abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205346622
Mijn beste bijbaantje is mijn huidige baan :+
Ik begon er toen ik deeltijd ging studeren en ben er niet meer weggegaan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205346656
Ik weet nog wel wat mijn best betaalde baan ooit was. Toen ik 15 was van een bestand met 3000 adressen overal de postcode bij op moeten zoeken. Klinkt als een rotbaantje, maar ik kreeg 1 gulden per adres en de meeste adressen stonden er zo'n 10 tot 30 keer in, dus dat was één keer opzoeken en daarna copy-paste. In vijf uurtjes was ik klaar en had ik 3000 gulden verdiend. Heb mn toenmalige vriendje een weekend mee genomen naar Disneyland en heb er mijn eerste digitale camera van gekocht (1100 gulden), de rest is naar de spaarrekening gegaan. Nooit meer zo'n goede baan gevonden :'(

Ik ben overigens groot voorstander van kinderen laten werken voor hun geld zodat ze zien dat dat niet uit de lucht komt vallen, maar ik vind wel dat ze echt heel weinig betaald krijgen en daarvoor vaak wel veel vrije tijd in moeten leveren en gezeik terug krijgen. Ik denk dat ik ze dan liever zelf in dienst neem om kutklusjes te doen... Ik weet dat ik als 14-jarige met mijn eerste baantje 130 gulden per maand verdiende voor 4 uurtjes per week (stickeren en bezorgen van tv gidsen, waarvan ik 50% op één plek kwijt kon omdat de zwarte madonna-flat in mijn wijk stond *O*)
pi_205346895
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:
In vijf uurtjes was ik klaar en had ik 3000 gulden verdiend.
:o _O-
pi_205346914
Ik heb maar een bijbaantje gehad…
Mijn bijbaantje begon als hulpje in de keuken bij een verzorgingstehuis en toen via koffiedame naar zorgassisten B gegroeid in 10 jaar tijd.
Het betaalde beter dan mijn leeftijdsgenoten en was ook echt dankbaar werk.

Soms heb ik gewoon spijt dat ik daar weer ben weggegaan. Ondanks dat het soms echt heel hard werken was, had ik minder stress dan dat ik nu soms heb en veel meer waardering.

Maar kom maar door zij instromers… onderwijs is ook echt wel leuk! En de ouders kan je wel handelen, zeker als je zelf ouder bent :)
  vrijdag 15 juli 2022 @ 07:06:14 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_205346932
Mijn bijbaantjes in chronologische volgorde:
C1000 folders bezorgen
Poetsen in de bakkerij van de buren
Media expresse tv gidsen bezorgen
Groot Eindhoven bezorgen
De kaasboer van de lokale Willem Groenwoud
Poetsen bij het poetsbedrijf op school
Bediening bij een restaurant
Hulpkracht bij leen bakker
Hulpkracht bij baby- dump
Telemarketing voor wehkamp :r
Telefonische amtwoordservice

Soms had ik er wel 3 tegelijk trouwens. Ik was dol op geld en mijn ouders gaven me niet zo veel.

Ik denk dat ik ze dan wel allemaal heb.
Meeste lol gehad bij leen bakker. Minste lol bij wehkamp. Man man man :')
disclaimer
pi_205346938
Opsom O+

Ik heb vooral heel veel bij Bavaria in de fabriek achter de pasteur gezeten O+
Ook het liefst nachtdiensten, want die betaalde goed! Werken tot 6 uur en dan slapen en dan rond 2 uur met vrienden weg naar een zwembad oid.
Een zomer in het centraal laboratorium van Bavaria en een zomer in het lab van Peijnenburg

Ik ben begonnen bij de tuinder in het veld en ik heb ook folders bezorgd
  vrijdag 15 juli 2022 @ 07:53:18 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347053
* Rook&Waterschade - winkelmedewerkster
* Koelvers - aan de lopende band (letterlijk en figuurlijk) magnetron maaltijden inpakken
* Praxis - caissière
* Iets bij een louche bedrijf dat vakantiehuisjes verhuurde.

Mijn lievelingsbijbaan zou zijn geweest bij de ijssalon, maar die zochten nooit mensen. En laat mijn dochter dat nu dus als bijbaan hebben.
pi_205347085
Ik heb 3 jaar op een zomerkamp gewerkt in Amerika. Vond ik een tof bijbaantje O+
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:10:28 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347099
Dus… zoon zit in gr8
Ik ben niet bij de vergadering gewest waarin de feestweek werd besproken. Maar dit gebeurde er daarna.

Ff onder spoiler, het is veel tekst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap ff niet wat hier is misgegaan. Ik kan het geld prima missen hoor. Maar er zijn misschien ouders die dat niet kunnen. Want school vroeg ook al om 38 euro om de kosten op school te dekken.
Maar. Wb het boekje. Hoezo kom je 95 euro te kort?
Je belt toch eerst de drukker. Je zegt. Ik wil 38 boekjes full color, ingebonden. Wat kost dat?
Dat deel je door het aantal kinderen. En dan vraag je daar geld voor.

Wat betreft de dj.
Leuk dat jij een feest geeft. En superleuk dat je een dj regelt. En ik snap ook wel dat niet een ouder voor alle kosten moet opdraaien. Maar ergens klopt het niet. Dus als die ouder besluit om het zwembad af te huren, moeten we dat ook allemaal mee betalen? Ik mis hier toch een soort overleg vooraf.

Hetzelfde geldt voor het cadeau voor juffen. Dat heb ik de afgelopen jaren altijd geregeld.(Dit is het allereerste jaar dat ik helemaal niks doe, behalve hier klagen). En ik was daar altijd super transparant in. Dit ga ik kopen, dit kost het. Delen door het aantal kinderen, dit moet jullie betalen. Nu wordt er een willekeurig tikkie gevraagd. Terwijl we niet eens weten wat ze gaat kopen.

Lang verhaal kort. Nog 1 week dit gezeik.
Maar was het niet makkelijker om gewoon van tevoren te berekenen welke kosten er gaan zijn. En dit door het aantal kinderen te delen?

Toevallig vroeg van de week een moeder uit mijn eigen klas aan mij of er een groepsapp was voor ouders. Ik zeg, dat moet je niet willen, echt niet.
Dus ik zei nou er is geen groepsapp vanuit school geïnitieerd. Maar het staat jullie ouders vrij om er zelf een op te oprichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 15-07-2022 08:24:23 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:14:19 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_205347107
Oh ja amaranta wat achterlijk.
Ik zou me daar ook kapot aan ergeren.

Gelukkig zijn mijn kinderen nog klein en vragen de klassenmoeders alleen 50 cent voor de wasknijpers en een doos merci :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:14:53 #161
5428 crew  miss_sly
pi_205347110
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 07:11 schreef Adrian4 het volgende:
Opsom O+

Ik heb vooral heel veel bij Bavaria in de fabriek achter de pasteur gezeten O+
Ook het liefst nachtdiensten, want die betaalde goed! Werken tot 6 uur en dan slapen en dan rond 2 uur met vrienden weg naar een zwembad oid.
Een zomer in het centraal laboratorium van Bavaria en een zomer in het lab van Peijnenburg

Ik ben begonnen bij de tuinder in het veld en ik heb ook folders bezorgd
Ik heb ook een jaar bij Peijnenburg gewerkt :D
Niet als bijbaan, maar als receptioniste en telefoniste en op het secretariaat. Was best een leuk bedrijf.

Ik heb maar een bijbaan gehad, een aantal jaar. Onze lokale Spar had een slagerij-afdeling met slager. Daar werkte ik op vrijdagavond en zaterdag de hele dag op de vleeswarenafdeling. Vlees vers snijden. Rookvlees was een crime, corned beef mocht lekker dik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:18:12 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_205347127
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wilden :') echt genieten als je op de versafdeling werkt O+
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:20:42 #163
5428 crew  miss_sly
pi_205347142
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
Oh ja, de mensen die overjarige brokkelkaas in dunne plakjes wilden :') echt genieten als je op de versafdeling werkt O+
Dat inderdaad.
Of diezelfde klant die bijna iedere vrijdag, maar niet iedere zodat je het nooit zeker weet, net voor sluitingstijd, als we net de snijmachines al schoongemaakt hadden, toch nog om 19.56 uur kwam en van alles 2,5 ons wilde hebben. Ook de ‘wel echt heel dun’ gesneden rookvlees en superdun gesneden rosbief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205347143
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:18 schreef SQ het volgende:
En rookvlees extra dun gesneden.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:25:40 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_205347170
Ja ik deed geen vlees maar inderdaad :')
En dan zei ik van "er liggen 56742 verpakkingen vers (vanavond!!) gesneden kaas in de koeling mevrouw. Maar nee, ze moesten nòg verserrrrr ;(
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:27:16 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_205347182
Of die mevrouw die altijd van 10 stukken kaas de cellofaan verpakking open pulkte om "de gatenstructuur" beter te kunnen beoordelen :')
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:27:36 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347184
Bizar dat er maar aanvullingen blijven komen.

Bij ons is er een Lief&Leed pot waar we allemaal aan het begin van het jaar X in storten en daarmee wordt door de klassemoeders ook een kleinigheidje voor de juffen gekocht aan het eind van het jaar.

Maar tussendoor het hele jaar wordt er bij bepaalde zaken ook wat geregeld, een cadeautje als een kind in het ziekenhuis ligt, of voor de juf die halverwege het jaar een andere groep moest overnemen bijvoorbeeld.
Dit jaar is er ook een cadeautje gekocht voor de leerling die er volgend jaar niet is omdat het gezin op wereldreis gaat.
Maar er is voor zover ik me kan herinneren in die 7 jaar nog nooit om aanvulling gevraagd.

En volgens mij gaat er ¤ 3 per leerling in die pot, dus het is niet zo dat er een enorm bedrag in zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:29:37 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347200
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:27 schreef SQ het volgende:
Of die mevrouw die altijd van 10 stukken kaas de cellofaan verpakking open pulkte om "de gatenstructuur" beter te kunnen beoordelen :')
:o serieus?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:10 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205347204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:27 schreef Leandra het volgende:
Bizar dat er maar aanvullingen blijven komen.

Bij ons is er een Lief&Leed pot waar we allemaal aan het begin van het jaar X in storten en daarmee wordt door de klassemoeders ook een kleinigheidje voor de juffen gekocht aan het eind van het jaar.

Maar tussendoor het hele jaar wordt er bij bepaalde zaken ook wat geregeld, een cadeautje als een kind in het ziekenhuis ligt, of voor de juf die halverwege het jaar een andere groep moest overnemen bijvoorbeeld.
Dit jaar is er ook een cadeautje gekocht voor de leerling die er volgend jaar niet is omdat het gezin op wereldreis gaat.
Maar er is voor zover ik me kan herinneren in die 7 jaar nog nooit om aanvulling gevraagd.

En volgens mij gaat er ¤ 3 per leerling in die pot, dus het is niet zo dat er een enorm bedrag in zit.
Maar dat is ook prima geregeld zo toch.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:49 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347209
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar dat is ook prima geregeld zo toch.
Ja, absoluut!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:30:54 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_205347211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o serieus?!
Jup... mensen zijn raar
disclaimer
pi_205347213
Mijn leukste bijbaan was ook de gene waar ik ben blijven hangen en doorgegroeid en nu nog werk O+

Verder heb ik nog vakantiewerk (alleen in de zomervakantie) gedaan bij de gemeentelijke groenvoorziening. Heerlijk om soms te horen ‘niet te hard werken, anders gaan ze dat straks van ons ook verwachten’ of ‘het ziet er uit dat het zo gaat regenen, kom dan gaan we vast in de keet zitten’ (beetje toepen).

Met een busje heel Nederland door om te balansen (tellen in supermarkten) vooral heel gezellig als je 1,5 uur moet rijden met 9 personen in een busje (en gewoon betaald krijgen, en nog een extra bedrag krijgen voor het eten).

En bonen plukken heb ik ook nog een tijdje gedaan toen ik 13 of 14 was (en ontslagen en het jaar er op weer terug gevraagd :{ ) daar kreeg ik per kilo betaald, dat leverde meestal meer op dan per uur.

En zo nog een paar dingen die ik maar kort gedaan heb of echt stom waren.

Hier trouwens geen klassenapp *O* al kan er volgens mij via ouderportaal wel een bericht naar de hele klas gestuurd worden maar dat is volgens mij maar 1 (of misschien 2) keer gebeurd dat ik weet.

En ook geen potjes of geld bij elkaar gehark. Denk dat we in groep 1/2 misschien een keer een euro hebben moeten betalen voor het een of ander.

Wordt hier qua dat betreft dus gewoon niet zo veel gedaan :@ maar ik voel me ook zeker niet geroepen dat op me te gaan nemen.

[ Bericht 26% gewijzigd door hilliebillie op 15-07-2022 08:37:58 ]
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:33:33 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205347224
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Jup... mensen zijn raar
En ik dacht dat een zekere user (niet in deze reeks) al raar was met het los trekken van een dure per stuk verpakte paprika uit de verpakking haalde om hem zo als een goedkopere af te rekenen, en maar niet wilde snappen wat daar niet aan klopte...
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:35:06 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_205347238
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
En ik dacht dat een zekere user (niet in deze reeks) al raar was met het los trekken van een dure per stuk verpakte paprika uit de verpakking haalde om hem zo als een goedkopere af te rekenen, en maar niet wilde snappen wat daar niet aan klopte...
Hehehe. Ik heb verhalen gehoord van mensen die de complete schaal met kaasblokjes die er voor de klanten liggen om "gratis te proeven" in een zak mikken en dan stennis gaan lopen schoppen als ze dat niet gratis mee krijgen :')

Mensen :')
disclaimer
  Moderator/colorchick vrijdag 15 juli 2022 @ 08:35:11 #175
382129 crew  Donna
pi_205347239
Ik heb ook bij Peijnenburg gewerkt! :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')