abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205348207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
Wat ik m'n kinderen in ga prenten is dat een bijbaan niet alleen geld oplevert maar ook een leerzame ervaring kan zijn. Ik werkte naast m'n studie bijvoorbeeld als onderwijsassistent (24 uur in de week, ik kwam prima rond en deed al aan pensioenopbouw) en daar heb ik wat mijn carrière betreft altijd profijt van gehad.

En als de baan zelf niet leerzaam is, dan kan een bepaalde organisatie goed staan op je cv. Zelf dacht ik totaal niet zo strategisch, want ik heb dat nooit geleerd. Toen ik in sollicitatiecommissies terecht kwam, ontdekte ik pas wat een rijke cv's jonge mensen vaak hebben. Ik deed altijd maar wat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348240
Mijn 15 jarige werkt op een terras in de stad. Zij vindt het leuk want verdient om al haar extra’s te financieren (ze krijgt genoeg van ons maar wil reizen dus spaart). Maar wat leert ze daar veel van! Hard werken, werken voor je geld, maar vooral omgang (en praten!) met veel verschillende mensen. Ik vind het goud. Zeker na 2 jaar binnenzitten. De communicatie skills van de pubers om ons heen zijn er niet beter op geworden.
Met een meidenkwartet
pi_205348551
Mijn lapflop springt weer uit, midden in het bestelproces voor de schoolboeken :'(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:17:50 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348694
Ik vond bijbaantjes echt zo leerzaam. Ik heb er ook echt fouten gemaakt en ben er als luie scholier een beetje harder door geworden.

Toch ook maar even in de opsom alle bij- en vakantiebaantjes:

• bij de TU bibliotheek artikelen zoeken kopiëren uit de tijdschriften, op verzoek van studenten/onderzoekers :')

• schoonmaken in het ziekenhuis

• voedingsassistent in het ziekenhuis

• KoZa bij de V&D O+

• KoZa bij de Etos

• Verzorger in een verpleegtehuis
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:19:32 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_205348713
Koza????
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:21:12 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205348729
Ik was doza bij de V&D O+

Dat, en in de slagerij waren echt leuke bijbaantjes. Super gezellig met collega's. Heb ook nog helpdesk gedaan en bij de appie achter de kassa en bij de informatiebalie.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:21:39 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348737
O damn, ik dacht dat dat wel een bekende term was. Koopavond-Zaterdag-kracht :D
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:22:24 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205348745
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:19 schreef SQ het volgende:
Koza????
Koopavond - zaterdagkracht.
Bij ons was dat doza, donderdag - zaterdag
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:24:25 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_205348760
Oh gewoon weekendhulp / hulpkracht dus. Zeg dat dan :P
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:25:01 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:21 schreef Kyara het volgende:
Ik was doza bij de V&D O+

Dat, en in de slagerij waren echt leuke bijbaantjes. Super gezellig met collega's. Heb ook nog helpdesk gedaan en bij de appie achter de kassa en bij de informatiebalie.
Lekker consequent (not) vond ik dat altijd, dat ze dat bij ons KoZa noemden (koopavond was/is op vrijdag) en dan elders DoZa :')

Leuk hè? In die pakjes rondlopen. Ik heb er bij de horloges gestaan (batterijtjes verwisselen! en soms een horloge slopen :'( ), lingerie, damesmode en ook achter de infobalie. Mocht ik omroepen als er telefoon voor iemand was, of als de boel ging sluiten. Ik ken de tekst nog. "Beste bezoekers van ons warenhuis,......". Ik heb ook eens de slappe lach gehad door de omroepinstallatie heen omdat er iemand belde voor een collega met een rare achternaam (in de categorie 'balzak' ofzo). En als we een panty waren vergeten pakten we die gewoon uit de schappen :@
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:26:16 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348778
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:24 schreef SQ het volgende:
Oh gewoon weekendhulp / hulpkracht dus. Zeg dat dan :P
Ja zeg, alsof ik Willem Groenwoud ken :{w :P
pi_205348780
Oooh ja, koopavond! Ging de zaak een uur dicht en gingen we met andere ondernemers eten bij de chinees. Op kosten bedrijf O+
Nostalgie :D
If they say
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:27:21 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205348789
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Bijbaantjes :Y
Begon als 14 jarige op zaterdag in een dierenwinkel voor fl.27,50 per dag. Veel plezier daar gehad tót er een manager kwam die het verschil niet wist tussen een papagaai en een goudvis en die ik als zaterdaghulpje mede moest inwerken. Ik deed alles daar maar dat vond de nieuwe manager maar niks dus werd ik naar achter gebonjourd om pens ed te snijden. Toen was ik er snel klaar mee :X

Daarna de drogist, ook zaterdag voor fl.27,50 per dag.
Voordat ik mijn schooldiploma haalde gevraagd of ik daar vast kon werken? Neuh, we hebben zat mensen. Prima, ik naar de sigarenwinkel met diploma op zak. Werd de drogist boos want ik kon dáár werken? Jah, doei. Had toch geen plek :?

Later toch weer terug naar de drogist. Ik werkte geen vaste uren maar wanneer het uitkwam. Tot er ééntje 3 weken op vakantie ging en zonder overleg mij haar 3 weken in de maag splitste. Toen heb ik doei gezegd en ben vertrokken.
Bedenk ik me nu. Kreeg toen nog steeds fl.27,50 per dag en was ondertussen 18. Afzetters _O-
Heel veel plezier vanavond! *O* *O* *O*

En ik wil ook een verslag :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:28:16 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_205348803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:25 schreef Quoi het volgende:

[..]
Lekker consequent (not) vond ik dat altijd, dat ze dat bij ons KoZa noemden (koopavond was/is op vrijdag) en dan elders DoZa :')

Leuk hè? In die pakjes rondlopen. Ik heb er bij de horloges gestaan (batterijtjes verwisselen! en soms een horloge slopen :'( ), lingerie, damesmode en ook achter de infobalie. Mocht ik omroepen als er telefoon voor iemand was, of als de boel ging sluiten. Ik ken de tekst nog. "Beste bezoekers van ons warenhuis,......". Ik heb ook eens de slappe lach gehad door de omroepinstallatie heen omdat er iemand belde voor een collega met een rare achternaam (in de categorie 'balzak' ofzo). En als we een panty waren vergeten pakten we die gewoon uit de schappen :@
Wij hadden zoiets als "Attentie Piet, code 132" als er verdachte types in de winkel liepen die we verdachten van winkeldiefstal. Verder ook totaal niet obvious ofzo. En dan moesten we ze gaan schaduwen tot de filiaalmanager in de buurt was. :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:29:04 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205348807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:10 schreef exode het volgende:
Mijn hele werkende leven was 1 grote bijbaan tot ik hier toevallig terechtkwam en ook nog eens een hypotheek moest betalen.

La Place, in de spoelkeuken. Weinig gewerkt, veel lol gehad.
Magazijnwerk technische groothandel, makkelijk verdienen.
Foldertjes rondbrengen, klotewerk!
Tomaatjes sorteren op de veiling, hersenloos kutwerk.
Weeshuis Kaapstad, heel bijzonder.
Projecten aanschrijven om centraal stofzuigsystemen aan te schaffen, SAAI.
Uitkeringen berekenen toenmaljge GAK. Heel gezellig.
Kas/balie medewerkster Abn, zeeeeer saai, maar was huiskantoor alle kroegen in Breda. Dus nooit betalen voor drank.
Uitkeringen berekenen SVB. Daar werkten vreemde mensen.
Teamleider subsidie project Rabo.
Congres ontwikkelaar evenementen bureau. Wat een arrogante collega's!
En de leukste: mijn eigen massagepraktijk. Avonden en weekenden.

Ik hopte echt van baantje naar baantje, had er soms 2 tegelijk. Ben om mijn 18e gaan werken. Werkte eigenlijk zelden fulltime, geen tijd voor. ;)

Ennuh Tink, decaf? Gaat het wel goed?
Ik drink altijd decaf eigenlijk. Vind ik namelijk net zo lekker en gezonder. Maar da's vast ook gewenning. Toen ik zwanger was, dronk ik helemaal geen koffie en dat was ook prima.

We hebben wel goede decaf

En doza-boks! Al was het bij ons effectief dozazo. Maar zo noemt niemand dat :-D

Die omroeptekst:

Beste bezoekers van ons warenhuis. Het is nu 5 uur en dat betekent dat ons warenhuis nu gaat sluiten. Wij vragen u om naar de kassa te gaan en wensen u nog een fijn weekend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205348816
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heel veel plezier vanavond! *O* *O* *O*

En ik wil ook een verslag :P
Jaaaa, dank! Zin in *O* *O* Zal ik doen :D
If they say
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:29:40 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_205348818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:26 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja zeg, alsof ik Willem Groenwoud ken :{w :P
Haha, willem groenwoud was de place to be in 1995 _O_
Daarna werd het Konmar, toen Super de Boer en nu is het een Jumbo :P
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:32:31 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_205348845
Overigens bij de kaasboer, als ik mislukte kaasplakken had gingen die altijd door de "verse geraspte kaas". Net als het snijafval, de uitgedroogde stukken etc.En dat verkochten we dan voor 3 gulden per bakje :Y)

En kaasstukken die over de datum waren pakten we uit, haalden we de zijkantjes af (en door de rasp *O*) en pakten we opnieuw in met een betere datum *O*

En als de mensen konijn kwamen kopen (die verkochten we uit de diepvries) moesten we ze altijd in het magazijn ompakken in ander plastic omdat onze konijnen uit China kwamen *O* en dat kunnen ook best katten zijn.
disclaimer
pi_205348858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik drink altijd decaf eigenlijk. Vind ik namelijk net zo lekker en gezonder. Maar da's vast ook gewenning. Toen ik zwanger was, dronk ik helemaal geen koffie en dat was ook prima.

We hebben wel goede decaf

En doza-boks! Al was het bij ons effectief dozazo. Maar zo noemt niemand dat :-D

Die omroeptekst:

Beste bezoekers van ons warenhuis. Het is nu 5 uur en dat betekent dat ons warenhuis nu gaat sluiten. Wij vragen u om naar de kassa te gaan en wensen u nog een fijn weekend.
En dan heel snel nog friet bakken en flesjes openmaken, want wat open was, mocht je opmaken.

De zo heb ik maar kort meegemaakt. Koopzondag kwam vrij laat in mijn la place tijd.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:36:12 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_205348866
Ik heb wel gesolliciteerd bij LaPlace ooit volgens mij, maar niet aangenomen, geen idee waarom.
Ik solliciteerde echt overal, ik was verslaafd aan baantjes :')
disclaimer
pi_205348912
Mijn grootste taak bij La Place was de vraag
'Mevrouw, hebben jullie sauzijnenbroodjes?'

Pareren met
'Nee, maar wel broodjes met verse kruidenboter'.

La place was nieuw, iedereen ging altijd lunchen bij de Hema. Die hadden wel sauzijnenbroodjes.

We begonnen met een stempelkaarten concept, bij de ingang kreeg je een stempelkaart en liet je overal je eten en drinken stempelen. Bij de kassa moest je dus aanslaan wat er op die kaart stond.

Omdat dat nooit klopte aan het einde van de dag, moesten de kassa's vergeleken worden met de ingeleverde kaarten. Toen wilde niemand meer kassa.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:42:54 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348918
Die broodjes met kruidenboter O+
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 11:44:29 #221
382129 crew  Donna
pi_205348933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha, willem groenwoud was de place to be in 1995 _O_
Daarna werd het Konmar, toen Super de Boer en nu is het een Jumbo :P
Dat was bij ons de Nieuwe Weme.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:49:34 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_205348967
dat was toch kruiden"kaas"?
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:51:20 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205348981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja! Die pakjes die je dan moet laten aanmeten. En dan stiekem nog 3x in de taille omslaan voor een kortere rok.

Ik stond bij huishoud/wonen. Gordijnen, serviezen, dekbedden etc.

En in de vakantie proberen de middag -avond te scoren want dan kreeg je een voucher voor La Place om daar te eten.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:53:42 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205348998
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:51 schreef Kyara het volgende:
En dan stiekem nog 3x in de taille omslaan voor een kortere rok.
Dit ja! En dan glanzende panties.

Wij hadden geen La Place en kregen geld mee w/ Daarmee wandelden we dan naar een pleintje met terrasjes en aten daar standaard een tomatensoepje met brood. Ik kom nog steeds regelmatig bij hetzelfde terrasje.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:54:47 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205349007
Ik spreek trouwens nog steeds af met oud-collega's uit die tijd ('97-'00). Zijn gewoon vrienden geworden.
pi_205349058
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Woonde je daar ook, of ging je daarvoor naar Amerika?
Ik ging speciaal daarvoor naar Amerika.
pi_205349070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat ik m'n kinderen in ga prenten is dat een bijbaan niet alleen geld oplevert maar ook een leerzame ervaring kan zijn. Ik werkte naast m'n studie bijvoorbeeld als onderwijsassistent (24 uur in de week, ik kwam prima rond en deed al aan pensioenopbouw) en daar heb ik wat mijn carrière betreft altijd profijt van gehad.

En als de baan zelf niet leerzaam is, dan kan een bepaalde organisatie goed staan op je cv. Zelf dacht ik totaal niet zo strategisch, want ik heb dat nooit geleerd. Toen ik in sollicitatiecommissies terecht kwam, ontdekte ik pas wat een rijke cv's jonge mensen vaak hebben. Ik deed altijd maar wat.
Ja, dat klopt. Ik heb 1 zomer op een kamp gewerkt met mensen met een beperking (in alle soorten en maten) en dat vond ik echt geweldig mooi werk O+ Heel zwaar, maar ook mooi. Het jaar daarna werkte ik op een kamp voor heel rijke kinderen, dat was weer heel anders (en toch minder leuk). Het verdiende wel veel beter.
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 12:17:59 #228
5428 crew  miss_sly
pi_205349191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik ging speciaal daarvoor naar Amerika.
Wat een gave ervaringen zullen dat geweest zijn. Ging dat via een speciale stichting of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205349202
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een gave ervaringen zullen dat geweest zijn. Ging dat via een speciale stichting of zo?
Het was echt heel erg tof. Heb er vriendschappen voor het leven aan over gehouden. Het eerste jaar ging ik via Travel Active, het tweede en derde jaar heb ik zelf geregeld.
pi_205349446
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook echt een verrijking dat ik als levensmiddelentechnologie student in een fabriek / laboratorium heb gewerkt, omdat ik gewoon weet hoe het op de werkvloer is. Bij Bavaria was ik ook een halve sociaal werker. Moest er weer een opgelapt worden omdat het uit was met z’n vriendin (of z’n frietpan kapot was of z’n stamkroegbaas met vakantie ging :D).
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 12:46:42 #231
5428 crew  miss_sly
pi_205349495
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Het was echt heel erg tof. Heb er vriendschappen voor het leven aan over gehouden. Het eerste jaar ging ik via Travel Active, het tweede en derde jaar heb ik zelf geregeld.
Lijkt mij ook echt een toffe ervaring. Ik hoop dat zulke dingen voor mijn dochter ook mogelijk zijn, als ze het zou willen. Ik wist niet van het bestaan, dus alleen al dit lezen van jou laat mogelijkheden zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205349794
Ik begon mijn werkende leven als MediaExpresse-bezorger. Mijn moeder plakte op vrijdagochtend alle adresstickers (vond ze leuk :D ) en dan liep ik 's middags door de wijk.

Daarna ben ik een maandje bij de Dirk v/d Broek gaan werken, maar dat was stom. Ik heb ook nog kort bij The English Hatter gewerkt op mijn 17e. Veel geleerd over hoeden en overhemden, maar het was toch niet helemaal mijn ding. Het langste heb ik bij de Dolcis gewerkt, eerst koopavond en weekend, maar toen ik studeerde ging ik juist meer doordeweeks werken. Toen mocht ik ook helpen met de inrichting en kassa-afsluiting. Leuke tijd was dat. Totdat er bij de bibliotheek van de VU een plekje vrij kwam voor een student (baliewerk). Dat was wel echt een droombaantje voor mij. We hadden toen nog balies per vakgebied, dus het was ook nog relatief inhoudelijk allemaal. Van daaruit ben ik ook doorgestroomd naar een grote-mensenfunctie binnen de bieb O+ (aquisitie van digitaal materiaal).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205350017
- lokale sufferdje + folders bezorgen
- jaren vakantiewerk op een camping
- jaren vrijwilligerswerk: zwemles geven (nog steeds, eigenlijk)
- inpakwerk bij kartonnage bedrijf
- tijdens mijn studie vakantiewerk bij de thuiszorg (poetsen)
- bijles geven
pi_205350103
Ik zou naar een kibbutz gaan in Israel toen het van kwaad naar erger ging daar. Toen ging ik dus naar Zuid Afrika, mijn ouders vonden dat nog erger. Maar ik vond het er geweldig.

Bij de Abn maakte ik op zich best wel wat mee. 1 van de 8 werkuren was het druk. De overige 7 keek ik uit het raam.
In dat ene uur gebeurde dan wel van alles. Mensen die geld wilden pinnen maar onder bewind stonden en dan met van alles gingen dreigen. Mannen die stapels bankbiljetten uit hun zakken haalden om uit de min te komen.

Alle baantjes voor mijn huidige nam ik ontslag als ik op vakantie wilde. Wat een leven.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:08:40 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205350333
Leukste vakantiebaantje: gasmaskers demonteren bij een legerafdeling in Woerden. Vreselijk veel lol gehad!

Stomste: lopende band bij l’Oreal.
My god wat een zure sloten werkten daar. :o Een plasticje om een bus haarlak, kammetje erin en dan door een krimptunnel. Maar oh wee als ik te veel kletste met een andere uitzendkracht. :’)

Verder Zeeman, slagerij supermarkt, boekhandel als zaterdagbaantjes.
pi_205350630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij hadden zoiets als "Attentie Piet, code 132" als er verdachte types in de winkel liepen die we verdachten van winkeldiefstal. Verder ook totaal niet obvious ofzo. En dan moesten we ze gaan schaduwen tot de filiaalmanager in de buurt was. :')
Ik kreeg bij de C&A tijdens het leren van de kassa ook les in hoe te handelen bij een overval.
Je gaat eerst op zoek naar de ‘geheime’ knop. Helemaal aan de andere kant van ons kassahok. Daarna geef je de inhoud van de kassa mee.
Uhm… ‘t is mijn geld niet, meneer Brenninkmeijer heeft genoeg voor de rest van zijn leven. Ik geef eerst al het geld mee dat ik kan vinden en daarna ga ik misschien wel een keer op zoek naar die knop 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205350693
Mijn ergste bijbaantje heb ik maar 3 dagen gedaan. Toen we niet in de kantine mochten lunchen maar met onze jassen aan in het steenkoude magazijn waar we ook al de hele dag zaten te bevriezen vond ik het welletjes.
Wát een verschrikkelijk bedrijf was dat zeg :X
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:59:46 #238
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205350760
Bijbaantjes... Ik heb nooit in een supermarkt of de retail gewerkt, maar verder wel een hoop...

Eens even zien:

- folders bezorgen (3 jaar volgehouden, verdiende geweldig voor die 3 uurtjes per week)
- schoonmaak bij een bedrijf dat vooral brandschade deed (1 week, ik haat schoonmaken)
- Efteling - attractie en horecamedewerker Droomvlucht/ Villa Volta (4 jaar gedaan, in de zomer weken van 60 uur maken en zo je kamerhuur vooruit verdienen)
- callcenter klantenservice Orange (een jaar denk ik?)
- callcenter verkoop verzekeringen arbeidsongeschiktheid (3 dagen, wat een verschrikking)
- secretariaat voor een medisch wetenschappelijk tijdschrift (2 jaar, geweldige bijbaan)
- scriptiebegeleiding via een commercieel bureau (2 jaar, al was dit een 'bijbaan' naast mijn promotietraject om de ervaring op te doen en daarna makkelijker een baan te vinden in het hbo)
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 15:09:21 #239
382129 crew  Donna
pi_205350850
Mijn ergste bijbaan was bij een supermarkt die een nieuw filiaal opende in mijn dorp. Er kwam een heel team uit een ander dorp ons inwerken, zij werkten de eerste maand met ons mee zeg maar.
Ik was 16 en werkte met iemand van bijna 40. Ineens na een paar dagen viel het me op dat ze vreemd liep, dus ik vroeg haar gewoon uit interesse of ze last van haar voet had. Toen zei ze; Ja ik heb last van mijn voet.

Bleek ze aan 1 kant een veel korter been te hebben en had ze me in de kantine helemaal belachelijk gemaakt dat dat toch enorm opviel en dat zo'n dom meisje (ik dus) dat niet opgevallen was. Nou hihaho, hilarisch natuurlijk in dat team waar zij al jaren verstokt zat.
Vanaf toen werd ik met de nek aangekeken. Heb me toen echt rot gevoeld.

En nu denk ik. Verdomme mens je was meer dan dubbel zo oud, waarom zou je zo'n meisje van 16 zo belachelijk maken? Heb na een week ontslag genomen, was echt niet meer te doen. Wat een bitch.
pi_205351335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 15:09 schreef Donna het volgende:

En nu denk ik. Verdomme mens je was meer dan dubbel zo oud, waarom zou je zo'n meisje van 16 zo belachelijk maken? Heb na een week ontslag genomen, was echt niet meer te doen. Wat een bitch.
Dat je dat nog steeds weet - herkenbaar. Zo heb ik als zestienjarige in een winkel gewerkt waar pornovideo's te koop waren en daar kreeg ik van mannen allerlei bijdehante opmerkingen over. Nu vraag ik me af wat die volwassen kerels in hemelsnaam bezielde. Zestien!
pi_205351381
@Donna, dat is zeker heel onvolwassen. Het zegt meer over haar dan over jou, maar dat neemt niet weg dat jij je elke keer ontzettend rot voelde daar.

Bizar ook @Claudia_x :X.

Dat ik mijn supermarktbaantje stom vond, had ook met de collega's te maken. Er waren veel medewerkers van Antilliaanse afkomst (ook volwassenen) en onderling spraken ze geen Nederlands met elkaar. Ik verstond er niks van en voelde me heel erg buitengesloten. Had ook continu het gevoel dat ze me uitlachten, maar dat zal wel verbeelding zijn geweest. Hoop ik dan toch maar. De manager wilde me wel graag achter de kassa, maar dat mocht ik toen nog niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 juli 2022 @ 16:22:05 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_205351481
Wat een verhalen ;(

Ik heb wel bij een bedrijf gewerkt waar alle vrouwen standaard een nul uren contract kregen en alleen mannen vaste uren kregen.
Want, aldus de eigenaar, "vrouwen worden zo vaak ziek, ongesteld en zwanger, die gaan we geen vaste uren geven".

En het werd gewoon geslikt.

Let wel, 80% van het winkelpersoneel was vrouw.
disclaimer
pi_205351513
Ik heb maar een paar bijbaantjes gehad:

- 1 zomer tulpenbollen pellen bij de ouders van een vriendin, met nog een heel aantal andere vriendinnen. Heel gezellig, maar die 21 kilometer fietsen enkele reis was wat minder. :D.
- 1 zomer helpen bij het bedrijf waar mijn vader werkte. Het was de bedoeling dat ik de administratie van het magazijn op orde zou brengen, maar op dag 1 ging de magazijnmedewerker door zijn rug waardoor hij alleen nog maar zittend werk kon doen. Oftewel: vanaf dat moment deed hij de administratie en ik het sjouwwerk. :+.
- 8 jaar bij Leen Bakker achter de kassa en op de gordijnafdeling. Via daar Baard ontmoet. O+.

Ik zit in mijn 'volwassen leven' ook nog maar bij mijn tweede werkgever. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_205351551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 15:09 schreef Donna het volgende:
Mijn ergste bijbaan was bij een supermarkt die een nieuw filiaal opende in mijn dorp. Er kwam een heel team uit een ander dorp ons inwerken, zij werkten de eerste maand met ons mee zeg maar.
Ik was 16 en werkte met iemand van bijna 40. Ineens na een paar dagen viel het me op dat ze vreemd liep, dus ik vroeg haar gewoon uit interesse of ze last van haar voet had. Toen zei ze; Ja ik heb last van mijn voet.

Bleek ze aan 1 kant een veel korter been te hebben en had ze me in de kantine helemaal belachelijk gemaakt dat dat toch enorm opviel en dat zo'n dom meisje (ik dus) dat niet opgevallen was. Nou hihaho, hilarisch natuurlijk in dat team waar zij al jaren verstokt zat.
Vanaf toen werd ik met de nek aangekeken. Heb me toen echt rot gevoeld.

Zulke kutmensen zullen je altijd bijblijven hè. :{w
pi_205351606
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:22 schreef SQ het volgende:
Wat een verhalen ;(

Ik heb wel bij een bedrijf gewerkt waar alle vrouwen standaard een nul uren contract kregen en alleen mannen vaste uren kregen.
Want, aldus de eigenaar, "vrouwen worden zo vaak ziek, ongesteld en zwanger, die gaan we geen vaste uren geven".

En het werd gewoon geslikt.

Let wel, 80% van het winkelpersoneel was vrouw.
|:(
pi_205351645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:14 schreef Phaidra het volgende:
Ik begon mijn werkende leven als MediaExpresse-bezorger. Mijn moeder plakte op vrijdagochtend alle adresstickers (vond ze leuk :D ) en dan liep ik 's middags door de wijk.

Daarna ben ik een maandje bij de Dirk v/d Broek gaan werken, maar dat was stom. Ik heb ook nog kort bij The English Hatter gewerkt op mijn 17e. Veel geleerd over hoeden en overhemden, maar het was toch niet helemaal mijn ding. Het langste heb ik bij de Dolcis gewerkt, eerst koopavond en weekend, maar toen ik studeerde ging ik juist meer doordeweeks werken. Toen mocht ik ook helpen met de inrichting en kassa-afsluiting. Leuke tijd was dat. Totdat er bij de bibliotheek van de VU een plekje vrij kwam voor een student (baliewerk). Dat was wel echt een droombaantje voor mij. We hadden toen nog balies per vakgebied, dus het was ook nog relatief inhoudelijk allemaal. Van daaruit ben ik ook doorgestroomd naar een grote-mensenfunctie binnen de bieb O+ (aquisitie van digitaal materiaal).
Boks voor de Media Express. Al die adresstickertjes die je op de bladen moest plakken... Ik had elke week wel een klacht dat ik een blad te laat had bezorgd :@
pi_205351925
Ik zal al mijn blunders als serveerster in een eetcafé hier maar niet benoemen i.v.m herkenbaarheid. :')
pi_205351937
Oh, ik was helemaal het call center werk vergeten. Voor de Postbank, die hadden toen een telefoonactie en die dingen werkten niet/waren niet te activeren. Echt een drama was dat voor die mensen. Maar voor mij ook prima te doen. Zolang het maar geen outbound was..
pi_205351972
Mijn buren zijn hun kip aan het cremeren. Heel de buurt staat blauw :r
Eerst pal tegen mijn schutting dus ben maar even langsgegaan want woonkamer stinkt nu ook en krijg het er benauwd van ;(
Hebben ze de bbq wel naar achter verplaatst maar dat helpt niet echt :')

Dochter met vriend komen zo en dan Totooo. Zoon en ik hebben onze shirts al aan *O*
If they say
pi_205352013
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2022 19:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat blad vind ik sowieso hilarisch altijd, maar ik heb er nooit een oppas uit gekregen.
Misschien moet ik haar eens aansporen het te openen }:|
Het is een blad wat hier vrijwel direct bij het oud papier belandt... mijn man leest het volgens mij nooit. Ik heb overigens nog nooit een oppas zien staan daarin. Vooral vakantiehuisjes en oudere heren/dames die een relatie zoeken ook wel eens. Of een ouder die voor een kind dat gaat studeren op zoek is naar woonruimte, dat soort dingen.

Leukste "bijbaantje", in de zomer zeilles geven op zeilkamp op de friese meren. De hele zomer op het water, gratis en ik hield er nog een kleine vergoeding aan over (wat je dronk en snoepte ging daar vanaf, maar ik had vaak het grootste gedeelte van die 100 gulden per week over). Ik ging verder niet op vakantie, dat was mijn vakantie.

Ik had een vast oppasadres 1 avond in de week, ik at met die kinderen en moest ze wassen en naar bed doen, als ze sliepen mocht ik naar huis (ze woonden boven het bedrijf), 30 gulden per avond, dan was ik daar vanaf 5 uur ofzo en vaak tegen 10 uur naar huis.

Ik had een ander oppasadres waar ik ook een tijdlang 1 avond in de week was, ook eigen zaak en dan pastte ik op op koopavond en soms op zaterdag overdag. Maar daar kreeg ik "maar" 2,50 gulden per uur. Was een bende daar in huis en blijkbaar verwachtte ze dat ik de keuken zou opruimen (daar was geen beginnen aan) en het halve huishouden zou doen. Althans daar werd over geklaagd tegen mijn ouders, dat ik niet zo zelfstandig was ofzo. Tja... ze betaalden me er ook niet naar, dus ik liep geen stap extra (deed ik bij dat andere adres dus wel).

Ik bezorgde brieven voor de ondernemersvereniging in de binnenstad.
Ik bezorgde post voor het bedrijf van mijn ouders, als het in onze woonplaats was en ik was net iets voordeliger dan de post per stuk :+ .

Ik heb vrijwillgerswerk gedaan op een soort clubje voor kinderen met een verstandelijke beperking. Op een gegeven moment was degene die de leiding had een paar weken ziek en moest ik de stagiaires aansturen :') . Was eigenlijk niet verantwoord als ik er achteraf aan terug denk. 1 kind veroorzaakte nog wel eens wat gedoe. Had een keer een zakmes mee, waar hij gelukkig niks mee deed verder. En hij liep een keer weg, vlakbij een drukke weg. En er was een jongen die altijd feilloos de kattenstront in de zandbak wist te vinden (voor je het in de gaten had) en dat dan lekker ging zitten kneden. Stond je met hem handen te wassen, al kokhalzend :r .

Tot zover mijn "bijbaantjes".

Mijn meiden hebben hun rapport opgehaald, het is vakantie *O*
Fake it till you make it...
pi_205352049
Ik heb ook vakantie, vanmiddag de out of office aangezet *O*
pi_205352101
Vakantie. *O*
  vrijdag 15 juli 2022 @ 17:35:15 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_205352179
Jelly :D geniet van de vakantie!

Mijn kinderen kregen hun rapporten mee naar huis vandaag. Oudste zit in groep 3 maar leest op niveau van groep zes :D
Ben benieuwd wanneer ze mijn stephen kings gaat jatten :7
disclaimer
pi_205352247
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 17:35 schreef SQ het volgende:

Mijn kinderen kregen hun rapporten mee naar huis vandaag. Oudste zit in groep 3 maar leest op niveau van groep zes :D
Leuk hè?!
Het is op een gegeven moment wel een uitdaging om boeken te vinden die op niveau van lezen èn interesse zijn. Maar dan kom je hier en krijg veel tips O+
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 juli 2022 @ 17:49:20 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_205352278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 17:44 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Leuk hè?!
Het is op een gegeven moment wel een uitdaging om boeken te vinden die op niveau van lezen èn interesse zijn. Maar dan kom je hier en krijg veel tips O+
Ik kan me de eerste leesbingo nog herinneren dit jaar bij de lockdown. Wat een drama. En dan nu dit, in zeven maanden tijd :D
disclaimer
pi_205352378
Onze oudste gaat in september naar groep 3. Heeft tot een paar weken geleden geen enkele interesse gehad in letters, en vandaag wilde hij bij de bieb boekjes van AVI-start die hij echt al een beetje kan lezen O+
Ik hoop zo dat mijn kinderen mijn leesgen hebben meegekregen. Lezen O+ O+
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:01:41 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205352381
quote:

Cool. Knap van Mauwtje.

Wij zijn een paar jaar geleden gestopt met doortoetsen. Het kost super veel tijd om bij elk kind alle kaarten af te nemen. En we deden feitelijk niks met de informatie. Want de leesmethode die we gebruikten was gebaseerd op het leerjaar. Dus bv boekjes midden 4 en boekjes e4.
Dus we checkten of ze dat niveau haalden.
Nu hebben we geen Avi toetsen meer, maar andere leestoetsen. Daarbij lees je van gr3 tm 8 dezelfde kaart. Alleen moet je dus steeds meer tekst kunnen lezen binnen 1 minuut.
pi_205352384
quote:

Ik denk dat Stephan King in groep 4 niet heel best gaat zijn voor je eigen nachtrust :D
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:02:02 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205352386
Een heel topic aan baantjes-opsom, op fok kan het O+.
Ik ben te lui om te werken, heb daarom een rijke vent getrouwd :7.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:05:38 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205352407
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zulke kutmensen zullen je altijd bijblijven hè. :{w
Nou. Mijn kinderen waren net de hond uit laten. Er is een witte hond waar Joep behoorlijk op aanslaat. En Joep weegt 35 kg. Dus ik heb zelf al soms moeite om hem in bedwang te houden.
Dus die hond loopt toevallig langs en joep sprint op die hond af. Zoon meesleurend.
Flipt dat wijf, ik heb er geen ander woord voor, volledig uit tegen de kinderen.
Sneu ben je dan. Als je zo uitvalt tegen 2 kinderen.
En ze heeft misschien ergens een punt… maar zeg dat dan tegen ons. We komen elkaar bijna dagelijks tegen.
pi_205352418
We kregen alvast een vakantiecadeautje van school, geknutseld door de kinderen:
Een slaapmasker met begeleidend briefje: Geniet van een welverdiende vakantie. Rust lekker uit!

Ik denk dat de kinderloze stagiaire deze knutsel bedacht heeft _O-
pi_205352423
quote:

Zo leuk als dat lezen vlot gaat!

De mijne vonden het ook pas echt leuk toen ze fatsoenlijke verhalen konden lezen. Tot die tijd was er niet veel interesse voor. Eenmaal op gang en toen werden het boekenwurmen net als hun moeder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:16:06 #263
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205352486
Bijbaantjesopsom.

- ik was dus ooit zelf oppas :P . Had 3 vaste gezinnen. Bij eentje om de week op donderdagavond, de andere vooral als haar man op zakenreis was en de 3e incidenteel als ze eens een feestje/verjaardag hadden of uit eten gingen.
- 3 dagen kerstpakketten ingepakt. Dodelijk saai, maar betaalde bizar goed voor een 16jarige.
- mijn favoriet: ik heb 4 jaar in Dierenpark Amersfoort gewerkt. Het rondje met het treintje kan ik dromen :P, de draaimolen heeft nog altijd dezelfde CD erin zitten :') en ik ken de route in het park erg goed wat wel handig is nu met kinderen.
pi_205352693
quote:

Ik las op die leeftijd alles waar letters in stonden. Inclusief álle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A4 grijspapierromannetjes uit de gedeelde leesmap van mijn moeder. Over huisartsen met alleenstaande moeders enzo. 'Gedistingeerde mannen' met de au pair. Heeft me voor het leven verpest.
Pas op met wat je laat slingeren..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:50:02 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_205352725
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SPOILER
A4 grijspapierromannetjes uit de gedeelde leesmap van mijn moeder. Over huisartsen met alleenstaande moeders enzo. 'Gedistingeerde mannen' met de au pair. Heeft me voor het leven verpest.
De erotische verhalen achterin de Aktueel :@
Soberso de leesmap O+
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:50:25 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205352727
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SPOILER
Jij dacht.. voor Mij geen mannen die aan mijn warme lendenen gaan zitten.
pi_205352737
Nog 1 week en dan vakantie! *O* :P
Ben er wel aan toe, wat kunnen sommige mensen toch (werkgerelateerd) zeuren die laatste weken...
pi_205352747
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij dacht.. voor Mij geen mannen die aan mijn warme lendenen gaan zitten.
Niet van die vieze ouwe :r

Maar nee hoor, zo eenkennig was ik niet
Dat is met de jaren gekomen ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205352959
Ik las vroeger stiekem de Rooie Oortjes in de supermarkt.
pi_205353728
@Whiskers2009 Ze begonnen met Orphan O+

En het is druk, zaal zit vol.
Parkeerplaatsen ook want Ed Sheeran speelt in een uitverkochte Arena :')
If they say
pi_205354021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 20:34 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Whiskers2009 Ze begonnen met Orphan O+

En het is druk, zaal zit vol.
Parkeerplaatsen ook want Ed Sheeran speelt in een uitverkochte Arena :')
Black?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205354061
Iemand ervaring met bestellen bij Hunkemoller?
Laatst heb ik daar besteld zonder verzendkosten. Op de site staat ook boven de ¤ 70 gratis verzenden. Nu heb ik weer een bestelling geplaatst, spaartegoed + een kortingscode gebruikt. Bestelling nog boven de ¤ 100 en opeens moet ik verzendkosten betalen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 ?????
pi_205354249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:50 schreef SQ het volgende:

[..]
De erotische verhalen achterin de Aktueel :@
Soberso de leesmap O+
En de Mijn Geheim. :D
pi_205354304
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou. Mijn kinderen waren net de hond uit laten. Er is een witte hond waar Joep behoorlijk op aanslaat. En Joep weegt 35 kg. Dus ik heb zelf al soms moeite om hem in bedwang te houden.
Dus die hond loopt toevallig langs en joep sprint op die hond af. Zoon meesleurend.
Flipt dat wijf, ik heb er geen ander woord voor, volledig uit tegen de kinderen.
Sneu ben je dan. Als je zo uitvalt tegen 2 kinderen.
En ze heeft misschien ergens een punt… maar zeg dat dan tegen ons. We komen elkaar bijna dagelijks tegen.
Dat slaat ook nergens op. De grens van fatsoen is dan ver te zoeken. :N
pi_205354386
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 20:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Black?
Totoooo :D
If they say
pi_205354555
Leuk, baantjesopsom!!

- Oppassen bij mijn pianojuf en later ook bij de juf die ik in groep 8 had;
- pianospelen bij een kinderkoor;
- bij een kweker in Duitsland. Heel slecht bijbaantje, na drie weken gillend weggerend;
- in de horeca bij Burgers' Zoo, dat was heel leuk!
- telemarketing voor kranten;
- serveerster in een pizzeria (drie weken, rotsfeer);
- horecamedewerker in het Gelredome;
- pianolerares;
- koordirigent.

De muzikale bijbaantjes en Burgers waren het leukste, op die laatste plek kreeg ik ook echt een vriendengroep die ik nog heel lang vaak zag.
pi_205354560
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Totoooo :D
Ohhhh
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205354659
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
En de Mijn Geheim. :D
Dokter Anne :D. Dat was tenminste ook nog een beetje feministisch, al wilde ze wel erg graag mannelijke aandacht. Wat dan weer jammer was eigenlijk, maar daar las ik het natuurlijk wel voor :+.

Oppassen, dat bijbaantje ben ik nog vergeten :o. Ruim 4 jaar opgepast bij een gezin in Amsterdam Zuid. Vader werkte 60 uur per week, moeder werkte niet maar had met 3 kids onder de 4 wekelijks me-time nodig. Dan ging ze slapen of sporten of allebei. De kinderen waren superlief en makkelijk, dus ik had een prima tijd daar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 juli 2022 @ 21:45:38 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205354766
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een kind met ingedroogde blaasjes (merendeel) van de waterpokken wel weer naar zwemles kon. Maar ben er even niet zo zeker van nu. Wat zouden jullie doen? Hij zit helemaal onder, maar vanaf gisteren geen nieuwe erbij en 95% is met een korstje erop.

Mmmm, ik lees nu overal dat het toch niet zo'n goed plan is. OK, afmelden dan maar.

[ Bericht 14% gewijzigd door Quoi op 15-07-2022 21:58:31 ]
pi_205355140
Ik denk dat hij met 5% niet ingedroogde blaasjes idd toch nog nét besmettelijk is -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205355241
Ik dacht dat je met waterpokken überhaupt alles mocht blijven doen?
pi_205355615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:45 schreef Quoi het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een kind met ingedroogde blaasjes (merendeel) van de waterpokken wel weer naar zwemles kon. Maar ben er even niet zo zeker van nu. Wat zouden jullie doen? Hij zit helemaal onder, maar vanaf gisteren geen nieuwe erbij en 95% is met een korstje erop.

Mmmm, ik lees nu overal dat het toch niet zo'n goed plan is. OK, afmelden dan maar.
Ik zou denken dat als mijn kind op zwemles zit en nog geen waterpokken gehad heeft ik blij zou zijn als ie het zou krijgen. Beter wat jonger dan het als volwassene krijgen.
pi_205356030
Zo, weer thuis. Op naar het volgende concert. Ooit. Misschien. Ze worden ook oud :{ Maar het was weer zooo gaaf O+ O+
Zoon heeft ook zn vuurdoop gehad al denk ik niet dat die ooit een die hard Totofan wordt :+
Dochter zat toen met haar 4 jaar al headbangend op Angela in haar autostoel :D Bij zoon heb ik geen muziek in de auto aan omdat hij zelf al een behoorlijke afleider is en muziek dan ff teveel is :')
If they say
pi_205356094
Wordt zwemmen met waterpokken niet afgeraden ivm het chloorwater ook? Dat het sneller kan gaan ontsteken daardoor.
pi_205356293
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik zou denken dat als mijn kind op zwemles zit en nog geen waterpokken gehad heeft ik blij zou zijn als ie het zou krijgen. Beter wat jonger dan het als volwassene krijgen.
Maar het heeft ook te maken met infectie van de niet ingedroogde waterpokken voor het kind zelf
  zaterdag 16 juli 2022 @ 07:33:47 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205356924
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat op zich wel, maar ik kan me voorstellen dat dit zo in de vakantieperiode niet helemaal de juiste timing is. Vooral voor vliegreizen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 16 juli 2022 @ 09:08:28 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205357376
Ja, dat infectiegevaar speelt ook mee. En de timing voor een besmetting is idd niet heel goed in een vakantie. Al is hij gister gewoon mee geweest naar de kinderparade. Dikke aanrader dat trouwens! O+ O+

Geen zwemles dus. Meer tijd om in te pakken voor een nachtje in de camper op het erf van de boerderij van vrienden. Whoeha w/

@Mushanga71 Toto! Ik ga meteen een playlistje aanslingeren.
pi_205357581
@Quoi Toto is prima inpakmuziek :D
Veel plezier alvast op de boerderij :)

Meh, ben brak. Straks broodjes en beleg halen en dan eten we in het park. Is nu nog te doen met deze temperaturen. Maandag en dinsdag sluiten we ons maar op in de slaapkamer met airco :')
If they say
pi_205357888
Wij zitten maandag en dinsdag in de Efteling. Kijken of ze ons de Piranha uitsleuren als we gewoon nonstop blijven zitten.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:54:46 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205357973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:41 schreef exode het volgende:
Wij zitten maandag en dinsdag in de Efteling. Kijken of ze ons de Piranha uitsleuren als we gewoon nonstop blijven zitten.
Goed plan wel.

Max en ik vertrekken dinsdag naar Tiengemeten met z'n tweetjes voor een paar dagen. Lekker onbeschut eiland en de waterspeeltuin is dicht.

@Mushanga71 99 blijft toch echt mij favoriet, sentimental bastard I am.
pi_205357997
Ik zit maandag en dinsdag in mijn zonnige klaslokaal. Ik heb al ijsjes maken op het programma staan en we gaan maar vroeg buiten spelen, denk ik.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 11:05:48 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205358041
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:59 schreef Hupje het volgende:
Ik zit maandag en dinsdag in mijn zonnige klaslokaal. Ik heb al ijsjes maken op het programma staan en we gaan maar vroeg buiten spelen, denk ik.
Oh, drama lijkt me dat. Ik heb op maandag en dinsdag de keuze om thuis te werken in de hitte of om naar het koele kantoor te gaan, maar dan wel 1 uur heen en 1 uur terug in de bus dood te gaan van de hitte.

En de hitte in de bus is echt zo verschrikkelijk. Ik raak dan in een soort coma, lijkt het.Dus ik weet het nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205358046
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:59 schreef Hupje het volgende:
Ik zei het vanochtend inderdaad nog tegen verloofde, zo blij dat wij al vakantie hebben ipv snikhete klaslokalen. Succes!
  zaterdag 16 juli 2022 @ 11:22:37 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205358137
Wij gaan maandag op schoolreisje. Yay
  zaterdag 16 juli 2022 @ 11:23:01 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205358140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:41 schreef exode het volgende:
Bluf
  zaterdag 16 juli 2022 @ 11:27:07 #296
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205358160
Ik denk dat mijn kinderen het maandag en dinsdag op school beter hebben dan thuis. Dat hebben ze airco (gehuurd danwel standaard aanwezig), thuis is het niet te harden.

Oudste mag denk ik volgende week in de tent in de tuin slapen. Zijn zolderkamer is al niet te doen bij 30 graden, ik wil niet weten wat de temperatuur zal zijn bij 40...
pi_205358411
Bij ons zitten de jongens gelukkig in de lokalen waar geen zon op staat, de andere kant :X medelijden met die kinderen.

Ik mag maandag gezellig terras lopen. Zal wel weinig te doen zijn, saaie dagen zijn dat vaak.

Vandaag wel fijn, we moeten speelmateriaal poetsen voor school. Kralen voor de kralenplank even in een emmer sop en binnen 5 minuten is alles gedroogd op de tuintafel :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')