abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 15:29:28 #1
382129 crew  Donna
pi_205400929
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 15:29:44 #2
382129 crew  Donna
pi_205400932
Oh fuck. Ik sloot 'm met dit mooie plaatje.

pi_205400937
Waarheid. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205401003
True.. ;(
pi_205401065
Ik bedoel er niet mee dat je geen verantwoordelijkheid hebt he. Alleen dat het lastiger is voor sommigen dan anderen ;)

Van mezelf weet ik ook dondersgoed waar het aan ligt. Eetstoornis hoera. Medicatie hoera. Perfecte combi

Maarrrrr ik moet zeggen dat ik het eigenlijk goed doe nu! Eet genoeg en heb een dieet waarvan ik denk het goed vol te kunnen houden. Nu geduld
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:44:05 #6
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205401126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu geduld
Wat is dat ook alweer? :X
pi_205401166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:44 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat is dat ook alweer? :X
Iets irritant en vies. Meesten doen er niet aan
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:05:06 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205401488
Ik mis mijn powerwalks! :o
Het is hier niet te doen qua landschap (geen wandelpaden/stoep etc) en ook niet echt qua tijd (1,5u in mijn remi lopen zit er niet in.
Op zich valt het qua eten ook wel mee, maar door het gebrek aan sport zakt de boel uit.

Ik ga straks toch maar wat squatjes doen ofzo.
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:06:43 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_205401510
Zo snel zak je toch niet uit BE :D komt vast goed hoor!
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 16:35:19 #10
269689 crew  Viv
pi_205401906
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom krijg jij er jeuk van?
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft. ;(
pi_205401971
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft. ;(
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:48:01 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_205402080
quote:

[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling. :D
Dat altijd maar ontevreden zijn is wel echt de pest van onze generatie.
disclaimer
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:49:16 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_205402106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.
disclaimer
pi_205402207
quote:

[..]
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:57:25 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205402221
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Zo snel zak je toch niet uit BE :D komt vast goed hoor!
Niet qua extra vetjes, maar ik heb wel het idee dat mijn buik wat meer hangt en dat komt puur omdat mijn spieren wat minder strak staan. Voorzover die strak stonden he... 't is geen For Him Only 6-pack natuurlijk. :D
pi_205402224
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.
Ja, maar dat noem ik niet meer gezond :@ maar ik ben een kcaltellende-gek, dus dat telt niet
(al doe ik heel hard mijn best dat niet meer te doen).

(naja mijn diëtist heeft ook die instelling. Die zegt dat mijn gewicht veel gezonder kan, maar nooit meer wordt zoals het was als ik gezond eet volgens haar lijst. Daar zit ik soms best wel erg mee, maar alles beter dan dit. Als ik onder de 100 zit geef ik mezelf een klein feestje).
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:59:52 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_205402245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, maar dat noem ik niet meer gezond :@ maar ik ben een kcaltellende-gek, dus dat telt niet
(al doe ik heel hard mijn best dat niet meer te doen).

(naja mijn diëtist heeft ook die instelling. Die zegt dat mijn gewicht veel gezonder kan, maar nooit meer wordt zoals het was als ik gezond eet volgens haar lijst. Daar zit ik soms best wel erg mee, maar alles beter dan dit. Als ik onder de 100 zit geef ik mezelf een klein feestje).
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?
disclaimer
pi_205402302
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zij zegt dat als ik rond de 75 weeg het al heel mooi is, gezien alle factoren. Zelf hoop ik op 63, want ik een kabouter ben. Met 75 heb ik nog steeds overgewicht. Anyways, ik doe wat ze zegt, ik merk aan de weegschaal dat het echt succes heeft! Ik kom niet aan, zelfs niet met deze hitte en val zelfs wat af. Dus ik heb vertrouwen en volg haar dieet. Maar wat ik zei, bij 98 ga ik feest vieren (spaar al voor een cadeautje, mag dan een filmpje huren op Pathé-site, thuis-spa... en nieuwe broeken kopen. Echt even stil staan bij een groots moment)

[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 20-07-2022 17:15:11 ]
pi_205402317
Oh en ik moet 1 á 2 x per week wat ongezonds eten van haar. Iets snoepen, of een P.
Van haar mag ik dan zoveel als ik wil, mits ik het bewust eet, bewust geniet, en het geen eetbui is. Betekent voor mij wel eten weggooien, wat zonde is, maar zo lukt het me wel zonder eetbui *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 17:16:08 #20
269689 crew  Viv
pi_205402400
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling. :D
Dat altijd maar ontevreden zijn is wel echt de pest van onze generatie.
Ja, dat is ook zo. Maar ik kan me voorstellen dat haar boodschap nogal deprimerend is voor wie nog goede hoop heeft om in een slank lichaam terecht te komen en te blijven. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.
Ik denk dat het heel goed kan helpen bij mensen die "vanaf maandag ga ik weer op dieet" en/of "het is nu toch al verloren" denken en dan te veel eten.

Maar beide scenario's zijn niet op mij van toepassing. :)
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:18:09 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_205402425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh en ik moet 1 á 2 x per week wat ongezonds eten van haar. Iets snoepen, of een P.
Van haar mag ik dan zoveel als ik wil, mits ik het bewust eet, bewust geniet, en het geen eetbui is. Betekent voor mij wel eten weggooien, wat zonde is, maar zo lukt het me wel zonder eetbui *O*
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.

Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer. -O-
disclaimer
pi_205402510
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.

Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer. -O-
Dat is ook heel erg moeilijk :* (en herkenbaar). Persoonlijk merk ik dat het beter kan gaan, dus er is hoop voor je. Dan is het concept dieet loslaten en slank loslaten, maar meer zoals ze zeiden van het een gezonde basis misschien handig. En ik geloof ook heilig dat het in IF (dat was toch de afkorting) kan. Wat je erboven zij over ontevredenheid, het is een vloek... Ik weet niet of je kobo+ hebt, dat boek is dan gratis te lezen en het ebook is anders ook niet duur. Je kan het altijd lezen (net gedownload zelf, ben benieuwd). In het ergste geval denk je wat een muts. :P Dat kun je nu ook van mij denken. Sorry als ik vaag ben, probeer je een hart onder de riem te steken. Zelf heb ik het nodige gelezen over mindfulness en eten. 90% gezever, maar 10 % wijsheid ;)
pi_205402515
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:

Vertel je het me als je die manier gevonden hebt :{ Ik zit in jouw schuitje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205402556
Ik herken je situatie echt volledig. Ik heb ook heel lang elke calorie geteld die erin kwam én ook het tegenovergestelde: kop in 't zand en losgaan.

Waar ik nu mee bezig ben (sinds 1,5 maand) is het volgende:
Ik heb opgeschreven in een boekje wat ik vind dat een normaal, gezond eetpatroon is. Met ook ruimte voor wat minder goede dingen en etentjes.
Verder heb ik voor mezelf de regel dat ik doordeweeks (zo-do) 'basis' eet, voor mij dus ontbijt-lunch-diner met fruit/kwark oid tussendoor en in het weekend ruimte voor wat meer.
En dan nadruk op intuïtief eten, dus eten wanneer ik voel dat ik wat nodig heb. Dat is (vind ik) mega lastig, want door het vele afvallen en aankomen is dat wat verstoord. Als ik denk trek/honger te hebben drink ik eerst een glas water, ga ik even wat anders doen, en als ik dan na 15/20 min nog steeds trek/honger heb, neem ik iets tussendoor.
Verder sport ik 3x per week, maar dat is ook meer voor mijn mentale welzijn.
Ik tel geen kcal meer. Ik vind het doodeng. Maar deze benadering heeft nu sinds 15 juni -2.9 opgeleverd. Gaat dus mooi naar beneden én ik ben nog geen enkele keer echt hongerig geweest (wat voor mij uiteindelijk een trigger is voor eetbuien).
Wellicht heb je er wat aan :*
pi_205402591
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')