abonnement Unibet Coolblue
pi_205237543
quote:
Helaas, die hebben ook niet de werkzame stof.
Van de apotheek heb ik wel iets meegekregen wat redelijk dicht er tegen aan ligt. Maar ja, dat uitproberen. Dan moet ik dus iemand vragen om met mij rondjes te rijden. En dan wel of in de buurt van huis, of in de buurt van treinstations, want als het misgaat gaat het ook goed mis (en duurt ook wel even). Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205237810
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee ik weet dat Candaasje dezelfde bank heeft en tegen hetzelfde probleem met de looptijd op zag. :D
Ik was al verbaasd, mijne deed niks van dat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205237985
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Helaas, die hebben ook niet de werkzame stof.
Van de apotheek heb ik wel iets meegekregen wat redelijk dicht er tegen aan ligt. Maar ja, dat uitproberen. Dan moet ik dus iemand vragen om met mij rondjes te rijden. En dan wel of in de buurt van huis, of in de buurt van treinstations, want als het misgaat gaat het ook goed mis (en duurt ook wel even). Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Ik wilde al al mijn kasten gaan omgooien om te kijken of ik nog een restje Primatour had. Ik ben overgestapt naar een ander merk, omdat hij inderdaad slecht leverbaar is. En gelukkig werkt die voor mij ook. Maar ik word dan ook een stuk minder hevig wagenziek dan jij.

Mocht je nog een DM shopper nodig hebben, ik kom er elke week wel in de buurt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238282
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik wilde al al mijn kasten gaan omgooien om te kijken of ik nog een restje Primatour had. Ik ben overgestapt naar een ander merk, omdat hij inderdaad slecht leverbaar is. En gelukkig werkt die voor mij ook. Maar ik word dan ook een stuk minder hevig wagenziek dan jij.

Mocht je nog een DM shopper nodig hebben, ik kom er elke week wel in de buurt.
Dank, maar ik ben er nu even dieper ingedoken. Maar in Duitsland verkopen ze iets dat je iedere 2-3 uur moet innemen (daarvan wist ik al dat het bij mij niet werkt). De werkzame stof is ook heel anders. In primatour zitten 2 werkzame stoffen en daarvan mag je hooguit 2-3 per dag. In Kenia heb ik ooit eens 3 gehad (door een pech geval werkte de 2e niet goed meer, de wegen zijn ook wat anders daar). Kon niet meer recht lopen, alles was wazig, kon ook niet meer goed zien.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238499
DM verkoopt geen medicijnen, die moet je in Duitsland bij de apotheek halen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205238560
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:55 schreef Clubsoda het volgende:
DM verkoopt geen medicijnen, die moet je in Duitsland bij de apotheek halen.
Ook OTC?
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238684
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ook OTC?
Ook niet. Je krijgt wat bij ons OTC is wel gewoon bij de apotheek zonder recept. Maar dus niet bij de drogist.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205238696
Wat naar @kaatje1. o|O
pi_205238763
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:06 schreef AnneX het volgende:
Wat naar @:kaatje1. o|O
Dat is toch geen reden om haar te gaan slaan ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238781
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ook niet. Je krijgt wat bij ons OTC is wel gewoon bij de apotheek zonder recept. Maar dus niet bij de drogist.
Duidelijk. Maar ook even gekeken bij Apotheke.de. En daar hebben ze het ook niet. Ga heel erg duimen dat m'n doosje snel komt. Heb nog een strip gevonden waar nog 8 in zaten in een toilettas (ik neem die pillen op vakantie altijd in diverse zakjes en tasjes mee) pfffff
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238785
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat is toch geen reden om haar te gaan slaan ;(
_O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238793
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dank, maar ik ben er nu even dieper ingedoken. Maar in Duitsland verkopen ze iets dat je iedere 2-3 uur moet innemen (daarvan wist ik al dat het bij mij niet werkt). De werkzame stof is ook heel anders. In primatour zitten 2 werkzame stoffen en daarvan mag je hooguit 2-3 per dag. In Kenia heb ik ooit eens 3 gehad (door een pech geval werkte de 2e niet goed meer, de wegen zijn ook wat anders daar). Kon niet meer recht lopen, alles was wazig, kon ook niet meer goed zien.
Gedoe! Als ik al wat heb liggen zal het tegen of over de datum zijn /slechtepleeg
Ik douw die stripjes overal in mijn bagage dus wil best zoeken naar restjes tabletten voor je zodat je nog even vooruit kan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238802
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Duidelijk. Maar ook even gekeken bij Apotheke.de. En daar hebben ze het ook niet. Ga heel erg duimen dat m'n doosje snel komt. Heb nog een strip gevonden waar nog 8 in zaten in een toilettas (ik neem die pillen op vakantie altijd in diverse zakjes en tasjes mee) pfffff
Boks!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238862
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gedoe! Als ik al wat heb liggen zal het tegen of over de datum zijn /slechtepleeg
Ik douw die stripjes overal in mijn bagage dus wil best zoeken naar restjes tabletten voor je zodat je nog even vooruit kan.
Ik wacht even de bestelling af. En duim dat de info die de apotheek kreeg (eind juli) klopt. Krijg een mailtje van hen, en ik heb maar meteen 3 doosjes besteld _O-
Anders kijk ik je lief aan ja.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238876
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat is toch geen reden om haar te gaan slaan ;(
Dat is tegen de narigheid 🙃
pi_205238906
Op dimenhydrinaat alleen doe je het niet goed?
R-calm (met dat als bestanddeel) werd me aangeraden en heeft me door de Noorse winterse zeebewegingen heen geholpen.

Kun je makkelijk bestellen in België. Regelen zij het doktersrecept voor je, want in NL niet vrij verkrijgbaar :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238915
En stomme stomme katten. Ik had gisteren bietjes geroosterd in de oven. 2 gegeten, 2 af laten koelen op het aanrecht (in alufolie). Wilde vandaag bietensalade maken. Maar ik heb ze blijkbaar niet in de koelkast gelegd, en 1 lag nog op het aanrecht (de kleinste, formaat holle kies) en de grotere was weg. Die kom ik nu net tegen achter de vuilnisemmer. Nog netjes in folie. Maar ondertussen had die eigenlijk in mijn maag moeten zitten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238920
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is tegen de narigheid 🙃
Dan ter info: ik word er niet blijer van als je me slaat als ik narigheid heb ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205238927
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:55 schreef Clubsoda het volgende:
DM verkoopt geen medicijnen, die moet je in Duitsland bij de apotheek halen.
Maar die kun je vanuit hier ook gewoon online bestellen, voor zover OTC.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205238932
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op dimenhydrinaat alleen doe je het niet goed?
R-calm (met dat als bestanddeel) werd me aangeraden en heeft me door de Noorse winterse zeebewegingen heen geholpen.

Kun je makkelijk bestellen in België. Regelen zij het doktersrecept voor je, want in NL niet vrij verkrijgbaar :')
Nee, werkt nauwelijks tot niet (dat was het spul in Oostenrijk).
We have far more in common than that which devides us..
pi_205238967
Werkt domperidon niet tegen zoiets?
Of telt dat niet omdat alleen tegen misselijkheid?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205239001
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Helaas, die hebben ook niet de werkzame stof.
Van de apotheek heb ik wel iets meegekregen wat redelijk dicht er tegen aan ligt. Maar ja, dat uitproberen. Dan moet ik dus iemand vragen om met mij rondjes te rijden. En dan wel of in de buurt van huis, of in de buurt van treinstations, want als het misgaat gaat het ook goed mis (en duurt ook wel even). Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Wat vervelend zeg -O-
pi_205239020
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:20 schreef Vanyel het volgende:
Werkt domperidon niet tegen zoiets?
Of telt dat niet omdat alleen tegen misselijkheid?
Ik word niet alleen misselijk. Maar ook heel draaierig, knallende koppijn. En volgens mensen die mij dan meemaken (komt zelden meer voor) anders, en ze kunnen dat niet omschrijven maar ik ben niet meer mezelf.
En waar mensen met primatour op wel kunnen lezen, kan ik nog niet eens een pincode in de telefoon intoetsen, dan is de werking meteen weg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205239238
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:20 schreef Vanyel het volgende:
Werkt domperidon niet tegen zoiets?
Of telt dat niet omdat alleen tegen misselijkheid?
Ik geloof dat dat een ander werkingsmechanisme heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik word niet alleen misselijk. Maar ook heel draaierig, knallende koppijn. En volgens mensen die mij dan meemaken (komt zelden meer voor) anders, en ze kunnen dat niet omschrijven maar ik ben niet meer mezelf.
En waar mensen met primatour op wel kunnen lezen, kan ik nog niet eens een pincode in de telefoon intoetsen, dan is de werking meteen weg.
Vreselijk ;(

Ik heb het standaard verhaal: eerst geeuwerig, daarna zweten, misselijk en als ik dan nog niet naar mijn lijf luister en uitstap komt het zorgvuldig opgebouwde onderweg buffet er weer uit.
Maar met een voorraad crackers en fruit bij me, en regelmatig wat eten, gaat dat in de auto meestal wel goed. Sowieso op de rechte NL wegen. Op vakantie met kronkelwegen gooi ik er in de ochtend standaard een pil in als extra voorzorg.

Lezen in auto, met of zonder primatour of een ander middeltje durf ik nog steeds niet aan.
Maar in nood kan ik best even de navigatie bedienen of wat opzoeken.

Ik heb net voor je gekeken: lief naar me kijken gaat niet helpen want voordat ik op vakantie ging heb ik dat spul gereorganiseerd. En flink opgeruimd. Omdat ik een alternatief had zijn de over de datum Primatoursjes vast ook gevlogen ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 4 juli 2022 @ 20:47:58 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_205239348
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Gloeiende gloeiende. Ik heb erg last van reisziekte (kom van Arnhem met de auto net naar Duiven, Zevenaar haal ik niet eens). En nog maar 2 primatour in huis (andere merken werken niet zo goed). Vandaag naar 2 apotheken geweest en naar Kruidvat en Etos. Overal uitverkocht. Bij de eigen apotheek een bestelling gedaan. Hopelijk komt het eind juli maar dat hadden ze al vaker gehoord (vanaf april staat het al in bestelling).
Net online proberen te bestellen, overal uitverkocht. Dus ik moet heel zuinig zijn op mijn 2 pilletjes, alleen voor noodgevallen dus.

Ik kreeg nog wel het advies om het in Duitsland te halen (hoe dan zonder rijbewijs) dus mochten @:z80 of @:Jan_Onderwater het middel zien (maar dan wel met beide werkzame bestanddelen cinnarizine en chloorcyclizinehydrochloride) zou ik het geweldig vinden als je het zou willen halen en opsturen. Ik betaal alles natuurlijk.
Zoals reeds vermeld. Hier in Duitsland niet verkrijgbaar. Maar een snelle google op primatour liet ook AH en plus zien. Beide kunnen deze in een virtuele winkelwagen stoppen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205239388
Ik bestelde bij een vrij nieuw restaurant een pokebowl vanavond. Met extra zalm. Die waren ze vergeten. Ik deed een belletje en nu uh, krijg ik morgen een nieuwe. :D :')

Wel netjes O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205239389
Bij mij is het meteen stront misselijk. Dus ja, ook stoppen en uitstappen. Dan zeker een half uur wachten totdat alles een beetje tot rust is (ik heb dan nog niet eens overgegeven) en dan even een klein koekje of zo, pil er in. Nog even een kwartier wachten en dan weer gaan.
Tijd geleden helemaal vergeten een in te nemen bij broer en schoonzus. We haalden nog net een tankstation (@Candaasje weet vast welke) net IJsselstein uit (ik had ondertussen de stoel horizontaal gezet, dat helpt iets) en toen die riedel afgewerkt. Uurtje later reden we verder (en heb ik weer praatje voor tien)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205239406
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:47 schreef z80 het volgende:

[..]
Zoals reeds vermeld. Hier in Duitsland niet verkrijgbaar. Maar een snelle google op primatour liet ook AH en plus zien. Beide kunnen deze in een virtuele winkelwagen stoppen.
AH geeft aan, alleen in de winkel (alleen hebben ze het niet). De Plus opent pas as woensdag. Maar zelfs de maker (Mylan) geeft aan dat het er niet is. Dus ik met het hebben van restpartijen.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 4 juli 2022 @ 21:00:14 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205239500
Kaat, wat naar ;( Ik had zoiets vorig jaar met mijn oogdruppels. Wat een drama. De leverdatum werd steeds maar weer uitgesteld. Ik heb elke mogelijke druppel die er was uitgeprobeerd. Gelukkig was het in de winter, dan gebruik ik ze wat minder. Ik vond een merk die een van de bestanddelen die ik nodig heb had. Dat hielp iets gelukkig.

Ik duim voor je!
Spoilers!
pi_205239659
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaat, wat naar ;( Ik had zoiets vorig jaar met mijn oogdruppels. Wat een drama. De leverdatum werd steeds maar weer uitgesteld. Ik heb elke mogelijke druppel die er was uitgeprobeerd. Gelukkig was het in de winter, dan gebruik ik ze wat minder. Ik vond een merk die een van de bestanddelen die ik nodig heb had. Dat hielp iets gelukkig.

Ik duim voor je!
Maar dat is veel erger. Ik hoef niet in een auto. Maar jij moet wel met je ogen knipperen de hele dag.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 4 juli 2022 @ 21:25:04 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205239734
Kijk wat ik heb *O* Mijn eigen gigantische kruidentuin naast de keukendeur.





Links beginnen we met de mediterrane kruiden en dan gaan we via de ui-achtigen naar rechts richting peterselie, selderij en basilicum. Hoe verder naar rechts, hoe meer water en voedingsstoffen de planten nodig hebben.

Lijst:
4 rozemarijn
Kerrieplant
Majoraan
Dragon
4 tijm
Olijfkruid
2 oregano
Salie (gekregen van @minilot)
Ananassalie
Gele look
2 bieslook
Chinese bieslook
Welsh onion
Citroenmelisse (gekregen van @ijs_beer
Citroenverbena
Lavas
3 karwij
2 koriander
2 basilicum
Selder
Peterselie
Spoilers!
  maandag 4 juli 2022 @ 21:25:52 #33
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205239744
Ohh O+
  maandag 4 juli 2022 @ 21:26:56 #34
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205239754
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar dat is veel erger. Ik hoef niet in een auto. Maar jij moet wel met je ogen knipperen de hele dag.
Nou ja, het is geen wedstrijd. De stress er omheen is wel gelijk denk ik hoor.
Spoilers!
pi_205239813
Ohhh, heerlijk die kruidentuin. En zo lekker dichtbij de keuken.

En nee, het is geen wedstrijd. Maar ik zou ook geen bloeddrukpillen erger vinden dan geen reisziekte pillen. Het ene kan je niet en het andere kan je wel zonder.

Aan de andere kant. Vandaag weer zo'n verhaal van vluchtelingen. Spaargeld opgenomen en naar Nederland gekomen. Willen werken, lukt wel maar niet voldoende om van te leven met een gezin van 4. Spaargeld op en nu toch maar om geld van de overheid vragen. Je zag zo duidelijk "we willen dit niet maar we moeten wel, we kunnen de kinderen geen eten meer geven"
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 4 juli 2022 @ 21:45:32 #36
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205239965
Ik ga deze week de bak trouwens nog opvullen met goudsbloem, Oost Indische kers, zonnebloem en Afrikaantjes.
Spoilers!
pi_205239984
Met stapstenen! Slim 👍🏼
  maandag 4 juli 2022 @ 21:48:14 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240000
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:46 schreef AnneX het volgende:
Met stapstenen! Slim 👍🏼
Ze kwamen tijdens het planten al van pas :)
Spoilers!
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 21:52:07 #39
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205240075
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kijk wat ik heb *O* Mijn eigen gigantische kruidentuin naast de keukendeur.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Links beginnen we met de mediterrane kruiden en dan gaan we via de ui-achtigen naar rechts richting peterselie, selderij en basilicum. Hoe verder naar rechts, hoe meer water en voedingsstoffen de planten nodig hebben.

Lijst:
4 rozemarijn
Kerrieplant
Majoraan
Dragon
4 tijm
Olijfkruid
2 oregano
Salie (gekregen van @:minilot)
Ananassalie
Gele look
2 bieslook
Chinese bieslook
Welsh onion
Citroenmelisse (gekregen van @:ijs_beer
Citroenverbena
Lavas
3 karwij
2 koriander
2 basilicum
Selder
Peterselie
Leuk leuk! O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 21:52:19 #40
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205240080
Tevens een goedenavond!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_205240205
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:52 schreef ijs_beer het volgende:
Tevens een goedenavond!
Hey O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205240245
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ze kwamen tijdens het planten al van pas :)
En ramen zemen 🤪
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 22:05:06 #43
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205240312
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hey O+
Hee Lonaaaa, hoe staat het leven?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 4 juli 2022 @ 22:12:40 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240415
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
En ramen zemen 🤪
Yup. Als ik dat ooit nog ga doen.
Spoilers!
pi_205240435
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:05 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Hee Lonaaaa, hoe staat het leven?
Ranzig, brak en traag.

Best wel goed dus.

Het blijft gek om jouw naam niet blauw te zien :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 22:20:05 #46
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205240522
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ranzig, brak en traag.

Best wel goed dus.

Het blijft gek om jouw naam niet blauw te zien :')
Ranzig brak en traag. Oke. :P

Van hetzelfde natuurlijk. Maar dat is ook bij Lucky zo. Blijft apart. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_205240532
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga deze week de bak trouwens nog opvullen met goudsbloem, Oost Indische kers, zonnebloem en Afrikaantjes.
Oostindische kers, rly?
Dan kun je over een maand ofzo niet meer bij je kruiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 04-07-2022 22:30:29 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205240539
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ranzig brak en traag. Oke. :P

Van hetzelfde natuurlijk. Maar dat is ook bij Lucky zo. Blijft apart. :P
Ik kwam afgelopen nacht terug van een festival. :+

Heb wel gedoucht gisteren, voor het eerst sinds uh, donderdag. Was echt hemels. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205240542
Mijn Oost Indische kers is mijn tuin aan het overnemen.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 4 juli 2022 @ 22:24:23 #50
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240582
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:20 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ranzig brak en traag. Oke. :P

Van hetzelfde natuurlijk. Maar dat is ook bij Lucky zo. Blijft apart. :P
Ik vind het bij mezelf ook nog steeds gek bij vlagen _O- Bij jou ook inderdaad.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oostindische kers, rly?
Dan heb je over een maand ofzo niet meer bij je kruiden.
Ik heb een dwergvariant waarmee ik het aandurf.
Spoilers!
pi_205240597
Ik dacht dat ik ook een dwergvariant had, guess not.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 4 juli 2022 @ 22:30:15 #52
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240651
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik dacht dat ik ook een dwergvariant had, guess not.
Living on the edge ^O^
Spoilers!
pi_205240660
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het bij mezelf ook nog steeds gek bij vlagen _O- Bij jou ook inderdaad.
[..]
Ik heb een dwergvariant waarmee ik het aandurf.
Doe je foto's als ie gaat groeien? :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205240668
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik dacht dat ik ook een dwergvariant had, guess not.
Ik dacht niet dat ik een dwergvariant had.
Klopte.

Dat was 3 of 4 jaar geleden. Ze groeien zelfs nog in de sindsdien gebuldozerde en opgehoogde voortuin :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205240683
Ok ok. Gewoon machinaal omgeploegd. En opgehoogd. En weer wat rechtachtig gemaakt. Valt best mee.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 juli 2022 @ 22:34:13 #56
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240697
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doe je foto's als ie gaat groeien? :@
Doe ik :Y

Ik heb nu drie soorten opgekweekt in potjes en de dwerg is echt veel kleiner dan de rest. De rest moet juist groot worden want moet gaan concurreren met haagwinde en brandnetel.
Spoilers!
pi_205240731
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Living on the edge ^O^
Wat ik ook heb trouwens, is een vlinderstruik met hele donkerpaarse bloemen en op ieder willekeurig moment van de dag minimaal 10 dagpauwoogvlinders in de tuin. O+ O+ O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205240751
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kijk wat ik heb *O* Mijn eigen gigantische kruidentuin naast de keukendeur.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Links beginnen we met de mediterrane kruiden en dan gaan we via de ui-achtigen naar rechts richting peterselie, selderij en basilicum. Hoe verder naar rechts, hoe meer water en voedingsstoffen de planten nodig hebben.

Lijst:
4 rozemarijn
Kerrieplant
Majoraan
Dragon
4 tijm
Olijfkruid
2 oregano
Salie (gekregen van @:minilot)
Ananassalie
Gele look
2 bieslook
Chinese bieslook
Welsh onion
Citroenmelisse (gekregen van @:ijs_beer
Citroenverbena
Lavas
3 karwij
2 koriander
2 basilicum
Selder
Peterselie
_O_ wat fijn! Ik hoop dat alle planten het geweldig doen en dat je er veel plezier van hebt. En die stapstenen zijn idd slim.

Planten/struiken die vlinders aantrekken zijn ook altijd een must _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 4 juli 2022 @ 22:43:40 #59
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240787
Er komen zeker nog heel veel bloemen hier :Y
Ik heb alle opgekweekte planten inmiddels in kaart gebracht. De komende dagen ga ik aan de slag met de indeling van de diverse borders. Wie weet gaan er nog wat bloemen bloeien dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 04-07-2022 22:49:37 ]
Spoilers!
pi_205240849
Ik ben echt in shock van de hoeveelheid bloem die je voorheen werk kunt hebben.
Da's wel anders dan eten groeien zeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 juli 2022 @ 23:08:51 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205240973
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben echt in shock van de hoeveelheid bloem die je voorheen werk kunt hebben.
Da's wel anders dan eten groeien zeg.
Ik snap niet wat daar staat.
Spoilers!
pi_205241021
Mijn broertje stond dus vast in Oss, en dus zouden we waarschijnlijk niet kunnen gaan picknicken.

Krijg ik rond 19:00 ineens een appje van hem "Ik verwacht 19:30 bij het goffertpark te zijn, ben je er dan ook?"

Blijkt dat die jongen toevallig z'n skateboard mee had naar werk, en dus is hij gewoon even van Oss naar Nijmegen geskateboard ACHTENTWINTIG *#$ KILOMETER _O_

Dus ik naar het park gereden, hij zat er al vrolijk op z'n skateboard te zitten.

Picknick-kleedje neergelegd, chocoladekoekjes en fanta, @gcjoel inderdaad op de heuvel met vol uitzicht op het podium _O_
Niet het gedeelte waar de band echt stond, maar wel het scherm en alle lampen. Op het scherm stonden vaak wel beelden van wat de bandleden aan het doen waren, dus we hebben praktisch niks gemist.
Volgens broertje kregen we ongeveer 80 dB mee dus dat is eigenlijk al ruim zat voor de oren :P

Goeie avond zo O+

De lichtshow van Sonne was het mooist.
En de band heeft in rubberboten gecrowdsurft. Dat had ik nog nooit gezien :D

En broertjes 8)7 8)7 8)7
even 28 km skateboarden.
Gemiddeld ook nog eens zo'n 18-20 km/u.
Hoe dan. w/
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 23:17:24 #63
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205241030
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik kwam afgelopen nacht terug van een festival. :+

Heb wel gedoucht gisteren, voor het eerst sinds uh, donderdag. Was echt hemels. O+
Ach zo. :P hoort bij de beleving!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 23:18:22 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205241036
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doe je foto's als ie gaat groeien? :@
Moet. Inhouden. Niet. Uit. Context. Te. Trekken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_205241131
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje stond dus vast in Oss, en dus zouden we waarschijnlijk niet kunnen gaan picknicken.

Krijg ik rond 19:00 ineens een appje van hem "Ik verwacht 19:30 bij het goffertpark te zijn, ben je er dan ook?"

Blijkt dat die jongen toevallig z'n skateboard mee had naar werk, en dus is hij gewoon even van Oss naar Nijmegen geskateboard ACHTENTWINTIG *#$ KILOMETER _O_

Dus ik naar het park gereden, hij zat er al vrolijk op z'n skateboard te zitten.

Picknick-kleedje neergelegd, chocoladekoekjes en fanta, @:gcjoel inderdaad op de heuvel met vol uitzicht op het podium _O_
Niet het gedeelte waar de band echt stond, maar wel het scherm en alle lampen. Op het scherm stonden vaak wel beelden van wat de bandleden aan het doen waren, dus we hebben praktisch niks gemist.
Volgens broertje kregen we ongeveer 80 dB mee dus dat is eigenlijk al ruim zat voor de oren :P

Goeie avond zo O+

De lichtshow van Sonne was het mooist.
En de band heeft in rubberboten gecrowdsurft. Dat had ik nog nooit gezien :D

En broertjes 8)7 8)7 8)7
even 28 km skateboarden.
Gemiddeld ook nog eens zo'n 18-20 km/u.
Hoe dan. w/
Wat een bikkel, jouw broer _O_

Ik neem aan dat hij nu bij jou slaapt?

Leuke avond zo. Mooi weer lekker eten en ook nog een concert erbij
We have far more in common than that which devides us..
pi_205241203
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een bikkel, jouw broer _O_

Ik neem aan dat hij nu bij jou slaapt?

Leuke avond zo. Mooi weer lekker eten en ook nog een concert erbij
Nee hoor. Hij werkt in Oss maar hij woont hier om de hoek. Dus hij is vrolijk weer naar huis geskateboard.
pi_205241444
Oh het was @Morgane89 die de heuvel tipte. Je had dus gelijk. :D
Heel mooie plek daar ook, met heggen en bomen en hoog gras. De krekels kwamen niet over Rammstein heen :D
pi_205241458
Eindje skateboarden en dan heb je wat: park, diner en concert. _O-
pi_205241745
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap niet wat daar staat.
Swype.
Zonder werk moest daar staan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 07:49:04 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205241958
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje stond dus vast in Oss, en dus zouden we waarschijnlijk niet kunnen gaan picknicken.

Krijg ik rond 19:00 ineens een appje van hem "Ik verwacht 19:30 bij het goffertpark te zijn, ben je er dan ook?"

Blijkt dat die jongen toevallig z'n skateboard mee had naar werk, en dus is hij gewoon even van Oss naar Nijmegen geskateboard ACHTENTWINTIG *#$ KILOMETER _O_

Dus ik naar het park gereden, hij zat er al vrolijk op z'n skateboard te zitten.

Picknick-kleedje neergelegd, chocoladekoekjes en fanta, @:gcjoel inderdaad op de heuvel met vol uitzicht op het podium _O_
Niet het gedeelte waar de band echt stond, maar wel het scherm en alle lampen. Op het scherm stonden vaak wel beelden van wat de bandleden aan het doen waren, dus we hebben praktisch niks gemist.
Volgens broertje kregen we ongeveer 80 dB mee dus dat is eigenlijk al ruim zat voor de oren :P

Goeie avond zo O+

De lichtshow van Sonne was het mooist.
En de band heeft in rubberboten gecrowdsurft. Dat had ik nog nooit gezien :D

En broertjes 8)7 8)7 8)7
even 28 km skateboarden.
Gemiddeld ook nog eens zo'n 18-20 km/u.
Hoe dan. w/
Wat tof! Ik probeerde nog voor weinig een kaartje te scoren maar we waren klussen dus ik was niet actief genoeg. _O-
Je broertje _O_
pi_205242170
Wakker. Nog steeds pijn aan m'n poten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205242363
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje stond dus vast in Oss, en dus zouden we waarschijnlijk niet kunnen gaan picknicken.

Krijg ik rond 19:00 ineens een appje van hem "Ik verwacht 19:30 bij het goffertpark te zijn, ben je er dan ook?"

Blijkt dat die jongen toevallig z'n skateboard mee had naar werk, en dus is hij gewoon even van Oss naar Nijmegen geskateboard ACHTENTWINTIG *#$ KILOMETER _O_

Dus ik naar het park gereden, hij zat er al vrolijk op z'n skateboard te zitten.

Picknick-kleedje neergelegd, chocoladekoekjes en fanta, @:gcjoel inderdaad op de heuvel met vol uitzicht op het podium _O_
Niet het gedeelte waar de band echt stond, maar wel het scherm en alle lampen. Op het scherm stonden vaak wel beelden van wat de bandleden aan het doen waren, dus we hebben praktisch niks gemist.
Volgens broertje kregen we ongeveer 80 dB mee dus dat is eigenlijk al ruim zat voor de oren :P

Goeie avond zo O+

De lichtshow van Sonne was het mooist.
En de band heeft in rubberboten gecrowdsurft. Dat had ik nog nooit gezien :D

En broertjes 8)7 8)7 8)7
even 28 km skateboarden.
Gemiddeld ook nog eens zo'n 18-20 km/u.
Hoe dan. w/
Wát een topavond zo O+ En je broertje is een kanjer. Jullie gezellige avond gered en dat door zo'n enorm stuk te skaten _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205242382
Mogge!

Vanochtend al een mailtje gehad van Mylan. Heel netjes, maar geen goed nieuws. Grondstoffen probleem en het is nog niet te zeggen wanneer primatour weer geproduceerd kan worden -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205242423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Vanochtend al een mailtje gehad van Mylan. Heel netjes, maar geen goed nieuws. Grondstoffen probleem en het is nog niet te zeggen wanneer primatour weer geproduceerd kan worden -O-
Misschien kan je in Fokkers Helpen Fokkers een oproepje doen. Er zijn vast mensen die zo'n doosje (misschien zelfs ongeopend) in huis hebben en voorlopig niet gebruiken. Of ook goed tegen een ander middel kunnen.

Ik kan ook niet goed tegen autorijden, maar word alleen wat beroerd. Ik ben heel blij dat dat het is en niet zoals jij het hebt :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205242442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien kan je in Fokkers Helpen Fokkers een oproepje doen. Er zijn vast mensen die zo'n doosje (misschien zelfs ongeopend) in huis hebben en voorlopig niet gebruiken. Of ook goed tegen een ander middel kunnen.

Ik kan ook niet goed tegen autorijden, maar word alleen wat beroerd. Ik ben heel blij dat dat het is en niet zoals jij het hebt :X
Aan Fok had ik nog niet gedacht. Ik was van plan om op fb een oproep te doen. Maar eerst fok even goed plan
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:08:25 #76
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205242468
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oostindische kers, rly?
Dan kun je over een maand ofzo niet meer bij je kruiden.
Oh zo erg?
Vorig jaar in mijn oude tuin deden ze niet heel veel. En nu komen er echt 100 op in de voortuin dus ik dacht: leuk gezellige bloemetjes!
Maar misschien toch wat eruit halen dan _O-
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:10:25 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205242477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Vanochtend al een mailtje gehad van Mylan. Heel netjes, maar geen goed nieuws. Grondstoffen probleem en het is nog niet te zeggen wanneer primatour weer geproduceerd kan worden -O-
Ik had al even gekeken voor je, maar ik heb niks meer. (ex werd altijd snel zeeziek op vakanties)
pi_205242492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh zo erg?
Vorig jaar in mijn oude tuin deden ze niet heel veel. En nu komen er echt 100 op in de voortuin dus ik dacht: leuk gezellige bloemetjes!
Maar misschien toch wat eruit halen dan _O-
Ik zie jullie nu voor me met kapmessen door de voortuin je een weg naar de voordeur maken 😂
We have far more in common than that which devides us..
pi_205242499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zie jullie nu voor me met kapmessen door de voortuin je een weg naar de voordeur maken 😂
Dit is wel hoe ik tegenwoordig naar de schuur loop. Het is niet alleen OI-kers, maar toch. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:16:54 #80
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205242510
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zie jullie nu voor me met kapmessen door de voortuin je een weg naar de voordeur maken 😂
Er is nog flink ruimte voor ze aangezien er niks in stond. Maar wie weet later in de zomer _O-
pi_205242997
Mijn kookmojo is echt al weken weg. Heb in de vriezer nog sous vide gegaarde shortribs, die wil ik morgen opeten maar de kookmojo is zo ver weg dat ik niet eens weet wat ik daar bij wil eten/hoe ik ze ga consumeren. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205243002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh zo erg?
Vorig jaar in mijn oude tuin deden ze niet heel veel. En nu komen er echt 100 op in de voortuin dus ik dacht: leuk gezellige bloemetjes!
Maar misschien toch wat eruit halen dan _O-
Niet erg, leuk. En lekker!
Zowel de bloemen als de blaadjes doen het goed in sla. Wel ff checken op luis.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:29:53 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205243050
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet erg, leuk. En lekker!
Zowel de bloemen als de blaadjes doen het goed in sla. Wel ff checken op luis.
Oeh leuk! ik las ook al over de zaden tot kappertjes inmaken *O*
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:42:04 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205243187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oeh leuk! ik las ook al over de zaden tot kappertjes inmaken *O*
Dat kan zeker :Y

Ik droog de bladeren ook en doe ze door een smoothie. Net als de bladeren van zoete aardappel, andijvie, spinazie en boerenkool.
Spoilers!
pi_205243576
Ik heb ook OI-kers in de moestuin. Doet nog niet zo heel veel, maar ik zal hem in de gaten houden. Dat van die bladeren is een goede om te onthouden!
pi_205244138
Hoi *O* Verplicht rust houden want koortsig en corona-positief. Heb het toch mooi twee jaar weten te voorkomen :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205244152
Beterschap!
En de rest van de fam?
pi_205244337
En dan vraagt iemand aan degene die het deelt of ze zich bewust is van de impact van haar tweet.
Misschien hadden ze daar van tevoren over moeten nadenken.

Ik kan de reacties niet lezen want geen twitter :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205244448
quote:
Mijn begrip was eerder deze week al op. Voor de groep die op deze manier hun gelijk probeert te halen.


Tevens is de mondhygieniste ziek dus afspraak voor vandaag afgezegd. Ik kon komende zaterdag (nope, dan ga ik naar festival!) en anders in september. September it is :')

Gelukkig kon poes me troosten door luidkeels roepend een nog stuiptrekkend muisje binnen te brengen :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205244494
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn begrip was eerder deze week al op. Voor de groep die op deze manier hun gelijk probeert te halen.


Tevens is de mondhygieniste ziek dus afspraak voor vandaag afgezegd. Ik kon komende zaterdag (nope, dan ga ik naar festival!) en anders in september. September it is :')

Gelukkig kon poes me troosten door luidkeels roepend een nog stuiptrekkend muisje binnen te brengen :7
Wat moet een kattenpension zonder... ;( :D
pi_205244521
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat moet een kattenpension zonder... ;( :D
Ik was gepast onder de indruk. Ze ging van slapen op de bank naar buiten wandelen naar gillend met buit binnen komen. In vijf minuten _O_

*kijkt naar bank* ze is er nu wel klaar mee voor vandaag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:19:10 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205244657
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik was gepast onder de indruk. Ze ging van slapen op de bank naar buiten wandelen naar gillend met buit binnen komen. In vijf minuten _O_

*kijkt naar bank* ze is er nu wel klaar mee voor vandaag.
Wat een theater _O- Ik vond gisteren weer een lijk in de keuken. Hans pleegt de moord gewoon en doet er verder niet moeilijk over. Nauwelijks spelen, beest wordt niet vernield. Gewoon even doden, laten liggen op het plaats delict en over tot de orde van de dag.

Ik vond gisteren ook een mol in de zitkuil. Ik denk dat hij uit de bak van een vogel is gevallen ofzo? Of gevlucht voor een kat? Want er is echt geen enkele reden waarom een mol een stenen trap af zou lopen lijkt me. Een trede is hoger dan een mol lang is.

Oh. Update over het monster in de vensterbank. Dat was even stil. En nu piept het :') Hopelijk was het de muis die Hans heeft gevangen. Ik vind het wel een sneu idee dat er nu wellicht een nestje baby's ligt te verhongeren. Binnenkort toch maar eens gaan kijken. We zijn net van de vliegenplaag in de keuken af. Dat was vermoedelijk veroorzaakt door een dode muis onder de vloer.

Wat een toestand, die natuur.
Spoilers!
pi_205244666
quote:
En wanneer je dit leest sta je helemaal te kijken. https://twitter.com/macva(...)QwI0VXrc2NGx6KMX5IXQ
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:29:24 #95
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205244743
quote:
:{

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En wanneer je dit leest sta je helemaal te kijken. https://twitter.com/macva(...)QwI0VXrc2NGx6KMX5IXQ
Ik vind dit zo'n enorm maf businessmodel. Er is zo veel melk dat de prijzen enorm dalen. Daarom kunnen boeren niet milieuvriendelijk zijn. En daarom moeten ze veel subsidie krijgen. Stikstofcrisis of niet, die hele bedrijfstak is toch gewoon niet levensvatbaar?

Ik heb echt het idee dat ik belangrijke informatie mis. Maar die informatie komt maar niet tot me. Voor mij blijft het er dus uitzien alsof een failliete sector ten kosten van alles moet blijven bestaan. Ik wil ook wel zo'n onderneming maar helaas gelden voor ons wel gewoon de regels van de marktwerking.
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:32:35 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205244782
Weet iemand misschien hoe die subsidie werkt? Moet je daar meer voor doen dan alleen maar bestaan?
Spoilers!
pi_205244802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien hoe die subsidie werkt? Moet je daar meer voor doen dan alleen maar bestaan?
Per hectare subsidie, meer kan ik zo even niet vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 juli 2022 @ 13:36:12 #98
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205244812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Per hectare subsidie, meer kan ik zo even niet vinden.
Ik vond dit: https://www.rijksoverheid(...)uw/landbouwsubsidies

Er zijn dus verschillende subsidies, naast die voor het bestaan alleen. Ik ga het straks wat beter lezen. Ik ben ook wel benieuwd naar de verdeling tussen de verschillende subsidies.
Spoilers!
pi_205244825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:24 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi *O* Verplicht rust houden want koortsig en corona-positief. Heb het toch mooi twee jaar weten te voorkomen :P
Beterschap!
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 13:39:50 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205244853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand misschien hoe die subsidie werkt? Moet je daar meer voor doen dan alleen maar bestaan?
Je hebt meerdere subsidie/die is uit meerdere delen opgebouwd, een deel hangt samen met hoeveel grond je in gebruik hebt. Maar extra's zijn ook wel weer aan voorwaarden en regels gebonden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205244855
P nu met covid? Beterschap. Hopelijk niet al te ziek. Je bent de 3e met covid die ik ken sinds zondag :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205244935
Jullie geloven het niet.
Ebike staat plotsklaps als een duveltje uit een doosje straks klaar bij fietsboer in Hlem.
Zou mijn klachtmail naar leaseboer daar iets mee te maken hebben?

Of kunnen zij daar bij de fietsboer 15 fietsen in elkaar zetten binnen 1 ochtend zodat de mijne nu vooraan staat? :lijstje:
pi_205245004
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:52 schreef Blues het volgende:
Jullie geloven het niet.
Ebike staat plotsklaps als een duveltje uit een doosje straks klaar bij fietsboer in Hlem.
Zou mijn klachtmail naar leaseboer daar iets mee te maken hebben?

Of kunnen zij daar bij de fietsboer 15 fietsen in elkaar zetten binnen 1 ochtend zodat de mijne nu vooraan staat? :lijstje:
_O_ Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205245044
Wat goed Blues👍🏼
Dat belooft een nieuwe fiets.

Dit is ook de Natoer 😂
Ook zonder IG vermakelijk om te bekijken.
https://www.instagram.com/maxima.as.birds/
  dinsdag 5 juli 2022 @ 14:24:03 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205245199
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:52 schreef Blues het volgende:
Jullie geloven het niet.
Ebike staat plotsklaps als een duveltje uit een doosje straks klaar bij fietsboer in Hlem.
Zou mijn klachtmail naar leaseboer daar iets mee te maken hebben?

Of kunnen zij daar bij de fietsboer 15 fietsen in elkaar zetten binnen 1 ochtend zodat de mijne nu vooraan staat? :lijstje:
*O*
Spoilers!
pi_205245372
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:52 schreef Blues het volgende:
Jullie geloven het niet.
Ebike staat plotsklaps als een duveltje uit een doosje straks klaar bij fietsboer in Hlem.
Zou mijn klachtmail naar leaseboer daar iets mee te maken hebben?

Of kunnen zij daar bij de fietsboer 15 fietsen in elkaar zetten binnen 1 ochtend zodat de mijne nu vooraan staat? :lijstje:
Geweldig, wat fijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_205246311
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:{
[..]
Ik vind dit zo'n enorm maf businessmodel. Er is zo veel melk dat de prijzen enorm dalen. Daarom kunnen boeren niet milieuvriendelijk zijn. En daarom moeten ze veel subsidie krijgen. Stikstofcrisis of niet, die hele bedrijfstak is toch gewoon niet levensvatbaar?

Ik heb echt het idee dat ik belangrijke informatie mis. Maar die informatie komt maar niet tot me. Voor mij blijft het er dus uitzien alsof een failliete sector ten kosten van alles moet blijven bestaan. Ik wil ook wel zo'n onderneming maar helaas gelden voor ons wel gewoon de regels van de marktwerking.
Tegen te lage prijzen kunnen boeren maar twee dingen doen: hun marge verhogen of meer produceren.
Als je bulk produceert (zoals de meeste boeren) dan valt die eerste optie af.
Dus hun opties zijn zelfmoord (veelgebruikte uitweg), stoppen met boeren, interen of meer produceren.
Wie niet dood wil en wil blijven boeren, heeft in deze situatie dus maar 1 optie.

Als land binnen een gemeenschappelijke markt kan je ook niks doen om prijzen 'beter' te maken. Je kan wel boeren laten verdwijnen (dood/uitkopen/failliet/stoppen), maar levert de overblijvende boeren niks op.
Dit is overigens massaal aan de gang, er verdwijnen dagelijks boerende boeren.

Er kunnen natuurlijk boeren overstappen naar hoger renderende producten, maar in het algemeen kunnen ze niet overstappen van melk naar bloemen ofzo. Dus dan moeten ze hun melk beter laten renderen, dat is dus duurder verkopen en dat betekent dat er meer mensen duurdere melk moeten kopen. Veel mensen. Veel duurdere melk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:43:56 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205246331
"Zullen we uit eten?"
"Ja, zin in <dit en dat>"
Zoekt dit-en-dat-restaurants in de omgeving
"Opent woensdag.."
"Opent donderdag.."
"Opent zaterdag.."
"Opent om 17:00"
Ah!
Oow, hmz, 50 minuten rijden hier vandaan.
"Vind je een uurtje enkele reis een bezwaar?"
"Ja dan zijn we de hele avond heen en weer aan het rijden en < verhaal over nog steeds problematische operatiewonden>"
"Zal ik dan zelf koken?"
"Da's ook wel weer wat sneu voor maar met z'n tweeen, kan het ook makkelijk?"

We eten dus diepvries schnitzel en gebakken gehalveerde krieltjes, met koolsla.
Grofweg wat dat restaurant een uur hier vandaan ook zou serveren :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:50:13 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205246381
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Tegen te lage prijzen kunnen boeren maar twee dingen doen: hun marge verhogen of meer produceren.
Als je bulk produceert (zoals de meeste boeren) dan valt die eerste optie af.
Dus hun opties zijn zelfmoord (veelgebruikte uitweg), stoppen met boeren, interen of meer produceren.
Wie niet dood wil en wil blijven boeren, heeft in deze situatie dus maar 1 optie.

Als land binnen een gemeenschappelijke markt kan je ook niks doen om prijzen 'beter' te maken. Je kan wel boeren laten verdwijnen (dood/uitkopen/failliet/stoppen), maar levert de overblijvende boeren niks op.
Dit is overigens massaal aan de gang, er verdwijnen dagelijks boerende boeren.

Er kunnen natuurlijk boeren overstappen naar hoger renderende producten, maar in het algemeen kunnen ze niet overstappen van melk naar bloemen ofzo. Dus dan moeten ze hun melk beter laten renderen, dat is dus duurder verkopen en dat betekent dat er meer mensen duurdere melk moeten kopen. Veel mensen. Veel duurdere melk.
Boeren zouden naar meerwaarde moeten gaan en meer onderscheid in hun producten moeten leveren. Bulkproductie van campinawater of rose mestvarkens geeft geen onderscheidend vermogen en je produceert een commodity die volledig uitwisselbaar is.
Echter, produceer je een heel bijzonder varken, of aardappel (opperdoes ronde is een voorbeeld, een DOCG), of bedenk er eentje. Winterswijker Wolzwijn, een extra gemarmerd vlees opleverend varken voor de lekkerbek, dan kan je betere marges maken. Maak zelf een heel bijzondere kaas van je melk, Bontebrugger Blauwschimmel, Ruurlose Roodbacterie.
pi_205246492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:24 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi *O* Verplicht rust houden want koortsig en corona-positief. Heb het toch mooi twee jaar weten te voorkomen :P
Beterschap :*
pi_205246500
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:52 schreef Blues het volgende:
Jullie geloven het niet.
Ebike staat plotsklaps als een duveltje uit een doosje straks klaar bij fietsboer in Hlem.
Zou mijn klachtmail naar leaseboer daar iets mee te maken hebben?

Of kunnen zij daar bij de fietsboer 15 fietsen in elkaar zetten binnen 1 ochtend zodat de mijne nu vooraan staat? :lijstje:
*G* *G*

Effectieve klachtmail zo :D
pi_205246569
Lastig allemaal met die boeren. Maar ik word verdrietig van dat veld in Stroe. ;(

Sowieso verdrietig vandaag. M'n collega komt terug van vakantie met het nieuws dat haar dochter (mijn leeftijd) ernstig ziek is. M'n collega heeft het verteld maar is daarna weer naar huis gegaan, want wij doen in ons lab tests precies voor ernstige gevallen van die ziekte en zo werd ze steeds met haar neus op de feiten gedrukt. :X

65% van de patiënten met de diagnose van collega's dochter overleeft het 5 jaar. Mogelijk zijn haar kansen nog lager, want ze heeft nog geen heel uitgebreide scans gehad. Om eerlijk te zijn, haar diagnose zien we in ons lab niet zo vaak omdat er niet bijzonder veel aan uit te zoeken / aan te doen valt.
;(
Ze is nog geen anderhalf jaar ouder dan ik.
pi_205246581


Helemaal goed afgesteld op m'n brakke lijf.
Met m'n eigen fauteuil-zadel.
O+
pi_205246588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef Tele6 het volgende:
Lastig allemaal met die boeren. Maar ik word verdrietig van dat veld in Stroe. ;(

Sowieso verdrietig vandaag. M'n collega komt terug van vakantie met het nieuws dat haar dochter (mijn leeftijd) ernstig ziek is. M'n collega heeft het verteld maar is daarna weer naar huis gegaan, want wij doen in ons lab tests precies voor ernstige gevallen van die ziekte en zo werd ze steeds met haar neus op de feiten gedrukt. :X

65% van de patiënten met de diagnose van collega's dochter overleeft het 5 jaar. Mogelijk zijn haar kansen nog lager, want ze heeft nog geen heel uitgebreide scans gehad. Om eerlijk te zijn, haar diagnose zien we in ons lab niet zo vaak omdat er niet bijzonder veel aan uit te zoeken / aan te doen valt.
;(
Ze is nog geen anderhalf jaar ouder dan ik.
Wat een afschuwelijk dit. Kan me voorstellen dat jullie het er allemaal moeilijk mee hebben. Om maar niet te spreken over je collega en haar gezin.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205246602
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef Tele6 het volgende:
Lastig allemaal met die boeren. Maar ik word verdrietig van dat veld in Stroe. ;(

Sowieso verdrietig vandaag. M'n collega komt terug van vakantie met het nieuws dat haar dochter (mijn leeftijd) ernstig ziek is. M'n collega heeft het verteld maar is daarna weer naar huis gegaan, want wij doen in ons lab tests precies voor ernstige gevallen van die ziekte en zo werd ze steeds met haar neus op de feiten gedrukt. :X

65% van de patiënten met de diagnose van collega's dochter overleeft het 5 jaar. Mogelijk zijn haar kansen nog lager, want ze heeft nog geen heel uitgebreide scans gehad. Om eerlijk te zijn, haar diagnose zien we in ons lab niet zo vaak omdat er niet bijzonder veel aan uit te zoeken / aan te doen valt.
;(
Ze is nog geen anderhalf jaar ouder dan ik.
Vreselijk. En dan die prognose ;(
pi_205246732
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:11 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

Helemaal goed afgesteld op m'n brakke lijf.
Met m'n eigen fauteuil-zadel.
O+
Ziet er comfortabel uit. Dat stuur is helemaal goed (en eigen zadel is zo belangrijk)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205247002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:23 schreef Kaatje1 het volgende:

Ziet er comfortabel uit. Dat stuur is helemaal goed (en eigen zadel is zo belangrijk)
Ik ben nog teruggefietst om het stuur nog meer naar me toe te laten zetten. Nu zit ik echt goed rechtop, kan goed bij de grond met voeten bij stilstand.
(mijn fysio/cesar vertelde me ook dat ik mijn zadel altijd veel te hoog had staan)
Ik heb er nu echt veel meer vertrouwen in dat ik minder rugklachten met fietsen zal hebben... morgen meteen naar werk en uitproberen hoe het gaat.
Meestal met terugfietsen was het al erg pijnlijk na een dag werken.... nu hopelijk minder!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:42:07 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247007
Kwam opeens in me op, er is dit jaar niet eens een Masterchef (AUS) topic zag ik :P.

Kijken er nog mensen? Het is een van de weinige "reality" show die ik trek, samen met de US, UK en kids versie. Niet alleen om het eten etc, maar ook de verschillen in cultuur vind ik leuk om te zien.

En Alvins Drunken Chicken 2.0 moet ik nou echt eens een keer maken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205247010
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:42 schreef HeatWave het volgende:
Kwam opeens in me op, er is dit jaar niet eens een Masterchef (AUS) topic zag ik :P.

Kijken er nog mensen? Het is een van de weinige "reality" show die ik trek, samen met de US, UK en kids versie. Niet alleen om het eten etc, maar ook de verschillen in cultuur vind ik leuk om te zien.

En Alvins Drunken Chicken 2.0 moet ik nou echt eens een keer maken :').
:o Heetwijf :W :*
Wij kijken elke aflevering :Y
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:43:18 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:42 schreef Blues het volgende:

[..]
:o Heetwijf :W :*
Wij kijken elke aflevering :Y
Hallo Bloessie :*.

Ja, je hubbie deed altijd de reeks zag ik :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205247022
CUL / Masterchef Australië 2022, seizoen 14

Find it :D
Het is een privétopic zie ik :+
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:45:03 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:43 schreef Blues het volgende:
CUL / Masterchef Australië 2022, seizoen 14

Find it :D
Het is een privétopic zie ik :+
Oh :@. ik had gezocht en kwam niet verder dan 2021, apart dan :?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205247062
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:11 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

Helemaal goed afgesteld op m'n brakke lijf.
Met m'n eigen fauteuil-zadel.
O+
En de fiets is binnen w/

Wat een ongelooflijk rot verhaal van de collega van Tele6. Ongelooflijk.

De boeren: de heldere toelichting van sigme en de visie van jan.
Gecompliceerde rotzooi.
En al 20 jaar bekend waar het heen gaat. Naar de verdommenis.
pi_205247102
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben nog teruggefietst om het stuur nog meer naar me toe te laten zetten. Nu zit ik echt goed rechtop, kan goed bij de grond met voeten bij stilstand.
(mijn fysio/cesar vertelde me ook dat ik mijn zadel altijd veel te hoog had staan)
Ik heb er nu echt veel meer vertrouwen in dat ik minder rugklachten met fietsen zal hebben... morgen meteen naar werk en uitproberen hoe het gaat.
Meestal met terugfietsen was het al erg pijnlijk na een dag werken.... nu hopelijk minder!
Dat instellen van een fiets is altijd een gedoe. Maar zo fijn dat er zoveel kan.
Hoop zo dat je fris en fruitig van je fiets stapt morgen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:08:57 #125
217702 Lonaa
Honger!
pi_205247255
Ik heb vandaag o.a. een groene container gevuld met onkruid dat tussen de tegels vandaan kwam, de tomaten wat liefde gegeven door ze uit te dunnen en beter op te binden en een grote bak rode bessen geoogst. O+

Nu wacht ik op mijn excuses-poke bowl. Met trillende beentjes want misschien was het nog wel wat veel wat ik vandaag gedaan heb :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205247263
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:47 schreef AnneX het volgende:
En al 20 jaar bekend waar het heen gaat. Naar de verdommenis.
Ruim 20 jaar geleden, rapport Wijffels.

Ik citeer wel even een stukje met het standpunt van de minister van Landbouw van toen, Brinkhorst. In een spoiler want lang. Her en der wat saillante stukjes even vet gemaakt. Dit rapport kwam net na de MKZ-crisis. In het stuk wordt verwezen naar een ouder rapport, uit 1989, waarin eigenlijk hetzelfde ook al stond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:10:38 #127
217702 Lonaa
Honger!
pi_205247271
FOK!wet, poke bowl gearriveerd.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:06 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205247301
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef Tele6 het volgende:
Lastig allemaal met die boeren. Maar ik word verdrietig van dat veld in Stroe. ;(

Sowieso verdrietig vandaag. M'n collega komt terug van vakantie met het nieuws dat haar dochter (mijn leeftijd) ernstig ziek is. M'n collega heeft het verteld maar is daarna weer naar huis gegaan, want wij doen in ons lab tests precies voor ernstige gevallen van die ziekte en zo werd ze steeds met haar neus op de feiten gedrukt. :X

65% van de patiënten met de diagnose van collega's dochter overleeft het 5 jaar. Mogelijk zijn haar kansen nog lager, want ze heeft nog geen heel uitgebreide scans gehad. Om eerlijk te zijn, haar diagnose zien we in ons lab niet zo vaak omdat er niet bijzonder veel aan uit te zoeken / aan te doen valt.
;(
Ze is nog geen anderhalf jaar ouder dan ik.
He gadver, kutnieuws.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:17:57 #129
43653 sigme
Veraan
pi_205247348
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef Tele6 het volgende:
Lastig allemaal met die boeren. Maar ik word verdrietig van dat veld in Stroe. ;(

Sowieso verdrietig vandaag. M'n collega komt terug van vakantie met het nieuws dat haar dochter (mijn leeftijd) ernstig ziek is. M'n collega heeft het verteld maar is daarna weer naar huis gegaan, want wij doen in ons lab tests precies voor ernstige gevallen van die ziekte en zo werd ze steeds met haar neus op de feiten gedrukt. :X

65% van de patiënten met de diagnose van collega's dochter overleeft het 5 jaar. Mogelijk zijn haar kansen nog lager, want ze heeft nog geen heel uitgebreide scans gehad. Om eerlijk te zijn, haar diagnose zien we in ons lab niet zo vaak omdat er niet bijzonder veel aan uit te zoeken / aan te doen valt.
;(
Ze is nog geen anderhalf jaar ouder dan ik.
Godverdomme.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:18:57 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205247358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh :@. ik had gezocht en kwam niet verder dan 2021, apart dan :?
Misschien omdat hij niet in de reeks zit?

@borisz
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:20:26 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247376
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien omdat hij niet in de reeks zit?

@:borisz
Ah, dat zal het zijn, net ff te lui geweest dus :').

Thx :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:43:06 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205247523
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Tegen te lage prijzen kunnen boeren maar twee dingen doen: hun marge verhogen of meer produceren.
Als je bulk produceert (zoals de meeste boeren) dan valt die eerste optie af.
Dus hun opties zijn zelfmoord (veelgebruikte uitweg), stoppen met boeren, interen of meer produceren.
Wie niet dood wil en wil blijven boeren, heeft in deze situatie dus maar 1 optie.

Als land binnen een gemeenschappelijke markt kan je ook niks doen om prijzen 'beter' te maken. Je kan wel boeren laten verdwijnen (dood/uitkopen/failliet/stoppen), maar levert de overblijvende boeren niks op.
Dit is overigens massaal aan de gang, er verdwijnen dagelijks boerende boeren.

Er kunnen natuurlijk boeren overstappen naar hoger renderende producten, maar in het algemeen kunnen ze niet overstappen van melk naar bloemen ofzo. Dus dan moeten ze hun melk beter laten renderen, dat is dus duurder verkopen en dat betekent dat er meer mensen duurdere melk moeten kopen. Veel mensen. Veel duurdere melk.
Dank je. Het blijft een enorm kromme situatie.

Het moet enorm lastig zijn om een bedrijf te hebben waarvan je weet dat het nog weinig bestaansrecht heeft. Daar gaat uiteraard ook nog een populistisch sausje van fake news van BBB en co overheen. Ik snap wat dat betreft wel dat ze om zich heen gaan slaan.
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:59:23 #133
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205247657
Wat een heftig bericht Tele ;(
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:00:15 #134
65551 PdeHoog
Hallo!
pi_205247665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:25 schreef Blues het volgende:
Beterschap!
En de rest van de fam?
Klachtenvrij op het moment.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:00:20 #135
327387 vlindertje89
pi_205247667
@Tele6 wat een verdrietig nieuws :{ :*
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:15:08 #136
147666 AnneX
pi_205247807
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Klachtenvrij op het moment.
Oh, beterschap dan. Voel je wel best verder?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:25:58 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_205247905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En wanneer je dit leest sta je helemaal te kijken. https://twitter.com/macva(...)QwI0VXrc2NGx6KMX5IXQ
Waarom? Alles tussen de zomerdijk en de rivier is weiland. Dit loopt meerdere keren per jaar onder en kan niet gebruikt worden voor voedsel. Daarbij heeft het gras een wortelstelsel dat de grond vast houd.
Alle landbouwgrond moet in een roulatie schema gebruikt worden. Langere tijd het zelfde verbouwen gaat niet.
Door er om de zoveel tijd een gras op te zetten als groenbemester en herstel van de bodem kun je het daarna weer inzetten voor landbouw. Maar dit is dus in die periode weiland.
Die stukken gras waar een manege bij staat om de stadskinderen paard te laten rijden, is weiland.
En dan zijn er nog stukken land waar niets wil groeien of mag groeien. Ook dit zijn weilanden.
Maar dat vermeld de twitter giller er even niet bij. Want dat is niet tegen de veeteelt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 juli 2022 @ 19:32:26 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205247976
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien omdat hij niet in de reeks zit?

@:borisz
Topic zou ook zonder reeks vindbaar moeten zijn. Heb iig wel de nieuwe gekoppeld :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:36:24 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_205248025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:{
[..]
Ik vind dit zo'n enorm maf businessmodel. Er is zo veel melk dat de prijzen enorm dalen. Daarom kunnen boeren niet milieuvriendelijk zijn. En daarom moeten ze veel subsidie krijgen. Stikstofcrisis of niet, die hele bedrijfstak is toch gewoon niet levensvatbaar?

Ik heb echt het idee dat ik belangrijke informatie mis. Maar die informatie komt maar niet tot me. Voor mij blijft het er dus uitzien alsof een failliete sector ten kosten van alles moet blijven bestaan. Ik wil ook wel zo'n onderneming maar helaas gelden voor ons wel gewoon de regels van de marktwerking.
De bron van de subsidies ellende is in 1962 geslagen.
Gemeenschappelijk Landbouwbeleid https://edepot.wur.nl/50920
En verergerd doordat de supermarkten steeds meer samen gevoed werden met internationale inkoop organisaties. Deze zijn zo machtig geworden dat zij de prijs bepalen, en niet de boer.
Om dit aan te pakken zal er vanuit de EU maatregelen genomen moeten worden. Bijvoorbeeld dat er een minimale vastgelegde winst op een product bij de boer moet zitten.

Tevens is er in het verleden meerdere keren geprobeerd het rond pompen van geld aan banden te leggen. Waarbij de Franse boeren toen half Europa plat gelegd hebben om het tegen te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door z80 op 05-07-2022 19:47:14 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:43:25 #140
43653 sigme
Veraan
pi_205248120
En let op; ondertussen is in Spanje de ontwikkeling bezig om gigantische vleesfabrieken naar Amerikaans voorbeeld op te zetten.

https://www.foodandwatere(...)oviercasmegafarm.pdf

Een "boerderij" met meer dan 23duizend koeien. Voorlopig is 'ie er nog niet, maar niet omdat het niet mag...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:32:22 #141
65551 PdeHoog
Hallo!
pi_205248802
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, beterschap dan. Voel je wel best verder?
Koorts, hoesten, slijmvorming dus mwah :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:33:44 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205248828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Koorts, hoesten, slijmvorming dus mwah :P
Beterschap :*
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:34:44 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205248849
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:06 schreef AnneX het volgende:
Wat goed Blues👍🏼
Dat belooft een nieuwe fiets.

Dit is ook de Natoer 😂
Ook zonder IG vermakelijk om te bekijken.
https://www.instagram.com/maxima.as.birds/
Ik zag hem in SHO, goed gevonden. Ik ging ook stuk om die met die ijsjes _O-
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:45:16 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205248972
Oh Anne! Ik dacht aan je vandaag. Mijn fysio heeft door dat ik goed te motiveren ben door me uitdaging te geven tijdens cardio. Meestal is dat gewoon een intervaltraining op fiets, armfiets of loopband.
Maar vandaag bedacht de fysio iets nieuws. In de oefenzaal bij de fysio staat een spinningfiets met scherm en computer en ik moest er op. Ik kreeg een mooie route in Frankrijk en een coach op het scherm die met me mee fietste en me aanmoedigde (niet zo storend als het klinkt). En, het leukste, het hele scherm stond vol met statistiekjes O+

Ik heb het 18 minuten volgehouden, fietsend tussen 21 en 28 kilometer per uur. Toen ik in januari begon, fietste ik 2 keer 1 minuut in bejaardentempo. Ik geloof dat ik endorfine heb ervaren vandaag. Ik ben er nog steeds redelijk *O* van.

Zo'n fiets zit trouwens wel enorm kut zeg. Heb er zere polsen van.
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:11:04 #145
147666 AnneX
pi_205249290
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:43 schreef sigme het volgende:
En let op; ondertussen is in Spanje de ontwikkeling bezig om gigantische vleesfabrieken naar Amerikaans voorbeeld op te zetten.

https://www.foodandwatere(...)oviercasmegafarm.pdf

Een "boerderij" met meer dan 23duizend koeien. Voorlopig is 'ie er nog niet, maar niet omdat het niet mag...
Dat kan ik niet meer bevatten.
Jaren geleden ook al een reportage gezien: eieren uit Barneveld (?) gaan naar kippenboer bedrijven- vele hectaren groot pér bedrijf , in Rusland - om kip te worden. :R

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Koorts, hoesten, slijmvorming dus mwah :P
Das minder. Misschien blijft het daarbij.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh Anne! Ik dacht aan je vandaag. Mijn fysio heeft door dat ik goed te motiveren ben door me uitdaging te geven tijdens cardio. Meestal is dat gewoon een intervaltraining op fiets, armfiets of loopband.
Maar vandaag bedacht de fysio iets nieuws. In de oefenzaal bij de fysio staat een spinningfiets met scherm en computer en ik moest er op. Ik kreeg een mooie route in Frankrijk en een coach op het scherm die met me mee fietste en me aanmoedigde (niet zo storend als het klinkt). En, het leukste, het hele scherm stond vol met statistiekjes O+

Ik heb het 18 minuten volgehouden, fietsend tussen 21 en 28 kilometer per uur. Toen ik in januari begon, fietste ik 2 keer 1 minuut in bejaardentempo. Ik geloof dat ik endorfine heb ervaren vandaag. Ik ben er nog steeds redelijk *O* van.

Zo'n fiets zit trouwens wel enorm kut zeg. Heb er zere polsen van.
_O_ wat een kick dan. w/ Vandaag liep ik voor de verandering in het Ötztal.

Geen idee of je erg op het stuur leunt/ hangt ( en de geblesseerde schouders láag houdt “ uit je oren”…
De polsen kun je ontzien door die récht te houden. Dat is ‘in middenstand’ .
En de handgreep “alsof je eieren vasthoudt”…
Als het niet duidelijk, hoor ik het wel.
Bij fietsen en lopen horen de benen het werk te doen. 😎
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:14:14 #146
399750 Tele6
pi_205249324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh Anne! Ik dacht aan je vandaag. Mijn fysio heeft door dat ik goed te motiveren ben door me uitdaging te geven tijdens cardio. Meestal is dat gewoon een intervaltraining op fiets, armfiets of loopband.
Maar vandaag bedacht de fysio iets nieuws. In de oefenzaal bij de fysio staat een spinningfiets met scherm en computer en ik moest er op. Ik kreeg een mooie route in Frankrijk en een coach op het scherm die met me mee fietste en me aanmoedigde (niet zo storend als het klinkt). En, het leukste, het hele scherm stond vol met statistiekjes O+

Ik heb het 18 minuten volgehouden, fietsend tussen 21 en 28 kilometer per uur. Toen ik in januari begon, fietste ik 2 keer 1 minuut in bejaardentempo. Ik geloof dat ik endorfine heb ervaren vandaag. Ik ben er nog steeds redelijk *O* van.

Zo'n fiets zit trouwens wel enorm kut zeg. Heb er zere polsen van.
Lekker joh, als je dat punt van endorfinen kan bereiken.
Ik heb net een halfuurtje gerend en het heeft m'n humeur best een eind van het nulpunt vandaan gekregen. Daarna kwaad gepoetst met metal op (sorry buren) en ook dat doet goed :D
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:19:50 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205249404
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat kan ik niet meer bevatten.
Jaren geleden ook al een reportage gezien: eieren uit Barneveld (?) gaan naar kippenboer bedrijven- vele hectaren groot pér bedrijf , in Rusland - om kip te worden. :R
[..]
Das minder. Misschien blijft het daarbij.
[..]
_O_ wat een kick dan. w/

Geen idee of je erg op het stuur leunt/ hangt ( en de geblesseerde schouders láag houdt “ uit je oren”…
De polsen kun je ontzien door die récht te houden. Dat is ‘in middenstand’ .
En de handgreep “alsof je eieren vasthoudt”…
Als het niet duidelijk, hoor ik het wel.
Bij fietsen en lopen horen de benen het werk te doen. 😎
Ik heb vandaag heel erg op het stuur geleund. Het is zo lastig om in die gekke houding niet te leunen. Volgende keer doe ik dat zeker beter want ik weet goed hoe het moet inmiddels. Maar ik was even aan het overleven.

Dat knijpen in dingen waarin niet geknepen hoeft te worden doe ik zeker. Ik ben het al een eind afgeleerd. Of ik merk wanneer ik het doe en kan mezelf dan verbeteren.

Volgende keer beter. Ik wil dit nog wel een keer proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Lekker joh, als je dat punt van endorfinen kan bereiken.
Ik heb net een halfuurtje gerend en het heeft m'n humeur best een eind van het nulpunt vandaan gekregen. Daarna kwaad gepoetst met metal op (sorry buren) en ook dat doet goed :D
Goed zo :Y
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:25:45 #148
147666 AnneX
pi_205249516
@Lucky-Strike is de fiets van het merk Matrix?
Ws. niet. In Frankrijk ben ik nog niet geweest. 🤪
Alhoewel ik nooit fiets, wel wandel.

Knijpen en in middenstand houden moet ik zelf ook op letten. Nog steeds.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:34:57 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205249655
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:25 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike is de fiets van het merk Matrix?
Ws. niet. In Frankrijk ben ik nog niet geweest. 🤪
Alhoewel ik nooit fiets, wel wandel.

Knijpen en in middenstand houden moet ik zelf ook op letten. Nog steeds.
Van TechnoGym. Je kan allerlei Tour de France etappes rijden. Of apps van Youtube of Eurosport bekijken tijdens het fietsen.
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:44:01 #150
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205249759
oehoeh, helemaal happy.
Ben met een 2e versie van een jurk bezig. Maar ik wilde wat anders met de mouwen. Dus een vlindermouw getekend en op hoop van zegen ook geknipt. Moet wel goed zijn, want geen stof meer over om het opnieuw te doen. Vandaag kon ik de mouwen eindelijk inzetten (met rijgdraad) en het zit goed, precies zoals ik wilde *O*
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:45:20 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_205249780
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb vandaag heel erg op het stuur geleund. Het is zo lastig om in die gekke houding niet te leunen. Volgende keer doe ik dat zeker beter want ik weet goed hoe het moet inmiddels. Maar ik was even aan het overleven.

Dat knijpen in dingen waarin niet geknepen hoeft te worden doe ik zeker. Ik ben het al een eind afgeleerd. Of ik merk wanneer ik het doe en kan mezelf dan verbeteren.

Volgende keer beter. Ik wil dit nog wel een keer proberen.
[..]
Goed zo :Y
Het niet of minder knijpen gaat makkelijker als je de duim aan de zelfde kant als de vingers houd. Bij fietsen dus de hele hand over de greep.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:47:22 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205249808
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:45 schreef z80 het volgende:

[..]
Het niet of minder knijpen gaat makkelijker als je de duim aan de zelfde kant als de vingers houd. Bij fietsen dus de hele hand over de greep.
Dat ga ik eens proberen.
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:32:11 #153
399750 Tele6
pi_205250355
@Lucky_Strike tegen knijpen tijdens rust, wandelen en rennen kreeg ik ooit het advies om te doen alsof ik een chippie in m'n hand had dat niet mocht breken. Je vingers mogen elkaar wel raken maar niet te hard want dan heb je kruimels :P
Voor fietsen werkt dat helaas niet. Ik krijg van sportief fietsen ook vaak zere vingers. Stom stom :(
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:10:54 #154
147666 AnneX
pi_205250662
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:32 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike tegen knijpen tijdens rust, wandelen en rennen kreeg ik ooit het advies om te doen alsof ik een chippie in m'n hand had dat niet mocht breken. Je vingers mogen elkaar wel raken maar niet te hard want dan heb je kruimels :P
Voor fietsen werkt dat helaas niet. Ik krijg van sportief fietsen ook vaak zere vingers. Stom stom :(
Eieren…😉
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:12:01 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205250672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:32 schreef Tele6 het volgende:
@:Lucky_Strike tegen knijpen tijdens rust, wandelen en rennen kreeg ik ooit het advies om te doen alsof ik een chippie in m'n hand had dat niet mocht breken. Je vingers mogen elkaar wel raken maar niet te hard want dan heb je kruimels :P
Voor fietsen werkt dat helaas niet. Ik krijg van sportief fietsen ook vaak zere vingers. Stom stom :(
Ook een goede tip ^O^

Ik kneep zo'n beetje de hele dag door. Ook als ik lag te lezen enzo. Het is inmiddels enorm afgenomen gelukkig. Maar vanmiddag moest ik me zo concentreren op het geheel dat ik al lang blij was dat ik halverwege bedacht dat dit wel een goed moment was om mijn ademhalingstechnieken te oefenen.

Inmiddels doet alles zeer. Worth it *O*
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:16:19 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205250707
@ Lucky ik zet met spinnen altijd mn handen op een opgerolde handdoek die ik over het stuur leg. Vasthouden hoef je toch niet, er valt immers niet om verkeersdeelnemers heen te sturen, dus je kunt steunen maar beter zo comfortabel mogelijk maken ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:17:49 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205250715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:16 schreef fietsie het volgende:
@ Lucky ik zet met spinnen altijd mn handen op een opgerolde handdoek die ik over het stuur leg. Vasthouden hoef je toch niet, er valt immers niet om verkeersdeelnemers heen te sturen, dus je kunt steunen maar beter zo comfortabel mogelijk maken ;)
Dat kreeg ik als tip voor de volgende keer. Ga ik zeker proberen.

Hoe was je thuis uit eten?
Spoilers!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:19:38 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205250738
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat kreeg ik als tip voor de volgende keer. Ga ik zeker proberen.

Hoe was je thuis uit eten?
De duitse schnitzels lieten hun korst los, waarschijnlijk omdat ik te zuunig was met de diepte van de olielaag in de pan ;) Verder erg smakelijk, want wederom tuin-sla-salade erbij :)
Wel blij dat ik niet twee keer een uur ben gaan rijden :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:23:15 #159
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205250766
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 06:19:49 #160
111414 Vanyel
pi_205251394
Ik zo wel. Heb die week nog vakantie ook.
Beetje moestuin, beetje badje, beetje moestuin, beetje badje. Ik kijk er al naar uit.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 juli 2022 @ 07:28:17 #161
478383 Tuindier
pi_205251536
'morgen
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 07:40:24 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205251582
Moi
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 juli 2022 @ 07:45:13 #163
217702 Lonaa
Honger!
pi_205251599
Joe
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:00:37 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205251664
Hallon.
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:01:30 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205251668
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier heb ik toch zo geen zin

https://www.gelderlander.(...)he-waarden~ab2d7f6f/
Wij hebben dan klusvakantie.

:')
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:07:36 #166
399750 Tele6
pi_205251715
Goeiemorgen. :W

Als het zo heet wordt zit ik binnen, in een te hard ge-airco'd kantoor. :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:19:49 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205251791
Tegen het midden van de maand rond de 35 graden is de voorspelling zie ik. Blij dat het huis geisoleerd is. Snachts koelt het al tot een graad of 16, dus smorgens vroeg alle ramen en deuren tegen elkaar open en voordat het warm wordt alles potdicht. Dan hou je het koel in huis. Dit werkt niet meer als je hele huis opgewarmd is, maar dat verschilt per huis. Wij hebben airco die op de PV draait, ben ik heel blij mee.
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:37:22 #168
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205251894
Ook blij dat ik 2 jaar geleden een airco heb laten plaatsen.

Alles tegen elkaar openzetten hier hier op een gegeven moment geen zin omdat de warmte op het balkon blijft hangen.
Zag ook hele enge temperatuur modellen die tot 42 gr gaan

Gisteren dankzij een fokker een paar doosjes primatour besteld en betaald. Vandaag bericht “zijn helaas niet leverbaar, kunnen niet exact aangeven wanneer op z’n vroegst over 6 weken”. Geld teruggevraagd en als idee gegeven om de website aan te passen
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:39:25 #169
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_205251900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook blij dat ik 2 jaar geleden een airco heb laten plaatsen.

Alles tegen elkaar openzetten hier hier op een gegeven moment geen zin omdat de warmte op het balkon blijft hangen.
Zag ook hele enge temperatuur modellen die tot 42 gr gaan

Gisteren dankzij een fokker een paar doosjes primatour besteld en betaald. Vandaag bericht “zijn helaas niet leverbaar, kunnen niet exact aangeven wanneer op z’n vroegst over 6 weken”. Geld teruggevraagd en als idee gegeven om de website aan te passen
Ik liep gisteren in het Kruitvat en heb nog voor je gekeken. Natuurlijk een leeg schap ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 08:42:45 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205251921
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij hebben dan klusvakantie.

:')
Tropenrooster, 5u beginnen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:51:18 #171
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205251977
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 06:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik zo wel. Heb die week nog vakantie ook.
Beetje moestuin, beetje badje, beetje moestuin, beetje badje. Ik kijk er al naar uit.
Dit wil ik! O+
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:00:22 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205252051
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tropenrooster, 5u beginnen :P
Zoiets ja :D
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:00:36 #173
327387 vlindertje89
pi_205252054
Het is nu al 27 graden in m'n woonkamer..
En kantoor heeft ook geen airco.
En ik hou niet van warmte.
Ik geloof dat wel duidelijk is wat ik van 35 graden buiten vind :+

In de wachtkamer bij de KNVB campus nu, tijd om weer eens neuropsychologisch doorgelicht te worden en te kijken of er nog iets van verbetering is sinds december. Ben benieuwd.

Als ik bij een Kruidvat ben zal ik ook even voor je kijken @Kaatje1!
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:04:06 #174
257653 Myraela
Hangry
pi_205252070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier heb ik toch zo geen zin

https://www.gelderlander.(...)he-waarden~ab2d7f6f/
Eindelijk het zwembadje opzetten, m'n vriend wil dat al weken. :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:08:55 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205252114
Hier weer een medisch ritje; nu hechtingen feestje waterdicht lijkt (nog niet 100%) “mag” er nu vier weken een elastisch armkorset. Dus dat warme weer mag even wegblijven.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:09:49 #176
175489 Candaasje
pi_205252120
Op mijn werk airco, en ons nieuwe huis blijft het beneden goed koel doel de overstek. (En anders kunnen we nog in de kelder gaan zitten :D )
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:10:41 #177
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_205252125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Eindelijk het zwembadje opzetten, m'n vriend man wil dat al weken. :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:10:51 #178
175489 Candaasje
pi_205252126
Culinairwijs: ik at gisteren de eerste braam uit de tuin! Lekker zoet :9
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:01 #179
257653 Myraela
Hangry
pi_205252172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat ook, ja. :D Ik moet er nog aan wennen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:20:40 #180
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_205252196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat ook, ja. :D Ik moet er nog aan wennen.
Ik zei laatst tegen de duutser: "later,als we ooit trouwen dan....". Duurde even voordat ik doorhad waarom hij me zo gek aankeek.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:27:12 #181
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205252252
Deze week dus als een dolle even de dakisolatie afmaken _O-
Dan houden we de warmte hopelijk wat meer buiten boven, is nu echt bloedheet af en toe.
Gelukkig wonen we vooral beneden momenteel, daar is het meestal behoorlijk koel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:57:45 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205252489
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is nu al 27 graden in m'n woonkamer..
En kantoor heeft ook geen airco.
En ik hou niet van warmte.
Ik geloof dat wel duidelijk is wat ik van 35 graden buiten vind :+

In de wachtkamer bij de KNVB campus nu, tijd om weer eens neuropsychologisch doorgelicht te worden en te kijken of er nog iets van verbetering is sinds december. Ben benieuwd.

Als ik bij een Kruidvat ben zal ik ook even voor je kijken @:Kaatje1!
Hier is het buiten 16 Graden
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:12:11 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205252629
Hier ook. Nu net heel even 17.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:18:12 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205252718
Wel prachtige Cumulusjes (Cumuli?) die hier voorbijdrijven. Ik ben blij dat ik een vrij uitzicht heb, prachtig, iedere dag weer een feestje het weer te zien veranderen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:18:51 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205252727
Cummulumzen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:55:11 #186
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254309
Jong0ns ik heb na 7 jaar mijn eerste verkeersboete ontvangen. Wat ik best een prestatie vind.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:06:59 #187
859 Isabeau
ISFP
pi_205254419
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:55 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik heb na 7 jaar mijn eerste verkeersboete ontvangen. Wat ik best een prestatie vind.
En welk verderfelijk iets heb je dan begaan waardoor je die kreeg?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:11:51 #188
175489 Candaasje
pi_205254481
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:55 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik heb na 7 jaar mijn eerste verkeersboete ontvangen. Wat ik best een prestatie vind.
:D
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:13:31 #189
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En welk verderfelijk iets heb je dan begaan waardoor je die kreeg?
Ik reed gecorrigeerd 4 km te hard op weg naar huis vanaf LS.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:14:09 #190
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254509
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D
Ja, nou, ik rij eigenlijk meestal wel 10 km te hard. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:14:22 #191
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254511
Tevens heb ik restje pokebowl van gisteren als lunch #livin'ontheedge.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:14:22 #192
859 Isabeau
ISFP
pi_205254512
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik reed gecorrigeerd 4 km te hard op weg naar huis vanaf LS.
Denk aan de kinderen! :o De Stikstof! Wat afschuwelijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:15:56 #193
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254530
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Denk aan de kinderen! :o De Stikstof! Wat afschuwelijk!
Ja, maar in my defence ben ik in mijn tuin wel het biodiversiteitsprobleem nav het stikstofprobleem aan het oplossen.

Heb echt 23509349820 verschillende vlieginsecten, waaronder een nest van minimaal 20 dagpauwogen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:17:03 #194
859 Isabeau
ISFP
pi_205254541
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:

Ja, maar in my defence ben ik in mijn tuin wel het biodiversiteitsprobleem nav het stikstofprobleem aan het oplossen.

Heb echt 23509349820 verschillende vlieginsecten, waaronder een nest van minimaal 20 dagpauwogen. :7
*;

Vlinders _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:18:54 #195
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254558
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
*;

Vlinders _O_
Ja O+ Ook wel koolwitjes en van die oranje. 2 verschillende oranje. Zo'n zeldzame en een wat minder zeldzame. _O_

Vlinderstruik is helemaal niet zo heel groot maar ze zijn er verliefd op. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:20:25 #196
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205254573
Mijn vlinderstruik bloeit nog niet ;( Was een babystek toen ik hem kreeg in april.
Heb ook nog een stek van een eigen struik uit het oude huis, maar die is echt nog heel klein. maar hij is wel aan het groeien, dus het is gelukt *O*
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:21:27 #197
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:20 schreef gcjoel het volgende:
Mijn vlinderstruik bloeit nog niet ;( Was een babystek toen ik hem kreeg in april.
Heb ook nog een stek van een eigen struik uit het oude huis, maar die is echt nog heel klein. maar hij is wel aan het groeien, dus het is gelukt *O*
Mijne heeft zich ook voortgepland op de plek waar ie eerst stond. Tussen de tegels. Die bloeit ook nog niet.

De bloemen zijn echt diep donkerpaars O+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:27:56 #198
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205254672
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mijne heeft zich ook voortgepland op de plek waar ie eerst stond. Tussen de tegels. Die bloeit ook nog niet.

De bloemen zijn echt diep donkerpaars O+
Mooi! ik zag in het tuincentrum een mooie hele diep paars roze kleur O+

De grootste van de 2 stekken die ik heb is als het goed is wit, de andere gewoon standaard paars. Maar die dingen worden zo groot dat een derde kopen echt niet nodig is :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:32:39 #199
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mooi! ik zag in het tuincentrum een mooie hele diep paars roze kleur O+

De grootste van de 2 stekken die ik heb is als het goed is wit, de andere gewoon standaard paars. Maar die dingen worden zo groot dat een derde kopen echt niet nodig is :D
Ja, beetje geduld is het enige wat je nodig hebt. :+

Ik zag ook dat mijn ene komkommer het is gaan doen O+ En ik heb 2 tomatenplanten met behoorlijk neusrot. ;(
Om dat te compenseren begint er aan een andere plant inmiddels wel serieuze verkleuring naar rood plaats te vinden. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:38:17 #200
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205254761
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, beetje geduld is het enige wat je nodig hebt. :+

Ik zag ook dat mijn ene komkommer het is gaan doen O+ En ik heb 2 tomatenplanten met behoorlijk neusrot. ;(
Om dat te compenseren begint er aan een andere plant inmiddels wel serieuze verkleuring naar rood plaats te vinden. O+
Neusrot moest ik opzoeken. Nog nooit gehad, ik ben altijd alleen heel bang voor phytophthora. Had ik vorig jaar vlak voordat alles rijp werd ;(
Hier nog 0 verkleuring. De snackkomkommer al een aantal geoogst en de eerste 'echte' komkommer komt morgen denk ik. *O*
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:40:06 #201
217702 Lonaa
Honger!
pi_205254779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Neusrot moest ik opzoeken. Nog nooit gehad, ik ben altijd alleen heel bang voor phytophthora. Had ik vorig jaar vlak voordat alles rijp werd ;(
Hier nog 0 verkleuring. De snackkomkommer al een aantal geoogst en de eerste 'echte' komkommer komt morgen denk ik. *O*
Ik had vorig jaar ook best wel wat phyto uiteindelijk, maar heb wel best kunnen oogsten voor dat ik moest rooien. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:48:26 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205254863
Mijn lavendelvoortuin zit vol met hommels, bijen en vlinders. Veel dagpauwoog, wat citroenvlinder, koolwitjes. Nog geen koniginnepage of Kolibrievlinder gezien, maar vorig jaar wel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:01:42 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205255011
Ik wil ook een kolibrievlinder zien!
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:07:47 #204
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205255091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:01 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil ook een kolibrievlinder zien!
Ik denk dat ik er van de week één zag bij de benedenburen. Maar beest bleef niet stil zitten om het goed te kunnen zien.
Heb nu vanochtend al 2x een vogel tegen het raam gehad. Die haalt eten uit de tuin beneden, en willen dan met een bocht langs mijn huis naar de boom waar het nest zit. Alleen nemen ze de bocht soms te nauw (er ligt gelukkig geen dode vogel beneden, ik kijk iedere keer).

En vanochtend de CV monteur hier gehad. Sinds februari "bromt" de ventilator. Hij is al geweest om 'm goed schoon te maken. Dat werkte een paar weken en nu regelmatig weer een brom. Paar weken wel paar weken niet. Maar nu krijg ik (wanneer die weer op voorraad is, dus hopelijk ergens dit jaar) een nieuwe. Er is iets met een lager.
Maar dat gebrom, om 3 meter van mijn bed, blijft dus nog wel even.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:56:03 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205255617
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik reed gecorrigeerd 4 km te hard op weg naar huis vanaf LS.
Ik zou op die dijk alleen al 4x zo'n prent horen te krijgen :@ :@
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:01:05 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_205255670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou op die dijk alleen al 4x zo'n prent horen te krijgen :@ :@
Ja uh ik wacht nog even af of die ander me ook geflitst heeft :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:06:27 #207
197950 Clubsoda
*zing*
pi_205255706
Ik reed laatst 11 kilometer te hard ;( dit was geloof ik de derde verkeersboete in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:07:52 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205255720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou op die dijk alleen al 4x zo'n prent horen te krijgen :@ :@
Dit was niet op de dijk maar op de N3 langs Dordrecht. En daar staan aan beide kanten twee camera's. Ik ben ook al eens de sjaak geweest daar.
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:09:12 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205255725
Ben net bij manueel therapeut voor schouder geweest. Het voelt alsof het bijna over is dus overwoog de afspraak af te zeggen. Kreeg toen ik dat zei op mijn flikker. In vergelijking met de pijn van de afgelopen jaren lijkt dit nu niet zo'n probleem maar dat is het wel :D Ok, ok, ik luister wel weer naar die mensen. Ze hebben altijd gelijk...

Anyway. Schouder is inderdaad overbelast. Om precies te zijn mijn pectoralis, nog preciezer de spier die van de schouder naar het sleutelbeen loopt. Ze heeft met een oscillator de schouder behandeld. Dat is een apparaatje dat trillingen veroorzaakt. Mijn schouder staat nu normaal. Dus verder naar achteren en centimeters lager dan een uur geleden. Dit voelt funny. Over 2,5 week ga ik weer terug en dan doet ze het nog een keer. Dan zou het wel over moeten zijn.
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:13:06 #210
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205255799
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ben net bij manueel therapeut voor schouder geweest. Het voelt alsof het bijna over is dus overwoog de afspraak af te zeggen. Kreeg toen ik dat zei op mijn flikker. In vergelijking met de pijn van de afgelopen jaren lijkt dit nu niet zo'n probleem maar dat is het wel :D Ok, ok, ik luister wel weer naar die mensen. Ze hebben altijd gelijk...

Anyway. Schouder is inderdaad overbelast. Om precies te zijn mijn pectoralis, nog preciezer de spier die van de schouder naar het sleutelbeen loopt. Ze heeft met een oscillator de schouder behandeld. Dat is een apparaatje dat trillingen veroorzaakt. Mijn schouder staat nu normaal. Dus verder naar achteren en centimeters lager dan een uur geleden. Dit voelt funny. Over 2,5 week ga ik weer terug en dan doet ze het nog een keer. Dan zou het wel over moeten zijn.
Raar is dat ja! Kan nu best zijn dat je wat spierpijn krijgt.

Ik wil steeds het balkon op, maar het is af en aan zonnig en bewolkt. En omdat er best wel wat (frisse) wind staat is het daar bij bewolkt helemaal niet lekker.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:18:20 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205255890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit was niet op de dijk maar op de N3 langs Dordrecht. En daar staan aan beide kanten twee camera's. Ik ben ook al eens de sjaak geweest daar.
Ja snap ik, ik bedoelde meer qua eigen keuzes van plekken om door te rijden. Daar door Dort is euh niet mn voorkeursroute denk ik. (Ouders = A16, Huis=A59 denk ik zo)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:20:02 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205255906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:18 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja snap ik, ik bedoelde meer qua eigen keuzes van plekken om door te rijden. Daar door Dort is euh niet mn voorkeursroute denk ik. (Ouders = A16, Huis=A59 denk ik zo)
Oh, ik zie nu hoe je het bedoelt.

Ik rij zelden te hard. Hoe duurder de brandstof wordt, hoe braver ik rij. Ik probeer er een sport van te maken om mijn verbruik zo laag mogelijk te houden. Toch moet ik steeds meer afrekenen bij de pomp :')
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:21:52 #213
217702 Lonaa
Honger!
pi_205255923
Auto rijdt gewoon lekkerder bij 60, 90 en 110. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:22:25 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205255932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, ik zie nu hoe je het bedoelt.

Ik rij zelden te hard. Hoe duurder de brandstof wordt, hoe braver ik rij. Ik probeer er een sport van te maken om mijn verbruik zo laag mogelijk te houden. Toch moet ik steeds meer afrekenen bij de pomp :')
Uhuh daarom zijn dijkweggetjes zo interessant; hoge snelheidsbeleving bij nauwelijks extra snelheid.
Dit tov auto- en snelwegen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:23:51 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205255942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:01 schreef gcjoel het volgende:
Ik wil ook een kolibrievlinder zien!
lees net dat nog te vroeg is, ze vliegen vooral later in de zomer
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:24:50 #216
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205255948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Uhuh daarom zijn dijkweggetjes zo interessant; hoge snelheidsbeleving bij nauwelijks extra snelheid.
Dit tov auto- en snelwegen :P
Meer achtbaangevoel :Y Zo vind ik rijden in de sneeuw tof om die reden.

quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:21 schreef Lonaa het volgende:
Auto rijdt gewoon lekkerder bij 60, 90 en 110. :')
:D
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:26:54 #217
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205255966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
lees net dat nog te vroeg is, ze vliegen vooral later in de zomer
Op foto pagina's kom ik ze al best vaak tegen. Zouden die, net als de wespen, door het warme voorjaar eerder er op uit gaan?
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:01 #218
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205255969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
lees net dat nog te vroeg is, ze vliegen vooral later in de zomer
Ik hou hoop! *O*
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:54 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205255978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Op foto pagina's kom ik ze al best vaak tegen. Zouden die, net als de wespen, door het warme voorjaar eerder er op uit gaan?
Geen idee.
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:06:35 #220
859 Isabeau
ISFP
pi_205256471
IKEA kwam boekenkasten brengen. Allemaal de trap op. Heel zwaar en veel.
Ze rijden weg. Jross: waarom is dit wit? Verkeerde kasten voor ene Anja in Schuinesloot :X :X
Gebeld. Ze zijn alles weer komen halen en gaan nu de kasten omruilen. Anja had nog niet door dat haar kledingkasten ineens zwart waren.

Mijn oom is ook overleden vannacht. Maar dat had niets met IKEA te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:07:43 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205256495
G
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:06 schreef Isabeau het volgende:
IKEA kwam boekenkasten brengen. Allemaal de trap op. Heel zwaar en veel.
Ze rijden weg. Jross: waarom is dit wit? Verkeerde kasten voor ene Anja in Schuinesloot :X :X
Gebeld. Ze zijn alles weer komen halen en gaan nu de kasten omruilen. Anja had nog niet door dat haar kledingkasten ineens zwart waren.

Mijn oom is ook overleden vannacht. Maar dat had niets met IKEA te maken.
Gecondoleerd.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:10:19 #222
859 Isabeau
ISFP
pi_205256530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:07 schreef fietsie het volgende:

Gecondoleerd.
Hij zou kerst 2021 niet halen. Wat dat betreft heeft hij nog mooi reservetijd gehad. Wat naar is aan de situatie is dat hij bang was voor de dood en absoluut nog niet dood wilde. Vorige week was pa er en zei hij dat hij ook nog gewoon gereanimeerd wilde worden mocht zijn hart er mee ophouden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:11:30 #223
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205256555
Ach, gecondoleerd Isa.

En wat zielig, zo bang voor de dood. Dit was een broer van je vader?
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:13:16 #224
859 Isabeau
ISFP
pi_205256586
En mijn tante is dus echt heel dement, dus dat komt nu ook niet goed. Ze stond vorige week nog buiten met mijn nichtje te wachten op een taxi. En toen kwam een buurvrouw vragen hoe het met haar man was. "Oh, die heeft een griepje, komt wel weer goed". Mijn neef heeft zijn vader beloofd voor haar te zorgen, maar wil gewoon fulltime blijven werken of zo :? Ze weet niet eens hoe z ekoffie moet zetten en ze gaat absoluut mijn oom zoeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:14:07 #225
859 Isabeau
ISFP
pi_205256600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, gecondoleerd Isa.

En wat zielig, zo bang voor de dood. Dit was een broer van je vader?
Ja, een oudere broer van mijn vader. Ze waren met 11 thuis. Nu 3 broers dood, 1 zusje en 2 zwagers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:15:25 #226
859 Isabeau
ISFP
pi_205256628
Bij mijn tante moet ik altijd aan dat verhaal van jou denken, Kaatje. Van die uitvaart in het pannenkoekenhuis waarbij de partner op zoek was naar de overledene. Dat gaat zij denk ik ook doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:15:59 #227
217702 Lonaa
Honger!
pi_205256635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Bij mijn tante moet ik altijd aan dat verhaal van jou denken, Kaatje. Van die uitvaart in het pannenkoekenhuis waarbij de partner op zoek was naar de overledene. Dat gaat zij denk ik ook doen.
;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:20:53 #228
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205256713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Bij mijn tante moet ik altijd aan dat verhaal van jou denken, Kaatje. Van die uitvaart in het pannenkoekenhuis waarbij de partner op zoek was naar de overledene. Dat gaat zij denk ik ook doen.
Ja, de moeder van mijn schoonzus. Zij schrikt ook steeds weer wanneer ze hoort dat haar man is overleden. Al vraagt ze gelukkig steeds minder vaak waar hij is.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:41:31 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205257252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:13 schreef Isabeau het volgende:
En mijn tante is dus echt heel dement, dus dat komt nu ook niet goed. Ze stond vorige week nog buiten met mijn nichtje te wachten op een taxi. En toen kwam een buurvrouw vragen hoe het met haar man was. "Oh, die heeft een griepje, komt wel weer goed". Mijn neef heeft zijn vader beloofd voor haar te zorgen, maar wil gewoon fulltime blijven werken of zo :? Ze weet niet eens hoe z ekoffie moet zetten en ze gaat absoluut mijn oom zoeken.
;(

Gecondoleerd.
Spoilers!
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:04:04 #230
859 Isabeau
ISFP
pi_205257690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, de moeder van mijn schoonzus. Zij schrikt ook steeds weer wanneer ze hoort dat haar man is overleden. Al vraagt ze gelukkig steeds minder vaak waar hij is.
Wat vreselijk triest toch.

Ik hoor net dat de uitvaart op dinsdag is, dus dan ben ik in Arnhem. Hij wordt opgebaard in een uitvaartcentrum aan de Zuidelijke Parallelweg in Velp. In een huis waar hij zelf in gewoond heeft... voelt gek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:06:34 #231
111414 Vanyel
pi_205257734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ben net bij manueel therapeut voor schouder geweest. Het voelt alsof het bijna over is dus overwoog de afspraak af te zeggen. Kreeg toen ik dat zei op mijn flikker. In vergelijking met de pijn van de afgelopen jaren lijkt dit nu niet zo'n probleem maar dat is het wel :D Ok, ok, ik luister wel weer naar die mensen. Ze hebben altijd gelijk...

Ik was vandaag ook bij mijn O+ manueel therapeut O+. Mijn bekken lijkt weer wat normaler te doen. Misschien ga ik vannacht zelfs wel zonder pijn slapen. Over morgenochtend hebben we het dan nog niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:08:24 #232
147666 AnneX
pi_205257763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:06 schreef Isabeau het volgende:

Mijn oom is ook overleden vannacht. Maar dat had niets met IKEA te maken.
Gecondoleerd Isabeau. Ondanks leeftijd en ‘reserve’ tijd altijd wel een confrontatie.
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:16:53 #233
399750 Tele6
pi_205257958
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Bij mijn tante moet ik altijd aan dat verhaal van jou denken, Kaatje. Van die uitvaart in het pannenkoekenhuis waarbij de partner op zoek was naar de overledene. Dat gaat zij denk ik ook doen.
Je arme tante ;(

Gecondoleerd.

Mijn oudtante was juist heel kalm en op haar gemak bij de uitvaart van haar man, want ze dacht dat ze op de uitvaart van heel iemand anders was die ze helemaal niet zo goed kende. Maar nu ik daarover nadenk is dat eigenlijk ook heel naar, dan ben je te ver heen om te realiseren dat het het afscheid is van je eigen man met wie je 60 jaar samen bent geweest ;(
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:31:29 #234
859 Isabeau
ISFP
pi_205258166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:16 schreef Tele6 het volgende:
Je arme tante ;(

Gecondoleerd.

Mijn oudtante was juist heel kalm en op haar gemak bij de uitvaart van haar man, want ze dacht dat ze op de uitvaart van heel iemand anders was die ze helemaal niet zo goed kende. Maar nu ik daarover nadenk is dat eigenlijk ook heel naar, dan ben je te ver heen om te realiseren dat het het afscheid is van je eigen man met wie je 60 jaar samen bent geweest ;(
Ik zit hier met een verdrietig gezicht, want dit is echt heel erg verdrietig -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:55:46 #235
327387 vlindertje89
pi_205258473
Gecondoleerd @Isabeau . Sneu van tante..

Ik ben vandaag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek in @Tele6 town voor universitair docent. Morgenmiddag. Ben benieuwd! Bij de VU gisteren ook een gesprek gehad en daar lijken ook mogelijkheden te liggen. Niet als universitair docent, maar als docent, 3 dagen onderwijs en 1 dag onderzoek hebben we het nu over gehad. En vandaag gehoord dat jaar verlengen bij UU waarschijnlijk ook zou kunnen, alleen is nog niet doorberekend en dus nog niet duidelijk ook voor hoeveel uur onderzoek dan. Er gebeurt iig vanalles..

Morgenochtend eerst nog een gesprek met twee studenten waar ik erg tegenop zie. Na drie prima beoordeelde deelopdrachten (intro, methode en resultaten) hebben we ze een onvoldoende gegeven voor hun volledige thesis, en dat kwam nogal onverwacht (wat ik snap). Deels hebben ze wat mazzel gehad dat ik sommige dingen bij de deelopdrachten niet gezien heb, deels hebben ze ook info weggelaten die er eerder wel in stond. En deels hebben ze in de discussie mijn feedback niet voldoende verwerkt. Ik zat zelf wat hoger nog dan m'n tweede beoordelaar, dus het ligt ook niet aan mij ofzo. Ze zaten wel echt op het randje. Maar ze zagen het dus totaal niet aankomen en zijn behoorlijk geïrriteerd en ze begrijpen het niet (ondanks behoorlijk duidelijke uitleg en gedetailleerde feedbackformulieren). Dus dat eerst even doen en dan verder nadenken over sollicitatie.
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:58:54 #236
65551 PdeHoog
Hallo!
pi_205258513
Gecondoleerd, Isa -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:07:39 #237
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205258600
Ach @Tele6 dat is ook enorm triest. Zo ver heen zijn.

Kan me voorstellen dat je best opziet tegen dat gesprek, is ook best lastig. Ik ken de situatie niet, maar snap ik nou goed dat ze dit samen gemaakt hebben? Of wel 2 apart?

Mocht je zin hebben @Isabeau, je weet dat je welkom bent. Dinsdag ben ik volgens mij gewoon thuis. Bij VWN hoef ik op dinsdag ook nooit in te vallen.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:08:33 #238
399750 Tele6
pi_205258610
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Gecondoleerd @:Isabeau . Sneu van tante..

Ik ben vandaag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek in @:Tele6 town voor universitair docent. Morgenmiddag. Ben benieuwd! Bij de VU gisteren ook een gesprek gehad en daar lijken ook mogelijkheden te liggen. Niet als universitair docent, maar als docent, 3 dagen onderwijs en 1 dag onderzoek hebben we het nu over gehad. En vandaag gehoord dat jaar verlengen bij UU waarschijnlijk ook zou kunnen, alleen is nog niet doorberekend en dus nog niet duidelijk ook voor hoeveel uur onderzoek dan. Er gebeurt iig vanalles..

Morgenochtend eerst nog een gesprek met twee studenten waar ik erg tegenop zie. Na drie prima beoordeelde deelopdrachten (intro, methode en resultaten) hebben we ze een onvoldoende gegeven voor hun volledige thesis, en dat kwam nogal onverwacht (wat ik snap). Deels hebben ze wat mazzel gehad dat ik sommige dingen bij de deelopdrachten niet gezien heb, deels hebben ze ook info weggelaten die er eerder wel in stond. En deels hebben ze in de discussie mijn feedback niet voldoende verwerkt. Ik zat zelf wat hoger nog dan m'n tweede beoordelaar, dus het ligt ook niet aan mij ofzo. Ze zaten wel echt op het randje. Maar ze zagen het dus totaal niet aankomen en zijn behoorlijk geïrriteerd en ze begrijpen het niet (ondanks behoorlijk duidelijke uitleg en gedetailleerde feedbackformulieren). Dus dat eerst even doen en dan verder nadenken over sollicitatie.
Succes morgen! *G*
Wat meer opties, als ik het goed begrijp. Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt. :)

Oei, onvoldoende.
Hoe werkt dat bij jullie met theses? Moeten ze nu helemaal opnieuw beginnen of mogen ze het verbeteren?
Bij mijn studie kreeg nooit iemand een onvoldoende voor z'n thesis (z'n stage zoals wij het noemden), je bleef gewoon eeuwig stagelopen tot het goed genoeg was of je haakte af. :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:12:46 #239
327387 vlindertje89
pi_205258666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Succes morgen! *G*
Wat meer opties, als ik het goed begrijp. Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt. :)

Oei, onvoldoende.
Hoe werkt dat bij jullie met theses? Moeten ze nu helemaal opnieuw beginnen of mogen ze het verbeteren?
Bij mijn studie kreeg nooit iemand een onvoldoende voor z'n thesis (z'n stage zoals wij het noemden), je bleef gewoon eeuwig stagelopen tot het goed genoeg was of je haakte af. :')
Thanks! En ja, ik ben ook erg benieuwd :+ ik vind het maar een onrustig idee dat ik niet weet wat ik na november ga doen. Tegelijkertijd vind ik meerdere opties ook ingewikkeld want keuzes en kiezen is niet mijn talent.

Ze krijgen een week de tijd om hem te verbeteren. Aantal dingen zijn vrij makkelijk aan te passen, en ze zitten echt op randje nu (5 van tweede beoordelaar, 5.25 / 5.5 van mij) dus zou moeten lukken. Ik heb vooral geen zin in de verwijten/boosheid/frustratie die denk ik wel gaan komen. Ik kan verder het cijfer wel onderbouwen en in de formulieren staat heel duidelijk wat ze moeten aanpassen dus dat verduidelijken komt allemaal wel goed.
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:24:26 #240
43653 sigme
Veraan
pi_205258776
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, maar in my defence ben ik in mijn tuin wel het biodiversiteitsprobleem nav het stikstofprobleem aan het oplossen.

Heb echt 23509349820 verschillende vlieginsecten, waaronder een nest van minimaal 20 dagpauwogen. :7
Ik kweek hier Sint Jacobsvlinders. Die zijn heel mooi, zwart met rood. Internetplaatje:

De rupsen zijn ook heel mooi. Tijgers. Eigen plaatje:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:57:56 #241
43653 sigme
Veraan
pi_205259150
Gecondoleerd @Isabeau
Wordt zo'n begrafenis dan ook nog een beetje een gezellige reünie? Of werkt dat niet zo in jouw familie?
In mijn familie gaat men zo zelden dood dat we eigenlijk geen rituelen hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:09:13 #242
217702 Lonaa
Honger!
pi_205259276
Gave vlinder @sigme
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:36:16 #243
859 Isabeau
ISFP
pi_205259563
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:57 schreef sigme het volgende:
Gecondoleerd @:isabeau
Wordt zo'n begrafenis dan ook nog een beetje een gezellige reünie? Of werkt dat niet zo in jouw familie?
In mijn familie gaat men zo zelden dood dat we eigenlijk geen rituelen hebben.
Ja, ik vind het meestal wel gezellig om iedereen even te zien en te spreken :@
En het is gewoon leuk om samen herinneringen op te halen. Er komt sowieso een oom en tante die ik ook al heel lang niet meer heb gezien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:37:47 #244
859 Isabeau
ISFP
pi_205259591
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:24 schreef sigme het volgende:

Ik kweek hier Sint Jacobsvlinders. Die zijn heel mooi, zwart met rood. Internetplaatje:
[ afbeelding ]
De rupsen zijn ook heel mooi. Tijgers. Eigen plaatje:
[ afbeelding ]
Inderdaad ook prachtige rupsen O+ Wat bedoel je met kweken? Dat je bloemen hebt die speciaal deze vlindersoort aantrekt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:41:47 #245
175489 Candaasje
pi_205259656
Gecondoleerd Isa :*


Ik ben kapot. Vanmorgen vloer gelegd, en de rest van de dag de Paxkasten uit elkaar gehaald, 4 verdiepingen naar beneden gesjouwd, en na er nog de eettafel bij gelegd te hebben... heel de zooi weer naar t nieuwe huis en daar weer naar boven. Gelukkig 1 verdieping :P
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:46:26 #246
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205259730
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:41 schreef Candaasje het volgende:
Gecondoleerd Isa :*

Ik ben kapot. Vanmorgen vloer gelegd, en de rest van de dag de Paxkasten uit elkaar gehaald, 4 verdiepingen naar beneden gesjouwd, en na er nog de eettafel bij gelegd te hebben... heel de zooi weer naar t nieuwe huis en daar weer naar boven. Gelukkig 1 verdieping :P
Dat klinkt inderdaad heel pittig. De rest van de dag pootjes omhoog en niets doen? Lukt dat?
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:47:56 #247
175489 Candaasje
pi_205259753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad heel pittig. De rest van de dag pootjes omhoog en niets doen? Lukt dat?
Ik sta nu (simpel) te koken, en straks komen mijn schoonouders nog even langs. Maar we gaan vanavond niet meer klussen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:53:19 #248
147666 AnneX
pi_205259837
Fraaie vlinders in sigme’s tuin. Hier fladderen vnl. koolwitjes.

Dat kan nog lastig kiezen worden, lees ik, voor vlindertje.
En dan ook consequenties als verhuizen? Poeh. Sterkte met wat er op je afkomt.

Vanavond aten wij freekeh. It was a first. :Y)
Voor de mensen voor wie het ook nieuw is:
Freekeh is een graanproduct gemaakt van geroosterde groene tarwe. Het vindt zijn oorsprong in het Midden-Oosten. De tarwe wordt geoogst wanneer de korrel nog groen en zacht is. De geoogste aren worden op een hoop gegooid en gedroogd in de zon.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:02:07 #249
43653 sigme
Veraan
pi_205259977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Inderdaad ook prachtige rupsen O+ Wat bedoel je met kweken? Dat je bloemen hebt die speciaal deze vlindersoort aantrekt?
Dit is dus de Sint Jacobsvlinderrups, en het mooie geelbloeiende plantje waar ze op zitten is Jacobskruiskruid.
Dat is mooi om te zien en voor de meeste zoogdieren (inclusief mensen) nogal giftig, maar dat is niet zo'n probleem want de meeste zoogdieren eten het gewoon niet.

Dat plantje heeft in agrarische en paardenliefhebberskringen geen goede naam, want in hooi is het nog steeds erg giftig maar kunnen koeien en paarden het niet proeven en eten ze het dus op.

Maar het is een belangrijke waardplant voor veel vlinders, bijen en ander gevleugeld gedierte.
SPOILER: lijst met jacobskruiskruidliefhebbers volgens de vlinderstichting
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:05:08 #250
859 Isabeau
ISFP
pi_205260023
Oh woah, dat is een hele lijst aan insekten die het Jacobskruiskruid prefereren _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:13:14 #251
257653 Myraela
Hangry
pi_205260166
Gecondoleerd Isa, wat een naar verhaal! Ook zeker voor en met je tante er nog bij.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:15:03 #252
859 Isabeau
ISFP
pi_205260189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:13 schreef Myraela het volgende:
Gecondoleerd Isa, wat een naar verhaal! Ook zeker voor en met je tante er nog bij.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat de reden is dat mijn oom zo bleef vechten en absoluut niet dood wilde. Die maakte zich grote zorgen om zijn vrouw, want wat als hij zou overlijden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:42:52 #253
111414 Vanyel
pi_205260628
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Dit is dus de Sint Jacobsvlinderrups, en het mooie geelbloeiende plantje waar ze op zitten is Jacobskruiskruid.
Dat is mooi om te zien en voor de meeste zoogdieren (inclusief mensen) nogal giftig, maar dat is niet zo'n probleem want de meeste zoogdieren eten het gewoon niet.

Dat plantje heeft in agrarische en paardenliefhebberskringen geen goede naam, want in hooi is het nog steeds erg giftig maar kunnen koeien en paarden het niet proeven en eten ze het dus op.

Maar het is een belangrijke waardplant voor veel vlinders, bijen en ander gevleugeld gedierte.
SPOILER: lijst met jacobskruiskruidliefhebbers volgens de vlinderstichting
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom had ik van de week die gehakkelde aurelia in de moestuin. Toch niet altijd blij mee heur, vlinders.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:49:00 #254
63722 z80
I fink you freaky
pi_205260688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:06 schreef Isabeau het volgende:
IKEA kwam boekenkasten brengen. Allemaal de trap op. Heel zwaar en veel.
Ze rijden weg. Jross: waarom is dit wit? Verkeerde kasten voor ene Anja in Schuinesloot :X :X
Gebeld. Ze zijn alles weer komen halen en gaan nu de kasten omruilen. Anja had nog niet door dat haar kledingkasten ineens zwart waren.

Mijn oom is ook overleden vannacht. Maar dat had niets met IKEA te maken.
Gecondoleerd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:05:34 #255
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_205260900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik zit hier met een verdrietig gezicht, want dit is echt heel erg verdrietig -O-
Het ís ook verdrietig, zeker als tante zo hulpeloos achterblijft. Sterkte :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 21:08:29 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205260951
Gecondoleerd @Isabeau ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 21:38:18 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205261403
Al zappend kom ik langs Steenrijk straatarm. Tering zeg wat een lapzwans die maar graag in de slachtofferrol kruipt.
Elektromonteur die ooit ontslagen is en nu zielig want ja diabetes en last van knieën (dat heet gewoon 40kg te zwaar). Commentaar van moeders "ik wou dat ik zo soepel in de benen kwam"

Maar goed, de rijke was Jacob Jan Boerma. De vrouw van het arme stel had Aziatische wortels en had wat voedsel thuis gelaten. Dat had die Jacob Jan geproefd en hij was d'r best lovend over. Volgens hem zou ze daar best goed mee kunnen verdienen. "En doe er een eitje bij, eieren kosten niets"

Reactie van die man "daar hebben we geen geld voor" :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:45:02 #258
147666 AnneX
pi_205261507
Een plaatje voor mensen, die van bramen houden:

Mooi in beeld gebracht, hè?
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:31:20 #259
859 Isabeau
ISFP
pi_205262084
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:38 schreef derLudolf het volgende:
Al zappend kom ik langs Steenrijk straatarm. Tering zeg wat een lapzwans die maar graag in de slachtofferrol kruipt.
Elektromonteur die ooit ontslagen is en nu zielig want ja diabetes en last van knieën (dat heet gewoon 40kg te zwaar). Commentaar van moeders "ik wou dat ik zo soepel in de benen kwam"

Maar goed, de rijke was Jacob Jan Boerma. De vrouw van het arme stel had Aziatische wortels en had wat voedsel thuis gelaten. Dat had die Jacob Jan geproefd en hij was d'r best lovend over. Volgens hem zou ze daar best goed mee kunnen verdienen. "En doe er een eitje bij, eieren kosten niets"

Reactie van die man "daar hebben we geen geld voor" :')
Ik word altijd zo kriegel van die mensen die nergens mogelijkheden zien, alles is direct nee/kan niet/wil niet etc. Jij zo te lezen ook :+

Mooie foto, AnneX :Y Ik vraag me af hoeveel tijd er zit tussen linksonder en rechtsonder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 22:38:29 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205262163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik word altijd zo kriegel van die mensen die nergens mogelijkheden zien, alles is direct nee/kan niet/wil niet etc. Jij zo te lezen ook :+
Jup. En ookal zou zo'n vent niet best kunnen staan, ga lekker panelen/kasten bouwen. Wij - als kleine machinebouwer - hebben waarschijnlijk gemiddeld wel een dag in de week werk met bakjes van 15x15cm tot 30x40cm.

Als zo'n vrouw haar diensten aan biedt bij een goede restaurant in de buurt inclusief aanbeveling van Michelin-chef is ze denk ik ook zo aan het werk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:40:50 #261
859 Isabeau
ISFP
pi_205262204
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Jup. En ookal zou zo'n vent niet best kunnen staan, ga lekker panelen/kasten bouwen. Wij - als kleine machinebouwer - hebben waarschijnlijk gemiddeld wel één dag in de week werk met bakjes van 15x15cm tot 30x40cm
Als die man had wíllen werken (en een wat meer positieve attitude had ipv dat kan niet/wil niet) dan had hij al lang een passende baan gevonden. Misschien niet precies de baan die hij had, maar er is nog veel meer werk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 22:42:56 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205262237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als die man had wíllen werken (en een wat meer positieve attitude had ipv dat kan niet/wil niet) dan had hij al lang een passende baan gevonden. Misschien niet precies de baan die hij had, maar er is nog veel meer werk.
Jup en vanuit werk solliciteert makkelijker
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 juli 2022 @ 07:20:15 #263
399750 Tele6
pi_205263156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als die man had wíllen werken (en een wat meer positieve attitude had ipv dat kan niet/wil niet) dan had hij al lang een passende baan gevonden. Misschien niet precies de baan die hij had, maar er is nog veel meer werk.
Er is hartstikke tekort aan technisch personeel. Lijkt me dat dan zelfs technisch personeel met zere knieën nog wel wat moet kunnen vinden idd :Y
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:15:57 #264
257653 Myraela
Hangry
pi_205263353
Maar los van enorme pech hebben (die verhalen zitten er soms ook tussen) of gewoon minder/andere capaciteiten hebben, is weinig inkomen regelmatig ook wel een mentaliteitsprobleempje.

Maarja, misschien is dat soms ook gewoon mazzel hebben. Want die mentaliteit dat je moet werken voor je geld is er bij mij ook gewoon met de paplepel ingegoten. En werkt soms ook in m'n tegendeel, want ik heb een heel sterk 'ik moet dit eerst verdienen'-gevoel.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:17:02 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_205263358
Opstartproblematiek.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:18:48 #266
257653 Myraela
Hangry
pi_205263366
Dochtertje van een vriendin zei laatst tegen haar 'Mama, ik ben blij dat ik een meisje ben. Dan hoef ik niet te werken en kan ik lekker thuisblijven.' :D In haar ogen was haar moeder alleen maar aan het koken en op haar telefoon aan het spelen. Kinderen zijn te eerlijk. :')

Dat was wel even een eyeopener voor die vriendin. Dus nu heeft ze wel een parttime baan.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:19:29 #267
859 Isabeau
ISFP
pi_205263369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:15 schreef Myraela het volgende:
Maar los van enorme pech hebben (die verhalen zitten er soms ook tussen) of gewoon minder/andere capaciteiten hebben, is weinig inkomen regelmatig ook wel een mentaliteitsprobleempje.

Maarja, misschien is dat soms ook gewoon mazzel hebben. Want die mentaliteit dat je moet werken voor je geld is er bij mij ook gewoon met de paplepel ingegoten. En werkt soms ook in m'n tegendeel, want ik heb een heel sterk 'ik moet dit eerst verdienen'-gevoel.
Het is natuurlijk ook maar gewoon een karaktertrekje en we weten allemaal hoe moeilijk het is om karakter te veranderen. Bijna onmogelijk. En ja, er zijn ook mensen die gewoon echt pech hebben. Die willen wel, maar het lukt gewoon niet. Daar kan je dan op den duur ook een negatieve houding van krijgen, want de ervaring leert dat het toch niet lukt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:21:46 #268
257653 Myraela
Hangry
pi_205263382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Het is natuurlijk ook maar gewoon een karaktertrekje en we weten allemaal hoe moeilijk het is om karakter te veranderen. Bijna onmogelijk. En ja, er zijn ook mensen die gewoon echt pech hebben. Die willen wel, maar het lukt gewoon niet. Daar kan je dan op den duur ook een negatieve houding van krijgen, want de ervaring leert dat het toch niet lukt.
En we denken nu al snel aan de huidige banenmarkt. Maar er zijn natuurlijk ook hele goede mensen weggestuurd toen het wel een stuk lastiger was om weer een baan te vinden. Dat is ook wel demotiverend. En solliciteren is ook een vaardigheid die niet iedereen echt lekker beheerst.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:28:35 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263429
Ik sliep. En nu ben ik wakker }:|
Spoilers!
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:31:12 #270
217702 Lonaa
Honger!
pi_205263439
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik sliep. En nu ben ik wakker }:|
Ik voel dit.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:35:06 #271
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205263453
Mogge! Ik sliep veel maar droomde ook veel en heel verwarrend. Heb auto gereden, zat in een rolstoel en heb geskied en liep door de hoofdstraat in Velp met hele andere winkels :?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:37:43 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263465
Ik werd wakker gemaakt want er komt een pakketje waar hij zelf niet op kan wachten }:|
Ik moet dus ook echt wakker zijn want de deurbel kan elk moment gaan }:|

Ik droomde gaaf. En nu niet meer }:|
Ik was gelukkig nog steeds niet zwanger na de sex met Jon Bon Jovi een jaar geleden, Paul Elstak had een nieuwe plaat, Vanyel of Clubsoda maakten een sperziebonensmoothie en we speelden scrabble.

En nu ben ik wakker }:| Dit is echt oneerlijk.
Spoilers!
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:06:03 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263603
De deurbel ging niet. De pakketten liggen gelukkig onder de tuintafel. Enerverende dag tot nu toe.
Spoilers!
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 09:18:58 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205263659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik werd wakker gemaakt want er komt een pakketje waar hij zelf niet op kan wachten }:|
Ik moet dus ook echt wakker zijn want de deurbel kan elk moment gaan }:|

Ik droomde gaaf. En nu niet meer }:|
Ik was gelukkig nog steeds niet zwanger na de sex met Jon Bon Jovi een jaar geleden, Paul Elstak had een nieuwe plaat, Vanyel of Clubsoda maakten een sperziebonensmoothie en we speelden scrabble.

En nu ben ik wakker }:| Dit is echt oneerlijk.
Wilden ze je dood hebben? Rauwe bonen zijn giftig :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:23:05 #275
111414 Vanyel
pi_205263677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:15 schreef Myraela het volgende:
Maar los van enorme pech hebben (die verhalen zitten er soms ook tussen) of gewoon minder/andere capaciteiten hebben, is weinig inkomen regelmatig ook wel een mentaliteitsprobleempje.

Maarja, misschien is dat soms ook gewoon mazzel hebben.
Nogal.
Want als je veel capaciteiten hebt, kun je met een mentaliteitsprobleem ook nog gewoon veel inkomen hebben. Da's de andere kant
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:25:11 #276
111414 Vanyel
pi_205263686
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik werd wakker gemaakt want er komt een pakketje waar hij zelf niet op kan wachten }:|
Ik moet dus ook echt wakker zijn want de deurbel kan elk moment gaan }:|

Ik droomde gaaf. En nu niet meer }:|
Ik was gelukkig nog steeds niet zwanger na de sex met Jon Bon Jovi een jaar geleden, Paul Elstak had een nieuwe plaat, Vanyel of Clubsoda maakten een sperziebonensmoothie en we speelden scrabble.

En nu ben ik wakker }:| Dit is echt oneerlijk.
Ik was het niet. Ik maak enkel sperziebonensoep. En daarvoor zullen mijn bonen eerst eens moeten gaan groeien.
Uit armoe (even geen rekken of palen bij de hand) heb ik de eerste lading in de kas gezet. Die groeien als gekken, maar bloeien ho maar :D
Dus nu is het wachten op lichting 2.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:26:12 #277
111414 Vanyel
pi_205263693
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wilden ze je dood hebben? Rauwe bonen zijn giftig :o
:{w
Wasn't me
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 09:27:39 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205263702
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Wasn't me
Maakt me niet uit, vanaf nu heb je altijd de schijn tegen :{w
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:32:09 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263729
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wilden ze je dood hebben? Rauwe bonen zijn giftig :o
Mogelijk waren ze al gekookt. Het was niet echt een coherent verhaal.
quote:
16s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maakt me niet uit, vanaf nu heb je altijd de schijn tegen :{w
:Y
Spoilers!
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:35:15 #280
111414 Vanyel
pi_205263753
:o
So mean
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:35:28 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263757
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik was het niet. Ik maak enkel sperziebonensoep. En daarvoor zullen mijn bonen eerst eens moeten gaan groeien.
Uit armoe (even geen rekken of palen bij de hand) heb ik de eerste lading in de kas gezet. Die groeien als gekken, maar bloeien ho maar :D
Dus nu is het wachten op lichting 2.
Matig.

Ik heb gisteren de eerste sperziebonen geoogst :9
Spoilers!
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:38:23 #282
111414 Vanyel
pi_205263770
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Matig.

Ik heb gisteren de eerste sperziebonen geoogst :9
Het helpt wat dat ik geen plek had omdat de peultjes zo welig tieren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:41:50 #283
175489 Candaasje
pi_205263799
Ik heb steenrijk/ straatarm niet gezien dus kan niet oordelen over de man in kwestie.

Ik weet alleen dat ik er na diverse (bij)banen wel achter ben dat niet al te beste arbeidsomstandigheden/ secundaire voorwaarden, matig salaris en hoge werkdruk (en 'voor jou 10 anderen, dus we flikkeren je er gewoon uit als het zo uitkomt, ook na 20 jaar trouwe dienst) en ook niet zelden tijdelijke contracten... Wel invloed hebben op de werkmojo ;)

En als ik mijn eigen omgeving (familie) bekijk, waarin aan de ene kant veel hoogopgeleiden zitten, en aan de andere kant lageropgeleiden... dan zie ik daar echt een enorm verschil in, hoe veel werkgevers met hun personeel omgaan. En natuurlijk verschilt het wel per persoon en werkgever, maar de mbo-ers in de familie zijn over het algemeen wel mensen die wel willen werken, dat ook doen, maar toch akelig weinig geld te besteden hebben, vaak fysiek zwaar werk doen en toch al vaker noodgedwongen een andere werkgever hebben moeten zoeken. En ze maken zelf ook niet altijd handige keuzes, eerlijk is eerlijk, maar geldzorgen verlagen ook bewezen je capaciteiten.

Nu keken we gisten ' reizen met Waes' in Cairo en dan is alles natuurlijk hartstikke relatief, maar goed, ik begrijp echt wel waarom sommige mensen negatiever op hun perspectieven neerkijken*

(*Dit kan ook komen omdat ik 3 weken vakantie veel te kort vind, gezien dit mijn laatste dagen vrij zijn voor ik weer aan de slag moet :+ . Ik begin eindelijk weer wat minder intens moe te raken :D :@ :') )
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:45:20 #284
175489 Candaasje
pi_205263818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik word altijd zo kriegel van die mensen die nergens mogelijkheden zien, alles is direct nee/kan niet/wil niet etc. Jij zo te lezen ook :+

Mooie foto, AnneX :Y Ik vraag me af hoeveel tijd er zit tussen linksonder en rechtsonder.
2-3 maanden, als ik even op onze braam afga. :)
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:49:58 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205263857
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:53:54 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205263888
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het helpt wat dat ik geen plek had omdat de peultjes zo welig tieren.
Peultjes :9
Spoilers!
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:09:56 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205264001
Mijn lathyrus, uiteindelijk ook soort van peultjes, willen echt totaaaaaal niet. Staan al twee maanden in de volle grond, en zijn nog nauwelijks 30cm hoog
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:24:13 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205264128
Ik was laat met mijn boontjes omdat de zaden niks meer deden. Dus snel nieuwe gehaald en opnieuw gedaan. Nu heb ik inmiddels behoorlijke plantjes dus verwacht toch wel ieder moment bloei *O*
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:38:31 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205264237
Het kiemen ging prima, de opkweek ook. Maar vanaf het moment dat ze de volle grond raakten was het gebeurd met de groei
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:41:29 #290
478383 Tuindier
pi_205264270
Ik kocht in Engeland zaden voor late bonen, die inmiddels in mijn kas gekiemt zijn en groeien tot uitplantbare plantjes. Ze gaan de erwtjes vervangen in de moestuin, die wel bijna klaar zijn met hun leven.
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:20:07 #291
217702 Lonaa
Honger!
pi_205264644
Getraind. En had ook prima seksdroom vannacht. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:57:27 #292
147666 AnneX
pi_205264952
Drama en Theater zijn spectaculair op de achtergrond van peper en gember snijden en hakken.
Gister werd Boris Johnson al gegrilld door een commissie , live te volgen.

Dan weet ik nog wel een kandidaat O-)
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:06:31 #293
8136 Blues
pi_205265066
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:41 schreef Candaasje het volgende:

(*Dit kan ook komen omdat ik 3 weken vakantie veel te kort vind, gezien dit mijn laatste dagen vrij zijn voor ik weer aan de slag moet :+ . Ik begin eindelijk weer wat minder intens moe te raken :D :@ :') )
:*

De bedrijfsarts van ons werk verzekert iedereen die haar spreekt dat als je moe van je werk komt, er iets niet goed is gegaan.
Dat je altijd energie over moet hebben.
Dat je alleen dingen moet doen die je leuk vind.

Bedrijfsarts leeft in een ideale wereld :')
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:08:07 #294
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205265084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:06 schreef Blues het volgende:

[..]
:*

De bedrijfsarts van ons werk verzekert iedereen die haar spreekt dat als je moe van je werk komt, er iets niet goed is gegaan.
Dat je altijd energie over moet hebben.
Dat je alleen dingen moet doen die je leuk vind.

Bedrijfsarts leeft in een ideale wereld :')
Hoe ging het gisteren op de nieuwe fiets?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:08:14 #295
197950 Clubsoda
*zing*
pi_205265087
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik werd wakker gemaakt want er komt een pakketje waar hij zelf niet op kan wachten }:|
Ik moet dus ook echt wakker zijn want de deurbel kan elk moment gaan }:|

Ik droomde gaaf. En nu niet meer }:|
Ik was gelukkig nog steeds niet zwanger na de sex met Jon Bon Jovi een jaar geleden, Paul Elstak had een nieuwe plaat, Vanyel of Clubsoda maakten een sperziebonensmoothie en we speelden scrabble.

En nu ben ik wakker }:| Dit is echt oneerlijk.
Wat gezellig dat we in jouw hoofd in hetzelfde hokje zitten :+ (hoewel jij weet hoe @Vanyel eruit ziet en we kijken heul niet op elkaar). Wel jammer dat er een sperziebonensmoothie in hetzelfde hokje zit :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:11:58 #296
8136 Blues
pi_205265113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe ging het gisteren op de nieuwe fiets?
Goed!
Zit goed, fietst zoals ik van een Ebike verwacht. *G*
Dus als ik bij een stoplicht wegrij hoef ik niet eerst heel zwaar te trappen en de knop bij mijn stuur (pijnlijke handjes altijd) bij te draaien om ondersteuning te krijgen.
Ik heb nu door de versnelling en ondersteuning op 3 en 5 te zetten meteen ondersteuning O+ Wat scheelt dat zeg! En ik zit rechtop _O_

Had wel een verkeerde stoel gistermiddag , maar daar kan fiets niks aan doen :+
We moesten 2 dagen ons secr. uit omdat het Brandwondencentrum dat recht boven ons zit, verbouwd wordt. Dus we hebben met zijn allen 2 dagen rondgezworven door het ziekenhuis waar maar plek was :D En ik zat bij een vreemde balie (en dingen gezien daar :') ) op een k*tstoel. Dat voelde ik gister wel uiteraard.
Morgen weer eigen stoel en eigen secretariaat O+
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:17:16 #297
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205265183
Wat fijn van de fiets. En gelukkig morgen weer alles zoals het hoort (verkeerde stoelen zijn hel op de stoel)
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:30:31 #298
8136 Blues
pi_205265320
Ja, echt he, en ik zorg ook altijd dat ik een hoog/laag flexbureau kies als ik niet aan de balie zit, zodat ik ook tijdje kan staan aan bureau.
Dat kon nu ook niet, want ik zat 's morgens in een artsenkamer.

Wat daar allemaal in de prullebak lag :o _O-
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:33:20 #299
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_205265347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:30 schreef Blues het volgende:
Ja, echt he, en ik zorg ook altijd dat ik een hoog/laag flexbureau kies als ik niet aan de balie zit, zodat ik ook tijdje kan staan aan bureau.
Dat kon nu ook niet, want ik zat 's morgens in een artsenkamer.

Wat daar allemaal in de prullebak lag :o _O-
Vast materiaal voor de papiersnipperaar?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:35:10 #300
8136 Blues
pi_205265358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:33 schreef Kaatje1 het volgende:

Vast materiaal voor de papiersnipperaar?
Nou nee, ze had haar kasten opgeruimd, ze is uroloog, dus er lagen allemaal blote piemelplaatjes van buiten en binnen in haar papier/vuilnisbakkie. Ook een kapotte vagina.
:D
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:35:41 #301
8136 Blues
pi_205265360
Zal ik daar eens een TT van maken? :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')