dat was wel gelukt hoor, denk dat het nu spannender was, ook een goeie race van Hamilton vandaag al denk ik dat Alpine de strategie niet helemaal op orde hadquote:Op zondag 19 juni 2022 22:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Aan de ene kant leuk die safetycar, de rondes na de restart ging m’n hartslag zeker even omhoog. Maar ergens ook jammer, omdat we niet konden zien of Sainz gepakt zou kunnen worden door Max in die laatste stint of niet
Zeker, maar ook mooi om te zien dat je op elk moment een scenario moet hebben liggen als team om gelijk te acteren.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Aan de ene kant leuk die safetycar, de rondes na de restart ging m’n hartslag zeker even omhoog. Maar ergens ook jammer, omdat we niet konden zien of Sainz gepakt zou kunnen worden door Max in die laatste stint of niet
Kamphues moest eerst nog wat plaatjes op insta zetten.quote:
RBR had ook aardige straightline dus het had kunnen lukken, zeker.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was wel gelukt hoor, denk dat het nu spannender was, ook een goeie race van Hamilton vandaag al denk ik dat Alpine de strategie niet helemaal op orde had
waren nog 20 rondjes hè dus dan had Sainz echt heel snel moeten zijn met inhalen en uitlopen om die laatste 5 Verstappen niet weer in de DRS te krijgenquote:Op zondag 19 juni 2022 22:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, maar ook mooi om te zien dat je op elk moment een scenario moet hebben liggen als team om gelijk te acteren.
Grote geluk voor Verstappen was dat Sainz geen geel meer had.
Op geel is hij dan toch gewoon sneller dan VER op gebruikt wit?quote:Op zondag 19 juni 2022 23:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
waren nog 20 rondjes hè dus dan had Sainz echt heel snel moeten zijn met inhalen en uitlopen om die laatste 5 Verstappen niet weer in de DRS te krijgen
Max liep een seconde per rondje in dus dat was geen probleem geweest, Alonso zei dat de motor na 20 rondjes meer voluit kon maar of dat verschil had gemaakt met die banden, denk van nietquote:Op zondag 19 juni 2022 23:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
RBR had ook aardige straightline dus het had kunnen lukken, zeker.
Mercedes was sowieso wel sterker dan Alpine hoe het ernaar uitzag, maar Alonso had wel binnen mogen komen. Al had hij pech bij die tweede VSC. En ik vermoed dat die ik die eerste teveel in traffic was terechtgekomen
Olav zag meer dan de ViaBoysquote:Op zondag 19 juni 2022 23:03 schreef tralalala het volgende:
Olav nu op Ziggy
Live ingesproken commentaar is toch veel beter dan wat ze bij de NOS doen.
ja een rondje of 10-15 en dan wordt het weer spannendquote:Op zondag 19 juni 2022 23:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Op geel is hij dan toch gewoon sneller dan VER op gebruikt wit?
Hij had geen geel meerquote:Op zondag 19 juni 2022 23:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Op geel is hij dan toch gewoon sneller dan VER op gebruikt wit?
Denk het niet, Alpine ging ook naar geel en die werkten voor geen meter. Dat zag je aan het begin van de race ook al, de mediums waren gewoon bagger vandaag.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, maar ook mooi om te zien dat je op elk moment een scenario moet hebben liggen als team om gelijk te acteren.
quote:Op zondag 19 juni 2022 23:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja een rondje of 10-15 en dan wordt het weer spannend
quote:
Ja maar dan heeft hij echt wel flink weg kunnen rijdenquote:Op zondag 19 juni 2022 23:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja een rondje of 10-15 en dan wordt het weer spannend
Ja, dat zei ik toch ookquote:
uit mijn hoofd verbeterdquote:Op zondag 19 juni 2022 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uitvallers:
Perez: Na een rondje of 9?
Schumacher: Na een rondje of 20?
Tsunoda: 20 ronden voor het einde? 22 ronden van het einde
Excuus, iets te gefocust op mijn spoelaanwijzingen. Maar daar zit ik vrij grof naast vooralsnogquote:
Geel is wel weer sneller op waardoor verstappen later weer druk had kunnen leggen.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
10, 20 en 50quote:Op zondag 19 juni 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Weet iemand nog in welke rondes de uitvallers waren? Dit ivm met ff iemand tips geven die de race snel terug wil kijken en de wat saaiere stukken wil overslaan?
Zeker zo, maar sowieso zie je vaak een paar dominante strategieën die in de laatste rondes bij elkaar komen als ze juist worden uitgevoerd.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geel is wel weer sneller op waardoor verstappen later weer druk had kunnen leggen.
Zeker waar. Tuurlijk meer zenuwen, maar wel een betere nasmaak in deze.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker zo, maar sowieso zie je vaak een paar dominante strategieën die in de laatste rondes bij elkaar komen als ze juist worden uitgevoerd.
En dan komt het neer op het stuurwerk, bandenmanagement etc van de individuele coureurs.
Prima in balans wmb
Mooie ronde getallen iddquote:Op zondag 19 juni 2022 23:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vond het opvallend 10, 20 en bij 30 zei ik nog wie is het nu… 40 niks maar bij 50 weer raak.
Zei PSM ook. Degene die ik aanwijzingen gaf zei naderhand dan weer 10.quote:
quote:Op zondag 19 juni 2022 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat gebeurt er toch achter de schermen, Lewis heeft echt geen vrienden op de circuits.
“That Guys” laten de GOAT gewoon compleet links liggen, en andersom idem.
Mooi hè, tijdens de jarenlange dominantie van Hamil... Mercedes hoorde je ze niet. Maar nu Max een rijtje overwinningen heeft en Ferrari loopt te prutsen maakt het opeens de sport kapotquote:Op zondag 19 juni 2022 23:02 schreef tralalala het volgende:
Die minnetjes bij positieve reacties voor Max op BBC en the Guardian, die Britten zijn nog steeds VIESMAD.![]()
Dat gaat niet heel gezellig worden voor Max over 2 weken.
Terechte straf wat mij betreft.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:46 schreef Tarado het volgende:
dit is het Alonso - Bottas moment
[ twitter ]
Ja dat is vrij duidelijkquote:Op zondag 19 juni 2022 23:46 schreef Tarado het volgende:
dit is het Alonso - Bottas moment
[ twitter ]
Hou dat soort shit gewoon eens in de betreffende topics.. @iedereen overigensquote:Op zondag 19 juni 2022 23:52 schreef Eagles89 het volgende:
Wat is die Mol toch altijd gruwelijk irritant in het Race Cafe zeg…die man hoort zich echt veeeel te graag praten. In het commentaar hartstikke goed maar je moet hem niet aan die tafel zetten, bah.
ook z'n commentaar laat/liet wel te wensen over hoor, ik heb hem nog geen moment gemistquote:Op zondag 19 juni 2022 23:52 schreef Eagles89 het volgende:
Wat is die Mol toch altijd gruwelijk irritant in het Race Cafe zeg…die man hoort zich echt veeeel te graag praten. In het commentaar hartstikke goed maar je moet hem niet aan die tafel zetten, bah.
nog beter eigenlijk ja, had er niet op in moeten gaanquote:Op zondag 19 juni 2022 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou dat soort shit gewoon eens in de betreffende topics.. @:iedereen overigens
Ik ook niet. Gefrustreerd mannetje.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ste-met-de-red-bull/
Gezien het typische Hamilton-gedrag (vd baan drukken) hecht ik persoonlijk niet zo veel geloof aan zijn uitleg.
Excuses, ik heb niet alles terug gelezen. Wat was er nou met Vettel? Iets misdaan tijdens de SC? Straf gehad?quote:
Welke uitleg je er ook aan geeft, hij deed daar niks verkeerd.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gezien het typische Hamilton-gedrag (vd baan drukken) hecht ik persoonlijk niet zo veel geloof aan zijn uitleg.
quote:Op maandag 20 juni 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
pfff, zo vermoeiend ditquote:Op maandag 20 juni 2022 00:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Gefrustreerd mannetje.
Ben jij mijn vriend ofzo?quote:Op maandag 20 juni 2022 00:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Welke uitleg je er ook aan geeft, hij deed daar niks verkeerd.
Kan voor de zomerstop al gebeurd zijnquote:Op maandag 20 juni 2022 00:27 schreef nils7 het volgende:
Nog 4 overwinningen voor Max en dan heeft ie m wel in de pocket
Dat zegt toch ook niemand?quote:Op maandag 20 juni 2022 00:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Welke uitleg je er ook aan geeft, hij deed daar niks verkeerd.
Ik ga meteen even controleren of hij wel of niet loog via F1TV. Stay tuned.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
nieuwe versus oude banden deden een hoopquote:Op maandag 20 juni 2022 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Max was wel vlot voorbij Hamilton.
Op dat gebied is de Mercedes nog niet on par.
Hij keek pas in de spiegel op het moment dat er al geen ruimte meer was, ook al wist die dat Max op de exit zat.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ga meteen even controleren of hij wel of niet loog via F1TV. Stay tuned.
RBR goede straightline en idd Max op nieuwe band.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Max was wel vlot voorbij Hamilton.
Tsja...quote:Op maandag 20 juni 2022 00:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij keek pas in de spiegel op het moment dat er al geen ruimte meer was, ook al wist die dat Max op de exit zat.
Helaas te moeilijk om te zien
Ze hadden ook totaal niet de pace om naar de top van het veld te rijden. Het was dat die safety car er kwam, anders was het gat weer 40 seconden of meer geweest ofzo.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
40squote:Op maandag 20 juni 2022 00:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden ook totaal niet de pace om naar de top van het veld te rijden. Het was dat die safety car er kwam, anders was het gat weer 40 seconden of meer geweest ofzo.
Deze snap ik niet helemaal, hij heeft toch 26 races op 18 verschillende banen gewonnen?quote:Op maandag 20 juni 2022 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
Max heeft nu 18 verschillende races op 17 verschillende banen gewonnen
Op het moment dat de safety car kwam, was het gat al 20 seconden. Vervolgens reden Sainz en Verstappen na de safety car zich 7 seconden los van Hamilton. Dus het gat was nu al tegen de 30 seconden, maar zonder safety car was dat nog wel wat meer geworden natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
40sDat is toch wel schromelijk overdreven. Als dat waar was had Max bij zijn tweede stop moeiteloos voor Lewis uit moeten kunnen komen
Je hebt gelijk! Of i.i.g. heeft hij idd meer races gewonnen dan 18quote:Op maandag 20 juni 2022 00:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal, hij heeft toch 26 races op 18 verschillende banen gewonnen?
Hamilton reed nog een paarse ronde na die tweede stop dus zo ver lag die ook niet achter op pacequote:Op maandag 20 juni 2022 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op het moment dat de safety car kwam, was het gat al 20 seconden. Vervolgens reden Sainz en Verstappen na de safety car zich 7 seconden los van Hamilton. Dus het gat was nu al tegen de 30 seconden, maar zonder safety car was dat nog wel wat meer geworden natuurlijk.
Ik heb me eentje verteld. 19 verschillende races op 18 verschillende banen dus (al zou je ook 20 kunnen zeggen omdat GP van Mexico nu de GP van Mexico City heet)quote:Op maandag 20 juni 2022 00:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal, hij heeft toch 26 races op 18 verschillende banen gewonnen?
Nou ja, 7 seconden over 15 rondjes dus. Dat is toch wel aanzienlijk langzamer dan de top van het veld.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hamilton reed nog een paarse ronde na die tweede stop dus zo ver lag die ook niet achter op pace
Ja dat was ook een push sprint voor de win, zal ook wel invloed hebben gehad. Lewis kon zich daar al niet meer mee meten en was dus waarschijnlijk al aan het managenquote:Op maandag 20 juni 2022 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, 7 seconden over 15 rondjes dus. Dat is toch wel aanzienlijk langzamer dan de top van het veld.
Logisch ja, nieuwe harde banden managen met nog 15 rondes te gaanquote:Op maandag 20 juni 2022 00:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat was ook een push sprint voor de win, zal ook wel invloed hebben gehad. Lewis kon zich daar al niet meer mee meten en was dus waarschijnlijk al aan het managen
Hij heeft meer wins. 25 of 26. Zijn ook dubbele wins (meerdere keren een win op dezelfde baan).quote:Op maandag 20 juni 2022 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb me eentje verteld. 19 verschillende races op 18 verschillende banen dus (al zou je ook 20 kunnen zeggen omdat GP van Mexico nu de GP van Mexico City heet)
Managen hoeft niet altijd alleen om banden te gaan. Je hebt ook een PU met verschillende componenten die meerdere races mee moet.quote:Op maandag 20 juni 2022 00:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Logisch ja, nieuwe harde banden managen met nog 15 rondes te gaan
Niemand?quote:Op maandag 20 juni 2022 00:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Excuses, ik heb niet alles terug gelezen. Wat was er nou met Vettel? Iets misdaan tijdens de SC? Straf gehad?
After initially closing up to the car in front under the Safety Car procedure, for aquote:
Ja, waarom kwam Magnussen niet binnen tijdens de safety car? Hij heeft echt onwijs veel plekken verloren omdat-ie op oude banden reed, terwijl er verder geen issue leek te zijn? Echt jammer.quote:
Ik denk dat hij het aantal verschillende GP's bedoeld ? 19 verschillende GP's gewonnen op 18 banen. GP van Oostenrijk en GP van Stiermarken op dezelfde baan. Hij heeft er nog een paar meermaals gewonnen natuurlijk maar denk dat @Peterselieman zo rekent ?quote:Op maandag 20 juni 2022 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft meer wins. 25 of 26. Zijn ook dubbele wins (meerdere keren een win op dezelfde baan).
Of bedoel je iets anders?
Tuurlijk wel, naast de baans zitten de fans, niet de toetsenbord warriors.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:02 schreef tralalala het volgende:
Die minnetjes bij positieve reacties voor Max op BBC en the Guardian, die Britten zijn nog steeds VIESMAD.![]()
Met zijn gedrag is het niet raar dat hij geen tot weinig vrienden heeft. Dat is al jaren zo.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat gebeurt er toch achter de schermen, Lewis heeft echt geen vrienden op de circuits.
“That Guys” laten de GOAT gewoon compleet links liggen, en andersom idem.
Ja, de 7 voudig wereldkampioen die toch wel vaak rookie fouten maakt, erg dubieus is datquote:Op maandag 20 juni 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ah, thanks!quote:Op maandag 20 juni 2022 01:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het aantal verschillende GP's bedoeld ? 19 verschillende GP's gewonnen op 18 banen. GP van Oostenrijk en GP van Stiermarken op dezelfde baan. Hij heeft er nog een paar meermaals gewonnen natuurlijk maar denk dat @:Peterselieman zo rekent ?
Als Max op Silverstone wint dan vrees ik dat de Engelse 'fans' het circuit afbreken.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:02 schreef tralalala het volgende:
Ja maar, het moet op Zandvoort gebeurenquote:
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, die Engelsen focussen zich dan wel op de knappe 3/4/5e plaats van Russell, Norris of Hamilton in plaats van zich te frustreren op Verstappen.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Max op Silverstone wint dan vrees ik dat de Engelse 'fans' het circuit afbreken.
Dat zou wel heel mooi zijn. Over unfinished business gesproken.
Ik verwacht vooral veel boegeroep en gefluit.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Max op Silverstone wint dan vrees ik dat de Engelse 'fans' het circuit afbreken.
Dat zou wel heel mooi zijn. Over unfinished business gesproken.
Het WK beslissen in Nederland, hoe vet is dat als dat zou kunnenquote:
Sky ja. Maar de 'supporters' niet. Die gaan viesmad zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, die Engelsen focussen zich dan wel op de knappe 3/4/5e plaats van Russell, Norris of Hamilton in plaats van zich te frustreren op Verstappen.
Zijn gewoon hooligans.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sky ja. Maar de 'supporters' niet. Die gaan viesmad zijn.
Viesmad misschien wel, maar het circuit afbreken?quote:Op maandag 20 juni 2022 08:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Denk dat er dan geen circuit Zandvoort meer bestaat na die wk overwinningquote:Op maandag 20 juni 2022 08:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het WK beslissen in Nederland, hoe vet is dat als dat zou kunnen
Heerlijk met de Nederlandse vlag het podium op dan.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gewoon juichen en met de vlag blijven wapperenquote:Op maandag 20 juni 2022 08:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral veel boegeroep en gefluit.
Snel een trackday boeken nog danquote:Op maandag 20 juni 2022 08:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Denk dat er dan geen circuit Zandvoort meer bestaat na die wk overwinning
Hij lag na de eerste pitstop ook meer dan 10 seconden achter. Hij had een prima tweede stint waarin die redelijk gelijkwaardig was aan Verstappen en de 3de stint was gewoon matig. Dat liet echt zien dat de echte racepace er gewoon niet wasquote:Op maandag 20 juni 2022 00:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hamilton reed nog een paarse ronde na die tweede stop dus zo ver lag die ook niet achter op pace
Russell liep ook wat in richting het einde.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij lag na de eerste pitstop ook meer dan 10 seconden achter. Hij had een prima tweede stint waarin die redelijk gelijkwaardig was aan Verstappen en de 3de stint was gewoon matig. Dat liet echt zien dat de echte racepace er gewoon niet was
Maar ja, die zat op 6/7 seconden ofzo? Lewis reed in niemandsland aan het einde, gat naar voren en naar achteren was te groot om nog iets ie kunnen of hoeven doenquote:Op maandag 20 juni 2022 08:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Russell liep ook wat in richting het einde.
Dat is ook zo, dus ik denk dat hij dacht P4 veiligstellen en punten pakken. Russell haalde wel een paar keer de snelste 1e sector, dat was wel netjes. Hamilton mag blij zijn met deze podium plek, al staat hij 98 punten achterquote:Op maandag 20 juni 2022 08:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, die zat op 6/7 seconden ofzo? Lewis reed in niemandsland aan het einde, gat naar voren en naar achteren was te groot om nog iets ie kunnen of hoeven doen
Assen here we comequote:Op maandag 20 juni 2022 08:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Denk dat er dan geen circuit Zandvoort meer bestaat na die wk overwinning
100+ rondjesquote:
Dat niemandsland ontstond natuurlijk wel omdat hij het tempo van SAI/VER niet bij kon houden.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:40 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is ook zo, dus ik denk dat hij dacht P4 veiligstellen en punten pakken. Russell haalde wel een paar keer de snelste 1e sector, dat was wel netjes. Hamilton mag blij zijn met deze podium plek, al staat hij 98 punten achter
Mercedes is voorlopig nog gewoon team 3. En daarbinnen is Russell in mijn ogen de betere.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat niemandsland ontstond natuurlijk wel omdat hij het tempo van SAI/VER niet bij kon houden.
Geen slechte race, maar het lek is verre van boven
Vond Lewis gisteren een betere race rijden, al kwam dat ook deels door zaterdag uiteraard.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mercedes is voorlopig nog gewoon team 3. En daarbinnen is Russell in mijn ogen de betere.
maar in Silverstone zullen ze er echt wel dichterbij zitten, dat circuit past die auto welquote:Op maandag 20 juni 2022 09:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vond Lewis gisteren een betere race rijden, al kwam dat ook deels door zaterdag uiteraard.
En Mercedes staat nog wel duidelijk achter Ferrari en RB inderdaad, die hebben “hulp” nodig om dit seizoen nog een race te winnen
Iets dichterbij. Maar nog steeds erachter.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar in Silverstone zullen ze er echt wel dichterbij zitten, dat circuit past die auto wel
Ik zou niet weten waarom Ferrari en Red Bull het daar ook niet goed zouden doen.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar in Silverstone zullen ze er echt wel dichterbij zitten, dat circuit past die auto wel
dichterbij is toch niet voorbijquote:Op maandag 20 juni 2022 09:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom Ferrari en Red Bull het daar ook niet goed zouden doen.
Nee ok. Ik zie gewoon niet waarom Mercedes daar opeens relatief beter zou zijn dan wat we tot nu toe gezien hebben.quote:
minder bouncing omdat het asfalt egaler is dus ook de mogelijkheid om de auto wat lager te zetten, snelle bochten wat die auto gewoon prima paktquote:Op maandag 20 juni 2022 09:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee ok. Ik zie gewoon niet waarom Mercedes daar opeens relatief beter zou zijn dan wat we tot nu toe gezien hebben.
Jammer dat Mercedes zo blind is voor feiten.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mercedes is voorlopig nog gewoon team 3. En daarbinnen is Russell in mijn ogen de betere.
Dat schijnt ook echt zo te zijn. Verschillende sites rapporteren iets soortgelijks jaquote:Op maandag 20 juni 2022 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jammer dat Mercedes zo blind is voor feiten.
Ik heb overigens gehoord (dus weet niet of het waar is) dat Toto door het lint is gegaan op de teambazen vergadering.
Horner heeft schijnbaar veelvuldig gezegd "dat is jouw probleem" tijdens het adressen van het porpoising.
En de teambaas van Alfa heeft gezegd dat ie moest stoppen met zeuren
Die man kan echt niet tegen zijn verlies. Wat een gigantisch klein kind.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat schijnt ook echt zo te zijn. Verschillende sites rapporteren iets soortgelijks ja
We hebben weer een nieuwe Lauda nodigquote:Op maandag 20 juni 2022 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die man kan echt niet tegen zijn verlies. Wat een gigantisch klein kind.
Daar hebben ze na vrijdag niet meer mee gereden toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:25 schreef daNpy het volgende:
Oja hoe zit het eigenlijk met die wijziging/ versteviging aan de vloer waar Mercedes mee reed?
Was die nou toegestaan? En hoezo was die al beschikbaar voor dat toegestaan was?
Hebben andere teams dat ook toegepast?
Dat weet ik niet, goede vraagquote:Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar hebben ze na vrijdag niet meer mee gereden toch?
je zag gisteren dat een podium het beste middel is tegen rugpijn al was die auto ook wel beter dan in Bakuquote:Op maandag 20 juni 2022 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die man kan echt niet tegen zijn verlies. Wat een gigantisch klein kind.
Zal vast niet de 1e keer zijn dat iemand uit z'n plaa gaat bij dat soort vergaderingen. Zeker als je een aantal provocateurs erbij hebt zoals Horner en vast Toto zelf ook in andere situatiesquote:Op maandag 20 juni 2022 09:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat schijnt ook echt zo te zijn. Verschillende sites rapporteren iets soortgelijks ja
dacht het niet omdat oa Alfa dreigde met protestquote:Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom zou die auto daar op voorbereid zijn? Het zou hun wel helpen maar dat is heel wat andersquote:Op maandag 20 juni 2022 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
De auto van mercedes is voorbereid op die massa dempers. Dat is de enige reden waarom ze zo aan het janken zijn. Als de FIA toestemming geeft voor die tech, zal mercedes vooraan staan.
Nee, die steunen hebben ze moeten verwijderen omdat er anders een protest tegen in gesteld zou worden.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gefilmd door de camera's van Netflixquote:Op maandag 20 juni 2022 09:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze zijn die tech zo aan het pushen, vanaf race één. Ze weigeren iets anders dan massa dempers.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom zou die auto daar op voorbereid zijn? Het zou hun wel helpen maar dat is heel wat anders
het halve seizoen weggooien in de hoop dat een lobby om regelverandering werkt, nee daar geloof ik echt niets vanquote:Op maandag 20 juni 2022 09:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze zijn die tech zo aan het pushen, vanaf race één. Ze weigeren iets anders dan massa dempers.
Ik verwacht niet dat de FIA nu ineens overstag gaat.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze zijn die tech zo aan het pushen, vanaf race één. Ze weigeren iets anders dan massa dempers.
De andere teams hebben geen onveilige auto gebouwd. Bovendien weet je hoe je het op moet lossen, Toto. Dus jij bent op een ongeluk aan aan het sturen.quote:Deze regelwijziging schoot in het verkeerde keelgat bij o.a. Ferrari en Red Bull, omdat zij van mening zijn dat Mercedes nu geholpen wordt, terwijl ze simpelweg een onveilige auto gebouwd hebben. Toen Mattia Binotto hier een opmerking over maakte, werd Wolff woedend.
TD moest eerst goedgekeurd worden
Volgens Binotto, teambaas van Ferrari, had de technical directive van afgelopen donderdag helemaal niet zomaar geïntroduceerd mogen worden. De Italiaanse Zwitser meende dat zo’n belangrijke regelwijziging eerst goedgekeurd zou moeten worden door de FIA World Motor Council, welke slechts een aantal keer per jaar samenkomt.
Nadat Binotto dit had geopperd, werd Wolff volgens ooggetuigen woedend. De Oostenrijker liet in de media al weten dat hij zijn collega-teambazen ‘zielig’ vond en het wordt duidelijk dat hij dit voor de volle 100% meende. In de besloten discussie zou Wolff hebben geroepen dat zijn collega’s ‘onverantwoordelijk bezig waren’ en dat ze gewoon wachten op ‘een heftig ongeluk’.
GTST acteurquote:Christian Horner springt in
Deze uitval van Wolff werd opgenomen door de camera’s van Netflix, die aanwezig waren in de ruimte. Toen Christian Horner zijn aartsrivaal bezig zag tegen Binotto, liet de Red Bull-teambaas weten dat hij niet onder de indruk was van het ’toneelstukje’ van Wolff. Horner vroeg aan de woedende Wolff of hij deze act alleen maar opzette omdat er cameras aanwezig waren.
#blessedquote:Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zag gisteren dat een podium het beste middel is tegen rugpijn al was die auto ook wel beter dan in Baku
Nee, wij niet, maar MB leeft nog in het wereldje waarbij als HAM een beetje inspanning moest leveren, de FIA ingreep om het hem nog makkelijker te makenquote:Op maandag 20 juni 2022 09:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de FIA nu ineens overstag gaat.
Mercedes blijft Mercedesquote:Op maandag 20 juni 2022 09:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
en de teams moeten zelf ook nog stemmen toch ?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de FIA nu ineens overstag gaat.
Je kan er blind vanuit gaan dat mercedes de wij-verlaten-de-f1-als-wij-onze-zin-niet-krijgen email klaar heeft staan in de draft folder.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en de teams moeten zelf ook nog stemmen toch ?
Ok doei, er staat al een ander team klaar.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan er blind vanuit gaan dat mercedes de wij-verlaten-de-f1-als-wij-onze-zin-niet-krijgen email klaar heeft staan in de draft folder.
Nogal. Maar ik heb de indruk dat de FIA van nu daar minder gevoelig voor is.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:38 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Nee, wij niet, maar MB leeft nog in het wereldje waarbij als HAM een beetje inspanning moest leveren, de FIA ingreep om het hem nog makkelijker te maken
Uiteraard.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en de teams moeten zelf ook nog stemmen toch ?
Dan gaan ze maar lekker. Deur open voor andere teams.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan er blind vanuit gaan dat mercedes de wij-verlaten-de-f1-als-wij-onze-zin-niet-krijgen email klaar heeft staan in de draft folder.
Die hebben ze bij Ferrari en RB vast ook in meerdere varianten klaar staanquote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
missen we niks aanquote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zoals verwacht dat Olav zoiets roept?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:53 schreef Predator40 het volgende:
De overstap van Shaila-Ann Rao, voormalig vertrouweling van Toto Wolff, naar de FIA zorgt voor bezorgdheid bij Formule 1-teams. Olav Mol hint bij het RaceCafé op mogelijke voorkennis van de Duitse renstal over een onlangs doorgevoerde technische richtlijn.
zoals verwacht .....
nah, dat poppetje van MB bij de FIA.....quote:Op maandag 20 juni 2022 09:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zoals verwacht dat Olav zoiets roept?
Doeiquote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nah, dat poppetje van MB bij de FIA.....
Daar kon je op wachten idd.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nah, dat poppetje van MB bij de FIA.....
Eens, maar het is niet zo heel gek dat te denken. Als het van een ander team was zou het ook raar zijn, maar omdat het een topteam betreft gaan de wenkbrauwen wat verder omhoog.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geloof ook wel dat ze er niet blij mee zijn, maar niet op basis van wat Olav Mol roept. Die roept zoiets (net als Jack Plooij overigens) nogal snel dat soort dingen.
Ik weet niet of ze zo dom zijn, ze dachten wel dat hun ontwerp het beste zou zijn en dat is het blijkbaar niet, voordeel is wel dat ze niet alleen Red Bull maar ook Ferrari tegenover zich hebben als het om regelverandering gaat dus dat wordt een moeilijk proces.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:56 schreef El_Thijs het volgende:
Mercedes leeft nog altijd in die bubbel dat ze de allerbeste en het meest dominant zijn. De tijd heeft hen echter ingehaald, en zelfs binnen het team is het jonge talent overwegend beter dan de meervoudig wereldkampioen. Ik zou het ook niet gek vinden als dat een van de redenen is geweest dat veel mensen overstappen naar andere teams.
Toen Max daar op de radio over klaagde, heeft Mercedes ook meteen z'n geluid uitgezetquote:Op maandag 20 juni 2022 10:01 schreef Predator40 het volgende:
Dit liep echter niet helemaal volgens plan, want Verstappen kwam zij aan zij met Hamilton de baan weer op. Laatstgenoemde liet zijn Mercedes echter wijd gaan, waardoor Verstappen naar de buitenkant werd geduwd en gas terug moest nemen om een botsing te voorkomen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 10:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen Max daar op de radio over klaagde, heeft Mercedes ook meteen z'n geluid uitgezet
Het is wat dat betreft alweer een paar jaartjes stil rond Ferrariquote:Op maandag 20 juni 2022 09:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hebben ze bij Ferrari en RB vast ook in meerdere varianten klaar staan
Lewis zei dat die hem niet gezien had… en dat die geen call kreeg.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:01 schreef Predator40 het volgende:
Dit liep echter niet helemaal volgens plan, want Verstappen kwam zij aan zij met Hamilton de baan weer op. Laatstgenoemde liet zijn Mercedes echter wijd gaan, waardoor Verstappen naar de buitenkant werd geduwd en gas terug moest nemen om een botsing te voorkomen.
Prachtigquote:
Ik denk omdat ze toen nog hoopten de race uit te kunnen rijden op die harde band.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:53 schreef JanGroen het volgende:
Wie kan mij uitleggen waarom Verstappen na 10 of 11 rondes op hard niet gelijk met Sainz naar binnen ging voor zijn tweede pitstop? Puur omdat je onder de VSC weinig tijd verliest met een stop en omdat je dan de baan weer opkomt met gelijke banden als je concurrent. Max lag voor, dus was ook voor Sainz de baan op gekomen.
Nu zag je dat Sainz behoorlijk snel op Verstappen in ging lopen, omdat Verstappens banden na 20 ronden minder gingen worden.
Max lag op dat moment toch juist niet voor?quote:Op maandag 20 juni 2022 10:53 schreef JanGroen het volgende:
Wie kan mij uitleggen waarom Verstappen na 10 of 11 rondes op hard niet gelijk met Sainz naar binnen ging voor zijn tweede pitstop? Puur omdat je onder de VSC weinig tijd verliest met een stop en omdat je dan de baan weer opkomt met gelijke banden als je concurrent. Max lag voor, dus was ook voor Sainz de baan op gekomen.
Nu zag je dat Sainz behoorlijk snel op Verstappen in ging lopen, omdat Verstappens banden na 20 ronden minder gingen worden.
M'n vermoeden is omdat ze anders te weinig setjes banden hadden.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:53 schreef JanGroen het volgende:
Wie kan mij uitleggen waarom Verstappen na 10 of 11 rondes op hard (dus na zijn eerste stop) niet gelijk met Sainz naar binnen ging voor opnieuw een pitstop? Puur omdat je onder de VSC weinig tijd verliest met een stop en omdat je dan de baan weer opkomt met gelijke banden als je concurrent. Max Liep in het begin hard in op Sainz, dus als hij achter Sainz was gekomen was dat gat met gelijke banden ook snel weer dichtgereden.
Nu zag je dat Sainz behoorlijk snel op Verstappen in ging lopen, omdat Verstappen zijn banden na 20 ronden minder gingen worden.
Dat probleem had Sainz dan ook gehad. En als Sainz nog een keer banden had moeten wisselen had Max inderdaad naar medium gemoeten. Daarmee ben je sowieso sneller. En 50 ronden met hard en medium uitrijden moet wel lukken. Als Sainz niet meer had hoeven wisselen, had Max ook wel door kunnen rijden want hij kan goed banden sparen.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n vermoeden is omdat ze anders te weinig setjes banden hadden.
Hij zou dan vroeg in de race al naar z'n 2e set hard gegaan zijn en z'n laatste stint had dan op medium gemoeten.
Max had 2 setjes hard en 1 setje medium voor de race, als ik het goed heb.
Tja, dan moet Wolff een nogal stevig stukje geld opgeven, natuurlijk, en voor Mercedes mag Wolff niet praten dus dat dreigement is toch wel zijn waarde kwijt.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
wat ik al eerder hier noemde is dat Ferrari ook aan de andere kant van de tafel zit en dat scheelt enormquote:Op maandag 20 juni 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dan moet Wolff een nogal stevig stukje geld opgeven, natuurlijk, en voor Mercedes mag Wolff niet praten dus dat dreigement is toch wel zijn waarde kwijt.
Of omdat een 2 stopper ook ging werken en baanpositie belangrijker was.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze toen nog hoopten de race uit te kunnen rijden op die harde band.
Ik dacht toen ik dit las. Ha een chevy post, bijna altijd een kuttroll post dus lekker negeren.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max had toch echt Yuki in de muur nodig om te winnen.
Gewoon niet op reageren.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik dacht toen ik dit las. Ha een chevy post, bijna altijd een kuttroll post dus lekker negeren.
Maar missedapex heeft het hier ook over dat Ferrari mogelijk de overwinning weggooide met deze tweede pitstop. Jammer dat niemand deze theorie serieus neemt omdat jij het post.
Wellicht kan je wat minder vaak dit topic bewust proberen te verstieren?
Hij bedoeld het goed, hij is tenslotte een groot fan van Max aldus hijzelf. Hij is alleen ook “gezond kritisch”quote:Op maandag 20 juni 2022 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik dacht toen ik dit las. Ha een chevy post, bijna altijd een kuttroll post dus lekker negeren.
Maar missedapex heeft het hier ook over dat Ferrari mogelijk de overwinning weggooide met deze tweede pitstop. Jammer dat niemand deze theorie serieus neemt omdat jij het post.
het klopt ook niet, tenminste in zoverre dat Verstappen dan een rondje of 10 gehad met DRS om Sainz te pakken op veel oudere banden en Sainz onder druk is toch wat anders dan Verstappen onder druk, was het Leclerc geweest waarschijnlijk een ander verhaalquote:Op maandag 20 juni 2022 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De SC heeft het veld ook aardig bij elkaar gebracht. Daarom lijken Ferrari en vooral Mercedes nu sneller dan ze zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik hoor een hoop zeggen dat Ferrari dit weekend de snellere was tijdens de race. Terwijl het mij leek dat deze winst vooral kwam doordat ze de betere strategie hadden na de vsc en daarna telkens de betere banden. Of mis ik nou dingen?
Mercedes kon gewoon hard rijden in de vrije lucht die waren niet aan het racen dus dan lijkt het gewoon veel beter, Ferrari en Red Bull toch heel aardig aan elkaar gewaagd na die SC al had Sainz de DRS nodig om bij te blijvenquote:Op maandag 20 juni 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
De SC heeft het veld ook aardig bij elkaar gebracht. Daarom lijken Ferrari en vooral Mercedes nu sneller dan ze zijn.
- Ferrari heeft niet gewonnen hè, ze waren ook niet de snellere. Sainz kon op nieuwere banden geen enkele aanval op Verstappen plaatsen. Kwam deels ook door Sainz.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik hoor een hoop zeggen dat Ferrari dit weekend de snellere was tijdens de race. Terwijl het mij leek dat deze winst vooral kwam doordat ze de betere strategie hadden na de vsc en daarna telkens de betere banden. Of mis ik nou dingen?
Nee, dat probleem had Sainz niet. Die maakte z'n eerste pitstop dus ook zijn eerste setje hard.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:07 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Dat probleem had Sainz dan ook gehad. En als Sainz nog een keer banden had moeten wisselen had Max inderdaad naar medium gemoeten. Daarmee ben je sowieso sneller. En 50 ronden met hard en medium uitrijden moet wel lukken. Als Sainz niet meer had hoeven wisselen, had Max ook wel door kunnen rijden want hij kan goed banden sparen.
Des te knapper dat hij Sainz van zich af kon houdenquote:Op maandag 20 juni 2022 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat probleem had Sainz niet. Die maakte z'n eerste pitstop dus ook zijn eerste setje hard.
Voor Max was het al z'n 2e setje hard geweest als hij was meegeklapt onder VSC.
Max heeft alle harde en medium banden gebruikt die hij beschikbaar had voor de race, een extra stop kon gewoon niet.
[ afbeelding ]
Hij deed zijn best en reed ook prima. Ook Leclerc was er in die positie niet voorbij gekomen.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Des te knapper dat hij Sainz van zich af kon houden
Eerlijk wel, Sainz deed in mijn ogen wel zijn best.
Ik hoop toch dat een automatische bak niet kapot gaat van "verkeerd schakelen", want dan ligt het toch echt aan de bak. Of heeft ie met de koppeling zitten kloten?quote:Op maandag 20 juni 2022 11:48 schreef SamCooke het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog meer te horen krijgen over de problemen met de versnellingsbak van Perez. Volgens Horner was dit mogelijk veroorzaakt door de crash van zaterdag. Zou wat zijn als Perez met zijn gestuntel met de reverse zijn versnellingsbak heeft gesloopt.
Leclerc schat ik wel hoger in dan Sainz op dat gebiedquote:Op maandag 20 juni 2022 11:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij deed zijn best en reed ook prima. Ook Leclerc was er in die positie niet voorbij gekomen.
Verstappen is onder druk gewoon ijzersterk.
Dankzij yuki die de muur in vloog kwam Sainz achter Max uit.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat RB een reclame maakt met een hobbelende F1 auto waar een stram mannetje uitstapt en dan geeft een mannetje met een oranje helm een blikje redbull en dan stapt hij weer in en scheurt hij weg.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
De andere teams hebben geen onveilige auto gebouwd. Bovendien weet je hoe je het op moet lossen, Toto. Dus jij bent op een ongeluk aan aan het sturen.
[..]
GTST acteur
quote:Op maandag 20 juni 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat een automatische bak niet kapot gaat van "verkeerd schakelen", want dan ligt het toch echt aan de bak. Of heeft ie met de koppeling zitten kloten?
Wel apart dat ze hem uit moesten leggen hoe de bak werkt. Het is niet zijn eerste seizoen...
Verkeerd schakelen kan inderdaad niet. Door de manier waarop er van versnelling gewisseld wordt kunnen er bijvoorbeeld al nooit 2 versnellingen tegelijk gekozen worden.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat een automatische bak niet kapot gaat van "verkeerd schakelen", want dan ligt het toch echt aan de bak. Of heeft ie met de koppeling zitten kloten?
Wel apart dat ze hem uit moesten leggen hoe de bak werkt. Het is niet zijn eerste seizoen...
Klopt, als Maxfan moet je juist niet kritiekloos zijn vind ik zelf.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij bedoeld het goed, hij is tenslotte een groot fan van Max aldus hijzelf. Hij is alleen ook “gezond kritisch”
Nee, daar hebben we de Hamiltonfans al voor.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, als Maxfan moet je juist niet kritiekloos zijn vind ik zelf.
Wellicht marginaal beter. Maar dan nog niet.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leclerc schat ik wel hoger in dan Sainz op dat gebied
Zoals ze het in het café uitlegden begrijp ik dat Perez de auto in achteruit had gezet, maar met zijn vleugel vast zat onder de muur. Hij is toen als een malle gas gaan geven. Renger gaf aan dat zo'n versnellingsbak daar niet voor gemaakt is en zo waarschijnlijk beschadigd is geraakt.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:16 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Verkeerd schakelen kan inderdaad niet. Door de manier waarop er van versnelling gewisseld wordt kunnen er bijvoorbeeld al nooit 2 versnellingen tegelijk gekozen worden.
Ik vond het al zo raar dat Perez zo aan het kloten was met die achteruit. Max rijdt in dezelfde auto en die rijdt gelijk naar achteren. De werking van beide wagens is identiek.
Nee, dan moet je juichen voor degene die achter Max rijdt en blij zijn als Max grip verliestquote:Op maandag 20 juni 2022 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. De achterwielen slipten gewoon door op het nog natte gras (je zag de spray van de banden komen), dus de belasting op de aandrijflijn is te verwaarlozen. Die bak moet schakelen bij 340 km/h aankunnen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:20 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Zoals ze het in het café uitlegden begrijp ik dat Perez de auto in achteruit had gezet, maar met zijn vleugel vast zat onder de muur. Hij is toen als een malle gas gaan geven. Renger gaf aan dat zo'n versnellingsbak daar niet voor gemaakt is en zo waarschijnlijk beschadigd is geraakt.
Tsja de een zit meer op wat spanning te wachten dan de ander. Onderscheidt de liefhebber van de fanquote:Op maandag 20 juni 2022 12:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee, dan moet je juichen voor degene die achter Max rijdt en blij zijn als Max grip verliest
quote:Op maandag 20 juni 2022 12:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja de een zit meer op wat spanning te wachten dan de ander. Onderscheidt de liefhebber van de fan
in 7 minuten tijd spreek je jezelf alweer tegen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan ook fan én liefhebbers zijn hèquote:Op maandag 20 juni 2022 12:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
in 7 minuten tijd spreek je jezelf alweer tegen.
Je plaatst het zelf als een tegenstelling.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan ook fan én liefhebbers zijn hè
Red Bull heeft dit seizoen ook gewoon de ideale auto voor dit soort situaties. Inhaalacties zijn hoofdzakelijk gebaseerd op straight line speed met behulp van DRS. Als je auto in de basis al een hogere topsnelheid heeft, dan is een DRS inhaalactie makkelijker te plaatsen, maar ook makkelijker te pareren, zeker als je in de aanloop naar een stuk met DRS steeds een gat van net iets meer dan een halve seconde weet te trekken.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wellicht marginaal beter. Maar dan nog niet.
Ik heb er verder ook geen verstand van, ik begreep alleen dat je in de achteruit niet voluit gas moet geven.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:24 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. De achterwielen slipten gewoon door op het nog natte gras (je zag de spray van de banden komen), dus de belasting op de aandrijflijn is te verwaarlozen. Die bak moet schakelen bij 340 km/h aankunnen.
we zullen het nooit wetenquote:Op maandag 20 juni 2022 12:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wellicht marginaal beter. Maar dan nog niet.
Maar kwam hij er wel zo dichtbij uit dat hij een poging kon wagen.. als Yuki niet de muur in was gevlogen, was het de vraag of Sainz op hard de race uit had kunnen rijden en als hij dat gekund, of hij Max op veel nieuwere banden achter zich had gelaten. Denk dat het dan ook maximaal P2 was gewordenquote:Op maandag 20 juni 2022 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dankzij yuki die de muur in vloog kwam Sainz achter Max uit.
Dat is met bijna elke auto zo. Behalve de DAF's met de variomatic versnellingsbak.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik heb er verder ook geen verstand van, ik begreep alleen dat je in de achteruit niet voluit gas moet geven.
Max heeft dit seizoen amper gebruik kunnen maken van de DRS.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Red Bull heeft dit seizoen ook gewoon de ideale auto voor dit soort situaties. Inhaalacties zijn hoofdzakelijk gebaseerd op straight line speed met behulp van DRS. Als je auto in de basis al een hogere topsnelheid heeft, dan is een DRS inhaalactie makkelijker te plaatsen, maar ook makkelijker te pareren, zeker als je in de aanloop naar een stuk met DRS steeds een gat van net iets meer dan een halve seconde weet te trekken.
Mercedes weer jankenquote:Op maandag 20 juni 2022 09:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
De andere teams hebben geen onveilige auto gebouwd. Bovendien weet je hoe je het op moet lossen, Toto. Dus jij bent op een ongeluk aan aan het sturen.
[..]
GTST acteur
1e 2 races wel flink och?quote:Op maandag 20 juni 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Max heeft dit seizoen amper gebruik kunnen maken van de DRS.
Als Max een fout maakt wordt dat ook door vrijwel iedereen erkend hier. Hij maakt er alleen niet zoveel.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het gaat over ingehaald worden, dan heb je een snelle auto nodig om de aanval af te kunnen slaan.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zat een probleem in idd, maar als je vooraan rijdt kan je het woord 'kunnen' vervangen door 'hoeven'quote:Op maandag 20 juni 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Prima, maar hou dan eens op met dat schijnheilige gedrag dat je zo'n grote Max fan bent.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja de een zit meer op wat spanning te wachten dan de ander. Onderscheidt de liefhebber van de fan
Klopt. Geen probleem.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als Max een fout maakt wordt dat ook door vrijwel iedereen erkend hier. Hij maakt er alleen niet zoveel.
Denk ook dat bij de eerste sc hun keuze het beste uitpakte. Meer geluk dan wijsheid natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
- Ferrari heeft niet gewonnen hè, ze waren ook niet de snellere. Sainz kon op nieuwere banden geen enkele aanval op Verstappen plaatsen. Kwam deels ook door Sainz.
- Betere strategie is een groot woord, Sainz had vooral de 2e VSC en de SC situatie mee.
- Bij de eerste VSC doet Ferrari uiteraard het tegenovergestelde van Red Bull. Op dat moment, zo vroeg in de race, is het voor Red Bull een beetje een gok wat beter is, stoppen of doorgaan.
Verstappen reed op dat moment 0.8 seconden per ronde sneller dan Sainz en op 7 seconden achterstand. No way dat Sainz die voorsprong had kunnen behouden op zijn harde banden dis wel echt end of life waren geweest de laatste 10 ronden, terwijl RB aangaf bij Max dat hij maximaal mocht pushenquote:Op maandag 20 juni 2022 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dankzij yuki die de muur in vloog kwam Sainz achter Max uit.
Bekijk eens #TeamLH op twitter en zie hoe het meevalt.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt. Geen probleem.
Maar wat wel bijzonder irritant is als meer 'neutrale' F1-kijker is dat er voortdurend complot-theorien bedacht worden waarbij de FIA er alles aan zou doen om Max te benadelen en Mercedes te bevoordelen.
Precies. Bovendien kon Sainz met DRS op het rechte stuk niet voorbij Verstappen zonder DRS. Dus andersom was dat appeltje-eitje geworden, aangezien het snelheidsverschil dan een stuk groter was geweest.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Verstappen reed op dat moment 0.8 seconden per ronde sneller dan Sainz en op 7 seconden achterstand. No way dat Sainz die voorsprong had kunnen behouden op zijn harde banden dis wel echt end of life waren geweest de laatste 10 ronden, terwijl RB aangaf bij Max dat hij maximaal mocht pushen
Dat was vorig jaar wel een stuk duidelijker vond ik, maar nu is dat een heel stuk minder. Je leert ook wel met een andere blik kijken.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt. Geen probleem.
Maar wat wel bijzonder irritant is als meer 'neutrale' F1-kijker is dat er voortdurend complot-theorien bedacht worden waarbij de FIA er alles aan zou doen om Max te benadelen en Mercedes te bevoordelen.
Wellicht bij Silverstonequote:Op maandag 20 juni 2022 12:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Denk ook dat bij de eerste sc hun keuze het beste uitpakte. Meer geluk dan wijsheid natuurlijk.
Wanneer zou rb weer met een upgradepakket komen?
Sainz kon met zijn DRS enkel het gat dichtrijden en er niet voorbij. Het leek even te kunnen maar ik denk dat Sainz vooral dacht "de winst is leuk maar P2 is ook goed", en daarom ook niet voluit ging. Leverde wel leuke gesprekken op in de cooldownroomquote:Op maandag 20 juni 2022 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Bovendien kon Sainz met DRS op het rechte stuk niet voorbij Verstappen zonder DRS. Dus andersom was dat appeltje-eitje geworden, aangezien het snelheidsverschil dan een stuk groter was geweest.
Ik kijk hier en ik zie dat het niet meevalt. Ook dát is puur trollen en lokt dan weer tegenreacties uit.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bekijk eens #TeamLH op twitter en zie hoe het meevalt.
(hoewel ik sommige max fans ook erg zie overdrijven)
Die had hem er echt wel naast willen zetten. Niet ten koste van alles maar zal zich niet in hebben gehouden.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sainz kon met zijn DRS enkel het gat dichtrijden en er niet voorbij. Het leek even te kunnen maar ik denk dat Sainz vooral dacht "de winst is leuk maar P2 is ook goed", en daarom ook niet voluit ging. Leverde wel leuke gesprekken op in de cooldownroom
En Max deed dat ook wel perfect elke keer zodat Sainz eigenlijk ook geen kans kreeg voor een aanvalquote:Op maandag 20 juni 2022 12:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sainz kon met zijn DRS enkel het gat dichtrijden en er niet voorbij. Het leek even te kunnen maar ik denk dat Sainz vooral dacht "de winst is leuk maar P2 is ook goed", en daarom ook niet voluit ging. Leverde wel leuke gesprekken op in de cooldownroom
Dat blijf je toch wel houden. Je hebt fans en 'fans', dat zie je hier ook. Die zijn niet fan van F1, maar anti-Max.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk hier en ik zie dat het niet meevalt. Ook dát is puur trollen en lokt dan weer tegenreacties uit.
En in denk zeker dat die anti-Mercedes en anti-Hamilton trollen ook op andere sociale media nog veel fanatieker bezig zijn, met name tegen Engelse Hamilton-fans. En dan denken dat ze dat hier ook moeten doen.
Ik denk eigenlijk juist andersom. Max had eventueel nog wel vrede gehad met P2 omdat Sainz toch geen rol van betekenis speelt in het WK. Maar Sainz heeft tot nu toe een waardeloos seizoen en een racewinst kon-ie mentaal wel gebruiken.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Precies dat. En dat leverde een hele spannende eindfase op. Hard op de baan, maar weer best mates na de race. Alleen Hamilton was een beetje awkward vond inquote:Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Max deed dat ook wel perfect elke keer zodat Sainz eigenlijk ook geen kans kreeg voor een aanval
Dat kan ook inderdaad. Maar toch, P2 scoren is zeker niet verkeerd. Ik denk dat als het een andere coureur was geweest, dat Sainz gewonnen had.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk juist andersom. Max had eventueel nog wel vrede gehad met P2 omdat Sainz toch geen rol van betekenis speelt in het WK. Maar Sainz heeft tot nu toe een waardeloos seizoen en een racewinst kon-ie mentaal wel gebruiken.
Ik denk echt dat Sainz alles uit de kast heeft gehaald, maar dat het simpelweg niet lukte.
Maar even serieus, zijn er hier Max-fans? Zo rond de wedstrijd misschien een paar, maar de meeste vaste users zijn volgens mij gewoon F1-liefhebbers waarvan een deel het leuk vindt dat een Nederlander het goed doet in de F1.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt. Geen probleem.
De F1 is wel flink gaan leven in Nederland en hier op het forum sinds Max zo leuk meedoet, dat is gewoon een feit.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar even serieus, zijn er hier Max-fans? Zo rond de wedstrijd misschien een paar, maar de meeste vaste users zijn volgens mij gewoon F1-liefhebbers waarvan een deel het leuk vindt dat een Nederlander het goed doet in de F1.
Van mij mag Alonso WK worden hoor.
Ik support Max als een idioot, maar ik vind het evengoed gaaf als een andere coureur echt pusht en resultaat behaald. Toen Alonso P2 haalde ging ik ook even staan juichenquote:Op maandag 20 juni 2022 12:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar even serieus, zijn er hier Max-fans? Zo rond de wedstrijd misschien een paar, maar de meeste vaste users zijn volgens mij gewoon F1-liefhebbers waarvan een deel het leuk vindt dat een Nederlander het goed doet in de F1.
Denk dat het grootste deel hier echt wel hoopt dat Max kampioen wordt hoor.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het vooral goed om te zien dat de dominantie van Mercedes (voorlopig) is gebroken. Dat had de sport ook echt nodig. En nu je vooral het middenveld lekker dicht bij elkaar ziet zitten, is het gewoon een heel leuk en interessant seizoen. Ik zou graag wat meer teams voorin willen zien, dat wel. Maar dat Mercedes op zijn nummer is gezet is wel een heerlijk moment.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:00 schreef Netsplitter het volgende:
Alonso kampioen.Dat zou een stunt van jewelste zijn.
Ik gun het bijna iedereen, maar Max het net iets meer.
Begin van het seizoen tegen Leclerc nog wel degelijk hoor. En feitelijk was de inhaalactie op Perez in Spanje ook gewoon een DRS overtake. Maar goed, ik had het ook over zowel aanvallen plaatsen als pareren. Dat laatste zag je gisteren in actie.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vorig jaar ging mij het meer om dat die Mercedes hegemonie doorbroken werd, dat dit dan door Verstappen is gedaan is mooi meegenomen en hij is gewoon een geweldige coureur, ik denk niet er momenteel iemand beter is.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat het grootste deel hier echt wel hoopt dat Max kampioen wordt hoor.
En heb zelf dan weer niks met Alonso, maar dat is persoonlijke voorkeur.
En sowieso wat Max het beste kan doen om de "controverse" van vorig jaar te doen vergeten: nog een keer wereldkampioen wordenquote:Op maandag 20 juni 2022 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar ging mij het meer om dat die Mercedes hegemonie doorbroken werd, dat dit dan door Verstappen is gedaan is mooi meegenomen en hij is gewoon een geweldige coureur, ik denk niet er momenteel iemand beter is.
de mensen die dat vinden zal hij met 8 titels nog niet overtuigenquote:Op maandag 20 juni 2022 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
En sowieso wat Max het beste kan doen om de "controverse" van vorig jaar te doen vergeten: nog een keer wereldkampioen worden
Zien die mensen Massa ook als wereldkampioen?quote:Op maandag 20 juni 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
de mensen die dat vinden zal hij met 8 titels nog niet overtuigen
"De massa ziet Massa als wereldkampioen."quote:Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zien die mensen Massa ook als wereldkampioen?
quote:Op maandag 20 juni 2022 12:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar even serieus, zijn er hier Max-fans? Zo rond de wedstrijd misschien een paar
wat ik vreemd vond aan Perez is dat hij die bocht nog probeerde te halen en niet voor de escape links ging, uiteraard is dat makkelijker vanaf de bank dan als je echt in de auto zit maar het zag er knullig uitquote:Op maandag 20 juni 2022 13:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die vond zaterdag dat de verkeerde RB rechtdoor reed, dus ik verwacht een vergelijkbaar bericht na gisteren
las ik gisteren ook maar dacht dat het een grap wasquote:Op maandag 20 juni 2022 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
Max Verstappen won gisteren de Grand Prix van Canada, maar toen hij na afloop van de podiumfestiviteiten wilde terugkeren naar de pitbox, werd hij door de Canadese politie geweigerd. Met behulp van een speurhond werd er namelijk onderzoek gedaan in de garage van Red Bull.
Vrijwel direct na afloop van een Grand Prix, beginnen de personeelsleden van de Formule 1-teams met het inpakken van de spullen om zo snel weer huiswaarts te kunnen keren. Maar omdat Verstappen de race in Montreal won, verzamelde al het personeel van Red Bull zich bij het podium. Toen zij naderhand terugkwamen om hun garage leeg te ruimen, werden zij tegengehouden door de Canadese politie. De autoriteiten voerden met behulp van een speurhond onderzoek uit in de pitbox van de Oostenrijkse formatie. Waar ze precies naar op zoek waren, is niet bekend.
https://www.gpfans.com/nl(...)na-winst-verstappen/
Mercedes heeft weer vuil spel gespeeld. False flags!!!!1!!!!111!11
Die hond zag al die Red Bull liggen en werd gek.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
Max Verstappen won gisteren de Grand Prix van Canada, maar toen hij na afloop van de podiumfestiviteiten wilde terugkeren naar de pitbox, werd hij door de Canadese politie geweigerd. Met behulp van een speurhond werd er namelijk onderzoek gedaan in de garage van Red Bull.
Vrijwel direct na afloop van een Grand Prix, beginnen de personeelsleden van de Formule 1-teams met het inpakken van de spullen om zo snel weer huiswaarts te kunnen keren. Maar omdat Verstappen de race in Montreal won, verzamelde al het personeel van Red Bull zich bij het podium. Toen zij naderhand terugkwamen om hun garage leeg te ruimen, werden zij tegengehouden door de Canadese politie. De autoriteiten voerden met behulp van een speurhond onderzoek uit in de pitbox van de Oostenrijkse formatie. Waar ze precies naar op zoek waren, is niet bekend.
https://www.gpfans.com/nl(...)na-winst-verstappen/
Mercedes heeft weer vuil spel gespeeld. False flags!!!!1!!!!111!11
vast een Duitse herderquote:Op maandag 20 juni 2022 13:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die hond zag al die Red Bull liggen en werd gek.
Daar kan ik een grap over maken maar dat doe ik maar nietquote:
Was mooier geweest voor de race en alles en iedereen als Max rechtdoor ging.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die vond zaterdag dat de verkeerde RB rechtdoor reed, dus ik verwacht een vergelijkbaar bericht na gisteren
quote:Op maandag 20 juni 2022 13:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Die hond zag al die Red Bull liggen en werd gek.
quote:Het is niet bekend of en waar de Canadese politie naar op zoek was, maar Kravitz kan zich goed voorstellen dat de blikjes van de energiedrankfabrikant de aandacht van de speurhond hebben getrokken. "Canadese speurhonden kunnen explosieven, drugs en ziekelijk zoete koolzuurhoudende dranken met veel suiker en cafeïne opsporen", zo knipoogt hij. "De Canadese speurhonden hebben duidelijk talent."
It's coming home.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
Op naar Silverstone!
[ afbeelding ]
Owja, zeker. Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal Max-fans zijn. Veel mensen komen doordat het meer op tv is in aanraking met de sport en vinden het leuk. Ik ken genoeg mensen die ineens over F1 praten, maar hartstikke fan zijn van Ferrari of Hamilton (want successupporters heb je overal).quote:Op maandag 20 juni 2022 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
De F1 is wel flink gaan leven in Nederland en hier op het forum sinds Max zo leuk meedoet, dat is gewoon een feit.
Dat is het. En wat voor mij meespeelt is dat ik altijd een zwak heb gehad voor RedBull. Ik vind het gewoon prachtig dat je als frisdranken fabrikant al die grote automerken uitdaagt en regelmatig verslaat. Ook voor Verstappen had ik al het meeste sympathie voor dat team.quote:Uiteindelijk moet de beste gewoon winnen, maar het is wel heel leuk als dat een Nederlander is.
40-45 grappen wel.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:32 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daar kan ik een grap over maken maar dat doe ik maar niet
Eens. En ze hebben toch wereldtitels binnengesleept. RB heeft het goed voor elkaar.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Owja, zeker. Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal Max-fans zijn. Veel mensen komen doordat het meer op tv is in aanraking met de sport en vinden het leuk. Ik ken genoeg mensen die ineens over F1 praten, maar hartstikke fan zijn van Ferrari of Hamilton (want successupporters heb je overal).
[..]
Dat is het. En wat voor mij meespeelt is dat ik altijd een zwak heb gehad voor RedBull. Ik vind het gewoon prachtig dat je als frisdranken fabrikant al die grote automerken uitdaagt en regelmatig verslaat. Ook voor Verstappen had ik al het meeste sympathie voor dat team.
Bijna mijn leeftijdsgrensquote:
Meer trollen dan anti-Maxquote:Op maandag 20 juni 2022 12:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat blijf je toch wel houden. Je hebt fans en 'fans', dat zie je hier ook. Die zijn niet fan van F1, maar anti-Max.
Dat was met Jos ook zo (iets minder OK)quote:Op maandag 20 juni 2022 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
De F1 is wel flink gaan leven in Nederland en hier op het forum sinds Max zo leuk meedoet, dat is gewoon een feit.
Uiteindelijk moet de beste gewoon winnen, maar het is wel heel leuk als dat een Nederlander is.
Toch denk ik dat dat in Nederland een flinke minderheid is hoor. Denk dat 90% (en waarschijnlijk is dat nog laag ingeschat) puur fan is van Max en ook een deel daarvan de tv uitzet of in ieder geval met minder interesse kijkt als hij uitvalt.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Owja, zeker. Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal Max-fans zijn. Veel mensen komen doordat het meer op tv is in aanraking met de sport en vinden het leuk. Ik ken genoeg mensen die ineens over F1 praten, maar hartstikke fan zijn van Ferrari of Hamilton (want successupporters heb je overal).
[..]
Dat is het. En wat voor mij meespeelt is dat ik altijd een zwak heb gehad voor RedBull. Ik vind het gewoon prachtig dat je als frisdranken fabrikant al die grote automerken uitdaagt en regelmatig verslaat. Ook voor Verstappen had ik al het meeste sympathie voor dat team.
Vooralsnog heeft Max evenveel DNFs als Leclerc en Perez te pakken, wat een mazzel en gelukquote:Op maandag 20 juni 2022 13:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was mooier geweest voor de race en alles en iedereen als Max rechtdoor ging.
Dat kun je niet ontkennen.
En voor alle mazzel en geluk die Max zoals altijd heeft is het natuurlijk ook nog eens Perez die kapot gaat in de race en niet Max.
Ach ja dat alles Max mee zit dat wisten we na vorig jaar wel al.
Anders kan hij niet winnen.
Ik deed dat eerst wel, maar nu kijk ik de hele race gewoon af, omdat ik wil zien hoe de rest het vergaat.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dat in Nederland een flinke minderheid is hoor. Denk dat 90% (en waarschijnlijk is dat nog laag ingeschat) die puur fan zijn van Max en ook een deel daarvan de tv uitzet of in ieder geval met minder interesse kijkt als hij uitvalt.
Je ziet het hier op het forum als Max uitvalt. 2 dingen gebeuren:quote:Op maandag 20 juni 2022 13:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dat in Nederland een flinke minderheid is hoor. Denk dat 90% (en waarschijnlijk is dat nog laag ingeschat) die puur fan zijn van Max en ook een deel daarvan de tv uitzet of in ieder geval met minder interesse kijkt als hij uitvalt.
zou best kunnen, voor Max was het op FOK F1 ook een stuk rustigerquote:Op maandag 20 juni 2022 13:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dat in Nederland een flinke minderheid is hoor. Denk dat 90% (en waarschijnlijk is dat nog laag ingeschat) puur fan is van Max en ook een deel daarvan de tv uitzet of in ieder geval met minder interesse kijkt als hij uitvalt.
Ik kom hier eigenlijk bijna niet tijdens de race zelf. Ik vind het hier dan helemaal niet leuk.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Je ziet het hier op het forum als Max uitvalt. 2 dingen gebeuren:
- het wordt rustig
- het aantal trollen neemt toe.
Ik ook niet of nauwelijks, ik wil de race zienquote:Op maandag 20 juni 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kom hier eigenlijk bijna niet tijdens de race zelf. Ik vind het hier dan helemaal niet leuk.
Idem. Ik kijk de race en ik heb geen enkele interesse om dan hier mee te posten of te lezen.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kom hier eigenlijk bijna niet tijdens de race zelf. Ik vind het hier dan helemaal niet leuk.
Nou ja, ik merk in mijn omgeving ook echt dat er sinds Max ook veel meer neutrale interesse is in de F1. En zelfs mensen die de sport leuk vinden, maar helemaal anti Max Verstappen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou best kunnen, voor Max was het op FOK F1 ook een stuk rustiger
Maar dan is het grootste deel van de Nederlandse kijkers toch wel fan van Max op dit moment?quote:Op maandag 20 juni 2022 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik merk in mijn omgeving ook echt dat er sinds Max ook veel meer neutrale interesse is in de F1. En zelfs mensen die de sport leuk vinden, maar helemaal anti Max Verstappen zijn.
Het is met elke sport met Nederlands succes hetzelfde. Meer kijkers en zodra het succes ophoudt dan valt een groot deel weer weg. Maar nooit allemaal, liefhebbers vinden wel weer een andere favoriet.
Mja, Alonso kan zich ook afvragen hoe hij vanaf plek 2 uiteindelijk achter z’n teamgenoot terecht komt in de uitslagquote:Op maandag 20 juni 2022 13:49 schreef Fer het volgende:
Alonso zal stieken wel weer gniffelen on Ferrari.
Het is weer zoals 2010 2012 en 2017 of 2018. Je denkt de snelste rode bolide te rijden, maar uiteindelijk verlies je het weer omdat het Italiaanse materiaal net niet goed genoeg is.
Een fan heeft posters boven zijn bed en draagt een Redbull pakje.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan is het grootste deel van de Nederlandse kijkers toch wel fan van Max op dit moment?
In 1979 stond ik langs de baan op Zandvoort (middenterrein op een duin in het zand!) en was ik een groot JPS Lotus fanquote:Op maandag 20 juni 2022 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik merk in mijn omgeving ook echt dat er sinds Max ook veel meer neutrale interesse is in de F1. En zelfs mensen die de sport leuk vinden, maar helemaal anti Max Verstappen zijn.
Het is met elke sport met Nederlands succes hetzelfde. Meer kijkers en zodra het succes ophoudt dan valt een groot deel weer weg. Maar nooit allemaal, liefhebbers vinden wel weer een andere favoriet.
Dat hoeft hij zich niet af te vragen, want dat weet hij heel goed.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, Alonso kan zich ook afvragen hoe hij vanaf plek 2 uiteindelijk achter z’n teamgenoot terecht komt in de uitslag
Oké, dat is dan gewoon een verschillende definitie van fan danquote:Op maandag 20 juni 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een fan heeft posters boven zijn bed en draagt een Redbull pakje.
Dat je een voorkeur hebt voor wie er wint maakt je geen fan. En daar zal best een meerderheid in Nederland Verstappen op 1 willen zien ja, maar dat lijkt me ook gewoon logisch.
Ik ga wel zo'n polo aanschaffen denk ikquote:Op maandag 20 juni 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een fan heeft posters boven zijn bed en draagt een Redbull pakje.
Dat je een voorkeur hebt voor wie er wint maakt je geen fan. En daar zal best een meerderheid in Nederland Verstappen op 1 willen zien ja, maar dat lijkt me ook gewoon logisch.
die combinatie ken ik gelukkig niet, vind dat ook niet rijmenquote:Op maandag 20 juni 2022 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En zelfs mensen die de sport leuk vinden, maar helemaal anti Max Verstappen zijn.
En dus zal hij vooral daarover nadenken ipv te gniffelen over Ferrari, lijkt me.. dat zal hij doen als hij zelf maximaal presteert, maar z’n teamgenoot heeft 2x zoveel punten op dit moment..quote:Op maandag 20 juni 2022 13:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hoeft hij zich niet af te vragen, want dat weet hij heel goed.
Nou, vervang de naam Max Verstappen door een willekeurige andere coureur en het kan nog steeds.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
die combinatie ken ik gelukkig niet, vind dat ook niet rijmen
Ja, die heb je er ook bij en dat snap ik ook dondersgoed. Ik volg de sport iets minder lang want ben iets jonger, maar heb in mijn jaren ook al de nodige Nederlanders als veldvulling gezien. Dan is het gewoon prachtig als er eindelijk iemand onder die Nederlandse vlag laat zien hoe het moet.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In 1979 stond ik langs de baan op Zandvoort (middenterrein op een duin in het zand!) en was ik een groot JPS Lotus fan
Nu heb ik een 1:2 Verstappen helm en een schaalmodel van iedere RBR waar hij mee heeft gereden behalve de RBR 18 omdat die nog niet uit is. Het kan verkeren, zeg maar
Er zit er hier één, die noemt zich een kritische fan.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder geluk vaart niemand wel, maar gezien het track record van Max kun je toch moeilijk volhouden dat het allemaal alleen maar geluk is, niet waar?quote:Op maandag 20 juni 2022 13:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was mooier geweest voor de race en alles en iedereen als Max rechtdoor ging.
Dat kun je niet ontkennen.
En voor alle mazzel en geluk die Max zoals altijd heeft is het natuurlijk ook nog eens Perez die kapot gaat in de race en niet Max.
Ach ja dat alles Max mee zit dat wisten we na vorig jaar wel al.
Anders kan hij niet winnen.
maar hij is toch geen kennis van je, want zo begreep ik hetquote:Op maandag 20 juni 2022 13:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zit er hier één, die noemt zich een kritische fan.
al mijn "blocked users" op fok komen uit de F1 topicsquote:Op maandag 20 juni 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Net zoals mensen die voetballiefhebber zijn en dan een hekel hebben aan Ajax!quote:Op maandag 20 juni 2022 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is er een kans dat we elkaar zijn tegengekomenquote:Op maandag 20 juni 2022 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In 1979 stond ik langs de baan op Zandvoort (middenterrein op een duin in het zand!) en was ik een groot JPS Lotus fan
Nu heb ik een 1:2 Verstappen helm en een schaalmodel van iedere RBR waar hij mee heeft gereden behalve de RBR 18 omdat die nog niet uit is. Het kan verkeren, zeg maar
die begrijpen er inderdaad weinig van maar er is wel een verschil, naar mijn mening ben je meer supporter van een ander als je een hekel aan een club of coureur hebt dan een liefhebber van de sport in het algemeenquote:Op maandag 20 juni 2022 14:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Net zoals mensen die voetballiefhebber zijn en dan een hekel hebben aan Ajax!
Oké, oké, ik ga al
Gelukkig niet nee. Maar een collega van me is pas sinds 5 jaar Formule 1 aan het volgen. Verstokt Ferrari fan en een bloedhekel aan Verstappen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar hij is toch geen kennis van je, want zo begreep ik het
de mensen die ik ken die Verstappen haten hebben ook een hekel aan dat "rondjes rijden"quote:Op maandag 20 juni 2022 14:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee. Maar een collega van me is pas sinds 5 jaar Formule 1 aan het volgen. Verstokt Ferrari fan en een bloedhekel aan Verstappen.
Dan is F1 misschien niet je sport, neequote:Op maandag 20 juni 2022 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
de mensen die ik ken die Verstappen haten hebben ook een hekel aan dat "rondjes rijden"
Ben ook niet zo van de Nascar inderdaad, al is ovaal niet hetzelfde als rond natuurlijk.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
de mensen die ik ken die Verstappen haten hebben ook een hekel aan dat "rondjes rijden"
Toen Jan Lammers een stoeltje kreeg was ik zo blij en enthousiast. ik had echt goede hoop dat hij aansprekende resultaten zou behalen maar helaas, door een combo van pech en geld kwam het succes er niet, denk ik, zijn opvolgers waren niet veel soeps naar mijn mening totdat Max kwam, ik had eerst wel zoiets van "Een 17 jarige in de F1? Dat kan toch helemaal niet!" maar als je hem zag racen dan had je al snel door dat hier iets bijzonders op de baan kwam. Ik reken hem qua talent tot de grootsten ooit, of hij dat aan het einde van zijn carriere ook zal zijn gaat van vele andere factoren afhangen.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, die heb je er ook bij en dat snap ik ook dondersgoed. Ik volg de sport iets minder lang want ben iets jonger, maar heb in mijn jaren ook al de nodige Nederlanders als veldvulling gezien. Dan is het gewoon prachtig als er eindelijk iemand onder die Nederlandse vlag laat zien hoe het moet.
Maar ik zal mezelf geen fan noemen. Ik hoop dat Verstappen over dertig jaar geen voetnoot in de F1 is, maar bij de grootste ooit wordt genoemd. Maar als tussendoor Alonso nog een titel pakt zou ik dat nog mooier vinden.
Op de onboard was te zien dat hij de escape route niet meer kon halen. Als hij daar toch nog naartoe had gestuurd was hij in het gras geslipt en zijdelings in de muur gekomen. Dan was er meer schade.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik vreemd vond aan Perez is dat hij die bocht nog probeerde te halen en niet voor de escape links ging, uiteraard is dat makkelijker vanaf de bank dan als je echt in de auto zit maar het zag er knullig uit
Klopt, zij zijn de oom en tante die je liever niet uitnodigd op een verjaardag omdat je dan weet dat de sfeer verpest wordt.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:11 schreef Perox het volgende:
Mijn interesse in F1 was er altijd al en was indertijd al eens opgelaaid met Jos, hoewel dat vaak een teleurstellende affaire was. Nu is het weer opgelaaid met Max. Sinds hij in de F1 zit, kijk ik bijna elke race live en sinds hij in RBR zit, verdiep ik me ook echt meer in F1. Max is mijn lieveling, maar niet alleen Max, ik heb een zwak voor vele andere coureurs.
Ik ben niet per se anti Hamilton of anti Mercedes, maar wel een pleuris hekel aan de sfeer die zij veroorzaken. Zoals je de laatste races ziet kan het zoveel leuker: Hard racen op de baan en daarna gewoon kameraadschap/collegialiteit.
NASCAR vind ik ook niks maar Indycar was ten tijde van Luyendijk wel een spektakel wat de moeite van het kijken waard was.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben ook niet zo van de Nascar inderdaad, al is ovaal niet hetzelfde als rond natuurlijk.
"we had racewinning pace"quote:Op maandag 20 juni 2022 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes kon gewoon hard rijden in de vrije lucht die waren niet aan het racen dus dan lijkt het gewoon veel beter, Ferrari en Red Bull toch heel aardig aan elkaar gewaagd na die SC al had Sainz de DRS nodig om bij te blijven
pas bij 75 punten voor ga ik in een nieuwe titel geloven......:)quote:Op maandag 20 juni 2022 11:32 schreef DjVero het volgende:
Ferrari en strategie, dat is het afgelopen decennium nooit een goede combi geweest.Niet gek ook natuurlijk, Italianen handelen vanuit het hart, niet met het verstand. Ik dacht dat daar met Binotto wel wat verandering in zou komen, maar niet dus.
Dat gezegd hebbende; Verstappen staat gewoon bijna twee overwinningen voor op Leclerc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |