abonnement Unibet Coolblue
pi_205242249


GroenLinks en PvdA zijn er niet over te spreken dat het kabinet niets met hun plannen voor extra koopkrachtreparatie gaat doen. Als het kabinet blijft weigeren gehoor te geven aan hun voorstellen, dan zullen zij niet instemmen met de kabinetsplannen voor volgend jaar, waarschuwen ze. Dat kan grote gevolgen hebben in de Eerste Kamer waar de coalitie geen meerderheid heeft.

"Dit is politieke onwil. Het kabinet heeft willens en wetens geen verantwoordelijkheid genomen. Dat vind ik laakbaar", zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver tegen NU.nl.

Ook bij de PvdA zijn ze ontstemd over het uitblijven van extra koopkrachtmaatregelen. PvdA-fractievoorzitter Attje Kuiken: "Nu schijnt de zon, maar straks wordt het kouder en moet de verwarming weer aan. Mensen komen dan letterlijk in de kou te zitten met de alsmaar stijgende energieprijzen."

Dinsdagavond debatteert de Tweede Kamer met het kabinet over de aanpassingen van de kabinetsplannen voor dit jaar in de Voorjaarsnota. Door de oorlog in Oekraïne en de oplopende prijzen zijn er meer wijzigingen dan normaal.

GroenLinks en PvdA zullen deze week daarom tegen de extra uitgaven (de zogeheten suppletoire begroting) van het ministerie van Sociale Zaken stemmen, omdat het departement in hun ogen te weinig aan koopkrachtreparatie doet.

De linkse partijen hebben een machtspositie in de Eerste Kamer, omdat de coalitie van VVD, D66, CDA en ChristenUnie daar geen meerderheid heeft. GroenLinks of PvdA kunnen ieder voor die meerderheid zorgen.

Ook JA21 heeft in de senaat die troef in handen, maar daar is de onvrede minstens even groot. Een woordvoerder laat weten dat de partij zeer teleurgesteld is over wat er in de Voorjaarsnota staat en dat er in hun ogen weinig tot niets is gebeurd om de koopkracht te verbeteren.

Uitvoering oppositieplannen 'redelijk rampzalig'

Klaver en Kuiken dienden drie weken geleden bij het debat over de Voorjaarsnota voorstellen in om nog dit jaar de huren te bevriezen en een extra energietoeslag van 500 euro in te voeren voor iedereen die zorgtoeslag ontvangt.

Beide is niet mogelijk, maakte het kabinet vrijdag bekend. De extra toeslag zorgt voor "grote problemen" omdat "veel burgers (onterecht) buiten de boot vallen", schreef minister Sigrid Kaag (Financiën). Dat zou vervolgens voor zoveel extra werk bij de uitvoeringsorganisaties leiden, dat ambtenaren geen tijd overhouden voor het reguliere werk.

Ook zou de uitvoering van zo'n extra toeslag "redelijk rampzalig" zijn, zei premier Mark Rutte vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie. "Technisch heel erg lastig en in de uitvoering heel erg lastig. En daar wringt de schoen", aldus Rutte.

Het debat over de Voorjaarsnota is nog niet afgerond, omdat het kabinet nog geen sluitende antwoorden kon geven op de oppositieplannen. Daarom staat het vervolg voor vanavond op de agenda.
Een greep uit de kabinetsplannen in de Voorjaarsnota:

Energietoeslag van 800 euro voor kwetsbare huishoudens
Verlaging btw van 21 procent naar 9 procent op energienota per 1 juli
Verlaging van accijns op benzine, diesel en LPG/LNG sinds 1 april
In totaal 6,4 miljard euro om stijgende energierekening te verzachten
Defensie-uitgaven voldoen in 2024 en 2025 aan de NAVO-norm
Minimumloon én AOW stijgen vanaf volgend jaar tot 7,5 procent in 2025

Kuiken: 'Als het kabinet echt wil, dan kan het'

Het kabinet trekt voor dit jaar al ruim 6 miljard euro extra uit om de stijgende energieprijzen wat te verzachten, maar Klaver en Kuiken vinden het onbegrijpelijk dat het daarbij blijft.

Zij wijzen beiden op het alarmerende rapport van het Centraal Planbureau dat mogelijk 1,2 miljoen mensen in de financiële problemen komen als de energieprijzen hoog blijven.

"In januari zei ik al tegen het kabinet dat er extra geld naar koopkrachtreparatie moest komen, in maart kwamen we zelf met voorstellen en nu, een week voordat we over de kabinetsplannen moeten stemmen, krijgen we te horen dat er op zo'n korte termijn niets meer mogelijk is", zegt Klaver.

Kuiken: "Als het kabinet echt koopkrachtverbetering wil, dan kan het. Dat hebben we gezien in de coronacrisis toen ondernemers terecht snel geholpen werden. Nu kan er pas op zijn vroegst in 2023 weer iets worden geregeld."

De linkse partijen lossen ook alvast een waarschuwingsschot voor als er na Prinsjesdag over de kabinetsplannen voor 2023 moet worden gestemd.

"Als dit de wijze is waarop het kabinet met de oppositie omgaat, dan heeft Rutte echt een probleem. Dan zullen we tegen de begrotingen stemmen als die in het najaar in het parlement worden behandeld", aldus Klaver.

https://www.nu.nl/politie(...)politieke-onwil.html

Eens.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:43:49 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205242288
Alle armen nu extra geld geven en dan verbaasde gezichten trekken als ze aankomende winter weer tekort komen want surprise dat geld is dan al lang en breed uitgegeven. Doe het op een andere manier in plaats van dat helikoptergeld want dat werkt toch niet.
pi_205242299
Uit hun eigen zak? :)
pi_205242304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:43 schreef Twiitch het volgende:
Alle armen nu extra geld geven en dan verbaasde gezichten trekken als ze aankomende winter weer tekort komen want surprise dat geld is dan al lang en breed uitgegeven.
Ze mogen het ook best in december dit jaar op onze bankrekeningen storten.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205242312
Altijd verstandig dat linkse beleid.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205242325
Oneens.

In plaats van geld printen voor de armen, en de rekening (weer) neerleggen bij de toekomstige generaties, heb ik liever dat men naar structurele oplossingen gaat kijken.
Eenmalig 500 euro is een druppel op een gloeiende plaat, zolang er niks aan de stijgende kosten en 'het systeem' gedaan wordt.

Misschien wordt het tijd om keuzes te maken: gaat de gaskraan in Groningen verder open, vertragen we in vergroening, gaan we het grootkapitaal eens goed belasten, wat gaan we met Zuid-Europa doen (qua inflatie/euro/rente), stoppen we met (arbeids)immigratie etc.
Maar nee, de eerste reflex is weer: stort maar 500 euro, dan is het volk weer even stil. En schuiven we de grote keuzes nog even door :O
pi_205242337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Altijd verstandig dat linkse beleid.
Die maken geen beleid op het moment. Zoals je hopelijk wel weet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205242345
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die maken geen beleid op het moment. Zoals je hopelijk wel weet.
Kabinet ook niet, dat scheelt. Maar links komt nou niet echt met een alternatief nee :')

Goh, waarom is het vertrouwen in de overheid toch zo laag -O-
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:48:32 #9
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205242349
Nederland creëert armen met alle belastingen die dergelijke handouts mogelijk moeten maken. Net zo lang tot bijna iedereen tegen armoede aan hikt en je eigenlijk alleen armen en superrijken over houdt. Gaaf land.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205242351
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die maken geen beleid op het moment. Zoals je hopelijk wel weet.
Laatst zei Rutte wel dat die ermee eens is.....

https://nos.nl/artikel/24(...)ge-en-middeninkomens

Maar nu draait die ineens om en wilt die niks meer geven. Terecht dat Groenlinks en PvdA in opstand komen.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205242373
Ze willen wel meer die van GL...
:')

Maar zonder gekheid
Opvang van 1 asielzoeker kost ons per jaar ¤30k.
Per jaar, per stuk.
Elk jaar weer.

Ik zie wel mogelijkheden tot uitvoering van hun plan.
Maar daar zullen die GL en PVDA wil niet mee instemmen...
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:54:23 #12
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205242389
Laten we nog meer gratis geld in een oververhitte economie pompen. Strak plan.
pi_205242415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:52 schreef Toine51 het volgende:
Ze willen wel meer die van GL...
:')

Maar zonder gekheid
Opvang van 1 asielzoeker kost ons per jaar ¤30k.
Per jaar, per stuk.
Elk jaar weer.

Ik zie wel mogelijkheden tot uitvoering van hun plan.
Maar daar zullen die GL en PVDA wil niet mee instemmen...
Het duurde maar tot post 11 tot het over asielzoekers ging. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:04:59 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205242453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:46 schreef Piles het volgende:
Oneens.

In plaats van geld printen voor de armen, en de rekening (weer) neerleggen bij de toekomstige generaties, heb ik liever dat men naar structurele oplossingen gaat kijken.
Eenmalig 500 euro is een druppel op een gloeiende plaat, zolang er niks aan de stijgende kosten en 'het systeem' gedaan wordt.

Misschien wordt het tijd om keuzes te maken: gaat de gaskraan in Groningen verder open, vertragen we in vergroening, gaan we het grootkapitaal eens goed belasten, wat gaan we met Zuid-Europa doen (qua inflatie/euro/rente), stoppen we met (arbeids)immigratie etc.
Maar nee, de eerste reflex is weer: stort maar 500 euro, dan is het volk weer even stil. En schuiven we de grote keuzes nog even door :O
Klopt.
Maar wat er nu gebeurt is dat ze de grote keuzes doorschuiven EN de armen krijgen geen extra toeslag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:06:28 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205242460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:43 schreef Twiitch het volgende:
Alle armen nu extra geld geven en dan verbaasde gezichten trekken als ze aankomende winter weer tekort komen want surprise dat geld is dan al lang en breed uitgegeven. Doe het op een andere manier in plaats van dat helikoptergeld want dat werkt toch niet.
Laten we het helemaal niet doen omdat er een aantal zijn die het geld meteen uitgeven.
Altijd leuk die nihilistische visie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205242465
Blijft het maar raar vinden van deze overheid. Blij doen met een btw verlaging van 21% naar 9%, maar het feit dat je belasting betaal op de energierekening om daarna nog btw te berekenen blijf ik maar raar vinden.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:09:03 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205242471
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we het helemaal niet doen omdat er een aantal zijn die het geld meteen uitgeven.
Altijd leuk die nihilistische visie.
Ik zeg enkel dat het verstandiger is om een lastenverlichting op een andere manier door te voeren in plaats van mensen die het financieel al moeilijk hebben een envelop met cash te geven.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:11:20 #18
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205242482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:48 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Laatst zei Rutte wel dat die ermee eens is.....

https://nos.nl/artikel/24(...)ge-en-middeninkomens

Maar nu draait die ineens om en wilt die niks meer geven.
Kennelijk heeft hij er geen actieve herinnering aan.
pi_205242500
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het duurde maar tot post 11 tot het over asielzoekers ging. _O_
Ja sorry. Ik was wat laat op
pi_205242557
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het duurde maar tot post 11 tot het over asielzoekers ging. _O_
Hoeveel kanslozen heb jij al in huis?
Ik zwaai naar dieren.
pi_205242563
Toch weer 1000 pietermannen extra _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_205242564
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:26 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hoeveel kanslozen heb jij al in huis?
Hoeveel slechte argumenten ga je vandaag nog maken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205242597
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:44 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ze mogen het ook best in december dit jaar op onze bankrekeningen storten.
Jii bent arm? :)
pi_205242603
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel slechte argumenten ga je vandaag nog maken?
Raar antwoord
Ik zwaai naar dieren.
pi_205242608
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik zeg enkel dat het verstandiger is om een lastenverlichting op een andere manier door te voeren in plaats van mensen die het financieel al moeilijk hebben een envelop met cash te geven.
Kunnen ze weer een outfit voor fiffy kopen
Ik zwaai naar dieren.
pi_205242621
Weet niet wat ik hiervan moet vinden, ergens stoort het mij mateloos. In het appartementencomplex waar ik woon zit ik tussen de asielzoekers en Nederlandse tokkies. Ik ben de enige die werkt, verdien boven modaal, zit vast gezien de huizenmarkt en mag dus lekker tussen de uitkeringstrekkers, asielzoekers en drugscriminelen zitten. Die uitkeringstrekkers spreken geen woord Nederlands, werken niet (waarom werken, alles gratis zeggen ze), en hangen de hele dag maar wat rond. Hetzelfde met die Nederlandse tokkies, hele dag wat wiet roken, crimineeltje uithangen etc. En dat volk krijgt maar alles betaald, alles geregeld, continue toeslagen en ze lachen zich kapot. Alle mensen die ik ken die aan het uitkeringsinfuus hangen werken niet, en willen niet werken, het is zeer storend om dat te zien. Vooral omdat ik wel werk en gewoon in exact dezelfde situatie zit (woon) als volk wat niet werkt. Maar voor mij geen toeslag, geen uitkering etc, want ik verdien te veel, ik zie mijn koopkracht alleen maar dalen, de kosten stijgen en vraag me echt af waarom ik nog werk soms.

Er wordt in dit land teveel misbruik gemaakt van de verzorgingsstaat, trap ze toch gewoon werken.
pi_205242641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Er wordt in dit land teveel misbruik gemaakt van de verzorgingsstaat, trap ze toch gewoon werken.
Gedeeltelijk eens :)

Belangrijk is wat mij betreft dan wel dat werken (financieel) aantrekkelijker wordt. Kun je doen door sociale vangnet te verlagen (maar ik betwijfel of dat een goed idee is) of werken aantrekkelijker te maken (hoger loon, minder belasting op arbeid etc.).
Maar dat laatste vinden werkgeversorganisaties niet leuk, dus dat zal niet gebeuren...
pi_205242723
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Gedeeltelijk eens :)

Belangrijk is wat mij betreft dan wel dat werken (financieel) aantrekkelijker wordt. Kun je doen door sociale vangnet te verlagen (maar ik betwijfel of dat een goed idee is) of werken aantrekkelijker te maken (hoger loon, minder belasting op arbeid etc.).
Maar dat laatste vinden werkgeversorganisaties niet leuk, dus dat zal niet gebeuren...
Eens, vooral met dik gedrukte. Dat is ook wat ik vaker hoor van die uitkeringstrekkers, waarom 40 uur werken als het mij maar 100/200 euro extra oplevert. Ik ken er zelfs die als ze zouden gaan werken minder overhouden in de maand omdat wat subsidies vervallen. Vanuit hun positie kan ik het wel begrijpen, maar vanuit mijn positie en mensen die in een soortgelijke situatie zitten is het de omgekeerde wereld en gewoon oneerlijk.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:52:45 #29
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205242746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Gedeeltelijk eens :)

Belangrijk is wat mij betreft dan wel dat werken (financieel) aantrekkelijker wordt. Kun je doen door sociale vangnet te verlagen (maar ik betwijfel of dat een goed idee is) of werken aantrekkelijker te maken (hoger loon, minder belasting op arbeid etc.).
Maar dat laatste vinden werkgeversorganisaties niet leuk, dus dat zal niet gebeuren...
Je kunt alle inkomensafhankelijke toeslagen/subsidies/heffingskortingen e.d. afbouwen. Als je in ruil daarvoor de belasting op inkomen verlaagt, dan maak je werken aantrekkelijker en zorg je ervoor dat mensen hun eigen broek kunnen ophouden. Dat is voor iedereen beter. Verder bespaar je veel geld in de uitvoering door uiteindelijk dat fraudegevoelige toeslagencircus af te schaffen.
pi_205242902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:46 schreef Piles het volgende:
Oneens.

In plaats van geld printen voor de armen, en de rekening (weer) neerleggen bij de toekomstige generaties, heb ik liever dat men naar structurele oplossingen gaat kijken.
De geldnood is nu en moet dus nu opgelost worden anders komen er geen toekomstige generaties bij.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:16:08 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205242916
Dat dreigement met dingen blokkeren in de eerste kamer vind ik ook wel irritant. De eerste kamer moet geen politiek bedrijven en gewoon heel saai wetten toetsen aan de grondwet. Dat is denk ik al moeilijk genoeg voor ze.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:26:47 #32
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205243030
Er zijn in NL geen échte armen.

Wél bestaan er uitzonderingen, zoals 'derderangs' burgers die telkens vastlopen op verschillende gronden, waarvoor verschillende financiële en hulpverlenende vangnetten bestaan.
Welbeschouwd is die 500 euro overheidsgeld niet echt nodig, en weggegooid geld dat aangewend kan worden aan betere maatschappelijke doeleinden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205243148
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:26 schreef Scjvb het volgende:
Er zijn in NL geen échte armen.
Er is gigantisch veel armoede in Nederland, alleen krijgen die nèt voldoende toeslagen om rond te kunnen komen. Zonder toeslagen zou 4 miljoen man ineens geen zorg, huur of eten meer kunnen betalen. Dan kan je wel elitair doen over 500 euro, maar inherent verschilt het niks met de bestaande toeslagen. Het is allemaal stutten van een groeiende bevolking die zelf niet meer rond kan komen.

quote:
ar·moe, ar·moe·de (de; v(m))
Armoede is te weinig financiële mogelijkheden hebben om de minimaal noodzakelijke goederen en voorzieningen te bekostigen. Iemand is arm wanneer hij onvoldoende inkomen heeft voor bijvoorbeeld voeding of een goede woning
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205243202
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:26 schreef Scjvb het volgende:
Er zijn in NL geen échte armen.

Wél bestaan er uitzonderingen, zoals 'derderangs' burgers die telkens vastlopen op verschillende gronden, waarvoor verschillende financiële en hulpverlenende vangnetten bestaan.
Welbeschouwd is die 500 euro overheidsgeld niet echt nodig, en weggegooid geld dat aangewend kan worden aan betere maatschappelijke doeleinden.
Doeleinden zoals wat? Schuldhulpverlening om die lui die nu door de bodem zakken er weer bovenop te helpen?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:59:14 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205243359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weet niet wat ik hiervan moet vinden, ergens stoort het mij mateloos. In het appartementencomplex waar ik woon zit ik tussen de asielzoekers en Nederlandse tokkies. Ik ben de enige die werkt, verdien boven modaal, zit vast gezien de huizenmarkt en mag dus lekker tussen de uitkeringstrekkers, asielzoekers en drugscriminelen zitten. Die uitkeringstrekkers spreken geen woord Nederlands, werken niet (waarom werken, alles gratis zeggen ze), en hangen de hele dag maar wat rond. Hetzelfde met die Nederlandse tokkies, hele dag wat wiet roken, crimineeltje uithangen etc. En dat volk krijgt maar alles betaald, alles geregeld, continue toeslagen en ze lachen zich kapot. Alle mensen die ik ken die aan het uitkeringsinfuus hangen werken niet, en willen niet werken, het is zeer storend om dat te zien. Vooral omdat ik wel werk en gewoon in exact dezelfde situatie zit (woon) als volk wat niet werkt. Maar voor mij geen toeslag, geen uitkering etc, want ik verdien te veel, ik zie mijn koopkracht alleen maar dalen, de kosten stijgen en vraag me echt af waarom ik nog werk soms.

Er wordt in dit land teveel misbruik gemaakt van de verzorgingsstaat, trap ze toch gewoon werken.
Blijf lekker rechts stemmen. Gaat helemaal goed komen. :')

Welkom terug trouwens. :*
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205243436
@Lenny_Leonard en ik wachten nog op de 1k van Rutte.
pi_205243513
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Blijf lekker rechts stemmen. Gaat helemaal goed komen. :')

Welkom terug trouwens. :*
Rechts of links stemmen, beiden lost niets op.
pi_205243525
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:26 schreef Scjvb het volgende:
Er zijn in NL geen échte armen.
Zijn de mensen die geen eigen stukje land bezitten dan geen echte armen?
pi_205243574
Geef het dan maar direct maar aan de sigarettenboeren.
Moeten zij weten
pi_205243661
Ja, voortdurend maar extraatje naar de paupers. :r
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:37:32 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205243715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weet niet wat ik hiervan moet vinden, ergens stoort het mij mateloos. In het appartementencomplex waar ik woon zit ik tussen de asielzoekers en Nederlandse tokkies. Ik ben de enige die werkt, verdien boven modaal, zit vast gezien de huizenmarkt en mag dus lekker tussen de uitkeringstrekkers, asielzoekers en drugscriminelen zitten. Die uitkeringstrekkers spreken geen woord Nederlands, werken niet (waarom werken, alles gratis zeggen ze), en hangen de hele dag maar wat rond. Hetzelfde met die Nederlandse tokkies, hele dag wat wiet roken, crimineeltje uithangen etc. En dat volk krijgt maar alles betaald, alles geregeld, continue toeslagen en ze lachen zich kapot. Alle mensen die ik ken die aan het uitkeringsinfuus hangen werken niet, en willen niet werken, het is zeer storend om dat te zien. Vooral omdat ik wel werk en gewoon in exact dezelfde situatie zit (woon) als volk wat niet werkt. Maar voor mij geen toeslag, geen uitkering etc, want ik verdien te veel, ik zie mijn koopkracht alleen maar dalen, de kosten stijgen en vraag me echt af waarom ik nog werk soms.

Er wordt in dit land teveel misbruik gemaakt van de verzorgingsstaat, trap ze toch gewoon werken.
Tijdens de eerste 1.5-2 jaar van mijn werkende leven ook in zo'n mooie kansenflat gewoond en dat heeft (hoe fout dan ook aangezien enkel anekdotisch bewijs) mijn empathie voor de minima in dit land ook wel tot een nulpunt gebracht. Criminaliteit, drugsgebruik, werkelijk totale schijt aan alles en iedereen en vooral overlast overlast overlast. Dat volk zit zat dan inderdaad de godganse week thuis en dan bedacht eentje dat zondagavond 23:00 wel een mooi moment was om wat gaten in de muur te boren, echt waar zit je dan met je hoofd. Mooie tijd was dat. Ik ben nog steeds zo blij dat ik na die paar jaar zo gillend gek werd dat ik wat eerder dan gepland een huis heb gekocht anders zat ik nu mogelijk in hetzelfde parket als jij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 05-07-2022 11:43:57 ]
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:42:18 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205243763
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:37 schreef Twiitch het volgende:
mijn empathie voor de minima in dit land ook wel tot een nulpunt gebracht.
Dat is dan heel leuk voor de minima die ik ken die het moeilijk hebben en geen overlast veroorzaken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205243798
Het dagelijkse armen zijn vet dom topic is er ook weer hoor.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:48:51 #44
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205243826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:38 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Er is gigantisch veel armoede in Nederland, alleen krijgen die nèt voldoende toeslagen om rond te kunnen komen. Zonder toeslagen zou 4 miljoen man ineens geen zorg, huur of eten meer kunnen betalen. Dan kan je wel elitair doen over 500 euro, maar inherent verschilt het niks met de bestaande toeslagen. Het is allemaal stutten van een groeiende bevolking die zelf niet meer rond kan komen.
[..]

Beste kerel, ondanks wat er zoal aan economische en persoonlijke problematiek speelt, is én blijft NL over het algemeen een rijk land. Pak 'excessen' oftewel grotere financiële problematiek en zulks onder de bevolking gewoon anders aan, want die 500 euro (tevens weggegooid geld) zal daarbij echt niet gaan helpen.

Men moet ook niet willen dat het in handen komt van hen die het totaal niet nodig hebben.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205243846
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Beste kerel, ondanks wat er zoal aan economische en persoonlijke problematiek speelt, is én blijft NL over het algemeen een rijk land. Pak 'excessen' oftewel grotere financiële problematiek en zulks onder de bevolking gewoon anders aan, want die 500 euro (tevens weggegooid geld) zal daarbij echt niet gaan helpen.
Die 500 euro zal zeker wel helpen. Dat is toch weer een hele maand aan boodschappen voor een gezin die het moeilijk heeft.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205243861
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Tijdens de eerste 1.5-2 jaar van mijn werkende leven ook in zo'n mooie kansenflat gewoond en dat heeft (hoe fout dan ook aangezien enkel anekdotisch bewijs) mijn empathie voor de minima in dit land ook wel tot een nulpunt gebracht. Criminaliteit, drugsgebruik, totale schijt aan alles en iedereen en vooral overlast overlast overlast. Mooie tijd was dat. Ik ben nog steeds zo blij dat ik na die paar jaar zo gillend gek werd dat ik wat eerder dan gepland een huis heb gekocht anders zat ik nu mogelijk in hetzelfde parket als jij.
Nu kan ik ze niet allemaal over één kam scheren, maar ik ken werkelijk niemand die aan het uitkeringsinfuus hangt met een geldige reden. Die overlast is mij ondertussen inderdaad gillend gek aan het maken, maar niet alleen de overlast, vooral hoe hier in dit land wordt omgegaan met zulke criminelen.

Voorbeeldje, mijn nieuwe buurman, jonge gast, blanke Nederlandse jongen, paar jaar geleden hier komen wonen. Binnen 1 week al de politie aan de deur, iets met geweld tegen een meisje. Na wat navraag bleek hij geregistreerd te staan bij de politie als zeer gewelddadig tegenover vrouwen, en uit zijn vorige woning gezet te zijn. Dus maken ze hem nu mijn probleem. Dealt drugs vanuit de flat, werkt niet, is 24/7 stoned. Als politie langs rijd door de straat staat hij op het balkon ze na te schreeuwen en uit te schelden. In die periode dat hij hier woont zijn er al veel akkefietjes geweest met deze gast, 6/7 keer wat ik heb meegekregen geweld tegen vrouwen. Zelfs een avond waar hij vanaf zijn balkon een bloempot naar beneden kegelde op een meisje, gewoon poging tot doodslag. Met een vriendengroep hier iemand voor de deur lopen te kopschoppen, in de periode dat het kopschop incident in Spanje groot in het nieuws was waarbij die jongen is overleden. Politie doet voor de rest niets, heb ze meermaals over de vloer gehad maar ze kunnen niets, woningvereniging trekt zich nergens wat van aan. Dus zit je ermee opgescheept.

Het maakt mij woedend, mijn leef plezier is totaal vergald, voel mij niet velig en er is gewoon heel veel overlast. Er wordt niets aan gedaan. Ondertussen, in mijn afwezigheid hier op FOK! lees je dan dat een man met een fakkel voor het huis van Kaag een half jaar cel krijgt. Taakstraffen worden uitgedeeld voor de mensen die wat doms geroepen hebben over Sylvana Simons op het internet. Maar wij hier zitten opgescheept met een tikkende tijdbom, waar als het dadelijk misgaat we allemaal weer in de krant kunnen lezen dat hij al een bekende was van de politie met een vervolgartikel dat hij al eens eerder betrokken is geweest bij een poging tot doodslag. Niets wordt eraan gedaan, helemaal niets, het is uitzichtloos vooral als je vast zit hier omdat ik als single man niet makkelijk een huis kan kopen.

En dat volk krijgt ook nog alles vergoed en als het aan GL en de PVDA ligt krijgt hij nog eens 500 euro extra. Ik vraag mij soms echt af wat voor een opties ik nog heb buiten zelf zeer gewelddadig ingrijpen als je door de rechtstaat en instanties volledig in de steek gelaten wordt. Heb er al over zitten na te denken om hem de auto in de gooien en voor het huis van Kaag te droppen met een fakkel of zijn computer te hacken en vanaf zijn pc wat doms over Sylvana of de prinsesjes te typen, dan wordt je namelijk wel aangepakt in dit land.

En dat is er maar één in deze straat en op dit moment, zie dit al tientallen jaren en al tientallen jaren worden dit soort mensen een hand boven hun hoofd gehouden en laat de rechtstaat fatsoenlijke burgers in de steek. Maar toon dit gedrag niet in een betere/nettere buurt of bij politici, dan verdwijn je gewoon in de cel. Criminelen worden hier teveel gepamperd, zo ook met al die toelages en uitkeringen.
pi_205243890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Het dagelijkse armen zijn vet dom topic is er ook weer hoor.
Volgens sommigen zijn armen niet slechts dom maar ook crimineel en niet lichamelijk gehandicapt.
pi_205243909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nu kan ik ze niet allemaal over één kam scheren, maar ik ken werkelijk niemand die aan het uitkeringsinfuus hangt met een geldige reden. Die overlast is mij ondertussen inderdaad gillend gek aan het maken, maar niet alleen de overlast, vooral hoe hier in dit land wordt omgegaan met zulke criminelen.

Voorbeeldje, mijn nieuwe buurman, jonge gast, blanke Nederlandse jongen, paar jaar geleden hier komen wonen. Binnen 1 week al de politie aan de deur, iets met geweld tegen een meisje. Na wat navraag bleek hij geregistreerd te staan bij de politie als zeer gewelddadig tegenover vrouwen, en uit zijn vorige woning gezet te zijn. Dus maken ze hem nu mijn probleem. Dealt drugs vanuit de flat, werkt niet, is 24/7 stoned. Als politie langs rijd door de straat staat hij op het balkon ze na te schreeuwen en uit te schelden. In die periode dat hij hier woont zijn er al veel akkefietjes geweest met deze gast, 6/7 keer wat ik heb meegekregen geweld tegen vrouwen. Zelfs een avond waar hij vanaf zijn balkon een bloempot naar beneden kegelde op een meisje, gewoon poging tot doodslag. Met een vriendengroep hier iemand voor de deur lopen te kopschoppen, in de periode dat het kopschop incident in Spanje groot in het nieuws was waarbij die jongen is overleden. Politie doet voor de rest niets, heb ze meermaals over de vloer gehad maar ze kunnen niets, woningvereniging trekt zich nergens wat van aan. Dus zit je ermee opgescheept.

Het maakt mij woedend, mijn leef plezier is totaal vergald, voel mij niet velig en er is gewoon heel veel overlast. Er wordt niets aan gedaan. Ondertussen, in mijn afwezigheid hier op FOK! lees je dan dat een man met een fakkel voor het huis van Kaag een half jaar cel krijgt. Taakstraffen worden uitgedeeld voor de mensen die wat doms geroepen hebben over Sylvana Simons op het internet. Maar wij hier zitten opgescheept met een tikkende tijdbom, waar als het dadelijk misgaat we allemaal weer in de krant kunnen lezen dat hij al een bekende was van de politie met een vervolgartikel dat hij al eens eerder betrokken is geweest bij een poging tot doodslag. Niets wordt eraan gedaan, helemaal niets, het is uitzichtloos vooral als je vast zit hier omdat ik als single man niet makkelijk een huis kan kopen.

En dat volk krijgt ook nog alles vergoed en als het aan GL en de PVDA ligt krijgt hij nog eens 500 euro extra. Ik vraag mij soms echt af wat voor een opties ik nog heb buiten zelf zeer gewelddadig ingrijpen als je door de rechtstaat en instanties volledig in de steek gelaten wordt. Heb er al over zitten na te denken om hem de auto in de gooien en voor het huis van Kaag te droppen met een fakkel of zijn computer te hacken en vanaf zijn pc wat doms over Sylvana of de prinsesjes te typen, dan wordt je namelijk wel aangepakt in dit land.

En dat is er maar één in deze straat en op dit moment, zie dit al tientallen jaren en al tientallen jaren worden dit soort mensen een hand boven hun hoofd gehouden en laat de rechtstaat fatsoenlijke burgers in de steek. Maar toon dit gedrag niet in een betere/nettere buurt of bij politici, dan verdwijn je gewoon in de cel. Criminelen worden hier teveel gepamperd, zo ook met al die toelages en uitkeringen.
Dit wat jij verteld is meer uitzondering dan regel. Één uitkeringtrekker doet verkeerde dingen dus iedereen is schuldig? Zo werkt dat niet. Overal heb je rotte appels tussen. En dat hij per toeval in aanmerking komt voor een eurotje of 500 , tja dan begrijp ik wel jou woede maar je kunt dan niet de gehele groep van miljoenen mensen die daadwerkelijk net of gewoon niet kunnen rondkomen beschuldigen.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205243917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens sommigen zijn armen niet slechts dom maar ook crimineel en niet lichamelijk gehandicapt.
Rond de 60% van alle bijstandsuitkering trekkers zijn vaak ernstig medisch / psychiatrisch ziek. Ze komen waarschijnlijk niet in aanmerking voor een WIA dus belanden ze in de put die men bijstand noemt.

https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z01421/
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205243967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nu kan ik ze niet allemaal over één kam scheren, maar ik ken werkelijk niemand die aan het uitkeringsinfuus hangt met een geldige reden. Die overlast is mij ondertussen inderdaad gillend gek aan het maken, maar niet alleen de overlast, vooral hoe hier in dit land wordt omgegaan met zulke criminelen.

Voorbeeldje, mijn nieuwe buurman, jonge gast, blanke Nederlandse jongen, paar jaar geleden hier komen wonen. Binnen 1 week al de politie aan de deur, iets met geweld tegen een meisje. Na wat navraag bleek hij geregistreerd te staan bij de politie als zeer gewelddadig tegenover vrouwen, en uit zijn vorige woning gezet te zijn. Dus maken ze hem nu mijn probleem. Dealt drugs vanuit de flat, werkt niet, is 24/7 stoned. Als politie langs rijd door de straat staat hij op het balkon ze na te schreeuwen en uit te schelden. In die periode dat hij hier woont zijn er al veel akkefietjes geweest met deze gast, 6/7 keer wat ik heb meegekregen geweld tegen vrouwen. Zelfs een avond waar hij vanaf zijn balkon een bloempot naar beneden kegelde op een meisje, gewoon poging tot doodslag. Met een vriendengroep hier iemand voor de deur lopen te kopschoppen, in de periode dat het kopschop incident in Spanje groot in het nieuws was waarbij die jongen is overleden. Politie doet voor de rest niets, heb ze meermaals over de vloer gehad maar ze kunnen niets, woningvereniging trekt zich nergens wat van aan. Dus zit je ermee opgescheept.

Het maakt mij woedend, mijn leef plezier is totaal vergald, voel mij niet velig en er is gewoon heel veel overlast. Er wordt niets aan gedaan. Ondertussen, in mijn afwezigheid hier op FOK! lees je dan dat een man met een fakkel voor het huis van Kaag een half jaar cel krijgt. Taakstraffen worden uitgedeeld voor de mensen die wat doms geroepen hebben over Sylvana Simons op het internet. Maar wij hier zitten opgescheept met een tikkende tijdbom, waar als het dadelijk misgaat we allemaal weer in de krant kunnen lezen dat hij al een bekende was van de politie met een vervolgartikel dat hij al eens eerder betrokken is geweest bij een poging tot doodslag. Niets wordt eraan gedaan, helemaal niets, het is uitzichtloos vooral als je vast zit hier omdat ik als single man niet makkelijk een huis kan kopen.

En dat volk krijgt ook nog alles vergoed en als het aan GL en de PVDA ligt krijgt hij nog eens 500 euro extra. Ik vraag mij soms echt af wat voor een opties ik nog heb buiten zelf zeer gewelddadig ingrijpen als je door de rechtstaat en instanties volledig in de steek gelaten wordt. Heb er al over zitten na te denken om hem de auto in de gooien en voor het huis van Kaag te droppen met een fakkel of zijn computer te hacken en vanaf zijn pc wat doms over Sylvana of de prinsesjes te typen, dan wordt je namelijk wel aangepakt in dit land.

En dat is er maar één in deze straat en op dit moment, zie dit al tientallen jaren en al tientallen jaren worden dit soort mensen een hand boven hun hoofd gehouden en laat de rechtstaat fatsoenlijke burgers in de steek. Maar toon dit gedrag niet in een betere/nettere buurt of bij politici, dan verdwijn je gewoon in de cel. Criminelen worden hier teveel gepamperd, zo ook met al die toelages en uitkeringen.
Ik snap je helemaal. En het erge is, los van deze kanslozen die we hier in NL hebben, halen we elke week weer extra van deze kanslozen binnen.
Niet allemaal hoor, voor de schuimbekkers hier, maar toch op jaarbasis genoeg..

Gooi het basisloon maar eens flink omhoog. Kun je al heel veel subsidies en toeslagen mee besparen.

Van de zotte dat een uitkeringtrekker onder de streep meer overhoudt dan iemand die voor het minimum loon werkt
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:06:29 #51
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205243978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:51 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Die 500 euro zal zeker wel helpen. Dat is toch weer een hele maand aan boodschappen voor een gezin die het moeilijk heeft.
Wat ik hier reeds eerder heb aangegeven is dat zulke problemen bij kop en staart aangepakt moeten worden. Kortom; een totaal andere benadering, waarvoor vangnetten bestaan.
Die eenmalige 500 euro voor 'armen' zal voor de meeste probleemgevallen een druppel op 'n gloeiende plaat zijn, die is er binnen no time doorheen gejast en dan blijft het 'game over' tot sint-juttemis.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205243987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik snap je helemaal. En het erge is, los van deze kanslozen die we hier in NL hebben, halen we elke week weer extra van deze kanslozen binnen.
Niet allemaal hoor, voor de schuimbekkers hier, maar toch op jaarbasis genoeg..

Gooi het basisloon maar eens flink omhoog. Kun je al heel veel subsidies en toeslagen mee besparen.

Van de zotte dat een uitkeringtrekker onder de streep meer overhoudt dan iemand die voor het minimum loon werkt
Ik ken iemand die een wia uitkering ontvangt en hij krijgt incl alle toeslagen zoals individueleinkomsten toeslag , jaarlijkse belasting teruggave huurtoeslag kindertoeslag etc netto 2700 euro per maand zonder dat die werkt. (gezinnetje van 4 personen)
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205243997
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:06 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wat ik hier reeds eerder heb aangegeven is dat zulke problemen bij kop en staart aangepakt moeten worden. Kortom; een totaal andere benadering, waarvoor vangnetten bestaan.
Die eenmalige 500 euro voor 'armen' zal voor de meeste probleemgevallen een druppel op 'n gloeiende plaat zijn, die is er binnen no time doorheen gejast en dan blijft het 'game over' tot sint-juttemis.
Jij verzint dat uit je duim met je druppel op een gloeiende plaat. Ik ben arm en met die 500 euro kom ik wel rond. Is voor mij toch weer een maandje gratis voedsel.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:16:27 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205244072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:07 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ik ken iemand die een wia uitkering ontvangt en hij krijgt incl alle toeslagen zoals individueleinkomsten toeslag , jaarlijkse belasting teruggave huurtoeslag kindertoeslag etc netto 2700 euro per maand zonder dat die werkt. (gezinnetje van 4 personen)
Ja dat soort verhalen komen altijd wel bovendrijven in dit soort gevallen. Of je blij moet zijn met zo'n situatie weet ik niet.
pi_205244085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:59 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Dit wat jij verteld is meer uitzondering dan regel. Één uitkeringtrekker doet verkeerde dingen dus iedereen is schuldig? Zo werkt dat niet. Overal heb je rotte appels tussen. En dat hij per toeval in aanmerking komt voor een eurotje of 500 , tja dan begrijp ik wel jou woede maar je kunt dan niet de gehele groep van miljoenen mensen die daadwerkelijk net of gewoon niet kunnen rondkomen beschuldigen.
Daarom zei ik ook al "kan ze niet allemaal over één kam scheren". Maar dit is geen uitzondering, mijn hele leven woon ik al aan de onderkant van de samenleving, in de mindere buurten, dit is de standaard hier. Ken nog wel wat grotere criminelen waarmee ik ben opgegroeid die in de bak gezeten hebben voor moord of doodslag, ook allemaal hangen ze aan het uitkeringsinfuus en stoppen met hun criminele activiteiten zit er niet bij.

De laatste jaren zijn ze hier ook steeds meer en meer asielzoekers aan het plaatsen. En er is mij iets opgevallen waarvoor ik vroeger te jong was. Je ziet nadat ze hier geplaatst zijn werkelijk niemand, ja de kraamverzorgster komt wel eens langs als ze er weer een baby uitpersen, maar denk maar niet dat ook maar één instantie zich zorgen maakt om die asielzoekers of ze begeleid, alsof de deugpunten al zijn gescoord dus nu zijn ze het probleem van de buurt. 5/6 jaar geleden kregen wij hier een hele rits Syriërs, en de conclusie na 5/6 jaar wat ik kan trekken is dat ze allen nog geen woord Nederlands spreken en ze werken allemaal niet, bij wat praten na mijn aanbod om wat zaken te vertalen naar het Engels krijg je te horen op de vraag of ze werk zoeken "waarom werken, alles gratis". En ook dat is iets wat ik al jaren zie. Wat velen niet zien en begrijpen is dat zulke mensen hier komen en een dak boven hun hoofd krijgen, zakgeld, verzekeringen, inboedel, rijlessen betaald etc. En voor de rest hebben die mensen niets nodig, ze hebben hun geloof (veelal islam) dus ze gaan lekker naar de moskee door de dag, en voor de rest hangen ze veelal bij elkaar voor de buis. Die mensen hebben niets anders nodig, die hoeven geen ps5, geen nieuwe nike schoenen, of de laatste tv, het zijn in principe hele simpele mensen (chapeau aan de ene kant). Maar daar schuilt ook het grote gevaar, want hoe krijg je die mensen aan het werk? Ze hebben niets nodig, worden in alles voorzien en hebben hun grootste hobby en liefde voor niets, hun geloof. Je krijgt die mensen niet meer aan het werk.

En dan begint het, ze krijgen/hebben ook kinderen, kinderen die zien dat hun ouders niet werken, die zien dat hun ouders alles gratis krijgen. Maar die kinderen willen natuurlijk wel nieuwe nike schoenen, een ps5 of andere hebbedingetjes. Maar wie geeft die jongeren het goede voorbeeld? We hebben in mijn dorp sinds een aantal jaar opeens hangjongeren, veelal donker gekleurd (ja ik weet het, enkelen zullen de haren weer rechtop gaan staan) en het valt op dat de supermarkten hier en kledingszaakjes in de avonduren en weekenden veelal jongeren hebben werken maar die "geïmporteerde" jongeren zie je geen bijbaantje pakken. Dus wat gebeurd, ze gaan stelen, ze gaan overlast veroorzaken, ze gaan mensen lastig vallen en overvallen omdat ook zij nieuwe spullen en hebbedingetjes willen. Totdat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt, gaan trouwen en zichzelf verliezen in hun geloof, waarna ze weer wat kinderen baren en het cirkeltje opnieuw begint.

Zijn er mensen die een geldige reden hebben en echt wel recht op een uitkering of hulp van onze verzorgingsstaat? Volmondig ja, en die mensen zullen wij ook altijd zoveel mogelijk moeten helpen, daar maak ik ook geen onderscheid in afkomst. Maar feit is gewoon dat er velen, en gebaseerd op mijn ervaringen, de meeste onterecht aan het staatsinfuus hangen. Maar niemand kijkt er naar, ze zitten onder de radar, en omdat er een groep is die er wel degelijk recht op heeft wordt de groep die er geen recht op heeft en gewoon misbruik maakt van de situatie maar vergeten en mogen mensen zoals mij er dagelijks mee dealen terwijl ik ook mijn koopkracht achteruit zie gaan, ook moet kijken hoe ik soms rondkom als ik een financiële tegenslag heb. Dan zou je kunnen kopen en verhuizen naar een betere buurt, maar dat is onmogelijk voor een single man/vrouw als je geen 5/6K per maand verdiend tegenwoordig.

Er moet meer individueel gekeken worden, meer controle, meer begeleiding, maar dat gebeurd totaal niet.

Een ander korter voorbeeld, een vriend van mij, geen zin meer om te werken, meld zich ziek, moet naar de dokter en gamed de hele nacht door. Komt bij de dokter zonder slaap en dus als een wrak, praat over dat hij depressief is, wordt volledig afgekeurd, en lacht zich kapot terwijl hij al bijna 10 jaar alleen maar gamed, sport, zuipt en gaat stappen op de kosten van de belastingbetaler.

Ik ken er teveel, veel teveel die misbruik maken, terwijl ik gezien mijn jeugd en verleden ook makkelijk (gedeeltelijk) afgekeurd had kunnen worden, maar ik werk zelf liever, dat is het verschil. Die 500 euro moet ergens vandaan gehaald worden, en dat gebeurd bij mensen zoals mij en velen hier, en dat is echt de wereld op zijn kop en eerlijk gezegd maakt het mij met de dag bozer.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:20:31 #56
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205244107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nu kan ik ze niet allemaal over één kam scheren, maar ik ken werkelijk niemand die aan het uitkeringsinfuus hangt met een geldige reden. Die overlast is mij ondertussen inderdaad gillend gek aan het maken, maar niet alleen de overlast, vooral hoe hier in dit land wordt omgegaan met zulke criminelen.

Voorbeeldje, mijn nieuwe buurman, jonge gast, blanke Nederlandse jongen, paar jaar geleden hier komen wonen. Binnen 1 week al de politie aan de deur, iets met geweld tegen een meisje. Na wat navraag bleek hij geregistreerd te staan bij de politie als zeer gewelddadig tegenover vrouwen, en uit zijn vorige woning gezet te zijn. Dus maken ze hem nu mijn probleem. Dealt drugs vanuit de flat, werkt niet, is 24/7 stoned. Als politie langs rijd door de straat staat hij op het balkon ze na te schreeuwen en uit te schelden. In die periode dat hij hier woont zijn er al veel akkefietjes geweest met deze gast, 6/7 keer wat ik heb meegekregen geweld tegen vrouwen. Zelfs een avond waar hij vanaf zijn balkon een bloempot naar beneden kegelde op een meisje, gewoon poging tot doodslag. Met een vriendengroep hier iemand voor de deur lopen te kopschoppen, in de periode dat het kopschop incident in Spanje groot in het nieuws was waarbij die jongen is overleden. Politie doet voor de rest niets, heb ze meermaals over de vloer gehad maar ze kunnen niets, woningvereniging trekt zich nergens wat van aan. Dus zit je ermee opgescheept.

Het maakt mij woedend, mijn leef plezier is totaal vergald, voel mij niet velig en er is gewoon heel veel overlast. Er wordt niets aan gedaan. Ondertussen, in mijn afwezigheid hier op FOK! lees je dan dat een man met een fakkel voor het huis van Kaag een half jaar cel krijgt. Taakstraffen worden uitgedeeld voor de mensen die wat doms geroepen hebben over Sylvana Simons op het internet. Maar wij hier zitten opgescheept met een tikkende tijdbom, waar als het dadelijk misgaat we allemaal weer in de krant kunnen lezen dat hij al een bekende was van de politie met een vervolgartikel dat hij al eens eerder betrokken is geweest bij een poging tot doodslag. Niets wordt eraan gedaan, helemaal niets, het is uitzichtloos vooral als je vast zit hier omdat ik als single man niet makkelijk een huis kan kopen.

En dat volk krijgt ook nog alles vergoed en als het aan GL en de PVDA ligt krijgt hij nog eens 500 euro extra. Ik vraag mij soms echt af wat voor een opties ik nog heb buiten zelf zeer gewelddadig ingrijpen als je door de rechtstaat en instanties volledig in de steek gelaten wordt. Heb er al over zitten na te denken om hem de auto in de gooien en voor het huis van Kaag te droppen met een fakkel of zijn computer te hacken en vanaf zijn pc wat doms over Sylvana of de prinsesjes te typen, dan wordt je namelijk wel aangepakt in dit land.

En dat is er maar één in deze straat en op dit moment, zie dit al tientallen jaren en al tientallen jaren worden dit soort mensen een hand boven hun hoofd gehouden en laat de rechtstaat fatsoenlijke burgers in de steek. Maar toon dit gedrag niet in een betere/nettere buurt of bij politici, dan verdwijn je gewoon in de cel. Criminelen worden hier teveel gepamperd, zo ook met al die toelages en uitkeringen.
Wat zie jij dan als werkende realistische oplossing voor de problematiek die je ervaart en hier omschrijft?

En in hoeverre gaat wat jij in jouw omgeving ervaart op voor alle minima in NL? Is de alleenstaande gescheiden moeder die moeilijk rondkomt van haar uitkering, te vergelijken met de lijpo bij jou in de straat/flat?
Krekker is de bom!
pi_205244108
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:06 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wat ik hier reeds eerder heb aangegeven is dat zulke problemen bij kop en staart aangepakt moeten worden. Kortom; een totaal andere benadering, waarvoor vangnetten bestaan.
Die eenmalige 500 euro voor 'armen' zal voor de meeste probleemgevallen een druppel op 'n gloeiende plaat zijn, die is er binnen no time doorheen gejast en dan blijft het 'game over' tot sint-juttemis.

Scjvb
Maar die vangnetten volstaan nu dus niet en het aanpassen ervan duurt zelfs in de best mogelijke omstandigheden (dus ministeries en uitvoerende instanties die niet chronisch onderbemand zijn) al minstens een paar jaar. En in die overgangsperiode van een paar jaar zal je dan toch iets in elkaar moeten beunen, al is het maar om de simpele reden dat het een stuk duurder is om die lui allemaal de schuldhulpverlening in te laten zinken.
pi_205244163
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat soort verhalen komen altijd wel bovendrijven in dit soort gevallen. Of je blij moet zijn met zo'n situatie weet ik niet.
Ja is wel een uitzonderingsgeval. Bij de WIA kun je een hogere uitkering krijgen omdat je arbeidsongeschikt raakt tijdens het werken. Die gene is er trouwens wel blij mee. Rijd ook nog is een dikke audi uit 2018. Bij de WIA mag je namelijk zoveel geld hebben als je maar wilt.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205244223
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat zie jij dan als werkende realistische oplossing voor de problematiek die je ervaart en hier omschrijft?

En in hoeverre gaat wat jij in jouw omgeving ervaart op voor alle minima in NL? Is de alleenstaande gescheiden moeder die moeilijk rondkomt van haar uitkering, te vergelijken met de lijpo bij jou in de straat/flat?
Zijn al enkele "oplossingen" opgesomd hier in dit topic. Werken moet weer lonen, dus het minimumloon omhoog. De drempel om te werken moet dus lager zijn, ik kan het mij zelf niet indenken maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die zeggen "40 uur werken voor 100/200 euro meer mij niet gezien". Dat is al één. Ten tweede betere controle en begeleiding, er wordt teveel misbruik gemaakt. Zo'n mensen, en ja ik ga er weer enkelen tegen de schenen trappen, moet je gewoon proberen te weren uit deze samenleving, waarom zouden ze mijn probleem gemaakt moeten worden? Zulke gasten zullen nooit werken en willen niet werken, hangen de crimineel uit en verzieken het voor iedereen hier, wat heb je eraan?

Voor asielzoekers moet de begeleiding beter, ze zijn hier en ze gaan niet weg, daar heb ik mij bij neergelegd. Maar ze hier voorzien in alles om er vervolgens niet meer naar om te te kijken is de compleet andere wereld. Ik vind persoonlijk dat een verblijfsvergunning gekoppeld mag worden aan de inzet en toevoeging wat je hebt in deze samenleving. Kom jij hier alleen maar de uitkeringstrekker uithangen met als gevolg een hoop overlast en criminaliteit dan heb je hier gewoon niets te zoeken. Wat doe je hier als je na 5/6 jaar nog geen woord Nederlands spreekt en weigert te werken? Dan laten ze toelages maar afhangen van het feit of ze de taal leren/spreken en werkzoekende zijn of naar school willen gaan, en als ze naar school willen gaan ben ik zelf nog voorstander om dit (gedeeltelijk) te vergoeden.

Alleenstaande moeders vind ik een moeilijk verhaal. Dan moet ik weer terugvallen op persoonlijke ervaringen, en wederom ik ga ze niet allemaal over één kam scheren. Maar te vaak en teveel zie ik de laatste jaren alleenstaande moeders die lekker leven van de alimentatie en uitkeringen, hun kinderen droppen bij ouders of school en zelf de hele dag genieten van hun vrijheid. Dat klopt ook niet. Nu ken ik er één die mij vertelde dat ze 1800 euro per maand had met alimentatie en toeslagen, als ze ging werken zou ze ongeveer op datzelfde bedrag zitten maar daar moest ze wel voor werken, dat ging ze niet doen. Zo'n geval kan ik dan nog wel begrijpen. Werken loont blijkbaar niet in dit land, en dan kom je toch weer tot de conclusie dat ze werken moeten laten lonen, dat het minimumloon omhoog moet of belastingen voor werkende omlaag.

Maar wat nu gebeurd is de omgekeerde wereld, maar om dat te zien moet je echt woonachtig zijn in de mindere buurten waar de uitkeringstrekkers toch massaal wonen. Nu draai ik het helemaal om, ik zit dus in een wijk vol uitkeringstrekkers, criminelen, drugsdealers etc. maar ik werk mij kapot. Ik werk al mijn hele leven, ben zelden ziek, nog nooit een dag zonder werk gezeten en krijg 0 toeslagen. Wat houd mij eigenlijk tegen om niet hetzelfde te gaan doen? Gewoon niet meer werken, uitkering trekken, en wat veranderd er? Nja ik zal wat minder financiële vrijheid hebben in de maand, maar ik blijf in dezelfde buurt tussen dat volk wonen, een woning is sowieso al onbereikbaar voor mij maar daar tegenover heb ik wel 40 uur extra vrije tijd in de week, minder stress en misschien helpt dat wel met mijn geestelijke gesteldheid waardoor ik mij beter ga voelen? En als ik dat kan, waarom zouden velen anderen in mijn positie dat dan niet doen totdat de verzorgingsstaat onhoudbaar wordt?

De verzorgingsstaat bestaat alleen nog maar omdat een hoop mensen in die land gelukkig bovenstaande instelling niet hebben, maar ik ben eerlijk, mijn drempel wordt steeds lager om ook niet voor het tokkie of asielzoekers leven te gaan, lekker genieten van het zonnetje ipv. wat te zitten stressen op kantoor voor een paar euro extra in de maand.
pi_205244244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De verzorgingsstaat bestaat alleen nog maar omdat een hoop mensen in die land gelukkig bovenstaande instelling niet hebben, maar ik ben eerlijk, mijn drempel wordt steeds lager om ook niet voor het tokkie of asielzoekers leven te gaan, lekker genieten van het zonnetje ipv. wat te zitten stressen op kantoor voor een paar euro extra in de maand.
Tja , het is ook vrijblijvend allemaal. Niemand verplicht jou om te werken daar heb je zelf voor gekozen. Het is wel een feit dat mensen die een uitkering hebben veel vrije tijd hebben. Lekker liggen in de tuin op een ligstoel met wat drank erbij in het zonnetje is niet verkeerd terwijl iedereen aan het werken is maandag ochtend/middag. Elke dag weekend...
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205244265
Waarom gaat dit ineens over 'schultenbrau drinkende uitkeringstrekkers' :? Ook met een minimumloon of tot 140% ervan raken mensen in de problemen. Dat zijn de mensen die veelal afhankelijk zijn van toeslagen die jaarlijks steeds net genoeg omhoog gaan om niet in de armoede te belanden. Gooi daar de huidige energie, voedsel en woning inflatie bij en je hebt een probleem. Voor de doodnormale werkende Nederlander.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205244277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:07 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ik ken iemand die een wia uitkering ontvangt en hij krijgt incl alle toeslagen zoals individueleinkomsten toeslag , jaarlijkse belasting teruggave huurtoeslag kindertoeslag etc netto 2700 euro per maand zonder dat die werkt. (gezinnetje van 4 personen)
Knap dat dat lukt om daarvan rond te komen en dat meen ik serieus. Ik zou dat niet kunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205244289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Knap dat dat lukt om daarvan rond te komen en dat meen ik serieus. Ik zou dat niet kunnen.
Met een huurprijsje van 550 euro , incl all-in verzekering (woningbouw). Sterker nog hij zei dat hij jaarlijks rond de 7000 euro spaart.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:45:38 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205244292
Zie hier de steeds verder afbrokkelende samenleving, er komen steeds meer "ongewensten" in de samenleving, wappies, uitkeringtrekkers, boeren, etc etc.

Divide and conquer, het blijft door de eeuwen heen gewoon een prima middel.

Maar kom aub niet meer aan met "we doen het samen" " je doet het voor een ander" of dat soort bull, iedereen kan van iedereen blijkbaar ongezien de typhus krijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205244294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom gaat dit ineens over 'schultenbrau drinkende uitkeringstrekkers' :? Ook met een minimumloon of tot 140% ervan raken mensen in de problemen. Dat zijn de mensen die veelal afhankelijk zijn van toeslagen die jaarlijks steeds net genoeg omhoog gaan om niet in de armoede te belanden. Gooi daar de huidige energie, voedsel en woning inflatie bij en je hebt een probleem. Voor de doodnormale werkende Nederlander.
Proost ^O^ _O-



Ze drinken trouwens vaak ook whiskey cola.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205244305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:44 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Met een huurprijsje van 550 euro , incl all-in verzekering (woningbouw). Sterker nog hij zei dat hij jaarlijks rond de 7000 euro spaart.
Knap, met 3 kinderen is dat echt een uitzondering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205244317
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom gaat dit ineens over 'schultenbrau drinkende uitkeringstrekkers' :? Ook met een minimumloon of tot 140% ervan raken mensen in de problemen. Dat zijn de mensen die veelal afhankelijk zijn van toeslagen die jaarlijks steeds net genoeg omhoog gaan om niet in de armoede te belanden. Gooi daar de huidige energie en voedsel inflatie bij en je hebt een probleem. Voor de doodnormale werkende Nederlander.
Tsja, Nederland hè. Hier heeft het niet helpen van die ene persoon die het 'niet verdiend' zo'n hoge prioriteit dat het ons niet boeit als we er 1000 mensen die er overduidelijk wel recht op hebben mee benadelen. Uit die impuls zijn ook uiteindelijk zaken als de toeslagenaffaire geboren.
pi_205244325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Knap, met 3 kinderen is dat echt een uitzondering.
Nee 2 kids. Totaal 4 personen. Hij betaald rond de 160 euro voor de wekelijkse boodschappen. En spaart dus maandelijks rond de 500-600 euro. En niemand die werkt.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205244334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:49 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Nee 2 kids. Totaal 4 personen. Hij betaald rond de 160 euro voor de wekelijkse boodschappen. En spaart dus maandelijks rond de 500-600 euro. En niemand die werkt.
Oh dat is nog knapper.
Groot gelijk hebben ze
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:52:11 #70
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205244350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:45 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Proost ^O^ _O-

[ afbeelding ]

Ze drinken trouwens vaak ook whiskey cola.
Nou, edel goedje hoor dat Aldi bier :{ :N Jopen daarentegen! :9 ^O^



Proost mensen!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205244393
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nou, edel goedje hoor dat Aldi bier :{ :N Jopen daarentegen! :9 ^O^

[ afbeelding ]

Proost mensen!
Dan heb ik liever Griekse ouzo of Turkse raki. Dat knalt beter , met raki knalt het nog harder omdat die meer alcohol bevat vaak. Uiteraard met wat zachte voedsel erbij om de boel af te breken daar in je maag.

“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205245536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:00 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Rond de 60% van alle bijstandsuitkering trekkers zijn vaak ernstig medisch / psychiatrisch ziek. Ze komen waarschijnlijk niet in aanmerking voor een WIA dus belanden ze in de put die men bijstand noemt.

https://www.openkamer.org/kamervraag/2022Z01421/
Ik weet dat er ook veel rijken zijn die een uitkering krijgen, maar die krijgen wel veel steun van de top, dit in tegenstelling tot de lichamelijk gehandicapten zonder eigen stukje land.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:45:37 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205245853
De echte armen moeten dat geld meteen weer inleveren bij de schuldhulpverlening of worden gekort op hun uitkering door dit soort fratsen. Fix het minimumloon eens, verlaag de belasting op arbeid en gooi al het voedsel onder verlaagd BTW tarief in plaats van dit soort populistisch stemmentrekkende gelul.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205245859
Vanavond debatteert de Tweede Kamer met het kabinet over de begrotingsplannen van het kabinet. De steun van de oppositie is belangrijk, want de coalitiepartijen hebben geen meerderheid in de Eerste Kamer.

https://www.nporadio1.nl/(...)enstem-om-koopkracht

Mooi. Die 500 euro gaat er komen.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205245992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:45 schreef AgLarrr het volgende:
De echte armen moeten dat geld meteen weer inleveren bij de schuldhulpverlening of worden gekort op hun uitkering door dit soort fratsen.
Ja, mooi toch? Weer wat schuld afbetaald.

[ Bericht 12% gewijzigd door laforest op 05-07-2022 16:13:36 ]
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:10:01 #76
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205246030
GroenLinks en PvdA willen 500 euro voor de armen

Geef me me maar een zaag , ik haal ze er wel eraf , betaal graag die 500 euro daarvoor :W
Voor hun hoofden wil ik ook nog wel ens 600 euro geven :D
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205246073
Waar komt die 500 euro vandaan? Gaan GL en PVDA weer Robin Hood spelen met het geld van de nettobijdragers in de maatschappij?

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 05-07-2022 21:19:49 ]
pi_205246082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:15 schreef laforest het volgende:
Waar komt die 500 euro vandaan? Gaan GL en PVDA weer Robin Hood spelen mer het geld van de nettobijdragers in de maatschappij?
Minder subsidie voor terreurboeren = meer geld voor minima.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:16:21 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205246085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:15 schreef laforest het volgende:
Waar komt die 500 euro vandaan? Gaan GL en PVDA weer Robin Hood spelen mer het geld van de nettobijdragers in de maatschappij?
De Bidenmethode, miljarden bijdrukken en Putin de schuld geven van de inflatie. Lijkt me logisch :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205246115
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De Bidenmethode, miljarden bijdrukken en Putin de schuld geven van de inflatie. Lijkt me logisch :7.
GL en PVDA kennende zullen wel geld van mensen met een hoop geld en eigendommen gaan stelen en dat herverdelen.
pi_205246117
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Minder subsidie voor terreurboeren = meer geld voor minima.
:?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:20:24 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205246119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:19 schreef laforest het volgende:

[..]
GL en PVDA kennende zullen wel geld van mensen met een hoop geld en eigendommen gaan stelen en dat herverdelen.
Dat kan ook nog, communisme is wel hip anno 2022 idd :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205246339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:19 schreef laforest het volgende:

[..]
GL en PVDA kennende zullen wel geld van mensen met een hoop geld en eigendommen gaan stelen en dat herverdelen.
Zo moet het ook. Van een kale kip kun je niet plukken dat weetje toch.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205246366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:45 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Zo moet het ook. Van een kale kip kun je niet plukken dat weetje toch.
Zo moet het niet. Laten die kale kippen maar een tegenprestatie leveren voor die 500 euro. :{
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:52:37 #85
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205246402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:47 schreef laforest het volgende:

[..]
Zo moet het niet. Laten die kale kippen maar een tegenprestatie leveren voor die 500 euro. :{
lol dat er nog mensen zijn die denken dat alleen niet werkende geen geld hebben.
denk dat de meerderheid van de werkers echt niet veel meer hebben dan iemand met een uitkering wat ze per maand echt over houden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205246480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:47 schreef laforest het volgende:

[..]
Zo moet het niet. Laten die kale kippen maar een tegenprestatie leveren voor die 500 euro. :{
Wie zegt dat zij dat niet leveren? Laag opgeleiden verdienen eenmaal niet zoveel.

''Het kabinet trok eerder ruim 6 miljard uit om huishoudens tegemoet te komen vanwege de hoge inflatie. Desalniettemin liet het CPB vorige maand weten, dat mogelijk 1,2 miljoen huishoudens in betalingsproblemen zouden kunnen komen bij een zwart scenario. Volgens het Nibud heeft 38% van de huishoudens moeite om de rekeningen te betalen. ''

https://www.nporadio1.nl/(...)enstem-om-koopkracht
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205246537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:59 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Wie zegt dat zij dat niet leveren? Laag opgeleiden verdienen eenmaal niet zoveel.

''Het kabinet trok eerder ruim 6 miljard uit om huishoudens tegemoet te komen vanwege de hoge inflatie. Desalniettemin liet het CPB vorige maand weten, dat mogelijk 1,2 miljoen huishoudens in betalingsproblemen zouden kunnen komen bij een zwart scenario. Volgens het Nibud heeft 38% van de huishoudens moeite om de rekeningen te betalen. ''

https://www.nporadio1.nl/(...)enstem-om-koopkracht
Sparen deze mensen niets? Budgetteren? Waarom altijd geld weggeven alsof het niets is en toekomstige generaties er voor op laten draaien?
pi_205246594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:06 schreef laforest het volgende:

[..]
Sparen deze mensen niets? Budgetteren? Waarom altijd geld weggeven alsof het niets is en toekomstige generaties er voor op laten draaien?
Dat komt doordat alle kosten heel hard zijn gestegen terwijl de salaris niet mee is gestegen. Deze mensen hebben geen bufferzone. Daarom noemen ze hen ook de minima. Dat is dan ook de reden waarom zij steunpakketjes krijgen.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205246640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:45 schreef AgLarrr het volgende:
De echte armen moeten dat geld meteen weer inleveren bij de schuldhulpverlening of worden gekort op hun uitkering door dit soort fratsen. Fix het minimumloon eens, verlaag de belasting op arbeid en gooi al het voedsel onder verlaagd BTW tarief in plaats van dit soort populistisch stemmentrekkende gelul.
Ja precies, de echte armen, zitten in tegenstelling tot de rijken, al jaren zonder winst.
pi_205246655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:12 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Dat komt doordat alle kosten heel hard zijn gestegen terwijl de salaris niet mee is gestegen. Deze mensen hebben geen bufferzone. Daarom noemen ze hen ook de minima. Dat is dan ook de reden waarom zij steunpakketjes krijgen.
Je kunt best sparen. Ook al is het 20 euro per maand, dan heb je heb je na 5 jaar een buffer van 1200 euro. Met 50 euro per maand heb je 3000 euro. Tja, kwestie van willen. :)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:19:23 #91
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205246661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:06 schreef laforest het volgende:

[..]
Sparen deze mensen niets? Budgetteren? Waarom altijd geld weggeven alsof het niets is en toekomstige generaties er voor op laten draaien?
Goede vraag.

De uitkeringen in NL zijn over het algemeen vrij hoog, waarbij genoeg minima hun zaakjes voldoende tot prima op orde hebben (incl. wat geld uitsparen) en weinig extra's nodig hebben.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205246757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Goede vraag.

De uitkeringen in NL zijn over het algemeen vrij hoog, waarbij genoeg minima hun zaakjes voldoende tot prima op orde hebben en weinig extra's nodig hebben.
Jij vergeet dat de rijken ieder jaar de prijzen van de eerste levensbehoeften omhoog doen, waardoor de minimuminkomens ieder jaar daarvoor meer geld kwijt zijn, terwijl de rijken weer eens meer winst hebben.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:25:41 #93
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205246760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:19 schreef laforest het volgende:

[..]
Je kunt best sparen. Ook al is het 20 euro per maand, dan heb je heb je na 5 jaar een buffer van 1200 euro. Met 50 euro per maand heb je 3000 euro. Tja, kwestie van willen. :)
Het begint met het inzichtelijk maken van wát je eigenlijk kunt sparen en uitgeeft per maand. Toen ik zelf een periode weinig te besteden had, ben ik een boekhouding bij gaan houden om letterlijk elke cent te kunnen verantwoorden, inclusief verwachte facturen, voorschotten, incasso's maar ook ruimte voor sparen, boodschappen en vaste lasten. Eigenlijk doe ik dat nu nog steeds, maar nu is het veel leuker ;)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205246855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:25 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Het begint met het inzichtelijk maken van wát je eigenlijk kunt sparen en uitgeeft per maand. Toen ik zelf een periode weinig te besteden had, ben ik een boekhouding bij gaan houden om letterlijk elke cent te kunnen verantwoorden, inclusief verwachte facturen, voorschotten, incasso's maar ook ruimte voor sparen, boodschappen en vaste lasten. Eigenlijk doe ik dat nu nog steeds, maar nu is het veel leuker ;)
Precies. Zoals ik al eerdere schreef: budgetteren.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:32:05 #95
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205246866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij vergeet dat de rijken ieder jaar de prijzen van de eerste levensbehoeften omhoog doen, waardoor de minimuminkomens ieder jaar daarvoor meer geld kwijt zijn, terwijl de rijken weer eens meer winst hebben.
Ja joh. De rijken dit, de rijken dat. Het is allemaal hun schuld!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205247014
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:32 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Ja joh. De rijken dit, de rijken dat. Het is allemaal hun schuld!
De rijken hebben toch ook ieder jaar weer teveel winst? En die winst hebben die rijken niet gekregen door lopende bandwerk te moeten doen.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:44:10 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247025
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:32 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Ja joh. De rijken dit, de rijken dat. Het is allemaal hun schuld!
Nee, het is allemaal de schuld van het plebs, dat is altijd zo geweest :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205247865
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, het is allemaal de schuld van het plebs, dat is altijd zo geweest :7.
Als men de armen iets extra's wil geven, dan komen er altijd haatberichten van personen die nooit armoede hebben gekend. Dat is toch wel heel krom?
pi_205248159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men de armen iets extra's wil geven, dan komen er altijd haatberichten van personen die nooit armoede hebben gekend. Dat is toch wel heel krom?
Laat die gasten ook eens een paar jaar met dat geld leven eens kijken hoe ze dan piepen
pi_205248532
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Laat die gasten ook eens een paar jaar met dat geld leven eens kijken hoe ze dan piepen
Dat is moeilijk te realiseren, want de mensen die in hun jeugd armoede hebben gehad zijn lichamelijk niet veel.
pi_205249334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:06 schreef laforest het volgende:

[..]
Sparen deze mensen niets? Budgetteren? Waarom altijd geld weggeven alsof het niets is en toekomstige generaties er voor op laten draaien?
Nee. Meesten zullen gewoon verbrassen wat ze binnen krijgen. En waarom zou je ook sparen? De overheid lost het uiteindelijk wel weer op als je wat nodig hebt.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:39:26 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205249712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Zijn al enkele "oplossingen" opgesomd hier in dit topic. Werken moet weer lonen, dus het minimumloon omhoog. De drempel om te werken moet dus lager zijn, ik kan het mij zelf niet indenken maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die zeggen "40 uur werken voor 100/200 euro meer mij niet gezien". Dat is al één. Ten tweede betere controle en begeleiding, er wordt teveel misbruik gemaakt. Zo'n mensen, en ja ik ga er weer enkelen tegen de schenen trappen, moet je gewoon proberen te weren uit deze samenleving, waarom zouden ze mijn probleem gemaakt moeten worden? Zulke gasten zullen nooit werken en willen niet werken, hangen de crimineel uit en verzieken het voor iedereen hier, wat heb je eraan?

Voor asielzoekers moet de begeleiding beter, ze zijn hier en ze gaan niet weg, daar heb ik mij bij neergelegd. Maar ze hier voorzien in alles om er vervolgens niet meer naar om te te kijken is de compleet andere wereld. Ik vind persoonlijk dat een verblijfsvergunning gekoppeld mag worden aan de inzet en toevoeging wat je hebt in deze samenleving. Kom jij hier alleen maar de uitkeringstrekker uithangen met als gevolg een hoop overlast en criminaliteit dan heb je hier gewoon niets te zoeken. Wat doe je hier als je na 5/6 jaar nog geen woord Nederlands spreekt en weigert te werken? Dan laten ze toelages maar afhangen van het feit of ze de taal leren/spreken en werkzoekende zijn of naar school willen gaan, en als ze naar school willen gaan ben ik zelf nog voorstander om dit (gedeeltelijk) te vergoeden.

Alleenstaande moeders vind ik een moeilijk verhaal. Dan moet ik weer terugvallen op persoonlijke ervaringen, en wederom ik ga ze niet allemaal over één kam scheren. Maar te vaak en teveel zie ik de laatste jaren alleenstaande moeders die lekker leven van de alimentatie en uitkeringen, hun kinderen droppen bij ouders of school en zelf de hele dag genieten van hun vrijheid. Dat klopt ook niet. Nu ken ik er één die mij vertelde dat ze 1800 euro per maand had met alimentatie en toeslagen, als ze ging werken zou ze ongeveer op datzelfde bedrag zitten maar daar moest ze wel voor werken, dat ging ze niet doen. Zo'n geval kan ik dan nog wel begrijpen. Werken loont blijkbaar niet in dit land, en dan kom je toch weer tot de conclusie dat ze werken moeten laten lonen, dat het minimumloon omhoog moet of belastingen voor werkende omlaag.

Maar wat nu gebeurd is de omgekeerde wereld, maar om dat te zien moet je echt woonachtig zijn in de mindere buurten waar de uitkeringstrekkers toch massaal wonen. Nu draai ik het helemaal om, ik zit dus in een wijk vol uitkeringstrekkers, criminelen, drugsdealers etc. maar ik werk mij kapot. Ik werk al mijn hele leven, ben zelden ziek, nog nooit een dag zonder werk gezeten en krijg 0 toeslagen. Wat houd mij eigenlijk tegen om niet hetzelfde te gaan doen? Gewoon niet meer werken, uitkering trekken, en wat veranderd er? Nja ik zal wat minder financiële vrijheid hebben in de maand, maar ik blijf in dezelfde buurt tussen dat volk wonen, een woning is sowieso al onbereikbaar voor mij maar daar tegenover heb ik wel 40 uur extra vrije tijd in de week, minder stress en misschien helpt dat wel met mijn geestelijke gesteldheid waardoor ik mij beter ga voelen? En als ik dat kan, waarom zouden velen anderen in mijn positie dat dan niet doen totdat de verzorgingsstaat onhoudbaar wordt?

De verzorgingsstaat bestaat alleen nog maar omdat een hoop mensen in die land gelukkig bovenstaande instelling niet hebben, maar ik ben eerlijk, mijn drempel wordt steeds lager om ook niet voor het tokkie of asielzoekers leven te gaan, lekker genieten van het zonnetje ipv. wat te zitten stressen op kantoor voor een paar euro extra in de maand.
Ik kan me voor een groot deel goed vinden in jouw post. Vind het een genuanceerde en oprechte post. Wat betreft de betere controle: in theorie ja, ware het niet dat de NLse overheid dit doorgaans verkloot en de echte kwaadwillende vaak een slimme weg vinden de controle te omzeilen, waar degene die niet echt kwaad in de zin heeft, onevenredig hard en zonder enig oog op de werkelijke situatie maar puur gefixeerd op het kleinste detail van de regeltjes, gestraft wordt. Om het even voor het gemak te chargeren.

Beter zou zijn een systeem waarbij dergelijke ver ingrijpende controle niet eens nodig is. Een systeem waarbij mensen, zoals jij aangeeft, daadwerkelijk gemotiveerd worden te werken. Wat dat betreft ben ik het ook volledig eens met de betere begeleiding.

Plus minder bezuinigingen op de gezondheidszorg, want volgens mij lopen er sinds de bezuinigen nog veel meer gekken op straat.

Wat betreft de immigratie: alle immigranten weren is wellicht niet realistisch, maar op de een of andere manier een sterke rem + ontmoedigingsbeleid, dat is volgens mij wel haalbaar, maar daarvoor is politieke wil nodig. IEDEREEN in Nederland, inclusief de huidige immigranten in Nederland, heeft baat bij een strenger asielbeleid. En er zijn een hoop asielzoekers die werkelijk wat willen bereiken, maar hoe meer van dat tuig we binnenkrijgen, hoe meer de welwillende autochtone Nederlander, de welwillende allochtoon die hier al enkele generaties woont en de welwillende (nieuwe) immigrant, hier allemaal de dupe van zijn.

Ik wens je oprecht veel succes en hoop dat je toch t.z.t. een betere buurt zal vinden, of dat jouw buurt zal verbeteren door ander (woning)beleid.
Krekker is de bom!
pi_205251366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Meesten zullen gewoon verbrassen wat ze binnen krijgen. En waarom zou je ook sparen? De overheid lost het uiteindelijk wel weer op als je wat nodig hebt.
De overheid lost niets op voor de mensen die echte armoede hebben of hebben gehad. De overheid gaat namelijk liever mee met de weldoorvoede rijken.
pi_205252760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik kan me voor een groot deel goed vinden in jouw post. Vind het een genuanceerde en oprechte post. Wat betreft de betere controle: in theorie ja, ware het niet dat de NLse overheid dit doorgaans verkloot en de echte kwaadwillende vaak een slimme weg vinden de controle te omzeilen, waar degene die niet echt kwaad in de zin heeft, onevenredig hard en zonder enig oog op de werkelijke situatie maar puur gefixeerd op het kleinste detail van de regeltjes, gestraft wordt. Om het even voor het gemak te chargeren.

Nu weet ik niet of kwaadwillende een slimme weg vinden, ik krijg steeds vaker het idee dat ze afgaan op basis van een verhaal. Zoals al geschetst in dat voorbeeld van die vriend van mij, hij krijgt door wat depressie is door een ex vriendin en begint zich ook zo te gedragen. Hij is niet depressief, totaal niet, maar speelt het spel geniaal en ze keuren hem af. Lacht zich ondertussen kapot en geeft mij ook gewoon aan dat hij geen zin heeft om te werken, hij vindt het wel goed zo. Maar hoe pak je zoiets aan, want er zijn wel degelijk mensen die hier echt last van hebben, die kun je niet over één kam scheren. Wat dan wel weer raar is, nja wederom persoonlijke opmerking, zelf kamp ik ook met zware depressies, net zoals mijn vader, maar wij twee moeten er niet aan denken ook maar één dag thuis te zitten terwijl we makkelijk afgekeurd hadden kunnen worden. Zit gewoon niet in onze aard.

quote:
Beter zou zijn een systeem waarbij dergelijke ver ingrijpende controle niet eens nodig is. Een systeem waarbij mensen, zoals jij aangeeft, daadwerkelijk gemotiveerd worden te werken. Wat dat betreft ben ik het ook volledig eens met de betere begeleiding.
Daar is denk ik ook de meeste winst uit te halen, mensen meer motiveren, het moet lonen. Niemand wil 40 uur werken voor 100 of 200 euro extra in een maand, niemand. Op dat gebied kan ik ze nog niet eens ongelijk geven, maar het stoort wel als je het zo meekrijgt en ziet hoe ze een groot deel van hun leven lanterfanten en gekeken naar leefomgeving geen verschil hebben met mij die wel 40 uur per week werkt. Daarbij werken is goed voor mensen, voor de sociale contacten en dan zijn ze in de avond te moe om de criminele tokkie uit te hangen. ;)

quote:
Plus minder bezuinigingen op de gezondheidszorg, want volgens mij lopen er sinds de bezuinigen nog veel meer gekken op straat.
Helemaal mee eens, ik was helaas ook zo'n gekkie geworden, liep over van de depressie. Naar de dokter gegaan, kom je dik een jaar op een wachtlijst, dan krijg je wel wat hulp wat wel helpt met wat zaken onder controle te krijgen. Maar ik had nog een agressie issue, iets waar ik zelf bang voor was, meermaals aangegeven, ook bij de hulpverleners, en ze sturen me gewoon weg, we zijn klaar zeiden ze en kunnen niets meer voor mij betekenen. Dat terwijl ik overliep van agressie en een tikkende tijdbom was, gelukkig dat zelf onder controle gekregen maar ik heb vaak moeten nadenken aan die idioten die doordraaien en anderen wat aandoen, de angst dat ik zelf ook zo zou worden en de vraag/begrip of zij niet in dezelfde situatie hebben gezeten terwijl ze aan hun lot worden overgelaten door de instanties. De gezondheidszorg is helemaal kapot in dit land, maar duimpje voor de mensen die er nog in werken en wel degelijk hun best doen om mensen te helpen.

quote:
Wat betreft de immigratie: alle immigranten weren is wellicht niet realistisch, maar op de een of andere manier een sterke rem + ontmoedigingsbeleid, dat is volgens mij wel haalbaar, maar daarvoor is politieke wil nodig. IEDEREEN in Nederland, inclusief de huidige immigranten in Nederland, heeft baat bij een strenger asielbeleid. En er zijn een hoop asielzoekers die werkelijk wat willen bereiken, maar hoe meer van dat tuig we binnenkrijgen, hoe meer de welwillende autochtone Nederlander, de welwillende allochtoon die hier al enkele generaties woont en de welwillende (nieuwe) immigrant, hier allemaal de dupe van zijn.
Er moet gewoon iets tegenover staan voor een verblijfsvergunning hier, en dat is meedoen in deze samenleving. De taal leren, of op zijn minst goed Engels, en werken. Het is een klein offer voor hun veiligheid. Maar je merkt gewoon dat het een andere cultuur is. Ze trekken veelal naar elkaar, en geloof mij heb vaker geprobeerd met ze in contact te komen, het is hopeloos soms. Geen vervelende mensen, heb zelf meer last van die Nederlandse tokkies dan de asielzoekers hier de laatste jaren. Maar het hangt maar wat rond, hun kinderen vervelen zich dood en die worden dan wel vervelend. Ze hebben alles wat hun hartje begeert, ook zij moeten gemotiveerd worden om te werken. Dacht er recent nog aan toen ze arbeidsmigranten wilden binnenhalen, denk hier zit de straat vol met migranten die geen baan hebben, zorg eerst eens dat die mensen werken. Beter voor iedereen, ook voor hun integratie en de algemene mening in de samenleving.

quote:
Ik wens je oprecht veel succes en hoop dat je toch t.z.t. een betere buurt zal vinden, of dat jouw buurt zal verbeteren door ander (woning)beleid.
Dank ^O^

Maar heb er een hard hoofd in. Zelf natuurlijk ook niet helemaal gevrijwaard van mijn eigen fouten waardoor ik nu in deze shit zit, maar ook daar zit toch een 50/50 verhaal achter. Het is/lijkt gewoon uitzichtloos en merk dat ik met de dag ongelukkiger wordt hier op dit flatje, en dat komt niet door de flat maar veelal door het tuig wat ze hier overal aan het plaatsen zijn. Een hypotheek is het issue ook niet, verdien meer dan menig persoon die ik ken die wel in de goede tijd een huis heeft kunnen kopen, maar als alleenstaande is het niet mogelijk op te bieden tegen die koppels die standaard 20/30/40k overbieden. Het sterkt mij wel om te horen/lezen in de media dat er velen in dezelfde situatie zitten als mij. Maar er moet dringends iets veranderen in deze samenleving want dit is onhoudbaar.
pi_205253138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Niemand wil 40 uur werken voor 100 of 200 euro extra in een maand, niemand
Dat probleem is er ook bij mensen die al werken, met dank aan het toeslagencircus. Tussen minimumloon en anderhalf keer modaal, ga je er als gezin nog geen 50 euro op vooruit als je alle toeslagen en voordelen (zoals toegang tot sociale huur, toeslagen, etc) tegen elkaar wegstreept. Doorstuderen, promotie maken, etc heeft tot je boven de anderhalf modaal uit komt geen enkele zin.

ik had hem al een keer eerder in NWS lopen doorrekenen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:16 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]


bron: https://www.rijksoverheid(...)t-belastingplan-2022

De sociale huurgrens zit zo rond de 45k. Je ziet dat iemand met dat inkomen in de voorbeeldsituatie (2 ouders, 1 werkende, 2 kinderen op de basisschool) netto zo'n 34,7k heeft. (alleen kindgebonden budget)

Die persoon verdient teveel voor sociale huur, mag lekker de vrije markt op. Dus zeg 1200 voor een huurhok. Blijft er zo'n 20k over.

Nu pakken we iemand die op 52% van modaal zit, met 20k per jaar. Na alle toeslagen en salaris zit die op zo'n 27k. Die komt in aanmerking voor sociale huur (in het rekenvoorbeeld voor de toeslagen namen ze ¤616). Blijft er dus 19,6k over.

Verschil in geld dat over blijft elke maand tussen iemand die 20.000 per jaar pakt en 45.000 per jaar. Zo'n 35 euro _O_ _O_
Het geeft allemaal keurig aan dat de gemiddelde Nederlandse arbeider veel armer is dan iedereen door heeft, want een gigantisch deel is gewoon afhankelijk van staatshulp. Of je nou een uitkering, minimumloon of 45k per jaar pakt, het maakt uiteindelijk onder de streep geen reet uit. (ja, je bouwt met de 45k een beter pensioen op, maar tegen de tijd dat de meeste van ons met pensioen mogen is dat systeem toch al kapot :') )

De lonen moet enorm hoger worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cheeseburgert op 06-07-2022 11:12:43 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205254733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 05:38 schreef torentje het volgende:

[..]
De overheid lost niets op voor de mensen die echte armoede hebben of hebben gehad. De overheid gaat namelijk liever mee met de weldoorvoede rijken.
De zogenaamde rijken, oftewel de netto-betalers, betalen dit cadeautje om wat pauperstemmers om te kopen.
pi_205263726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
De zogenaamde rijken, oftewel de netto-betalers, betalen dit cadeautje om wat pauperstemmers om te kopen.
Begrijp niet zo goed wat jij wil zeggen? Wie zijn die zogenaamde rijken? Of zijn in jouw optiek mensen die ondervoed zijn niet arm?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')