SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.quote:
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als ik haar site zo bekijk, is haar boodschap dat afvallen vrijwel altijd zinloos is, en dat je dus maar beter kan streven naar een gezond en niet zozeer slank lichaam. En dat je het dus maar moet leren accepteren als jouw lichaam een maatje meer/pens/onderkin/etc blijft houden ondanks dat je gezond leeft.
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik snap je kriebel deels... niet iedereen is weggelegd voor maatje 34, maar als je gezond eet en leeft krijg je toch vanzelf een gezond gewicht? Of denk ik nu te gemakkelijk?
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Niet qua extra vetjes, maar ik heb wel het idee dat mijn buik wat meer hangt en dat komt puur omdat mijn spieren wat minder strak staan. Voorzover die strak stonden he... 't is geen For Him Only 6-pack natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:06 schreef SQ het volgende:
Zo snel zak je toch niet uit BEkomt vast goed hoor!
Ja, maar dat noem ik niet meer gezondquote:Op woensdag 20 juli 2022 16:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen krijgt dan vanzelf een gezond gewicht. Ook van gezond eten kun je te veel consumeren en daardoor te zwaar worden.
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar dat noem ik niet meer gezondmaar ik ben een kcaltellende-gek, dus dat telt niet
(al doe ik heel hard mijn best dat niet meer te doen).
(naja mijn diëtist heeft ook die instelling. Die zegt dat mijn gewicht veel gezonder kan, maar nooit meer wordt zoals het was als ik gezond eet volgens haar lijst. Daar zit ik soms best wel erg mee, maar alles beter dan dit. Als ik onder de 100 zit geef ik mezelf een klein feestje).
quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar "zoals het was" is in jouw geval toch anorectisch mager?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar zij zegt dat als ik rond de 75 weeg het al heel mooi is, gezien alle factoren. Zelf hoop ik op 63, want ik een kabouter ben. Met 75 heb ik nog steeds overgewicht. Anyways, ik doe wat ze zegt, ik merk aan de weegschaal dat het echt succes heeft! Ik kom niet aan, zelfs niet met deze hitte en val zelfs wat af. Dus ik heb vertrouwen en volg haar dieet. Maar wat ik zei, bij 98 ga ik feest vieren (spaar al voor een cadeautje, mag dan een filmpje huren op Pathé-site, thuis-spa... en nieuwe broeken kopen. Echt even stil staan bij een groots moment)
[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 20-07-2022 17:15:11 ]
Ja, dat is ook zo. Maar ik kan me voorstellen dat haar boodschap nogal deprimerend is voor wie nog goede hoop heeft om in een slank lichaam terecht te komen en te blijven.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ik vind dat eigenlijk best een gezonde instelling.![]()
Dat altijd maar ontevreden zijn is wel echt de pest van onze generatie.
Ik denk dat het heel goed kan helpen bij mensen die "vanaf maandag ga ik weer op dieet" en/of "het is nu toch al verloren" denken en dan te veel eten.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou dat ongeveer ja. Het zal vast voor sommige mensen werken, maar ik kan voor mezelf er helemaal niks mee. Met haar psychologisch inzicht in haar combinatiefunctie als psycholoog en diëtist kan ze echt mensen helpen, daar ben ik wel van overtuigd.
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.quote:Op woensdag 20 juli 2022 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh en ik moet 1 á 2 x per week wat ongezonds eten van haar. Iets snoepen, of een P.
Van haar mag ik dan zoveel als ik wil, mits ik het bewust eet, bewust geniet, en het geen eetbui is. Betekent voor mij wel eten weggooien, wat zonde is, maar zo lukt het me wel zonder eetbui
Dat is ook heel erg moeilijkquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.
Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer.
Vertel je het me als je die manier gevonden hebtquote:Op woensdag 20 juli 2022 17:18 schreef SQ het volgende:
Ja, en zo moet het ook zijn. Daarom ben ik denk ik ook zoekende naar een andere manier. Een manier waarbij ik niet meer calorieën hoef te tellen, een normaal gewicht heb, gewoon leuk kan leven en geen vreetbuien meer heb.
Ik doe dit namelijk al veel te lang (18 jaar). En in die 18 jaar heb ik best wel mooie successen geboekt, maar er ook een hoge prijs voor betaald. Ik kan niét meer normaal met eten omgaan. Het is altijd of veel te veel (want nu ben ik toch al over mijn calorieën en maakt het niks meer uit) of het is strak in het regime met exact getelde calorieën. Ik wil beide niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |