Zouden ze niet meer de hoogte in kunnen gaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou niet eens kunnen, als 25% van de boeren moet stoppen en je zou dat vrijgekomen land volbouwen dan zou je er 15 miljoen redelijk riante woningen bij kunnen bouwen. Dat is bijna 2x zoveel als dat er nu in totaal zijn.
De waarheid is dat we 900.000 extra woningen nodig hebben tot 2030 maar dat de capaciteit om in dat tempo te bouwen er momenteel niet eens is.
Klopt, gemist. Komt misschien doordat de discussie wat "verhit" is geraakt hier. Dan ga je koekhappen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je mist het sarcasme, de overheid vindt al die bejaarden helemaal niet prettig, kost allemaal teveel aan AOW, pensioen, zorg. Denken dat de overheid een gezonde leefomgeving als hoogste goed ziet is naïef, die willen groei tkv alles want groei betekent geld, en greed is good....
Toen de Veluwe nog oerbos was (dus voor de grote boskap om onze VOC schepen te bouwen) was het nmm prima natuur. Dat kun je weer bereiken door stikstof... Maar he, iemand heeft verzonnen dat de schrale heide vanwege de ontbossing de "oorspronkelijke natuur" is...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 13:53 schreef EinarBoe het volgende:
Als er teveel stikstof neerslaat in gebieden die van nature stikstof arm zijn, verdringt dat de natuur en de diversiteit daar ten faveure van woekerplanten zoals gras en brandnetels. Insecten verdwijnen, de grond verzuurt, wat er staat sterft af, dieren krijgen het er moeilijk en hun populaties krimpen tot ze lokaal uitgestorven zijn, etcetera.
Natuurlijk kan je de hoogte in gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zouden ze niet meer de hoogte in kunnen gaan?
Dus soort van wolkenkrabbers ofzo
Je blijft nogal op de Veluwe en je schrale heide hangen, er is natuurlijk veel meer natuur dan alleen een Veluwe.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen de Veluwe nog oerbos was (dus voor de grote boskap om onze VOC schepen te bouwen) was het nmm prima natuur. Dat kun je weer bereiken door stikstof... Maar he, iemand heeft verzonnen dat de schrale heide vanwege de ontbossing de "oorspronkelijke natuur" is...
Brandweer says no.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zouden ze niet meer de hoogte in kunnen gaan?
Dus soort van wolkenkrabbers ofzo
Het toetsenbord van het Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN), dat tevens meetapparatuur voor het RIVM ontwikkelt en fabriceert, krijgt dit wel uit zijn toetsenbord. Ze hebben gewaarschuwd dat het PAS wetenschappelijk geen hout snijdt:quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn toetsenbord zou deze tekst weigeren.
Ah, we zijn weer terugbeland bij het gedeelte waar de argumenten op zijn en er dus specifiek op 1 natuurgebied en 1 zienswijze op de natuur daar gefocust wordt om de behandeling van alle natuurgebieden in Nederland af te doen als onzinnig.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen de Veluwe nog oerbos was (dus voor de grote boskap om onze VOC schepen te bouwen) was het nmm prima natuur. Dat kun je weer bereiken door stikstof... Maar he, iemand heeft verzonnen dat de schrale heide vanwege de ontbossing de "oorspronkelijke natuur" is...
Nope, maar ik moet er ook niet aan denken om in de randstad te wonen, toch wonen daar de meeste mensen. Blijkbaar zijn er dus toch mensen voor te vinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je de hoogte in gaan.
Ik zou er niet willen wonen. Jij?
Ja, omdat dat het meest sprekende voorbeeld is en geloof me ik ken de Veluwe goed genoeg als militair. Als jij daar zo vaak hebt lopen rondzwalken weet je ook dat het in die omgeving barst van de oefenterreinen en kazernes... Ik heb daar de nodige tijd in een tentje mogen bivakkeren en rond mogen wandelen...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je blijft nogal op de Veluwe en je schrale heide hangen, er is natuurlijk veel meer natuur dan alleen een Veluwe.
En ook op de Veluwe heb je meer dan alleen schrale heide, heb daar vele kilometers door bossen gelopen met een camera in de hand.
Anyway, wat dichter bij huis dan. Appelscha en omstreken moet het bos ook verdwijnen ten faveure van schrale heide en zandverstuivingen.quote:De grootschalige ontbossing is er ook de oorzaak van dat er zulke uitgestrekte heidevelden op de Veluwe zijn te vinden. Een Nederlands heideveld is in negen van de tien gevallen geen natuurlijk heideveld, maar is ontstaan nadat het ontboste terrein beweid werd met schapen die de jonge loten opvraten. Van de heide werden door de boeren bovendien plaggen gestoken die als extra bemesting op de bouwlanden werden gelegd. Een heideveld is meestal niets anders dan een monumentje van eeuwenlange roofbouw. De fraaie glooiingen van de Veluwse akkers zijn daarom ook niet natuurlijk, maar het resultaat van het ophogen van het bouwland met heideplaggen.
Maar de grootste ecologische ramp die de Veluwe trof, zijn wel de zandverstuivingen. Wanneer er te radicaal was ontbost, te veel plaggen werden gestoken en te veel schapen werden geweid, bleef er niets anders over dan kaal zand. Een tiende van de Veluwe, meer dan 10 500 hectare, was anderhalve eeuw geleden overdekt met zanden die zich steeds verder uitbreidden. Een zandverstuiving was een Sahara in miniatuur waar je gemakkelijk kon verdwalen. Met veel pijn en moeite hebben onze voorouders de zandverstuivingen weten te beteugelen en terug te dringen. De resten, een schamele 900 hectare, worden nu als natuurmonumenten gekoesterd; het kan verkeren.
Of wij het willen is helemaal niet belangrijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je de hoogte in gaan.
Ik zou er niet willen wonen. Jij?
A zo, niet veilig dus.quote:
Jij hebt je 100 delen geleden al gediskwalificeerd op je zolderkamer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:07 schreef EinarBoe het volgende:
Ah, we zijn weer terugbeland bij het gedeelte waar de argumenten op zijn en er dus specifiek op 1 natuurgebied en 1 zienswijze op de natuur daar gefocust wordt om de behandeling van alle natuurgebieden in Nederland af te doen als onzinnig.
Leuk, het was al weer een tijdje geleden dat deze drogredenen van stal waren gehaald.
Ik begrijp die obsessie met de Randstad ook niet zo goed. Ik ben er wel een aantal dagen / weken per jaar te vinden maar toch altijd weer blij als ik Lemmer weer op de borden zie staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nope, maar ik moet er ook niet aan denken om in de randstad te wonen, toch wonen daar de meeste mensen. Blijkbaar zijn er dus toch mensen voor te vinden.
Ik draai de hele tijd dezelfde plaat af omdat bepaalde mensen hier er voor kiezen om de hele tijd dezelfde denkfouten te herhalenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij hebt je 100 delen geleden al gediskwalificeerd op je zolderkamer.
Als er 1 iemand is die continu dezelfde plaat loopt af te draaien ben jij het wel.![]()
Moet je hem horen...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
Ik draai de hele tijd dezelfde plaat af omdat bepaalde mensen hier er voor kiezen om de hele tijd dezelfde denkfouten te herhalen
Uit frustratie en algeheel gebrek aan steekhoudende argumenten komen ze buiten dat eigenlijk nooit verder dan persoonlijke aanvallen.
Ik kan je wel vertellen hoe vaak ik het woord zolderkamer heb gebruikt, volgens mij 0xquote:
Ik werk er maar als ik klaar ben ga ik er snel weer weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp die obsessie met de Randstad ook niet zo goed. Ik ben er wel een aantal dagen / weken per jaar te vinden maar toch altijd weer blij als ik Lemmer weer op de borden zie staan.
Want?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik werk er maar als ik klaar ben ga ik er snel weer weg.
Maar ik ben bang dat Nederland en vlaanderen de randstad van de EU gaan worden als de plannen door gaan.
Dan is je blinde vlek wel enorm groot maar goed dan snap ik je postgedrag wel wat beter.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:18 schreef EinarBoe het volgende:
Ik kan je wel vertellen hoe vaak ik het woord zolderkamer heb gebruikt, volgens mij 0x.
Wel heb ik allerlei wetenschappers en onderzoeken geciteerd die het effect van teveel stikstof op de natuur in Nederland en daar buiten beschreven.
Verschil moet er wezen.
Leuk dat je denkt dat je verder komt met nog meer nergens opgebaseerde persoonlijke aanvallen. Misschien is het wel net zo nuttig als elke keer dezelfde flauwekulredeneringen over de Veluwe neerplempen en alle reacties erop uit je geheugen wissen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan is je blinde vlek wel enorm groot maar goed dan snap ik je postgedrag wel wat beter.
Blind voor wetenschappelijke bronnen. Valt het je ook op dat er helemaal niet gereageerd wordt op mijn laatste post waar ik verwijs naar het document van ECN dat op de site van TNO staat? Als wetenschap niet in lijn is met het persoonlijke geloof dan wordt het genegeerd. Over kersen plukken gesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan is je blinde vlek wel enorm groot maar goed dan snap ik je postgedrag wel wat beter.
Dus wat er op de Veluwe gebeurt is een "flauwekulredenering"? Kijk, hier ga je weer he? Het is niet dat ik het verzonnen heb he? Maar het zal wel niet in je geloof passen dus is het flauwekul...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:23 schreef EinarBoe het volgende:
Leuk dat je denkt dat je verder komt met nog meer nergens opgebaseerde persoonlijke aanvallen. Misschien is het wel net zo nuttig als elke keer dezelfde flauwekulredeneringen over de Veluwe neerplempen en alle reacties erop uit je geheugen wissen.
Precies, het is pas valide "wetenschap" als het in de kraam te pas komt... De rest wordt doodgezwegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:25 schreef ACT-F het volgende:
Blind voor wetenschappelijke bronnen. Valt het je ook op dat er helemaal niet gereageerd wordt op mijn laatste post waar ik verwijs naar het document van ECN dat op de site van TNO staat? Als wetenschap niet in lijn is met het persoonlijke geloof dan wordt het genegeerd. Over kersen plukken gesproken.
Er kunnen al dan niet verkeerde keuzes gemaakt zijn / worden als het gaat om natuurgebieden gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus wat er op de Veluwe gebeurt is een "flauwekulredenering"? Kijk, hier ga je weer he? Het is niet dat ik het verzonnen heb he?
Het is inderdaad flauwekul dat je, zoals ik net al heb aangegeven en zoals ook al heel vaak hier tegen je gezegd is, elke keer je ene zienswijze op de Veluwe (HET IS ALLEMAAL NEP (waar redelijk wat op af te dingen valt overigens, zoals ook al wel eens gezegd is)) pakt om te concluderen dat al het natuurbeleid in Nederland onzin is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus wat er op de Veluwe gebeurt is een "flauwekulredenering"? Kijk, hier ga je weer he? Het is niet dat ik het verzonnen heb he? Maar het zal wel niet in je geloof passen dus is het flauwekul...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |