abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2022 @ 12:20:56 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205233687
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jij bent toch die persoon die al pagina's vol is tegen het bouwen van huizen maar zelf wel fijn woont?
Tegen het bouwen van onbetaalbare woningen, datacentra en bedrijventerreinen, vooral.

En bouwen kan verder prima: in de stad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 juli 2022 @ 12:21:17 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205233693
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Mediapark, niet vergeten!
Vorige keer stonden ze ook bij het RIVM.
Boos op de hele wereld, behalve op zichzelf. Stel je voor.
Ik hou van de dualiteit, de overheid moet alles voor me regelen maar mag zich nergens mee bemoeien
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205233706
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het maakt niet uit, met een minder 'lakse' houding is er nog steeds een stikstofprobleem.
Niet per se. Het stikstrofprobleem is lokaal en daar hadden we als Nederland veel eerder over aan de bel moeten trekken.
pi_205233707
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Het wordt robuuste natuur.
Heeft de politiek dat gezegd?
pi_205233716
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En bouwen kan verder prima: in de stad.
Ja, want in de stad natuurlijk nog flink wat bouwgrond beschikbaar.
En iedereen wil in de stad wonen.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 12:22:49 #56
236264 crew  capricia
pi_205233719
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik hou van de dualiteit, de overheid moet alles voor me regelen maar mag zich nergens mee bemoeien
Precies. Gewoon gratis geld geven en je bek houden. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 juli 2022 @ 12:22:50 #57
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205233720
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:19 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als je dan toch alles erbij haalt kun je ook direct het kapitalisme de schuld geven en pleiten voor het invoeren van een planeconomie
Dan zouden we een dief van onze portemonnee zijn, wij hebben ook onze kosten heur.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 4 juli 2022 @ 12:23:41 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205233736
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, want in de stad natuurlijk nog flink wat bouwgrond beschikbaar _O-

En iedereen wil in de stad wonen _O-
Zo'n ideetje als Stroe City, misschien, maar dan landelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 juli 2022 @ 12:23:47 #59
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205233737
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat op grond van boeren woningen gebouwd gaan worden;
Wie zegt dat? Dat is ook de discussie helemaal niet?
quote:
het wordt robuuste natuur.
Is dat zo? En over welke boerengrond heb je het dan precies?
quote:
Dat, of akkerland. Of bomen.
Als het akkerland wordt, wordt het iig geen robuuste natuur. Als het bomen worden, bedoel je dan productiebos ofzo?
quote:
Het is volstrekt niet de bedoeling dat er weilanden leeg getrokken gaan worden voor andere doeleinden. Echt niet.
Het is vooral de bedoeling dat er minder voor de omgeving vervuilende activiteiten plaatsvinden op het boerenland, zodat de paar plukjes grond die niet in handen zijn van de agrarische industrie, nog enige mate van levensvatbaarheid houden.

Ik snap niet helemaal waar je op zit te hinten met je robuuste natuur op weilanden enzo. Hoe zie je dat voor je? Gaan de boeren proberen hun land om te zetten in natuurgebied ofzo?
  maandag 4 juli 2022 @ 12:24:13 #60
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205233749
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100034999_a45876fb

Hier staan honderden mensen gewoon Schiphol te blokkeren. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_205233755
twitter

Deze man _O- . Staat muurvast tussen de trekkers. Vind het het geen probleem. "Ik ga koffie drinken en misschien dan zo maar naar huis [...] Wat mij betreft doen ze dit de hele week"
  maandag 4 juli 2022 @ 12:24:49 #62
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205233756
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tegen het bouwen van onbetaalbare woningen, datacentra en bedrijventerreinen, vooral.

Hoezo onbetaalbaar?
  maandag 4 juli 2022 @ 12:25:03 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205233761
quote:
18s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vast mijn eerdere posts gemist. Niet erg. Kort: men definieert iets als een probleem zonder de vermeende "veroorzaker" daarin te willen betrekken als (onder)deel van een oplossing.
Ik ontken niet dat er een probleem* zou zijn. Ik schop tegen de stelling dat boeren dat hebben veroorzaakt en dus hier/nu maar moeten boeten.
* een probleem is pas een probleem wanneer je dat er van (ver)maakt.

Los daarvan kan een (vee)boer ook via een gesloten systeem ook veeteelt bedrijven dat echter weer niet mag vanwege allerlei andere wetten, regels en kunstmatige (concurrentie)beperkingen.
Daarnaast is er de principiële discussie van idealisten dat een boer nu eenmaal invloed uitoefent op de omgeving die inherent is aan zijn uitoefening en aanwezigheid, niet is te voorkomen. Voorstander van beleid zien het liefst de boer vertrekken om dan de eigen visie t.a.v. "natuur" haar gang te laten gaan.

Het grondprobleem is vooral dat onze efficiëntie in een relatief klein gebied, zodanig is opgevoerd dat de kleinste verandering, een enorme impact heeft. Dit laatste wordt ook zichtbaarder omdat dingen definieerbaar, daarmee aantoonbaar en dus ook oplosbaar moet zijn. Die efficiëntie/detectie daarvan is verder door actief beleid zoals stimuleren marktwerking/onderzoek, enorm aangejaagd.

Er is best wat voor te te zeggen om directe uitvoeringsconsequenties op de lange baan te zetten en dan stap voor stap met de boer aan tafel, beleid te ontwikkelen dat gericht is op goed boeren ipv nu maximaal boeren.
Men geeft daarmee boeren ook de taak en verantwoording voor het (eigen) perspectief. Vraag maar aan de boer of en wat die kan doen ipv zijn inbreng te negeren.
Ik ben het met je eens dat ook de overheid in de afgelopen 40 jaar zich teveel heeft laten bewegen richting de boeren, die daar zelf ook een rol in hebben gespeeld. Door constant maar voor de boeren te kiezen en ze zo te laten groeien (zowel boeren als overheid), ondanks dat de problemen al die tijd duidelijk waren, is de situatie nu dat men ineens wordt gedwongen een flinke stap terug te nemen. Dus niet alleen Rutte, maar al die regeringen van de afgelopen 40 jaar durfden het niet aan om veranderingen aan te brengen, onder druk van de boeren die door wilde groeien.

Nu heeft de hoogste bestuursrechter van Nederland een uitspraak gedaan dat het echt niet zo langer kan en omdat men zo lang heeft gewacht is de stap nu groter en moet het in een kortere tijd. Dus men kan protesteren wat ze willen, maar het gaat weinig veranderen, de uitspraak ligt er en de reden is wel degelijk een urgent probleem, dat 40 jaar geleden al 'opgelost' had kunnen worden.

Ik begrijp ook het gevoel dat 'de overheid ermee wegkomt', maar wat wil je dan, alle politici van de afgelopen 40 jaar arresteren? Af laten treden, terwijl dit al 40 jaar loopt? Boetes?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 4 juli 2022 @ 12:25:58 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205233773
quote:

[..]
Aha.

Mensen willen dus graag wat ruimte... wat platteland in de omgeving misschien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205233775
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat ook de overheid in de afgelopen 40 jaar zich teveel heeft laten bewegen richting de boeren, die daar zelf ook een rol in hebben gespeeld. Door constant maar voor de boeren te kiezen en ze zo te laten groeien (zowel boeren als overheid), ondanks dat de problemen al die tijd duidelijk waren, is de situatie nu dat men ineens wordt gedwongen een flinke stap terug te nemen. Dus niet alleen Rutte, maar al die regeringen van de afgelopen 40 jaar durfden het niet aan om veranderingen aan te brengen, onder druk van de boeren die door wilde groeien.

Nu heeft de hoogste bestuursrechter van Nederland een uitspraak gedaan dat het echt niet zo langer kan en omdat men zo lang heeft gewacht is de stap nu groter en moet het in een kortere tijd. Dus men kan protesteren wat ze willen, maar het gaat weinig veranderen, de uitspraak ligt er en de reden is wel degelijk een urgent probleem, dat 40 jaar geleden al 'opgelost' had kunnen worden.
Iets met zachte heelmeesters enzo.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:26:07 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205233776
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Regelgeving waar ze zelf ongeveer bij elke komma betrokken zijn geweest.
Grappig, doet mij denken hoe men vooropgezette doelen bereikt door betrokkenen te laten kiezen over het hoe van een aanpak ipv het waarom er een beleid nodig is. Zoals vaak staat niet het waarom maar het hoe ter discussie.

Onderdeel van dat inpakproces is uitgenodigde mensen vooral status, belang en betrokkenheid toe te dichten. Vooral het element "betrokkenheid" - gezellig samen op de ondertekende foto - is handig om later te kunnen stellen dat iemand het ook zelf heeft gewild. Gemakshalve wordt dan ook genegeerd of en in welke omstandigheden, een specifieke afspraak tot stand is gekomen. Wil je niet komen, kan de groep/persoon verweten worden dat die niet betrokken wilde zijn en dus niet moet zeuren toen daar de zg. de kans voor was.
tldr; de baas aan tafel wint altijd omdat zijn mee-eters dat graag zo zien en hun "leider" niet van z'n troon wil stoten.

Truc nummer 2 daarin is salami snijden door kleine afspraken te maken en vette rotzooi in te brengen, die opeengestapeld iemands vlees tot iets eetbaars vermaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205233780
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Die rechter doet dat natuurlijk alleen maar omdat men in Europa bepaalde dingen heeft getekend zonder de gevolgen daarvan in te zien.
pi_205233787
quote:

[..]
Qua dichtheid van steden zijn we in nl koploper met rijtjeshuizen in steden bouwen, zet daar appartementen neer en je kunt veel meer mensen op een klein stukje land kwijt. Wat ook nog eens voordelen voor een beter ov oplevert.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:27:21 #69
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205233791
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hoezo onbetaalbaar?
De laatste 10 jaar zijn er nauwelijks starterswoningen gebouwd en dat gaat straks wel gebeuren? Of huurhuizen net boven de socialehuurgrens? Dat denken is pas naïef met een geldpartij aan de macht.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:27:27 #70
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205233794
quote:
18s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Grappig, doet mij denken hoe men vooropgezette doelen bereikt door betrokkenen te laten kiezen over het hoe van een aanpak ipv het waarom er een beleid nodig is. Zoals vaak staat niet het waarom maar het hoe ter discussie.
Ja, en de boeren hebben elke keer inspraak gehad in het hoe, waarbij het doel elke keer niet gehaald werd omdat de LTO/CDA krampachtig vast willen houden aan de grootte van de veestapel, ipv aan de rendabelheid van de boerenbedrijfsvoering.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:28:00 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205233800
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:24 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

Deze man _O- . Staat muurvast tussen de trekkers. Vind het het geen probleem. "Ik ga koffie drinken en misschien dan zo maar naar huis [...] Wat mij betreft doen ze dit de hele week"
Ja, natuurlijk moet je de vuilnisman hebben.
Dat zijn de mensen die de boeren het grootste onrecht hebben aangedaan..
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 12:28:06 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205233802
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De laatste 10 jaar zijn er nauwelijks starterswoningen gebouwd en dat gaat straks wel gebeuren? Of huurhuizen net boven de socialehuurgrens? Dat denken is pas naïef met een geldpartij aan de macht.
Kun je een miljoen keer herhalen, het wordt nu echt allemaal helemaal anders. Oprecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205233804
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die rechter doet dat natuurlijk alleen maar omdat men in Europa bepaalde dingen heeft getekend zonder de gevolgen daarvan in te zien.
Dat is toch niet het probleem van de rechter dat de Nederlandse politiek ergens mee akkoord gaat in de veronderstelling dat ze zich er toch wel eronderuit weten te wurmen?
pi_205233808
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Qua dichtheid van steden zijn we in nl koploper met rijtjeshuizen in steden bouwen, zet daar appartementen neer en je kunt veel meer mensen op een klein stukje land kwijt. Wat ook nog eens voordelen voor een beter ov oplevert.
Je kan een miljoen woningen kwijt op 1,37 van alle landbouwgrond.

We hoeven echt niet met z'n allen in appartementen te gaan wonen omdat boeren 66,9% van alle grond bezet houden.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:28:58 #75
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205233812
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit. Nederland heeft echt een heel groot en nog steeds groeiend probleem, met steeds meer van dit soort democratie-ondermijnende klootzakken die alles alleen maar kapot willen maken en waar geen fatsoenlijk gesprek mee valt te voeren. Ik maak me echt grote zorgen over waar dit op gaat uitlopen.
Vooral ook omdat bij elk onderwerp dat er bij komt er weer nieuwe aanwas is. Nu sluiten de boeren zich massaal aan, de vissers waren er al. En die zijn echt niet ook allemaal pro-Poetin en anti-zonnebrandcreme, maar ze komen wel in diezelfde groep met anti-democraten die er op uit zijn om Nederland te destabiliseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')