Laatst nog een brief van deze lui gehad waarin stond dat mijn huur juist omhoog ging.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:04 schreef Red_85 het volgende:
Je kan ook een lagere huur vragen.
Maar hey, dat raakt je zelf in je portemonnee natuurlijk. En niet de belastingbetaler.
Je zou maar vrije sector moeten huren zonder subsidiequote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:26 schreef franske19 het volgende:
Een heleboel van die regelingen zijn in mijn ogen oneerlijk. Doe je geen flikker dan krijg je alle toeslagen en extraatjes. Werk je 40 uur per week voor een baggerloon kom je nergens voor in aanmerking. Netto heb je in beide situaties exact hetzelfde inkomen.
Lagere huur is beter voor iedereen die aangewezen is op een sociale huurwoning. Hogere huurtoeslag bevoordeeld weer dezelfde groep die al overal van profiteert.
Huurtoeslag is ook niet bedoeld voor energiekosten, dacht ik. Dit lijk mij een nogal slecht doordacht idee.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Huurtoeslag is een prijsopdrijvend gedrocht dat direct in de zakken van grootbezitters verdwijnt
Nee nou ja ik snap de gedachtegang er wel achter, het lijkt heel sociaal en meedenkend, maar het is wel dermate uitgekookt plannetje dat het niks kost.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huurtoeslag is ook niet bedoeld voor energiekosten, dacht ik. Dit lijk mij een nogal slecht doordacht idee.
Tien jaar lang gedaan totdat ik eindelijk wat kon kopen. Enige verhuurder die ik niet zou omschrijven als een malafide klootzak was de huurbaas van het studentenhuis waar ik 3 jaar in heb gewoond. Daarna alleen maar ellende meegemaakt. Als ik de verhalen hoor van collega's en vrienden die nu nog steeds uit pure noodzaak huren in de vrije sector is het nog steeds een ramp.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je zou maar vrije sector moeten huren zonder subsidie
I'll take it anywayquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit lijk mij een nogal slecht doordacht idee.
Volgens mij is huren in de vrije sector alleen maar erger geworden met de jaren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:53 schreef franske19 het volgende:
[..]
Tien jaar lang gedaan totdat ik eindelijk wat kon kopen. Enige verhuurder die ik niet zou omschrijven als een malafide klootzak was de huurbaas van het studentenhuis waar ik 3 jaar in heb gewoond. Daarna alleen maar ellende meegemaakt. Als ik de verhalen hoor van collega's en vrienden die nu nog steeds uit pure noodzaak huren in de vrije sector is het nog steeds een ramp.
Als je geen of lagere toeslagen krijgt, dan betekend dat, dat je riant kan leven van je inkomsten. Dus niet zeuren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:26 schreef franske19 het volgende:
Een heleboel van die regelingen zijn in mijn ogen oneerlijk. Doe je geen flikker dan krijg je alle toeslagen en extraatjes. Werk je 40 uur per week voor een baggerloon kom je nergens voor in aanmerking. Netto heb je in beide situaties exact hetzelfde inkomen.
Lagere huur is beter voor iedereen die aangewezen is op een sociale huurwoning. Hogere huurtoeslag bevoordeeld weer dezelfde groep die al overal van profiteert.
En het houdt een heleboel ambtenaren aan het werk. De huurder schiet er per saldo weinig mee op inderdaad.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Huurtoeslag is een prijsopdrijvend gedrocht dat direct in de zakken van grootbezitters verdwijnt
Blijkbaar heb jij een andere definitie van riant leven dan de meeste mensen hier.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je geen of lagere toeslagen krijgt, dan betekend dat, dat je riant kan leven van je inkomsten. Dus niet zeuren.
Yep, de huisjesmelkerssubsidie mag wat mij betreft worden afgeschaft.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens wel weg te strepen tegen de verhuurdersheffing.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, de huisjesmelkerssubsidie mag wat mij betreft worden afgeschaft.
Hoezo? Denk, dat de meeste mensen blij zouden zijn als ze qua inkomsten boven de grens voor toeslagen zouden zitten waardoor ze geen recht meer zouden hebben op toeslagen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:23 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij een andere definitie van riant leven dan de meeste mensen hier.
Ook mee eens mits ook het EWF wordt afgeschaft.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overigens wel weg te strepen tegen de verhuurdersheffing.
En de HRA moet er ook zo snel mogelijk vanaf, die resulteert uiteindelijk ook vooral in een feestje voor banken.
Ja, maar dat komt ook omdat WBV's onevenredig veel belasting betalen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:04 schreef Red_85 het volgende:
Je kan ook een lagere huur vragen.
Maar hey, dat raakt je zelf in je portemonnee natuurlijk. En niet de belastingbetaler.
Ze maken in elk geval geen absurd hoge winsten zoals woningeigenaren die in de vrije sector verhuren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt ook omdat WBV's onevenredig veel belasting betalen.
Die hoeven de verhuurdersheffing dan ook niet te betalen. Ook hoeven die van de gemeente geen statushouders te plaatsen, en anderzins tijd en geld te steken in moeiljike huurders.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze maken in elk geval geen absurd hoge winsten zoals woningeigenaren die in de vrije sector verhuren.
Toch fijn om ook wat terug te krijgen. De rest van de centen die ik verdien gaat vooral naar de mensen die al die toeslagen krijgen. Schaf al die toeslagen inderdaad af. Belastingdruk omlaag dan kan de HRA ook weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overigens wel weg te strepen tegen de verhuurdersheffing.
En de HRA moet er ook zo snel mogelijk vanaf, die resulteert uiteindelijk ook vooral in een feestje voor banken.
LOL; nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef torentje het volgende:
Als je geen of lagere toeslagen krijgt, dan betekend dat, dat je riant kan leven van je inkomsten. Dus niet zeuren.
Precies dit, als je echt meer dan 60k verdiend per jaar wordt je situatie pas echt financieel beter als je er vanuit gaat dat je boven de 40-45k vast zit aan vrije sector huur.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 19:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
LOL; nee.
[ afbeelding ]
bron: https://www.rijksoverheid(...)t-belastingplan-2022
De sociale huurgrens zit zo rond de 45k. Je ziet dat iemand met dat inkomen in de voorbeeldsituatie (2 ouders, 1 werkende, 2 kinderen op de basisschool) netto zo'n 34,7k heeft. (alleen kindgebonden budget)
Die persoon verdient teveel voor sociale huur, mag lekker de vrije markt op. Dus zeg 1200 voor een huurhok. Blijft er zo'n 20k over.
Nu pakken we iemand die op 52% van modaal zit, met 20k per jaar. Na alle toeslagen en salaris zit die op zo'n 27k. Die komt in aanmerking voor sociale huur (in het rekenvoorbeeld voor de toeslagen namen ze ¤616). Blijft er dus 19,6k over.
Verschil in geld dat over blijft elke maand tussen iemand die 20.000 per jaar pakt en 40.000 per jaar. Zo'n 35 euro![]()
Boh, die riante rijke leef broer
Goede post ditquote:Op vrijdag 13 mei 2022 19:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
LOL; nee.
[ afbeelding ]
bron: https://www.rijksoverheid(...)t-belastingplan-2022
De sociale huurgrens zit zo rond de 45k. Je ziet dat iemand met dat inkomen in de voorbeeldsituatie (2 ouders, 1 werkende, 2 kinderen op de basisschool) netto zo'n 34,7k heeft. (alleen kindgebonden budget)
Die persoon verdient teveel voor sociale huur, mag lekker de vrije markt op. Dus zeg 1200 voor een huurhok. Blijft er zo'n 20k over.
Nu pakken we iemand die op 52% van modaal zit, met 20k per jaar. Na alle toeslagen en salaris zit die op zo'n 27k. Die komt in aanmerking voor sociale huur (in het rekenvoorbeeld voor de toeslagen namen ze ¤616). Blijft er dus 19,6k over.
Verschil in geld dat over blijft elke maand tussen iemand die 20.000 per jaar pakt en 45.000 per jaar. Zo'n 35 euro![]()
Boh, die riante rijke leef broer
alle aftrekposten en toeslagen zijn marktverstorendquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |