OMG... hoef je ze niet meer te snijdenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Hehehe. Ik heb verhalen gehoord van mensen die de complete schaal met kaasblokjes die er voor de klanten liggen om "gratis te proeven" in een zak mikken en dan stennis gaan lopen schoppen als ze dat niet gratis mee krijgen
Mensen
Dat is de enige, toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:36 schreef SQ het volgende:
Maar dan toch niet allemaal in Geldrop neem ik aan?
Dit!!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wildenecht genieten als je op de versafdeling werkt
Meneer de eigenaar wilde de koeling vol hebben liggen, en de klanten wilden het onder hun toezicht gesneden hebben. En die eigenaar maar zeiken over derving.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:25 schreef SQ het volgende:
En dan zei ik van "er liggen 56742 verpakkingen vers (vanavond!!) gesneden kaas in de koeling mevrouw. Maar nee, ze moesten nòg verserrrrr
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries wasquote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is de enige, toch?
Behalve dan de Wieger Ketellaper uit Friesland ofzo?
Ik wel in Geldrop in ieder geval
Toen Stefan Peijnenburg net de jonge directeur was.
Peijenburg Friesland ja. Rij er elke dag langs. Tot in 1997 was het inderdaad Wieger Ketellapper, maar toen zat ik nog op de basisschool.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries was
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!quote:
Oja, daar kwamen we ook nog weleens in de zomer. Nichtje woonde er. Ze vliegt nog steeds boven Friesland rond.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!
Woonde je daar ook, of ging je daarvoor naar Amerika?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!
Wij brachten vroeger iedere zomer 4 weken in Friesland door om te zeilen, heb leuke herinneringen aan die luchtballonnen. Zo veel tegelijk, en zo veel verschillende vormen en kleuren.
Ik wist niet dat er een ballonnenkrant was! Maar het was altijd tof om te zwaaien vanaf onze boot als ze laag overvlogen, vooral als ze terugzwaaiden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij.
Ik vind dat best veel bijbaantjesquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:22 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb helemaal niet zoveel bijbaantjes gehad. Kreeg achteraf gezien best veel van mijn ouders. En ik ging niet uit en had weinig interesse in dure kleding, dus had verder ook niet zoveel nodig.
- 3 zomers in het grote bedrijf waar mijn vader werkte administratief werk gedaan. Drie weken fulltime werk en dan kon ik weer een jaar vooruit.Wel een beetje ongemakkelijk soms om als enige tiener tussen de volwassenen te werken.
- 2,5 jaar in een schoenenwinkel
- 1 dag donateurwerven op straat (nóóit meer)
- post sorteren in de kerstperiode (zo'n CHAOS, alsof ze elk jaar weer verrast werden door de hoeveelheid kerstkaarten).
- paar weken bioscoop, was best leuk maar heel matig management. Ze hadden me ingeroosterd tijdens de vakantie, die ik toen ik aangenomen werd al had aangegeven niet te kunnen werken, en toen ik daar iets over zei moest ik het zelf maar oplossen. Ik zat nog in mijn proeftijd dus doeiiii.![]()
- koffie en thee verkopen in de trein.
Misschien dat het voor mij als weinig voelt omdat bijna niks structureel was, alleen de schoenenwinkel en de railcatering. Verder alles een paar weekjes hier, paar dagen daar. En de eerste structurele was pas toen ik 19 was. Dat voelt toch anders als iemand die al sinds z'n veertiende kranten rondbracht en met zestien ging vakkenvullen.quote:
Haha ja, die wensen had ik dus nietquote:Ik wilde op stap en festivals en concerten en bandshirts, dat betaalden ze niet voor me.
Wat ik m'n kinderen in ga prenten is dat een bijbaan niet alleen geld oplevert maar ook een leerzame ervaring kan zijn. Ik werkte naast m'n studie bijvoorbeeld als onderwijsassistent (24 uur in de week, ik kwam prima rond en deed al aan pensioenopbouw) en daar heb ik wat mijn carrière betreft altijd profijt van gehad.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |