In NL niet hoor. Hoef je geen enkele vaccinatie als je dat niet wil en veel mensen hebben dat dan ook niet gedaan.quote:Op maandag 11 juli 2022 20:51 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar Novak Djokovic verwoort het hier prachtig.
Geen miljoen, geen 10 miljoen geen 100 miljoen euro wat mij overhaalt dit vaccin te nemen of een eerste plek op de wereldranglijst, eeuwige roem of een hamburger bij de macdonalds.
Dit heeft met fundamentele mensenrechten te maken, de integriteit van het menselijk lichaam, overtuigt zijn van het goede en slechte op aarde, je ziel niet verliezen en het fundament waarop de mensheid in het algemeen op gebaseerd is.
Als je het lef hebt om dit van mensen af te nemen (wat ze dus gedaan hebben), dan zijn we allemaal verloren en onherstelbaar beschadigd.
Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste is er geen vaccinatieplicht, ten tweede maakt iedereen ook gewoon deel uit van een maatschappij, en moet je ook bereid zijn om daarvoor iets te doen.quote:Op maandag 11 juli 2022 20:51 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk al voorbij gekomen, maar Novak Djokovic verwoort het hier prachtig.
Geen miljoen, geen 10 miljoen geen 100 miljoen euro wat mij overhaalt dit vaccin te nemen of een eerste plek op de wereldranglijst te behouden, of eeuwige roem ervoor te krijgen of zelfs een hamburger bij de macdonalds weer voor te kunnen krijgen
.
Dit heeft met fundamentele mensenrechten te maken, de integriteit van het menselijk lichaam, overtuigt zijn van het goede en kwade op aarde, je ziel niet verliezen en het fundament waarop de mensheid in het algemeen op gebaseerd is.
Als je het lef hebt om dit van mensen af te nemen (wat ze dus gedaan hebben), dan zijn we allemaal verloren en onherstelbaar beschadigd.
ik mag niet reageren.. mijn reacties worden gecensureerdquote:Op maandag 11 juli 2022 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ten eerste is er geen vaccinatieplicht, ten tweede maakt iedereen ook gewoon deel uit van een maatschappij, en moet je ook bereid zijn om daarvoor iets te doen.
En zo'n heisa maken over een prik...
Ooh die gaat dit weekje ff keihard uitbuiten.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
Ach..nu heeft ze het toch opgelopen.
[ twitter ]
Beterschap!
Mooi. Kan ze nu weer normaal doen. Is hierna immers beschermd.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Beterschap!
quote:Op maandag 11 juli 2022 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooi. Kan ze nu weer normaal doen. Is hierna immers beschermd.
Ik zit op mijn handen om zoiets terug te tweeten. Maar ik hou me in.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:02 schreef OProg het volgende:
Erg jammer dat Asha zich blijkbaar niet goed aan maatregelen heeft gehouden.
Doen!quote:Op maandag 11 juli 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik zit op mijn handen om zoiets terug te tweeten. Maar ik hou me in.
Nee. Ga ik niet doen. Ga jij je gang maar.quote:
Het is een way of life voor sommige mensen, het geeft ook een gevoel van deugen en verheffing.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:08 schreef OProg het volgende:
Het heeft toch wel iets ironisch. Van die mensen die al tijden trots laten weten dat ze zich aan maatregelen houden. Zichzelf tweeten met een mondkapje op. Leuk laten zien dat ze ergens op een conferentie zijn in de buitenlucht met afstand houden, mondkapjes en weet ik het wat nog meer.
En dan 'gewoon' corona krijgen. Ik vraag me dan af wat hun meesterplan is om dit te voorkomen voortaan. Of zouden ze een keer door krijgen dat het niet echt te voorkomen is?
Betwijfel sterk of dit haar dit op andere gedachten brengt. De weg van het ingeslagen pad is een vaak een pad in een tunnel...quote:Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef Momo het volgende:
Misschien is het voor haar juist een blessing. Als ze gewoon een beetje ziekjes enkel is deze week. Sinds omicron bleek een stuk minder ziekmakend en veel besmettelijker bleek te zijn is het niet meer te doen om je zo af te houden van het openbare leven. Zelfs als je een risico factor als bijvoorbeeld overgewicht hebt. Als je verder gewoon geen ernstige ziektes hebt die je immuunsysteem aantasten of hoogbejaard bent.
Ik ben zelf bang voor long COVID. Zoals ik bang ben voor kanker en andere enge ziektes. Maar dat ligt aan mijn algemene angststoornis geloof ik.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef Momo het volgende:
Misschien is het voor haar juist een blessing. Als ze gewoon een beetje ziekjes enkel is deze week. Sinds omicron bleek een stuk minder ziekmakend en veel besmettelijker bleek te zijn is het niet meer te doen om je zo af te houden van het openbare leven. Zelfs als je een risico factor als bijvoorbeeld overgewicht hebt. Als je verder gewoon geen ernstige ziektes hebt die je immuunsysteem aantasten of hoogbejaard bent.
