SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Red Bull RB18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aston Martin AMR22SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McLaren MCL36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AlphaTauri AT03SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Williams FW44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrari F1-75 (17 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mercedes W13 (18 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpine 522 (21 februari)
Alfa Romeo C42 (27 februari)OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Mijn h weigert nog wel eens op mijn keyboard.quote:
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
H toegevoegd.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Ik verwacht dat er de komende jaren wel circuits die in de buurt van elkaar liggen gaan rouleren. Zoals Zandvoort en Spa, Paul Ricard en Monaco enzovoort.quote:Op maandag 13 juni 2022 15:57 schreef Zwoerd het volgende:
Ik denk dat Zandvoort ook niet lang op de kalender blijft staan. Het vorig jaar vooral een mooie sfeer, maar totaal geen circuit om te racen.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
zolang het financieel rendabel is voor de organisatie kan het blijven bestaan en daarvoor zullen ze de aanwezigheid van Max Verstappen aan de top nodig hebben. Verder zijn coureurs lovend over een rondje Zandvoord. Inhalen was moeilijk maar op Monza wordt minder ingehaald om maar eens wat noemen en in Hongarije kunnen ze nog minder en dat blijft ook maar op de kalenderquote:Op maandag 13 juni 2022 15:57 schreef Zwoerd het volgende:
Ik denk dat Zandvoort ook niet lang op de kalender blijft staan. Het vorig jaar vooral een mooie sfeer, maar totaal geen circuit om te racen.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Zandvoort en niet inhalen was gewoon een self-fulfilling prophecy. Azijnzeikers waren zo bezig met het lastige inhalen, dat ze er zelf dusdanig in zijn geloven dat de race altijd slecht zou zijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wat zeg je nou eigenlijk? Dat je Zandvoort wel geschikt vindt voor Formule 1 en dat de coureurs niet inhaalde omdat op Fok! werd getypt dat dat niet mogelijk was?quote:Op maandag 13 juni 2022 16:46 schreef Nattekat het volgende:
Zandvoort en niet inhalen was gewoon een self-fulfilling prophecy. Azijnzeikers waren zo bezig met het lastige inhalen, dat ze er zelf dusdanig in zijn geloven dat de race altijd slecht zou zijn.![]()
Dat iedereen het van tevoren al kut vond en het daardoor ook kut vond ook al was het dat totaal niet.quote:Op maandag 13 juni 2022 17:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? Dat je Zandvoort wel geschikt vindt voor Formule 1 en dat de coureurs niet inhaalde omdat op Fok! werd getypt dat dat niet mogelijk was?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jij vond het een boeiende race?quote:Op maandag 13 juni 2022 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat iedereen het van tevoren al kut vond en het daardoor ook kut vond ook al was het dat totaal niet.Цой жив![]()
Het was geen hoogstandje, maar als je verder kijkt dan alleen de nummers 1 en 2, dan was het verder gewoon prima.quote:
Een competente tweede Mercedes rijder had ook wel voor wat vuurwerk kunnen zorgen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou ja, als je kijkt naar het aantal inhaalacties op de baan, dan hangt hij ergens in de middenmoot van races vorig jaar. Dus heel slecht was het op dat vlak niet. En het is best een vet circuit met die kombocht.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat iedereen het van tevoren al kut vond en het daardoor ook kut vond ook al was het dat totaal niet.
Maar om nou te zeggen dat het een toprace was? Mwaaa. De entourage was geweldig, natuurlijk.![]()
Toch wel wat interessante ontwikkelingen gezien. Ferrari met betrouwbaarheidsproblemen, Pérez sneller in de kwalificatie dan in de race, Lewis nog steeds niet voor George, Ricciardo wel een keer voor Norris, Alpine met een goede topsnelheid. Elke race geeft toch een inkijkje in hoe het bij de teams vergaat en dat is altijd wel leuk om te volgen, ook al gebeurt er tijdens de race misschien niet veel spectaculairs.quote:![]()
Met de nieuwe auto's zal het net iets makkelijker inhalen zijn, dus het kan leuker worden dit jaar.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nou ja, als je kijkt naar het aantal inhaalacties op de baan, dan hangt hij ergens in de middenmoot van races vorig jaar. Dus heel slecht was het op dat vlak niet. En het is best een vet circuit met die kombocht."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
De discussie ging over Zandvoort vorig jaarquote:Op maandag 13 juni 2022 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch wel wat interessante ontwikkelingen gezien. Ferrari met betrouwbaarheidsproblemen, Pérez sneller in de kwalificatie dan in de race, Lewis nog steeds niet voor George, Ricciardo wel een keer voor Norris, Alpine met een goede topsnelheid. Elke race geeft toch een inkijkje in hoe het bij de teams vergaat en dat is altijd wel leuk om te volgen, ook al gebeurt er tijdens de race misschien niet veel spectaculairs.
Цой жив![]()
lekker stuiteren in de kombocht.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met de nieuwe auto's zal het net iets makkelijker inhalen zijn, dus het kan leuker worden dit jaar.![]()
Oh ja, ik vond het al zo raar dat ik in het algemene topic zat opeensquote:Op maandag 13 juni 2022 19:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De discussie ging over Zandvoort vorig jaar![]()
![]()
zou toch mooi zijn als ze wat nieuw hobbelig asfalt neer zouden leggen op zandvoortwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Las zojuist dit artikel, maar had het eigenlijk nog nergens anders teruggelezen.
https://autobahn.eu/artik(...)-zijn-op-bij-ferrari
Verwachten jullie een gridstraf voor Lec in Canada? Zou wel eens catastrofaal kunnen zijn, want alleen met een gelukje zou die dan een plek hoger dan de 3de plek kunnen halen.![]()
Dat klopt niet. Volgens de officiële FIA documenten was dit de tweede turbo van Leclerc. Dus hij heeft er nog een.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:08 schreef Blik het volgende:
Las zojuist dit artikel, maar had het eigenlijk nog nergens anders teruggelezen.
Verwachten jullie een gridstraf voor Lec in Canada? Zou wel eens catastrofaal kunnen zijn, want alleen met een gelukje zou die dan een plek hoger dan de 3de plek kunnen halen.
Edit: In dat extra document (zie post #68) staat dat Leclerc inderdaad de derde turbo gebruikt heeft, dus krijgt hij bij de volgende turbo inderdaad een gridstraf
[ Bericht 6% gewijzigd door Starflyer op 14-06-2022 12:56:09 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
Ferrari is gewoon de lul, zonder een wonder a la Mercedes raketmotor gaat dit seizoen naar Red Bull als ze niet heel snel de betrouwbaarheid in orde krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:08 schreef Blik het volgende:
Verwachten jullie een gridstraf voor Lec in Canada? Zou wel eens catastrofaal kunnen zijn, want alleen met een gelukje zou die dan een plek hoger dan de 3de plek kunnen halen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hetzelfde zei men over Red Bull na de eerste drie wedstrijden.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari is gewoon de lul, zonder een wonder a la Mercedes raketmotor gaat dit seizoen naar Red Bull als ze niet heel snel de betrouwbaarheid in orde krijgen.
Waarom toch altijd zo hypegevoelig?![]()
Ik wacht nog een paar races voor deze uitspraakquote:Op maandag 13 juni 2022 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari is gewoon de lul, zonder een wonder a la Mercedes raketmotor gaat dit seizoen naar Red Bull als ze niet heel snel de betrouwbaarheid in orde krijgen.![]()
er zijn nog een stuk of 14 races te gaan....met deze betrouwbaarheid van de turbo's en de motoren gaan ze dat echt niet halen. ze mogen blij zijn als ze het halen met 2 extra.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hetzelfde zei men over Red Bull na de eerste drie wedstrijden.
Waarom toch altijd zo hypegevoelig?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Nou ja, als Ferrari niet zulke betrouwbaarheidsproblemen had, had Verstappen nu nog steeds heel ver achter gestaan. Die eerste paar races waren echt een sterke basis die RB zelfs met een betere auto niet zomaar had ingelopen zonder een gelukje. Maar daarvan was wel al duidelijk dat RB die betrouwbaarheidsproblemen wel vrij snel gefixt had.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hetzelfde zei men over Red Bull na de eerste drie wedstrijden.
Waarom toch altijd zo hypegevoelig?
Ondertussen zijn er 3 Ferrari motoren geploft gisteren. En dat is met een limiet van 3 echt dodelijk. Zelfs als het nu als een wonder helemaal top gaat, heeft Leclerc nog steeds een lading straffen die niet meer te vermijden zijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat weet je dus niet.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar daarvan was wel al duidelijk dat RB die betrouwbaarheidsproblemen wel vrij snel gefixt had.![]()
De problemen die ze toen hadden, hebben ze opgelost, Ferrari duidelijk nog niet..quote:
Dat betekent niet dat er geen nieuwe problemen kunnen ontstaan, maar dat is wat anders. Voordeel voor RB is dat ze op dit moment betere betrouwbaarheid hebben en dat ze veel ruimer in de onderdelen zonder meteen tegen een gridstraf op te lopen.![]()
Dat weet je dus niet. Ik weet het niet, jij ook niet. Red Bull zegt het misschien maar dat zullen ze altijd zeggenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De problemen die ze toen hadden, hebben ze opgelost![]()
![]()
Drs speelt al bijna een jaarquote:Op maandag 13 juni 2022 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Ik weet het niet, jij ook niet. Red Bull zegt het misschien maar dat zullen ze altijd zeggen![]()
Een probleem met een motor waar je er maar 3 per seizoen van hebt en waar een engine freeze mee speelt is even wat zorgwekkender dan een brandstofpompaansluiting die je nog net niet massaal kan produceren.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nogmaals, dat weet jij niet. De motor van Ferrari heeft het in de eerste paar races prima uitgehouden dus of er sprake van een structureel probleem is weet niemand.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een probleem met een motor waar je er maar 3 per seizoen van hebt en waar een engine freeze mee speelt is even wat zorgwekkender dan een brandstofpompaansluiting die je nog net niet massaal kan produceren.
En jij al helemaal niet![]()
![]()
Hoezo weet je dat niet? 2x Leclerc al DNF vanwege de PU waarvan eenmaal de turbo. Ziet eruit als een meer fundamenteel probleem dan wat er bij RBPT afspeelde met hun brandstoftoevoer.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat weet jij niet. De motor van Ferrari heeft het in de eerste paar races prima uitgehouden dus of er sprake van een structureel probleem is weet niemand.
En jij al helemaal nietGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Dit ja.quote:You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
zo kan je aan de gang blijven natuurlijk, Red Bull is sindsdien alle races gefinisht en zitten aan hun geplande motoren dus het lijkt opgelost, Ferrari niet dus die lijken nog een probleem te hebbenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Ik weet het niet, jij ook niet. Red Bull zegt het misschien maar dat zullen ze altijd zeggen![]()
Er zijn alleen maar Ferrari motoren kapot gegaan bij de afgelopen race. Maar ze hebben geen probleem.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, dat weet jij niet. De motor van Ferrari heeft het in de eerste paar races prima uitgehouden dus of er sprake van een structureel probleem is weet niemand.
En jij al helemaal niet![]()
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik hoop toch wel dat het opgelost wordt, anders wordt het hele seizoen een groot fiasco voor ze.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er zijn alleen maar Ferrari motoren kapot gegaan bij de afgelopen race. Maar ze hebben geen probleem.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
voor ons ook, tenminste ik zou het jammer vinden als het een Verstappen - Perez strijd wordtquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:03 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat het opgelost wordt, anders wordt het hele seizoen een groot fiasco voor ze.![]()
Hetzelfde als de Hamilton - Bottas strijd.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor ons ook, tenminste ik zou het jammer vinden als het een Verstappen - Perez strijd wordt
Ofwel geen strijd.![]()
Dat is idd geen strijdquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor ons ook, tenminste ik zou het jammer vinden als het een Verstappen - Perez strijd wordt
Al hoop ik dat ze Perez Mexico laten winnen
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Dat de beste mag winnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is idd geen strijd
Geen sochi 2018![]()
dit, laten winnen telt nietquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat de beste mag winnen.
Geen sochi 2018![]()
Het kapot gaan van de motoren is niet geheel toevallig gelijktijdig begonnen met het moment waarop Ferrari 'iets gevonden heeft' om Redbulls snelheid op de rechte stukken te matchen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En jij al helemaal niet
Ze hebben of die motor open geschroefd, of door de hogere snelheid is de porpoising zo erg geworden dat het fragiele Italiaanse designmotortje het niet aan kan.![]()
Of ze nu een probleem hebben en het het oplossen of niet, Ferrari gaat sowieso straffen krijgen dit jaar, want je gaat geen 14 races met een PU/turbo/etc doen.No Dyson Barrier is going to stop me!
Doen ze een Mercedesje, net als vorig jaar?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:50 schreef Starflyer het volgende:
Of ze nu een probleem hebben en het het oplossen of niet, Ferrari gaat sowieso straffen krijgen dit jaar, want je gaat geen 14 races met een PU/turbo/etc doen.
Dat zie ik niet gebeuren."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Perez laten winnenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:19 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is idd geen strijd
Dan heb je als coureur pas écht gefaald.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Doen ze een Mercedesje, net als vorig jaar?
Dat zie ik niet gebeuren.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Behalve dat die Mercedes wel heel bleefquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Doen ze een Mercedesje, net als vorig jaar?
Dat zie ik niet gebeuren.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Gasly en Albon hadden de hulp van 8 andere coureurs nodig voor RB ze kon laten winnenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez laten winnen
Dan heb je als coureur pas écht gefaald.![]()
![]()
Die hadden ze ook pas aan het eind van het jaar, in deze fase vorig jaar was het verschil niet zo groot tussen Mercedes en RBquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.![]()
Zeker waar.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hadden ze ook pas aan het eind van het jaar, in deze fase vorig jaar was het verschil niet zo groot tussen Mercedes en RBOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Mwah, bedoelde meer als Max het WDC zo goed als veilig heeftquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez laten winnen
Dan heb je als coureur pas écht gefaald.
Al acht ik Perez best in staat om te winnenDat lijkt me ook wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.En nog wonnen ze nietquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:25 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Behalve dat die Mercedes wel heel bleef
"Omae wa mou shindeiru."
Precies.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:50 schreef Starflyer het volgende:
Of ze nu een probleem hebben en het het oplossen of niet, Ferrari gaat sowieso straffen krijgen dit jaar, want je gaat geen 14 races met een PU/turbo/etc doen.
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel motoronderdelen iedereen gebruikt/beschikbaar heeft?![]()
https://www.f1-fansite.co(...)power-unit-elements/quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies.
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel motoronderdelen iedereen gebruikt/beschikbaar heeft?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
https://www.fia.com/docum(...)orld-championship-14quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies.
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel motoronderdelen iedereen gebruikt/beschikbaar heeft?
Op de vrijdag voor de race komt er een document met wat iedereen al gebruikt heeft en op de zaterdag met de eventuele wisselingen.No Dyson Barrier is going to stop me!
Ik gebruik liever de originele bronquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.f1-fansite.co(...)power-unit-elements/
Zie hierbovenNo Dyson Barrier is going to stop me!
Ik vermoed zo maar dat die site dezelfde site gebruikt die jij poste. Alleen dan in één overzicht.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik gebruik liever de originele bron
Zie hierbovenOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
True! Maar ik vermoed ook dat die site handmatig wordt geüpdate en er dus fouten in kunnen sluipenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vermoed zo maar dat die site dezelfde site gebruikt die jij poste. Alleen dan in één overzicht.
No Dyson Barrier is going to stop me!
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vermoed zo maar dat die site dezelfde site gebruikt die jij poste. Alleen dan in één overzicht.FIA:quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
True! Maar ik vermoed ook dat die site handmatig wordt geüpdate en er dus fouten in kunnen sluipen
01 RBR RBPT Max Verstappen 1 1 1 1 1 1 2
F1-Fansite:
Max Verstappen Red Bull Honda 2 2 2 2 1 1 3![]()
Vreemd omdat Max al een keer van motor is veranderd. Dus er twee heeft gebruikt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
[..]
FIA:
01 RBR RBPT Max Verstappen 1 1 1 1 1 1 2
F1-Fansite:
Max Verstappen Red Bull Honda 2 2 2 2 1 1 3OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Nope, beiden zeggen 'used power unit elements'.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:20 schreef BroesWillems het volgende:
Heeft de ene site het misschien over wat er gebruikt is en de ander over wat er nog over is?![]()
Want dat deden ze bij Mercedes ook nietquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Jup als er genoeg uitvallen kan hij idd winnenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mwah, bedoelde meer als Max het WDC zo goed als veilig heeft
Al acht ik Perez best in staat om te winnen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Klopt, maar er kwam toen wel genoeg gezeik vanuit andere teams en diverse media. Dus het is mogelijk dat mercedes het nu voor Ferrari verziekt heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want dat deden ze bij Mercedes ook niet
Dat zou de afgelopen race het geval zijn, maar de vraag is dus of dat gebeurd is.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vreemd omdat Max al een keer van motor is veranderd. Dus er twee heeft gebruikt.
Edit: ja dus. Er is nog een document
https://www.fia.com/sites(...)s_for_this_event.pdf
Die ontbreekt bij de Decision documents maar staat wel bij de event & timing information.
[ Bericht 12% gewijzigd door Starflyer op 14-06-2022 12:12:58 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
Dat hoeft de FIA niet te doen, als ze er elke race een nieuwe motor in hangen zitten ze wel erg snel aan de budgetcapquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.Please sir. When moon? When Mustang?![]()
Motoren vallen toch buiten de budget cap?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat hoeft de FIA niet te doen, als ze er elke race een nieuwe motor in hangen zitten ze wel erg snel aan de budgetcapEdgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Gaat nog een interessant rest van het seizoen worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat hoeft de FIA niet te doen, als ze er elke race een nieuwe motor in hangen zitten ze wel erg snel aan de budgetcap
Dat dacht ik ook. Maar naar wat ik heb gevonden niet meer.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:17 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Motoren vallen toch buiten de budget cap?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik hou het wel bij die site die ik gevonden heb.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zou de afgelopen race het geval zijn, maar de vraag is dus of dat gebeurd is.
Die ontbreekt bij de Decision documents maar staat wel bij de event & timing information.
Oh weer wat geleerd..quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar naar wat ik heb gevonden niet meer.Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Iemand heeft een fuckup gemaakt met uploaden. Die 2 documenten heten op het documentnummer na hetzelfde, maar op de decision documents wordt het documentnummer verwijderd.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zou de afgelopen race het geval zijn, maar de vraag is dus of dat gebeurd is.
Die ontbreekt bij de Decision documents maar staat wel bij de event & timing information.![]()
Nog steeds. Er is wel sprake van een cost cap voor de ontwikkeling vanaf 2026, maar daar is nu nog geen sprake van. Al is er wel een maximum prijs aan de motoren gesteld. Maar dat was voor de budget cap ook al zo, meen ikquote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar naar wat ik heb gevonden niet meer.
Uit de financial regulations, hoofdstuk Exclusions:quote:(n) All costs of goods and services within the Power Unit Supply Perimeter for use by the F1 Team, up to an amount in any Full Year Reporting Period equal to the applicable maximum price as set out in the Sporting Regulations;
(s) All costs incurred with a Power Unit supplier that are Directly Attributable to the development, testing and validation of an Alternative Fuel and Oil for use with the Power Unit in F1 Cars of the F1 Team;No Dyson Barrier is going to stop me!
Als Red Bull / Max er goed voor staat in MEX dan gaat PER mogelijk geen teamorders krijgen als ie voor ligt. Maar dat zijn een hoop alsjes.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez laten winnen
Dan heb je als coureur pas écht gefaald.![]()
Dan heeft de site waar ik had gevonden dat de ICE in de budgetcap zit het fout.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nog steeds. Er is wel sprake van een cost cap voor de ontwikkeling vanaf 2026, maar daar is nu nog geen sprake van. Al is er wel een maximum prijs aan de motoren gesteld. Maar dat was voor de budget cap ook al zo, meen ik
Uit de financial regulations, hoofdstuk Exclusions:
[..]
Ja je kunt aan de gang blijven, dat is het hele idee van zo'n seizoen hequote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo kan je aan de gang blijven natuurlijk, Red Bull is sindsdien alle races gefinisht en zitten aan hun geplande motoren dus het lijkt opgelost, Ferrari niet dus die lijken nog een probleem te hebbenVind het gewoon nogal arrogant van de willekeurige posters hier die menen te weten welke problemen Ferrari en Red Bull precies hebben en wat opgelost is en wat niet.
![]()
het blijven indrukken en meningen uiteraard maar als we alles afdoen met "dat weet jij helemaal niet" is zo'n forum ook weinig aanquote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja je kunt aan de gang blijven, dat is het hele idee van zo'n seizoen heVind het gewoon nogal arrogant van de willekeurige posters hier die menen te weten welke problemen Ferrari en Red Bull precies hebben en wat opgelost is en wat niet.
![]()
Als ie geen seconde per ronde langzamer is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijven indrukken en meningen uiteraard maar als we alles afdoen met "dat weet jij helemaal niet" is zo'n forum ook weinig aanYou can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Klopt, net als dat er weinig aan is als iemand gewoon zegt 'Ferrari heeft een probleem en Red Bull niet en zo is het'.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijven indrukken en meningen uiteraard maar als we alles afdoen met "dat weet jij helemaal niet" is zo'n forum ook weinig aan![]()
dat is inderdaad wat te uitgesproken, hebben meer mods last vanquote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, net als dat er weinig aan is als iemand gewoon zegt 'Ferrari heeft een probleem en Red Bull niet en zo is het'.![]()
![]()
Ferrari lijkt een probleem te hebben.. denk ik
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.![]()
Het continu uitvallen zou je dat misschien wel kunnen laten doen vermoeden. Puur een wilde gok uiteraard.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:31 schreef Black-Death het volgende:
Ferrari lijkt een probleem te hebben.. denk ik![]()
Gezien de hoeveelheid issues met Ferrari-powered teams, en het feit dat ze nu al aan de max zitten van diverse motor-onderdelen, mag je er toch wel vanuitgaan dat er wat problemen zijn bij Ferrari. Tevens komt dit ook vanuit diverse media-outlets naar boven, dus het is niet enkel en alleen vanuit onderbuikgevoel deze gedachtesquote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja je kunt aan de gang blijven, dat is het hele idee van zo'n seizoen heVind het gewoon nogal arrogant van de willekeurige posters hier die menen te weten welke problemen Ferrari en Red Bull precies hebben en wat opgelost is en wat niet.
![]()
Net zo vaak als Red Bullquote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Het continu uitvallen zou je dat misschien wel kunnen laten doen vermoeden. Puur een wilde gok uiteraard.![]()
![]()
Maar in tegenstelling tot Red Bull heeft het bij Ferrari tot kapotte motoronderdelen geleid. Dat is wel echt een verschil.quote:![]()
Niet teveel nuances aanbrengen hoor, dit soort dingen moet je gewoon zwart/wit bekijken. Uitvallen is uitvallen. 😂quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar in tegenstelling tot Red Bull heeft het bij Ferrari tot kapotte motoronderdelen geleid. Dat is wel echt een verschil.
Kom zelf ook net tot de conclusie dat ik Latifi veels te streng beoordeel. Hij is niet structureel veels te langzaam, maar enkel per volledig raceweekend.![]()
Red Bull had wat pech met de motor van Verstappen in de eerste races..quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar in tegenstelling tot Red Bull heeft het bij Ferrari tot kapotte motoronderdelen geleid. Dat is wel echt een verschil.
Voor Ferrari lijkt het motorprobleem wat groter nu ze allemaal tegelijkertijd de geest geven.![]()
Je vergeet de Alfa's en Hazen mee te tellen.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ik denk dat vorig jaar Mercedes dat ook te horen gekregen heeft, naast het feit dat de motorenafdeling van Mercedes niet telkens nieuwe krachtbronnen in elkaar kon schroeven omdat ze het ook bij klantenteams bij bosjes begaven.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mercedes had een rocket engine vorig jaar. Ferrari heeft dat niet. En ik denk dat de FIA er iets van gaat zeggen als Ferrari elke race een nieuwe motor gaan gebruiken.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zou Ferrari er van profiteren dat ze andere teams als klant hebben? Qua ontwikkelen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat vorig jaar Mercedes dat ook te horen gekregen heeft, naast het feit dat de motorenafdeling van Mercedes niet telkens nieuwe krachtbronnen in elkaar kon schroeven omdat ze het ook bij klantenteams bij bosjes begaven.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou Ferrari er van profiteren dat ze andere teams als klant hebben? Qua ontwikkelen?![]()
Het zou mij niet verbazen als Max dan op de rem trapt en Perez laat winnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als ie geen seconde per ronde langzamer is bijvoorbeeld.![]()
Mij wel eigenlijk. De racerij bestaat niet uit cadeautjes en dat weet Max maar al te goed.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als Max dan op de rem trapt en Perez laat winnen.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Ja, maar als we uitgaan van een situatie waarin Max al vrijwel zeker is van de titel dan zal hij best een kado willen geven aan zijn teammaat.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij wel eigenlijk. De racerij bestaat niet uit cadeautjes en dat weet Max maar al te goed.![]()
"Vrijwel zeker" ook nog.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar als we uitgaan van een situatie waarin Max al vrijwel zeker is van de titel dan zal hij best een kado willen geven aan zijn teammaat.
Niks geleerd van vorig jaar? Het loont om je tegenstander eraf te rammen, niet om cadeautjes weg te geven.
Als Perez hem op zijn staart zit, héél misschien. Maar Max is een racer, en die gaat voor de winst. P2 is voor de beste loser.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Bij vrijwel zeker zie ik het ze niet doen en het hem ook niet vragen. Je bent pas zeker als het echt binnen is.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar als we uitgaan van een situatie waarin Max al vrijwel zeker is van de titel dan zal hij best een kado willen geven aan zijn teammaat.
Als titel al binnen is en Perez zit achter hem zie ik het ze wel doen al dan niet door iets tactisch.![]()
Zijn tegenstanders dit seizoen zijn Leclerc en Perez, niet Hamiltonquote:Op woensdag 15 juni 2022 11:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
"Vrijwel zeker" ook nog.
Niks geleerd van vorig jaar? Het loont om je tegenstander eraf te rammen, niet om cadeautjes weg te geven.
Als Perez hem op zijn staart zit, héél misschien. Maar Max is een racer, en die gaat voor de winst. P2 is voor de beste loser.![]()
![]()
Dat weet ik, het is meer de vergelijking met het weggeven van posities die je misschien zelf nog nodig hebt. Vorig jaar toont wel aan dat een grote voorsprong makkelijk weg kan zijn. Een domme klapband kan je 25 punten kosten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn tegenstanders dit seizoen zijn Leclerc en Perez, niet Hamilton
Daarom gaat hij tegenstander Perez dus geen cadeautjes geven.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: