Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
En jij bepaalt dat? OF de wetgeving die hier vrij helder over is (geen max tenzij in 30 zone).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefietsquote:Ze wordt verdacht van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel dan wel eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg, meldt de politie. Eerder ging het nog om een verdenking van poging doodslag. Dat is na politieonderzoek aangepast. De vrouw zit nog wel vast.
Onder alle soorten verkeersdeelnemers zijn er wel roekeloze en asociale idioten te vinden. Er is vandaag de dag nu eenmaal weinig begrip voor 'n ander.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Kan ik nu niet meer aanpassen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
De aanklacht is al serieus afgezwakt en toch de oude TT aanhouden?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefiets
De weg is ook wel bezet geweest door die valpartij van Sander Dekker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.
Ik reageerde op de situatieschets dat zowel fietser als voetganger op het wandelpad waren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.
Nee, maar je weet niet wat er precies is gebeurd. Wellicht scheerde hij er rakelings langs...quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
2x fout maakt nog niet meteen goed.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.
beide zijn gewoon fout, dus ik kies geen kantquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2x fout maakt nog niet meteen goed.
Je hoeft geen kant te kiezen.
Ah we hebben een ooggetuige, vertel wat is er precies gebeurt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
De wielrenner in kwestie is van z'n fiets getrokken en jij vind de fietser roekeloos.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:30 schreef nixxx het volgende:
Misschien wees de vrouw wel plotseling naar een vogeltje, of misschien waren de getuigen wat wielermaatjes van Dekker en niet helemaal onafhankelijk en betrouwbaar?
Dat het eigenlijk een poging van hem was haar aan te rijden en dat zij zich verdedigde?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.
Je weet het niet.
Inderdaad. Iemand zei hier dat dit ook weer niet verdiende, persoonlijk hou ik het erop dat hij niet herkend is en daarom niet verscheurd is door een schuimbekkende horde.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:46 schreef -XOR- het volgende:
Ook ironisch, de man heeft jarenlang onbestraft de rechtsstaat en cultuursector om zeep geholpen maar wordt eens aangepakt omdat hij een paar kilometer te hard door de duinen fietste.
Inderdaad, hoorde vanmiddag op de radio bij de NOS een item erover en daar werd het al als feit gebracht dat dekker van zijn fiets getrokken was. Beetje voorbarig misschien hèquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien weerde ze zich af of zo toen Dekker op haar af kwam gevlogen.
Je weet het niet.
Misschien was de Karen van dienst wel een juf, dan kun je nog twijfelen of het geen opzet was.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Iemand zei hier dat dit ook weer niet verdiende, persoonlijk hou ik het erop dat hij niet herkend is en daarom niet verscheurd is door een schuimbekkende horde.
Poging klinkt wat zwaar. Wellicht kwam hij (niet expres) op haar af en weerde ze zich af of zo. Dit kan echt alle kanten op.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het eigenlijk een poging van hem was haar aan te rijden en dat zij zich verdedigde?
Leuke theorie, onwaarschijnlijk maar je weet het niet hè....
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs meequote:Op woensdag 8 juni 2022 19:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, hoorde vanmiddag op de radio bij de NOS een item erover en daar werd het al als feit gebracht dat dekker van zijn fiets getrokken was. Beetje voorbarig misschien hè
Wat maak jij rare en vervelende aannames. Een akelige manier van communiceren heb je.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De wielrenner in kwestie is van z'n fiets getrokken en jij vind de fietser roekeloos.
Hou 't lekker bij de feiten of ga fietsen sheriff.
En dan nog mazzel dat het Sander Dekker was, een paar andere politici zouden op zeker hebben geëist dat het verzwaard zou worden tot poging tot moord, compleet met een volledig onderzoek van de gehele familie van de vrouw in kwestie, tot de pasgeboren baby van de dochter van haar achternicht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs mee
Ze is denk ik gewoon meegenomen voor verhoor, en de media icm getuigen zijn er verder mee aan de haal gegaan.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:35 schreef Halcon het volgende:
Ja. Poging doodslag kwam men eerst zelfs mee
Behalve iemand van de pvv of fvd, daarbij zou de dame in kwestie in alle talkshows mogen figurerenquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan nog mazzel dat het Sander Dekker was, een paar andere politici zouden op zeker hebben geëist dat het verzwaard zou worden tot poging tot moord, compleet met een volledig onderzoek van de gehele familie van de vrouw in kwestie, tot de pasgeboren baby van de dochter van haar achternicht.
Een wielrenfiets met een kettingkast?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:43 schreef Za het volgende:
Is ze zelf eigenlijk ongedeerd?
Een kettingkast krijg je zo naar je toegslingerd in deze setting.
Ik hoop dat ze er slecht aan toe is. Voetgangersquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:43 schreef Za het volgende:
Is ze zelf eigenlijk ongedeerd?
Een kettingkast krijg je zo naar je toegslingerd in deze setting.
Ik vind het wel wat raar opgeschreven.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Dit geeft toch weer een heel ander verhaal....
https://www.westlanders.n(...)uk-schelpenpad-39812
quote:Eén van de voetgangers maakte een beweging met de hand dat de wielrennners was langzamer moesten fietsen, maar één van hen schrok daarvan en ging volgens de getuige 3 keer over de kop voordat hij op de grond viel.
quote:De betrokkenen bij het ongeluk waren flink geschrokken en er was sprake van (kwade) opzet ter plaatse.
Of geeft de tweede quote de mening van de wielrenners weer?quote:Maar de getuige verklaarde aan Westlanders.nu dat hij die indruk niet heeft gehad, maar dat het een ongelukkige loop van omstandigheden is geweest.
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof deze versiequote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Moet dit niet zijn "er was GEEN sprake van (kwade) opzet"?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De betrokkenen bij het ongeluk waren flink geschrokken en er was sprake van (kwade) opzet ter plaatse.
Dit geeft inderdaad meer informatie over het ongeluk en het lijkt afgaande op het verhaal een ongelukkige samenloop van omstandigheden te zijn geweest. Gelukkig zijn er getuigen en heeft de politie de vrouw gelijk gehoord. Dit laatste is heel begrijpelijk gezien de ernst van de verwondingen van de wielrenner.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ah,wandelaars op het fietspad, terwijl en gewoon een voetpad wasquote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof t ook niet. Dekker kwam haar dus tegemoet en die fietsers achter haar waren blind en konden haar en die andere wandelaar plus de 2 fietsers niet zien. Zoals ik eerder zei: zo'n wijf zou misschien niet de gevolgen kunnen voorzien maar dit wat hier wordt geschreven lijkt me niet. De getuige zal de medewandelaar zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...
Maar het feit dat ze vervolgd wordt zegt ook wel het één en ander. Als de getuige echt had gezegd dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was geweest, had de politie geen extra stappen ondernomen.
Er was sprake van een verdenking dacht ik en dan kan vervolging volgen als daar reden toe is. Ik weet niet of daar nu nog sprake van is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat artikel lijkt wel door een scholier geschreven...
Maar het feit dat ze vervolgd wordt zegt ook wel het één en ander. Als de getuige echt had gezegd dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was geweest, had de politie geen extra stappen ondernomen.
Het is allemaal nog heel onduidelijk maar ik hoop dat dat wijf gestraft wordt als ze het verdient.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er was sprake van een verdenking dacht ik en dan kan vervolging volgen als daar reden toe is. Ik weet niet of daar nu nog sprake van is.
Was Sander Dekker niet een van die fietsers achter haar?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:23 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik geloof t ook niet. Dekker kwam haar dus tegemoet en die fietsers achter haar waren blind en konden haar en die andere wandelaar plus de 2 fietsers niet zien. Zoals ik eerder zei: zo'n wijf zou misschien niet de gevolgen kunnen voorzien maar dit wat hier wordt geschreven lijkt me niet. De getuige zal de medewandelaar zijn.
Dit wijf gaat vervolgd worden.
Ik ga niet alles teruglezen maar met je hand naar achter is t lastig om dit te veroorzaken, lijkt me.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was Sander Dekker niet een van die fietsers achter haar?
Hij kan haar ook geraakt hebben. HIj kan plots zijn gaan remmen en dan over de kop zijn gegaan. Als je van zo'n dijkje af komt gereden en plotsklaps je voorrem gaat gebruiken, dan kun je best over de kop gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:29 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik ga niet alles teruglezen maar met je hand naar achter is t lastig om dit te veroorzaken, lijkt me.
Gebruiken wielrenners maar 1 rem? Ik heb verschillende fietsen gehad en alleen de voorrem gebruiken is redelijk gevaarlijk op hoge snelheid.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij kan haar ook geraakt hebben. HIj kan plots zijn gaan remmen en dan over de kop zijn gegaan. Als je van zo'n dijkje af komt gereden en plotsklaps je voorrem gaat gebruiken, dan kun je best over de kop gaan.
De persoon die mij ooit van mijn fiets heeft gereden werd niet aangehouden, iedereen wist dat het niet opzettelijk was.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er was sprake van een verdenking dacht ik en dan kan vervolging volgen als daar reden toe is. Ik weet niet of daar nu nog sprake van is.
Nee. Maar het gebeurt weleens dat iemand dat toch doet en dan op z'n bek gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:33 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Gebruiken wielrenners maar 1 rem? Ik heb verschillende fietsen gehad en alleen de voorrem gebruiken is redelijk gevaarlijk op hoge snelheid.
Waar staat dat ze vervolgd wordt? Vervolgen is (juridisch) iets heel anders dan aanhouden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
Maar het feit dat ze vervolgd wordt zegt ook wel het één en ander
Nou, ik ben niet bepaald een wielrenner (heb er een op jonge leeftijd gehad) maar met alle fietsen ging ik toch 'vol in de remmen' (dus voor en achter) als er zich een gevaarlijke situatie voordeed.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Maar het gebeurt weleens dat iemand dat toch doet en dan op z'n bek gaat.
Kan ook in paniek zijn gebeurd of omdat Sander D. gewoon een technisch beperkte fietser is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:38 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet bepaald een wielrenner (heb er een op jonge leeftijd gehad) maar met alle fietsen ging ik toch 'vol in de remmen' (dus voor en achter) als er zich een gevaarlijke situatie voordeed.
De enige reden waarom ie dat m.i. zou doen omdat ie met z'n andere hand bijvoorbeeld een bidon aan z'n mond had maar dat lijkt me vreemd als je op zo'n steil stuk naar beneden rijdt.
De eerste keer reed die een hond aan, mogelijk had mevrouw ook een hond loslopen en werd ze boos van zijn snelheid.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan ook in paniek zijn gebeurd of omdat Sander D. gewoon een technisch beperkte fietser is.
Je bedoelt achterrem? Dat is gevaarlijk, voorrem niet. Ik gebruik bijna nooit de achterrem, zelfs niet in de bergen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:31 schreef Halcon het volgende:
plotsklaps je voorrem gaat gebruiken, dan kun je best over de kop gaan.
Als een hond over het fietspad zwabbert dan hoort hij dus niet los te lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De eerste keer reed die een hond aan, mogelijk had mevrouw ook een hond loslopen en werd ze boos van zijn snelheid.
Ja nou dat heb ik dus meegenomen in het doornemen van de informatie maar dat lijkt me toch behoorlijk vergezocht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan ook in paniek zijn gebeurd of omdat Sander D. gewoon een technisch beperkte fietser is.
Wat? Als je alleen je voorrem indrukt bij hoge snelheid ga je geheid over de kop.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt achterrem? Dat is gevaarlijk, voorrem niet. Ik gebruik bijna nooit de achterrem, zelfs niet in de bergen.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als een hond over het fietspad zwabbert dan hoort hij dus niet los te lopen.
quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:51 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Wat? Als je alleen je voorrem indrukt bij hoge snelheid ga je geheid over de kop.
Dat zandpad schijnt voor ruiters te zijn, dus ze maakten beiden gebruik van het asfalt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
Heb het topic (vluchtig) doorlopen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar ie reed en waar die vrouw liep. Was dat op de weg of op het zandpad ernaast?
Alle voetgangers zijn asociaal.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er slecht aan toe is. Voetgangers
Waarom staat er dan een bord G09 (ruiterpad) aan het begin van die asfaltweg?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zandpad schijnt voor ruiters te zijn, dus ze maakten beiden gebruik van het asfalt.
Dat is inderdaad een heel ander verhaal. Merkwaardig.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Je verkoopt gewoon onzin. Ik heb hele fietsvakanties in de bergen gereden waarbij ik de achterrem niet eens heb aangeraakt. 60+ gemiddeld, geen enkel probleem. Maar volgens jou zou ik dus bij elke bocht kennelijk over de kop zijn gegaan. Niks van gemerkt, sorry.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:54 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja leuk. Heb je nog iets te zeggen?
Naar achter hangen en dan je voorrem gebruiken kan prima met een wielren fiets..quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:54 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ja leuk. Heb je nog iets te zeggen?
quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:06 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom staat er dan een bord G09 (ruiterpad) aan het begin van die asfaltweg?
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
edit: alhoewel, is niet duidelijk voor welk pad dat bedoeld is.
Onzinnig. Je kunt t eens proberen door iemand een stok tussen je spaken te laten steken in je achterwiel en daarna in je voorwiel. De remmen zorgen er namelijk voor dat of t ene wiel of t andere wiel tot stilstand komt. Met remmen (iedere soort) zal dat niet zo snel gaan als met een stok maar je kunt op hoge snelheid wel degelijk over de kop slaan als je alleen de voorrem gebruikt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je verkoopt gewoon onzin. Ik heb hele fietsvakanties in de bergen gereden waarbij ik de achterrem niet eens heb aangeraakt. 60+ gemiddeld, geen enkel probleem. Maar volgens jou zou ik dus bij elke bocht kennelijk over de kop zijn gegaan. Niks van gemerkt, sorry.
De enige keer dat ik bijna van mijn fiets gevallen ben vanwege remmen was, gewoon in Nederland, toen mijn blokje van de voorrem onverwacht was versleten en ik bij hoge snelheid op mijn achterrem moest gaan remmen. Dat was pas écht levensgevaarlijk. Hoe ik toen op de fiets heb kunnen blijven, vind ik nog steeds een godswonder.
Oh ja, en toen ik voor de eerste keer de bergen inging en een clubgenoot me toch dringend adviseerde om die achterrem grotendeels te vergeten voordat het bij de volgende bocht echt fout zou gaan. Beste tip ooit.
Maar wil dat zeggen dat er iets mis is met je achterrem, laat staan zowel de voorrem als de achterrem tegelijkertijd te gebruiken?quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:19 schreef Drass het volgende:
[..]
Naar achter hangen en dan je voorrem gebruiken kan prima met een wielren fiets..
Ja. O.a. ook een fietspad. Waar een voetganger bij gebrek aan een voetpad of stoep overigens op mag lopen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Er hangen snel geteld 8 (8!) (ACHT!) borden en onderborden. Lekker duidelijk.
Kan, maar waarom zou je. Het levert niks extra's op, remmen lukt prima met alleen de voorrem en als je je achterrem te ver indrukt gaat je achterwiel slippen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:25 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Maar wil dat zeggen dat er iets mis is met je achterrem, laat staan zowel de voorrem als de achterrem tegelijkertijd te gebruiken?
Dat is een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Je verhaal klopt helemaal, behalve dan dat het voor heel lage snelheid is. Als je dan opeens volle bak de rem indrukt, blokkeert je wiel volledig en kun je wel over de kop slaan. Bij hoge snelheid krijg je dat echt niet voor elkaar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:22 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Onzinnig. Je kunt t eens proberen door iemand een stok tussen je spaken te laten steken in je achterwiel en daarna in je voorwiel. De remmen zorgen er namelijk voor dat of t ene wiel of t andere wiel tot stilstand komt. Met remmen (iedere soort) zal dat niet zo snel gaan als met een stok maar je kunt op hoge snelheid wel degelijk over de kop slaan als je alleen de voorrem gebruikt.
Inderdaad dus Karen speelde verkeersregelaar en toen viel Sander.quote:
8 borden, wil je er nog een bij?quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad dus Karen speelde verkeersregelaar en toen viel Sander.
In dit artikel hebben ze het weer over een voetpad… misschien moeten ze in Monster duidelijk gaan aangeven wie en wat waar moet fietsen, rijden en lopen. Wat een chaos.
Ik rem normaal ook enkel met achterrem, misschien omdat ik als kind ooit een vriend die voor me reed een spectaculaire tuimeling zag maken toen ie remde (op een vlakke weg). Sindsdien heb ik het idee dat de voorrem gevaarlijk is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:51 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Wat? Als je alleen je voorrem indrukt bij hoge snelheid ga je geheid over de kop.
Nogal!quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Beste lijkt me allebeiquote:Op woensdag 8 juni 2022 21:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik rem normaal ook enkel met achterrem, misschien omdat ik als kind ooit een vriend die voor me reed een spectaculaire tuimeling zag maken toen ie remde (op een vlakke weg). Sindsdien heb ik het idee dat de voorrem gevaarlijk is.
Maar in principe is het beter om vooral op het voorwiel te remmen. Omdat tijdens het remmen je voorwiel tegen de grond geduwd wordt, op dat wiel kan je dus harder remmen zonder dat het wiel gaat slippen, waardoor je remafstand ook korter is.
Maar het vereist misschien wel enige ervaring, en goed afgestelde remmen...
Meer naar links staat er trouwens nog twee fietspad borden, waarvan het meest linkse me vrij overbodig lijkt...quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]. Er hangen snel geteld 8 (8!) (ACHT!) borden en onderborden. Lekker duidelijk.
Ik zal t eens (nooit) proberen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je verhaal klopt helemaal, behalve dan dat het voor heel lage snelheid is. Als je dan opeens volle bak de rem indrukt, blokkeert je wiel volledig en kun je wel over de kop slaan. Bij hoge snelheid krijg je dat echt niet voor elkaar.
Nergens.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:36 schreef Bolasie het volgende:
Waar staat dat ze vervolgd wordt? Vervolgen is (juridisch) iets heel anders dan aanhouden.
Only in 'murica Nurdurlurnd.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:47 schreef crystal_meth het volgende:
Meer naar links staat er trouwens nog twee fietspad borden, waarvan het meest linkse me vrij overbodig lijkt...
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i16384!8i8192
Ze doen zich soms voor alsof ze 'king of the road' zijn...quote:
Ruimte genoeg zou je zeggen...quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:07 schreef Leandra het volgende:
Sowieso is de term wielrenner al verkeerd. Het zijn gewone fietsers. Wielrenners vind je in wedstrijdenquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Juist. Voetgangers hoeven zich niet aan regels te houden. Voetgangers worden de nieuwe wielrenners!quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
quote:De Fietsersbond afdeling Westland heeft eerder aandacht gevraagd voor de ‘gevaarlijke situatie’ op het Schelpenpad, de geasfalteerde strandopgang van Monster. ,,Het pad is smal en moet worden gedeeld door wandelaars, skeeleraars, scootmobiels, e-bikers, gewone fietsers en wielrenners”, zegt voorzitter Frans Vissee. ,,Zeker op drukke dagen kan het dan misgaan. Zeker als je bedenkt dat er ook honden zijn die loslopen of te lang zijn aangelijnd.”
De provincie, die zich ook bewust is van het gevaar, plaatst op dergelijke paden nu verkeersborden met de tekst ‘hou rekening met elkaar’. En dat is een boodschap waar Frans Vissee zich gezien de omstandigheden graag achter schaart.
,,Wij raden fietsers aan om goed uit te kijken en de snelheid aan te passen aan de omstandigheden. Een kind of een hond kan altijd ineens het pad oversteken. Daar moet je op zijn voorbereid, vinden wij. Voor de veiligheid van andere weggebruikers. Maar ook voor jezelf natuurlijk.”
Het beeld dat hier geschetst wordt, spreekt niet echt in het voordeel van dhr. Dekker. Gezien zijn verwondingen is het best aannemelijk te maken dat hij misschien een tikkeltje harder heeft gefietst dan verantwoord was op die plek op dat moment.quote:Het is niet de eerste keer dat Dekker hard van zijn fiets valt. In 2012 brak hij zijn sleutelbeen en in 2013 maakte hij een buiteling door een loslopende hond. Dekker brak toen weer zijn sleutelbeen, een elleboog, een rib en zijn pols. Hij verscheen daarna met beide armen in mitella’s in de Tweede Kamer.
In 2015 maakte Dekker opnieuw een flinke smak met zijn racefiets. Hij kwam op vakantie in Spanje zo lelijk ten val dat hij zijn heup brak.
Dat kan, maar is wmb geen reden om iemand dan opzettelijk ten val te brengen. Je kan je redelijk indenken wat daar de gevolgen van zijn namelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het beeld dat hier geschetst wordt, spreekt niet echt in het voordeel van dhr. Dekker. Gezien zijn verwondingen is het best aannemelijk te maken dat hij misschien een tikkeltje harder heeft gefietst dan verantwoord was op die plek op dat moment.
Wie zegt dat hij opzettelijk ten val is gebracht? Iemand heeft hem bij de arm gepakt, dat is niet hetzelfde. Misschien liep er een paar meter verderop een kindje dat er geen erg in had dat er een fietser met hoge snelheid aankwam. Is dat dan wel of niet een valide reden om een fietser proberen af te remmen?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan, maar is wmb geen reden om iemand dan opzettelijk ten val te brengen.
Als er geen (voorwaardelijk) opzet in het spel is, dan is het alweer een hele andere situatie, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij opzettelijk ten val is gebracht? Iemand heeft hem bij de arm gepakt, dat is niet hetzelfde. Misschien liep er een paar meter verderop een kindje dat er geen erg in had dat er een fietser met hoge snelheid aankwam. Is dat dan wel of niet een valide reden om een fietser proberen af te remmen?
Maar ik vind het niet in je voordeel spreken als je elk jaar gewond raakt doordat je steeds 'valt' met je racefiets.
Weten we precies wat er is gebeurd?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan, maar is wmb geen reden om iemand dan opzettelijk ten val te brengen. Je kan je redelijk indenken wat daar de gevolgen van zijn namelijk.
Raar verhaal van de Fietsersbond. Dit is het breedste stuk van de hele route tussen Den Haag en Monster. En er is een voetpad naast. Nee, dat is geen ruiterpad zoals sommigen hier gisteren beweerden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het beeld dat hier geschetst wordt, spreekt niet echt in het voordeel van dhr. Dekker. Gezien zijn verwondingen is het best aannemelijk te maken dat hij misschien een tikkeltje harder heeft gefietst dan verantwoord was op die plek op dat moment.
Niet als ze bewust die ğast van z'n fiets afhelpen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef theunderdog het volgende:
'hij scheurde met hoge snelheid'..
Mijn onderbuik en toch wel flinke afkeer voor de gemiddelde racefietser, zorgt ervoor dat ik lichte sympathie heb voor de vrouw in kwestie.
wielrenner gespot...quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.
Neu, is niet bekend. Maar als het verhaal klopt dat ze hem vast heeft gepakt terwijl hij met hoge snelheid langsfietst dan mag ze van mij een tijdje binnen gaan nadenken over haar keuzes.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Weten we precies wat er is gebeurd?
Misschien:
- kwam de fietser aanrijden, maakte mevrouw een schijnbeweging, ging de fietser op zijn plaat
- kwam de fietser aanrijden, mevrouw had een honkbalknuppel, en dacht, ik mep de eerste rat van de weg van zijn fiets
Nuanceverschil.
Hangt af van de context.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:24 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Niet als ze bewust die ğast van z'n fiets afhelpen.
Je zou kunnen beredeneren dat doorjagen met 50km/h niet valt onder 'rekening houden met'.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef 4-elements het volgende:
Wat overigens geen probleem hoeft te zijn als we rekening met elkaar houden.
Behalve als verzachtende omstandigheden. Want zoals je net zei, we weten eigenlijk nog niks.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu, is niet bekend. Maar als het verhaal klopt dat ze hem vast heeft gepakt terwijl hij met hoge snelheid langsfietst dan mag ze van mij een tijdje binnen gaan nadenken over haar keuzes.
Hoho je vergeet ook nog de rechtszekerheid die hij in zijn portefeuille had. Die is ook naar de maan.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:46 schreef -XOR- het volgende:
Ook ironisch, de man heeft jarenlang onbestraft de rechtsstaat en cultuursector om zeep geholpen maar wordt eens aangepakt omdat hij een paar kilometer te hard door de duinen fietste.
Nee klopt, maar als we niet mogen speculeren over hypothetische situaties wordt het een saai topicquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Behalve als verzachtende omstandigheden. Want zoals je net zei, we weten eigenlijk nog niks.
Als er een voetpad is, dan moet je daar gaan lopen inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Raar verhaal van de Fietsersbond. Dit is het breedste stuk van de hele route tussen Den Haag en Monster. En er is een voetpad naast. Nee, dat is geen ruiterpad zoals sommigen hier gisteren beweerden.
Ik ben er zelf ook tig keer overheen gefietst. Meestal lopen er ook mensen op de het fietspad, dat is het probleem. Wat overigens geen probleem hoeft te zijn als we rekening met elkaar houden.
Wielrenners zijn wel de laatste groep die moeten mekkeren over plaats op de wegquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er een voetpad is, dan moet je daar gaan lopen inderdaad.
Als er 'n voetpad is, dan moeten voetgangers daar gewoon gaan lopen. En als er 'n fietspad is, dan moeten fietsers daar fietsen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wielrenners zijn wel de laatste groep die moeten mekkeren over plaats op de weg![]()
Ja, dat klopt helemaal.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er 'n voetpad is, dan moeten voetgangers daar gewoon gaan lopen. En als er 'n fietspad is, dan moeten fietsers daar fietsen.
Wat een generalisatie. Ja, er zullen vast wel wielrenners niet op het fietspad fietsen. En zo zijn er ook asociale automobilisten, voetgangers, etc.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal.
Echter fietsen wielrenners liever niet op het fietspad, omdat ze dan bejaarden en (zwangere) vrouwen en/of kinderen moeten mishandelen. Dus fietsen ze op de weg, waar ze lekker automobilisten hinderen.
Het is bij uitstek de asociaalste groep op de weg, ver boven de leaserijders, fietsers met telefoon in de hand en GTI-Sjonnies. En zeg je er wat van dan hebben ze ineens wel tijd om af te stappen om wat klappen uit te delen. Toevalligerwijs gebeurt dat nooit bij een busje met stevige bouwvakkers.
Kan er echt geen medelijden meekrijgen dat er iemand een keer een duwtje heeft gekregen. Zelf zijn ze er ook niet vies van.
Er zijn ook wielrenners die niet zonder aanleiding op de weg fietsen en die geen duwen uitdelen. Wel zo fijn om niet meteen alles over één kam te scheren.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal.
Echter fietsen wielrenners liever niet op het fietspad, omdat ze dan bejaarden en (zwangere) vrouwen en/of kinderen moeten mishandelen. Dus fietsen ze op de weg, waar ze lekker automobilisten hinderen.
Het is bij uitstek de asociaalste groep op de weg, ver boven de leaserijders, fietsers met telefoon in de hand en GTI-Sjonnies. En zeg je er wat van dan hebben ze ineens wel tijd om af te stappen om wat klappen uit te delen. Toevalligerwijs gebeurt dat nooit bij een busje met stevige bouwvakkers.
Kan er echt geen medelijden meekrijgen dat er iemand een keer een duwtje heeft gekregen. Zelf zijn ze er ook niet vies van.
Dat geldt voor het grootste deel van het pad tussen Hoek van Holland en Kijkduin. Sommige delen zijn een stuk smaller en je hebt behalve een kort stuk tussen Monster en Ter Heijde en bij Arendsduin alleen maar fietspad waar het pad dus gedeeld moet worden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef Za het volgende:
Was deze info er al?
Gevaarlijke situatie
De Fietsersbond afdeling Westland heeft eerder aandacht gevraagd voor de ‘gevaarlijke situatie’ op het Schelpenpad, de geasfalteerde strandopgang van Monster. ,,Het pad is smal en moet worden gedeeld door wandelaars, skeeleraars, scootmobiels, e-bikers, gewone fietsers en wielrenners” , zegt voorzitter Frans Vissee. ,,Zeker op drukke dagen kan het dan misgaan. Zeker als je bedenkt dat er ook honden zijn die loslopen of te lang zijn aangelijnd.”
Ik lever de fietsenquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef Aurelius het volgende:
Er zouden eens wat vaker VVD-ers tegen het asfalt gemept moeten worden.
Of hij fietst bijna alleen op hele drukke plekken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat geldt voor het grootste deel van het pad tussen Hoek van Holland en Kijkduin. Sommige delen zijn een stuk smaller en je hebt behalve een kort stuk tussen Monster en Ter Heijde en bij Arendsduin alleen maar fietspad waar het pad dus gedeeld moet worden.
In other news, Thijs Zonneveld doet ook een (overbodige) duit in het zakje
https://www.ad.nl/wielren(...)teringhond~a4a306da/
Of hij rijdt als een malloot of hij is weer aan het overdrijven.
Heb bijna nog nooit meegemaakt dat ik werd uitgescholden. Je kan ook rekening houden met elkaar i.p.v. als een dolle langs iedereen razen.
Even 'fietser' roepen is genoeg. Bellen wordt meestal minder op prijs gesteld.
Natuurlijk dienen voetgangers zich ook aan de regels te houden. Maar als fietser dien je jouw snelheid aan te passen aan de situatie. Wanneer er om wat voor reden dan ook veel voetgangers lopen en er beperkte ruimte is, is het niet verantwoord hier met hoge snelheid langs te scheren. Er kunnen ook kinderen tussen zitten die onverwachte bewegingen kunnen maken.quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Juist. Voetgangers hoeven zich niet aan regels te houden. Voetgangers worden de nieuwe wielrenners!
En dan ook ff remmen dat je niet met 20km verschil langsraast.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:00 schreef Ericr het volgende:
Generalisaties komen niet voort omdat er 1 van de 100.000 zich misdraagt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een generalisatie. Ja, er zullen vast wel wielrenners niet op het fietspad fietsen. En zo zijn er ook asociale automobilisten, voetgangers, etc.
Als er ruimte is, maakt dat toch niet heel veel uit?quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En dan ook ff remmen dat je niet met 20km verschil langsraast.
Die zullen er genoeg zijn, dat zeg ik ook nietquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zijn ook wielrenners die niet zonder aanleiding op de weg fietsen en die geen duwen uitdelen. Wel zo fijn om niet meteen alles over één kam te scheren.
Nee, vast niet. Ik zit veel in het verkeer. Als fietser en als automobilist. Valt me op dat veel mensen verkeersregels aan hun laars lappen, irritant zijn in het verkeer, niet meer mee kunnen in het verkeer, etc. Ongeacht van welk vervoersmiddel ze gebruik maken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Generalisaties komen niet voort omdat er 1 van de 100.000 zich misdraagt.
Ja, eens. Toch steken de wielrenners er met kop en schouders bovenuit, blijkbaar zijn die bezig met een record verbreken of wedstrijd winnen. Ze kunnen, net als auto liefhebbers, gewoon een circuit huren om daar ongehinderd hun hobby te beoefenen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, vast niet. Ik zit veel in het verkeer. Als fietser en als automobilist. Valt me op dat veel mensen verkeersregels aan hun laars lappen, irritant zijn in het verkeer, niet meer mee kunnen in het verkeer, etc. Ongeacht van welk vervoersmiddel ze gebruik maken.
Wat maakt het uit om even snelheid te verminderen? Is er een prijs te winnen op de openbare weg?quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er ruimte is, maakt dat toch niet heel veel uit?
Dat van je fiets aftrekken is al genuanceerd tot een handgebaar maken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:19 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind fietsen ook leuk maar als je een gestileerd sponsorpakje gaat aantrekken alsof je Olympische tijden moet verbeteren en met een bijpassend soort fanatisme je op de openbare weg gaat begeven is er iets goed mis met je. Te veel wielrenners hebben hier last van, en daar krijg je dit soort uitspattingen van, dat er een totaalidioot je van je fietst trekt.
Ze hoeven niet afgezonderd te worden in een circuit, omdat er in Nederland een heel netwerk is van wegen waar je ook mag fietsen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, eens. Toch steken de wielrenners er met kop en schouders bovenuit, blijkbaar zijn die bezig met een record verbreken of wedstrijd winnen. Ze kunnen, net als auto liefhebbers, gewoon een circuit huren om daar ongehinderd hun hobby te beoefenen.
[..]
Wat maakt het uit om even snelheid te verminderen? Is er een prijs te winnen op de openbare weg?
Ik laat altijd gas los en rijd bijna stapvoets langs mensen die langs de weg lopen of fietsen (buitengebied). Als ik zelf aan het wandelen ben (met kinderwagen notabene) verbaast het me hoe weinig mensen uberhaupt van het gas af gaan en gewoon hard voorbij rijden. De wegen zijn best smal, even gas los hindert echt niemand.
Je gaat toch ook niet zwemmen in een smoking? Of naar kantoor in je zwembroek:?quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:19 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind fietsen ook leuk maar als je een gestileerd sponsorpakje gaat aantrekken alsof je Olympische tijden moet verbeteren en met een bijpassend soort fanatisme je op de openbare weg gaat begeven is er iets goed mis met je. Te veel wielrenners hebben hier last van, en daar krijg je dit soort uitspattingen van, dat er een totaalidioot je van je fietst trekt.
Als je dat niet doet dan wordt je door de soigneer-politie van je fiets getrokken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:19 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind fietsen ook leuk maar als je een gestileerd sponsorpakje gaat aantrekken
Ga maar eens zonder zeem 'n paar uur op zo'n wielerzadel zitten. Da's geen doen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet zwemmen in een smoking? Of naar kantoor in je zwembroek:?
Ik vind dit met name zo enorm asociaalquote:Op donderdag 9 juni 2022 10:09 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik voel me niet eens altijd veilig als fietser op het fietspad met die wielrenners die langs me komen sjeezen,. En dan bedoel ik met name als ik naast iemand fiets of zelf per ongeluk iets op het midden van het pad. Er wordt dan geschreeuwd of gebeld en dan ga ik uiteraard aan de kant en rijden ze als een malle langs me heen. Elke keer vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als ik het belletje of de schreeuw even niet (op tijd) had opgemerkt want net als ik aan de kant ga fietsen ze al praktisch langs me heen. Hoe hadden ze ooit op tijd moeten stoppen of vaart minderen?
Dat zijn ook maar geruchten. Ik heb nog niet gelezen dat mevrouw ook niet meer wordt verdacht van mishandeling. Als het alleen om een duidelijk ongelukkig handgebaartje ging, wordt je echt niet opgepakt voor mishandeling (en zelfs eerst poging tot doodslag).quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat van je fiets aftrekken is al genuanceerd tot een handgebaar maken.
Dat zal wellicht gebeurd zijn op basis van getuigenverklaringen. Misschien van de fietsmaat van Sander Dekker zelfs...quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar geruchten. Ik heb nog niet gelezen dat mevrouw ook niet meer wordt verdacht van mishandeling. Als het alleen om een duidelijk ongelukkig handgebaartje ging, wordt je echt niet opgepakt voor mishandeling (en zelfs eerst poging tot doodslag).
Denk dat die Sander de weg naar de rechtbank wel kent…quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar geruchten. Ik heb nog niet gelezen dat mevrouw ook niet meer wordt verdacht van mishandeling. Als het alleen om een duidelijk ongelukkig handgebaartje ging, wordt je echt niet opgepakt voor mishandeling (en zelfs eerst poging tot doodslag).
Ja, dat kan best, maar als het op een misverstand berust laat de politie wel weten dat mevrouw inmiddels niet meer wordt verdacht van iets.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal wellicht gebeurd zijn op basis van getuigenverklaringen. Misschien van de fietsmaat van Sander Dekker zelfs...
Die vrouw staat ook op de foto’s net na het ongeluk/de poging tot doodslag, met een man. En die zien er niet uit als schuimbekkende tokkies.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal wellicht gebeurd zijn op basis van getuigenverklaringen. Misschien van de fietsmaat van Sander Dekker zelfs...
eens kijken of ik er wat over kan vinden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat kan best, maar als het op een misverstand berust laat de politie wel weten dat mevrouw inmiddels niet meer wordt verdacht van iets.
Naar mijn weten is dat niet gebeurd.
Ik meende uit het artikel in de regionale media op te maken dat een fietsmaat van Dekker opzet zag, maar een andere getuige een schrikreactie na verkeersaanwijzing zag. We zullen het hele verhaal nog wel horen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
De aanklacht is al afgezwakt. Van poging tot doodslag naar eenvoudige mishandeling. Politie is het aan het uitzoeken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat kan best, maar als het op een misverstand berust laat de politie wel weten dat mevrouw inmiddels niet meer wordt verdacht van iets.
Naar mijn weten is dat niet gebeurd.
Welke foto is dat?quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die vrouw staat ook op de foto’s net na het ongeluk/de poging tot doodslag, met een man. En die zien er niet uit als schuimbekkende tokkies.
Ja, de politie is het aan het uitzoeken,. Dus concluderen dat mevrouw niets anders dan een waarschuwend handgebaartje heeft gemaakt is nógal voorbarig.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
De aanklacht is al afgezwakt. Van poging tot doodslag naar eenvoudige mishandeling. Politie is het aan het uitzoeken.
https://www.westlanders.n(...)uk-schelpenpad-39812quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Welke foto is dat?
Overigens zegt hoe iemand eruit ziet niet altijd alles.
Ja. Concluderen dat ze Dekker van de fiets heeft getrokken ook.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, de politie is het aan het uitzoeken,. Dus concluderen dat mevrouw niets anders dan een waarschuwend handgebaartje heeft gemaakt is nógal voorbarig.
Je schrikt je rot joh als zon mafkees voorbij komt vliegen is gewoon zelfverdediging wat mij betreftquote:Op donderdag 9 juni 2022 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Concluderen dat ze Dekker van de fiets heeft getrokken ook.
Het begin van dat filmpje zegt wel alles, 2 wielrenners die en niet afstappen en niet over het smalle paadje gaan, maar gewoon wel even dwars door het hulpverleners deel menen te mogen fietsen, wat een hufters.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:15 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Je schrikt je rot joh als zon mafkees voorbij komt vliegen is gewoon zelfverdediging wat mij betreft
Ik niet.quote:
Zeer stoer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:10 schreef BoonDockSaint het volgende:
Laatst reed er bij mij ook zon gek voorbij op het fietspad ik stond te wachten bij rood licht en die debiel reed volgas door als ik een stok ofzo bijhad zou ik die tussen de spakken hebben gegooid
Voor auto's is er ook een heel wegennetwerk waar je mag rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat je je er hetzelfde mag gedragen als op een circuit. Voor fietsen geld overigens evenzo een maximum snelheid, die een beetje wielrenner makkelijk passeert.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hoeven niet afgezonderd te worden in een circuit, omdat er in Nederland een heel netwerk is van wegen waar je ook mag fietsen.
Inderdaad. Zulke figuren die er niet voor terugdeinzen iemand zwaargewond toe te takelen omdat ze gefrustreerd zijn door een aso.quote:
Op plaatsen waar je toch al maar 30 mag ja. Verder is er voor fietsen zonder ondersteuning geen max. snelheid. Verder is er geen wielrenner die in het buitengebied over de 60km/h gaat.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor auto's is er ook een heel wegennetwerk waar je mag rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat je je er hetzelfde mag gedragen als op een circuit. Voor fietsen geld overigens evenzo een maximum snelheid, die een beetje wielrenner makkelijk passeert.
In Zolder komen heel vaak wielrenners die daar hun rondjes doen. Geen last van ander verkeer en andersom. Niks mis mee.
Je kan die hometrainer ook in de tuin zetten.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:36 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij begrijpen de meeste wielerhaters ook niet helemaal dat het gros ook gewoon graag in de buitenlucht sport en de natuur opzoekt. Dus een circuit afhuren of op de hometrainer fietsen als alternatief gebruiken gaat nou niet echt op.
Je kan ook in je tuin gaan wandelen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je kan die hometrainer ook in de tuin zetten.
En zolang jij gewoon rekening houdt met de wereld om je heen, gaat niemand er over zeuren.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:36 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij begrijpen de meeste wielerhaters ook niet helemaal dat het gros ook gewoon graag in de buitenlucht sport en de natuur opzoekt.
Klopt. Zijn zoals in elke groep ook een hoop aso's en ego's die denken dat de weg toebehoort aan hunzelf. Maar hoe ga je dat tegen zonder de fatsoenlijke renner te benadelen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En zolang jij gewoon rekening houdt met de wereld om je heen, gaat niemand er over zeuren.
Maar het lijkt er toch sterk op, dat dat deel niet altijd goed gaat.
Dat laatste is wel duidelijk maar het is niet altijd de wielrenner die daar debet aan is. En ook nog maar de vraag of dat hier het geval was. Je frustratie op een wielrenner botvieren omdat er andere wielrenners als mongolen rondrijden, is iig geen goed idee. Zeker niet als er een pad voor voetgangers naast ligt waar je niet op loopt. Tenminste dat neem ik nu even aan op basis van wat er nu bekend is.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar het lijkt er toch sterk op, dat dat deel niet altijd goed gaat.
Dat is niet altijd mogelijk, helaas.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Zijn zoals in elke groep ook een hoop aso's en ego's die denken dat de weg toebehoort aan hunzelf. Maar hoe ga je dat tegen zonder de fatsoenlijke renner te benadelen.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)r-dekker-vrijgelaten
De vrouw die ervan verdacht wordt oud-minister Sander Dekker van zijn fiets te hebben getrokken, is voorlopig op vrije voeten. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten. De 42-jarige vrouw uit Monster wordt nog wel verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg.
Lijkt me dus echt zeker wel meer aan de hand dan een handgebaartje.quote:De politie bevestigde donderdagochtend dat de vrouw weer op vrije voeten is. ,,Ze moet zich op een later moment voor de rechter verantwoorden”, zegt een woordvoerder.
Maar we weten nog niet of dat hier gebeurd is. Er wordt nu gesuggereerd dat de dame in kwestie alleen een handgebaar heeft gemaakt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:56 schreef alpeko het volgende:
Je frustratie op een wielrenner botvieren omdat er andere wielrenners als mongolen rondrijden, is iig geen goed idee.
Ze moet zich voor de rechter verantwoorden voor een handgebaar?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet of dat hier gebeurd is. Er wordt nu gesuggereerd dat de dame in kwestie alleen een handgebaar heeft gemaakt.
Die verdenking voor toebrengen zwaar lichamelijk letsel zal ergens op gebaseerd zijn. Denk niet dat ze mevrouw meenemen voor een handgebaar. Maar idd we weten het nu nog niet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet of dat hier gebeurd is. Er wordt nu gesuggereerd dat de dame in kwestie alleen een handgebaar heeft gemaakt.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze moet zich voor de rechter verantwoorden voor een handgebaar?
Apart dat ze al weten dat het voor de rechter gaat komen als het onderzoek nog in volle gang is.quote:Verder is er nog niet veel duidelijk over de toedracht van het incident. ,,We zijn nog druk bezig met het onderzoek.”
Waarom is dat niet mogelijk? Als jij in het verkeer een onverwachte manouvre uitvoert, iemand daardoor schrikt en dat tot een aanrijding leidt, kunnen ze jou ook aansprakelijk houden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze moet zich voor de rechter verantwoorden voor een handgebaar?
Ik ben vandaag, zoals bijna elke dag, weer lekker op de racefiets naar mijn werk gescheurd. In mijn strakke pakje uiteraard.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die verdenking voor toebrengen zwaar lichamelijk letsel zal ergens op gebaseerd zijn. Denk niet dat ze mevrouw meenemen voor een handgebaar. Maar idd we weten het nu nog niet.
Tijd voor een rondje op de MTB.
Maar dan hoef je je niet voor de rechter te verantwoorden. Dat is dan gewoon een civiele zaak.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom is dat niet mogelijk? Als jij in het verkeer een onverwachte manouvre uitvoert, iemand daardoor schrikt en dat tot een aanrijding leidt, kunnen ze jou ook aansprakelijk houden.
Dat ligt aan de gevolgen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:07 schreef Zelva het volgende:
Maar dan hoef je je niet voor de rechter te verantwoorden.
Ah ja, want als duidelijk is dat iets voor de rechter gaat komen, is er geen verder onderzoek meer nodig?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:05 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Apart dat ze al weten dat het voor de rechter gaat komen als het onderzoek nog in volle gang is.
Pics or it didnt happenquote:Op donderdag 9 juni 2022 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben vandaag, zoals bijna elke dag, weer lekker op de racefiets naar mijn werk gescheurd. In mijn strakke pakje uiteraard.
Ik was aan het fietsen en dan mag je niet met je gsm spelenquote:
In dat artikel van het Westland, de betrokkenen zijn geblurd.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Welke foto is dat?
Overigens zegt hoe iemand eruit ziet niet altijd alles.
Kwestie van die zemen verbieden en het probleem is opgelost. Samen met een maximum snelheid voor fietsers, een minimum gewicht voor fietsen op de openbare weg wn de wielrwnners verdwijnen als sneeuw vor de zon.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ga maar eens zonder zeem 'n paar uur op zo'n wielerzadel zitten. Da's geen doen.
Nee, dat is vanwege het verzekeringswerk en wie er schuld heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me dus echt zeker wel meer aan de hand dan een handgebaartje.
Onzin, daarvoor hoef je je niet voor de rechter te verantwoorden en word je ook niet verdacht van mishandeling.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat is vanwege het verzekeringswerk en wie er schuld heeft.
In het westland hebben ze een wielrenbaan die afgesloten is van ocerig verkeer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:32 schreef nomina het volgende:
Gezien zijn verwondingen, heeft hij toch wel erg hard gereden. En dat tussen recreanten.
Laat wielrenners dat lekker op de hometrainer doen of ergens afgelegen.
Iemand die in z'n auto rond wil toeren, kan dat ook gewoon op de weg doen. Een wielrenner mag gewoon 30 per uur fietsen. En op de meeste plekken zelfs harder.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor auto's is er ook een heel wegennetwerk waar je mag rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat je je er hetzelfde mag gedragen als op een circuit. Voor fietsen geld overigens evenzo een maximum snelheid, die een beetje wielrenner makkelijk passeert.
In Zolder komen heel vaak wielrenners die daar hun rondjes doen. Geen last van ander verkeer en andersom. Niks mis mee.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kwestie van die zemen verbieden en het probleem is opgelost. Samen met een maximum snelheid voor fietsers, een minimum gewicht voor fietsen op de openbare weg wn de wielrwnners verdwijnen als sneeuw vor de zon.
Punt is dat ruimte iets meer is dan 10cm als ik met mijn auto stak langs een fietser rijdt krijg ik ook een middelvinger of een klap. in sommige landen moet je een fietser op een meter passeren. Dat lijkt me ook voor fietser/voetganger redelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er ruimte is, maakt dat toch niet heel veel uit?
Maar sommige dingen kun je niet op anticiperen. Zoals doelbewust iemand van de fiets aftrekken bv. Daarnaast had de voetgange rin deze moeten anticiperen dat lopen op de weg/het fietspad ipv het voetpad wellicht de verkeerde keuze was.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Natuurlijk dienen voetgangers zich ook aan de regels te houden. Maar als fietser dien je jouw snelheid aan te passen aan de situatie. Wanneer er om wat voor reden dan ook veel voetgangers lopen en er beperkte ruimte is, is het niet verantwoord hier met hoge snelheid langs te scheren. Er kunnen ook kinderen tussen zitten die onverwachte bewegingen kunnen maken.
Net zoals dat een automobilist ook niet op hoge leeftijd rakelings langs fietsers op de weg dient te scheren. En al helemaal niet wanneer er mogelijk ook zeer jonge fietsers tussen rijden. Je dient te anticiperen op onverwachte bewegingen.
Sommige landen anderhalve meter ja. Die regel is prima, maar als die ruimte er niet is, dan wordt het lastig.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Punt is dat ruimte iets meer is dan 10cm als ik met mijn auto stak langs een fietser rijdt krijg ik ook een middelvinger of een klap. in sommige landen moet je een fietser op een meter passeren. Dat lijkt me ook voor fietser/voetganger redelijk.
Gek he dat bellen als aggressief wordt opgevat, toeteren met de auto reageert men ook niet zo op.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:00 schreef Ericr het volgende:
De schuld (deels) bij jezelf leggen, dat is voor veel mensen al teveel gevraagd.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar sommige dingen kun je niet op anticiperen. Zoals doelbewust iemand van de fiets aftrekken bv. Daarnaast had de voetgange rin deze moeten anticiperen dat lopen op de weg/het fietspad ipv het voetpad wellicht de verkeerde keuze was.
Laten we voorop stellen dat er als er achter je gebeld wordt je je eigenlijk al niet aan de verkeersregels houdt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Gek he dat bellen als aggressief wordt opgevat, toeteren met de auto reageert men ook niet zo op.
Als je geen schuld treft dan zou ik ook niet weten waarom je schuld bij jezelf neer zou moeten leggen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schuld (deels) bij jezelf leggen, dat is voor veel mensen al teveel gevraagd.
Ze rijden daarvoor netjes op het fietspad en niet op de rijbaan, houden in voor anderen mensen om gevaarlijke situaties te vermijden, verlenen voorrang en rijden niet door rood.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die in z'n auto rond wil toeren, kan dat ook gewoon op de weg doen. Een wielrenner mag gewoon 30 per uur fietsen. En op de meeste plekken zelfs harder.
Huh... bellen mag toch als er gevaar dreigt? ff remmen is beter. Bellen om ruimte af te dwingen mag inderdaad niet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat er als er achter je gebeld wordt je je eigenlijk al niet aan de verkeersregels houdt.
Niet helemaal mee eens. Je mag met 2 naast elkaar fietsen en hebt weinig zicht naar achteren. Ik vind het nooit erg als ik even moet bellen om er langs te kunnen. Wel als je belt en men reageert geschrokken of boos, dan ben je gewoon niet geschikt om te fietsenquote:Op donderdag 9 juni 2022 12:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat er als er achter je gebeld wordt je je eigenlijk al niet aan de verkeersregels houdt.
Ja. Hardlopers ook een eigen circuit?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze rijden daarvoor netjes op het fietspad en niet op de rijbaan, houden in voor anderen mensen om gevaarlijke situaties te vermijden, verlenen voorrang en rijden niet door rood.
Als je ongestoord je sport wil beoefenen kun je dat dus gewoon op een circuit doen. Toeren mag je idd op de openbare weg.
Wat is het verschil tussen sport en toeren dan?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze rijden daarvoor netjes op het fietspad en niet op de rijbaan, houden in voor anderen mensen om gevaarlijke situaties te vermijden, verlenen voorrang en rijden niet door rood.
Als je ongestoord je sport wil beoefenen kun je dat dus gewoon op een circuit doen. Toeren mag je idd op de openbare weg.
Leg je dat ook uit aan de opa's en oma's die dan boos worden en midden op het fietspad blijven rijden omdat je ze laat schrikken?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Huh... bellen mag toch als er gevaar dreigt? ff remmen is beter.
En ruiters ookquote:Op donderdag 9 juni 2022 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Hardlopers ook een eigen circuit?
Als je er niet langs kan moet je dus wat langzamer fietsen. Geen ruimte afdwingen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Je mag met 2 naast elkaar fietsen en hebt weinig zicht naar achteren. Ik vind het nooit erg als ik even moet bellen om er langs te kunnen. Wel als je belt en men reageert geschrokken of boos, dan ben je gewoon niet geschikt om te fietsen
Niet?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Gek he dat bellen als aggressief wordt opgevat, toeteren met de auto reageert men ook niet zo op.
Dan niet, maar iemand die op het fietspad loopt, terwijl er een voetpad is, houdt zich al niet aan de regels. Hetzelfde als een fietser die op de weg voor auto's fietst, terwijl er een fietspad langs ligt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je geen schuld treft dan zou ik ook niet weten waarom je schuld bij jezelf neer zou moeten leggen.
Je aan de regels houden, toerant zijn naar elkaar toe en vooral goed kijken.. is dat nu teveel gevraagd? En ohja, niet alle wielrenners over 1 kam scheren is dat nu zoveel gevraagd?
Want die moeten opzij als jij belt,?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Leg je dat ook uit aan de opa's en oma's die dan boos worden en midden op het fietspad blijven rijden omdat je ze laat schrikken?
Je mag met twee naast elkaar fietsen, mits je geen hinder veroorzaakt. En met twee, drie of meer naast elkaar fietsen en dan ook maar de andere helft van het fietspad meenemen, mag niet. En als je dat te voet doet, is dat ook gewoon asociaal.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Je mag met 2 naast elkaar fietsen en hebt weinig zicht naar achteren. Ik vind het nooit erg als ik even moet bellen om er langs te kunnen. Wel als je belt en men reageert geschrokken of boos, dan ben je gewoon niet geschikt om te fietsen
Je mag met twee mensen naast elkaar fietsen, maar niet als je daarmee het overige verkeer hindert (artikel 5 WVW). Als je met een slakkentempo naast elkaar gaat fietsen op een pad waar maar ruimte is voor twee fietsers naast elkaar, dan hinder je per definitie achteropkomend verkeer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:31 schreef sanger het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:33 schreef sanger het volgende:
[..]
En ruiters ookEn schaatsers ook in de winter.
Die moeten zoveel mogelijk rechts rijden en anderen niet hinderen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want die moeten opzij als jij belt,?
Dan is het de vraag of het hinderen is als iemand niet kan inhalen. Hinder heeft vooral te maken met te gemoet komend verkeer.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die moeten zoveel mogelijk rechts rijden en anderen niet hinderen.
Vind de opmerking van Zelva daarom wel een goeie.
Dus als een vrachtwagen met 81 een andere vrachtwagen gaat inhalen en daardoor tig kilometer lang de snelweg blokkeert voor achteropkomend verkeer vind je dat ook geen hinder?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan is het de vraag of het hinderen is als iemand niet kan inhalen. Hinder heeft vooral te maken met te gemoet komend verkeer.
Ligt eraan. Als het fietspad heel erg smal is, dan is het niet hinderen, want je kunt niet veel anders. Als je op een tweebaansfietsbad op de verkeerde helft aan het fietsen bent, dan is dat gewoon hinderen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan is het de vraag of het hinderen is als iemand niet kan inhalen. Hinder heeft vooral te maken met te gemoet komend verkeer.
Dat zeg ik toch.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als het fietspad heel erg smal is, wel. Als je op een tweebaansfietsbad op de verkeerde helft aan het fietsen bent, dan is dat gewoon hinderen.
Je hebt het over tegemoetkomend verkeer.quote:
'Hinder' is relatief. Als jij als ouder naast een klein kindje fietst (op het fietspad), dan krijg jij geen problemen met de politie als je naast je kindje blijft fietsen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
Je mag met twee naast elkaar fietsen, mits je geen hinder veroorzaakt.
Je noemt gewoon de dagelijkse praktijk op sommige wegen. Als er geen inhaalverbod is dan mag het gewoon.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als een vrachtwagen met 81 een andere vrachtwagen gaat inhalen en daardoor tig kilometer lang de snelweg blokkeert voor achteropkomend verkeer vind je dat ook geen hinder?
'Onnodig links rijden' staat ook niet voor niets een boete van 220 euro op. Dat heeft ook niets te maken met tegemoetkomend verkeer.
Problemen met de politie krijg je sowieso niet snel als fietser. Maar ja, in dit geval is het wel anders natuurlijk dan wanneer 3 of 4 volwassenen naast elkaar fietsen en het hele fietspad bezetten.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Hinder' is relatief. Als jij als ouder naast een klein kindje fietst (op het fietspad), dan krijg jij geen problemen met de politie als je naast je kindje blijft fietsen.
Snelheid minderen naar een verantwoorde snelheid in geval van drukte op de weg, dat is een vorm van anticiperen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar sommige dingen kun je niet op anticiperen. Zoals doelbewust iemand van de fiets aftrekken bv. Daarnaast had de voetgange rin deze moeten anticiperen dat lopen op de weg/het fietspad ipv het voetpad wellicht de verkeerde keuze was.
Lezen is niet je sterkste punt wel?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je er niet langs kan moet je dus wat langzamer fietsen. Geen ruimte afdwingen.
Jup inderdaad. Netjes zoals in de wet is vastgelegd dat je andere verkeersdeelnemers niet mag hinderen en dat je plek op de weg zoveel mogelijk rechts is.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want die moeten opzij als jij belt,?
Snap niet helemaal waarom je een andere situatie erbij haalt, maar klopt inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je mag met twee naast elkaar fietsen, mits je geen hinder veroorzaakt. En met twee, drie of meer naast elkaar fietsen en dan ook maar de andere helft van het fietspad meenemen, mag niet. En als je dat te voet doet, is dat ook gewoon asociaal.
Ik maak het nog weleens mee dat mensen te voet met meer naast elkaar op het fietspad lopen. Terwijl er gewoon een stoep naast is. En ze dus op die stoep moeten lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Snap niet helemaal waarom je een andere situatie erbij haalt, maar klopt inderdaad.
Met de MTB wel eens in zo'n bosje belandquote:Op donderdag 9 juni 2022 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
En de bospoepers (zoals ze dat in Vlaanderen noemen) ook.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Met de MTB wel eens in zo'n bosje beland
Maar in dit geval weten we helemaal niet waar de ellende begon, aangezien het nog steeds onduidelijk is waar voetgangers mochten/moesten lopen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik maak het nog weleens mee dat mensen te voet met meer naast elkaar op het fietspad lopen. Terwijl er gewoon een stoep naast is. En ze dus op die stoep moeten lopen.
De "ellende" begint dan met mensen die hun plek niet kennen en dan ook nog eens menen met 3 of meer naast elkaar te moeten lopen.
En vervolgens krijg ik dan als fietser allerlei commentaar.
Kwamen we er vervolgens met grote moeite uit. Zoveel 'single tracks' daar...quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb het ook weleens gezien ja op de MTB-route in Kasterlee. Keer een naaktloper ook.
In dit geval weet je dat niet inderdaad. Ik ken het daar verder niet. Over dat pad ernaast zie ik sommigen schrijven dat het een ruiterpad is, anderen dat het een voetpad is. In het laatste geval, had ze daar moeten lopen. Als ze dan toch op het fietspad moet lopen, dan zoveel mogelijk rechts.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar in dit geval weten we helemaal niet waar de ellende begon, aangezien het nog steeds onduidelijk is waar voetgangers mochten/moesten lopen.
Wat we wel weten is dat je als bestuurder je weggedrag dient aan te passen naar de omstandigheden, ongeacht wie er goed of fout zit.
Wanneer ik tijdig zie dat er een gek / iemand op de snelweg loopt, dan blijf ik ook niet 120 rijden op dezelfde rijstrook "want de voetganger is fout en niet ik". Nee, ik minder mijn snelheid op verantwoorde wijze, als mogelijk wijk ik zoveel mogelijk uit naar de andere baan, etc. (en ik licht de politie in). Nu is het bij een voetganger op de snelweg vaak moeilijker te anticiperen omdat het soms volledig onverwachts kan komen. Maar bij voetgangers op een gedeelde weg (hetzij officieel, hetzij officieus), zal iedereen met gezond verstand, zijn snelheid aanpassen om de kans op ongelukken te verkleinen.
Links graag.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:
Als ze dan toch op het fietspad moet lopen, dan zoveel mogelijk rechts.
Wtf Pim Fortuyn 2.0?quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Oud-minister Dekker zwaargewond na val van racefiets, vrouw (42) opgepakt voor poging doodslag
Voormalig minister voor Rechtsbescherming Sander Dekker is dinsdagavond zwaargewond geraakt bij een val van zijn racefiets op het Schelpenpad in de duinen bij Monster. Na het ongeval is een 42-jarige vrouw aangehouden voor poging zware mishandeling en poging doodslag.
Een politici die bijna opzettelijk vermoord wordt... Poging tot doodslagquote:
Niet relevant?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Los daarvan weten we niet of de fietser doelbewust van zijn fiets was afgetrokken en of dat voetgangers daar wel of niet hadden moeten lopen. Is ook niet relevant m.b.t. het feit dat je moet anticiperen op de situatie.
(Poging tot) doodslag is totaal iets anders dan moord.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:20 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Een politici die bijna opzettelijk vermoord wordt... Poging tot doodslag
Wat is een poging tot doodslag? 'Poging tot doodslag' betekent een poging om iemand opzettelijk van het leven te beroven. Met de uitvoering van het delict is begonnen, maar het doden van het slachtoffer is niet voltooid of gelukt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
(Poging tot) doodslag is totaal iets anders dan moord.
Moord is met voorbedachte rade. Doodslag nietquote:Op donderdag 9 juni 2022 15:24 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Wat is een poging tot doodslag? 'Poging tot doodslag' betekent een poging om iemand opzettelijk van het leven te beroven. Met de uitvoering van het delict is begonnen, maar het doden van het slachtoffer is niet voltooid of gelukt.
Als iemand wel op het voetpad zit, lijkt het me op zich ook wel een goed idee iemand niet ten val te brengen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.
Nogmaals, je anticipeert niet op een exacte gebeurtenis. Je anticipeert op het feit dat er in een bepaalde situatie (bijvoorbeeld veel weggebruikers en/of voetgangers en/of smalle doorgang, etc.), meer risico is op ongelukken en meer reden tot snel ingrijpen/remmen/uitwijken v/d bestuurder, door onverwachte bewegingen/uitwijken v/d voetgangers.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Niet relevant?
Of moeten fietsers tegenwoordig ook anticeperen dat ze van hun fiets kunnen worden getrokken door mensen die op fietspaden lopen?
quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wielrenner gespot...
volgens mij hoor je dan af te stappen. En zeker niet op volle snheid door te jagen.
En aan een geblurde foto kan jij zien dat het geen tokkie is? Knap.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In dat artikel van het Westland, de betrokkenen zijn geblurd.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dank je! Ik heb daar een neus voor.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En aan een geblurde foto kan jij zien dat het geen tokkie is? Knap.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
En aan een geblurde foto kan jij zien dat het geen tokkie is? Knap.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Dank je! Ik heb daar een neus voor.
Al zou hij op het voetpad rijden, dan nog moet je je handen thuis houden. Zou wat zijn als mensen corrigerende tikken uit gaan delen als mensen verkeersregels overtreden. Dan kan ik voortaan bejaarden die niet rechts genoeg rijden gewoon de sloot in duwen en jongeren die met 3 naast elkaar het hele fietspad bezetten tegen de vlakte meppen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij best een situatie voorstellen waarin je voor je eigen veiligheid iemand een duw geeft. Ik snap niet goed waarom jij al de tweede bent die doet alsof zo'n situatie niet kan voorkomen, er zijn voetgangers doodgereden door fietsers op een voetpad bijvoorbeeld, in zo'n situatie waarin de voetganger danig in het nauw komt kan ik mij wel voorstellen dat er een duw gegeven wordt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al zou hij op het voetpad rijden, dan nog moet je je handen thuis houden. Zou wat zijn als mensen corrigerende tikken uit gaan delen als mensen verkeersregels overtreden. Dan kan ik voortaan bejaarden die niet rechts genoeg rijden gewoon de sloot in duwen en jongeren die met 3 naast elkaar het hele fietspad bezetten tegen de vlakte meppen.
Ja, dat kan. Maar dat is wat anders dan iemand van z'n fiets meppen omdat 'ie op het voetpad rijdt. En meestal kun je ook wel gewoon aan de kanten springen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij best een situatie voorstellen waarin je voor je eigen veiligheid iemand een duw geeft. Ik snap niet goed waarom jij al de tweede bent die doet alsof zo'n situatie niet kan voorkomen, er zijn voetgangers doodgereden door fietsers op een voetpad bijvoorbeeld, in zo'n situatie waarin de voetganger danig in het nauw komt kan ik mij wel voorstellen dat er een duw gegeven wordt.
Dat jij er een ridicuul verhaal bij verzint vind ik niet echt logisch, eigenlijk.
Maar dat heeft toch helemaal niemand beweerd dat het ok is? Ik al helemaal niet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar dat is wat anders dan iemand van z'n fiets meppen omdat 'ie op het voetpad rijdt. En meestal kun je ook wel gewoon aan de kanten springen.
je kunt beter zelf je been breken dan die van een ander is jouw redernatie?quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar dat is wat anders dan iemand van z'n fiets meppen omdat 'ie op het voetpad rijdt. En meestal kun je ook wel gewoon aan de kanten springen.
Die conclusie daaruit trekkenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
je kunt beter zelf je been breken dan die van een ander is jouw redernatie?
Als er iemand op het voetpad fietst, breek je niet per definitie je been. Zeker daar niet, waar er tig uitwijkmogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
je kunt beter zelf je been breken dan die van een ander is jouw redernatie?
jouw redernatie was dat je dan beter zelf aan de kant kan springen.. nu zie ik een bejaarde/oudere dame dat nog niet zo heel vlot doenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er iemand op het voetpad fietst, breek je niet per definitie je been. Zeker daar niet, waar er tig uitwijkmogelijkheden zijn.
Net zoals dat ik m'n been niet breek van een bejaarde die teveel ruimte inneemt.
Dat ligt een beetje aan de situatie. Als er geen andere optie is, dan moet je wat. Ik zou ook niet ten koste van een asociale fietser het ravijn of de doornstruiken in duiken, maar als je gewoon een stapje opzij kunt zetten. Zoals bv. op het voetpad in het gebied waar dit topic over gaat... dan is het onzin om iemand van z'n fiets te slaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
jouw redernatie was dat je dan beter zelf aan de kant kan springen.. nu zie ik een bejaarde/oudere dame dat nog niet zo heel vlot doen
Het verhaal wijkt op vele media nogal af van elkaarquote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de situatie. Als er geen andere optie is, dan moet je wat. Ik zou ook niet ten koste van een asociale fietser het ravijn of de doornstruiken in duiken, maar als je gewoon een stapje opzij kunt zetten. Zoals bv. op het voetpad in het gebied waar dit topic over gaat... dan is het onzin om iemand van z'n fiets te slaan.
Met die redenatie zou je dan gewelddadig kunnen handhaven tegen allerlei verkeersdeelnemers die een regel overtreden.
En dat zijn dan nog de valpartijen waar hij botbreuken bij op liep, er zullen vast ook nog wel wat valpartijen zijn geweest met enkel wat schaafwonden of blauwe plekken. Sander kan beter gaan badmintonnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:21 schreef greysbones het volgende:
En laten we nu niet doen of Sander Dekker zo'n geweldige wielrenner is ( die niet al tig ongelukken heeft gehad)
Dat laatste doe ik ook absoluut niet. En zoals ik ook al zei, is hier weinig over te zeggen als je niet weet wat er precies is gebeurd is. Wat dat betreft kan het nog allerlei kanten op.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het verhaal wijkt op vele media nogal af van elkaar
Bij de een is hij van de fiets geslagen
Bij de ander heeft de mevrouw hem vastgegrepen omdat ze bijna viel
En laten we nu niet doen of Sander Dekker zo'n geweldige wielrenner is ( die niet al tig ongelukken heeft gehad)
Ik denk het niet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:01 schreef Zelva het volgende:
Lijkt me dus echt zeker wel meer aan de hand dan een handgebaartje.
Getuigen zeggen wat anders. Ze was zelf ook enorm overstuur en had het niet zo bedoelt, maar in haar frustratie met wielrenners heeft ze de man wel aan zn arm vastgepakt om hem snelheid te laten minderen. Deze uitkomst was natuurlijk nooit zo bedoelt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:02 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Hier wordt aan vastgehouden wegens de eerdere afgang 'poging tot doodslag'.
Dat zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Getuigen zeggen wat anders. Ze was zelf ook enorm overstuur en had het niet zo bedoelt, maar in haar frustratie met wielrenners heeft ze de man wel aan zn arm vastgepakt om hem snelheid te laten minderen. Deze uitkomst was natuurlijk nooit zo bedoelt.
Wanneer je kans ziet een voorbij razende wielrenner vast te pakken die daardoor 3x over de kop slaat, wordt je toch zelf ook meegetrokken in dat gebeuren?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Getuigen zeggen wat anders. Ze was zelf ook enorm overstuur en had het niet zo bedoelt, maar in haar frustratie met wielrenners heeft ze de man wel aan zn arm vastgepakt om hem snelheid te laten minderen. Deze uitkomst was natuurlijk nooit zo bedoelt.
Niet als je loslaat Sherlockquote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je kans ziet een voorbij razende wielrenner vast te pakken die daardoor 3x over de kop slaat, wordt je toch zelf ook meegetrokken in dat gebeuren?
Jij kijkt weinig wielrennen denk ik? Daar zie je vaak zat valpartijen na contact met publiek terwijl het publiek dan niks heeft. Je hoeft niet iemand vast te houden. Een tikje is genoeg om uit balans te raken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je kans ziet een voorbij razende wielrenner vast te pakken die daardoor 3x over de kop slaat, wordt je toch zelf ook meegetrokken in dat gebeuren?
Nee. Een "razende wielrenner" uit balans brengen is al genoeg.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
Ach, zoals al vaak gezegd, is er nog veel onduidelijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het wel grappig, wielrenner raast met onverantwoorde snelheid over een pad waar ook mensen wandelen, wordt daarop gecorrigeerd en vervolgens is hij het slachtoffer, omdat ie een oud minister is.
Wielrenners die zich niet gedragen verdienen niet beter.
Het feit dat hij zwaargewond is door zijn val laat zien dat zijn snelheid onverantwoord groot was.
Lekker kort door de bocht.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het wel grappig, wielrenner raast met onverantwoorde snelheid over een pad waar ook mensen wandelen, wordt daarop gecorrigeerd en vervolgens is hij het slachtoffer, omdat ie een oud minister is.
Wielrenners die zich niet gedragen verdienen niet beter.
Het feit dat hij zwaargewond is door zijn val laat zien dat zijn snelheid onverantwoord groot was.
Dat doet er allemaal niet toe, ze nam willens en wetens het risico iemand zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Graag net zo hard aanpakken als mensen die dronken achter het stuur kruipen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook keurige fietsers, maar er zijn er nogal wat die zich niet gedragen en dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht.![]()
1. Het is een fietspad, voetpad is er naast. Dekker reed op het fietspad.
2. Als er mensen wandelen op het fietspad, moeten zij er rekening mee houden dat er fietsers zijn.
3. We weten niets over de snelheid van Dekker. Maar ik gok er op dat hij niet bijzonder snel is. En wat is onverantwoord? Het is heuvelaf op een fietspad. Vooral onverantwoord om dan iemand van zijn fiets te duwen.
Jammer dat zoveel mensen verblind zijn door het algehele 'wielrenners zijn allemaal kudt' virus.
Ja. Die zijn er van elk type verkeersdeelnemer wel. Zoals er ook asociale wandelaars zijn (waar deze mevrouw misschien wel bij hoort), asociale autobestuurders, scooterrijdjes, e-bikers, etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook keurige fietsers, maar er zijn er nogal wat die zich niet gedragen en dat weet jij ook.
Uiteraard. Maar er zijn er ook nogal wat die zich keurig gedragen. Maar de mentaliteit is tegenwoordig vaak: wielrenner = kudt, steek een stok door zijn spaken!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn ook keurige fietsers, maar er zijn er nogal wat die zich niet gedragen en dat weet jij ook.
Waar zou die agressie tegen wielrenners toch vandaan komen?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar er zijn er ook nogal wat die zich keurig gedragen. Maar de mentaliteit is tegenwoordig vaak: wielrenner = kudt, steek een stok door zijn spaken!
Natuurlijk zijn er figuren die zich asociaal gedragen, dat ontken ik zeker niet. Maar dat betekent niet dat ze allemaal aso's zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar zou die agressie tegen wielrenners toch vandaan komen?
Mensen hebben nu eenmaal graag de weg (of: het fietspad) voor zich alleen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar zou die agressie tegen wielrenners toch vandaan komen?
Het is duidelijk geworden dat Sander Dekker toch nog iets nog slechter kan dan minister zijn. Da's wel een kunst.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:14 schreef Harvest89 het volgende:
Best wel een stormlooptopic. Wat is hier nou bijzonder aan?
Werd dat gezegd dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er figuren die zich asociaal gedragen, dat ontken ik zeker niet. Maar dat betekent niet dat ze allemaal aso's zijn.
Blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar ook de nette jongens gaan met 40 km per uur over een fietspad en dat is voor veel mensen best intens, dus ik denk dat daarom de haat makkelijk uitsmeert naar de hele groep.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er figuren die zich asociaal gedragen, dat ontken ik zeker niet. Maar dat betekent niet dat ze allemaal aso's zijn.
Er zijn meer wielrenners die de 40 per uur niet halen dan dat er zijn die dat wel halen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, maar ook de nette jongens gaan met 40 km per uur over een fietspad en dat is voor veel mensen best intens, dus ik denk dat daarom de haat makkelijk uitsmeert naar de hele groep.
De asos onder de wielrenners zijn ook wel next-level hoor. Wat een kutvolk zit daar tussen.
Dat zijn helemaal kutwielrennersquote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn meer wielrenners die de 40 per uur niet halen dan dat er zijn die dat wel halen.
Wandelen is net zo goed recreatie? Of mensen die niet hard fietsen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal kutwielrenners![]()
Maar ook al gaat het om 25 km/u, de meeste fietsers gaan 15 ofzo, dan is het al gauw spannend natuurlijk. Een fietspad is gewoon niet zo geschikt voor recreatie, op veel plekken, ik denk dat daar de ergernis zit.
Een fietspad is over het algemeen sowieso al niet bedoeld om te wandelen. Dat zou al een mooi begin zijn. Verder zijn veel fietspaden, vooral de hele smalle fietspaden, niet echt gemaakt voor heel veel gebruikers.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wandelen is net zo goed recreatie? Of mensen die niet hard fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |