abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:37 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Hehehe. Ik heb verhalen gehoord van mensen die de complete schaal met kaasblokjes die er voor de klanten liggen om "gratis te proeven" in een zak mikken en dan stennis gaan lopen schoppen als ze dat niet gratis mee krijgen :')

Mensen :')
OMG... hoef je ze niet meer te snijden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:53 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_205347252
Maar dan toch niet allemaal in Geldrop neem ik aan? :D
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:41:01 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347271
Ik ben de enige die niet bij Peijnenburg gewerkt heeft?

Komt waarschijnlijk omdat ik (behalve kranten bezorgen) helemaal geen bijbaantje heb gehad :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205347365
Amaranta: net even gelachen om je spoiler. Maar jemig zeg zou er ook km kunnen huilen. Ik prijs me maar weer gelukkig met onze groep ouders.

Gisteren musical van groep 8. Zo leuk! Nu nóg een week. Dat is minder.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:57:38 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205347407
Even denken hoor...

- folders vouwen en lopen
- vakkenvullen bij c1000
- 2 jaar V&D
- een jaartje of 2 bij een kinderkledingzaak O+
- een paar maanden bij papillon
- een project bij de bibliotheek
- gastouder voor 3 kids, van uit school halen tot een uur of 23 's avonds. De middelste daarvan werd onlangs ongeneeslijk ziek en dat is zo intens triest...
- oppas op een kindje van 2 elke vrijdag
- studentenvoorlichter op de uni

en dan vergeet ik zeker weten nog dingen... Absoluut favoriet waren de oppasadressen en de kinderkledingzaak. Allerkutste was de c1000, maar dat kwam door collega's, niet door het werk.

Ik ben aan de laatste werkdag van deze week begonnen. Alleen thuis, de kinderen naar het kdv, man is naar de fysio en gaat dan de grote boodschappen doen en klussen. Ik geniet zo van even geen nieuwe info in m'n hoofd. Heeerlijk! Dus nu eerst maar eens een idiote koffie maken. Ik ga denk ik voor een havermelk-latté macchiato met hazelnootsiroop. Decaf dan wel... zou iets voor de gebarista van Exode zijn _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:57:58 #181
5428 crew  miss_sly
pi_205347409
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:36 schreef SQ het volgende:
Maar dan toch niet allemaal in Geldrop neem ik aan? :D
Dat is de enige, toch?

Behalve dan de Wieger Ketellaper uit Friesland ofzo?

Ik wel in Geldrop in ieder geval :Y

Toen Stefan Peijnenburg net de jonge directeur was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:59:21 #182
269689 crew  Viv
pi_205347417
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wilden :') echt genieten als je op de versafdeling werkt O+
Dit!! :(

Ik heb een aantal maanden op de kaasafdeling gewerkt en iedere zaterdag kwam dezelfde man langs voor Old Amsterdam in dunne plakjes. Zogenaamd niet voor hemzelf, maar voor zijn vriendin. En de plakjes die stuk gingen bij het snijden weigerde hij. En dan werd het hoofd van de kaasafdeling boos vanwege de verspilling. Hij was namelijk niet in loondienst, maar eigenaar van die afdeling (aparte constructie, ik was wel in loondienst van die supermarkt). Dus iedere keer als die Old Amsterdam-kerel of de eigenaar aan kwam lopen, kreeg ik al de zenuwen. :N

Edit: oh en dit!!
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:25 schreef SQ het volgende:
En dan zei ik van "er liggen 56742 verpakkingen vers (vanavond!!) gesneden kaas in de koeling mevrouw. Maar nee, ze moesten nòg verserrrrr ;(
Meneer de eigenaar wilde de koeling vol hebben liggen, en de klanten wilden het onder hun toezicht gesneden hebben. En die eigenaar maar zeiken over derving. :'(

Blij dat ik na een tijdje een overplaatsing naar een ander filiaal durfde aan te vragen, en voortaan weer als caissière kon werken. :Y

Oh en @amaranta wat vuil dat ze zo expliciet benoemde dat er 5 ouders niet bijgedragen hadden tot dusver. Lekker op het schuldgevoel inspelen zeg. Terwijl het gewoon vrijblijvend leek in het eerste appje daarover. :{

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 15-07-2022 09:11:49 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:00:39 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_205347421
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is de enige, toch?

Behalve dan de Wieger Ketellaper uit Friesland ofzo?

Ik wel in Geldrop in ieder geval :Y

Toen Stefan Peijnenburg net de jonge directeur was.
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries was :D
disclaimer
pi_205347427
Bijbaantjes :Y
Begon als 14 jarige op zaterdag in een dierenwinkel voor fl.27,50 per dag. Veel plezier daar gehad tót er een manager kwam die het verschil niet wist tussen een papagaai en een goudvis en die ik als zaterdaghulpje mede moest inwerken. Ik deed alles daar maar dat vond de nieuwe manager maar niks dus werd ik naar achter gebonjourd om pens ed te snijden. Toen was ik er snel klaar mee :X

Daarna de drogist, ook zaterdag voor fl.27,50 per dag.
Voordat ik mijn schooldiploma haalde gevraagd of ik daar vast kon werken? Neuh, we hebben zat mensen. Prima, ik naar de sigarenwinkel met diploma op zak. Werd de drogist boos want ik kon dáár werken? Jah, doei. Had toch geen plek :?

Later toch weer terug naar de drogist. Ik werkte geen vaste uren maar wanneer het uitkwam. Tot er ééntje 3 weken op vakantie ging en zonder overleg mij haar 3 weken in de maag splitste. Toen heb ik doei gezegd en ben vertrokken.
Bedenk ik me nu. Kreeg toen nog steeds fl.27,50 per dag en was ondertussen 18. Afzetters _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 09:10:04 #185
382129 crew  Donna
pi_205347495
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries was :D
Peijenburg Friesland ja. Rij er elke dag langs. Tot in 1997 was het inderdaad Wieger Ketellapper, maar toen zat ik nog op de basisschool. :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:16:58 #186
269689 crew  Viv
pi_205347557
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:10 schreef Donna het volgende:

[..]
Peijenburg Friesland ja.
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!

Wij brachten vroeger iedere zomer 4 weken in Friesland door om te zeilen, heb leuke herinneringen aan die luchtballonnen. Zo veel tegelijk, en zo veel verschillende vormen en kleuren. O+
pi_205347593
Oeh, hier de klassiekers..
Kranten en folders bezorgen. Daarna jaren achter de kassa (normaal 300 gulden in de maand voor 12 uur per week werken). Dat laatste was echt leuk, lekker interactie met mensen (ook die flirtende kerel die met zijn vrouw boodschappen deed op dinsdagavond). Ik kon me daar prima mee vermaken. Ik had meer gedoe met collega's waar ik echt geen klik mee had (ik, verlegen type, vs groepje stoere meiden die graag anderen naar beneden roddelden). Al snel mocht ik ook de infobalie doen (met paracetamol en krasloten etc). De inpandige slijter liet me daar ook helpen. Dat mocht lang niet iedereen van de slijtermeneer, rustig plekje, je eigen plan trekken, fijne klanten. Wat weer niet hielp met die brutale meiden |:(
Echt wel zomers gedraait van 6 weken en dan 40+ uren per week. leuk voor de spaarrekening :D

In mijn studententijd voor losse baantjes, voor een paar dagen via een uitzendbureau. Dat was ook wel fijn, die afwisseling.
pi_205347604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!
Oja, daar kwamen we ook nog weleens in de zomer. Nichtje woonde er. Ze vliegt nog steeds boven Friesland rond.
pi_205347609
Ik heb helemaal niet zoveel bijbaantjes gehad. Kreeg achteraf gezien best veel van mijn ouders. En ik ging niet uit en had weinig interesse in dure kleding, dus had verder ook niet zoveel nodig.

- 3 zomers in het grote bedrijf waar mijn vader werkte administratief werk gedaan. Drie weken fulltime werk en dan kon ik weer een jaar vooruit. :') Wel een beetje ongemakkelijk soms om als enige tiener tussen de volwassenen te werken.
- 2,5 jaar in een schoenenwinkel
- 1 dag donateurwerven op straat (nóóit meer :X )
- post sorteren in de kerstperiode (zo'n CHAOS, alsof ze elk jaar weer verrast werden door de hoeveelheid kerstkaarten).
- paar weken bioscoop, was best leuk maar heel matig management. Ze hadden me ingeroosterd tijdens de vakantie, die ik toen ik aangenomen werd al had aangegeven niet te kunnen werken, en toen ik daar iets over zei moest ik het zelf maar oplossen. Ik zat nog in mijn proeftijd dus doeiiii. :W
- koffie en thee verkopen in de trein.
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:25:56 #190
5428 crew  miss_sly
pi_205347628
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
Woonde je daar ook, of ging je daarvoor naar Amerika?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 09:36:32 #191
382129 crew  Donna
pi_205347702
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Wij brachten vroeger iedere zomer 4 weken in Friesland door om te zeilen, heb leuke herinneringen aan die luchtballonnen. Zo veel tegelijk, en zo veel verschillende vormen en kleuren. O+
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij. O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:39:11 #192
269689 crew  Viv
pi_205347732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:36 schreef Donna het volgende:

[..]
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij. O+
Ik wist niet dat er een ballonnenkrant was! Maar het was altijd tof om te zwaaien vanaf onze boot als ze laag overvlogen, vooral als ze terugzwaaiden. O+
pi_205347778
Maar het allerleukste is wel de tijd geweest dat ik op een kinderboerderij werkte, als soort van vrijwilliger. Ik at en sliep thuis, ging naar school en de rest van de tijd was ik daar O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:46:37 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_205347799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:22 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb helemaal niet zoveel bijbaantjes gehad. Kreeg achteraf gezien best veel van mijn ouders. En ik ging niet uit en had weinig interesse in dure kleding, dus had verder ook niet zoveel nodig.

- 3 zomers in het grote bedrijf waar mijn vader werkte administratief werk gedaan. Drie weken fulltime werk en dan kon ik weer een jaar vooruit. :') Wel een beetje ongemakkelijk soms om als enige tiener tussen de volwassenen te werken.
- 2,5 jaar in een schoenenwinkel
- 1 dag donateurwerven op straat (nóóit meer :X )
- post sorteren in de kerstperiode (zo'n CHAOS, alsof ze elk jaar weer verrast werden door de hoeveelheid kerstkaarten).
- paar weken bioscoop, was best leuk maar heel matig management. Ze hadden me ingeroosterd tijdens de vakantie, die ik toen ik aangenomen werd al had aangegeven niet te kunnen werken, en toen ik daar iets over zei moest ik het zelf maar oplossen. Ik zat nog in mijn proeftijd dus doeiiii. :W
- koffie en thee verkopen in de trein.
Ik vind dat best veel bijbaantjes :P

Even rectificeren: ik kreeg genoeg van mijn ouders, maar ik had gewoon grote wensen, dus ging ik werken. Ik wilde op stap en festivals en concerten en bandshirts, dat betaalden ze niet voor me.

Ik haalde mijn kleding bij de legerdump dus dat waren de kosten niet :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:50:44 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_205347840
Mijn ouders betaalden wél mijn opleiding, en ik kreeg 100 gulden (GULDENNN) in de maand zak- en kleedgeld, én ik kreeg regelmatig een slof shag omdat mijn pa die tax free kon kopen via zijn werk :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:52:30 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205347861
Mijn ouders hebben zes kinderen.. of ja, mijn moeder 6, mijn vader 5. En het was vroeger thuis echt geen vetpot. Dus geen zakgeld ofzo, alleen wat kleedgeld elk kwartaal. Dus elk ijsje met vriendinnetjes na school of een pak (of 3, haha) roze koeken in de pauze waren allemaal voor eigen rekening.

Gelukkig hebben man en ik geen 6 kids en een prima inkomen, dus ik zie mijn kids wel ooit met een bijbaantje, maar niet voor noodzakelijke dingen als een dure bh (ja, met mijn maat zijn die noodzakelijk), goede schoenen of een regenjas ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205347914
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vind dat best veel bijbaantjes :P
Misschien dat het voor mij als weinig voelt omdat bijna niks structureel was, alleen de schoenenwinkel en de railcatering. Verder alles een paar weekjes hier, paar dagen daar. En de eerste structurele was pas toen ik 19 was. Dat voelt toch anders als iemand die al sinds z'n veertiende kranten rondbracht en met zestien ging vakkenvullen.

quote:
Ik wilde op stap en festivals en concerten en bandshirts, dat betaalden ze niet voor me.
Haha ja, die wensen had ik dus niet :D
pi_205348011
Mijn hele werkende leven was 1 grote bijbaan tot ik hier toevallig terechtkwam en ook nog eens een hypotheek moest betalen.

La Place, in de spoelkeuken. Weinig gewerkt, veel lol gehad.
Magazijnwerk technische groothandel, makkelijk verdienen.
Foldertjes rondbrengen, klotewerk!
Tomaatjes sorteren op de veiling, hersenloos kutwerk.
Weeshuis Kaapstad, heel bijzonder.
Projecten aanschrijven om centraal stofzuigsystemen aan te schaffen, SAAI.
Uitkeringen berekenen toenmaljge GAK. Heel gezellig.
Kas/balie medewerkster Abn, zeeeeer saai, maar was huiskantoor alle kroegen in Breda. Dus nooit betalen voor drank.
Uitkeringen berekenen SVB. Daar werkten vreemde mensen.
Teamleider subsidie project Rabo.
Congres ontwikkelaar evenementen bureau. Wat een arrogante collega's!
En de leukste: mijn eigen massagepraktijk. Avonden en weekenden.

Ik hopte echt van baantje naar baantje, had er soms 2 tegelijk. Ben om mijn 18e gaan werken. Werkte eigenlijk zelden fulltime, geen tijd voor. ;)

Ennuh Tink, decaf? Gaat het wel goed?
pi_205348207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
Wat ik m'n kinderen in ga prenten is dat een bijbaan niet alleen geld oplevert maar ook een leerzame ervaring kan zijn. Ik werkte naast m'n studie bijvoorbeeld als onderwijsassistent (24 uur in de week, ik kwam prima rond en deed al aan pensioenopbouw) en daar heb ik wat mijn carrière betreft altijd profijt van gehad.

En als de baan zelf niet leerzaam is, dan kan een bepaalde organisatie goed staan op je cv. Zelf dacht ik totaal niet zo strategisch, want ik heb dat nooit geleerd. Toen ik in sollicitatiecommissies terecht kwam, ontdekte ik pas wat een rijke cv's jonge mensen vaak hebben. Ik deed altijd maar wat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348240
Mijn 15 jarige werkt op een terras in de stad. Zij vindt het leuk want verdient om al haar extra’s te financieren (ze krijgt genoeg van ons maar wil reizen dus spaart). Maar wat leert ze daar veel van! Hard werken, werken voor je geld, maar vooral omgang (en praten!) met veel verschillende mensen. Ik vind het goud. Zeker na 2 jaar binnenzitten. De communicatie skills van de pubers om ons heen zijn er niet beter op geworden.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')