abonnement bol.com Coolblue
pi_205019999
Hopelijk hebben jullie met dit onderwerp een beetje genade ;) maar ik heb echt even wijsheid nodig

Startpunt van dit verhaal: ik ben dik en heb het soort familie dat me gigantisch afzeikt erover en me walgelijk vindt. Mee eens. Ik loop inmiddels anderhalf jaar bij een diėtist en het lukt niet. (Niet belangrijk voor dit verhaal; maar ik ben begonnen met praten met vrienden over een maagverkleining).

Het probleem; omdat ik met zoveel negativiteit te maken heb ben ik online gaan zoeken naar mensen die er wat positiever in staan. Ongeveer een maandje. Ik heb een community gevonden en voelde (nu niet meer) me er in eerste instantie prettig. Mensen die me waardeerden om wie ik was leek het. Nu weet ik dat ze me enkel leuk vinden omdat ik dik ben en niet om wie ik ben. Dit is trouwens allemaal non-seksueel.

Ik denk dat het het beste voor me is als ik in een klap alle contacten verbreek en Naja moet accepteren dat mensen me eenmaal lelijk en niks vinden. Het is eenmaal zo en het is de waarheid. Alleen kan ik zo maar mensen blokkeren en zo? Is dat wel goed voor mij en mijn ego? Ik denk niet dat ze het daar waarderen als ik zeg een maagverkleining te willen terwijl mijn irl vrienden voor zijn. En ik ook trouwens. Mijn idee en wens. Het voelt ergens ook lullig naar hen om die deur dicht te gooien.

Het is gewoon een lastige situatie en ik weet niet wat goed voor me is... of ik denk het te weten maar weet niet of ik het kan maken om in een klap alle contacten te verbreken. Naar hen en ook naar mijzelf? Wat denken jullie?

En nee... dit is iets dat ik niet ga bespreken met hulpverleners. Als ik met de diėtist en huisarts een maagverkleining heb overlegd bespreek ik dat wel, maar de twijfels van dit topic niet...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:18:11 #2
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_205020024
@startpunt: je familie zeikt je af en vindt je walgelijk omdat je dik bent?
Wtf ...
pi_205020032
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:21:48 #4
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_205020055
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef Heph844 het volgende:
Een online community is geen vriendengroep. Mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen na jaren opeens weer terug. Kortom, je bent hen niets verschuldigd en kunt zonder problemen zo'n groep weer verlaten als je het gevoel hebt dat het jou niets brengt.
En dit .....
pi_205020071
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:18 schreef maily het volgende:
@:startpunt: je familie zeikt je af en vindt je walgelijk omdat je dik bent?
Wtf ...
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205020076
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:19 schreef Heph844 het volgende:
Dat is wel waar...

En misschien is bevestiging zoeken niet handig... of wat goed voor me is
  Spellchecker zaterdag 11 juni 2022 @ 11:24:21 #7
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_205020084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Volgens hen: dikke mensen zijn walgelijk, vies, lui, lelijk, dom, etc elk negatief bijvoeglijk naamwoord
Dan zou ik die deur ook een stuk verder dicht doen .....
pi_205020124
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:24 schreef maily het volgende:

[..]
Dan zou ik die deur ook een stuk verder dicht doen .....
Eens.

Mensen die zo over andere mensen praten, die zijn pas walgelijk :r
pi_205020148
Dank jullie wel :*

Jullie zijn lief voor me O+
  roze zaterdag 11 juni 2022 @ 11:34:30 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205020154
quote:

[..]
Schijt aan dat soort mensen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 11:37:40 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020177
Mensen die dat soort dingen roepen zijn naar mijn mening vooral dom en waarschijnlijk erg onvolwassen. Trek je niets van ze aan en verlaat die community..
pi_205020183
quote:

[..]
Dat is wel waar...

En misschien is bevestiging zoeken niet handig... of wat goed voor me is
Opzoeken van lotgenoten kan je in het algemeen een hoop brengen denk ik. Het is fijn om met mensen te praten die tegen dezelfde frustraties aanlopen als jijzelf. Dat zijn vaak toch prettigere gesprekken dan als je praat met iemand die bijvoorbeeld nog nooit is uitgelachen op straat, of rare blikken heeft gekregen als ze een zak chips in haar supermarktkarretje gooit.

De andere kant van die medaille is dat zulke groepen snel kunnen radicaliseren, juist omdat ze elkaar voortdurend bevestigen. Bij anorexia zie je dat ook goed, er zit een dunne lijn tussen elkaar steunen en elkaar aanmoedigen in schadelijk gedrag. Als jij het gevoel hebt dat het neigt naar het laatste zou ik daar zeker weggaan.
pi_205020221
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:38 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Opzoeken van lotgenoten kan je in het algemeen een hoop brengen denk ik. Het is fijn om met mensen te praten die tegen dezelfde frustraties aanlopen als jijzelf. Dat zijn vaak toch prettigere gesprekken dan als je praat met iemand die bijvoorbeeld nog nooit is uitgelachen op straat, of rare blikken heeft gekregen als ze een zak chips in haar supermarktkarretje gooit.

De andere kant van die medaille is dat zulke groepen snel kunnen radicaliseren, juist omdat ze elkaar voortdurend bevestigen. Bij anorexia zie je dat ook goed, er zit een dunne lijn tussen elkaar steunen en elkaar aanmoedigen in schadelijk gedrag. Als jij het gevoel hebt dat het neigt naar het laatste zou ik daar zeker weggaan.
Ja het is nogal het laatste. Ze zijn ongezond bezig en echt anti-gezond doen om het maar een naam te geven. Ik weet het niet uit te leggen, maar zij roepen eerder "gooi twee zakken chips in je mandje" ipv "laat mensen denken, doe aan de lijn, maar af en toe ongezond mag".

En ik ben nu open geweest naar mijn echte vrienden en die zijn misschien allemaal slank en dun, ze snappen me wel beter dan die community. Wat me verrast.

En misschien moet ik ook maar accepteren dat ik zo ben... en dat ik zoek naar oplossingen... en me soms een beetje eenzaam voelen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 11:57:32 #14
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020289
Ik leef al een aantal jaren volgens het principe "laat mensen denken, doe aan de lijn pas op met wat je eet en drinkt, maar af en toe ongezond mag". En dat gaat bij mij prima. Ik ben aardig wat gewicht verloren, voel me veel beter en mis het ongezonde absoluut niet. En als ik dan zo af en toe eens "ongezond" doe, is dat veel lekkerder dan vroeger.
pi_205020345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:57 schreef qltel het volgende:
Ik leef al een aantal jaren volgens het principe "laat mensen denken, doe aan de lijn pas op met wat je eet en drinkt, maar af en toe ongezond mag". En dat gaat bij mij prima. Ik ben aardig wat gewicht verloren, voel me veel beter en mis het ongezonde absoluut niet. En als ik dan zo af en toe eens "ongezond" doe, is dat veel lekkerder dan vroeger.
Ja ergens gaat dat fout bij mij ;) het lukt me niet... en op den duur moet je je trots opzij schuiven en extra hulp vragen
pi_205020354
quote:

[..]
Familie uit je leven bannen is meestal niet goed voor jezelf. Gewoon heel af en toe oppervlakkig contact met iedereen die jou een negatief gevoel geeft. Wanneer je merkt dat bij die schaarse contacten zij weer negatief beginnen, kap je het af. Je begint over een ander onderwerp, je loopt weg of je reageert niet op die berichten of stopt het telefoontje. Je kunt je een dag gekwetst en boos voelen, maar dan moet je het van je afzetten. Maak nooit het eerste contact.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 12:06:10 #17
206164 Gibson88
Aan het typen....
pi_205020357
Het belangrijkste is van jezelf houden, je zelf leuk vinden en lekker in je vel zitten.
Jammer van de kilo's maar er zijn ergere dingen. ( Ja wellicht makkelijk praten voor mij )
Kijk eerst 's of simpele dingen als een wandeling jou een fijn gevoel kan geven. Niet te hard
van stapel want als je dan ' in kakt' voelt het als falen en dat wil je niet.
Op vrijdag 4 februari 2022 13:55 schreef Cockwhaleszusje het volgende:
Gibson is een seksgod
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 12:18:25 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja ergens gaat dat fout bij mij ;) het lukt me niet... en op den duur moet je je trots opzij schuiven en extra hulp vragen
ja, dat is zeker... Als het niet lukt, dan is extra hulp zeker nodig.

Ik houd het zelf al zo'n 5 of 6 jaar vol. In het begin hield ik nog een lijstje bij met mijn gewicht, maar daar ben ik op een moment mee gestopt, omdat mijn BMI prima was en ik niet meer af hoefde te vallen.Zo af en toe zondig ik met chocolade, maar dingen als chips, popcorn, cola, en dergelijke laat ik sinds die tijd staan. Ik drink alleen nog frisdrank als ik op vakantie ben.Voor mij is dat prima vol te houden.
pi_205020530
Het "nadeel" is dat ik enorm close ben met mijn familie. Dit is ons enige "twistpunt". Dus dit is iets dat ik eventjes moet slikken.

En het afvallen... ik snap dat het iets gemakkelijks is. Alleen ik faal al heel mijn leven hopeloos. Ik was als kind al dik. Inmiddels heb ik een ruime bmi 47, dus niet een beetje mollig. Er moet iets gebeuren, ik ben het zat.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 12:33:16 #20
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_205020587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik loop inmiddels anderhalf jaar bij een diėtist en het lukt niet. (Niet belangrijk voor dit verhaal; maar ik ben begonnen met praten met vrienden over een maagverkleining).
Ze geven je pas een maagverkleining als je kan laten zien dat het het afvallen wel lukt, anders blijf je hetzelfde eten (alleen dan vakere en kleinere hoeveelheden, maar je blijft dus wel te veel eten) en val je als nog niet af en is die maagverkleining een zinloze operatie, het is geen magisch middel, je moet er ook zelf voor werken.
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
pi_205020591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het "nadeel" is dat ik enorm close ben met mijn familie. Dit is ons enige "twistpunt". Dus dit is iets dat ik eventjes moet slikken.

En het afvallen... ik snap dat het iets gemakkelijks is. Alleen ik faal al heel mijn leven hopeloos. Ik was als kind al dik. Inmiddels heb ik een ruime bmi 47, dus niet een beetje mollig. Er moet iets gebeuren, ik ben het zat.
Ik hoop dat het je lukt, omdat je het zelf graag wil.

Als het je lukt, ben je nog evenmin dom en lui en weetikveel wat , want als die dingen hebben niks te maken met hoeveel vlees er rond je botten zit.

Jammer dat die online-groep zo uitpakt. Het leuk van online vind ik nu juist dat je mensen *niet* ziet & hoort en *dus* niet beoordeelt op een accent, uiterlijk of leeftijd. Dat geeft allerlei mogelijkheden die in de 'echte' wereld niet bestaan. Misschien werkt daarom toch verzamelen op uiterlijke kenmerken wel niet positief, online.

Hoe dan ook: het lijkt me heel goed dat je merkt dat iets wat leuk leek, niet meer leuk is, niet (meer) goed voor je is, en dat je dat dus wil afkappen.
ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)
pi_205020616
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:21 schreef maily het volgende:
En dit .....
Op FOK! niet, hoor. :B

:T
Account verwijderd.
pi_205020637
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:33 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Ze geven je pas een maagverkleining als je kan laten zien dat het het afvallen wel lukt, anders blijf je hetzelfde eten (alleen dan vakere en kleinere hoeveelheden, maar je blijft dus wel te veel eten) en val je als nog niet af en is die maagverkleining een zinloze operatie, het is geen magisch middel, je moet er ook zelf voor werken.
Snap ik. Ik zie het ook niet als magisch middel. Lang verhaal. Ben ook wel wat afgevallen, 15kg. Alleen tja...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2022 @ 12:42:16 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205020646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

Nee. het is niet makkelijk! Absoluut niet. En voor mijn methode is denk ik een ijzeren wil nodig en wat mij erg motiveerde was het resultaat. Dus als het jou niet lukt is dat niet falen en dat je hopeloos bent..

En hoe hoger je BMI is, hoe lastiger het nu eenmaal is om af te vallen. Bewegen/sporten met zo'n BMI is gewoon lastig. Je bent al goed op weg door professionele hulp te zoeken. Ga ervoor! Die mensen hebben ervoor geleerd en zullen het dus wel weten.
pi_205020654
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik hoop dat het je lukt, omdat je het zelf graag wil.

Als het je lukt, ben je nog evenmin dom en lui en weetikveel wat , want als die dingen hebben niks te maken met hoeveel vlees er rond je botten zit.

Jammer dat die online-groep zo uitpakt. Het leuk van online vind ik nu juist dat je mensen *niet* ziet & hoort en *dus* niet beoordeelt op een accent, uiterlijk of leeftijd. Dat geeft allerlei mogelijkheden die in de 'echte' wereld niet bestaan. Misschien werkt daarom toch verzamelen op uiterlijke kenmerken wel niet positief, online.

Hoe dan ook: het lijkt me heel goed dat je merkt dat iets wat leuk leek, niet meer leuk is, niet (meer) goed voor je is, en dat je dat dus wil afkappen.
Ja het is niet goed voor me en die groep vindt elkaar alleen leuk om die reden. Naja... het is ook een stukje zelfacceptatie. Zelf wil ik heel graag afvallen, werk er ook hard voor... alleen tja...
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')