abonnement Unibet Coolblue
pi_205171151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
In de praktijk is die grens er vooral voor de medische abortus. Bepaalde testen kunnen pas vrij laat en dan hebben we het over best ernstige (maar niet altijd levensbedreigende) afwijkingen.
Boven de 18 weken gaat het best lastig worden een abortus zonder erg goede redenen te krijgen, boven de 20 blijven eigenlijk enkel de medische over.

Al met al vinden de meeste abortussen tot de 12 weken plaats. Daarboven wordt het erg snel zeldzaam en wordt dan gedomineerd door medische redenen (afwijkingen van de vrucht of medische redenen bij de dragende vrouw).
Weer wat geleerd 👍
  dinsdag 28 juni 2022 @ 15:18:47 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205171180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:09 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
[..]
Ah maar waarom dan?

Jullie dwingen 12 jarige meisjes om 9 maanden zwanger te zijn, enig idee wat dat voor impact heeft op hun lichaam / geestelijke gesteldheid?
Ik denk dat best veel mensen die meer naar pro live hangen zich minder bewust zijn van de impact van een zwangerschap. Die denken aan zit maar uit, kan geen kwaad verder.
Maar zelfs in het gunstigste geval richt het schade aan. En als dat niet gewenst is is dat traumatisch.

Blijvende gevolgen van een zwangerschap zijn niet vreemd iig. Tot redelijk ernstige aan toe.
Als iemand ervoor kiest dat risico te nemen is dat prima, verreweg de meeste vrouwen doen dat met liefde. Maar wil je dat niet is het afschuwelijk. Niet alleen moet je het die 9 maanden doorstaan en zal elk zwangerschapskwaaltje (hoe onschuldig dan ook) een gruwel zijn, maar zal je de rest van je leven de tekenen ervan moeten dragen en is de kans op kwalen eraan overhouden redelijk aanwezig, ook op langere termijn (bv gedeeltelijke incontinentie, verzakking van vaginawand/baarmoeder door een verzwakte bekken bodem).

En vanaf een 16 weken is het echt super aanwezig. Dat is heerlijk als het gewenst is, maar als het niet gewenst is ben je je continu bewust ervan, kan je het niet even vergeten ofzo.
Je moet er ook best veel voor laten. Geen wijntje met je vriendinnen, maar ook geen blikje tonijn, salami, rosbief, gerookte zalm en ga zo maar door.

Hier even snel een lijstje…

https://www.nutriciavoorj(...)s3X8VERoCLVsQAvD_BwE

[ Bericht 6% gewijzigd door Cause_Mayhem op 28-06-2022 15:26:09 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 15:42:14 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205171339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:09 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
[..]
Ah maar waarom dan?

Jullie dwingen 12 jarige meisjes om 9 maanden zwanger te zijn, enig idee wat dat voor impact heeft op hun lichaam / geestelijke gesteldheid?
Er is niemand hier die 12-jarige meisjes dwingt om 9 maanden zwanger te zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe kun je voor een zorgvuldige omgang met abortus zijn en tegelijkertijd menen dat je die afweging kunt maken en laten uitvoeren in maximaal 13 dagen?
13 dagen is inderdaad wel erg weinig, maar hoe kom je daar nu bij dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205171348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
Jullie dwingen 12 jarige meisjes om 9 maanden zwanger te zijn, enig idee wat dat voor impact heeft op hun lichaam / geestelijke gesteldheid?
Ik zit te bashen op een land die naast het wegnemen van rechten zoals zelfbeschikking, ook graag in kinderpiemeltjes knipt. En nu dwing ik 12 jarige meisjes om zwanger te zijn :?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:50 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205171353
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niemand hier die 12-jarige meisjes dwingt om 9 maanden zwanger te zijn.
[..]
13 dagen is inderdaad wel erg weinig, maar hoe kom je daar nu bij dan?
Tot 6 weken abortus (heartbeat) geeft 13 dagen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205171376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Jij bent echt duidelijk genoeg geweest hierover hoor. Te uit en te na heb je gepost dat een zwangerschap altijd voorkomen kan worden door gebruik van voorbehoedsmiddelen of onthouding. Je opmerking over losbandige vrouwen was echt een domme uitglijder waardoor je door de mand viel voor die mensen die je nog niet door hadden. Dat je schijnheilig bent was mij ook allang duidelijk.
Discussie met jou is een zinloze tijdsbesteding, maar het is vaak wel vermakelijk om je hersenkronkels te lezen. :W
Mee eens. Daarom staat deze user op mijn negeerlijst. ^O^
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205171379
quote:
83s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:43 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ik zit te bashen op een land die naast het wegnemen van rechten zoals zelfbeschikking, ook graag in kinderpiemeltjes knipt. En nu dwing ik 12 jarige meisjes om zwanger te zijn :?
Haha sorry, was een verkeerde quote
pi_205171399
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niemand hier die 12-jarige meisjes dwingt om 9 maanden zwanger te zijn.
[..]
13 dagen is inderdaad wel erg weinig, maar hoe kom je daar nu bij dan?
Jawel, dat doe jij. Want de werkelijkheid is nou eenmaal dat die gevallen er zijn. Door verkrachting, kinderbruiden of gewoon domme acties van kinderen die geen (juiste) seksuele voorlichting krijgen.

quote:
3 in 10 teen American girls will get pregnant at least once before age 20. That's nearly 750,000 teen pregnancies every year.
Jij dwingt die 750k minderjarige meiden (onder de 21 is minderjarig in amerika) om 9 maanden zwanger te zijn.
pi_205171453
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is niemand hier die 12-jarige meisjes dwingt om 9 maanden zwanger te zijn.
[..]
13 dagen is inderdaad wel erg weinig, maar hoe kom je daar nu bij dan?
Ik 'kom daar niet bij', dat is de realiteit. In het meest ruime scenario zelfs. Bij:

een regelmatige cyclus,
die niet langer duurt dan 28 dagen,
en direct de dag na het uitblijven van de menstruatie testen,

heb je 13 dagen tussen de test en het moment dat je 6 weken zwanger bent.

Menstrueer je onregelmatig, duurt je cyclus langer of wacht je wat langer met testen, dan zijn het dus minder dan 13 dagen.

Hoe reken jij dan?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 16:07:58 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205171546
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het klopt wel, het is vrij goed onderzocht.
Denk niet dat het leeuwendeel van de abortussen daar vandaan komt. Maar het is wel een al heel kwetsbare groep die al slachtoffer is die nog minder mogelijkheden krijgt eraan te ontsnappen of iig gedeeltelijk.

En dat is bij andere groepen ook zo. Die vrouw uit die achterstand wijk, waar de druk op onbeschermde seks hoog is bv. Of die gedegen anticonceptie gewoonweg niet kan betalen.

Of diegene waarbij de vader in kwestie er vandoor gaat, de situatie zodanig veranderd dat het financieel en emotioneel amper te doen is.
Bv een moeder die al drie banen heeft, geen kinderopvang kan betalen. Die toch zwanger wordt. Wat moet ze doen?
Ze raakt haar baan kwijt als ze afwezig is, ook voor een goede reden zoals bevallen.

Er zijn, afhankelijk van de plaats, soms bar weinig vangnetten. Daar krijg je schrijnende situaties van, de 6 jarige die voor een baby moet zorgen omdat mams moet werken.
Er zijn te vaak te weinig alternatieven, te weinig steun. Wat moet je dan?
Ik heb nog even gezocht vond dit: van die 300,000 minderjarigen is schijnbaar 98% 16 jaar of ouder. En ook het percentage abortussen bij vrouwen en meisjes onder 19 betreft maar 9% van alle abortussen. De meeste abortussen betreft namelijk vrouwen tussen de 20 en de 40 jaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:50 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Jawel, dat doe jij. Want de werkelijkheid is nou eenmaal dat die gevallen er zijn. Door verkrachting, kinderbruiden of gewoon domme acties van kinderen die geen (juiste) seksuele voorlichting krijgen.
[..]
Jij dwingt die 750k minderjarige meiden (onder de 21 is minderjarig in amerika) om 9 maanden zwanger te zijn.
Ik geef eerder hier nog aan dat ik vind dat 'safe, legal, and rare' principe een goed uitgangspunt is voor abortus. Dus wat je hier probeert te beweren klopt gewoon niet. Bovendien schets je nu ook het beeld dat in heel Amerika straks abortus illegaal is, ook dat klopt niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:43 #111
5428 crew  miss_sly
pi_205171575
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb een paar dagen geleden in een discussie met jou nog gezegd dat ik vind dat mannen veel meer verantwoordelijkheid moeten dragen en hier ook beleid en wetgeving voor moet komen. Dus waarom je dat dan nu maar even probeert te negeren begrijp ik niet.
Ik probeer dat niet te negeren.
Het is alleen totaal nietszeggend. Op z'n allerminst moet je dus een dergelijke abortuswet onverbrekelijk verbinden aan dergelijke wetgeving. Als dat niet het geval is, betekent het gewoon niets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juni 2022 @ 16:24:50 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205171693
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nog even gezocht vond dit: van die 300,000 minderjarigen is schijnbaar 98% 16 jaar of ouder. En ook het percentage abortussen bij vrouwen en meisjes onder 19 betreft maar 9% van alle abortussen. De meeste abortussen betreft namelijk vrouwen tussen de 20 en de 40 jaar.
[..]
Ik geef eerder hier nog aan dat ik vind dat 'safe, legal, and rare' principe een goed uitgangspunt is voor abortus. Dus wat je hier probeert te beweren klopt gewoon niet. Bovendien schets je nu ook het beeld dat in heel Amerika straks abortus illegaal is, ook dat klopt niet.
Tussen de 7 en de 12% zie ik, gemiddeld idd 9%.

Maar dat is nog best een stevige groep, die zich dan ook vaker juist in de gebieden bevind waar de kans een stuk groter is dat abortus illegaal of vrijwel onmogelijk gemaakt zal worden.

Pro abortus komt neer op save, legal and rare. Het is lastig te begrijpen, maar juist een ruimere abortuswet draagt bij aan het rare houden van abortus.
Ik ben pro abortus mogelijkheden. Maar daarnaast ook een groot voorstander van goede voorlichting, bereikbare anticonceptie en het ondersteunen van alternatieven.

Ik kom bv uit een tijd waarbij er een samenwerking was tussen abortus klinieken en artsen. Waardoor bij abortus er de mogelijkheid was bv een gratis spiraal te laten plaatsen, of de prikpil te krijgen. Om te voorkomen dat de ellende zich zou herhalen. Dat vond ik een zeer goed iets, maar dat is helaas eruit gesloopt (hier in Nederland).

Ik ben een groot voorstander van samenwerking met bv tiener moeder huizen, plekken waar tieners kunnen bevallen en geholpen worden hun leven op de rit te krijgen met kind. Zelfde voor volwassen vrouwen, steun voor als ze kiezen toch het kind te houden zou hand in hand moeten gaan.
Er zouden hele korte lijnen moeten zijn tussen de abortus kliniek en die hulp. Zodat als iemand bij die abortus kliniek komt en het gewoon allemaal niet meer weet, geen uitweg ziet, heel direct op hulp, steun en alternatieven gewezen kan worden.
Niet bemoederend als in je zal en moet dat eerst bekijken, maar dat de info makkelijk en vrij verkrijgbaar is en als blijkt dat iemand het gewoon eventjes niet meer weet er toch even gezegd wordt dat er hulp is, dat er mogelijkheden zijn.

Je haalt zelf de uitspraak van mevrouw clinton aan, van planned parenthood. Die richt zich daarop. Ruime abortus wetten die hand in hand gaan met goede voorlichting, makkelijk verkrijgbare anticonceptie en het ondersteunen van andere mogelijkheden en alternatieven.
Die ruime abortuswetten zijn noodzakelijk om ruimte te geven om na te denken en uit te zoeken. Verkort dat en de ruimte om uit te zoeken of het ook anders kan valt in meer of mindere mate weg. Waardoor het meer abortussen zal opleveren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:09:19 #113
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205171989
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
vergeten van Kloontje te wisselen in het gesprek met jezelf? De usernaam rode wijn geeft dat argument zelf. :D
:?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:11:17 #114
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205172011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik weet dat het een heel erg ingewikkeld concept voor je is, maar groep A wil groep B een keuze geven, terwijl groep B de keuze aan groep A juist wil ontnemen. Dus dat iemand uit groep B dan begint over je zin doordrukken vanuit groep A is ronduit hilarisch.
Je kan dit alleen stellen als je niet in staat bent je in andersdenkende mensen te verplaatsen
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:12:27 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205172018
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:11 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Je kan dit alleen stellen als je niet in staat bent je in andersdenkende mensen te verplaatsen
En dat ben ik dan weer volledig met je eens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:13:20 #116
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205172027
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De frame dat abortus wordt gebruikt om losbandig te kunnen leven is net zo verkeerd als de frame dat alle ongewenste zwangerschappen voortkomen uit verkrachtingen.
[..]
JIj vindt mij radicaal progessief? :')
Misschien wil je nog even uitleggen wat er 'ondemocratisch' zou zijn aan de overturn van Roe vs Wade
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:14:50 #117
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205172037
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dat ben ik dan weer volledig met je eens.
Het is waarschijnlijk niet zoals dat ik het bedoel. Maar laten we het anders gewoon even met elkaar eens zijn.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 17:33:14 #118
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205172138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 12:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Tot je je realiseert dat veroordeelde criminelen in Amerika geen stemrecht hebben.

Dat geldt dus ook voor bijvoorbeeld drugsgebruikers, sekswerkers, en zometeen vrouwen die een abortus hebben laten plegen. En straks geldt dat voor (al dan niet getrouwde) homo-stellen.

Het net sluit zich steeds meer. Criminaliseren en daarmee mensen uitsluiten uit het democratisch proces, dat is niets anders dan een instrument voor onderdrukking.
Wat is je punt precies?
Abortuswetgeving is eigenlijk bedoeld om vrouwen stemrecht te ontnemen?
Vrouwen zijn drugsgebruikers?
Drugsgebruikers nemen vaker een abortus?

En dat van homostellen binnenkort, heb je daar een bronnetje van? Nee niet de new woke times
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 18:24:34 #119
5428 crew  miss_sly
pi_205172485
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:13 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Misschien wil je nog even uitleggen wat er 'ondemocratisch' zou zijn aan de overturn van Roe vs Wade
Nee, dat ga ik dus niet nog een keer doen. Lees alle delen maar even terug, wordt vaak genoeg aangehaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205172544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 12:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Aha nu komt de aap uit de mouw. _O- En nu ben ik benieuwd hoe deze user de andere partij gaat noemen ? Een hoerenloper ? Of een onschuldige man die zich laat verleiden door een losbandige vrouw ?
Echt ik viel bijna van mijn stoel van het lachen toen ik bovenstaande las.

En dat zogenaamde onschuldige leven gaat een rotjeugd krijgen en maakt een mooie kans om op te groeien tot een crimineel. Dat is dus het resultaat als je zogenaamde onschuldige levens tot ongewenste kinderen wilt laten uitgroeien.
Volgens mij heeft een foetus niks met schuld of onschuld te maken. Het is gewoon een foetus.
Abortusverbod is dan ook niet het doel. Het doel is terug naar op 16-18 jarige leeftijd als maagden trouwen, vrouw blijft thuis, man aan het werk, braaf zsm kinderen op de wereld zetten en zondag naar de kerk.

Abortusverbod is imo hoogstens een middel om het doel te bereiken
  dinsdag 28 juni 2022 @ 19:10:18 #121
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205172933
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat ga ik dus niet nog een keer doen. Lees alle delen maar even terug, wordt vaak genoeg aangehaald.
Jammer, maar helaas rest dan de conclusie dat je geen argumenten hebt. Het meeste geblaat in dit topic komt toch vooral neer op het argument dat iets niet democratisch is als de meeste mensen een bepaald besluit niet lekker ligt. Dat ontstijgt helaas de democratische principes van de peuterspeelzaal nauwelijks
pi_205175400
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het probleem is niet groepen die geen abortus willen toestaan het probleem is groepen die mensen die het wel willen geen abortus laten toestaan. Ben je streng gelovig amerikaan dan neem je lekker geen abortus, maar waarom zou een atheistische amerikaan dan ook geen abortus mogen. Daar zit hem het pijnpunt. De beslissing tot abortus ligt bij de drager van de vrucht en bij niemand anders.
Kijk naar Nederland. Na 24 weken mag je geen abortus plegen. Ook hier gelden restricties. In Duitsland is het 12 weken. Abortus is dus geen heilig recht. Vergeet niet; het ongeboren kind heeft ook recht op leven en dat is het allerhoogste recht. Je staart je helemaal blind op Amerika, terwijl het in Europa weinig anders is.
pi_205176133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 22:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Kijk naar Nederland. Na 24 weken mag je geen abortus plegen. Ook hier gelden restricties. In Duitsland is het 12 weken. Abortus is dus geen heilig recht. Vergeet niet; het ongeboren kind heeft ook recht op leven en dat is het allerhoogste recht. Je staart je helemaal blind op Amerika, terwijl het in Europa weinig anders is.
het is afaik juridisch gezien nog geen persoon en heeft dus geen rechten :!
pi_205176651
Verschillende instanties en religieuze instellingen willen nu eventuele verboden en criminalisatie die sommige staten in willen voeren aanvechten vanwege inbreuk op religieuze vrijheid. Want abortus is toegestaan bij Joden, de Islam en hinduisme bijvoorbeeld. 1 van de claimers is the Satanic Temple. Ik ga even popcorn inslaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 08:50:58 #125
269689 crew  Viv
  woensdag 29 juni 2022 @ 09:27:58 #126
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178033
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:33 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat is je punt precies?
Abortuswetgeving is eigenlijk bedoeld om vrouwen stemrecht te ontnemen?
Vrouwen zijn drugsgebruikers?
Drugsgebruikers nemen vaker een abortus?
Zowel vrouwen die een abortus laten doen, als drugsgebruikers, als sekswerkers zijn volgens de Amerikaanse wet criminelen. En criminelen kunnen in Amerika niet stemmen.

Hoe zorg je dat de mensen die je politiek dwars liggen niet meer aan het politieke spel mee kunnen doen? Zorg dat hun standpunten gecriminaliseerd worden.

Dat is precies de reden van de 'war on drugs' en de 'war on sex'. Zorgen dat de oude garde aan de macht blijft en er geen vervelende tegenstand is die ze met dat irritante democratische proces weg kunnen stemmen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 29 juni 2022 @ 09:29:48 #127
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Abortusverbod is dan ook niet het doel. Het doel is terug naar op 16-18 jarige leeftijd als maagden trouwen, vrouw blijft thuis, man aan het werk, braaf zsm kinderen op de wereld zetten en zondag naar de kerk.
Vergeet niet: Het creëren van een enorme onderklasse die met elkaar gaat lopen knokken om de 1% bodemkruimels van alle resources, werk en bezittingen. Daardoor hebben ze het te druk om zich bezig te houden met wat er in de top gebeurt.

En wanneer het er op aan komt worden die jongens als 16-jarige ingezet als kanonnenvoer. Zie vooral Vietnam als voorbeeld. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205178069
En er moet natuurlijk iets gedaan worden aan de losbandige levenstijlen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 09:40:50 #129
5428 crew  miss_sly
pi_205178134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 22:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Kijk naar Nederland. Na 24 weken mag je geen abortus plegen. Ook hier gelden restricties. In Duitsland is het 12 weken. Abortus is dus geen heilig recht. Vergeet niet; het ongeboren kind heeft ook recht op leven en dat is het allerhoogste recht. Je staart je helemaal blind op Amerika, terwijl het in Europa weinig anders is.
Natuurlijk zijn er regels, zoals er rondom allerlei medische behandelingen regels zijn. Daar is op zichzelf toch ook niets mis mee?

Of het 'recht op leven' van een bevruchte eicel het allerhoogste rechts is, is iets waar je behoorlijk over van mening kan verschillen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205178386
Wat mij betreft ligt er in deze discussie veel te veel nadruk op uitzonderlijke gevallen zoals verkrachtingen. Dit is mijn perspectief: als vrouw ben je een groot deel van je leven bezig met je menstruatiecyclus en het voorkomen van zwangerschap. Dat begint als je niet veel ouder bent dan 10 jaar en loopt door tot je in de overgang raakt, zo rond je 50e. Dus je bent, soms met tussenpozen omdat je juist een kind wilt, zo'n 40 jaar lang bezig met anticonceptie. Altijd maar braaf de pil slikken, zorgen dat condooms op voorraad zijn. En in die 40 jaar kan er wel eens iets misgaan. Je bent bijvoorbeeld ziekjes en staat er niet bij stil dat de pil een verminderde werking kan hebben. Het condoom scheurt zonder dat je het doorhebt. En dan komt hier een stel wijsneuzen je de les lezen: je moet maar de consequenties van je losbandigheid accepteren. Houd toch op, joh.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:36:04 #131
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205178626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 09:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Zowel vrouwen die een abortus laten doen, als drugsgebruikers, als sekswerkers zijn volgens de Amerikaanse wet criminelen. En criminelen kunnen in Amerika niet stemmen.

Hoe zorg je dat de mensen die je politiek dwars liggen niet meer aan het politieke spel mee kunnen doen? Zorg dat hun standpunten gecriminaliseerd worden.

Dat is precies de reden van de 'war on drugs' en de 'war on sex'. Zorgen dat de oude garde aan de macht blijft en er geen vervelende tegenstand is die ze met dat irritante democratische proces weg kunnen stemmen.
Vergezocht
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:45:32 #132
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205178709
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar mijn vrouw, geinformeerd via TikTok, zegt dat sommige staten van plan zijn om een zwangerschaps test uit te voeren als je als vrouw die staat wil verlaten en die hetzelfde moet aangeven als je terug keert.
Lijkt me ver gezocht maar klopt dit?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 10:59:34 #133
5428 crew  miss_sly
pi_205178815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef nils7 het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar mijn vrouw, geinformeerd via TikTok, zegt dat sommige staten van plan zijn om een zwangerschaps test uit te voeren als je als vrouw die staat wil verlaten en die hetzelfde moet aangeven als je terug keert.
Lijkt me ver gezocht maar klopt dit?
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.

Maar vrouwen verwijderen wel massaal de apps waarmee ze hun cyclus bij kunnen houden, uit angst dat dat op een of andere manier nog tot beschuldigingen of bewijzen van niet-voldragen zwangerschappen zou kunnen leiden. Daar kan ik me op zichzelf nog wel wat bij voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:02:15 #134
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178838
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:00 #135
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205178861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.
Jawel maar je hoeft de landsgrens niet over in de VS voor een abortus. Veruit de meeste staten blijven abortus gewoon faciliteren.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:07:51 #136
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205178880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef nils7 het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar mijn vrouw, geinformeerd via TikTok, zegt dat sommige staten van plan zijn om een zwangerschaps test uit te voeren als je als vrouw die staat wil verlaten en die hetzelfde moet aangeven als je terug keert.
Lijkt me ver gezocht maar klopt dit?
:')
pi_205178893
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

Maar vrouwen verwijderen wel massaal de apps waarmee ze hun cyclus bij kunnen houden, uit angst dat dat op een of andere manier nog tot beschuldigingen of bewijzen van niet-voldragen zwangerschappen zou kunnen leiden. Daar kan ik me op zichzelf nog wel wat bij voorstellen.
Dat klinkt inderdaad zinnig. Al die apps eigenen zich het recht toe om je data door te verkopen. Vaak doen ze dat alleen met geaggregeerde en/of geanonimiseerde data, maar ze kunnen geen anonimiteit garanderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:20:19 #138
5428 crew  miss_sly
pi_205178941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Zoiets zou wel kunnen als vrouwen de landsgrens over gaan voor een abortus: In Canada blijft abortus (voorlopig) namelijk nog wel legaal.
Dan wel, inderdaad. Dat zou wel echt The Handsmade Tale IRL zijn, zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205178948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef nils7 het volgende:
, geinformeerd via TikTok,
is dit de nieuwe feestboek?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:33 #140
5428 crew  miss_sly
pi_205178949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad zinnig. Al die apps eigenen zich het recht toe om je data door te verkopen. Vaak doen ze dat alleen met geaggregeerde en/of geanonimiseerde data, maar ze kunnen geen anonimiteit garanderen.
En in de VS is het met de privacy en de mogelijkheid om data door te verkopen slechter gesteld dan bijvoorbeeld in NL. Dus alle informatie die met een dergelijke app over jou en je cyclus wordt verzameld kan zonder meer worden doorverkocht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:22:18 #141
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178955
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan wel, inderdaad. Dat zou wel echt The Handsmade Tale IRL zijn, zeg.
Van de politiek in de VS verbaast mij eigenlijk heel weinig meer. Er waren al staten die het krijgen van een miskraam door een vrouw gelijk wilden stellen aan moord, als er aangetoond kon worden dat de vrouw in kwestie alchohol gebruikte/rookte/drugs gebruikte tijdens de zwangerschap.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205178957
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook vergezocht. Alleen al op praktische uitvoerbaarheid. Het is niet dat er bij iedere staatsovergang een bemande grensovergang is die iedereen tegen kan houden ofzo.

Maar vrouwen verwijderen wel massaal de apps waarmee ze hun cyclus bij kunnen houden, uit angst dat dat op een of andere manier nog tot beschuldigingen of bewijzen van niet-voldragen zwangerschappen zou kunnen leiden. Daar kan ik me op zichzelf nog wel wat bij voorstellen.
Niet alleen op praktische uitvoerbaarheid, maar vooral ook op grondwettelijke legitimiteit. Al weet je dat met deze SC natuurlijk nooit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:40:27 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205179115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Abortusverbod is dan ook niet het doel. Het doel is terug naar op 16-18 jarige leeftijd als maagden trouwen, vrouw blijft thuis, man aan het werk, braaf zsm kinderen op de wereld zetten en zondag naar de kerk.

Abortusverbod is imo hoogstens een middel om het doel te bereiken
Er staat nu een docu op Netflix waar de voorman van de grootste anti-choicebeweging precies dit als doel uitspreekt: het verbieden van abortus, anticonceptie en voorlichting. En zo een hele rits oude witte mannen die beslissen over de rechten van de vrouw.
pi_205179551
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]
het is afaik juridisch gezien nog geen persoon en heeft dus geen rechten :!
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.
pi_205179560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er staat nu een docu op Netflix waar de voorman van de grootste anti-choicebeweging precies dit als doel uitspreekt: het verbieden van abortus, anticonceptie en voorlichting. En zo een hele rits oude witte mannen die beslissen over de rechten van de vrouw.
De opperrechter was een man van kleur.

Wereldwijd zijn het grotendeels juist mannen van kleur die abortus verbieden, deels of helemaal.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:26:29 #146
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.
Maar wanneer het leven van de moeder bedreigd wordt door de zwangerschap geldt het recht op leven van de moeder zwaarder. En dat blijft gewoon gelden tot de bevalling.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:28:35 #147
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205179607
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Jawel, want in Nederland mag je vanaf week 24 geen abortus plegen. Het ongeboren kind heeft dus dan juridisch wel rechten. Het allerhoogste recht zelfs; het recht op leven.
Omdat de foetus vanaf die termijn in de meeste gevallen (met wat hulp) levensvatbaar is buiten de baarmoeder. Die 24 weken zijn niet willekeurig gekozen. En ook daarop zijn nog medische uitzonderingen mogelijk.

Of leven een "recht" is kun je overigens ook over twisten. Vraag dat maar aan de mensen die niet in aanmerking komen voor euthanasie.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het argument achter Roe vs. Wade het enige juiste was: de overheid heeft geen f*ck te maken met de lichamelijke integriteit van wilsbekwame mensen.
Never explain, never apologize.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:30:41 #148
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179623
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:28 schreef Lurf het volgende:

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het argument achter Roe vs. Wade het enige juiste was: de overheid heeft geen f*ck te maken met de lichamelijke integriteit van wilsbekwame mensen.
Het enige nadeel wanneer Roe vs. Wade was blijven staan is dat de anti-masker en anti-vaccinwappies dat argument ook aan konden grijpen om de verplichting op mondkapjes, coronatesten en vaccinbewijzen naar de prullenbak te dirigeren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205179708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar wanneer het leven van de moeder bedreigd wordt door de zwangerschap geldt het recht op leven van de moeder zwaarder. En dat blijft gewoon gelden tot de bevalling.
Maar dat is een specifieke afweging, waarbij het recht van het ongeboren kind wel degelijk meeweegt. De aantallen van deze specifieke situatie zijn ook erg gering. Het is aan de arts en zo om dat uit te zoeken.
pi_205179724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het enige nadeel wanneer Roe vs. Wade was blijven staan is dat de anti-masker en anti-vaccinwappies dat argument ook aan konden grijpen om de verplichting op mondkapjes, coronatesten en vaccinbewijzen naar de prullenbak te dirigeren.
Neen. De beslissing om dat abortusrecht (tot hoeveel weken??) door rechters te laten bepalen, was een dwaling in 1971. Dat is nu terecht teniet gedaan.

Ik vind de discussie wel erg zwart-wit worden gevoerd, met enkel een obsessieve focus op de VS. De zaak is veel complexer, met tal van afwegingen en complexiteiten. In veel landen is abortus helemaal verboden, en daar gaat de discussie nooit over. Alsof de rechten van vrouwen van kleur er totaal niet toe doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')