gezocht en een latte macchiato
D. Pasta tomaten kaas en spinazie
T. Druiven en een glas melk
Welkom!quote:Op maandag 25 juli 2022 20:29 schreef djv88 het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum. Zijn er hier ook mensen die de overstap hebben gemaakt van een redelijk strict intermittent fasting schema (OMAD) naar een wat normaler eet patroon en vervolgens op gewicht zijn gebleven?
Mijn achtergrond is dat ik dankzij OMAD van zo'n 180 kg naar 94 kg ben afgevallen in een jaar tijd, alleen over de afgelopen vier maanden ben ik weer ongeveer 10 kg aangekomen omdat als ik eenmaal begin te eten ik niet stop tot het op is. Ik weet niet wanneer ik 'vol' zit of 'verzadigd' ben zogezegd.
Dat heb ik me tot een tijdje geleden nog nooit afgevraagd, dus ik kan het antwoord op je vraag niet met zekerheid geven. Als ik moet gokken dan heb ik me nog nooit 'verzadigd' gevoeld, alleen dat klinkt zo onwaarschijnlijk dat ik denk dat ik het gevoel simpelweg niet herken.quote:Op maandag 25 juli 2022 20:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Welkom!![]()
OMAD kende ik nog niet, maar is dus blijkbaar One Meal A Day. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om daarna weer 'normaal' te gaan eten.![]()
Had je dat gebrek aan een verzadigd gevoel altijd al, of is dat sinds (het stoppen met) OMAD?
Lastig!quote:Op maandag 25 juli 2022 20:59 schreef djv88 het volgende:
[..]
Dat heb ik me tot een tijdje geleden nog nooit afgevraagd, dus ik kan het antwoord op je vraag niet met zekerheid geven. Als ik moet gokken dan heb ik me nog nooit 'verzadigd' gevoeld, alleen dat klinkt zo onwaarschijnlijk dat ik denk dat ik het gevoel simpelweg niet herken.
Is dat 'verzadigd' voelen ook iets dat je kunt en zou willen proberen te omschrijven? Ik kan me de volgende soort van beschrijvingen voorstellen, alleen misschien zit ik er wel echt compleet naast:quote:Op maandag 25 juli 2022 21:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Lastig!![]()
Ik krijg wel een verzadigd gevoel, maar als ik eet tot ik me verzadigd voel, heb ik al meer calorieën op dan ik verbruik.![]()
Dat is waarom ik overgewicht heb. Als ik niet bewust op calorieën/portiegrootte let, eet ik bij iedere maaltijd net wat te veel.
Bij mij is het eerst een besef dat ik er geen zin meer in heb, dat ik wel genoeg heb gehad eigenlijk.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:34 schreef djv88 het volgende:
[..]
Is dat 'verzadigd' voelen ook iets dat je kunt en zou willen proberen te omschrijven? Ik kan me de volgende soort van beschrijvingen voorstellen, alleen misschien zit ik er wel echt compleet naast:
- is dat een soort van sensatie die je op een specifieke plek in je lichaam voelt, bijvoorbeeld je maag of een soort van onderbuik gevoel
- is dat een gevoel dat niet perse terug te koppelen is naar een plek in je lichaam (dus eerder gemoedstoestand gerelateerd)
- is het een besef dat je geen zin in eten / honger meer hebt
Dank je, daar zitten voor mij wel wat herkenspunten in.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij mij is het eerst een besef dat ik er geen zin meer in heb, dat ik wel genoeg heb gehad eigenlijk.
En als ik daar niet bewust op let en nog een paar happen neem, dan komt er een fysiek 'vol' gevoel bij, ter hoogte van mijn maag/buik.
Als ik ook daar niet naar luister en toch nog wat eet, dan gaat het fysieke gevoel richting misselijkheid. (Maar ik haat misselijkheid, dus ik laat het in principe niet zo ver komen.)
Dank je wel voor je advies, hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Ik had ergens een beetje gehoopt dat ik door wat langzamer en bewuster en gezonder te eten niet echt calorieën zou hoeven te tellen, maar gevoel zou kunnen leren te herkennen.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:45 schreef BE het volgende:
Dat ia dus de grootste truc van diëten en afvallen… terug naar een eetpatroon dat wat meer onder het ‘normaal’ valt.
Ik zou toch proberen om, desnoods met een voedingsdeskundige, een plan op te stellen van wat een normaal, gezond kcal aantal is met goede balans van eiwitten, vetten etc en dan je discipline die je voor omad gebruikte nu in te zetten.
Dat is eigenlijk de enige tip: ruggegraad en wilskracht.
Ik denk dat dat ook iets is waar je lichaam weer aan moet wennen. Ik at eerst ook met gemak een grote pizza op. Nu merk ik dat ik bij de helft al vol begin te raken. Dus ook mijn lichaam lijkt zich aan te passen aan minder eten.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:29 schreef djv88 het volgende:
[..]
Dank je wel voor je advies, hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Ik had ergens een beetje gehoopt dat ik door wat langzamer en bewuster en gezonder te eten niet echt calorieën zou hoeven te tellen, maar gevoel zou kunnen leren te herkennen.
quote:Op maandag 25 juli 2022 22:32 schreef Pinuts het volgende:
Ik denk dat dat ook iets is waar je lichaam weer aan moet wennen. Ik at eerst ook met gemak een grote pizza op. Nu merk ik dat ik bij de helft al vol begin te raken. Dus ook mijn lichaam lijkt zich aan te passen aan minder eten.
Dus misschien gewoon eens beginnen met avondmaaltijden van 500-700 kcal en dan na een tijdje kijken of je je dan wel verzadigd(er) voelt.
Kcal tellen hoeft ook niet per se, maar een voedingsdeskundige kan je wel adviseren in wat normaal zou zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:29 schreef djv88 het volgende:
[..]
Dank je wel voor je advies, hier ga ik me zeker verder in verdiepen. Ik had ergens een beetje gehoopt dat ik door wat langzamer en bewuster en gezonder te eten niet echt calorieën zou hoeven te tellen, maar gevoel zou kunnen leren te herkennen.
Dat is een keurig menu inderdaadquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb me voorlopig vrij aardig gedragen. Het voelde gelukkig toch wel alsof ik het echt niet kon maken om zo vlak voor afspraak met personal trainer nog uit de band te gaan springen. Geen idee van de weegschaal, daar ga ik morgenochtend wel even braaf op staan. Om 11u de proefles.
Lijst vandaag:
L: Griekse yoghurt, diepvries fruit, tasty basics muesli
B: ruim half uur draadkrammen in hout meppen om kattengaas vast te zetten
T: Griekse yoghurt, banaan, lepeltje pindakaas, tasty basics muesli (wilde eigenlijk brood met pindakaas en banaan, maar het brood bleek beschimmeld)
D: stukje lamsvlees met broccoli
Moet ook nog naar bouwmarkt en kattengaasdeur afmaken (ophangen met scharnieren en magneetsluiting vastmaken) en stukje wandelen.
Ik zeg altijd zoek een sport die je leuk vind. Is dat de sportschool, prima dan ga je naar de sportschool. Maar is dat tennissen met vrienden? Ook prima. Want veel mensen nemen dat sportschool abonnement omdat ze toch een beetje het gevoel hebben dat dat 'moet'. Maar als je het vervolgens niet leuk vind ga je waarschijnlijk toch niet (vaak). Naast mijn twee sporten die ik echt leuk vind (volleybal en boksen) wandel ik veel. En om af te vallen hoef je ook niet perse te sporten, het draagt natuurlijk wel bij. Maar als je er echt een schijthekel aan hebt is wandelen/fietsen/iets anders ontspannend ook prima.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:33 schreef tombolafan het volgende:
Ik vind de lijstjes hier altijd erg fijn om te zien als inspiratie
Maar mijn eigen lijstje mist vooral groente/fruit dus die plaats ik (nog) niet.
Voor de mensen die ook goed bezig zijn met bewegen naast voeding; wat en hoe doe je dat?
Ik probeer nu 1x per dag hardlopend naar m'n zus te gaan, daar de katten te voeren en dan terug hardlopend (3 minuten heen en 3 minuten terug), hendig de vakantie
Ben er nu vooral door gesloopt nog hahahahaha. Maar erna, hoe bouw je op? Of toch een sportschool abonnement nemen..
Mijn tip: Powerwalken!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:33 schreef tombolafan het volgende:
Ik vind de lijstjes hier altijd erg fijn om te zien als inspiratie
Maar mijn eigen lijstje mist vooral groente/fruit dus die plaats ik (nog) niet.
Voor de mensen die ook goed bezig zijn met bewegen naast voeding; wat en hoe doe je dat?
Ik probeer nu 1x per dag hardlopend naar m'n zus te gaan, daar de katten te voeren en dan terug hardlopend (3 minuten heen en 3 minuten terug), hendig de vakantie
Ben er nu vooral door gesloopt nog hahahahaha. Maar erna, hoe bouw je op? Of toch een sportschool abonnement nemen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |