Omdat politici niet in staat zijn om verder te denken dan de komende verkiezingen. Je kunt over een land als China zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel een lange termijn planning juist omdat ze geen democratie zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, de overheid is ook niet echt deel van de oplossing in deze. Het lijkt soms alsof die de problemen niet wil zien, of er geen fuck om geeft, en het soms alleen erger maakt. De verkiezingspeilingen en waan van de dag lijkt belangrijker dan het ineenstorten van het land.
Dat lijkt mij nou een goed boeren product, vastgoed, dat wil ik ook wel groeien in mijjn tuin om een steentje bij te dragenquote:Op maandag 4 juli 2022 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En jij denkt dat de vastgoedboeren, hallo VVD, dat gaan toestaan?
Zeg dat tegen huurders met een huur van boven de 1000 euro of tegen starters. Die woningen zijn er helemaal niet en die worden ook niet gebouwd, wel retedure appartementen complexen etc.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar er worden dus gewoon woningen gebouwd, de hele tijd. En die zijn dus niet onbetaalbaar maar maken het geheel juist betaalbaarder. Het is onzin om te klagen dat er 'onbetaalbare woningen' worden gebouwd en dat ze daarom maar niet gebouwd moeten worden.
Ligt aan de sluitertijd van de camera.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:35 schreef Tourniquet het volgende:
Grappig effect dat bij een bepaalde snelheid de tractorbanden langzaam achteruit lijken te bewegen.
7 procent is niet verwaarloosbaar.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is echt een totaal verwaarloosbare groep, die bovendien in veel wijken juist zorgt voor een beter balans in de leefbaarheid.
Kijk ik vind het best als je tegen de EU bent of geen vertrouwen hebt in de overheid, maar wil je nu zeggen dat er geen stikstofprobleem is?quote:Op maandag 4 juli 2022 12:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die rechter doet dat natuurlijk alleen maar omdat men in Europa bepaalde dingen heeft getekend zonder de gevolgen daarvan in te zien.
Die trappen je gewoon je huis uit als er een snelweg moet komen, en dan zoek je het maar uit.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat politici niet in staat zijn om verder te denken dan de komende verkiezingen. Je kunt over een land als China zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel een lange termijn planning juist omdat ze geen democratie zijn.
Alsof het opeens allemaal uit een heldere hemel komt vallen, inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
De gevolgen van PAS regelgeving waren prima duidelijk. De RvS roept dit al sinds 2011.
Er kunnen best wel meer appartementen gebouwd worden dan nu het geval is. De verhouding is in vergelijking met andere Europese landen erg laag.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan een miljoen woningen kwijt op 1,37 van alle landbouwgrond.
We hoeven echt niet met z'n allen in appartementen te gaan wonen omdat boeren 66,9% van alle grond bezet houden.
Nee natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 4 juli 2022 12:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk ik vind het best als je tegen de EU bent of geen vertrouwen hebt in de overheid, maar wil je nu zeggen dat er geen stikstofprobleem is?
Sterker nog, de RvS riep het al voor die hele wet überhaupt was ingevoerd in het advies dat ze meegaven. Een advies dat uiteraard door iedereen op een handjevol partijen (GL en PvdD in de Tweede Kamer en GL, SP, 50PLUS, PvdD en de OSF in de Eerste Kamer) genegeerd werd.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
De gevolgen van PAS regelgeving waren prima duidelijk. De RvS roept dit al sinds 2011.
Het is al meer dan 20 jaar bekend, sinds voor 2000 zelfs en constant getraineerd en uitgerekt totdat het een keer vastloopt. Dat is dus nu.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof het opeens uit een heldere hemel komt vallen, inderdaad.
En de boeren protesteren ook al jaren. In 2019 hebben ze nog van alles geblokkeerd. Ook vanwege het stikstof verhaal.
En de afgelopen jaren zijn die bedrijven alleen maar gegroeid. En dan nu moord en brand schreeuwen...
Uhmm, nee. Waarom? Daar hebben we bestemmingsplannen en welstandscommissies voor. Gaan we natuurlijk niet door Jan Lul laten regelen.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mogen de omwonenden van die gebieden daar enige inspraak in hebben, qua stijl en hoeveelheid?
Dit is echt onzin. Er worden de hele tijd starterswoningen bijgebouwd. Er zijn echt tal van nieuwe appartementencomplexen die kleine appartementen hebben die je kunt kopen, of die worden verhuurd.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg dat tegen huurders met een huur van boven de 1000 euro of tegen starters. Die woningen zijn er helemaal niet en die worden ook niet gebouwd, wel retedure appartementen complexen etc.
Dat is financieel niet interessant voor de vastgoedboeren.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er kunnen best wel meer appartementen gebouwd worden dan nu het geval is. De verhouding is in vergelijking met andere Europese landen erg laag.
Nederlanders wonen vooral op grote voet door het type woning. Nederland beschikt over het één na laagste percentage inwoners dat een flat bewoont (20,8 procent) en het hoogste percentage rijtjeshuisbewoners (58).
Zeker met de toenemende hoeveelheid alleenstaanden en ouderen die een gelijksvloerse woning nodig hebben is het natuurlijk bizar dat voor deze groepen niet grootschalig gebouwd is/wordt.
En maar groeien die bedrijven.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is al meer dan 20 jaar bekend, sinds voor 2000 zelfs en constant getraineerd en uitgerekt totdat het een keer vastloopt. Dat is dus nu.
Ik zeg niet dat het niet kan.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er kunnen best wel meer appartementen gebouwd worden dan nu het geval is. De verhouding is in vergelijking met andere Europese landen erg laag.
Nederlanders wonen vooral op grote voet door het type woning. Nederland beschikt over het één na laagste percentage inwoners dat een flat bewoont (20,8 procent) en het hoogste percentage rijtjeshuisbewoners (58).
Zeker met de toenemende hoeveelheid alleenstaanden en ouderen die een gelijksvloerse woning nodig hebben is het natuurlijk bizar dat voor deze groepen niet grootschalig gebouwd is/wordt.
Maar wel dalende en zoals gezegd heeft die groep, zeker in de steden, ook een positieve functie.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
7 procent is niet verwaarloosbaar.
https://www.trouw.nl/nieu(...)og-inkomen~b367bc5a/
Zeg, we zijn hier geen communistisch land heur.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Overigens, even buiten de doos denkend, ik denk dat het door boeren mee laten delen in de enorme winsten bij het omzetten van procenten landbouwgrond naar grond voor woningbouw best een onderdeel van de oplossing van dit probleem kan zijn. Weiland levert max zo'n 8 euro per vierkante meter op, bij bouwkavels moet je dat toch al gauw met 25, 50 of meer vermenigvuldigen (200-500 euro per meter).
Bouwrijp maken kost natuurlijk geld, maar project-ontwikkelaars en lokale overheden verdienen vaak grof aan deze handel, dat grotendeels terugsluizen naar boeren die delen van hun areaal afstaan lijkt mij niet meer dan billijk.
Ik zeg ook niet dat het dé oplossing is, maar het is onderdeel van de oplossing. Ze worden nu ook aangepakt zoals ook in het artikel staat.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar wel dalende en zoals gezegd heeft die groep, zeker in de steden, ook een positieve functie.
Het is echt niet de oplossing om die aan te pakken. Er zijn verhoudingsgewijs genoeg sociale huurwoningen er zijn alleen in totaal te weinig woningen.
Dat klinkt fijn dat iedereen inspraak mag hebben, maar ik heb daar soms wat moeite mee. Bijna iedereen in Nederland heeft bijvoorbeeld een mobiele telefoon, maar niemand wil dat er netwerkpalen worden geplaatst. We willen allemaal energie, maar niemand wil een windmolen in de buurt. Als we daar eerst iedereen gaan vragen of ze het goed vinden dat we daar huizen gaan bouwen, wordt er nooit meer ergens een huis gebouwd. Ik begrijp dat ik in dit verhaal vast iets overdrijf, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik hier schets.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mogen de omwonenden van die gebieden daar enige inspraak in hebben, qua stijl en hoeveelheid?
En na die miljoen... op naar de volgende miljoen?
Nou wil ik china liever niet als voorbeeld nemen. Het gaat er eerder om dat de politiek vol zit met beroepspolitici, die er niet zitten voor het land en de samenleving, maar vooral voor meerdere eer en glorie van zichzelf. Verkiezingen zijn ook geen goed mechanisme om dit te veranderen. Want mensen kiezen vaak toch de partijen met de gladste praatjes en het grootste budget. Loting zou veel democratischer zijn. Maar dat is wel een heel revolutionaire verandering.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat politici niet in staat zijn om verder te denken dan de komende verkiezingen. Je kunt over een land als China zeggen wat je wilt, maar ze hebben wel een lange termijn planning juist omdat ze geen democratie zijn.
Je haalt denk ik wat door elkaar.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja daarom had men dus beter moeten opletten bij het tekenen.
quote:Op maandag 4 juli 2022 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ligt aan de sluitertijd van de camera.
Als je die perfect synchroon krijgt staan de banden optisch zelfs stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |