Is dit echt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:21 schreef fjs het volgende:
Rusland: 'Oekrane kan het conflict vandaag nog doen stoppen'
,,Oekrane kan het conflict vandaag nog doen stoppen”, zegt de perschef van het Kremlin, Dmitri Peskov, aan persbureau AFP. ,,Ze moeten de nationalistische eenheden het bevel geven om de wapens neer te leggen. Ze moeten de Oekraense soldaten het bevel geven om de wapens neer te leggen en ze moeten alle door Rusland opgelegde voorwaarden in werking doen treden. In dat geval is alles op n dag tijd afgelopen.”
Koekkoek![]()
gekke Henkie.
Ja, is weer eens wat anders dan clustermunitie:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:25 schreef ExTec het volgende:
Het schroot wat in de rondte sproeit, als een MLRS raket ontploft.
[ afbeelding ]
Is tungsten, een van de hardste metalen de er bestaat.
quote:GMLRS rocket that replaces the M30's submunitions with approximately 182,000 pre-formed tungsten fragments for area effects without unexploded ordnance
Ik dacht meteen: laat AchJa het maar niet horen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:achja is de garage nu leeg?
De Orcs mogen straks dus stukjes staal uit hun billetjes halenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, is weer eens wat anders dan clustermunitie:
[..]
In zo'n geval hoeft dat niet. Het komt met ongeveer 1400 meter per seconde op je af, dus dan komt het er aan de andere kant vanzelf weer uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Orcs mogen straks dus stukjes staal uit hun billetjes halen
Klopt. Je vecht omdat je niet wil dat die gast naast je dood gaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:31 schreef riazop het volgende:
Die oorlogspsychologie van "we doen het voor ons land" werkt hooguit een paar maanden.
Dus lopen ze allebei weg.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Je vecht omdat je niet wil dat die gast naast je dood gaat.
We kunnen binnenkort mensen met verplicht verlof sturen denk ik...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:achja is de garage nu leeg?
Hadden er toch nog wat in reserve?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen binnenkort mensen met verplicht verlof sturen denk ik...
Dit is dus 1 van de voorbeelden hoe je de conventie van Geneve omzeilt als je de conventie vwb clustermunitie ondertekend hebt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:33 schreef Starhopper het volgende:
De Orcs mogen straks dus stukjes staal uit hun billetjes halen
Kunt nu ook gewoon wat vacatures schrappenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen binnenkort mensen met verplicht verlof sturen denk ik...
Nee, een groot leger. En ik ben het met je eens dat grootte een kwaliteit op zichzelf is, maar ik denk niet dat het Turkse leger sterk is. Dat hebben ze de laatste paar conflicten niet echt bewezen vind ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Turkije heeft wel degelijk een sterk leger. Verder zijn we het eens.
Eigenlijk best gek dat deze niet op de zwarte lijst staanquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dus 1 van de voorbeelden hoe je de conventie van Geneve omzeilt als je de conventie vwb clustermunitie ondertekend hebt.
niet echt want er is geen sprake van uxo's die achterblijven, zijn gewoon hele grote handgranatenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eigenlijk best gek dat deze niet op de zwarte lijst staan
Ooh het gaat dus niet om de gruwelijkheid van een bom?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt want er is geen sprake van uxo's die achterblijven, zijn gewoon hele grote handgranaten
mwahquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Maar liefst zes extra pantserhouwitsers! Het is ook gewoon een beetje voor de bhne.
de gruwelijkheid van de bom?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh het gaat dus niet om de gruwelijkheid van een bom?
Tja, dat zal best, maar hoe verhoudt het zich uiteindelijk in het slagveld?quote:
meer dan gisterquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, dat zal best, maar hoe verhoudt het zich uiteindelijk in het slagveld?
Ja. Ik bedoel dat het gaat om blindgangers en niet om de gruwelijkheid als zo'n bom bij je in de buurt dropt.quote:
Mag ik kiezen? Uit elkaar gescheurd worden of doorzeeft? Hmmmm, moeilijk, moeilijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh het gaat dus niet om de gruwelijkheid van een bom?
ik heb geen idee wat je bedoelt met de gruwelijkheid van een bomquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Ik bedoel dat het gaat om blindgangers en niet om de gruwelijkheid als zo'n bom bij je in de buurt dropt.
De kreet zou eigenlijk moeten luiden: Slava EU/NAVO.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
we vechten liever door tot de laatste Oekrainer
Nou hup het leger in jij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:24 schreef PzKpfw het volgende:
We moeten als Europa/NAVO zijnde gewoon ingrijpen. Terug hun hok in trappen die vuile Russen.
die gaan daar niet heen hoor, je zult het daar als vrijwilliger moeten proberenquote:
En dan binnen een dag met hangende pootjes terugkomen omdat het allemaal toch niet zo tof is...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:29 schreef sp3c het volgende:
die gaan daar niet heen hoor, je zult het daar als vrijwilliger moeten proberen
Dat was een tamelijk kansloze episode ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan binnen een dag met hangende pootjes terugkomen omdat het allemaal toch niet zo tof is...
vraag me af of die kale dikkerd van Omroep Brabant ofzo nog gegaan isquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan binnen een dag met hangende pootjes terugkomen omdat het allemaal toch niet zo tof is...
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Ik bedoel dat het gaat om blindgangers en niet om de gruwelijkheid als zo'n bom bij je in de buurt dropt.
quote:
quote:Het gebruik van clusterbommen is zeer omstreden omdat clusterbommen veel burgerslachtoffers eisen.
Als tekst ziet het er zo eenvoudig uit. "Gewoon" ingrijpen en "die vuile Russen terug hun hok in trappen".quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:24 schreef PzKpfw het volgende:
We moeten als Europa/NAVO zijnde gewoon ingrijpen. Terug hun hok in trappen die vuile Russen.
Nee nee, het concept is dat wij juichen, en zij vechtenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
De kreet zou eigenlijk moeten luiden: Slava EU/NAVO.
[..]
Nou hup het leger in jij.
is dan ook niet onze oorlogquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee nee, het concept is dat wij juichen, en zij vechten
Moet wel zonder risico's blijven allemaal
Want het is nu nog geen oorlog. Of het is toch oorlog en Medvedev heeft net een pilletje gehad.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar heb je m, de 'Crimea is Russisch grondgebied dus je kan nukes verwachten als je daar binnendringt'
Als Rusland een gebied maar lang genoeg bezet houdt dan kunnen ze die logica gebruiken om kernwapens te verantwoorden.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/06/28/7355109/
Medvedev says any attempt to "encroach" on Crimea will be seen by Russia as declaration of war
En wat kost het als je niks doet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als tekst ziet het er zo eenvoudig uit. "Gewoon" ingrijpen en "die vuile Russen terug hun hok in trappen".
En dan nu de praktijk: hoe en ten koste van wat?
Ook dat is een vraag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wat kost het als je niks doet.
Door de Oekraeners de wapens te leveren waarmee ze de Russen op afstand kunnen houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als tekst ziet het er zo eenvoudig uit. "Gewoon" ingrijpen en "die vuile Russen terug hun hok in trappen".
En dan nu de praktijk: hoe en ten koste van wat?
Same herequote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:06 schreef Cuendillar het volgende:
Iedereen loopt te roepen dat Turkije sterk is maar ik denk eigenlijk dat dat helemaal niet zo is...
Dat doen we al.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door de Oekraeners de wapens te leveren waarmee ze de Russen op afstand kunnen houden.
Maar dit is dus van de raket en daar komen dus nog 182.000 stalen balletjes bij?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:25 schreef ExTec het volgende:
Het schroot wat in de rondte sproeit, als een MLRS raket ontploft.
[ afbeelding ]
Is tungsten, een van de hardste metalen de er bestaat.
Dat gaan ze zsm ook doen met het bezette gebied na die (fake) referenda enzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar heb je m, de 'Crimea is Russisch grondgebied dus je kan nukes verwachten als je daar binnendringt'
Als Rusland een gebied maar lang genoeg bezet houdt dan kunnen ze die logica gebruiken om kernwapens te verantwoorden.
Syri binnengetrokken en gebied veroverd. Bezetten ze nog steeds.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, een groot leger. En ik ben het met je eens dat grootte een kwaliteit op zichzelf is, maar ik denk niet dat het Turkse leger sterk is. Dat hebben ze de laatste paar conflicten niet echt bewezen vind ik.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |