abonnement Unibet Coolblue
pi_205019999
Hopelijk hebben jullie met dit onderwerp een beetje genade ;) maar ik heb echt even wijsheid nodig

Startpunt van dit verhaal: ik ben dik en heb het soort familie dat me gigantisch afzeikt erover en me walgelijk vindt. Mee eens. Ik loop inmiddels anderhalf jaar bij een diëtist en het lukt niet. (Niet belangrijk voor dit verhaal; maar ik ben begonnen met praten met vrienden over een maagverkleining).

Het probleem; omdat ik met zoveel negativiteit te maken heb ben ik online gaan zoeken naar mensen die er wat positiever in staan. Ongeveer een maandje. Ik heb een community gevonden en voelde (nu niet meer) me er in eerste instantie prettig. Mensen die me waardeerden om wie ik was leek het. Nu weet ik dat ze me enkel leuk vinden omdat ik dik ben en niet om wie ik ben. Dit is trouwens allemaal non-seksueel.

Ik denk dat het het beste voor me is als ik in een klap alle contacten verbreek en Naja moet accepteren dat mensen me eenmaal lelijk en niks vinden. Het is eenmaal zo en het is de waarheid. Alleen kan ik zo maar mensen blokkeren en zo? Is dat wel goed voor mij en mijn ego? Ik denk niet dat ze het daar waarderen als ik zeg een maagverkleining te willen terwijl mijn irl vrienden voor zijn. En ik ook trouwens. Mijn idee en wens. Het voelt ergens ook lullig naar hen om die deur dicht te gooien.

Het is gewoon een lastige situatie en ik weet niet wat goed voor me is... of ik denk het te weten maar weet niet of ik het kan maken om in een klap alle contacten te verbreken. Naar hen en ook naar mijzelf? Wat denken jullie?

En nee... dit is iets dat ik niet ga bespreken met hulpverleners. Als ik met de diëtist en huisarts een maagverkleining heb overlegd bespreek ik dat wel, maar de twijfels van dit topic niet...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:18:11 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205020024
@startpunt: je familie zeikt je af en vindt je walgelijk omdat je dik bent?
Wtf ...
pi_205020032
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:21:48 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205020055
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef Heph844 het volgende:
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
En dit .....
pi_205020071
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:18 schreef maily het volgende:
@:startpunt: je familie zeikt je af en vindt je walgelijk omdat je dik bent?
Wtf ...
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020076
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef Heph844 het volgende:
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
Dat is wel waar...

En misschien is bevestiging zoeken niet handig... of wat goed voor me is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:24:21 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205020084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
Dan zou ik die deur ook een stuk verder dicht doen .....
pi_205020124
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:24 schreef maily het volgende:

[..]
Dan zou ik die deur ook een stuk verder dicht doen .....
Eens.

Mensen die zo over andere mensen praten, die zijn pas walgelijk :r
pi_205020148
Dank jullie wel :*

Jullie zijn lief voor me O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  roze zaterdag 11 juni 2022 @ 11:34:30 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205020154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
Schijt aan dat soort mensen.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 11:37:40 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020177
Mensen die dat soort dingen roepen zijn naar mijn mening vooral dom en waarschijnlijk erg onvolwassen. Trek je niets van ze aan en verlaat die community..
pi_205020183
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is wel waar...

En misschien is bevestiging zoeken niet handig... of wat goed voor me is
Opzoeken van lotgenoten kan je in het algemeen een hoop brengen denk ik. Het is fijn om met mensen te praten die tegen dezelfde frustraties aanlopen als jijzelf. Dat zijn vaak toch prettigere gesprekken dan als je praat met iemand die bijvoorbeeld nog nooit is uitgelachen op straat, of rare blikken heeft gekregen als ze een zak chips in haar supermarktkarretje gooit.

De andere kant van die medaille is dat zulke groepen snel kunnen radicaliseren, juist omdat ze elkaar voortdurend bevestigen. Bij anorexia zie je dat ook goed, er zit een dunne lijn tussen elkaar steunen en elkaar aanmoedigen in schadelijk gedrag. Als jij het gevoel hebt dat het neigt naar het laatste zou ik daar zeker weggaan.
pi_205020221
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:38 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Opzoeken van lotgenoten kan je in het algemeen een hoop brengen denk ik. Het is fijn om met mensen te praten die tegen dezelfde frustraties aanlopen als jijzelf. Dat zijn vaak toch prettigere gesprekken dan als je praat met iemand die bijvoorbeeld nog nooit is uitgelachen op straat, of rare blikken heeft gekregen als ze een zak chips in haar supermarktkarretje gooit.

De andere kant van die medaille is dat zulke groepen snel kunnen radicaliseren, juist omdat ze elkaar voortdurend bevestigen. Bij anorexia zie je dat ook goed, er zit een dunne lijn tussen elkaar steunen en elkaar aanmoedigen in schadelijk gedrag. Als jij het gevoel hebt dat het neigt naar het laatste zou ik daar zeker weggaan.
Ja het is nogal het laatste. Ze zijn ongezond bezig en echt anti-gezond doen om het maar een naam te geven. Ik weet het niet uit te leggen, maar zij roepen eerder "gooi twee zakken chips in je mandje" ipv "laat mensen denken, doe aan de lijn, maar af en toe ongezond mag".

En ik ben nu open geweest naar mijn echte vrienden en die zijn misschien allemaal slank en dun, ze snappen me wel beter dan die community. Wat me verrast.

En misschien moet ik ook maar accepteren dat ik zo ben... en dat ik zoek naar oplossingen... en me soms een beetje eenzaam voelen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 11:57:32 #14
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020289
Ik leef al een aantal jaren volgens het principe "laat mensen denken, doe aan de lijn pas op met wat je eet en drinkt, maar af en toe ongezond mag". En dat gaat bij mij prima. Ik ben aardig wat gewicht verloren, voel me veel beter en mis het ongezonde absoluut niet. En als ik dan zo af en toe eens "ongezond" doe, is dat veel lekkerder dan vroeger.
pi_205020345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:57 schreef qltel het volgende:
Ik leef al een aantal jaren volgens het principe "laat mensen denken, doe aan de lijn pas op met wat je eet en drinkt, maar af en toe ongezond mag". En dat gaat bij mij prima. Ik ben aardig wat gewicht verloren, voel me veel beter en mis het ongezonde absoluut niet. En als ik dan zo af en toe eens "ongezond" doe, is dat veel lekkerder dan vroeger.
Ja ergens gaat dat fout bij mij ;) het lukt me niet... en op den duur moet je je trots opzij schuiven en extra hulp vragen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
Familie uit je leven bannen is meestal niet goed voor jezelf. Gewoon heel af en toe oppervlakkig contact met iedereen die jou een negatief gevoel geeft. Wanneer je merkt dat bij die schaarse contacten zij weer negatief beginnen, kap je het af. Je begint over een ander onderwerp, je loopt weg of je reageert niet op die berichten of stopt het telefoontje. Je kunt je een dag gekwetst en boos voelen, maar dan moet je het van je afzetten. Maak nooit het eerste contact.
pi_205020357
Het belangrijkste is van jezelf houden, je zelf leuk vinden en lekker in je vel zitten.
Jammer van de kilo's maar er zijn ergere dingen. ( Ja wellicht makkelijk praten voor mij )
Kijk eerst 's of simpele dingen als een wandeling jou een fijn gevoel kan geven. Niet te hard
van stapel want als je dan ' in kakt' voelt het als falen en dat wil je niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 12:18:25 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja ergens gaat dat fout bij mij ;) het lukt me niet... en op den duur moet je je trots opzij schuiven en extra hulp vragen
ja, dat is zeker... Als het niet lukt, dan is extra hulp zeker nodig.

Ik houd het zelf al zo'n 5 of 6 jaar vol. In het begin hield ik nog een lijstje bij met mijn gewicht, maar daar ben ik op een moment mee gestopt, omdat mijn BMI prima was en ik niet meer af hoefde te vallen.Zo af en toe zondig ik met chocolade, maar dingen als chips, popcorn, cola, en dergelijke laat ik sinds die tijd staan. Ik drink alleen nog frisdrank als ik op vakantie ben.Voor mij is dat prima vol te houden.
pi_205020530
Het "nadeel" is dat ik enorm close ben met mijn familie. Dit is ons enige "twistpunt". Dus dit is iets dat ik eventjes moet slikken.

En het afvallen... ik snap dat het iets gemakkelijks is. Alleen ik faal al heel mijn leven hopeloos. Ik was als kind al dik. Inmiddels heb ik een ruime bmi 47, dus niet een beetje mollig. Er moet iets gebeuren, ik ben het zat.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop inmiddels anderhalf jaar bij een diëtist en het lukt niet. (Niet belangrijk voor dit verhaal; maar ik ben begonnen met praten met vrienden over een maagverkleining).
Ze geven je pas een maagverkleining als je kan laten zien dat het het afvallen wel lukt, anders blijf je hetzelfde eten (alleen dan vakere en kleinere hoeveelheden, maar je blijft dus wel te veel eten) en val je als nog niet af en is die maagverkleining een zinloze operatie, het is geen magisch middel, je moet er ook zelf voor werken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2022 12:34:18 ]
pi_205020591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het "nadeel" is dat ik enorm close ben met mijn familie. Dit is ons enige "twistpunt". Dus dit is iets dat ik eventjes moet slikken.

En het afvallen... ik snap dat het iets gemakkelijks is. Alleen ik faal al heel mijn leven hopeloos. Ik was als kind al dik. Inmiddels heb ik een ruime bmi 47, dus niet een beetje mollig. Er moet iets gebeuren, ik ben het zat.
Ik hoop dat het je lukt, omdat je het zelf graag wil.

Als het je lukt, ben je nog evenmin dom en lui en weetikveel wat , want als die dingen hebben niks te maken met hoeveel vlees er rond je botten zit.

Jammer dat die online-groep zo uitpakt. Het leuk van online vind ik nu juist dat je mensen *niet* ziet & hoort en *dus* niet beoordeelt op een accent, uiterlijk of leeftijd. Dat geeft allerlei mogelijkheden die in de 'echte' wereld niet bestaan. Misschien werkt daarom toch verzamelen op uiterlijke kenmerken wel niet positief, online.

Hoe dan ook: het lijkt me heel goed dat je merkt dat iets wat leuk leek, niet meer leuk is, niet (meer) goed voor je is, en dat je dat dus wil afkappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205020616
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:21 schreef maily het volgende:
En dit .....
Op FOK! niet, hoor. :B

:T
pi_205020637
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:33 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Ze geven je pas een maagverkleining als je kan laten zien dat het het afvallen wel lukt, anders blijf je hetzelfde eten (alleen dan vakere en kleinere hoeveelheden, maar je blijft dus wel te veel eten) en val je als nog niet af en is die maagverkleining een zinloze operatie, het is geen magisch middel, je moet er ook zelf voor werken.
Snap ik. Ik zie het ook niet als magisch middel. Lang verhaal. Ben ook wel wat afgevallen, 15kg. Alleen tja...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 12:42:16 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het "nadeel" is dat ik enorm close ben met mijn familie. Dit is ons enige "twistpunt". Dus dit is iets dat ik eventjes moet slikken.

En het afvallen... ik snap dat het iets gemakkelijks is. Alleen ik faal al heel mijn leven hopeloos. Ik was als kind al dik. Inmiddels heb ik een ruime bmi 47, dus niet een beetje mollig. Er moet iets gebeuren, ik ben het zat.
Nee. het is niet makkelijk! Absoluut niet. En voor mijn methode is denk ik een ijzeren wil nodig en wat mij erg motiveerde was het resultaat. Dus als het jou niet lukt is dat niet falen en dat je hopeloos bent..

En hoe hoger je BMI is, hoe lastiger het nu eenmaal is om af te vallen. Bewegen/sporten met zo'n BMI is gewoon lastig. Je bent al goed op weg door professionele hulp te zoeken. Ga ervoor! Die mensen hebben ervoor geleerd en zullen het dus wel weten.
pi_205020654
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik hoop dat het je lukt, omdat je het zelf graag wil.

Als het je lukt, ben je nog evenmin dom en lui en weetikveel wat , want als die dingen hebben niks te maken met hoeveel vlees er rond je botten zit.

Jammer dat die online-groep zo uitpakt. Het leuk van online vind ik nu juist dat je mensen *niet* ziet & hoort en *dus* niet beoordeelt op een accent, uiterlijk of leeftijd. Dat geeft allerlei mogelijkheden die in de 'echte' wereld niet bestaan. Misschien werkt daarom toch verzamelen op uiterlijke kenmerken wel niet positief, online.

Hoe dan ook: het lijkt me heel goed dat je merkt dat iets wat leuk leek, niet meer leuk is, niet (meer) goed voor je is, en dat je dat dus wil afkappen.
Ja het is niet goed voor me en die groep vindt elkaar alleen leuk om die reden. Naja... het is ook een stukje zelfacceptatie. Zelf wil ik heel graag afvallen, werk er ook hard voor... alleen tja...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:42 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee. het is niet makkelijk! Absoluut niet. En voor mijn methode is denk ik een ijzeren wil nodig en wat mij erg motiveerde was het resultaat. Dus als het jou niet lukt is dat niet falen en dat je hopeloos bent..

En hoe hoger je BMI is, hoe lastiger het nu eenmaal is om af te vallen. Bewegen/sporten met zo'n BMI is gewoon lastig. Je bent al goed op weg door professionele hulp te zoeken. Ga ervoor! Die mensen hebben ervoor geleerd en zullen het dus wel weten.
Snap ik en veel respect voor! Het frustrerende hier is dat ik nu een jaar... anderhalf jaar 1000kvals per dag eet, zoals de diëtist zei, maar ik ben maar 15kg kwijt. Dus ik ben gefrustreerd

Echt hulde dat het jou lukt! Zo knap!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020810
Deels herkenbaar, met voeding alleen ga je het trouwens ook niet redden.

Koop een hometrainer als je een sportschool niks vind, deed ik ook.
Leg er een tablet op, zet een docu of langere filmpjes op, fietsen maar.

6 weken bezig, 6 kilo verloren.
Begon eerst met opbouwen, 30 a 40min zo om de dag.
Daarna dramatisch opschalen naar 7x per week een 45min tot een uur fietsen.

Daarna iets afbouwen naar 4x per week, zelfde tijd fietsen.

Dan hou je het stabiel.

Lopen mag ik helaas niet, vandaar dat ik fietsen aanraad, But whatever works for you.
pi_205020917
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Snap ik en veel respect voor! Het frustrerende hier is dat ik nu een jaar... anderhalf jaar 1000kvals per dag eet, zoals de diëtist zei, maar ik ben maar 15kg kwijt. Dus ik ben gefrustreerd

Echt hulde dat het jou lukt! Zo knap!
Eet je echt alleen maar 1000kcal per dag?
Ga je wel eens terug naar die diëtist? Weet hij/zij van je eetstoornis en je medicatiegebruik?

Mijn beste vriendin heeft soortgelijke problematiek als jij. Een leven van depressies, andere stoornissen, eetstoornis, bergen en bergen medicatie waardoor je aankomt of zo suf wordt dat je nauwelijks verbrandt.
Bij haar heeft de maagoperatie niet geholpen. Ze moest sowieso naar België omdat zulke operaties in Nederland niet worden uitgevoerd bij psychisch patiënten. Dat kostte 8000 euro en na de operatie bleek het niet helemaal goed te zijn gegaan waardoor haar maag nog te groot was en ze hongergevoel bleef houden. Dat voelt voor haar als haar eigen schuld, haar zelfbeeld is nog meer naar de klote dan het al was.
Inmiddels durfde ze na een paar jaar een second opinion aan. Ze kreeg daar zoveel stress van dat ze een TS pleegde en nu alweer 3 weken op de IC ligt.

Ik gun jou het allerbeste. Mijn vriendin is echt een extreem geval. Maar soms is dik zijn en dat accepteren gewoon het beste scenario.
Met een maagoperatie krijg je ook 1000 calorieën per dag binnen. Dat verandert dus eigenlijk niet.

Mensen die denken dat afvallen makkelijk is en die denken dat er iets mis is met een ander op basis van hun uiterlijk, zijn heel beperkt van geest. Ze kunnen zich niet verplaatsen in een ander, zijn oppervlakkig, kunnen/willen wetenschappelijke studies niet begrijpen. Derhalve is hun mening een stuk minder relevant dan dat van andere mensen.

Die nieuwe mensen die je hebt leren kennen zijn dus niet jouw soort mensen. Dan weet je dat ook weer toch? Je kunt niet met iedereen vriendjes worden maar soms weet je dat niet van te voren. Ik zou je account verwijderen en proberen er niet meer aan te denken.
Spoilers!
pi_205021012
Middelvinger opsteken naar beide groepen, de ene voor het respectloze gedrag en de andere omdat ze je niet steunen in gezonder worden.

^p^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205021072
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Eet je echt alleen maar 1000kcal per dag?
Ga je wel eens terug naar die diëtist? Weet hij/zij van je eetstoornis en je medicatiegebruik?
Dat weet ze allemaal en daarom heb ik een dieet van 1000 kcal per dag gekregen. Ik volg op de letter wat zij zegt: Ontbijt kwark, lunch kwark (in totaal 500 gr op een dag). 's Avonds groente en een vleesvervanger en 100gr gekookte rijst (in het weekend). In augustus heb ik weer een afspraak. Daarom is het zo frustrerend, want ik doe zo hard mijn best en heb altijd honger en amper resultaat. Ik voel me een enorme faalhaas.
quote:
Mijn beste vriendin heeft soortgelijke problematiek als jij. Een leven van depressies, andere stoornissen, eetstoornis, bergen en bergen medicatie waardoor je aankomt of zo suf wordt dat je nauwelijks verbrandt.
Bij haar heeft de maagoperatie niet geholpen. Ze moest sowieso naar België omdat zulke operaties in Nederland niet worden uitgevoerd bij psychisch patiënten. Dat kostte 8000 euro en na de operatie bleek het niet helemaal goed te zijn gegaan waardoor haar maag nog te groot was en ze hongergevoel bleef houden. Dat voelt voor haar als haar eigen schuld, haar zelfbeeld is nog meer naar de klote dan het al was.
Inmiddels durfde ze na een paar jaar een second opinion aan. Ze kreeg daar zoveel stress van dat ze een TS pleegde en nu alweer 3 weken op de IC ligt.
Wat ongelooflijk naar voor jou en je vriendin! Het is heel erg herkenbaar om eerlijk te zijn. Dikke knuffel, voor jullie beiden

Ik heb met medicatie hetzelfde probleem. Meerdere anti-psychotica, stemmingsstabilisator, antidepressivum, middelen tegen de bijwerkingen. En alles heeft aankomen als bijwerking. En 8000¤, heel eerlijk, dat heb ik niet.
Zo'n TS, hier in april, ook IC en eerlijk: Stoornissen en gewicht waren de reden. Ik haat het aan mezelf. Ik misacht mezelf. En niet alleen de honger, maar ook stofwisseling wordt beïnvloed door die pillen.

Ik ben echt even emotioneel van je verhaal. Ik vind het echt heel erg voor jullie...
quote:
Ik gun jou het allerbeste. Mijn vriendin is echt een extreem geval. Maar soms is dik zijn en dat accepteren gewoon het beste scenario.
Met een maagoperatie krijg je ook 1000 calorieën per dag binnen. Dat verandert dus eigenlijk niet.
Dat veranderd niks, ik dacht ach... misschien 250 of 500 kcals zou helpen. Alleen ik wil niet terug naar dat op een ongezonde manier.

Als ik geen familie had zou ik het kunnen accepteren. Mijn bloedwaardes worden regelmatig gecheckt en zijn goed, bloeddruk/hart/toestanden zijn goed. Alleen die minachting... Elk gesprek dat uiteindelijk daarop neerkomt. Sarcastische opmerkingen over kwark-eten. Altijd moeilijk doen omdat ik me aan mijn dieet houdt, omdat het toch geen zin heeft. Als ik niet continu afgezeken werd zou ik kunnen geloven ondanks mijn gewicht er misschien best leuk uit te zien. En misschien zelfs een leuk mens te zijn. Maar ja... misschien is dat naïef.
quote:
Mensen die denken dat afvallen makkelijk is en die denken dat er iets mis is met een ander op basis van hun uiterlijk, zijn heel beperkt van geest. Ze kunnen zich niet verplaatsen in een ander, zijn oppervlakkig, kunnen/willen wetenschappelijke studies niet begrijpen. Derhalve is hun mening een stuk minder relevant dan dat van andere mensen.

Die nieuwe mensen die je hebt leren kennen zijn dus niet jouw soort mensen. Dan weet je dat ook weer toch? Je kunt niet met iedereen vriendjes worden maar soms weet je dat niet van te voren. Ik zou je account verwijderen en proberen er niet meer aan te denken.
Ja account is verwijderd. Ik vind mijn gezondheid erg belangrijk. En ja af en toe neem ik wat lekkers, eens per twee weken of zo, en ik weet dat het slecht is. Dus dat hoeft niet gestimuleerd te worden en ik wil leuk gevonden om wie CotS is, niet omdat ik dik ben that's it.

Mijn vrienden irl nemen mijn gewicht voor lief. Ze vinden me leuk om wie ik ben en mijn rarigheden. Dat is toch wel belangrijk...

Je hebt me wel aan het janken gebracht zeg ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205021134
Klinkt alsof je in een fat acceptance groep terecht bent gekomen. Het doel van dat soort mensen is niet zoals je misschien zou denken dat dikke mensen niet slecht behandeld worden of uitgesloten worden. Het doel is enkel en alleen het goedpraten van hun eigen verslaving, ontkennen dat overgewicht gezondheidsrisico's met zich meebrengen, alle eigen verantwoordelijkheid wegpraten en mensen met een normaal gewicht juist wegzetten als alles dat negatief is. Het soort mensen dat woedend is op Adelle omdat ze is afgevallen.

Daar moet je echt bij uit de buurt blijven. Mensen horen je natuurlijk normaal te behandelen, ook al ben je dik, maar het is heel gevaarlijk als je werkelijk gaat denken dat morbide obees zijn normaal is. En dat is precies wat zulke praatgroepjes proberen te bereiken. Slanke mensen en dikke mensen die (willen) afvallen zijn hun vijand, omdat zij het bewijs zijn dat je je gewicht zelf in de hand hebt en je daadwerkelijk gezonder bent zonder al dat extra gewicht.
pi_205021168
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar soms is dik zijn en dat accepteren gewoon het beste scenario.
Nee dat is het nooit. In de meeste gevallen is het gevolg van deze gedachtegang dat de persoon in kwestie nog dikker wordt.

Dikke mensen pesten is niet oké maar een grapje maken of gewoon zeggen dat het niet gezond moet kunnen. Zolang we maar als doel hebben de mensen gezond te maken.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205021237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee dat is het nooit. In de meeste gevallen is het gevolg van deze gedachtegang dat de persoon in kwestie nog dikker wordt.

Dikke mensen pesten is niet oké maar een grapje maken of gewoon zeggen dat het niet gezond moet kunnen. Zolang we maar als doel hebben de mensen gezond te maken.
Ik denk echt dat het voor sommige mensen een fijner leven is als ze accepteren dat ze dik zijn, misschien 20 jaar korter leven maar niet dagelijks rondlopen met zelfhaat en hun hele leven in het teken staat van (niet) eten. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat blijvende verandering in hun patronen aan te brengen. Maar dan spreek je wel echt over een klein deel 'hopeloze' gevallen en TS lijkt daar totaal niet onder te vallen.

Een gezond en lang leven is niet voor iedereen weggelegd en vindt ook niet iedereen wenselijk. Wel denk ik dacht het grootste deel van de mensen die hun obesitas (zogenaamd) accepteren, als ze eerlijk tegen zichzelf zouden zijn, ook gewoon liever een normaal gewicht zouden hebben. En voor die mensen zijn dat soort fat acceptance groepen ontzettend schadelijk. Zo worden ze gesteund in hun verslaving, terwijl ze zelf diep van binnen echt wel weten dat het niet goed voor ze is.
pi_205021302
Jullie hebben ook gelijk... misschien meer... het is zo ingewikkeld... Sowieso uit die groep want die is niet goed en zoeken naar opties om minder te eten... Ingewikkeld gedoe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:38 #35
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205021534
Uit die groep gaan is sowieso het beste wat je kunt doen! ^O^
pi_205021561
Mensen kunnen hard zijn. Hier net het tegenovergestelde je kunt zeker 30kg aan mij geven en wat ik allemaal al om mijn oren gekregen heb! Fuck IT!
pi_205021566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee dat is het nooit. In de meeste gevallen is het gevolg van deze gedachtegang dat de persoon in kwestie nog dikker wordt.

Dikke mensen pesten is niet oké maar een grapje maken of gewoon zeggen dat het niet gezond moet kunnen. Zolang we maar als doel hebben de mensen gezond te maken.
Grapjes maken en het 'gewoon' zeggen is dus pestgedrag en het werkt zelfs averechts. Je helpt niet. Je zorgt er alleen voor dat dat iemand zich kut voelt.
Spoilers!
pi_205021598
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Grapjes maken en het 'gewoon' zeggen is dus pestgedrag en het werkt zelfs averechts. Je helpt niet. Je zorgt er alleen voor dat dat iemand zich kut voelt.
Zeggen dat iemand wat dikker is geworden op een grappige manier zie ik niet als pesten.

Dat iemand zich daardoor kut voelt komt niet omdat iemand dat zegt, maar doordat er een kern van waarheid in zit en het niet gezond is om dik te zijn. De dikke persoon voelt zijn/haar ego aangevallen want de lichamelijk staat wordt min of meer afgewezen. De kunst is om die woede/haat die dan vrijkomt om te zetten naar motivatie om er wat aan te doen, zonder over te gaan in zelfhaat.

De grens naar pesten is voor mij als de persoon er duidelijk mee zit (dus de boodschap accepteert) en de pester niet ophoud met iemand dik noemen. Dan gaat het averechts werken.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205021604
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Grapjes maken en het 'gewoon' zeggen is dus pestgedrag en het werkt zelfs averechts. Je helpt niet. Je zorgt er alleen voor dat dat iemand zich kut voelt.
Dat doet deze user altijd, is deel van z'n imago hier denk ik.

@TS : je bent nooit verplicht contacten te onderhouden. Als mensen niks toevoegen en enkel je verder naar beneden trekken; lekker dicht doen die deur.
pi_205021642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat weet ze allemaal en daarom heb ik een dieet van 1000 kcal per dag gekregen. Ik volg op de letter wat zij zegt: Ontbijt kwark, lunch kwark (in totaal 500 gr op een dag). 's Avonds groente en een vleesvervanger en 100gr gekookte rijst (in het weekend). In augustus heb ik weer een afspraak. Daarom is het zo frustrerend, want ik doe zo hard mijn best en heb altijd honger en amper resultaat. Ik voel me een enorme faalhaas.

Een kilo per maand afvallen met jouw medicatie is echt verre van falen hoor. Ik vind het enorm knap _O_ Dat zeg ik niet alleen omdat ik je op wil beuren, ik meen het echt.
quote:
[..]
Wat ongelooflijk naar voor jou en je vriendin! Het is heel erg herkenbaar om eerlijk te zijn. Dikke knuffel, voor jullie beiden

Thanks. :* Ik lees bijna alles wat je hier schrijft, maar reageer meestal niet omdat het ook wel erg dichtbij komt soms ;) Het is allemaal enorm naar. Het is zo'n leuk mens, eeuwig zonde dag ze zichzelf zo stom vindt. Maar ja, dat schakel je helaas niet even uit.

quote:
Ik heb met medicatie hetzelfde probleem. Meerdere anti-psychotica, stemmingsstabilisator, antidepressivum, middelen tegen de bijwerkingen. En alles heeft aankomen als bijwerking. En 8000¤, heel eerlijk, dat heb ik niet.
Zo'n TS, hier in april, ook IC en eerlijk: Stoornissen en gewicht waren de reden. Ik haat het aan mezelf. Ik misacht mezelf. En niet alleen de honger, maar ook stofwisseling wordt beïnvloed door die pillen.

Ik ben echt even emotioneel van je verhaal. Ik vind het echt heel erg voor jullie...

Het is zo'n onmogelijke situatie. Vanwege alle ellende heb je die medicatie nodig en een deel van de problemen (dikheid, zelfbeeld) worden er alleen maar door verergerd.

Ik heb even getwijfeld om je het verhaal over die Belgische operatie te vertellen. Het is vast niet fijn om te horen. Ik weet hoe belangrijk het is om hoop te kunnen hebben. Maar de bak ellende die het mijn vriendin heeft opgeleverd moet echt iedereen bespaard blijven.

quote:
[..]
Dat veranderd niks, ik dacht ach... misschien 250 of 500 kcals zou helpen. Alleen ik wil niet terug naar dat op een ongezonde manier.
Dat helpt ook niet. Dat heb je al geprobeerd ;)

quote:
Als ik geen familie had zou ik het kunnen accepteren. Mijn bloedwaardes worden regelmatig gecheckt en zijn goed, bloeddruk/hart/toestanden zijn goed. Alleen die minachting... Elk gesprek dat uiteindelijk daarop neerkomt. Sarcastische opmerkingen over kwark-eten. Altijd moeilijk doen omdat ik me aan mijn dieet houdt, omdat het toch geen zin heeft. Als ik niet continu afgezeken werd zou ik kunnen geloven ondanks mijn gewicht er misschien best leuk uit te zien. En misschien zelfs een leuk mens te zijn. Maar ja... misschien is dat naïef.

Wat enorm zonde dat ze dat doen. Weten ze dat ze het doen? Mijn vriendin neemt haar familie broer wel eens mee naar therapie. Is dat voor jou en je familie een optie? Familie kan je tenslotte triggeren als geen ander.
quote:
[..]
Ja account is verwijderd. Ik vind mijn gezondheid erg belangrijk. En ja af en toe neem ik wat lekkers, eens per twee weken of zo, en ik weet dat het slecht is. Dus dat hoeft niet gestimuleerd te worden en ik wil leuk gevonden om wie CotS is, niet omdat ik dik ben that's it.

Mijn vrienden irl nemen mijn gewicht voor lief. Ze vinden me leuk om wie ik ben en mijn rarigheden. Dat is toch wel belangrijk...

Je hebt me wel aan het janken gebracht zeg ;)
Je gezondheid is ook belangrijk. Je eet gezond, je bloedwaarden zijn gezond. En dat ondanks je stoornissen en je medicatie.
Ik zie je al jaren posten hier op het forum en zie dat je na elke tegenslag er weer bovenop komt. Dat is echt veelzeggend over jou hoor. Dat is lang niet voor iedereen in jouw schoenen weggelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
pi_205021661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:01 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zeggen dat iemand wat dikker is geworden op een grappige manier zie ik niet als pesten.

Dat iemand zich daardoor kut voelt komt niet omdat iemand dat zegt, maar doordat er een kern van waarheid in zit en het niet gezond is om dik te zijn. De dikke persoon voelt zijn/haar ego aangevallen want de lichamelijk staat wordt min of meer afgewezen. De kunst is om die woede/haat die dan vrijkomt om te zetten naar motivatie om er wat aan te doen, zonder over te gaan in zelfhaat.

De grens naar pesten is voor mij als de persoon er duidelijk mee zit (dus de boodschap accepteert) en de pester niet ophoud met iemand dik noemen. Dan gaat het averechts werken.
Blijf jezelf dat vooral vertellen. Je pest niet omdat jij het niet zo ziet. Als iemand anders dat anders ervaart, ligt dat niet aan jou.

Alle wetenschap zegt dat mensen aanspreken op hun omvang juist niet helpt. Jij weet het beter. Heus. Echt hoor.

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat doet deze user altijd, is deel van z'n imago hier denk ik.

Ik weet het. Zielig.

Ik ga er op in omdat wanneer niemand dat doet, TS misschien denkt dat er een kern van waarheid in zijn verhaal zit.
Spoilers!
pi_205021743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Blijf jezelf dat vooral vertellen. Je pest niet omdat jij het niet zo ziet. Als iemand anders dat anders ervaart, ligt dat niet aan jou.

Alle wetenschap zegt dat mensen aanspreken op hun omvang juist niet helpt. Jij weet het beter. Heus. Echt hoor.
[..]
Ik weet het. Zielig.

Ik ga er op in omdat wanneer niemand dat doet, TS misschien denkt dat er een kern van waarheid in zijn verhaal zit.
Nooit wat erover zeggen is je kop in het zand steken en ook niet bevorderend. Toen ik te dik was vond ik het ook niet leuk als mensen over mijn gewicht begonnen te praten. Maar juist de mensen die zich zorgen maakte en het op een luchtige manier wisten te brengen (via een grap) hebben mij gemotiveerd om in te zien dat ik veel gelukkiger kan zijn als ik slanker zou zijn.

Misschien komt het bij vrouwen harder aan. Ik had een ex die ook steeds flinker werd en ik had er toen ook een grapje over gemaakt. Ik had daarna een week geen seks maar de uitkomst was wel dat ze er wat aan ging doen.

De personen die ik heb gesproken en veel zijn afgevallen zeggen allemaal dat er veel boosheid naar boven komt vlak voordat je afvalt. Het is een innerlijke strijd die je voert en alleen maar lieve woorden gebruiken helpt een persoon niet altijd om over de streep te komen.

Geloof me, ik bedoel geen haat in mijn berichten ik wil alleen helpen. Ik denk dat TS juist heel goed bezig is door er zo over te kunnen praten
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zaterdag 11 juni 2022 @ 16:02:15 #43
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205021988
Als je erg close met je familie bent, dan zou ik zeker de deur niet dichtgooien.
soooo, da's mooi!
pi_205023008
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Een kilo per maand afvallen met jouw medicatie is echt verre van falen hoor. Ik vind het enorm knap _O_ Dat zeg ik niet alleen omdat ik je op wil beuren, ik meen het echt.
Dank je wel :) Ik doe echt enorm mijn best.

quote:
[..]
Thanks. :* Ik lees bijna alles wat je hier schrijft, maar reageer meestal niet omdat het ook wel erg dichtbij komt soms ;) Het is allemaal enorm naar. Het is zo'n leuk mens, eeuwig zonde dag ze zichzelf zo stom vindt. Maar ja, dat schakel je helaas niet even uit.
Snap ik en het spijt me dat ik je trigger. Dat is niet de bedoeling.

Ik snap het, het is echt jammer als mensen dat niet van zichzelf zien. Zeker als het zulke verregaande gevolgen heeft, dat doet me echt pijn om te lezen. Dus ik kan amper tot niet nagaan wat dat voor jou moet zijn, om dat van dichtbij te zien. Heel erg veel sterkte :*

quote:
[..]
Het is zo'n onmogelijke situatie. Vanwege alle ellende heb je die medicatie nodig en een deel van de problemen (dikheid, zelfbeeld) worden er alleen maar door verergerd.

Ik heb even getwijfeld om je het verhaal over die Belgische operatie te vertellen. Het is vast niet fijn om te horen. Ik weet hoe belangrijk het is om hoop te kunnen hebben. Maar de bak ellende die het mijn vriendin heeft opgeleverd moet echt iedereen bespaard blijven.
Aan de ene kant ben ik goddankbaar voor mijn medicatie. Zonder zou ik niet zelfstandig kunnen leven. Alleen met maakt leven met mezelf heel erg moeilijk soms. En het is ook lastig uit te leggen aan mensen, ze snappen niet dat het "zo erg" is. Of dat het met een dieet zo opgelost is... maar ja... maakt ook niet uit. Het is eenmaal nodig.

Jawel, het is goed dat je dat verteld hebt. Wat heb je aan hoop als deze vals is? Die ellende heeft je vriendin niet verdient, die verdient niemand. Echt stom dat ze dan wel opereren in België. Ik ben blij dat je dat verteld hebt, want die deur gaat nu eenmaal dicht. Jammer en helaas.
Dan maar zo en dan maar dik... het is niet anders.

quote:
[..]
Dat helpt ook niet. Dat heb je al geprobeerd ;)
True ;) Die discipline heb ik ook niet meer hoor ;)

quote:
[..]
Wat enorm zonde dat ze dat doen. Weten ze dat ze het doen? Mijn vriendin neemt haar familie broer wel eens mee naar therapie. Is dat voor jou en je familie een optie? Familie kan je tenslotte triggeren als geen ander.
Ze weten wat het met me doet, ze weten van de eetproblemen die ik heb gehad, ze willen niet met mijn begeleider praten. Er is niks mis met hen, punt uit. Dus tja... daar houdt het op.
quote:
[..]
Je gezondheid is ook belangrijk. Je eet gezond, je bloedwaarden zijn gezond. En dat ondanks je stoornissen en je medicatie.
Ik zie je al jaren posten hier op het forum en zie dat je na elke tegenslag er weer bovenop komt. Dat is echt veelzeggend over jou hoor. Dat is lang niet voor iedereen in jouw schoenen weggelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel :* DIkke knuffel!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205023150
Overgewicht is een probleem in alle Westerse landen, waaronder dus ook Nederland.

Dat probleem wordt niet veroorzaakt door de mensen die last hebben van deze aandoening, maar door het aanbod van teveel verkeerd voedsel.
pi_205023291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 17:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Overgewicht is een probleem in alle Westerse landen, waaronder dus ook Nederland.

Dat probleem wordt niet veroorzaakt door de mensen die last hebben van deze aandoening, maar door het aanbod van teveel verkeerd voedsel.
Maar ook dat lichaamsbeweging eigenlijk steeds minder hoeft.

We gaan steeds meer en vaker thuis werken, alles kan tegenwoordig bezorgd worden, zelfs boodschappen kunnen binnen minuten voor de deur staan. Verder is er een opmars van electrische fietsen en steps.

Dusja, als lichaamsbeweging en sporten niet je hobby is, word je op je wenken bediend. Gezond is het allemaal niet.
pi_205023570
Ik had het even met vrienden erover. Hun reactie: Misschien moet je meer van ons aantrekken dan van je familie.

True
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205023588
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had het even met vrienden erover. Hun reactie: Misschien moet je meer van ons aantrekken dan van je familie.

True
Hele wijze woorden :Y
  zaterdag 11 juni 2022 @ 18:40:40 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205023620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie hebben ook gelijk... misschien meer... het is zo ingewikkeld... Sowieso uit die groep want die is niet goed en zoeken naar opties om minder te eten... Ingewikkeld gedoe
quote:
Aan de ene kant ben ik goddankbaar voor mijn medicatie. Zonder zou ik niet zelfstandig kunnen leven. Alleen met maakt leven met mezelf heel erg moeilijk soms. En het is ook lastig uit te leggen aan mensen, ze snappen niet dat het "zo erg" is. Of dat het met een dieet zo opgelost is... maar ja... maakt ook niet uit. Het is eenmaal nodig.
Van wat je allemaal vertelt is er wel het nodige wat aandacht in je leven verdient.

En het zijn zoveel factoren die ook nog eens met elkaar te maken hebben, dat ik je aanraadt om het allemaal eens overzichtlijk op papier te zetten. Desnoods met een mindmappig diagram. Probeer dus voor jezelf een plan te maken hoe jij er concreet voor gaat zorgen dat je de goeie richting op gaat bewegen.

Om een goeie richting op te bewegen is het belangrijk voor je om te zien aan welke gebieden in je leven jij extra aandacht moet gaan geven en waar je de kwaliteit van je aandacht beter kunt veranderen. In plaats van negatieve aandacht die je aan jezelf in bepaalde zaken geeft, dingen ombuigen naar positieve aandacht dus. Dat kost heel veel tijd maar vooral veel focus en correctie. Maar het is wel heel belangrijk.

En de enige die jou kan redden uit deze situatie ben jij zelf. Vrienden, kennissen, familie, therapeuten en ook mensen van Fok! kunnen jouw probleem of problemen niet oplossen. Er ligt het nodige op jouw bordje en alleen door zelf de regie en controle over je leven op een constructieve en positieve manier te nemen, kun je een leven gaan leiden waar je je gelukkiger, vrediger en meer vervuld zult voelen.

Mensen om je heen kun je als hulpbronnen gebruiken. Maar dat kan alleen als ze een positieve invloed hebben op jouw welzijn. Zo niet dan kun je er beter uit de buurt blijven, want jij hebt al genoeg aan je eigen issues en hebt geen extra ballast nodig. Die vrienden van jou waar je het even over had, en waar je niet van had gedacht dat ze zoveel begrip en steun voor je hebben, klonken mi wel goed.

Familieleden die jou in de zeik nemen, die je kleineren of op andere manieren toxisch voor je zijn zul je duidelijk toe moeten spreken dat ze over jouw grenzen gaan en dat ze daarmee moeten stoppen. Gebeurt dat niet dan zul je afstand moeten nemen en het contact ernstig moeten minimaliseren om jezelf te beschermen want het gaat alleen maar om jouw welzijn en dat soort shit kun je daar niet bij gebruiken.

Wees mild en lief voor jezelf. Iedere stap in de goede richting is er 1. En soms maak je weer wat stapjes terug. Houdt moed, wees zacht en geduldig met jezelf en blijf in de goede richting bewegen. Fik jezelf niet af als je ziet of vindt dat je tekort schiet, want dat brengt je niks. Vindt een positieve manier om met je frustraties om te gaan. Accepteer ze, leer een les van de fouten die je maakt en begin weer opnieuw.

Kijk youtube video's die je kunnen helpen om een gezonde mindset te ontwikkelen die je keihard nodig zult hebben om jouw situatie onder controle te krijgen en te begunstigen.

Laatste en belangrijkste advies: "Never, ever give up and keep moving forward".

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 11-06-2022 18:52:26 ]
pi_205023754
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
Van wat je allemaal vertelt is er wel het nodige wat aandacht in je leven verdient.

En het zijn zoveel factoren die ook nog eens met elkaar te maken hebben, dat ik je aanraadt om het allemaal eens overzichtlijk op papier te zetten. Desnoods met een mindmappig diagram.

Om een goeie richting op te bewegen is het belangrijk voor je om te zien aan welke gebieden in je leven jij extra aandacht moet gaan geven en waar je de kwaliteit van je aandacht beter kunt veranderen. In plaats van negatieve aandacht die je aan jezelf in bepaalde zaken geeft, dingen ombuigen naar positieve aandacht dus. Dat kost heel veel tijd maar vooral veel focus en correctie. Maar het is wel heel belangrijk.

En de enige die jou kan redden uit deze situatie ben jij zelf. Vrienden, kennissen, familie, therapeuten en ook mensen van Fok! kunnen jouw probleem of problemen niet oplossen. Er ligt het nodige op jouw bordje en alleen door zelf de regie en controle over je leven op een constructieve en positieve manier te nemen, kun je een leven gaan leiden waar je je gelukkiger, vrediger en meer vervuld zult voelen.

Mensen om je heen kun je als hulpbronnen gebruiken. Maar dat kan alleen als ze een positieve invloed hebben op jouw welzijn. Zo niet dan kun je er beter uit de buurt blijven, want jij hebt al genoeg aan je eigen issues en hebt geen extra ballast nodig. Die vrienden van jou waar je het even over had, en waar je niet van had gedacht dat ze zoveel begrip en steun voor je hebben, klonken mi wel goed.

Familieleden die jou in de zeik nemen, die je kleineren op andere manieren toxisch voor je zijn zul je duidelijk toe moeten spreken dat ze over jouw grenzen gaan en dat ze daarmee moeten stoppen. Gebeurt dat niet dat zul je afstand moeten nemen en het contact ernstig moeten minimaliseren want het gaat alleen maar om jouw welzijn en dat soort shit kun je daar niet bij gebruiken.

Wees mild voor jezelf. Iedere stap in de goede richting is er 1. En soms maak je weer wat stapjes terug. Houdt moed, wees zacht en geduldig met jezelf en blijf in de goede richting bewegen. Fik jezelf niet af als je ziet of vindt dat je tekort schiet, want dat brengt je niks. Vindt een positieve manier om met je frustraties om te gaan. Accepteer ze, leer een les van de fouten die je maakt en begin weer opnieuw.

Kijk youtube video's die je kunnen helpen om een gezonde mindset te ontwikkelen die je keihard nodig zult hebben om jouw situatie onder controle te krijgen en te begunstigen.

Laatste advies zover: "Never, ever give up".
Dank je wel :*

Je hebt helemaal gelijk! Morgen in mijn bullet journal ermee bezig en even flink nadenken erover. Wat is positief, wat verdient een positievere draai en wat moet ik doen om mindere punten positief te draaien, in haalbare en concrete stapjes. Dat is een stapel positief op positiever maken. En ondanks dat ik minder moet leunen op mijn omgeving ook dingen van hen daarin meenemen, een lijstje met lieve dingen die anderen over me zeggen. Niet per se de adviezen, maar de complimenten. En van al die lijstjes ga ik een poster maken, want knutselen is eenmaal typisch CotS en zo zie ik het ook regelmatig!

En je hebt gelijk, ik leun veel op anderen. Ik ben reuze onzeker en durf amper te leunen op mijn eigen meningen en gedachten. Ik heb ze echt wel, sterk en veel; ben best een dominant kreng. Alleen ik ben heel bang het fout te hebben. Als ik bijvoorbeeld op dit gebied echt mijn hart zou volgen, dan zou ik gezond eten (doe ik), doel elke dag een uur wandelen met flink tempo en tevreden zijn. Dan werk ik aan mijn gezondheid, dan werk ik aan mijn straatvrees, dus twee vliegen in een klap. Alleen zodra ik een ander geluid hoor ga ik twijfelen en durf ik niks meer te doen. Ik moet echt leren dat meer los te laten. Ik ben slim genoeg, om even arrogant te zijn, ik ben echt niet dom. Dus ik mag best wat meer op die hersens van me leunen.
(maar morgenochtend, stom of niet, schoentjes aan en lopen. Even de meningen van anderen loslaten. En zo dat met meer keuzes in mijn leven doen... dit moet en wil ik veranderen).

Ja en proberen idd negatieve geluiden wat te dempen in mijn hoofd. Dat is een moeilijke, want naast de stemmen van buitenaf, hoor ik ook stemmen (schizofrenie) en die halen me 24/7 naar beneden. Vertellen alles wat ik fout doe, dat ik lelijk ben, dat ik me niet aan mensen mag vertonen etc. Het is lastig weerstand te bieden. Juist daarom moet ik proberen (emotioneel) meer afstand te nemen van de geluiden van buitenaf, die van binnenuit zijn al sterk genoeg.

Mild zijn, dat is een pittige... compassie is een woord waarmee therapeuten me altijd op de kast krijgen. Het gaat zo tegen mijn natuur in. Ja compassie met anderen, dat kan ik heel goed. Alleen met mezelf... leerpuntje... ik doe mijn echt mijn best :)

Dank je wel :* Sorry voor het lange antwoord. Dacht al typende na
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 11 juni 2022 @ 19:21:01 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205023851
Ja, dat begrip voor anderen en meeleven dat was me in dit topic ook al opgevallen. Op zich niks mis mee, maar het gaat er vooral om dat je er 100% voor jezelf gaat zijn. Fantastisch dus dat je die kwaliteit hebt, en jij bent degene die die kwaliteit het hardst nodig hebt en daar het allereerst recht op heeft. Zet dus alles wat je aan positieve, bemoedigende, troostende en liefdevolle energie hebt voor jezelf in.

En ik begrijp de weerzin die je daarbij ervaart, maar die komt voort uit je destructieve overtuigingen die jou zijn aangeleerd. Valse overtuigingen die helemaal niet van jou zijn en waar je ook mee gaat afrekenen. Je zult die overuigingen eerlijk onder ogen moeten zien en als ze niet kloppen en je niet dienen, zul je er positievere, meer realistische en liefdevolle overtuigingen voor in de plaats moeten stellen. En die zul je moeten blijven herhalen tot je ze uiteindelijk verinnnerlijkt hebt en meer wordt wie je daadwerkelijk bent (vul maar voor jezelf in en hou dat voor jezelf).

Op die manier kun je ook je straatvrees overwinnen en krijg je steeds meer grip om een gezond leven te leiden, wat voor jou veel meer de moeite waard is en jij stiekem gewoon gelukkig kan gaan zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 11-06-2022 19:27:49 ]
pi_205024327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 19:21 schreef Tengano het volgende:
Ja, dat begrip voor anderen en meeleven dat was me in dit topic ook al opgevallen. Op zich niks mis mee, maar het gaat er vooral om dat je er 100% voor jezelf gaat zijn. Fantastisch dus dat je die kwaliteit hebt, en jij bent degene die die kwaliteit het hardst nodig hebt en daar het allereerst recht op heeft. Zet dus alles wat je aan positieve, bemoedigende, troostende en liefdevolle energie hebt voor jezelf in.

En ik begrijp de weerzin die je daarbij ervaart, maar die komt voort uit je destructieve overtuigingen die jou zijn aangeleerd. Valse overtuigingen die helemaal niet van jou zijn en waar je ook mee gaat afrekenen. Je zult die overuigingen eerlijk onder ogen moeten zien en als ze niet kloppen en je niet dienen, zul je er positievere, meer realistische en liefdevolle overtuigingen voor in de plaats moeten stellen. En die zul je moeten blijven herhalen tot je ze uiteindelijk verinnnerlijkt hebt en meer wordt wie je daadwerkelijk bent (vul maar voor jezelf in en hou dat voor jezelf).

Op die manier kun je ook je straatvrees overwinnen en krijg je steeds meer grip om een gezond leven te leiden, wat voor jou veel meer de moeite waard is en jij stiekem gewoon gelukkig kan gaan zijn :)
Dank je wel en ik ga zeker mijn best doen. Hier gaan iig de nodige G-schema's, mindmaps en lijstjes aan gewijd worden. Morgen mee bezig!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205024463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 19:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel :*

Je hebt helemaal gelijk! Morgen in mijn bullet journal ermee bezig en even flink nadenken erover. Wat is positief, wat verdient een positievere draai en wat moet ik doen om mindere punten positief te draaien, in haalbare en concrete stapjes. Dat is een stapel positief op positiever maken. En ondanks dat ik minder moet leunen op mijn omgeving ook dingen van hen daarin meenemen, een lijstje met lieve dingen die anderen over me zeggen. Niet per se de adviezen, maar de complimenten. En van al die lijstjes ga ik een poster maken, want knutselen is eenmaal typisch CotS en zo zie ik het ook regelmatig!

En je hebt gelijk, ik leun veel op anderen. Ik ben reuze onzeker en durf amper te leunen op mijn eigen meningen en gedachten. Ik heb ze echt wel, sterk en veel; ben best een dominant kreng. Alleen ik ben heel bang het fout te hebben. Als ik bijvoorbeeld op dit gebied echt mijn hart zou volgen, dan zou ik gezond eten (doe ik), doel elke dag een uur wandelen met flink tempo en tevreden zijn. Dan werk ik aan mijn gezondheid, dan werk ik aan mijn straatvrees, dus twee vliegen in een klap. Alleen zodra ik een ander geluid hoor ga ik twijfelen en durf ik niks meer te doen. Ik moet echt leren dat meer los te laten. Ik ben slim genoeg, om even arrogant te zijn, ik ben echt niet dom. Dus ik mag best wat meer op die hersens van me leunen.
(maar morgenochtend, stom of niet, schoentjes aan en lopen. Even de meningen van anderen loslaten. En zo dat met meer keuzes in mijn leven doen... dit moet en wil ik veranderen).

Ja en proberen idd negatieve geluiden wat te dempen in mijn hoofd. Dat is een moeilijke, want naast de stemmen van buitenaf, hoor ik ook stemmen (schizofrenie) en die halen me 24/7 naar beneden. Vertellen alles wat ik fout doe, dat ik lelijk ben, dat ik me niet aan mensen mag vertonen etc. Het is lastig weerstand te bieden. Juist daarom moet ik proberen (emotioneel) meer afstand te nemen van de geluiden van buitenaf, die van binnenuit zijn al sterk genoeg.

Mild zijn, dat is een pittige... compassie is een woord waarmee therapeuten me altijd op de kast krijgen. Het gaat zo tegen mijn natuur in. Ja compassie met anderen, dat kan ik heel goed. Alleen met mezelf... leerpuntje... ik doe mijn echt mijn best :)

Dank je wel :* Sorry voor het lange antwoord. Dacht al typende na
Mooie plannen!

Je hoeft ook niet gelijk een uur te wandelen he, als je het moeilijk vindt. Een kwartier kan ook genoeg zijn. Wel een uitdaging maar niet zo veel over je grenzen dat je er enorm lang geestelijk van moet herstellen.
Tenzij het probleem alleen zit in het zetten van die eerste stap en niet in de stappen daarna. Dan gewoon lekker doorwandelen :) Het is prachtig weer ook.
Spoilers!
pi_205024515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mooie plannen!

Je hoeft ook niet gelijk een uur te wandelen he, als je het moeilijk vindt. Een kwartier kan ook genoeg zijn. Wel een uitdaging maar niet zo veel over je grenzen dat je er enorm lang geestelijk van moet herstellen.
Tenzij het probleem alleen zit in het zetten van die eerste stap en niet in de stappen daarna. Dan gewoon lekker doorwandelen :) Het is prachtig weer ook.
Je hebt gelijk... een rondje park is mooi (en precies een uur), maar het is een reuze stap. Als je nagaat dat de stap van vuilnis wegbrengen al enorm is voor me. Misschien moet ik beginnen met een rondje om het blok. Als dat gemakkelijk gaat uitbreiden, haalbare stappen was ook een doel ;)

Het weer zit me zeker mee voor dit doel!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205024610
Oh, nog even dit: je triggert me niet hoor. Ik ben niet enorm gevoelig voor dit soort triggers gelukkig.
Ik heb alleen op sommige momenten een overload aan dit soort gesprekken met mijn vriendin. Gesprekken die ik met liefde voer hoor, ben blij dat ik iets kan doen. Dan heb niet altijd nog zin en ruimte in mijn hoofd om hier op het forum ook in zo'n gesprek te gaan. Ik zie dat je vaak enorm goede en lieve tips hier krijgt ook.

En ook: het is niet gezegd dat men jou niet in Nederland wil opereren he? Dat kwam misschien wel zo over na mijn verhaal. Je kunt er altijd met een arts over praten natuurlijk.
Spoilers!
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 20:47:34 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205024712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 18:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had het even met vrienden erover. Hun reactie: Misschien moet je meer van ons aantrekken dan van je familie.

True
Schrijf dat op een A4 en hang het in het zicht ^O^

Familie heb je, vrienden kies je/kiezen jou O+
pi_205024715
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, nog even dit: je triggert me niet hoor. Ik ben niet enorm gevoelig voor dit soort triggers gelukkig.
Ik heb alleen op sommige momenten een overload aan dit soort gesprekken met mijn vriendin. Gesprekken die ik met liefde voer hoor, ben blij dat ik iets kan doen. Dan heb niet altijd nog zin en ruimte in mijn hoofd om hier op het forum ook in zo'n gesprek te gaan. Ik zie dat je vaak enorm goede en lieve tips hier krijgt ook.

En ook: het is niet gezegd dat men jou niet in Nederland wil opereren he? Dat kwam misschien wel zo over na mijn verhaal. Je kunt er altijd met een arts over praten natuurlijk.
Oh gelukkig maar en groot gelijk heb je!

En klopt, maar wat ik denk, door alles wat ik heb gelezen en zo; ik kan wel opereren, maar ik zal toch echt eerst in goede verhouding met mezelf moeten staan. Zelfde als met plastische chirurgie, heel leuk, maar het geeft geen zelfacceptatie. Eerst straatangst, diëtist opvolgen en zelfliefde; daarna kan er altijd nog gekeken worden. Mezelf een jaar geven om onder een bepaald gewicht komen heeft zoveel stress gegeven. Dat is geen gezonde basis voor een operatie. Misschien moet ik niet zeggen een jaar om ... maar moet ik zeggen tijd om liefde te leren voelen. En als ik die voel en ik loop nog steeds vast kan het altijd nog. De beslissing is te groot om te nemen op zelfhaat
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205024837
Ik klink zo wel als een walgelijke zweefteef _O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 11 juni 2022 @ 21:05:42 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205024999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
En klopt, maar wat ik denk, door alles wat ik heb gelezen en zo; ik kan wel opereren, maar ik zal toch echt eerst in goede verhouding met mezelf moeten staan. Zelfde als met plastische chirurgie, heel leuk, maar het geeft geen zelfacceptatie. Eerst straatangst, diëtist opvolgen en zelfliefde; daarna kan er altijd nog gekeken worden. Mezelf een jaar geven om onder een bepaald gewicht komen heeft zoveel stress gegeven. Dat is geen gezonde basis voor een operatie. Misschien moet ik niet zeggen een jaar om ... maar moet ik zeggen tijd om liefde te leren voelen. En als ik die voel en ik loop nog steeds vast kan het altijd nog. De beslissing is te groot om te nemen op basis van zelfhaat
_O_
  zaterdag 11 juni 2022 @ 21:22:22 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205025287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in dat stemmetje binnenin mij :)
  zaterdag 11 juni 2022 @ 23:35:34 #61
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_205027705
Lijkt mij dat je genoeg motivatie hebt om er voor te gaan en simpelweg minder te eten. Misschien gewoon eens eerlijk kijken naar je eetgedrag. Je lichaam kan prima gewicht kwijtraken als je inname van energie minder is dan je energiebehoefte. En hoe dikker je bent, hoe hoger die energiebehoefte. Ik weet niet hoeveel je weegt maar een beetje een fors iemand kan 3 keer per dag een groot Big Mac menu eten en alsnog makkelijk afvallen. Een zak chips zit net zoveel energie in als twee boterhammen met kaas. Dat valt allemaal wel mee.

"Afvallen lukt niet" is een fabeltje. Iemand in de categorie obesitas moet echt flink door blijven vreten wilt al dat overtollige gewicht eraan blijven zitten. En medicatie zorgt er hooguit voor dat je vocht vasthoudt. Dat is ook zo'n mythe die dikke mensen zichzelf wijsmaken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 11 juni 2022 @ 23:44:55 #62
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_205027801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja het is niet goed voor me en die groep vindt elkaar alleen leuk om die reden. Naja... het is ook een stukje zelfacceptatie. Zelf wil ik heel graag afvallen, werk er ook hard voor... alleen tja...
Als je een bmi van 47 hebt en dat niet omlaag weet te krijgen, dan vreet je gewoon alles wat lost en vast zit. Op dat niveau lichaamsvet heb je ontzettend veel kcal nodig om te onderhouden. Dit klinkt misschien heel bot, maar het zijn hoeveelheden voedsel waarbij ik het niet mogelijk acht dat je echt denkt "er hard aan te werken".
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Moderator zaterdag 11 juni 2022 @ 23:48:47 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_205027853
Hulde dat je hier zo open en eerlijk over praat _O_
pi_205029299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:44 schreef Quotidien het volgende:

[..]
Als je een bmi van 47 hebt en dat niet omlaag weet te krijgen, dan vreet je gewoon alles wat lost en vast zit. Op dat niveau lichaamsvet heb je ontzettend veel kcal nodig om te onderhouden. Dit klinkt misschien heel bot, maar het zijn hoeveelheden voedsel waarbij ik het niet mogelijk acht dat je echt denkt "er hard aan te werken".
Kan het niet juist zijn dat TS haar lichaam in de “spaarstand” staat omdat ze juist weinig eet? 1000 calorieeen per dag is de helft van wat je nodig hebt, alles eten wat los en vast zit zal dan niet het geval zijn. Ik denk eerder dat TS haar lichaam door de weinige calorieën juist probeert om energie te sparen, waardoor ze dus niet afvalt.
pi_205029863
15 kg afvallen is een prima prestatie. En dat je dan nog een lange weg hebt, ja, nou, alle kilo's zijn er ook niet in 1 nacht aangekomen. It takes time.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205029963
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2022 10:13 schreef Lonaa het volgende:
15 kg afvallen is een prima prestatie. En dat je dan nog een lange weg hebt, ja, nou, alle kilo's zijn er ook niet in 1 nacht aangekomen. It takes time.
Dat is waar...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 12 juni 2022 @ 10:52:05 #67
189961 ex
aperture science
pi_205030153
Dit is niet bedoelt om je af te zeiken maar wel even een kritische noot:

1000 calorieën per dag is per definitie niet gezond, dat is letterlijk een crash diet. Als een 'specialist' dat aanraad moet je een andere zoeken. Sure, verschillende mensen hebben verschillende hoeveelheden nodig maar, niemand zo weinig als 1000 en het kan zelfs zijn dat, dat je afremt ook.

Een BMI van 47 is ook extreem ongezond natuurlijk, alles over de 40 is levensbedreigend over het algemeen. Je bent niet vies of walgelijk maar het is wel iets om wat aan te doen.. Dat is nou eenmaal de waarheid en zo te lezen is de wil er wel, maar lukt het nog niet helemaal.

Ik zou op zoek gaan naar een goede specialist en, je informatie halen uit neutrale maar kritische mensen die je ook niet proberen een levensbedreigende situatie goed te praten.

Ik ben ooit is 35kg afgevallen, weet hoe je, je voelt bla bla.. Je kan het TS meer calorieën er uit dan er in, beetje bewegen en je komt er wel!
The cake is a lie!
pi_205030243
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 10:52 schreef ex het volgende:
Dit is niet bedoelt om je af te zeiken maar wel even een kritische noot:

1000 calorieën per dag is per definitie niet gezond, dat is letterlijk een crash diet. Als een 'specialist' dat aanraad moet je een andere zoeken. Sure, verschillende mensen hebben verschillende hoeveelheden nodig maar, niemand zo weinig als 1000 en het kan zelfs zijn dat, dat je afremt ook.

Een BMI van 47 is ook extreem ongezond natuurlijk, alles over de 40 is levensbedreigend over het algemeen. Je bent niet vies of walgelijk maar het is wel iets om wat aan te doen.. Dat is nou eenmaal de waarheid en zo te lezen is de wil er wel, maar lukt het nog niet helemaal.

Ik zou op zoek gaan naar een goede specialist en, je informatie halen uit neutrale maar kritische mensen die je ook niet proberen een levensbedreigende situatie goed te praten.

Ik ben ooit is 35kg afgevallen, weet hoe je, je voelt bla bla.. Je kan het TS meer calorieën er uit dan er in, beetje bewegen en je komt er wel!
Ik heb in mijn agenda staan dat ik morgen weer even een afspraak maak bij de HA hierover. Ik weet dat het ongezond is en ik werk er ook echt aan. Alleen tja... nog maar 15kg kwijt. Vandaag begonnen met wandelen. Ik heb meer dan een uur gelopen, morgen weer. Er zit een beloningssysteem aan (ben ik gevoelig voor). Wanneer mijn conditie beter is en comfortabel met buiten zijn ben begin ik me hardlopen, maar even opbouwen

Heel erg goed dat je zoveel bent afgevallen! Hoef je echt geen bla bla achter te zetten. Daar heb ik diep respect voor _O_ Echt heel erg knap
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205034801
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:42 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee. het is niet makkelijk! Absoluut niet. En voor mijn methode is denk ik een ijzeren wil nodig en wat mij erg motiveerde was het resultaat. Dus als het jou niet lukt is dat niet falen en dat je hopeloos bent..

En hoe hoger je BMI is, hoe lastiger het nu eenmaal is om af te vallen. Bewegen/sporten met zo'n BMI is gewoon lastig. Je bent al goed op weg door professionele hulp te zoeken. Ga ervoor! Die mensen hebben ervoor geleerd en zullen het dus wel weten.
Met een hoger bmi val je juist sneller af, mits je meer verbrandt dan dat je inneemt.

Schema maken met veel variatie. Nooit met honger naar de winkel gaan. Slechts 1x per week boodschappen doen. Totaalverbod op snacks (zoals een alcoholist geen drank mag). 1x per dag half uur stevige wandeling. Max 2000 kcal en met een bmi over de 40 val je af als een gek.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 juni 2022 @ 18:18:59 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205034836
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Met een hoger bmi val je juist sneller af, mits je meer verbrandt dan dat je inneemt.
Ja,maar met een hoog bmi kun je niet gaat sporten, hardlopen en dergelijke en zelfs wandelen kan lastig zijn.
pi_205034853
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:18 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja,maar met een hoog bmi kun je niet gaat sporten, hardlopen en dergelijke en zelfs wandelen kan lastig zijn.
Hoeft ook niet. Dan ga je arm bewegingen doen, kleine stukjes wandelen en fietsen, zwemmen etc.

Dat je moeilijk afvalt is een excuus. Als je niet voldoende motivatie hebt en toegeeft aan de verslaving, begrijpelijk en niet erg, maar dat is wel hoe het is.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 juni 2022 @ 18:23:30 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205034875
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Alleen tja... nog maar 15kg kwijt.
Nee, je bent al 15 kilo kwijt!

quote:
Vandaag begonnen met wandelen. Ik heb meer dan een uur gelopen, morgen weer. Er zit een beloningssysteem aan (ben ik gevoelig voor). Wanneer mijn conditie beter is en comfortabel met buiten zijn ben begin ik me hardlopen, maar even opbouwen
Wandelen is prima. Zo ben ik ook begonnen en dat doe ik nog steeds. Het is leuk om te doen en je verbrand er ook nog calorieën mee.. En zeker als je opbouwt en langere wandelingen gaat maken verbrand je nog meer. Goed bezig dus!
pi_205035062
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:23 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee, je bent al 15 kilo kwijt!
[..]
Wandelen is prima. Zo ben ik ook begonnen en dat doe ik nog steeds. Het is leuk om te doen en je verbrand er ook nog calorieën mee.. En zeker als je opbouwt en langere wandelingen gaat maken verbrand je nog meer. Goed bezig dus!
Wandelen is heerlijk :) muziekje op en wegdromen of helemaal opgaan in een spannend luisterboek of podcast... ik heb het gemist merkte ik vandaag. En ik vergat hoe leuk mijn gedachtenspelletjes waren (alle rode bloemen fotograferen bijvoorbeeld). Slaat nergens op, maar goed, gemist en morgen weer. Gewoon elke dag en als dat een week lang lukt mag ik thuisspa spelen (maskertje, extra lang douchen etc).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 juni 2022 @ 18:46:07 #74
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205035084
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wandelen is heerlijk :) muziekje op en wegdromen of helemaal opgaan in een spannend luisterboek of podcast... ik heb het gemist merkte ik vandaag. En ik vergat hoe leuk mijn gedachtenspelletjes waren (alle rode bloemen fotograferen bijvoorbeeld). Slaat nergens op, maar goed, gemist en morgen weer. Gewoon elke dag en als dat een week lang lukt mag ik thuisspa spelen (maskertje, extra lang douchen etc).
Ik ben het er helemaal mee eens, hoor. Ik wandel dus ook heel regelmatig, liefst 2x per week, en als het kan zo'n 15 a 20 km per keer. Inderdaad, oortjes in en podcast op. Leuke foto's maken en overal rondkijken. Geniet ervan, het is niet alleen erg goed voor je maar ook leuk.
pi_205036478
Voor wat betreft die familie. Negatieve mensen blijven doorgaans negatief. Je zult nooit voldoen aan hun standaarden. Nu is het gewicht/uiterlijk, straks iets anders bijv. werken. Daar zal je iets mee moeten om te voorkomen dat ze je gevoelens negatief blijven beinvloeden. Zoek alsjeblieft mensen die een positieve bijdrage aan jouw leven geven.
pi_205037615
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:02 schreef Justinn het volgende:
Voor wat betreft die familie. Negatieve mensen blijven doorgaans negatief. Je zult nooit voldoen aan hun standaarden. Nu is het gewicht/uiterlijk, straks iets anders bijv. werken. Daar zal je iets mee moeten om te voorkomen dat ze je gevoelens negatief blijven beinvloeden. Zoek alsjeblieft mensen die een positieve bijdrage aan jouw leven geven.
Gelukkig bestaat die laatste groep ook hoor! Die groep is zelfs best groot vind ik. Alleen ik laat twee mensen (groter is mijn familie niet) een te grote rol spelen. En zeker mijn moeder ben ik erg close mee. Zoals gezegd leuk om close met haar te zijn, maar ik moet niet teveel naar haar luisteren. Ik kan simpelweg geen perfecte dochter zijn en dat hoef ik ook niet te willen. Ik ben maar een simpel mensje en ik snap dat ik haar teleurgesteld heb door ziek te zijn, maar dat is niet mijn keuze. Maakt ook niet uit, meer luisteren naar mijn vrienden die me zeggen me een mooi mens te vinden

quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:46 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ben het er helemaal mee eens, hoor. Ik wandel dus ook heel regelmatig, liefst 2x per week, en als het kan zo'n 15 a 20 km per keer. Inderdaad, oortjes in en podcast op. Leuke foto's maken en overal rondkijken. Geniet ervan, het is niet alleen erg goed voor je maar ook leuk.
Oef zulke afstanden red ik nog niet, maar goed, elke dag een uur is ook mooi :) En woensdag ga ik een lange wandeling maken naar de opticien en dan wil ik direct even een klein cadeautje voor mezelf halen in de stad, gewoon om lief te zijn.

Ik woon in een wijk met elke straat andere stijl huizen en het is nogal een volksbuurt dus alles is heel gezellig. De een heeft een compleet oerwoud voor de ramen staan en de ander een kudde tuinkabouters. Echt leuk wandelen. En anders een rondje park, dat is een uur en een kwartier. Die regelmaat voelt wel veilig en fijn. En ik weet ook hoe ik die ronde in de toekomst kan uitbouwen tot een langere wandeling. Plus je hebt hier een mooi kanaal waar ik langs kan wandelen en dat is echt kilometers lang, maar dan wil ik me wat prettiger voelen met mezelf en het buitenzijn (want straatangst is echt even iets om te overwinnen. Dus ronde park is fijn voor nu)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205037626
*klein cadeautje is echt niet te gek hoor, een puzzelboekje om mee op het balkon te zitten oid. Ik maak het heus niet te gek
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205050183
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb met medicatie hetzelfde probleem. Meerdere anti-psychotica, stemmingsstabilisator, antidepressivum, middelen tegen de bijwerkingen. En alles heeft aankomen als bijwerking
Ik lees hierin (en in de andere berichten die je in dit topic post) dat je probleem een heel stuk dieper zit dan alleen overgewicht (/eetstoornis in het verleden). Zou me niets verbazen als je flink kunt gaan afvallen als je zover bent dat je de medicijnen kan afbouwen en een stuk positiever in het leven zou kunnen komen te staan.

Ik raad aan om wat meer positiviteit op te zoeken. Dat ligt niet op straat, maar vrienden die waarderen zoals je bent kunnen helpen. En probeer jezelf te belonen als je je doelen haalt met iets dat geen caloriën toevoegt: een leuk uitstapje bijvoorbeeld of een nieuw behang voor de woonkamer.
pi_205050239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:15 schreef jaha het volgende:

[..]
Ik lees hierin (en in de andere berichten die je in dit topic post) dat je probleem een heel stuk dieper zit dan alleen overgewicht (/eetstoornis in het verleden). Zou me niets verbazen als je flink kunt gaan afvallen als je zover bent dat je de medicijnen kan afbouwen en een stuk positiever in het leven zou kunnen komen te staan.

Ik raad aan om wat meer positiviteit op te zoeken. Dat ligt niet op straat, maar vrienden die waarderen zoals je bent kunnen helpen. En probeer jezelf te belonen als je je doelen haalt met iets dat geen caloriën toevoegt: een leuk uitstapje bijvoorbeeld of een nieuw behang voor de woonkamer.
Het zijn ook flinke problemen waarmee ik kamp. Al ben ik gelukkig momenteel niet depressief of manisch. Ik moet ook gewoon beter accepteren chronisch ziek te zijn.

Leuke dingen plannen ben ik druk mee bezig! Die nog actief zijn ook ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205050248
Je komt nu wel een stukje blijer over dan in het begin in deze draad, ik zou zeggen: volhouden :)
pi_205050258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:25 schreef jaha het volgende:
Je komt nu wel een stukje blijer over dan in het begin in deze draad, ik zou zeggen: volhouden :)
Ik voel me ook een stuk blijer. Door dit topic tot wat zelfacceptatie gekomen en daar ben ik trots op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Spellchecker dinsdag 14 juni 2022 @ 20:03:28 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205050627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik voel me ook een stuk blijer. Door dit topic tot wat zelfacceptatie gekomen en daar ben ik trots op
_O_ O+ ^O^
  dinsdag 14 juni 2022 @ 22:00:57 #83
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_205052415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik voel me ook een stuk blijer. Door dit topic tot wat zelfacceptatie gekomen en daar ben ik trots op
^O^
Spoilers!
pi_205057434


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 15-06-2022 14:52:41 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:46:38 #85
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205059073
-Edit

[ Bericht 80% gewijzigd door BMW1993 op 15-06-2022 18:53:55 ]
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:02:44 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205065228
Wat bij mij werkte is Keto... je moet het wel vol houden.
Wat prima lukt qua maaltijden, snacks of savonds zeg maar wordt eentonig vind ik maar het bied wel resultaat.
Als je Keto te zwaar vind kan je ook nog dirty keto doen wat misschien 10% minder goed werkt.
Maar 1kg gemiddeld per week afvallen is haalbaar dan en je mag nog steeds frikadellen :)

[edit]
Heb niet heel het topic gelezen toen ik dit postte
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205065441
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
Laat mij ff vragen of ik het goed begrijp? De acceptatie van je familie (of wie dan ook) hangt af van je lichaamsgewicht???

Dat kan ik niets anders doen dan domweg en botweg zeggen dat je volledig gelijk hebt en voorgoed alle contacten verbreek.
Zo simpel is het.
Deze mensen zijn geen toevoeging of ondersteuning in jouw leven.
Dit soort ken ik.
Als je niet voldoet aan het ideaalplaatje wordt je dat constant en herhaaldelijk ingepeperd, afkappen!

Ik ken meer mensen die dik zijn en dat speelt verder geen enkele rol in hun familie-leven en behandeling als mens.

Toch een vraagje.
Wordt die kliek die jou afkeurd (ik noem het gewoon zoals het is) aangestuurd door één centrale figuur waar de rest omheen danst en meeloopt?
Zomaar een vraagje...
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 13:39:19 #88
388664 crew  Dotteke
pi_205065481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel :*

Jullie zijn lief voor me O+
*;
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205065482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik voel me ook een stuk blijer. Door dit topic tot wat zelfacceptatie gekomen en daar ben ik trots op
Leuk om te lezen maar tegelijkertijd triest.
Daar mag het namelijk niet van af hangen.
Erkenning en acceptatie van vreemden.

Dat is het teken dat degenen die tegen je aan trappen al schade hebben aangericht waar je meer last van kan krijgen.
Contact afkappen en op tijd hulp zoeken is mijn advies.

Enne...als je in de toekomst toch af wilt vallen moet het wel om de goede reden zijn.
Omdat je aan je gezondheid denkt en omdat je het zelf wilt.
Niet omdat je een stel zeikerds om je heen hebt.
pi_205066732
Zegt je familie dit echt of is dit wat je namens hun invult?

Zo'n community is natuurlijk fijn, maar ik zou er voor waken dat het geen echokamer wordt. Als het uiteindelijk jouw doel is om aan je gezondheid te werken en af te vallen, helpt het niet om een bubbel te creëren waarin dit ongezonde gedrag wordt aangemoedigd. Uiteindelijk zullen het hoogstwaarschijnlijk mensen zijn die zwelgen in zelfmedelijden en het comfortabel vinden dat andere mensen ook last hebben van hun eigen probleem.
pi_205067042
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:39 schreef Werkman het volgende:

[..]
Leuk om te lezen maar tegelijkertijd triest.
Daar mag het namelijk niet van af hangen.
Erkenning en acceptatie van vreemden.

Dat is het teken dat degenen die tegen je aan trappen al schade hebben aangericht waar je meer last van kan krijgen.
Contact afkappen en op tijd hulp zoeken is mijn advies.

Enne...als je in de toekomst toch af wilt vallen moet het wel om de goede reden zijn.
Omdat je aan je gezondheid denkt en omdat je het zelf wilt.
Niet omdat je een stel zeikerds om je heen hebt.

Ik reageer even op deze, voor beide berichten. Dank je wel ten eerste :*

Ja hun acceptatie hangt idd daar vanaf. Ik krijg altijd wanneer ik zie kritiek en commentaar. En nee, mijn familie bestaat uit twee mensen naast mij en die twee kunnen samen niet door een deur. Ik hecht teveel waarde aan hun woorden...

Dit bericht is pijnlijk om te lezen, maar wel waar...ik weet niet goed wat ik erop moet zeggen..

Afvallen wil ik voor mezelf, gewoon om me meer op mijn gemak te voelen met mezelf. Zelf heb ik ook een ideaal beeld van hoe ik eruit wil zien en dat is niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:49 schreef Bananenpap het volgende:
Zegt je familie dit echt of is dit wat je namens hun invult?

Zo'n community is natuurlijk fijn, maar ik zou er voor waken dat het geen echokamer wordt. Als het uiteindelijk jouw doel is om aan je gezondheid te werken en af te vallen, helpt het niet om een bubbel te creëren waarin dit ongezonde gedrag wordt aangemoedigd. Uiteindelijk zullen het hoogstwaarschijnlijk mensen zijn die zwelgen in zelfmedelijden en het comfortabel vinden dat andere mensen ook last hebben van hun eigen probleem.
Ze zeggen het recht in mijn gezicht zo en erger

En ik ben afgekapt met die community. De sfeer stond me tegen. De reacties op lijnen etc... nee... toch niet voor mij.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205067066
Ik heb contact gehad weer met de diëtiste. Ze zei dat ze niet gewend was dat menselijk letterlijk opvolgen was ze zegt en daarom te weinig voorschrijft. Dieet is dus wat uitgebreid met gezonde kcals. Niet teveel hoor! Hopelijk helpt het :) en anders toch opzoek naar een andere. (deze vond het namelijk wel grappig dat ik precies doe wat zij zegt)

Daarnaast naast wandelen ook een lijst met sportoefeningen die ik thuis doe, die ik net/net-niet volhoud wat intensiteit betreft, het is flink flink flink werken. En ook alvast uitbreidingen erop voor als het gemakkelijker gaat. Dus eens zien
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205069201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb contact gehad weer met de diëtiste. Ze zei dat ze niet gewend was dat menselijk letterlijk opvolgen was ze zegt en daarom te weinig voorschrijft. Dieet is dus wat uitgebreid met gezonde kcals. Niet teveel hoor! Hopelijk helpt het :) en anders toch opzoek naar een andere. (deze vond het namelijk wel grappig dat ik precies doe wat zij zegt)

Daarnaast naast wandelen ook een lijst met sportoefeningen die ik thuis doe, die ik net/net-niet volhoud wat intensiteit betreft, het is flink flink flink werken. En ook alvast uitbreidingen erop voor als het gemakkelijker gaat. Dus eens zien
Klinkt goed allemaal, hoop voor je dat je je persoonlijke doelen kan bereiken. Succes komende tijd!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 05:31:45 #94
388664 crew  Dotteke
pi_205071317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb contact gehad weer met de diëtiste. Ze zei dat ze niet gewend was dat menselijk letterlijk opvolgen was ze zegt en daarom te weinig voorschrijft. Dieet is dus wat uitgebreid met gezonde kcals. Niet teveel hoor! Hopelijk helpt het :) en anders toch opzoek naar een andere. (deze vond het namelijk wel grappig dat ik precies doe wat zij zegt)

Daarnaast naast wandelen ook een lijst met sportoefeningen die ik thuis doe, die ik net/net-niet volhoud wat intensiteit betreft, het is flink flink flink werken. En ook alvast uitbreidingen erop voor als het gemakkelijker gaat. Dus eens zien
^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205100929
Jammer om te horen dat je familie zo onaccepterend is. Ik leef zelf volgens een regel die mij heel veel rust geeft en ook een hoop ellende heeft bespaard, namelijk; als een relatie meer moeite/energie kost dan dat je er aan positieve energie uithaalt, heeft het geen zin om die relatie in stand te houden.

Door dit na te leven heb ik vrijwel alleen mensen om mij heen waarvan ik weet dat het goed zit.

Dit gezegd hebbende, moet je natuurlijk niet zomaar met alles en iedereen van de een op de andere dag breken. Probeer eerst na te gaan of de relatie te verbeteren is en of je er überhaupt zelf behoefte aan hebt om er tijd en moeite in te steken.

Het zou niet uit moeten maken of je groot, klein, dik, dun etc bent. Mensen die wel een probleem met je voorkomen hebben, verdienen in mijn ogen jouw liefde niet.

Elk mens is mooi, wees trots op jezelf.
pi_205112325
Ook afgaande van wat je in andere topics hebt verteld, zie ik jouw familie als mensen die geen zelfreflectie hebben en hun eigen frustraties en problemen op jou projecteren. Jij bent hun zondebok en je bent zo geindoctrineerd met het idee dat je slecht bent en schuldig aan hun problemen en daarom moet opdraaien voor hun verantwoordelijkheden.

Als ze werkelijk aanstoot zouden geven aan hoe jij eruitziet, dan zou het logischer zijn dat ze jou willen motiveren om een gezond eetpatroon vol te houden en regelmatig te sporten. In plaats daarvan zeiken ze je af: ze gebruiken jouw uiterlijk als aanleiding om jou een rotgevoel te geven over jezelf.

En weet je waarom? Ze zijn jaloers op jou. Hier op het forum vinden mensen jou over het algemeen een sympathiek persoon en hebben ze het oprecht met jou te doen dat je zoveel last hebt van psychische problemen. Ik merk dat men het jou oprecht gunt dat het beter gaat met jou en dat jij je gelukkiger voelt. Dat zegt heel veel over wie jij als persoon bent. Je bent een lieve meid met een goed hart en je beschikt over zoveel potentie: hoe meer grip je krijgt over jezelf, hoe meer je die potentie gaat benutten.

En dát is denk ik heel confronterend voor jouw familie: ze zien in jou iemand die zoveel meer succes kan behalen in het leven dan zij. In plaats van dat zij zich daardoor ook geinspireerd voelen door jou, trappen ze jou naar beneden, want dan kunnen ze de confrontatie vermijden met zichzelf.

Karma doet zijn werk uiteindelijk wel. Door jou de schuld te geven van alles, worden hun problemen niet opgelost. Ze zijn al zo verzonken in dat patroon dat ze er niet meer uit kunnen komen. Je hebt jezelf al kunnen bewijzen dat jij je niet klein laat krijgen, want je bent er nog en het gaat met hele kleine stapjes wel steeds beter met jou.

Uiteindelijk komt het erop neer voor jou dat je de deur voor hen permanent dicht doet: ze hebben je alleen maar narigheid aangedaan en jou beschadigd toen je hen juist nodig had. Waarom zou jij hen een rol in jouw leven laten spelen? En als ze in hun gedrag jou meegeven dat ze zoveel minachting hebben voor jou - wat moeten ze dan nog van jou?

Je kan voor mensen die jou wel respecteren de deur juist opendoen en ervaren hoe het is om daar energie van te krijgen. Het zou zomaar kunnen dat je alleen daardoor al af gaat vallen. Negativiteit vreet namelijk zoveel energie - daarom gaan veel depressieve mensen bijvoorbeeld snoepen, omdat al die suikers het brein een boost kunnen geven om al die negativiteit te kunnen verdragen. Wat maar tijdelijk werkt en daarna voel je je juist slechter.

Misschien kan het je helpen om hierover na te denken.
pi_205136122
Het is jammer dat je zo'n familie hebt. Gewoon onvolwassen gedrag.

En het afvallen...voldoende bewegen en voedsel waar suikers zijn toegevoegd of wat (veel) suiker bevat links laten liggen. Heb ik ook gedaan en viel af als een malle. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205136174
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef Heph844 het volgende:
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
En als je hier een ander voor nodig hebt om je dit te vertellen, dan ben je geestelijk en emotioneel nog niet bepaald helemaal volwassen.

Net als dat je jouw identiteit laat definiëren door anderen. Ik kan hier eigenlijk maar één ding op zeggen: GROW UP!
Eens kijken
pi_205143507
Is niet lullig bedoeld trouwens TS.
Maar er valt volgens mij innerlijk gezien zo veel winst nog voor jou te behalen.
Hoe je ook je bericht opent bijvoorbeeld: 'familie vindt me dik en walgelijk. Mee eens.'
Is echt niet gezond als je het daar klakkeloos mee eens bent, en een soort houding van zelfhaat hebt aangenomen waarin je daarmee toestemt. Ga je er eens vragen bij stellen: sporen die mensen eigenlijk wel die dat van jou vinden? Wat voor oppervlakkige manieren van anderen beoordelen houden zij er eigenlijk wel niet op na?
En is het wel helemaal normaal om zo over mensen te praten, en het dan nog je eigen familie betreft ook?
Waar ben jij het werkelijk mee eens als je eens zelf gaat nadenken i.p.v. je allerlei oordelen van anderen laat aanpraten? Wie ben JIJ, los van je aangeprate meningen en ideeën vanuit je omgeving? Besteed daar maar eens een tijdje aan de komende weken...
En dan nog maar eens opnieuw evalueren wat je hiermee wilt.
Eens kijken
pi_205144020
Bedankt voor de reacties. Ik lees ze allemaal. Alleen doordat ik opgenomen ben even niet de plek jn mijn hoofd om te reageren. Sorry daarvoor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')