Tof! Wat had je?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:14 schreef borisz het volgende:
We hadden gisteren een etentje van een collega/toekomstig pensionado bij VondelCS.
Dat was
Het was Italiaans buffet. Er was veul en van alles. Antipasti, Carpaccio, vitello, champignons, salades.quote:
Echt Italiaans, gaaf dat ze dat als buffet serveren. Veel beter dan pizza/pasta buffetquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Het was Italiaans buffet. Er was veul en van alles. Antipasti, Carpaccio, vitello, champignons, salades.
Hoofd: rund in wijn, zwarte pasta met tonijn, div groenten gerechten.
Na: oa Tiramisu en Panna cotta.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:32 schreef gargamelnl het volgende:
Portugese vis conserven besteld bij de blikjesfabriek.![]()
Als postnl vandaag een beetje mee werkt met mijn brievenbus pakje dan heb ik vanavond keuze uit de volgende blikjes:
Inktvis in zoetzure saus met koriander - Mar Portuguez
Octopus in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes in pittige tomatensaus - Porthos
Mosselen in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Inktvis in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes zonder huid & graat in tomatensaus van Briosa
Gevulde inktvis van Ramirez
Ciabatta en roomboter al in huis gehaald en een fles italiaaanse vermentino wijn alvast koud gezet.![]()
Nu alleen hopen dat ik Caldeirada saus lust, nog nooit gehad.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Botersla met ui,ei,augurk,tomaat,komkommer,appel en een ordinaire sladressing erover. Met krieltjes en een ribkarbo.
Morgen waarschijnlijk bier, bier, bier, kebab, bier @ Guns 'n Roses. Nu al moe
Blikjes zijn binnen!quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:32 schreef gargamelnl het volgende:
Portugese vis conserven besteld bij de blikjesfabriek.![]()
Als postnl vandaag een beetje mee werkt met mijn brievenbus pakje dan heb ik vanavond keuze uit de volgende blikjes:
Inktvis in zoetzure saus met koriander - Mar Portuguez
Octopus in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes in pittige tomatensaus - Porthos
Mosselen in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Inktvis in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes zonder huid & graat in tomatensaus van Briosa
Gevulde inktvis van Ramirez
Ciabatta en roomboter al in huis gehaald en een fles italiaaanse vermentino wijn alvast koud gezet.![]()
Nu alleen hopen dat ik Caldeirada saus lust, nog nooit gehad.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat zit er tussen het brood? Perfecte lunch lijkt mij trouwens.
Die caldeira zijn een soort van anijsachtig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:14 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Blikjes zijn binnen!![]()
[ link | afbeelding ]
Getver! Sterkte daar en misschien kun je de culinaire lat opgekrikt krijgen tijdens je verblijf.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Instellingsvoer; plat gekookte spitskool, gekookte aardappels en een ondefinieerbaar bruin ding dat vast eiwitten bevat
Altijd lekker als je je chagrijn op zoiets kwijt kan.
Ik lees 'caldeirada' op die blikjes, en googel leert mij dat dat Portugese vissoep is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die caldeira zijn een soort van anijsachtig.
Ik heb vanavond eerst het blikje inktvis in zoetzure saus met koriander geprobeerd. Lekker op een ciabatta met roomboter en een beetje zout. OMG..Wat een enorme smaak explosie. Dit was echt geniaal. Niet verwacht dat iets uit een blikje zo lekker kon zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik lees 'caldeirada' op die blikjes, en googel leert mij dat dat Portugese vissoep is.
Ben benieuwd wat @:Garmamelnl ervan vindt!
He bah, sterkte! moet je nog lang blijven?quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Instellingsvoer; plat gekookte spitskool, gekookte aardappels en een ondefinieerbaar bruin ding dat vast eiwitten bevat
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallishquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:07 schreef Smallish het volgende:
Jemig Sigme, wat een volle borden weer! En jullie groeien niet dicht, volgens mij? Ik zou nog niet de helft opkunnen, maar ik ben dan ook een kleine eter…..
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallish![]()
Ik groei er niet van dicht nee. Maar ik eet naast de hoofdmaaltijd alleen maar een ontbijt (fruit, kwark, nootjes pitten zaden). En dan de rest van de dag, afgezien van een biertje, helemaal niks met calorieën. Volgens mij eet ik dan per saldo niet veel meer dan anderen. Misschien een beetje meer om mijn gemiddelde van 15duizend stappen/dag te compenseren.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik naar jullie eetfoto's kijk, inclusief die onderzetter heb ik een erg jaren 70 deja vu.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte bonen met wat spekjes, gestoofde spitskool en een worstje, paprika, rode bieten, een dikke gehaktbal. En juintjes en piccalilly
[ afbeelding ]
Toe verse aardbeien met vanille-ijs
Zeker, ik eet veel meer met mijn 1.68m. Maar geen schaamte, ik hou gewoon enorm van etenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallish![]()
Ik groei er niet van dicht nee. Maar ik eet naast de hoofdmaaltijd alleen maar een ontbijt (fruit, kwark, nootjes pitten zaden). En dan de rest van de dag, afgezien van een biertje, helemaal niks met calorieën. Volgens mij eet ik dan per saldo niet veel meer dan anderen. Misschien een beetje meer om mijn gemiddelde van 15duizend stappen/dag te compenseren.
Maandag met ontslag. Dan laat ik even wat bezorgen, dat zijn chaotische dagen.quote:
Scherp gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:13 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het ook best meevallen met die borden eigenlijkHet enige calorierijke wat erop ligt zijn de worst en de gehaktbal. De rest is praktisch groente.
Gelijk heb je, vet is heerlijk!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Scherp gezien.
Daar moet ik dan wel bij opmerken dat ik niet mager kook. Dus wat je niet ziet is een flinke kluit boter en een grote scheut slagroomEn ik ben dol op vet, dus dat belandt allemaal op het bord.
Dit eten klinkt al stukken beter! Smaakte het ook zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maandag met ontslag. Dan laat ik even wat bezorgen, dat zijn chaotische dagen.
Vandaag nasi (rijst met zak kruiden, ei, pindasaus en een loempia. Groenten niet ontdekt)
En mijn moeder heeft me 2 kg kersen gegeven dus nu een schaaltje kersen
Het was ook wel lekkerquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit eten klinkt al stukken beter! Smaakte het ook zo?
Ik heb nu een kom net gebakken popcorn met wat zout
Alles is fijn aan deze post. Inclusief vet. Inclusief dt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Scherp gezien.
Daar moet ik dan wel bij opmerken dat ik niet mager kook. Dus wat je niet ziet is een flinke kluit boter en een grote scheut slagroomEn ik ben dol op vet, dus dat belandt allemaal op het bord.
Wat leuk dat je alles opdient als een Poke Bowl.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte bonen met wat spekjes, gestoofde spitskool en een worstje, paprika, rode bieten, een dikke gehaktbal. En juintjes en piccalilly
[ afbeelding ]
Toe verse aardbeien met vanille-ijs
Daar dacht ik serieus ook aanquote:Op zondag 26 juni 2022 15:46 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Wat leuk dat je alles opdient als een Poke Bowl.
Venkelsinaasappelsalade was weinig, want de venkels die ik had gekocht bleken slecht.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:03 schreef golfer het volgende:
Straks maar weer eens mijn venkel-sinaasappelsalade, samen met gebraden runderhamburgers en patat uit de airfryer.
Ja, balen is dat. Ook al vaker gehad met venkel. Maar het maaltje ziet er desalniettemin smakelijk uit.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Venkelsinaasappelsalade was weinig, want de venkels die ik had gekocht bleken slecht.
Wel lekker al met al[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:42 schreef golfer het volgende:
Stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes en gebraden runderworsten.
TOF! Ideale dag uitgekozen ook.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:26 schreef Karzai het volgende:
Bedrijfsbbq vandaag met 2 professionele koks
Heerlijk, wat lief!quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:49 schreef anndb het volgende:
Mijn vader was hier net en bracht voor ons twee mee, 2 haringen, 2 gerookte palingen, 2 gebakken vissen (kabeljauw) met witte puntjes en een vers brood.
quote:
Paptaartenquote:
Knap voor 100 manquote:Op donderdag 30 juni 2022 12:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Kippensoep en een broodje haring.
Vanavond BBQ van het werk, 100 man ...
Wasquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:35 schreef golfer het volgende:
Straks: gebraden zeeduivelfilets met een citroen-wijn-knoflook-saus en daarbij een salade van gegrilde courgette en aubergine met lenteui en een Oosterse dressing.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 12:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Paptaarten
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)er-zijn-br~a34efdd5/
Wat fijn zoveel lekker zomerfruit in de tuinquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:30 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Maaltijdsalade met Fruits de mer, komkommer. ei, Hollandse nieuwe, tuinbonen tomaatjes & ui. Ergens er onder ligt ook nog een beetje eikebladsla.
[ afbeelding ]
Fruit uit eigen tuin met vanille-ijs
Ziet er echt goed uit!!quote:
Ik heb ze wel uit blik geprobeerd, maar die zijn niet lekker.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:52 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb bij de ikea een paar diepvrieszakken van die zweedse gehaktballetjes gekocht, ben benieuwd. Of ze hetzelfde smaken als in de kantine.
Dat scheelt best veel met gewoon kip. En snijden ze machinaal dus slaat nergens op.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2022 17:49 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Variant op spanakopita; met snijkbiet, spekjes en wat kaas.
Toe kwark met eigen aardbeienjam & eigen kruisbessen
Klopt. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het kip snijden.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 17:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat scheelt best veel met gewoon kip. En snijden ze machinaal dus slaat nergens op.
Ja ik begrijp daar niks van, ik heb al zoveel mensen gekend die daar een gepassioneerde aversie tegen hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt. Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het kip snijden.
Kidneybonen natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat voor bonen? Ben even nieuwsgierig!
Een lap van vijf millimeter laten pruttelen, dat doet een mens goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:49 schreef NoCigar het volgende:
Dit, wat aangepast voor twee personen met verse, in stukjes gesneden supermarkttagliatelle en venkelworst van Brandt en Levie. Heerlijk.
[ afbeelding ]
Ja, koolvisfilet doordrenkt met allerlei kruiden. Die blokjes zijn als een leeg canvas waar je zelf iets van kan maken.quote:
Raar hequote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja ik begrijp daar niks van, ik heb al zoveel mensen gekend die daar een gepassioneerde aversie tegen hebben.
Nee ja, ik vind dat juist leuk.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Raar he![]()
Maar goed, als het moet doe ik het ook wel.
Ik heb er ook een speciaal mes voor. Levensgevaarlijk dingquote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee ja, ik vind dat juist leuk.Ik heb er zelfs een speciaal Opinelmes voor.
Ik heb dat mes drie keer uitgeleend, en drie keer vloeide er bloed.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er ook een speciaal mes voor. Levensgevaarlijk ding
Goed te zien dat je de correcte nomenclatuur hanteert.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Currywurst met zelfgemaakte curry, verse frieten met mayo
De worsten waren trouwen Schinkenkrakauer uit Polen. Gruwelijk lekker.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Goed te zien dat je de correcte nomenclatuur hanteert.
Het is ook niet voor niks dat ze in delen van de wereld een worst 'Polish' noemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De worsten waren trouwen Schinkenkrakauer uit Polen. Gruwelijk lekker.
Slordig gedaan met de saus.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:10 schreef Karzai het volgende:
Burn motherfocker burn, madame jeanette en 3 rawit
pepers in gedaan
[ afbeelding ]
Die trassie van Faja Lobi bevat geen garnalen en is dus geen echte trassie. Hij ruikt ook minder smerig.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:10 schreef Karzai het volgende:
Burn motherfocker burn, madame jeanette en 3 rawit
pepers in gedaan
[ afbeelding ]
het was gek genoeg niet eens heel pittigquote:
klopt, lijkt meer op maggi, hij smaakt wel een beetje vissig, zal van de week de aziatische weer halenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 01:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die trassie van Faja Lobi bevat geen garnalen en is dus geen echte trassie. Hij ruikt ook minder smerig.
Dat is nep?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:55 schreef Blues het volgende:
Ik had zin in dit
[ afbeelding ]
Maar het werd een bakje yoghurt met een mango.
Probeer eens Turkse yoghurt (10%) met knoflook en dille, veel frisser als de mayo gebaseerde knoflooksaus die je in NL krijgt bij de shoarmaquote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:40 schreef Karzai het volgende:
vanavond broodjes lams shoarma met zelfgemaakte knoflooksaus
doe nu volle kwark, limoensap, paar teentjes knoflook en zwarte peperquote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer eens Turkse yoghurt (10%) met knoflook en dille, veel frisser als de mayo gebaseerde knoflooksaus die je in NL krijgt bij de shoarma
Klinkt ook goed, wel wat zwaar, maar lekker.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
doe nu volle kwark, limoensap, paar teentjes knoflook en zwarte peper
Doe er nog wat worstjes, gebakken bloedworst en een paar sneeën geroosterd brood bij en je hebt een Engels ontbijt.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:41 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijt. Nachos, nierboontjes, maïs, gekookt ei, gebakken oesterzwammen. Glas melk.
Ontbijtquote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:41 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijt. Nachos, nierboontjes, maïs, gekookt ei, gebakken oesterzwammen. Glas melk.
Best prima!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:29 schreef golfer het volgende:
Een kant-en-klare maaltijd van rode bietenpuree met een slavink voor B.
Een sfeerimpressie:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Een sfeerimpressie:Ziet er goed uit! Zalm ook vet zo te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke tent was dit?Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Daar heb ik ook trek in gekregen, vanavond indisch afhalen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 23:04 schreef drakin het volgende:
Wat Indonesisch besteld vanavond, oa sajoer lodeh, kecap ei, ayam suwir pedas, bakbanaan en spekkoek
Ja dat werkt heel goed, zo doe ik dat 'ongeveer' ook .quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer eens Turkse yoghurt (10%) met knoflook en dille, veel frisser als de mayo gebaseerde knoflooksaus die je in NL krijgt bij de shoarma
ja, heb die nooit lekker gevondenquote:Op zondag 3 juli 2022 08:40 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vind die knoflook sausjes in de supermarkt, zo achterlijk zoet, dat is gewoon echt niet lekker meer.
Mooi!quote:
eet smakelijk, ik heb 1 bakbanaan bewaard voor vandaag. Lekker bij de koffiequote:Op zondag 3 juli 2022 08:32 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Daar heb ik ook trek in gekregen, vanavond indisch afhalen.
Jeetje, wat veel.quote:Op zondag 3 juli 2022 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik haak ook weer eens aan.
Ontbijt was 2 boterhammen met gebraden gehakt plus mandarijn. Koffie erbij
Tussendoortje een gangmaker
Lunch drie bolletjes met gebraden gehakt (moest op) plus bakje kersen. Glas Spa grapefruit erbij.
In de stad smiddags een halve donut
Avondeten was snijbonen met aardappels en bbq worstjes. Glas bruiswater.
Straks een kommetje volle yoghurt met stukjes voorgesneden ananas en mango.
Dat is misschien eens een idee! Balletjes met wat chorizo. Ik woon in het land van de chorizo maar de wederhelft is een lastige eter. Die zal never nooit een plakje chorizo zo opeten. Wellicht is dit wat, denk dat het vet en de paprika lekker uitsmelt.quote:Op zondag 3 juli 2022 18:19 schreef Blues het volgende:
Iets te zoute ballies door de chorizo, maar best oké verder
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 juli 2022 19:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Normaal iets minder. De voorgesneden fruit moet ook vandaag op.
Het was ook simpel. Ik heb een HACK of nu ja, een hack maar ik maakte voorheen kip condon blue altijd in de pan. NEE, NEE, NEE, Ik doe dat nooit meer.quote:Op zondag 3 juli 2022 19:01 schreef rosita1 het volgende:
Jeetje wat heerlijk allemaal! Ik heb een zelfgemaakte kip cordon blue gegeten met aardappels dauphin en een witlof salade met sour crème en erwtjes uit blik.
Ik had de aardappels er na 5 minuten de oven bijgezet. Witlof salade was easy. Snijden, vergiet. In het vergiet de doperwten erbij en sour creme en peper en zout. Husselen. Klaar. Geen omkijken naar.quote:Op zondag 3 juli 2022 21:33 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Het was ook simpel. Ik heb een HACK of nu ja, een hack maar ik maakte voorheen kip condon blue altijd in de pan. NEE, NEE, NEE, Ik doe dat nooit meer.
Snijd de kip door vanaf de bovenkant, met inkeping links naar rechts, vul met kaas en ham en seasoning rondom buitenzijde (ik had een mix met paprika, mexican herbs, kerriekruiden en chili flakes). Maak het vast met twee of drie stokjes. Zorg dat de inkeping bovenop is, als het lukt. Dan kan de kaas niet wegdruipen. Dan in een overschaal. HEEL licht inspayen bodem overschaal met oliespray of gewoon olie. 5-10 voorverwarmen 200 graden, Het is afhankelijk van de oven na 20 min klaar, reken op 20-30 min. Snij met mes in dikste stuk om gaarheid te zien.
Dit is zoveel beter dan uit een koekenpan, De kaas smelt weg ook in een pan. Kip is veel zachter vanuit de oven.
Ik heb nu serieus trek in een gangmakerquote:Op zondag 3 juli 2022 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik haak ook weer eens aan.
Ontbijt was 2 boterhammen met gebraden gehakt plus mandarijn. Koffie erbij
Tussendoortje een gangmaker
Lunch drie bolletjes met gebraden gehakt (moest op) plus bakje kersen. Glas Spa grapefruit erbiilj.
In de stad smiddags een halve donut
Avondeten was snijbonen met aardappels en bbq worstjes. Glas bruiswater.
Straks een kommetje volle yoghurt met stukjes voorgesneden ananas en mango.
quote:Op maandag 4 juli 2022 16:10 schreef golfer het volgende:
Vanavond: buikspek met knapperig zwoerd uit de oven en daarbij gewokte prei, knoflook en sjalotten met oestersaus.
Mamma miaquote:Op maandag 4 juli 2022 21:59 schreef FranticDJ het volgende:
ik had leftover ossobucco met pasta
had de polenta gisteren aangemaakt met extra meegestoofd beenmerg, gepofte knoflook en mascarpone.. poah
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 16:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond; met paddenstoelen en mozzarella gevulde pasta, een Italiaanse salade en gebakken Ierse kogelbiefstukjes.
Zo, hee.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ontbijt: Havermout met kwark
Onderweg:
Bij Van Maanen cappuccino en een mokkagebak
Broodje paling bij een visserij/rokerijen vers fruitsalade
Sundae met karamel
Avond:
Sperziebonenschotel met saté en sambal.
Toe: Chocoladepudding met kersen en room.
Nu thee en later nog lekker wat zoute popcorn.
Wat een werkquote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
Vanochtend
[ afbeelding ]
Fruitsalade, er kwam natuurlijk nog kwark bij. En amandelen & walnoten uit eigen tuin, en pitten & zaden.
Op de voorgrond de bak die mijn liefste nu mee heeft naar z'n werk, voor morgenochtend ofzo. Links fruit & kwark, rechts toetje van lange vingers, jam & kwark.
Vanmiddag
[ afbeelding ]
Paksoi, bloemkool & aardappel, boontjes, rijst en erbovenop pindasaus en een gebakken ei. Er kwam nog kroepoek, atjar tjampoer, seroendeng en gebakken uitjes bij.
Toe was een bak rode aalbessen met mascarpone en Duitse advocaat.
Gatver, salami en sandwichspread?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef Karzai het volgende:
Koffie en thee
Boterhammen met salami en met sandwichspread
Een bakje yoghurt met bramenjam
Banaan
Gevulde koek
Vanavond pastasalade met feta, tomaatjes, olijven en pesto
Dat ga je dan later nog verwerken neem ik aan?quote:Op maandag 4 juli 2022 20:17 schreef NoCigar het volgende:
Tomatensalade met ingelegde rode ui, Flammkuchen.
[ afbeelding ]
zo,zoquote:Op maandag 4 juli 2022 21:59 schreef FranticDJ het volgende:
ik had leftover ossobucco met pasta
had de polenta gisteren aangemaakt met extra meegestoofd beenmerg, gepofte knoflook en mascarpone.. poah
@golfer is de chef hier in huisquote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:34 schreef rosita1 het volgende:
Ziet er heerlijk maar ook professioneel uit. Een echte chef?
Lijkt mij niets. Heeft het wel pootjes of rust het echt op je bovenbenen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij eten meestal met bord op dienblad op schoot voor de tv![]()
doe eens even normaal, mensen posten gewoon hun etenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:11 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Lijkt mij niets. Heeft het wel pootjes of rust het echt op je bovenbenen.
Ik meen het serieus. Het lijkt me zelf namelijk niet prettig eten. Maar ieder zijn ding. Ik bedoel met 'pootjes' of het dienblad met poten is, zodat het niet op je benen rust.quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:21 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Het lijkt me zelf namelijk niet prettig eten. Maar ieder zijn ding. Ik bedoel met 'pootjes' of het dienblad met poten is, zodat het niet op je benen rust.
p.s. ik eet ook niet elke dag 5 sterren.
ik weet het nietquote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:21 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Het lijkt me zelf namelijk niet prettig eten. Maar ieder zijn ding. Ik bedoel met 'pootjes' of het dienblad met poten is, zodat het niet op je benen rust.
Doet enorm pijn met etenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:11 schreef rosita1 het volgende:
Lijkt mij niets. Heeft het wel pootjes of rust het echt op je bovenbenen.
Ik zou zeggen: probeer het maar eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:24 schreef rosita1 het volgende:
neee, dat geloof ik ook niet. Maar het lijkt me zo 'laag' met eten naar de mond. enfin.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 13:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we op de vegetarische toer. Ik maak knolselderijsteaks met geroosterde paprikasaus met daarbij wat opgewarmde gebakken rijst.
Bio biefstukje was ok! Had een zak gemengde sla, krulandijvie was te dominant, te bitter. Opgebakken aardappelen werd verse frietenquote:Op woensdag 6 juli 2022 13:00 schreef foodlover het volgende:
Straks,Bio biefstukje van de Spaanse Aldi (fingers crossed) met een verdwaalde kastanje champignon, pepersausje op basis van zure room, opgebakken aardappelen, gemengde salade.
Heb net ook gebakken witlof gehad... wat een makkelijke groente is dat en snel klaar!quote:Op maandag 4 juli 2022 18:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Geroerbakte witlof met ui en hete kip.
Toe chocolademousse met kersen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |