abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205071369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 04:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Alle natuur inNederlan is aangelegd
alle meren zijn drooggelegd

Maar dat geeft niet, in een vruchtbare delta zul je geen arme delen kunnen houden
laat de groei maar de gang gaan , dat is nieuwe natuur van nederland

Loofbomen doen het prima in nederland met stikstof, en die zijn ook goed voor de CO2
nou.. wat ik begreep is dat veel eiken op sterven na dood zijn door stikstof

Van vogels tot eikenbos: stikstof nekt leven op de Veluwe https://www.nu.nl/klimaat(...)en-op-de-veluwe.html (via @nunl)
pi_205072238
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 06:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nou.. wat ik begreep is dat veel eiken op sterven na dood zijn door stikstof

nou wat ik zelf zie bij mijn dagelijkse fietstocht langs de Drunense duinen in het felrode gebied met de hoogste Nx concentraties is toch echt niet dat de eiken daar er slecht bijstaan. :D
pi_205072308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
nou wat ik zelf zie bij mijn dagelijkse fietstocht langs de Drunense duinen in het felrode gebied met de hoogste Nx concentraties is toch echt niet dat de eiken daar er slecht bijstaan. :D
Hoe heb je dat beoordeeld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205072358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe heb je dat beoordeeld?
In vergelijking met die dramatische plaatjes waar men het bezorgde publiek eiken laat zien met bijna geen groene blaadjes meer aan de boom zitten deze vol in het blad. :P
pi_205072386
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In vergelijking met die dramatische plaatjes waar men het bezorgde publiek eiken laat zien met bijna geen groene blaadjes meer aan de boom zitten deze vol in het blad. :P
Dat zegt niks.. of denk jij dat je het beter weet dan wetenschappers? Dat kan hoor en is wel helemaal in de mode. Je hoort er dan wel bij!
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205072432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat zegt niks.. of denk jij dat je het beter weet dan wetenschappers? Dat kan hoor en is wel helemaal in de mode. Je hoort er dan wel bij!
Jezus wat een dooddoener.

Hij zegt alleen dat hij het in een gebied met een hoog stikstof gehalte het niet ziet. Alleen een observatie, maar jij vergelijkt hem direct met een coronawappie. Daar krijg je een goede discussie van. :O

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 10:03:05 ]
pi_205072511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Toch is verzuring niet de hoofdoorzaak voor eikensterfte. Stikstofdepositie en dus verzuring is vooral een Nederlands probleem, terwijl eikensterfte ook voorkomt in het buitenland en op uitgesproken basische gronden

Erg wetenschappelijk hoor alle eikensterfte op stikstof willen schuiven terwijl dit dus geen hoofdoorzaak is. ;)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:35 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205072560
quote:
quote:
De eikenprachtkever (Agrilus biguttatus) zorgt voor meer schade. De larve van de eikenprachtkever graaft gangen onder de bast van eiken waardoor bomen kunnen sterven. Deze soort is nieuw voor Nederland. Voor 1990 kwam dit insect hier niet voor.
Mooi he, die biodiversiteit? :P
pi_205072569
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat verhaal van die mezen en eiken duikt elke zoveel jaar wel weer op en er zijn wel vaker gaten in geschoten.
Ik heb het artikel nu 2x doorgelezen maar ik kan niets over mezen vinden. :?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:28:03 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:29:51 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205072662
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:16 schreef BroesWillems het volgende:
Mooi he, die biodiversiteit? :P
En dan de bomen zelf:

quote:
Rijk-strooiselsoorten kunnen het verschil maken

Het gemiddelde Nederlandse bos bestaat nu veelal uit soorten die de bodem sterk verzuren. Naaldbomen, zoals de lariks en de grove den. Maar ook de eik en de beuk doen een flinke zure duit in het zakje.
https://bosgroepen.nl/naar-een-gezonde-bosbodem-op-zandgrond/
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:49:02 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205073870
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Reductie hier, biedt dan de kans voor vermeerdering elders (in wat de Unie nodig heeft)

Stikstof waait geen 2000km mee met wind. Het valt vooral hier neer daarom hebben wij er ook heel veel last van en moeten we heel veel reduceren en dan wordt er snel naar de boeren gekeken want ja wij hebben nou eenmaal enorm veel dieren.
Nee, ik bedoel vermeerdering van economie elders omdat wij onze stikstof moeten reduceren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:59:43 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205073940
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je wil voornamelijk voorkomen dat het [b]mono cultuur[/i] wordt. Jouw argument dat het "geen natuur" zou zijn is het echte bizarre
Waarom zou je dat lokaal met alle (kunst en vliegwerk) geweld willen voorkomen en zelfs opzettelijk verorozaken dat er een gewenste natuur komt ?

Ik zie het probleem niet wanneer Veluwe een oerbos wordt. Dieren met het leven, komen en gaan. Dat wil niet zeggen dat er geen limieten zijn maar prima de huidge situatie - die met & door onze boeren al supernetjes is - tot uitgangspunt maken. Doe stikstof metingen bij veroorzaker en laat ze een boete betalen wanneer ze over de streep heen gaan.

Wat stikstof reductie doet, is dat arme grond "arm" blijft zodat er een andere diversiteit is. De gedachte van "mono" is vooral weer hoe je dat definieert waarbij (serieus) onduidelijk of dat slecht is.. Ook in een bos vol met loofbomen en varens, is heel erg veel andere diversiteit.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:09:07 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205074011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:29 schreef Fred_B het volgende:
Ik volg dit dossier niet zo in detail, maar zitten er met al die Natura 2000-gebieden nog meer verrassingen in de pijplijn eigenlijk? Dat Europa zich gaat storten op iets als grondwaterkwaliteit, bodemdaling, (achtergrond)geluidsoverlast of horizonvervuiling ofzo, waar wij als dichtbevolkt land extra door getroffen zouden worden.
Yep, er gaat/zal een heel nieuwe zienswijze worden toegepast. Natura2000 gebieden moeten beschermd worden tegen onnatuurlijke verstoringen en dus ook alles wat er onder, in -en overheen gaat. Wat een onwijs "gaaf" land zal het worden.

Ik ga wachten op de eerst rechtszaken dat in Natura2000 gebieden en directe omgeving (dwz ring van 25-30km), er geentechnologie zoals radar en gsm/hoogspanningsmasten e.d. mogen komen en natuurlijk windmolens verboden zijn (iets met vogels). Het wordt vast fijn wonen in een Neder-ig-ingekakt-land.
pi_205074607
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah n=1 en dan ook nog van een amateur.... Je hebt me om, ik geloof jou boven de mensen die er voor geleerd hebben
pi_205074644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Jezus wat een dooddoener.

Hij zegt alleen dat hij het in een gebied met een hoog stikstof gehalte het niet ziet. Alleen een observatie, maar jij vergelijkt hem direct met een coronawappie. Daar krijg je een goede discussie van. :O
Ik vergelijk niks. Het hoort gewoon bij deze tijd... Anders ben je niet meer hip
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:05:44 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205074655
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ah n=1 en dan ook nog van een amateur.... Je hebt me om, ik geloof jou boven de mensen die er voor geleerd hebben
Jij gelooft? Dus jouw waarheidsvinding is gebaseerd op aannames in plaats van onderzoek. Staat genoteerd n=1.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205074656
quote:
Tja wie moet je nu geloven? Dat is altijd lastig...
pi_205074676
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ha voorspelbaar dat je niet ingaat op het valse argument dat de hoofdoorzaak van eikensterfte niet komt door Nx verzuring.

De mensen die ervoor geleerd hebben, de ecologen die ambtenaren veel kleine stukjes cultuurlandschap tot natura 2000 gebied benoemd laten hebben. Terwijl deze stukjes cultuurlandschap nooit zonder menselijk ingrepen ontstaan zouden zijn, en vervolgens moeten we er alles aan doen om dit te blijven behouden. :')
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:57:34 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205076599
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
wat een bullshit. Als wij als mensen de natuur verstoren dan is dat vervuiling. Of het nou licht, of stikstof of lood is
[..]
Ehm juist wel. Als we zo doorgaan hebben we straks heel schrale natuur wat uiteindelijk ten koste zal gaan van de akkerbouw. Hell zelfs lto is het er niet mee oneens (met de berekening)
[..]
nope, zie boven
[..]
geen idee wat je punt is hier
[..]
:')
40% van de akkerbouw is koeien voer in de vorm van gras en voermais daarnaast importeren vwe veel eiwit rijk soja uit Zuidamerika om aan de koeien te voeren .................. OMDAT , het aantal koeien beperkt is per boer

Vroeger was er een melk quatum , nu worden de koeien net zo groot als olifanten gefokt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:02:27 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205076671
https://www.telegraaf.nl/(...)haakmat-met-stikstof

Stikstof criis is gemaakt door provincie amtenaren die de wonngbouw wilden afremmen , ,met heel veel kleine natura2000 gebieden en veel te lage normen, en nu loopt de overheid in haar eigen mes , omdat de geliefde statushouders en Oekrainers geen huis hebben

Dat starters geen huis hebben om te wonen zal ze worst zijn , nu wil Hugo ieder leegkomende huurwoning toewijzen aan statushouders

Of flexwoningen bouwen voor statushouders
soort locale ghettos en Nederlandse jongeren kunnen barsten

Het is allemaal hetzelfde probleem stikstof , asiel , woning tekort

het omhoog duwen, kost wat kost van de woningwaarde middels de huishoudensverdunning

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 18-06-2022 08:52:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 18 juni 2022 @ 20:14:27 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 18 juni 2022 @ 20:55:05 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205085834
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Perfect verwoord _O_ Wij definiëren natuur op basis van subjectieve parameters waar we vervolgens beleid op maken, want dat is goed voor de natuur. Waarom het goed is en waarom het natuur is kan eigenlijk niemand uitleggen. Het is gewoon goed en daarmee moet je het doen. De belastingbetaler betaalt wel en de boer mag bloeden. De maatschappij krijgt er een papieren beloning voor terug in de vorm van de gratie om een huis te morgen bouwen, een prijzige, terwijl het zonder ingewikkelde regels had gekund tegen een lagere prijs.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:09:33 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205085979
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 20:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Perfect verwoord _O_ Wij definiëren natuur op basis van subjectieve parameters waar we vervolgens beleid op maken, want dat is goed voor de natuur. Waarom het goed is en waarom het natuur is kan eigenlijk niemand uitleggen. Het is gewoon goed en daarmee moet je het doen. De belastingbetaler betaalt wel en de boer mag bloeden. De maatschappij krijgt er een papieren beloning voor terug in de vorm van de gratie om een huis te morgen bouwen, een prijzige, terwijl het zonder ingewikkelde regels had gekund tegen een lagere prijs.
Van meet af aan.... wat is natuur ? En zeker in ons over gecultiveerd landje dat kennelijk is opgedeeld in Natura2000 gebieden waarbij de omgeving ondergeschikt is gemaakt. Hierbij onthouden dat het vooral europolitiek die de effciëntie van Nederland moet (be)straffen en zo haar haantje de voorste gedrag de nek om moet draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')