Tof! Wat had je?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:14 schreef borisz het volgende:
We hadden gisteren een etentje van een collega/toekomstig pensionado bij VondelCS.
Dat was
Het was Italiaans buffet. Er was veul en van alles. Antipasti, Carpaccio, vitello, champignons, salades.quote:
Echt Italiaans, gaaf dat ze dat als buffet serveren. Veel beter dan pizza/pasta buffetquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Het was Italiaans buffet. Er was veul en van alles. Antipasti, Carpaccio, vitello, champignons, salades.
Hoofd: rund in wijn, zwarte pasta met tonijn, div groenten gerechten.
Na: oa Tiramisu en Panna cotta.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:32 schreef gargamelnl het volgende:
Portugese vis conserven besteld bij de blikjesfabriek.![]()
Als postnl vandaag een beetje mee werkt met mijn brievenbus pakje dan heb ik vanavond keuze uit de volgende blikjes:
Inktvis in zoetzure saus met koriander - Mar Portuguez
Octopus in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes in pittige tomatensaus - Porthos
Mosselen in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Inktvis in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes zonder huid & graat in tomatensaus van Briosa
Gevulde inktvis van Ramirez
Ciabatta en roomboter al in huis gehaald en een fles italiaaanse vermentino wijn alvast koud gezet.![]()
Nu alleen hopen dat ik Caldeirada saus lust, nog nooit gehad.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Botersla met ui,ei,augurk,tomaat,komkommer,appel en een ordinaire sladressing erover. Met krieltjes en een ribkarbo.
Morgen waarschijnlijk bier, bier, bier, kebab, bier @ Guns 'n Roses. Nu al moe
Blikjes zijn binnen!quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:32 schreef gargamelnl het volgende:
Portugese vis conserven besteld bij de blikjesfabriek.![]()
Als postnl vandaag een beetje mee werkt met mijn brievenbus pakje dan heb ik vanavond keuze uit de volgende blikjes:
Inktvis in zoetzure saus met koriander - Mar Portuguez
Octopus in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes in pittige tomatensaus - Porthos
Mosselen in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Inktvis in Portugese "Caldeirada" - Ramirez
Sardientjes zonder huid & graat in tomatensaus van Briosa
Gevulde inktvis van Ramirez
Ciabatta en roomboter al in huis gehaald en een fles italiaaanse vermentino wijn alvast koud gezet.![]()
Nu alleen hopen dat ik Caldeirada saus lust, nog nooit gehad.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:58 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat zit er tussen het brood? Perfecte lunch lijkt mij trouwens.
Die caldeira zijn een soort van anijsachtig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:14 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Blikjes zijn binnen!![]()
[ link | afbeelding ]
Getver! Sterkte daar en misschien kun je de culinaire lat opgekrikt krijgen tijdens je verblijf.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Instellingsvoer; plat gekookte spitskool, gekookte aardappels en een ondefinieerbaar bruin ding dat vast eiwitten bevat
Altijd lekker als je je chagrijn op zoiets kwijt kan.
Ik lees 'caldeirada' op die blikjes, en googel leert mij dat dat Portugese vissoep is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die caldeira zijn een soort van anijsachtig.
Ik heb vanavond eerst het blikje inktvis in zoetzure saus met koriander geprobeerd. Lekker op een ciabatta met roomboter en een beetje zout. OMG..Wat een enorme smaak explosie. Dit was echt geniaal. Niet verwacht dat iets uit een blikje zo lekker kon zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik lees 'caldeirada' op die blikjes, en googel leert mij dat dat Portugese vissoep is.
Ben benieuwd wat @:Garmamelnl ervan vindt!
He bah, sterkte! moet je nog lang blijven?quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Instellingsvoer; plat gekookte spitskool, gekookte aardappels en een ondefinieerbaar bruin ding dat vast eiwitten bevat
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallishquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:07 schreef Smallish het volgende:
Jemig Sigme, wat een volle borden weer! En jullie groeien niet dicht, volgens mij? Ik zou nog niet de helft opkunnen, maar ik ben dan ook een kleine eter…..
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallish![]()
Ik groei er niet van dicht nee. Maar ik eet naast de hoofdmaaltijd alleen maar een ontbijt (fruit, kwark, nootjes pitten zaden). En dan de rest van de dag, afgezien van een biertje, helemaal niks met calorieën. Volgens mij eet ik dan per saldo niet veel meer dan anderen. Misschien een beetje meer om mijn gemiddelde van 15duizend stappen/dag te compenseren.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik naar jullie eetfoto's kijk, inclusief die onderzetter heb ik een erg jaren 70 deja vu.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte bonen met wat spekjes, gestoofde spitskool en een worstje, paprika, rode bieten, een dikke gehaktbal. En juintjes en piccalilly
[ afbeelding ]
Toe verse aardbeien met vanille-ijs
Zeker, ik eet veel meer met mijn 1.68m. Maar geen schaamte, ik hou gewoon enorm van etenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij bent sowieso een kleintje toch, Smallish![]()
Ik groei er niet van dicht nee. Maar ik eet naast de hoofdmaaltijd alleen maar een ontbijt (fruit, kwark, nootjes pitten zaden). En dan de rest van de dag, afgezien van een biertje, helemaal niks met calorieën. Volgens mij eet ik dan per saldo niet veel meer dan anderen. Misschien een beetje meer om mijn gemiddelde van 15duizend stappen/dag te compenseren.
Maandag met ontslag. Dan laat ik even wat bezorgen, dat zijn chaotische dagen.quote:
Scherp gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:13 schreef littlemindy het volgende:
Ik vind het ook best meevallen met die borden eigenlijkHet enige calorierijke wat erop ligt zijn de worst en de gehaktbal. De rest is praktisch groente.
Gelijk heb je, vet is heerlijk!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Scherp gezien.
Daar moet ik dan wel bij opmerken dat ik niet mager kook. Dus wat je niet ziet is een flinke kluit boter en een grote scheut slagroomEn ik ben dol op vet, dus dat belandt allemaal op het bord.
Dit eten klinkt al stukken beter! Smaakte het ook zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maandag met ontslag. Dan laat ik even wat bezorgen, dat zijn chaotische dagen.
Vandaag nasi (rijst met zak kruiden, ei, pindasaus en een loempia. Groenten niet ontdekt)
En mijn moeder heeft me 2 kg kersen gegeven dus nu een schaaltje kersen
Het was ook wel lekkerquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit eten klinkt al stukken beter! Smaakte het ook zo?
Ik heb nu een kom net gebakken popcorn met wat zout
Alles is fijn aan deze post. Inclusief vet. Inclusief dt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Scherp gezien.
Daar moet ik dan wel bij opmerken dat ik niet mager kook. Dus wat je niet ziet is een flinke kluit boter en een grote scheut slagroomEn ik ben dol op vet, dus dat belandt allemaal op het bord.
Wat leuk dat je alles opdient als een Poke Bowl.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:43 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Zwarte bonen met wat spekjes, gestoofde spitskool en een worstje, paprika, rode bieten, een dikke gehaktbal. En juintjes en piccalilly
[ afbeelding ]
Toe verse aardbeien met vanille-ijs
Daar dacht ik serieus ook aanquote:Op zondag 26 juni 2022 15:46 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Wat leuk dat je alles opdient als een Poke Bowl.
Venkelsinaasappelsalade was weinig, want de venkels die ik had gekocht bleken slecht.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:03 schreef golfer het volgende:
Straks maar weer eens mijn venkel-sinaasappelsalade, samen met gebraden runderhamburgers en patat uit de airfryer.
Ja, balen is dat. Ook al vaker gehad met venkel. Maar het maaltje ziet er desalniettemin smakelijk uit.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Venkelsinaasappelsalade was weinig, want de venkels die ik had gekocht bleken slecht.
Wel lekker al met al[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:42 schreef golfer het volgende:
Stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes en gebraden runderworsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |