abonnement Unibet Coolblue
pi_205126468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:13 schreef suzi1 het volgende:
je hebt ze hier iig lekker voor varkens uit kunnen maken ^O^
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen een vergelijking aangehaald met de phrase over biologische mannen, vrouwen en kippen en varkens. Ik heb niemand of iets anders voor iets uitgemaakt.
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:20:41 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205126478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Lastig uit te leggen aan mensen met deze opvatting, maar oké, hier ga ik.

Je hebt het steeds over het zelfde, het fysieke en subjectieve blablabla. In al die jaren dat ik open ben over mijn trans zijn, heb ik zelden zo'n onzin gelezen.

Dus je ontkent het bestaan van dysforie?

Wel eens een wrat gehad op je wang, of een puist op de neus? Stel je eens voor dat die daar niet 1 dag, niet 1 week, maar voor jaren vastzit aan jouw lichaam?

Niet elke trans vrouw is het zelfde. Er zijn ook trans vrouwen die geen dysforie ervaren bij de penis etc. Of gewoonweg te bznv zijn voor de operatie. Ik heb van kinds af aan een tyfus hekel aan dat ding gehad, het is ook nooit van mij geweest. Gelukkig al wat jaren geleden dat probleem verholpen.
Het bestaan van genderdysforie als psychische aandoening (identiteitsstoornis) erken ik zeker. Het is niet voor niets opgenomen in de DSM. Het betreft een onjuiste ervaring van het eigen lichaam. En dat is iets dat zich op meerdere manieren kan manifesteren. Je hebt bijvoorbeeld ook mensen die slank zijn, maar serieus geloven dat zij eigenlijk heel dik zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:10 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nu ben ik wel benieuwd welke eigenschappen (afgezien van biologisch) jij dan ziet als 'man zijn' of 'vrouw zijn'. Dat impliceert dat er toch bepaalde rolpatronen en gedragseigenschappen zijn die hard-coded zouden zijn vanaf de geboorte en waar je niets aan zou kunnen doen.

Wat is precies het verschil tussen een man die zich vrouwelijk gedraagt en een vrouw dan?
Goede vraag. Dat er bepaalde rolpatronen zijn is natuurlijk ook niet te ontkennen. Cultuur speelt hier in meer of mindere mate een rol in. Wat het verschil is tussen een vrouwelijke man en een vrouw is natuurlijk de biologie. Het is een man die zich op sommige manieren gedraagt op een manier dat wij cultureel gezien meer interpreteren als vrouwelijk gedrag. En veel van deze culturele verwachtingen zijn trouwens gebaseerd op fysieke eigenschappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205126493
dan heb ik het verkeerd tot me geconsumeerd
je was duidelijk boos over hoe er hier werd gesproken over transgenders, zodoende ;)
excuus voor datte

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen een vergelijking aangehaald met de phrase over biologische mannen, vrouwen en kippen en varkens. Ik heb niemand of iets anders voor iets uitgemaakt.
pi_205126529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Ik heb een litteken waar ik mijn hele leven aan vast zit, telt dat ook?
Zeker. Dit zou je ook kunnen zien als dysforie ja.

Een kennis van mij heeft rood haar en als enige in het gezin, geen sproetjes, daar heeft ze ook last van en is ook een vorm van dysforie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 10:35:44 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205126587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Lastig uit te leggen aan mensen met deze opvatting, maar oké, hier ga ik.

Je hebt het steeds over het zelfde, het fysieke en subjectieve blablabla. In al die jaren dat ik open ben over mijn trans zijn, heb ik zelden zo'n onzin gelezen.

Dus je ontkent het bestaan van dysforie?

Wel eens een wrat gehad op je wang, of een puist op de neus? Stel je eens voor dat die daar niet 1 dag, niet 1 week, maar voor jaren vastzit aan jouw lichaam?

Niet elke trans vrouw is het zelfde. Er zijn ook trans vrouwen die geen dysforie ervaren bij de penis etc. Of gewoonweg te bznv zijn voor de operatie. Ik heb van kinds af aan een tyfus hekel aan dat ding gehad, het is ook nooit van mij geweest. Gelukkig al wat jaren geleden dat probleem verholpen.
Volgens mij zegt hij dat niet.

We spreken over primaire en secundaire geslachtskenmerken, dat zijn kenmerken van iemands geslacht. Dat dat niet helemaal zo werkt bij mensen met dysforie is natuurlijk super kut maar voor 99.8% van de wereld werkt het wel zo en zullen ze iemands geslacht daarop baseren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205126598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:34 schreef suzi1 het volgende:
gender reveal parties afschaffen dus. ^O^
Hoe kun je in godsnaam de gender van een baby onthullen?
pi_205126629
Maar wat hij tussen de lijntjes door zegt, is dat dysforie niet bestaat en er geen verschil is tussen geslacht en gender. Dat is wat ik er uit haal, hij ontkent het 'subjectieve'en gaat alleen uit van de primaire/fysieke geslachtskenmerken.
pi_205126649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kun je in godsnaam de gender van een baby onthullen?
Dat dus..

Het is zo cringe als wat.. Net als het voorbeeld dus met intersekse kinderen, waar doktoren en ouders zonder toestemming over het lot bepalen wie, wat iemand is en hoe het moet leven.

(gelukkig gaat het tegenwoordig wel beter en wordt er niet zomaar meer ingegrepen op dit punt)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 10:45:22 #209
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205126680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:40 schreef Meike26 het volgende:
Maar wat hij tussen de lijntjes door zegt, is dat dysforie niet bestaat en er geen verschil is tussen geslacht en gender. Dat is wat ik er uit haal, hij ontkent het 'subjectieve'en gaat alleen uit van de primaire/fysieke geslachtskenmerken.
Is niet helemaal wat in er uit haal, al zit er wel een vinnige ondertoon in, ja.

Waar het op lijkt neer te komen is dat een buitenstaander doorgaans iemands geslacht (en meestal dus ook de manier van aanspreken) bepaalt adhv uiterlijke kenmerken. Dat is hoe we mensen ook geprogrammeerd zijn.

Waar de crux zit is hoe je er mee om gaat als er inderdaad een transvrouw voor je staat die een five o clock rockt. Ik zou ook geneigd zijn om zo'n iemand eerder als mannelijk dan vrouwelijk in te schatten, want baardgroei is een secundaire mannelijke kenmerk. Als die persoon echter aangeeft liever als vrouw benaderd te worden is het niet meer dan gezond fatsoen dat ook te doen, ook al denk je er niet zo overm
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205126684
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:02 schreef Meike26 het volgende:
Echt, wat een walgelijke reacties in dit topic.

En dan durft Fok nog een leuk regenboog logootje te tonen? Fok! zou zich moeten schamen hoe sommige mensen (ik betwijfel of deze bewoording wel juist is) over anderen praten.. Wil Fok! een forum/platform zijn voor iedereen mag er wat mij betreft wel wat harder gemodereerd worden op sommigen die totaal geen blad voor de mond nemen.

QT's gaan lastig op de telefoon dus houdt ik het vooral algemeen :


Gender en geslacht

Het is 2022 maar het is nog altijd onmogelijk om zelf onderzoek (haha) te doen naar de verschillen tussen deze twee begrippen. Nouja, het komt er op neer ; Wat men niet begrijpt of wil begrijpen, dat ontkent men of leuker nog, er wordt op gehaat. Deze haat is voelbaar kan ik vertellen. Van over de oceaan. Men heeft een mening en een standpunt over jou bestaan en WAT je bent.

Want men vindt nog altijd, zo blijkt ook wel uit dit topic, dat er naast biologische kippen en vrije uitloop varkens er ook biologische mannen en vrouwen bestaan. Tof joh, waar ga jij geslacht worden als de tijd daar is?

Zijn trans mensen dus niet biologisch? Oh nee, het zijn de chromosomen, dat is waar ook.

Je hoeft een trans persoon echt niet uit te leggen hoe het menselijk lichaam in elkaar steekt. Ja wij weten ook wel dat onze chromosomen niet matchen met hoe wij ons voelen. Daar begint het gezeik. De dysforie.
Het laat zich lastig uitleggen wat dysforie doet. Wat dysforie is. Maar dat je vanaf de kinderjaren met iets aan je lichaam zit wat niet van jou is, is best wel fucked up. En toch, ook in dit topic meerdere malen gelezen, heb ik een mentale stoornis, moet ik in een gesticht of moet ik gewoon eens goed net een psych om tafel. Gek toch dat wanneer men een gebroken knieschijf zonder twijfel laten fixen bij de arts, onder het mes gaan voor een long of kijk operatie, maar de therapeuten in de gender kliniek maar een stel hobbyisten zijn? Ruim 2 jaar bijna maandelijks heen en weer rijden naar het VUmc om jezelf te verantwoorden dat je deze speciale zorgvraag hebt en dat je geholpen wordt. Om te praten over je gender.

Gender subjectief? Ken je het verhaal van David Reimer? Één van de meest duidelijke voorbeelden dat er wel DEGELIJK een verschil is tussen geslacht en gender.

David werd geboren als jongetje. Helaas had hij net als ik en iedereen (jullie ook?) niet de keuze waar hij geboren werd en belandde in een milieu van gelovige mensen. Als piepjonge David kreeg hij een besnijdenis en deze liep verkeerd af. De priester of welke waus dan ook, was wat onhandig met het soldeerapparaat en verbrandde de pielemuis van David.

'Dan maken we er een meisje van' stelde de dokter voor en de ouders beslisten over het leven van kleine David dat hij voortaan als Brenda Reimer door het leven zou gaan.

Brenda kwam er al snel achter dat er iets niet klopte. Ze-hij wist niet wat. Het voelde niet goed. Op 14 jarige leeftijd besloot hij weer doorhebt leven te gaan als jongen.

Op 38 jarige leeftijd heeft hij alsnog door de depressies en sociale druk zelfmoord gepleegd.

Het trieste verhaal van David laat 4 dingen zien :

- Gender = NIET te indoctrineren !
(nóg één keer terug naar David, wanneer je zoekt op termen als "Raised as a girl" of iets in die trend, kom je een hoop vage fictieve bdsm dingen tegen.. + het verhaal van David. Als Trans zijn een ideologie was of te indoctrineren was, hadden er toch tig duizend andere voorbeelden van moeten zijn omdat onze aantallen wel lijken te verdubbelen?

- Gender en geslacht zijn dus WEL verschillend van elkaar

- Kinderen met genderdysforie willen dus niet een meisje/jongen zijn op jonge leeftijd. Ze KUNNEN dat ook niet weten op (zeer) jonge leeftijd. Ze zijn zo. Het geslacht van de hersenen komen meer overeen met het gender dat zij zeggen te zijn, dan het pakketje genitaliën waar de ouders en doktoren bij geboorte hun conclusies aan hebben verbonden. (mocht je je afvragen waarom zoveel trans mensen de hype rond gender reveal parties affikken, is hier ook je antwoord).
Net als ieder ander kind weet dat hij of zij jongetje of meisje is, weet een trans kind vaak al op jonge leeftijd dat het anders is. Haar of zijn geslacht of gender rol betwijfelen met hoe het is opgevoed, vaak nog geen idee hebbende wat gender dysforie is. Bij mij persoonlijk gaat de jongste herinnering terug naar m'n 6e, dat er iets niet klopte.

- Trans zijn is geen keuze. Welk idioot mens kiest er voor om trans te worden? Je bent echt achterlijk als je achtergesteld wil worden op de arbeidsmarkt, je vaak deels of geheel verstoten wordt door familie en vrienden, een hele malle molen in te gaan qua transitie.

De enige keuze die we hebben, is er iets mee te doen, of niet. Terug de kast in te gaan, of niet. Of zelfmoord. Toedeledoki en de groetjes. Of niet.

Een paar keer in mijn puberteit er wel aan gedacht en naast dat mijn kindertijd wat betreft gender etc echt een kutjueugd was, zag ik nog genoeg lol in het leven om er niet tussenuit te knijpen. Fuck it. Ik ga er voor.

Sport

Waar het hele topic mee begon en de kern van het verhaal is. Het is al eventjes aangehaald door iemand. Dat er een vrouwen divisie bestaat in vele sporten, komt omdat er vrouwen in het verleden met de sport (tussen de mannen) meededen en dat sommige vrouwen er in exceleerden mannen te verslaan. Maar de mannen janken.. 'Kut, we verliezen van een vrouw, dat kunnen we niet handelen'

En zo ontstonden er vrouwen sporten. Dat er nu geopperd wordt om dan een aparte devisie moet komen voor trans mensen (niet alleen vrouwen) in al die verschillende sporten, is echt te idioot voor woorden. Ten eerste zijn we niet met zoveel. Zie maar eens in één regio een team van 11 trans meisjes/vrouwen bij elkaar te krijgen die uit vrije wil gaan hockeyen, of voetballen. Dan krijg je waarschijnlijk een elftal met wel een erg grote regio + een groot leeftijdsverschil. Maartje van 14 die samen hockeyed met Femke van 46, dat idee.

Sport voor trans mensen, voornamelijk kinderen, is super belangrijk. Competitie is slechts een klein percentage van de nood sport te kunnen beoefenen. Sport is verbinding en sociaal een erg belangrijk en fijne mogelijkheid voor een trans man/vrouw/kind mee te draaien in de maatschappij. Mee te kunnen sporten met vriendjes en vriendinnetjes. Nu worden we dus door de angst van eventueel misschien wellicht de winst van één trans zwemster, allemaal neer gezet als competitie-vervals(t)ers. We willen gewoon kunnen sporten. Wie ik hier zelf een mooi voorbeeld aan vind geven is de nu 15e jarige Rebekah uit Amerika die openlijk trans is en naast opkomt voor trans issues, graag hockeyed met haar vriendinnen. Als je hier tegen bent, heb je gewoon geen hart. Punt.



Video is wat te Amerikaans en ahjeejippie voor mijn smaak, maar het is wel de samenvatting van wat er gebeurt, kinderen die toevallig trans zijn, hier niet om gevraagd hebben, worden weggerukt van vriendjes en vriendinnetjes als het om sport en school gaat etc (want ja, ook scholen in Amerika in conservatieve Staten lijken nu trans kinderen niet te willen erkennen/educatie te geven.

Genderideologie En Woke
Het is gewoon idioot dat men het steeds heeft over woke dit en woke dat. Terwijl wij onze plek in de maatschappij proberen te verdedigen, een plek om te mogen bestaan. Alles wat kritisch is over gender zaken, een Jan Kuitenkouwer in de HP de tijd die er voor betaald word elke keer pulp uit te kotsen dat we niet deugen, mag wel allemaal gewoon vrij z'n werk gaan, het ene gender kritische stuk met desinfo volgt al het andere op. Wat tot nu toe de laatste 2 a 3 jaar ernstig heeft versterkt. Maar wanneer dan iemand uit onze community opstaat en durft op te komen voor onze rechten :

"Oh bah, weer zo'n activist, boeee, woketrut, hou je bek". Een raar gegeven dat irritatie bij de lezer toch een bepaalde snaar raakt, terwijl wanneer ik iets retweet over de haatvolle video van Helen Joyce die wil dat 'wij' verdwijnen, slechts enkele keren geliked wordt. Als de tweet al gezien wordt.

Alles wordt onder dat woke-kleed gegooid. Oh bah vies kleedje.

En daarom moeten we maar opgeruimd worden? Mensen zoals een Helen Joyce laatst of Mark Burns in South Carolina, die openlijk op tv daar oproept trans supportive mensen te executeren...

video is van een recensent die ook ingaat op de bizarre beweringen van Burns + de journaliste die doodleuk en trots zzzzegt, kijk South Carolina,, dit is de vent dit is onze man)

Ja tuurlijk. Ik hoor nu mensen roepen van ja maar Amerika. Da's niet hier.

Dit gaat ook om ons hier. Ik voel dit ook. Idioot bizar walgelijk er bij na te denken dat mijn moeder, als ik in SC was geboren, één dezer dagen wel eens een kogel door haar kop zou krijgen, door mij.

Juist, de boodschap is ook gelijk gezet.. Kom niet uit de kast beste trans kids, they're after you. Waag het niet want als je wel doet, ben je zelf schuldig dat je je ouders of zus of broer zijn leven op het spel zet. Het is echt een idioot gevoel dat ik de afgelopen 3 jaar ervaren heb, dat mensen in Amerika, de zogenaamde Gender Critters, meer over ons leven te zeggen hebben dan wij zelf.

Stel dat je nu van afgelopen maand alle artikelen over trans mensen zou wijzigen in artikelen over mensen met groene ogen. Of rode haren, had je gelijk wereld nieuws gehad. Waarom?

Omdat men niet wil erkennen dat trans géén keuze is. Maar dat is een oneerlijk vergelijk. Mensen met rode haren of groene ogen zijn zo geboren.

Wij niet dan..?
Ik heb het twee keer gelezen, maar het is te onsamenhangend om er wat mee te kunnen helaas.

De vraag is toch helemaal niet of transgenders zouden mogen bestaan (uiteraard), of genderdysforie bestaat (ja), of iemand zijn geslacht kan afwijken van zijn gender (ja)?

De vraag is of het terecht is dat transvrouwen niet op het hoogste niveau met vrouwen mee mogen doen. En die vraag wordt wat mij betreft terecht met ja beantwoordt, omdat het geboren zijn als man nu eenmaal zodanige invloed heeft op het lichaam dat hierdoor een voordeel ontstaat. En dat maakt dat daarmee vrouwen worden benadeeld.

Afweging van belangen derhalve.

Transactivisten hebben de neiging om dingen te ver door te voeren. Die willen dat transvrouwen te allen tijde gelijkgesteld worden met geboren vrouwen. Maar er zullen op sommige punten nu eenmaal verschillen zijn. Dat is de vloek die samenhangt met het zijn van transgender lijkt mij.
pi_205126718
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Dat dus..

Het is zo cringe als wat.. Net als het voorbeeld dus met intersekse kinderen, waar doktoren en ouders zonder toestemming over het lot bepalen wie, wat iemand is en hoe het moet leven.

(gelukkig gaat het tegenwoordig wel beter en wordt er niet zomaar meer ingegrepen op dit punt)
Dat is inderdaad gelukkig. Maar ik hoop dat die realisatie, dat je op jonge leeftijd niet kan kiezen ook gaat inhouden dat de praktijk van transitie op minderjarige leeftijd een halt toegeroepen gaat worden.

(dit even terzijde, want ik denk dat een inhoudelijke discussie over transgenders beter elders kan, aangezien het hier specifiek om topsport/transvrouwen gaat)
pi_205126794
Zonder dat ik gemeen wil zijn, denk ik dat meike26 hier precies laat zien waar het misgaat bij veel mensen die "pro trans" zijn. Er zijn hier mensen die het niet met haar eens zijn, en zij ziet dat als reden om gekwetst te zijn en maar weg te gaan van FOK!


Het topic is niet uitgemond in transgender bashen, er wordt niet gescholden, er is niet echt haat te bespeuren. Toch wordt er gedaan alsof mensen die vinden dat transvrouwen niet in de vrouwencompetitie thuishoren dat doen uit angst of haat voor transgenders. Zo maak je een inhoudelijke discussie erg lastig.

Sterker nog, ik zie juist veel mensen zeggen dat ze niets tegen transgenders hebben, maar enkel dat het oneerlijk is als een geboren man met de vrouwen meedoet.
pi_205126839
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:58 schreef PJR het volgende:
Zonder dat ik gemeen wil zijn, denk ik dat meike26 hier precies laat zien waar het misgaat bij veel mensen die "pro trans" zijn. Er zijn hier mensen die het niet met haar eens zijn, en zij ziet dat als reden om gekwetst te zijn en maar weg te gaan van FOK!

Het topic is niet uitgemond in transgender bashen, er wordt niet gescholden, er is niet echt haat te bespeuren. Toch wordt er gedaan alsof mensen die vinden dat transvrouwen niet in de vrouwencompetitie thuishoren dat doen uit angst of haat voor transgenders. Zo maak je een inhoudelijke discussie erg lastig.

Sterker nog, ik zie juist veel mensen zeggen dat ze niets tegen transgenders hebben, maar enkel dat het oneerlijk is als een geboren man met de vrouwen meedoet.
Eens, al denk ik wel dat sommigen niet altijd zich handig uitdrukken.

Ik hoop dan ook dat Meike gewoon blijft op Fok, want het is alleen maar waardevol dat zij vanuit haar perspectief hier kan bijdragen aan de discussies. Want er is natuurlijk nog heel veel onbegrip.
pi_205126849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad gelukkig. Maar ik hoop dat die realisatie, dat je op jonge leeftijd niet kan kiezen ook gaat inhouden dat de praktijk van transitie op minderjarige leeftijd een halt toegeroepen gaat worden.

(dit even terzijde, want ik denk dat een inhoudelijke discussie over transgenders beter elders kan, aangezien het hier specifiek om topsport/transvrouwen gaat)
No ffing way..

Waarom? Omdat kinderen op die leeftijd nog niet kunnen weten dit en dat?

En dan al die kinderen verplicht de verkeerde puberteit door te zitten?Als je het over kindermishandeling hebt.

Excuus dat mijn 1e post wat onsamenhangend is, voor velen is het een discussie, ik reageerde voornamelijk uit emotie.
Dat ik afdwaalde was mede doordat er al afgedwaald was naar het zo gezellige onderwerp wbt de wc's.
pi_205126916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:40 schreef Meike26 het volgende:
Maar wat hij tussen de lijntjes door zegt, is dat dysforie niet bestaat en er geen verschil is tussen geslacht en gender. Dat is wat ik er uit haal, hij ontkent het 'subjectieve'en gaat alleen uit van de primaire/fysieke geslachtskenmerken.
Maar eigen aan iets subjectiefs is toch dat iedereen er iets anders van kan vinden of het zelfs ontkennen?
Ik kan mezelf als vrouw identificeren maar de meeste mensen zullen me toch als man blijven zien.

Het probleem met de transactivisten is nu dat zij die subjectieve beleving van de een tot objectieve waarheid van de ander willen maken.
Op het moment dat ik verklaar een vrouw te zijn dan moet de ander dat onvoorwaardelijk van mij aannemen, ook al zien ze een man.

Verder vraag ik me af wat ik nu eigenlijk met iemands gender kan of moet.
Aan het geslacht kun je geen specifieke gedrag verbinden.
Er is gedrag dat we als vrouwelijk beschouwen maar zowel mannen als vrouwen kunnen dat gedrag vertonen zonder dat hun geslacht dan veranderd.
Hoe zit dat dan met gender?
Als ik me als man identificeer en ik gedraag me vrouwelijk is mijn gender op dat moment dan toch vrouw?
Of staat het gender op zichzelf en zegt het helemaal niets over een persoon behalve dat die persoon dat gender heeft/is?
Wat is dan het nut van dat gender?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205126924
Terug naar de sport dan :

Trans vrouwen moeten MI imaal een jaar van de sport af zijn die zij beoefende voor transitie + x jaar hormoon gebruik. Ook hormoonwaarden worden regelmatig getest en gemeten over het gemiddelde in klassen zoals in de atletiek of zwemsport zoals tot voor de ban gedaan werd.

Deze twee artikelen wilde ik hier even delen waar ik volledig achter sta. Prima als men discreet en strikt naar de regels kijkt. Maar doe dit dan ook fair&square. De successen van Phelps zijn hier een goed voorbeeld in :

https://abcnews.go.com/US(...)ge/story?id=76909090

https://www.vogue.com/art(...)oversy-womens-sports
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 11:13:33 #217
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205126927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]
No ffing way..

Waarom? Omdat kinderen op die leeftijd nog niet kunnen weten dit en dat?

En dan al die kinderen verplicht de verkeerde puberteit door te zitten?Als je het over kindermishandeling hebt.

Excuus dat mijn 1e post wat onsamenhangend is, voor velen is het een discussie, ik reageerde voornamelijk uit emotie.
Dat ik afdwaalde was mede doordat er al afgedwaald was naar het zo gezellige onderwerp wbt de wc's.
Er zijn veel pubers die zich onzeker voelen over hun veranderende lichaam. Er gebeurd van alles tijdens de pubertijd.
Hormonaal een orkaan niveau 5 die woedt. Pubertijd is al lastig genoeg voor kinderen.
Daarbij zijn tegenwoordig ook een hoop kinderen beïnvloedbaar door social media.
Ik vind dat een slechte ontwikkeling, die sociale druk dat iedereen iets van jouw lichaam moet vinden. Of dat de betreffende puber een bepaald beeld van zichzelf moet hebben wil hij/zij mee kunnen tellen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205126947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]
No ffing way..

Waarom? Omdat kinderen op die leeftijd nog niet kunnen weten dit en dat?

En dan al die kinderen verplicht de verkeerde puberteit door te zitten?Als je het over kindermishandeling hebt.

Excuus dat mijn 1e post wat onsamenhangend is, voor velen is het een discussie, ik reageerde voornamelijk uit emotie.
Dat ik afdwaalde was mede doordat er al afgedwaald was naar het zo gezellige onderwerp wbt de wc's.
Die wc discussie stoorde ik mij ook aan. Off topic en sowieso irrelevant. Natuurlijk mag iedereen zelf kiezen welk hokje het beste geschikt is.

Dat kinderen nog niet kunnen aangeven of transitie voor hen geschikt is, is iets wat vrij nadrukkelijk volgt uit wetenschappelijk onderzoek. Ruim 75% van de kinderen die voor hun pubertijd ongemak ervaren bij hun geboortegeslacht blijkt als volwassene daarmee wel tevreden te zijn. En het is niet vast te stellen wie dat gaat zijn momenteel.

Daarnaast is de medicatie die gebruikt wordt off label en zijn er belangrijke aanwijzingen dat het schadelijk is.

Laten we wel zijn, als een 21 jarige vrouw zichzelf wil laten steriliseren mag dat niet, omdat ze zich nog kan bedenken en dit een te ingrijpende ingreep is. Maar een 12 jarig meisje die in transitie wil kan wel?

Voor mij is dat onlogisch en ik denk derhalve dat het verkeerd is om medisch in te grijpen. Wel dient er natuurlijk psychische hulp te zijn, niet medische transitie is uiteraard geen probleem, de omgeving dient steun te geven, enz.

Dat is hoe ik erin sta.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:19:51 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205126988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar eigen aan iets subjectiefs is toch dat iedereen er iets anders van kan vinden of het zelfs ontkennen?
Ik kan mezelf als vrouw identificeren maar de meeste mensen zullen me toch als man blijven zien.

Het probleem met de transactivisten is nu dat zij die subjectieve beleving van de een tot objectieve waarheid van de ander willen maken.
Op het moment dat ik verklaar een vrouw te zijn dan moet de ander dat onvoorwaardelijk van mij aannemen, ook al zien ze een man.
Dit inderdaad. De hele maatschappij moet ineens worden afgesteld op de subjectieve belevingswereld van een hele kleine groep met een genderidentiteitsstoornis, waarvan sommigen zelfs biologie uit het raam willen gooien. Dat gaat natuurlijk allemaal veel te ver en moet flink verzet tegen worden geboden.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:12 schreef jeroen25 het volgende:
Verder vraag ik me af wat ik nu eigenlijk met iemands gender kan of moet.
Aan het geslacht kun je geen specifieke gedrag verbinden.
Er is gedrag dat we als vrouwelijk beschouwen maar zowel mannen als vrouwen kunnen dat gedrag vertonen zonder dat hun geslacht dan veranderd.
Hoe zit dat dan met gender?
Als ik me als man identificeer en ik gedraag me vrouwelijk is mijn gender op dat moment dan toch vrouw?
Of staat het gender op zichzelf en zegt het helemaal niets over een persoon behalve dat die persoon dat gender heeft/is?
Wat is dan het nut van dat gender?
Gender is niets meer dan een verzonnen idee wat een fundament moet bieden om de subjectieve belevingswereld de menselijke biologie te doen overstijgen. Zo heb je namelijk een gecreëerd concept (op basis van de individuele belevingswereld) wat je meer waarde kunt geven dan het fysieke. Als een vrouw zich een man voelt (subjectief) moet dat leidend zijn en het fysieke (objectief waarneembare) geslacht doen overstijgen.

Het is overigens ook wel eens de moeite waard om wat onderzoek te doen naar het ontstaan van het concept 'gender' dan wel 'gender identity'. Dat is het werk van een zeer controversiële psycholoog genaamd John Money.

[ Bericht 15% gewijzigd door HowardRoark op 23-06-2022 11:28:54 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205127153
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit inderdaad. De hele maatschappij moet ineens worden afgesteld op de subjectieve belevingswereld van een hele kleine groep met een genderidentiteitsstoornis, waarvan sommigen zelfs biologie uit het raam willen gooien. Dat gaat natuurlijk allemaal veel te ver en moet flink verzet tegen worden geboden.
We willen helemaal niets uit het raam gooien. Dat is juist het hele punt.

Dat is juist waar constant al die kritische mensen op de trans activisten etc ons er van beschuldigen dat we teveel willenen eisen.

We willen gewoon een fucking normaal leven hebben zondaar dat we op plekken gedehumaniceerd worden.

Mijn voorbeeld wat betreft de biologische kippen en varkens is daar een voorbeeld van. Ik ben toch ook geboren als mens? Dat constant mensen lopen te drammen 'je bent een man want biologie en chromosomen' is zo vermoeiend.. Je wordt als trans geboren, net als bij intersekse mensen is er ergens iets anders gegaan en krijg je een soort challenge mee die je gedurende je leven moet zien uit te spelen. En er zijn teveel spelers in die challenge dat ze door hun omgeving of door dit soort takes, het spel al vroegtijdig opgeven..

https://www.nu.nl/wetensc(...)jdig-overlijden.html

En terug te komen op het sport onderwerp, stel je bent net aan een sport begonnen, zelf heb ik 3 jaar trimhockey gedaan. Bij hockey was dat dan niet het geval, maar bij een sport als rugby of atletiek is dat een vrij harde dreun dat je wordt verteld niet mag sporten om WAT je bent. Ook dat zijn tekenen die lang door blijven etteren dat je nooit voor vol wordt aangezien.
pi_205127180
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit inderdaad. De hele maatschappij moet ineens worden afgesteld op de subjectieve belevingswereld van een hele kleine groep met een genderidentiteitsstoornis, waarvan sommigen zelfs biologie uit het raam willen gooien. Dat gaat natuurlijk allemaal veel te ver en moet flink verzet tegen worden geboden.
[..]
Gender is niets meer dan een verzonnen idee wat een fundament moet bieden om de subjectieve belevingswereld de menselijke biologie te doen overstijgen. Zo heb je namelijk een gecreëerd concept (op basis van de individuele belevingswereld) wat je meer waarde kunt geven dan het fysieke. Als een vrouw zich een man voelt (subjectief) moet dat leidend zijn en het fysieke (objectief waarneembare) geslacht doen overstijgen.

Het is overigens ook wel eens de moeite waard om wat onderzoek te doen naar het ontstaan van het concept 'gender' dan wel 'gender identity'. Dat is het werk van een zeer controversiële psycholoog genaamd John Money.
Ja daahaag :{w

Meike VerzonnenIdee 26 gaat er uit.
Einde Fok wat mij betreft.

Met je mooie regenboog logootje.

De groeten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 11:45:42 #222
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205127195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Ja daahaag :{w

Meike VerzonnenIdee 26 gaat er uit.
Einde Fok wat mij betreft.

Met je mooie regenboog logootje.

De groeten.
Door een troll?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:45:50 #223
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205127196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]
We willen helemaal niets uit het raam gooien. Dat is juist het hele punt.

Dat is juist waar constant al die kritische mensen op de trans activisten etc ons er van beschuldigen dat we teveel willenen eisen.

We willen gewoon een fucking normaal leven hebben zondaar dat we op plekken gedehumaniceerd worden.

Mijn voorbeeld wat betreft de biologische kippen en varkens is daar een voorbeeld van. Ik ben toch ook geboren als mens? Dat constant mensen lopen te drammen 'je bent een man want biologie en chromosomen' is zo vermoeiend.. Je wordt als trans geboren, net als bij intersekse mensen is er ergens iets anders gegaan en krijg je een soort challenge mee die je gedurende je leven moet zien uit te spelen. En er zijn teveel spelers in die challenge dat ze door hun omgeving of door dit soort takes, het spel al vroegtijdig opgeven..

https://www.nu.nl/wetensc(...)jdig-overlijden.html

En terug te komen op het sport onderwerp, stel je bent net aan een sport begonnen, zelf heb ik 3 jaar trimhockey gedaan. Bij hockey was dat dan niet het geval, maar bij een sport als rugby of atletiek is dat een vrij harde dreun dat je wordt verteld niet mag sporten om WAT je bent. Ook dat zijn tekenen die lang door blijven etteren dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Normaal leven leiden is lastig als je niet normaal bént. Dan moet je je dus aan zien te passen. Tis niet anders.
De norm is nu eenmaal dat een man een man en een vrouw een vrouw is. Voel je dat jij in het verkeerde lichaam zit en wil je dat graag veranderen ? Prima, maar verlang niet van de rest van de wereld dat die zich dan aan jou aanpast.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205127229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Normaal leven leiden is lastig als je niet normaal bént. Dan moet je je dus aan zien te passen. Tis niet anders.
Dit hoor ik al tig jaar. "Ja harde wereld. Zo is het eenmaal. Pas je maar aan ons aan. Maar oh nee, ik ga mij echt niet aanpassen aan transmensen hoor, stelletje zeikerds."

Ga ik mijn account offline halen voor een troll? Nee, maar ik voel mij hier niet thuis meer. Lees dat hele topic of elk ander topic maar terug over trans mensen.. Elk topic. Zelfde gehaat, zelfde kritiek.. Zelfde gebash.. Ben er klaar mee.

Dag leuke fokkers. Dag F1manager, dag trv. Ben er echt klaar mee.
pi_205127234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]
We willen helemaal niets uit het raam gooien. Dat is juist het hele punt.

Dat is juist waar constant al die kritische mensen op de trans activisten etc ons er van beschuldigen dat we teveel willenen eisen.

We willen gewoon een fucking normaal leven hebben zondaar dat we op plekken gedehumaniceerd worden.

Mijn voorbeeld wat betreft de biologische kippen en varkens is daar een voorbeeld van. Ik ben toch ook geboren als mens? Dat constant mensen lopen te drammen 'je bent een man want biologie en chromosomen' is zo vermoeiend.. Je wordt als trans geboren, net als bij intersekse mensen is er ergens iets anders gegaan en krijg je een soort challenge mee die je gedurende je leven moet zien uit te spelen. En er zijn teveel spelers in die challenge dat ze door hun omgeving of door dit soort takes, het spel al vroegtijdig opgeven..

https://www.nu.nl/wetensc(...)jdig-overlijden.html

En terug te komen op het sport onderwerp, stel je bent net aan een sport begonnen, zelf heb ik 3 jaar trimhockey gedaan. Bij hockey was dat dan niet het geval, maar bij een sport als rugby of atletiek is dat een vrij harde dreun dat je wordt verteld niet mag sporten om WAT je bent. Ook dat zijn tekenen die lang door blijven etteren dat je nooit voor vol wordt aangezien.
Dat laatste is niet aan de orde. Het gaat hier specifiek om topsport. Transvrouwen kunnen prima op hun eigen niveau meedoen met vrouwen. Ik denk alleen wel dat als er geen volledige transitie is dat je dan ook begrip moet hebben als er teamleden zijn die dan wellicht geen kleedkamer of gezamenlijke douche willen delen. Dat zijn praktische zaken waar je best een oplossing voor kan vinden als beide partijen water bij de wijn willen doen.

Man/vrouw zijn staat los van chromosomen trouwens. Biologisch gezien wordt dat bepaald aan de hand van de gameet (voortplantingscel) die je produceert. En dat kun je ook niet veranderen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:54:06 #226
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205127247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Dit hoor ik al tig jaar. "Ja harde wereld. Zo is het eenmaal. Pas je maar aan ons aan. Maar oh nee, ik ga mij echt niet aanpassen aan transmensen hoor, stelletje zeikerds."

Ga ik mijn account offline halen voor een troll? Nee, maar ik voel mij hier niet thuis meer. Lees dat hele topic of elk ander topic maar terug over trans mensen.. Elk topic. Zelfde gehaat, zelfde kritiek.. Zelfde gebash.. Ben er klaar mee.

Dag leuke fokkers. Dag F1manager, dag trv. Ben er echt klaar mee.
Je neemt wel de tijd voor om er klaar mee te zijn anders. Het lijkt mij logisch dat met name in de sport waar sportiviteit toch hoog in t vaandel hoort te staan, transvrouwen niet op oneerlijke wijze gebruik moeten/mogen maken van hun translichaam. Kwestie van fatsoen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:54:30 #227
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205127250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste is niet aan de orde. Het gaat hier specifiek om topsport. Transvrouwen kunnen prima op hun eigen niveau meedoen met vrouwen.
Topsport heeft natuurlijk nog een ander element, namelijk een heel grote financiële prikkel. Het 'winnen' is een beroep. Je moet dus wel opletten dat een transvrouw als deelnemer in een bepaalde topsport niet bij voorbaat al een voordeel heeft boven de rest van de vrouwen.

Nu zal dat met ballet of turnen natuurlijk een andere kwestie zijn dan met kickboksen, hardlopen of wielrennen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205127252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:50 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Dit hoor ik al tig jaar. "Ja harde wereld. Zo is het eenmaal. Pas je maar aan ons aan. Maar oh nee, ik ga mij echt niet aanpassen aan transmensen hoor, stelletje zeikerds."

Ga ik mijn account offline halen voor een troll? Nee, maar ik voel mij hier niet thuis meer. Lees dat hele topic of elk ander topic maar terug over trans mensen.. Elk topic. Zelfde gehaat, zelfde kritiek.. Zelfde gebash.. Ben er klaar mee.

Dag leuke fokkers. Dag F1manager, dag trv. Ben er echt klaar mee.
Jammer dat je er zo in staat.

Ik begrijp ook niet helemaal wat voor jou voelt als haat en gebash hier. Ik denk echt dat de overgrote meerderheid open staat voor transgender personen.
pi_205127268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Topsport heeft natuurlijk nog een ander element, namelijk een heel grote financiële prikkel. Het 'winnen' is een beroep. Je moet dus wel opletten dat een transvrouw als deelnemer in een bepaalde topsport niet bij voorbaat al een voordeel heeft boven de rest van de vrouwen.

Nu zal dat met ballet of turnen natuurlijk een andere kwestie zijn dan met kickboksen, hardlopen of wielrennen.
Als het kan vind ik het prima. Ik ben voor acceptatie, maar ook voor alle belangen meenemen. Ik heb ook alle begrip voor de situatie waar transseksuelen uit komen, maar we moeten gewoon een gulden middenweg vinden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 11:56:51 #230
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205127270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jammer dat je er zo in staat.

Ik begrijp ook niet helemaal wat voor jou voelt als haat en gebash hier. Ik denk echt dat de overgrote meerderheid open staat voor transgender personen.
Mwah. Er zitten hier wel een paar kortzichtige te trollen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205127326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Mwah. Er zitten hier wel een paar kortzichtige te trollen.
Ik krijg niet alles mee, dus dat kan goed.

Maar ook diegenen die daar respectloos zijn kunnen denk ik van Meike een hoop leren. Al snap ik ook dat Meike daar gewoon geen zin in heeft.
pi_205127364
Laatste bericht op Fok.

Lees dit topic, of elk ander topic eens terug dat gaat over trans vrouwen, trans mannen..

En als je verbeeldingskracht een beetje meewerkt, denk je eens in dat het over je eigen kind, of je eigen zus gaat.
Voor jullie is het een discussie punt, voor mij en ons is het veel meer dan dat. ¨Oh ja het moet wel ter discussie kunnen staan dat blablabla.. En het moet toch niet zomaar kunnen dat zuszozuszo..

Heb je je ooit afgevraagd als kind zijnde, of als jong volwassene hoe het was om van het andere ¨geslacht¨ te zijn.. Hoe je had geheten als meisje/jongen? Misschien hooguit 3 a 4 keer, per jaar? In je hele leven?

Mijn identitieit en mijn gender zijn een terugkerend iets.. ELKE FUCKING DAG !!!

En dat dan één of andere geroeste klaphark hier komt vermelden dat ik een verzonnen idee ben.. I could kill myself.. Als ik nu niet sterk in mijn schonen had gestaan. Gister een super tof concert meegemaakt in Groningen.
En ik laat mijn goede fase niet verpesten door zon KUTFORUM als FOK!
pi_205127425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Door één of twee excessen die in het verleden hebben plaatsgevonden + de toenemende haat tegen trans vrouwen voornamelijk, is het nu eerder andersom, dat trans vrouwen vaker gewoon bij de mannen worden geplaatst, wat ook niet veilig is voor hen. Ja, ik ken Fok! goed genoeg dat jullie dit beleid zullen aanmoedigen, 'WanT hEt iS ToCh eEn MaN?'.

Ik ben echt te zot om hier op jullie te reageren eigenlijk. Één dezer dagen ga ik mijn fokaccountje maar opheffen. Geen beginnen aan. Toch nog enige hoop heb is dat ik bij misschien 1 of twee lezers de mening heb kunnen bijstellen. Dit is waarom er nog steeds activisme nodig is, we zijn er nog lang niet..
Je vergeet dat vrouwen ook hun eigen strijd hebben. En ja de belangen van vrouwen en transvrouwen botsen op bepaalde vlakken. Dat heeft niks met haat te maken.
  donderdag 23 juni 2022 @ 12:31:17 #234
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205127530
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Je vergeet dat vrouwen ook hun eigen strijd hebben. En ja de belangen van vrouwen en transvrouwen botsen op bepaalde vlakken.
Dat is inderdaad een moeilijke kwestie: Sommige transvrouwen willen gewoon 100% als vrouw gezien worden. Soms zelfs met terugwerkende kracht alsof hun transitie nooit heeft plaats gevonden en ze altijd vrouw zijn geweest.

Maar dan ga je inderdaad voorbij aan bepaalde verschillen tussen transvrouwen en (cis)vrouwen die af en toe ook in conflict met elkaar zijn. Het verschil in sportprestaties tussen transvrouwen en cisvrouwen in gelijke omstandigheden is daar een mooi voorbeeld van.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 12:35:22 #235
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_205127559
Jeetje wat kunnen vrouwen toch zeiken.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Admin donderdag 23 juni 2022 @ 13:23:15 #236
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205127963
https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_sports

Als vrouwen net zo goed zijn in sport als mannen dan zouden er bv bij hardlopen, schaatsen, zwemmen, gewichtheffen, kogelstoten, hordenlopen, hoogspringen, verspringen etc bij de vrouwen records moeten zijn die beter zijn dan de records onder de heren.
Hint: die zijn er niet.

Mannen zijn biologisch gezien in de overgrote meerderheid sterker en sneller. Ja, er zal heus een enkele vrouw zijn die sterker is dan een deel van de mannen, maar als het op topsport aan komt is dat gewoonweg niet aan de orde. Oók niet als we héél hard roepen en héél graag willen dat het wel zo is.
Mannen hebben sterkere botten, grotere spieren, grotere longinhoud (en dus uithoudingsvermogen) en een sneller reactievermogen. Een deel van die voordelen die biologische mannen hebben in vrouwensport ontstaan pas in de puberteit en kunnen voorkomen worden door op zeer jonge leeftijd puberteitsremmers te gebruiken, maar een deel ervan is aangeboren en kan NIET worden voorkomen.

Dat zijn gewoon feiten die verder niets met homohaat, transfobie of wat dan ook te maken hebben.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 23 juni 2022 @ 13:27:13 #237
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205128004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:23 schreef Danny het volgende:
maar een deel ervan is aangeboren en kan NIET worden voorkomen.
Welke eigenschappen zijn er dan aangeboren anders dan bij vrouwen? Waarin verschillen een pasgeboren jongetje en een pasgeboren meisje precies wat een verschil oplevert voor sportprestaties?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Admin donderdag 23 juni 2022 @ 13:38:59 #238
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205128083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Welke eigenschappen zijn er dan aangeboren anders dan bij vrouwen? Waarin verschillen een pasgeboren jongetje en een pasgeboren meisje precies wat een verschil oplevert voor sportprestaties?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5980468/
maar je had natuurlijk ook zelf kunnen googlen.
Hint: hart en longcapaciteit vooral

En face it, dit is natuurlijk niet 'toeval'. Het is niet zo dat het vaker gebeurt dat een zwemster bij de dames met 38 seconden verschil een race wint.


Dat verschil is omdat ze een mannenlichaam, mannenuithoudingsvermogen, mannenkracht etc heeft. Door die tegen vrouwen te laten uitkomen doe je vrouwen echt tekort. Die trainen hun hele leven 6 dagen per week meerdere uren per dag om de beste te worden en dan komt er een transvrouw die bij de mannen nog niet in de middenmoot zwom even alle records verpulveren.
Wees vrouw als je voelt dat je dat bent, maar wees ook eerlijk genoeg tegenover jezelf en vrouwen dat je als transvrouw echt enorm in het voordeel bent en dat dat in competitieverband een oneerlijk voordeel is.
Dat zeggen niet alleen transfoben overigens, maar ook diverse weldenkende transvrouwen waaronder voormalig olympisch kampioen bij de heren, Caitlyn Jenner:
https://www.nbcnews.com/f(...)orts-unfair-n1266138
https://www.lbc.co.uk/new(...)women-female-sports/

Hier wat voorbeelden van het verschil tussen mannen en vrouwen in sport.
(op 5:30 Serena Williams die het verschil tussen herentennis en damestennis uitlegt)

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 23-06-2022 13:58:31 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_205128090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:08 schreef Meike26 het volgende:
Laatste bericht op Fok.

Lees dit topic, of elk ander topic eens terug dat gaat over trans vrouwen, trans mannen..

En als je verbeeldingskracht een beetje meewerkt, denk je eens in dat het over je eigen kind, of je eigen zus gaat.
Voor jullie is het een discussie punt, voor mij en ons is het veel meer dan dat. ¨Oh ja het moet wel ter discussie kunnen staan dat blablabla.. En het moet toch niet zomaar kunnen dat zuszozuszo..

Heb je je ooit afgevraagd als kind zijnde, of als jong volwassene hoe het was om van het andere ¨geslacht¨ te zijn.. Hoe je had geheten als meisje/jongen? Misschien hooguit 3 a 4 keer, per jaar? In je hele leven?

Mijn identitieit en mijn gender zijn een terugkerend iets.. ELKE FUCKING DAG !!!

En dat dan één of andere geroeste klaphark hier komt vermelden dat ik een verzonnen idee ben.. I could kill myself.. Als ik nu niet sterk in mijn schonen had gestaan. Gister een super tof concert meegemaakt in Groningen.
En ik laat mijn goede fase niet verpesten door zon KUTFORUM als FOK!
Ik raad je aan om je te richten op de mensen die jou wel accepteren en (willen) begrijpen en niet op een enkeling die dat niet doet.

Geldt voor iedereen dat je daar gelukkiger van wordt.
  Admin donderdag 23 juni 2022 @ 13:43:45 #240
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205128123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik raad je aan om je te richten op de mensen die jou wel accepteren en (willen) begrijpen en niet op een enkeling die dat niet doet.

Geldt voor iedereen dat je daar gelukkiger van wordt.
Echt een overgrote meerderheid accepteert transmannen -en vrouwen. Bij acceptatie hoort ook het - net als bij iedereen - kunnen en mogen uiten van kritiek op bepaalde aspecten. Kritiek op mannen bestaat, kritiek op vrouwen bestaat. Waarom zou kritiek op transmannen en vrouwen op bepaalde punten NIET mogen bestaan? Sterker; de kritiek is niet op de transvrouwen -of mannen, maar op de oneerlijkheid richting sportvrouwen van het toestaan van transvrouwen om deel te nemen aan vrouwensport.

Het mengen van vrouwen en transvrouwen levert logistieke problemen op die zich lastig laten oplossen en die vereisen dan ook discussie, overleg en wederzijds begrip voor standpunten, zonder meteen met 'transfoob' te strooien als iets niet helemaal naar zin verloopt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_205128137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:08 schreef Meike26 het volgende:
Laatste bericht op Fok.

Lees dit topic, of elk ander topic eens terug dat gaat over trans vrouwen, trans mannen..

En als je verbeeldingskracht een beetje meewerkt, denk je eens in dat het over je eigen kind, of je eigen zus gaat.
Voor jullie is het een discussie punt, voor mij en ons is het veel meer dan dat. ¨Oh ja het moet wel ter discussie kunnen staan dat blablabla.. En het moet toch niet zomaar kunnen dat zuszozuszo..

Heb je je ooit afgevraagd als kind zijnde, of als jong volwassene hoe het was om van het andere ¨geslacht¨ te zijn.. Hoe je had geheten als meisje/jongen? Misschien hooguit 3 a 4 keer, per jaar? In je hele leven?

Mijn identitieit en mijn gender zijn een terugkerend iets.. ELKE FUCKING DAG !!!

En dat dan één of andere geroeste klaphark hier komt vermelden dat ik een verzonnen idee ben.. I could kill myself.. Als ik nu niet sterk in mijn schonen had gestaan. Gister een super tof concert meegemaakt in Groningen.
En ik laat mijn goede fase niet verpesten door zon KUTFORUM als FOK!
Ik heb dat eens aan mijn ouders gevraagd. Dan zou ik mijn zus haar naam hebben gehad en zij de mijne. Dat was voor mij voldoende.

Je betrekt het wel heel erg op jezelf, terwijl het in de eerste instantie over sport ging.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:23:38 #242
117098 Hathor
Effe niet
pi_205130020
Dit is afkomstig van de International Rugby League.

The IRL is continuing work to review and update rules about transgender participation in women’s international rugby league and will seek to use the upcoming World Cup to help develop a comprehensive inclusion policy.

Until further research is completed to enable the IRL to implement a formal transgender inclusion policy, male-to-female (transwomen) players are unable to play in sanctioned women’s international rugby league matches.

In reaching this position, the IRL, which last reviewed transgender participation in international rugby league in January-February 2021, considered several relevant developments in world sport.

Not the least of these was the IOC’s publication of its November 2021 Framework on Fairness, Non-Discrimination and Inclusion on the Basis of Gender Identity and Sex Variations.

The IOC concluded that it is the remit of each sport and its governing body to determine how an athlete may be at a disproportionate advantage compared with their peers - taking into consideration the differing nature of each sport.

In the interests of avoiding unnecessary welfare, legal and reputational risk to International Rugby League competitions, and those competing therein, the IRL believes there is a requirement and responsibility to further consult and complete additional research before finalising its policy.

The IRL reaffirms its belief that rugby league is a game for all and that anyone and everyone can play our sport.

It is the IRL’s responsibility to balance the individual’s right to participate - a long-standing principle of rugby league and at its heart from the day it was established - against perceived risk to other participants, and to ensure all are given a fair hearing.

The IRL will continue to work towards developing a set of criteria, based on best possible evidence, which fairly balance the individual’s right to play with the safety of all participants.

To help achieve this, the IRL will seek to work with the eight Women’s Rugby League World Cup 2021 finalists to obtain data to inform a future transwomen inclusion policy in 2023, which takes into consideration the unique characteristics of rugby league.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:25:41 #243
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205130510
Pfff, wat is dit een naar topic geworden door Meike26. Kritische benadering van dit onderwerp, helemaal niet respectloos gebracht tegen wie dan ook, is reden om hier de hele tijd TRANSFOOB :( :( :( :( te schreeuwen. Zo onnodig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:46:40 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205130734
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:25 schreef Andromache het volgende:
Pfff, wat is dit een naar topic geworden door Meike26. Kritische benadering van dit onderwerp, helemaal niet respectloos gebracht tegen wie dan ook, is reden om hier de hele tijd TRANSFOOB :( :( :( :( te schreeuwen. Zo onnodig.
Het deed me wat denken aan:

Overigens denk ik dat sportbonden zelf prima kunnen beslissen in welke categorie vrouwen kunnen deelnemen.
Deelname van transers in jeu-de-boule teams zal allicht minder problematisch zijn dan een transvrouw die deel wil nemen in een vrouwenbasketbalteam. Zo kan er maatwerk geleverd worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205132854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het deed me wat denken aan:
Overigens denk ik dat sportbonden zelf prima kunnen beslissen in welke categorie vrouwen kunnen deelnemen.
Deelname van transers in jeu-de-boule teams zal allicht minder problematisch zijn dan een transvrouw die deel wil nemen in een vrouwenbasketbalteam. Zo kan er maatwerk geleverd worden.
Ja, naja, in mijn ogen is het enige echte probleem de competitie op top niveau wat dan oneerlijk is. Bij alles daaronder kun je gewoon het niveau matchen. Als je goed gematched bent win je bv. bij 1 tegen 1 wedstrijden 50% van de keren, met of zonder transseksuelen of zelfs mannen zonder transitie.

Sterker, aangezien dat hetgeen is wat imho van belang is zou je onder de subtop ook alleen maar open kunnen hebben waar willekeurig welk mens mag deelnemen... echter heb je dan wel het effect dat je ziet dat vrouwen bijzonder laag zullen scoren over het algemeen en dat als een man begint te trainen die heel snel omhoog schiet ten opzichte van een gemiddelde vrouw, wat misschien sociaal/cultureel wat lastig ligt.
  Admin vrijdag 24 juni 2022 @ 06:27:17 #246
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205133546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, naja, in mijn ogen is het enige echte probleem de competitie op top niveau wat dan oneerlijk is. Bij alles daaronder kun je gewoon het niveau matchen. Als je goed gematched bent win je bv. bij 1 tegen 1 wedstrijden 50% van de keren, met of zonder transseksuelen of zelfs mannen zonder transitie.

Sterker, aangezien dat hetgeen is wat imho van belang is zou je onder de subtop ook alleen maar open kunnen hebben waar willekeurig welk mens mag deelnemen... echter heb je dan wel het effect dat je ziet dat vrouwen bijzonder laag zullen scoren over het algemeen en dat als een man begint te trainen die heel snel omhoog schiet ten opzichte van een gemiddelde vrouw, wat misschien sociaal/cultureel wat lastig ligt.
Het is vooral een oneerlijk voordeel dat tranvrouwen hebben. Transvrouwen in de subtop zullen wereldrecords voor vrouwen dermate ruim breken dat geen vrouw die ooit nog zal verbreken. Feitelijk is het voor vrouwen zinloos om nog mee te doen.

https://www-cbssports-com(...)-in-a-scrimmage/amp/
14 jarige jongens verslaan het Amerikaanse vrouwenelftal (de huidige wereldkampioenen) met 5-2


Of het Australisch dameselftal tegen tienerjongens:

FC Zurich tegen FC Zurich jongens onder 15:

Of olympische turnsters die kijken hoe mannen de vrouwennummers doen en hun reactie erop (hint:omg hoe dan!??)

Een vrouwelijke sporter die wint van een mannelijke sporter is vrijwel onmogelijk en zelfs al zou er een enkeling zijn die toevallig over enorme kracht, snelheid en uithoudingsvermogen beschikt dan nog is die ene niet representatief voor alle vrouwen natuurlijk.

Lucia Rijker, ongeslagen in godweethoeveel boks en kickbokswedstrijden en gezien als de beste vrouwelijke bokser/kickbokser aller tijden, vocht tegen een mannelijke amateurvechter. Dat liep niet heel goed af:

deze rapper heeft zonder trainen even geïdentificeerd als vrouw en het vrouwenrecord gewichtheffen gebroken


[ Bericht 12% gewijzigd door Danny op 24-06-2022 09:08:12 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_205133599
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:25 schreef Andromache het volgende:
Pfff, wat is dit een naar topic geworden door Meike26. Kritische benadering van dit onderwerp, helemaal niet respectloos gebracht tegen wie dan ook, is reden om hier de hele tijd TRANSFOOB :( :( :( :( te schreeuwen. Zo onnodig.
Zo geldt dat toch voor veel onderwerpen? Geef je iemand geen gelijk of ben je kritisch dan ben je ...foob.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin vrijdag 24 juni 2022 @ 07:08:54 #248
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205133613
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Zo geldt dat toch voor veel onderwerpen? Geef je iemand geen gelijk of ben je kritisch dan ben je ...foob.
of -ist
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_205133743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:08 schreef Danny het volgende:

[..]
of -ist
Zolang je maar een stempel van schuimbekkende gek kan krijgen :D daar hoef je namelijk niet mee in discussie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 juni 2022 @ 19:57:20 #250
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')