abonnement Unibet Coolblue
pi_205246428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Potverdikkeme, al die paniek de afgelopen weken weer voor niets. Het lijkt de januari piek wel.
Het is heel simpel, er is gewoon geen oneindig reservoir met mensen wat besmet of herbesmet kan raken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205246439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lauterbach is geen viroloog maar een epidemioloog en een gezondheid econoom. Volgens mij krijgt die tegenwoordig ook behoorlijke wat kritiek.
Het is dan ook een rare kwibus eerste klas en bovendien een zerocovidwappie pur sang.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205246753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom wordt dit niet net zo ingekleed als de griepprik elk jaar? Of heeft dat weer te maken met koeling van bepaalde Covid-vaccins waardoor het niet overal gebruikt kan worden.
Dat is een redenen, maar registratie kost ook meer tijd, en je moet eigenlijk 15 minuten wachten, waarbij medische kennis misschien noodzakelijk is.

Dat is eigenlijk alleen centraal en groot effectief neer te zetten.
pi_205246788
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het is heel simpel, er is gewoon geen oneindig reservoir met mensen wat besmet of herbesmet kan raken.
https://thetyee.ca/Analysis/2022/07/04/Get-Ready-Forever-Plague/
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205247460
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Lekker! Ik weet dan ook niet zeker of het vorig jaar op de boot verplicht was, zal wel niet dan. Maar aan boord gaan wel. Geniet ervan daar! Mooie omgeving.
Heel mooi O+ Lag een bootje voor de deur van George trouwens.

Op de kleine boot vanmorgen deden ze vrij lastig. Mensen zonder kwamen er niet op en meerdere keren werd het omgeroepen. Al heb ik hem meer af dan op gehad. De letterlijke tekst is dat je een mondkapje moet dragen bij het opgaan van de boot.

Terug vanuit Bellagio (wat een chaos daar… bij toeval de goede boot gepakt ondanks dat een medewerker zei dat het de snelle boot was die onze haven zou overslaan :') ) hadden we een grote. Daar liep zelfs het personeel met kinkapjes. Opvallend hoeveel verschil daar in kan zitten.

Weer een mooie zomer gehad zonder al te veel corona gedoe. Alleen dit dan. En in het kabelbaantje naar Brunate.

Iedereen die nog moet gaan alvast veel genot gewenst.
pi_205247746
https://www.rtlnieuws.nl/(...)neffectiviteit-virus

Toch mijn vraag van laatst beantwoordt!
De werking van de vaccinatie met 2 prikken zou naar 0 zijn gezakt, en met een boosterprik gezakt tot 64.
pi_205247805
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is naast het omt een team geplaatst die zich op de maatschappelijke gevolgen gaat richten om een evenwichtiger advies te kunnen geven.
Maar in feite hebben alle maatregelen effect gehad op de verspreiding.
Probleem is dat mensen een bepaalde harde garantie willen van de effectiviteit van een specifieke maatregel. Tja, dat komt er niet.
Ik denk dat de meesten onder ons wel nuchter genoeg zijn dat er geen harde garanties gegeven kunnen worden.

Maar met zulke enorme vrijheidsbeperkende (of berovende in het geval van de avondklok) mag je toch wel een onderzoek verwachten.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:24:29 #58
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205247889
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:09 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)neffectiviteit-virus

Toch mijn vraag van laatst beantwoordt!
De werking van de vaccinatie met 2 prikken zou naar 0 zijn gezakt, en met een boosterprik gezakt tot 64.
Beter om de hele bevolking dus weer even te boosteren. En je weet dat als je dat dit jaar doet je het eigenlijk elk jaar mag gaan doen, want ook de werking van de tweede booster zal dalen na een bepaalde periode.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205247984
32k verloren gezonde levensjaren, vanavond Ab Osterhaus bij Op1.

Maar het wordt gewoon niet ter sprake gebracht hoe veel gezonde levensjaren de lockdown en het hele circus gekost hebben. Ik vind het prima als je beide benoemd, maar moffel de ene niet onder het tapijt en doe alsof daar niks mee aan de hand is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205248203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Beter om de hele bevolking dus weer even te boosteren. En je weet dat als je dat dit jaar doet je het eigenlijk elk jaar mag gaan doen, want ook de werking van de tweede booster zal dalen na een bepaalde periode.
Klinkt logisch ja, de vraag is met welke mate van dwang dit gaat gebeuren.
pi_205248459
De coronacijfers zijn gaan stabiliseren in deze week, wat het ook nu aankomt op een coronapiek. Dat wil zeggen dat de cijfers minder hard gaan stijgen deze weel tegenover vorige weken. Wellicht stijgen de ziekenhuisopnames, vooral in reguliere verpleegafdelingen dan in IC.

Bron; NU.nl
Link https://www.nu.nl/coronav(...)gelijk-in-zicht.html
pi_205248535
Als ik zo de cijfers van Australië en Nieuw-Zeeland zie wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat, als je aan zero covid begint, je er nooit meer mee kunt stoppen.

De ziekenhuizen puilen gewoon uit. Niet echt verrassend overigens.
pi_205248544
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rivm-intensive-cares

"RIVM: hoogtepunt zomergolf coronavirus lijkt in zicht"

*O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 20:27:33 #64
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205248740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
6664

Erg mooi @:dick_laurent
Calmer than you are.

  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:40:00 #65
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_205248928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:13 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rivm-intensive-cares

"RIVM: hoogtepunt zomergolf coronavirus lijkt in zicht"

*O*
Goed nieuws
pi_205248942
quote:
Het schijnt ook zo te zijn als je BA.1 gehad hebt, je weer besmet kan raken met BA.4/BA.5 maar als je BA.2 hebt gehad dat de kans vrij klein is dat je BA.4/5 krijgt

En zo kunnen we nog 100 jaar doorgaan denk ik. Zo gaat het ook met reguliere griepvirus infecties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205248949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:13 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rivm-intensive-cares

"RIVM: hoogtepunt zomergolf coronavirus lijkt in zicht"

*O*
Ja dat werd al een week geleden voorspeld aan de hand van bestaande modellen. 7/8 juli wordt de piek verwacht
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205248973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat de meesten onder ons wel nuchter genoeg zijn dat er geen harde garanties gegeven kunnen worden.

Maar met zulke enorme vrijheidsbeperkende (of berovende in het geval van de avondklok) mag je toch wel een onderzoek verwachten.
Die bleken effectief, en dat kunnen we ook wel op onze vingers natellen, dat een drastische beperking in het aantal contactmomenten leidt tot het beheersen van de verspreiding van een infectieziekte.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:53:35 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205249094
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die bleken effectief, en dat kunnen we ook wel op onze vingers natellen, dat een drastische beperking in het aantal contactmomenten leidt tot het beheersen van de verspreiding van een infectieziekte.
Dat wil nog altijd niet zeggen dat 3 maanden avondklok zomaar acceptabel is.
pi_205249151
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die bleken effectief, en dat kunnen we ook wel op onze vingers natellen, dat een drastische beperking in het aantal contactmomenten leidt tot het beheersen van de verspreiding van een infectieziekte.
Je kan natuurlijk onmogelijk lukraak grabbelen in een doos met als enig argument dat de doos als geheel zijn werking wel zal hebben, dat ceteris paribus vergelijken nu eenmaal onmogelijk is en dat dus de maatregel die je uit het doosje hebt gevist gerechtvaardigd is. Waarbij die rechtvaardiging ook nog eens alleen wordt afgemeten aan het beheersen van de verspreiding, zonder enige relativering van die beheersing en zonder afweging tegenover andere kwalitatieve en kwantitatieve factoren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 21:02:49 #71
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205249183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het schijnt ook zo te zijn als je BA.1 gehad hebt, je weer besmet kan raken met BA.4/BA.5 maar als je BA.2 hebt gehad dat de kans vrij klein is dat je BA.4/5 krijgt

En zo kunnen we nog 100 jaar doorgaan denk ik. Zo gaat het ook met reguliere griepvirus infecties.
Ondertussen is dit de zoveelste golf waar ik niet aan heb meegedaan (tot nu toe dan ;) )

Las net dit artikel en vond 'm wel interessant. Geen idee of het voor mij opgaat though.

Morgen maar weer eens mn geluk beproeven in de stad Alicante. Nog niet eerder daar geweest. Kijken hoeveel virusbommetjes daar rondlopen.
pi_205249335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het schijnt ook zo te zijn als je BA.1 gehad hebt, je weer besmet kan raken met BA.4/BA.5 maar als je BA.2 hebt gehad dat de kans vrij klein is dat je BA.4/5 krijgt

En zo kunnen we nog 100 jaar doorgaan denk ik. Zo gaat het ook met reguliere griepvirus infecties.
Dat artikel moet je ook niet te serieus nemen. Hier meer info als je het wilt.
twitter

Ik heb het artikel trouwens niet gelezen en ook niet dit hele twitterdraadje. Ik zag het weer voorbij komen bij de gebruikelijke angstzaaiers dus dan weet ik wel weer genoeg. Sommige mensen willen gewoon in permanente angst leven, dus voor hun is het een ideaal artikel.
pi_205250438
Even zonder het gebruikelijk riedeltje af te steken hoor, maar weet iemand - ik kan het niet inschatten - wat iemand beweegt zoals die Chantal Bleekers Rovers om niet aflatend beleidsmakers en opinie te alarmeren met scenario die eigenlijk gewoon totaal niet proportioneel zijn, en vooral erop wijzen dat corona "nog niet over is" zonder dat deze "expert" aangeeft wanneer dat haar betreft wel zou zijn.

Mijn cynische onderbuik en inmiddels enige opgebouwde frustratie zegt dat deze mevrouw er wel bij vaart om continu de schijnwerpers op te zoeken en levens van mensen op negatieve wijze te beïnvloeden. Maar het kan zijn dat ik het gewoon fout zie, en dat deze mevrouw (behoorlijk geëquipeerd met statistiek en data gezien haar opleiding) het veel beter doorziet en dat dit virus écht bestreden moet worden ten koste van zowat alles, gewoon puur omdat dit virus zoveel schade en economisch en qua gezondheid kan aanrichten.

Hier zo'n artikel die ik per toeval las. Of check haar hele oeuvre op twitter.

Update: zojuist was zij te gast bij Nieuwsuur, waarschuwt nu ook voor Monkey pox en dat we er alles aan moeten doen om besmettingen te voorkomen, het is namelijk allemaal minder onschuldig dan het lijkt, het kan iedereen treffen. En voor kwetsbaren en mensen met verstoorde afweer, maar ook kinderen is het zeker gevaarlijk!

Graag serieuze antwoorden hoe jullie hier naar kijken :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205250531
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder het gebruikelijk riedeltje af te steken hoor, maar weet iemand - ik kan het niet inschatten - wat iemand beweegt zoals die Chantal Bleekers Rovers om niet aflatend beleidsmakers en opinie te alarmeren met scenario die eigenlijk gewoon totaal niet proportioneel zijn, en vooral erop wijzen dat corona "nog niet over is" zonder dat deze "expert" aangeeft wanneer dat haar betreft wel zou zijn.

Mijn cynische onderbuik en inmiddels enige opgebouwde frustratie zegt dat deze mevrouw er wel bij vaart om continu de schijnwerpers op te zoeken en levens van mensen op negatieve wijze te beïnvloeden. Maar het kan zijn dat ik het gewoon fout zie, en dat deze mevrouw (behoorlijk geëquipeerd met statistiek en data gezien haar opleiding) het veel beter doorziet en dat dit virus écht bestreden moet worden ten koste van zowat alles, gewoon puur omdat dit virus zoveel schade en economisch en qua gezondheid kan aanrichten.

Hier zo'n artikel die ik per toeval las. Of check haar hele oeuvre op twitter.

Update: zojuist was zij te gast bij Nieuwsuur, waarschuwt nu ook voor Monkey pox en dat we er alles aan moeten doen om besmettingen te voorkomen, het is namelijk allemaal minder onschuldig dan het lijkt, het kan iedereen treffen. En voor kwetsbaren en mensen met verstoorde afweer, maar ook kinderen is het zeker gevaarlijk!

Graag serieuze antwoorden hoe jullie hier naar kijken :)
Geen idee, volgens mij is het echt een minderheid die graag regelgeving en mondkapjes ziet. Dat zie je ook in het straatbeeld, af en toe een mondkapje en verder niks. Met die miljoenen kwetsbaren zou je toch wat anders verwachten.

Blijft wel leuk om die doemverhalen te lezen overigens.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:57:54 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205250576
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk onmogelijk lukraak grabbelen in een doos met als enig argument dat de doos als geheel zijn werking wel zal hebben, dat ceteris paribus vergelijken nu eenmaal onmogelijk is en dat dus de maatregel die je uit het doosje hebt gevist gerechtvaardigd is. Waarbij die rechtvaardiging ook nog eens alleen wordt afgemeten aan het beheersen van de verspreiding, zonder enige relativering van die beheersing en zonder afweging tegenover andere kwalitatieve en kwantitatieve factoren.
Dit soort omdraaien van de bewijslast hebben we vrij ver doorgetrokken de afgelopen 2 jaar, en (vanuit het oogpunt van het verdedigen van genomen maatregelen) ook succesvol. Je kunt niet bewijzen dat het niet werkte, dus is het goed dat we het gedaan hebben.

Laten we hopen dat dit niet overslaat naar andere beleidsterreinen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205250946
quote:
Mooi, we gaan allemaal op een gruwelijke manier sterven aan een nooit meer eindigende apocalyptische pandemie. Dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken over onzin als mondkapjes, zerocovid, longcovid en narcistische en aandachtsgeile virologen, epidemiologen, arts-microbiologen, obese Hubert Brulsen met een onstilbare honger naar macht en 7-gangen diners en Ginny Mooy.

[ Bericht 3% gewijzigd door DDDDDaaf op 06-07-2022 00:00:48 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205250981
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die bleken effectief, en dat kunnen we ook wel op onze vingers natellen, dat een drastische beperking in het aantal contactmomenten leidt tot het beheersen van de verspreiding van een infectieziekte.
Doe mij maar liever een tweede besmetting met die infectieziekte dan weer maandenlange lockdowns, avondklokken, mondkapjes en niets anders dan Osterhaus, Koopmans, Lauterbach en andere ondergangsstemming verspreidende virologen op TV.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 06-07-2022 07:01:34 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205251278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Doe mij maar liever een tweede besmetting met die infectieziekte dan weer maandenlange lockdowns, avondklokken, mondkapjes en niets anders dan Osterhaus, Koopmans, Lauterbach en andere ondergangsstemming verspreidende virologen op TV.
Amen.

Gelukkig zien we nu, naar mijn mening, nét op tijd de piek van deze golf aankomen, anders kan je op je vingers wel natellen dat men al her en der weer gaat harder roepen om preventieve maatregelen.

Ik geloof dat ik ongeveer een week geleden al melde dat we richting de de piek van deze golf aan het gaan waren.
Kon ook bijna niet anders, want Zuid-Afrika en Portugal waren ons al voorgegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 06-07-2022 07:02:44 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205251590
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder het gebruikelijk riedeltje af te steken hoor, maar weet iemand - ik kan het niet inschatten - wat iemand beweegt zoals die Chantal Bleekers Rovers om niet aflatend beleidsmakers en opinie te alarmeren met scenario die eigenlijk gewoon totaal niet proportioneel zijn, en vooral erop wijzen dat corona "nog niet over is" zonder dat deze "expert" aangeeft wanneer dat haar betreft wel zou zijn.

Mijn cynische onderbuik en inmiddels enige opgebouwde frustratie zegt dat deze mevrouw er wel bij vaart om continu de schijnwerpers op te zoeken en levens van mensen op negatieve wijze te beïnvloeden. Maar het kan zijn dat ik het gewoon fout zie, en dat deze mevrouw (behoorlijk geëquipeerd met statistiek en data gezien haar opleiding) het veel beter doorziet en dat dit virus écht bestreden moet worden ten koste van zowat alles, gewoon puur omdat dit virus zoveel schade en economisch en qua gezondheid kan aanrichten.

Hier zo'n artikel die ik per toeval las. Of check haar hele oeuvre op twitter.

Update: zojuist was zij te gast bij Nieuwsuur, waarschuwt nu ook voor Monkey pox en dat we er alles aan moeten doen om besmettingen te voorkomen, het is namelijk allemaal minder onschuldig dan het lijkt, het kan iedereen treffen. En voor kwetsbaren en mensen met verstoorde afweer, maar ook kinderen is het zeker gevaarlijk!

Graag serieuze antwoorden hoe jullie hier naar kijken :)
Ik heb het al vaker gezegd maar dit soort lui zijn inmiddels activisten verkleed als wetenschapper. Ze zitten volledig vast in hun eigen gelijk, zijn de binding met de realiteit volledig verloren en zijn de hele dag in de weer met het uitbraken van allerlei stokpaardjes.

Het is allang duidelijk dat het virus niet meer zal uitdoven, dus waarom je dan tot in de eeuwigheid besmettingen zou moeten voorkomen ontgaat me eerlijk gezegd.
pi_205251695
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder het gebruikelijk riedeltje af te steken hoor, maar weet iemand - ik kan het niet inschatten - wat iemand beweegt zoals die Chantal Bleekers Rovers om niet aflatend beleidsmakers en opinie te alarmeren met scenario die eigenlijk gewoon totaal niet proportioneel zijn, en vooral erop wijzen dat corona "nog niet over is" zonder dat deze "expert" aangeeft wanneer dat haar betreft wel zou zijn.

Mijn cynische onderbuik en inmiddels enige opgebouwde frustratie zegt dat deze mevrouw er wel bij vaart om continu de schijnwerpers op te zoeken en levens van mensen op negatieve wijze te beïnvloeden. Maar het kan zijn dat ik het gewoon fout zie, en dat deze mevrouw (behoorlijk geëquipeerd met statistiek en data gezien haar opleiding) het veel beter doorziet en dat dit virus écht bestreden moet worden ten koste van zowat alles, gewoon puur omdat dit virus zoveel schade en economisch en qua gezondheid kan aanrichten.

Hier zo'n artikel die ik per toeval las. Of check haar hele oeuvre op twitter.

Update: zojuist was zij te gast bij Nieuwsuur, waarschuwt nu ook voor Monkey pox en dat we er alles aan moeten doen om besmettingen te voorkomen, het is namelijk allemaal minder onschuldig dan het lijkt, het kan iedereen treffen. En voor kwetsbaren en mensen met verstoorde afweer, maar ook kinderen is het zeker gevaarlijk!

Graag serieuze antwoorden hoe jullie hier naar kijken :)
Ik denk ook altijd dat het uitmaakt "waar je vandaan komt" en hoe je tegen de wereld aankijkt.

Misschien zit Chantal wel in een risicogroep, misschien heeft ze familie en vrienden verloren, misschien wordt ze dagelijks in een ziekenhuis geconfronteerd met corona.

Misschien wil ze een stem geven aan een (oudere) generatie die zich daadwerkelijk belemmerd voelen.

En vervolgens kun je een hele andere kijk hebben op de zorg.
Even gechargeerd maar sommigen zullen aangeven dat je een 85 jarige niet meer naar de IC moet brengen/een nieuwe heup moet geven, terwijl voor anderen een mensenleven zoveel waard is dat je alles moet doen voor diegene.
Beide niet goed of fout, maar wel een contrast.
Misschien voelt ze zich een roepende in een woestijn omdat ze bang is voor een opleving/zware maatregelen.
En dan kun je nog van mening verschillen over wat een "een klein offer" is om "misschien erger te voorkomen".

Dus ik denk niet dat een groot deel van de roepers aandachtsgeil zijn (ITT gommers bij elke talkshow)
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:58:55 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
32k verloren gezonde levensjaren, vanavond Ab Osterhaus bij Op1.

Maar het wordt gewoon niet ter sprake gebracht hoe veel gezonde levensjaren de lockdown en het hele circus gekost hebben. Ik vind het prima als je beide benoemd, maar moffel de ene niet onder het tapijt en doe alsof daar niks mee aan de hand is.
35 miljoen
2 jaar gezeur voor 17,5mln mensen.

Meer dan 1.000x zo veel. Ouwe zuipert mag zn mondje dichthouden dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:01:25 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:13 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rivm-intensive-cares

"RIVM: hoogtepunt zomergolf coronavirus lijkt in zicht"

*O*
Zagen we dit niet ook in portugal maar was daar de situatie totaal niet te vergelijken, volgens koopmans?

Ondanks dat alle golven vergelijkbaar zijn??
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205252134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zagen we dit niet ook in portugal maar was daar de situatie totaal niet te vergelijken, volgens koopmans?

Ondanks dat alle golven vergelijkbaar zijn??
Ja natuurlijk, het FOK!OMT in ruste heeft dit ook al aangegeven, ze liepen daar gewoon 5 weken voor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205252299
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 01:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Amen.

Gelukkig zien we nu, naar mijn mening, nét op tijd de piek van deze golf aankomen, anders kan je op je vingers wel natellen dat men al her en der weer gaat harder roepen om preventieve maatregelen.

Ik geloof dat ik ongeveer een week geleden al melde dat we richting de de piek van deze golf aan het gaan waren.
Kon ook bijna niet anders, want Zuid-Afrika en Portugal waren ons al voorgegaan.
Huh? Dat werd toch al wéken gedaan? En nu stoppen we nét op tijd :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_205252307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zagen we dit niet ook in portugal maar was daar de situatie totaal niet te vergelijken, volgens koopmans?

Ondanks dat alle golven vergelijkbaar zijn??
Omikron is in Nederland toch ook heel anders? Vandaar dat wij deze winter in lockdown zaten en elders Europa de kroegen vol zaten.
pi_205252316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Huh? Dat werd toch al wéken gedaan? En nu stoppen we nét op tijd :D.
Nét op tijd voordat de beleidsmakers in paniek gaan slaan he.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205252342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nét op tijd voordat de beleidsmakers in paniek gaan slaan he.
Nou ja dat staat er niet maar evengoed, is er ook maar één aanwijzing geweest dat beleidsmakers in paniek zouden gaan raken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 09:47:26 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205252392
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
Even zonder het gebruikelijk riedeltje af te steken hoor, maar weet iemand - ik kan het niet inschatten - wat iemand beweegt zoals die Chantal Bleekers Rovers om niet aflatend beleidsmakers en opinie te alarmeren met scenario die eigenlijk gewoon totaal niet proportioneel zijn, en vooral erop wijzen dat corona "nog niet over is" zonder dat deze "expert" aangeeft wanneer dat haar betreft wel zou zijn.

Mijn cynische onderbuik en inmiddels enige opgebouwde frustratie zegt dat deze mevrouw er wel bij vaart om continu de schijnwerpers op te zoeken en levens van mensen op negatieve wijze te beïnvloeden. Maar het kan zijn dat ik het gewoon fout zie, en dat deze mevrouw (behoorlijk geëquipeerd met statistiek en data gezien haar opleiding) het veel beter doorziet en dat dit virus écht bestreden moet worden ten koste van zowat alles, gewoon puur omdat dit virus zoveel schade en economisch en qua gezondheid kan aanrichten.

Hier zo'n artikel die ik per toeval las. Of check haar hele oeuvre op twitter.

Update: zojuist was zij te gast bij Nieuwsuur, waarschuwt nu ook voor Monkey pox en dat we er alles aan moeten doen om besmettingen te voorkomen, het is namelijk allemaal minder onschuldig dan het lijkt, het kan iedereen treffen. En voor kwetsbaren en mensen met verstoorde afweer, maar ook kinderen is het zeker gevaarlijk!

Graag serieuze antwoorden hoe jullie hier naar kijken :)
Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden. Ik zie op twitter een groep mensen waarvan een deel bij zwakkere gezondheid en solidariteit de grootste rol speelt. Alleen kan ik slecht mijn vinger op het doemdenken leggen, ik heb het idee dat deze groep mensen het idee aanhangen dat we alles naar onze hand kunnen zetten, en dat "we" dat moedwillig niet doen. Ze denken daadwerkelijk dat je een virus kunt "stoppen" met minimale middelen zoals mondkapjes ventilatie en afstand. En dat iedereen die daar niet aan meedoet de boel zo sabboteert dat het niet meer te stoppen is.

Het valt me sowieso op dat er best een grote groep mensen is die denkt dat gezondheid een keuze is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:59:36 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, het FOK!OMT in ruste heeft dit ook al aangegeven, ze liepen daar gewoon 5 weken voor.
Klopt.
Wij weten inmiddels al ruim 2 jaar dat het fok! Omt een beter inschattingsvermogen heeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205252740
Gister in het vliegtuig gezeten met veel blaffende mensen, zonder mondkapjes en niemand die een vaccinatiepaspoort of test moest laten zien. *O*
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:42:05 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205252937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:19 schreef Anton91 het volgende:
Gister in het vliegtuig gezeten met veel blaffende mensen, zonder mondkapjes en niemand die een vaccinatiepaspoort of test moest laten zien. *O*
Rip aan de nabestaanden.
pi_205253573
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:51 schreef Scrummie het volgende:

Potverdikkeme, al die paniek de afgelopen weken weer voor niets. Het lijkt de januari piek wel.
Vraag is waarom hier 6000 besmettingen en 200.000 in bv Frankrijk.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:46:28 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253606
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:43 schreef Za het volgende:

[..]
Vraag is waarom hier 6000 besmettingen en 200.000 in bv Frankrijk.
Iets met we testen niet meer..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:48:21 #94
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_205253626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:43 schreef Za het volgende:

[..]
Vraag is waarom hier 6000 besmettingen en 200.000 in bv Frankrijk.
Kan nou niet echt zeggen dat het me iets kan schelen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_205253686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het schijnt ook zo te zijn als je BA.1 gehad hebt, je weer besmet kan raken met BA.4/BA.5 maar als je BA.2 hebt gehad dat de kans vrij klein is dat je BA.4/5 krijgt

En zo kunnen we nog 100 jaar doorgaan denk ik. Zo gaat het ook met reguliere griepvirus infecties.
Dus dat wordt jaarlijks vaccineren net zoals met de griep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205253703
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ondertussen is dit de zoveelste golf waar ik niet aan heb meegedaan (tot nu toe dan ;) )

Las net dit artikel en vond 'm wel interessant. Geen idee of het voor mij opgaat though.

Morgen maar weer eens mn geluk beproeven in de stad Alicante. Nog niet eerder daar geweest. Kijken hoeveel virusbommetjes daar rondlopen.
Hier ook. Of ik heb het met carnaval 2020 gehad of lijk samen met mijn broertje immuun. Wij beiden blijven negatief testen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 12:01:01 #97
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205253778
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Iets met we testen niet meer..
Ja. Aan de andere kant is covid19 een meldingsplichtige ziekte categorie A en zou in theorie zo spoedig mogelijk de arts van de GGD ingelicht moeten worden, en dus de cijfers up-to-date en volledig zijn. Maar volgens mij is er niks organisatorisch ingericht dat particulieren zich moeten/kunnen melden na een positieve zelftest.
Wat me weer meer doet vermoeden dat het meer een politiek gedreven besluit was om het een meldingsplichtige ziekte te maken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205253988
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:

Iets met we testen niet meer..
Eens, maar het aantal mensen dat specialistische hulp nodig heeft na besmetting staat ook niet in verhouding tot Frankrijk, en suggereert geen 100.000 dagelijkse besmettingen onder de radar.
pi_205254008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:48 schreef Scrummie het volgende:

Kan nou niet echt zeggen dat het me iets kan schelen.
Wanneer omringende landen grote volumes besmettingen en ic opnames kennen, is het vrij onzinnig wanneer je dat niets kan schelen.
pi_205254055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:09 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)neffectiviteit-virus

Toch mijn vraag van laatst beantwoordt!
De werking van de vaccinatie met 2 prikken zou naar 0 zijn gezakt, en met een boosterprik gezakt tot 64.
Ik ben ergens wel benieuwd of het ook nog uitmaakt als er lange tijd zit tussen vaccinatie en eerste infectie, lang genoeg om T-cellen te laten diversificeren. Ik had mijn eerste prik in April 2020, tweede in Augustus 2020, derde in Maart 2021. Dit jaar in April was ik bij een workshop waar tussen 1/4 en 1/3 mensen besmet is geraakt, zeker 3 daarvan heb ik op de laatste dag omhelsd, en met veel meer de avond ervoor in de kroeg doorgehaald. Daarna 12 uur gevlogen, festival, drukke kroegen, maar nog steeds niks. Nooit positief getest, en heb echt maandenlang 2 sneltesten per week gedaan (voor werk, waren gratis hier in VK, laatste paar maanden trouwens niet vaak meer getest). Paar keer verkouden geweest en toen PCR-testen gedaan, altijd negatief. Of ik heb gewoon het geluk gehad totnutoe dat ik niet besmet ben geraakt, of geen symptomen heb gehad. Maar het kan goed dat ik pas maanden na eerste 2 prikken, of zelfs meer dan 6 maanden na booster met het virus in aanraking ben gekomen voor het eerst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')