abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205346622
Mijn beste bijbaantje is mijn huidige baan :+
Ik begon er toen ik deeltijd ging studeren en ben er niet meer weggegaan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205346656
Ik weet nog wel wat mijn best betaalde baan ooit was. Toen ik 15 was van een bestand met 3000 adressen overal de postcode bij op moeten zoeken. Klinkt als een rotbaantje, maar ik kreeg 1 gulden per adres en de meeste adressen stonden er zo'n 10 tot 30 keer in, dus dat was één keer opzoeken en daarna copy-paste. In vijf uurtjes was ik klaar en had ik 3000 gulden verdiend. Heb mn toenmalige vriendje een weekend mee genomen naar Disneyland en heb er mijn eerste digitale camera van gekocht (1100 gulden), de rest is naar de spaarrekening gegaan. Nooit meer zo'n goede baan gevonden :'(

Ik ben overigens groot voorstander van kinderen laten werken voor hun geld zodat ze zien dat dat niet uit de lucht komt vallen, maar ik vind wel dat ze echt heel weinig betaald krijgen en daarvoor vaak wel veel vrije tijd in moeten leveren en gezeik terug krijgen. Ik denk dat ik ze dan liever zelf in dienst neem om kutklusjes te doen... Ik weet dat ik als 14-jarige met mijn eerste baantje 130 gulden per maand verdiende voor 4 uurtjes per week (stickeren en bezorgen van tv gidsen, waarvan ik 50% op één plek kwijt kon omdat de zwarte madonna-flat in mijn wijk stond *O*)
pi_205346895
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:
In vijf uurtjes was ik klaar en had ik 3000 gulden verdiend.
:o _O-
pi_205346914
Ik heb maar een bijbaantje gehad…
Mijn bijbaantje begon als hulpje in de keuken bij een verzorgingstehuis en toen via koffiedame naar zorgassisten B gegroeid in 10 jaar tijd.
Het betaalde beter dan mijn leeftijdsgenoten en was ook echt dankbaar werk.

Soms heb ik gewoon spijt dat ik daar weer ben weggegaan. Ondanks dat het soms echt heel hard werken was, had ik minder stress dan dat ik nu soms heb en veel meer waardering.

Maar kom maar door zij instromers… onderwijs is ook echt wel leuk! En de ouders kan je wel handelen, zeker als je zelf ouder bent :)
  vrijdag 15 juli 2022 @ 07:06:14 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_205346932
Mijn bijbaantjes in chronologische volgorde:
C1000 folders bezorgen
Poetsen in de bakkerij van de buren
Media expresse tv gidsen bezorgen
Groot Eindhoven bezorgen
De kaasboer van de lokale Willem Groenwoud
Poetsen bij het poetsbedrijf op school
Bediening bij een restaurant
Hulpkracht bij leen bakker
Hulpkracht bij baby- dump
Telemarketing voor wehkamp :r
Telefonische amtwoordservice

Soms had ik er wel 3 tegelijk trouwens. Ik was dol op geld en mijn ouders gaven me niet zo veel.

Ik denk dat ik ze dan wel allemaal heb.
Meeste lol gehad bij leen bakker. Minste lol bij wehkamp. Man man man :')
disclaimer
pi_205346938
Opsom O+

Ik heb vooral heel veel bij Bavaria in de fabriek achter de pasteur gezeten O+
Ook het liefst nachtdiensten, want die betaalde goed! Werken tot 6 uur en dan slapen en dan rond 2 uur met vrienden weg naar een zwembad oid.
Een zomer in het centraal laboratorium van Bavaria en een zomer in het lab van Peijnenburg

Ik ben begonnen bij de tuinder in het veld en ik heb ook folders bezorgd
  vrijdag 15 juli 2022 @ 07:53:18 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347053
* Rook&Waterschade - winkelmedewerkster
* Koelvers - aan de lopende band (letterlijk en figuurlijk) magnetron maaltijden inpakken
* Praxis - caissière
* Iets bij een louche bedrijf dat vakantiehuisjes verhuurde.

Mijn lievelingsbijbaan zou zijn geweest bij de ijssalon, maar die zochten nooit mensen. En laat mijn dochter dat nu dus als bijbaan hebben.
pi_205347085
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:10:28 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347099
Dus… zoon zit in gr8
Ik ben niet bij de vergadering gewest waarin de feestweek werd besproken. Maar dit gebeurde er daarna.

Ff onder spoiler, het is veel tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap ff niet wat hier is misgegaan. Ik kan het geld prima missen hoor. Maar er zijn misschien ouders die dat niet kunnen. Want school vroeg ook al om 38 euro om de kosten op school te dekken.
Maar. Wb het boekje. Hoezo kom je 95 euro te kort?
Je belt toch eerst de drukker. Je zegt. Ik wil 38 boekjes full color, ingebonden. Wat kost dat?
Dat deel je door het aantal kinderen. En dan vraag je daar geld voor.

Wat betreft de dj.
Leuk dat jij een feest geeft. En superleuk dat je een dj regelt. En ik snap ook wel dat niet een ouder voor alle kosten moet opdraaien. Maar ergens klopt het niet. Dus als die ouder besluit om het zwembad af te huren, moeten we dat ook allemaal mee betalen? Ik mis hier toch een soort overleg vooraf.

Hetzelfde geldt voor het cadeau voor juffen. Dat heb ik de afgelopen jaren altijd geregeld.(Dit is het allereerste jaar dat ik helemaal niks doe, behalve hier klagen). En ik was daar altijd super transparant in. Dit ga ik kopen, dit kost het. Delen door het aantal kinderen, dit moet jullie betalen. Nu wordt er een willekeurig tikkie gevraagd. Terwijl we niet eens weten wat ze gaat kopen.

Lang verhaal kort. Nog 1 week dit gezeik.
Maar was het niet makkelijker om gewoon van tevoren te berekenen welke kosten er gaan zijn. En dit door het aantal kinderen te delen?

Toevallig vroeg van de week een moeder uit mijn eigen klas aan mij of er een groepsapp was voor ouders. Ik zeg, dat moet je niet willen, echt niet.
Dus ik zei nou er is geen groepsapp vanuit school geïnitieerd. Maar het staat jullie ouders vrij om er zelf een op te oprichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 15-07-2022 08:24:23 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:14:19 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_205347107
Oh ja amaranta wat achterlijk.
Ik zou me daar ook kapot aan ergeren.

Gelukkig zijn mijn kinderen nog klein en vragen de klassenmoeders alleen 50 cent voor de wasknijpers en een doos merci :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:14:53 #161
5428 crew  miss_sly
pi_205347110
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 07:11 schreef Adrian4 het volgende:
Opsom O+

Ik heb vooral heel veel bij Bavaria in de fabriek achter de pasteur gezeten O+
Ook het liefst nachtdiensten, want die betaalde goed! Werken tot 6 uur en dan slapen en dan rond 2 uur met vrienden weg naar een zwembad oid.
Een zomer in het centraal laboratorium van Bavaria en een zomer in het lab van Peijnenburg

Ik ben begonnen bij de tuinder in het veld en ik heb ook folders bezorgd
Ik heb ook een jaar bij Peijnenburg gewerkt :D
Niet als bijbaan, maar als receptioniste en telefoniste en op het secretariaat. Was best een leuk bedrijf.

Ik heb maar een bijbaan gehad, een aantal jaar. Onze lokale Spar had een slagerij-afdeling met slager. Daar werkte ik op vrijdagavond en zaterdag de hele dag op de vleeswarenafdeling. Vlees vers snijden. Rookvlees was een crime, corned beef mocht lekker dik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:18:12 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_205347127
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wilden :') echt genieten als je op de versafdeling werkt O+
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:20:42 #163
5428 crew  miss_sly
pi_205347142
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wilden :') echt genieten als je op de versafdeling werkt O+
Dat inderdaad.
Of diezelfde klant die bijna iedere vrijdag, maar niet iedere zodat je het nooit zeker weet, net voor sluitingstijd, als we net de snijmachines al schoongemaakt hadden, toch nog om 19.56 uur kwam en van alles 2,5 ons wilde hebben. Ook de ‘wel echt heel dun’ gesneden rookvlees en superdun gesneden rosbief.
pi_205347143
quote:
En rookvlees extra dun gesneden.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:25:40 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_205347170
Ja ik deed geen vlees maar inderdaad :')
En dan zei ik van "er liggen 56742 verpakkingen vers (vanavond!!) gesneden kaas in de koeling mevrouw. Maar nee, ze moesten nòg verserrrrr ;(
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:27:16 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_205347182
Of die mevrouw die altijd van 10 stukken kaas de cellofaan verpakking open pulkte om "de gatenstructuur" beter te kunnen beoordelen :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:27:36 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347184
Bizar dat er maar aanvullingen blijven komen.

Bij ons is er een Lief&Leed pot waar we allemaal aan het begin van het jaar X in storten en daarmee wordt door de klassemoeders ook een kleinigheidje voor de juffen gekocht aan het eind van het jaar.

Maar tussendoor het hele jaar wordt er bij bepaalde zaken ook wat geregeld, een cadeautje als een kind in het ziekenhuis ligt, of voor de juf die halverwege het jaar een andere groep moest overnemen bijvoorbeeld.
Dit jaar is er ook een cadeautje gekocht voor de leerling die er volgend jaar niet is omdat het gezin op wereldreis gaat.
Maar er is voor zover ik me kan herinneren in die 7 jaar nog nooit om aanvulling gevraagd.

En volgens mij gaat er ¤ 3 per leerling in die pot, dus het is niet zo dat er een enorm bedrag in zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:29:37 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347200
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:27 schreef SQ het volgende:
Of die mevrouw die altijd van 10 stukken kaas de cellofaan verpakking open pulkte om "de gatenstructuur" beter te kunnen beoordelen :')
:o serieus?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:10 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:27 schreef Leandra het volgende:
Bizar dat er maar aanvullingen blijven komen.

Bij ons is er een Lief&Leed pot waar we allemaal aan het begin van het jaar X in storten en daarmee wordt door de klassemoeders ook een kleinigheidje voor de juffen gekocht aan het eind van het jaar.

Maar tussendoor het hele jaar wordt er bij bepaalde zaken ook wat geregeld, een cadeautje als een kind in het ziekenhuis ligt, of voor de juf die halverwege het jaar een andere groep moest overnemen bijvoorbeeld.
Dit jaar is er ook een cadeautje gekocht voor de leerling die er volgend jaar niet is omdat het gezin op wereldreis gaat.
Maar er is voor zover ik me kan herinneren in die 7 jaar nog nooit om aanvulling gevraagd.

En volgens mij gaat er ¤ 3 per leerling in die pot, dus het is niet zo dat er een enorm bedrag in zit.
Maar dat is ook prima geregeld zo toch.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:49 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347209
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar dat is ook prima geregeld zo toch.
Ja, absoluut!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:54 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_205347211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o serieus?!
Jup... mensen zijn raar
disclaimer
pi_205347213
Mijn leukste bijbaan was ook de gene waar ik ben blijven hangen en doorgegroeid en nu nog werk O+

Verder heb ik nog vakantiewerk (alleen in de zomervakantie) gedaan bij de gemeentelijke groenvoorziening. Heerlijk om soms te horen ‘niet te hard werken, anders gaan ze dat straks van ons ook verwachten’ of ‘het ziet er uit dat het zo gaat regenen, kom dan gaan we vast in de keet zitten’ (beetje toepen).

Met een busje heel Nederland door om te balansen (tellen in supermarkten) vooral heel gezellig als je 1,5 uur moet rijden met 9 personen in een busje (en gewoon betaald krijgen, en nog een extra bedrag krijgen voor het eten).

En bonen plukken heb ik ook nog een tijdje gedaan toen ik 13 of 14 was (en ontslagen en het jaar er op weer terug gevraagd :{ ) daar kreeg ik per kilo betaald, dat leverde meestal meer op dan per uur.

En zo nog een paar dingen die ik maar kort gedaan heb of echt stom waren.

Hier trouwens geen klassenapp *O* al kan er volgens mij via ouderportaal wel een bericht naar de hele klas gestuurd worden maar dat is volgens mij maar 1 (of misschien 2) keer gebeurd dat ik weet.

En ook geen potjes of geld bij elkaar gehark. Denk dat we in groep 1/2 misschien een keer een euro hebben moeten betalen voor het een of ander.

Wordt hier qua dat betreft dus gewoon niet zo veel gedaan :@ maar ik voel me ook zeker niet geroepen dat op me te gaan nemen.

[ Bericht 26% gewijzigd door hilliebillie op 15-07-2022 08:37:58 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:33:33 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347224
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Jup... mensen zijn raar
En ik dacht dat een zekere user (niet in deze reeks) al raar was met het los trekken van een dure per stuk verpakte paprika uit de verpakking haalde om hem zo als een goedkopere af te rekenen, en maar niet wilde snappen wat daar niet aan klopte...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:35:06 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_205347238
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
En ik dacht dat een zekere user (niet in deze reeks) al raar was met het los trekken van een dure per stuk verpakte paprika uit de verpakking haalde om hem zo als een goedkopere af te rekenen, en maar niet wilde snappen wat daar niet aan klopte...
Hehehe. Ik heb verhalen gehoord van mensen die de complete schaal met kaasblokjes die er voor de klanten liggen om "gratis te proeven" in een zak mikken en dan stennis gaan lopen schoppen als ze dat niet gratis mee krijgen :')

Mensen :')
disclaimer
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 08:35:11 #175
382129 crew  Donna
pi_205347239
Ik heb ook bij Peijnenburg gewerkt! :9
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:37 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347249
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Hehehe. Ik heb verhalen gehoord van mensen die de complete schaal met kaasblokjes die er voor de klanten liggen om "gratis te proeven" in een zak mikken en dan stennis gaan lopen schoppen als ze dat niet gratis mee krijgen :')

Mensen :')
OMG... hoef je ze niet meer te snijden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:36:53 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_205347252
Maar dan toch niet allemaal in Geldrop neem ik aan? :D
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:41:01 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347271
Ik ben de enige die niet bij Peijnenburg gewerkt heeft?

Komt waarschijnlijk omdat ik (behalve kranten bezorgen) helemaal geen bijbaantje heb gehad :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205347365
Amaranta: net even gelachen om je spoiler. Maar jemig zeg zou er ook km kunnen huilen. Ik prijs me maar weer gelukkig met onze groep ouders.

Gisteren musical van groep 8. Zo leuk! Nu nóg een week. Dat is minder.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:57:38 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205347407
Even denken hoor...

- folders vouwen en lopen
- vakkenvullen bij c1000
- 2 jaar V&D
- een jaartje of 2 bij een kinderkledingzaak O+
- een paar maanden bij papillon
- een project bij de bibliotheek
- gastouder voor 3 kids, van uit school halen tot een uur of 23 's avonds. De middelste daarvan werd onlangs ongeneeslijk ziek en dat is zo intens triest...
- oppas op een kindje van 2 elke vrijdag
- studentenvoorlichter op de uni

en dan vergeet ik zeker weten nog dingen... Absoluut favoriet waren de oppasadressen en de kinderkledingzaak. Allerkutste was de c1000, maar dat kwam door collega's, niet door het werk.

Ik ben aan de laatste werkdag van deze week begonnen. Alleen thuis, de kinderen naar het kdv, man is naar de fysio en gaat dan de grote boodschappen doen en klussen. Ik geniet zo van even geen nieuwe info in m'n hoofd. Heeerlijk! Dus nu eerst maar eens een idiote koffie maken. Ik ga denk ik voor een havermelk-latté macchiato met hazelnootsiroop. Decaf dan wel... zou iets voor de gebarista van Exode zijn _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:57:58 #181
5428 crew  miss_sly
pi_205347409
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:36 schreef SQ het volgende:
Maar dan toch niet allemaal in Geldrop neem ik aan? :D
Dat is de enige, toch?

Behalve dan de Wieger Ketellaper uit Friesland ofzo?

Ik wel in Geldrop in ieder geval :Y

Toen Stefan Peijnenburg net de jonge directeur was.
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:59:21 #182
269689 crew  Viv
pi_205347417
quote:
Dit!! :(

Ik heb een aantal maanden op de kaasafdeling gewerkt en iedere zaterdag kwam dezelfde man langs voor Old Amsterdam in dunne plakjes. Zogenaamd niet voor hemzelf, maar voor zijn vriendin. En de plakjes die stuk gingen bij het snijden weigerde hij. En dan werd het hoofd van de kaasafdeling boos vanwege de verspilling. Hij was namelijk niet in loondienst, maar eigenaar van die afdeling (aparte constructie, ik was wel in loondienst van die supermarkt). Dus iedere keer als die Old Amsterdam-kerel of de eigenaar aan kwam lopen, kreeg ik al de zenuwen. :N

Edit: oh en dit!!
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:25 schreef SQ het volgende:
En dan zei ik van "er liggen 56742 verpakkingen vers (vanavond!!) gesneden kaas in de koeling mevrouw. Maar nee, ze moesten nòg verserrrrr ;(
Meneer de eigenaar wilde de koeling vol hebben liggen, en de klanten wilden het onder hun toezicht gesneden hebben. En die eigenaar maar zeiken over derving. :'(

Blij dat ik na een tijdje een overplaatsing naar een ander filiaal durfde aan te vragen, en voortaan weer als caissière kon werken. :Y

Oh en @amaranta wat vuil dat ze zo expliciet benoemde dat er 5 ouders niet bijgedragen hadden tot dusver. Lekker op het schuldgevoel inspelen zeg. Terwijl het gewoon vrijblijvend leek in het eerste appje daarover. :{

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 15-07-2022 09:11:49 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:00:39 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_205347421
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is de enige, toch?

Behalve dan de Wieger Ketellaper uit Friesland ofzo?

Ik wel in Geldrop in ieder geval :Y

Toen Stefan Peijnenburg net de jonge directeur was.
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries was :D
disclaimer
pi_205347427
Bijbaantjes :Y
Begon als 14 jarige op zaterdag in een dierenwinkel voor fl.27,50 per dag. Veel plezier daar gehad tót er een manager kwam die het verschil niet wist tussen een papagaai en een goudvis en die ik als zaterdaghulpje mede moest inwerken. Ik deed alles daar maar dat vond de nieuwe manager maar niks dus werd ik naar achter gebonjourd om pens ed te snijden. Toen was ik er snel klaar mee :X

Daarna de drogist, ook zaterdag voor fl.27,50 per dag.
Voordat ik mijn schooldiploma haalde gevraagd of ik daar vast kon werken? Neuh, we hebben zat mensen. Prima, ik naar de sigarenwinkel met diploma op zak. Werd de drogist boos want ik kon dáár werken? Jah, doei. Had toch geen plek :?

Later toch weer terug naar de drogist. Ik werkte geen vaste uren maar wanneer het uitkwam. Tot er ééntje 3 weken op vakantie ging en zonder overleg mij haar 3 weken in de maag splitste. Toen heb ik doei gezegd en ben vertrokken.
Bedenk ik me nu. Kreeg toen nog steeds fl.27,50 per dag en was ondertussen 18. Afzetters _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 09:10:04 #185
382129 crew  Donna
pi_205347495
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja ik was verbaasd omdat ik dacht dat Donna toch wel een soort diepfries was :D
Peijenburg Friesland ja. Rij er elke dag langs. Tot in 1997 was het inderdaad Wieger Ketellapper, maar toen zat ik nog op de basisschool. :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:16:58 #186
269689 crew  Viv
pi_205347557
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:10 schreef Donna het volgende:

[..]
Peijenburg Friesland ja.
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!

Wij brachten vroeger iedere zomer 4 weken in Friesland door om te zeilen, heb leuke herinneringen aan die luchtballonnen. Zo veel tegelijk, en zo veel verschillende vormen en kleuren. O+
pi_205347593
Oeh, hier de klassiekers..
Kranten en folders bezorgen. Daarna jaren achter de kassa (normaal 300 gulden in de maand voor 12 uur per week werken). Dat laatste was echt leuk, lekker interactie met mensen (ook die flirtende kerel die met zijn vrouw boodschappen deed op dinsdagavond). Ik kon me daar prima mee vermaken. Ik had meer gedoe met collega's waar ik echt geen klik mee had (ik, verlegen type, vs groepje stoere meiden die graag anderen naar beneden roddelden). Al snel mocht ik ook de infobalie doen (met paracetamol en krasloten etc). De inpandige slijter liet me daar ook helpen. Dat mocht lang niet iedereen van de slijtermeneer, rustig plekje, je eigen plan trekken, fijne klanten. Wat weer niet hielp met die brutale meiden |:(
Echt wel zomers gedraait van 6 weken en dan 40+ uren per week. leuk voor de spaarrekening :D

In mijn studententijd voor losse baantjes, voor een paar dagen via een uitzendbureau. Dat was ook wel fijn, die afwisseling.
pi_205347604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:
Oh ja, jij komt uit Friesland. Dan ken ik het luchtballonnenfestival waar je het gisteren over had!
Oja, daar kwamen we ook nog weleens in de zomer. Nichtje woonde er. Ze vliegt nog steeds boven Friesland rond.
pi_205347609
Ik heb helemaal niet zoveel bijbaantjes gehad. Kreeg achteraf gezien best veel van mijn ouders. En ik ging niet uit en had weinig interesse in dure kleding, dus had verder ook niet zoveel nodig.

- 3 zomers in het grote bedrijf waar mijn vader werkte administratief werk gedaan. Drie weken fulltime werk en dan kon ik weer een jaar vooruit. :') Wel een beetje ongemakkelijk soms om als enige tiener tussen de volwassenen te werken.
- 2,5 jaar in een schoenenwinkel
- 1 dag donateurwerven op straat (nóóit meer :X )
- post sorteren in de kerstperiode (zo'n CHAOS, alsof ze elk jaar weer verrast werden door de hoeveelheid kerstkaarten).
- paar weken bioscoop, was best leuk maar heel matig management. Ze hadden me ingeroosterd tijdens de vakantie, die ik toen ik aangenomen werd al had aangegeven niet te kunnen werken, en toen ik daar iets over zei moest ik het zelf maar oplossen. Ik zat nog in mijn proeftijd dus doeiiii. :W
- koffie en thee verkopen in de trein.
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:25:56 #190
5428 crew  miss_sly
pi_205347628
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
Woonde je daar ook, of ging je daarvoor naar Amerika?
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 09:36:32 #191
382129 crew  Donna
pi_205347702
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Viv het volgende:

[..]

Wij brachten vroeger iedere zomer 4 weken in Friesland door om te zeilen, heb leuke herinneringen aan die luchtballonnen. Zo veel tegelijk, en zo veel verschillende vormen en kleuren. O+
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij. O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 09:39:11 #192
269689 crew  Viv
pi_205347732
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:36 schreef Donna het volgende:

[..]
Jaaa, daar ben ik geboren. Elke zomer op het dak van de schuur ballonnen afkruisen met de ballonkrant er bij. O+
Ik wist niet dat er een ballonnenkrant was! Maar het was altijd tof om te zwaaien vanaf onze boot als ze laag overvlogen, vooral als ze terugzwaaiden. O+
pi_205347778
Maar het allerleukste is wel de tijd geweest dat ik op een kinderboerderij werkte, als soort van vrijwilliger. Ik at en sliep thuis, ging naar school en de rest van de tijd was ik daar O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:46:37 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_205347799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:22 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb helemaal niet zoveel bijbaantjes gehad. Kreeg achteraf gezien best veel van mijn ouders. En ik ging niet uit en had weinig interesse in dure kleding, dus had verder ook niet zoveel nodig.

- 3 zomers in het grote bedrijf waar mijn vader werkte administratief werk gedaan. Drie weken fulltime werk en dan kon ik weer een jaar vooruit. :') Wel een beetje ongemakkelijk soms om als enige tiener tussen de volwassenen te werken.
- 2,5 jaar in een schoenenwinkel
- 1 dag donateurwerven op straat (nóóit meer :X )
- post sorteren in de kerstperiode (zo'n CHAOS, alsof ze elk jaar weer verrast werden door de hoeveelheid kerstkaarten).
- paar weken bioscoop, was best leuk maar heel matig management. Ze hadden me ingeroosterd tijdens de vakantie, die ik toen ik aangenomen werd al had aangegeven niet te kunnen werken, en toen ik daar iets over zei moest ik het zelf maar oplossen. Ik zat nog in mijn proeftijd dus doeiiii. :W
- koffie en thee verkopen in de trein.
Ik vind dat best veel bijbaantjes :P

Even rectificeren: ik kreeg genoeg van mijn ouders, maar ik had gewoon grote wensen, dus ging ik werken. Ik wilde op stap en festivals en concerten en bandshirts, dat betaalden ze niet voor me.

Ik haalde mijn kleding bij de legerdump dus dat waren de kosten niet :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:50:44 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_205347840
Mijn ouders betaalden wél mijn opleiding, en ik kreeg 100 gulden (GULDENNN) in de maand zak- en kleedgeld, én ik kreeg regelmatig een slof shag omdat mijn pa die tax free kon kopen via zijn werk :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:52:30 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205347861
Mijn ouders hebben zes kinderen.. of ja, mijn moeder 6, mijn vader 5. En het was vroeger thuis echt geen vetpot. Dus geen zakgeld ofzo, alleen wat kleedgeld elk kwartaal. Dus elk ijsje met vriendinnetjes na school of een pak (of 3, haha) roze koeken in de pauze waren allemaal voor eigen rekening.

Gelukkig hebben man en ik geen 6 kids en een prima inkomen, dus ik zie mijn kids wel ooit met een bijbaantje, maar niet voor noodzakelijke dingen als een dure bh (ja, met mijn maat zijn die noodzakelijk), goede schoenen of een regenjas ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205347914
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vind dat best veel bijbaantjes :P
Misschien dat het voor mij als weinig voelt omdat bijna niks structureel was, alleen de schoenenwinkel en de railcatering. Verder alles een paar weekjes hier, paar dagen daar. En de eerste structurele was pas toen ik 19 was. Dat voelt toch anders als iemand die al sinds z'n veertiende kranten rondbracht en met zestien ging vakkenvullen.

quote:
Ik wilde op stap en festivals en concerten en bandshirts, dat betaalden ze niet voor me.
Haha ja, die wensen had ik dus niet :D
pi_205348011
Mijn hele werkende leven was 1 grote bijbaan tot ik hier toevallig terechtkwam en ook nog eens een hypotheek moest betalen.

La Place, in de spoelkeuken. Weinig gewerkt, veel lol gehad.
Magazijnwerk technische groothandel, makkelijk verdienen.
Foldertjes rondbrengen, klotewerk!
Tomaatjes sorteren op de veiling, hersenloos kutwerk.
Weeshuis Kaapstad, heel bijzonder.
Projecten aanschrijven om centraal stofzuigsystemen aan te schaffen, SAAI.
Uitkeringen berekenen toenmaljge GAK. Heel gezellig.
Kas/balie medewerkster Abn, zeeeeer saai, maar was huiskantoor alle kroegen in Breda. Dus nooit betalen voor drank.
Uitkeringen berekenen SVB. Daar werkten vreemde mensen.
Teamleider subsidie project Rabo.
Congres ontwikkelaar evenementen bureau. Wat een arrogante collega's!
En de leukste: mijn eigen massagepraktijk. Avonden en weekenden.

Ik hopte echt van baantje naar baantje, had er soms 2 tegelijk. Ben om mijn 18e gaan werken. Werkte eigenlijk zelden fulltime, geen tijd voor. ;)

Ennuh Tink, decaf? Gaat het wel goed?
pi_205348207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat ik m'n kinderen in ga prenten is dat een bijbaan niet alleen geld oplevert maar ook een leerzame ervaring kan zijn. Ik werkte naast m'n studie bijvoorbeeld als onderwijsassistent (24 uur in de week, ik kwam prima rond en deed al aan pensioenopbouw) en daar heb ik wat mijn carrière betreft altijd profijt van gehad.

En als de baan zelf niet leerzaam is, dan kan een bepaalde organisatie goed staan op je cv. Zelf dacht ik totaal niet zo strategisch, want ik heb dat nooit geleerd. Toen ik in sollicitatiecommissies terecht kwam, ontdekte ik pas wat een rijke cv's jonge mensen vaak hebben. Ik deed altijd maar wat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348240
Mijn 15 jarige werkt op een terras in de stad. Zij vindt het leuk want verdient om al haar extra’s te financieren (ze krijgt genoeg van ons maar wil reizen dus spaart). Maar wat leert ze daar veel van! Hard werken, werken voor je geld, maar vooral omgang (en praten!) met veel verschillende mensen. Ik vind het goud. Zeker na 2 jaar binnenzitten. De communicatie skills van de pubers om ons heen zijn er niet beter op geworden.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')