Tja je hebt nooit een zekerheid in het leven he. Er zijn mensen die ernstig ziek worden en/of kanker krijgen. Ook voor het oog gezonde mensen. Maar met covid nu is de kans ook wel echt klein als relatief gezond iemand dat je echt problemen gaat ondervinden van covid.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zelf bang voor long COVID. Zoals ik bang ben voor kanker en andere enge ziektes. Maar dat ligt aan mijn algemene angststoornis geloof ik.
Ik kan ook van de trap stuiteren of mezelf te pletter rijden, denk ik dan maar.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja je hebt nooit een zekerheid in het leven he. Er zijn mensen die ernstig ziek worden en/of kanker krijgen. Ook voor het oog gezonde mensen. Maar met covid nu is de kans ook wel echt klein als relatief gezond iemand dat je echt problemen gaat ondervinden van covid.
Ik kan wel reageren met Cijfertjes42quote:Op maandag 11 juli 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik zit op mijn handen om zoiets terug te tweeten. Maar ik hou me in.
Go your gang.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kan wel reageren met Cijfertjes42
Dat laatste snap ik: kanker komt frequent voor en niet zelden moeilijk te behandelen met dodelijk afloop.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zelf bang voor long COVID. Zoals ik bang ben voor kanker en andere enge ziektes. Maar dat ligt aan mijn algemene angststoornis geloof ik.
Like gegeven.quote:
Die reacties ook, voor de bijl gaan, slagveld, Russische roulette... De angst is bij sommigen wel heel erg.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Beterschap!
"Ik keek net op facebook en de helft van de berichten daar zijn foto’s van positieve tests."quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die reacties ook, voor de bijl gaan, slagveld, Russische roulette... De angst is bij sommigen wel heel erg.
Ja, zoals ook in de reacties staat, kijken op een test of je "ziek" bent. Die leven in een soort parallelle dimensie.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:11 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
"Ik keek net op facebook en de helft van de berichten daar zijn foto’s van positieve tests."
Sommige mensen leven echt in een heel andere wereld. Heel apart.
Ik snap je eerste deel van je post niet, maar ben het wel eens, dat de dagen van Rutte (en VVD) eigenlijk al lang geteld zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:30 schreef Pokkehandtas het volgende:
Werkgevers (VVD) moeten eens stoppen met mensen op te jagen met 0-uren contracten en verplichte testen op dit BS-virus. Tief gewoon op, geef mensen een normaal contract en limiteer de huisjesmelkers. Opzouten dus met Rutte
Nou, Asha had graag maatschappij brede maatregelen gezien om het aantal besmettingen te beperken.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:08 schreef OProg het volgende:
Het heeft toch wel iets ironisch. Van die mensen die al tijden trots laten weten dat ze zich aan maatregelen houden. Zichzelf tweeten met een mondkapje op. Leuk laten zien dat ze ergens op een conferentie zijn in de buitenlucht met afstand houden, mondkapjes en weet ik het wat nog meer.
En dan 'gewoon' corona krijgen. Ik vraag me dan af wat hun meesterplan is om dit te voorkomen voortaan. Of zouden ze een keer door krijgen dat het niet echt te voorkomen is?
Je bent me voorquote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:29 schreef OProg het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kwetsbaren~ae4494d9/
Hé, een stuk van het Red Team is terug.
Ik kan het verder niet lezen, maar ze 'dreigen naar het college voor de rechten van de mens' te stappen. Mijn hemel.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Daar gaan we weer. Jongens covid gaat niet meer weg, dus dan moeten we tot in de eeuwigheid met mondkapjes blijven lopen ofzo. Ga lekker fietsen ofzo.
Dt weten we al lang, maar zo gauw je daarover begint vallen je onmiddellijk pek en veren ten deel.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met of zonder covid hebben we wel een probleem in de toekomst in de zorg
Dat die lui nog steeds podium krijgen, maar de kliks zullen wel hard teruggelopen zijn sinds de versoepelingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:29 schreef OProg het volgende:
Weten we al 70 jaar, doen we niets aanquote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met of zonder covid hebben we wel een probleem in de toekomst in de zorg
Ik ken nog best wat hardliners. Triest, zoveel angst, zoveel paniek en zo weinig realismequote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat die lui nog steeds podium krijgen, maar de kliks zullen wel hard teruggelopen zijn sinds de versoepelingen.
Artikel gelezen, is inderdaad weinig anders dan de LP van voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken nog best wat hardliners. Triest, zoveel angst, zoveel paniek en zo weinig realisme
Wat is nu concreet de oplossing volgens ze? Mondkapjes overal en weer grotendeels terug naar afstand en wat roepen over 'tracing en testen'?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Artikel gelezen, is inderdaad weinig anders dan de LP van voorgaande jaren.
quote:Een epidemioloog die The Washington Post sprak, noemde BA.5 ‘de ergste versie van het virus die we hebben gezien’. De nieuwste subvariant neemt het snel over van andere omikronvarianten omdat hij gemakkelijk de immuniteit van eerdere infecties en vaccins kan ontwijken, waardoor het risico op herinfectie toeneemt.
Ik ben helemaal voor kwetsbaren beschermen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:29 schreef OProg het volgende:
het is ook niet zo moeilijk, als je het niet wil oplopen moet je ervan uitgaan dat ieder ander het heeftquote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor kwetsbaren beschermen.
Dus precies doen zoals het eerst moest.
Verplicht thuiswerken voor kwetsbaren, qr code voor kwetsbaren etc
Ik ben gejengel om maatregelen echt helemaal zat.
Helemaal wap die lui.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan het verder niet lezen, maar ze 'dreigen naar het college voor de rechten van de mens' te stappen. Mijn hemel.
Wat staat erin ik heb geen abonnement op het AD. Maar ze zijn niet allen, overal beginnen die covid clubjes te wereld weer te zeuren om maatregelen. De landen waar ze wel genomen worden halen ze amper wat uit, maar goed dat zien ze niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Artikel gelezen, is inderdaad weinig anders dan de LP van voorgaande jaren.
Lang verhaal kort :quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat staat erin ik heb geen abonnement op het AD. Maar ze zijn niet allen, overal beginnen die covid clubjes te wereld weer te zeuren om maatregelen. De landen waar ze wel genomen worden halen ze amper wat uit, maar goed dat zien ze niet.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen weer mondkapjes om de kwestbaren te beschermen
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn
Kortom
Pfff welke maatregelen willen ze dan behalve die mondkapjes en een boosterprik voor 60- ers. Want dit gaat echt geen besmetting voorkomen. Ik denk dat sowieso de meeste 60- ers die een beetje normaal leven inmiddels wel een keer besmet zijn geweest. Genoeg mensen die zelf testen en amper of geen klachten hebben en toch positief zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lang verhaal kort :
- Ze willen naar college van de rechten van de mens stappen omdat grondrechten geschonden zouden worden
- Ze willen een boosterprik voor de 60- ers (let wel: de niet kwetsbare) voor iedereen die dat wil
- En ze stellen dat de kwetsbaren geen keus hebben doordat er geen maatregelen zijn
Kortom
Ze willen gewoon het covid toneelstukje in stand houden meer niet. Als Apenpokken een beetje doorzet kunnen ze dat er misschien nog bij doen. Hoewel daar de oude risicogroep voor gevaccineerd is want de mensen die over het algemeen voor 1974 geboren zijn hebben nog het pokken vaccin gekregen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:02 schreef OProg het volgende:
Dit zijn inderdaad wel zaken waar het virus niet van terug heeft.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
De mondkapjes moesten weer van stal gehaald worden vandaag voor bij de echo. Overal spatschermen.
Ohja...ik word vader. Nu maar hopen dat het in januari 2023 een beetje te doen gaat zijn. Geen ingrijpende maatregelen waardoor schoonmoeders de bevalling niet mag bijwonen of zo.
Het goede nieuwe is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
De mondkapjes moesten weer van stal gehaald worden vandaag voor bij de echo. Overal spatschermen.
Ohja...ik word vader. Nu maar hopen dat het in januari 2023 een beetje te doen gaat zijn. Geen ingrijpende maatregelen waardoor schoonmoeders de bevalling niet mag bijwonen of zo.
Het goede nieuwe is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
We kunnen een samenleving niet inrichten naar de maatstaf van immuungecompromitteerde mensen. Dat is de wereld op zijn kop. Wel zou je een aantal dingen kunnen doen zoals bijv. hogere eisen stellen aan ventilatie in gebouwen, mondkapjes gratis en op veel plekken beschikbaar stellen voor mensen die dat willen etc. Maar daar houdt het wel een beetje mee op. Net als dat we bepaalde eisen stellen aan publieke ruimtes en gebouwen om ze rolstolvriendelijk te maken maar dat we niet de hele samenleving inrichten alsof iedereen in een rolstoel zit.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lang verhaal kort :
Kortom
Kwetsbaren kopen er ook weinig voor, die moeten vooral zelf op hun tellen passen. En zijn het meest gebaat bij lage viruscirculatie. Laat dat nou net één van de zaken zijn die zich het lastigst laat 'tunen'.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We kunnen een samenleving niet inrichten naar de maatstaf van immuungecompromitteerde mensen. Dat is de wereld op zijn kop. Wel zou je een aantal dingen kunnen doen zoals bijv. hogere eisen stellen aan ventilatie in gebouwen, mondkapjes gratis en op veel plekken beschikbaar stellen voor mensen die dat willen etc. Maar daar houdt het wel een beetje mee op. Net als dat we bepaalde eisen stellen aan publieke ruimtes en gebouwen om ze rolstolvriendelijk te maken maar dat we niet de hele samenleving inrichten alsof iedereen in een rolstoel zit.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
Ja, en dat is ook prima. Dat is nu imo de taak van de overheid, zorg dat op de juiste momenten er voldoende boosters beschikbaar zijn voor de risicogroepen. Generieke maatregelen voor iedereen zoals mondkapjes zouden nu echt wel een gepasseerd station moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:14 schreef Monolith het volgende:
Nou is het een beetje ondoenlijk om je hele maatschappij te gaan inrichten naar de kwetsbaren, maar iets als boosterprikken vergoeden voor mensen van boven de 60 lijkt me niet vreemd. Doen we met de griepprik ook gewoon.
Proficiat!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
Een ziekte hebben is nu eenmaal kut en het feit dat de maatschappij niet volledig is ingesteld op jouw ziekte is onderdeel van waarom een ziekte kut is.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Kwetsbaren kopen er ook weinig voor, die moeten vooral zelf op hun tellen passen. En zijn het meest gebaat bij lage viruscirculatie. Laat dat nou net één van de zaken zijn die zich het lastigst laat 'tunen'.
Dat ze het over grondrechten durven te hebben. Totaal geen probleem dat er de afgelopen twee jaar ook andere grondrechten zijn gebroken - enkel en alleen om de kwetsbaren te beschermen. Ze laten het altijd lijken alsof we een regering hebben die hun nooit beschermd, alsof we een regering hebben die niks doet. Terwijl we twee jaar lang hebben kunnen zien dat iedereen eigenlijk de sjaak was en dat er juiste koste wat kost voor de kwetsbaren gekozen werd. Mensen die hun bedrijf verloren, hun baan verloren, thuis opgesloten werden, mensen die geen toegang meer hadden tot hun hobbies/passies, etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:29 schreef OProg het volgende:
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:22 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Proficiat!
Bij mn eerste mocht ik niet mee naar de eerste twee echo's
Nu bij de tweede wel, al hebben we deze week de 20 weken echo moeten verplaatsen aangezien mn vrouw positief teste
Spijker, kop, raak.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We kunnen een samenleving niet inrichten naar de maatstaf van immuungecompromitteerde mensen. Dat is de wereld op zijn kop. Wel zou je een aantal dingen kunnen doen zoals bijv. hogere eisen stellen aan ventilatie in gebouwen, mondkapjes gratis en op veel plekken beschikbaar stellen voor mensen die dat willen etc. Maar daar houdt het wel een beetje mee op. Net als dat we bepaalde eisen stellen aan publieke ruimtes en gebouwen om ze rolstolvriendelijk te maken maar dat we niet de hele samenleving inrichten alsof iedereen in een rolstoel zit.
Oooh wat leuk, van hartequote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
Het goede nieuws is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Er is ook helemaal geen recht op gezondheid. Een recht op gezondheidszorg is namelijk heel wat anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze het over grondrechten durven te hebben. Totaal geen probleem dat er de afgelopen twee jaar ook andere grondrechten zijn gebroken - enkel en alleen om de kwetsbaren te beschermen. Ze laten het altijd lijken alsof we een regering hebben die hun nooit beschermd, alsof we een regering hebben die niks doet. Terwijl we twee jaar lang hebben kunnen zien dat iedereen eigenlijk de sjaak was en dat er juiste koste wat kost voor de kwetsbaren gekozen werd. Mensen die hun bedrijf verloren, hun baan verloren, thuis opgesloten werden, mensen die geen toegang meer hadden tot hun hobbies/passies, etc.
Grotendeels mensen die zelf amper risico zouden lopen. Maar we moesten allemaal lijden om de kwetsbaren te beschermen. Dat vergeten ze dan maar weer even voor het gemak - totaal geen empathie voor de rest van de bevolking, het gaat ze enkel en alleen om hun eigen kwetsbaarheid. Dan moeten ze maar hun eigen verantwoordelijkheid pakken hoor als ze zo kwetsbaar en bang zijn. Maar dat willen ze niet - ze willen dat de hele maatschappij wéér om hun gaat draaien, dat iedereen moet lijden.
Het is een soort privilege gevoel wat ik heel slecht trek merk ik. Ja lullig voor je dat je kwetsbaar bent, maar de meeste mensen zijn dat nou eenmaal niet. We gaan ook niet allemaal met een geleidehond over straat want ach die arme blinden, daar moeten we rekening mee houden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze het over grondrechten durven te hebben. Totaal geen probleem dat er de afgelopen twee jaar ook andere grondrechten zijn gebroken - enkel en alleen om de kwetsbaren te beschermen. Ze laten het altijd lijken alsof we een regering hebben die hun nooit beschermd, alsof we een regering hebben die niks doet. Terwijl we twee jaar lang hebben kunnen zien dat iedereen eigenlijk de sjaak was en dat er juiste koste wat kost voor de kwetsbaren gekozen werd. Mensen die hun bedrijf verloren, hun baan verloren, thuis opgesloten werden, mensen die geen toegang meer hadden tot hun hobbies/passies, etc.
Grotendeels mensen die zelf amper risico zouden lopen. Maar we moesten allemaal lijden om de kwetsbaren te beschermen. Dat vergeten ze dan maar weer even voor het gemak - totaal geen empathie voor de rest van de bevolking, het gaat ze enkel en alleen om hun eigen kwetsbaarheid. Dan moeten ze maar hun eigen verantwoordelijkheid pakken hoor als ze zo kwetsbaar en bang zijn. Maar dat willen ze niet - ze willen dat de hele maatschappij wéér om hun gaat draaien, dat iedereen moet lijden.
Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:06 schreef alpeko het volgende:
Het goede nieuws is wel dat er in ieder geval iemand bij komt die mag meebetalen aan alle uitgaves van afgelopen jaren.
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Van het weekend vier dagen naar een bruiloft in Polen geweest. Wat een spektakel, die pakken nogal uit zeg. Het was een leuk gemeleerd gezelschap van 130 man, Polen, Nederlanders, Tsjechen, Slowaken, dan weet je het wel. Van 15.00 tot 03.00 nonstop gegeten en gedronken. Ze aten zo veel omdat dat goed was voor bij het drinken. En dat klopte.
Afijn, nergens coronagedoe. En dan rijd je terug, overnacht in Chemnitz Duitsland en zie je weer allemaal van die verpakte zombies in het OV zitten en zelfs soms op straat lopen.
Vorige week voor het eerst sinds 2,5 jaar weer eens verkouden geweest. Verder niets bijzonders.
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden.
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helaas zien hun dat dan enkel als bevestiging dat anderen niet genoeg rekening met hun houden. Ze realiseren zich niet dat al die maatregelen vaak gewoon schijnveiligheid geven en dat iedereen het op een gegeven moment toch krijgt.
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is best waardeloos als je niet eens bij de echo van je eigen kind mag zijn. Laten we hopen dat ze dat niet weer gaan bedenken straks.
De mijne testte 2x positief in 2 wkn. Eerst op hCG en daarna op COVID.
Ook dat het vooral toch de schuld van een ander is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vond het ergens ook wel mooi dat de mensen die zich volgens eigen zeggen bijna volledig isoleren toch gepakt worden.
De hont wist het eerder dan wij zelf, achteraf. Was al zo plakkerig aan het doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Alpeko! Vind je hontje het ook leuk?
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al vaker gezegd maar die kapjes in het OV is pure symboolpolitiek als het virus daarbuiten gewoon lekker overal rond kan gaan. Wat overigens niet echt een probleem is want de meeste mensen kunnen dit virus gewoon prima handelen, zeker na de vaccinatierondes en de natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Het virus heeft behalve een ingebouwde klok ook al een ingebouwde GPS.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bendequote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
In de trein van Amsterdam naar Berlijn moeten vanaf Bad Bentheim de mondkapjes opgezet worden
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.
Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het is dan ook, zoals al heel lang geleden vaker gezegd, beeldvorming om iets handvattem te geven door het tast -en zichtbaar te maken. Ik bereid mij vast voor om na een wekenlang debat, een halfuurtje eerder de kroeg te verlaten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen hadden we vanwege flatten the curve. Ik zie niet in hoe je nog iets wilt flatten door een kapje te dragen in de trein of de bus terwijl je daarna uitstapt en het eventueel alsnog vrolijk verspreidt op een festival, een feestje, in een restaurant, kroeg of een stadion waar 0,0 regels meer gelden.
Dat is echt een druppel op een gloeiende plaat.
Hmmmm dat klinkt politiek die het adgoium hanteert dat iets goeds nooit te veel zou zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het opkrikken van de basisbescherming kan nooit kwaad.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:22 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Vooral omdat het ook de allereerste keer was, heb het hartje moeten horen kloppen op een filmpje op de telefoon helaas...gelukkig was dat vrij snel weg en kon ik alle andere echo's wel gewoon mee.
Ook tijdens de bevalling kreeg mn vrouw koorts, gelijk alles en iedereen in maanpakjes, PCR test en alles en in isolatie op de kraamafdeling. Al was dat laatste wel fijn, werd je nauwelijks lastig gevallen omdat ze zich anders moesten omkleden
Zouden Yorickje en Marinootje ook bij dit clubje horen?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lang verhaal kort :
Kortom
Dit was wel in de allereerste golf, toen alles helemaal dichtgetimmerd was. Gelukkig zijn ze er vrij snel vanaf gestapt weer en mocht je ergens in een hoekje met een mondkapje op zittenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:
[..]Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.
Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
Vaccins beschermen niet veel beter of slechter tegen virusvarianten. Ze zorgen preventief een paar maanden vooral voor extra veel antilichamen, Het lichaam kan die dan inzetten om een onverhoopte infectie af te dammen en zo ernstige(r) gevolgen beperkt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn pa appte me net dat ie zo weer een covid booster afspraak had. Hij is 71 en heeft een hartconditie dus ik snap wel dat ie het boostertje neemt.
Al vraag ik me wel af in hoeverre die "oude" boosters gebaseerd op c19 nog beschermen tegen de huidige varianten?
Het was net zo idioot en vooral misdadig om de verpleeghuizen en de maatschappij dicht te gooien. In beginsel is de stupiditeit daarvan verklaarbaar met beter dom dan dood.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:50 schreef MaxC het volgende:
[..]Echt krankzinnig dat je als man geweigerd om bij de echo te zijn, omdat er minder dan 1% kans is dat je asymptomatisch COVID hebt. Zo'n belangrijke levensgebeurtenis, tevens lijkt mij het ook wel fijn dat je er bent voor je vrouw mocht er slecht nieuws zijn of grote afwijkingen gevonden worden.
Ik zou een ander echolocatie zoeken of gewoon alsnog mee gaan
Terwijl hier BA.4 en 5 de boel ook al overnemen.quote:
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.quote:
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt ja, en in Duitsland verschilt het ook nog per deelstaat of het dan FFP2 moet zijn. In Niedersachsen is FFP2 verplicht, maar in NRW dan weer niet. Potsierlijke bende
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In Hessen geldt gelukkig geen ffp2 snavel onzin meer; vanavond nog even een doedelzakpunkconcertje meepakken.
Gewoon voor de zekerheid nog een jaar extra blijven lopen met die kappen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren immers.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
Men verwacht in september hiermee te kunnen boosteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wanneer zijn die boosters er? Je moet wel echt uiterlijk in september gaan vaccineren in de risicogroep.
quote:Woede na oproep supermarkt aan personeel om niet te testen op corona: ‘Wie niet test, heeft het niet’
‘Laat je niet testen op corona’. Dat dringende verzoek kregen werknemers van de Plus-supermarkt in Tubbergen in een bericht van hun baas. Tot boosheid en ongeloof van personeelsleden. „Er lopen hier kwetsbare ouderen, het is gewoon schandalig.”
Ondernemersechtpaar Ivo en Niké Pleijhuis ontvangen op 1 juli een opmerkelijk bericht. In het bericht, dat als afzender Ivo Pleijhuis heeft, wordt hen gesommeerd zich niet te laten testen op corona. De letterlijke tekst: ‘Wie niet test, heeft geen corona’ en ‘steek dat staafje aub niet in je neus, tenzij je echt onmeunig ligt te creperen van de griep of pijn..’. Het RIVM-advies luidt ondertussen nog steeds: doe bij klachten een zelftest.
De oproep wordt gedaan in een poging om ziekteverzuim te voorkomen, met name in de vakantieperiode. Het ondernemersechtpaar krijgt het rooster amper ingevuld en dringt er in het bericht op aan ook te komen werken bij een kater (‘eigen schuld, dikke bult’), een hoofdpijntje, een griepje of een zere teen. Voor enkele personeelsleden van de Plus in Tubbergen gaat het bericht veel te ver.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-het-niet~a51fe7a3/
Als je je temperatuur niet meet, heb je ook geen koorts.quote:
Postbus 51, was dit in 1993 ofzo?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat the fuck, ik zie net op tv een nieuw Postbus 51-spotje over corona voorbij komen. Geen idee dat ze dat nu nog steeds dedenIk kan hem op Youtube niet terugvinden, maar de strekking is dat we weer alles kunnen doen, maar corona er echt nog steeds is heur dus je moet wel blijven testen.
Oke, bedankt voor de mededeling overheid.
Rijksoverheid dan, op een of andere manier blijven al die moralistische overheidsboodschappen in m'n hoofd zitten als zijnde van P51quote:
Iemand per ongeluk een pagina uit 2020 terug gezet ?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:57 schreef capricia het volgende:
Volgens teletekst moeten we weer een mondkapje op.
[ afbeelding ]
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=715-2
Ik denk het.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:32 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Iemand per ongeluk een pagina uit 2020 terug gezet ?
Ja het was al vrij snel duidelijk dat het virus zich alleen in een lab via oppervlakte kon verspreiden. Vreemd genoeg bleef dit heel lang tussen de richtlijnen staan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk het.
Dat handen wassen is toch ook achterhaald inmiddels?
Was je handen stukquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk het.
Dat handen wassen is toch ook achterhaald inmiddels?
Normaal gesproken zou ik lachen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan het verder niet lezen, maar ze 'dreigen naar het college voor de rechten van de mens' te stappen. Mijn hemel.
Lach nou maar niet te hard..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat die lui nog steeds podium krijgen, maar de kliks zullen wel hard teruggelopen zijn sinds de versoepelingen.
Tjah, ontslag nemen als het je niet zint zou ik zeggen.quote:
Mooi. we moeten stoppen met het continue zelftesten bij een kuchje.quote:
Deze? https://twitter.com/i/status/1546839811717210115 Zag hem ook voorbij komen inderdaad. Godzijdank staat het kapje nog niet bij de 'andere adviezen'.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat the fuck, ik zie net op tv een nieuw Postbus 51-spotje over corona voorbij komen. Geen idee dat ze dat nu nog steeds dedenIk kan hem op Youtube niet terugvinden, maar de strekking is dat we weer alles kunnen doen, maar corona er echt nog steeds is heur dus je moet wel blijven testen.
Oke, bedankt voor de mededeling overheid.
Zijn we daar nu nog niet vanafquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef groenen het volgende:
Slechte timing van RedTeam, probeer het halverwege oktober nog een keer en Kuipers doet vrolijk mee.
Ja die idd. Van alle andere ziektes voelt de overheid zich ook niet genoodzaakt om de bevolking er om de paar maanden op te wijzen dat die nog steeds bestaan, maar wat corona betreft kennelijk wel.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef josja het volgende:
[..]
Deze? https://twitter.com/i/status/1546839811717210115 Zag hem ook voorbij komen inderdaad. Godzijdank staat het kapje nog niet bij de 'andere adviezen'.
Lees de reacties en huiver.... KAPJES!!@@1!!! Waarom vergeten jullie de kapjes??? Bloed aan je handen!!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja die idd. Van alle andere ziektes voelt de overheid zich ook niet genoodzaakt om de bevolking er om de paar maanden op te wijzen dat die nog steeds bestaan, maar wat corona betreft kennelijk wel.
Testen bij klachten en als je positief test uiteraard niet in een drukke supermarkt gaan werken. Wat denken die supermarktmanagers wel niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, ontslag nemen als het je niet zint zou ik zeggen.
Ik zou graag maatregelen zien tegen de Man Flu.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja die idd. Van alle andere ziektes voelt de overheid zich ook niet genoodzaakt om de bevolking er om de paar maanden op te wijzen dat die nog steeds bestaan, maar wat corona betreft kennelijk wel.
Geen idee; het is in ieder geval één grote puinhoop waarbij ieder Bundesland en iedere winkelier of uitbater van een restaurant of hotel zelf mag beslissen of mensen met zo'n ffp2 snavel op hun Fresse rond moeten lopen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al zicht op afschaffen van die mondkapjes of wordt dat weer over de winter getild?
Beter gewoon niet meer testen en gewoon thuis blijven wanneer je je hondsberoerd voelt. Dat toneelstukje met mondmaskers en gedesinfecteerde winkelwagentje heeft nu wel "long" genoeg geduurd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Testen bij klachten en als je positief test uiteraard niet in een drukke supermarkt gaan werken. Wat denken die supermarktmanagers wel niet.
Er zal geen land vergaande aanvullende maatregelen nemen voor de zomervakantie nemen denk ik zo.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 23:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geen idee; het is in ieder geval één grote puinhoop waarbij ieder Bundesland en iedere winkelier of uitbater van een restaurant of hotel zelf mag beslissen of mensen met zo'n ffp2 snavel op hun Fresse rond moeten lopen.
Er zijn nog steeds mensen die als een bezetenen hun winkelwagen staan te poetsen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beter gewoon niet meer testen en gewoon thuis blijven wanneer je je hondsberoerd voelt. Dat toneelstukje met mondmaskers en gedesinfecteerde winkelwagentje heeft nu wel "long" genoeg geduurd.
Maatregelen slaan sowieso nergens meer op; we hebben het inmiddels over een verkoudheid.quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zal geen land vergaande aanvullende maatregelen nemen voor de zomervakantie nemen denk ik zo.
Afbouwen in Duitsland is altijd een politiek dingetje geweest. Zeker nu met de schandalen en baantjes die op de tocht staan.
Ja, maar long covid. Ja, maar de kwetsbaren. Ja, maar nieuwe engere variant! Ja, maar onze relevantie en extra centjes! Oh, wacht, die laatste zeggen ze natuurlijk niet hardopquote:Op woensdag 13 juli 2022 00:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maatregelen slaan sowieso nergens meer op; we hebben het inmiddels over een verkoudheid.
Misschien moet ik maar eens een WOB'je wagen bij de publieke omroep hoeveel de Corona kopstukken (koopmans, kuipers, gommers, etc) geschoven hebben gekregen.quote:
Voor psychologen zijn dit interessante tijden omdat je waar je maar kijkt, onderzoek kan doen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 00:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen die als een bezetenen hun winkelwagen staan te poetsen.
Maar wel weer zonder mondkapje de supermarkt in gaan
Schiet mij maar in de feestverlichting dan
Oh wees maar gerust hoor, ik kijk er naar, schud 2x in gedachten mijn hoofd en dan ga ik door tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel het advies om daar geen aanstoot aan te nemen en vooral een persoon in de waarde te laten van wat het zichzelf wil doen. Zolang die tenminste niet anderen tot dat gedrag gaat overtuigen.
Die reacties.. mijn god.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef josja het volgende:
[..]
Deze? https://twitter.com/i/status/1546839811717210115 Zag hem ook voorbij komen inderdaad. Godzijdank staat het kapje nog niet bij de 'andere adviezen'.
In gedachten ja?quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh wees maar gerust hoor, ik kijk er naar, schud 2x in gedachten mijn hoofd en dan ga ik door tot de orde van de dag.
Soms ook wel heel hard opvallendquote:
Syreetha_voorweinigcovid is er ook weer bij zie ik. Lijkt me een gezellige dame op feestjes.quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Als je al die tweets leest heb je een heerlijke start van de dag
Ik kom amper meer op Twitter door dit soort berichten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is ook steeds hetzelfde kleine groepje mensen dat steeds dezelfde, voorspelbare reacties plaatst; "kwetsbaren", "longcovid", "#voorweinigcovid".quote:
En Valerie van der Flier, met dr dubbele kap en arme dochter die twee jaar van school is thuisgehouden. Godver, ergens is het ernstig dat ik al die mensen inmiddels kenquote:Op woensdag 13 juli 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Syreetha_voorweinigcovid is er ook weer bij zie ik. Lijkt me een gezellige dame op feestjes.
Het zijn inmiddels "BN-ers" van het type wat aan TV-programma's mee doet, maar waar nog nooit iemand buiten hun eigen kring van gehoord heeft, geworden. Zo'n spelshow voor hun zou me dan ook leuk lijken: 'de longcovid show', waarin zerocovidwappies in een huis opgesloten worden en wie het langste longcovid heeft wint.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:11 schreef josja het volgende:
[..]
En Valerie van der Flier, met dr dubbele kap en arme dochter die twee jaar van school is thuisgehouden. Godver, ergens is het ernstig dat ik al die mensen inmiddels ken
"Iedereen in mijn omgeving test weer positief dus het is overal."quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:19 schreef OProg het volgende:
Het is natuurlijk wel bizar dat er voor dit soort groepjes op alleshande extreme standpunten overal bubbeltjes ontstaan die elkaar continue versterken en waardoor mensen gaan denken dat de hele wereld het met ze eens is.
This made my dayquote:Op woensdag 13 juli 2022 06:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Over 120 jaar krijgen die aangedane mensen met hand voor de mond, welgemeende excuses van de Regering die tegen beter weten in dit leed heeft veroorzaakt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reacties.. mijn god.![]()
Wat heb ik te doen met die mensen zeg. Dat je na twee en een half jaar nog steeds zó in angst kan leven.
Die hebben echt professionele hulp nodig.
Ik denk eigenlijk zelden nog aan corona in het dagelijkse leven. Ik leef weer net zoals in 2019 en daarvoor. Jullie?
Alleen af en toe in het nieuws en hier in MyAt komt het weer voorbij en dan denk ik oja.. corona.
Reken er maar wel op. Omikron slaat bijna niemand over in de thuissetting, als je nog niet besmet (al dan niet bewust) bent geweest.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:31 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb hier al een tijdje niks meer gepost maar dit moet ik toch ff kwijtMijn vriendin heeft Corona, en ik zou gister met haar naar de test-locatie gaan, maar zij was te zwak/beroerd daarvoor om heen te gaan, dus wel afspraak gemaakt maar niet komen opdagen. Kreeg ze dezelfde avond nog een bericht van de GGD dat ze positief getest is
ach ja ze was hoe dan ook positief, maar wel rare gang van zaken dit. Nu maar hopen dat ik niet voor de eerste keer voor de bijl ga 'klopt even af'
M'n moeder heeft m'n vader niet besmet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reken er maar wel op. Omikron slaat bijna niemand over in de thuissetting, als je nog niet besmet (al dan niet bewust) bent geweest.
Is je vriendin al wat aan de beterende hand? Beterschap voor haar, en paracetamol (max 12 per dag) werkt prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |