Oké, gewoon heel wat boeren wegsaneren dus.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan vooral verbouwen voor eigen bewoners? Absoluut.
Het gaat om de N2K gebieden, niet om stikstof ansich... Maar dat kwartje wil maar niet vallen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:21 schreef Vis1980 het volgende:
Haha, je bent wel een mooie hoor. Lekker ontkennen. Het is allemaal niet waar, wetenschappers zijn complete schurken! Weg met de wetenschap!
Noem dat maar 'gewoon'.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oké, gewoon heel wat boeren wegsaneren dus.
Ah, wie had dat gedacht.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt, tegen alle verwachtingen in, duidelijk geen wetenschappelijke (bèta-)opleiding genoten.
Op een manier die niet nodig is.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Toch wordt men gecompenseerd voor inkrimpen.
Fair enough.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, wie had dat gedacht.
Een pedante opmerking van het grote heldere licht hier.
Fijn hoor, nergens stelt zij dat er geen stikstofprobleem is.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo lang jij en een clubje anderen niet willen begrijpen dat het feitelijk een papieren probleem is blijf ik doorgaan. Dat kun je leuk vinden of niet maar daar heb ik weinig boodschap aan.
De opdracht is simpel, hou de door jullie aangewezen N2K gebieden in stand, hoe interesseert ons geen flikker. Nederland: "Stikstof!!!!" En zo geschiede, terwijl dat helemaal niet de oplossing hoeft te zijn zoals Louise Fresco ook al liep te verkondingen, maar ja die praat de "hurdur kutboeren" blatende Fokkers ook niet naar de mond dus die begrijpt er als Prof.dr.ir ook geen reet van...
[..]
Dat lijkt me een vreemd argument. De planten die je in die gebieden vindt hebben weinig stikstof nodig. Als de grond stikstofrijk wordt, dan zijn er veel meer plantensoorten die daar kunnen gedijen, en die zullen de oorspronkelijke flora verdringen. Als je de stikstof niet beperkt, hoe ga je de gronden (de fauna en flora) dan in stand houden? Door jaarlijks te wieden, met de hand alle habitatvreemde planten te verwijderen?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:17 schreef AchJa het volgende:
'Die schrale gronden zijn heel gevoelig voor stikstof, en daar zit het probleem. De Habitatrichtlijn zegt niet per se dat je daar stikstof moet verminderen, maar je moet die gronden in stand houden. Dat is óók een keuze. Je moet ook durven nadenken of een robuustere natuur een betere optie is op die plekken en of al die stukjes schrale grond het behouden waard zijn. Niet alles kan overal, zei Remkes. Die nuance moet je ook bij natuur hebben.'
Maak voor de grap eens een AERIUS berekening via de online tool.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Fair enough.
Hoe dan ook: die stomme modelletjes waar jij zo graag op afgeeft liggen toch behoorlijk in lijn met wat er daadwerkelijk gemeten wordt.
De habitatrichtlijn is een keuze, daar kun je dus ook van afwijken.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vreemd argument. De planten die je in die gebieden vindt hebben weinig stikstof nodig. Als de grond stikstofrijk wordt, dan zijn er veel meer plantensoorten die daar kunnen gedijen, en die zullen de oorspronkelijke flora verdringen. Als je de stikstof niet beperkt, hoe ga je de gronden (de fauna en flora) dan in stand houden? Door jaarlijks te wieden, met de hand alle habitatvreemde planten te verwijderen?
Nee dus, zij zegt: "Je moet ook durven nadenken of een robuustere natuur een betere optie is op die plekken en of al die stukjes schrale grond het behouden waard zijn." Maw zij wil die gronden niet in stand houden.
Er wordt mij steeds voor de voeten gegooid dat ik "de wetenschap" loop te ontkennen en ik er geen reet van snap maar wat is jouw achtergrond vwb dit dossier? Of ga je nu met droge ogen beweren dat je het beter weet dan haar?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:37 schreef crystal_meth het volgende:
Dat lijkt me een vreemd argument. De planten die je in die gebieden vindt hebben weinig stikstof nodig. Als de grond stikstofrijk wordt, dan zijn er veel meer plantensoorten die daar kunnen gedijen, en die zullen de oorspronkelijke flora verdringen. Als je de stikstof niet beperkt, hoe ga je de gronden (de fauna en flora) dan in stand houden? Door jaarlijks te wieden, met de hand alle habitatvreemde planten te verwijderen?
Nee dus, zij zegt: "Je moet ook durven nadenken of een robuustere natuur een betere optie is op die plekken en of al die stukjes schrale grond het behouden waard zijn." Maw zij wil die gronden niet in stand houden.
En Hordijk dan?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er wordt mij steeds voor de voeten gegooid dat ik "de wetenschap" loop te ontkennen en ik er geen reet van snap maar wat is jouw achtergrond vwb dit dossier? Of ga je nu met droge ogen beweren dat je het beter weet dan haar?
Uhm, dat is wat Nederland er zelf van gemaakt heeft he. Misschien dat stuk even kiritsch lezen en snappen waar het in de basis om gaat. En dat is niet stikstof.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:37 schreef Vis1980 het volgende:
Fijn hoor, nergens stelt zij dat er geen stikstofprobleem is.
Compleet op stikstof gericht terwijl dat niet het punt is. Het gaat om het in stand houden van eoa natuur die mensen zelf verzonnen hebben als natuur die zo hoort... En daar kun je nogal wat vraagtekens bij plaatsen.quote:
Mobiel nogal kut, zal morgen overdag eens een poging wagen. Waar moet ik me op voorbereiden?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maak voor de grap eens een AERIUS berekening via de online tool.
Dan snap je wel wat ik bedoel.
Eh, nee, het is een richtlijn van de EU en een uitspraak van RvS. Ja vriend, je kan er voor kiezen om de natuur de middelvinger te geven, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhm, dat is wat Nederland er zelf van gemaakt heeft he. Misschien dat stuk even kiritsch lezen en snappen waar het in de basis om gaat. En dat is niet stikstof.
Ze zegt het toch zelf?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er wordt mij steeds voor de voeten gegooid dat ik "de wetenschap" loop te ontkennen en ik er geen reet van snap maar wat is jouw achtergrond vwb dit dossier? Of ga je nu met droge ogen beweren dat je het beter weet dan haar?
Dan snap ik waar het mis gaat bij jou.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:49 schreef Vis1980 het volgende:
Eh, nee, het is een richtlijn van de EU en een uitspraak van RvS. Ja vriend, je kan er voor kiezen om de natuur de middelvinger te geven, maar dat gaat niet gebeuren.
Het gaat om instandhouding, hoe je dat doet is een tweede. Dat Nederland daar in al zijn wijsheid eoa stikstof en KDW verhaal tegenaan heeft gegooid omdat lekker makkelijk en universeel toe te passen is wat anders.quote:'We hebben ook de hoge zandgronden. Die zijn niet uniek voor Nederland. Probleem daarmee is dat wij die bewust schraal maken en houden. Als je de natuur zijn gang laat gaan, komt er bos. Zandverstuivingen op de Hoge Veluwe zijn het resultaat van middeleeuwse landbouw. Het is niet per se natuur.'
'Die schrale gronden zijn heel gevoelig voor stikstof, en daar zit het probleem. De Habitatrichtlijn zegt niet per se dat je daar stikstof moet verminderen, maar je moet die gronden in stand houden.
Ook dit is weer een strafbaar feit van jewelste.quote:
Jij leest niet goed, want ze stelt zelf dat we die grond schraal willen houden en dat die grond gevoelig is voor stikstof en dat het doel is om die gronden te behouden en niet stikstof te minderen. En hoe behoud je die gronden? Juist! Door stikstof te minderen, want daar is het heel gevoelig voor.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan snap ik waar het mis gaat bij jou.
[..]
Het gaat om instandhouding, hoe je dat doet is een tweede. Dat Nederland daar in al zijn wijsheid eoa stikstof en KDW verhaal tegenaan heeft gegooid omdat lekker makkelijk en universeel toe te passen is wat anders.
En dan kom je op het verhaal van Cees Veerman die lukraak 162 gebieden heeft aangewezen als N2K gebied wat dus nergens als opdracht is weggezet...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
Ze zegt het toch zelf?
"Je moet ook durven nadenken of een robuustere natuur een betere optie is op die plekken en of al die stukjes schrale grond het behouden waard zijn"
"Robuuste natuur" heeft geen bescherming nodig. Die gebieden zijn net gekozen omdat ze niet robuust zijn.
Ikke ikke ikke, de rest kan stikke(stof).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:56 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Met zijn allen de boel blokkeren, nooit luisteren naar de politie en dan boos worden en met kanker en homo schelden als er iets gebeurt waar je van schrikt.
Nee dankzij de uitspraak van RvS.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan kom je op het verhaal van Cees Veerman die lukraak 162 gebieden heeft aangewezen als N2K gebied wat dus nergens als opdracht is weggezet...
Nederland heeft daar eoa stikstof berekening tegenaan geplakt want makkelijk en nu zitten we dankzij die Johan Vollebroek met de gebakken peren.
Waar kan ik zien/horen dat er geschoten wordt?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:56 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Met zijn allen de boel blokkeren, nooit luisteren naar de politie en dan boos worden en met kanker en homo schelden als er iets gebeurt waar je van schrikt.
https://www.112marum.nl/g(...)bij-brug-gaarkeuken/quote:Gemeente verwijderd zware mat bij brug Gaarkeuken
Gaarkeuken – Nadat de boeren begin dinsdagavond de brug bij Gaarkeuken verlieten, leek niets de scheepvaart in de weg te staan om hun reis te vervolgen, maar dat bleek ijdele hoop.
Boeren lieten een zware mat op de brug achter, die door het gewicht niet eenvoudig te verslepen is. Een chauffeur van een vrachtwagen met een grijper was daartoe in staat, maar weigerde de klus te klaren omdat hij veel boeren als klant heeft.
En dat antwoord kreeg de gemeente Westerkwartier, die de mat wil laten verwijderen, van meer bedrijven te horen.
De gemeente Westerkwartier heeft dinsdagavond toch nog een vrachtwagenchauffeur kunnen vinden die bereid was om de zware mat over de brug bij Gaarkeuken weg te halen. Eerder op de avond weigerden meerdere chauffeurs om mee te werken.
Door het verwijderen van de mat is de brug weer te bedienen om de scheepvaart door te laten. Volgens een omstander ter plaatse leidde het verwijderen van de mat wel voor wat rumoer.
Dat is die doffe tik na een seconde of 8 waarop er een soort scheldkanonnade begint. Ik weet ook niet of het echt schoten zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar kan ik zien/horen dat er geschoten wordt?
Ik lees prima want zoals ik al zei die schrale zut is natuur omdat het zo heurt volgens een aantal lieden terwijl dat dus juist net niet zo is en dat legt ze ook gewoon uit he.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:56 schreef Vis1980 het volgende:
Jij leest niet goed, want ze stelt zelf dat we die grond schraal willen houden en dat die grond gevoelig is voor stikstof en dat het doel is om die gronden te behouden en niet stikstof te minderen. En hoe behoud je die gronden? Juist! Door stikstof te minderen, want daar is het heel gevoelig voor.
Stukje mafia.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.112marum.nl/g(...)bij-brug-gaarkeuken/
[ twitter ]
Ging dus ook niet vlekkeloos.
Dat is echt alleen iets van de boeren, ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke, de rest kan stikke(stof).
Ik hoor iig niks wat qua geluid ook maar in de buurt komt van een pistoolschot... Hooguit wordt er een raampje ingetikt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:00 schreef EinarBoe het volgende:
Dat is die doffe tik na een seconde of 8 waarop er een soort scheldkanonnade begint. Ik weet ook niet of het echt schoten zijn.
Dat stel ik niet, Etto. Ik hoef je neem ik aan niet te vragen naar de quote waar ik stel dat alleen boeren zo denken. Jij weet ook wel dat er zat onderwerpen zijn waar ik dat ook vind.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is echt alleen iets van de boeren, ja.
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hoor iig niks wat qua geluid ook maar in de buurt komt van een pistoolschot... Hooguit wordt er een raampje ingetikt.
Dat zeg ik ook niet. Wat mij vooral frappeert is hoeveel mensen het nu ineens allemaal over de euvelen van egoïsme, graaien en groeien hebben. Een volksziekte die al minstens drie decennia op allerlei gebieden heerst.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat stel ik niet, Etto. Ik hoef je neem ik aan niet te vragen naar de quote waar ik stel dat alleen boeren zo denken. Jij weet ook wel dat er zat onderwerpen zijn waar ik dat ook vind.
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit wordt erbij gepost, maar ik kan het niet testen op echtheid.
Ah, beter filmpje! Er wordt duidelijk geschoten idd. Niet dat het mij verder wat boeit maar ik hoop niet dat er een neger in die trekker zat...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:04 schreef Zipportal het volgende:
Betere beelden:
Politie schiet op boeren in Heerenveen
https://www.dumpert.nl/item/100035163_956ba719
quote:De politie heeft in Heerenveen een waarschuwingsschot gelost bij het stoppen van een boerenprotest op de afrit van de A7. Dat meldt de Leeuwarder Courant. Het gebeurde toen tractoren de snelweg op wilden rijden.
Ook op sociale media maken mensen melding van het schieten
Gewoon.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom staat: "Zo batst die aan" er niet tussen?
Lijkt me compleet over de top om daar schoten voor te lossen.quote:
Snap ik, het gaat mij meer om de gekozen strategie bij het protesteren, waarbij strafbare feiten worden gepleegd om hun zin te krijgen. Soort 6 januari, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb dan juist weer het idee dat sommige mensen dit juist weer gerechtvaardigd vinden, want ze zijn het ergens met de relschoppers eens. Ja, zo werkt het natuurlijk niet, want het blijft een strafbaar feit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Wat mij vooral frappeert is hoeveel mensen het nu ineens allemaal over de euvelen van egoïsme, graaien en groeien hebben. Een volksziekte die al minstens drie decennia op allerlei gebieden heerst.
Maar wie weet, wellicht worden hierna ook die andere verziekers van leefbaarheid aangepakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |