Ben wel fan van Janine moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Alleen maar positieve mensen levert vaak niet de meest spannende televisie op. Wel leuk dat beide stellen alles goed voor elkaar lijken te hebben.
Ja, die was wel leuk! De man helemaal lyrisch over het uitzicht en je keek uiteindelijk alleen maar tegen daken van de buurt aan. Heel in de verte nog een glimp van wat bergen en dat was dan het uitzicht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 22:23 schreef DIJK het volgende:
Dakterras met een schitterend uitzicht…..
quote:Op zondag 7 augustus 2022 08:50 schreef Cynix ® het volgende:
Trouwens, de hele avond zomer herhalingen: Pesetas, Ik Vertrek, Matthijs in Concert....
Weer genotquote:Op maandag 8 augustus 2022 12:34 schreef nils7 het volgende:
https://www.avrotros.nl/i(...)KrMR1xcgXc&fs=e&s=cl
quote:Op maandag 8 augustus 2022 13:06 schreef SEMTEX het volgende:
Een oude schoolvriendin van me is ook geëmigreerd naar Spanje en vinkt ook langzaam de bingokaart af. De vorige eigenaren wilden niet tijdig tekenen en de sleutels overhandelen. Eventuele onontdekte gebreken, volle septic tanks, ontploffende meterkasten en missende vergunningen gaan waarsch. ook nog komen
Kan toch in een spoiler?quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:12 schreef Lavenderr het volgende:
Sorry Eagles89, maar heb je post verwijderd omdat we hier niet alles mogen verklappen.
Ja, dat is zo, dus mocht een andere mod het prima vinden dan zet die hem maar terug hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kan toch in een spoiler?
Voor de liefhebber juist leuk om wat inside information te krijgen.
Geen probleem, dacht dat het niet echt spoiler achtig was, maar twijfelde wel even. Vertelde niet echt veel details geloof ik, eigenlijk wat er in de TV gids ook wel zal staan. Maar iedereen die liefhebber is van Ik Vertrek raad ik in elk geval zeker aan te gaan kijken! De Ik Vertrek bingo kaart is weer volledig aanwezigquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, dus mocht een andere mod het prima vinden dan zet die hem maar terug hoor.
ben benieuwdquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:40 schreef praadje het volgende:
Vanaf komende zaterdag een nieuw format van 'ik vertrek' namelijk 'ik vertrek xl'.
Nederlanders die emigreren en een onderneming starten, worden gevolgd. In dit geval gaat het niet om een stel of een gezin, maar om een heel gezelschap dat een gedeelde droom heeft. In deze serie volgen we de avonturen van een gezelschap in Noord-Italië en een gezelschap op Bonaire.
Rinse en Francine ruilen Nederland in voor het altijd zonnige Bonaire. Samen met hun zoon Jan, zijn vriendin Fabienne en bevriende aannemers Oscar en Vanessa, bouwen zij vakantieappartementen van de grond af aan. Alleen gaat alles op Bonaire net even anders dan in Nederland.
Italië-fanaten Hans, Marja, Renzo, Ada en Wim besluiten samen hun droom waar te maken; de Italiaanse streek Friuli op de kaart zetten. Dit doen zij door 'een pand met potentie' om te bouwen tot groep accommodatie. Of het pand inderdaad potentie heeft, moet nog maar blijken.
https://www.tvgids.nl/informatief/ik-vertrek-xl
Mee eens hoor. Zat ook even te twijfelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:30 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Geen probleem, dacht dat het niet echt spoiler achtig was, maar twijfelde wel even. Vertelde niet echt veel details geloof ik, eigenlijk wat er in de TV gids ook wel zal staan. Maar iedereen die liefhebber is van Ik Vertrek raad ik in elk geval zeker aan te gaan kijken! De Ik Vertrek bingo kaart is weer volledig aanwezig
je maakt mij toch wel benieuwd wat er stond, mag/kan je dat delen in een PM?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 14:30 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Geen probleem, dacht dat het niet echt spoiler achtig was, maar twijfelde wel even. Vertelde niet echt veel details geloof ik, eigenlijk wat er in de TV gids ook wel zal staan. Maar iedereen die liefhebber is van Ik Vertrek raad ik in elk geval zeker aan te gaan kijken! De Ik Vertrek bingo kaart is weer volledig aanwezig
Eerste aflevering is nu al te zien op NLZiet en NPO Plus. Serie start alvast met een ongemakkelijke mega spoiler.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:40 schreef praadje het volgende:
Vanaf komende zaterdag een nieuw format van 'ik vertrek' namelijk 'ik vertrek xl'.
Nederlanders die emigreren en een onderneming starten, worden gevolgd. In dit geval gaat het niet om een stel of een gezin, maar om een heel gezelschap dat een gedeelde droom heeft. In deze serie volgen we de avonturen van een gezelschap in Noord-Italië en een gezelschap op Bonaire.
Rinse en Francine ruilen Nederland in voor het altijd zonnige Bonaire. Samen met hun zoon Jan, zijn vriendin Fabienne en bevriende aannemers Oscar en Vanessa, bouwen zij vakantieappartementen van de grond af aan. Alleen gaat alles op Bonaire net even anders dan in Nederland.
Italië-fanaten Hans, Marja, Renzo, Ada en Wim besluiten samen hun droom waar te maken; de Italiaanse streek Friuli op de kaart zetten. Dit doen zij door 'een pand met potentie' om te bouwen tot groep accommodatie. Of het pand inderdaad potentie heeft, moet nog maar blijken.
https://www.tvgids.nl/informatief/ik-vertrek-xl
Ha.Ik kijk ernaar uit.Ik kijk live of terug ivm werktijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:51 schreef showtimer het volgende:
[..]
Eerste aflevering is nu al te zien op NLZiet en NPO Plus. Serie start alvast met een ongemakkelijke mega spoiler.
Net de aflevering gezien. Vond het een leuke aflevering en benieuwd hoe het verder gaat. Maar die spoiler zorgt er wel voor dat je anders naar de aflevering kijkt inderdaad.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:51 schreef showtimer het volgende:
[..]
Eerste aflevering is nu al te zien op NLZiet en NPO Plus. Serie start alvast met een ongemakkelijke mega spoiler.
Ze hebben het nu nog erg gezellig samen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:46 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit gaat natuurlijk weer helemaal fout tussen de stellen
Ik vrees dat dat vrijwel het hele recept isquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:58 schreef golfer het volgende:
Ik wil graag dat recept voor het gerecht van die vrouw waar een halve fles ketchup en een pot pindakaas doorheen gaat.
Eerst even de champignons plukken voor door de macaroniquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:59 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Beetje verven en klaar
5000 Euro aanbetaald…quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Het kan me nog niet echt boeien.
Halverwege de uitzending en wat hebben ze nu eigenlijk gedaan?
Op de Antillen gaat bijna alles op gevoel en aannames…quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:06 schreef Dutch_view het volgende:
Heb niet t idee dat er sprake is van heldere afspraken
Geboren in het verkeerde lichaam landquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
60+ jaar in Nederland gewoond maar nu eindelijk thuis
Recipe for disasterquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de Antillen gaat bijna alles op gevoel en aannames…
Ik heb vrienden op zowel Curaçao als Aruba wonen en als je weet dat het zo is, dan went het ook wel weer…quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:08 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Recipe for disaster
Maar ja dat maakt het leuk om naar te kijken
In Italië niet anders ....quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de Antillen gaat bijna alles op gevoel en aannames…
Iddquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Het kan me nog niet echt boeien.
Halverwege de uitzending en wat hebben ze nu eigenlijk gedaan?
Ja klopt, een horloge kun je daar wel weggooien. Heeft toch geen nutquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb vrienden op zowel Curaçao als Aruba wonen en als je weet dat het zo is, dan went het ook wel weer…
Vind t juist wel leuk dat het een soort serie isquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:15 schreef lily het volgende:
Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk. Minder leuk dan een reguliere uitzending.
Jaa, dat wel weer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:17 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Vind t juist wel leuk dat het een soort serie is
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Lijkt wel een tomaat
Blijkbaar overlijd Hans tijdens de opnames, die daarna gewoon doorgaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:15 schreef christmastsunami het volgende:
Ik zit die van gisteravond terug te kijken.
Soow, dit is een van de betere ooit.
Dat in Italie met die die lichamen, even zelf een krot verbouwen. Dat soort types ook. Deze aflevering is een vd pijnlijkste ooit.![]()
Ja, hij ging al weg met chronische bronchitis. Beetje vragen om moeilijkheden, lijkt mij.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:48 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Blijkbaar overlijd Hans tijdens de opnames, die daarna gewoon doorgaan.
Het was een noodlottig ongeval, januari van dit jaar. Verbouwingen waren toen volgens mij al goeddeels achter de rug.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja, hij ging al weg met chronische bronchitis. Beetje vragen om moeilijkheden, lijkt mij.
Oh, dat is wel zuur om te lezen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was een noodlottig ongeval, januari van dit jaar. Verbouwingen waren toen volgens mij al goeddeels achter de rug.
Ik word altijd moe van mensen die over zo’n gevoelig onderwerp meteen teksten plaatsen van “het is vragen om moeilijkheden” als je echt nul inzage in iemands medische geschiedenis hebt etc etc. En zelfs dan, mag iemand met een chronische ziekte niet zijn droom achterna? Meteen dat oordelende over iemand die er niet meer is, dat die beter had moeten weten, etc, ik vind het nogal wat. En zo nu blijkt uit jou info is het ook gewoon helemaal niet eens waar. Ik heb persoonlijk een zwak voor mensen die hun droom in een ander land najagen, en als het helemaal fout gaat door eigen stommiteiten kan dat gebeuren, en onze mening er dan over geven graag zelfs, daarom lezen we hier allemaal mee, maar over mensen die tijdens het najagen van hun droom overlijden, daar heb ik het grootste respect voor, hoe en wat het ook gegaan is, en zou ik nooit voorbarig (en ook niet daarna overigens) iets over durven oordelen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was een noodlottig ongeval, januari van dit jaar. Verbouwingen waren toen volgens mij al goeddeels achter de rug.
Ik hoop dat de ketchup voor de saus was en de pindakaas voor iets anders.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat die Limburger aan het koken was. Ik zag een halve fles Ketchup en Pindakaas in de pan verdwijnen? Wat was dat
Pindasausquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat die Limburger aan het koken was. Ik zag een halve fles Ketchup en Pindakaas in de pan verdwijnen? Wat was dat
Het verdween allemaal in dezelfde soeppanquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoop dat de ketchup voor de saus was en de pindakaas voor iets anders.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ooit pasta, ja die rooie. met pindasaus heb gegeten. Dat was de eerste en laatste keer.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:42 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Het verdween allemaal in dezelfde soeppanJe zag een volle schep pindakaas erin pleuren
Stond ook nog een literfles ketjap op het aanrecht, die zal er ook wel in zijn gegaan
Nee, dat er verder niets vastgelegd wordt is omdat ze elkaar vertrouwen, dat het op haar naam komt zou om juridische redenen zijn...quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:40 schreef praadje het volgende:
Het huis komt op mijn naam want we vertrouwen elkaar?
Ja en allemaal om het hardst roepen hoe betrouwbaar ze zijnquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Feest, 1 van de 5 wordt de eigenaar en qua kosten moet iedereen gewoon ⅕ inleggen, ligt nergens vast, gaat allemaal op vertrouwen...
Dit hebben de Scheetjes toch ook geprobeerd, wonen ik die container?quote:
En onervaren volgens mij.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:30 schreef golfer het volgende:
Ze zijn wel heel erg naïef,dat stel op Bonaire.
Werken? Die was al 90% dood toen ie hieraan begon....quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:35 schreef christmastsunami het volgende:
Het is begonnen, er gaat zich er eentje doodwerken aan een krot. Vrijwillig!
Tja, ik snap dat soort overschattingen ook niet. Ze proberen er meestal ook nog een soort van paleis van te maken. En zelfs de allerbeste timmerman, is dan jaren en jaren en jaren bezig, met wat ze meestal willen bereiken, voor zo min mogelijk geld.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Werken? Die was al 90% dood toen ie hieraan begon....
Heb je in Bonaire en Italie geen bouwvergunningen of verblijfsvergunningen nodig? Programma zou beter worden als er wat meer info is maar waarschijnlijk blijkt opeens dat alles illegaal gebeurd.quote:Op zondag 4 september 2022 01:47 schreef Dutch_view het volgende:
Geen planning gemaakt op Bonaire. Geen budget![]()
In Italië de boel opknappen met als risico dat een van de 88 onbekende erfgenamen denkt: pik in tis winter![]()
Oftewel, een ideaal Ik Vertrek scenario
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2022 13:47:01 ]
quote:Op zondag 4 september 2022 13:43 schreef Dries4Ever het volgende:
spoiler alertMeer. Meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
spoiler alert:quote:
quote:Op zondag 4 september 2022 14:00 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
spoiler alert:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]misschien heb ik het mis, we gaan er vast nog achter komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 september 2022 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveelquote:Op zondag 4 september 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Ik had vorige week de eerste aflevering gemist, maar die wordt nu weer uitgezonden dus krijg ik hem alsnog mee.
Ik zie dat ze op Bonaire wel iedere dag naar de bouw gaan, maar ze nemen niets mee...
Als je daar elke dag de bouwvakkers van hun werk gaat houden, neem dan wat mee voor de bouwvakkers, iets te drinken of te snaaien.
Als ze de koffie (of op Bonaire koude Cola) staan te drinken die jij net gebracht hebt dan vinden ze het ook een stuk minder vervelend dat je ze vanalles komt vragen of vertellen.
Lijkt me dat je dit al weet voordat je gaat, algemeen bekend en ze zijn er vaker geweest, it's TVquote:Op zondag 4 september 2022 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveel
Ja, bizar... je hebt je toch ingelezen voor je ging?!quote:Op zondag 4 september 2022 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
“Maar alles is zo duur daar” Een zakje pinda’s was al teveel
Hoe doe je dat? Ik zou het in onze auto niet weten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:04 schreef Dutch_view het volgende:
Airbag niet uitschakelen als je in de auto zit met zwangerschap
Bij vrijwel alle moderne auto's zit er een schakelaar of slot die je omdraait met je autosleutel in het handschoenenvakje of er naast.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik zou het in onze auto niet weten.
Is dat standaardprocedure bij een zwangerschap?
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:20 schreef Dutch_view het volgende:
Bij vrijwel alle moderne auto's zit er een schakelaar of slot die je omdraait met je autosleutel in het handschoenenvakje of er naast.
Ik denk dat bijna alle auto's vanaf 2000 ongeveer dit wel hebben
Nee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.
En staat daarbij dat je dat moet doen bij zwangerschap?
Ik twijfel wel of er iets staat bij zwangerschap. Volgens mij wel als je een baby op de voorstoel vervoert.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of die van ons uit 2016 dat ook heeft.
En staat daarbij dat je dat moet doen bij zwangerschap?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik twijfel wel of er iets staat bij zwangerschap. Volgens mij wel als je een baby op de voorstoel vervoert.
Maar als ik zo dat verhaal zag in Ik Vertrek dan lijkt het me wel verstandig
quote:AIRBAG TIJDENS ZWANGERSCHAP
Sommige vrouwen vragen zich af of ze de airbag moeten uitschakelen als ze zwanger zijn. Ze zijn dan bang dat de baby beschadigd bij een ongeluk. Dit is niet waar. Airbags bieden juist extra bescherming tijdens een ongeluk. De enige manier waarop airbags gevaarlijk kunnen zijn is als je géén gordel draagt of alleen een heupgordel.
We hadden het er hier over en volgens mij zeiden ze tegen elkaar tijdens dr montage. 'Wacht hier kunnen we een heel seizoen mee vullen'quote:Op zondag 11 september 2022 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar vlek op vlek op vlek op vlek op vlek op vlek![]()
Ja, staan ze toch weer voor lul met hun hele geneuzel over de leidingen... dit is de ruwe vloer, daar komen ze op en dan de leidingen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:18 schreef Dutch_view het volgende:
Oscar wordt even stevig aangepakt
Dat is wel hun grootste fout ja. Ze hebben al vijfduizend euro betaald en zijn begonnen met klussen terwijl niets nog van hen is. Dat is gewoon dom.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:50 schreef Dutch_view het volgende:
Aankoopmakerlaar in Italië spoorloos![]()
Lekker risicovol om gewoon te gaan klussen als er nog steeds 1 van die 88 erfgenamen zich kan melden
Hans niet meer.quote:Op zondag 11 september 2022 18:41 schreef luxerobots het volgende:
Overigens kunnen Hans en Renzo, als vloerleggers, best met hun handen werken.
Denk dat de buurman wel weet hoe het me de leidingen zit in zo'n kleine hamlet ;-)quote:Op zondag 11 september 2022 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, staan ze toch weer voor lul met hun hele geneuzel over de leidingen... dit is de ruwe vloer, daar komen ze op en dan de leidingen.
Maar goed, dat gezeik zonder kennis is sowieso irritant.
Dat snap ik ook niet inderdaad. Het is niet alsof dit het enige huis is in heel Italië dat te koop staat. Het moet haast wel heel erg goedkoop zijn. Of misschien betalen ze een deel zwart of zoiets. Anders snap ik echt niet dat ze niet gelijk verder waren van zoeken toen bleek dat er nog 88 erfgenamen waren die bezwaar konden maken.quote:Op zondag 11 september 2022 18:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is wel hun grootste fout ja. Ze hebben al vijfduizend euro betaald en zijn begonnen met klussen terwijl niets nog van hen is. Dat is gewoon dom.
Ik vraag me af waarom ze hiervoor kiezen. Er zijn in Italië immers genoeg huizen die je voor een prikkie kunt kopen om op te knappen. Zijn ze verliefd geworden op dit huis? Of hebben ze gewoon een goede klik met de buren? Want rationeel is deze keuze natuurlijk niet. Overigens kunnen Hans en Renzo, als vloerleggers, best met hun handen werken.
Je kan moeilijk op basis van de beelden die je ziet daadwerkelijk beoordelen of ze dat doen ja of nee, je ziet natuurlijk maar een klein deel.quote:Op zondag 4 september 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Ik had vorige week de eerste aflevering gemist, maar die wordt nu weer uitgezonden dus krijg ik hem alsnog mee.
Ik zie dat ze op Bonaire wel iedere dag naar de bouw gaan, maar ze nemen niets mee...
Als je daar elke dag de bouwvakkers van hun werk gaat houden, neem dan wat mee voor de bouwvakkers, iets te drinken of te snaaien.
Als ze de koffie (of op Bonaire koude Cola) staan te drinken die jij net gebracht hebt dan vinden ze het ook een stuk minder vervelend dat je ze vanalles komt vragen of vertellen.
Het lijken me mensen die het absoluut wel gemeld hadden en hadden laten filmen als ze bij ieder bezoek aan de bouwplaats iets te drinken meenamen voor de bouwvakkers.quote:Op maandag 12 september 2022 10:34 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Je kan moeilijk op basis van de beelden die je ziet daadwerkelijk beoordelen of ze dat doen ja of nee, je ziet natuurlijk maar een klein deel.
Het zou ongetwijfeld zo zijn hoorquote:Op maandag 12 september 2022 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijken me mensen die het absoluut wel gemeld hadden en hadden laten filmen als ze bij ieder bezoek aan de bouwplaats iets te drinken meenamen voor de bouwvakkers.
Nu zag je ze iedere keer met lege handen aankomen en dan Oscar even van zijn werk gaan houden.
Nou ja, vooral als je alleen maar komt miepen.quote:Op maandag 12 september 2022 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Het zou ongetwijfeld zo zijn hoor
Die Oscar zal het waarschijnlijk wel heel irritant vinden dat ze steeds hem op zijn vingers kijken
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodigquote:Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Maar ook dat semi-verbaasde dat alle bouwmaterialen vrijwel direct weg waren toen ze besloten hadden de bouw stop te leggen omdat het financieel wat tegenzat (lees: ze geen hypotheek kregen), maar wel van de aannemer verwachten dat hij direct tijd vrij kan maken als er wel weer geld is.
Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.quote:Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig
En dat persoonlijke krediet, zat dat niet gewoon vast aan hun hypotheek in Nederland, zodat dat huis kon dienen als onderpand? Want dan is het wel logisch dat je daar geen aanspraak meer op kunt maken als dat huis verkocht is.
Eigenlijk zijn het allemaal gewoon hele naïeve mensen.
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische redenquote:Op maandag 12 september 2022 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah als het bij dezelfde bank is kan ik me er best wat bij voorstellen dat je je Persoonlijk Krediet kwijtraakt als je emigreert.
Ik denk dat het niet in mindering was gebracht als ze verkocht hadden en in NL waren gaan huren.
Zit het net te kijken, zo bizar dit.quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:41 schreef Leandra het volgende:
Feest, 1 van de 5 wordt de eigenaar en qua kosten moet iedereen gewoon ⅕ inleggen, ligt nergens vast, gaat allemaal op vertrouwen...
Zo is dat. Als je skills hebt, lukt het vaak nog wel met weinig geld (behalve als je anderen in moet huren). En als je geen skills hebt, lukt het natuurlijk wel met geld (omdat je anderen in kunt huren).quote:Op maandag 12 september 2022 11:24 schreef Bever_NL het volgende:
Goede Tv om andermans ellende.
Altijd staan er mensen klaar om met een 'slecht' plan op pad te gaan.
De incidentele succes edities worden altijd bepaald door 2 factoren die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden:
Skills & Geld
Bij Boer Zoekt Vrouw zie je ook vaak dat er een (strand)wandeling komt als er problemen dreigen. De productie heeft dan gewoon even die suggestie gedaan.quote:Ik heb een keer een uitzending gezien, waar de koper van een huis in Spanje een telefoontje kreeg van de verkoopster of hij een nieuwe cheque kon ondertekenen met de waarde-overdracht van het huis omdat de originele cheque was gestolen uit haar auto toen een paar vriendelijke Spanjaarden haar hielpen met het verwisselen van een lekke band ;-)
Hij wilde haar wel tegemoet komen en een 2e cheque uit laten schrijven bij de bank.
De volgende ochtend voor de bank, zegt hij er nog een nachtje over geslapen te hebben en het toch geen goed idee te vinden ...... wat gebeurt er als beiden cheques op een of andere manier worden geind?
Toen ik dat zag wist ik zeker. Hier heeft de camera-ploeg ingegrepen. Deze man was van zichzelf niet slim genoeg om na een nachtje slaap tot dit inzicht te komen. Ze hebben hem tegen zichzelf in bescherming genomen. De persoonlijke schade zou niet in verhouding staan met de beelden die het opgeleverd zouden hebben.
Ze hebben ook nog nooit een huis gebouwd, Rinse was BOA en Francine is een tarotkaarten-leggend medium.quote:Op maandag 12 september 2022 12:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb echt het idee dat ze in NL nog nooit een huis gebouwd hebben, laat staan een complex met een aantal appartementen.
Ja, dat vond ik ook zo onnozel. Als je niet betaalt, halen ze hun spullen ook weg.quote:Op maandag 12 september 2022 14:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja dat leek me niet meer dan logisch, die mannen gaan dan toch elders aan het werk en hebben dan toch hun cementmolen nodig
Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
De aannemer van Rinse en Francine is aangenomen omdat hij een vriend is, niet vanwege zijn kunde of ervaring. Sterker nog, het is zijn eerste grote klus.
Volgens mij heeft zij het wel naar haar zin op Bonaire, lekker biertjes drinken en gezellig dansen met de plaatselijke bevolking in het warme klimaat.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:09 schreef Bever_NL het volgende:
[..]
Dat hebben we eerder gezien bij de bouw van een huis en Glamping in Brazilie. De opdracht werd 'gegund' aan een aardige knul die voor zo'n project geen aantoonbare ervaring had als eind-verantwoordelijke. Eindeloze vertragingen en nauwelijks vooruitgang eindigt met handmatige schiet bewegingen van deze knul richting het Nederlandse stel als ze overwegen de sterker uit het project te trekken.
De 'gun factor' met je de inzet van je totale vermogen. Het blijft mooie tv. Gemeend hoop ik dat alles goed komt.
Als je dan toch ten onder gaat, dan kan je dit best met Francine doen. Ze is goed gemutst en vindt tot nu toe niets een probleem.
Ik denk ook dat ze dit hadden kunnen weten. Als ze tenminste bij de bank geïnformeerd hadden...quote:Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh ja, emigratie lijkt me ook wel een logische reden![]()
Ben vooral verbaasd dat zij daar blijkbaar verrast door werden.
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mijquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef Dutch_view het volgende:
Aanvraag moet nog worden ingediend maar we vieren al feest
Ja of gewoon er helemaal niet aan beginnenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:44 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Zulke dingen regel je toch al voordat je gaat emigreren, lijkt mij
En niks onderling op papierquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:02 schreef Pap89 het volgende:
Wat een debielen allemaal.
De een maakt een gevallen tuinmuurtje.
De ander zoekt oude handgreepjes.
Weer een ander zoekt een wateraansluiting.
Als kers op de taart heb je ook nog een mongol die alvast een fucking wandelroute wilt uitzoeken.
Ondertussen hebben ze het huis nog niet eens.
Bonus: Bouwval IceClimbing
“Ja dat komt wel goed”quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
En niks onderling op papier
Haha, ik vind dit juist leuker dan de losse afleveringen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 23:43 schreef Leandra het volgende:
Ik trek dit ook erg slecht, 2 simultaan drama's uitgesmeerd over weken.
Het zijn ook geen super sympathieke stellen ofzo, vooral eigenwijs.
Je blijft wachten op de volgende ellende, van dezelfde stellen, week na week.
En ik hou er niet van als ik naar een accident waiting to happen zit te kijken, en zeker niet zo uitgesmeerd.
Een verhaal van begin tot eind per keer is voldoende.
Dat ook, alsof het een dom Amerikaans programma is waarin ze mensen aan de buis moeten kluisteren met een preview van na de reclame.quote:Op zaterdag 17 september 2022 23:56 schreef golfer het volgende:
Ik vind het vooral irritant dat alles door elkaar heen loopt in de uitzending en dat er tussendoor alweer stukjes zitten die later in dezelfde uitzending worden uitgezonden.
Ik krijg echt de kriebels van zoon Jan. Weet niet wat het precies is, maar lijkt me een heel onprettig persoon.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
Wat een droevenis allemaal. Zowel op Bonaire als in Italië. Totaal ongeorganiseerd en onvoorbereid allemaal.
En die zoon Jan geeft geen ruk om de gevoelens en bezwaren van zijn vriendin Fabiënne en doet gewoon wat hij wil.
Het type ‘ ik vertel wel ff hoe het moet’ met daarbij een geacteerde nonchalante houding waar je zo doorheen prikt.quote:Op zondag 18 september 2022 07:26 schreef Fosive het volgende:
[..]
Ik krijg echt de kriebels van zoon Jan. Weet niet wat het precies is, maar lijkt me een heel onprettig persoon.
Precies, dat gezeur dat hij precies weet hoe het moet terwijl er nog minimaal 2 alternatieven zijn. De buizen kunnen zowel nog via het plafond als via de dek vloer zonde enige aanpassing.quote:Op zondag 18 september 2022 07:26 schreef Fosive het volgende:
[..]
Ik krijg echt de kriebels van zoon Jan. Weet niet wat het precies is, maar lijkt me een heel onprettig persoon.
Dat doet sbs 6 al , bij mr frank visser na de reclame komt steevast viktor in beeld ‘weet u het nog ….’ Om dan het vorige kwartiertje te besprekenquote:Op zondag 18 september 2022 00:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ook, alsof het een dom Amerikaans programma is waarin ze mensen aan de buis moeten kluisteren met een preview van na de reclame.
Nog niet gezien maar Hans gaat doodquote:Op zaterdag 17 september 2022 23:19 schreef Hankster het volgende:
Nou, net ook de aflevering van volgende week bekeken. Het wordt allemaal treuriger en treuriger. En dan denk ik dat het Italië verhaal nog wel het beste af gaat lopen
Hij overlijdt door een noodlottig ongeval.quote:Op zondag 18 september 2022 08:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nog niet gezien maar Hans gaat dood
Die ziet er elke aflevering slechter uit
maar is deze serie een herhaling dan? ik heb ook in een stukje over die programma gehoord dat hij overlijd, maar nog niet daarwerkelijk gezien dat dit gebeurd isquote:Op zondag 18 september 2022 09:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij overlijdt door een noodlottig ongeval.
Bij de start van de 1e aflevering kwam het al in beeld dat Hans was overleden. Wellicht dat dit daardoor al in andere media te horen was.quote:Op zondag 18 september 2022 10:55 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
maar is deze serie een herhaling dan? ik heb ook in een stukje over die programma gehoord dat hij overlijd, maar nog niet daarwerkelijk gezien dat dit gebeurd is
quote:Op zondag 18 september 2022 10:55 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
maar is deze serie een herhaling dan? ik heb ook in een stukje over die programma gehoord dat hij overlijd, maar nog niet daarwerkelijk gezien dat dit gebeurd is
SPOILER: dikke spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 18-09-2022 12:25:09 ]life is like a box of chocolates
Had hij nou ontslag gekregen omdat hij weer bij paps en mams gaat wonen, wel een echter loser, ex in NL mag blij zijn verlost te zijn van hemquote:Op zondag 18 september 2022 08:18 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Het type ‘ ik vertel wel ff hoe het moet’ met daarbij een geacteerde nonchalante houding waar je zo doorheen prikt.
Zijn houding wordt versterkt door de vader die hem verafgood omdat die zelf niet kundig genoeg lijkt. Meisje wat thuis blijft lijkt er al klaar mee te zijn.
Dat staat genoemd op de site van de firma.quote:Op zondag 18 september 2022 10:55 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Bronquote:Helaas moeten wij het verdrietige bericht mededelen dat Hans op 21-01-2022 op 65 jarige leeftijd onverwachts is overleden aan de gevolgen van een noodlottig ongeval.
Dit heb ik niet gezien.quote:Op zondag 18 september 2022 11:47 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Gisteren zag je dat <spoiler weg>
Dat zijn allemaal spoilers, want dat is gisteren niet uitgezonden.quote:
Hoe kan ik dit gezien hebben? Sorry, zie nu pas dat NL Ziet een aflevering voor loopt. Sorry van de spoilers.quote:Op zondag 18 september 2022 12:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal spoilers, want dat is gisteren niet uitgezonden.
Omdat je via NPO plus kijkt?quote:Op zondag 18 september 2022 18:01 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit gezien hebben?
Maar hij wil niet zeggen dat ie zijn zin heeft doorgedruktquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
Wat een droevenis allemaal. Zowel op Bonaire als in Italië. Totaal ongeorganiseerd en onvoorbereid allemaal.
En die zoon Jan geeft geen ruk om de gevoelens en bezwaren van zijn vriendin Fabiënne en doet gewoon wat hij wil.
Inderdaad. Ik word daar ook bloedlink van 🤬.quote:Op zondag 18 september 2022 18:58 schreef Leandra het volgende:
Ah fijn, weer spoilers van nog niet uitgezonden afleveringen in het topic, godverdomme zeg.... ga lekker naar een vooruitkijktopic als je wilt spoileren meer niet in het topic over de uitzending
Het in elk topic hetzelfde verhaal, maar je mag er niets van zeggen want dan moet je maar geld betalen en vooruit kijken. Voor mij een reden om topics niet meer te openen, waardoor je altijd weken achter de actualiteit aan loopt.quote:Op zondag 18 september 2022 18:58 schreef Leandra het volgende:
Ah fijn, weer spoilers van nog niet uitgezonden afleveringen in het topic, godverdomme zeg.... ga lekker naar een vooruitkijktopic als je wilt spoileren meer niet in het topic over de uitzending
Je mag het best zeggen. De spoilers zijn weggehaald.quote:Op maandag 19 september 2022 09:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het in elk topic hetzelfde verhaal, maar je mag er niets van zeggen want dan moet je maar geld betalen en vooruit kijken. Voor mij een reden om topics niet meer te openen, waardoor je altijd weken achter de actualiteit aan loopt.
Had ik al voorspeld.quote:
Die heeft vast al een tijdje een Bonairs neukertje.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
En dat zag ze niet aan komenquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:17 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Alles gaat fout in bonaire genot
Maar geen cent te makkenquote:
Heerlijk, 'Ik Vertrek' genot. Ze zijn boos op de aannemer die ze zelf uitgekozen hebben en waar ze dikke vrienden mee waren.quote:
Ik denk ook niet dat ze alles netjes overlegd hebben, in dat eerdere gesprek met die zoon bleek bijvoorbeeld dat ze geen leidingen hadden aangelegd voor de kabels, want het zat er allemaal in voor ze het wisten. Die zoon is vooral gekomen omdat die ouders alles maar een beetje lieten gebeuren (of zo kwam het toch op mij over).quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heerlijk, 'Ik Vertrek' genot. Ze zijn boos op de aannemer die ze zelf uitgekozen hebben en waar ze dikke vrienden mee waren.
En dan zeggen ze dat ze alles continu gemeld hadden, maar de aannemer niet luisterde. Tja, dan hadden ze eerder aan de bel moeten trekken, niet nu ze 80.000 dollar schade hebben.
Ik denk overigens dat ze helemaal niet alles netjes aangegeven hebben. Ze hebben immers geen ervaring en verstand van het bouwen van een huis, dan lukt het je ook niet om de aannemer te wijzen op specifieke fouten.
Het is vreselijk allemaal jaquote:Op zondag 25 september 2022 11:37 schreef Dutch_view het volgende:
Als iemand komt te overlijden dan is dat altijd vreselijk. Maar als je nota bene in je klusproject komt te struikelen over het snoer van de stofzuiger en daardoor fataal van de trap valt.... ik wordt al gek bij de gedachte![]()
![]()
Laat staan zn vrouw en familie. Jeetje hoeveel pech en noodlot kan een mens krijgen![]()
In zulke gevallen denk ik altijd aan gelovigen met hun mantra "Als God het wil"... woest kan ik er om worden
Of hij heeft gewoon niet geluisterd, ze lekker laten lullen. Ze betalen, denken vriendjes met hem te zijn, zijn naïef. Ideale uitgangssituatie om de kluit te belazeren.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heerlijk, 'Ik Vertrek' genot. Ze zijn boos op de aannemer die ze zelf uitgekozen hebben en waar ze dikke vrienden mee waren.
En dan zeggen ze dat ze alles continu gemeld hadden, maar de aannemer niet luisterde. Tja, dan hadden ze eerder aan de bel moeten trekken, niet nu ze 80.000 dollar schade hebben.
Ik denk overigens dat ze helemaal niet alles netjes aangegeven hebben. Ze hebben immers geen ervaring en verstand van het bouwen van een huis, dan lukt het je ook niet om de aannemer te wijzen op specifieke fouten.
Ik denk dat Rinse en Francine ook gewoon niet gezien hebben hoe slecht het was.quote:Op zondag 25 september 2022 11:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon niet geluisterd, ze lekker laten lullen. Ze betalen, denken vriendjes met hem te zijn, zijn naïef. Ideale uitgangssituatie om de kluit te belazeren.
Heb ik de director's cut gezien ofzo?quote:Op zondag 25 september 2022 02:12 schreef Bever_NL het volgende:
Bonaire:
Fabiënne was er al bang voor maar zoon Jan is inderdaad gevallen voor een Bonair's neukertje of meervoud
daarvan. Moeder Francine begrijpt het helemaal.
Met vrienden moet je wandelen, niet handelen. Dat blijkt wel weer.quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is nogal onzin. Je bent eens twee weken op Curacao geweest voor je werk en denkt nu te weten hoe het er daar/op Bonaire aan toe gaat, dat advocaten daar hun clienten ondermijnen blijkbaar en roept zomaar wat.quote:Op zondag 25 september 2022 16:57 schreef Bever_NL het volgende:
En misschien nog wel de belangrijkste:
C- Dat eiland !! Het is een dorp en daar is iedereen direct of indirect familie van elkaar. Die advocaat is via familie, vrienden of kennissen altijd weer verbonden met de aan te klagen partij. Het principe wat dan op zo'n eiland geldt is deze:
" Je blijft met je kloten poten af, van mijn kloten familie familie/ vriend/ kennis"
DIe 2 dames spraken toch anders ook wel een best woordje italiaans?quote:Op maandag 26 september 2022 13:09 schreef GereDathan het volgende:
Genoten van de bende op Bonaire, al moet ik opmerken dat die container/afdak wel een gouden greep is. Ze wonen dichtbij te bouwplaats in een redelijk behoorlijke woning op deze manier. Jammer dat ze geen enkele kaas hebben gegeven van bouwen, dus veel zin heeft het verder niet
Italië natuurlijk rampzalig. De laatste 2 afleveringen vond ik Hans al erg stil, er werd volop gespeculeerd op dat Corona of een ander longziekte zijn einde zou betekenen. Zelf denk ik dat Hans zijn lichaam gewoon op was na alle jaren noeste arbeid en zichzelf verwaarlozen. Een misstap (letterlijk) is dan al snel gemaakt, als dat vervolgens betekent dat je zeer ongelukkig van de trap valt dan is dat heel erg zuur. Een triest einde van de markante man. Dat Marja vervolgens ook nog een dikke smakkerd maakt is bijna het scenario van een boek.
Toch denk ik dat ze het in Italië wel gaan redden. Renzo praat een goed woordje Italiaans zover ik het kan beoordelen. Ze weten duidelijk wat ze moeten doen en zijn ook met genoeg mensen over om iets te kunnen doen.
En als laatste, hoewel die muurschildering qua timing natuurlijk lachwekkend was kan ik niet anders zeggen dan: prachtig! Niet zozeer dat ik het tafereel mooi vind (dat is namelijk maar deels zo), maar het is echt een hele mooie en kunstige schildering. Vind het altijd bijzonder dat mensen dat kunnen, ik kan nog geen rechte lijn tekenen namelijk.
Ik dacht dat 1 van de 2 wel wat kon, de andere heb ik geen idee van eigenlijk. Ik zag, maar misschien heb ik het gemist, vooral Renzo met iedereen spreken die op bezoek kwam voor oa. het water.quote:Op maandag 26 september 2022 13:27 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
DIe 2 dames spraken toch anders ook wel een best woordje italiaans?
Marja, met name.quote:Op maandag 26 september 2022 13:27 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
DIe 2 dames spraken toch anders ook wel een best woordje italiaans?
Marja deed o.a. de gesprekken met ‘de makelaar’. Renzo spreekt het misschien beter, maar lijkt minder zakelijk.quote:Op maandag 26 september 2022 13:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik dacht dat 1 van de 2 wel wat kon, de andere heb ik geen idee van eigenlijk. Ik zag, maar misschien heb ik het gemist, vooral Renzo met iedereen spreken die op bezoek kwam voor oa. het water.
Het struikelen over een draad en van de trap vallen is al behoorlijk dramatisch, als hij overleden was omdat hij het dak op het hoofd had gekregen wat een overtreffende trap van dramatisch geweest.quote:Op maandag 26 september 2022 13:54 schreef Ceviche het volgende:
Toen ze zonder helm gingen klussen terwijl de gemeente alles had afgezet omdat het dak naar beneden kwam zetten dacht ik dat dat zou leiden tot Hans' ongeval maar dat is wonderwel goed gegaan.
Met z'n allen op zo'n gevaarlijke plek werken zonder helm vind ik eigenlijk vragen om problemen, dat was ook tragisch geweest, maar ook een gevolg van onverstandige keuzes.quote:Op maandag 26 september 2022 14:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het struikelen over een draad en van de trap vallen is al behoorlijk dramatisch, als hij overleden was omdat hij het dak op het hoofd had gekregen wat een overtreffende trap van dramatisch geweest.
Die twijfels zijn in beeld uitgesproken door haar in voorgaande uitzendingquote:Op maandag 26 september 2022 11:18 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Heb ik de director's cut gezien ofzo?
Ze kan door privacy wetgeving en slecht op de situatie anticiperend personeel, zeer moeilijk achter komen waar haar man ligt, die min of meer stervende is.quote:Op maandag 26 september 2022 15:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Het verhaal van de dood van Hans is van begin tot einde zó'n dramatische reeks gebeurtenissen, dat je het niet zou verzinnen zeg.
De bouwval, Hans' gekwakkel (je zag een gezondheidsbui al hangen), maar dan een fucking struikelpartij over een snoer, ambulance, vrouw die niet weet waar hij ligt (inclusief zoektocht en beelden vanaf een kille parkeerplaats), ziekenhuis dat niets prijsgeeft vanwege privacy, daarna alleen mogen bellen, hem één keer kunnen bezoeken (waarover Marja niets wilde zeggen op camera) en dan gebeld worden dat je man dood is.
Tjonge. Hoe kom je zoiets te boven.
Ik ben niet eens twee weken op Curacao geweest. Maar als ik er was dan was ik er 1 a 2 weken. Geloof me op zo'n eiland zijn het via-via allemaal relaties van ekaar. En zeker voor een witte man als Rinse die min of meer als gelukszoeker op dat eiland neerstrijkt en zijn recht probeert te halen. Zaken gaan daar naast trager ook anders. Zodra er geld in het spel is, kan men toveren met de waarheid.quote:Op maandag 26 september 2022 12:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit is nogal onzin. Je bent eens twee weken op Curacao geweest voor je werk en denkt nu te weten hoe het er daar/op Bonaire aan toe gaat, dat advocaten daar hun clienten ondermijnen blijkbaar en roept zomaar wat.
Dat heb ik me ook afgevraagdquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 22:21 schreef kloon_bassie het volgende:
Jan gestopt met drinken… wat had ie nou voor flesje in z’n hand in dat laatste shot?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |