Hoeveel uur maak je dan?quote:Op maandag 18 juli 2022 17:25 schreef Welfareboy het volgende:
Zie ik hier beginnend vrachtwagenchauffeur verdient 1900 bruto. Daar kom ik me bed niet voor uit. Als je kijkt hoeveel skills je nodig hebt om zo’n groot voertuig te besturen. Verdienen al die nepstudenten met die makkelijke nutteloze studies meer.
Slavendrijver in de logistiek ben je dan.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fulltime betekent bij ons 60 tot 70 uur. Daar is het salaris ook naar.
Er zijn legio manieren om heel snel veel geld te verdienen, als je geen behoefte aan zelfrespect of moraal hebt.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef puzziepie het volgende:
Je verdient sneller en misschien zelfs meer met je kontje
Wat een onzin. Ze verdienen met in een redelijke maand netto minstens het dubbele van TS, in een goeie maand nog veel meer. De optie om rond 40 uur te werken is er ook gewoon. Alleen veruit de meesten willen gewoon zoveel mogelijk uren maken.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Slavendrijver in de logistiek ben je dan.![]()
Een mens in NL zou gewoon in 40 uur voldoende moeten verdienen om die 50 tot 75% overwerk per week niet nodig te hebben.
Stel iemand solliciteert bij jou en hij is bereid om twee keer per maand naar Rome te rijden. Wat neemt hij als beginnend chauffeur bruto naar huis? Dus een weekend per maand van huis en een gemiddelde 50 uur per week? Of hoe moeten we dat zien?quote:Op maandag 18 juli 2022 18:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze verdienen met in een redelijke maand netto minstens het dubbele van TS, in een goeie maand nog veel meer. De optie om rond 40 uur te werken is er ook gewoon. Alleen veruit de meesten willen gewoon zoveel mogelijk uren maken.
En van die 60-70 uur sta je soms ook 12 uur (betaald) pauze te nemen in steden als Stockholm, Oslo, Barcelona, Warschau en Milaan.
Maar OK, dat is bij ons. Niet overal krijg je zulke mooie ritten en zoveel uren.
Nee ,je loopt gewoon keihard te liegen , het is een hondebaan, keuze voor 40 uur kun je gewoon vergeten.. Het is niet voor niets dat er een tekort in heel europa aan vrachtwagenchauffeurs is. Het is slavenarbeid en jij bent de slavendrijver.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze verdienen met in een redelijke maand netto minstens het dubbele van TS, in een goeie maand nog veel meer. De optie om rond 40 uur te werken is er ook gewoon. Alleen veruit de meesten willen gewoon zoveel mogelijk uren maken.
quote:Op maandag 18 juli 2022 18:18 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nee ,je loopt gewoon keihard te liegen , het is een hondebaan, keuze voor 40 uur kun je gewoon vergeten.. Het is niet voor niets dat er een tekort in heel europa aan vrachtwagenchauffeurs is. Het is slavenarbeid en jij bent de slavendrijver.
Prima reactie. Dat voor zichzelf goedpraten slaat allemaal nergens op.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:18 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nee ,je loopt gewoon keihard te liegen , het is een hondebaan, keuze voor 40 uur kun je gewoon vergeten.. Het is niet voor niets dat er een tekort in heel europa aan vrachtwagenchauffeurs is. Het is slavenarbeid en jij bent de slavendrijver.
Sorry maar dit is kletskoek. Ze hebben gewoon een baggerloon.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
En van die 60-70 uur sta je soms ook 12 uur (betaald) pauze te nemen in steden als Stockholm, Oslo, Barcelona, Warschau en Milaan.
Maar OK, dat is bij ons. Niet overal krijg je zulke mooie ritten en zoveel uren.
Ja ergens op een reet van een industrieterreinquote:En van die 60-70 uur sta je soms ook 12 uur (betaald) pauze te nemen in steden als Stockholm, Oslo, Barcelona, Warschau en Milaan.
@Aiciuquote:Op maandag 18 juli 2022 17:25 schreef Welfareboy het volgende:
Zie ik hier beginnend vrachtwagenchauffeur verdient 1900 bruto. Daar kom ik me bed niet voor uit. Als je kijkt hoeveel skills je nodig hebt om zo’n groot voertuig te besturen. Verdienen al die nepstudenten met die makkelijke nutteloze studies meer.
Buurman kwam met oudjaar eindelijk om 22.50uur aanrijden. Biertje buurman? Nee dank je ik ga liggen. Ik heb de volgende dag een stevig gesprek gehad met hem en hij is gestopt als chauffeur. Heeft nu leuke baan met een salaris wat flink in de buurt komt van wat die had.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik lieg helemaal niet. Wij hebben daadwerkelijk chauffeurs die ongeveer 40 uur werken. Maar onze chauffeurs hebben wel een uitzonderlijk goede positie qua salaris en mogelijkheden tot overleg.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:18 schreef machtpen het volgende:
[..]
Hij werkt duidelijk niet voor ons.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Buurman kwam met oudjaar eindelijk om 22.50uur aanrijden. Biertje buurman? Nee dank je ik ga liggen. Ik heb de volgende dag een stevig gesprek gehad met hem en hij is gestopt als chauffeur. Heeft nu leuke baan met een salaris wat flink in de buurt komt van wat die had.
Laat maar lekker die badslippers met witte nummerborden rijden met een verkapte uitzend constructie voor¤5 p/u
Niet altijd waar. Onze internationale chauffeurs verdienen netto meer dan ik. Maar dat is wel uitzonderlijk, er zijn niet zoveel werkgevers die 60-70 uur per week uitbetalen.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sorry maar dit is kletskoek. Ze hebben gewoon een baggerloon.
Hoeveel uur werk jij gemiddeld per week, en hoeveel krijg je dan betaald?quote:Op maandag 18 juli 2022 19:03 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ze bellen Pjotr maar voor dat hongerloontje.
Of je rijdt even met je trekker richting centrum.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja ergens op een reet van een industrieterrein
Arbeidstijdenwet is anders geregeld voor chauffeurs. Rust- en rijtijdenbesluit is van toepassing.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:20 schreef Basp1 het volgende:
Volgens de arbeidstijden wet mag je per 4 weken maar max 55 uur per week maken en per 16 weken maar max 48 per week hoe doen jullie dat?
Oke dan is het goedquote:Op maandag 18 juli 2022 19:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niet altijd waar. Onze internationale chauffeurs verdienen netto meer dan ik. Maar dat is wel uitzonderlijk, er zijn niet zoveel werkgevers die 60-70 uur per week uitbetalen.
De gemiddelde chauffeur wekt niet de indruk dat 'ie heel veel skills heeft, wel dat 'ie een grote baas is omdat 'ie in een groot voertuig rijdt.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:25 schreef Welfareboy het volgende:
Als je kijkt hoeveel skills je nodig hebt om zo’n groot voertuig te besturen.
Ok ik solliciteer bij jou als chauffeur. Hoe ziet een gemiddelde week eruit en aan wat voor salaris kan dan gedacht worden?quote:Op maandag 18 juli 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Arbeidstijdenwet is anders geregeld voor chauffeurs. Rust- en rijtijdenbesluit is van toepassing.
Trouwens, ik werk zelf uitzonderlijk wel meer dan 55 uur.
Mag dat?quote:Op maandag 18 juli 2022 17:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is over een half jaar gemiddeld niet meer dan 55 toch? En uberhaupt niet meer dan 60?quote:Op maandag 18 juli 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Arbeidstijdenwet is anders geregeld voor chauffeurs. Rust- en rijtijdenbesluit is van toepassing.
Dat mag ook al niet.quote:Trouwens, ik werk zelf uitzonderlijk wel meer dan 55 uur.
Klopt.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:31 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, niemand in een echte topfunctie werkt 40 uur.
quote:Op maandag 18 juli 2022 17:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op mijn rekenmachine is dat slechts 8 uur per dagquote:Op maandag 18 juli 2022 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar bij geen enkele van die mensen heb ik ooit horen zeggen hoeveel uur ze in de week werken. 55 uur per week is al 11 uur per dag. Pauze erbij en je zit op 11.5/12 uur per dag die je exclusief reistijd aan je werk besteed...
Mijn schoonbroer komt vrij vaak aan de 55+ uur. 40 uur als arts en dan vaak door de weeks overwerken en standaard in het weekend nog werk afmaken en voorbereiden.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar bij geen enkele van die mensen heb ik ooit horen zeggen hoeveel uur ze in de week werken. 55 uur per week is al 11 uur per dag. Pauze erbij en je zit op 11.5/12 uur per dag die je exclusief reistijd aan je werk besteed...
Is juist stoer man, opscheppen met hoeveel uren je maakt. Al die zwakken die 32 uur/week werken en nog een leven hebben naast hun baanquote:
'me' is géén bezittelijk voornaamwoord.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:25 schreef Welfareboy het volgende:
Fantastisch voor hem.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn schoonbroer komt vrij vaak aan de 55+ uur. 40 uur als arts en dan vaak door de weeks overwerken en standaard in het weekend nog werk afmaken en voorbereiden.
Dat is waar. De meeste raad van bestuur-functies zijn part-time.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:31 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, niemand in een echte topfunctie werkt 40 uur.
Jij komt hier opscheppen met het beroep en werkuren van je schoonbroer, ik niet. Het is totaal niet relevant en bewijst alleen dit maar:quote:
quote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is juist stoer man, opscheppen met hoeveel uren je maakt. Al die zwakken die 32 uur/week werken en nog een leven hebben naast hun baan
Weet ik niet, maar ik hoop dat je teveel betaald krijgtquote:Op maandag 18 juli 2022 19:49 schreef raptorix het volgende:
Ik werk met grote computers, verdien ik dan meer?
Hangt er vanaf, is het bij een grote bank?quote:Op maandag 18 juli 2022 19:49 schreef raptorix het volgende:
Ik werk met grote computers, verdien ik dan meer?
Als jij denkt dat dit opscheppen is dan ben je vooral gewoon heel simpel.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij komt hier opscheppen met het beroep en werkuren van je schoonbroer, ik niet. Het is totaal niet relevant en bewijst alleen dit maar:
[..]
Hier is nog zo'n 'heel simpele'. Hoiquote:Op maandag 18 juli 2022 20:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit opscheppen is dan ben je vooral gewoon heel simpel.
Wat is dan het nu van het melden? En een beetje jammer dat je je niet kan uiten zonder persoonlijk te worden.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit opscheppen is dan ben je vooral gewoon heel simpel.
Beetje jammer dat jij moeite hebt met begrijpend lezen.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dan het nu van het melden? En een beetje jammer dat je je niet kan uiten zonder persoonlijk te worden.
Hey Vinnie. Niet om op te scheppen, maar mijn vaderrrrr heeft een hele grrrrrrote penis. En een heel belangraike baan. Zonder hem verhongeren duizenden mensen. Hij werrrrkt keihard en verrrdient zeker een salarrrrrrrrrrrrrris met zes nullen. Rrrrrrrrquote:Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dan het nu van het melden? En een beetje jammer dat je je niet kan uiten zonder persoonlijk te worden.
Vrachtwagenchauffeur gespot.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hey Vinnie. Niet om op te scheppen, maar mijn vaderrrrr heeft een hele grrrrrrote penis. En een heel belangraike baan. Zonder hem verhongeren duizenden mensen. Hij werrrrkt keihard en verrrdient zeker een salarrrrrrrrrrrrrris met zes nullen. Rrrrrrrr
Maar niet om op te scheppen hoor. Is gewoon zo. Wij zijn gewoon errrg goed, belangrijk en goed. Ow en natuurlijk zijn wij echte rrrrealisten en ook nog heel bescheiden
Zondagavond vertrekken naar het buitenland. Dan doe je een aantal ritten. Meestal op donderdag of vrijdagochtend al wel klaar met werken. Tussendoor dan wel een paar keer thuis, maar soms net genoeg om ff fatsoenlijk te kunnen slapen.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik solliciteer bij jou als chauffeur. Hoe ziet een gemiddelde week eruit en aan wat voor salaris kan dan gedacht worden?
Oh vertel?quote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef puzziepie het volgende:
Ja. Je werkt namelijk niet 60-70 uur. Je hebt ook tussen de ritten door rust.quote:
Zit vooral in je moeder.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat jij op een ordinaire sloeber reageertZit je weer aan de bubbels?
Arbeidstijdenwet steekt anders in elkaar voor beroepschauffeurs (en taxi- en buschauffeurs geloof ik ook)quote:Op maandag 18 juli 2022 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is over een half jaar gemiddeld niet meer dan 55 toch? En uberhaupt niet meer dan 60?
[..]
Dat mag ook al niet.
Top bedrijf hoor.
60-70 uur van huis zijn moet goed beloond worden. Dus daar kun je welquote:
De EU zelf doet wel heel veel om de chauffeurs te beschermen. Mobility pack is een verbetering want daarin is bijvoorbeeld vastgelegd dat de weekendrust niet in de vrachtwagen genoten mag worden en ik meen minimaal elke 3 weken naar huis. Dat was vroeger niet. Werkgevers moeten daar in mee.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:48 schreef LXIV het volgende:
De chauffeurs die ik ken maken ook allemaal 50+ uren. Komt ook door de Europese concurrentie. Daarmee hebben werkgevers een prachtig middel in handen om de opgebouwde werknemersrechten weer af te bouwen. Met dank aan vvd66
quote:Op maandag 18 juli 2022 17:39 schreef DerRabbit het volgende:
Gewoon op buitenland gaan rijden en drugs smokkelen, dan tikt het wel lekker aan!
Niet op jouw leeftijdquote:Op maandag 18 juli 2022 17:28 schreef puzziepie het volgende:
Ik leef niet om te werken inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is juist stoer man, opscheppen met hoeveel uren je maakt. Al die zwakken die 32 uur/week werken en nog een leven hebben naast hun baan
40 uur 3250 bruto netto zo'n 2700quote:Op maandag 18 juli 2022 19:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoeveel uur werk jij gemiddeld per week, en hoeveel krijg je dan betaald?
Er moest toch pauze zijn? Die industrie zit lang niet altijd in de buurt van het centrum. Nee het is ouderwets windowdressing wat hier gebeurt.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Of je rijdt even met je trekker richting centrum.
Ik weet niet of timmerman een goed voorbeeld is hierquote:Op maandag 18 juli 2022 19:25 schreef Questular het volgende:
Baggerloon omdat het ook bagger werk is. Of gaan we ook collectief janken over wat een timmerman of vakkenvuller verdiend?
Hoe steekt dat dan in elkaar?quote:Op maandag 18 juli 2022 20:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Arbeidstijdenwet steekt anders in elkaar voor beroepschauffeurs (en taxi- en buschauffeurs geloof ik ook)
Dat blijkt hier nog niet echt uit.quote:In noodsituaties is het wel de bedoeling dat het management de handjes laat wapperen. Gelukkig is dat maar een paar weken geweest. Nu 40-45 uurtjes per week en als het kan, dan sluit ik lekker op vrijdagmiddag m'n laptop af rond lunchtijd.
Het is overigens een bijzonder goede werkgever.
Beetje jammer dat je alleen maar zit te trollen.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Beetje jammer dat jij moeite hebt met begrijpend lezen.
Het verbaasd me in negatieve zin wat een vriend van me als werkvoorbereider/halve werkplaatschef in een timmerbedrijf verdientquote:Op maandag 18 juli 2022 22:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of timmerman een goed voorbeeld is hier
Op verre ritten rij je vaak dubbelbemand, dat geeft wat speling als je teruglading wat langer dan 9 of 11 uur op zich laat wachten. Of je belt een taxi.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:18 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er moest toch pauze zijn? Die industrie zit lang niet altijd in de buurt van het centrum. Nee het is ouderwets windowdressing wat hier gebeurt.
Begin hier maar met lezen:quote:Op maandag 18 juli 2022 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe steekt dat dan in elkaar?
[..]
Dat blijkt hier nog niet echt uit.
Denk dat het ook om de soort vracht gaat. Als je een postwagen bent dan verdien je denk ik niet zoveel als je bijvoorbeeld goederen moet vervoeren met bepaalde stoffen. Daar moet je voor gediplomeerd zijn.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:25 schreef Welfareboy het volgende:
Klopt, gevarengoederen isnbeter betaald. En een rijbewijs voor vrachtwagen met aanhanger is ook beter betaald. Dus het soort voertuig en inhoudelijke kennis zorgen wel voor een beter salaris.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:08 schreef stokj het volgende:
[..]
Denk dat het ook om de soort vracht gaat. Als je een postwagen bent dan verdien je denk ik niet zoveel als je bijvoorbeeld goederen moet vervoeren met bepaalde stoffen. Daar moet je voor gediplomeerd zijn.
1600 bruto LOLOLquote:Op maandag 18 juli 2022 17:34 schreef Seven. het volgende:
Je stroomt trouwens niet eens in op de laagste trede met dit salaris:
https://www.tln.nl/nieuws(...)21-2022-beschikbaar/
Wees er maar blij mee, je hele leven werken, werken, werken. Ik pak gewoon lekker 36 uur en tik netto meer aan dan deze hongerslaven bruto doen. Lekker op de vrijdag vrij ookquote:Op maandag 18 juli 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Trouwens, ik werk zelf uitzonderlijk wel meer dan 55 uur.
Ik snap dat je als bedrijf geen keuze hebt dan mee te gaabquote:Op maandag 18 juli 2022 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
De EU zelf doet wel heel veel om de chauffeurs te beschermen. Mobility pack is een verbetering want daarin is bijvoorbeeld vastgelegd dat de weekendrust niet in de vrachtwagen genoten mag worden en ik meen minimaal elke 3 weken naar huis. Dat was vroeger niet. Werkgevers moeten daar in mee.
De concurrentie in de logistieke industrie is wel moordend, dat klopt.
Ja maar de bedrijfswinsten en de belastinginkomsten dan!quote:Op maandag 18 juli 2022 23:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wees er maar blij mee, je hele leven werken, werken, werken. Ik pak gewoon lekker 36 uur en tik netto meer aan dan deze hongerslaven bruto doen. Lekker op de vrijdag vrij ook
Ik wil ook 36 uur werken. Ik haal de 9 uur per dag meestal toch wel. Als ik dan nog 4 uur ouderschapsverlof inzet per week, dan ga ik er 300 euro per maand op achteruit. M'n manager staat er wel voor open.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wees er maar blij mee, je hele leven werken, werken, werken. Ik pak gewoon lekker 36 uur en tik netto meer aan dan deze hongerslaven bruto doen. Lekker op de vrijdag vrij ook
Ook gedaan ja, het is beetje vreemd om te stellen dat als iets groots is het ook complexer is.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, is het bij een grote bank?
Of te lui zijn om er een dekzeil overheen te gooienquote:Op maandag 18 juli 2022 21:44 schreef Fer het volgende:
Hoeveel verdient zo iemand die van die metalen containers met een open bovenkant rijdt? Er zit volgens mij vaak afval, ijzer of andere troep in.
Aan het rijgedrag te zien, zou 1900¤ nog teveel zijn, gezien de capriolen die ze uithalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |