abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:56:14 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285271

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
bron

SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:56:47 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285276
Mobiele faal TT :')

'We hebben weer C en dat is prihima' zou het moeten zijn :')
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:58:37 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285285
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Ik was dus gister gaan bowlen. Want het was 34 graden en in de bowlingbaan is airco ;)

Afijn na het bowlen had ik voor het eerst sinds tijden zo'n besefmomentje van, ohja ik heb net mn vingers in bowlingballen gestoken waar tig andere mensen ook met hun vieze geïnfecteerde poepvingers in gezeten hebben.
Dus bij de uitgang zag ik zo'n desfinfecteer flesje staan (ja ze staan er nog). Dus ik van, fuck it, plop plop wat van dat spul over m'n handen.

Was ik even vergeten dat ik nog een net genezend wondje op mijn knokkel had.

AU!
[ afbeelding ]

SPOILER
Zeg Dick, dit is met name toch echt een luchtwegvirus hè, overdracht door contact is vrijwel nul :+

Verder natuurlijk een ultiem gevoel van leven als je die alcohol voelt branden :9~

Veel plezier in het Spaanse _O_
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:05:44 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205285333
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:56 schreef Molo het volgende:
Mobiele faal TT :')

'We hebben weer C en dat is prihima' zou het moeten zijn :')
Nu is het voor de flexibele geest zelf in te vullen. Ook mooi ^O^
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:07:08 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285352
En wat zagen we dik terug in het coronabeleid, bestuur en communicatie?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-den-haag-2-a4135996

Tom Jan _O_
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:16:37 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205285451
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Zeg Dick, dit is met name toch echt een luchtwegvirus hè, overdracht door contact is vrijwel nul :+

Verder natuurlijk een ultiem gevoel van leven als je die alcohol voelt branden :9~

Veel plezier in het Spaanse _O_
I know :) Maar je weet ook hoeveel mensen na het poepen en plassen niet hun handen wassen he :r
Dus meer vandaar ook.

En muchisima gracias. :*
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:20:38 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205285481
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
I know :) Maar je weet ook hoeveel mensen na het poepen en plassen niet hun handen wassen he :r
Dus meer vandaar ook.

En muchisima gracias. :*
Vieze mensen, me gustaaaaa
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 16:34:24 #8
408813 crew  trein2000
pi_205287008
twitter

Laatste “nieuws”, maar oh wat waren we egoïstisch en wouden we oma vermoorden.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 16:46:36 #9
5428 crew  miss_sly
pi_205287197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Ik vind je laatste zin wat jammer.
Maar dat het bepaald niet best is geweest voor de jeugd wordt inderdaad steeds pijnlijker duidelijk. Ik hoop dat er goed op ingezet wordt om dit waar mogelijk aan te pakken.
De middelbare school van mijn dochter zet wel van alles op om de leerlingen te helpen met allerlei zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 16:52:56 #10
408813 crew  trein2000
pi_205287294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind je laatste zin wat jammer.
Maar dat het bepaald niet best is geweest voor de jeugd wordt inderdaad steeds pijnlijker duidelijk. Ik hoop dat er goed op ingezet wordt om dit waar mogelijk aan te pakken.
De middelbare school van mijn dochter zet wel van alles op om de leerlingen te helpen met allerlei zaken.
Ik vind het helemaal niet jammer. Er waren er velen die dit van verre aan zagen komen, omdat ze de ogen open hielden en zich niet blindstaarden op papieren werkelijkheden. Alleen die kregen de meest heftige verwijten om de oren.

En nu de realiteit ook de papieren werkelijkheid binnensijpelt is het “jammer”? Daag.
zie email 27 oktober
Bunq - bank of the freeZoek je mobiel op gsmwebAliExpress - die hebben ALLES!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:05:14 #11
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205287519
Voor mij is het wel voorlopig daag corona. Nu nog even genieten en in het najaar gaat het circus weer beginnen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 17:19:08 #12
5428 crew  miss_sly
pi_205287696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind het helemaal niet jammer. Er waren er velen die dit van verre aan zagen komen, omdat ze de ogen open hielden en zich niet blindstaarden op papieren werkelijkheden. Alleen die kregen de meest heftige verwijten om de oren.

En nu de realiteit ook de papieren werkelijkheid binnensijpelt is het “jammer”? Daag.
Zeker zaten er mensen tussen die zo dachten. Maar het algemeen sentiment was niet dat je anders ‘oma wilde vermoorden’. Wel veel mensen die dachten dat het op dat moment het beste was om te doen.

Er waren mensen die van alles aan zagen komen. Sommige dingen kwamen uit, sommige niet. Het is verder geen wedstrijd ofzo.

Het is vooral ernstig dat het zo is en dus van belang dat we dit voor onze jeugd goed oppakken.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:21:54 #13
278875 DDDDDaaf
pi_205287736
quote:
[ twitter ]

Het leven van kinderen, die nog een heel leven voor de boeg hebben en bovendien de financiële puinhoop als gevolg van de coronacrisis mogen oplossen, opofferen om dat van mensen, die vaak nog hooguit tien jaar te leven hadden, te "redden". ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 17:23:37 #14
408813 crew  trein2000
pi_205287764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker zaten er mensen tussen die zo dachten. Maar het algemeen sentiment was niet dat je anders ‘oma wilde vermoorden’. Wel veel mensen die dachten dat het op dat moment het beste was om te doen.

Er waren mensen die van alles aan zagen komen. Sommige dingen kwamen uit, sommige niet. Het is verder geen wedstrijd ofzo.

Het is vooral ernstig dat het zo is en dus van belang dat we dit voor onze jeugd goed oppakken.
Maar met die argumentatie heb ik nooit moeite gehad. Je kunt zaken anders wegen. Alleen er waren er velen die alles wegredeneren wat ze niet uitkwam om vervolgens eens lekker uit te halen. Dat bevalt en beviel me niet.
zie email 27 oktober
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:24:28 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205287776
quote:
[ twitter ]

Die kinderen moeten niet zo zeuren. In Jemen kunnen ze helemaal niet naar school.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:25:29 #16
346939 Janneke141
pi_205287794
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:19 schreef miss_sly het volgende:
En dat Ernst het niet in zijn botte hoofd haalt om dit nog een keer te gaan doen. En ook niet een beetje.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 17:29:46 #17
5428 crew  miss_sly
pi_205287877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar met die argumentatie heb ik nooit moeite gehad. Je kunt zaken anders wegen. Alleen er waren er velen die alles wegredeneren wat ze niet uitkwam om vervolgens eens lekker uit te halen. Dat bevalt en beviel me niet.
Dat ben ik ook met je eens. Maar in hoeverre is het zinvol om dan zo’n bericht met die laatste opmerking te plaatsen? Die mensen waren er, maar dat was echt niet de meerderheid.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 17:30:48 #18
5428 crew  miss_sly
pi_205287901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dat Ernst het niet in zijn botte hoofd haalt om dit nog een keer te gaan doen. En ook niet een beetje.
Eens. Ik denk dat duidelijk is dat scholen, onderwijs sowieso gewoon door moet gaan. Dat is een dure les die geleerd is.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:32:49 #19
346939 Janneke141
pi_205287932
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ben ik ook met je eens. Maar in hoeverre is het zinvol om dan zo’n bericht met die laatste opmerking te plaatsen? Die mensen waren er, maar dat was echt niet de meerderheid.
Ze waren echter wel beslissingsbevoegd.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 17:36:29 #20
5428 crew  miss_sly
pi_205288008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze waren echter wel beslissingsbevoegd.
Je bedoelt Hugo? Die heeft dat niet zo gezegd. En ja, ik herinner me de opmerking over dat opa’s en oma’s dan ziek worden, maar hij heeft niet gezegd dat je dan oma vermoordt.

Dat Hugo geblunderd heeft op veel terreinen, is toch duidelijk? Hij zit er niet meer. De samenleving zit er anders in. De situatie is anders. Er is meer duidelijk over de gevolgen. En er is ook gezegd dat men vindt dat scholen open moeten blijven. Ik ga ervan uit dat ze dat dus ook zullen doen.
Bunq - bank of the freeSpeel mee met Lucky Day en win!ANWB Verzekeringen
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:41:59 #21
346939 Janneke141
pi_205288071
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je bedoelt Hugo? Die heeft dat niet zo gezegd. En ja, ik herinner me de opmerking over dat opa’s en oma’s dan ziek worden, maar hij heeft niet gezegd dat je dan oma vermoordt.

Dat Hugo geblunderd heeft op veel terreinen, is toch duidelijk? Hij zit er niet meer. De samenleving zit er anders in. De situatie is anders. Er is meer duidelijk over de gevolgen. En er is ook gezegd dat men vindt dat scholen open moeten blijven. Ik ga ervan uit dat ze dat dus ook zullen doen.
Oh, ik doelde niet specifiek op de dode-oma-retoriek, maar op de besluitvorming rond de scholen in het algemeen. Een zeer klein clubje mensen heeft, tegen alle waarschuwingen van de experts in het veld in, een enorme schade veroorzaakt in een generatie omdat het redden van een andere generatie prioriteit kreeg. Die waren bepaald niet in de meerderheid, maar wel in de positie om hun zin door te drijven.

Overigens: Hugo heeft in nota bene het Jeugdjournaal wel degelijk gehint op het risico van het overlijden van grootouders als kinderen schouder aan schouder in het klaslokaal blijven zitten. Maar Hugo is een idioot, dat wisten we al, dus die discussie hoeven we niet noodzakelijk opnieuw te voeren.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:49:25 #22
34114 vipergts
pi_205288154
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het leven van kinderen, die nog een heel leven voor de boeg hebben en bovendien de financiële puinhoop als gevolg van de coronacrisis mogen oplossen, opofferen om dat van mensen, die vaak nog hooguit tien jaar te leven hadden, te "redden". ^O^
Aan de andere kant mensen die nog maar 10 jaar te leven hebben, wat is dan de volgende grens 15 jaar. Dan kunnen we beter het beste er van maken en tijd en middelen besteden om die achterstanden in te halen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 9 juli 2022 @ 17:50:04 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205288166
Er was al vroeg duidelijk dat de groep die het minste last van covid, de grootste offers moest brengen die hun hele leven nog gevolg zouden hebben.
Zo werd bepaald door de beslissende pipo's

Er mocht niet gereflecteerd worden tussendoor, dat zou achteraf gebeuren, en men moest er maar vertrouwen in hebben

Analyses, logisch nadenken en data deden ondanks duidelijke nadelen voor jeugd ten opzichte van amper nut, het besluit/de besluiten niet veranderen

Het is walgelijk en zeker niet ons overkomen of met de beste intenties. Lazer lekker een eind op met je 'dat is niet letterlijk gezegd' onzin retoriek. Je zag en ziet toch wat er gebeurd is?
Ok, nee, dat zagen sommige mensen idd niet, dat is waar.
Lekker je ogen vol schijt blijven wrijven met je roze bril op

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 09-07-2022 18:13:26 ]
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 17:58:34 #24
5428 crew  miss_sly
pi_205288273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, ik doelde niet specifiek op de dode-oma-retoriek, maar op de besluitvorming rond de scholen in het algemeen. Een zeer klein clubje mensen heeft, tegen alle waarschuwingen van de experts in het veld in, een enorme schade veroorzaakt in een generatie omdat het redden van een andere generatie prioriteit kreeg. Die waren bepaald niet in de meerderheid, maar wel in de positie om hun zin door te drijven.

Overigens: Hugo heeft in nota bene het Jeugdjournaal wel degelijk gehint op het risico van het overlijden van grootouders als kinderen schouder aan schouder in het klaslokaal blijven zitten. Maar Hugo is een idioot, dat wisten we al, dus die discussie hoeven we niet noodzakelijk opnieuw te voeren.
Wie waren niet in de meerderheid maar wel in de positie om hun zin door te drijven?

Er zijn zeker geluiden geweest dat het niet goed zou zijn, maar ik denk dat ook die experts niet door hadden hoeveel schade het zou kunnen aanrichten. Zeker niet in de eerste lockdown.

Er zijn te weinig lessen geleerd tijdens die twee jaar en dus werden fouten herhaald. Zoals de scholensluitingen, naar mijn mening. Dus ik hoop dat nu we uit die vaart van maatregelen van de vorige twee jaar zijn, het nu toch anders aangepakt zal worden als er een aanpak nodig gaat zijn. Ik denk ook dat er veel mensen nu anders in staan. Ik merk dat aan mezelf ook en best wel wat mensen in mijn omgeving. Maar er zijn ook nog veel mensen die vinden dat het allemaal goed is gedaan en het desnoods maar weer zo aangepakt moet worden. Ik hoop dat dat toch niet zo zal zijn.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 18:49:23 #25
-1 #ANONIEM
pi_205288789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Al hoop ik niet dat dat betekent dat we naar een ''we gaan de scholen koste wat kost open houden, maar dan moeten we andere zaken gaan opofferen'' situatie gaan krijgen in het najaar/de winter.

Het spreekt voor zich dat het onderwijs enorm belangrijk is, maar het is ook niet bepaald goed als ze dan maar andere sectoren weer gaan sluiten, of gaan raken met micro manage maatregelen.

Let op vaccinaties voor de risico groepen en mensen die het willen; wees niet te trots om hulp af te slaan van prive klinieken en dergelijke; verder moeten we echt naar acceptatie gaan. Kunnen niet bezig blijven. Hou alles gewoon open.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:18:06 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205289101
Ik ken Ernst niet als micromanager en zo staat hij ook niet bekend. Wel als controlfreak die uiteindelijk dan wel een grote knoop durft door te hakken.
Maar ja, politiek knijpt je ziel en verstand eruit dus hopelijk blijft er wat van zijn eigenheid over
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 19:23:13 #27
236264 crew  capricia
pi_205289140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wie waren niet in de meerderheid maar wel in de positie om hun zin door te drijven?

Er zijn zeker geluiden geweest dat het niet goed zou zijn, maar ik denk dat ook die experts niet door hadden hoeveel schade het zou kunnen aanrichten. Zeker niet in de eerste lockdown.

Er zijn te weinig lessen geleerd tijdens die twee jaar en dus werden fouten herhaald. Zoals de scholensluitingen, naar mijn mening. Dus ik hoop dat nu we uit die vaart van maatregelen van de vorige twee jaar zijn, het nu toch anders aangepakt zal worden als er een aanpak nodig gaat zijn. Ik denk ook dat er veel mensen nu anders in staan. Ik merk dat aan mezelf ook en best wel wat mensen in mijn omgeving. Maar er zijn ook nog veel mensen die vinden dat het allemaal goed is gedaan en het desnoods maar weer zo aangepakt moet worden. Ik hoop dat dat toch niet zo zal zijn.
Ach. Ik zag Rutte snipverkouden met of zonder corona een persconferentie geven een paar dagen geleden.
Het 'Blijf thuis als je klachten hebt' doet er kennelijk niet meer toe. Het credo is nu: leef alsof het je laatste dag is. :muziek:

Overigens verwacht ik weinig diepgang van de parlementaire enquête corona. Gezien de mensen die zich opgegeven hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:25:17 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205289155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach. Ik zag Rutte snipverkouden met of zonder corona een persconferentie geven een paar dagen geleden.
Het 'Blijf thuis als je klachten hebt' doet er kennelijk niet meer toe. Het credo is nu: leef alsof het je laatste dag is. :muziek:

Overigens verwacht ik weinig diepgang van de parlementaire enquête corona. Gezien de mensen die zich opgegeven hebben.
Waar is dat te lezen?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:26:29 #29
346939 Janneke141
pi_205289164
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is dat te lezen?
quote:
Arib (PvdA) voorzitter
Ellian (VVD) ondervoorzitter
Omtzigt
Maeijer (PVV)
Van Haga
Palland (CDA)
Van Beukering-Huijbregts (D66)
Van Houwelingen (FvD)
Pouw-Verweij (JA21)
Oordeel zelf.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:33:22 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205289217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Oordeel zelf.
Arib is een goeie wel
Omtzigt ook, maar die wordt toch niet serieus genomen
Knab - Jouw online bankVodafone aanbiedingenVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 19:33:31 #31
236264 crew  capricia
pi_205289220
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
Oordeel zelf.
Ik verwacht veel popcorn, weinig diepgang.
Maar laat me graag verrassen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 19:43:49 #32
346939 Janneke141
pi_205289283
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Arib is een goeie wel
Omtzigt ook, maar die wordt toch niet serieus genomen
Ja, inderdaad. We hebben Arib en Omtzigt, drie backbenchers van de coalitiepartijen en vier wappies. Dus ik kan weinig anders dan me aansluiten bij @capricia.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 19:46:27 #33
408813 crew  trein2000
pi_205289305
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. We hebben Arib en Omtzigt, drie backbenchers van de coalitiepartijen en vier wappies. Dus ik kan weinig anders dan me aansluiten bij @:capricia.
Waarbij Arib ook nog hoofdrolspeler is op bepaalde dossiers en dus ook nog klem kan komen te zitten. Dit wordt niets.

Hugo en Mark hebben vast staan juichen toen de samenstelling bekend werd.
zie email 27 oktober
  zaterdag 9 juli 2022 @ 20:06:46 #34
480553 Kickinalfa
pi_205289493
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eigenlijk weten we helemaal niet of er meerderheid voor of tegen het sluiten van de scholen was.
Geluiden voor werden benoemd, geluiden tegen werden sporadisch genoemd, protesteren was onmogelijk voor de burger en de keuze werd uiteindelijk gemaakt door OMT op basis van een natte vinger voorspelling.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:12:44 #35
236264 crew  capricia
pi_205289532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eigenlijk weten we helemaal niet of er meerderheid voor of tegen het sluiten van de scholen was.
Geluiden voor werden benoemd, geluiden tegen werden sporadisch genoemd, protesteren was onmogelijk voor de burger en de keuze werd uiteindelijk gemaakt door OMT op basis van een natte vinger voorspelling.
En dan heb je nog die eerste sluiting. Die kwam niet direct bij de regering vandaan. Dat waren de mensen zelf die hun kind thuis hielden. En scholen die dicht gingen op eigen verzoek.

De Tweede Kamer heeft bijv op 12 maart 2020 nog een motie aangenomen om ouders die gezonde kinderen niet naar school lieten gaan, niet te beboeten. Want velen werden al thuisgehouden. ('Rutte verdedigde de kabinetsbeslissing om scholen open te laten, met het argument dat sluiting van scholen ertoe zou leiden dat noodzakelijk (zorg)personeel niet aan het werk zou kunnen.' van wiki).

De zondag erna, 15 maart, werd officieel afgekondigd dat de scholen zouden sluiten.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 09-07-2022 20:22:44 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 20:27:44 #36
480553 Kickinalfa
pi_205289646
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je nog die eerste sluiting. Die kwam niet direct bij de regering vandaan. Dat waren de mensen zelf die hun kind thuis hielden. En scholen die dicht gingen op eigen verzoek.

De Tweede Kamer heeft bijv op 12 maart 2020 nog een motie aangenomen om ouders die gezonde kinderen niet naar school lieten gaan, niet te beboeten. Want velen werden al thuisgehouden. ('Rutte verdedigde de kabinetsbeslissing om scholen open te laten, met het argument dat sluiting van scholen ertoe zou leiden dat noodzakelijk (zorg)personeel niet aan het werk zou kunnen.' van wiki).

De zondag erna, 15 maart, werd officieel afgekondigd dat de scholen zouden sluiten.
Die eerste sluiting was inderdaad erg vreemd, daar speelden allerlei belangen en invalshoeken.
Gezien de onbekendheid met het virus/maatschappelijke invloeden is naar mijn mening de periode maart - mei 2020 prima gehandeld.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 20:29:59 #37
408813 crew  trein2000
pi_205289670
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:12 schreef capricia het volgende:
Rutte verdedigde de kabinetsbeslissing om scholen open te laten, met het argument dat sluiting van scholen ertoe zou leiden dat noodzakelijk (zorg)personeel niet aan het werk zou kunnen
Achteraf hadden we hier al groot alarm moeten slaan natuurlijk.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:31:53 #38
236264 crew  capricia
pi_205289692
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Achteraf hadden we hier al groot alarm moeten slaan natuurlijk.
En drie dagen later gingen ze alsnog per decreet dicht. Sta je dan met je argument.. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 20:32:37 #39
408813 crew  trein2000
pi_205289702
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En drie dagen later gingen ze alsnog per decreet dicht. Sta je dan met je argument.. :')
Maar het is natuurlijk ook gewoon een heel raar argument. Staat veiligheid en de zorg voor zij die niet voor zichzelf kunnen zorgen (kerntaak overheid!) nou voorop of niet?
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:33:40 #40
236264 crew  capricia
pi_205289716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Die eerste sluiting was inderdaad erg vreemd, daar speelden allerlei belangen en invalshoeken.
Gezien de onbekendheid met het virus/maatschappelijke invloeden is naar mijn mening de periode maart - mei 2020 prima gehandeld.
Vind ik ook.
En vooral de onbekendheid met het virus maakte dat de maatschappij zelf haar kinderen thuis begon te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
AliExpress - die hebben ALLES!Hoesjes? Casetify!AliExpress - die hebben ALLES!
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:35:07 #41
236264 crew  capricia
pi_205289736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het is natuurlijk ook gewoon een heel raar argument. Staat veiligheid en de zorg voor zij die niet voor zichzelf kunnen zorgen (kerntaak overheid!) nou voorop of niet?
De tussenoplossing was dat kinderen van zorgmedewerkers (en andere onmisbaren) alsnog opgevangen werden op de gesloten scholen en BSO 's.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:35:50 #42
236264 crew  capricia
pi_205289745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat staat het niet. Toen niet, en nu nog steeds niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 20:47:58 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205289882
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind ik ook.
En vooral de onbekendheid met het virus maakte dat de maatschappij zelf haar kinderen thuis begon te houden.
De eerste lockdown ja. De tweede en derde schoolsluiting absoluut niet
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 20:58:04 #44
236264 crew  capricia
pi_205290001
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:47 schreef Molo het volgende:

[..]
De eerste lockdown ja. De tweede en derde schoolsluiting absoluut niet
Eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 21:45:38 #45
353733 Spablauw214
pi_205290970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 20:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Vanaf de eerste uitbraak tot en met de zomer van 2020 was het beleid eigenlijk prima. Iedereen deed mee en de aanpak was gestoeld op vertrouwen en gezond verstand. Nederland was daar toen echt uniek in, wij hebben nooit strenge lockdowns gehad waarbij niemand de straat op mocht zoals in Zuid-Europa.

Toen de 2e golf kwam opzetten is ineens de switch gemaakt naar top-down repressief beleid. Ze hebben de facto de besluitvorming aan het OMT overgelaten (vrijwel alle adviezen zijn 1:1 overgenomen enkele uitzonderingen daargelaten) en alle nevenschade genegeerd dan wel voor lief genomen. Maar dat riepen we dan ook al 1,5 jaar.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 21:48:01 #46
353733 Spablauw214
pi_205291013
Waar ze imo wel steken hebben laten vallen is de communicatie. Er had vanaf dag 1 gecommuniceerd moeten worden dat dit een zaak van de lange adem zou worden (dus meer in jaren denken dan in maanden) met een set maatregelen die langere tijd vol te houden was geweest, zeg maar zoals Zweden deed.

Nu dacht vrijwel iedereen dat het met 2-3 maandjes wel einde oefening zou zijn en alles weer normaal zou worden.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 21:52:32 #47
236264 crew  capricia
pi_205291112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vanaf de eerste uitbraak tot en met de zomer van 2020 was het beleid eigenlijk prima. Iedereen deed mee en de aanpak was gestoeld op vertrouwen en gezond verstand. Nederland was daar toen echt uniek in, wij hebben nooit strenge lockdowns gehad waarbij niemand de straat op mocht zoals in Zuid-Europa.

Toen de 2e golf kwam opzetten is ineens de switch gemaakt naar top-down repressief beleid. Ze hebben de facto de besluitvorming aan het OMT overgelaten (vrijwel alle adviezen zijn 1:1 overgenomen enkele uitzonderingen daargelaten) en alle nevenschade genegeerd dan wel voor lief genomen. Maar dat riepen we dan ook al 1,5 jaar.
22 augustus 2020 bruiloft Grapperhaus.
Waarbij hij alle corona-maatregelen aan zijn laars lapte.
Vanaf toen waren de maatregelen niet meer houdbaar.
Overigens gingen de corona-boetes toen wel snel van 390 euro (incl strafblad- ook voor Grapperhaus) naar 90 euro (geen strafblad).

Achteraf ben ik het met @trein2000 eens: die vond dat Grapperhaus gewoon had moeten aftreden. Omdat anders de geloofwaardigheid door het putje zou gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 21:57:05 #48
408813 crew  trein2000
pi_205291193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Overigens gingen de corona-boetes toen wel snel van 390 euro (incl strafblad- ook voor Grapperhaus) naar 90 euro (geen strafblad).

Achteraf ben ik het met @:trein2000 eens: die vond dat Grapperhaus gewoon had moeten aftreden. Omdat anders de geloofwaardigheid door het putje zou gaan.
Ook dat kon je zien aankomen ja.
zie email 27 oktober
  zaterdag 9 juli 2022 @ 21:58:06 #49
480553 Kickinalfa
pi_205291213
Oh ja dat hadden we ook nog.
Kun je nagaan als die foto's niet waren gelekt, dan was er gewoon vastgehouden aan de 390 eur en een strafblad.

Dat er eigenlijk überhaupt geen tegengeluid was maar dat het geaccepteerd is dat je een strafblad zou krijgen als je niet met 3 maar 4 man het park liep te checken.
Of om 20:05 thuis was met de avondklok.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 22:02:36 #50
236264 crew  capricia
pi_205291295
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:58 schreef Kickinalfa het volgende:
Oh ja dat hadden we ook nog.
Kun je nagaan als die foto's niet waren gelekt, dan was er gewoon vastgehouden aan de 390 eur en een strafblad.

Dat er eigenlijk überhaupt geen tegengeluid was maar dat het geaccepteerd is dat je een strafblad zou krijgen als je niet met 3 maar 4 man het park liep te checken.
Of om 20:05 thuis was met de avondklok.
De avondklok was wéér later. Die ging voor 'maar' 90 euro. :D Dus geen strafblad.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 09-07-2022 22:08:21 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
Zoek je mobiel op gsmwebANWB VerzekeringenVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 22:08:52 #51
236264 crew  capricia
pi_205291406
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook dat kon je zien aankomen ja.
Ik wilde je 2 jaar na dato toch nog even gelijk geven. :D _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:11:10 #52
480553 Kickinalfa
pi_205291441
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]
De avondklok was wéér later. Die ging voor 'maar' 90 euro. :D Dus geen strafblad.

True, maar als die 390+strafblad niet was gereduceerd had de avondklok gewoon dezelfde boete gehad.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 22:17:19 #53
408813 crew  trein2000
pi_205291594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
True, maar als die 390+strafblad niet was gereduceerd had de avondklok gewoon dezelfde boete gehad.
Ja hoor. Alhoewel je ook al wel zag dat rechters hem gewoon niet oplegden maar hem zelf al verlaagden naar onder die 100 euro.
zie email 27 oktober
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:21:28 #54
458283 ipa84
pi_205291664
quote:
[ twitter ]

Tja ik sta hier niet van te kijken eigenlijk. Zat mensen ook die hier voor gewaarschuwd hadden. Leuk plaatje nog om te zien hoeveel schade is veroorzaakt in verschillende landen.

Ik hoop dat er heel wat mensen langzaam gaan denken over alle schade die ze hebben aangericht. Waarschijnlijk meer dan het virus ooit kon aanrichten.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:35:29 #55
78680 Nielsch
FTRTTS
pi_205291877
Haha wtf Centaurus komt eraan. Gevaarlijk dan de Carnotaurus.
PWBF
  zaterdag 9 juli 2022 @ 22:53:47 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205292265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:35 schreef Nielsch het volgende:
Moeten we weer de loopgraven in?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 juli 2022 @ 23:02:12 #57
408813 crew  trein2000
pi_205292417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja ik sta hier niet van te kijken eigenlijk. Zat mensen ook die hier voor gewaarschuwd hadden. Leuk plaatje nog om te zien hoeveel schade is veroorzaakt in verschillende landen.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat er heel wat mensen langzaam gaan denken over alle schade die ze hebben aangericht. Waarschijnlijk meer dan het virus ooit kon aanrichten.
Beetje een raar kaartje. Wat is de bron?
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 23:03:35 #58
236264 crew  capricia
pi_205292440
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Moeten we weer de loopgraven in?
Dat ding verspreidt zich zo snel, dat er geen maatregel tegen opgewassen is.
Centaurus klinkt toch ook gewoon als een eindbazen-variant. :D

[ Bericht 36% gewijzigd door capricia op 09-07-2022 23:09:07 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 23:46:18 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205292941
.... en dat is Cut ... laat de waanzin maar weer over het land heenkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 10 juli 2022 @ 00:15:22 #60
401987 ludovico
pi_205293197
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Dat wordt nooit erkent...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlHoesjes? Casetify!Bunq - bank of the free
  zondag 10 juli 2022 @ 00:22:10 #61
458283 ipa84
pi_205293266
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beetje een raar kaartje. Wat is de bron?
twitter

Kaartje is van Unesco.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:25:51 #62
236264 crew  capricia
pi_205293297
Ik vind het altijd een beetje lastig met die kaartjes. Ook bijv dat wij een héél strenge lockdown gehad hebben enzo. Terwijl je nog van alles mocht, maar bepaalde zaken ontraden werden.
Tja.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 00:27:55 #63
458283 ipa84
pi_205293314
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
Ik vind het altijd een beetje lastig met die kaartjes. Ook bijv dat wij een héél strenge lockdown gehad hebben enzo. Terwijl je nog van alles mocht, maar bepaalde zaken ontraden werden.
Tja.
Het verschil tussen een open en gesloten school is vrij duidelijk lijkt me. Want dat gebruiken ze aangezien veel landen die er tussen staan wel online les hebben gegeven maar dat is gewoon voor veel kinderen niet echt super.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:28:13 #64
408813 crew  trein2000
pi_205293320
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
Tja.
Het begint al bij definities, wat is een schoolclosure? Basisschool? Middelbare? Alleen open voor kwetsbaren? Bepaalde groen wel bepaalde niet? Halve klassen? Mondkapjes? Alleen les in de school?

Je kunt de werkelijkheid niet in een kaartje vatten.
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 00:28:46 #65
401987 ludovico
pi_205293327
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het begint al bij definities, wat is een schoolclosure? Basisschool? Middelbare? Alleen open voor kwetsbaren? Bepaalde groen wel bepaalde niet? Halve klassen? Mondkapjes? Alleen les in de school?

Je kunt de werkelijkheid niet perfect in een kaartje vatten.
Fixed that for ya.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:29:24 #66
408813 crew  trein2000
pi_205293335
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het verschil tussen een open en gesloten school is vrij duidelijk lijkt me. Want dat gebruiken ze aangezien veel landen die er tussen staan wel online les hebben gegeven maar dat is gewoon voor veel kinderen niet echt super.
Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet. Als jij de helft van de tijd mag komen, is de school dan open of dicht? Als jij alleen maar theorievakken mag volgen terwijl een significant deel van je opleiding praktijk is, wat dan?

En zo kan ik nog tig grijstinten verzinnen.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:32:17 #67
236264 crew  capricia
pi_205293367
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt de werkelijkheid niet in een kaartje vatten.
Ja dit dus.
Begrijp dat voortgezet onderwijs en hoger veel meer online les heeft moeten volgen dan bij basisonderwijs het geval was. En de kinderen van noodzakelijke beroepen, die gingen sws naar school.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:34:22 #68
236264 crew  capricia
pi_205293388
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Open voor wie?
Ieder gezin met een ouder in bepaalde sectoren, daarvan kon het kind gewoon naar de basisschool.
Mijn ervaring is dat daar op het einde zoveel gebruik van gemaakt werd, dat die hele 'sluiting' compleet onzinnig werd.

Oh. En de kinderen zijn ook nog om de dag naar school gegaan.
Half open/ half dicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 00:35:21 #69
458283 ipa84
pi_205293398
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo duidelijk vind ik dat helemaal niet. Als jij de helft van de tijd mag komen, is de school dan open of dicht? Als jij alleen maar theorievakken mag volgen terwijl een significant deel van je opleiding praktijk is, wat dan?

En zo kan ik nog tig grijstinten verzinnen.
Zweden staat er ook tussen en die hebben alleen de basisscholen open gehouden. Voortgezet onderwijs was daar ook tijdelijk online. Dus ik neem aan dat ze zowel voortgezet onderwijs als basis scholen genomen hebben.
  zondag 10 juli 2022 @ 00:36:44 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205293405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 17:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hou toch op. Ga die persco terug kijken en ook het speciale jeugddingetje wat hij deed.

De implicatie alleen al die hugo deed, was genoeg. 'ga jij naar school, gaan je geliefde opa en oma er aan'

Met zijn woorden had je niet heel veel fantasie meer nodig. En het gore is, hij wist precies wat hij deed, de vieze schoft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  zondag 10 juli 2022 @ 00:40:51 #71
458283 ipa84
pi_205293435
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Open voor wie?
Ieder gezin met een ouder in bepaalde sectoren, daarvan kon het kind gewoon naar de basisschool.
Mijn ervaring is dat daar op het einde zoveel gebruik van gemaakt werd, dat die hele 'sluiting' compleet onzinnig werd.

Oh. En de kinderen zijn ook nog om de dag naar school gegaan.
Half open/ half dicht.
Die uitzonderingen zullen ze wel niet meegenomen hebben. Wees blij dat het in Nederland dus blijkbaar mee zal vallen. Ik denk dat ze gewoon gekeken hebben is het onderwijs voor alle kinderen open of niet. Halve dagen is allemaal leuk maar is natuurlijk ook geen volledig onderwijs.

Maar goed uiteindelijk kunnen we lang of kort over discussiëren maar de schade die er door ontstaan is gewoon groot en heeft waarschijnlijk niet veel bijgedragen aan het bestrijden van de pandemie.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 00:41:15 #72
236264 crew  capricia
pi_205293438
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zweden staat er ook tussen en die hebben alleen de basisscholen open gehouden. Voortgezet onderwijs was daar ook tijdelijk online. Dus ik neem aan dat ze zowel voortgezet onderwijs als basis scholen genomen hebben.
Het is sws lastig. Zo'n kaartje.
Ik neem even Italië als voorbeeld. Basisschool is open. Maar compleet met mondkapjes de hele schooldag en looplijnen en vakken als de kinderen buitenspelen. En restricties met wie je mag spelen. Etc.

Maar hey, de school is wel open!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 00:45:48 #73
408813 crew  trein2000
pi_205293465
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die uitzonderingen zullen ze wel niet meegenomen hebben. Wees blij dat het in Nederland dus blijkbaar mee zal vallen. Ik denk dat ze gewoon gekeken hebben is het onderwijs voor alle kinderen open of niet. Halve dagen is allemaal leuk maar is natuurlijk ook geen volledig onderwijs.

Maar goed uiteindelijk kunnen we lang of kort over discussiëren maar de schade die er door ontstaan is gewoon groot en heeft waarschijnlijk niet veel bijgedragen aan het bestrijden van de pandemie.
Dat laatste weet ik niet. Maar het is niet de enige maatstaf natuurlijk. Wat hierin voor mij ook zwaar weegt is dat de schade wordt toegebracht aan een groep die 1 van Corona op zichzelf niet zo veel (om niet te zeggen niets) te vrezen heeft en 2 niet (of althans veel moeilijker dan anderen) voor zichzelf kan opkomen.En van volwassenen afhankelijk is. Van die combinatie heb ik toch wel een hele nare smaak in m’n mond.

Gedachte-experiment, stel dat het virus voornamelijk gevaarlijk was voor jongere mensen maar ook heel erg rondging onder ouderen. Hadden we dan ook de verpleeghuizen op slot gedraaid?
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 00:46:09 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205293467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:35 schreef Nielsch het volgende:
Even een popi naampje verzinnen en we halen de krant wel weer!

Kan die wallinga bij het rivm weer de wildste besmettingscijfers tegenover het zwaarst mogelijk ziekmakende scenario plaatsen. Maar dan met iedereen.
Lekker weer paniek zaaien!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 juli 2022 @ 00:49:43 #75
458283 ipa84
pi_205293505
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is sws lastig. Zo'n kaartje.
Ik neem even Italië als voorbeeld. Basisschool is open. Maar compleet met mondkapjes de hele schooldag en looplijnen en vakken als de kinderen buitenspelen. En restricties met wie je mag spelen. Etc.

Maar hey, de school is wel open!!
Die regels zijn inderdaad belachelijk. Daar geef ik je gelijk in. Maar is altijd nog beter dan thuis achter de pc te moeten zitten. Ik denk dat ze alleen gekeken hebben is de school voor elk kind open of niet. Wat ik al zei Zweden staat er ook tussen en daar moest je vanaf je 15de ook tijdelijk online les volgen, voor jongeren kinderen zijn de scholen altijd open geweest. In heel veel landen zijn de universiteiten een lange periode volledig online geweest. Daarom denk ik dat ze beroepsonderwijs, hoger onderwijs en universiteiten niet hebben meegenomen omdat dan Europa ook een stuk donkerdere was.
  zondag 10 juli 2022 @ 00:58:20 #76
458283 ipa84
pi_205293571
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat laatste weet ik niet. Maar het is niet de enige maatstaf natuurlijk. Wat hierin voor mij ook zwaar weegt is dat de schade wordt toegebracht aan een groep die 1 van Corona op zichzelf niet zo veel (om niet te zeggen niets) te vrezen heeft en 2 niet (of althans veel moeilijker dan anderen) voor zichzelf kan opkomen.En van volwassenen afhankelijk is. Van die combinatie heb ik toch wel een hele nare smaak in m’n mond.

Gedachte-experiment, stel dat het virus voornamelijk gevaarlijk was voor jongere mensen maar ook heel erg rondging onder ouderen. Hadden we dan ook de verpleeghuizen op slot gedraaid?
De scholen zijn nooit de motor achter de pandemie geweest. Dat was vrij snel duidelijk en ook steeds meer onderzoeken bevestigen dat.
twitter

Dit onderzoek wat laats nog gepubliceerd is. Corona besmettingen onder kinderen onder de 18 uit IJsland. 65% liep het thuis op en maar 12,5% op school. Tuurlijk zal het nooit 0 zijn maar de focus lag gewoon te veel op scholen. Tijdens de Britse variant golf hebben we die ook niet tegen kunnen houden terwijl de scholen gesloten waren.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:00:11 #77
236264 crew  capricia
pi_205293585
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die regels zijn inderdaad belachelijk. Daar geef ik je gelijk in. Maar is altijd nog beter dan thuis achter de pc te moeten zitten. Ik denk dat ze alleen gekeken hebben is de school voor elk kind open of niet. Wat ik al zei Zweden staat er ook tussen en daar moest je vanaf je 15de ook tijdelijk online les volgen, voor jongeren kinderen zijn de scholen altijd open geweest. In heel veel landen zijn de universiteiten een lange periode volledig online geweest. Daarom denk ik dat ze beroepsonderwijs, hoger onderwijs en universiteiten niet hebben meegenomen omdat dan Europa ook een stuk donkerdere was.
Jij vindt dat beter? Voor basisschoolleerlingen?
Daar verschillen we dan van mening over.
Basisschoolleerlingen conditioneren om een mondkapje te dragen, de hele dag op school en in de schoolbus, binnen looplijnen en gemarkeerde vakken te blijven. Niet spelen met anderen buiten je groepje van 3. En dit heeft anderhalf jaar geduurd.

Dit lijkt me oprecht veel schadelijker dan hoe we het hier gedaan hebben (waar kinderen gewoon met elkaar konden spelen). Maar hey! Daar waren de basisscholen wel open!! Groen vakje op de kaart.

Maw; zo'n vaag kaartje zegt dus niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:03:04 #78
236264 crew  capricia
pi_205293606
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De scholen zijn nooit de motor achter de pandemie geweest. Dat was vrij snel duidelijk en ook steeds meer onderzoeken bevestigen dat.
[ twitter ]
Dit onderzoek wat laats nog gepubliceerd is. Corona besmettingen onder kinderen onder de 18 uit IJsland. 65% liep het thuis op en maar 12,5% op school. Tuurlijk zal het nooit 0 zijn maar de focus lag gewoon te veel op scholen. Tijdens de Britse variant golf hebben we die ook niet tegen kunnen houden terwijl de scholen gesloten waren.
Ik moet wel zeggen dat NL dit al vrij vroeg geroepen heeft. Dat kinderen niet de verspreiders zijn. In veel andere landen zag men dit totaal anders (helaas).
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 01:07:08 #79
278875 DDDDDaaf
pi_205293625
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Achteraf ben ik het met @:trein2000 eens: die vond dat Grapperhaus gewoon had moeten aftreden. Omdat anders de geloofwaardigheid door het putje zou gaan.
Johnson met zijn kerstfeestje, Franse parlementsleden die 's avonds een bacchanaal houden in een restaurant terwijl de Franse burgerbevolking vanaf 18:00 thuis opgehokt zit. Osterhaus die naar New York vliegt voor een galadiner op hetzelfde moment dat Koopmans passief agressief loopt te reageren op nieuwsartikelen dat Nederlanders op vakantie willen.

Dat "do as I tell, don't do as I do" van politici en virologen heeft dat hele maatregelentoneelstukje volstrekt ongeloofwaardig gemaakt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 10 juli 2022 @ 01:07:41 #80
458283 ipa84
pi_205293628
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet wel zeggen dat NL dit al vrij vroeg geroepen heeft. Dat kinderen niet de verspreiders zijn. In veel andere landen zag men dit totaal anders (helaas).
Klopt, Nederland had ook onderzoeken uit Denemarken gebruikt als ik me goed herinner. Denemarken heeft ook in het begin net zoals wij de scholen gesloten. Maar ook meteen onderzoek er naar gedaan. Toen het duidelijk werd dat kinderen het virus minder verspreide hadden ze de scholen weer open gedaan. Ik heb ook geen probleem gehad met de eerste sluiting. Ik snap dat ouders zich zorgen maken en je misschien toch liever wat meer data over het virus hebt. Daarom snap ik de 2de schoolsluiting ook niet echt om eerlijk te zijn vooral de basisscholen dan.
AliExpress - die hebben ALLES!Vodafone aanbiedingenVattenfall cadeau
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 01:14:21 #81
408813 crew  trein2000
pi_205293655
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt, Nederland had ook onderzoeken uit Denemarken gebruikt als ik me goed herinner. Denemarken heeft ook in het begin net zoals wij de scholen gesloten. Maar ook meteen onderzoek er naar gedaan. Toen het duidelijk werd dat kinderen het virus minder verspreide hadden ze de scholen weer open gedaan. Ik heb ook geen probleem gehad met de eerste sluiting. Ik snap dat ouders zich zorgen maken en je misschien toch liever wat meer data over het virus hebt. Daarom snap ik de 2de schoolsluiting ook niet echt om eerlijk te zijn vooral de basisscholen dan.
Ik snap een hele hoop besluiten wel, niets doen was vaak ook geen optie. Waar ik echt forse kritiek op heb gehad is het constant maar verlengen, je kunt ook gewoon constateren dat het niet werkt en iets anders proberen in plaats van telkens te blijven hangen in ‘het heeft enig effect’ als enige vorm van onderbouwing.

Er is eigenlijk maar een heel beperkt aantal maatregelen die ik echt vanaf het begin af aan onverteerbaar heb gevonden. Dat was de avondklok, waar ik tot op de dag van vandaag geen enkel bewijs van effectiviteit heb gezien, wel van het tegendeel. En dan ook nog dat verschrikkelijke schipperen met uurtjes er bij en er af terwijl dat eerder echt niet kon. Fuck off. En twee is de sluiting van de verpleeghuizen, dat kan een noodrem zijn die je voor een korte periode toepast. Maar niet als je het personeel vervolgens onbeschermd laat werken en dus het virus laat meenemen. Dan richt je heel veel schade aan voor nagenoeg nul gewin. En misschien vergeet ik er nog wel eentje, maar voor het meeste geldt dat ik niet zo zeer de invoering problematisch vind (als je het niet probeert dan weet je ook niets) maar vooral het krampachtige vasthouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 10-07-2022 02:08:37 ]
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:14:28 #82
236264 crew  capricia
pi_205293657
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Johnson met zijn kerstfeestje, Franse parlementsleden die 's avonds een bacchanaal houden in een restaurant terwijl de Franse burgerbevolking vanaf 18:00 thuis opgehokt zit. Osterhaus die naar New York vliegt voor een galadiner op hetzelfde moment dat Koopmans passief agressief loopt te reageren op nieuwsartikelen dat Nederlanders op vakantie willen.

Dat "do as I tell, don't do as I do" van politici en virologen heeft dat hele maatregelentoneelstukje volstrekt ongeloofwaardig gemaakt.
En nog steeds.
Rutte die vorige week snipverkouden zijn vragenuurtje deed. Wel of geen corona, is een privé aangelegenheid.
Maar:'Met klachten blijf je thuis', zegt diezelfe overheid.
Do as I say, don't do as I do.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:18:58 #83
236264 crew  capricia
pi_205293681
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap een hele hoop besluiten wel, niets doen was vaak ook geen optie. Waar ik echt forse kritiek op heb gehad is het constant maar verlengen, je kunt ook gewoon constateren dat het niet werkt en iets anders proberen in plaats van telkens te blijven hangen in ‘het heeft enig effect’ als enige vorm van onderbouwing.

Er is eigenlijk maar een heel beperkt aantal maatregelen die ik echt vanaf het begin af aan onverteerbaar heb gevonden. Dat was de avondklok, waar ik tot op de dag van vandaag geen enkel bewijs van effectiviteit heb gezien, wel van het tegendeel. En dan ook nog dat verschrikkelijke schipperen met uurtjes er bij en er af terwijl dat eerder echt niet kon. Fuck off. En twee is de sluiting van de verpleeghuizen, dat kan een noodrem zijn die je voor een korte periode toepast. Maar niet als je het personeel vervolgens onbeschermd laat werken en dus het virus laat meenemen. Dan richt je heel veel schade aan voor nagenoeg nul gewin. En misschien vergeet ik er nog wel eentje, maar voor het meeste geldt dat ik niet zo zeer de invoering problematisch vindt (als je het niet probeert dan weet je ook niets) maar vooral het krampachtige vasthouden.
Wat er in de verpleeghuizen gebeurd is, is een compleet onderbelicht drama.
Afgesloten, niemand erbij, alsof het gevangenen waren. En dan medewerkers zonder bescherming van bewoner naar bewoner laten gaan.
Ik vind dat misdadig. Letterlijk en figuurlijk hulpbehoevende mensen laten stikken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 01:21:55 #84
458283 ipa84
pi_205293698
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is eigenlijk maar een heel beperkt aantal maatregelen die ik echt vanaf het begin af aan onverteerbaar heb gevonden. Dat was de avondklok, waar ik tot op de dag van vandaag geen enkel bewijs van effectiviteit heb gezien, wel van het tegendeel. En dan ook nog dat verschrikkelijke schipperen met uurtjes er bij en er af terwijl dat eerder echt niet kon. Fuck off. En twee is de sluiting van de verpleeghuizen, dat kan een noodrem zijn die je voor een korte periode toepast. Maar niet als je het personeel vervolgens onbeschermd laat werken en dus het virus laat meenemen. Dan richt je heel veel schade aan voor nagenoeg nul gewin. En misschien vergeet ik er nog wel eentje, maar voor het meeste geldt dat ik niet zo zeer de invoering problematisch vindt (als je het niet probeert dan weet je ook niets) maar vooral het krampachtige vasthouden.
Dat ben ik met je eens. Die alcoholklok was het mooiste voorbeeld van het vasthouden. Ze voerde hem in toen de horeca maar tot 22.00 (?) open mocht zijn. Om te voorkomen dat mensen na het sluiten van de horeca massaal alcohol gingen kopen en thuis door gingen feesten voerde ze die in. Best iets van te begrijpen. Toen de horeca volledig op slot moest werd die alcoholklok niet opgeheven. Dus uiteindelijk een regel die nul komma nul heeft uitgehaald. Daarom heb ik ook regelmatig gestoord aan het gebrek aan onderzoek en evaluatie tijdens de hele crisis. Soms kan je best wel is denken van go werkt het wel of zijn de maatregels niet te zwaar enzovoort.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 01:22:09 #85
408813 crew  trein2000
pi_205293699
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Afgesloten, niemand erbij, alsof het gevangenen waren. En dan medewerkers zonder bescherming van bewoner naar bewoner laten gaan.
Ik vind dat misdadig.
Ik heb daar ook wel een mening over.
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 01:26:55 #86
458283 ipa84
pi_205293725
quote:

[..]
Ik vind dat misdadig. Letterlijk en figuurlijk hulpbehoevende mensen laten stikken.
Klopt, dat was een verschrikking voor de mensen die daar woonde. Mijn moeder is jong gestorven en heeft ook een tijdje in een verpleegtehuis gelegen. Ik ben blij dat ze ruim voor de pandemie gestorven was want, die had het nooit overleeft dan. Die keek op het laats echt alleen maar uit naar bezoek.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:27:31 #87
236264 crew  capricia
pi_205293728
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb daar ook wel een mening over.
Ja ik stop daarover. Word er gewoon weer boos van. Wat daar gebeurd is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 01:27:33 #88
408813 crew  trein2000
pi_205293729
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Die alcoholklok was het mooiste voorbeeld van het vasthouden. Ze voerde hem in toen de horeca maar tot 22.00 (?) open mocht zijn. Om te voorkomen dat mensen na het sluiten van de horeca massaal alcohol gingen kopen en thuis door gingen feesten voerde ze die in. Best iets van te begrijpen. Toen de horeca volledig op slot moest werd die alcoholklok niet opgeheven. Dus uiteindelijk een regel die nul komma nul heeft uitgehaald. Daarom heb ik ook regelmatig gestoord aan het gebrek aan onderzoek en evaluatie tijdens de hele crisis. Soms kan je best wel is denken van go werkt het wel of zijn de maatregels niet te zwaar enzovoort.
Dat was inderdaad een heel typerend voorbeeld. Zijn er overigens meer van, de horeca om 1 uur dicht? Alsjeblieft zeg, dat is ook puur omdat Hugo het eng vindt om de eindtijd los te laten.
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 01:29:32 #89
278875 DDDDDaaf
pi_205293737
quote:

[..]
De hoogbejaarden in de verpleeghuizen zijn in eenzame opsluiting gegaan om eenzaam en alleen te creperen.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 01:46:35 #90
236264 crew  capricia
pi_205293776
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De hoogbejaarden in de verpleeghuizen zijn in eenzame opsluiting gegaan om eenzaam en alleen te creperen.
Het beperkte zich niet tot hoogbejaarden alleen.
Heel triest wat er gebeurd is.
There is a name for it:
We call them Poor"
Hoesjes? Casetify!Vodafone aanbiedingenAliExpress - die hebben ALLES!
  zondag 10 juli 2022 @ 09:14:23 #91
466042 Wirelessmouse
pi_205294272
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ach die kinderen moeten niet piepen, cursus weerbaarheid is nodig voor die rubberen tegel generatie.
  zondag 10 juli 2022 @ 10:47:28 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205294952
Maar we evalueren niet tijdens de crisis en we evalueren dus ook niet na de crisis?

En maar weer verbaasd zijn dat de burger steeds verder afdrijft van de politiek.
  zondag 10 juli 2022 @ 11:03:55 #93
466042 Wirelessmouse
pi_205295128
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar we evalueren niet tijdens de crisis en we evalueren dus ook niet na de crisis?

En maar weer verbaasd zijn dat de burger steeds verder afdrijft van de politiek.
Ja, dat is inderdaad weer een nieuw dieptepunt. Weigeren te evalueren en de effectiviteit van specifieke maatregelen te onderzoeken.

Hier in het topic lees je het ook wel eens, "ja het pakket werkte toch", zonder enig oog voor de impact van sommige maatregelen versus wat deze maatregelen opbrengen.
  zondag 10 juli 2022 @ 11:15:13 #94
-1 #ANONIEM
pi_205295244
quote:

Corona gaat toch nooit meer weg. Zolang er nog wat experts zijn die het einde van de wereld voorspellen (en die zullen er de komende jaren nog wel zijn, want relevantie en geld etc) hebben ze altijd een basis om te zeggen dat we nu nog steeds midden in de crisis zitten en dat echte evaluatie later ook gewoon kan.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 13:11:43 #95
5428 crew  miss_sly
pi_205296255
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wilde je 2 jaar na dato toch nog even gelijk geven. :D _O-
Wel eens.
Ik de k nog steeds niet dat hij bewust alle regels aan zijn laars heeft gelapt, maar achteraf de k ik ook wel dat hij had moeten opstappen, hoor @trein2000
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 13:25:49 #96
408813 crew  trein2000
pi_205296406
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wel eens.
Ik de k nog steeds niet dat hij bewust alle regels aan zijn laars heeft gelapt, maar achteraf de k ik ook wel dat hij had moeten opstappen, hoor @:trein2000
Definieer: “bewust”. Nee ik geloof inderdaad ook niet dat hij ‘s ochtends is opgestaan met de gedachte “ik ga mijn hele gastengroep Corona bezorgen” maar hij heeft er ook wel bijzonder weinig aan gedaan om het te voorkomen.
Hij stond ja te knuffelen.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 13:26:41 #97
408813 crew  trein2000
pi_205296410
quote:

“Evalueren doen we achteraf” werd stilletjes “gedane zaken nemen geen keer”
Hier niet voorspeld hoor, heus niet.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 13:32:35 #98
5428 crew  miss_sly
pi_205296478
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer: “bewust”. Nee ik geloof inderdaad ook niet dat hij ‘s ochtends is opgestaan met de gedachte “ik ga mijn hele gastengroep Corona bezorgen” maar hij heeft er ook wel bijzonder weinig aan gedaan om het te voorkomen.
Hij stond ja te knuffelen.
Ik denk echt wel dat hij van plan was om het netjes te houden conform de geldende maatregelen. Maar zoiets is bij zo’n gelegenheid vrijwel niet te doen natuurlijk, dat had hij kunnen bedenken van tevoren. En ook dat hij in de spotlights stond en de kans dat er iemand graag wilde vastleggen dat het mis is, had hij ook kunnen incalculeren.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 13:34:24 #99
408813 crew  trein2000
pi_205296497
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk echt wel dat hij van plan was om het netjes te houden conform de geldende maatregelen. Maar zoiets is bij zo’n gelegenheid vrijwel niet te doen natuurlijk, dat had hij kunnen bedenken van tevoren. En ook dat hij in de spotlights stond en de kans dat er iemand graag wilde vastleggen dat het mis is, had hij ook kunnen incalculeren.
Dat verhaal vindt ik plausibel als het louter om afstand zou gaan. Maar handen schudden en knuffelen, dat doe je echt bewust hoor.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 13:37:00 #100
5428 crew  miss_sly
pi_205296521
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat verhaal vindt ik plausibel als het louter om afstand zou gaan. Maar handen schudden en knuffelen, dat doe je echt bewust hoor.
Of bewust niet, wat het plan kan zijn geweest.

Ik denk dat ie onnadenkend en naïef is geweest. Niet bewust dus van plan om het verkeerd te doen.

Neemt niet weg dat het verkeerd ging en daarmee zijn geloofwaardigheid inderdaad toch wel down the drain ging. Heb ik toen wel verkeerd gezien.
Vodafone aanbiedingenVodafone aanbiedingenBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  zondag 10 juli 2022 @ 13:40:12 #101
352376 voetbalmanager2
pi_205296554
quote:
Pfizer en Moderna zijn ver met nieuwe booster tegen nieuwe omikronvarianten
Achter de schermen staan vaccinologen en farmaceuten al dik twee jaar op scherp. Wanneer duikt er een nieuwe variant van het coronavirus op? Wat is het precies voor variant? En misschien wel de belangrijkste vraag: werken de vaccins tegen die variant?

Om die laatste vraag meteen te beantwoorden: wereldgezondheidsorganisatie WHO constateerde afgelopen vrijdag dat de coronavaccins aangepast moeten worden voor de omikronvarianten die nu rondgaan.

Want, zeggen virologen, de huidige vaccins werken iets minder goed tegen omikron BA.4 en BA.5. ,,Dat is niet zo verwonderlijk, want we werken al anderhalf jaar met dezelfde vaccins en virussen muteren onder antistoffen vandaan. Bovendien zijn de BA4 en BA.5 varianten zeker niet de laatste waar we mee te maken zullen krijgen”, verklaart Ab Osterhaus.

Uit cijfers van het RIVM blijkt dat mensen die alleen de eerste twee prikken tegen het coronavirus kregen nauwelijks meer beschermd zijn. Ongeveer een jaar na de prikken is de zogeheten vaccineffectiviteit gedaald naar 0 procent. Bij mensen die een boosterprik kregen, beschermt het vaccin voor 63 procent tegen opname in het ziekenhuis en 74 procent tegen opname op de intensive care. Voor 60-plussers die al een vierde prik haalden, liggen die percentages op respectievelijk 77 en 80.

Winst te behalen voor milde ziekte
,,De huidige vaccins beschermen redelijk goed tegen ernstige ziekte. Maar er is vooral winst te behalen voor milde ziekte. Dan neemt de bescherming sneller af”, zegt Leonoor Wijnans, klinisch beoordelaar bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), de Nederlandse medicijnautoriteit.

BioNTech-Pfizer en Moderna zijn al ver met de ontwikkeling van een nieuwe booster die beter tegen de omikronvarianten beschermt. Het CBG kijkt op dit moment al mee met de onderzoeken naar de aangepaste medicijnen. ,,Ze testen nu vaccins waaraan de omikronstam is toegevoegd. Wij beoordelen steeds de data die ze aanleveren”, verklaart Wijnans.

De farmaceuten proberen een vaccin te maken dat meer varianten van het coronavirus aanpakt. Ze proberen bescherming tegen de omikronvarianten toe te voegen aan de vaccins die er al zijn, gebaseerd op de zogenoemde Wuhan-stam, naar het coronavirus zoals dat uit China overwaaide. ,,De farmaceuten zetten in op een breder werkend vaccin. Ik denk dat dat goed is. Je weet niet of er nog een andere variant komt”, constateert emeritus hoogleraar vaccinologie Ben van der Zeijst.
https://www.bndestem.nl/b(...)nvarianten~adbf9bfe/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 juli 2022 @ 13:41:21 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205296570
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Winst te behalen
Dit deel klopt iig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 10 juli 2022 @ 14:58:38 #103
9528 Jed1Gam
pi_205297684
De vaccinboeren willen lekker cashen komende herfst/winter.
  zondag 10 juli 2022 @ 15:09:19 #104
22971 _serial_
pi_205297921
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 14:58 schreef Jed1Gam het volgende:
De vaccinboeren willen lekker cashen komende herfst/winter.
Uiteraard, een elke booster die ze verpatsen is weer ±20 eurotjes (minus innovatie en productiekosten) op de bank.
Hoe langer je dat concept vol kunt houden, hoe beter voor het banksaldo op de lange termijn.

Voorlopig is het in elk geval zo dat de deskundigen nog wel even door willen vaccineren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:40:20 #105
236264 crew  capricia
pi_205299698
twitter

Ben benieuwd of ze het echt significant beter gaan doen dit najaar. Met de FFP2 mondkapjes.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:48:23 #106
236264 crew  capricia
pi_205299815
En in GB moeten de mondkapjes in een een bepaalde regio weer uit de mottenballen gehaald worden in de zorg:
twitter

quote:
The NHS will enforce mask wearing again amid huge increases of Covid infections in hospitals, a leaked letter reveals.

Staff, patients and visitors will be asked to wear masks within all NHS hospitals, GP practices and dentists in the Midlands, according to the letter seen by The Independent.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 16:56:59 #107
22971 _serial_
pi_205299920
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:48 schreef capricia het volgende:
En in GB moeten de mondkapjes in een een bepaalde regio weer uit de mottenballen gehaald worden in de zorg:
[ twitter ]
[..]

Zolang het alleen in de zorg is, prima lijkt me, dat is ook wel een plek waar het nut heeft.

quote:
“As a result of this, we are advising that, in line with [UK Health Security Agency] UKHSA guidance, all providers review their mask wearing guidance with a view to moving back towards universal mask wearing for staff. This includes colleagues in primary care settings.”
In NL adviseren ze dat ook in bepaalde zorginstellingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 16:58:24 #108
236264 crew  capricia
pi_205299941
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zolang het alleen in de zorg is, prima lijkt me, dat is ook wel een plek waar het nut heeft.
[..]
In NL adviseren ze dat ook in bepaalde zorginstellingen.
Het zijn in elk geval meer maatregelen dan NL treft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 17:19:16 #109
278875 DDDDDaaf
pi_205300263
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar geloof ik dus he-le-maal niets van. Ik denk niet dat politici bewust en met een duivels genoegen de coronamaatregelen overtreden, ik denk echter wel dat de (nota bene door hen zelf opgestelde) regels hen gewoonweg totaal niet interesseerden. (en interesseren)
  zondag 10 juli 2022 @ 17:33:45 #110
412081 Anton91
pi_205300482
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Ben benieuwd of ze het echt significant beter gaan doen dit najaar. Met de FFP2 mondkapjes.
Dat is al lange tijd verplicht in Italie en wanneer hebben ze het nou significant beter gedaan?
Bunq - bank of the freeBig Fish GamesANWB Verzekeringen
  zondag 10 juli 2022 @ 17:49:21 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205300739
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 17:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat is al lange tijd verplicht in Italie en wanneer hebben ze het nou significant beter gedaan?
Een masker alleen in de trein heeft echt 0,0 nut als het op andere openbare plekken niet meer wordt gedragen. Dit is pure symboolpolitiek en dat ook nog eens voor een virus wat amper nog impact heeft op de samenleving. Als corona echt nog zo gevaarlijk was dan hadden de ziekenhuizen nu vol moeten liggen in andere landen na maanden zonder maskers in het OV. Maar ze laten die politici gewoon hun gang gaan met hun waardeloze beleid.
  zondag 10 juli 2022 @ 18:26:18 #112
22971 _serial_
pi_205301140
twitter

Je vraag je af of het nog goed komt met mensen zoals deze. Misschien kan hij beter niet naar een dergelijk event gaan
  zondag 10 juli 2022 @ 18:26:53 #113
-1 #ANONIEM
pi_205301145
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 17:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zonder kapjes was het nog veel erger geweest daar.

Zo. Zie maar eens te bewijzen dat ik dat fout heb!
  zondag 10 juli 2022 @ 19:19:11 #114
24121 josja
pi_205301625
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:26 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Je vraag je af of het nog goed komt met mensen zoals deze. Misschien kan hij beter niet naar een dergelijk event gaan
Christ, uit nieuwsgierigheid even die dude gecheckt maar echt, dit komt niet meer goed hoor:

"I will tell (not ask) people to keep away from me or wear a mask. When someone ignores that demand and assault me by continuing to breathe close to me when I'm unmasked, I might use force to defend my health.
Respecting someone's choice to willfully endanger others is ludicrous"
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zondag 10 juli 2022 @ 19:26:00 #115
-1 #ANONIEM
pi_205301679
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:19 schreef josja het volgende:

[..]
Christ, uit nieuwsgierigheid even die dude gecheckt maar echt, dit komt niet meer goed hoor:

"I will tell (not ask) people to keep away from me or wear a mask. When someone ignores that demand and assault me by continuing to breathe close to me when I'm unmasked, I might use force to defend my health.
Deze crisis heeft goed laten zien hoeveel idioten er al rond liepen. Maar ook hoeveel idioten er gecreëerd zijn door al die Corona paniek.
  zondag 10 juli 2022 @ 19:26:27 #116
278875 DDDDDaaf
pi_205301686
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:19 schreef josja het volgende:

[..]

Da's gewoon een zerocovidian die iets hoger op de radicalisatietrap staat als Ginny Mooy. :P
  zondag 10 juli 2022 @ 19:35:02 #117
24121 josja
pi_205301766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Deze crisis heeft goed laten zien hoeveel idioten er al rond liepen. Maar ook hoeveel idioten er gecreëerd zijn door al die Corona paniek.
Ja inderdaad. En het blijft me verbazen, als ik al die twitterdraadjes moet geloven zijn er nog ontelbare mondkapjesaanhangers, maar ik zie nooit meer iemand. Nou ja, 1 oud dametje die ik altijd bij de appie tegenkom, maar dat is het dan ook.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 juli 2022 @ 19:38:40 #118
408813 crew  trein2000
pi_205301818
quote:
[ twitter ]

twitter

Deze wap wil geweld gaan gebruiken zelfs.
zie email 27 oktober
  zondag 10 juli 2022 @ 19:42:15 #119
-1 #ANONIEM
pi_205301867
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:35 schreef josja het volgende:

[..]
Ja inderdaad. En het blijft me verbazen, als ik al die twitterdraadjes moet geloven zijn er nog ontelbare mondkapjesaanhangers, maar ik zie nooit meer iemand. Nou ja, 1 oud dametje die ik altijd bij de appie tegenkom, maar dat is het dan ook.
Dat zijn vooral ''aanhangers'' als de hele bevolking de sjaak is en er eentje op moet. En ook dan willen ze vooral zelf beschermt worden. Als ze zo graag anderen zouden beschermen zouden ze er nu inderdaad ook al eentje opzetten.
  zondag 10 juli 2022 @ 19:49:14 #120
412081 Anton91
pi_205301960
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Alsof zo'n cuck ook maar iets kan doen 10.gif
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlZoek je mobiel op gsmwebVattenfall cadeau
  zondag 10 juli 2022 @ 19:51:23 #121
401987 ludovico
pi_205301976
Triest die linkse wokies. Extreem vatbaar voor een sausje van propaganda.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 19:51:34 #122
236264 crew  capricia
pi_205301978
quote:

[..]
Zijn dat NLers?
Want andere delen van de wereld zitten in een andere fase/kennen andere gebruiken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 juli 2022 @ 20:43:52 #123
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205302369
quote:

[..]
Ik zag 2 mannen in de appie met ffp2 maskers. Zouden toeristen kunnen zijn.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 21:48:04 #124
Dick Laurent Is Dead
pi_205302965
quote:

[..]
[ twitter ]
Hahaha. Oke maar wacht. Deze pipo wil dus niemand in zijn buurt hebben zonder maskertje op. Want hij is als de dood (letterlijk) om besmet te raken blijkbaar...?

Maar om die "gezondheid" te beschermen wilt ie wel close-range met iemand op de vuist gaan, al schreeuwend en hijgend op elkaar etc (want dat is hoe dat dan gaat).
:')

zondag 10 juli 2022 @ 21:54:11 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_205303051
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 20:43 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Ik zag 2 mannen in de appie met ffp2 maskers. Zouden toeristen kunnen zijn.
De laatste maand worden het meer en meer mensen met maskers op. Stoort me niet ofzo, iedereen doet waar ie zich fijn hij voelt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 10 juli 2022 @ 23:01:02 #126
13309 nostra
ask why
pi_205303868
quote:
[ twitter ]

"I might use force to defend myself" op een hackerscamp. Mooie televisie zou dat zijn.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  zondag 10 juli 2022 @ 23:08:05 #127
22971 _serial_
pi_205303963
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2022 23:01 schreef nostra het volgende:

[..]
"I might use force to defend myself" op een hackerscamp. Mooie televisie zou dat zijn.
Ik denk dat het er waarschijnlijk in de praktijk op neer komt dat hij in z'n eentje op het terrein met een FFP2 op zit, wel zonde ergens dat je zo enorm angstig bent, een beetje hulp om van die angst af te komen zou geen kwaad kunnen denk ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door _serial_ op 10-07-2022 23:16:30 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 08:54:28 #128
22971 _serial_
pi_205305196
  maandag 11 juli 2022 @ 09:03:09 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205305253
bij de F1 ook nog steeds kapjes, buiten 8)7
  maandag 11 juli 2022 @ 09:19:49 #130
22971 _serial_
pi_205305367
Onderzoek: zelftesten zonder coronaklachten vaak niet nauwkeurig

Ik heb toch wel een paar vragen bij dit onderzoek (https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.07.07.22277366v1) :
- Een PCR kan nog weken na een besmetting positief aangeven, waar de zelftest dit niet meer oppikt.
- Ik kan nergens in de tekst vinden of er een keelswap genomen moest worden (bij Omikron was dat al snel duidelijk, dat dit veel betere resultaten geeft)
- Het is allang bekend dat een zelftest bij asymptomatische mensen (geen klachten) niet zo nauwkeurig is, daarom ook de mantra "ga testen bij klachten" - veelal ben je dan ook (nog) niet besmettelijk voor anderen.
Knab - Jouw online bankBoek goedkoper bij booking.comMailbird - E-mail made beautiful
  maandag 11 juli 2022 @ 09:21:47 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205305384
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:03 schreef THEFXR het volgende:
Is dat zo? Op tv zag ik ze eigenlijk alleen bij Ferrari weer met die dingen lopen. En de fans dragen die dingen toch niet?
  maandag 11 juli 2022 @ 10:30:02 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205305897
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Is dat zo? Op tv zag ik ze eigenlijk alleen bij Ferrari weer met die dingen lopen. En de fans dragen die dingen toch niet?
nee, de fans niet
  maandag 11 juli 2022 @ 11:14:17 #133
443801 RipCity
pi_205306232
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 juli 2022 @ 11:47:24 #134
22971 _serial_
pi_205306505
Ondertussen in Hong-Kong

twitter
  maandag 11 juli 2022 @ 12:03:19 #135
486411 zimmy910
pi_205306674
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:47 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Hong-Kong

[ twitter ]
Zo dat zijn geen halve maatregelen. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door zimmy910 op 11-07-2022 12:03:41 (spelling) ]
  maandag 11 juli 2022 @ 12:16:44 #136
466042 Wirelessmouse
pi_205306791
quote:
Ondertussen in Hong-Kong

[ twitter ]
Daar in Azië gaat het echt nog jaren duren voordat het weer een beetje normaal wordt. Zeker in China/Hong Kong.

Man man man.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:25:17 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205306860
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daar in Azië gaat het echt nog jaren duren voordat het weer een beetje normaal wordt. Zeker in China/Hong Kong.

Man man man.
Was het ooit normaal in China dan?
  maandag 11 juli 2022 @ 12:56:12 #138
-1 #ANONIEM
pi_205307087
quote:
Ondertussen in Hong-Kong

[ twitter ]
Al die mensen die hier telkens smeken om strengere maatregelen of constante mondkap bescherming zullen zich daar vast meer thuis voelen.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:58:05 #139
22971 _serial_
pi_205307104
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Al die mensen die hier telkens smeken om strengere maatregelen of constante mondkap bescherming zullen zich daar vast meer thuis voelen.
Misschien moeten we ze een enkeltje aanbieden gefinancierd door Crowdfunding.
Opgeruimd staat netjes.
  maandag 11 juli 2022 @ 13:05:35 #140
401381 Elan
pi_205307166
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:03 schreef THEFXR het volgende:
Onzin.
blablablabla
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBunq - bank of the freeBoek je safari bij Beekse Bergen
  maandag 11 juli 2022 @ 14:33:44 #141
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205307937
quote:

[..]
[ twitter ]
Misschien kan hij maar beter thuisblijven in plaats van zijn gezondheid op het spel te zetten door naar zo'n onnodig evenement af te reizen. Lijkt me sowieso niet onverstandig, want de toon suggereert een zekere overmaat van onderliggende agressie.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:00:24 #142
14505 OProg
A Life in Music
pi_205308132
quote:
Ondertussen in Hong-Kong

[ twitter ]
Mooie opmaat om binnenkort ook bij andere zaken mensen van enkelbanden te voorzien. Alles om virussen te bestrijden uiteraard.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 11 juli 2022 @ 15:13:28 #143
458283 ipa84
pi_205308188
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Misschien moeten we ze een enkeltje aanbieden gefinancierd door Crowdfunding.
Opgeruimd staat netjes.
Misschien kunnen we daar die hacker naar toesturen. Kan die meteen zien hoe goed als de elektronische hulpmiddelen werken in de praktijk.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:36:04 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205308297
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:00 schreef OProg het volgende:

[..]
Mooie opmaat om binnenkort ook bij andere zaken mensen van enkelbanden te voorzien. Alles om virussen te bestrijden uiteraard.
Uiteraard. Alles voor het welbevinden van de bevolking.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:42:59 #145
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_205308335
quote:
Dit is ook niet zomaar een virus hé?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:11:49 #146
480553 Kickinalfa
pi_205309347
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Was het ooit normaal in China dan?
Dit is gewoon het nieuwe normaal.
Doet me bijna afvragen hoe het gaat in onze favoriete plek down under.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:31:58 #147
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205309553
Prachtig hoe dat daar gaat. Je moet ook niet te veel weggeven aan de overheid. Het begint met het niet zelf nemen van verantwoordelijkheid en voor alles naar de overheid wijzen. Dan komt die daar steeds meer te liggen inclusief alle schuldvraag. Dat leidt tot indekbeleid en het zogenaamde zekere voor het onzekere nemen. Dan kom je uiteindelijk uit bij een overheid die je gewoon sterk in vrijheden beperkt zo lang er enig twijfel is dat het nodig zou kunnen zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 11 juli 2022 @ 18:36:31 #148
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205309614
twitter

maandag 11 juli 2022 @ 19:18:13 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205310072
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:36 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Gotta catch 'em all!
  maandag 11 juli 2022 @ 19:43:57 #150
-1 #ANONIEM
pi_205310380
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:36 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Tja, is er de afgelopen 2 jaar ook maar een keer een positieve kop geweest?

Bottomline van het artikel is eigenlijk dat het er heel goed uitziet, maar weer zo pessimistisch gebracht. :') Zo kunnen we straks in september bij een paar nieuwe besmettingen weer moord en brand schreeuwen.
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBunq - bank of the free
  maandag 11 juli 2022 @ 20:51:31 #151
491163 Viesdik
pi_205311056
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar Novak Djokovic verwoort het hier prachtig.
Geen miljoen, geen 10 miljoen geen 100 miljoen euro wat mij overhaalt dit vaccin te nemen of een eerste plek op de wereldranglijst te behouden, of eeuwige roem ervoor te krijgen of zelfs een hamburger bij de macdonalds weer voor te kunnen krijgen
.

Dit heeft met fundamentele mensenrechten te maken, de integriteit van het menselijk lichaam, overtuigt zijn van het goede en kwade op aarde, je ziel niet verliezen en het fundament waarop de mensheid in het algemeen op gebaseerd is.
Als je het lef hebt om dit van mensen af te nemen (wat ze dus gedaan hebben), dan zijn we allemaal verloren en onherstelbaar beschadigd.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 20:53:31 #152
5428 crew  miss_sly
pi_205311079
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:51 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar Novak Djokovic verwoort het hier prachtig.
Geen miljoen, geen 10 miljoen geen 100 miljoen euro wat mij overhaalt dit vaccin te nemen of een eerste plek op de wereldranglijst, eeuwige roem of een hamburger bij de macdonalds.

Dit heeft met fundamentele mensenrechten te maken, de integriteit van het menselijk lichaam, overtuigt zijn van het goede en slechte op aarde, je ziel niet verliezen en het fundament waarop de mensheid in het algemeen op gebaseerd is.
Als je het lef hebt om dit van mensen af te nemen (wat ze dus gedaan hebben), dan zijn we allemaal verloren en onherstelbaar beschadigd.
In NL niet hoor. Hoef je geen enkele vaccinatie als je dat niet wil en veel mensen hebben dat dan ook niet gedaan.
  maandag 11 juli 2022 @ 20:57:54 #153
491163 Viesdik
pi_205311134
-dit gaan we hier niet doen-

[ Bericht 93% gewijzigd door miss_sly op 11-07-2022 20:59:05 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 22:32:45 #154
445753 Wantie
pi_205312795
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:51 schreef Viesdik het volgende:
Geen miljoen, geen 10 miljoen geen 100 miljoen euro wat mij overhaalt dit vaccin te nemen of een eerste plek op de wereldranglijst te behouden, of eeuwige roem ervoor te krijgen of zelfs een hamburger bij de macdonalds weer voor te kunnen krijgen
.

Dit heeft met fundamentele mensenrechten te maken, de integriteit van het menselijk lichaam, overtuigt zijn van het goede en kwade op aarde, je ziel niet verliezen en het fundament waarop de mensheid in het algemeen op gebaseerd is.
Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste is er geen vaccinatieplicht, ten tweede maakt iedereen ook gewoon deel uit van een maatschappij, en moet je ook bereid zijn om daarvoor iets te doen.
En zo'n heisa maken over een prik...
  maandag 11 juli 2022 @ 22:44:38 #155
491163 Viesdik
pi_205312948
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste is er geen vaccinatieplicht, ten tweede maakt iedereen ook gewoon deel uit van een maatschappij, en moet je ook bereid zijn om daarvoor iets te doen.
En zo'n heisa maken over een prik...
ik mag niet reageren.. mijn reacties worden gecensureerd
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 22:51:06 #156
236264 crew  capricia
pi_205312991
Ach..nu heeft ze het toch opgelopen.
twitter

Beterschap!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 juli 2022 @ 22:56:17 #157
443801 RipCity
pi_205313028
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Beterschap!
Ooh die gaat dit weekje ff keihard uitbuiten.

Waarsch heeft ze beetje een kuchje en heeft ze zich 2.5 jaar zorgen gemaakt voor niets.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 juli 2022 @ 22:56:51 #158
408813 crew  trein2000
pi_205313033
quote:
[ twitter ]
Beterschap!
Mooi. Kan ze nu weer normaal doen. Is hierna immers beschermd.
zie email 27 oktober
  maandag 11 juli 2022 @ 23:02:14 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_205313070
Erg jammer dat Asha zich blijkbaar niet goed aan maatregelen heeft gehouden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:05:20 #160
236264 crew  capricia
pi_205313110
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mooi. Kan ze nu weer normaal doen. Is hierna immers beschermd.
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:02 schreef OProg het volgende:
Erg jammer dat Asha zich blijkbaar niet goed aan maatregelen heeft gehouden.
Ik zit op mijn handen om zoiets terug te tweeten. Maar ik hou me in. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
Bunq - bank of the freeBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 juli 2022 @ 23:05:57 #161
408813 crew  trein2000
pi_205313120
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Doen!
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:08:41 #162
236264 crew  capricia
pi_205313141
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doen!
Nee. Ga ik niet doen. Ga jij je gang maar. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 juli 2022 @ 23:08:46 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_205313142
Het heeft toch wel iets ironisch. Van die mensen die al tijden trots laten weten dat ze zich aan maatregelen houden. Zichzelf tweeten met een mondkapje op. Leuk laten zien dat ze ergens op een conferentie zijn in de buitenlucht met afstand houden, mondkapjes en weet ik het wat nog meer.

En dan 'gewoon' corona krijgen. Ik vraag me dan af wat hun meesterplan is om dit te voorkomen voortaan. Of zouden ze een keer door krijgen dat het niet echt te voorkomen is?
  maandag 11 juli 2022 @ 23:10:09 #164
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205313152
Ik heb het nog steeds niet gehad. Even afkloppen. Last of the Mohicans.
Tap tap tap
  maandag 11 juli 2022 @ 23:10:30 #165
201761 phpmystyle
pi_205313155
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:08 schreef OProg het volgende:
Het heeft toch wel iets ironisch. Van die mensen die al tijden trots laten weten dat ze zich aan maatregelen houden. Zichzelf tweeten met een mondkapje op. Leuk laten zien dat ze ergens op een conferentie zijn in de buitenlucht met afstand houden, mondkapjes en weet ik het wat nog meer.

En dan 'gewoon' corona krijgen. Ik vraag me dan af wat hun meesterplan is om dit te voorkomen voortaan. Of zouden ze een keer door krijgen dat het niet echt te voorkomen is?
Het is een way of life voor sommige mensen, het geeft ook een gevoel van deugen en verheffing.

In de basis handelen mensen zodanig dat ze gelukkig worden. Blijkbaar worden sommige mensen er gelukkig van.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:11:07 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205313160
Misschien is het voor haar juist een blessing. Als ze gewoon een beetje ziekjes enkel is deze week. Sinds omicron bleek een stuk minder ziekmakend en veel besmettelijker bleek te zijn is het niet meer te doen om je zo af te houden van het openbare leven. Zelfs als je een risico factor als bijvoorbeeld overgewicht hebt. Als je verder gewoon geen ernstige ziektes hebt die je immuunsysteem aantasten of hoogbejaard bent.
  maandag 11 juli 2022 @ 23:12:16 #167
201761 phpmystyle
pi_205313166
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef Momo het volgende:
Misschien is het voor haar juist een blessing. Als ze gewoon een beetje ziekjes enkel is deze week. Sinds omicron bleek een stuk minder ziekmakend en veel besmettelijker bleek te zijn is het niet meer te doen om je zo af te houden van het openbare leven. Zelfs als je een risico factor als bijvoorbeeld overgewicht hebt. Als je verder gewoon geen ernstige ziektes hebt die je immuunsysteem aantasten of hoogbejaard bent.
Betwijfel sterk of dit haar dit op andere gedachten brengt. De weg van het ingeslagen pad is een vaak een pad in een tunnel...
  maandag 11 juli 2022 @ 23:12:16 #168
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205313167
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef Momo het volgende:
Ik ben zelf bang voor long COVID. Zoals ik bang ben voor kanker en andere enge ziektes. Maar dat ligt aan mijn algemene angststoornis geloof ik.
Tap tap tap
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:18:53 #169
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205313224
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik ben zelf bang voor long COVID. Zoals ik bang ben voor kanker en andere enge ziektes. Maar dat ligt aan mijn algemene angststoornis geloof ik.
Tja je hebt nooit een zekerheid in het leven he. Er zijn mensen die ernstig ziek worden en/of kanker krijgen. Ook voor het oog gezonde mensen. Maar met covid nu is de kans ook wel echt klein als relatief gezond iemand dat je echt problemen gaat ondervinden van covid.
  maandag 11 juli 2022 @ 23:19:53 #170
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205313235
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja je hebt nooit een zekerheid in het leven he. Er zijn mensen die ernstig ziek worden en/of kanker krijgen. Ook voor het oog gezonde mensen. Maar met covid nu is de kans ook wel echt klein als relatief gezond iemand dat je echt problemen gaat ondervinden van covid.
Ik kan ook van de trap stuiteren of mezelf te pletter rijden, denk ik dan maar.
Tap tap tap
Speel mee met Lucky Day en win!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekVattenfall cadeau
  maandag 11 juli 2022 @ 23:20:07 #171
22971 _serial_
pi_205313240
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Ik kan wel reageren met Cijfertjes42 :)
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:26:36 #172
236264 crew  capricia
pi_205313275
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik kan wel reageren met Cijfertjes42 :)
Go your gang. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 11 juli 2022 @ 23:29:23 #173
201761 phpmystyle
pi_205313286
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dat laatste snap ik: kanker komt frequent voor en niet zelden moeilijk te behandelen met dodelijk afloop.
  maandag 11 juli 2022 @ 23:44:50 #174
22971 _serial_
pi_205313357
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Go your gang. :+
twitter
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 23:46:23 #175
236264 crew  capricia
pi_205313367
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
[ twitter ]
Like gegeven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:01:41 #176
466042 Wirelessmouse
pi_205313443
quote:
[ twitter ]
Beterschap!
Die reacties ook, voor de bijl gaan, slagveld, Russische roulette... De angst is bij sommigen wel heel erg.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:11:28 #177
486411 zimmy910
pi_205313486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 00:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Die reacties ook, voor de bijl gaan, slagveld, Russische roulette... De angst is bij sommigen wel heel erg.
"Ik keek net op facebook en de helft van de berichten daar zijn foto’s van positieve tests."

Sommige mensen leven echt in een heel andere wereld. Heel apart.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:20:31 #178
22971 _serial_
pi_205313527
twitter
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:28:15 #179
466042 Wirelessmouse
pi_205313546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 00:11 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
"Ik keek net op facebook en de helft van de berichten daar zijn foto’s van positieve tests."

Sommige mensen leven echt in een heel andere wereld. Heel apart.
Ja, zoals ook in de reacties staat, kijken op een test of je "ziek" bent. Die leven in een soort parallelle dimensie.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:30:29 #180
494317 Pokkehandtas
pi_205313554
Werkgevers (VVD) moeten eens stoppen met mensen op te jagen met 0-uren contracten en verplichte testen op dit BS-virus. Tief gewoon op, geef mensen een normaal contract en limiteer de huisjesmelkers. Opzouten dus met Rutte
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
Vodafone aanbiedingenZoek je mobiel op gsmwebMailbird - E-mail made beautiful
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:36:17 #181
22971 _serial_
pi_205313574
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 00:30 schreef Pokkehandtas het volgende:
Werkgevers (VVD) moeten eens stoppen met mensen op te jagen met 0-uren contracten en verplichte testen op dit BS-virus. Tief gewoon op, geef mensen een normaal contract en limiteer de huisjesmelkers. Opzouten dus met Rutte
Ik snap je eerste deel van je post niet, maar ben het wel eens, dat de dagen van Rutte (en VVD) eigenlijk al lang geteld zijn.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 06:56:10 #182
445753 Wantie
pi_205313815
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:08 schreef OProg het volgende:

Nou, Asha had graag maatschappij brede maatregelen gezien om het aantal besmettingen te beperken.
Individuele maatregelen helpen niet, tenzij ze in volledige isolatie gaat.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:29:11 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_205314161
https://www.ad.nl/binnenl(...)kwetsbaren~ae4494d9/

Hé, een stuk van het Red Team is terug.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:30:28 #184
353733 Spablauw214
pi_205314170

Daar gaan we weer. Jongens covid gaat niet meer weg, dus dan moeten we tot in de eeuwigheid met mondkapjes blijven lopen ofzo. Ga lekker fietsen ofzo.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:30:48 #185
353733 Spablauw214
pi_205314173
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:29 schreef OProg het volgende:

Je bent me voor :P
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:40:17 #186
14505 OProg
A Life in Music
pi_205314221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:

Daar gaan we weer. Jongens covid gaat niet meer weg, dus dan moeten we tot in de eeuwigheid met mondkapjes blijven lopen ofzo. Ga lekker fietsen ofzo.
Ik kan het verder niet lezen, maar ze 'dreigen naar het college voor de rechten van de mens' te stappen. Mijn hemel.
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 08:43:35 #187
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205314242
twitter

Met of zonder covid hebben we wel een probleem in de toekomst in de zorg
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:48:28 #188
346939 Janneke141
pi_205314270
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dt weten we al lang, maar zo gauw je daarover begint vallen je onmiddellijk pek en veren ten deel.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:50:51 #189
22971 _serial_
pi_205314285
quote:

Dat die lui nog steeds podium krijgen, maar de kliks zullen wel hard teruggelopen zijn sinds de versoepelingen. 8)7
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:55:43 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205314327
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Weten we al 70 jaar, doen we niets aan

Ja, een robot inzetten die je je papiertje voorleest hoe laat je een afspraak heeft. En dan moet er een vrijwilliger naast staan om de uitleg over de robot te geven.

Innovatief Nederland hiephoi, ten onder aan besluiteloosheid, politiek en domme lafheid
Mailbird - E-mail made beautifulAliExpress - die hebben ALLES!Zoek je mobiel op gsmweb
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:56:32 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205314335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat die lui nog steeds podium krijgen, maar de kliks zullen wel hard teruggelopen zijn sinds de versoepelingen. 8)7
Ik ken nog best wat hardliners. Triest, zoveel angst, zoveel paniek en zo weinig realisme
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:04:18 #192
22971 _serial_
pi_205314393
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ken nog best wat hardliners. Triest, zoveel angst, zoveel paniek en zo weinig realisme
Artikel gelezen, is inderdaad weinig anders dan de LP van voorgaande jaren.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:05:38 #193
14505 OProg
A Life in Music
pi_205314402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat is nu concreet de oplossing volgens ze? Mondkapjes overal en weer grotendeels terug naar afstand en wat roepen over 'tracing en testen'?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:17:32 #194
412081 Anton91
pi_205314536
https://www.ad.nl/buitenl(...)s-en-china~ae7d5294/

quote:
Een epidemioloog die The Washington Post sprak, noemde BA.5 ‘de ergste versie van het virus die we hebben gezien’. De nieuwste subvariant neemt het snel over van andere omikronvarianten omdat hij gemakkelijk de immuniteit van eerdere infecties en vaccins kan ontwijken, waardoor het risico op herinfectie toeneemt.
:')14.gif
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:26:23 #195
480553 Kickinalfa
pi_205314612
quote:

Ik ben helemaal voor kwetsbaren beschermen.
Dus precies doen zoals het eerst moest.
Verplicht thuiswerken voor kwetsbaren, qr code voor kwetsbaren etc

Ik ben gejengel om maatregelen echt helemaal zat.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:32:12 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205314653
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben helemaal voor kwetsbaren beschermen.
Dus precies doen zoals het eerst moest.
Verplicht thuiswerken voor kwetsbaren, qr code voor kwetsbaren etc

Ik ben gejengel om maatregelen echt helemaal zat.

het is ook niet zo moeilijk, als je het niet wil oplopen moet je ervan uitgaan dat ieder ander het heeft
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:27 #197
480553 Kickinalfa
pi_205314717
Wat zien de mensen eigenlijk als beschermen?
Corona blijft bestaan, de kans dat je het virus oploopt kun je hoogstens beteugelen met (extreme) maatregelen.

Maar in alle gevallen blijft de kans bestaan dat je het oploopt.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:47:58 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205314765
quote:
83s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:40 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik kan het verder niet lezen, maar ze 'dreigen naar het college voor de rechten van de mens' te stappen. Mijn hemel.
Helemaal wap die lui.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:52:01 #199
458283 ipa84
pi_205314791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat staat erin ik heb geen abonnement op het AD. Maar ze zijn niet allen, overal beginnen die covid clubjes te wereld weer te zeuren om maatregelen. De landen waar ze wel genomen worden halen ze amper wat uit, maar goed dat zien ze niet.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:56:49 #200
22971 _serial_
pi_205314818
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat staat erin ik heb geen abonnement op het AD. Maar ze zijn niet allen, overal beginnen die covid clubjes te wereld weer te zeuren om maatregelen. De landen waar ze wel genomen worden halen ze amper wat uit, maar goed dat zien ze niet.
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen weer mondkapjes om de kwestbaren te beschermen
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn

Kortom :W
Vodafone aanbiedingenVattenfall cadeauFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:01:30 #201
401381 Elan
pi_205314860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn

Zorginstellingen werken toch weer met mondkapjes sinds kort?

Dat red team was achterlijk maar ze hebben zich kennelijk hervonden in een nog debieler concept
blablablabla
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:02:53 #202
458283 ipa84
pi_205314867
quote:

[..]
Lang verhaal kort :

Pfff welke maatregelen willen ze dan behalve die mondkapjes en een boosterprik voor 60- ers. Want dit gaat echt geen besmetting voorkomen. Ik denk dat sowieso de meeste 60- ers die een beetje normaal leven inmiddels wel een keer besmet zijn geweest. Genoeg mensen die zelf testen en amper of geen klachten hebben en toch positief zijn.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:02:58 #203
14505 OProg
A Life in Music
pi_205314869
Dit zijn inderdaad wel zaken waar het virus niet van terug heeft.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:06:07 #204
109123 alpeko
pi_205314897
De mondkapjes moesten weer van stal gehaald worden vandaag voor bij de echo. Overal spatschermen.

Ohja...ik word vader. Nu maar hopen dat het in januari 2023 een beetje te doen gaat zijn. Geen ingrijpende maatregelen waardoor schoonmoeders de bevalling niet mag bijwonen of zo.

Het goede nieuws is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 12-07-2022 10:27:35 ]
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:07:42 #205
458283 ipa84
pi_205314909
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:02 schreef OProg het volgende:
Dit zijn inderdaad wel zaken waar het virus niet van terug heeft.
Ze willen gewoon het covid toneelstukje in stand houden meer niet. Als Apenpokken een beetje doorzet kunnen ze dat er misschien nog bij doen. Hoewel daar de oude risicogroep voor gevaccineerd is want de mensen die over het algemeen voor 1974 geboren zijn hebben nog het pokken vaccin gekregen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:08:08 #206
22971 _serial_
pi_205314911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
De mondkapjes moesten weer van stal gehaald worden vandaag voor bij de echo. Overal spatschermen.

Ohja...ik word vader. Nu maar hopen dat het in januari 2023 een beetje te doen gaat zijn. Geen ingrijpende maatregelen waardoor schoonmoeders de bevalling niet mag bijwonen of zo.

Het goede nieuwe is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:08:43 #207
458283 ipa84
pi_205314916
quote:

Het goede nieuwe is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Gefeliciteerd.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:08:59 #208
213020 Ronald-Koeman
pi_205314918
quote:

[..]
Lang verhaal kort :

We kunnen een samenleving niet inrichten naar de maatstaf van immuungecompromitteerde mensen. Dat is de wereld op zijn kop. Wel zou je een aantal dingen kunnen doen zoals bijv. hogere eisen stellen aan ventilatie in gebouwen, mondkapjes gratis en op veel plekken beschikbaar stellen voor mensen die dat willen etc. Maar daar houdt het wel een beetje mee op. Net als dat we bepaalde eisen stellen aan publieke ruimtes en gebouwen om ze rolstolvriendelijk te maken maar dat we niet de hele samenleving inrichten alsof iedereen in een rolstoel zit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:14:50 #209
66582 Monolith
geniaal
pi_205314974
Nou is het een beetje ondoenlijk om je hele maatschappij te gaan inrichten naar de kwetsbaren, maar iets als boosterprikken vergoeden voor mensen van boven de 60 lijkt me niet vreemd. Doen we met de griepprik ook gewoon.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:16:21 #210
490265 galantis
pi_205314982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
We kunnen een samenleving niet inrichten naar de maatstaf van immuungecompromitteerde mensen. Dat is de wereld op zijn kop. Wel zou je een aantal dingen kunnen doen zoals bijv. hogere eisen stellen aan ventilatie in gebouwen, mondkapjes gratis en op veel plekken beschikbaar stellen voor mensen die dat willen etc. Maar daar houdt het wel een beetje mee op. Net als dat we bepaalde eisen stellen aan publieke ruimtes en gebouwen om ze rolstolvriendelijk te maken maar dat we niet de hele samenleving inrichten alsof iedereen in een rolstoel zit.
Kwetsbaren kopen er ook weinig voor, die moeten vooral zelf op hun tellen passen. En zijn het meest gebaat bij lage viruscirculatie. Laat dat nou net één van de zaken zijn die zich het lastigst laat 'tunen'.
I'll give you something to do
Hoesjes? Casetify!Boek goedkoper bij booking.comMailbird - E-mail made beautiful
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:19:13 #211
-1 #ANONIEM
pi_205315007
quote:

Gefeliciteerd! O+
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:19:21 #212
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_205315008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:14 schreef Monolith het volgende:
Nou is het een beetje ondoenlijk om je hele maatschappij te gaan inrichten naar de kwetsbaren, maar iets als boosterprikken vergoeden voor mensen van boven de 60 lijkt me niet vreemd. Doen we met de griepprik ook gewoon.
Ja, en dat is ook prima. Dat is nu imo de taak van de overheid, zorg dat op de juiste momenten er voldoende boosters beschikbaar zijn voor de risicogroepen. Generieke maatregelen voor iedereen zoals mondkapjes zouden nu echt wel een gepasseerd station moeten zijn.

En dat gemiep van die voormalige Red Team-fanatici lekker negeren. Die hebben hun angsten gecombineerd met een hang naar aandacht, dat podium mag ook definitief afgebroken worden.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:22:52 #213
435104 Abdus18
pi_205315051
quote:

Proficiat!

Bij mn eerste mocht ik niet mee naar de eerste twee echo's :(
Nu bij de tweede wel, al hebben we deze week de 20 weken echo moeten verplaatsen aangezien mn vrouw positief teste :+
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:24:26 #214
213020 Ronald-Koeman
pi_205315071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]
Kwetsbaren kopen er ook weinig voor, die moeten vooral zelf op hun tellen passen. En zijn het meest gebaat bij lage viruscirculatie. Laat dat nou net één van de zaken zijn die zich het lastigst laat 'tunen'.
Een ziekte hebben is nu eenmaal kut en het feit dat de maatschappij niet volledig is ingesteld op jouw ziekte is onderdeel van waarom een ziekte kut is.

Het alternatief is dat iedereen in extreme mate in zijn vrijheden wordt beperkt omwille van een hele kleine groep. En een kleine groep delft altijd het onderspit tegen de rest van de samenleving... meer dan een gedeeltelijk compromis zit er niet in.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:26:26 #215
-1 #ANONIEM
pi_205315101
quote:

Dat ze het over grondrechten durven te hebben. Totaal geen probleem dat er de afgelopen twee jaar ook andere grondrechten zijn gebroken - enkel en alleen om de kwetsbaren te beschermen. Ze laten het altijd lijken alsof we een regering hebben die hun nooit beschermd, alsof we een regering hebben die niks doet. Terwijl we twee jaar lang hebben kunnen zien dat iedereen eigenlijk de sjaak was en dat er juiste koste wat kost voor de kwetsbaren gekozen werd. Mensen die hun bedrijf verloren, hun baan verloren, thuis opgesloten werden, mensen die geen toegang meer hadden tot hun hobbies/passies, etc.

Grotendeels mensen die zelf amper risico zouden lopen. Maar we moesten allemaal lijden om de kwetsbaren te beschermen. Dat vergeten ze dan maar weer even voor het gemak - totaal geen empathie voor de rest van de bevolking, het gaat ze enkel en alleen om hun eigen kwetsbaarheid. Dan moeten ze maar hun eigen verantwoordelijkheid pakken hoor als ze zo kwetsbaar en bang zijn. Maar dat willen ze niet - ze willen dat de hele maatschappij wéér om hun gaat draaien, dat iedereen moet lijden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2022 10:26:45 ]
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:29:34 #216
109123 alpeko
pi_205315146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:22 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Proficiat!

Bij mn eerste mocht ik niet mee naar de eerste twee echo's :(
Nu bij de tweede wel, al hebben we deze week de 20 weken echo moeten verplaatsen aangezien mn vrouw positief teste :+
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.

De mijne testte 2x positief in 2 wkn. Eerst op hCG en daarna op COVID.

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 12-07-2022 10:37:48 ]
  dinsdag 12 juli 2022 @ 10:46:32 #217
353733 Spablauw214
pi_205315280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Spijker, kop, raak.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:04:09 #218
24121 josja
pi_205315455
quote:

Het goede nieuws is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Oooh wat leuk, van harte *O*
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:11:42 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205315537
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat ze het over grondrechten durven te hebben. Totaal geen probleem dat er de afgelopen twee jaar ook andere grondrechten zijn gebroken - enkel en alleen om de kwetsbaren te beschermen. Ze laten het altijd lijken alsof we een regering hebben die hun nooit beschermd, alsof we een regering hebben die niks doet. Terwijl we twee jaar lang hebben kunnen zien dat iedereen eigenlijk de sjaak was en dat er juiste koste wat kost voor de kwetsbaren gekozen werd. Mensen die hun bedrijf verloren, hun baan verloren, thuis opgesloten werden, mensen die geen toegang meer hadden tot hun hobbies/passies, etc.

Grotendeels mensen die zelf amper risico zouden lopen. Maar we moesten allemaal lijden om de kwetsbaren te beschermen. Dat vergeten ze dan maar weer even voor het gemak - totaal geen empathie voor de rest van de bevolking, het gaat ze enkel en alleen om hun eigen kwetsbaarheid. Dan moeten ze maar hun eigen verantwoordelijkheid pakken hoor als ze zo kwetsbaar en bang zijn. Maar dat willen ze niet - ze willen dat de hele maatschappij wéér om hun gaat draaien, dat iedereen moet lijden. :)
Er is ook helemaal geen recht op gezondheid. Een recht op gezondheidszorg is namelijk heel wat anders.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:14:58 #220
24121 josja
pi_205315563
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is een soort privilege gevoel wat ik heel slecht trek merk ik. Ja lullig voor je dat je kwetsbaar bent, maar de meeste mensen zijn dat nou eenmaal niet. We gaan ook niet allemaal met een geleidehond over straat want ach die arme blinden, daar moeten we rekening mee houden.

Ik heb een poosje vrijwilligerswerk gedaan met gehandicapten, een maatjesproject zeg maar. Nou misschien dat ik net twee trutten had getroffen maar ik ben er rap mee gestopt. Echt, heel sneu die rolstoel, maar nee, de wereld draait nog steeds niet alleen maar om jou en je handicap.
Zoek je mobiel op gsmwebVoordelig uit? Ticketveiling.nlHoesjes? Casetify!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:16:53 #221
351926 bloodymary1
pi_205315575
quote:

Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:21:10 #222
351926 bloodymary1
pi_205315621
Van het weekend vier dagen naar een bruiloft in Polen geweest. Wat een spektakel, die pakken nogal uit zeg. Het was een leuk gemeleerd gezelschap van 130 man, Polen, Nederlanders, Tsjechen, Slowaken, dan weet je het wel. Van 15.00 tot 03.00 nonstop gegeten en gedronken. Ze aten zo veel omdat dat goed was voor bij het drinken. En dat klopte.
Afijn, nergens coronagedoe. En dan rijd je terug, overnacht in Chemnitz Duitsland en zie je weer allemaal van die verpakte zombies in het OV zitten en zelfs soms op straat lopen.

Vorige week voor het eerst sinds 2,5 jaar weer eens verkouden geweest. Verder niets bijzonders.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:32:32 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205315699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Van het weekend vier dagen naar een bruiloft in Polen geweest. Wat een spektakel, die pakken nogal uit zeg. Het was een leuk gemeleerd gezelschap van 130 man, Polen, Nederlanders, Tsjechen, Slowaken, dan weet je het wel. Van 15.00 tot 03.00 nonstop gegeten en gedronken. Ze aten zo veel omdat dat goed was voor bij het drinken. En dat klopte.
Afijn, nergens coronagedoe. En dan rijd je terug, overnacht in Chemnitz Duitsland en zie je weer allemaal van die verpakte zombies in het OV zitten en zelfs soms op straat lopen.

Vorige week voor het eerst sinds 2,5 jaar weer eens verkouden geweest. Verder niets bijzonders.
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:35:16 #224
22971 _serial_
pi_205315714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden. :@
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:41:25 #225
-1 #ANONIEM
pi_205315762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden. :@
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 11:45:01 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205315795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.

Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:22:13 #227
435104 Abdus18
pi_205316076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.

De mijne testte 2x positief in 2 wkn. Eerst op hCG en daarna op COVID.
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.

Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:25:50 #228
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205316093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ook dat het vooral toch de schuld van een ander is natuurlijk.
Tap tap tap
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:16 #229
109123 alpeko
pi_205316212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?
De hont wist het eerder dan wij zelf, achteraf. Was al zo plakkerig aan het doen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:42:51 #230
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_205316231
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden _O-
Fuck the EBU
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlSpeel mee met Lucky Day en win!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:43:47 #231
109123 alpeko
pi_205316237
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden _O-
Het virus heeft behalve een ingebouwde klok ook al een ingebouwde GPS.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 12:45:35 #232
353733 Spablauw214
pi_205316261
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende :')
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 13:07:11 #233
Dick Laurent Is Dead
pi_205316455
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:16:13 #234
22971 _serial_
pi_205316542
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.

Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:29:51 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205316648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.

Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
Het is dan ook, zoals al heel lang geleden vaker gezegd, beeldvorming om iets handvattem te geven door het tast -en zichtbaar te maken. Ik bereid mij vast voor om na een wekenlang debat, een halfuurtje eerder de kroeg te verlaten.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:33:45 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205316680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
Hmmmm dat klinkt politiek die het adgoium hanteert dat iets goeds nooit te veel zou zijn.
Inzake dat opkrikken kan het zo maar zijn dat daardoor de eigen bescherming en afweer wordt uitgehold.
Wat dan wel of niet wenselijk is, moet iemand zelf weten en dan bij voorkeur in overleg met een behandelend arts bepalen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:50:31 #237
162089 MaxC
Ajax!
pi_205316817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:22 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.

Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
:N Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.

Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:56:36 #238
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_205316863
quote:

[..]
Lang verhaal kort :

Zouden Yorickje en Marinootje ook bij dit clubje horen?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 13:59:06 #239
458283 ipa84
pi_205316882
twitter

_O- _O- _O-
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:12:29 #240
435104 Abdus18
pi_205317011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:

[..]
:N Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.

Dit was wel in de allereerste golf, toen alles helemaal dichtgetimmerd was. Gelukkig zijn ze er vrij snel vanaf gestapt weer en mocht je ergens in een hoekje met een mondkapje op zitten :+
Bunq - bank of the freeVattenfall cadeauBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:18:14 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205317086
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:

Vaccins beschermen niet veel beter of slechter tegen virusvarianten. Ze zorgen preventief een paar maanden vooral voor extra veel antilichamen, Het lichaam kan die dan inzetten om een onverhoopte infectie af te dammen en zo ernstige(r) gevolgen beperkt.

Vaccins geven vooral tijd om een infectie te verwerken en daarvan te herstellen.
De specificiteit van vaccins voor een bepaalde virusvariant, is er als effect (dwz kan ook zeker vastgesteld worden) maar is daarin relatief klein voor het resultaat. De boost van (niet specifieke) antilichamen om een infectie af te weren, doet hier de hoofdmoot van het werk.

Wanneer iemand zich zorgen maakt en/of kwetsbaar is (m.n. cardio/vasculair), is het zinnig om - in overleg met behandelend arts - het immuunsysteem preventief te gaan versterken met bv een booster. Dit geldt deels ook voor mensen in de directe omgeving van een kwetsbare. Zeker wanneer een vaccinatie daar geen soelaas biedt.
Door een booster zal iemand iets eerder (orde van hooguit dagen tot een week en zelfs ongemerkt) beginnen te herstellen van een infectie en daardoor gemiddeld minder infectieus zijn.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:37:25 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205317259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:

[..]

Het was net zo idioot en vooral misdadig om de verpleeghuizen en de maatschappij dicht te gooien. In beginsel is de stupiditeit daarvan verklaarbaar met beter dom dan dood.
Echter de rechtvaardiging - op grond van selectieve wetenschap en overtuiging - om nietsontziende isolatiemaatregelen te nemen, was en is misdadig te noemen.

Kan er nog kwaad om worden dat mensen willens en vooral wetens, veel leed en eenzaamheid is aangedaan. Terecht is er nu een "parlementaire enquête covid" die hopelijk zal onderkennen dat ook in tijden van gekte er maat moet zijn aan een daad.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:56:07 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205317457
twitter

doen ze weer handig hier
  dinsdag 12 juli 2022 @ 14:58:06 #244
22971 _serial_
pi_205317472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

doen ze weer handig hier
Terwijl hier BA.4 en 5 de boel ook al overnemen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 15:27:04 #245
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205317710
Voor zijn fans:

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 12 juli 2022 @ 15:41:51 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205317824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:56 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

doen ze weer handig hier
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:02:59 #247
278875 DDDDDaaf
pi_205317988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende :')
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken. B:)B
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:58:56 #248
353733 Spablauw214
pi_205318678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken. B:)B
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:37:12 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205319073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
Gewoon voor de zekerheid nog een jaar extra blijven lopen met die kappen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren immers.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:49:34 #250
Türkmenbashi
pi_205319160
Wat the fuck, ik zie net op tv een nieuw Postbus 51-spotje over corona voorbij komen. Geen idee dat ze dat nu nog steeds deden :') Ik kan hem op Youtube niet terugvinden, maar de strekking is dat we weer alles kunnen doen, maar corona er echt nog steeds is heur dus je moet wel blijven testen.

Oke, bedankt voor de mededeling overheid.
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:21:56 #251
352376 voetbalmanager2
pi_205319338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.
Men verwacht in september hiermee te kunnen boosteren.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:23:39 #252
352376 voetbalmanager2
pi_205319355
quote:
Woede na oproep supermarkt aan personeel om niet te testen op corona: ‘Wie niet test, heeft het niet’
‘Laat je niet testen op corona’. Dat dringende verzoek kregen werknemers van de Plus-supermarkt in Tubbergen in een bericht van hun baas. Tot boosheid en ongeloof van personeelsleden. „Er lopen hier kwetsbare ouderen, het is gewoon schandalig.”

Ondernemersechtpaar Ivo en Niké Pleijhuis ontvangen op 1 juli een opmerkelijk bericht. In het bericht, dat als afzender Ivo Pleijhuis heeft, wordt hen gesommeerd zich niet te laten testen op corona. De letterlijke tekst: ‘Wie niet test, heeft geen corona’ en ‘steek dat staafje aub niet in je neus, tenzij je echt onmeunig ligt te creperen van de griep of pijn..’. Het RIVM-advies luidt ondertussen nog steeds: doe bij klachten een zelftest.

De oproep wordt gedaan in een poging om ziekteverzuim te voorkomen, met name in de vakantieperiode. Het ondernemersechtpaar krijgt het rooster amper ingevuld en dringt er in het bericht op aan ook te komen werken bij een kater (‘eigen schuld, dikke bult’), een hoofdpijntje, een griepje of een zere teen. Voor enkele personeelsleden van de Plus in Tubbergen gaat het bericht veel te ver.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-het-niet~a51fe7a3/
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:28:56 #253
186611 Haags
pi_205319392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goede oproep, helemaal mee eens.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 juli 2022 @ 18:34:57 #254
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_205319420
quote:

[..]

Als je je temperatuur niet meet, heb je ook geen koorts.
Laat je je poot niet gipsen in het ziekenhuis, dan is die ook niet gebroken.
Wat een wijsheid _O_
  dinsdag 12 juli 2022 @ 19:53:35 #255
78680 Nielsch
FTRTTS
pi_205320289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat the fuck, ik zie net op tv een nieuw Postbus 51-spotje over corona voorbij komen. Geen idee dat ze dat nu nog steeds deden :') Ik kan hem op Youtube niet terugvinden, maar de strekking is dat we weer alles kunnen doen, maar corona er echt nog steeds is heur dus je moet wel blijven testen.

Postbus 51, was dit in 1993 ofzo?
PWBF
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 19:57:41 #256
236264 crew  capricia
pi_205320350
Volgens teletekst moeten we weer een mondkapje op.

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=715-2
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:10:39 #257
202941 groenen
pi_205320491
Slechte timing van RedTeam, probeer het halverwege oktober nog een keer en Kuipers doet vrolijk mee.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:26:52 #258
Türkmenbashi
pi_205320630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Postbus 51, was dit in 1993 ofzo?
Rijksoverheid dan, op een of andere manier blijven al die moralistische overheidsboodschappen in m'n hoofd zitten als zijnde van P51 :')
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:32:14 #259
486411 zimmy910
pi_205320682
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:57 schreef capricia het volgende:
Volgens teletekst moeten we weer een mondkapje op.

[ afbeelding ]
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=715-2

Iemand per ongeluk een pagina uit 2020 terug gezet ? :)
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 20:38:55 #260
236264 crew  capricia
pi_205320784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:32 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Iemand per ongeluk een pagina uit 2020 terug gezet ? :)
Ik denk het.
Dat handen wassen is toch ook achterhaald inmiddels?
There is a name for it:
We call them Poor"
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingVodafone aanbiedingenSpeel mee met Lucky Day en win!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:40:24 #261
486411 zimmy910
pi_205320811
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk het.
Ja het was al vrij snel duidelijk dat het virus zich alleen in een lab via oppervlakte kon verspreiden. Vreemd genoeg bleef dit heel lang tussen de richtlijnen staan.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:43:30 #262
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_205320854
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk het.
Was je handen stuk _O_
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:44:28 #263
80374 Noek
pi_205320869
Ah kut, dat in mn elleboog niezen heb ik nog steeds niet onder de knie maar het moet alweer.
Ik kan wel goed mn benen kruisen wanneer ik moet niezen. If you know, you know!

[ Bericht 0% gewijzigd door Noek op 12-07-2022 22:39:11 ]
Go hard or go home
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:59:04 #264
201761 phpmystyle
pi_205321068
quote:
83s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:40 schreef OProg het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou ik lachen.

Maar door recente uitspraken van rechters en de vermenging van rechtspraak met politiek ben ik alles behalve gerust op een goed verloop :)
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:00:28 #265
201761 phpmystyle
pi_205321082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Lach nou maar niet te hard..

Hier schuilt wel een risico in. Gebeurt steeds vaker dat een klein verongelijkt clubje gewoon haar gelijk haalt en de rest bakzeil haalt.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:05:33 #266
201761 phpmystyle
pi_205321172
quote:

[..]

Tjah, ontslag nemen als het je niet zint zou ik zeggen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:12:49 #267
22971 _serial_
pi_205321326
quote:

[..]

Mooi. we moeten stoppen met het continue zelftesten bij een kuchje.

Bijna net zo mooi als op Roland Garros coronabesmettingen doodgezwegen werden.

Franse tennisster onthult: ‘Op Roland Garros was iedereen besmet, maar niemand zei er iets van’

Of op basisscholen waar de ouders onderling hadden afgesproken om de kinderen niet meer te testen.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:15:41 #268
24121 josja
pi_205321364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Deze? https://twitter.com/i/status/1546839811717210115 Zag hem ook voorbij komen inderdaad. Godzijdank staat het kapje nog niet bij de 'andere adviezen'.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:18:59 #269
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205321406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef groenen het volgende:
Slechte timing van RedTeam, probeer het halverwege oktober nog een keer en Kuipers doet vrolijk mee.
Zijn we daar nu nog niet vanaf _O-
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:21:18 #270
Türkmenbashi
pi_205321441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef josja het volgende:

[..]
Deze? https://twitter.com/i/status/1546839811717210115 Zag hem ook voorbij komen inderdaad. Godzijdank staat het kapje nog niet bij de 'andere adviezen'.
Ja die idd. Van alle andere ziektes voelt de overheid zich ook niet genoodzaakt om de bevolking er om de paar maanden op te wijzen dat die nog steeds bestaan, maar wat corona betreft kennelijk wel.
Mailbird - E-mail made beautifulZoek je mobiel op gsmwebBig Fish Games
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:24:06 #271
24121 josja
pi_205321475
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja die idd. Van alle andere ziektes voelt de overheid zich ook niet genoodzaakt om de bevolking er om de paar maanden op te wijzen dat die nog steeds bestaan, maar wat corona betreft kennelijk wel.
Lees de reacties en huiver.... KAPJES!!@@1!!! Waarom vergeten jullie de kapjes??? Bloed aan je handen!!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:44:13 #272
78680 Nielsch
FTRTTS
pi_205321797
Is het alweer tijd voor MC Hammer & The Dance?
PWBF
  dinsdag 12 juli 2022 @ 22:24:04 #273
352376 voetbalmanager2
pi_205322395
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah, ontslag nemen als het je niet zint zou ik zeggen.
Testen bij klachten en als je positief test uiteraard niet in een drukke supermarkt gaan werken. Wat denken die supermarktmanagers wel niet.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 23:16:57 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205322920
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zou graag maatregelen zien tegen de Man Flu.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 23:55:13 #275
278875 DDDDDaaf
pi_205323141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen idee; het is in ieder geval één grote puinhoop waarbij ieder Bundesland en iedere winkelier of uitbater van een restaurant of hotel zelf mag beslissen of mensen met zo'n ffp2 snavel op hun Fresse rond moeten lopen. :')
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:00:22 #276
278875 DDDDDaaf
pi_205323164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Testen bij klachten en als je positief test uiteraard niet in een drukke supermarkt gaan werken. Wat denken die supermarktmanagers wel niet.
Beter gewoon niet meer testen en gewoon thuis blijven wanneer je je hondsberoerd voelt. Dat toneelstukje met mondmaskers en gedesinfecteerde winkelwagentje heeft nu wel "long" genoeg geduurd.
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:00:38 #277
22971 _serial_
pi_205323166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 23:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Geen idee; het is in ieder geval één grote puinhoop waarbij ieder Bundesland en iedere winkelier of uitbater van een restaurant of hotel zelf mag beslissen of mensen met zo'n ffp2 snavel op hun Fresse rond moeten lopen. :')
Er zal geen land vergaande aanvullende maatregelen nemen voor de zomervakantie nemen denk ik zo.
Afbouwen in Duitsland is altijd een politiek dingetje geweest. Zeker nu met de schandalen en baantjes die op de tocht staan.
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:01:47 #278
22971 _serial_
pi_205323172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Beter gewoon niet meer testen en gewoon thuis blijven wanneer je je hondsberoerd voelt. Dat toneelstukje met mondmaskers en gedesinfecteerde winkelwagentje heeft nu wel "long" genoeg geduurd.
Er zijn nog steeds mensen die als een bezetenen hun winkelwagen staan te poetsen.
Maar wel weer zonder mondkapje de supermarkt in gaan

Schiet mij maar in de feestverlichting dan _O-
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:02:15 #279
278875 DDDDDaaf
pi_205323174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er zal geen land vergaande aanvullende maatregelen nemen voor de zomervakantie nemen denk ik zo.
Afbouwen in Duitsland is altijd een politiek dingetje geweest. Zeker nu met de schandalen en baantjes die op de tocht staan.
Maatregelen slaan sowieso nergens meer op; we hebben het inmiddels over een verkoudheid. :')
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:20:15 #280
-1 #ANONIEM
pi_205323227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Maatregelen slaan sowieso nergens meer op; we hebben het inmiddels over een verkoudheid. :')
Ja, maar long covid. Ja, maar de kwetsbaren. Ja, maar nieuwe engere variant! Ja, maar onze relevantie en extra centjes! Oh, wacht, die laatste zeggen ze natuurlijk niet hardop :@
Knab - Jouw online bankDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlVodafone aanbiedingen
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:33:26 #281
22971 _serial_
pi_205323267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
en extra centjes!
Misschien moet ik maar eens een WOB'je wagen bij de publieke omroep hoeveel de Corona kopstukken (koopmans, kuipers, gommers, etc) geschoven hebben gekregen.
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:01:54 #282
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205323296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 00:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds mensen die als een bezetenen hun winkelwagen staan te poetsen.
Maar wel weer zonder mondkapje de supermarkt in gaan

Schiet mij maar in de feestverlichting dan _O-
Voor psychologen zijn dit interessante tijden omdat je waar je maar kijkt, onderzoek kan doen.
Kern is dat menen graag het gevoel hebben om in de chaos van het leven, ergens controle over te hebben.
Poetsen als onderdeel van RRR is dan een manier om daaraan vorm te geven.

Wel het advies om daar geen aanstoot aan te nemen en vooral een persoon in de waarde te laten van wat het zichzelf wil doen. Zolang die tenminste niet anderen tot dat gedrag gaat overtuigen.
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:04:30 #283
22971 _serial_
pi_205323298
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel het advies om daar geen aanstoot aan te nemen en vooral een persoon in de waarde te laten van wat het zichzelf wil doen. Zolang die tenminste niet anderen tot dat gedrag gaat overtuigen.
Oh wees maar gerust hoor, ik kijk er naar, schud 2x in gedachten mijn hoofd en dan ga ik door tot de orde van de dag.
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:09:43 #284
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205323303
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef josja het volgende:

[..]
Die reacties.. mijn god. :'(

Wat heb ik te doen met die mensen zeg. Dat je na twee en een half jaar nog steeds zó in angst kan leven.
Die hebben echt professionele hulp nodig.

Ik denk eigenlijk zelden nog aan corona in het dagelijkse leven. Ik leef weer net zoals in 2019 en daarvoor. Jullie?

Alleen af en toe in het nieuws en hier in MyAt komt het weer voorbij en dan denk ik oja.. corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:16:02 #285
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205323312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Oh wees maar gerust hoor, ik kijk er naar, schud 2x in gedachten mijn hoofd en dan ga ik door tot de orde van de dag.
In gedachten ja? :D
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:18:54 #286
22971 _serial_
pi_205323314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
In gedachten ja? :D
Soms ook wel heel hard opvallend :@
  woensdag 13 juli 2022 @ 06:50:58 #287
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_205323444
twitter

twitter

_O-

Als je al die tweets leest heb je een heerlijke start van de dag
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:55:53 #288
353733 Spablauw214
pi_205323638
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 06:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

_O-

Syreetha_voorweinigcovid is er ook weer bij zie ik. Lijkt me een gezellige dame op feestjes.
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:57:51 #289
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205323646
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

_O-

Ik kom amper meer op Twitter door dit soort berichten.
Ik kwam er al niet vaak, maar de afgelopen twee jaar is het echt verschrikkelijk geworden. Ik volg een paar accounts die ik interessant vind, maar elke keer kruipen dit soort berichten ertussendoor.
Tap tap tap
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:10:58 #290
278875 DDDDDaaf
pi_205323703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

[..]
Het is ook steeds hetzelfde kleine groepje mensen dat steeds dezelfde, voorspelbare reacties plaatst; "kwetsbaren", "longcovid", "#voorweinigcovid". :')
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBig Fish GamesVattenfall cadeau
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:11:14 #291
24121 josja
pi_205323705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Syreetha_voorweinigcovid is er ook weer bij zie ik. Lijkt me een gezellige dame op feestjes.
En Valerie van der Flier, met dr dubbele kap en arme dochter die twee jaar van school is thuisgehouden. Godver, ergens is het ernstig dat ik al die mensen inmiddels ken :+
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:19:50 #292
14505 OProg
A Life in Music
pi_205323757
Het is natuurlijk wel bizar dat er voor dit soort groepjes op alleshande extreme standpunten overal bubbeltjes ontstaan die elkaar continue versterken en waardoor mensen gaan denken dat de hele wereld het met ze eens is.
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:31:18 #293
278875 DDDDDaaf
pi_205323804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:11 schreef josja het volgende:

[..]
En Valerie van der Flier, met dr dubbele kap en arme dochter die twee jaar van school is thuisgehouden. Godver, ergens is het ernstig dat ik al die mensen inmiddels ken :+
Het zijn inmiddels "BN-ers" van het type wat aan TV-programma's mee doet, maar waar nog nooit iemand buiten hun eigen kring van gehoord heeft, geworden. Zo'n spelshow voor hun zou me dan ook leuk lijken: 'de longcovid show', waarin zerocovidwappies in een huis opgesloten worden en wie het langste longcovid heeft wint. })
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:53:55 #294
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205323941
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:19 schreef OProg het volgende:
Het is natuurlijk wel bizar dat er voor dit soort groepjes op alleshande extreme standpunten overal bubbeltjes ontstaan die elkaar continue versterken en waardoor mensen gaan denken dat de hele wereld het met ze eens is.
"Iedereen in mijn omgeving test weer positief dus het is overal."
"Ja dat heb ik ook!"
"Ja het is overal!"

Ondertussen in mijn omgeving:
Tap tap tap
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:31:54 #295
22971 _serial_
pi_205324275
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

_O-

This made my day :)
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:44:11 #296
14505 OProg
A Life in Music
pi_205324380
Diezelfde Gerwin gaat dan het bericht van Asha naar Ernst K sturen met de opmerking "Ik hoop dat je een beetje met jezelf kan leven."

woensdag 13 juli 2022 @ 10:01:04 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205324549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat heb ik te doen met die mensen zeg. Dat je na twee en een half jaar nog steeds zó in angst kan leven.
Die hebben echt professionele hulp nodig.

Ik denk eigenlijk zelden nog aan corona in het dagelijkse leven. Ik leef weer net zoals in 2019 en daarvoor. Jullie?

Alleen af en toe in het nieuws en hier in MyAt komt het weer voorbij en dan denk ik oja.. corona.
Over 120 jaar krijgen die aangedane mensen met hand voor de mond, welgemeende excuses van de Regering die tegen beter weten in dit leed heeft veroorzaakt.
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:31:08 #298
52783 michiel_merk
pi_205324915
Ik heb hier al een tijdje niks meer gepost maar dit moet ik toch ff kwijt B-) Mijn vriendin heeft Corona, en ik zou gister met haar naar de test-locatie gaan, maar zij was te zwak/beroerd daarvoor om heen te gaan, dus wel afspraak gemaakt maar niet komen opdagen. Kreeg ze dezelfde avond nog een bericht van de GGD dat ze positief getest is _O- ach ja ze was hoe dan ook positief, maar wel rare gang van zaken dit. Nu maar hopen dat ik niet voor de eerste keer voor de bijl ga 'klopt even af'
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:48:56 #299
22971 _serial_
pi_205325136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:31 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb hier al een tijdje niks meer gepost maar dit moet ik toch ff kwijt B-) Mijn vriendin heeft Corona, en ik zou gister met haar naar de test-locatie gaan, maar zij was te zwak/beroerd daarvoor om heen te gaan, dus wel afspraak gemaakt maar niet komen opdagen. Kreeg ze dezelfde avond nog een bericht van de GGD dat ze positief getest is _O- ach ja ze was hoe dan ook positief, maar wel rare gang van zaken dit. Nu maar hopen dat ik niet voor de eerste keer voor de bijl ga 'klopt even af'
Reken er maar wel op. Omikron slaat bijna niemand over in de thuissetting, als je nog niet besmet (al dan niet bewust) bent geweest.

Is je vriendin al wat aan de beterende hand? Beterschap voor haar, en paracetamol (max 12 per dag) werkt prima :)
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:53:17 #300
62419 CherryLips
chocoholic
pi_205325174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Reken er maar wel op. Omikron slaat bijna niemand over in de thuissetting, als je nog niet besmet (al dan niet bewust) bent geweest.

Is je vriendin al wat aan de beterende hand? Beterschap voor haar, en paracetamol (max 12 per dag) werkt prima :)
M'n moeder heeft m'n vader niet besmet.
M'n tante heeft m'n oom niet besmet.
De man en de kinderen van m'n nicht hebben m'n nicht niet besmet.
En nog wel meer voorbeelden in de familie en vriendengroep.
Blijft vaag hoor.
Tap tap tap
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van PrimevideoVodafone aanbiedingen
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:53:55 #301
201761 phpmystyle
pi_205325182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De schappen moet ook gevuld worden natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')