En stukjes pinda.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:44 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kort roerbakken met (vega) shoarma, stampen met gekookte aardappelen en afmaken met stukjes kaas
Die kende ik nog niet, heb er wel eens pindasaus doorheen gegooidquote:
Ik zal het vragen aan dr.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:50 schreef SQ het volgende:
Kan jouw veertienjarige dinsdagavond een uurtje trouwens? Krijgt ze ook een ijsje.
Mwah, in de horeca moet je echt werken. Oppassen is 9 van de 10x bij iemand anders tv kijken en hun eten en drinken opmaken, en daar dan ook nog betaald voor krijgen. Plus het is handje contantje dus je krijgt het gewoon netto. Ik kan niet spreken voor de 19-jarigen van nu, maar toen ik 23 was kreeg ik vanaf 8 euro per uur.quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:09 schreef Cathmar het volgende:
Mijn 15 jarige verdient 5,50 per uur in de bediening. Ik denk dat je voor een 19 jarige echt tussen de 8-10 moet gaan zitten. Maar hee vraag het haar. En dag zou ik dan van te voren doen, niet pas als ze binnenkort. Leuk wel, lekker weg.
Wij zijn het oppas tijdperk voorbij
quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:18 schreef SQ het volgende:
Voor tien euro per uur verwacht ik wel serieus entertainment en dat je ook mijn badkamer en keuken nog poetst.
Dat soberso.quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:24 schreef Cathmar het volgende:
Ik betaalde de laatste jaren 10 euro. Maar niet in NL. Spreek het in ieder geval goed af anders is dat zo vervelend.
Voor 25 euro kom ik ook wel een avondje zappen bij jouquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat soberso.
Mijn oppasmeisje kreeg pre corona 3,50, maar die is nu ook wel wat ouder. Zal eens kijken of ze voor 25 euro een avond wil zappen bij me.
Daarentegen is het minimumloon voor een 21-jarige nu ook al het normale minimumloon, en niet meer tot 23 jaar zoals tot een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik schrik ervan hoe weinig het minimumloon is... 3,50 per uur voor een 16 jarige, jemig
Dat kan ook haast niet kloppen, of het moet zwart uitbetaald zijn? Ik kreeg als 16-jarige in de supermarkt 6,37 gulden per uur (dus omgerekend ¤2,89), en dat is 22 (!) jaar geleden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik schrik ervan hoe weinig het minimumloon is... 3,50 per uur voor een 16 jarige, jemig
2022: https://www.werkstudent.nl/minimumloon-en-jeugdloon-2022/quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat kan ook haast niet kloppen, of het moet zwart uitbetaald zijn? Ik kreeg als 16-jarige in de supermarkt 6,37 gulden per uur (dus omgerekend ¤2,89), en dat is 22 (!) jaar geleden.
Zie mijn edit.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
2022: https://www.werkstudent.nl/minimumloon-en-jeugdloon-2022/
2016: https://www.werkstudent.nl/minimumloon-en-jeugdloon-2016/
Tot en met 17 zijn de percentages gelijk gebleven, pas vanaf 18 maken ze grote sprongen omdat het percentage van het minimumloon gewijzigd is door het verlagen van de maximale leeftijd van het jeugdloon.
Ah, dat is dan heel lief geweest van de Super de Boer. Misschien is dat salarisbeleid wel hun ondergang geworden dan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:26 schreef Leandra het volgende:
In 2000 was het minimumloon voor een 16-jarige bij een bedrijf waar een 40-urige werkweek de standaard was overigens ƒ 4,79 per uur ( = ¤ 2,17)
Je verdiende dus ruim boven het minimum.
https://ondernemingsdatab(...)id=NLTABWAR_EU020609
Heb de post nog wat aangevuldquote:Op donderdag 14 juli 2022 18:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, dat is dan heel lief geweest van de Super de Boer. Misschien is dat salarisbeleid wel hun ondergang geworden dan.
Dat blad vind ik sowieso hilarisch altijd, maar ik heb er nooit een oppas uit gekregen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het als kind nooit erg als de oppas kwam als ik ziek was. Ze was zo vertrouwd voor me en ik lag lekker in mijn eigen bed. Maar goed, ik ben ook van mening dat een kind verschillende hechtingsfiguren kan hebben naast ouders.
Overigens halen artsen hun oppassen uit Arts en Auto
Toen ik 16 was was het 3 gulden. Valt dus wel mee.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik werkte toen ook al, maar ik heb echt geen idee meer wat ik toen verdiende.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Toen ik 16 was was het 3 gulden. Valt dus wel mee.
Weinig. Vind t ook wel goed eigenlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik werkte toen ook al, maar ik heb echt geen idee meer wat ik toen verdiende.
Dat is denk ik ook de reden dat de percentages voor 15- tot 17-jarigen nog hetzelfde zijn als toen het jeugdloon nog tot 23 liep.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Weinig. Vind t ook wel goed eigenlijk.
Als ze zestienjarigen hetzelfde zouden betalen als iemand van 23 zouden er veel te veel kinderen geen vervolgopleiding gaan doen.
Dat laatste snap ik. Maar voor 3,50 per uur door weer en wind fietsen, gezeik aan de deur waarom de pizza koud is/te laat is... ik vind dat echt een schijntje.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook de reden dat de percentages voor 15- tot 17-jarigen nog hetzelfde zijn als toen het jeugdloon nog tot 23 liep.
Je wilt voorkomen dat kinderen het interessanter vinden om te werken dan te leren.
Ik bedacht me wel nog dat het een all-in salaris was, dus inclusief vakantiegeld. Dat komt er bij die minimumloonbedragen nog apart bij toch?quote:
Vraag me niet wat ik vorig jaar verdiende, maar ik heb mijn eerste salaris altijd onthouden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik werkte toen ook al, maar ik heb echt geen idee meer wat ik toen verdiende.
Jij bent ook geen 16. Jij hebt een hypotheek, hongerige kindermonden, verzekeringen en een auto. Iemand van zestien hoeft er alleen hippe shirtjes van te kopen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik. Maar voor 3,50 per uur door wind en weer fietsen,... ik vind dat echt een schijntje.
Ja, omdat 3,50 per uur voor jou niets is, voor een 16-jarige wel.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik. Maar voor 3,50 per uur door wind en weer fietsen,... ik vind dat echt een schijntje.
Ja, daar zal het verschil ook wel in zittenquote:Op donderdag 14 juli 2022 20:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij bent ook geen 16. Jij hebt een hypotheek, hongerige kindermonden, verzekeringen en een auto. Iemand van zestien hoeft er alleen hippe shirtjes van te kopen.
Volgens mij was mijn eerste baan iets van ƒ 1.156 bruto per maand, was wel gelijk een fulltime baan trouwens, maar ik was toen net 20.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik bedacht me wel nog dat het een all-in salaris was, dus inclusief vakantiegeld. Dat komt er bij die minimumloonbedragen nog apart bij toch?
[..]
Vraag me niet wat ik vorig jaar verdiende, maar ik heb mijn eerste salaris altijd onthouden.
Correct, de minimumloonbedragen zijn exclusief 8% vakantiegeld.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik bedacht me wel nog dat het een all-in salaris was, dus inclusief vakantiegeld. Dat komt er bij die minimumloonbedragen nog apart bij toch?
Voor de jeugd zit het vakantiegeld in het uurloon als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Correct, de minimumloonbedragen zijn exclusief 8% vakantiegeld.
Dat kan, maar dan kunnen ze dus niet het minimumloon verdienen zoals dat in de lijsten met minimumlonen staat.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:23 schreef lily het volgende:
[..]
Voor de jeugd zit het vakantiegeld in het uurloon als ik me niet vergis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |