Ja, verschrikkelijk. De duinen worden er helemaal mee overwoekerd. Gelukkig is dat is geen inheemse soort dus ik denk dat die van @Jan_Onderwater niet mag blijven.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan ook nog eens vooral de Amerikaanse Vogelkers
Mjah, dat burgers geld uit de zak kloppen door gemeenten en investeerders mag wmb ook wel aan banden gelegd worden. Fuck die shit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat levert alleen maar geld op. Vooral als de grond bouwrijp is.
Maar ook als je daar naar kijkt gaat dat maar om een heel klein grondoppervlak (zo'n 3,6%).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is al een onlogische som.
'Volbouwen' kan ook met andere functies dan woningen.
Agro-multinationals, de banken, etc. Je weet wel: diegenen die het meest geprofiteerd hebben van het landbouwbeleid van de laatste 60 jaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Wie betaalt dat uitkoop-grapje, denk je?
Kortom je zult het weten en gaat betalen dat je er als mens bent.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En betalen voor de vervuiling die je veroorzaakt.
Jamaarjamaarjamaar de agrarische sector is van onmisbaar economisch belang!!!!quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar ook als je daar naar kijkt gaat dat maar om een heel klein grondoppervlak (zo'n 3,6%).
Je kan wel overal nieuwe bedrijven neergooien maar zonder mensen die daar kunnen werken heeft dat weinig nut.
Er zullen de komende decennia zeker nog wel bedrijfspanden en woningen bijgebouwd worden maar als je na duizenden jaren bouwen nu pas slechts op 10,6% volgebouwd zit, gaat dat echt niet ineens verdubbelen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Hoorde gisteren op tv dat het helemaal niet gaat om 'alle boeren evenveel reduceren'. Het gebied moet zoveel reduceren en dat kan op meerdere manieren:quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, er zullen wel degelijk boeren bedrijven opgeheven worden al was het maar omdat de reductie van de veestapel het bedrijf onrendabel gaat maken.
Je wilt graag dat de agrarische sector per direct stoppen met de massale export van goederen?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
I.t.t. materialistische kosmopolieten hecht ik wel waarde aan mijn eigen geboortegrond en vaderland. Daarom dat ik dat land ook graag beschermd zie worden tegen ongebreideld globalisme en kapitalisme.
Dat klopt op zich ook. Hoewel dat nieuwe apparatuur verhaal iedere ronde naar boven komt en iedere keer weer de boer zich in de schulden steekt bij de Rabobank zonder dat het de beoogde effecten heeft, maar goed, dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoorde gisteren op tv dat het helemaal niet gaat om 'alle boeren evenveel reduceren'. Het gebied moet zoveel reduceren en dat kan op meerdere manieren:
- Boeren zonder opvolging die besluiten te stoppen/zich uit laten kopen.
- Een aantal dieren minder en daarnaast een andere inkomstenbron. (natuuraanleg, akkerbouw, mini-camping)
- Investeren in de nieuwste apparatuur, met subsidie, uiteraard. Nog niet alle boeren zijn al zover.
Verder ook andere vervuilende sectoren aanpakken en dan eens kijken hoe het met de reductie zit.
En jij selectief in lezen. Ik heb al aangegeven waarom we ze hier niet (op grote schaal) verbouwen. Dat hoef ik niet zes keer te doen, toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Niet omdat ze hier niet groeien, maar dat had ik al uitgelegd alleen ben jij nogal van het selectief quoten om je 'gelijk' te halen.
Ik mis even wat de gemeenten hier volgens jou fout doen?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, dat burgers geld uit de zak kloppen door gemeenten en investeerders mag wmb ook wel aan banden gelegd worden. Fuck die shit.
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jamaarjamaarjamaar de agrarische sector is van onmisbaar economisch belang!!!!Plantjes en diertjes zijn dat natuurlijk wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Hehe, eindelijk heb je het door. 0.3% van de bevolking 'vergiftigt' ons landschap voor eigen financieel gewin.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:03 schreef Vallon het volgende:
Wat voor de één vervulling is, is voor de ander een bron van inkomsten.
Zeker in Nederland is lang niet alle grond geschikt om op te bouwen. Vooral in veengebied zul je zandkoppen moeten zoeken. En dan heb ik het nog niet eens over de verontreiniging en samenstelling van de onderlagen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar ook als je daar naar kijkt gaat dat maar om een heel klein grondoppervlak (zo'n 3,6%).
Je kan wel overal nieuwe bedrijven neergooien maar zonder mensen die daar kunnen werken heeft dat weinig nut.
Er zullen de komende decennia zeker nog wel bedrijfspanden en woningen bijgebouwd worden maar als je na duizenden jaren bouwen nu pas slechts op 10,6% volgebouwd zit, gaat dat echt niet ineens verdubbelen.
[ afbeelding ]
Correct, invasieve soorten zijn erg schadelijk vaakquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, verschrikkelijk. De duinen worden er helemaal mee overwoekerd. Gelukkig is dat is geen inheemse soort dus ik denk dat die van @:jan_onderwater niet mag blijven.
Boeren, en vooral veehouders met hun grasland vol monocultuur en verziekte bodem waar inheemse weidebloemen amper nog willen groeien, die weten zéker niet wat natuur is.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zal wel iets achter zitten dat boeren vinden dat de stadse niet-boeren niet weten wat 'natuur' is en zij wel.
Maar de echte reden lijkt me meer iets voor een politiekfilosoof om te bedenken.
En ik tegen grootschalige vergiftiging van de grond met stikstofoxiden (met geen enkele ander reden dan kapitalisme, overigens).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
I.t.t. materialistische kosmopolieten hecht ik wel waarde aan mijn eigen geboortegrond en vaderland. Daarom dat ik dat land ook graag beschermd zie worden tegen ongebreideld globalisme en kapitalisme.
Je licht je eigen populisme gelukkig al uit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk heb je het door. 0.3% van de bevolking 'vergiftigt' ons landschap voor eigen financieel gewin.
Dit is natuurlijk absurd. En hoeveel van die 66,9% is voor veeteelt? En hoeveel voor binnenlands gebruik en hoeveel voor export?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die gaan die sanering zeker niet betalen, sluiten zelfs hun uitgifteloket en laat het onteigenen over aan de overheid om die rekening op te lossen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Agro-multinationals, de banken, etc. Je weet wel: diegenen die het meest geprofiteerd hebben van het landbouwbeleid van de laatste 60 jaar.
Boeren die hun eigen gras niet mogen maaien omdat de grutto er broedt bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Boeren, en vooral veehouders met hun grasland vol monocultuur en verziekte bodem waar inheemse weidebloemen amper nog willen groeien, die weten zéker niet wat natuur is.
Mijn opa had toch echt sperziebonen in zijn groentetuin staan. Elk jaar weer, vele, vele kilo's.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat kunnen we niet. Als er in Nederland sperziebonen worden verbouwd, is dat uitsluitend in kassen. Ze kunnen namelijk niet zo goed tegen water. Vandaar dat onze sperziebonen uit droge landen komen. Want zelfs met de transportkosten meegerekend, zijn die veel goedkoper.
Totaal irrelevant aangezien je maar 1 of 2 % van de landbouwgrond nodig hebt om in de komende decennia te voorzien in de behoefte aan bouwgrond.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker in Nederland is lang niet alle grond geschikt om op te bouwen. Vooral in veengebied zul je zandkoppen moeten zoeken. En dan heb ik het nog niet eens over de verontreiniging en samenstelling van de onderlagen.
Terechtquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Boeren die hun eigen gras niet mogen maaien omdat de grutto er broedt bijvoorbeeld?
Je bent in de war. Ik ben niet degene die een probleem heeft met 'overbevolking'.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij dat dus. Ik zou zeggen, ga een tijdje bevestigend onderzoek doen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |