abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:35 #151
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205203943
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit verhaal ken ik niet en dit klinkt als een joekel van een complot. Zijn er bij jou betrouwbare bronnen bekend die hier over schrijven?
https://nos.nl/artikel/23(...)oningen-in-hele-land
https://klimaatadaptatien(...)-toenemende-droogte/
https://www.volkskrant.nl(...)-miljarden~b9e59bc3/
https://www.omroepbrabant(...)ge-schade-aan-huizen
https://www.atlasleefomgeving.nl/thema/klimaatverandering/droogte

Dat de waterschappen de waterstanden kunstmatig laag houden om de boeren - die zelf het bestuur kunnen vormen mede dankzij hun geborgde zetels - is ook algemeen bekend. Daardoor hebben we nu ook zoveel last van watertekorten in tijden van droogte, water wordt niet vastgehouden als het valt en de reserves worden dus niet goed aangevuld.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:46 #152
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205203950
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit verhaal ken ik niet en dit klinkt als een joekel van een complot. Zijn er bij jou betrouwbare bronnen bekend die hier over schrijven?
Zo geheim is het niet hoor. En hoe de waterschappen werken en werkten staat gewoon in de wet. Niks geen complot, gewoon bewust beleid.

https://www.ad.nl/wonen/1(...)t-niks-uit~a2e388ee/

https://radar.avrotros.nl(...)ge-weggepompt-water/

https://pointer.kro-ncrv.(...)huizen-niet-meer-aan

https://www.weer.nl/nieuw(...)monumenten-voorkomen
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:33:30 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205203961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nog nooit zoveel onzin in één post gezien.
nee dat is geen onzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:34:07 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205203967
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit verhaal ken ik niet en dit klinkt als een joekel van een complot. Zijn er bij jou betrouwbare bronnen bekend die hier over schrijven?
Ja hoor. Het verbaast mij dat dit nieuw voor je is: een hoge grondwaterstand vinden boeren niet zo fijn omdat ze dan met hun zware machines wegzakken.
Huilen dan.
pi_205204034
Oh whut. Als boeren mij kosten gaan bezorgen mogen ze wel optiefen ja.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205204038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)oningen-in-hele-land
https://klimaatadaptatien(...)-toenemende-droogte/
https://www.volkskrant.nl(...)-miljarden~b9e59bc3/
https://www.omroepbrabant(...)ge-schade-aan-huizen
https://www.atlasleefomgeving.nl/thema/klimaatverandering/droogte

Dat de waterschappen de waterstanden kunstmatig laag houden om de boeren - die zelf het bestuur kunnen vormen mede dankzij hun geborgde zetels - is ook algemeen bekend. Daardoor hebben we nu ook zoveel last van watertekorten in tijden van droogte, water wordt niet vastgehouden als het valt en de reserves worden dus niet goed aangevuld.
Klopt, en dan hoor je de boeren klagen dat het droog is.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 19:40:58 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205204068
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:38 schreef Complotwappie het volgende:
Oh whut. Als boeren mij kosten gaan bezorgen mogen ze wel optiefen ja.
Daar ben je wel rijkelijk laat mee, wie denk jij dat voor subsidies aan boeren betaald?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205204141
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja hoor. Het verbaast mij dat dit nieuw voor je is: een hoge grondwaterstand vinden boeren niet zo fijn omdat ze dan met hun zware machines wegzakken.
Het is voor mij wel nieuw dat de boeren er (bewust) voor zorgen dat een miljoen huizen onherstelbaar beschadigd raken. Als dat echt zo klip-klaar is en makkelijk te verhelpen is, waarom gebeurt het dan niet? De lobby van 55.000 boeren die echt niet allemaal onredelijk zijn is toch niet sterker dan minimaal 1 miljoen Nederlanders?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:49:17 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205204165
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is voor mij wel nieuw dat de boeren er (bewust) voor zorgen dat een miljoen huizen onherstelbaar beschadigd raken. Als dat echt zo klip-klaar is en makkelijk te verhelpen is, waarom gebeurt het dan niet? De lobby van 55.000 boeren die echt niet allemaal onredelijk zijn is toch niet sterker dan minimaal 1 miljoen Nederlanders?
Met trekker wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205204168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:38 schreef Complotwappie het volgende:
Oh whut. Als boeren mij kosten gaan bezorgen mogen ze wel optiefen ja.
Boeren werpen met hun gemotoriseerde voertuigen toch veel stof op, bovendien maken zij daarmee 24/7 uur lawaai. Waardoor de zorgkosten hoog zijn geworden.
pi_205204174
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is voor mij wel nieuw dat de boeren er (bewust) voor zorgen dat een miljoen huizen onherstelbaar beschadigd raken. Als dat echt zo klip-klaar is en makkelijk te verhelpen is, waarom gebeurt het dan niet? De lobby van 55.000 boeren die echt niet allemaal onredelijk zijn is toch niet sterker dan minimaal 1 miljoen Nederlanders?
Weet niet, wat is onze lobby?

Kijk eens naar de sponsoren van FDF ;)
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:52:29 #162
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204200
Ik heb helemaal geen hekel aan boeren, prima mensen de meesten. Kom zeker in de zomer graag op boerderijen.

Ik heb een bloedhekel aan het agrarisch conglomeraat. De schimmige wereld waarin partijen als Rabobank, LTO, CDA en grootbedrijven de dienst uitmaken. In essentie een groot deel van de “agri top 50” waar overigens geen enkele boer lid van is.

Dat conglomeraat is wat achter de schermen boeren en burgers tegen elkaar uitspeelt en via geniepige campagnes het sentiment bespeelt. Bespeelt om de eigen belangen en de eigen inkomsten veilig te stellen, ook of juist ten koste van zowel boeren als burgers. Dat conglomeraat houdt al decennia noodzakelijke aanpassingen tegen, dat conglomeraat verziekt de sector omdat ze juist meer verdiend aan een verziekte dan aan een gezonde sector.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 juli 2022 @ 19:56:45 #163
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205204269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:25 schreef EinarBoe het volgende:
100-150 man in Harderwijk. Een rasechte wappie-tocht gaat dat worden.

[ twitter ]
Doet me denken aan de massademonstraties die in 2020 om god mag wat weten wat voor reden hier in Nunspeet gehouden werden. Dat was me een feest _O_



Een paar dagen later stonden er ook nog een stuk of acht mensen te demonstreren bij de lokale uitkijktoren, als ik me niet vergis. Massaprotest _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:57:19 #164
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205204282
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is voor mij wel nieuw dat de boeren er (bewust) voor zorgen dat een miljoen huizen onherstelbaar beschadigd raken. Als dat echt zo klip-klaar is en makkelijk te verhelpen is, waarom gebeurt het dan niet? De lobby van 55.000 boeren die echt niet allemaal onredelijk zijn is toch niet sterker dan minimaal 1 miljoen Nederlanders?
De agrarische lobby is ijzersterk plus zijn ze niet vies van intimidatie. Dat zie je nu ook weer. Als er een volk verwend is in dit land dan zijn het wel de boeren. Met allerlei voordelen en subsidies.
pi_205204285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet niet, wat is onze lobby?

Kijk eens naar de sponsoren van FDF ;)
Als een partij hiermee gaat lopen, dan staat toch heel Nederland op zijn achterste benen? Ik hoop dat onze vriend Thierry niet op dit idee komt
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:58:06 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205204296
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Doet me denken aan de massademonstraties die in 2020 om god mag wat weten wat voor reden hier in Nunspeet gehouden werden. Dat was me een feest _O_

[ afbeelding ]

Een paar dagen later stonden er ook nog een stuk of acht mensen te demonstreren bij de lokale uitkijktoren, als ik me niet vergis. Massaprotest _O_
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:58:19 #167
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204298
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
[..]
Kijk hier hebben we twee slachtoffers van desinformatie, leugens en ongeïnformeerdheid. Het zal vast moeilijk voor ze zijn, maar wie weet kunnen ze het volgende begrijpen. En nee het heeft niets met ammoniak te maken, ammoniak is slechts 1 van de door agrarische sector veroorzaakte problemen.

Het grootste sociaal economische probleem is verzakking van woningen, naar schatting zo’n miljoen exemplaren. Volgens de leugens van de waterschappen en agrarische sector door droogte. Echter dat is (net als zonder boeren geen voedsel) een keiharde leugen. De waarheid is dat deze woningen verzakken door de bewuste keuze de waterstand te verlagen. Waarom verlagen? Omdat landbouwgrond inklinkt en de steeds zwaardere tractoren wegzakken. Boeren dus die koeien belangrijker vinden dan de woningen van miljoenen mensen.

Ja maar dat hebben de waterschappen gedaan is de verdediging van de boeren. En dat is de volgende leugen. Wie zijn namelijk de machthebbers bij de waterschappen? Tadaa, de boeren vooral via LTO. De zogenoemde geborgde zetels. Tot 1995 waren de waterschappen sowieso in handen van boeren en bedrijven, pas in 1992 kregen burgers direct stemrecht (waar weinig gebruik van wordt gemaakt). Miljarden aan schade voor miljoenen mensen zodat de koetjes geen natte voetjes krijgen
Dus je bezuinigt lekker op je fundering en de waterschappen mogen dat met gemeenschapsgeld voor je oplossen. Laten we eens beginnen met extra belasting te betalen als je fundering grondwaterstandafhankelijk is. Maar als je moet betalen dan geef je niet thuis hè.

Het doet me denken aan de verzakkingen van huizen als gevolg van werkzaamheden aan Kanaal Almelo-De Haandrik. Logisch dat men aan de bel trekt, want voor de werkzaamheden was er 'niets' aan de hand, wat bezijden waarheid is. Schade-experts worden niet geloofd omdat ze niet onafhankelijk zouden zijn en partij zouden kiezen voor de waterschappen. Gelukkig is er een aannemer die gewoon eerlijk durft te zijn, ondanks dat het zijn boterham is, en aangeeft dat een fundering ook onderhoud nodig heeft en op een gegeven moment gewoon op is. Maar de opportunisten willen natuurlijk niet de hand in eigen boezem steken en proberen munt uit een volledige schadevergoeding te slaan. Wie wil er na 70 jaar geen volledig nieuw huis volledig betaald door de gemeenschap?

Dat soort figuren moet je naar een land sturen waar helemaal geen waterschappen zijn. Eens kijken wie ze dan de schuld geven....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205204317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik heb helemaal geen hekel aan boeren, prima mensen de meesten. Kom zeker in de zomer graag op boerderijen.

Ik heb een bloedhekel aan het agrarisch conglomeraat. De schimmige wereld waarin partijen als Rabobank, LTO, CDA en grootbedrijven de dienst uitmaken. In essentie een groot deel van de “agri top 50” waar overigens geen enkele boer lid van is.

Dat conglomeraat is wat achter de schermen boeren en burgers tegen elkaar uitspeelt en via geniepige campagnes het sentiment bespeelt. Bespeelt om de eigen belangen en de eigen inkomsten veilig te stellen, ook of juist ten koste van zowel boeren als burgers. Dat conglomeraat houdt al decennia noodzakelijke aanpassingen tegen, dat conglomeraat verziekt de sector omdat ze juist meer verdiend aan een verziekte dan aan een gezonde sector.
En ze hebben nu BBB.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 juli 2022 @ 20:00:10 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205204324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Was het even kwijt, maar dat kwam door deze wauzen bedacht ik me net :')


Die lui staan nu op zeker met een trekker ergens langs een snelweg, ook al zijn het geen boeren. Lekker tegen de overheid zijn, omdat we tegen de overheid moeten zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205204336
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dus je bezuinigt lekker op je fundering en de waterschappen mogen dat met gemeenschapsgeld voor je oplossen.
quote:
Het aantal woningen met grote schade door droogte en bodemdaling is de afgelopen jaren snel toegenomen.

Het probleem speelt vooral bij huizen die zijn gebouwd voor 1970, met houten of ondiepe funderingen. Normaal staat die fundering onder water, maar door de droogte van de laatste jaren daalt de grondwaterstand. "Als een houten fundering droogvalt, gaan schimmels de palen aantasten", zegt De Jong. "Bij ondiepe funderingen is ook nog eens het probleem dat ze vaak direct op de bodem rusten, waardoor ze gevoelig zijn voor verzakking."
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:01:43 #171
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204344
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dus je bezuinigt lekker op je fundering en de waterschappen mogen dat met gemeenschapsgeld voor je oplossen. Laten we eens beginnen met extra belasting te betalen als je fundering grondwaterstandafhankelijk is. Maar als je moet betalen dan geef je niet thuis hè.

Het doet me denken aan de verzakkingen van huizen als gevolg van werkzaamheden aan Kanaal Almelo-De Haandrik. Logisch dat men aan de bel trekt, want voor de werkzaamheden was er 'niets' aan de hand, wat bezijden waarheid is. Schade-experts worden niet geloofd omdat ze niet onafhankelijk zouden zijn en partij zouden kiezen voor de waterschappen. Gelukkig is er een aannemer die gewoon eerlijk durft te zijn, ondanks dat het zijn boterham is, en aangeeft dat een fundering ook onderhoud nodig heeft en op een gegeven moment gewoon op is. Maar de opportunisten willen natuurlijk niet de hand in eigen boezem steken en proberen munt uit een volledige schadevergoeding te slaan. Wie wil er na 70 jaar geen volledig nieuw huis volledig betaald door de gemeenschap?

Dat soort figuren moet je naar een land sturen waar helemaal geen waterschappen zijn. Eens kijken wie ze dan de schuld geven....
Feiten verdraaien is een woord voor hè? En vreemd hè dat woningen dia al decennia zonder problemen staan opeens massaal verzakken hè? Wil je nu beweren dat de waterstand niet verlaagd is in grote delen van het land? Wil je beweren dat deze verlaging niet op verzoek van de agrarische sector was?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:05:00 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205204381
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:58 schreef ACT-F het volgende:

Dus je bezuinigt lekker op je fundering en de waterschappen mogen dat met gemeenschapsgeld voor je oplossen.
8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:05:49 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205204394
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dus je bezuinigt lekker op je fundering en de waterschappen mogen dat met gemeenschapsgeld voor je oplossen. Laten we eens beginnen met extra belasting te betalen als je fundering grondwaterstandafhankelijk is. Maar als je moet betalen dan geef je niet thuis hè.

Het doet me denken aan de verzakkingen van huizen als gevolg van werkzaamheden aan Kanaal Almelo-De Haandrik. Logisch dat men aan de bel trekt, want voor de werkzaamheden was er 'niets' aan de hand, wat bezijden waarheid is. Schade-experts worden niet geloofd omdat ze niet onafhankelijk zouden zijn en partij zouden kiezen voor de waterschappen. Gelukkig is er een aannemer die gewoon eerlijk durft te zijn, ondanks dat het zijn boterham is, en aangeeft dat een fundering ook onderhoud nodig heeft en op een gegeven moment gewoon op is. Maar de opportunisten willen natuurlijk niet de hand in eigen boezem steken en proberen munt uit een volledige schadevergoeding te slaan. Wie wil er na 70 jaar geen volledig nieuw huis volledig betaald door de gemeenschap?

Dat soort figuren moet je naar een land sturen waar helemaal geen waterschappen zijn. Eens kijken wie ze dan de schuld geven....
Prachtig staaltje hersengymnastiek wordt hier tentoongespreid zeg.
Huilen dan.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:05:59 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Feiten verdraaien is een woord voor hè?
Zegt de opportunist. Zolang jij je houten fundering zonder afspraken met de waterschappen aangelegd hebt heb je geen poot om op te staan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205204412
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zegt de opportunist. Zolang jij je houten fundering zonder afspraken met de waterschappen aangelegd hebt heb je geen poot om op te staan.
Doorgaans zijn de personen die dat hebben neergezet al lang dood.

Neemt niet weg dat je nu met de gebakken peren zit als je 1 van die miljoen woningen bezit.
De oplossing is er wel: grondwaterpeil verhogen
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:07:37 #176
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Doorgaans zijn de personen die dat hebben neergezet al dood.

Neemt niet weg dat je nu met de gebakken peren zit als je 1 van die miljoen woningen bezit.
De oplossing is er wel: grondwaterpeil verhogen
Of je fundering vernieuwen, of je woning.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:07:45 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204425
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zegt de opportunist. Zolang jij je houten fundering zonder afspraken met de waterschappen aangelegd hebt heb je geen poot om op te staan.
Heb jij een afspraak met je waterschap over je fundering? Doe eens laten zien dan?
pi_205204431
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Of je fundering vernieuwen, of je woning.
Dat is inderdaad het gevolg als de grondwaterstanden niet worden verhoogd.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:08:13 #179
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heb jij een afspraak met je waterschap over je fundering? Doe eens laten zien dan?
Nee, dus heb je geen recht op een bepaald grondwaterpeil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:08:55 #180
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204446
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nee, dus heb je geen recht op een bepaald grondwaterpeil.
Aha je verteld sprookjes.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:09:34 #181
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha je verteld sprookjes.
Vertelt.

Slaap verder in je verzakte huis.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205204467
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nee, dus heb je geen recht op een bepaald grondwaterpeil.
Het blijft bijzonder dat 1.000.000 woningen naar de knoppen gaan vanwege de afspraken met 55.000 boerenbedrijven met waterschappen waar boeren vaste zetels hebben.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:10:45 #183
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204468
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Vertelt.

Slaap verder in je verzakte huis.
Ik woon op zandgronden, ik heb geen probleem.

Jij hebt een probleem met de waarheid dat is veel kwalijker
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:12:12 #184
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het blijft bijzonder dat 1.000.000 woningen naar de knoppen gaan vanwege de afspraken met 55.000 boerenbedrijven.
Je geeft het antwoord al. Afspraken. Als jij geen afspraken maakt over een bepaald grondwaterpeil moet je niet achteraf gaan huilen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:12:35 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205204492
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zegt de opportunist. Zolang jij je houten fundering zonder afspraken met de waterschappen aangelegd hebt heb je geen poot om op te staan.
Die lage grondwaterstanden zijn iets van de laatste decennia, enkel en alleen omdat dat praktisch is voor de landbouw. Vind je het logisch om
daar de eigenaren van de woningen met funderingeb die daaronder lijden op aan te kijken terwijl die huizen ver voor die tijd gebouwd zijn?
Huilen dan.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:12:43 #186
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205204495
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zegt de opportunist. Zolang jij je houten fundering zonder afspraken met de waterschappen aangelegd hebt heb je geen poot om op te staan.
De waterschappen hebben als taak om de waterhuishouding in hun gebied op orde te houden en zo bijvoorbeeld de de inwoners - die dus last hebben van eventuele verzakking - te behoeden voor die verzakking. Dus ja, je hebt wel een poot om op te staan.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:12:55 #187
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:10 schreef mcmlxiv het volgende:

Ik woon op zandgronden, ik heb geen probleem.

Jij hebt een probleem met de waarheid dat is veel kwalijker
Waarheden staan op papier. Dus laat maar zien dat die bewoners recht hebben op een bepaald grondwaterpeil.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205204501
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je geeft het antwoord al. Afspraken. Als jij geen afspraken maakt over een bepaald grondwaterpeil moet je niet achteraf gaan huilen.
Die afspraken krijg je niet zolang er boeren zitten die daar de dienst uitmaken.

quote:
Boeren behouden vaste zetels in waterschappen, bedrijven verliezen inspraak
Boeren blijven ook in de toekomst recht houden op vaste zetels in de waterschapsbesturen. Het ambitieuze plan van GroenLinks en D66 om de geborgde zetels bij de waterschappen helemaal af te schaffen, heeft het niet gered. Samen met Pieter Grinwis (CU) zijn de partijen tot een compromis gekomen waarbij de niet-verkiesbare plaatsen in de waterschappen toch niet helemaal verdwijnen.
bron: https://www.ad.nl/politiek/boeren-behouden-vaste-zetels-in-waterschappen-bedrijven-verliezen-inspraak~ab6688f9/
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:13:18 #189
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205204502
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je geeft het antwoord al. Afspraken. Als jij geen afspraken maakt over een bepaald grondwaterpeil moet je niet achteraf gaan huilen.
Kutboeren moeten lekker optiefen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:14:29 #190
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205204515
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je geeft het antwoord al. Afspraken. Als jij geen afspraken maakt over een bepaald grondwaterpeil moet je niet achteraf gaan huilen.
Het is geen kwestie van afspraken maken, het is specifiek de taak van waterschappen om je als inwoner te beschermen tegen watergerelateerde problemen. Daar betaal je ook belasting voor enzo.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:15:19 #191
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205204524
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die lage grondwaterstanden zijn iets van de laatste decennia, enkel en alleen omdat dat praktisch is voor de landbouw. Vind je het logisch om
daar de eigenaren van de woningen met funderingeb die daaronder lijden op aan te kijken terwijl die huizen ver voor die tijd gebouwd zijn?
Is dit niet alleen een probleem voor alles binnen ring a10?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:15:19 #192
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205204525
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die lage grondwaterstanden zijn iets van de laatste decennia, enkel en alleen omdat dat praktisch is voor de landbouw. Vind je het logisch om
daar de eigenaren van de woningen met funderingeb die daaronder lijden op aan te kijken terwijl die huizen ver voor die tijd gebouwd zijn?
Ja. Een vergelijkbare situatie speelt in mijn regio waar vroeger textielfabrieken stonden. Daar werd zoveel grondwater gepompt dat dat kelders en kruipruimtes geen last hadden van grondwater. Toen de fabrieken in de jaren '70 sloten liepen de kelders en kruipruimtes onder. De gemeente betaalt niets.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205204527
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:15 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Is dit niet alleen een probleem voor alles binnen ring a10?
Nee. Wel voor een groot deel.
Het treft voor een deel ook boerderijen, overigens.
Situaties waar de kop los komt van de rest bij de "kop-hals-romp" boerderijen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:18:00 #194
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205204542
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:15 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Is dit niet alleen een probleem voor alles binnen ring a10?
Nee, Zuid-Holland rond het Groene Hart en Friesland. Daar waar veel binnenwater is en er dus van oudsher veel water in de grond zit, maar waar ook veel - verrassing - boerenbedrijvigheid.

Dit zijn de risicogebieden volgens een kaartje op het internet:
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:23:10 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205204588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, Zuid-Holland rond het Groene Hart en Friesland. Daar waar veel binnenwater is en er dus van oudsher veel water in de grond zit, maar waar ook veel - verrassing - boerenbedrijvigheid.

Dit zijn de risicogebieden volgens een kaartje op het internet:
[ afbeelding ]
Ik heb zelfs mijn huis moeten verlaten vanwege de verzakkingen, duur geintje.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:23:28 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205204589
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je geeft het antwoord al. Afspraken. Als jij geen afspraken maakt over een bepaald grondwaterpeil moet je niet achteraf gaan huilen.
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waarheden staan op papier. Dus laat maar zien dat die bewoners recht hebben op een bepaald grondwaterpeil.
Helaas , wat je hiermee duidelijk maakt is dat we inderdaad te maken hebben met in het beste geval wanbeleid, in het slechtste geval georganiseerde misdaad.

De waterschapswet geeft namelijk het antwoord. In die wet staat al sinds mensenheugenis de verantwoordelijkheid en bevoegdheden van de waterschappen. En ja die verantwoordelijkheid omvat ook de waterstanden. Waterstanden die recht doen aan alle belangen niet alleen die van de boeren.

Dat dus de boeren stelselmatig oververtegenwoordigd zijn in de besturing van de waterschappen hun belangen hebben laten prevaleren boven die van miljoenen burgers is zonder enige twijfel wanbeleid, maar gezien de directe financiële belangen is misdaad waarschijnlijker.

Dus ja waarheden staan op papier. Het papier heet de waterschapswet.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:23:40 #197
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205204592
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, Zuid-Holland rond het Groene Hart en Friesland. Daar waar veel binnenwater is en er dus van oudsher veel water in de grond zit, maar waar ook veel - verrassing - boerenbedrijvigheid.

Dit zijn de risicogebieden volgens een kaartje op het internet:
[ afbeelding ]
Dit gaat -verrassing- met name om glastuinbouw.

De 'boeren' die buiten schot blijven.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:25:41 #198
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205204612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb zelfs mijn huis moeten verlaten vanwege de verzakkingen, duur geintje.
Ruimhartig uitgekocht door de overheid neem ik aan!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 juli 2022 @ 20:25:55 #199
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205204617
Wat is dit ding over een miljoen huizen die kapot gaan? Serieuze vraag, daar had ik nog niks over gehoord namelijk :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:26:12 #200
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205204618
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dit gaat -verrassing- met name om glastuinbouw.

De 'boeren' die buiten schot blijven.
Nee die zitten echt precies niet daar waar de megarode vlek van het Groene Hart zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')