abonnement Unibet Coolblue
pi_205185473



quote:
Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal




Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.

Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.

Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."

Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.

Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.

Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
twitter


twitter


twitter
pi_205185474
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind ik nou zo’n mieterig gedrag. Je mag protesteren maar helemaal niemand mag last hebben.
Van mijn part gooien ze een week alles plat. Slik het maar donderse jankerds.
Had in Canada ook weinig nut.

Zegt mij wat over in wat voorn autocratie we wel niet leven nu. :')
Owee als ik over grondrechten begin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185483
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind ik nou zo’n mieterig gedrag. Je mag protesteren maar helemaal niemand mag last hebben.
Van mijn part gooien ze een week alles plat. Slik het maar donderse jankerds.
Weet je wat joh, dikke prima. Maar dan wel niet komen klagen als het de volgende keer de klimaatbeweging is die besluit om maar alles plat te gooien, dan heb jij je daar maar zonder klagen bij neer te leggen.
pi_205185497
Ik moet keihard lachen om deze beelden :D _O- zo onrealistisch :D
pi_205185508
twitter


BOEREN HALVEREN, GUILLOTINE OP DE MIDDEL.

Oh wacht, een ander verhaal van deze eco-boer dat vriendelijker overkomt.
Al zijn de doelen nog zo goed, je moet van een bepaalde filosofische stroming zijn om te vinden dat het doel de middelen rechtvaardigd.

Road to hell is paved on good intentions!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:54 schreef StephanL het volgende:
Ik moet keihard lachen om deze beelden :D _O- zo onrealistisch :D
Ik ben tegen verticaal filmen.
pi_205185521
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind ik nou zo’n mieterig gedrag. Je mag protesteren maar helemaal niemand mag last hebben.
Van mijn part gooien ze een week alles plat. Slik het maar donderse jankerds.
Mensen mogen er (ook wat mij betreft) best last van hebben hoor. Gebeurt wel vaker bij protesten of stakingen.

Maar men is echt niet goed in hun bol als ze serieus geloven dat protesteren betekent dat de politie niet optreedt wanneer er wetten overtreden worden.

Dat is nou eenmaal de consequentie. Accepteer dat of doe niet mee.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:56:47 #9
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205185525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:55 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

BOEREN HALVEREN, GUILLOTINE OP DE MIDDEL.
Waarschijnlijk zit hij niet in een gebied waar mensen hun leven wordt afgepakt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205185527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:56 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zit hij niet in een gebied waar mensen hun leven wordt afgepakt.
Zal zich ook safe voelen want zijn uitstoot is laag (?).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je wat joh, dikke prima. Maar dan wel niet komen klagen als het de volgende keer de klimaatbeweging is die besluit om maar alles plat te gooien, dan heb jij je daar maar zonder klagen bij neer te leggen.
Een beweging is geen mens, geen gemeenschap die enorm wordt benadeeld.

Weet je wat, als ze alle mensen met een koophuis worden uitgekocht verplicht door de overheid en je moet 2 kamers inleveren.
Dan mag jij op een aangewezen veldje staan tussen linten om 14:00 tot 15:00 en mag niemand je horen.
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:57:28 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205185530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen mogen er (ook wat mij betreft) best last van hebben hoor. Gebeurt wel vaker bij protesten of stakingen.

Maar men is echt niet goed in hun bol als ze serieus geloven dat protesteren betekent dat de politie niet optreedt wanneer er wetten overtreden worden.

Dat is nou eenmaal de consequentie. Accepteer dat of doe niet mee.
kan natuurlijk ook zijn dat de politie mee doet.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:57:49 #13
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205185534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zal zich ook safe voelen want zijn uitstoot is laag (?).
Laag maakt niet uit als je in een gebied zit waar 95% weg moet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205185538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen mogen er (ook wat mij betreft) best last van hebben hoor. Gebeurt wel vaker bij protesten of stakingen.

Maar men is echt niet goed in hun bol als ze serieus geloven dat protesteren betekent dat de politie niet optreedt wanneer er wetten overtreden worden.

Dat is nou eenmaal de consequentie. Accepteer dat of doe niet mee.
Wie gelooft dat dan, ze nemen die concequentie voor lief.
Vakman pur sang
pi_205185540
Hele stoet auto’s er achteraan _O-

Wordt nog een hete zomer als dit zo door blijft gaan. Landelijke chaos :D
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:58:45 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_205185543
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:58:49 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:56 schreef probeer het volgende:


Maar men is echt niet goed in hun bol als ze serieus geloven dat protesteren betekent dat de politie niet optreedt wanneer er wetten overtreden worden.
Of dat het recht op demonstratie hetzelfde is als een recht op je zin krijgen
Huilen dan.
pi_205185548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
kan natuurlijk ook zijn dat de politie mee doet.
Zou dat niet mooi zijn? Dat de politie staakt voor betere arbeidsvoorwaarden, en ze daarin gesteund worden door al die 'beroeps'-protesteerders?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185551
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een beweging is geen mens, geen gemeenschap die enorm wordt benadeeld.

Weet je wat, als ze alle mensen met een koophuis worden uitgekocht verplicht door de overheid en je moet 2 kamers inleveren.
Dan mag jij op een aangewezen veldje staan tussen linten om 14:00 tot 15:00 en mag niemand je horen.
Zo werkt het dus niet lieve schat, als het voor één partij (de boeren) is toegestaan dan is het dat ook voor alle anderen. Wat het standpunt is waar ze voor demonstreren doet er niet toe.
pi_205185552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Laag maakt niet uit als je in een gebied zit waar 95% weg moet
Lijkt me dat een rechter ook even moet gaan nadenken als je volledig circulair bent dat je netto helemaal geen stikstof toevoegt aan het systeem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185559
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie gelooft dat dan, ze nemen die consequentie voor lief.
Arrestanten willen bevrijden, is voor lief nemen dat die lui gearresteerd zijn omdat ze iets deden wat verboden is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zo werkt het dus niet lieve schat, als het voor één partij (de boeren) is toegestaan dan is het dat ook voor alle anderen. Wat het standpunt is waar ze voor demonstreren doet er niet toe.
Een mens is geen partij.
Het gaat om mensen en hun levenswerk, geen ideologie van natuuradepten.
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:00:34 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205185562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je wat joh, dikke prima. Maar dan wel niet komen klagen als het de volgende keer de klimaatbeweging is die besluit om maar alles plat te gooien, dan heb jij je daar maar zonder klagen bij neer te leggen.
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar? Er dreigt voor klimaatactivisten toch geen onteigening van hun levenswerk of het gedwongen inleveren van hun broodwinning?

Niet dat ik gewelddadige protesten goedkeur, maar de inzet is toch niet vergelijkbaar?
pi_205185566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:58 schreef StephanL het volgende:
Hele stoet auto’s er achteraan _O-

Wordt nog een hete zomer als dit zo door blijft gaan. Landelijke chaos :D
Het is ook hetzelfde reltrappende volk als bij de coronagedoetjes.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:01:04 #25
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205185567
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een beweging is geen mens, geen gemeenschap die enorm wordt benadeeld.

Weet je wat, als ze alle mensen met een koophuis worden uitgekocht verplicht door de overheid en je moet 2 kamers inleveren.
Dan mag jij op een aangewezen veldje staan tussen linten om 14:00 tot 15:00 en mag niemand je horen.
Best grappig, de landbouw industrie die het milieu vergiftigd is zielig, maar mensen die echt nadenken en hun nageslacht ook een leefbare omgeving willen nalaten moeten niet janken. Zo kennen we dom-rechts weer.

En let wel er wordt 24 miljard voor die zielige boeren uitgetrokken
pi_205185572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar? Er dreigt voor klimaatactivisten toch geen onteigening van hun levenswerk of het gedwongen inleveren van hun broodwinning?

Niet dat ik gewelddadige protesten goedkeur, maar de inzet is toch niet vergelijkbaar?
In hun ogen dreigt het verval van de planeet, en daarmee vernietiging van ieders leven en levenswerk.

Die boeren denken in die zin alleen aan zichzelf.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185575
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Er zit zelfs een Amerikaanse politieauto tussen :D

[ twitter ]
Zat er een Engelse Basset op de passagiersstoel?
pi_205185578
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:00 schreef mootie het volgende:

[..]
Het is ook hetzelfde reltrappende volk als bij de coronagrdoetjes.
Ja ook. En een hoop vol jong volk
pi_205185583
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een mens is geen partij.
Het gaat om mensen en hun levenswerk, geen ideologie van natuuradepten.
Nogmaals: Zo werkt het dus niet. Voor de regels omtrent demonstreren maakt het niet uit welk standpunt je uitdraagt, ze zijn voor iedereen hetzelfde.

Of wil je soms dat de staat zelf mag kiezen welke onderwerpen ze wel of niet toestaan om voor te demonstreren? Ook prima hoor, maar ik denk niet dat de uitkomst van wat wel en niet door mag gaan je dan heel erg zal bevallen :').
pi_205185593
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of dat het recht op demonstratie hetzelfde is als een recht op je zin krijgen
Dan zouden jij en ik inderdaad morgen op het binnenhof staan. Haal dat lijstje maar tevoorschijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:01 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ja ook. En een hoop vol jong volk
In de bijgaande chat ook werkelijk 1 op 1 dezelfde uitspraken als bij de andere demo’s. Ze hebben gewoon het ene voor het andere ingewisseld.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:03:35 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185599
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een beweging is geen mens, geen gemeenschap die enorm wordt benadeeld.
Waarom zouden, ik noem maar wat, klimaatactivisten niet tot een groep behoren die benadeeld wordt en boeren wel? Omdat jij bepaalt dat de ene groep gelijk heeft en de andere niet?
Huilen dan.
pi_205185601
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:03 schreef mootie het volgende:

[..]
In de bijgaande chat ook werkelijk 1 op 1 dezelfde uitspraken als bij de andere demo’s. Ze hebben gewoon het ene voor het andere ingewisseld.
Die chat moet je gewoon uitzetten ;-)
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:04:07 #34
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205185602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:

Weet je wat, als ze alle mensen met een koophuis worden uitgekocht verplicht door de overheid en je moet 2 kamers inleveren.
Dan mag jij op een aangewezen veldje staan tussen linten om 14:00 tot 15:00 en mag niemand je horen.
Dat is het niet helemaal.
Ik mag kiezen...

1) Ik kan kiezen om te worden uitgekocht en krijg een nieuw energiezuinig appartement
2) ik krijg een zak geld en mag mijn eigen huis volledig energie neutraal maken met dat geld.
3) ik krijg een nog grotere zak geld waarmee ik een nieuw bestaan in het buitenland kan opbouwen....
Tot nooit .......
pi_205185604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:01 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Best grappig, de landbouw industrie die het milieu vergiftigd is zielig, maar mensen die echt nadenken en hun nageslacht ook een leefbare omgeving willen nalaten moeten niet janken. Zo kennen we dom-rechts weer.

En let wel er wordt 24 miljard voor die zielige boeren uitgetrokken
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185605
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:03 schreef mootie het volgende:

[..]
In de bijgaande chat ook werkelijk 1 op 1 dezelfde uitspraken als bij de andere demo’s. Ze hebben gewoon het ene voor het andere ingewisseld.
Die gekkies vind je volgens mij in elke live chat, bij live streams
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:04:57 #37
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_205185610
twitter


:D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205185612
Sommige users doen net of alle boeren onteigend gaan worden.

Een klein percentage moet stoppen en een groot deel daarvan zal vrijwillige uitkoop zijn.
pi_205185613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zat er een Engelse Basset op de passagiersstoel?
Geen idee, maar de dame die op 1:10 in het wit staat had vast niet precies op dit moment vereeuwigd willen worden B-).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_205185616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:04 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Die chat moet je gewoon uitzetten ;-)
Het is even vermakelijk en dan wordt het eng, een stel ongeletterde imbecielen die het land willen overnemen.
pi_205185624
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom zouden, ik noem maar wat, klimaatactivisten niet tot een groep behoren die benadeeld wordt en boeren wel? Omdat jij bepaalt dat de ene groep gelijk heeft en de andere niet?
Het gaat om mensen. En levenswerken van familie op familie.
Niet een stichting met ideologische kenmerken waar men persoonlijk niks merkt van een afwijking op het wensdenken.
En elke groep waarvan de mens zo wordt benadeelt mag van mij alles uit de kast trekken om zich te laten horen.
Vakman pur sang
pi_205185627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:05 schreef archito het volgende:
Sommige users doen net of alle boeren onteigend gaan worden.

Een klein percentage moet stoppen en een groot deel daarvan zal vrijwillige uitkoop zijn.
Dat is wel wat veel mensen lijken te denken. Daarnaast denken ze dat er dan helemaal geen voedsel meer zal zijn. Een langzame hongerdood.
pi_205185631
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:06 schreef mootie het volgende:

[..]
Het is even vermakelijk en dan wordt het eng, een stel ongeletterde imbecielen die het land willen overnemen.
1600 kijkers dat is nog geen 0,01% van nederland
pi_205185632
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:05 schreef Litpho het volgende:

[..]
Geen idee, maar de dame op 1:10 in het wit staat had vast niet precies op dit moment vereeuwigd willen worden B-).
Nee :D Idd ...

pi_205185633
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat om mensen. En levenswerken van familie op familie.
Niet een stichting met ideologische kenmerken waar men persoonlijk niks merkt van een afwijking op het wensdenken.
En elke groep waarvan de mens zo wordt benadeelt mag van mij alles uit de kast trekken om zich te laten horen.
Maar dan stel ik je nogmaals de vraag; Lijkt het je nou echt een goed idee dat de overheid (die moeten het immers handhaven) de vrije hand krijgt om te bepalen voor welke standpunten wel of niet gedemonstreerd mag worden?
pi_205185635
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is het niet helemaal.
Ik mag kiezen...

1) Ik kan kiezen om te worden uitgekocht en krijg een nieuw energiezuinig appartement
2) ik krijg een zak geld en mag mijn eigen huis volledig energie neutraal maken met dat geld.
3) ik krijg een nog grotere zak geld waarmee ik een nieuw bestaan in het buitenland kan opbouwen....
Zolang de overheid niet eens een door de overheid ingezakt huis kan vergoeden zou ik daar niet te snel op rekenen.
Vakman pur sang
pi_205185637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dan stel ik je nogmaals de vraag; Lijkt het je nou echt een goed idee dat de overheid (die moeten het immers handhaven) de vrije hand krijgt om te bepalen voor welke standpunten wel of niet gedemonstreerd mag worden?
Nee ze moeten handhaven. Gaat mij om de publieke opinie.
De media is nu gericht op het cancellen van de boeren, itt het vorige protest.
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:10:59 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205185640
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:04 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]

:D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:12:08 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185648
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat om mensen. En levenswerken van familie op familie.
Niet een stichting met ideologische kenmerken waar men persoonlijk niks merkt van een afwijking op het wensdenken.
Waarom zou men niks merken van de gevolgen van klimaatverandering?
Huilen dan.
pi_205185656
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom zou men niks merken van de gevolgen van klimaatverandering?
Mens niet men.
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:14:16 #51
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205185669
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom zou men niks merken van de gevolgen van klimaatverandering?
Na ons de zondvloed is het motto van dom-rechts. Niets aan de hand met het klimaat, gewoon wat zonnevlammen
pi_205185673
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mens niet men.
Mah, mensen merken niets van klimaatverandering

:')

Fuck, wat een achterlijk standpunt weer zeg. En je verwacht oprecht dat we hier serieus op in gaan, of wat?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185676
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee ze moeten handhaven. Gaat mij om de publieke opinie.
De media is nu gericht op het cancellen van de boeren, itt het vorige protest.
Die arme boeren toch ook, je kan niet eens meer gewoon geweld tegen de politie gebruiken zonder dat iemand anders erover staat te klagen :'(
pi_205185683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die arme boeren toch ook, je kan niet eens meer gewoon geweld tegen de politie gebruiken zonder dat iemand anders erover staat te klagen :'(
Moet toch gewoon kunnen, je vrienden uit de cel willen bevrijden? Kom nou zeg ..

Die vrienden van Taghi met hun helicopter-plan hadden groot gelijk!
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Mah, mensen merken niets van klimaatverandering

:')

Fuck, wat een achterlijk standpunt weer zeg. En je verwacht oprecht dat we hier serieus op in gaan, of wat?
Iedereen gaat daar last van krijgen, geen enkele persoon meer of minder dan een andere.
Vakman pur sang
pi_205185703
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iedereen gaat daar last van krijgen, geen enkele persoon meer of minder dan een andere.
Die verdomde klimaatprotesteerders ook. Zich druk maken over iets wat niet louter henzelf aangaat. Stel egoïsten! Dat moeten we echt niet willen hoor!
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die arme boeren toch ook, je kan niet eens meer gewoon geweld tegen de politie gebruiken zonder dat iemand anders erover staat te klagen :'(
Je moet de protesten die al jaren voorkomen in de rest van Europa eens moeten meemaken.
Watjes hier.
Vakman pur sang
pi_205185715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Die verdomde klimaatprotesteerders ook. Zich druk maken over iets wat niet louter henzelf aangaat. Egoïsten!
Die gaan allemaal naar hun biologische onderzoeksbureau op maandag en 2 keer op vakantie om de natuur elders te onderzoeken.
Die hebben helemaal geen echte last behalve in hun hoofd.
Vakman pur sang
pi_205185716
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iedereen gaat daar last van krijgen, geen enkele persoon meer of minder dan een andere.
Dat worden wel gouden tijden voor de paar boeren die straks nog overblijven. Te veel vraag en te weinig aanbod betekent hoge prijzen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juni 2022 @ 23:22:24 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205185723
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet de protesten die al jaren voorkomen in de rest van Europa eens moeten meemaken.
Watjes hier.
Je bedoelt de gele hesjes die gingen rellen? Nounounou, wat een schade hebben die aangericht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205185724
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet de protesten die al jaren voorkomen in de rest van Europa eens moeten meemaken.
Watjes hier.
Weet je wat, ook hier gewoon een dikke prima. Maar laten we dan wel consistent zijn en ook de overheidsaanpak van die landen hier overnemen (met andere woorden: Laat de politie maar lekker Franse stijl met flitsgranaten de handen van boeren opblazen). Eens kijken wie dan precies de watjes zijn.
pi_205185728
Trouwens laat die klimaat clubs ook eens lekker losgaan op de ME.
Fuck it. Laat toch eens van je horen slappe club.
Leer van de boeren of gaat het klimaat je niet echt aan?
Vakman pur sang
pi_205185735
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die gaan allemaal naar hun biologische onderzoeksbureau op maandag en 2 keer op vakantie om de natuur elders te onderzoeken.
Die hebben helemaal geen echte last behalve in hun hoofd.
Ja, en die boeren gaan schapen neuken en tot 4-7 tellen (omdat ze de 10 niet halen).

Nog meer achterlijke generalisaties?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185740
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Weet je wat, ook hier gewoon een dikke prima. Maar laten we dan wel consistent zijn en ook de overheidsaanpak van die landen hier overnemen (met andere woorden: Laat de politie maar lekker Franse stijl met flitsgranaten de handen van boeren opblazen). Eens kijken wie dan precies de watjes zijn.
In Frankrijk gaat men half niet zo hard erin als hier straks gaat gebeuren. Bij de Corona protesten ging de me soms alle boeken te buiten.
Vakman pur sang
pi_205185741
Inkakken is bij pakken. Nu doorzetten boeren. Come on!1!!1!2!2!2!2!2!2!2!!1!1!1!1!1
U MAD?
pi_205185749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:24 schreef de_boswachter het volgende:
Inkakken is bij pakken. Nu doorzetten boeren. Come on!1!!1!2!2!2!2!2!2!2!!1!1!1!1!1
Precies!! Het is echt nu of nooit.
Nu helemaal losgaan!!
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:25:43 #67
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205185750
Om in Nederland een punt te maken moet je met mondkap op, op 1,5 meter van elkaar staan je bek houden. Zo bereik je wat met elkaar.

Met een paar tractors een provinciehuis bestormen. Dat ken echt niet hoor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205185762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Om in Nederland een punt te maken moet je met mondkap op, op 1,5 meter van elkaar staan je bek houden. Zo bereik je wat met elkaar.

Met een paar tractors een provinciehuis bestormen. Dat ken echt niet hoor.
Kan prima.

De meesten vinden echter dat er sterk opgetreden moet worden tegen het overtreden van wetten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185765
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:28:15 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185766
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

geen enkele persoon meer of minder dan een andere.
:')

Ja echt iedereen heeft evenveel last van klimaatverandering hoor.
Huilen dan.
pi_205185772
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Beperkte intelligentie als gemene deler.

Wellicht icm persoonlijke onvrede en projectie op de buitenwereld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185774
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
De gemene deler is egoïsme en kortzichtigheid
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:29:27 #73
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205185776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:01 schreef probeer het volgende:

[..]
In hun ogen dreigt het verval van de planeet, en daarmee vernietiging van ieders leven en levenswerk.

Die boeren denken in die zin alleen aan zichzelf.
Ik had deze reactie wel enigszins verwacht. Toch neem je een klimaatactivist niet acuut zijn broodwinning en manier van leven af. Daarnaast is klimaatproblematiek globaal, en deze boerenprotesten zijn lokaal (Nederland). M.a.w: wanneer klimaatactivisten in Nederland alles platleggen en daardoor hun beoogde doel bereiken bij de Nederlandse overheid in hun strijd tegen "het verval van de planeet", maakt dat op globale schaal geen fuck uit. Zolang andere landen er niets mee doen, ben je als land van 17 miljoen inwoners nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat.

Wanneer boeren door hun protesten hun beoogde doel bereiken bij de Nederlandse overheid, heeft dat wel significante invloed op het verdere verloop. Daar zit hem wat mij betreft het verschil.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:29:44 #74
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_205185779
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je moet de protesten die al jaren voorkomen in de rest van Europa eens moeten meemaken.
Watjes hier.
De boeren kunnen nog wat leren van hun Franse broeders. Of die keer dat alle Franse brandweermannen een potje kwamen matten met de gendarme.

Hoe moeilijk is het nou.
Je hebt een conflict met de staat, die zitten in Den Haag, rijdt daar met 100 trekkers en 10 gierwagens naartoe. Benader het Binnenhof uit 10 richtingen. Duw/sla politie(staatsknokploeg) aan de kant, rijdt gierwagens op Binnenhof.
Laat boer die kan praten een speech geven.

(Decennia krijgen wij de politieke stront over ons heen, vandaag draaien we dat om)
Zet gierkar aan
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:29:52 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:05 schreef archito het volgende:
Sommige users doen net of alle boeren onteigend gaan worden.

Een klein percentage moet stoppen en een groot deel daarvan zal vrijwillige uitkoop zijn.
Komt door allerlei goedgelovige Ria's op Facebook die al jaren Boer zoekt vrouw kijken.
pi_205185783
De politie kan daar in Apeldoorn wel goed oefenen voor maandag.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 juni 2022 @ 23:30:30 #77
408813 crew  trein2000
pi_205185785
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Die mensen zijn dan ook helemaal niet pro iets maar vooral overal tegen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205185786
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Dus omdat mensen niet dezelfde mening als jou hebben staan ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis? Klinkt vrij narcistisch.
U MAD?
pi_205185796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik had deze reactie wel enigszins verwacht. Toch neem je een klimaatactivist niet acuut zijn broodwinning en manier van leven af. Daarnaast is klimaatproblematiek globaal, en deze boerenprotesten zijn lokaal (Nederland). M.a.w: wanneer klimaatactivisten in Nederland alles platleggen en daardoor hun beoogde doel bereiken bij de Nederlandse overheid in hun strijd tegen "het verval van de planeet", maakt dat op globale schaal geen fuck uit. Zolang andere landen er niets mee doen, ben je als land van 17 miljoen inwoners nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat.

Wanneer boeren door hun protesten hun beoogde doel bereiken bij de Nederlandse overheid, heeft dat wel significante invloed op het verdere verloop. Daar zit hem wat mij betreft het verschil.
Mjah, daarom gebeurden die klimaatprotesten ook globaal.

Maar inderdaad, het beoogde doel verschilt. De ene groep denkt alleen lokaal en aan zichzelf, de andere groep denkt aan de gehele planeet en diens bewoners.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:32:02 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185797
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Standaardreflex: als "de staat" A zegt, zeggen zij B.
Huilen dan.
pi_205185799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dus omdat mensen niet dezelfde mening als jou hebben staan ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis?
In dit geval? Ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:32 schreef probeer het volgende:

[..]
In dit geval? Ja.
Leuk voor jou, narcist.
U MAD?
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:32:59 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185806
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
Ach dat zijn allemaal dezelfde stakkers. Overal tegen en alles is altijd de schuld van de ander.

Volk dat we gewoon niet zoveel aandacht meer moeten geven.
pi_205185810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je bedoelt de gele hesjes die gingen rellen? Nounounou, wat een schade hebben die aangericht.
Nou mei 1968, de studentenprotesten. Das een beter voorbeeld.
De slachting van 1961.
Vakman pur sang
pi_205185812
Laat net een scheet, daar kan geen 50% reductie veestapel tegenop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Leuk voor jou, narcist.
En pech voor jou, debiel.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:33:33 #87
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205185814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan prima.

De meesten vinden echter dat er sterk opgetreden moet worden tegen het overtreden van wetten.
Echte Nederlander hoor. Ik zal handhaven. Chapeau
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205185817
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel opvallend dat er zo'n grote overlap is tussen pro-Boer, anti-corona en vaak ook pro-Poetin. Bizar dat mensen het voor elkaar krijgen om zo consistent aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan.
De gemene deler is dat men antidemocratisch is en door middel van intimidatie toch hun zin proberen te krijgen. In het geval van de boeren kan ik nog wel begrijpen dat ze zich gepiepeld voelen. In het verkiezingsprogramma van de VVD en CDA stond vast iets anders dan nu wordt uitgevoerd.
pi_205185819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:33 schreef probeer het volgende:

[..]
En pech voor jou, debiel.
U MAD?
pi_205185822
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:')

Ja echt iedereen heeft evenveel last van klimaatverandering hoor.
Oh er zijn mensen die geen last hebben van een mega orkaan of overspoelend land over 500 jaar?
Vakman pur sang
pi_205185823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De gemene deler is dat men antidemocratisch is en door middel van intimidatie toch hun zin proberen te krijgen. In het geval van de boeren kan ik nog wel begrijpen dat ze zich gepiepeld voelen. In het verkiezingsprogramma van de VVD en CDA stond vast iets anders dan nu wordt uitgevoerd.
Wat doen we met politieke partijen die anti rechtstatelijk beleid voeren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach dat zijn allemaal dezelfde stakkers. Overal tegen en alles is altijd de schuld van de ander.

Volk dat we gewoon niet zoveel aandacht meer moeten geven.
Ergens verbaast het me dus dat die niet meer aandacht krijgen, maar dan in de zin van dat men eruit kan afleiden welke standpunten je maar beter gewoon kunt opgeven. In het consumentenonderzoek wordt bijvoorbeeld ook gebruik gemaakt van wat ze Harbingers of Failure noemen, mensen die zo consequent een falend product kiezen dat hun input waardevol is om te bepalen of je ergens wel of niet je geld in moet investeren.
pi_205185825
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou mei 1968, de studentenprotesten. Das een beter voorbeeld.
De slachting van 1961.
Stukje De Punt.

@Zipportal
U MAD?
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:36:03 #94
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Echte Nederlander hoor. Ik zal handhaven. Chapeau
Nee de echte nederlanders staan voor de deur van politici en proberen de rechtstaat te gijzelen om een politiek besluit te forceren wil je zeggen? Gaaf land.
Huilen dan.
pi_205185829
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:29 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]
De boeren kunnen nog wat leren van hun Franse broeders. Of die keer dat alle Franse brandweermannen een potje kwamen matten met de gendarme.

Hoe moeilijk is het nou.
Je hebt een conflict met de staat, die zitten in Den Haag, rijdt daar met 100 trekkers en 10 gierwagens naartoe. Benader het Binnenhof uit 10 richtingen. Duw/sla politie(staatsknokploeg) aan de kant, rijdt gierwagens op Binnenhof.
Laat boer die kan praten een speech geven.

(Decennia krijgen wij de politieke stront over ons heen, vandaag draaien we dat om)
Zet gierkar aan
Eens dat zou beter zijn.
Maar ze staan ook veel bij de beleidsuitzetter aan de deur. Is dat niet goed dan?
Vakman pur sang
pi_205185831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Echte Nederlander hoor. Ik zal handhaven. Chapeau
Want je bent een echtere Nederlander wanneer je het continue oneens bent met wat er in Nederland gebeurt, wil je zeggen?

Je kan dan ook een plekje op deze aardkloot zoeken waar je het wel eens bent met wat er om je heen gebeurt. Draagt waarschijnlijk op een zeer positieve manier bij aan je gevoel dat je deel bent van een groep, of zelfs nationaliteit.

Niemand houdt je hier hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:36:20 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205185832
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De gemene deler is dat men antidemocratisch is en door middel van intimidatie toch hun zin proberen te krijgen. In het geval van de boeren kan ik nog wel begrijpen dat ze zich gepiepeld voelen. In het verkiezingsprogramma van de VVD en CDA stond vast iets anders dan nu wordt uitgevoerd.
Nonsens. Het druist wederom in tegen de sociaal-maatschappelijke utopie dat dit een vrij land is.

Bullshit. Voldoe je niet meer aan de standaard? Doek dan maar op. Ik vind het waanzin dat niet meer mensen er zo in staan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:37:14 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185837
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh er zijn mensen die geen last hebben van een mega orkaan of overspoelend land over 500 jaar?
Tattas zoals jij en ik minder dan arme sloebers in Bangladesh.
Huilen dan.
pi_205185838
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee de echte nederlanders staan voor de deur van politici en proberen de rechtstaat te gijzelen om een politiek besluit te forceren wil je zeggen? Gaaf land.
Gaaf land (sarcastisch) na mini protesttje na jaren stilte :')
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:37:39 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185840
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ergens verbaast het me dus dat die niet meer aandacht krijgen, maar dan in de zin van dat men eruit kan afleiden welke standpunten je maar beter gewoon kunt opgeven. In het consumentenonderzoek wordt bijvoorbeeld ook gebruik gemaakt van wat ze Harbingers of Failure noemen, mensen die zo consequent een falend product kiezen dat hun input waardevol is om te bepalen of je ergens wel of niet je geld in moet investeren.
Ik denk dat het vooral een soort mensen zijn dat nooit hun puberjaren is ontgroeid. Gewoon niks willen, alles stom vinden en het altijd beter weten ook al heb je nergens verstand van.
pi_205185842
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tattas zoals jij en ik minder dan arme sloebers in Bangladesh.
Laten we het binnen NL houden.
In Bangladesh mogen ze omvallen, dat zou pas goed zijn voor het klimaat
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:38:32 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185844
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nonsens. Het druist wederom in tegen de sociaal-maatschappelijke utopie dat dit een vrij land is.

Bullshit. Voldoe je niet meer aan de standaard? Doek dan maar op. Ik vind het waanzin dat niet meer mensen er zo in staan.
Die wappie kliek voldoet juist meer dan wie ook aan een standaard. Ze praten elkaar allemaal precies na. _O-
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:38:38 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185845
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laten we het binnen NL houden.
Tattas zoals jij en ik minder dan arme sloebers in Nederland.
Huilen dan.
pi_205185849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nonsens. Het druist wederom in tegen de sociaal-maatschappelijke utopie dat dit een vrij land is.

Bullshit. Voldoe je niet meer aan de standaard? Doek dan maar op. Ik vind het waanzin dat niet meer mensen er zo in staan.
WAPWAPWAP!
"Pools are perfect for holding water"
pi_205185852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die wappie kliek voldoet juist meer dan wie ook aan een standaard. Ze praten elkaar allemaal precies na. _O-
Sterker nog, alles wat ze hier posten staat al kant-en-klaar op Twitter aangeleverd.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:40:00 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:

In Bangladesh mogen ze omvallen, dat zou pas goed zijn voor het klimaat
Hoe dat zo? Onze CO2-voetafdruk is vele malen groter.
Huilen dan.
pi_205185857
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe dat zo? Onze CO2-voetafdruk is vele malen groter.
Onze CO2 uitstoot in megaton is ontzettend veel lager
Vakman pur sang
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:40:41 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sterker nog, alles wat ze hier posten staat al kant-en-klaar op Twitter aangeleverd.
Kritische en zelfstandige denkers _O_ .
Huilen dan.
pi_205185860
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die wappie kliek voldoet juist meer dan wie ook aan een standaard. Ze praten elkaar allemaal precies na. _O-
Hipster-effect.
pi_205185861
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe dat zo? Onze CO2-voetafdruk is vele malen groter.
CO2 voetafdruk :’) Schei toch uit man. Marketingprietpraat.
U MAD?
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:41:29 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185863
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onze CO2 uitstoot in megaton is ontzettend veel lager
Nee hoor, en al helemaal niet wanneer de productie tbv westerse consumptie wegvalt?
Huilen dan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:42:16 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185866
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
CO2 voetafdruk :’) Schei toch uit man. Marketingprietpraat.
Gelukkig kom jij met ijzersterke argumenten aanzetten.
Huilen dan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:42:19 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205185867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Hipster-effect.
Het is meer hipster om achter de blauwe brigade te staan.

Laat dat even inzinken
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205185871
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onze CO2 uitstoot in megaton is ontzettend veel lager
Ik kom op andere getallen uit.

Bangladesh 108 vs Nederland 160 miljoen ton.
En dat terwijl zij bijna 10x meer inwoners hebben.

0,5 ton per inwoner voor Bangladesh.
13 ton per inwoner voor Nederland.

Het telt niet helemaal perfect op (data van 2 verschillende sites) maar de cijfers liggen redelijk dicht bij elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-06-2022 23:48:23 ]
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:43:22 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205185872
Oké het wappiegehalte hier wordt me wat te gortig. Ajuus :W .
Huilen dan.
pi_205185875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is meer hipster om achter de blauwe brigade te staan.

Laat dat even inzinken
Zoek het anders even op als je niet weet wat het is.

The hipster effect: Why anti-conformists always end up looking the same.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:44:36 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185880
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:43 schreef Isdatzo het volgende:
Oké het wappiegehalte hier wordt me wat te gortig. Ajuus :W .
Het zijn net de echte boerenprotesten

Maar ik zie de boeren en wappies nog wel met elkaar op de vuist gaan
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:44:40 #118
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_205185881
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eens dat zou beter zijn.
Maar ze staan ook veel bij de beleidsuitzetter aan de deur. Is dat niet goed dan?
Laat die man thuis met rust. Z'n werkkamer op het departement vol stront, mag wel.
Feyenoord!!! * Barça
pi_205185882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik kom op andere getallen uit.
Ja ik ook :@

Maar qua vervuiling scoren ze wel ontzettend hoog, daarbij zal de CO2 forecast een steile lijn omhoog zijn, terwijl onze omlaag gaat (denken we nu)
Vakman pur sang
pi_205185903
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelukkig kom jij met ijzersterke argumenten aanzetten.
De pot verwijt de ketel :D
U MAD?
pi_205185906
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:43 schreef Isdatzo het volgende:
Oké het wappiegehalte hier wordt me wat te gortig. Ajuus :W .
Dag! Wel weg blijven hé! En niet stiekem toch lurken en over paar uurtjes weer reageren hé :D
U MAD?
pi_205185924
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dag! Wel weg blijven hé! En niet stiekem toch lurken en over paar uurtjes weer reageren hé :D
Nee, dat doe ik niet. En ook niet onder een kloon.

edit: oh kut
pi_205185962
twitter
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205185974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:58 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Dementie kan op alle leeftijden intreden.
Sneu voor haar.
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:01:40 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dementie kan op alle leeftijden intreden.
Sneu voor haar.
Zolang Ria dat kan posten valt het wel mee
pi_205185998
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zolang Ria dat kan posten valt het wel mee
Ja, het is geen Rusland waar een site direct geblokkeerd wordt als iemand wat lulligs zegt over Putin z'n plofkop.
pi_205185999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het is geen Rusland waar een site direct geblokkeerd wordt als iemand wat lulligs zegt over Putin z'n plofkop.
EU had Sputnik sneller verwijderd uit de EU dan andersom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205186001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:58 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Je kunt ook zeggen. We gingen nog nooit zovaak op vakantie, nooit zo weinig werkloosheid en de spaarrekeningen waren nooit zo hoog in NL.
Maar toch noemen we elke kleine uitdaging een crisis.
Vakman pur sang
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:05:39 #129
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205186002
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dementie kan op alle leeftijden intreden.
Sneu voor haar.
Zie je helaas veel vaker. Mensen zonder actieve herinnering.

Is Alzheimer airborn gegaan?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:05:48 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205186004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het is geen Rusland waar een site direct geblokkeerd wordt als iemand wat lulligs zegt over Putin z'n plofkop.
Of dat ze haar computer naar de pandjesbaas moet brengen voor een kop droge rijst
pi_205186005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
EU had Sputnik sneller verwijderd uit de EU dan andersom.
Frisdrank met koffiemelk :r
Wie bedenkt ook zoiets.
pi_205186006
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt ook zeggen. We gingen nog nooit zovaak op vakantie, nooit zo weinig werkloosheid en de spaarrekeningen waren nooit zo hoog in NL.
Maar toch noemen we elke kleine uitdaging een crisis.
"we"

De media is een groot propaganda toneelstuk verworden met die opgepompte termen en linkse invalshoek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205186009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
"we"

De media is een groot propaganda toneelstuk verworden met die opgepompte termen en linkse invalshoek.
Nou ja ik en al mijn bekenden en naasten. Zonder gekheid qua veel dingen ging het nooit beter dan nu.
We hebben alleen papieren problemen.
Vakman pur sang
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:08:05 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205186010
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt ook zeggen. We gingen nog nooit zovaak op vakantie, nooit zo weinig werkloosheid en de spaarrekeningen waren nooit zo hoog in NL.
Maar toch noemen we elke kleine uitdaging een crisis.
Dat vermogen van den Nederlander zal de komende tijd flink uitgekookt worden en verdeeld worden onder onze nieuwe medehollanders uit Syrië en de kaukasus.

Die megastallen worden internationale hostels.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205186012
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja ik en al mijn bekenden en naasten. Zonder gekheid qua veel dingen ging het nooit beter dan nu.
We hebben alleen papieren problemen.
Daarom juist, wat je hoort, al dat gezeik, is compleet schizofreen met de staat van het land. En dan toch zo extreem beleid willen maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205186015
Jezus, laat net weer een echte stinkscheet, kap maar met die veestapel halveren, die normen gaan we echt niet meer halen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205186018
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daarom juist, wat je hoort, al dat gezeik, is compleet schizofreen met de staat van het land. En dan toch zo extreem beleid willen maken.
Ja je past de papierwinkel aan en tadaa probleem opgelost.
En dat gaan de boeren nu afdwingen. ^O^
Vakman pur sang
pi_205186030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:09 schreef ludovico het volgende:
Jezus, laat net weer een echte stinkscheet, kap maar met die veestapel halveren, die normen gaan we echt niet meer halen.
Ik weet niet of er NH3 zit in hersenscheten.
pi_205186031
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja ik en al mijn bekenden en naasten. Zonder gekheid qua veel dingen ging het nooit beter dan nu.
We hebben alleen papieren problemen.
Hmmm... Gewoon doen alsof allerlei problemen niet bestaan. Klinkt als een vrij klassieke Rutte-actie.
pi_205186039
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hmmm... Gewoon doen alsof allerlei problemen niet bestaan. Klinkt als een vrij klassieke Rutte-actie.
Ik weet het werkelijk niet.
Mijn vrienden, collega’s en buren gaat het heel goed (financieel, economische, werktechnisch)
Dus snap niet wat er zo te janken isZ

Dat zal voor Rutte ws net zo gelden.
Mijn brother in arms.
Vakman pur sang
pi_205186049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet of er NH3 zit in hersenscheten.
quote:
Wat veroorzaakt stinkende scheten?
Het stinken van winden heeft te maken met een geringe hoeveelheid stinkende gassen. Dit zijn vaak zwavelverbindingen (rotte eieren) die vrijkomen bij de afbraak van bepaalde eiwitten. De samenstelling en de geur van het darmgas heeft onder andere te maken met de voeding en de darmflora.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205186055
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hmmm... Gewoon doen alsof allerlei problemen niet bestaan. Klinkt als een vrij klassieke Rutte-actie.
Er zijn gewoon een hoop mensen die inderdaad rekening gehouden hebben met een financiële buffer, dit jaar gewoon weer in Nederland of België op vakantie gaan. En zichzelf buiten de problemen kunnen houden.
pi_205186066
Ach jee, wat heb ik nu weer gezegd om alle budgetteringsexperts op Fok! aan te trekken...
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:26:18 #144
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205186081
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik weet het werkelijk niet.
Mijn vrienden, collega’s en buren gaat het heel goed (financieel, economische, werktechnisch)
Dus snap niet wat er zo te janken isZ

Dat zal voor Rutte ws net zo gelden.
Mijn brother in arms.
Ga eens praten met Groningers uit het aardbevingsgebied. Je weet wel.. die mensen die uren in de rij hebben gestaan voor ¤10k en op is op. Of die er ook zo over denken. Praat eens met mensen die dicht bij de zoveelste uit de grond gestampte AZC wonen en vraag of ze dat fijn vinden. Praat eens met starters die van ellende nog bij hun ouders wonen, omdat A de huizen te duur zijn of B niet in aanmerking komen voor een woning omdat Mohammed en Ali voorgaan.

Praat eens met mensen met het minimumloon die niet eens normaal vreten kunnen halen, omdat ze opeens ¤500 p.m. kwijt zijn aan gas/licht. Die in de financiële problemen raken, naar de voedselbank moeten etc.

Over de benzineprijzen nog maar te zwijgen.

Dat het met jou goed gaat is geen graadmeter voor de rest van het land.

Dit is straks geen boerenprotest meer, maar een burgerprotest.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_205186149
Waarom heeft niemand het over de one liner van Jesse Klaver die álle protesterende boeren direct neerzet als extreem rechts bij Humberto Tan.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 00:52:38 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205186157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom heeft niemand het over de one liner van Jesse Klaver die álle protesterende boeren direct neerzet als extreem rechts bij Humberto Tan.
Dat lijkt mij onterecht. Of is dat niet genoeg outrage?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 00:52:53 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205186158
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:22 schreef Tocadisco het volgende:
Ach jee, wat heb ik nu weer gezegd om alle budgetteringsexperts op Fok! aan te trekken...
Woensdag wappiedag?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 30 juni 2022 @ 00:55:39 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205186165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom heeft niemand het over de one liner van Jesse Klaver die álle protesterende boeren direct neerzet als extreem rechts bij Humberto Tan.
Omdat ieder weldenkend mens die bullshit niet kijkt?
pi_205186173
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Omdat ieder weldenkend mens die bullshit niet kijkt?
Was weinig alternatief op onze tig zenders.
pi_205186176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Omdat ieder weldenkend mens die bullshit niet kijkt?
Bestaan er nog weldenkende mensen?
pi_205186181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Was weinig alternatief op onze tig zenders.
Zenders? Over wat voor archaïsche technologie heb je het?
pi_205186193
Boeren, kom naar R'dam. Shell is goed voor 200 miljoen ton geraffineerde olie per jaar. Kom maar met jullie trekkers.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:05:07 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205186194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Was weinig alternatief op onze tig zenders.
Je hoeft geen tv te kijken. Ik kan dat gedeug al lange tijd niet meer aanzien in ieder geval.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:05:54 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205186195
quote:
11s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:59 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Bestaan er nog weldenkende mensen?
Steeds minder lijkt het.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:07:47 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205186198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:04 schreef Makrelis het volgende:
Boeren, kom naar R'dam. Shell is goed voor 200 miljoen ton geraffineerde olie per jaar. Kom maar met jullie trekkers.
Waarom zou dat een goed idee zijn? Shell heeft dit plan niet bedacht toch.
pi_205186201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:04 schreef Makrelis het volgende:
Boeren, kom naar R'dam. Shell is goed voor 200 miljoen ton geraffineerde olie per jaar. Kom maar met jullie trekkers.
Rotterdam is te ver rijden en ze zijn bang dat hun trekker gestolen wordt daar..
pi_205186207
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waarom zou dat een goed idee zijn? Shell heeft dit plan niet bedacht toch.
Uitnodiging.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:11:27 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205186208
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:08 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Rotterdam is te ver rijden en ze zijn bang dat hun trekker gestolen wordt daar..
Marokkanen kunnen niks met trekkers.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_205186213
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Marokkanen kunnen niks met trekkers.
Polen, Bulgaren en Roemenen wel.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:17:29 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205186228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:11 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Uitnodiging.
?
pi_205186233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
?
?
pi_205186242
Boeren hebben er blijkbaar geen notie van wat productie/omzet/winst getallen zijn in de proces industrie. Ga toch fietsen met je tracor.
pi_205186246
Debieltjes.
pi_205186249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:24 schreef Makrelis het volgende:
Boeren hebben er blijkbaar geen notie van wat productie/omzet/winst getallen zijn in de proces industrie. Ga toch fietsen met je tracor.
Juist zij weten dat wel, wat zit je nou dom te lullen? Boeren worden al jaren gepiepeled, waarom denk je dat ze zo boos zijn? Jezus. Zij willen meewerken al jaren maar worden tegengewerkt. Lees je eens in.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205186250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:30 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Juist zij weten dat wel, wat zit je nou dom te lullen? Boeren worden al jaren gepiepeled, waarom denk je dat ze zo boos zijn? Jezus. Zij willen meewerken al jaren maar worden tegengewerkt. Lees je eens in.
Kom maar naar R'dam met tractoren.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:38:28 #166
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205186269
quote:
Kansloos, boeren verliezen. Beetje spartelen komemde dagen, maar men verliest. Prima om die hersenlozen uit te schakelen, :)
  donderdag 30 juni 2022 @ 06:02:02 #168
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205186394
quote:
Heerlijke timing _O-

quote:
De volledige Nederlandse veestapel stootte vorig jaar 471 miljoen kilogram stikstof uit via zijn mest. Dat is 7 procent onder het Europese stikstofplafond, meldt het statistiekbureau CBS donderdag. Het is het vierde jaar op rij dat de uitscheiding van stikstof via dierlijke mest onder het stikstofplafond zit en het vijfde jaar op rij dat de uitstoot daalt.


[ Bericht 23% gewijzigd door Rode_Wijn op 30-06-2022 06:18:05 ]
pi_205186403
quote:
Heeft elk land hetzelfde plafond? Dat is toch raar?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 30 juni 2022 @ 06:16:56 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205186405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:49 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Kansloos, boeren verliezen. Beetje spartelen komemde dagen, maar men verliest. Prima om die hersenlozen uit te schakelen, :)
Niet echt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205186430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Heeft elk land hetzelfde plafond? Dat is toch raar?
Gewoon het volgende 'rare' in deze hele stikstof kwestie.

En het dan raar vinden dat boeren de uitleg van cijfertjes door een anti boeren partij, waarbij het raar is dat zij alleen cijfertjes gebruiken die anti boer zijn, raar vinden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205186460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 06:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Heeft elk land hetzelfde plafond? Dat is toch raar?
Het kan zijn dat het plafond voor Nederland alleen genoemd is
pi_205186559
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 30 juni 2022 @ 07:46:29 #174
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205186604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:32 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Kom maar naar R'dam met tractoren.
Oh je komt uit Rotterdam. Dat verklaart een hoop.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 juni 2022 @ 07:47:03 #175
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205186605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:37 schreef tesssssssss het volgende:
[ twitter ]
Ah, toch even lekker de "moslims worden in de media alleen maar verwarde mannen genoemd :( :'( " erbij halen.

Is zowel onjuist als volledig irrelevant, maar Jan Roos heeft weer wat lekkere likes gescoord.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205186641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh je komt uit Rotterdam. Dat verklaart een hoop.
Import, dat zijn de ergsten, vooral van Zuid. Geboren Vlaardinger, getogen spijkenisser, opleiding R'dam, Kopenhagen en Arnhem.
Kom maar met je tractoren.
pi_205186658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:37 schreef tesssssssss het volgende:
[ twitter ]
Omdat er ook boeren zijn die ook nu gewoon werken op hun land en met hun dieren?
Waarom worden niet alle Jannen debielen genoemd? Omdat één Jan iets dom tweet?
Go hard or go home
  donderdag 30 juni 2022 @ 07:58:54 #178
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205186668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:53 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Import, dat zijn de ergsten, vooral van Zuid. Geboren Vlaardinger, getogen spijkenisser, opleiding R'dam, Kopenhagen en Arnhem.
Kom maar met je tractoren.
Gelijk zo agressief ook.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205186678
Wat ik raar vind is dat ik 'nette' boeren niet hoor. Dat ze zich ervan distantiëren ofzo. Maakt het gemakkelijker voor me. Alle boeren zijn kut.
pi_205186686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelijk zo agressief ook.
Verdediging. Boeren, die zijn aggressief.
pi_205186691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:59 schreef Makrelis het volgende:
Wat ik raar vind is dat ik 'nette' boeren niet hoor. Dat ze zich ervan distantiëren ofzo. Maakt het gemakkelijker voor me. Alle boeren zijn kut.
Matige troll.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205186707
Ik heb tegenwoordig beveiliging nodig op produktielokaties en dan noem je mij aggressief. Ga toch koeien melken.
pi_205186711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Matige troll.
Bloedserieus.
pi_205186721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:03 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Bloedserieus.
Ik woon al heel mijn leven tussen de boeren, nooit last gehad.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205186726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik woon al heel mijn leven tussen de boeren, nooit last gehad.
Besmet.
pi_205186732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Besmet.
Veel succes met het wegjagen van mensen die niemand kwaad doen. Niet raar opkijken als je er iets veel ergers voor terug krijgt he?

Mij niet bellen, dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 08:08:23 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205186738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar? Er dreigt voor klimaatactivisten toch geen onteigening van hun levenswerk of het gedwongen inleveren van hun broodwinning?


Bedoel je korting op de uitkering? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205186740
Jaaaaa en we hebben weer verdeling gezaaid yippie. BLM is voorbij, corona is voorbij... nu hebben we BOEREN :')

Nu is het wachten tot Poetin weer wat bommetjes gooien op een corrupt wannabe navo land dan kunnen we weer discussiëren hoe goed de westers wereld is.
Facts don't care about your feelings
pi_205186748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Veel succes met het wegjagen van mensen die niemand kwaad doen. Niet raar opkijken als je er iets veel ergers voor terug krijgt he?

Mij niet bellen, dan.
Ja, lachen. Mij aggressief noemen terwijl boeren eea aan het terroriseren zijn. Het is goed met je.
Mijn devies: blijf hier weg want je wordt hier namelijk wel aangepakt.
pi_205186795
Waar denken ze dat die diesel voor die tractoren vandaan komt. Komaan. Of de landbouwsubsidie. Ik zou maar een toontje lager zingen. De boeren hebben verloren, klaart.
pi_205186814
Wij hebben hier British Petrol, Exxon Mobile en Shell. Veel succes met blokkades. Denken die boeren nou echt dat ze dat kunnen blokkeren? Nogmaals, ga koeien melken.
pi_205186897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:30 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Zij willen meewerken al jaren maar worden tegengewerkt. Lees je eens in.
Nee ze hebben decennialang massaal gelobbyd tegen maatregelen waardoor nu veel ingrijpendere maatregelen genomen moeten worden.
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:11:40 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205187235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom heeft niemand het over de one liner van Jesse Klaver die álle protesterende boeren direct neerzet als extreem rechts bij Humberto Tan.
Dat is prima.
Dat soort idioten horen dan ook genegeerd te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205187253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:17 schreef Makrelis het volgende:
Wij hebben hier British Petrol, Exxon Mobile en Shell. Veel succes met blokkades. Denken die boeren nou echt dat ze dat kunnen blokkeren? Nogmaals, ga koeien melken.
Koeien melken is wel heel vintage, tegenwoordig doen machines dat.
pi_205187279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:53 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Import, dat zijn de ergsten, vooral van Zuid. Geboren Vlaardinger, getogen spijkenisser, opleiding R'dam, Kopenhagen en Arnhem.
Kom maar met je tractoren.
Heb je al je voorraadkast gevuld?
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:17:58 #196
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205187298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:01 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Verdediging. Boeren, die zijn aggressief.
"Ja maar zij begonnen"
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:18:26 #197
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205187304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:17 schreef Makrelis het volgende:
Wij hebben hier British Petrol, Exxon Mobile en Shell. Veel succes met blokkades. Denken die boeren nou echt dat ze dat kunnen blokkeren? Nogmaals, ga koeien melken.
Hoog "kom vechten dan" gehalte
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205187305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Koeien melken is wel heel vintage, tegenwoordig doen machines dat.
Toch heet het nog steeds koeien melken.
pi_205187570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Toch heet het nog steeds koeien melken.
Ja, en dat is echt prachtig.

De koe wordt zwanger via kunstmatige inseminatie, dan wordt er na 9 maand een kalfje geboren.
Dat kalfje wordt direct bij de moeder koe weggehaald en na 8 maanden geslacht.
De koe geeft na de geboorte nog zo'n 10 maanden melk.
Om te zorgen dat ze melk blijft geven wordt ze 3 maanden na de geboorte opnieuw geïnsemineerd.
Na 9 maand wordt er dan een kalfje geboren, dat direct bij de moeder koe wordt weggehaald en na 8 maand wordt geslacht.

Er is soms een gelukkig kalfje dat wél mag blijven leven!

Dat kalfje wordt als ze groot is kunstmatig geïnsemineerd.
Dan wordt er na 9 maand een kalfje geboren.
Dat kalfje wordt direct bij de moeder koe weggehaald en na 8 maanden geslacht.
De koe geeft na de geboorte nog zo'n 10 maanden melk.
Etc...
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:49:21 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205187612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:17 schreef Makrelis het volgende:
Wij hebben hier British Petrol, Exxon Mobile en Shell. Veel succes met blokkades. Denken die boeren nou echt dat ze dat kunnen blokkeren? Nogmaals, ga koeien melken.
Daar gaat het juist om. Dat willen ze ook blijven doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:50:54 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205187622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, en dat is echt prachtig.

De koe wordt zwanger via kunstmatige inseminatie, dan wordt er na 9 maand een kalfje geboren.
Dat kalfje wordt direct bij de moeder koe weggehaald en na 8 maanden geslacht.
De koe geeft na de geboorte nog zo'n 10 maanden melk.
Om te zorgen dat ze melk blijft geven wordt ze 3 maanden na de geboorte opnieuw geïnsemineerd.
Na 9 maand wordt er dan een kalfje geboren, dat direct bij de moeder koe wordt weggehaald en na 8 maand wordt geslacht.

Er is soms een gelukkig kalfje dat wél mag blijven leven!

Dat kalfje wordt als ze groot is kunstmatig geïnsemineerd.
Dan wordt er na 9 maand een kalfje geboren.
Dat kalfje wordt direct bij de moeder koe weggehaald en na 8 maanden geslacht.
De koe geeft na de geboorte nog zo'n 10 maanden melk.
Etc...
Als alle kalfjes geslacht worden vraag ik me af waarom er zoveel koeien zijn dan.
Hebben die dieren wel het eeuwig leven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:58:05 #202
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205187691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als alle kalfjes geslacht worden vraag ik me af waarom er zoveel koeien zijn dan.
Hebben die dieren wel het eeuwig leven?
Er staat letterlijk in die post dat niet alle kalfjes worden geslacht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:03:49 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205187742
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Er staat letterlijk in die post dat niet alle kalfjes worden geslacht.
Soms een gelukkig kalfje... ik zie er wel meer.

En dan nog. Kalfjes zijn prima eetbaar dus wat is het probleem exact?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205187751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als alle kalfjes geslacht worden vraag ik me af waarom er zoveel koeien zijn dan.
Hebben die dieren wel het eeuwig leven?
Staat in de post.

Zo'n 2.000.000 runderen worden per jaar geslacht (waarvan 1,6 miljoen kalveren).
Dat zijn kalfjes (deels stieren) en oude koeien die minder melk opbrengen.

Voor de melkproductie zijn er zo'n 1,6 miljoen koeien in totaal.

95% gaat op export, 5% eten we in Nederland op.



[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-06-2022 10:10:22 ]
pi_205187761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Staat in de post.

Zo'n 2.000.000 runderen worden per jaar geslacht.
Dat zijn kalfjes (deels stieren) en oude koeien die minder melk opbrengen.

Voor de melkproductie zijn er zo'n 1,6 miljoen koeien in totaal.
Het mag ook best wel 30% minder.
Vakman pur sang
pi_205187772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Jaaaaa en we hebben weer verdeling gezaaid yippie. BLM is voorbij, corona is voorbij... nu hebben we BOEREN :')

Nu is het wachten tot Poetin weer wat bommetjes gooien op een corrupt wannabe navo land dan kunnen we weer discussiëren hoe goed de westers wereld is.
Wappies zijn er blij om want oekraine begon te vervelen.

De kwaliteit van oppervlaktewater in NL komt er aan zodat wappies zich nog niet hoeven te vervelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205187890
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wappies zijn er blij om want oekraine begon te vervelen.

De kwaliteit van oppervlaktewater in NL komt er aan zodat wappies zich nog niet hoeven te vervelen.
Met wappies doel je op de groep mensen met een andere mening dan jij?
Facts don't care about your feelings
pi_205187895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Met wappies doel je op de groep mensen met een andere mening dan jij?
Nee hoezo?
Sommige meningen deel ik en sommige niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205187907
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoezo?
Sommige meningen deel ik en sommige niet.
Soms heb je ook de mening van een wappie?
Facts don't care about your feelings
pi_205187910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Soms heb je ook de mening van een wappie?
Over sommigen wel, want je kan niet elke wappie over 1 kam scheren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205187933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Met wappies doel je op de groep mensen met een andere mening dan jij?
Oh nee, er zijn genoeg mensen met een andere mening die dat prima kunnen onderbouwen.
Er zijn ook genoeg mensen met een andere mening die dat niet kunnen onderbouwen maar meningen hoeven niet altijd onderbouwd te zijn, je kan ook een mening hebben door emoties over een onderwerp. Dat kan bijvoorbeeld omdat je zelf boer bent, het boerenleven ietwat romantiseert of denkt dat minder boeren betekent dat er straks geen eten meer is.

Maar er zijn ook wappies. De mensen die in het ene topic corona ontkennen, in het andere topic Putin aanbidden, in nog weer een ander topic beweren dat zonnebrandcrème dodelijk is en in dit topic beweren dat je modellen niet kan gebruiken, dat de wetenschap onbetrouwbaar is, dat wetenschap een religie is om vervolgens met een door hun zelf geselecteerde wetenschapper aan te komen die precies zegt wat ze willen horen.

Conclusie:
- hebben wappies een andere mening? Ja
- zijn alle mensen met een andere mening wappies? Nee
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:38:17 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205188013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Met wappies doel je op de groep mensen met een andere mening dan jij?
Nee op mensen die dusdanig diep in de alternatieve feiten-fuik zitten dat er op geen enkele wijze meer een normaal gesprek op basis van de inhoud mee gevoerd kan worden.
Huilen dan.
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:40:47 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188043
'Ik ben wat sceptisch tegenover vaccins' Geen wappie.

'De overheid wil ons dood hebben met deze vaccins, iedereen die zo'n vaccin genomen heeft is over 2 jaar dood' Wappie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:41:59 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205188051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:40 schreef Vis1980 het volgende:
'Ik ben wat sceptisch tegenover vaccins' Geen wappie.

'De overheid wil ons dood hebben met deze vaccins, iedereen die zo'n vaccin genomen heeft is over 2 jaar dood' Wappie.
Ik zou de meest verschrikkelijke doden sterven :'( . Ik wacht nog steeds.
Huilen dan.
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:42:41 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 07:37 schreef tesssssssss het volgende:
[ twitter ]
Jeetje wat een slachtoffergedrag.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:00:43 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205188196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje wat een slachtoffergedrag.
Vond het wel grappig eigenlijk, wat voor Jan Roos best uitzonderlijk is.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:18:51 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205188373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Staat in de post.

Zo'n 2.000.000 runderen worden per jaar geslacht (waarvan 1,6 miljoen kalveren).
Dat zijn kalfjes (deels stieren) en oude koeien die minder melk opbrengen.

Voor de melkproductie zijn er zo'n 1,6 miljoen koeien in totaal.

95% gaat op export, 5% eten we in Nederland op.

[ afbeelding ]
Ja, dus?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:27:34 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205188468
Jammer dat de boeren veel te ver gaan met hun 'demonstraties' op sommige momenten is het meer rellen en vandalisme. Ook die aankondiging om heel Nederland plat te gaan leggen maandag, een domme zet. Dit werkt zo averechts, maar blijkbaar hebben ze dat zelf nog niet door. Ik vind ook dat er tegen grensoverschrijdend gedrag gewoon hard moet worden opgetreden, iets dat tot op heden nog niet echt lijkt te gebeuren.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje wat een slachtoffergedrag.
Waar zit het 'slachtoffergedrag' dan precies? Ik zie het namelijk niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205188659
Overigens gaan we na de stikstof ook nog het probleem krijgen dat de waterschappen het grondwaterpeil omhoog moeten gaan gooien O-) Dat wordt ook nog een leuke denk ik.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205188666
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
Jammer dat de boeren veel te ver gaan met hun 'demonstraties' op sommige momenten is het meer rellen en vandalisme. Ook die aankondiging om heel Nederland plat te gaan leggen maandag, een domme zet. Dit werkt zo averechts, maar blijkbaar hebben ze dat zelf nog niet door. Ik vind ook dat er tegen grensoverschrijdend gedrag gewoon hard moet worden opgetreden, iets dat tot op heden nog niet echt lijkt te gebeuren.
Ik vraag het me daadwerkelijk af... Internationaal gezien zijn geweld en intimidatie zijn soms buitengewoon effectief om zaken af te dwingen door kleine groepen, het morele aspect daargelaten.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:50:28 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188670
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
Jammer dat de boeren veel te ver gaan met hun 'demonstraties' op sommige momenten is het meer rellen en vandalisme. Ook die aankondiging om heel Nederland plat te gaan leggen maandag, een domme zet. Dit werkt zo averechts, maar blijkbaar hebben ze dat zelf nog niet door. Ik vind ook dat er tegen grensoverschrijdend gedrag gewoon hard moet worden opgetreden, iets dat tot op heden nog niet echt lijkt te gebeuren.
[..]
Waar zit het 'slachtoffergedrag' dan precies? Ik zie het namelijk niet.
'Blanke mannen worden benadeeld'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:50:56 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205188674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, dus?
Dus optyfen met die onzin.
Dit, dus.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:52:46 #223
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188689
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:48 schreef BlackLining het volgende:
Overigens gaan we na de stikstof ook nog het probleem krijgen dat de waterschappen het grondwaterpeil omhoog moeten gaan gooien O-) Dat wordt ook nog een leuke denk ik.
Ja, ook zoiets dat de boeren veroorzaken, droogte. Want inderdaad moet je grondwater laag staan en daarom hebben we elke zomer van die berichten dat de droogte aanhoudt en dan gaat het regenen en denkt iedereen dat de droogte minder wordt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205188700
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, ook zoiets dat de boeren veroorzaken, droogte. Want inderdaad moet je grondwater laag staan en daarom hebben we elke zomer van die berichten dat de droogte aanhoudt en dan gaat het regenen en denkt iedereen dat de droogte minder wordt.
Voor onze HH boeren bedoel je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205188712
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:48 schreef BlackLining het volgende:
Overigens gaan we na de stikstof ook nog het probleem krijgen dat de waterschappen het grondwaterpeil omhoog moeten gaan gooien O-) Dat wordt ook nog een leuke denk ik.
En niet te vergeten: de zeer slechte kwaliteit van ons oppervlakte water. Dit is allang dior de minimale eisen gezakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:56:46 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205188715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dus optyfen met die onzin.
Welke onzin?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:57:28 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188723
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
HH boeren
https://www.rtvoost.nl/nieuws/306929/boeren-in-veenweidegebieden-grondwaterpeil-verhogen-is-desastreus-voor-ons-en-voor-landschap

quote:
Klaas de Lange en zijn voorouders boeren al eeuwen in de Weerribben. Door bewerking van de grond breekt het veen langzaam af en klinkt de bodem in, dat proces is al honderden jaren aan de gang. Tot nu toe wordt het grondwaterpeil steeds aangepast aan die daling zodat weilanden niet te nat worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:57:56 #228
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205188731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke onzin?
Al dat geproduceerd voor andere landen.
Dit, dus.
pi_205188735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:49 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Ik vraag het me daadwerkelijk af... Internationaal gezien zijn geweld en intimidatie zijn soms buitengewoon effectief om zaken af te dwingen door kleine groepen, het morele aspect daargelaten.
Het recht van de sterke geldt overal en altijd, ook in NL. Als de groep doir de grootte sterker wordt dan het rechtsorgaan dan wint die groep. Door mankracht tekort is dat echt niet ondenkbaar in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:58:30 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205188738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Blanke mannen worden benadeeld'
Dat staat er niet hoor. Dat maak jij er zelf van.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:49 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Ik vraag het me daadwerkelijk af... Internationaal gezien zijn geweld en intimidatie zijn soms buitengewoon effectief om zaken af te dwingen door kleine groepen, het morele aspect daargelaten.
Heb je hier ook voorbeelden van?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 12:00:51 #231
408813 crew  trein2000
pi_205188757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het recht van de sterke geldt overal en altijd, ook in NL. Als de groep doir de grootte sterker wordt dan het rechtsorgaan dan wint die groep. Door mankracht tekort is dat echt niet ondenkbaar in NL.
Ah kom nou toch. Als de staat écht bedreigd wordt dan komen er mannetjes met een groen gevlekt pak en een Colt C7. Dan is het heel snel klaar met de boeren hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205188763
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zou de meest verschrikkelijke doden sterven :'( . Ik wacht nog steeds.
Verkeerde topic?

Oh nee, het zijn altijd dezelfde types die overal vaccins en wappies bij willen halen sinds corona. Zit je toch iets dwars gozert? :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:01:59 #233
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205188769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah kom nou toch. Als de staat écht bedreigd wordt dan komen er mannetjes met een groen gevlekt pak en een Colt C7. Dan is het heel snel klaar met de boeren hoor.
Maar willen mannetjes met groen gevlekt pak ook met hun Colt C7 op die boeren schieten? :s)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205188774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah kom nou toch. Als de staat écht bedreigd wordt dan komen er mannetjes met een groen gevlekt pak en een Colt C7. Dan is het heel snel klaar met de boeren hoor.
De politici in nederland binden eerder in dan dat ze dat doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:02:40 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205188778
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Al dat geproduceerd voor andere landen.
Kunnen wij blijkbaar een stuk beter dan in het buitenland.

Maar ik kan hier dus uit concluderen dat jij geen enkel product in huis heb wat niet het predicaat 'Made in NL' op de sticker heeft staan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:03:41 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205188790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar willen mannetjes met groen gevlekt pak ook met hun Colt C7 op die boeren schieten? :s)
De militairen die ik spreek hebben het bijna net zo gehad met den Haag.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:03:47 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188792
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat staat er niet hoor. Dat maak jij er zelf van.
[..]

Nou vertel mij eens waarnaar het refereert dan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:04:59 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205188806
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah kom nou toch. Als de staat écht bedreigd wordt dan komen er mannetjes met een groen gevlekt pak en een Colt C7. Dan is het heel snel klaar met de boeren hoor.
Boeren neermaaien?

Denk niet dat de overheid er dan goed op komt te staan. Ook internationaal niet.
Beetje lafjes off camera op busjes inslaan met een compleet arrestatie team, dat doen ze wel. Dat hinderen en uitlokken. Maar met scherp boeren executeren denk ik dat dat een aantal stappen te ver is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205188812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De militairen die ik spreek hebben het bijna net zo gehad met den Haag.
Ben wel blij dat Den Haag sinds een aantal maanden, na een jaar of 30 eindelijk is wakker geworden wat betreft defensie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205188823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De militairen die ik spreek hebben het bijna net zo gehad met den Haag.
En ze hebben groot gelijk. Ze hebben een grote bek van hier tot tokio met als laatste voirbeeld die stoere taal na de avondklok rellen. Uiteindelijk heeft 1 persoon schadevergoeding betaald van 500 eur, de rest is niet gepakt of heeft een paar weken in het gevang gezet, met enkele uitzonderingen.
Laatst las ik dat het fonds waar daders geld op moesten storten er nog niet is en er ook niet komt.
Daar sta je dan als minister die eist dat elke cent verhaald wordt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:06:20 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205188827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kunnen wij blijkbaar een stuk beter dan in het buitenland.

Maar ik kan hier dus uit concluderen dat jij geen enkel product in huis heb wat niet het predicaat 'Made in NL' op de sticker heeft staan?
Dat heeft natuurlijk niets met een 95-5% slachtexport te maken.
Dit, dus.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:06:53 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205188831
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Verkeerde topic?

Oh nee, het zijn altijd dezelfde types die overal vaccins en wappies bij willen halen sinds corona. Zit je toch iets dwars gozert? :D
Als dat voor jou een prettige gedachte is dan moet je dat vooral denken.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 12:07:37 #243
5428 crew  miss_sly
pi_205188843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeren neermaaien?

Denk niet dat de overheid er dan goed op komt te staan. Ook internationaal niet.
Beetje lafjes off camera op busjes inslaan met een compleet arrestatie team, dat doen ze wel. Dat hinderen en uitlokken. Maar met scherp boeren executeren denk ik dat dat een aantal stappen te ver is.
Het leger inschakelen ter bescherming is echt zo totaal iets anders dan boern executern. Dat je het nodig vindt om dergelijke woorden te gebruiken, zegt alweer genoeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205188862
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als dat voor jou een prettige gedachte is dan moet je dat vooral denken.
Vraag me gewoon af waarom en waar zulke gedachten vandaan komen.

Zoveel emoties toon je niet zomaar, dan moet je iets dwars zitten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205188864
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben wel blij dat Den Haag sinds een aantal maanden, na een jaar of 30 eindelijk is wakker geworden wat betreft defensie.
En nog steeds niet wakker genoeg. Het extra geldt stelt niks voor als je alle bezuinigingen bij elkaar optelt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205188872
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het leger inschakelen ter bescherming is echt zo totaal iets anders dan boern executern. Dat je het nodig vindt om dergelijke woorden te gebruiken, zegt alweer genoeg.
Het leger inzetten tegen de eigen bevolking? Je snapt hoe gevoelig dat ligt en hoe dat een understatement is?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:11:09 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205188882
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Vraag me gewoon af waarom en waar zulke gedachten vandaan komen.

Zoveel emoties toon je niet zomaar, dan moet je iets dwars zitten.
Welke emoties toon ik dan? Ik heb het idee dat jij vooral heel graag wil dat er mij iets dwars zit.
Huilen dan.
pi_205188892
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben wel blij dat Den Haag sinds een aantal maanden, na een jaar of 30 eindelijk is wakker geworden wat betreft defensie.
Schandalig dat defensie al die jaren een sluitpost is geweest. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en voldoet niet aan de NAVO-contributie van 2% BBP.
pi_205188898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En nog steeds niet wakker genoeg. Het extra geldt stelt niks voor als je alle bezuinigingen bij elkaar optelt
Klopt, zal ook nog wel een jaar of 10 duren voordat alles weer op de rit zit. Tenzij het verhaal in Oekraïne ineens voorbij is in het voordeel van het westen, dan weet DH niet hoe snel ze alles wat ze beloofd hebben aan defensie weer af te schalen en kunnen ze de centjes weer gebruiken om deze via subsidies weer bij de aandeelhouders van grote bedrijven terecht te laten komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205188927
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, zal ook nog wel een jaar of 10 duren voordat alles weer op de rit zit. Tenzij het verhaal in Oekraïne ineens voorbij is in het voordeel van het westen, dan weet DH niet hoe snel ze alles wat ze beloofd hebben aan defensie weer af te schalen en kunnen ze de centjes weer gebruiken om deze via subsidies weer bij de aandeelhouders van grote bedrijven terecht te laten komen.
Ik denk niet dat het ooit weer zo wordt als in de jaren 70 en dan in ratio met de huidige technologie en het bnp van nederland
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:14:44 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En ze hebben groot gelijk. Ze hebben een grote bek van hier tot tokio met als laatste voirbeeld die stoere taal na de avondklok rellen. Uiteindelijk heeft 1 persoon schadevergoeding betaald van 500 eur, de rest is niet gepakt of heeft een paar weken in het gevang gezet, met enkele uitzonderingen.
Laatst las ik dat het fonds waar daders geld op moesten storten er nog niet is en er ook niet komt.
Ja, we moeten niet gaan doen alsof het makkelijk is, want ondanks dat er zogenaamd maar weinig mensen zijn beboet of meegenomen, is het optreden van de politie sterk bekritiseerd als het aankomt op gebruik geweld. Als politie doe je het nooit goed, daarnaast is er een personeelstekort.

En dan gaan we dingen roepen als 'er moet meer politie komen', maar we willen ook niet elke droplul zo'n pakkie en wapen geven, die moeten intensief getraind worden.

Eerst moet men gescreend worden en houd je dus al minder mensen over. Heb je ooit geblowd in je leven? Dan wordt je niet aangenomen. Dan krijg je een intensieve training met een aantal dagen praktijk. Dat is enorm intensief en er wordt veel van je gevraagd op het gebied van inzet, leervermogen en je sociale aspecten. Dan blijkt vaak dat er best wel een aantal zelf afhaken en daarnaast een groep die niet geschikt bevonden wordt.

Intussen gaan heel veel politieagenten met pensioen en ben je een beetje aan het dweilen met de kraan open. Dan zeggen sommige dat agenten beter betaald moeten worden. Dat is best waar, maar dat wil niet zeggen dat je dan ineens wel geschikte kandidaten hebt bij de politie.

Betrouwbaar zijn is meestal het grootste probleem en heel veel mensen worden niet betrouwbaar genoeg geacht voor de baan.

Ik kan zo nog wel doorgaan wat het werk van de agenten bemoeilijkt en zie ook graag hardere acties, maar of dat realistisch is zonder een politiestaat te worden is twijfelachtig. Daarnaast wordt er echt wel flink nagedacht over de inzet van manschappen en wanneer je nu over gaat tot de harde hand, terwijl je de veiligheid van heel veel mensen in gedachte moet hebben.

Al met al: er wordt altijd heel erg snel gekankerd op de politie, van alle kanten van het politiek spectrum en elk type mens.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 12:14:53 #252
5428 crew  miss_sly
pi_205188931
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het leger inzetten tegen de eigen bevolking? Je snapt hoe gevoelig dat ligt en hoe dat een understatement is?
Dat snap ik. En daar zal men ook bepaald niet licht to overgaan. En terecht.
Maar het is echt iets totaal anders dan "boeren executeren' als men er al toe over zou gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205188933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:12 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Schandalig dat defensie al die jaren een sluitpost is geweest. Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld en voldoet niet aan de NAVO-contributie van 2% BBP.
Ja, na de val van het ijzeren gordijn heeft men hier in NW Europa te lang gedacht dat nu toch eindelijk de 1000 jarige vrede was aangebroken. En voor het gemak werden ook ook de ogen gesloten voor de militaire ontwikkelingen bij andere grote geopolitieke spelers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205188952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, we moeten niet gaan doen alsof het makkelijk is, want ondanks dat er zogenaamd maar weinig mensen zijn beboet of meegenomen, is het optreden van de politie sterk bekritiseerd als het aankomt op gebruik geweld. Als politie doe je het nooit goed, daarnaast is er een personeelstekort.

En dan gaan we dingen roepen als 'er moet meer politie komen', maar we willen ook niet elke droplul zo'n pakkie en wapen geven, die moeten intensief getraind worden.

Eerst moet men gescreend worden en houd je dus al minder mensen over. Heb je ooit geblowd in je leven? Dan wordt je niet aangenomen. Dan krijg je een intensieve training met een aantal dagen praktijk. Dat is enorm intensief en er wordt veel van je gevraagd op het gebied van inzet, leervermogen en je sociale aspecten. Dan blijkt vaak dat er best wel een aantal zelf afhaken en daarnaast een groep die niet geschikt bevonden wordt.

Intussen gaan heel veel politieagenten met pensioen en ben je een beetje aan het dweilen met de kraan open. Dan zeggen sommige dat agenten beter betaald moeten worden. Dat is best waar, maar dat wil niet zeggen dat je dan ineens wel geschikte kandidaten hebt bij de politie.

Betrouwbaar zijn is meestal het grootste probleem en heel veel mensen worden niet betrouwbaar genoeg geacht voor de baan.

Ik kan zo nog wel doorgaan wat het werk van de agenten bemoeilijkt en zie ook graag hardere acties, maar of dat realistisch is zonder een politiestaat te worden is twijfelachtig. Daarnaast wordt er echt wel flink nagedacht over de inzet van manschappen en wanneer je nu over gaat tot de harde hand, terwijl je de veiligheid van heel veel mensen in gedachte moet hebben.

Al met al: er wordt altijd heel erg snel gekankerd op de politie, van alle kanten van het politiek spectrum en elk type mens.
Klopt, ik stoor me het meeste aan die populistische ministers die allang weten dat hetgeen ze roepen toch niet gaat gebeuren.
Nu gebeurt hetzelfde bij de boeren...
Hard aanpakken, trekkers wegslepen, oppakken, etc.
De eerste berger hoeven ze trouwens niet meer te bellen na de doodsbedreigingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205188966
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, na de val van het ijzeren gordijn heeft men hier in NW Europa te lang gedacht dat nu toch eindelijk de 1000 jarige vrede was aangebroken. En voor het gemak werden ook ook de ogen gesloten voor de militaire ontwikkelingen bij andere grote geopolitieke spelers.
Je bedoelt toch alleen bij politici? Experts waarschuwden bijna dagelijks
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:20:10 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205188967
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou vertel mij eens waarnaar het refereert dan.
Een dubbele standaard in de media. Demonstraties, vandalisme en zelfs criminaliteit worden anders geframed afgaande op de ideologie en karakteristieken van de demonstranten of daders. Zodra het een doel betreft waar bepaalde media of politici zich wel in kunnen vinden, of de dader iemand betreft die tot een of andere minderheidsgroep kan worden gerekend, worden er vaak narratieven gecreëerd om de situatie te bagatelliseren of van extra context te voorzien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:22:15 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205188979
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een dubbele standaard in de media. Demonstraties, vandalisme en zelfs criminaliteit worden anders geframed afgaande op de ideologie en karakteristieken van de demonstranten of daders. Zodra het een doel betreft waar bepaalde media of politici zich wel in kunnen vinden, of de dader iemand betreft die tot een of andere minderheidsgroep kan worden gerekend, worden er vaak narratieven gecreëerd om de situatie te bagatelliseren of van extra context te voorzien.
Ik was dus spot on, bedankt voor de bevestiging.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205188981
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een dubbele standaard in de media. Demonstraties, vandalisme en zelfs criminaliteit worden anders geframed afgaande op de ideologie en karakteristieken van de demonstranten of daders. Zodra het een doel betreft waar bepaalde media of politici zich wel in kunnen vinden, of de dader iemand betreft die tot een of andere minderheidsgroep kan worden gerekend, worden er vaak narratieven gecreëerd om de situatie te bagatelliseren of van extra context te voorzien.
Dat is niet alleen de media maar een eigenschap van nagenoeg alle mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 12:22:53 #259
408813 crew  trein2000
pi_205188985
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeren neermaaien?

Denk niet dat de overheid er dan goed op komt te staan. Ook internationaal niet.
Beetje lafjes off camera op busjes inslaan met een compleet arrestatie team, dat doen ze wel. Dat hinderen en uitlokken. Maar met scherp boeren executeren denk ik dat dat een aantal stappen te ver is.
Op dit moment wel, maar er is ook geen sprake van het scenario wat geschetst werd dat het geweld van de boeren niet meer door de politie beheerst kan worden en dat de boeren ‘winnen’. Dan komen er andere krachten bij kijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:24:24 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205188998
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik was dus spot on, bedankt voor de bevestiging.
Nee hoor, helemaal niet. En deze reactie toont ook aan dat je er weinig van begrijpt. Jij reduceert het enkel tot huidskleur. Zo makkelijk is het niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is niet alleen de media maar een eigenschap van nagenoeg alle mensen.
Nee, denk ik niet. Ik denk dat heel veel mensen geen dubbele standaard hanteren en geweld, vandalisme in het algemeen afkeuren ongeacht van welke groep het komt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 12:26:33 #261
408813 crew  trein2000
pi_205189015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, we moeten niet gaan doen alsof het makkelijk is, want ondanks dat er zogenaamd maar weinig mensen zijn beboet of meegenomen, is het optreden van de politie sterk bekritiseerd als het aankomt op gebruik geweld. Als politie doe je het nooit goed, daarnaast is er een personeelstekort.

En dan gaan we dingen roepen als 'er moet meer politie komen', maar we willen ook niet elke droplul zo'n pakkie en wapen geven, die moeten intensief getraind worden.

Eerst moet men gescreend worden en houd je dus al minder mensen over. Heb je ooit geblowd in je leven? Dan wordt je niet aangenomen. Dan krijg je een intensieve training met een aantal dagen praktijk. Dat is enorm intensief en er wordt veel van je gevraagd op het gebied van inzet, leervermogen en je sociale aspecten. Dan blijkt vaak dat er best wel een aantal zelf afhaken en daarnaast een groep die niet geschikt bevonden wordt.

Intussen gaan heel veel politieagenten met pensioen en ben je een beetje aan het dweilen met de kraan open. Dan zeggen sommige dat agenten beter betaald moeten worden. Dat is best waar, maar dat wil niet zeggen dat je dan ineens wel geschikte kandidaten hebt bij de politie.

Betrouwbaar zijn is meestal het grootste probleem en heel veel mensen worden niet betrouwbaar genoeg geacht voor de baan.

Ik kan zo nog wel doorgaan wat het werk van de agenten bemoeilijkt en zie ook graag hardere acties, maar of dat realistisch is zonder een politiestaat te worden is twijfelachtig. Daarnaast wordt er echt wel flink nagedacht over de inzet van manschappen en wanneer je nu over gaat tot de harde hand, terwijl je de veiligheid van heel veel mensen in gedachte moet hebben.

Al met al: er wordt altijd heel erg snel gekankerd op de politie, van alle kanten van het politiek spectrum en elk type mens.
En dat is ook goed in een volwassen democratie, de inzet van het geweldsmonopolie is het zwaarste middel de staat heeft. Het is prima als politici en burgers daar een (geïnformeerde) mening over hebben. Dat hoort bij een volwassen democratie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:26:35 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189016
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, denk ik niet. Ik denk dat heel veel mensen geen dubbele standaard hanteren en geweld, vandalisme in het algemeen afkeuren ongeacht van welke groep het komt.
_O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:26:39 #263
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205189017
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het leger inschakelen ter bescherming is echt zo totaal iets anders dan boern executern. Dat je het nodig vindt om dergelijke woorden te gebruiken, zegt alweer genoeg.
Dan hoeven ze dus ook niet met volautomatische Colt C7's rond te gaan lopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:27:58 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205189031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O-
Tja, als je zelf fan bent van een dubbele standaard dan kan ik deze reactie goed begrijpen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:28:07 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189036
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, helemaal niet. En deze reactie toont ook aan dat je er weinig van begrijpt. Jij reduceert het enkel tot huidskleur. Zo makkelijk is het niet.
Mooi gesproken, maar het ging precies om 'Moslims worden neergezet als verwarde mannen, blanke mensen niet'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:28:31 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205189040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Op dit moment wel, maar er is ook geen sprake van het scenario wat geschetst werd dat het geweld van de boeren niet meer door de politie beheerst kan worden en dat de boeren ‘winnen’. Dan komen er andere krachten bij kijken.
Sowieso zijn boeren wel wat kwetsbaarder dan bijvoorbeeld ambtenaren of fabrieksarbeiders. Ze hebben een bedrijf dat ze kunnen verliezen. Het zijn niet gewoon loonslaven.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:29:26 #267
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189055
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, als je zelf fan bent van een dubbele standaard dan kan ik deze reactie goed begrijpen.
Haha, alsof jij in BNW niet aan dat soort praktijken doet, maar je doet altijd alsof jij niet zo'n dubbele standaard-persoon bent. Hard gelachen vandaag, dat wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:30:39 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat is ook goed in een volwassen democratie, de inzet van het geweldsmonopolie is het zwaarste middel de staat heeft. Het is prima als politici en burgers daar een (geïnformeerde) mening over hebben. Dat hoort bij een volwassen democratie.
Zeker helemaal met je eens. Veel mensen zien de politie helaas als 'dan zou er niets meer moeten gebeuren en ze zouden iedereen moeten neerknallen die zich niet aan de wet houden, behalve als ik het ermee eens ben'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205189077
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, helemaal niet. En deze reactie toont ook aan dat je er weinig van begrijpt. Jij reduceert het enkel tot huidskleur. Zo makkelijk is het niet.
[..]
Nee, denk ik niet. Ik denk dat heel veel mensen geen dubbele standaard hanteren en geweld, vandalisme in het algemeen afkeuren ongeacht van welke groep het komt.
Ik denk toch echt dat je mensen onderschat daarin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205189082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, ook zoiets dat de boeren veroorzaken, droogte. Want inderdaad moet je grondwater laag staan en daarom hebben we elke zomer van die berichten dat de droogte aanhoudt en dan gaat het regenen en denkt iedereen dat de droogte minder wordt.
Ze hadden wat dat betreft beter eerst de grondwaterstand kunnen verhogen en dan de stikstofwet aankondigen :+ zitten al die trekkers vast in de modder, scheelt een hoop gezeik.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 12:32:15 #271
5428 crew  miss_sly
pi_205189086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan hoeven ze dus ook niet met volautomatische Colt C7's rond te gaan lopen.
En boeren hoeven niet op hun trekkers rond te rijden.

Het kan wel intimiderend werken, beide.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205189092
Jammer dat dit nu ook verzand in de zoveelste wappie wel of niet discussie.
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:34:58 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189116
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:32 schreef Document1 het volgende:
Jammer dat dit nu ook verzand in de zoveelste wappie wel of niet discussie.
Daar heb je gelijk in, en daar heb ik aan meegedaan, ik zal het weer proberen te laten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:47:57 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205189204
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het leger inschakelen ter bescherming is echt zo totaal iets anders dan boern executern. Dat je het nodig vindt om dergelijke woorden te gebruiken, zegt alweer genoeg.
Dit soort posts met dergelijk wapentuig laat weinig aan de verbeelding over miss_sly.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah kom nou toch. Als de staat écht bedreigd wordt dan komen er mannetjes met een groen gevlekt pak en een Colt C7. Dan is het heel snel klaar met de boeren hoor.
En volgens mij leg ik duidelijk uit dat ik dat totaal niet nodig vind. Spreek mij niet aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:50:59 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205189223
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat snap ik. En daar zal men ook bepaald niet licht to overgaan. En terecht.
Maar het is echt iets totaal anders dan "boeren executeren' als men er al toe over zou gaan.
Nogmaals, 'groen gevlekte mannetjes inzetten met machinegeweren' hoeft weinig aan verbeelding over te laten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2022 @ 12:53:28 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205189236
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En boeren hoeven niet op hun trekkers rond te rijden.

Het kan wel intimiderend werken, beide.
Rijden op een trekker intimiderender dan zo rond lopen met complete groepen?



Yeah, right.
|:)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205189331
Ik kom net van het Friends topic en vraag me af waarom er eigenlijk geen neger boeren zijn?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 30 juni 2022 @ 13:06:34 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205189353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik kom net van het Friends topic en vraag me af waarom er eigenlijk geen neger boeren zijn?
Lijkt mij dat zij geen land bezitten om verschillende redenen. Maar ik wil niet uitsluiten dat er wel degelijk zwarte boeren zijn, maar inderdaad ik heb het nog niet gezien.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 juni 2022 @ 13:30:07 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205189482
23jarige boer vast op verdenking poging doodslag.

Als dit bewezen kan worden dan gooi je even je complete toekomst weg. Er is meer dan de boerderij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juni 2022 @ 13:36:32 #280
426493 crew  PippenScottie
pi_205189512
Waar zijn alle gematigde boeren om hier afstand van te nemen eigenlijk?
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 13:37:19 #281
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205189515
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:36 schreef PippenScottie het volgende:
Waar zijn alle gematigde boeren om hier afstand van te nemen eigenlijk?
Aan het werk?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 13:40:12 #282
408813 crew  trein2000
pi_205189532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:30 schreef Drekkoning het volgende:
23jarige boer vast op verdenking poging doodslag.

Als dit bewezen kan worden dan gooi je even je complete toekomst weg. Er is meer dan de boerderij.
Benieuwd wat er gebeurd is, opzettelijke aanrijding?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 juni 2022 @ 13:41:19 #283
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205189540
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Benieuwd wat er gebeurd is, opzettelijke aanrijding?
Ingereden op een politieauto waar agenten in zaten :Y
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205189563
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:41 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ingereden op een politieauto waar agenten in zaten :Y
Aii. Meerdere agenten ook ... En dan nog de bonus pakken voor geweld tegen handhavers. Daar gaat ie niet mooi van af komen.

Mooi. Laat het een les zijn. Maar dat zal wel niet.
"Pools are perfect for holding water"
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 13:47:49 #285
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205189582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik kom net van het Friends topic en vraag me af waarom er eigenlijk geen neger boeren zijn?
Er is wel een Marokkaanse boer in Nederland.
https://kro-ncrv.nl/boer-(...)20en%20boer%20worden!
pi_205189631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:47 schreef maily het volgende:

[..]
Er is wel een Marokkaanse boer in Nederland.
https://kro-ncrv.nl/boer-(...)20en%20boer%20worden!
Ah zielig. Die wordt dus nu dubbel gehaat.
Sommige mensen zit het nooit mee.
Go hard or go home
  Spellchecker donderdag 30 juni 2022 @ 13:57:17 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205189665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:54 schreef Noek het volgende:

[..]
Ah zielig. Die wordt dus nu dubbel gehaat.
Sommige mensen zit het nooit mee.
Je zal toch een blanke man van middelbare leeftijd zijn in Nederland. Wij kunnen nooit de discriminatiekaart trekken.
pi_205189711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je zal toch een blanke man van middelbare leeftijd zijn in Nederland. Wij kunnen nooit de discriminatiekaart trekken.
Die tijd komt vanzelf. Geduld
pi_205189729
quote:
laten we bij deze boer beginnen met de gedwongen onteigening
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205189735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je zal toch een blanke man van middelbare leeftijd zijn in Nederland. Wij kunnen nooit de discriminatiekaart trekken.
Oh, maar die doen doorgaans niet anders. Geen grotere groep slachtofferjankerds dan dat soort chronisch miskende figuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205189743
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:36 schreef PippenScottie het volgende:
Waar zijn alle gematigde boeren om hier afstand van te nemen eigenlijk?
weer terug in bed nadat de melkmachine is aangezet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205189847
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat staat er niet hoor. Dat maak jij er zelf van.
[..]
Heb je hier ook voorbeelden van?
In Frankrijk bijvoorbeeld weten boeren en vissers door acties vaak concessies af te dwingen. Verder heb je hier in Nederland de georganiseerde misdaad, die lokale autoriteiten onder druk zet om weg te kijken bij de bijvoorbeeld drugshandel en witwassen.
pi_205189858
Voornaamste probleem is dat er een bepaalde groep mensen is die in toennemende mate de democratie ondermijnt en het democratische grondbeginsel van de meerderheid bepaalt niet accepteert. Als je het ergens niet mee eens bent dan laat je periodiek je stem horen via het stemhok, desnoods demonstreer je vreedzaam, maar een groeiende groep mensen lijken het principe van een bananenrepubliek wel te willen omarmen door met geweld je zin door te willen drijven. Het onderwerp maakt eigenlijk niet eens meer uit, als het maar anti-overheid is: corona, vaccinaties, stikstof etc....

Er komt een moment (en dat lijkt me niet meer heel ver weg) dat je als overheid echt niet meer wegkomt met die calvinistische houding van alles maar willen wegmanagen met zachte hand, maar dat je keihard tegen dit soort raddraaiers moet gaan optreden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 14:49:05 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205189995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je zal toch een blanke man van middelbare leeftijd zijn in Nederland. Wij kunnen nooit de discriminatiekaart trekken.
Het is nog nooit bij mij opgekomen zelfs om dat te doen, mogelijk omdat het nooit voorkomt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2022 @ 14:49:42 #296
70532 loveli
N
pi_205190003
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
laten we bij deze boer beginnen met de gedwongen onteigening
Eigendomsrecht is zóóó 20ste eeuw.
crap in = crap out
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 14:53:20 #297
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205190031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:49 schreef loveli het volgende:

[..]
Eigendomsrecht is zóóó 20ste eeuw.
Als er geen eigendomsrecht zou zijn bestond onteigening niet. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 14:53:43 #298
408813 crew  trein2000
pi_205190034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:27 schreef TheVulture het volgende:
Voornaamste probleem is dat er een bepaalde groep mensen is die in toennemende mate de democratie ondermijnt en het democratische grondbeginsel van de meerderheid bepaalt niet accepteert. Als je het ergens niet mee eens bent dan laat je periodiek je stem horen via het stemhok, desnoods demonstreer je vreedzaam, maar een groeiende groep mensen lijken het principe van een bananenrepubliek wel te willen omarmen door met geweld je zin door te willen drijven. Het onderwerp maakt eigenlijk niet eens meer uit, als het maar anti-overheid is: corona, vaccinaties, stikstof etc....

Er komt een moment (en dat lijkt me niet meer heel ver weg) dat je als overheid echt niet meer wegkomt met die calvinistische houding van alles maar willen wegmanagen met zachte hand, maar dat je keihard tegen dit soort raddraaiers moet gaan optreden.
Geheel mee eens. Maar ik maak de nuance bij dat het in de Nederlandse bestuurlijke traditie usance is/was om ook goed acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden. Dat gebeurt ook steeds minder (wooncrisis, toeslagengebeuren, Corona hebben allemaal een dergelijke dimensie). Het werkt wel twee kanten op.

Nu wil ik geweld op geen enkele manier goedpraten, maar het mechanisme wat jij beschrijft heeft wel een andere kant.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 juni 2022 @ 14:55:14 #299
408813 crew  trein2000
pi_205190050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er geen eigendomsrecht zou zijn bestond onteigening niet. :P
De onteigeningswet komt uit 1851 :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205190055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De onteigeningswet komt uit 1851 :D
ondertekend door Koning Willem III
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205190093
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ondertekend door Koning Willem III
Heeft die gorilla toch nog eens iets goeds gedaan in zijn leven, dacht die eigenlijk alleen maar bezig was met bedienden het leven zuur te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')